Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissaihmiset, osa 51

Sitä kissa ostaisi.
Kissaihmiset, osa 51

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 85 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +560 (580 ääntä)
      Kielletään frekvenssitaajuus.

      Lainaa

    2. Ainoa riikinkukko 6.10.2022 0:08
      Tulos: -85 (425 ääntä)
      Mitä hauskaa / mikä moka Akin jutussa on? Huono mieli tuosta vaan tuli.

      Lainaa

    3. Tulos: +659 (771 ääntä)
      Ainoa riikinkukko: Mitä hauskaa / mikä moka Akin jutussa on? Huono mieli tuosta vaan tuli.
      Tuohan on erinomainen esimerkki niille, jotka antavat kissansa ulkoilla vapaasti. "Meidän kissa ei tee ikinä mitään pahaa ja osaa varoa autoja." 
      Ei tämän sivun tarkoitus ole julkaista pelkästään hauskoja juttuja. Viihdettä on muunkinlaista.

      Lainaa

    4. Tulos: +645 (723 ääntä)
      Ainoa riikinkukko: Mitä hauskaa / mikä moka Akin jutussa on? Huono mieli tuosta vaan tuli.
      Moka on päästää kissa kulkemaan vapaana ulkona ja sitten olka järkyttynyt kun se juoksee auton alle. Eikä liikennesäännöissä taida olla kissoista tai niiden väistämisestä mitään. Autokoulussakin kerrottiin että mitään peuraa pienempää ei väistetä, koska väistäminen on vaarallisempaa kuin osuminen.

      Lainaa

    5. Kykenemätön peura 6.10.2022 0:21
      Tulos: +477 (495 ääntä)
      Meidänkin kissat aikoinaan söivät vain silakkafileitä. Kokonaisia kaloja saattoivat vähän haistella. Akin kissan puolesta tuli paha mieli, kun oli saanut noin mäntin omistajan. Kaikkien muiden vikahan se on jos antaa kissan juoksennella vapaana ja joku ajaa sen päälle.

      Lainaa

    6. La Llorona 6.10.2022 0:27
      Tulos: +473 (495 ääntä)
      Jos antaa kissan juosta vapaana, varsinkin kun asuu autotien läheisyydessä, se on omistajan vika kun kissalle käy pahasti.

      Lainaa

    7. Tulos: -317 (391 ääntä)
      Nykyään kissat on ihan pilalle hemmoteltuja, joten ihmekös tuo että hapanta naamaa näytetään ja mikään ruoka ei kelpaa. Hassu hattu päähän, viedään eläinlääkärille jokaisesta pikkuvaivasta ja on kunnossa huuhaarokotukset ja varmaan henkivakuutuskin. Varsinkin rotukissojen kohdalla asia on näin, maatiaskissat totta kai sitten vähän enemmän maailmaa nähneitä, tuntevat katujen lait ja miten siellä pysytään hengissä ihan omillaankin. Eli pois kaikki sellainen ylimääräinen huolenpito ja hössötys, annetaan tämän ihanan luonnonvaraisen eläimen olla sellainen kuin sen kuuluu olla. Palstan viherkommariväki toki varmaan haluaisi kissan kanssa mennä naimisiin ja hbgl - pride kissa siitä sitten. Eli jos et halua päästää kissaa ulos, herää kysymys että mitä sä sen kissan kanssa oikeen kotona teet? Hyhhy.

      Lainaa

    8. Honottava huuhkaja 6.10.2022 0:34
      Tulos: +421 (429 ääntä)
      Akin juttu on kaikessa surullisuudessaan kovin ironinen. Ensin kerrotaan miten kissa ei ole vaarassa, kunnes päivitetään että kissa jäi auton alle. Ne autot, ansat, myrkyt, pedot, sairaudet, helle, pakkanen jne. ovat juuri niitä vaaroja ja niiltä jokaisen omistajan kuvittelisi ymmärtävän lemmikkiään suojella. Jos muiden eläinten pesimärauha ja Suomen luonnon ekosysteemi ei kiinnosta, niin luulisi edes oman kissan henki ja terveys kiinnostavan.

