Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Johan on asuntomarkkinat! Osa 28

Kauhutarina vuokralaisista – "en suostu enää yhteenkään vaatimukseen"

Taustatietoja: Leinelä sijaitsee Vantaan Koivukylässä.

Johan on asuntomarkkinat! Osa 28

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 76 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Veneetön pomelo 30.8.2022 0:23
      Tulos: +587 (655 ääntä)
      Nyt on Annalla mielenkiintoiset kuviot. Vuokraa kämppää, mutta meinaa jättää asumistuen rullaamaan. Kyllä tuntuu taas hyvältä olla nettoveronmaksaja.

      Lainaa

    2. Rutikuiva vesinokkaeläin 30.8.2022 0:36
      Tulos: +122 (364 ääntä)
      Veneetön pomelo: Nyt on Annalla mielenkiintoiset kuviot. Vuokraa kämppää, mutta meinaa jättää asumistuen rullaamaan. Kyllä tuntuu taas hyvältä olla nettoveronmaksaja.
      Näiden syöpäläisten takia maa on pulassa.

      Lainaa

    3. Rutikuiva vesinokkaeläin 30.8.2022 0:37
      Tulos: +261 (327 ääntä)
      Kalliilla paikalla pitää elää ja tietenkin asumistuella...

      Lainaa

    4. Pehmeä jänis 30.8.2022 0:43
      Tulos: +281 (281 ääntä)
      Voiko molemmat saada asumistukea samaan aikaan?

      Lainaa

    5. Parantava pelikaani 30.8.2022 0:55
      Tulos: -48 (136 ääntä)
      Pehmeä jänis: Voiko molemmat saada asumistukea samaan aikaan?
      Helpommin homoseksuaali naaras mikälieseksuaalin naaraan nurkissa kuin homoseksuaali uros, kun pitäisi kelalle todistaa seksuaalisen suuntautumisensa.

      Lainaa

    6. Veneetön pomelo 30.8.2022 1:08
      Tulos: +225 (239 ääntä)
      Pehmeä jänis: Voiko molemmat saada asumistukea samaan aikaan?
      Varmaankin jollain alivuokralaisvedätyksellä.

      Lainaa

    7. Kofeiiniton peruna 30.8.2022 1:14
      Tulos: +260 (442 ääntä)
      Huomaan kommenteista et kokoomus on hereillä :D se että yksi ihminen on hiton idiootti ei tarkota että kaikki tukia nostavat on. Useimmat on ihan normaaleja kivoja ihmisiä, itse pääsin tukien avulla viimeinkin työelämään ja olen siitä todella kiitollinen.

      Lainaa

    8. Lihava Tiikeri 30.8.2022 1:15
      Tulos: +433 (443 ääntä)
      Vaikka Lauran vuokralaiset kuulostavat hankalilta niin on tainnut itse kuitenkin tuon kuoppansa kaivaa, kun on hyysännyt ja antanut jotain tili/maksutietoja ja luoja ties mitä muuta. Jotenkin epäilyttää, että onko sukulaisia tai muuten tuttuja nämä vuokralaiset. En itse ainakaan hoitaisi tuntemattomien asioita tai antaisi omaan piikkiini ostella tavaraa.

      Lainaa

    9. Persunatsimisogynistihuoh 30.8.2022 1:21
      Tulos: -94 (228 ääntä)
      Vegelesbo syrjii positiivisesti. Ja kavaltaa tukiaisia. Eikä!!!!?? :D

      Lainaa

    10. Eheä mango 30.8.2022 1:30
      Tulos: -346 (398 ääntä)
      Kuka oikeasti maksaa jostain kerrostalokämpästä yli 30k€, olkoonkin sitten vaikka kuinka uusi? :D Tai ylipäätään edes vuokraa yli 300€/kk jos joutuu asumaan kerrostalossa? Noilla hinnoillahan saa jo omakotitalon, tai vaihtoehtoisesti saa hyvinkin lyhennettyä lainaa omasta talosa. Siihen kun vielä sisältyy se tonttikin yleensä. Uskomattomia neliöhintoja ihmiset maksavat. En voi käsittää.

      Lainaa

    11. Tulos: +262 (290 ääntä)
      Eheä mango: Kuka oikeasti maksaa jostain kerrostalokämpästä yli 30k€, olkoonkin sitten vaikka kuinka uusi? 😁 Tai ylipäätään edes vuokraa yli 300€/kk jos joutuu asumaan kerrostalossa? Noilla hinnoillahan saa jo omakotitalon, tai vaihtoehtoisesti saa hyvinkin lyhennettyä lainaa omasta talosa. Siihen kun vielä [...]
      Et oo hirveesti tainnu tehdä matalapalkalla töitä tai opiskella? Ei kaikilla ole varaa muuhun kuin kerrostaloon.  Ja toi yli 300 e/kk taitaa olla tosi huonoa trollausta? 😅

      Lainaa

    12. Tulos: +142 (146 ääntä)
      Missasin jo jotain tosta ekasta? Perus pk-seudun hinnathan siinä ois.

      Lainaa

    13. Leikattu mango 30.8.2022 1:57
      Tulos: +133 (175 ääntä)
      ötti: Missasin jo jotain tosta ekasta? Perus pk-seudun hinnathan siinä ois.
      Mutta noihin on Vantaan kaupunki oikein panostanut ajatuksella, että tehdään halpoja neuvostoasuntoja. No, neuvostoasunnot saatiin, mutta ei halvalla. 🤦🏼‍♂️

      Lainaa

    14. Huomattava peruna 30.8.2022 2:27
      Tulos: +151 (153 ääntä)
      Rutikuiva vesinokkaeläin: Näiden syöpäläisten takia maa on pulassa.
      Ei ne onnistu saamaan samaan asuntoon tuplasti asumistukea. Kela voi katsoa kimppakämpäksi jolloin molemmille puolet. Mutta jos lähtee ulkomaille asumaan, ei saa kyllä mitään.

      Lainaa

    15. Muikea Mastodontti 30.8.2022 2:43
      Tulos: +82 (96 ääntä)
      Eikö tää Anna ole ennenkin ollut täällä FMokissa näiden aika ihmeellisten vuokralaishakuilmojensa kanssa? Viimeksi piti alivuokralaisen olla vegaani ettei pimpin vääränlainen haju tms. leiju koko asunnossa ja "aineita" sai käyttää asunnossa paitsi ganjabista koska se haisee ällöttävälle. Tai jotain tuollaista. Muistanko aivan väärin?

      Lainaa

    16. Tulos: -30 (54 ääntä)
      Ööö siis mistä lähtien Leinelä on muka Koivukylässä 😂 Leinelä on Leinelä ja Koivukylä on Koivukylä siinä samassa missä Malmi on Malmi ja Vuosaari on Vuosaari. Ihme aivopieru feissarimokilta.

