Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 582

Mikään ei kannata, koska elämä päättyy joskus.
Sekalaisia, osa 582

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 60 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. En tule uusiksi 2.8.2022 0:17
      Tulos: -81 (187 ääntä)
      Auttaiskohan toi helikopteri kampaajalla? Suomalaisen suomeksi sanoma "niin vähän kuin mahdollista" on kampaajien kielellä "niin paljon kuin mahdollista". Pitkät paksut hiukset leikataan olkapituiseksi kerrostetuksi pörröksi täysin vastoin asiakkaan toivetta.

      Lainaa

    2. Turta persoona 2.8.2022 0:25
      Tulos: +140 (146 ääntä)
      Elekielestä päätellen ukrainalaispariskunta halusi ostaa lasten potan. Google kääntäjä tosin käänsi: Onko teillä ulostetta?

      Lainaa

    3. Joidenkin mielestä mustikka 2.8.2022 0:27
      Tulos: +137 (149 ääntä)
      Olen Heikin kanssa samaa mieltä. Katja vaikuttaa tosiaankin katkeralta jasiltä, että olisi luovuttanut. Kaukana syvällisestä.

      Lainaa

    4. traumcity 2.8.2022 0:57
      Tulos: +208 (240 ääntä)
      Mutta jos kuoleman jälkeen saisikin rahat ja osakkeet mukaan(minne?)niin siinä tapauksessa Katja kyllä kouluttautuisi korkeisiin professori ammatteihin, nyt ei vaan viitti.

      Lainaa

    5. Saita nektariini 2.8.2022 1:23
      Tulos: +242 (250 ääntä)
      Ah, pitääkin muistuttaa omaisia, että kun kuolen, asuntoni ja omaisuuteni on museoitava, koska muuten kaikki mistä eläessäni nautin on ollut turhaa.

      Lainaa

    6. Luihu sitruuna 2.8.2022 2:46
      Tulos: +152 (158 ääntä)
      Miksi ihmeessä joillakin on pakottava tarve käyttää ikuisuutta mittatikkuna, johon ihmiselämää pitää verrata? He itsekin kuitenkin ilmeisesti ymmärtävät, että kukaan ei elä ikuisesti. Eikö siis ole järkevämpää käyttää mittatikkuna sitä kyseistä ihmisikää. Jos käytät siitä tarjolla olevasta 87 vuodesta 59 tehden enimmäkseen omasta mielestäsi mielekkäitä asioita sellaisten ihmisten ja eläinten kanssa, joista pidät, niin eikö se ole aika hyvä suoritus? Ei se aika ole ollut merkityksetöntä, ellet jostain käsittämättömästä syystä ajattele, että ”eihän se ole kuin nolla prosenttia ikuisuudesta”.

      Lainaa

    7. Tulos: +153 (159 ääntä)
      Mitähän Heta Liukkoselle oikeasti tapahtui? Nimim. Liikaa true crime -dokumentteja katsonut.

      Lainaa

    8. Alava gorilla 2.8.2022 5:51
      Tulos: -46 (74 ääntä)
      Miten tuohon aikaan on ollut eri sukunimi aviopuolisoilla?

      Lainaa

    9. Saita nektariini 2.8.2022 6:11
      Tulos: +186 (192 ääntä)
      Alava gorilla: Miten tuohon aikaan on ollut eri sukunimi aviopuolisoilla?
      Ei mitenkään epätavallista. Vasta vuonna 1930 laki määräsi vaimon ottamaan avioliitossa miehensä sukunimen (tämä kumottiin 1985). Sitä ennenkin toki aviopuolisoilla usein oli yhteinen sukunimi (tämä tapa yleistyi 1800-luvulla), mutta ei siis myöskään ollut epätavallista vaimon pitää oma sukunimensä avioliitossakin.

      Lainaa

    10. Saita nektariini 2.8.2022 6:20
      Tulos: +142 (142 ääntä)
      Ja vielä lisään edelliseen kommenttiini, että tämä vanha perinne naisen pitää oma sukunimensä avioliitossakin säilyi erityisen pitkään nimenomaan Itä-Suomessa, varsinkin talonpoikaisväestön keskuudessa.

      Lainaa

    11. Tulos: +111 (119 ääntä)
      Juokse, Heta Liukkonen, kauas pois tuollaisen kontrollifriikin miehen luota!

      Lainaa

    12. Laimentamaton nuija 2.8.2022 7:08
      Tulos: -12 (44 ääntä)
      Eikös tuon Huoposen vaatimuksen voi tulkita niin, että ensin pitää saada kieltonsa, ennen kuin vaimonsa kanssa voi asioida? Vai oliko epäselvä wt-kieli jo 110 vuotta sittenkin yleistä?

