Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sentti venyy ja paukkuu

Näköjään kilohinnankin voi ymmärtää näin pahasti väärin.
Sentti venyy ja paukkuu

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 68 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Sutki paarma 27.9.2022 0:19
      Tulos: +425 (441 ääntä)
      Ei oo Henna näköjään saanu järkeäkään kilohinnalla.

      Lainaa

    2. Veneetön pomelo 27.9.2022 0:20
      Tulos: +381 (395 ääntä)
      Nyt on kyllä Hennalla sellainen logiikka, jota ei ihan joka poika ymmärrä.

      Lainaa

    3. Viitseliäs mandariini 27.9.2022 0:25
      Tulos: -69 (281 ääntä)
      Selvästi on lakattu kynsiä matematiikan tunneilla..

      Lainaa

    4. Harteeton tomaatti 27.9.2022 0:26
      Tulos: +540 (542 ääntä)
      Luulin ensin, että Henna ei katsele kilohintoja eri pakkauskokojen kohdalla. Esimerkiksi, jos tarvitset vain 5 dl maitoa, ei ole järkeä ostaa litran purkkia, vaikka se olisi kilohinnalta halvempaa. Ilmeisesti hänellä olikin joku aivan muu logiikka.

      Lainaa

    5. Kotoisa manaatti 27.9.2022 0:34
      Tulos: +414 (416 ääntä)
      Harteeton tomaatti: Luulin ensin, että Henna ei katsele kilohintoja eri pakkauskokojen kohdalla. Esimerkiksi, jos tarvitset vain 5 dl maitoa, ei ole järkeä ostaa litran purkkia, vaikka se olisi kilohinnalta halvempaa. Ilmeisesti hänellä olikin joku aivan muu logiikka.
      Itsekin luulin, että kyseessä oli tuo. Minullakin on tapana ostaa pienempi pakkaus vaikka maksaisikin kilohinnaltaan enemmän jos tiedän, että loput päätyvät kuitenkin biojätteeseen tai viemäristä alas. Mutta sitten se lähtikin Hennalta vähän käsistä 😅

      Lainaa

    6. Jäätynyt taikuri 27.9.2022 0:47
      Tulos: +168 (168 ääntä)
      Siis.. Miten Henna ei edes omasta kommenistaan ja esimerkistään tajua, että se kilohinta vaikuttaa kaikessa. Muutenhan kai rainbow ja oivariini ois saman hintasia jos ostaa alle kilon?

      Lainaa

    7. Tulos: +224 (228 ääntä)
      Jäätynyt taikuri: Siis.. Miten Henna ei edes omasta kommenistaan ja esimerkistään tajua, että se kilohinta vaikuttaa kaikessa. Muutenhan kai rainbow ja oivariini ois saman hintasia jos ostaa alle kilon?
      Koska Henna kuvittelee, että kilohinta on ikään kuin paljousalennus, jonka saa kun ostaa kilon. Siis täysin erillinen siitä tuotten "normaalista" hinnasta.

      Lainaa

    8. Tulos: -71 (117 ääntä)
      Niko kuvittelee olevansa nokkela tai jotain. Alkoholi monipakkauksessa maksaa aina saman kuin yksittäinen tuote tai enemmän.

      Lainaa

    9. Nimetön marja 27.9.2022 2:01
      Tulos: +105 (109 ääntä)
      Kotoisa manaatti: Itsekin luulin, että kyseessä oli tuo. Minullakin on tapana ostaa pienempi pakkaus vaikka maksaisikin kilohinnaltaan enemmän jos tiedän, että loput päätyvät kuitenkin biojätteeseen tai viemäristä alas. Mutta sitten se lähtikin Hennalta vähän käsistä 😅
      Sama. Ostan jopa kalliimmman vaihtoehdon, jos tarvitsen jotain vain vähän esim. .johonkin leivontaan, koska en halua heittää mitään pois   muuta käyttöä ei ole ja pakkaus on riittävän pieni.

      Lainaa

    10. Irstas koira 27.9.2022 2:07
      Tulos: +74 (82 ääntä)
      Veneetön pomelo: Nyt on kyllä Hennalla sellainen logiikka, jota ei ihan joka poika ymmärrä.
      Ehkä Hennalla oli sekä ajatusvirhe että pointti, jota hän ei osannut selittää. Henna ilmeisesti luuli, että kilohinnan saa vasta, kun ostaa tuotetta kilon. Vaikutti myös, että hän halusi ostaa edullisimman paketin kilohinnasta riippumatta. Esimerkeillä hän ei onnistunut selittämään asiaansa.

