Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Energiakriisi

Suomalaiset lähtivät energiatalkoisiin – tässä tulos.
Energiakriisi

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 63 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +339 (357 ääntä)
      Vesalla varmasti on hyvät tarkoitusperät mutta ethän sä nyt hyvä ihminen mene sörkkimään mitään taloteknisiä härpäkkeitä ilman lupaa oli ne sitten termostaatteja tai mitä vaan. Valoja päälle vaikka kallista onkin. Tuohon onko ok pestä yöllä astioita vai ei en tohdi ottaa kantaa kun siitä tulee aina riitaa. Toiset huutaa et muuta pöndelle ja toiset haluaa häätää pesevän naapurin mutta nyt molemmat on jo sanottu niin ei tarvitse niitä uudestaan kirjoittaa.

      Lainaa

    2. Tasasoukka kivi 20.9.2022 0:28
      Tulos: +82 (176 ääntä)
      Jotenkin on sellainen fiilis että Vesa on julkisten varojen osalta enemmänkin siellä saamapuolella, eli turhaan stressaa yleisten tilojen lämmityskuluja

      Lainaa

    3. Tohlo hedelmä 20.9.2022 0:41
      Tulos: +140 (208 ääntä)
      Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan

      Lainaa

    4. Kaveriton kauris 20.9.2022 0:43
      Tulos: +326 (340 ääntä)
      Kääntääkö muutkin julkisissa tiloissa päävirtakytkimen off-asentoon? C'mon ette vaan uskalla! Säästötalkoot! /s

      Lainaa

    5. Säädytön lehmä 20.9.2022 0:50
      Tulos: +76 (102 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan
      Ja lähtiessä nappaa siitä johdosta vielä kiinni ja vetää vauhdilla perässä… 🙈

      Lainaa

    6. Kykenemätön peura 20.9.2022 1:24
      Tulos: +256 (266 ääntä)
      Noita sähköjohtovirityksiä on nähty. Kiva sitten kun toistuvien väärinkäytösten jälkeen otetaan rappukäytävistä sähköt pois, eikä siivooja pysty imuroimaan.

      Lainaa

    7. Kastunut mato 20.9.2022 1:44
      Tulos: +153 (195 ääntä)
      musta tuntuu et nää kaikenmaailman mariat unohtaa et niiden naapureiden kanssa voi myös keskustella jos niiden pyykinpesu niin paljon häiritsee että siihen jatkuvasti heräilee... todennäköisesti eivät edes tiedä, että siihen joku herää, jos asiaa ei oteta esille. siihen on mahdollista saada joku kompromissi. toki, jos kyseinen naapuri tekee vuorotyötä ja silloin yöllä sattuu vaan olemaan ainoa aika, milloin sitä pyykkiä voi pestä, niin sille ei sitten voi mitään, normaalia elämistä se kuitenkin on. joka tapauksessa, ehkä ihan fiksua ensin jutella sille naapurille, eikä huutaa pahaa oloaan facebookissa

      Lainaa

    8. jukkapalmu 20.9.2022 1:52
      Tulos: +158 (164 ääntä)
      Kaveriton kauris: Kääntääkö muutkin julkisissa tiloissa päävirtakytkimen off-asentoon? C'mon ette vaan uskalla! Säästötalkoot! /s
      Junissa on kans niitä kivoja vetokahvoja.

      Lainaa

    9. Nimetön marja 20.9.2022 3:05
      Tulos: +72 (90 ääntä)
      Meillä ei 2018 ostetun tiskikoneen ääntä kuulecedescomiin makkareihin. Pyykkikone on äänekkäämpi, mutta naapurin pyykkikone kuuluu vain jos on kylppärissä itsekin.

      Lainaa

    10. Parantava pelikaani 20.9.2022 4:12
      Tulos: +187 (195 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan
      Ota töpseli ensin pois seinästä. ⚡️💀

      Lainaa

    11. Huvipuistohullu 20.9.2022 5:07
      Tulos: +14 (62 ääntä)
      Kaveriton kauris: Kääntääkö muutkin julkisissa tiloissa päävirtakytkimen off-asentoon? C'mon ette vaan uskalla! Säästötalkoot! /s
      Minä oon lukuisia kertoja kääntänyt päävirran offille huvipuistossa 🤠

      Lainaa

    12. Heitettävä metsämarja 20.9.2022 5:42
      Tulos: +8 (50 ääntä)
      Höpö: Vesalla varmasti on hyvät tarkoitusperät mutta ethän sä nyt hyvä ihminen mene sörkkimään mitään taloteknisiä härpäkkeitä ilman lupaa oli ne sitten termostaatteja tai mitä vaan. Valoja päälle vaikka kallista onkin. Tuohon onko ok pestä yöllä astioita vai ei en tohdi ottaa kantaa kun siitä tulee aina [...]
      Kai sekin on vähän taloyhtiökohtaista. Entisen asuntoni taloyhtiön järjestyssäönnöissä kiellettiin vain pesukoneen linkous yöaikaan. Toki liiallinen meteli oli myös erikseen mainittuna.