      Lainaa

    9. Honottava huuhkaja 6.10.2022 0:37
      Tulos: +364 (374 ääntä)
      Maaritin kommenttia "toivottavasti sitä ei ole loukutettu" ihmettelen. Sehän olisi hieno juttu, jos kissa olisi saatu loukutettua ja vietyä eläinsuojelutaholle, koska sieltä Maarit saa maksua vastaan kissansa terveystarkastettuna ja ennen kaikkea hengissä.

      Lainaa

    10. Leuto persikka 6.10.2022 0:50
      Tulos: +203 (239 ääntä)
      Jimbo: Moka on päästää kissa kulkemaan vapaana ulkona ja sitten olka järkyttynyt kun se juoksee auton alle. Eikä liikennesäännöissä taida olla kissoista tai niiden väistämisestä mitään. Autokoulussakin kerrottiin että mitään peuraa pienempää ei väistetä, koska väistäminen on vaarallisempaa kuin osuminen.
      Ei sinullakaan tuo autokoulussa opetettu sääntö ilmeisesti aivan ole tullut sisäistetyksi.
      Mitään peuraa pienempää ei väistetä JOS väistäminen on vaarallisempaa kuin osuminen.
      Jos voit aivan turvallisesti väistää, niin totta kai väistät peuraa, koiraa, kissa tai vaikka marsua.

      Lainaa

    11. Tulos: +149 (187 ääntä)
      Joo, ei minunkaan kissa ymmärrä liikennesääntöjä, eikä aina katso eteensä, mutta aika törkeää silti kutsua kuollutta kissaansa sadistiseksi mulkuksi. Olisi voinut vain sanoa "harmittaa, kun omaa tyhmyyttäni annoin kissan kulkea vapaana ja nyt se jäi auton alle".

      Lainaa

    12. Kultivoitunut satuhahmo 6.10.2022 0:57
      Tulos: +83 (127 ääntä)
      Kala ei kuulu kissan luontaiseen ruokavalioon niin eihän se raakana siten maistu. Vai oletteko nähneet kissoja tuolla vesillä särkiä pyytämässä?

      Lainaa

    13. Mennyt laama 6.10.2022 0:59
      Tulos: +171 (207 ääntä)
      Minkälainen hölmö muutenkaan päästää kissan kaltaista vieraslajia vapaasti luonnonvaraisten eläinten kimppuun.

      Lainaa

    14. Tulos: +98 (106 ääntä)
      Kultivoitunut satuhahmo: Kala ei kuulu kissan luontaiseen ruokavalioon niin eihän se raakana siten maistu. Vai oletteko nähneet kissoja tuolla vesillä särkiä pyytämässä?
      Kyllä mun edesmennyt kissa kalasti ihan itte aikoinaan. Tiesi missä pikkukalat oli ja rannalta tassulla räpsäs ylös.

      Lainaa

    15. Ehyt undulaatti 6.10.2022 1:19
      Tulos: +106 (132 ääntä)
      Kissoille ei saisi edes antaa raakaa järvikalaa. Niissä on korkea tiaminaasipitoisuus joka tuhoaa kissan elimistössä b1-vitamiinia. Kala ei muutenkaan ole kissalle ominaisinta ravintoa ja sitä tulisi tarjota harvakseltaan. Kumma kun tämä ei edes ole kissaihmisten tiedossa.