      Lainaa

    11. Tulos: +151 (177 ääntä)
      Mitä tuossa Nikon postaamassa kuvassa sitten tarkoittaa "norm. 1.25e/tlk" jos ei normaalisti? Ja se indikoisi sitä että nyt hinta on jollain tavalla normaalista poikkeava, eli tarjoustuote. Jos sillä yritetään tarkoittaa tölkin kappalehintaa yksittäin ostettuna, niin ei sitä nyt noin kuulu merkitä.

      Lainaa

    12. Kaveriton kauris 27.9.2022 2:25
      Tulos: +150 (156 ääntä)
      Osaako kukaan kertoa miten moka jatkui tästä? Saatiinko Hennalle opetettua mitä kilohinta tarkoittaa? Hämmentävää, että Henna on tuollaisessa ryhmässä, jos ei edes noin "perusjuttua" penninvenytyksestä ymmärrä.

      Lainaa

    13. Irstas koira 27.9.2022 2:33
      Tulos: +5 (57 ääntä)
      traumcity: Mitä tuossa Nikon postaamassa kuvassa sitten tarkoittaa "norm. 1.25e/tlk" jos ei normaalisti? Ja se indikoisi sitä että nyt hinta on jollain tavalla normaalista poikkeava, eli tarjoustuote. Jos sillä yritetään tarkoittaa tölkin kappalehintaa yksittäin ostettuna, niin ei sitä nyt noin kuulu merkitä.
      Kyseessä ei ollut alennus ollenkaan, vaan keltainen hyllynreunalappu. Erittäin hämäävä.

      Lainaa

    14. Tulos: +124 (154 ääntä)
      Irstas koira: Kyseessä ei ollut alennus ollenkaan, vaan keltainen hyllynreunalappu. Erittäin hämäävä.
      Mua ei mitkää keltaiset laput hämää, vaan se "norm." printti siinä keltaisessa lapussa.
      Yksittäistuotetta ei merkitä noin.

      Lainaa

    15. Napapiirin suurin lammas 27.9.2022 3:49
      Tulos: +68 (80 ääntä)
      traumcity: Mua ei mitkää keltaiset laput hämää, vaan se "norm." printti siinä keltaisessa lapussa. Yksittäistuotetta ei merkitä noin.
      Se on Tokmannin printtipohja, jota normaalisti käytetään alennustuotteille, ja siksi siinä lukee norm. Ja kuten joku jo aiemmin totesi, niin alkoholille ei saa antaa paljousalennusta.

      Lainaa

    16. Tulos: +96 (120 ääntä)
      Napapiirin suurin lammas: Se on Tokmannin printtipohja, jota normaalisti käytetään alennustuotteille, ja siksi siinä lukee norm. Ja kuten joku jo aiemmin totesi, niin alkoholille ei saa antaa paljousalennusta.
      Voipi olla näin, mutta siinäkin tapauksessa Niko on ihan oikeassa tuon lapun kyseenalaistaessaan.

      Lainaa

    17. Koherentti ankka 27.9.2022 6:26
      Tulos: +10 (66 ääntä)
      Mm. Minimani ja Citymarket harrastaa kans noita huijauslappuja. Minimanissa härskein oli ehkä ku ne tarjosi kahta Herra Hakkaraisen ksylitolipastillirasiaa vitosella, ja normaali hinta oli 2,45e/kpl. Aivan kusetusta siis. Cittari harrastaa isoja lappusia, joissa ei toki väitetä että kyse ois alennuksesta, vaan vaikkapa "Hyvä hinta" tms. Saa olla tosi tarkkana. Siks käynkin Prismassa, siellä en oo ikinä törmänny noihin huijauslappusiin.