      Lainaa

    13. Tulos: -10 (18 ääntä)
      Putten trolliarmeija peukaloi Google-kääntäjää?

      Lainaa

    14. Rehevöitynyt monni 2.8.2022 8:52
      Tulos: +73 (83 ääntä)
      En tule uusiksi: Auttaiskohan toi helikopteri kampaajalla? Suomalaisen suomeksi sanoma "niin vähän kuin mahdollista" on kampaajien kielellä "niin paljon kuin mahdollista". Pitkät paksut hiukset leikataan olkapituiseksi kerrostetuksi pörröksi täysin vastoin asiakkaan toivetta.
      Kampaajalle mennään ja sanotaan, että "leikkaa kaikki huonot latvat pois". Sitä kun vaan on aina enemmän, kuin asiakas tajuaa. Fiksu kampaaja neuvotteleekin asiasta, ennenkuin vain tempaisee kaikki oikeasti huonot pois.

      Lainaa

    15. Haihtuva tuhatjalkainen 2.8.2022 9:31
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Laimentamaton nuija: Eikös tuon Huoposen vaatimuksen voi tulkita niin, että ensin pitää saada kieltonsa, ennen kuin vaimonsa kanssa voi asioida? Vai oliko epäselvä wt-kieli jo 110 vuotta sittenkin yleistä?
      Kielitieteilijät tietää tästä mua enemmän, mutta eipä tuo kirjakieli niin vanha ole Suomessa. Eikä 1800-luvulla kaikilla ollut sitä mahdollista opiskella. Nykyään toki olisi suotavaa maksuttoman koulutuksen vuoksi, että mahdollisimman moni hallitsee oman äidinkielensä kirjakielen tällaista lehti-ilmoittelua silmällä pitäen.

      Lainaa

    16. Tavallinen kesyhanhi 2.8.2022 9:33
      Tulos: -23 (37 ääntä)
      Heikki Juhana Huoponen ei nyt osannut oikein kirjoittaa, vaikka koreita sanoja käyttikin. Kun täytesanat poistaa tuolta välistä, siinä lukee: "Kiellän kenenkään häntä suojelemasta, tahi asioihin kanssaan ryhtymästä ilman minun luvattani".

      Lainaa

    17. Aivoton ankka 2.8.2022 9:39
      Tulos: +76 (80 ääntä)
      Joidenkin mielestä mustikka: Olen Heikin kanssa samaa mieltä. Katja vaikuttaa tosiaankin katkeralta jasiltä, että olisi luovuttanut. Kaukana syvällisestä.
      Katja vaikuttaa siltä, että hän on täällä vain odottamassa kuolemaa, ei elämässä.

      Lainaa

    18. Tulos: +57 (67 ääntä)
      En tule uusiksi: Auttaiskohan toi helikopteri kampaajalla? Suomalaisen suomeksi sanoma "niin vähän kuin mahdollista" on kampaajien kielellä "niin paljon kuin mahdollista". Pitkät paksut hiukset leikataan olkapituiseksi kerrostetuksi pörröksi täysin vastoin asiakkaan toivetta.
      Monet eivät kyllä myöskään muutaman sentin leikkausta pyytäessään tajua, kuinka paljon se muutama sentti vaikuttaa pituuteen, näin kaverien valitusta samasta aiheesta kuunnelleena.

      Lainaa

    19. Tulos: -5 (59 ääntä)
      En tule uusiksi: Auttaiskohan toi helikopteri kampaajalla? Suomalaisen suomeksi sanoma "niin vähän kuin mahdollista" on kampaajien kielellä "niin paljon kuin mahdollista". Pitkät paksut hiukset leikataan olkapituiseksi kerrostetuksi pörröksi täysin vastoin asiakkaan toivetta.
      Jos olisin parturi-kampaaja ja asiakas pyytäisi minua leikkaamaan niin vähän kuin mahdollista, nipsaisisin yhdestä hiuksesta hyttysen silmäripsen mitan pois ja tiedustelisin, tarkoittiko asiakas kuitenkin jotakin muuta kuin mitä sanoi. Jos taas pitäisi leikata niin paljon kuin mahdollista, ajelisin asiakkaan kaljuksi. On ehkä hyvä, että päädyin tekemään töitä tietokoneiden parissa.