      Lainaa

    17. Tornipöllö 30.8.2022 3:14
      Tulos: +112 (138 ääntä)
      Auttakaa tyhmää, en oikeasti ymmärrä mitä Laura tarkoittaa tuolla "ei suostu muuttamaan koska liesituuletin ei toimi" jutulla. Siis vuokralaiset eivät suostu muuttamaan pois Lauran kämpästä, koska liesituuletin ei toimi? Minkä ihmeen takia? Vai onko Lauralla aikamuodot menneet sekaisin ja hän meinasi, että vuokralaiset eivät suostuneet muuttamaan asuntoon ennen kuin liesituuletin korjattiin?

      Lainaa

    18. Puuton alpakka 30.8.2022 6:50
      Tulos: +67 (137 ääntä)
      Onko junaradan varrella asuminen etu, joka houkuttelee ostajia? Vai onko se rasite, joka pitää mainita myyntitekstissä heti? Haluaako joku kuunnella junien ääniä kodissaan ympäri vuorokauden? Lyhyt matka heittäytyä radalle, jos pännii? Jotenkin vaikeasti voisin ymmärtää aseman läheisyyden edun, kunhan sekään ei ole liian lähellä, mutta ihan vaan junaradan läheisyyttä en uskoisi kenenkään kaipaavan.

      Lainaa

    19. Mustanpuhuva lihapiirakka 30.8.2022 6:51
      Tulos: +23 (43 ääntä)
      Rutikuiva vesinokkaeläin: Näiden syöpäläisten takia maa on pulassa.
      Khyl hei suuret massit liikkuu näis piireis.

      Lainaa

    20. Tulos: +89 (91 ääntä)
      Leikattu mango: Mutta noihin on Vantaan kaupunki oikein panostanut ajatuksella, että tehdään halpoja neuvostoasuntoja. No, neuvostoasunnot saatiin, mutta ei halvalla. 🤦🏼‍♂️
      Jos nuo ovat uusia, niin ovathan ne 100-150k€ halvempia kuin muut uudet kerrostalot Vantaalla. Suhteessa aika iso ero minusta.

      Lainaa

    21. Rutikuiva vesinokkaeläin 30.8.2022 7:01
      Tulos: -125 (139 ääntä)
      ötti: Et oo hirveesti tainnu tehdä matalapalkalla töitä tai opiskella? Ei kaikilla ole varaa muuhun kuin kerrostaloon.  Ja toi yli 300 e/kk taitaa olla tosi huonoa trollausta? 😅
      Kokoomuslaisena ja muutenkin fiksuna pääsin sen verran hyviin hommiin, että saatoin jättää sen matalapalkkavaiheen väliin.

      Lainaa

    22. Talvehtiva kivi 30.8.2022 7:13
      Tulos: +144 (162 ääntä)
      Veneetön pomelo: Nyt on Annalla mielenkiintoiset kuviot. Vuokraa kämppää, mutta meinaa jättää asumistuen rullaamaan. Kyllä tuntuu taas hyvältä olla nettoveronmaksaja.
      Muutto näkyy Kelan rekisterissä, samoin se, että samaan asuntoon maksetaan kahdet tuet.
      Etuushuijareista tehdään AINA rikosilmoitus, joten ne ylimääräiset tuet saadaan kyllä takaisin. 
      Sinä tuskin olet nettomaksaja. Pitää olla vuosia ollut yli sadan tonnin tulot. Lopulta eläkeiässä olet taas nettosaaja. Aiemminkin jos sairastut ja tarvitset esim. syöpähoitoa.

      Lainaa

    23. Räkäpää 30.8.2022 7:40
      Tulos: -76 (126 ääntä)
      En kyllä varmaan koskaan tajua miksi jotkut silti oikeasti maksaa nuita summia kerrostalokämpistä. Ympäryskunnista saa puolella rahalla kaksi-kolme kertaa enemmän tilaa ja pihat päälle. Elämänlaatu kasvaa huomattavasti jo sillä, että rahaa jää käyttöönkin eikä vain talon maksamiseen.

      Lainaa

    24. Halukas etana 30.8.2022 8:03
      Tulos: +205 (213 ääntä)
      Räkäpää: En kyllä varmaan koskaan tajua miksi jotkut silti oikeasti maksaa nuita summia kerrostalokämpistä. Ympäryskunnista saa puolella rahalla kaksi-kolme kertaa enemmän tilaa ja pihat päälle. Elämänlaatu kasvaa huomattavasti jo sillä, että rahaa jää käyttöönkin eikä vain talon maksamiseen.
      Toisten elämänlaatuun vaikuttaa enemmän matkustusajat töihin ja viihteelle kuin pihan hoitaminen kesät talvet. Jokainen ostaa oman budjettinsa mukaan mitä haluaa.

      Lainaa

    25. Relevantti vuohi 30.8.2022 8:19
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      Muikea Mastodontti: Eikö tää Anna ole ennenkin ollut täällä FMokissa näiden aika ihmeellisten vuokralaishakuilmojensa kanssa? Viimeksi piti alivuokralaisen olla vegaani ettei pimpin vääränlainen haju tms. leiju koko asunnossa ja "aineita" sai käyttää asunnossa paitsi ganjabista koska se haisee ällöttävälle. Tai jotain tuollaista. Muistanko aivan väärin?
      Oulussa oli vuokranantajana tällainen Anna, tosin pimpinhajusta ei mainittu ja huumeet oli toisinpäin: https://www.feissarimokat.com/2022/06/johan-on-asuntomarkkinat-osa-26/

      Lainaa

    26. Tulos: +54 (58 ääntä)
      Leinelä on Leinelää, on kyllä osa Koivukylän suuraluetta (kuten Rekola ja Päiväkumpu). Junaradan varsi on ehkä hassusti muotoiltu, tarkoitetaan kuitenkin siis juna-aseman läheisyyttä. (Junaradan ääniin tottuu muuten todella nopeasti)

      Lainaa

    27. Tulos: -96 (132 ääntä)
      Kiva kiertoilmaisu tuo ”eläkeläiset”, kun ei enää uskalleta puhua kulmahousuista ja rahtihameista.

      Lainaa

    28. Tulos: +29 (61 ääntä)
      Vegaanimajoitus? Vegaanimajoitus?

      Lainaa

    29. Metallia niellyt käärme 30.8.2022 8:58
      Tulos: +56 (66 ääntä)
      Tornipöllö: Auttakaa tyhmää, en oikeasti ymmärrä mitä Laura tarkoittaa tuolla "ei suostu muuttamaan koska liesituuletin ei toimi" jutulla. Siis vuokralaiset eivät suostu muuttamaan pois Lauran kämpästä, koska liesituuletin ei toimi? Minkä ihmeen takia? Vai onko Lauralla aikamuodot menneet sekaisin ja hän [...]
      No, Lauran mielestä ilmeisesti myös "mua alkaa kasvamaan kyrpä otsaan" on ihan normaali lause.

