Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 87

Kolmasluokkalaisten oppimateriaali järkyttää vanhempia.
Vanhempainilta, osa 87

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 107 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +630 (658 ääntä)
      Mikähän YK:n tavoitteista tekee saatanallisia? Jotenkin kuvittelen itse noiden symbolien olevan se ongelma, koska niissä on varmasti joitain piilomerkityksiä. Tai ehkä se vain on yleisen salaliittoisuususkon tuomaa.

      Lainaa

    2. Kykenemätön peura 23.8.2022 0:28
      Tulos: +778 (814 ääntä)
      Nyt kyllä tuli paha mieli Lindan lapsen/lasten puolesta. Saako ihan kuka tahansa hurahtanut höyrypää opettaa lapsiaan kotona? En edes keksi, mitä kamalaa noissa YK:n tavotteissa voisi olla.

      Lainaa

    3. Tulos: +752 (772 ääntä)
      Kyllähän siinä sekakäyttäjä pillastuu, kun napit onkin porkkanaa.

      Lainaa

    4. Merkittävä kirjohylje 23.8.2022 1:13
      Tulos: +553 (565 ääntä)
      Nuo YK:n tavoitteet kuuluvat ihan perusopetuksen opetussuunnitelmaan, eli niitä tosiaan on opiskeltava myös siellä kotikoulussa. Oppivelvollisuuden saa toki suorittaa ilman peruskouluakin, mutta sisältöjä ei kuitenkaan saa keksiä ihan omasta päästään.

      Lainaa

    5. Piparjuuri 23.8.2022 1:42
      Tulos: +454 (494 ääntä)
      Hienoa, että kouluissa opetetaan noita, niin josko noidenkin höyrypäiden lapset osaisivat ottaa etäisyyttä vanhempiensa sekoiluun. Vegaani"ruokalista" tosin jäi surettamaan, jos tosiaan on noin huonosti järjestetty.

      Lainaa

    6. Tornipöllö 23.8.2022 4:01
      Tulos: +610 (636 ääntä)
      On kyllä niin saatanallista, että tavoitellaan tasa-arvoa, rauhaa ja puhtaampaa maapalloa. Ei helvetti nää ihmiset on sekasin.

      Lainaa

    7. Kursailematon siili 23.8.2022 5:10
      Tulos: +266 (326 ääntä)
      Musta on ihan käsittämätöntä, että herran vuonna 2022 ollaan niinkuin ei osattaisi tehdä kasvis- tai vegaaniruokia. Reseptejä löytää kuitenkin helposti kuka vaan, ja oikeastaan nykyiset ns. lihankorvikkeet on tehneet _todella_ helpoksi vaan vaihtaa tutussa reseptissä oleva liha johonkin kasviproteiiniin. Se ei siis ihan oikeasti ole vaikeaa. Tosin enhän minä tiedä kuinka vaikeita urheileville sekakäyttäjille tällaiset arjen perustoiminnot on.

      Lainaa

    8. Tulos: +217 (229 ääntä)
      Mikähän nyt tuossa Ramin kuvassa on pahasti? Tuota samaa opetettiin koulussa jo 80 luvulla. Silloin vain ei tuollaiselle ollut niin paljoa levitys kanavia, niin kun nykyään

      Lainaa

    9. Karkea albatrossi 23.8.2022 6:26
      Tulos: +262 (310 ääntä)
      Nyt oli kyllä sellasta logiikkaa tarjolla oikeen kauhakaupalla, että alkoi aivot sulaa. Toivottavasti näiden perheiden lapset huomaa koulussa, että omat vanhemmat on sekaisin, eikä koulun opetussuunnitelma. Olut on lihatonta. Miten nää öyhöt voi sitä juoda? Ja kai ne muistaa kotonakin lisätä lihaa kaurapuuroon, pinaattikeittoon, hedelmäsalaattiin, jne?

      Lainaa

    10. Järkipuoli lohikäärme 23.8.2022 6:37
      Tulos: -85 (155 ääntä)
      Kykenemätön peura: Nyt kyllä tuli paha mieli Lindan lapsen/lasten puolesta. Saako ihan kuka tahansa hurahtanut höyrypää opettaa lapsiaan kotona? En edes keksi, mitä kamalaa noissa YK:n tavotteissa voisi olla.
      Voisi etäisen aasinsillan vetää tuohon ilmastoasiaan.
      Ainakin meillä yläasteella imastonmuutosta käsittelevillä tunneilla katsottiin kuolevia ihmisiä ja mm. tämä Greenpeace tekemä Shellinvastainen mainos, jossa eläimiä hukkuu öljyyn.
      Vaikka ilmastonmuutos on vakava asia, niin omasta mielestä yläasteella sitä lähesyyttiin pelottelulla, eikä suinkaan kouluun sopivalla tavalla.

      Lainaa

    11. Keskisuuri puhveli 23.8.2022 6:45
      Tulos: +115 (193 ääntä)
      Saga sekakäyttää niin pahasti, että luulee lihan kasvattavan lihaksia. "meidän pikku janipetteri ei mitään vitun porkkananappeja syö vaan aitoa lihaa" ja kun se on siellä kisoissa vegaanin vieressä, niin suu auki katsellaan et mites toi porkkanan mussuttaja onki noin paljon voimakkaampi kun on syönyt oikeaa ruokaa. 2022 ja edelleen aikuiset ihmiset jaksaa hokea "jos et syö lihaa kuihdut kasaan" eikä vaivaudu ottamaan selvää. Kotikasvatuksesta kiinni, jos se lapsi ei suostu syömään kun jotain tiettyä ruokaa, mutta kommentti jo kertoo, että kasvatus on luokkaa "syö lihaa tai älä syö"

      Lainaa

    12. Pekka Kana 23.8.2022 6:54
      Tulos: -101 (275 ääntä)
      Ikävä kyllä vaikka miten joku sanoo, että härkiksillä ja soijarouheilla voi korvata lihan, näin se ei ole. Haluaisin niin kovasti niistä tykätä, että saisin vähennettyä lihansyöntiä. Aika-ajoin yritän jos makuaisti olisi muuttunut, mutta ei. Aivan hirveän makuista.

      Lainaa

    13. Päivänpolttava kuguaari 23.8.2022 7:10
      Tulos: +147 (207 ääntä)
      Pekka Kana: Ikävä kyllä vaikka miten joku sanoo, että härkiksillä ja soijarouheilla voi korvata lihan, näin se ei ole. Haluaisin niin kovasti niistä tykätä, että saisin vähennettyä lihansyöntiä. Aika-ajoin yritän jos makuaisti olisi muuttunut, mutta ei. Aivan hirveän makuista.
      Lapsilla uusiin makuihin totuttaminen kestää noin 10-15 maistelukertaa. Aikuiset ovat enemmän kaavoihinsa kangistuineita, ja kertoja voidaan tarvita 25 tai enemmän. 🥗🍲🍛🍜🍱🥘🧆🥙

      Lainaa

    14. Päivänpolttava kuguaari 23.8.2022 7:14
      Tulos: +210 (218 ääntä)
      Lisäys: Toki silläkin, miten hyvin ruuan laittaa ja osaa maustaa, on vaikutusta. Tuskin liharuokakaan maistuu sekasyöjälle, jos kokki on ollut sysipaska liharuoanlaittotaidoiltaan. 😅

      Lainaa

    15. Kesy viikuna 23.8.2022 7:15
      Tulos: +156 (204 ääntä)
      Järkipuoli lohikäärme: Voisi etäisen aasinsillan vetää tuohon ilmastoasiaan.Ainakin meillä yläasteella imastonmuutosta käsittelevillä tunneilla katsottiin kuolevia ihmisiä ja mm. tämä Greenpeace tekemä Shellinvastainen mainos, jossa eläimiä hukkuu öljyyn. Vaikka ilmastonmuutos on vakava asia, niin omasta mielestä [...]
      Onhan se kamalaa kun miljardien ihmisten henkeä uhkaava asia otetaan puheeksi miljardien ihmisten henkeä uhkaavana asiana.
      Jos kuvittelit olevasi yksi heistä joiden ei tarvitse muuttaa elämäänsä, niin ylläripylläri - et ole. Jopa keskimääräisen suomalaisen elämä muuttuu dramaattisesti jos ilmastonmuutosta ei edes yritetä hidastaa. Syyrian pakolaiset ovat vasta esileikkiä ilmastopakolaisuuden edessä.

      Lainaa

    16. Kesy viikuna 23.8.2022 7:18
      Tulos: +73 (165 ääntä)
      Pekka Kana: Ikävä kyllä vaikka miten joku sanoo, että härkiksillä ja soijarouheilla voi korvata lihan, näin se ei ole. Haluaisin niin kovasti niistä tykätä, että saisin vähennettyä lihansyöntiä. Aika-ajoin yritän jos makuaisti olisi muuttunut, mutta ei. Aivan hirveän makuista.
      Kuinka kertoa ettet osaa maustaa ruokaa, sanomatta, ettet osaa maustaa ruokaa.
      Vaihtoehtoisesti tämän selittää myös asennevamma.
      Ei nuo muut proteiinit maistu sen kummemmilta kuin liha kun niitä maustaa saman verran. Jopa paras naudanfilee on hirveää jos keität sitä viisi tuntia. Koita ensi kerran käyttää muuta kuin suolaa ja pippuria niin voi olla että se tofu, härkis, jauhis, pavut, soija ym jne voi jopa maistua joltain.

      Lainaa

    17. Kesy viikuna 23.8.2022 7:19
      Tulos: -57 (107 ääntä)
      Päivänpolttava kuguaari: Lapsilla uusiin makuihin totuttaminen kestää noin 10-15 maistelukertaa. Aikuiset ovat enemmän kaavoihinsa kangistuineita, ja kertoja voidaan tarvita 25 tai enemmän. 🥗🍲🍛🍜🍱🥘🧆🥙
      Mitä sä selität? Aikuiset nimenomaan kykenevät laajemman kokemuksen myötä maistamaan useampia asioita ja tykästymään niihin. Lapset juurikin valittavat kananugettien ja lihapullien perään ravintoloissa, jos ovat ehtineet "oppimaan tavoille".