      Lainaa

    18. Koherentti ankka 27.9.2022 6:29
      Tulos: +146 (150 ääntä)
      Niin ja kilohinta kannattaa totisesti tarkistaa. Nimittäin isompi pakkaus ei aina ole kilohinnaltaan halvempi. Esim. kilon pussi Myllyn paras -makaronia on ainaki aiemmin maksanu muistaakseni jopa tuplasti sen, mitä 400g pussien kilohinta on. Tää päti useampiin kauppoihin. Ja todellakin järkevän pakkauskoon valinta merkitsee myös. Ruokahävikkiä pitää ilman muuta välttää tuossakin asiassa.

      Lainaa

    19. Paljon biisoni 27.9.2022 6:33
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      "miten kilohinta toimii?"

      Lainaa

    20. Käteisvapaa taikuri 27.9.2022 6:36
      Tulos: +44 (62 ääntä)
      Viitseliäs mandariini: Selvästi on lakattu kynsiä matematiikan tunneilla..
      Tai ehkä jopa haisteltu sitä lakkaa.

      Lainaa

    21. Mikronkestävä mäyrä 27.9.2022 6:46
      Tulos: +18 (34 ääntä)
      Käteisvapaa taikuri: Tai ehkä jopa haisteltu sitä lakkaa.
      Haettu lakkaa satamasta.

      Lainaa

    22. Kommentoin 27.9.2022 6:52
      Tulos: +89 (91 ääntä)
      Koherentti ankka: Niin ja kilohinta kannattaa totisesti tarkistaa. Nimittäin isompi pakkaus ei aina ole kilohinnaltaan halvempi. Esim. kilon pussi Myllyn paras -makaronia on ainaki aiemmin maksanu muistaakseni jopa tuplasti sen, mitä 400g pussien kilohinta on. Tää päti useampiin kauppoihin. Ja todellakin järkevän [...]
      Tää on hämmentävän totta. En nyt tarkkaan muista hintoja, mutta kilon pussi maksaa 2e ja 3x400g maksaa noin 1.50e ja sillä saa 1200g.

      Lainaa

    23. Nidottu pelikaani 27.9.2022 7:34
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Koherentti ankka: Mm. Minimani ja Citymarket harrastaa kans noita huijauslappuja. Minimanissa härskein oli ehkä ku ne tarjosi kahta Herra Hakkaraisen ksylitolipastillirasiaa vitosella, ja normaali hinta oli 2,45e/kpl. Aivan kusetusta siis. Cittari harrastaa isoja lappusia, joissa ei toki väitetä että kyse ois [...]
      Näissä on usein takana se, että paikallinen Citymarket on laskenut jonkin tuotteen hintaa ketjun perushintaa alemmas ja sitten ketjutasolla määrätään joku kampanja samaan tuotteeseen.
      Vastaavaa näkee myös toisin päin: jokin tuote tulee plussa-tarjoukseen, ja sen kampanjan ajaksi myös tuotteen normaali hinta laskee jonkin verran. Tämä koska taas valtakunnallinen kampanja, jossa normihinnaksi ilmoitetaan jotain aivan muuta kuin paikallisessa liikkeessä yleensä on.

      Lainaa

    24. Lumeton sakaali 27.9.2022 7:55
      Tulos: +57 (61 ääntä)
      Sutki paarma: Ei oo Henna näköjään saanu järkeäkään kilohinnalla.
      Henna ei tarvinnut koko kiloa järkeä!

      Lainaa

    25. jukkapalmu 27.9.2022 8:05
      Tulos: -101 (127 ääntä)
      Monessa ruokatuotteessa se laatu ja hinta menee kyllä aikalailla käsikädessä, että jos katsoo aina vaan hintoja niin sillon syö yleensä sitä paskinta "K-menu" sontaa eikä sellasella säästä yhtään mitään. Jos oikeesti on talous siinä pisteessä että pitää ruokakaupassa katsella hintoja niin kannattaa ennemmin jättää ostamatta ne mitä ei tarvitse. Siinä se säästö tulee. Jos säästää sen muutaman euron/ kauppareissu niin ei se vaan näy missään muualla kun paskana tuotteena jääkaapissa.

      Lainaa

    26. Tulos: +48 (60 ääntä)
      On Hennalla se pointti, ettei välttämättä ole kannattavaa ostaa kilohinnaltaan edullisempaa tuotetta. Jos tarvitsen vaikka mantelirouhetta 100g enkä yhtään enempää, ei ole järkeä ostaa 500g pakettia jos ja kun sitä ei tule käytettyä vaikka 500g paketti olisi kilohinnaltaan edullisempi. Tuota tuskin Henna kuitenkaan tarkoitti, kun hänen sepustuksiaan luki. Mutta toi on kyllä jännä juttu, isompi paketti ei välttämättä ole kilohinnaltaan edullisempi. Tulee monesti edullisemmaksi ostaa esim. 2 400g pakettia kuin yksi 800g pakkaus.