      Lainaa

    30. Karkea albatrossi 30.8.2022 9:09
      Tulos: +105 (113 ääntä)
      Räkäpää: En kyllä varmaan koskaan tajua miksi jotkut silti oikeasti maksaa nuita summia kerrostalokämpistä. Ympäryskunnista saa puolella rahalla kaksi-kolme kertaa enemmän tilaa ja pihat päälle. Elämänlaatu kasvaa huomattavasti jo sillä, että rahaa jää käyttöönkin eikä vain talon maksamiseen.
      Kaikilla ei ole autoa, jolla niiltä edullisimmilta alueilta pääsisi töihin sellaisissa kaupungeissa, joissa julkinen liikenne on huonosti suunniteltu. Ja nykyään auton pitäminen on niin kallista, että mieluummin maksan keskeisemmän sijainnin kerrostaloasunnosta vähän enemmän, kun pääsen kätevästi julkisilla/fillarilla töihin ja muille asioille. Toisaalta taas vaikka vaikka omakotitalo saattaa ostaessa olla edullisempi, niin kaikki muut kulut menee omasta pussista ja lämmitys on kalliimpaa kuin kerrostalossa. Esim. jos jääkaappi hajoaa, vuokra-asunnossa vuokranantajan pitää ostaa uusi, ei vuokralaisen. Myös huoltofirman käynnit on edullisempia, kun ei tarvii maksaa kilometrikorvauksia yms. Puhumattakaan jätemaksuista, tienhoitomaksuista ja mitä muita näitä nyt on. Että ei se ihan niin yksiselitteistä ole, että omakotitalossa olis jotenkin autuaampaa ja halvempaa asua.

      Lainaa

    31. Tulos: +63 (83 ääntä)
      Olikohan ekalla mokalla muutakin merkitystä kuin, että Feissarimokien ylläpito halusi kertoa olevansa pk-seudun ulkopuolelta? Pikavilkaisu Oikotielle kertoi, että ainakin päässä laiskien noissa kämpissä on ihan reilulla marginaalilla halvin neliöhinta kaikista Vantaan uudiskohteista. On myös ihan normaalia, että autopaikat maksavat, koska niiden rakentaminen ei ole ilmaista ja niitä ei kannata määrätä yhtä jokaiselle kämpälle, kun jotkut tarvitsevat 2 ja jotkut eivät yhtään. On aivan reilua, että autopaikkojen käyttäjät maksavat niistä. Talojen ulkonäöstä nyt voi olla montaa mieltä, mutta eivät nuo minun mielestäni eroa mitenkään erityisesti muista perus lähiötaloista.

      Lainaa

    32. Tulos: +97 (103 ääntä)
      Eheä mango: Kuka oikeasti maksaa jostain kerrostalokämpästä yli 30k€, olkoonkin sitten vaikka kuinka uusi? 😁 Tai ylipäätään edes vuokraa yli 300€/kk jos joutuu asumaan kerrostalossa? Noilla hinnoillahan saa jo omakotitalon, tai vaihtoehtoisesti saa hyvinkin lyhennettyä lainaa omasta talosa. Siihen kun vielä [...]
      Et vissiin oo ihan viime vuosina asunut vuokralla tai edes vilkaissut vuokra-asuntojen hintatasoa?

      Lainaa

    33. Alennettu vadelma 30.8.2022 9:25
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Karkea albatrossi: Kaikilla ei ole autoa, jolla niiltä edullisimmilta alueilta pääsisi töihin sellaisissa kaupungeissa, joissa julkinen liikenne on huonosti suunniteltu. Ja nykyään auton pitäminen on niin kallista, että mieluummin maksan keskeisemmän sijainnin kerrostaloasunnosta vähän enemmän, kun pääsen kätevästi [...]
      Ennustan lisäksi Vantaalle kovempaa asuntojen arvonnousua, varsinkin näille uusille kämpille. Kivistö ainakin on kovassa nousussa. 
      Yksin asuvana en myöskään kertakaikkiaan tarvitse omakotitaloa, halua siivota ja ylläpitää sellaista tai maksaa sen ylläpidosta. Sinkkutalouksia on todella paljon. 

      Lainaa

    34. Jäätynyt sakaali 30.8.2022 9:39
      Tulos: -38 (50 ääntä)
      Rutikuiva vesinokkaeläin: Näiden syöpäläisten takia maa on pulassa.
      Toivottavasti joku käyräyttää kelalle, toki vegaaniryhmä niin niin kaikki ryhmäläiset on Kelalla töissä. Kahden asumistuen saaminen samaan asuntoon kyllä taitaa olla mahdottomuus...

      Lainaa

    35. Tulos: +61 (61 ääntä)
      Puuton alpakka: Onko junaradan varrella asuminen etu, joka houkuttelee ostajia? Vai onko se rasite, joka pitää mainita myyntitekstissä heti? Haluaako joku kuunnella junien ääniä kodissaan ympäri vuorokauden? Lyhyt matka heittäytyä radalle, jos pännii? Jotenkin vaikeasti voisin ymmärtää aseman läheisyyden edun, [...]
      Leinelä on asema, eli on varmasti asemaa lähellä. ”Radan varressa” pk-seudulla määrittää, että asuu paikassa, josta pääsee kätevästi paikallisjunalle, ja silloin myös (Helsingin) keskustaan ja moneen muuhun paikkaan nopeasti ja tiheästi. 
      Toinen vaihtoehto on metron varrella (myös nopeat yhteydet).
      Kolmas sitten ratikka-alue, eli Helsingin kantakaupungissa (tosin etäisimmät alueet vähän sillä rajalla, että eivät ole oikeasti kantakaupunkia). Ratikka ei jää ruuhkaan ja kulkee melko tiheästi. 
      Helsingissä asuminen määritellään paljon kulkuyhteyksien mukaan, etäisyys ei merkkaa paljon, kun 20 kilometriä voi olla poikittaisliikenteessä julkisilla 1-1,5 tuntia. 
      Autopaikka on kyllä sit toinen asumisen tekijä. Aika harvassa paikassa se löytyy hyvin ja on vielä ilmainen.

      Lainaa

    36. Tulos: +83 (101 ääntä)
      Räkäpää: En kyllä varmaan koskaan tajua miksi jotkut silti oikeasti maksaa nuita summia kerrostalokämpistä. Ympäryskunnista saa puolella rahalla kaksi-kolme kertaa enemmän tilaa ja pihat päälle. Elämänlaatu kasvaa huomattavasti jo sillä, että rahaa jää käyttöönkin eikä vain talon maksamiseen.
      Mä taas en koskaan tajua, että ihmiset suostuu elämään ja vielä kasvattamaan lapsia pellolle rakennetulla uudella omakotitaloalueella keskellä ei mitään. Kaikki liikkuminen kauppakäyntiä ja liikkumaanmenoa myöten vaatii auton. Pihat on tiiviitä ja niiltä näkee viereiselle pihalle.
      Kaikkia ei huvita pihan hoito ja tuskin kukaan tykkää niistä tyhjistä kivituhka-tuijarivi-pihoista. Kerrostalossa huoltoyhtiö hoitaa pihat ja pienet asuntoon liittyvät huolet. Kaikki on kompaktia ja kätevää. 
      Lisäksi osa niistäkin, jotka voisivat tykätä omakotitalosta (tosin tuskin tollasesta pellolle rakennetusta) sinänsä enemmän kuin tykkää kerrostaloasunnosta, mutta vielä paljon enemmän tykkäävät säästää omaa aikaansa ja hermojaan ja siis lyhyistä työmatkoista, kauppamatkoista, siitä, että teatterit, leffat, liikuntapaikat ja kirjastot ovat lähellä. 