      Lainaa

    18. Tulos: +115 (123 ääntä)
      Aika jännä muuten että Linda puhuu saatanallisuudesta, mikä antaa mielikuvan siitä että hän on uskonnollinen ja perustelee mielipiteensä sillä että taas kristittyjä syrjitään YK:lla (tai jtn), mutta lapsi on elämänkatsomustiedossa. Ellei, ja tääkin on täysin mahdollista, jotain ole taas muuttunut siellä peruskoulussa niin että muutkin käy et:n

      Lainaa

    19. Tulos: +85 (95 ääntä)
      Onko nää satiiria vai jekkuja? Koska ei kukaan oo noin kiskalla, eihän?

      Lainaa

    20. Tulos: +118 (132 ääntä)
      Näille Lindan kaltaisille hörhöilijöille tuo sukupuolten tasa-arvo on vaarallinen aate. Anti-gender-liikkeiden yhtenä agendana on säilyttää "perinteiset" sukupuoliroolit perheessä. Mikä tietysti edellyttäisi, että jokaisessa perheessä olisi isä ja äiti. Joten veikkaan, että tuosta YK:n julisteesta tämä plus ilmastoasiat on sitä boikotoitavaa.

      Lainaa

    21. Lämpenevä pohatta 23.8.2022 8:17
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      tonique: Mikähän YK:n tavoitteista tekee saatanallisia? Jotenkin kuvittelen itse noiden symbolien olevan se ongelma, koska niissä on varmasti joitain piilomerkityksiä. Tai ehkä se vain on yleisen salaliittoisuususkon tuomaa.
      Ainoa mikä näyttää vähän kummalliselta ( "pelottavien" symbolien lisäksi) on vähän pliisu "ilmastotekoja", joka ei hirveästi kerro minkälaisia tekoja ne ovat. Niin ja siinähän on maapallo silmän pupillina, eli voi vetää kunnon symboli-sekoilut päälle. Niin, ja jos symbolit kiinnostavat, kannattaa lukea  C. G Jungin "Symbolit: piilotajunnan kieli", jossa "käsittelee mielikuvituksen kiehtovaa maailmaa: unia, satuja, myyttejä, taidetta, tiedettä, alkukantaisia menoja ja nykyajan tapoja, julkisuuden hahmoja, uskontoja." (Lähde: Lars Ehnberg, https://ehnberg.fi/?page_id=12) Uskon, että kirja on mielenkiintoinen niillekkin, joita perinteinen psykologinen kirjallisuus kiinnosta. Tai sitten ei ole :D

      Lainaa

    22. Kovera monni 23.8.2022 8:33
      Tulos: -43 (91 ääntä)
      Musta tuossa alimmassa mokassa on tehty kyllä nyt myös tämän vegaani isukin toimesta vähän kärpäsestä härkänen, ainakin mitä aiheesta tehtyyn lehtijuttuun on uskominen (voi sekin olla päin mäntyä, mutta koska ei parempaa tietoa ole, joudun tukeutumaan siihen). Minusta tuo tarinan vegaani isä joka valitti kyseisestä ruokalistasta on kyllä nyt vaan päättänyt ihan keskenään, että salaatti tarkoittaa pelkkää salaatinlehteä. Aika useissa kouluissa kuitenkin mainitaan salaatti erikseen pelkkänä salaattina sen kummemmin erittelemättä ainesosia kun ne ei välttämättä ole niin hyvin etukäteen edes tiedossa. Eikä edes pelkästään kouluissa, vaan kyllä niitä on ilmoitettu muuallakin tuolla tavalla eikä se kyllä koskaan ole tarkoittanut pelkkää salaatinlehteä. Hän oli ilmeisesti harmistunut siitä alun perin, kun jossain retkellä tai missä lie mihin piti ruokarajoitteita ilmoittaa, niin ilmoitettiin vain allergikot eikä hänen vegaanilapsiaan ja sen perusteella sitten hirveä hullunmylly, että näin meidän lapsia syrjitään. Ihan nyt vähän haiskahtaa kyllä katkeruus, mutta olisi kyllä tietty koulultakin ehkä fiksu ollut vähän uudelleen lukaista tuo lista, koska onhan se vähän tuollainen "joo tässä pari rehua", vaikkei varmaan ollut edes tarkoitus, vaan tosiaan jätetty vaan vaihtoehdot vähän auki. Olikohan tuo tyhjä päiväkään mikään oikeasti, missä ei olisi ruokaa vai sellainen päivä, jolloin ei jostain syystä ole koulua tai ei ainakaan fyysisesti olla koulussa vaan jossain muualla.

      Lainaa

    23. Karsittu peura 23.8.2022 8:44
      Tulos: +25 (31 ääntä)
      Karkea albatrossi: Nyt oli kyllä sellasta logiikkaa tarjolla oikeen kauhakaupalla, että alkoi aivot sulaa. Toivottavasti näiden perheiden lapset huomaa koulussa, että omat vanhemmat on sekaisin, eikä koulun opetussuunnitelma. Olut on lihatonta. Miten nää öyhöt voi sitä juoda? Ja kai ne muistaa kotonakin lisätä lihaa kaurapuuroon, pinaattikeittoon, hedelmäsalaattiin, jne?
      Ne varmaan juo vain Prykmesterin Pekoniolutta.

      Lainaa

    24. Hytitön tonttu 23.8.2022 8:50
      Tulos: +125 (137 ääntä)
      Hauskoja nämä tyypit jotka vinkuvat ideologisesta tuputtamisesta mutta tekevät itse täysin samaa.

      Lainaa

    25. Tulos: -68 (104 ääntä)
      Tuosta alemmasta julisteesta silmään pistivät ”näennäistiede” ja ”populismi”. ”Näennäistieteen” kohdalla puhutaan rokotevastaisuudesta. Kaiken rokotevastaisuuden niputtaminen ei-tieteellisiin perusteisiin pohjautuvaksi on … öö …. tuon tasan saman julisteen määritelmän mukaan … populismia. Ai, ja tosiaan myös propagandaa. Ja siis propaganda sinänsä ei ole hyvä eikä paha, vaan välttämätön asia jota voi käyttää hyödyksi tai haitaksi. Lähinnä se kolmas pallukka siinä propagandan määritelmässä osui erityisesti minusta tuon julisteen omaan nilkkaan. (Pakko vissiin mainita että itse en ole rokotevastainen. Mä vaan tosiaan näen ongelmallisena tuollaiset asiat mitä tuossa julisteessakin nostetaan esiin ongelmallisuuden vuoksi, ja olisin olettanut että tuon julisteen kuuluisi olla mediavaikuttamista metatasolla tarkastelevana niin sanottuna neutraalina opetuksellisena lähteenä tuollaisen yläpuolella.)

      Lainaa

    26. Kastunut mandariini 23.8.2022 9:13
      Tulos: +107 (123 ääntä)
      194 ihmistä reagoinut Lindan viestiin. Itse en löydä mitään paheksuttavaa koko kuvasta, vaikka yritän ajatella kuten joku kiihkohörhö. Ei ollut edes seksuaalivähemmistöjä mainittu, sehän on yleensä yksi suurimmista kauhuista eri rotujen yhtäläisten oikeuksien rinnalla. Linda on kyllä ihan sekaisin päästään. Surullista että juuri näillä ihmisillä pitää olla lapsia. Sitten ne aivopestään omien ideologioiden taakse ja taas on uusi vähä-älyisten sukupolvi valmis.

      Lainaa

    27. Leikkisä kettu 23.8.2022 9:51
      Tulos: +85 (109 ääntä)
      Pekka Kana: Ikävä kyllä vaikka miten joku sanoo, että härkiksillä ja soijarouheilla voi korvata lihan, näin se ei ole. Haluaisin niin kovasti niistä tykätä, että saisin vähennettyä lihansyöntiä. Aika-ajoin yritän jos makuaisti olisi muuttunut, mutta ei. Aivan hirveän makuista.
      Kokeile nyt hyvä ihminen muutakin jos oikeasti kiinnostaa. Nuo sun esimerkki on sama kuin itse maistaisin lauantaimakkaraa ja kanan jännettä ja toteaisin, että kaikki liha on hirveän makuista. Ja jos ei kiinnosta kasvisruokailu, niin ei tarvitse keksiä tekosyitäkään niin kuin vika olis ruoassa eikä sussa.

      Lainaa

    28. Leikkisä kettu 23.8.2022 9:52
      Tulos: +56 (62 ääntä)
      Kastunut mandariini: 194 ihmistä reagoinut Lindan viestiin. Itse en löydä mitään paheksuttavaa koko kuvasta, vaikka yritän ajatella kuten joku kiihkohörhö. Ei ollut edes seksuaalivähemmistöjä mainittu, sehän on yleensä yksi suurimmista kauhuista eri rotujen yhtäläisten oikeuksien rinnalla. Linda on kyllä ihan sekaisin [...]
      Luulen että se on postattu saman ajatusmaailman omaavassa huruhururyhmässä, siksi niin paljon reaktioita.

      Lainaa

    29. Tulos: +113 (121 ääntä)
      Voin ymmärtää, miksi hörhö vastustaa sitä, että lapsille opetetaan miten erottaa valeuutiset normaaleista, mutta parhaalla tahdollanikaan en keksi mikä logiikka on noiden YK:n tavoitteiden vastustuksen taustalla. Jos vastustaa sukupuolten tasa-arvoa (kiva...) niin miksi hän ei sitten zoomannut vain siihen korttiin tai ympyröinyt sitä? Kuka vastustaa ajatusta "Ei nälkää" tai "terveyttä ja hyvinvointia"?