      Lainaa

    13. Hyvänsuopa riepu 20.9.2022 6:31
      Tulos: +77 (109 ääntä)
      Haha ei hitto itsekkin taisin osallistua tuohon Marian kommenttiketjuun aikoinaan 😂 Toki onhan se ilkeää, jos naapurilla meluisat laitteet yöllä, mutta pesukone on yksi niistä arkilaitteista, mitä ei kukaan voi kieltää. Sama kuin esim suihkussa ja vessassa käynti. Näillä sähkönhinnoilla annan kyllä täyden siunauksen yösähkön käyttäjille.

      Lainaa

    14. Pöhlä rotta 20.9.2022 6:48
      Tulos: -68 (84 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan
      Ei pihdeillä vaan nuppineulalla
      1.  osta kosketukseton jännitteenilmaisin.
      2. johto irti.
      3. nuppineula  painetaan johdon sisään ei kuitenkaan läpi asti.
      4. katkaistaan se nuppinrula johdon vietestä.
      5. puristetaan linjapihdellä vaikka kankaan läpi ettei jää jälkeä se neula sinne kuoren väliin niin ettei metallia jää näkyviin.
      6. Kytke pistorasiaan.
      7. Tarkista, jännitteenilmaisimella, että jännite on poikki.
      8. Irroia johto pistorasiasta ja jätä roikkumaan. 
       Ja tämä kaikki ihan omalla vastuulla. 

      Lainaa

    15. Karkea albatrossi 20.9.2022 6:57
      Tulos: +64 (66 ääntä)
      Vesa ei vaan edelleenkään tajuu...

      Lainaa

    16. Vastarannan kiiski 20.9.2022 7:21
      Tulos: +59 (61 ääntä)
      Vesa pyysi vertaistukea, mutta pettyi, kun ei löytynyt muita yhtä kajahtaneita.

      Lainaa

    17. Tilava ankerias 20.9.2022 7:22
      Tulos: +63 (107 ääntä)
      Kykenemätön peura: Noita sähköjohtovirityksiä on nähty. Kiva sitten kun toistuvien väärinkäytösten jälkeen otetaan rappukäytävistä sähköt pois, eikä siivooja pysty imuroimaan.
      Eipä vaan poistetakkaan vaan laitetaan siivouskoppiin siivouskytkin joka kytkee käytävien siivouspistorasiat päälle ennalta määritetyksi ajaksi. Nää tulee kaikkiin uusiin taloihin ihan just näiden Haagerttien takia

      Lainaa

    18. apinaattori 20.9.2022 7:42
      Tulos: -43 (59 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan
      Miksi?

      Lainaa

    19. Tulos: +70 (74 ääntä)
      Höpö: Vesalla varmasti on hyvät tarkoitusperät mutta ethän sä nyt hyvä ihminen mene sörkkimään mitään taloteknisiä härpäkkeitä ilman lupaa oli ne sitten termostaatteja tai mitä vaan. Valoja päälle vaikka kallista onkin. Tuohon onko ok pestä yöllä astioita vai ei en tohdi ottaa kantaa kun siitä tulee aina [...]
      Valoja päälle vaikka kallista onkin 😁

      Lainaa

    20. Tulos: +120 (132 ääntä)
      Mä en pese pyykkiä enää kymmenen jälkeen, koska musta se nyt vaan on kohteliasta. En muista kyl koskaan kuulleeni missään asunnossa naapurin tiskikonetta, et eiköhä niitä voi pyörittää ihan mihin aikaan huvittaa, ellei nyt tosiaan joku hirveen äänekäs yksilö oo kyseessä. Veikkaisin et käsin tiskaamisesta lähtee yleensä kovempi mekkala.