      Lainaa

    27. Nimetön marja 27.9.2022 8:38
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      On niitäkin vastaavia mukatarjouksia Prismassakin ollut.

      Lainaa

    28. Peitettävä albatrossi 27.9.2022 8:50
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      Mikronkestävä mäyrä: Haettu lakkaa satamasta.
      'Kun lakkaa satamasta

      Lainaa

    29. Tulos: -40 (48 ääntä)
      traumcity: Voipi olla näin, mutta siinäkin tapauksessa Niko on ihan oikeassa tuon lapun kyseenalaistaessaan.
      Tuote saattaa normaalisti maksaa enemmän, joten ei mitenkään kyseenalaista.

      Lainaa

    30. Vyötön viikinki 27.9.2022 9:33
      Tulos: +34 (42 ääntä)
      Kaveriton kauris: Osaako kukaan kertoa miten moka jatkui tästä? Saatiinko Hennalle opetettua mitä kilohinta tarkoittaa? Hämmentävää, että Henna on tuollaisessa ryhmässä, jos ei edes noin "perusjuttua" penninvenytyksestä ymmärrä.
      Muistaakseni keskustelun aloittaja laittoi keskustelun kiinni ennen kuin sinne asti päästiin. Teki niin mieli laittaa yksityisviestiä ja opettaa tuo asia, mutta olisi mennyt hukkaan varmaan sekin aika.
      Henna näytti olevan parikymppinen ja oli vielä lapsiakin, tämä kävi ilmi eräästä toisesta keskustelusta.

      Lainaa

    31. Shaisse lintu 27.9.2022 10:01
      Tulos: -21 (39 ääntä)
      Megamaani: Tuote saattaa normaalisti maksaa enemmän, joten ei mitenkään kyseenalaista.
      Jos Niko olisi perillä lainsäädännöstä niin ymmärtäisi kyllä että se maksaa sen 1,25€ /tlk osti sitten 1 tai 50 tölkkiä

      Lainaa

    32. Rättiväsynyt hauki 27.9.2022 10:59
      Tulos: 0 (32 ääntä)
      Tokmanni on jo saanut ainakin yhden varoituksen noista keltaisista lapuistaan kuluttaja-asiamieheltä. Ei saisi käyttää samoja lappuja ilmoittamaan sekä tarjouksista että normaaleista hinnoista. Eihän tuossa tietenkään lue että kyseessä olisi tarjous, mutta silti se on asiakkaan erehdyttämistä. Onko 550g margariinipaketin kilohinta sen takia halvempi kun siinä tulee yli kilon verran sitä margariinia? Jos ostaa kaksi sellaista niin saat 1100g margariinia verrattuna siihen 1000g. Tuleeko siitä se sama summa vai maksaako jopa muutaman sentin enemmän? En ole ikinä vertaillut minkään (muun paitsi kahvin) kilohintoja. Jos haluaisin säästää reilusti niin ostaisin aina halvinta just sen verran kuin tarvitsen. Mitään järkeä ostaa litra halpaa maitoa jos ei siitä käytä kuin sen puoli litraa, toki siinä säästää rahaa mutta tulee hävikkiä.

      Lainaa

    33. Tulos: -37 (49 ääntä)
      Noita satunnaisia keltaisia lappuja käytetään normihintojenkin kohdalla juuri siksi että se herättää ihmisissä samanlaisen alkukantaisen mullehetikaikkinyt-vaiston kuin alennuslaput, mikä lisää tuotteen menekkiä. Niko on täysin menetetty tapaus, kun ei ihan asioikseen lappua tutkimallakaan huuomaa että kyseessä ei ole alennus vaan pykologista sodankäyntiä.

      Lainaa

    34. Tulos: -22 (34 ääntä)
      Megamaani: Niko kuvittelee olevansa nokkela tai jotain. Alkoholi monipakkauksessa maksaa aina saman kuin yksittäinen tuote tai enemmän.
      Ei muuten maksa, Jumbon sittarissa esimerkiks Urho bisse.. 1,02e/tölkki yksittäin (2,64e/litra) .. 6-pack 10,62e (4,91e/litra)..kallista muovia.