      Lainaa

    30. Rajaton piikkisika 23.8.2022 10:21
      Tulos: +72 (82 ääntä)
      Banaani: Tuosta alemmasta julisteesta silmään pistivät ”näennäistiede” ja ”populismi”. ”Näennäistieteen” kohdalla puhutaan rokotevastaisuudesta. Kaiken rokotevastaisuuden niputtaminen ei-tieteellisiin perusteisiin pohjautuvaksi on … öö …. tuon tasan saman julisteen määritelmän mukaan … populismia. Ai, ja [...]
      Kannattaa lukea se koko juliste ajatuksella ennen kuin vaahtoat asioista joita siinä ei sanota. Ei ole sanottu, että propaganda (tai etenkään markkinointi, satiiri tai vastuullisen toimijan korjaama virhe) olisi automaattisesti paha asia. Niitä keinoja voidaan käyttää harhaanjohtamisessa, mutta ei kukaan ole väittänyt, ettei lehdessä saisi ollenkaan olla mainoksia. Myönnän kyllä, etten ymmärrä pointtiasi rokotevastaisuudesta. Jos tarkoitat sitä, että rokotteet täytyy tutkia kunnolla ennen käyttöä tai että kaikki eivät voi ottaa tiettyjä rokotteita terveyssyistä, niin kumpikaan ei kyllä ole rokotevastaisuutta.

      Lainaa

    31. Häikäilemätön hyönteinen 23.8.2022 10:35
      Tulos: +94 (114 ääntä)
      Kovera monni: Musta tuossa alimmassa mokassa on tehty kyllä nyt myös tämän vegaani isukin toimesta vähän kärpäsestä härkänen, ainakin mitä aiheesta tehtyyn lehtijuttuun on uskominen (voi sekin olla päin mäntyä, mutta koska ei parempaa tietoa ole, joudun tukeutumaan siihen). Minusta tuo tarinan vegaani isä joka [...]
      Hassua, miten eri tavalla voi lukea saman(?) lehtijutun.
      Hänen lapsistaan oli ilmoitettu koululle vegaaniruokavalio terveydellisistä syistä. Pitkin vuotta lapset olivat sairastelleet, mutta lomien aikana heidän kunto oli aina hyvä. Kouluruokaa isä ei osannut epäillä, kunnes koulussa oli keskusteltu retkieväistä ja mainittu ainoiksi erikoisruokavalioiksi "pari laktoositonta". Hän oli vielä varmistellut koululta, että ovatko hänen lapsensa saaneet vegaaniruokaa, ja koulu oli vakuutellut, että ovat saaneet. Vasta ruokapalvelupäälliköltä kysyttyään hän sai tietää, että vegaaniruokavaliota ei ole edes ollut mahdollista saada. Loppulukuvuoden ajan lapset ovat ottaneet kotoaan eväät.
      Tänä lukuvuonna isälle oli kerrottu, että lapset saavat vegaaniruokaa kouluruokailussa. Koulusta sitten tuli tuollainen ruokalistalappunen.
      Ihan tälleen retorisesti kysyn: Jos oma lapsesi on ollut sairaana koulussa annetun väärän ruokavalion takia, ja asiasta kysyttäessä koulu on valehdellut (tai nätimmin sanottuna "on ollut epätietoinen vegaani-ruuan määritelmästä"), niin eikö vähemmästäkin tehdä "kärpäsestä härkäsiä", koska luottamus koulun suuntaan on muutenkin ollut pahasti koetuksella?
      Syyksi listan puutteille sanotaan "Hänen [ruokapalvelupäällikön] mukaansa isälle lähetetystä listastakin on jäänyt elintarvikemuutosten vuoksi osa ruoista uupumaan".

      Lainaa

    32. Leikkisä kettu 23.8.2022 10:36
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Mimmi: Näille Lindan kaltaisille hörhöilijöille tuo sukupuolten tasa-arvo on vaarallinen aate. Anti-gender-liikkeiden yhtenä agendana on säilyttää "perinteiset" sukupuoliroolit perheessä. Mikä tietysti edellyttäisi, että jokaisessa perheessä olisi isä ja äiti. Joten veikkaan, että tuosta YK:n julisteesta tämä plus ilmastoasiat on sitä boikotoitavaa.
      Ja silti, jännästi, suurin osa näistä perinteisiä arvoja vaalivista tyypeistä suurin osa on itse eronneita yksinhuoltajia, viikonloppuvanhempia tai kokonaan poissa kuvioista olevia vanhempia, jotka vaatii että lapsilla on oltava kaksi vanhempaa, isä ja äiti.

      Lainaa

    33. Itseasiassa 23.8.2022 10:58
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      Sam: Mikähän nyt tuossa Ramin kuvassa on pahasti? Tuota samaa opetettiin koulussa jo 80 luvulla. Silloin vain ei tuollaiselle ollut niin paljoa levitys kanavia, niin kun nykyään
      Kyllähän se haittaa, kun ei voi rauhassa jakaa kaikenlaista sontaa ympäriinsä.

      Lainaa

    34. Tulos: -22 (54 ääntä)
      Rajaton piikkisika: Kannattaa lukea se koko juliste ajatuksella ennen kuin vaahtoat asioista joita siinä ei sanota. Ei ole sanottu, että propaganda (tai etenkään markkinointi, satiiri tai vastuullisen toimijan korjaama virhe) olisi automaattisesti paha asia. Niitä keinoja voidaan käyttää harhaanjohtamisessa, mutta ei [...]
      No mä väitän lukeneeni sen kyllä aika ajatuksella :) eikä tässä nyt mitään ole kukaan vaahdonnut. 
      En minäkään sanonut että tuossa olisi väitetty propagandaa pahaksi asiaksi. Kunhan totesin sen siksi että erottaisin toisistaan propagandaa itseään koskevan kantani siitä, miten se propagandaan liittynyt yksi tietty kohta oli mielestäni vähän ironinen tuon julisteen tarkoituksen kannalta. 
      Yritän selittää rokotusvastaisuusasiani uudestaan: Rokotevastaisuus mainitaan tuolla ”näennäistieteen” kohdalla. Eli ikään kuin rokotusvastaisuus olisi yhtä kuin näennäistieteellistä -> eli ikään kuin rokotevastainen olisi automaattisesti väärässä. Tässä on minusta kaksikin virhettä: toinen on se, että rokotevastaisuuden takana saattaa tilanteesta riippuen olla myös tieteellisesti täysin valideja argumentteja. Se tärkeämpi kuitenkin mielestäni on se, että minkään asian _vastaisuus_ ei ole minkäänlaista tieteellisyyttä tai näennäistieteellisyyttä, vaan _arvottamista_, joka voi perustua ihan yhtälailla luotettavaan tai epäluotettavaan tietoon. Sekä tiede että näennäistiede ovat potentiaalisia arvottamisen ja arvovaikuttamisen välineitä, mutta tietynlaisen arvottamiseen perustuvan kannan (kuten rokotusvastaisuus tai ilmastomuutoksen kieltäminen tai maapallon väittäminen litteäksi) väittäminen yhtä kuin näennäistieteelliseksi automaattisesti on nimenomaan tieteellisyyden periaatteiden vastaista. 
      Ja siis vielä kerran, en kannata rokotusvastaisuutta (ainakaan siis niissä asiayhteyksissä joissa siitä yleensä nykyään puhutaan kuten koronarokotus), enkä usko maapallon olevan litteä tai muuta sellaista. Minusta vain pitää ymmärtää mikä ero on arvottamisella ja kannanotoilla verrattuna siihen, mitä tiede tai edes näennäistiede on, ja toisaalta pitäisi ehkä osata olla yksioikoistamatta niin moninaista aihetta kuin ”rokotevastaisuus” (tai mikä tahansa muu) samalla, kun valistaa siitä miten media voi vaikuttaa niin tarkoituksellisesti kuin tahtomattaankin mielipiteiden niputtamisella ja yksioikoistamisella. 

      Lainaa

    35. Itseasiassa 23.8.2022 11:02
      Tulos: +38 (46 ääntä)
      Leikkisä kettu: Ja silti, jännästi, suurin osa näistä perinteisiä arvoja vaalivista tyypeistä suurin osa on itse eronneita yksinhuoltajia, viikonloppuvanhempia tai kokonaan poissa kuvioista olevia vanhempia, jotka vaatii että lapsilla on oltava kaksi vanhempaa, isä ja äiti.
      Ehkä he ovat juuri niitä, joita ei entinen puoliso esim. turvallisuussyistä koskaan tapaa tai joita ei voi antaa olla samassa tilassa lasten kanssa. Kun ei osaa katsoa peiliin, niin osoitellaan muita, vaikka sitten saatanallista kestävän kehityksen tavotteita (en ikinä uskonut kirjoittavani putkeen noita neljää viimeistä sanaa).

      Lainaa

    36. Itseasiassa 23.8.2022 11:04
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Kursailematon siili: Musta on ihan käsittämätöntä, että herran vuonna 2022 ollaan niinkuin ei osattaisi tehdä kasvis- tai vegaaniruokia. Reseptejä löytää kuitenkin helposti kuka vaan, ja oikeastaan nykyiset ns. lihankorvikkeet on tehneet _todella_ helpoksi vaan vaihtaa tutussa reseptissä oleva liha johonkin [...]
      On ruuat onneksi parantuneet huimasti edellisen 29 vuoden aikana. Mietin että tuleekohan lapset nälkää itkien kotia aika pinaattilättypäivänä? Meillä ainakin parasta kouluruokaa oli mannapuuro ja joku marjakeitto, en muista että olisi kukaan lihaa silloin kaivannut.

      Lainaa

    37. Mustanpuhuva lihapiirakka 23.8.2022 11:08
      Tulos: +25 (37 ääntä)
      YK:sta riittäisi ihan oikeaakin kritisoitavaa sen sijaan että pitää saatanallisena koska uskoo johonkin antisemitistiseen NWO-koiranpilliin.