      Lainaa

    20. Tulos: -64 (74 ääntä)
      Mikä tuossa Juhan vitsissä on se asia mille pitää nauraa? Miksi kukaan valehtelisi vaimolleen pitävänsä häntä halvempana kuin mitä oikeasti pitää? Tai vaihtoehtoisesti niin epäluotettavana, että ei pysty kertomaan olevansa kusessa velkojen kanssa? Eli joko Juha valehtelee siitä miten paljon arvostaa vaimoaan, tai sitten ei arvosta ollenkaan. Osaako joku tulkita sen paremmin?

      Lainaa

    21. Maankuulu sammakko 2.8.2022 10:27
      Tulos: +99 (105 ääntä)
      Googlen kääntäjä kääntää kaiken englannin kautta, eli suomi - ukraina on todellisuudessa suomi - englanti - ukraina, mikä lisää virheiden määrää. Tässäkin selvästi käynyt niin, että kuvaus = shoot = ammunta.

      Lainaa

    22. Tulos: +62 (66 ääntä)
      Mimmi: Putten trolliarmeija peukaloi Google-kääntäjää?
      Ei tarvitse. Riittää, kun teksti käännetään englannin kautta. "Shooting" tarkoittaa sekä kuvaamista että ampumista.

      Lainaa

    23. Tulos: +89 (97 ääntä)
      Toj Karin: Mikä tuossa Juhan vitsissä on se asia mille pitää nauraa? Miksi kukaan valehtelisi vaimolleen pitävänsä häntä halvempana kuin mitä oikeasti pitää? Tai vaihtoehtoisesti niin epäluotettavana, että ei pysty kertomaan olevansa kusessa velkojen kanssa? Eli joko Juha valehtelee siitä miten paljon arvostaa [...]
      Juha on tilaillut netistä kallista tavaraa miesluolaan ja autotalliin ja väittänyt puolisolle niiden hintaa rajusti alakanttiin.

      Lainaa

    24. Maankuulu sammakko 2.8.2022 10:32
      Tulos: +92 (96 ääntä)
      Toj Karin: Mikä tuossa Juhan vitsissä on se asia mille pitää nauraa? Miksi kukaan valehtelisi vaimolleen pitävänsä häntä halvempana kuin mitä oikeasti pitää? Tai vaihtoehtoisesti niin epäluotettavana, että ei pysty kertomaan olevansa kusessa velkojen kanssa? Eli joko Juha valehtelee siitä miten paljon arvostaa [...]
      Mitä…?
      Siis tuossa on "vitsinä" se, että kun vaimo yrittää pitää budjetin kurissa ja utelee mieheltä, että pitikö nuo kajaritkin nyt ostaa ja paljon niihin meni rahaa, niin mies valehtelee, että 100 €, kun todellisuudessa meni 400 €. 

      Lainaa

    25. Haihtuva tuhatjalkainen 2.8.2022 10:34
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      Maankuulu sammakko: Googlen kääntäjä kääntää kaiken englannin kautta, eli suomi - ukraina on todellisuudessa suomi - englanti - ukraina, mikä lisää virheiden määrää. Tässäkin selvästi käynyt niin, että kuvaus = shoot = ammunta.
      Tämän kun tajusin, aloin käyttämään käännöstä vieraisiin kieliin suoraan englannin kautta, mutta pääsin itse muotoilemaan suomi-englanti-suomi käännöksen asiasisällöltään mahdollisimman hyvin.

      Lainaa

    26. It's a deal 2.8.2022 10:50
      Tulos: +62 (72 ääntä)
      Tavallinen kesyhanhi: Heikki Juhana Huoponen ei nyt osannut oikein kirjoittaa, vaikka koreita sanoja käyttikin. Kun täytesanat poistaa tuolta välistä, siinä lukee: "Kiellän kenenkään häntä suojelemasta, tahi asioihin kanssaan ryhtymästä ilman minun luvattani".
      Poista vielä täytesanat "ilman minun". Turhaa kikkaikua, olisi laittanut "Hetan kanssa ette vittu hengaa."

      Lainaa

    27. Tulos: +62 (84 ääntä)
      Ilman minun luvattani... Uskomattoman moni ei ymmärrä, miksi tuo on väärin. Ilman lupaa ja luvatta tarkoittavat samaa asiaa. Koitin joskus tuloksetta exälle selittää, miksi "ilman sanomatta" tarkoittaa, että se siis sanotaankin.