      Lainaa

    35. Tulos: +38 (44 ääntä)
      Harteeton tomaatti: Luulin ensin, että Henna ei katsele kilohintoja eri pakkauskokojen kohdalla. Esimerkiksi, jos tarvitset vain 5 dl maitoa, ei ole järkeä ostaa litran purkkia, vaikka se olisi kilohinnalta halvempaa. Ilmeisesti hänellä olikin joku aivan muu logiikka.
      Niin mäkin luulin koska tämä on myös mun logiikka. Esim jos joskus harvoin ostan juustoa, en todellakaan osta mitään isoa mötikkää 7 eurolla vaikka siinä kilohinta olisikin pienempi, vaan pienen rasian 3 eurolla joka kilohinnaltaan olisi kalliimpi, mutta tämä pieni paketti on halvempi. (ja ehdin ehkä jopa syödä sen kaiken ennen kuin menee homeeseen)

      Lainaa

    36. Tulos: +48 (60 ääntä)
      Mä en kyllä edelleenkään näe mokaa tuossa ekassa. Siinähän kysytään että miksi on ns. "tarjouksessa" kun ei oikeasti ole. Eli kyseenalaistetaan tuollaisen keltaisen lapun käyttö ja hoksattiin että ei ollut tarjoushinta. Ei ole mielestäni moka, ettei tunne alkoholinmyyntilainsäädäntöä taikka halpakauppojen kyseenalaisia myyntimenetelmiä.

      Lainaa

    37. Tulos: +19 (33 ääntä)
      Megamaani: Tuote saattaa normaalisti maksaa enemmän, joten ei mitenkään kyseenalaista.
      Ensinnäkin siitä nyt ei ole kahta kysymystä kyseenalaistaako Niko tuon lapun, kun sitähän hän juuri teki lapun kyseenalaistaessaan.
      Ja sen lisäksi tuote ei maksa normaalisti yhtään sen enempää tässä tapauksessa.

      Lainaa

    38. Koroton monni 27.9.2022 12:52
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Veee: Ei muuten maksa, Jumbon sittarissa esimerkiks Urho bisse.. 1,02e/tölkki yksittäin (2,64e/litra) .. 6-pack 10,62e (4,91e/litra)..kallista muovia.
      Sitähän tuossa lainaamassasi kommentissa sanottiin. Monipakkaus alkoholia ei tule koskaan halvemmaksi, se maksaa aina joko saman verran tai enemmän per tuote. Lailla määrätty.

      Lainaa

    39. antivaxxerikoronadenialistihörhöpersu 27.9.2022 13:35
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      traumcity: Mitä tuossa Nikon postaamassa kuvassa sitten tarkoittaa "norm. 1.25e/tlk" jos ei normaalisti? Ja se indikoisi sitä että nyt hinta on jollain tavalla normaalista poikkeava, eli tarjoustuote. Jos sillä yritetään tarkoittaa tölkin kappalehintaa yksittäin ostettuna, niin ei sitä nyt noin kuulu merkitä.
      Samaa mieltä. Lisäksi tuolla alareunassa lukee tuo "hinta voimassa alkaen...", mikä myös antaisi osviittaa sille, että kyseessä on nimenomaan tarjoushinta, koska ei normaalihintaisiin tuotteisiin koskaan mitään päivämääriä laiteta.

      Lainaa

    40. Sotaisa vihannes 27.9.2022 14:03
      Tulos: -8 (14 ääntä)
      Henna on todella sisäistänyt, ettei derivaattaa tarvita koulun jälkeen enää mihinkään

      Lainaa

    41. Sutki paarma 27.9.2022 15:14
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Onhan tuollainen könttähinnnoittelu nyt ihan humpuukia kun se alkoholin yhteydessä ei kuitenkaan saa olla halvempi kuin erikseen ostettuna, mutta ei tuossa noin muuten mitään ihmeellistä ole. Tottakai lapussa on myös yhden tölkin hinta. Joka paikassa on. Sitä en voi sanoa mitä tuo kalja yleensä maksaa, kun en ole ostanut.