      Lainaa

    38. Tulos: +44 (48 ääntä)
      Hienoa, että lapsia opetetaan ajattelemaan kriittisesti.

      Lainaa

    39. Piintynyt mäyrä 23.8.2022 11:33
      Tulos: +87 (91 ääntä)
      Olen hörhökodissa kasvanut ja näiltä ajoilta muistelen, että YK:ta itsessään pidettiin jonakin pahuuden tai saatanan juonena jonkin salaliittoteorian mukaan. Että YK:n vastustaminen ei välttämättä liity näihin taulukon viesteihin sinänsä, vaan kaikkea mitä YK tekee pidetään kaksinaamaisena juonitteluna. Tyyliin "väittävät ajavansa näennäisesti hyviä asioita, oikeasti tekevät sitä ja tätä päinvastaista". Valitettavati (tai onneksi) en muista tarkempia speksejä, eikä juuri kiinnosta tietoa etsiä tai vanhemmilta kyselläkään.

      Lainaa

    40. It's a deal 23.8.2022 11:40
      Tulos: +46 (58 ääntä)
      Mira: Hienoa, että lapsia opetetaan ajattelemaan kriittisesti.
      Paitsi kun se nyrjähtää sille puolelle, että uutisia epäillään itsetarkoituksellisesti ja totuudeksi muuttuu mikä tahansa asia, josta ei uutisoida, kuten Sanna Marinin tapa syödä lasten hamstereita. Vai syökö hän? En väitä mitään, esitän vain kysymyksiä.

      Lainaa

    41. Tulos: +63 (69 ääntä)
      Piintynyt mäyrä: Olen hörhökodissa kasvanut ja näiltä ajoilta muistelen, että YK:ta itsessään pidettiin jonakin pahuuden tai saatanan juonena jonkin salaliittoteorian mukaan. Että YK:n vastustaminen ei välttämättä liity näihin taulukon viesteihin sinänsä, vaan kaikkea mitä YK tekee pidetään kaksinaamaisena [...]
      Nyt kiinnostaa, koska tajusit asuvasi hörhökodissa ja lakkasit kuuntelemasta niitä juttuja? Yrititkö puhua vanhemmillesi järkeä ja mikä oli reaktio?

      Lainaa

    42. Tulos: -10 (24 ääntä)
      Liha on kyllä ihan ruokaa joo 🤷🏻‍♂️

      Lainaa

    43. Harmaa kivi 23.8.2022 12:00
      Tulos: +80 (84 ääntä)
      Kovera monni: Musta tuossa alimmassa mokassa on tehty kyllä nyt myös tämän vegaani isukin toimesta vähän kärpäsestä härkänen, ainakin mitä aiheesta tehtyyn lehtijuttuun on uskominen (voi sekin olla päin mäntyä, mutta koska ei parempaa tietoa ole, joudun tukeutumaan siihen). Minusta tuo tarinan vegaani isä joka [...]
        Ei siinä jutussa kyllä niin lukenut (eilisen Hesari, jos lähteitä kaipaatte). Kävi ilmi, että tuo ruokalista oli se, mitä koulu sitten polkaisi esiin, kun heille kädestä pitäen väännettiin, että vegaani ei syö maitotuotteita, eivät laktoosittomiakaan. Olen nähnyt tämän ilmiön ennenkin, kun piiriini kuuluu pahasti _maitoallerginen_ henkilö, mikä ei ole sama asia kuin laktoosi-intolerantti. Usein pyytää vegaaniruokaa, että pääsisi ohi siitä "mutta tämä on laktoositonta" -jankkauksesta, vaikka ei ole vegaani. Eli ilmeisesti normi kasvissyöjä oli ilmoittanut lapsensa vegaaniseksi, koska ei ollut viitsinyt käydä tätä "laktoositon ei ole sama kuin maidoton" jankkausta, mutta koulu oli päättänyt että turhaa lumihiutaletta, ja syöttänyt sitten vegaanilapsille laktoosittomia maitotuotteita, joista nämä sairastuivat. 
        Sen voisin tajuta jos koulu ei halua hankkia vegaaniruokaa, ja pistäisin lapselle omat eväät (kesällä olen tarhaan pistänytkin, kun eivät saaneet aikaiseksi juuri tuollaista salaatinlehteä kummempaa, liian iso osa keittiöhenkilökunnista lomilla) -mutta se, että syötetään lapsille jotain, mitä vanhemmat ovat erikseen kieltäneet, ja sitten niipoillaan kun käy ilmi, ettei se käy, on ihan uusi pohjanoteeraus. Mitä jos se allergia olisi ollut oikeasti vaarallinen?

      Lainaa

    44. Piintynyt mäyrä 23.8.2022 12:00
      Tulos: +67 (71 ääntä)
      Rehti aasi: Nyt kiinnostaa, koska tajusit asuvasi hörhökodissa ja lakkasit kuuntelemasta niitä juttuja? Yrititkö puhua vanhemmillesi järkeä ja mikä oli reaktio?
      No se tajuaminen oli enemmän sellainen liukuma kuin yksittäinen hetki, joten en osaa sanoa. Kyseenalaistaminen ja vahvasta uskonnollisuudesta irtautuminen alkoi ollessani 16-vuotias. Sitä ennen uskoin suunnilleen kaiken. Mielestäni en ole kauheasti yrittänyt puhua järkeä koska näen sen turhana. Elän omaa elämääni ja he eläköön omansa. Tietävät kyllä mun nykyisen kannan asioihin, mutta en hakeudu mihinkään "keskusteluihin".

      Lainaa

    45. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Banaani: Tuosta alemmasta julisteesta silmään pistivät ”näennäistiede” ja ”populismi”. ”Näennäistieteen” kohdalla puhutaan rokotevastaisuudesta. Kaiken rokotevastaisuuden niputtaminen ei-tieteellisiin perusteisiin pohjautuvaksi on … öö …. tuon tasan saman julisteen määritelmän mukaan … populismia. Ai, ja [...]
      Ehkä sitä rokotevastaisuutta on käsitelty koulussa vähän syvällisemminkin ja näin pelkkä kuva tuosta julisteesta on silloin irroitettu asiayhteydestä hieman? Ymmärrän mitä sanot sillä onhan rokotteita ottamatta olemiselle ihan "oikeitakin" syitä mutta mitä nyt seurannut noita höyrypäitä niin kyllä suuri osa on vaan salaliitto höpötystä. Noi julisteet vaan on muistuttamassa ja kiteyttämässä laajemmista kokonaisuuksista. Ja ei, ne ei ole liian vaikeita asioita alakoululaisille opettaa ja ymmärtää. Ehkei täysin sisäistä kaikki täydellisesti mutta pakkohan noita on opettaa tässä nykyisessä media ympäristössä kun jos jonkin näköistä "uutista" ja oman elämänsä asiantuntijaa on tarjolla/tyrkyllä. Ja toisaalta jos se nyt vähän meneekin metsään niin pääasia että käsitellään ja ehkä joku fiksu huomaa saman kuin sinä ja sehän vasta opettaakin miten mediaa luetaan ja ettei mitään lähdettä pidä uskoa sokeasti

      Lainaa

    46. Ikivanha meduusa 23.8.2022 12:30
      Tulos: -24 (48 ääntä)
      Pekka Kana: Ikävä kyllä vaikka miten joku sanoo, että härkiksillä ja soijarouheilla voi korvata lihan, näin se ei ole. Haluaisin niin kovasti niistä tykätä, että saisin vähennettyä lihansyöntiä. Aika-ajoin yritän jos makuaisti olisi muuttunut, mutta ei. Aivan hirveän makuista.
      Se on juurikin näin. Kasviksia syön koska keho ei ilman niitä toimi mutta näköjään kukaan tai mikään ei saa minua niiden makua rakastamaan.

      Lainaa

    47. Tulos: +43 (51 ääntä)
      Piintynyt mäyrä: No se tajuaminen oli enemmän sellainen liukuma kuin yksittäinen hetki, joten en osaa sanoa. Kyseenalaistaminen ja vahvasta uskonnollisuudesta irtautuminen alkoi ollessani 16-vuotias. Sitä ennen uskoin suunnilleen kaiken. Mielestäni en ole kauheasti yrittänyt puhua järkeä koska näen sen turhana. [...]
      Luojan kiitos teineihin on sisäänrakennettu joku (välillä raivostuttava) kyseenalaistamistoiminto! Uskon, että sen varassa maailma menee pikkuhiljaa eteenpäin hitaasti, mutta varmasti.

      Lainaa

    48. Suonensisäinen lokki 23.8.2022 12:34
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      Leikkisä kettu: Luulen että se on postattu saman ajatusmaailman omaavassa huruhururyhmässä, siksi niin paljon reaktioita.
      Mietin että onkohan tää Linda VKKn aluevaltuutettu Keski-Pohjanmaalta? Jutut on ainakin samaa luokkaa.

      Lainaa

    49. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Kykenemätön peura: Nyt kyllä tuli paha mieli Lindan lapsen/lasten puolesta. Saako ihan kuka tahansa hurahtanut höyrypää opettaa lapsiaan kotona? En edes keksi, mitä kamalaa noissa YK:n tavotteissa voisi olla.
      Periaatteessa kyllä, mutta yleistä opetussuunnitelmaa noudattaen. Kokeet käydään käsittääkseni tekemässä myös koululla ja opettaja tarkistaa ne ja antaa arvosanat. Onneksi.

      Lainaa

    50. Pronssi persoona 23.8.2022 13:16
      Tulos: +33 (57 ääntä)
      Ikivanha meduusa: Se on juurikin näin. Kasviksia syön koska keho ei ilman niitä toimi mutta näköjään kukaan tai mikään ei saa minua niiden makua rakastamaan.
      Et sä niitä lihatuotteitakaan ilman mausteita syö. 
      Ja tuskin muutenkaan syöt pelkkää lihaa lihalla.