      Lainaa

    37. Nevöhööd haukka 30.8.2022 10:24
      Tulos: +60 (70 ääntä)
      Eheä mango: Kuka oikeasti maksaa jostain kerrostalokämpästä yli 30k€, olkoonkin sitten vaikka kuinka uusi? 😁 Tai ylipäätään edes vuokraa yli 300€/kk jos joutuu asumaan kerrostalossa? Noilla hinnoillahan saa jo omakotitalon, tai vaihtoehtoisesti saa hyvinkin lyhennettyä lainaa omasta talosa. Siihen kun vielä [...]
      Mistä meinasit saada 30 000 € omakotitalon? Jostain pikkukylästä josta on lähimpään ruokakauppaan 50-100km?

      Lainaa

    38. Tulos: +89 (99 ääntä)
      Pheebs: Ööö siis mistä lähtien Leinelä on muka Koivukylässä 😂 Leinelä on Leinelä ja Koivukylä on Koivukylä siinä samassa missä Malmi on Malmi ja Vuosaari on Vuosaari. Ihme aivopieru feissarimokilta.
      Leinelä on osa Koivukylää. Malmi ja Vuosisaari ovat omia kaupunginosiaan Helsingissä, mutta Leinelä sijaitsee Vantaan Koivukylän kaupunginosassa. 
      Tekla: Leinelä on Leinelää, on kyllä osa Koivukylän suuraluetta (kuten Rekola ja Päiväkumpu)
      Koivukylän suuralueen kaupunginosat:
      - Koivukylä
      - Ilola
      - Asola
      - Rekola
      - Havukoski
      - Päiväkumpu
      Leinelä ei ole oma kaupunginosansa, vaan osa Koivukylän suuralueen Koivukylä-nimistä kaupunginosaa. 
      Tämä selviää Wikipedian lisäksi Vantaan virallisilta sivuilta:
      Kiitos kun kävitte pätemässä, tervetuloa uudelleen. 😉

      Lainaa

    39. Veneetön pomelo 30.8.2022 10:45
      Tulos: -21 (41 ääntä)
      Talvehtiva kivi: Muutto näkyy Kelan rekisterissä, samoin se, että samaan asuntoon maksetaan kahdet tuet. Etuushuijareista tehdään AINA rikosilmoitus, joten ne ylimääräiset tuet saadaan kyllä takaisin.  Sinä tuskin olet nettomaksaja. Pitää olla vuosia ollut yli sadan tonnin tulot. Lopulta eläkeiässä olet taas nettosaaja. Aiemminkin jos sairastut ja tarvitset esim. syöpähoitoa.
      Ei se näy Kelan rekisterissä, jos sitä ei mihinkään ilmoita. Eli paperilla asuu edelleen tuossa kämpässä. Luulisin että alivuokralaissopimuksella voi saada kahdet tuet samaan asuntoon, tästä en tosin ole varma.
      Mistä sinä tiedän etten ole nettoveronmaksaja? Lapset ei saa enää lapsilisiä, ei lääkkeitä, ei sairauksia, ei mitään tukia. Tulot ei ole 100k, mutta ei paljon puutukaan. 

      Lainaa

    40. Kykenemätön peura 30.8.2022 10:50
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Puuton alpakka: Onko junaradan varrella asuminen etu, joka houkuttelee ostajia? Vai onko se rasite, joka pitää mainita myyntitekstissä heti? Haluaako joku kuunnella junien ääniä kodissaan ympäri vuorokauden? Lyhyt matka heittäytyä radalle, jos pännii? Jotenkin vaikeasti voisin ymmärtää aseman läheisyyden edun, [...]
      Tässä ei sitä varmaan ole tarkoitettu, mutta ei junaradan vieressä asuminen automaattisesti ole haitta. Olen asunut junaradan vieressä ja meluhaitta on paljon pienempi, kuin vähänkään vilkkaammin liikennöidystä autotiestä. Pk-seudun ulkopuolella junia kuitenkin kulkee harvemmin, ohitus kestää muutaman sekunnin, eikä junia paljon kulje yöaikaan. Autotien melu voi hyvin olla jatkuvaa, mutta junaradalta ääntä kuuluu hyvin pienen osan ajasta.

      Lainaa

    41. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Relevantti vuohi: Oulussa oli vuokranantajana tällainen Anna, tosin pimpinhajusta ei mainittu ja huumeet oli toisinpäin: feissarimokat.com/2022/06/johan-on-asuntomarkkinat-osa-26
      Sama Anna, puolituttu tyyppi. Melkoisesti ongelmia vähän kaiken kanssa

      Lainaa

    42. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Puuton alpakka: Onko junaradan varrella asuminen etu, joka houkuttelee ostajia? Vai onko se rasite, joka pitää mainita myyntitekstissä heti? Haluaako joku kuunnella junien ääniä kodissaan ympäri vuorokauden? Lyhyt matka heittäytyä radalle, jos pännii? Jotenkin vaikeasti voisin ymmärtää aseman läheisyyden edun, [...]
      Nyt n. 2,5 vuotta junaradan vieressä asuneena, asemalle n. 500m pitää sanoa että radan läheisyys ei häiritse yhtään. Tämän vanhan kivikerrostalon ja radan välissä on vain kaksikaistainen autotie. 
      Radan vieressä asuminen hieman mietitytti ennen muuttoa, mutta onnekseni murehdin ihan turhaan. Koen junien tasaisen äänen jopa kotoisana. Ikkunoiden ollessa kiinni sisälle kantautuu vain matalataajuinen ääni jonka ehkä juuri noteeraa. Tuulettaessa ikkunat auki kuuluu toki paljon enemmän joka joskus häiritsee, mutta ääni on lyhytkestoista eikä tähän mennessä ole oikeastaan raastanut hermojani.

      Lainaa

    43. Uskomaton paprika 30.8.2022 11:56
      Tulos: -30 (46 ääntä)
      Karkea albatrossi: Kaikilla ei ole autoa, jolla niiltä edullisimmilta alueilta pääsisi töihin sellaisissa kaupungeissa, joissa julkinen liikenne on huonosti suunniteltu. Ja nykyään auton pitäminen on niin kallista, että mieluummin maksan keskeisemmän sijainnin kerrostaloasunnosta vähän enemmän, kun pääsen kätevästi [...]
      Hä? Sähän maksat siinä vuokrassasi ihan samat asiat, jotka luettelit. Veloituksen nimi on eri. Lisäksi maksat vuokranantajan elämisenkin.