      Lainaa

    28. Tulos: +33 (47 ääntä)
      Sanoisinko, että kaiken kaikkiaan tällaisessa hyvinvointivaltiossa ihmisillä on ajatuksena, että kaikki mulle ja heti, ihan sama mitä se maksaa, kenelle se maksaa ja kuinka paljon. On ihan hyvä miettiä, tarviiko sitä joka puolen vuoden välein päästä etelään. Tarviiko joka vuosi uutta puhelinta, kun vanha edelleen pelittää erinomaisesti. Tarviiko Zalandosta tilata uusia, ihan yhtä karmeitä rääppeitä päällensä, kun vaatekaappi pullistelee edellisistäkin. Tarviiko lähikauppaan ajella autolla tai tarviiko lähteä vetämään hupirallia keskustaan. Tuntuut, että harvalla on tässäkään maassa pää kohdallaan.

      Lainaa

    29. Mahdoton apina 2.8.2022 11:18
      Tulos: +66 (70 ääntä)
      Otsikoin jatkossa kaikki työsähköpostini "Asian selvitys".

      Lainaa

    30. Kykenemätön peura 2.8.2022 11:29
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Maankuulu sammakko: Googlen kääntäjä kääntää kaiken englannin kautta, eli suomi - ukraina on todellisuudessa suomi - englanti - ukraina, mikä lisää virheiden määrää. Tässäkin selvästi käynyt niin, että kuvaus = shoot = ammunta.
      Tämä onkin hyvä tieto. Suomi - englanti käännöksille ei juurikaan ole ollut tarvetta, mutta kerran jouduin kääntäjän avustuksella ostamaan konserttilipun liettuankieliseltä sivustolta. Suomeksi käännettynä sisältö oli ihan käsittämätön, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että suomi on vaikea kieli kääntää. Englanniksi käännettynä teksti oli ihan ymmärrettävää ja sain lipun ostettua.

      Lainaa

    31. Kalastava salaatti 2.8.2022 12:00
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Tuosta käännöksestä tulikin mieleen, kun ihmettelin miten Pinterest ehdottaa minulle aiheeksi "Tulen kuvaaminen", vaikka ideat sieltä ei liity mitenkään tuleen tai valokuvaamiseen. Enkä ole mitään niihin liittyvää ole hakenut, kunnes tajusin, että Pinterest on kääntänyt "Fire Emblem" videopelisarjan nimen suomeksi...

      Lainaa

    32. Turpea marsu 2.8.2022 13:33
      Tulos: +74 (76 ääntä)
      Missä voin suorittaa juonittelututkinnon? Hetalta en voi kysyä, kun ei ole Heikin lupaa :(

      Lainaa

    33. Arkkienkeli 2.8.2022 14:23
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      just: Monet eivät kyllä myöskään muutaman sentin leikkausta pyytäessään tajua, kuinka paljon se muutama sentti vaikuttaa pituuteen, näin kaverien valitusta samasta aiheesta kuunnelleena.
      Totta! Ennen parturissa käyntiä olin 179 cm. Nyt puolta lyhyempi.

      Lainaa

    34. Kykenemätön peura 2.8.2022 14:29
      Tulos: +32 (40 ääntä)
      En tule uusiksi: Auttaiskohan toi helikopteri kampaajalla? Suomalaisen suomeksi sanoma "niin vähän kuin mahdollista" on kampaajien kielellä "niin paljon kuin mahdollista". Pitkät paksut hiukset leikataan olkapituiseksi kerrostetuksi pörröksi täysin vastoin asiakkaan toivetta.
      Oma kokemus on kyllä ihan päinvastainen. Tykkään käydä kampaajalla harvoin ja leikkauttaa sitten kunnolla pois. Mitä vaan yritti sanoa, niin aina jätettiin liian pitkäksi enkä kehdannut kovin montaa kertaa pyytää leilkaamaan lisää. Onneksi lähipiiriin valmistui kampaaja, joka suostuu kerralla leikkamaan lapaluiden alta hartiapituuteen.
      Ymmärrän kyllä kampaajan näkemyksen, että mieluummin liian vähän kuin liikaa. Ihmettelenkin miten usein kuulee sitä, että kampaajat leikkaa paljon enemmän kuin halutaan. Toisaalta kun miettii, miten neuroottisesti monet pitkähiuksiset kaverit ovat kuontaloonsa suhtautuneet, niin ehkä vika ei aina ole kampaajassa.