      Lainaa

    51. Pureva orava 23.8.2022 13:25
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Miiiii: Aika jännä muuten että Linda puhuu saatanallisuudesta, mikä antaa mielikuvan siitä että hän on uskonnollinen ja perustelee mielipiteensä sillä että taas kristittyjä syrjitään YK:lla (tai jtn), mutta lapsi on elämänkatsomustiedossa. Ellei, ja tääkin on täysin mahdollista, jotain ole taas muuttunut siellä peruskoulussa niin että muutkin käy et:n
      Kiinnitin huomiota samaan. Voisiko olla että ev.lut. -kirkko on Lindalle liian liberaali ja siksi lapsi ET:ssä?

      Lainaa

    52. Johtava kirjohylje 23.8.2022 13:57
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Miiiii: Aika jännä muuten että Linda puhuu saatanallisuudesta, mikä antaa mielikuvan siitä että hän on uskonnollinen ja perustelee mielipiteensä sillä että taas kristittyjä syrjitään YK:lla (tai jtn), mutta lapsi on elämänkatsomustiedossa. Ellei, ja tääkin on täysin mahdollista, jotain ole taas muuttunut siellä peruskoulussa niin että muutkin käy et:n
      Voihan hän olla muslimi tai ei ev-lut-kristitty. Muslimeillekin Saatana on yksi kauhistuksen kanahäkki.

      Lainaa

    53. Ikivanha meduusa 23.8.2022 14:00
      Tulos: -13 (45 ääntä)
      Pronssi persoona: Et sä niitä lihatuotteitakaan ilman mausteita syö.  Ja tuskin muutenkaan syöt pelkkää lihaa lihalla.
      Tottakait käytän mausteita, pointti olikin että kasvisruoasta en ole maustamallakaan saanut herkullista, syötävää kyllä. Yritetty kyllä on. Missä kohdin sanoin syöväni pelkkää lihaa?

      Lainaa

    54. Nuutunut kivi 23.8.2022 14:20
      Tulos: -4 (18 ääntä)
      Päivänpolttava kuguaari: Lapsilla uusiin makuihin totuttaminen kestää noin 10-15 maistelukertaa. Aikuiset ovat enemmän kaavoihinsa kangistuineita, ja kertoja voidaan tarvita 25 tai enemmän. 🥗🍲🍛🍜🍱🥘🧆🥙
      Ja sitten vasta totutaan uuteen makuun. Se että siitä (ehkä alkaa) tykkää, vaatii lisää maistelua.

      Lainaa

    55. Nuutunut kivi 23.8.2022 14:23
      Tulos: -1 (29 ääntä)
      Kesy viikuna: Onhan se kamalaa kun miljardien ihmisten henkeä uhkaava asia otetaan puheeksi miljardien ihmisten henkeä uhkaavana asiana. Jos kuvittelit olevasi yksi heistä joiden ei tarvitse muuttaa elämäänsä, niin ylläripylläri - et ole. Jopa keskimääräisen suomalaisen elämä muuttuu dramaattisesti jos [...]
      Silti asiat voi kertoa muutenkin, kuin pelottelun kautta. Itse menin ihan lukkoon yläasteella, kun asioista peloteltiin. Ei silloin tule tehtyä järkeviä valintoja, kun pelkää.

      Lainaa

    56. Nuutunut kivi 23.8.2022 14:23
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Höpö: Onko nää satiiria vai jekkuja? Koska ei kukaan oo noin kiskalla, eihän?
      Tätä yritin itsekin etsiä noista jutuista.

      Lainaa

    57. Nuutunut kivi 23.8.2022 14:24
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Minkä totuuden Linda ja hänen lapsensa tietävät?

      Lainaa

    58. Tulos: +54 (56 ääntä)
      Kuvittelin ensi ennenku luin ton julisteen tekstit että siinä mainitaan jotain seksuaalivähemmistöjen tasa-arvosta tms. mikä on menny homofoobikolla ihon alle MUT EI EDES SITÄ vaan ihan yleisesti tasa-arvosta ja syrjinnänvastaisuudesta? Mihin on maailma mennyt kun lapsia opetetana olemaan KIUSAAMATTA koulussa!

      Lainaa

    59. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Johtava kirjohylje: Voihan hän olla muslimi tai ei ev-lut-kristitty. Muslimeillekin Saatana on yksi kauhistuksen kanahäkki.
      Niin, totta, jos korvaavaa uskonnon opetusta ei ollakaan saatu järjestettyä. Tai jos sitä ei ole edes ryhdytty järjestämään, kun et käy myös.

      Lainaa

    60. Virraton joutsen 23.8.2022 16:56
      Tulos: -32 (60 ääntä)
      Kesy viikuna: Kuinka kertoa ettet osaa maustaa ruokaa, sanomatta, ettet osaa maustaa ruokaa. Vaihtoehtoisesti tämän selittää myös asennevamma. Ei nuo muut proteiinit maistu sen kummemmilta kuin liha kun niitä maustaa saman verran. Jopa paras naudanfilee on hirveää jos keität sitä viisi tuntia. Koita ensi kerran [...]
      Hyvälle lihalle riittää ihan hyvin suola ja pippuri. Aivan älytön ajatus että ruuan pitäisi maistua mausteilta, jotta se olisi hyvää. Toisaalta tuo kyllä kertoo sen, että nuo trendikkäät kasvisruuat tosiaan ovat kuraa myös niiden syöjien mielestä, jos niiden maku täytyy mausteilla kadottaa.

      Lainaa

    61. Pehmeä jänis 23.8.2022 17:49
      Tulos: -19 (23 ääntä)
      Tornipöllö: On kyllä niin saatanallista, että tavoitellaan tasa-arvoa, rauhaa ja puhtaampaa maapalloa. Ei helvetti nää ihmiset on sekasin.
      Todellakin,  tässä vaiheessa enää turha tavoitella muutakuin uutta palloa jolle evakoitua.  Ne joilla massia siis siihen on.

      Lainaa

    62. Arkkienkeli 23.8.2022 18:44
      Tulos: +14 (26 ääntä)
      "Lindan" postauksesta ja kommentista jäi jotenkin sellanen persureiän haju leijumaan internettiin...

      Lainaa

    63. Arkkienkeli 23.8.2022 18:49
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      Olen tainnut törmätä tähän "Saagaan" kasvisruokaryhmässä ja jossa jaetaan liittyneiden omia ruokareseptejä. Tulin jo alkuvuodesta siihen tulokseen, että tämä Espoolainen on todellinen sekakäyttäjä ja pistin banaanit hänelle.

      Lainaa

    64. Loistelias lokki 23.8.2022 19:13
      Tulos: -41 (55 ääntä)
      En tiä mutta miusta osa noista kestävän kehityksen tavoitteista on ihan mahdottomia. Kukaan ei saa kuolla eikä sairastaa eikä nähdä nälkää ja kaikille pitää taata ~keskiluokkainen elämä, samalla kun tuotannon ja yleisen varallisuuden pitää kasvaa ja kasvaa ilman mitään inflaatioita. Mutta samalla maapalloa pitää suojella, tuotantoa EI saa lisätä, ei saa kaataa metsää esim. kaupunkien rakennusta varten, kaikki pitää kierrättää 100% eikä saa olla saasteita. MISSÄÄN. Deadlinena viimeistään se 2030. Siis tietysti on hyvä yrittää parantaa asioita ja kaikki edistys noiden eteen on plussaa, mutta itellä jotenkin into lässähtää kun se lopputavoite on niin yliutopistinen. Maailma on kuitenkin sotaa ja paskaa pullollaan, ja 2030 vaan vituttaa ettei oo päästy edes puoliväliin noita tavoitteita.

      Lainaa

    65. Talvehtiva kivi 23.8.2022 20:09
      Tulos: +33 (43 ääntä)
      Kykenemätön peura: Nyt kyllä tuli paha mieli Lindan lapsen/lasten puolesta. Saako ihan kuka tahansa hurahtanut höyrypää opettaa lapsiaan kotona? En edes keksi, mitä kamalaa noissa YK:n tavotteissa voisi olla.
      Varmaan se, että ne on aika päinvastaiset äärioikeiston arvojen kanssa.

      Lainaa

    66. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Urheilevat sekakäyttäjät 🤣 No nyt on terveelliset elämäntavat kohdillaan 😁

      Lainaa

    67. Väistämätön sitruuna 23.8.2022 21:19
      Tulos: +5 (23 ääntä)
      Yleisellä tasolla, terveellisen kasvisruoan tarjoaminen kouluissa on halvempaa kuin terveellisen vegaaniruoan ja siksi kannattaisi suosia kasvisruokaa kun kouluruoan hinnoissa on muutenkin kovat säästöpaineet. Allergiat toki asia erikseen.

      Lainaa

    68. Peritty sorsa 23.8.2022 21:27
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Ei köyhyyttä, ei nälkää, terveyttä ja hyvinvointia. Saatanallista! Käy sääliksi opettajia jotka joutuu tällaisten vanhempien kanssa tekemisiin. Ja niitä lapsia tietysti myös.

      Lainaa

    69. Tulos: +34 (38 ääntä)
      Loistelias lokki: En tiä mutta miusta osa noista kestävän kehityksen tavoitteista on ihan mahdottomia. Kukaan ei saa kuolla eikä sairastaa eikä nähdä nälkää ja kaikille pitää taata ~keskiluokkainen elämä, samalla kun tuotannon ja yleisen varallisuuden pitää kasvaa ja kasvaa ilman mitään inflaatioita. Mutta samalla [...]
      Et sit vissiin ole oikeasti näihin perehtynyt kun tavoitteet on tyyliä "puolitetaan köyhyys vuoteen 2030 mennessä". Haastavia kyllä, mutta tavoittelemisen arvoisia.