      Lainaa

    44. Mustanpuhuva maahinen 30.8.2022 13:08
      Tulos: +7 (27 ääntä)
      Pehmeä jänis: Voiko molemmat saada asumistukea samaan aikaan?
      Mä oon ymmärtäny et samaan osoitteeseen ei voi saada kuin yksi asumistuen. Voin toki taas olla väärässäkin.

      Lainaa

    45. Tulos: +40 (44 ääntä)
      Puuton alpakka: Onko junaradan varrella asuminen etu, joka houkuttelee ostajia? Vai onko se rasite, joka pitää mainita myyntitekstissä heti? Haluaako joku kuunnella junien ääniä kodissaan ympäri vuorokauden? Lyhyt matka heittäytyä radalle, jos pännii? Jotenkin vaikeasti voisin ymmärtää aseman läheisyyden edun, [...]
      Täällä yksi junaradan vieressä asuva, joka pitää aseman läheisyyden lisäksi kovasti ihan vain junien katselusta ikkunasta. Asun korkealla kerrostalossa, jonka isoista ikkunoista voin fiilistellä ohi meneviä (joskus kansainvälisiä) junia. Niiden katselusta tulee aina mukavan haikea olo :)

      Lainaa

    46. Räkäpää 30.8.2022 15:00
      Tulos: +4 (28 ääntä)
      Halukas etana: Toisten elämänlaatuun vaikuttaa enemmän matkustusajat töihin ja viihteelle kuin pihan hoitaminen kesät talvet. Jokainen ostaa oman budjettinsa mukaan mitä haluaa.
      Saa ostaa mitä haluaa. Ja tämä minun ajatus rauhallisesta ja minulle viihtyisästä ympäristöstä vähän vaatiikin sitä, etteivät kaikki halua samaa kuin minä. En minä heitä silti ymmärrä.

      Lainaa

    47. Harmaa kivi 30.8.2022 15:47
      Tulos: +59 (71 ääntä)
      Uskomaton paprika: Hä? Sähän maksat siinä vuokrassasi ihan samat asiat, jotka luettelit. Veloituksen nimi on eri. Lisäksi maksat vuokranantajan elämisenkin.
        Jollain on mennyt ihan ohi, että myös kerrostaloasuntoja saa ostaa? Vaihtoehdot eivät ole oma talo/ vuokra-asunto. Noita Leinelänkin luukkuja oltiin omaksi tarjoamassa... Ei tarvitse rikastuttaa vuokranantajaa, että saa asua mukavasti.
        Enkä todella ikinä koskaan enää aio asua omakotitalossa, sellaisessa vietin nuoruuteni. Mikäs vanhemmilla, saattoivat ajaa mihin halusivat, alaikäinen sai joko kerjätä kyytiä jonka joko sai tai ei, tai muuten venata bussia räntäsateessa. Bussien aikatauluja voisi kuvailla lähinnä fiktiivisiksi. Talvella lumityöt, kesällä ruohonleikkuut, aina joku savotta menossa. 
        Näin omassa kaupunkikodissani, metro menee kivenheiton päästä, lapsen tarha on toisen kivenheiton päässä, työmatkan ajan voi lukea. Epäilemättä ulkoa joskus kuuluu melua -melu on mm. sitä, kun joku joka en ole minä, siivoaa lumia pois, tai poistaa roskia, tai jotain muuta korjailee, mistä minun ei ikinä enää tarvitse huolia. Hymähdän onnellisena ja nukahdan uudelleen. Ihan mielelläni maksan vastikkeeni siitä hyvästä, että aamuviideltä olen omassa vuoteessani, enkä lumilapio kädessä hangessa.

      Lainaa

    48. Ontuva hilleri 30.8.2022 16:14
      Tulos: -35 (43 ääntä)
      Tosi halpoja uusia asuntoja 3909-4190€/neliö :D Ei sen puoleen, alkaa täällä lappeenrannassakin olemaan melkoiset jutkuhinnat uusissa kämpissä.

      Lainaa

    49. Lyhempi hylje 30.8.2022 18:45
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Harmaa kivi:   Jollain on mennyt ihan ohi, että myös kerrostaloasuntoja saa ostaa? Vaihtoehdot eivät ole oma talo/ vuokra-asunto. Noita Leinelänkin luukkuja oltiin omaksi tarjoamassa... Ei tarvitse rikastuttaa vuokranantajaa, että saa asua mukavasti.  Enkä todella ikinä koskaan enää aio asua omakotitalossa, [...]
      Fiktiiviset bussiaikataulut, nauran ääneen tälle. Tismalleen kuin omat muistoni lapsuudesta.

      Lainaa

    50. Epäselvä makkara 30.8.2022 19:11
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Rutikuiva vesinokkaeläin: Näiden syöpäläisten takia maa on pulassa.
      Tällatteet tyypit on pieni vähemmistö, murto-osa tuen saajista. Yhteiskunnan varsinaiset ongelmat löytyy ihan muualta.

      Lainaa

    51. Kirpeä Ahven 30.8.2022 19:30
      Tulos: -19 (31 ääntä)
      Halukas etana: Toisten elämänlaatuun vaikuttaa enemmän matkustusajat töihin ja viihteelle kuin pihan hoitaminen kesät talvet. Jokainen ostaa oman budjettinsa mukaan mitä haluaa.
      No pihaahan ei ole mikään pakko hoitaa sen kummemmin kun se on oma, ja matkustusajatkin riippuu siitä minne on menossa ja millä.

      Lainaa

    52. Random tuhatjalkainen 30.8.2022 20:04
      Tulos: 0 (12 ääntä)
      Mustanpuhuva maahinen: Mä oon ymmärtäny et samaan osoitteeseen ei voi saada kuin yksi asumistuen. Voin toki taas olla väärässäkin.
      Miksei voisi saada? Nimittäin minä ja mun puoliso saadaan kumpikin asumistukea. En sit tiedä onko se eläkeläisillä jotenkin eri juttu. Mutta hänelle se tulee omalla nimellään ja minulle tulee omalla nimelläni ja me siis asutaan ihan samassa asunnossa.

      Lainaa

    53. Itseasiassa 30.8.2022 20:24
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Mä kyllä joskus kadehdin noita Lauran vuokralaisten kaltaisia ihmisiä. Olisihan elämä paljon helpompaa, kun olisi ikinä milläkin tekosyyllä (tai ilma) vaatimassa muita hoitamaan omia velvollisuuksia. Mutta tunnollisena ihmisenä hädin tuskin kehtaa pyytää apua vaikka olisi mikä tilanne.