      Lainaa

    16. Lumisateessa kastunut sohvaperuna 6.10.2022 1:59
      Tulos: +110 (122 ääntä)
      Ehyt undulaatti: Kissoille ei saisi edes antaa raakaa järvikalaa. Niissä on korkea tiaminaasipitoisuus joka tuhoaa kissan elimistössä b1-vitamiinia. Kala ei muutenkaan ole kissalle ominaisinta ravintoa ja sitä tulisi tarjota harvakseltaan. Kumma kun tämä ei edes ole kissaihmisten tiedossa.
      Lisäksi aina on loisriski

      Lainaa

    17. Tulos: +64 (92 ääntä)
      Jimbo: Moka on päästää kissa kulkemaan vapaana ulkona ja sitten olka järkyttynyt kun se juoksee auton alle. Eikä liikennesäännöissä taida olla kissoista tai niiden väistämisestä mitään. Autokoulussakin kerrottiin että mitään peuraa pienempää ei väistetä, koska väistäminen on vaarallisempaa kuin osuminen.

      Pikkulapset on vaarassa, kun Jimbo on liikenteessä.

      Lainaa

    18. Boom boom boomeri, jauhojengin looseri! 6.10.2022 4:36
      Tulos: -49 (65 ääntä)
      Ainoa riikinkukko: Mitä hauskaa / mikä moka Akin jutussa on? Huono mieli tuosta vaan tuli.
      Aki on hauskalla tavalla vajaa päästään ja kylähulluille on kohteliasta nauraa. Ota esim. viraaliksi päätynyt risu-ukko ja korvaa risut kissoilla, niin saat Akin. Posketonta, eikö totta?

      Lainaa

    19. Kaksipitkä muovipussi 6.10.2022 5:06
      Tulos: +171 (181 ääntä)
      Mitähän Ilonalle olisi pitänyt vastata? Savolaisella Tokmannilla tuo olisi juuri oikea vastaus, mitäs kyselee typeriä. Ei kai kassatyöntekijän tarvitse alkaa tuotteita kehumaan epävarman asiakkaan houkuttelemiseksi, ja tuskin he saavat sanoa, että meidän kissa ei suostunut tuota edes maistamaan. Olen kuullut työpaikoista, joissa asiakkaalle ei saa sanoa ”en tiedä”. En tiedä kuuluuko Tokmanni niihin. Koska en ole itse enää työelämässä, saan aivan vapaasti sanoa etten tiedä, jos en kerran tiedä. Ei käy kateeksi tämän päivän asiakaspalvelutyöntekijöitä, eikä muitakaan.

      Lainaa

    20. Tulos: +25 (49 ääntä)
      Sillo ko miun kisuilla on raakapäivä niin toinen syö tyytyväisenä isompaakin palaa, mutta sitten tää toinen sankari... Pitää silputa suupaloiksi ja hyvä ettei haarukalla syöttää hyvää herraa :D Kisulla ei ole suussa ongelmia, hän vaa on hieman avuton lihan kanssa.

      Lainaa

    21. Verraton hauki 6.10.2022 5:57
      Tulos: +62 (72 ääntä)
      Kultivoitunut satuhahmo: Kala ei kuulu kissan luontaiseen ruokavalioon niin eihän se raakana siten maistu. Vai oletteko nähneet kissoja tuolla vesillä särkiä pyytämässä?
      Ainoastaan siksi "ei kuulu", että kissa ei pidä vedestä. Mutta jos villillä kissaeläimellä on mahdollisuus pyydystää kala, kyllä se sen pyydystää ja syö, esim. matalaan rantaveteen jämähtänyt kala. Ei se purkkiruokakaan kuulu kissan luontaiseen ruokavalioon - sekä monessa ruuassa on halpaa jatketta, jota kissa ei luonnossa syö. Vastaus kys nymykseen, olen ainakin tv-ohjelmassa nähnyt kissan pyydystämässä kalaa käpälällä niin ettei itse mene veteen.