      Lainaa

    21. Tulos: +85 (93 ääntä)
      Itse en kehtaa pestä pyykkiä yöllä kerrostalossa (note to self: älä mainitse vanhempien kuullen, että pyykkikone on hieman huonolla sijainnilla sen jälkeen, kun ammattilainen on sen tasapainottanut), mutta astiat pesee helposti. Mutta kyllä se pyykkääminen menee lain silmissä normaaliin elämiseen. Mitä tuollaiseen patterien venkslaamiseen tulee, tuollainen päästä toiseen kääntäminen kuluttaa enemmän energiaa, kun tilat pitää lämmittää uudelleen. Jos oikeasti haluaisi tehdä jotain, kannattaa termostaattia säätää vain vähän pienemmälle. Mutta ei muiden tiloissa.

      Lainaa

    22. Tulos: +33 (43 ääntä)
      Jep, tiskikone tuskin on liian äänekäs ja vaikka pyykinpesukone saattaakin lingotessa pitää mekkalaa (riippuen koneesta ja minne se on sijoitettu). En tiedä tosin miten (etenkin) vanhoissa taloissa se vedenotto ja -poisto, olisiko se kuitenkin se äänekkäin osuus? Harva kai kuitenkaan aamuyöstä pyykkiään pesee, kai se on enemmänkin keskiyön tienoilla nuo öiset pyykinpesut? Itse en ole koskaan joutunut pesemään pyykkiä öisin niin ei ole siihen mitään tietoa mikä olisi pakottava syy siihen ettei pyykkiä voisi pestä muulloin, mutta mikäpä minä olen muiden syitä arvioimaan.

      Lainaa

    23. Kaikkitietävä simpanssi 20.9.2022 9:08
      Tulos: +56 (98 ääntä)
      Enpä tiedä, itselleni on ollut aika itsestäänselvyys että en pese pyykkiä öisin kun pesukoneeni pitää niin kovaa ääntä että se kuuluu helposti koko rappukäytävään. Voin siis varsin helposti olettaa että se kuuluu myös naapuriin. Kerrostaloasuminen on siinä mielessä varsin jännää että pitäisi yrittää ottaa huomioon myös ne muut asukkaat. Tiedän, varsinkin nykypäivänä ajatus on varsin utopistinen, ikäänkuin olisimme kommunisteja kaikki! Jokainen meistä tietää että Minä olen tärkein, ja Minun vuorokausirytmini mukaan Muut saavat elää.

      Lainaa

    24. Kykenemätön peura 20.9.2022 9:38
      Tulos: +59 (65 ääntä)
      Tuossa pesukoneasiassakin on rakennuksen pohjapiirustus aika olennainen. Omassa kodissa on oma pesukone kahden seinän takana makuuhuoneesta ja vähintään kolmen seinän takana naapurien makuuhuoneista, niin en usko sen häiritsevän kenenkään unta. Tiedän myös sellaisia taloja, joissa kylpyhuoneen seinän takana on naapurin makuuhuone, jolloin äänet kuuluvat ihan eri tavalla.

      Lainaa

    25. Säädytön lehmä 20.9.2022 10:07
      Tulos: +19 (29 ääntä)
      apinaattori: Miksi?
      Joutuu sähkön varastaja näkemään edes vähän vaivaa, kuin vain se että laittaisi töpselin takaisin kiinni pistorasiaan.

      Lainaa

    26. Vastuuton hämähäkki 20.9.2022 10:21
      Tulos: +77 (83 ääntä)
      Vesalla ei ole mitään hajua, miten lämmityksen ja ilmanvaihdon mitoitukset tehdään ja miten paljon ne maksaa tehdä uudestaan, kun joku "innokas" säätää ne päin helvettiä.

      Lainaa

    27. Tiedoton maito 20.9.2022 10:31
      Tulos: +57 (71 ääntä)
      Oon kyllä samaa mieltä tuossa asiassa, että julkisissa tiloissa yleensä turhan lämmin. Siitä huolimatta en koske termostaatteihin. Ärsyttää kun kaikissa kerrostaloissa missä olen asunut on aina talvella lämpötila turhan alhaalla eikä siihen pysty vaikuttamaan. Kotona joutuu pitämään villasukkia ja villapaitaa ja kun lähtee samoissa vaatteissa työpaikalle tai koululle niin kyseinen vaatetus on aivan liikaa.