      Lainaa

    70. Haihtuva hyönteinen 23.8.2022 22:34
      Tulos: -11 (31 ääntä)
      Harmaa kivi:   Ei siinä jutussa kyllä niin lukenut (eilisen Hesari, jos lähteitä kaipaatte). Kävi ilmi, että tuo ruokalista oli se, mitä koulu sitten polkaisi esiin, kun heille kädestä pitäen väännettiin, että vegaani ei syö maitotuotteita, eivät laktoosittomiakaan. Olen nähnyt tämän ilmiön ennenkin, kun [...]
      Jos keittiöhenkilökunta ei tiedä mikä on maitoallergia, minä en kyllä luottaisi että tietävät mikä on vegaanikaan. Ja toisaalta jos hän oikeasti oli vetänyt hatusta sen vegaanin vain koska ei viitsinyt selittää maitoallergiaa, ei voi kauheasti valittaa jos koulussa on se hatusta vedetyksi huomattu. Vakavat asiat kannattaa oikeasti sanoa niinkuin ne on.

      Lainaa

    71. Leikkisä kettu 23.8.2022 22:46
      Tulos: +9 (21 ääntä)
      Loistelias lokki: En tiä mutta miusta osa noista kestävän kehityksen tavoitteista on ihan mahdottomia. Kukaan ei saa kuolla eikä sairastaa eikä nähdä nälkää ja kaikille pitää taata ~keskiluokkainen elämä, samalla kun tuotannon ja yleisen varallisuuden pitää kasvaa ja kasvaa ilman mitään inflaatioita. Mutta samalla [...]
      Nimenomaan ei pidä tavoitella mitään keskiluokkaisuutta, se on kapitalismin luoma illuusio joka pistää ihmiset aina vain kuluttamaan enemmän, ollakseen syvemmällä tässä joukkohallusinaatiossa nimeltä keskiluokka, vaikka ovatkin vain lehmiä kapitalisteille, joita vuotaa kuiviin.

      Lainaa

    72. Tervetullut undulaatti 23.8.2022 22:52
      Tulos: -31 (51 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Hassua, miten eri tavalla voi lukea saman(?) lehtijutun. Hänen lapsistaan oli ilmoitettu koululle vegaaniruokavalio terveydellisistä syistä. Pitkin vuotta lapset olivat sairastelleet, mutta lomien aikana heidän kunto oli aina hyvä. Kouluruokaa isä ei osannut epäillä, kunnes koulussa oli keskusteltu [...]
      Niin -  hassua, miten eri tavalla voi lukea saman lehtijutun. Isä ei ollut halunnut ymmärtää, ettei vegaaniruokaa tarjota. Hänelle ei milloinkaan kerrottu niin.
      Miksi verorahoillamme pitäisi kustantaa eri ideologioiden mukaisia ruokia? Riittää, kun otetaan huomioon lääketieteelliset syyt.
      - Jos joku haluaa että lapsi syö päivittäin pelkkiä lihatuotteita tuokoon lapsi ne eväinä. 
      - Jos joku haluaa että lapsi syö Paavo Nurmi -dieettinä pelkästään silakoita ja ruisleipää tuokoon lapsi ne eväinä.
      - Jos joku haluaa että lapsi on vegaani, tuokoon lapsi omat eväät. 
      Miksi verorahoillamme pitäisi kustantaa näitä ideologisia ruokavalioita? 

      Lainaa

    73. Tulos: -7 (19 ääntä)
      Hattu: Luojan kiitos teineihin on sisäänrakennettu joku (välillä raivostuttava) kyseenalaistamistoiminto! Uskon, että sen varassa maailma menee pikkuhiljaa eteenpäin hitaasti, mutta varmasti.
      Aika päin h.. menee jos maailmaa seuraa. On rokote"kriittistä", on ilmastonkatastrofi"kriittistä", on Ukrainan olemassaolon "kriittisiä" naapurimaassa, on qanon-trump-"kriittisiä" toinen suurin puolue jenkeissä, Unkari, Kiina, ... Ai että eteenpäin?

      Lainaa

    74. Tulos: -14 (22 ääntä)
      Pronssi persoona: Et sä niitä lihatuotteitakaan ilman mausteita syö.
      Etkä sinä vegaaniruokia.

      Lainaa

    75. Tulos: -4 (20 ääntä)
      Ikivanha meduusa: Tottakait käytän mausteita, pointti olikin että kasvisruoasta en ole maustamallakaan saanut herkullista, syötävää kyllä. Yritetty kyllä on. Missä kohdin sanoin syöväni pelkkää lihaa?
      Tämä on suuri harmi, monessa ravintolassa salaatti ym on kitkerää tai muuten paskaa. Onneksi "vakio"paikassani alkusalaatti on herkullinen. Ehkä joskus Suomessa osataan tehdä kasvisruokaakin.

      Lainaa

    76. Mongeroiva sekakäyttäjä 24.8.2022 2:17
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Linda kerro hinta.

      Lainaa

    77. Kursailematon siili 24.8.2022 4:22
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Banaani: No mä väitän lukeneeni sen kyllä aika ajatuksella 😊 eikä tässä nyt mitään ole kukaan vaahdonnut.  En minäkään sanonut että tuossa olisi väitetty propagandaa pahaksi asiaksi. Kunhan totesin sen siksi että erottaisin toisistaan propagandaa itseään koskevan kantani siitä, miten se propagandaan [...]
      Tuota.
      Mä oon tosi pahoillani, meinaan se, etten ymmärrä ollenkaan mitä yrität sanoa, voi johtua siitä, että mun on tosi hankala jotenkin seurata sun tekstiä. Ehkä oon liian väsynyt, en tiedä. 
      Mutta selitätkö vielä, millä perusteella rokotusvastaisuus, ilmastonmuutosdenialismi ja maan litteäksi väittäminen eivät ole näennäistieteellisiä kantoja? Mitä tuo arvottaminen tuolla tarkoittaa, mitä sillon arvotetaan, kun sanotaan maan olevan litteä, tai että ilmastonmuutos on huijausta, tai että rokotteiden ottaminen ei kannata koskaan? Ja ymmärrätköhän nyt ihan varmasti mitä näennäistieteillä tarkoitetaan?
      Näennäistieteestä on kyse silloin, kun on jonkinlainen oppi tai uskomusjärjestelmä, joka pyrkii argumentoimaan tavalla, joka muistuttaa tiedettä. Eli kun esitetään monta kertaa kumottuja ”tutkimuksia” siitä, kuinka rokotteet aiheuttavat autismia, tai sanotaan, että ilmasto on maailman historiassa muuttunut tutkitusti monta kertaa, joten nykyisessä ilmastonmuutoksessa ei ole mitään ihmeellistä, tai kun vedotaan siihen, ettei horisontti näytä kaartuvan, ja tämä esitetään evidenssinä maan litteydestä. Myös astrologia ja esimerkiksi homeopatia ovat näennäistieteitä; ne käyttävät argumentointiinsa tapoja, jotka muistuttavat tieteellisen argumentaation tapoja, ja luovat siis illuusiota tieteellisestä pohjasta, jota näillä näkemyksillä ei kuitenkaan ole. 
      Jonkin ilmiön tai näkemyksen nimeäminen näennäistieteeksi ei ole tieteen periaatteiden vastaista. Mitään ei myöskään minkään tahon puolesta ”automaattisesti” julisteta näennäistieteeksi, vaan useimmiten päädytään jopa tekemään jokunen poikkitieteellinen tutkimus, jossa todistetaan pseudotieteiden väitteet vääriksi. Vaihtoehtoisesti vaikkapa tieteenfilosofit voivat arvioida ja purkaa pseudotieteiden väitteitä. Joka tapauksessa kaikkien yllämainittujen pseudotieteellisyydestä vallitsee tiedeyhteisössä konsensus. 
      Toki esimerkiksi rokotevastaisuuden kohdalla on tärkeää määritellä tarkkaan, mitä termillä tarkoitetaan. Tässä yhteydessä se kuitenkin viittaa kaikista rokotteista kieltäytymiseen kategorisesti – ei esimerkiksi ihmisiin, jotka eivät koe vuosittaista influenssarokotetta itselleen tarpeelliseksi, mutta eivät vastusta rokoteohjelman perusrokotuksia. 

      Lainaa

    78. Olemmekusessatulevaisuudessa 24.8.2022 6:19
      Tulos: -24 (30 ääntä)
      tonique: Mikähän YK:n tavoitteista tekee saatanallisia? Jotenkin kuvittelen itse noiden symbolien olevan se ongelma, koska niissä on varmasti joitain piilomerkityksiä. Tai ehkä se vain on yleisen salaliittoisuususkon tuomaa.
      Koska kaikki kaunis on piilotettu valheisiin todellisuudessa vaikka noikin asiat vaikuttaa kauniilta ja hyviltä asioilta totuus on toinen.

      Lainaa

    79. Olemmekusessatulevaisuudessa 24.8.2022 6:21
      Tulos: -34 (42 ääntä)
      Mimmi: Näille Lindan kaltaisille hörhöilijöille tuo sukupuolten tasa-arvo on vaarallinen aate. Anti-gender-liikkeiden yhtenä agendana on säilyttää "perinteiset" sukupuoliroolit perheessä. Mikä tietysti edellyttäisi, että jokaisessa perheessä olisi isä ja äiti. Joten veikkaan, että tuosta YK:n julisteesta tämä plus ilmastoasiat on sitä boikotoitavaa.
      Hörhöt on niitä jotka sekoilee ja polkee perinteiset ja moraaliset arvot maanrakoon se ei tee hörhöä jos haluaa että perheessä isä ja äiti.

      Lainaa

    80. Olemmekusessatulevaisuudessa 24.8.2022 6:24
      Tulos: -37 (41 ääntä)
      Mira: Hienoa, että lapsia opetetaan ajattelemaan kriittisesti.
      Ei opeteta siinä ongelma onkin,vaan aivopesuun että saa ajatella vain tietyllä tavalla,yksi hallitus,yksi talousjärjestelmä, yksi uskonto on Agenda2030 tavoitteet, sananvapautta ei ole vaan tulee tuollaista ihmeleimaamista niin kuin julisteessa mainittu.