      Lainaa

    22. Pehmeä jänis 6.10.2022 6:06
      Tulos: -91 (117 ääntä)
      Mammutti: Tuohan on erinomainen esimerkki niille, jotka antavat kissansa ulkoilla vapaasti. "Meidän kissa ei tee ikinä mitään pahaa ja osaa varoa autoja."  Ei tämän sivun tarkoitus ole julkaista pelkästään hauskoja juttuja. Viihdettä on muunkinlaista.
      Eli kun seuraavan kerran on postaus että se teidän 15 kesänen mukula on taad kerran karannu kotoa, niin ihan luvan kanssa saa painaa kaasun pohjaa ja käyttää konepellin kautta ja hylätä ruhon tiensyrjää? Ok

      Lainaa

    23. Jaettu kotka 6.10.2022 6:36
      Tulos: +61 (67 ääntä)
      Kaksipitkä muovipussi: Mitähän Ilonalle olisi pitänyt vastata? Savolaisella Tokmannilla tuo olisi juuri oikea vastaus, mitäs kyselee typeriä. Ei kai kassatyöntekijän tarvitse alkaa tuotteita kehumaan epävarman asiakkaan houkuttelemiseksi, ja tuskin he saavat sanoa, että meidän kissa ei suostunut tuota edes maistamaan. Olen [...]
      Tuossa on haluttu olla huumorintajuinen, mutta itse olen oppinut (savolaisena) olemaan varsinkin täällä tosikkojen Pohjanmaalla hyvinkin varovainen vääräleukaisuuteni kanssa. Itse olisin vastannut vain, että "valitettavasti en osaa sanoa, kun minulla ei ole kokemusta kissoista". Jos olisi kissa, sitten varmaan osaisin vastata jotain muutakin.

      Lainaa

    24. Ennenaikainen siili 6.10.2022 6:54
      Tulos: +20 (36 ääntä)
      Boom boom boomeri, jauhojengin looseri!: Ainakin lestapiireissä ajetaan surutta pikkulasten yli, mikäli Iltapaskaa uskominen. Tietty niissä ympyröissä eivät silti ole ihan heti loppumassa, joten tavallaan ymmärrän asenteen.
      Woot? Multa on mennyt tämä ohi. Oisko linkkiä?

      Lainaa

    25. Suonensisäinen lokki 6.10.2022 6:55
      Tulos: -64 (80 ääntä)
      Mammutti: Tuohan on erinomainen esimerkki niille, jotka antavat kissansa ulkoilla vapaasti. "Meidän kissa ei tee ikinä mitään pahaa ja osaa varoa autoja."  Ei tämän sivun tarkoitus ole julkaista pelkästään hauskoja juttuja. Viihdettä on muunkinlaista.
      Mun kissat ulkofilee vapaasti. Ovat toki leikattuja ja maantielle parisataa metriä niin eivätkä sinne juurikaan mene. Pääosin tuvassa.
      Tiedostan riskin ja kyllähän tänäkin tien varressa jää kissoja autojen alle, kun leikkaamattomina lähtevät rimpsalle.
      PS. Muistakaa sitten että ärvestä pyydettyä ahventa/haukea/kuhaa ei saa antaa kissoille raakana. Merestä pyydetty ok sekä särkikalat 

      Lainaa

    26. Häikäilemätön myyrä 6.10.2022 7:26
      Tulos: +88 (90 ääntä)
      Maahanmuuttovirasto tainnut kerätä brittikissan talteen, brexitin takia olisi tarvinnut työviisumin hiirien metsästystä varten.

      Lainaa

    27. Koherentti ankka 6.10.2022 7:36
      Tulos: +61 (65 ääntä)
      Ennenaikainen siili: Woot? Multa on mennyt tämä ohi. Oisko linkkiä?
      Ei ole kun tuo surutta yliajaminen on paskapuhetta. Varmaan viitataan Oulun seutuvilla sattuneeseen tapaukseen, josta viranomaisetkin on sanoneet että ei olisi ollut mitenkään estettävissä. Lapset on käsittämättömän nopeita liikkeissään ja yhden ainoan lapsenkin kanssa voi käydä niin, että huomio on kaksi sekuntia toisaalla ja sillä aikaa peruuttamaton vahinko tapahtuu. Tai vaikka huomio olis täysin siinä lapsessa, tämä ei kuule tai ymmärrä varoituksia ja väliin ei ehdi edes Usain Bolt.