      Lainaa

    28. Kirjautuminen epäonnistui 20.9.2022 11:08
      Tulos: +57 (61 ääntä)
      Huvipuistohullu: Minä oon lukuisia kertoja kääntänyt päävirran offille huvipuistossa 🤠
      Tässä kohtaa varmaan olisi ollut hyvä mainita, että olet töissä siellä…

      Lainaa

    29. Tulos: +28 (46 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan
      Eiköhän siellä ole remontti käynnissä ja sähköt poikki. Tuskin kukaan ihan noin näkyvästi sentään varastaa sähköä.

      Lainaa

    30. Arkkienkeli 20.9.2022 11:34
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      Alakerran naapurilta kysyin kerran että kuuluuko astianpesukoneeni ääni öisin hänen asuntoonsa. Ei kuulunut ja kertoi samalla itsekin ajastavansa pesun öisin.

      Lainaa

    31. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Parantava pelikaani: Ota töpseli ensin pois seinästä. ⚡️💀
      Njaah, turhaa hifistelyä :D

      Lainaa

    32. Neiti Knatterton 20.9.2022 12:22
      Tulos: -6 (54 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan
      Tiedän yhden perheen, jossa oli vastaava sähkönpöllimis-systeemi käytössä 2 viikkoa. Syy: vanhemmat minimituloisia, sähköt katkaistu maksamattoman laskun takia.
       Poistivat virityksen, kun saivat sähkölaskin hoidettua.
      Elämä on julmaa, älä katkaise kenenkään sähkönsaantia.

      Lainaa

    33. Sikeä käärme 20.9.2022 12:58
      Tulos: +26 (44 ääntä)
      Kastunut mato: musta tuntuu et nää kaikenmaailman mariat unohtaa et niiden naapureiden kanssa voi myös keskustella jos niiden pyykinpesu niin paljon häiritsee että siihen jatkuvasti heräilee... todennäköisesti eivät edes tiedä, että siihen joku herää, jos asiaa ei oteta esille. siihen on mahdollista saada joku [...]
      Jos sulla on kone joka linkoaa niin että ikkunat helisee, niin et sä sitä saa käyttää hiljaisuuden aikana.

      Lainaa

    34. Tulos: +20 (38 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan
      Mulle varmaan kehittyisi uusi rutiini että aina kotiin tullessa/sieltä lähtiessä käy irrottamassa tuon piuhan seinästä. Eihän se tätä toimintaa ehkä lopettaisi, mutta toivottavasti ainakin raivostuttaisi sähkövarasta.

      Lainaa

    35. Itseasiassa 20.9.2022 13:05
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Mä käyn yhden yhdistyksen omistamassa saunassa ja siellä on jatkuva ongelma lämmityksen kanssa, kun jotkut säätävät niitä miten huvittaa. Esim. keskellä talvea on patterit hohkaneet täysillä ja ilmanlämpöpumppu tuuttaa niin kylmää kuin kykenee. Ei auta vaikka kuinka ilmoitetaan henkilöt, joille voi ilmoittaa jos joku ei toimi, yleensä käyvät samana päivänä korjaamassa tilannetta ja muutenkin käyvät siellä saunalla usein. Vielä kun ihmisten pitää Vesan lailla kääntää nupit heti ääriasentoon, kun alkavat noita säätämään.

      Lainaa

    36. Itseasiassa 20.9.2022 13:06
      Tulos: +35 (43 ääntä)
      Nimetön marja: Meillä ei 2018 ostetun tiskikoneen ääntä kuulecedescomiin makkareihin. Pyykkikone on äänekkäämpi, mutta naapurin pyykkikone kuuluu vain jos on kylppärissä itsekin.
      kuulecedes.com
      Puuttui piste. 

      Lainaa

    37. Tulos: +5 (43 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Toi jesarijohtohässäkkä. Ei jestas, kävisin kyllä pihdeillä katkaisemassa tuon piuhan
      Sähkön varastaminen talonyhtiöltä ei anna sinulle oikeutta ilkivaltaan.

      Lainaa

    38. Herkkäkorva 20.9.2022 13:17
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Kastunut mato: musta tuntuu et nää kaikenmaailman mariat unohtaa et niiden naapureiden kanssa voi myös keskustella jos niiden pyykinpesu niin paljon häiritsee että siihen jatkuvasti heräilee... todennäköisesti eivät edes tiedä, että siihen joku herää, jos asiaa ei oteta esille. siihen on mahdollista saada joku [...]
      Toi on kyllä hankala nuo vuorotyölaisten aikataulut. Mun ja naapurin pesukoneet pitää sellasta meteliä, että itse en ole kehdannut pestä pyykkiä, mikäli pesuohjelma kävisi vielä 22.00 jälkeen. Ei se juuri eroa siitä, jos imuroisi tai luukuttais musaa. Astianpesukoneet nyt on hiljaisia. Kyllä henkilökohtaisesti ketuttiais, jos naapuri yöllä pesukonettaan tai imuriaan huudattaisi, mutta jos työvuorot ei muuta aikaa mahdollista, niin ei kai sille sitten mitään voisi.