      Lainaa

    35. Arkkienkeli 2.8.2022 14:37
      Tulos: -16 (28 ääntä)
      Akrasia: Ilman minun luvattani... Uskomattoman moni ei ymmärrä, miksi tuo on väärin. Ilman lupaa ja luvatta tarkoittavat samaa asiaa. Koitin joskus tuloksetta exälle selittää, miksi "ilman sanomatta" tarkoittaa, että se siis sanotaankin.
      Huomioi myös se, että tuohon maailmanaikaan ruotsi oli rannikkoalueilla pääkieli. Suomea oli opittu, jos oli suomea puhuvia tuttavia. Kouluissa myös käytettiin ruotsia ja suomen puhuminen oli kiellettyä.

      Lainaa

    36. Tulos: +25 (47 ääntä)
      Tuosta Katjan asenteesta, liittyen siihen mitä saa mukaan jne: Itse mokassa ja täällä kommenteissakin tuolle asenteelle nauretaan ja sitä dissataan jonkin verran. Mielestäni sellainen on näillä tiedoilla, joita meillä Katjasta on, aika ajattelematonta, koska kyseessä saattaa olla esimerkiksi mielialaoireiluun liittyviä haasteita. Masentuneisuudellehan moni meistä varmasti tunnistaakin olevan melko tyypillistä välillä miettiä: ”mitä järkeä missään on?” Tällainen elämän mielekkyyden ja merkityksen etsiminen rationaalisesti voi johtua silloin siitä, että kosketus omaan tunnemaailmaan, joka taas säätelee paljon meidän läsnäolon kokemustamme tässä hetkessä, saattaa olla heikentynyt. Jos ihminen kokee pitkäkestoisesti alakuloisuutta tai mielihyvän puutetta, voi nykyhetki ja sen myötä koko elämä tuntua turhalta ja merkityksettömältä, mikä taas voi heijastua ajatusmaailmaan. Elämän mielettömyys ja lopullisuuden lohduttomuus korostuvat, jos tämä hetki ei tuo sitä, mitä sen normaalisti tulisi tuoda, tunnetasolla. Syytökset tapanegatiivisuudesta ja toteamukset kuten ”senkus päätät asennoitua toisin” saattavat olla silloin aika ikävä ja tökerö isku kasvoille. Jokainen voi miettiä omalla kohdalla jonkun itseä kipeästi satuttavan muiston, kokemuksen tai ajatuskulun tai vaikkapa pelon, ja sormia napsauttamalla kokeilla vain päättää olla toisenlainen. Onpa tosiaan helppoa? - no ei ole, kenellekään.

      Lainaa

    37. Alikehittynyt flamingo 2.8.2022 15:51
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      Onkin niin paljon mielekkäämpää elää paskaa elämää yhteensä 80-100 vuotta ja sitten kuolla, kuin yrittää nauttia siitä mahdollisimman paljon ja oppia uusia asioita. Varmasti surkein elämänohje mistä olen ikinä kuullut.

      Lainaa

    38. Tulos: +2 (20 ääntä)
      traumcity: Juha on tilaillut netistä kallista tavaraa miesluolaan ja autotalliin ja väittänyt puolisolle niiden hintaa rajusti alakanttiin.
      No niin tietenkin. Jotenkin  tuli vain mieleen Juhan vaimolle ja yhteiseksi ostamat asiat.

      Lainaa

    39. Puolimakea kobra 2.8.2022 17:53
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Arkkienkeli: Huomioi myös se, että tuohon maailmanaikaan ruotsi oli rannikkoalueilla pääkieli. Suomea oli opittu, jos oli suomea puhuvia tuttavia. Kouluissa myös käytettiin ruotsia ja suomen puhuminen oli kiellettyä.
      Mikkeli, tuo kaupunki rannikkoalueilla...
      Ruotsinkielisissä kouluissa suomen puhuminen saattoi ehkä olla kiellettyä, mutta vuonna 1911 suurin osa kouluista oli kyllä jo suomenkielisiä.

      Lainaa

    40. Jörö sirkka 2.8.2022 18:56
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      Alikehittynyt flamingo: Onkin niin paljon mielekkäämpää elää paskaa elämää yhteensä 80-100 vuotta ja sitten kuolla, kuin yrittää nauttia siitä mahdollisimman paljon ja oppia uusia asioita. Varmasti surkein elämänohje mistä olen ikinä kuullut.
      Se että _yrittää_ koko elämänsä jotakin, olkoon se nautinnon etsiminen tai mikä tahansa, kuulostaa kyllä todella surkealta elämältä.