      Lainaa

    42. Tulos: +13 (25 ääntä)
      Sutki paarma: Onhan tuollainen könttähinnnoittelu nyt ihan humpuukia kun se alkoholin yhteydessä ei kuitenkaan saa olla halvempi kuin erikseen ostettuna, mutta ei tuossa noin muuten mitään ihmeellistä ole. Tottakai lapussa on myös yhden tölkin hinta. Joka paikassa on. Sitä en voi sanoa mitä tuo kalja yleensä maksaa, kun en ole ostanut.
      Siinä lukee normaali hinta, ei yhden tölkin hinta.

      Lainaa

    43. Tulos: +2 (14 ääntä)
      Veee: Ei muuten maksa, Jumbon sittarissa esimerkiks Urho bisse.. 1,02e/tölkki yksittäin (2,64e/litra) .. 6-pack 10,62e (4,91e/litra)..kallista muovia.
      Lukemisen ymmärtämisessä jotain vikaa?

      Lainaa

    44. Nuutunut kivi 27.9.2022 20:59
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Veneetön pomelo: Nyt on kyllä Hennalla sellainen logiikka, jota ei ihan joka poika ymmärrä.
      Eikä tyttö.

      Lainaa

    45. Nuutunut kivi 27.9.2022 21:01
      Tulos: -17 (39 ääntä)
      Laura: Niin mäkin luulin koska tämä on myös mun logiikka. Esim jos joskus harvoin ostan juustoa, en todellakaan osta mitään isoa mötikkää 7 eurolla vaikka siinä kilohinta olisikin pienempi, vaan pienen rasian 3 eurolla joka kilohinnaltaan olisi kalliimpi, mutta tämä pieni paketti on halvempi. (ja ehdin ehkä jopa syödä sen kaiken ennen kuin menee homeeseen)
      Juusto ehtii homehtua ennekuin se syödään? Muukalainen en ymmärrä mitä puhut.

      Lainaa

    46. Tulos: +2 (18 ääntä)
      Nuutunut kivi: Eikä tyttö.
      Eikä muunsukupuoliset

      Lainaa

    47. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Veee: Ei muuten maksa, Jumbon sittarissa esimerkiks Urho bisse.. 1,02e/tölkki yksittäin (2,64e/litra) .. 6-pack 10,62e (4,91e/litra)..kallista muovia.
      Tai enemmmän...

      Lainaa

    48. Tulos: +37 (39 ääntä)
      jukkapalmu: Monessa ruokatuotteessa se laatu ja hinta menee kyllä aikalailla käsikädessä, että jos katsoo aina vaan hintoja niin sillon syö yleensä sitä paskinta "K-menu" sontaa eikä sellasella säästä yhtään mitään. Jos oikeesti on talous siinä pisteessä että pitää ruokakaupassa katsella hintoja niin kannattaa [...]
      Ei se korkea hinta ole mikään tae siitä että tuote olisi automaattisesti parempaa. Ei lauantaimakkaran hinnalla kobe härkää saa yllättäen mutta ehkä sitä kobea saisi parempaan hintaan kilpailevasta kaupasta. Ja muutenkin hiukka elitistinen asenne sulla ja kiva kun sun ei tarvitse k-menu kuraan koskea mutta monet joutuvat ja pahasti näyttää siltä että yhä useampi joutuu jatkossa.

      Lainaa

    49. Lupsakka joutsen 28.9.2022 2:19
      Tulos: -22 (32 ääntä)
      fyysikkö: On Hennalla se pointti, ettei välttämättä ole kannattavaa ostaa kilohinnaltaan edullisempaa tuotetta. Jos tarvitsen vaikka mantelirouhetta 100g enkä yhtään enempää, ei ole järkeä ostaa 500g pakettia jos ja kun sitä ei tule käytettyä vaikka 500g paketti olisi kilohinnaltaan edullisempi. Tuota tuskin [...]
      Kyllä se sun ikuisuuden säilyvä mantelirouhees on edelleen paljon järkevämpää ostaa isossa paketissa halvemmalla kuin kalliimmalla ja minipakkauksessa. Jos tarvii kermaa pari teelusikallista vierailevan tähden kahviin, eikä kermalle oo mitään muuta käyttöä, niin ei silloin järkevä ihminen osta mahdollisimman isoa purnukkaa, koska se loppu menee joka tapauksessa pilalle ja viemäriin.