      Lainaa

    39. Timmi makkara 20.9.2022 13:49
      Tulos: +6 (14 ääntä)
      Vastuuton hämähäkki: Vesalla ei ole mitään hajua, miten lämmityksen ja ilmanvaihdon mitoitukset tehdään ja miten paljon ne maksaa tehdä uudestaan, kun joku "innokas" säätää ne päin helvettiä.
      No jos tuo on rappukäytävän lämpöpatteri, niin oletan, että termostaatti on lukittu tiettyyn asentoon siten, että tuo rullan pyörittely ei siihen vaikuta. Ja fiksu säätäjähän ottaa koko säätörullan pois, jos patteri on säädettey siten, ettei saa muutella. 
      Itsekin tein vesat eräänä kauniina ja kuumana kesäkuisena päivänä, kun rappukäytävän lämpöpatteri hohkasi punaisena. Ei tarvitse enää ostolämmöllä lämmittää asuntoja kesäkuussa. (Joo, olis voinut soittaa huoltoonkin, että kiertovedet pois päältä mutta luulisi olevan ihan automaattinen huoltotoimenpide se.) 

      Lainaa

    40. Kastunut mato 20.9.2022 15:46
      Tulos: +14 (24 ääntä)
      Sikeä käärme: Jos sulla on kone joka linkoaa niin että ikkunat helisee, niin et sä sitä saa käyttää hiljaisuuden aikana.
      okei, tästä voin olla samaa mieltä, herää vaan kysymys et kuinka monella sellainen on? tässäkään jutussa ei sellasta mainittu. toki linkoamisesta voi kuulua jonkun verran ääntä naapurin kämppään oli millainen pesukone tahansa, mutta yleensä ei se niin kovaa meteliä pidä, että siihen joku jo nukkumassa oleva heräisi. mietin vaan että kuinka yleinen tää hypoteettinen tilanne on.
      ja tietysti kommentistani nyt jäi mainitsematta et kyllähän se pyykki KANNATTAA pestä sellaseen aikaan että häiritsis ihmisiä mahdollisimman vähän, mut ihan kaikille se ei aina oo mahdollista (ja eipä sitä myöskään naapurien aikatauluja yleensä ulkoa tiedä, ties vaikka heille se huonoin mahdollinen aika milleen ylimääräselle melulle on kello 18, täysin normaali pyykinpesuaika)

      Lainaa

    41. Harmaa kivi 20.9.2022 16:41
      Tulos: +37 (49 ääntä)
      Kaikkitietävä simpanssi: Enpä tiedä, itselleni on ollut aika itsestäänselvyys että en pese pyykkiä öisin kun pesukoneeni pitää niin kovaa ääntä että se kuuluu helposti koko rappukäytävään. Voin siis varsin helposti olettaa että se kuuluu myös naapuriin. Kerrostaloasuminen on siinä mielessä varsin jännää että pitäisi yrittää [...]
        Taloyhtiössäni on pyykin _viikkaus_ kielletty iltayhdeksän jälkeen. Pesutuvassa ei saa pestä pyykkiä yhdeksän jälkeen (en tiedä miksei, aikamoista elefanttia siellä saisi pestä saadakseen kellarikerroksesta ulos kantautuvaa melua aikaan, eikä kellarikerroksessa asu ketään) mutta hyvä, hyvä, jonkun mielestä koneista lähtee melua, ja sovussa tässä pitäisi asua. 
        Vaan pesutuvan ovi napsahtaa yhdeksältä automaattisesti lukkoon (myös sisältä, pelästyin kerran aika pahasti, kun en ollut tajunnut kellonaikaa, ja olin siellä sisällä. Murtauduin ikkunasta ulos. Mitään huoltoa on niin vaikea saada kiinni, etten ole saanut selvitetyksi, onko tuollainen ansojen rakentelu edes laillista). Joten jos on pessyt pyykit sanotaan kuudelta tultuaan töistä, ne eivät ole kuivat, vaan pitäisi hakea joskus kymmenen jälkeen (mikä kävisi hyvin). Jos aamulla on sitten kamala kiire ja illalla sen verran menoa ettei ole kotona ennen yhdeksää, pyykit viihtyvät siellä toisenkin yön. Ei ole suotu ihmisen ymmärtää, miten pyykkien nostamisesta kassin voisi lähteä mitään melua.
        Luulen kyllä, että tässä on taustalla taloyhtiömme moraalipoliisi: viikonloppuisin aloitetaan kaikki mahdollinen mekastaminen kahdeksalta, koska ei ole suotavaa, että jotkut nukkuisivat sitä pidempään. Samaan tapaan ei ole suotavaa olla illalla edes hereillä. Varoitus: älkää muuttako taloyhtiöön, jossa on jäljellä melkein kaikki alkuperäiset asukkaat, ja keski-ikä yli 70.