      Lainaa

    41. Itseasiassa 2.8.2022 19:57
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Öm: Juokse, Heta Liukkonen, kauas pois tuollaisen kontrollifriikin miehen luota!
      Vuoteen 1930 mies oli naisen huoltaja, eli aviomies tai naimattomalla isä, veli jne. Mutta omistusoikeus sai muodollisemman tavan, kun naisen oli pakko ottaa aviomiehen sukunimi. Aiemmin tapaili vain rikkailla. 
      Vuonna 1919 oltiin jo edistyksellisiä, naimisissa oleva nainen sai mennä ansiotyöhön ilman aviomiehen suostumusta.

      Lainaa

    42. Nuutunut kivi 2.8.2022 20:26
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Akrasia: Ilman minun luvattani... Uskomattoman moni ei ymmärrä, miksi tuo on väärin. Ilman lupaa ja luvatta tarkoittavat samaa asiaa. Koitin joskus tuloksetta exälle selittää, miksi "ilman sanomatta" tarkoittaa, että se siis sanotaankin.
      Sama kuin vähälaktoositon.

      Lainaa

    43. Nuutunut kivi 2.8.2022 20:29
      Tulos: -13 (17 ääntä)
      Olenko ainut joka piti Katjan syvämietteitä hervottomanan huvittavina. Eihän tuota ole tosissan kirjoitettu. Kaksi ensimmäistä kappaletta ehkä, mutta kolmas on selvästi kieliposkessa kirjoitettu.

      Lainaa

    44. Haihtuva hyönteinen 2.8.2022 21:18
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Nuutunut kivi: Olenko ainut joka piti Katjan syvämietteitä hervottomanan huvittavina. Eihän tuota ole tosissan kirjoitettu. Kaksi ensimmäistä kappaletta ehkä, mutta kolmas on selvästi kieliposkessa kirjoitettu.
      Ironisesti kyllä, jos Katja olisi kouluttautunut niihin "korkeisiin professori ammatteihin," hänen mietteensä otettaisiin jossain yliopistolla ihan filosofiana. Ovathan professorismiehet tuon aiheen jo vuosisatojen saatteessa puhki puhuneet, ja sille antaneet nimen eksistentiaalinen nihilismi. Jotenkin vaan joku rando suremassa kuoleman jälkeen menetettävää omaisuutta facebookissa ei saa aikaan sitä samaa syvällistä kaikua kuin filosofian professori pohtimassa onko elämällä tarkoitusta.

      Lainaa

    45. Tolkun ihminen 2.8.2022 22:05
      Tulos: -29 (37 ääntä)
      On se vaan käsittämätöntä, ettei edes englantia viitsitä opetella ennen kuin lähdetään matkustelemaan. Itse opin haastamaan sujuvaa lontoota jo 80-luvulla poikasena James Bond -filmejä vahtaamalla. Mikäli kehitysmaaboratilta ei maailman yleiskieli taivu, lienee tämä kommunisti, muslimi ym. poliittisesti epäilyttävä hahmo, jonka maahantulo olisi pitänyt evätä.

      Lainaa

    46. Söötti herkkuruoka 2.8.2022 23:14
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Tolkun ihminen: On se vaan käsittämätöntä, ettei edes englantia viitsitä opetella ennen kuin lähdetään matkustelemaan. Itse opin haastamaan sujuvaa lontoota jo 80-luvulla poikasena James Bond -filmejä vahtaamalla. Mikäli kehitysmaaboratilta ei maailman yleiskieli taivu, lienee tämä kommunisti, muslimi ym. poliittisesti epäilyttävä hahmo, jonka maahantulo olisi pitänyt evätä.
      Onpa siinä onneton provo. Jännitetään nyt että nappaako kukaan täkyyn.

      Lainaa

    47. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Heta Liukkonen löysi uuden miehen ja nukkui pois 76 vuoden ikäisenä ja elämä oli varmasti parempaa kuin tuon ilmoituksen jättäjän kanssa olisi ollut.