      Lainaa

    50. Puheenaineeton valas 28.9.2022 6:35
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Lupsakka joutsen: Kyllä se sun ikuisuuden säilyvä mantelirouhees on edelleen paljon järkevämpää ostaa isossa paketissa halvemmalla kuin kalliimmalla ja minipakkauksessa.
      No ei ole järkevämpää laittaa rahaa kiinni johonkin, mitä ei tarvitse.

      Lainaa

    51. Tulos: +33 (33 ääntä)
      Minua joskus häiritsi, kun lihatuote, jota olin ostanut varmaan useamman vuoden säännöllisesti, oli yhtäkkiä merkitty "uutta meillä" -lapulla ja hinta oli noussut. Yritin pakkauksesta etsiä merkkiä muutoksesta, mutta yhä samalta tuotteelta vaikutti. Ois tehnyt mieli huomauttaa jollekin taholle asiasta, mutta en oikein tiennyt minne ja mitä hyötyä siitä olisi. Nyt se lienee myöhäistä.

      Lainaa

    52. Tulos: -24 (44 ääntä)
      Nuutunut kivi: Juusto ehtii homehtua ennekuin se syödään? Muukalainen en ymmärrä mitä puhut.
      Juusto säilyy avattuna jääkaapissa noin 7 vuorokautta. Jos ostaisin kilon Oltermanni mötikän, näin sinkkutaloudessa en ehtisi syödä sitä kaikkea ennen kuin se pilaantuu.

      Lainaa

    53. Massiivinen jyrsijä 28.9.2022 12:19
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      nyt meni taas usko ihmisyyteen. Miten tuommoset ihmiset oikeasti pärjää? ei voi ymmärtää.

      Lainaa

    54. Sutki paarma 28.9.2022 20:07
      Tulos: +21 (29 ääntä)
      Höpö: Ei se korkea hinta ole mikään tae siitä että tuote olisi automaattisesti parempaa. Ei lauantaimakkaran hinnalla kobe härkää saa yllättäen mutta ehkä sitä kobea saisi parempaan hintaan kilpailevasta kaupasta. Ja muutenkin hiukka elitistinen asenne sulla ja kiva kun sun ei tarvitse k-menu kuraan [...]
      Ja pikkasen tarkemmin kun sitä "K-menu kuraa" katsoo niin aika usein se on sama tuote samasta tehtaasta kuin joku kalliimpi merkkikin, vain etiketti eri.

      Lainaa

    55. Päihtynyt pomelo 28.9.2022 20:29
      Tulos: +14 (24 ääntä)
      Laura: Juusto säilyy avattuna jääkaapissa noin 7 vuorokautta. Jos ostaisin kilon Oltermanni mötikän, näin sinkkutaloudessa en ehtisi syödä sitä kaikkea ennen kuin se pilaantuu.
      Juuston voi pakastaa samoin kerman ja monen muun.
      Osta iso köntti juustoa, leikkaa puoliksi ja esimerkiksi raasta toinen puoli. Tee kuukauden päästä pizzaa ja hyödynnä pakastimesta edullinen juustoraaste.

      Lainaa

    56. Nimetön marja 29.9.2022 3:18
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Lupsakka joutsen: Kyllä se sun ikuisuuden säilyvä mantelirouhees on edelleen paljon järkevämpää ostaa isossa paketissa halvemmalla kuin kalliimmalla ja minipakkauksessa. Jos tarvii kermaa pari teelusikallista vierailevan tähden kahviin, eikä kermalle oo mitään muuta käyttöä, niin ei silloin järkevä ihminen osta [...]
      No jos tarvitsee tyyliin kerran vuodessa, niin ei kannata varastoida viideksi vuodeksi. Tulee kalliimmaksi isompi keittiö, kuin pieni paketti, jos pitää olla tilaa jättisäkeille kaikkea, siksi että on edullisempaa. Sekä alkaa ne kuivatuotteetkin jo viidessä vuodessa menettää makuaan.