      Lainaa

    42. Siskoton lammas 20.9.2022 16:57
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      -x-x-: Eiköhän siellä ole remontti käynnissä ja sähköt poikki. Tuskin kukaan ihan noin näkyvästi sentään varastaa sähköä.
      Kyllä vaan tekee. Tosin kyseessä oli kauniisti sanottuna diilerikämppä ja asukkailta oli muutakin maksamatta kuin sähkölasku, joten lensivät kämpästä ulos aika alta yksikön.

      Lainaa

    43. Hallitsematon mehiläinen 20.9.2022 18:35
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Kastunut mato: musta tuntuu et nää kaikenmaailman mariat unohtaa et niiden naapureiden kanssa voi myös keskustella jos niiden pyykinpesu niin paljon häiritsee että siihen jatkuvasti heräilee... todennäköisesti eivät edes tiedä, että siihen joku herää, jos asiaa ei oteta esille. siihen on mahdollista saada joku [...]
      Kerran oon sen virheen tehny, että oon menny keskustelemaan heidän aiheuttamastaan häiriöstä ja voin kertoa, että sanomista tuoi. Vastassa olikin persoonallisuushäiriöinen henkilö ja tuosta seurasi kuukausia jatkunut vittuilu.

      Lainaa

    44. Tilattava tuhatjalkainen 20.9.2022 21:52
      Tulos: +11 (27 ääntä)
      P: Jep, tiskikone tuskin on liian äänekäs ja vaikka pyykinpesukone saattaakin lingotessa pitää mekkalaa (riippuen koneesta ja minne se on sijoitettu). En tiedä tosin miten (etenkin) vanhoissa taloissa se vedenotto ja -poisto, olisiko se kuitenkin se äänekkäin osuus? Harva kai kuitenkaan aamuyöstä [...]
      Ainakin lapsiperheille on ihan normaalia pestä lapsen oksennuksessa/pissassa/ kakassa olevat lakanat/ yövaatteet/ unilelut yöllä, jos ei niitä koko yötä halua haistella kylppärissä.

      Lainaa

    45. Timmi makkara 21.9.2022 0:04
      Tulos: +13 (33 ääntä)
      Tilattava tuhatjalkainen: Ainakin lapsiperheille on ihan normaalia pestä lapsen oksennuksessa/pissassa/ kakassa olevat lakanat/ yövaatteet/ unilelut yöllä, jos ei niitä koko yötä halua haistella kylppärissä.
      Miksi pitäisi niitä eritteisiä petivaatteita yms olla yö haistelemassa kylppärissä? Vaihdat lakanat ja menet takasin pötköllesi. Peset sitten aamulla.

      Lainaa

    46. Timmi makkara 21.9.2022 0:06
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Kastunut mato: okei, tästä voin olla samaa mieltä, herää vaan kysymys et kuinka monella sellainen on? tässäkään jutussa ei sellasta mainittu. toki linkoamisesta voi kuulua jonkun verran ääntä naapurin kämppään oli millainen pesukone tahansa, mutta yleensä ei se niin kovaa meteliä pidä, että siihen joku jo [...]
      No ainakin mulla ja kaikilla mun naapureilla (myös hänellä, joka öisin pyykkejään pesee). Vaikuttaa myöskin se kerrostalo, jossa niitä pesee. Esim. 1950-luvun kerrostalossa kuuluu huomattavasti herkemmin, kuin vaikkapa 2020-luvun kerrostalossa (oletan).