      Lainaa

    81. Olemmekusessatulevaisuudessa 24.8.2022 6:25
      Tulos: -33 (35 ääntä)
      Loistelias lokki: En tiä mutta miusta osa noista kestävän kehityksen tavoitteista on ihan mahdottomia. Kukaan ei saa kuolla eikä sairastaa eikä nähdä nälkää ja kaikille pitää taata ~keskiluokkainen elämä, samalla kun tuotannon ja yleisen varallisuuden pitää kasvaa ja kasvaa ilman mitään inflaatioita. Mutta samalla [...]
      Siinäpä aivopestyille pähkinää purtavaksi,eikö jo hälytyskellot ala soimaan?? Liian hyvää ollakseen totta? Maapallo tuhoutuu kuitenkin noi tavoitteet on kaikki silmänlumetta ja paskaa.

      Lainaa

    82. Olemmekusessatulevaisuudessa 24.8.2022 6:30
      Tulos: -40 (46 ääntä)
      Väsynyt: Aika päin h.. menee jos maailmaa seuraa. On rokote"kriittistä", on ilmastonkatastrofi"kriittistä", on Ukrainan olemassaolon "kriittisiä" naapurimaassa, on qanon-trump-"kriittisiä" toinen suurin puolue jenkeissä, Unkari, Kiina, ... Ai että eteenpäin?
      Lisäksi on äärivasemmisto joka pyrkii tuhoamaan Suomea,on aivopestyjä ihmisiä jotka uskoo kaikki hallituksen ja valhevaltamedian valheet, on vihaisia ja ilkeitä ihmisiä niin netissä kuin livenä jotka toivoo pahoja asioita muille ja sotaa,on energia ja sähkökriisiä,on ruoanhintojen nousua, sanavapautta ei ole vaan leimataan just mm hörhöksi jos on eri mieltä asioista eikä yhdy maailman valheisiin. Se että leimataan jatkuvasti tietyillä nimikkeillä kertoo vaan vastapuolesta että yk:n tavoitteiden tarkoitus aivopestä uskomaan että hallitus haluaa auttaa ihmisiä vaikka kyseessä Orwellin maailma tuhakertaisena.

      Lainaa

    83. Tunnukseton katkarapu 24.8.2022 8:08
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Marbella: Urheilevat sekakäyttäjät 🤣 No nyt on terveelliset elämäntavat kohdillaan 😁
      Mutta sanoihan pesäpallon kehittäjä Tahko Pihkalakin, että on parempi, että nuoriso urheilee ja ryyppää kuin vain pelkästään ryyppää. Ehkä tähän pätee sama juttu?

      Lainaa

    84. Laskuvarjoton hai 24.8.2022 9:53
      Tulos: +21 (29 ääntä)
      Merkittävä kirjohylje: Nuo YK:n tavoitteet kuuluvat ihan perusopetuksen opetussuunnitelmaan, eli niitä tosiaan on opiskeltava myös siellä kotikoulussa. Oppivelvollisuuden saa toki suorittaa ilman peruskouluakin, mutta sisältöjä ei kuitenkaan saa keksiä ihan omasta päästään.
      Ehkä Linda luulee/tahtoo, että Suomessa olisi samanlainen kotikoulutusjärjestelmä kuin Yhdysvalloissa, missä vanhemmat saavat aika lailla vapaasti tumputtaa lapsilleen kaiken maailman salaliittopaskaa ja luomisoppia. 
      Siellä päin kun pelätään julkisia kouluja niin saatanasti, mutta ei tietenkään kouluammuntojen takia, vaan siksi että joku saattaa antaa heidän lapselleen seksivalistusta. 

      Lainaa

    85. Stabiili ilves 24.8.2022 10:43
      Tulos: +10 (28 ääntä)
      tonique: Mikähän YK:n tavoitteista tekee saatanallisia? Jotenkin kuvittelen itse noiden symbolien olevan se ongelma, koska niissä on varmasti joitain piilomerkityksiä. Tai ehkä se vain on yleisen salaliittoisuususkon tuomaa.
      Kristityille kaikki tasa-arvo tuntuu olevan saatanasta, onhan tuo jo nähty.

      Lainaa

    86. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Taas tällä näitä ItSeNäIsEeN aJaTtElUuN kykeneviä, jotka ei ymmärrä edes mitä sana agenda tarkoittaa. Tiedoksi teille: Joka helvetin poliittisella puolueella, yrityksellä, järjestöllä, kaikilla muilla järjestäytyneillä ryhmillä sekä helvetin isolla osalla yksityisihmisiäkin on agenda. Agenda tarkoittaa toimintasuunnitelmaa. Se voi olla vaikka lapsesi lukujärjestys. Jopa VKK-puolueella on agenda.

      Lainaa

    87. Tulos: -4 (22 ääntä)
      Virraton joutsen: Hyvälle lihalle riittää ihan hyvin suola ja pippuri. Aivan älytön ajatus että ruuan pitäisi maistua mausteilta, jotta se olisi hyvää. Toisaalta tuo kyllä kertoo sen, että nuo trendikkäät kasvisruuat tosiaan ovat kuraa myös niiden syöjien mielestä, jos niiden maku täytyy mausteilla kadottaa.
      Liha on minusta vastenmielistä syötävää. Sen maku ja rakenne pitää kadottaa nylkemällä, leikkelemällä, suolaamalla, maustamalla ja kypsentämällä, jotta siitä tulisi siedettävää. Appelsiinien, banaanien ja monien muiden hedelmien epämiellyttävyys pitää kadottaa kuorimalla. Suola ja pippuri ovat täysin syömäkelvottomia, paitsi jos niiden maun kadottaa ainakin monikymmenkertaisen ruokamäärän sekaan.

      Lainaa

    88. Tulos: +7 (11 ääntä)
      S: Voin ymmärtää, miksi hörhö vastustaa sitä, että lapsille opetetaan miten erottaa valeuutiset normaaleista, mutta parhaalla tahdollanikaan en keksi mikä logiikka on noiden YK:n tavoitteiden vastustuksen taustalla. Jos vastustaa sukupuolten tasa-arvoa (kiva...) niin miksi hän ei sitten zoomannut vain [...]
      Ehkä Linda onkin vain kunnon kiihkokapitalisti. :)

      Lainaa

    89. Tulos: +34 (40 ääntä)
      Olemmekusessatulevaisuudessa: [...]sanavapautta ei ole vaan leimataan just mm hörhöksi jos on eri mieltä asioista eikä yhdy maailman valheisiin. [...]
      Sananvapaus tarkoittaa sitä, että sinä saat laillisesti suoltaa hörhösoopaasi ja minä saan laillisesti sanoa sinua hörhöksi.

      Lainaa

    90. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Tuo haloo YK:n Agenda 2030:n opettamista koskien liittyy salaliittoteoriaan, joka Agenda 2030:sta on liikkeellä. Olen törmännyt Facebookissa. Sitä levittävät ilmeisesti etupäässä erään lajin uskovaiset. Väite on, että nuo listatut tavoittet ovat tosiasiassa aivan toisenlaisia tavoitteita, joihin kuuluu usein nähtyjä fundisten pelon aiheita kuten "perinteisten perhearvojen hävitys", mutta myös todella sakeaa tauhkaa tyyliin kaikkien ihmisten orjuutus ja lasten ottaminen valtion kasvattamaksi (tjsp). Näistä "todellisista" tavoitteista levitetään listaa ja kauhistellaan sitä. Mitään järjellistä perustelua ei ole annettu sille, miksi YK:n tavoitteet olisivat jotain ihan muuta kuin ovat. Mutta voihan mustaakin väittää valkoiseksi, jos väittää vain. Tämä ilmeisesti on samaa salaliittoperhettä kuin New World Order (kuulemma jotkut rikkaat vapaamuurarit muodostavat kohta maailmanhallituksen ja hallitsevat meitä kaikkia), erinäisten symbolien saatanallisuus (silmä kolmion keskellä; toisen silmän peittäminen), rokotevastaisuus (näistä saa mikrosirun, jolla Ne meitä kontrolloivat, ja se on ehkä myös Raamatussa mainittu pedon merkki), ja erinäiset maailmanloppuun liittyvät teoriat. Esim. höpöjulkkis Johanna Tukiainen on julistanut näitä juttuja jo pitkään ja oli vakuuttunut muutama vuosi sitten mm. siitä, että Obama jää USA:n viimeiseksi presidentiksi, käteinen katoaa, eikä ilman rokotetta tai mikrosirua tai milloin mitäkin saa enää ostaa eikä myydä mitään. Jossain vaiheessa kaikki lapset katoavat maan päältä, koska heidät temmataan ylös taivaaseen, kuten myös osa tosiuskovaisista. Loppujen osa on vain kestää ja mahdollisesti kuolla jonkinlainen marttyyrikuolema, jotta saavat seurata perässä. Muut menevät helvettiin ikuiseen kidutukseen. En tiedä, menivätkö yksityiskohdat oikein tässä selityksessä, mutta suurin piirtein tällainen tematiikka tuossa sekoilussa on taustalla. Huomattavan sakeaa settiä.

      Lainaa

    91. Poikkeava kotieläin 24.8.2022 17:15
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Tuo Lindahan on entinen SDP:n kaupunginvaltuutettu, joka erosi kirjoitettuaan someen epämääräisiä juttuja holokaustin kieltämisestä. Sellainen hiihtäjä sieltä!

      Lainaa

    92. Epäsiisti rakki 24.8.2022 19:03
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Poikkeava kotieläin: Tuo Lindahan on entinen SDP:n kaupunginvaltuutettu, joka erosi kirjoitettuaan someen epämääräisiä juttuja holokaustin kieltämisestä. Sellainen hiihtäjä sieltä!
      Sama, joka liittyi sittemmin persuihin?