      Lainaa

    57. Tulos: +2 (12 ääntä)
      Päihtynyt pomelo: Juuston voi pakastaa samoin kerman ja monen muun. Osta iso köntti juustoa, leikkaa puoliksi ja esimerkiksi raasta toinen puoli. Tee kuukauden päästä pizzaa ja hyödynnä pakastimesta edullinen juustoraaste.
      Oho, eipä ole tullut mieleenkään! Kiitos vinkistä, ehkä kokeilen joskus 😊 (mut miten kermaa voi pakastaa? Tarkoitatko siis kuohukermaa?)

      Lainaa

    58. Kidukseton hai 29.9.2022 23:03
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Mikronkestävä mäyrä: Haettu lakkaa satamasta.
      Haisteltu lakkaa satamassa.

      Lainaa

    59. BoomBoomBoomeriJauhojenginLooseri 30.9.2022 11:45
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Hennalla aivojen paikalla margariinia?

      Lainaa

    60. Gaius Blatar 30.9.2022 14:06
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Ei ole kaikilla hinnat kiloissa.

      Lainaa

    61. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Lehmä on saanut jossain siipensä, sillä olen Traumcityn kanssa samaa mieltä. Tavallisessa monikkopakkauksen hintakyltissä pitäisi yksittäisen pakkauksen hinta olla merkitty ”á 1,25e/tlk” EI ”norm. 1,25e/tlk”. Jälkimmäinen merkintätapa implikoi, että monipakkaus on edullisempi kuin yksittäispakkaus. Olkoonkin sitten Tokmannin käytäntö merkitä hinnat noin, mutta se on väärin, jos kyse ei ole alekyltistä.

      Lainaa

    62. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Laura: Juusto säilyy avattuna jääkaapissa noin 7 vuorokautta. Jos ostaisin kilon Oltermanni mötikän, näin sinkkutaloudessa en ehtisi syödä sitä kaikkea ennen kuin se pilaantuu.
      Sun jääkaapissa on kyllä jotain vikaa. Tai sit ostit vahingossa homejuustoa?

      Lainaa

    63. Sopivimpaa pulu 2.10.2022 22:55
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      jukkapalmu: Monessa ruokatuotteessa se laatu ja hinta menee kyllä aikalailla käsikädessä, että jos katsoo aina vaan hintoja niin sillon syö yleensä sitä paskinta "K-menu" sontaa eikä sellasella säästä yhtään mitään. Jos oikeesti on talous siinä pisteessä että pitää ruokakaupassa katsella hintoja niin kannattaa [...]
      Ha ha ha, hyvä vitsi!

      Lainaa

    64. Sopivimpaa pulu 2.10.2022 23:03
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Sutki paarma: Onhan tuollainen könttähinnnoittelu nyt ihan humpuukia kun se alkoholin yhteydessä ei kuitenkaan saa olla halvempi kuin erikseen ostettuna, mutta ei tuossa noin muuten mitään ihmeellistä ole. Tottakai lapussa on myös yhden tölkin hinta. Joka paikassa on. Sitä en voi sanoa mitä tuo kalja yleensä maksaa, kun en ole ostanut.
      Siinä lukee "norm."

      Lainaa

    65. Sopivimpaa pulu 2.10.2022 23:14
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Laura: Oho, eipä ole tullut mieleenkään! Kiitos vinkistä, ehkä kokeilen joskus 😊 (mut miten kermaa voi pakastaa? Tarkoitatko siis kuohukermaa?)
      Kerma pakastetaan laittamalla kermapurkki pakastimeen.

      Lainaa

    66. Tilattava tuhatjalkainen 4.10.2022 21:59
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Paljon biisoni: "miten kilohinta toimii?"
      Tietääkö kukaan? 
      Saman painonko mukaan?
      Miten kukkaro kestää
      Vaikka vaihtorahan särkee?
      Miksei sitä voi estää?
      Miksei se tottele järkee?

      Lainaa

    67. Pronssi ankka 10.11.2022 1:28
      Tulos: -3 (3 ääntä)
      NYt oli Hennan logiikka kyllä kuin suoraan Speden "naisen logiikka"-sketseistä, mitä enempi miettii sitä hankalammalta se tuntuu.

      Lainaa

    68. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Onhan tuossa tuo "norm."- teksti joka viittaa että olisi nyt alennuksessa normaalihinnoista vaikkei näin olekaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: halvempi, kallis, kaupassa, kauppa, kilohinta, kuva, margariini, ruoka, tarjous, tölkki, voi