      Lainaa

    47. Tulos: +30 (34 ääntä)
      Harmaa kivi:   Taloyhtiössäni on pyykin _viikkaus_ kielletty iltayhdeksän jälkeen. Pesutuvassa ei saa pestä pyykkiä yhdeksän jälkeen (en tiedä miksei, aikamoista elefanttia siellä saisi pestä saadakseen kellarikerroksesta ulos kantautuvaa melua aikaan, eikä kellarikerroksessa asu ketään) mutta hyvä, hyvä, jonkun [...]
      Ei todellakaan ole laillista tehdä mitään tilaa sellaiseksi ettei sieltä pysty pelastautumaan vaikka tulipalon sattuessa. Olet vissiin kertonut aiemminkin tästä ikkunasta ulos episodista? Tai sitten samalla tavalla on käynyt jollekin muulle festarimokien lukijalle. Esimerkkinä pakko vielä mainita yksi syy miksi öisin pitää pestä pyykkiä, meillä oli töissä pesulapalvelut "univormuille" mutta aina se ei pelittänyt ja sitten oli pakko pikaohjelmalla aamuyöstä pyöräyttää ettei ihan niin kuolemalle döllännyt seuraavana iltana.

      Lainaa

    48. Huvipuistohullu 21.9.2022 6:21
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Kirjautuminen epäonnistui: Tässä kohtaa varmaan olisi ollut hyvä mainita, että olet töissä siellä…
      Mitä, sehän olis pilannut koko vitsin! 😁

      Lainaa

    49. Ravitseva pöllö 21.9.2022 6:54
      Tulos: +4 (22 ääntä)
      Sikeä käärme: Jos sulla on kone joka linkoaa niin että ikkunat helisee, niin et sä sitä saa käyttää hiljaisuuden aikana.
      Muuten oikein, paitsi täysin väärin. Jos mun elämäntilanteeni on se, että mun pyykinpesuaika on yöllä, niin mikään laki ei estä mua pesemästä JA LINKOAMASTA pyykkiä yöllä.

      Lainaa

    50. Kuuluisa sirkka 21.9.2022 9:31
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Itselle täysi selvyys et pesen pyykkiä vain päiväsaikaan, mutta teenkin toimistotyöaikaa ja omistan metelöivän pyykkikoneen. Naapureista en ole kuullut pyykkikoneen ääniä, mutta vesiputket kyllä kohisee. Tämä ei tosin nukkumista häiritse. Tuttavapiiriini kuului yhdessä vaiheessa ihminen, joka työttömänä nukkui päivät ja pesi pyykkiä 1-2 päivän välein aamuöisin. Asui 70-luvun talossa, jossa seinät paperia. Hänen naapurinsa valittivat hänelle asiasta ja tuttava vastasi raivoamalla heille ja 'kostamalla' kaikin tavoin mitä keksi. Joutui maksuhäiriöiden takia muuttamaan naapurien riemuksi.

      Lainaa

    51. Harjaamaton kirsikka 21.9.2022 12:28
      Tulos: +3 (25 ääntä)
      Tilattava tuhatjalkainen: Ainakin lapsiperheille on ihan normaalia pestä lapsen oksennuksessa/pissassa/ kakassa olevat lakanat/ yövaatteet/ unilelut yöllä, jos ei niitä koko yötä halua haistella kylppärissä.
      Miksi viettää yönsä kylppärissä ? Menis makkariin nukkumaan niin ei tartte koko yötä haistella. Kyllä ne aamulla ehtii pesemään

      Lainaa

    52. Tulos: +1 (13 ääntä)
      Kuinka onnellinen olenkaan taas siitä, että asun vuokra-asunnossa, jossa EI OLE NAAPUREITA. Totta helkkarissa kaikki mahdolliset laitteet yöllä päälle eikä päivällä, jos sillä voi yhtään sähkölaskuun vaikuttaa.

      Lainaa

    53. Tulos: +13 (21 ääntä)
      PS. Jos sähköstä tulee pulaa, yösähkön käyttö auttaa myös muita. Sitten sähkö ei lopu kesken niiltä, joiden on pakko sitä käyttää ruuhkahuippujen aikaan.