      Lainaa

    54. Ajatteleva menninkäinen 30.8.2022 21:56
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Rutikuiva vesinokkaeläin: Näiden syöpäläisten takia maa on pulassa.
      Eiköhän tämän maan ongelmien ydin ole jossain aivan muualla kuin Kelan tukia nostavissa kansalaisissa.

      Lainaa

    55. Siskoton lammas 30.8.2022 22:40
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      melkoinen: Nyt n. 2,5 vuotta junaradan vieressä asuneena, asemalle n. 500m pitää sanoa että radan läheisyys ei häiritse yhtään. Tämän vanhan kivikerrostalon ja radan välissä on vain kaksikaistainen autotie.  Radan vieressä asuminen hieman mietitytti ennen muuttoa, mutta onnekseni murehdin ihan turhaan. Koen [...]
      Junista lähtee vähemmän ääniä kuin (vanhoista) spårista. Aikoinaan kun Hesaria ja Hämeentietä rempattiin ja ikkunan alle tuli väliaikainen raitsikkapysäkksi, niin perkele kun tv:stä kuullut edes uutisia, jos raitiovaunu pysähty siihen... Piti pistää volat kaakkoon siksi ajaksi...

      Lainaa

    56. Eheä mango 30.8.2022 22:42
      Tulos: -17 (27 ääntä)
      ötti: Et oo hirveesti tainnu tehdä matalapalkalla töitä tai opiskella? Ei kaikilla ole varaa muuhun kuin kerrostaloon.  Ja toi yli 300 e/kk taitaa olla tosi huonoa trollausta? 😅
      Olen kyllä opiskellut itseni AMK tasoisesti, ja matalapalkkaisilla aloillakin työskennellyt opiskelujen aikana. Ei sitä kaikkien ole pakko tuppautua asumaan jonnekin suurten kaupunkien keskustaan. Ihan omaa typeryyttä sellainen, kun rauhallisemmalta paikalta saa halvemmalla omakotitalon.

      Lainaa

    57. Outo logiikka 30.8.2022 22:47
      Tulos: +22 (30 ääntä)
      Räkäpää: En kyllä varmaan koskaan tajua miksi jotkut silti oikeasti maksaa nuita summia kerrostalokämpistä. Ympäryskunnista saa puolella rahalla kaksi-kolme kertaa enemmän tilaa ja pihat päälle. Elämänlaatu kasvaa huomattavasti jo sillä, että rahaa jää käyttöönkin eikä vain talon maksamiseen.
      Asukoon jokainen niin kuin haluaa ja on varaa. En silti ymmärrä, millä laskutavalla jostain kehyskunnista saisi omakotitalon niin, että kokonaisuutena vaihtoehto on kannattava. Verrataan:
      1) Kaupungissa kerrostalossa asunto maksaa enemmän, mutta ainakin Helsingin seudulla joukkoliikenteellä, pyörällä ja kävellen pääsee liikkumaan huomattavan halvalla. Jos asunto on hyvällä paikalla joukkoliikenteeseen nähden, työmatkaan ei välttämättä mene edes puolta tuntia. Ei tarvitse käyttää rahaa henkilöauton ylläpitoon ja käyttöön, joten rahaa jää satunnaisiin taksimatkoihin. Jos on lapsia, koulut ja päiväkodit ovat yleensä lähellä ja isommat lapset voivat kulkea koulumatkat ja harrastusmatkat itsekin. Kerrostalossa huoltoyhtiö huolehtii lumitöistä ja rakennuksen kunnossapidosta. Lisäksi tarjolla on monipuoliset palvelut.
      2) Kehyskunnissa asunnot ovat halpoja ja samalla rahalla saa enemmän tilaa. Toisaalta juuri nyt asunnon lämmittäminen saattaa tulla hyvin kalliiksi. Lisäksi auto on lähes välttämätön ja polttoaineet eivät ole halpoja. Edes sähköauto ei ole halpa näillä hinnoilla. Omakotitalossa pitää myös käyttää paljon omaa aikaa kunnossapitoon, huoltoon, lumitöihin, puutarhatöihin. Harvat palvelut ovat lähellä. Lapset eivät välttämättä pysty kulkemaan kouluun ja harrastuksiin itsenäisesti, joten aikaa menee myös kuljetuksiin. Jos laskee omalle työlle ja ajalle kohtuullisen arvon, omakotitalo kehyskunnassa ei enää olekaan niin halpa. Tietysti jos sattuu pitämään kotitöistä, kunnossapidosta ja auton huoltamisesta, osan menetetystä vapaa-ajasta voi tulkita harrastukseksi. Kaupungissa on kuitenkin usein suurempi vapaus harrastaa sitä, mitä haluaa, eikä sitä, mitä voi. On tietysti harrastuksia, jotka vaativat paljon tilaa ja silloin omakotitalo voi olla hyvä vaihtoehto. Pelkästään asuntojen hintojen ja pinta-alojen vertailu ei kerro, kumpi vaihtoehto on parempi. Pitää tarkastella kokonaisuutta.
       

      Lainaa

    58. Eheä mango 30.8.2022 22:57
      Tulos: -25 (31 ääntä)
      Vaakku: Et vissiin oo ihan viime vuosina asunut vuokralla tai edes vilkaissut vuokra-asuntojen hintatasoa?
      Vilkaisin taas. Kyllä. 300€:lla saa vieläkin vaikkapa saunallisia rivarikaksioita täältä Savosta vuokrattua.

      Lainaa

    59. Eheä mango 30.8.2022 22:59
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      Nevöhööd haukka: Mistä meinasit saada 30 000 € omakotitalon? Jostain pikkukylästä josta on lähimpään ruokakauppaan 50-100km?
      Savosta saa ihan valita tuohon hintaan. Ja ei ole ruokakauppaankaan kuin ehkä kilometri.

      Lainaa

    60. Ohennettu jänis 31.8.2022 0:20
      Tulos: -10 (14 ääntä)
      Talvehtiva kivi: Muutto näkyy Kelan rekisterissä, samoin se, että samaan asuntoon maksetaan kahdet tuet. Etuushuijareista tehdään AINA rikosilmoitus, joten ne ylimääräiset tuet saadaan kyllä takaisin.  Sinä tuskin olet nettomaksaja. Pitää olla vuosia ollut yli sadan tonnin tulot. Lopulta eläkeiässä olet taas nettosaaja. Aiemminkin jos sairastut ja tarvitset esim. syöpähoitoa.
      Ahaa, olet sitä mieltä että näitä "vuosikausia yli sadan tonnin tulot" tienaavia ihmisiä on niin suuri osa väestöstä että heidän tuottamat veroeurot riittää kattamaan _koko_ lopun väestön kulutuksen julkisen talouden osalta? Joko väestön keskipalkka ja mediaanipalkka on karkeasti tuplaantunut, tai tämä sinun hatusta vedetty määritelmä on täyttä potaskaa. Onhan se totta että kuka tahansa tuonne 200 apinan talolle äänestetään niin kyllä ne keinot keksii millä valtion voi lisää velkaantua. Se ei silti tarkoita etteikö ihmiset voisi käyttää vähemmän julkista taloutta kuin mitä maksavat veroja. Kaikkien ei esimerkiksi ole pakko käyttää kolmasosaa elämästään opiskeluun, vaan alkavat ammattikoulun jälkeen 18- vuotiaana maksaa veroja.