      Lainaa

    28. Sysimusta alligaattori 6.10.2022 7:39
      Tulos: +50 (56 ääntä)
      Ainoa riikinkukko: Mitä hauskaa / mikä moka Akin jutussa on? Huono mieli tuosta vaan tuli.
      Ehkäpä liikennesääntöjä tuntematon osapuoli on todennäköisemmin kissa

      Lainaa

    29. Epäjalo henkilö 6.10.2022 7:56
      Tulos: +18 (28 ääntä)
      Tyhmyys tyhjentyy Akiin.

      Lainaa

    30. Maalattu kilpikonna 6.10.2022 8:24
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      Eikö tuo maaritin juttu ollut jo täällä, vai olenkohan jossakin muualla nähnyt? 🤔

      Lainaa

    31. Mutkikas kärpänen 6.10.2022 8:51
      Tulos: +38 (52 ääntä)
      Mammutti: Tuohan on erinomainen esimerkki niille, jotka antavat kissansa ulkoilla vapaasti. "Meidän kissa ei tee ikinä mitään pahaa ja osaa varoa autoja."  Ei tämän sivun tarkoitus ole julkaista pelkästään hauskoja juttuja. Viihdettä on muunkinlaista.
      Typeryydessä tosiaan on pieni viihdearvo, mutta se ei ylitä kissan heitteilejätön ja yliajon aiheuttamaa mielipahaa.
      Kissoja ei päästetä irti vaan ulkoilutetaan valjaissa taluttaen. Älkää olko Traumcity.

      Lainaa

    32. Ylläoleva järvisieni 6.10.2022 9:09
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Setäti: Kielletään frekvenssitaajuus.
      Alles ist verboten!

      Lainaa

    33. Tulos: -29 (61 ääntä)
      Kaksipitkä muovipussi: Mitähän Ilonalle olisi pitänyt vastata? Savolaisella Tokmannilla tuo olisi juuri oikea vastaus, mitäs kyselee typeriä. Ei kai kassatyöntekijän tarvitse alkaa tuotteita kehumaan epävarman asiakkaan houkuttelemiseksi, ja tuskin he saavat sanoa, että meidän kissa ei suostunut tuota edes maistamaan. Olen [...]
      Asiakaspalvelun ainoat vaihtoehdot eivät ole oikean vastauksen tietäminen ja sarkastinen läppä. 
      Huumori on taitolaji varsinkin asiakaspalvelussa, se vaatii tilanne- ja naamanlukutaitoa. Parempi on ilman, kuin riskillä yli. Ilonan saama vastaus on kyllä täysin invalidoiva. Vitsissä naurettiin hänelle, ei hänen kanssaan. Hyvään asiakaspalveluun voi monestikin kuulua huumori, mutta sen kuuluisi tehdä tilanne mukavammaksi asiakkaalle, eikä toisin päin. Asiakaspalvelijan ei kuulu ensireaktionaan ilmaista, että asiakkaan kysymys on typerä, vaikka se olisikin, ja tuo kissanruokakysymys ei edes asiakkaiden esittämien kysymyksien skaalalla sitä ole. 
      Huomaan olevani näissä asiakaspalveluasioissa itse vähän sellainen vanhoja aikoja haikaileva setä (vaikka minusta tulikin aikuinen vasta 2000-luvun puolella), jonka mielestä asiakaspalvelijoiden pitäisi edelleen olla asiakkaita varten eikä toisin päin. Mitä se kertoo yhteiskunnasta, jos ei edes ammattinsa valinnut voi palkkaa vastaan hoitaa tilanteita muiden ihmisten kanssa asiallisesti?  
      Asiakkaat toki pahastuvat usein turhan päiten ihan mistä tahansa eikä tämä nyt ollut minusta mikään fb-ruikutuksen arvoinen asia Ilonaltakaan, mutta asiakaspalvelijan pitäisi tietää tämän kaltaisia ihmisiä olevan kuitenkin aika paljon ja ymmärtää varautua siihen että työntekijän itseään viihdyttäväksi tarkoitettu vitsi ei välttämättä jätä hyvää mieltä. 