      Lainaa

    54. Gaius Blatar 21.9.2022 18:50
      Tulos: -10 (16 ääntä)
      Höpö: Vesalla varmasti on hyvät tarkoitusperät mutta ethän sä nyt hyvä ihminen mene sörkkimään mitään taloteknisiä härpäkkeitä ilman lupaa oli ne sitten termostaatteja tai mitä vaan. Valoja päälle vaikka kallista onkin. Tuohon onko ok pestä yöllä astioita vai ei en tohdi ottaa kantaa kun siitä tulee aina [...]
      Minä säädän julkisten vessojen automaattisten käsihanojen pikku lämpötilasäätimet aina kylmälle. Kiäh kiäh.

      Lainaa

    55. Sopivimpaa pulu 22.9.2022 2:47
      Tulos: -2 (10 ääntä)
      Tasasoukka kivi: Jotenkin on sellainen fiilis että Vesa on julkisten varojen osalta enemmänkin siellä saamapuolella, eli turhaan stressaa yleisten tilojen lämmityskuluja
      Mistäs niin päättelit?

      Lainaa

    56. Tulos: +1 (15 ääntä)
      Laura: Mulle varmaan kehittyisi uusi rutiini että aina kotiin tullessa/sieltä lähtiessä käy irrottamassa tuon piuhan seinästä. Eihän se tätä toimintaa ehkä lopettaisi, mutta toivottavasti ainakin raivostuttaisi sähkövarasta.
      Sehän on sitten kiva, jos siellä on vaikkapa puhallin päällä kuivattamassa esim kylppäriä, niin se hidastuttaa remonttia entisestään. Noita viritelmiä joutuu aina välillä tekemään, jos remontin ajaksi ei ole saatu sähköjä asuntoon päälle.

      Lainaa

    57. Palautettu hiiri 22.9.2022 20:31
      Tulos: -6 (14 ääntä)
      Toj Karin: Sähkön varastaminen talonyhtiöltä ei anna sinulle oikeutta ilkivaltaan.
      Ei se ole ilkivaltaa. Nistien kiusaaminen on aina kivaa. Tämän takia siivouspistorasiat pitäisi olla ajastimen perässä ja ajastin siivouskopissa.

      Lainaa

    58. Sutki paarma 26.9.2022 18:37
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Palautettu hiiri: Ei se ole ilkivaltaa. Nistien kiusaaminen on aina kivaa. Tämän takia siivouspistorasiat pitäisi olla ajastimen perässä ja ajastin siivouskopissa.
      On ilkivaltaa. Toisaalta mikäli kyseessä on oikeasti rikollinen, niin niillähän ei ole muutenkaan tapana poliisiin luottaa välienselvittelyssä. Se kiusa voi äkkiä lakata olemasta kivaa kun ne kolkuttelee ovella.

      Lainaa

    59. Sulava makkara 27.9.2022 13:42
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Miten tasainen, humiseva ääni voi ketään muka häiritä? Toista se on pentujen riehuminen, koirien räksytys ja basson jumputus.

      Lainaa

    60. Riittämätön soturi 27.9.2022 21:51
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Höpö: Vesalla varmasti on hyvät tarkoitusperät mutta ethän sä nyt hyvä ihminen mene sörkkimään mitään taloteknisiä härpäkkeitä ilman lupaa oli ne sitten termostaatteja tai mitä vaan. Valoja päälle vaikka kallista onkin. Tuohon onko ok pestä yöllä astioita vai ei en tohdi ottaa kantaa kun siitä tulee aina [...]
      Niin, koska siinä voi olla hyväkin syy, miksi lämpö tietty. En tod menis räpeltämään julkisia termareita

      Lainaa

    61. Ylläoleva kenguru 28.9.2022 17:18
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Täysillä toi noi patterien termostaatit on kesät talvet, kesällähän ne ei edes lämmitä tietenkään.

      Lainaa

    62. Saamaton hilleri 10.10.2022 8:01
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Ylläoleva kenguru: Täysillä toi noi patterien termostaatit on kesät talvet, kesällähän ne ei edes lämmitä tietenkään.
      Ei lämmitä, vaikka lämpö on säädetty täysille? Kivat termostaatit.

      Lainaa

    63. KissaKuustinen 6.10.2024 16:14
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Saamaton hilleri: Ei lämmitä, vaikka lämpö on säädetty täysille? Kivat termostaatit.
      Ja jos sen ottaa kokonaan pois on se täysillä koko ajan, koska lämpötilaa vähennetään kiertämällä kiinni.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: astianpesukone, energia, heittämällä, heittää, hiljaisuus, hinta, kerrostalo, kuva, melu, meteli, naapurit, patterit, sähkö, säästää, ääni