      Lainaa

    61. Pikimusta panda 31.8.2022 0:41
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Tornipöllö: Auttakaa tyhmää, en oikeasti ymmärrä mitä Laura tarkoittaa tuolla "ei suostu muuttamaan koska liesituuletin ei toimi" jutulla. Siis vuokralaiset eivät suostu muuttamaan pois Lauran kämpästä, koska liesituuletin ei toimi? Minkä ihmeen takia? Vai onko Lauralla aikamuodot menneet sekaisin ja hän [...]
      Samaa itsekin ihmettelin. Siinä nyt ei olisi mitään järkeä että vuokralainen ei suostuisi muuttamaan pois koska liesituuletin on hajalla. Joten tilanteen on pakko olla se marginaalisesti järkevämpi, että nämä eläkeläiset ei suostu muuttamaan kämppään sen liesituulettimen takia.
      Mutta ihan päätön keissihän sekin on. Jos nimet on vuokrasopimuksessa niin mitä Laura sitä stressaa ovatko muuttaneet vai eivät. Jos ei liesituuletin miellytä niin sopimuksen voi irtisanoa ihan normaalin irtisanomisajan päähän ja etsiä toisen kämpän.

      Lainaa

    62. Kursailematon siili 31.8.2022 4:19
      Tulos: +20 (34 ääntä)
      Eheä mango: Olen kyllä opiskellut itseni AMK tasoisesti, ja matalapalkkaisilla aloillakin työskennellyt opiskelujen aikana. Ei sitä kaikkien ole pakko tuppautua asumaan jonnekin suurten kaupunkien keskustaan. Ihan omaa typeryyttä sellainen, kun rauhallisemmalta paikalta saa halvemmalla omakotitalon.
      Tää on musta niin käsittämätöntä, että tää sama asia nousee aina uudestaan esille, mutta siis ihan tosi: kaikki meistä ei todellakaan haaveile omakotitaloasumisesta. 
      Harvoin taitaa kellään olla pakko asua missään, mutta itse en ikinä, siis _ikinä_ muuttaisi mihinkään kauheaan nukkumalähiöön, jossa ainoat palvelut on s- ja k-market, jossa kaikki elää väh. kahden auton talouden pakettielämää, jossa piha- ja huoltohommat täytyy tehdä/hoitaa itse, ja jossa kaikki naapurit on sitä samaa porukkaa että jokaisella oltava omat ruohonleikkurit, lehtipuhaltimet ja trampoliinit jottei vaan vaikuta naapureita huonommalta, ja joka kuukausi täytyy kieltäytyä jostain helkkarin grilli- tai rapujuhlasta ja joka lauantai pitää kuunnella naapurin Jarnon ja Leenan selityksiä muksujen viulumatineoista ja hymypoikapatsaista, ja siitä, kuinka hieno kuivausrumpu/painepesuri/tmv turhake tällä viikolla ostettiin. 
      Itselle se on aivan painajaismainen ajatus. Vaikka erätaidot on opittu jo muksuna ja luonnon läheisyys on myös tärkeää, olen kaupunkilainen henkeen ja vereen. Rakastan ja haluan asua paikassa, missä peruspalveluiden lisäksi kulttuuritarjonta on lähellä, missä kauppaan pääsee halutessaan myös yöllä, missä ei tarvitse autoa, missä ympärillä on paljon ihmisiä mutta ketään niistä ei tartte oikeasti tuntea (ellei tahdo), ja missä oikeasti on paljon erilaisia ihmisiä erilaisista taustoista ja sosioekonomisista luokista. (Koska siis – ja tämä voi tulla yllätyksenä – kaikki keskiluokkaiset, perheellisetkään ihmiset ei oikeasti halua omakotitaloa nukkumalähiössä.) 
      Omakotitaloasujat selvästi kokee tosi paljon tarvetta vakuutella itselleen, että he elävät just niin kuin kaikki maailmassa, etenkin kaupunkien kerrostaloasujat, haluaisivat elää. Mistä tää oikeen johtuu? Tai et jos se olis totta, niin kaupungit olis varmaan aika tavalla pienempiä ja Kepu suosituin puolue. Että mikä juttu tää oikein on?

      Lainaa

    63. Vähättelevä piirroshahmo 31.8.2022 6:07
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Veneetön pomelo: Nyt on Annalla mielenkiintoiset kuviot. Vuokraa kämppää, mutta meinaa jättää asumistuen rullaamaan. Kyllä tuntuu taas hyvältä olla nettoveronmaksaja.
      toi nettoveronmaksaja myytti on jo kumottu, sellaisia ei ole olemassakaan

      Lainaa

    64. Veikeä kiivi 31.8.2022 9:43
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Rutikuiva vesinokkaeläin: Näiden syöpäläisten takia maa on pulassa.
      Joo, sosiaalipummien vika eikä sen, miten valtaosaa julkisista varoista käytetään.

      Lainaa

    65. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Pikimusta panda: Samaa itsekin ihmettelin. Siinä nyt ei olisi mitään järkeä että vuokralainen ei suostuisi muuttamaan pois koska liesituuletin on hajalla. Joten tilanteen on pakko olla se marginaalisesti järkevämpi, että nämä eläkeläiset ei suostu muuttamaan kämppään sen liesituulettimen takia.Mutta ihan päätön [...]
      Tarkoittaa, että vuokralainen ei suostu muuttamaan sisään ennen korjauksia 😁

      Lainaa

    66. Kostumaton undulaatti 31.8.2022 19:41
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Pehmeä jänis: Voiko molemmat saada asumistukea samaan aikaan?
      Varmaan "avoliitossa" olisivat

      Lainaa

    67. Tekevä ahma 1.9.2022 6:03
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Räkäpää: En kyllä varmaan koskaan tajua miksi jotkut silti oikeasti maksaa nuita summia kerrostalokämpistä. Ympäryskunnista saa puolella rahalla kaksi-kolme kertaa enemmän tilaa ja pihat päälle. Elämänlaatu kasvaa huomattavasti jo sillä, että rahaa jää käyttöönkin eikä vain talon maksamiseen.
      Riippuu täysin elämäntilanteesta.
      Olen asunut pienessä kerrostaloasunnossa junaradan vieressä kerrostalossa.
      Sitten isommassa kerrostaloasunnossa mutta kauempana, koska uuteen duuniin oli helpompi kulkea autolla ja tuli tarve autopaikalle ja muutettiin myös kumppanin kanssa yhteen. 
      Sitten lähdettiinkiin kokonaan pois pk-seudulta ja nyt on etätyö ja omakotitalo rauhallisella alueella ja oma työhuone myös löytyy siitä omasta talosta.
      Kaikilla vaiheilla oli paikkansa.