      Lainaa

    48. Harmaa kivi 3.8.2022 13:38
      Tulos: +7 (19 ääntä)
      Banaani: Tuosta Katjan asenteesta, liittyen siihen mitä saa mukaan jne: Itse mokassa ja täällä kommenteissakin tuolle asenteelle nauretaan ja sitä dissataan jonkin verran. Mielestäni sellainen on näillä tiedoilla, joita meillä Katjasta on, aika ajattelematonta, koska kyseessä saattaa olla esimerkiksi [...]
        Ehkäpä siinä on se, että ihmetyttää kun joillain ei tunnu olevan filtteriä ollenkaan. Oma Faceni ei ole mikään ystävien keskittymä -esim. entinen pomoni halusi facekaveriksi, kissani pelastanut eläinsuojelijatyyppi on facessani (koska haluaa kuvia siitä kissasta, pomosta en tiedä, mutta oli aikanaan senhetkinen pomoni, joten en oikein uskaltanut sanoa ei). Jos koen anhedoniaa -ja on sitä sattunut -tai koen tarvetta pohtia syntyjä syviä keskellä yötä punkkupuollon jälkeen, nämä tiedot lähtevät yksityisviesteinä, ei kaiken maailman serkunkaimojen naurettavaksi.
        Mieheni kertoi kerran konferenssimatkastaan, jossa päivän päätteeksi porukka lähti baariin. Eräs toinen konferenssilainen hankki kokonaisen vodkapullon ja shottilasit, löi sen pöytään, ja totesi "Now. Let me tell you about my depression" äärisynkällä äänellä. Ei kukaan sillä hetkellä nauranut, mutta jälkeenpäin varmaan kaikki. Eihän masennuksessa ole mitään hauskaa, mutta jos se hyökkää noin puskista, niin kyllä se hämmästystä herättää. 
        Maailmassa on paljon asioita joita ei kerrota viidellesadalle lähimmälle ystävälle, ja mt-asiat ovat yleensä yksi niistä. Jos kerrotaan, kukaan ei oikein tiedä, miten suhtautua (julkkiksia ei lasketa, he ovat yleensä juuri kirjoittaneet asiasta kirjan tai julkaisseet jonkun itsekehitysohjelman, ja ovat lisäjulkisuutta vailla). En itsekään kertoisi edes Feissarimokiin jos tämänhetkisiä ongelmia olisi, vaikka ette tiedäkään kuka olen, koska ei ole kivaa jos mitään tietämättömät sellaisia ruotivat.

      Lainaa

    49. Tulos: -2 (20 ääntä)
      Toj Karin: Mikä tuossa Juhan vitsissä on se asia mille pitää nauraa? Miksi kukaan valehtelisi vaimolleen pitävänsä häntä halvempana kuin mitä oikeasti pitää? Tai vaihtoehtoisesti niin epäluotettavana, että ei pysty kertomaan olevansa kusessa velkojen kanssa? Eli joko Juha valehtelee siitä miten paljon arvostaa [...]
      Tää on autoharrastajien keskuudessa vuosikymmeniä levinnyt vitsi joka pääpiirteittäin menee niin että "toivottavasti vaimo ei myy harrasteautoja/prätkiä/työkaluja/varaosia siihen hintaan mihin väitin ne ostaneeni" ajatuksella että ostat 29 tuhannen euron hotrodin ja emännälle toteat että "oli pakko ostaa kun halvalla sai, se on sen verran vanha ettei enää maksanut kuin 2900 egeä XD" Vitsi vitsinä ja viiden pisteen vinkki: Pitäkää mamman kanssa rahat erillään niin säästytte tällaisilta ongelmilta ja voit ostaa just niin paljon harrastekalustoa kuin talleihin saat mahtumaan.

      Lainaa

    50. Kannatettava oliivi 3.8.2022 15:41
      Tulos: +22 (34 ääntä)
      Iso Hoo: Tää on autoharrastajien keskuudessa vuosikymmeniä levinnyt vitsi joka pääpiirteittäin menee niin että "toivottavasti vaimo ei myy harrasteautoja/prätkiä/työkaluja/varaosia siihen hintaan mihin väitin ne ostaneeni" ajatuksella että ostat 29 tuhannen euron hotrodin ja emännälle toteat että "oli pakko [...]
      Kuuden pisteen vinkki: pelatkaa avointa peliä niin ei tarvitse kikkailla. Rahat erillään johtaa ennemmin tai myöhemmin siihen että toinen ostaa 29 000 hot rodin kun toinen miettii että mistä saisi rahaa yllättäviin laskuihin.

      Lainaa

    51. Koherentti ankka 3.8.2022 18:29
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Iso Hoo: Tää on autoharrastajien keskuudessa vuosikymmeniä levinnyt vitsi joka pääpiirteittäin menee niin että "toivottavasti vaimo ei myy harrasteautoja/prätkiä/työkaluja/varaosia siihen hintaan mihin väitin ne ostaneeni" ajatuksella että ostat 29 tuhannen euron hotrodin ja emännälle toteat että "oli pakko [...]
      Siis tuo huijaaminenhan onnistuu vain, jos rahat on erillään. Jos on yhteiset rahat ja vaimo ei huomaa mitään häikkää tili(e)n saldossa, rahaa on niin paljon että valehtelemiselle ei ole mitään tarvetta.
      Ai hiiskatti ottaa päähän ajatuskin siitä vastuuttomasta rahankäyttäjästä, jonka pitää valehdella jos kumppani suoraan kysyi paljonko maksoi. Ei anna kamalan hyvää kuvaa parisuhteesta ja toisen kunnioittamisesta.