      Lainaa

    93. Rahakas kesyhanhi 24.8.2022 21:29
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Virraton joutsen: Hyvälle lihalle riittää ihan hyvin suola ja pippuri. Aivan älytön ajatus että ruuan pitäisi maistua mausteilta, jotta se olisi hyvää. Toisaalta tuo kyllä kertoo sen, että nuo trendikkäät kasvisruuat tosiaan ovat kuraa myös niiden syöjien mielestä, jos niiden maku täytyy mausteilla kadottaa.
      No soijarouhe ei maistu itsessään miltään, niin kyllä sitä mielellään vähän maustaa.

      Lainaa

    94. Proteiinia olla pitää 24.8.2022 21:46
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Pekka Kana: Ikävä kyllä vaikka miten joku sanoo, että härkiksillä ja soijarouheilla voi korvata lihan, näin se ei ole. Haluaisin niin kovasti niistä tykätä, että saisin vähennettyä lihansyöntiä. Aika-ajoin yritän jos makuaisti olisi muuttunut, mutta ei. Aivan hirveän makuista.
      Kokeile Vöneriä. Sitä vetää tällainen paatunut kebabin ystävä oikeasti ilokseen. Toinen ok tuote on Muu-grillimakkara, joka kyllä vaatii sinappia seuraksi.

      Lainaa

    95. Satu saarinen 25.8.2022 9:03
      Tulos: -25 (25 ääntä)
      Mitä ihmettä, nytkö laitetaan lapset likoon kun aikuiset eivät itse viitsi eikä jaksa opetella ilmastointi alan juttuja ym..ja noista muista asioista sen verran , että tulis suomen sitten tarjota myöskin perheille paremmat taloudelliset asemat että taso säilyisi, ei voi olla totta , mitä ihmettä ..nyt vanhemmat sanon teille , tähän ei tarvitse suostua ja sen verran vielä, että noi jutut sotii täysin ihmisarvoa vastaan , tasavertaisuutta ym oikeuksia vastaan , nyt opet ottamaan selvää asioista, te rikotte lakia näillä teidän opetuksillanne !!!

      Lainaa

    96. Peittynyt muurahainen 25.8.2022 11:48
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Ja et omista mitään ja olet onnellinen :) Eikö olekin ihanaa?

      Lainaa

    97. Peittynyt muurahainen 25.8.2022 11:49
      Tulos: -12 (20 ääntä)
      Proteiinia olla pitää: Kokeile Vöneriä. Sitä vetää tällainen paatunut kebabin ystävä oikeasti ilokseen. Toinen ok tuote on Muu-grillimakkara, joka kyllä vaatii sinappia seuraksi.
      On juu, jos haluaa vetää proteiinin sijasta hiilareita, moni välttelee juurikin jälkimmäisiä.

      Lainaa

    98. Peittynyt muurahainen 25.8.2022 11:50
      Tulos: -12 (24 ääntä)
      Tane: Liha on minusta vastenmielistä syötävää. Sen maku ja rakenne pitää kadottaa nylkemällä, leikkelemällä, suolaamalla, maustamalla ja kypsentämällä, jotta siitä tulisi siedettävää. Appelsiinien, banaanien ja monien muiden hedelmien epämiellyttävyys pitää kadottaa kuorimalla. Suola ja pippuri ovat [...]
      Et siis ole maistanut kunnon filettä mediumina, omapahan on häpeäsi.

      Lainaa

    99. Poikkeava kotieläin 25.8.2022 14:05
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Epäsiisti rakki: Sama, joka liittyi sittemmin persuihin?
      Ei, kunnon hörhön tavoin hän liittyi Kristallipuolueeseen ja oli siten puolueen ensimmäinen kunnanvaltuutettu. Nähtävästi Kristallipuoluekin oli hänelle liian salonkikelpoinen kun hän on nyt VKK:n eduskuntavaaliehdokas.

      Lainaa

    100. Kaukaa viisas lohikäärme 25.8.2022 19:19
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Banaani: Tuosta alemmasta julisteesta silmään pistivät ”näennäistiede” ja ”populismi”. ”Näennäistieteen” kohdalla puhutaan rokotevastaisuudesta. Kaiken rokotevastaisuuden niputtaminen ei-tieteellisiin perusteisiin pohjautuvaksi on … öö …. tuon tasan saman julisteen määritelmän mukaan … populismia. Ai, ja [...]
      Rokotekriittisyys on nykyään sama asia kuin rokotevastaisuus.
      rokotekriittisyyden taustalla oli epäluottamus terveysviranomaisia, lääketeollisuutta ja terveydenhuollon instituutioita kohtaan
      Julisteen teksti.
      Esim. ihmehoidot, rokotevastaisuus ja ilmastonmuutoksen kieltäminen.
      Ristiriidassa asiantuntijoiden ja tutkitun tiedon kanssa.
      Voi käyttää yksittäisiä tutkimustuloksia harhaanjohtavasti
      https://www.mediataitokoulu.fi/pelkkaafeikkia_web.pdf

      Lainaa

    101. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Ramin kuvasta heti paistoi, että juliste muistuttaa internetin mediasta ja uutisista, joihin kannattaa soveltaa lähdekritiikkiä ja logiikkaa. Tuon läpyskän levittäjä on jopa mediataitokoulu.fi Ois hyvä näiden tanttaroiden vähän sisäistää tätä läpyskää itsekin, sillä saattaisi vähentää niitä viiruksia älyluurissa, kun lataillaan mitä sattuu hymiöappeja ja uskotaan kaikki Facebookin uutiset totena. Valkenisi heillekin, ettei kyse ole heidän lasten sanavapaudesta, vaan harhaanjohtavasta sisällöstä internetissä.

      Lainaa

    102. Luha salaatti 28.8.2022 10:14
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Hemmetin hyvä, että koulussa opetetaan kriittistä ajattelua ja yhteisöllistä toimimista itsemme, muiden ja maapallon hyväksi, kun joidenkin kotona sitä ei selkeästi tehdä. Harmi kun kyseisten lasten vanhemmat eivät ole saaneet samaa kasvatusta missään ja uskovat kaiken, mitä nettiin kirjoitetaan. Tutustumatta itse lähteisiin.

      Lainaa

    103. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Kykenemätön peura: Nyt kyllä tuli paha mieli Lindan lapsen/lasten puolesta. Saako ihan kuka tahansa hurahtanut höyrypää opettaa lapsiaan kotona? En edes keksi, mitä kamalaa noissa YK:n tavotteissa voisi olla.
      Ja kun kyse on vielä elämänkatsomustiedon opetuksesta ja siellä tavoitteet ovat seuraavat eli näitä ko. oppiaineessa opetetaan.
      - laaja-alaisen osaamisen kehittymistä - erityisesti ajattelun ja oppimaan oppimisen taitoja - kulttuurisen osaamisen, vuorovaikutuksen ja ilmaisun taitoja - itsestä huolehtimista ja arjentaitoja sekä osallistumista - vaikuttamista ja vastuullisuutta Linda pitäisi kytkeä kiinni johonkin tukevaan eikä päästää lainkaan lapsiensa lähelle. Lindan tyylillä maahan kasvaa lapsia, jotka eivät kehity laaja-alaisesti, eivät opi ajattelemaan kuin Lindan aivoilla, eivät osaa kulttuurisesti mitään, joilla ei ole vuorovaikutuksen ja ilmaisun taitoja, eivät kykene huolehtimaan itsestään ja arjestaan, eivät ole vastuullisia ja vaikuttavatkin lähinnä huutamalla parvekkeelta.

      Lainaa

    104. Alice Wonderland 29.8.2022 1:13
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Sam: Mikähän nyt tuossa Ramin kuvassa on pahasti? Tuota samaa opetettiin koulussa jo 80 luvulla. Silloin vain ei tuollaiselle ollut niin paljoa levitys kanavia, niin kun nykyään
      Ramiahan vaivaa just se, että hän ei ole ollut hereillä koulussa silloin 80- luvulla ja kaikki näennäisuutiset uppoaa kyselemättä. Riittää kun lukee "valtamedia ei tästä kerro..." , jolloin Rami on vakuuttunut uutisen olevan se totuus ja niille valtamedian uutisille voikin painaa sitten 😆 ja kertoa miten lampaita viedään kuin pässiä narussa. Rami kun on itseoppinut lääkäri, tutkija ja kemisti ja häntä nakertaa, kun joku tuollaista humpuukia opettaa lapsille.

      Lainaa

    105. Ehyt lohikäärme 30.8.2022 8:30
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Piintynyt mäyrä: Olen hörhökodissa kasvanut ja näiltä ajoilta muistelen, että YK:ta itsessään pidettiin jonakin pahuuden tai saatanan juonena jonkin salaliittoteorian mukaan. Että YK:n vastustaminen ei välttämättä liity näihin taulukon viesteihin sinänsä, vaan kaikkea mitä YK tekee pidetään kaksinaamaisena [...]
      Jehovan todistaja-perhe? Kasvoin itse sellaisessa ja sielläkin oli ainakin 90-luvulla jotain juttua YK:n saatanallisuudesta, muistaakseni sitä pohjattiin johonkin Ilmestyskirjan symboliikkaan ja lopun aikojen merkkeihin.

      Lainaa

    106. ApinaKapina 6.10.2022 22:58
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Merkittävä kirjohylje: Nuo YK:n tavoitteet kuuluvat ihan perusopetuksen opetussuunnitelmaan, eli niitä tosiaan on opiskeltava myös siellä kotikoulussa. Oppivelvollisuuden saa toki suorittaa ilman peruskouluakin, mutta sisältöjä ei kuitenkaan saa keksiä ihan omasta päästään.
      Tätä mäkin naureskelin täällä. 😂

      Lainaa

    107. Irstas majava 16.10.2022 22:49
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Piti kokeilla itsekin tuota nimikonetta... Oli aika yllätys kieltämättä tämä "irstas majava".

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: koulu, kouluruoka, kuva, kuvaamataito, kuvis, propaganda, ruoka, valeuutiset, vegaanit, yk