      Lainaa

    68. Järkipuoli lohikäärme 1.9.2022 8:55
      Tulos: -18 (22 ääntä)
      Eheä mango: Kuka oikeasti maksaa jostain kerrostalokämpästä yli 30k€, olkoonkin sitten vaikka kuinka uusi? 😁 Tai ylipäätään edes vuokraa yli 300€/kk jos joutuu asumaan kerrostalossa? Noilla hinnoillahan saa jo omakotitalon, tai vaihtoehtoisesti saa hyvinkin lyhennettyä lainaa omasta talosa. Siihen kun vielä [...]
      Kaupunkilaiset käyneet miinustamassa sinua urakalla :D
      Tottahan tuo on, tosin 300€/kk vuokra on aika matala, itsellä 360€/kk 34m2 kämppä.

      Lainaa

    69. Lestadiolainen vatuloija 2.9.2022 2:32
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Rutikuiva vesinokkaeläin: Näiden syöpäläisten takia maa on pulassa.
      Totta. Tulisi nitistää kuin torakat…

      Lainaa

    70. Suurehko kolibri 2.9.2022 17:01
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Ohennettu jänis: Ahaa, olet sitä mieltä että näitä "vuosikausia yli sadan tonnin tulot" tienaavia ihmisiä on niin suuri osa väestöstä että heidän tuottamat veroeurot riittää kattamaan _koko_ lopun väestön kulutuksen julkisen talouden osalta? Joko väestön keskipalkka ja mediaanipalkka on karkeasti tuplaantunut, tai [...]
      Amisten verokertymä ei kata vielä moneen työvuoteen edes sitä, mitä he ovat tulleet maksamaan yhteiskunnalle siihen mennessä, kun työelämään siirtyvät. https://www.eva.fi/wp-content/uploads/2018/06/eva_fakta_keskiluokka-27-800x500.jpg Sieltä näet miten asia on. Ei tarvitse arvailla. Eli etköhän se sinäkin loisi verorahoilla, vaikka muuta kuvitteletkin.

      Lainaa

    71. Pystysuora mandariini 3.9.2022 7:18
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Rutikuiva vesinokkaeläin: Kokoomuslaisena ja muutenkin fiksuna pääsin sen verran hyviin hommiin, että saatoin jättää sen matalapalkkavaiheen väliin.
      oon aina ihmetelly tällaisia kommentteja ja parempiosaisten vinoilua, että mitäs olet jollain matalapalkka-alalla. Ei kaikki voi lukea lääkäriksi itseään, kuka sen lähihoitajan työn tekisi sitten? Tai siivoaisi vessan? Ei ainakaan lääkäri.
      Ylempää on helppo katsoa halveksivasti alemmas, mutta jos kaikki olis samalla, tippuisi itsekin

      Lainaa

    72. Ponneton lepakko 3.9.2022 8:20
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Veneetön pomelo: Ei se näy Kelan rekisterissä, jos sitä ei mihinkään ilmoita. Eli paperilla asuu edelleen tuossa kämpässä. Luulisin että alivuokralaissopimuksella voi saada kahdet tuet samaan asuntoon, tästä en tosin ole varma. Mistä sinä tiedän etten ole nettoveronmaksaja? Lapset ei saa enää lapsilisiä, ei [...]
      Käytätkö maanteitä, katuvaloja, uimahalleja, kirjastoja, onko sulla yksityinen vartiointi ja maanpuolustus?

      Lainaa

    73. Vinha pomelo 3.9.2022 10:47
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Pystysuora mandariini: oon aina ihmetelly tällaisia kommentteja ja parempiosaisten vinoilua, että mitäs olet jollain matalapalkka-alalla. Ei kaikki voi lukea lääkäriksi itseään, kuka sen lähihoitajan työn tekisi sitten? Tai siivoaisi vessan? Ei ainakaan lääkäri. Ylempää on helppo katsoa halveksivasti alemmas, mutta jos kaikki olis samalla, tippuisi itsekin
      Parasta olisi, kun sinäkin jättäisit trollit ruokkimatta.

      Lainaa

    74. Paksu unikeko 3.9.2022 16:42
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Mustanpuhuva maahinen: Mä oon ymmärtäny et samaan osoitteeseen ei voi saada kuin yksi asumistuen. Voin toki taas olla väärässäkin.
      Itse asiassa olet väärässä. Mitään tuollaista rajoitetta ei ole. Asuuhan suuri osa opiskelijoistakin solussa.
      Ennen vuotta 2009 samassa osoitteessa asuvan puolison tuet vaikuttivat asumistukeen, mutta sekin rajoitus poistui.
      Viimeisin opiskelijakämppäni oli neljän hengen kimppakämppä, ja jokainen meistä sai vuokrastaan täyden ausmistuen.

      Lainaa

    75. Paksu unikeko 3.9.2022 16:53
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Talvehtiva kivi: Muutto näkyy Kelan rekisterissä, samoin se, että samaan asuntoon maksetaan kahdet tuet. Etuushuijareista tehdään AINA rikosilmoitus, joten ne ylimääräiset tuet saadaan kyllä takaisin.  Sinä tuskin olet nettomaksaja. Pitää olla vuosia ollut yli sadan tonnin tulot. Lopulta eläkeiässä olet taas nettosaaja. Aiemminkin jos sairastut ja tarvitset esim. syöpähoitoa.
      Kaksien tukien maksamiselle ei ole mitään estettä niin kauan kuin molemmilla on oma vuokrasopimus tai alivuokralaissopimus.
      Noita keplottelijoita on aina. Yksi yleisimpiä on se, että yksi opiskelija vuokraa kaksion "kimpassa" jonkun sellaisen kanssa joka ei tarvitse erillistä opiskelia-asuntoa (esim. jää asumaan vanhemmille tai perheensä/puolison kanssa eri paikkakunnalle omistusasuntoonsa). Molempien tuet kattaaa kaksion vuokran lähes kokonaan, mutta vain toinen asuu siellä. 
      Tiiviissä opiskelijayhteisössä ei asumistukea "jätetä käyttämättä" ja se kyllä aina lahjoitetaan jollekin. Opiskelijan ei tarvitse edes tehdä muuttoilmoitusta koska opiskelupaikalle saa aina asumistukea vaikka asuisikin muualla.

      Lainaa

    76. Ystävällinen kultakala 5.9.2022 14:14
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Samaa mieltä noista karmeista neukkulaatikoista. Ja vielä Vantaalla ja tuohon hintaan!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: asuminen, asumistuki, asunto, bonava, edullinen, hinta, k-rauta, kela, kerrostalo, kuva, leinelä, vantaa, vegaanimajoitus, vuokra, vuokralaiset