      Lainaa

    52. Kirpeä Ahven 3.8.2022 22:07
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Paras on kun on molemmilla omat tilit, jonne menee omat rahat, ja kuukausittain siirretään yhteiselle tilile rahaa yhteisiin menoihin. Henkilöasiakashan voi availla niitä tilejä ihan omatoimisesti ja ilmaiseksi nettipankissa, kun tarvitsee.

      Lainaa

    53. Tulos: -3 (5 ääntä)
      Tane: Ei tarvitse. Riittää, kun teksti käännetään englannin kautta. "Shooting" tarkoittaa sekä kuvaamista että ampumista.
      No se olikin vitsihuumoria vain.

      Lainaa

    54. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Nuutunut kivi: Sama kuin vähälaktoositon.
      Jep. Anoppi teki joulupuuron, ja näin tyhjät hylamaitopurkit keittiössä. Kysyin, eikö puuro olekaan laktoositon, niin "häh, onhan, se on vähälaktoositon!". Poikansa eli puolisoni on ollut laktoosittomalla jo ainakin sen 10 vuotta, kun olen hänet tuntenut.

      Lainaa

    55. rottanpää 4.8.2022 16:48
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Arkkienkeli: Huomioi myös se, että tuohon maailmanaikaan ruotsi oli rannikkoalueilla pääkieli. Suomea oli opittu, jos oli suomea puhuvia tuttavia. Kouluissa myös käytettiin ruotsia ja suomen puhuminen oli kiellettyä.
      Ei kai nyt sentään ihan Akrasian exän aikaan?

      Lainaa

    56. Tavallinen kesyhanhi 4.8.2022 21:17
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      It's a deal: Poista vielä täytesanat "ilman minun". Turhaa kikkaikua, olisi laittanut "Hetan kanssa ette vittu hengaa."
      "Asioihin kanssaan ryhtymästä luvattani" olisi ollut oikein.
      "Asioihin kanssaan ryhtymästä ilman minun luvattani" on väärin.
      Pointti oli osoittaa tekstin virheet. En olisi voinut tehdä sitä, jos olisin poistanut virheet samalla kuin poistin pointtini kannalta turhat täytesanat.

      Lainaa

    57. Haihtuva tuhatjalkainen 5.8.2022 17:49
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Mimmi: Jep. Anoppi teki joulupuuron, ja näin tyhjät hylamaitopurkit keittiössä. Kysyin, eikö puuro olekaan laktoositon, niin "häh, onhan, se on vähälaktoositon!". Poikansa eli puolisoni on ollut laktoosittomalla jo ainakin sen 10 vuotta, kun olen hänet tuntenut.
      Ilmeisesti puolisosi on ollutkin vain vähälaktoosittomalla.

      Lainaa

    58. Nuutunut kivi 5.8.2022 20:27
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Paras on kun on molemmilla omat tilit, jonne menee omat rahat, ja kuukausittain siirretään yhteiselle tilile rahaa yhteisiin menoihin. Henkilöasiakashan voi availla niitä tilejä ihan omatoimisesti ja ilmaiseksi nettipankissa, kun tarvitsee.
      Ja joka tilistä menee tilinhoitomaksu.

      Lainaa

    59. Sulkainen näätä 5.8.2022 22:39
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Nuutunut kivi: Ja joka tilistä menee tilinhoitomaksu.
      Ei mene, kun avaa tilit pankkiin, jossa sellaisia ei tarvitse maksella.

      Lainaa

    60. Tuulenpitävä greippi 8.8.2022 13:52
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      En tule uusiksi: Auttaiskohan toi helikopteri kampaajalla? Suomalaisen suomeksi sanoma "niin vähän kuin mahdollista" on kampaajien kielellä "niin paljon kuin mahdollista". Pitkät paksut hiukset leikataan olkapituiseksi kerrostetuksi pörröksi täysin vastoin asiakkaan toivetta.
      Vaihda parturia hyvä ihminen.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: elämä, google lens, juonittelututkinto, kuolema, kuvahaku, käännösvirhe, kääntäjä, menneisyys, sairaala, syvällinen, ukraina

  • Uusimmat

  • Kategoriat