      Lainaa

    34. Seinään piirretty ahma 6.10.2022 9:32
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Ainoa riikinkukko: Mitä hauskaa / mikä moka Akin jutussa on? Huono mieli tuosta vaan tuli.
      "Annan eläimeni liikkua vapaasti luonnossa ja autoteillä, silti syytän sen kuolemasta kaikkia muita paitsi itseäni joka oikeasti olen se ainoa syyllinen sen kuolemaan". Huono mieli tulee pelkästään siitä Aki tuskin koskaan osaa laskea 1+1 tämän suhteen.

      Lainaa

    35. Lälly haisunäätä 6.10.2022 9:41
      Tulos: +63 (63 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Maaritin kommenttia "toivottavasti sitä ei ole loukutettu" ihmettelen. Sehän olisi hieno juttu, jos kissa olisi saatu loukutettua ja vietyä eläinsuojelutaholle, koska sieltä Maarit saa maksua vastaan kissansa terveystarkastettuna ja ennen kaikkea hengissä.
      Maarit saattaa pelätä kuopiolaista tapausta, jossa kissa oli houkuteltu loukkuun kotipihasta omistajan ollessa sisällä ilman että tälle oli sanottu yhtään mitään. Loukutettu kissa oli viety suoraan eläinlääkärille joka oli sen lopettanut heti. Ilman että oli tarkistanut onko sirua. Loukuttajat olivat sanoneet sen olevan villiintynyt naaras, mutta se oli urospuolinen leikattu rotukissa. Tätä ollaan menossa selvittämään oikeuteen, tapahtui tänä kesänä.

      Lainaa

    36. Jussi Pattitussi 6.10.2022 9:54
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      Frekvenssitaajuus-sanan käyttäja syönee keittosoppaa ja säilyttää rahojaan kukkarolompakossa.

      Lainaa

    37. Tulos: +42 (54 ääntä)
      Sysimusta alligaattori: Ehkäpä liikennesääntöjä tuntematon osapuoli on todennäköisemmin kissa
      Eipä tuo Aki tunne lakia itsekään. Esimerkiksi sitä että kissaa ei saa päästää vapaasti ulos. Ensinnäkin kissa on pidettävä kytkettynä taajamissa, ja toisaalta vieraslajien päästäminen luontoon on myös laitonta. Villit kissapopulaatiot ovat juuri tätä.

      Lainaa

    38. Tulos: +48 (50 ääntä)
      Setäti: Kielletään frekvenssitaajuus.
      Sopii, kunhan trafiikkiliikenne ja gravitaatiopainovoima sallitaan.

      Lainaa

    39. Tulos: +25 (31 ääntä)
      Nyt ei Ilonan nimi kohtaa huumorintajun kanssa.

      Lainaa

    40. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Jimbo: Moka on päästää kissa kulkemaan vapaana ulkona ja sitten olka järkyttynyt kun se juoksee auton alle. Eikä liikennesäännöissä taida olla kissoista tai niiden väistämisestä mitään. Autokoulussakin kerrottiin että mitään peuraa pienempää ei väistetä, koska väistäminen on vaarallisempaa kuin osuminen.
      Samaa mieltä tosta, että moka on toi ”kissa ei ole vaarassa, oho, kissa kuoli ilmeisen vapaana liikenteen seassa syntyvän vaaran takia, törkeää käytöstä muilta” tekopyhyyden takia. Kissojen vapaana olossa ensimmäinen huoli on aina liikenne (ellei olla jossain ihan korvessa). Toisena sitten kotoaan eksyneillä kylmä ja nälkäkin toki. Vapaana pidettävillä myös niiden aiheuttama tuho linnuille. 
      Tää vanhojen äijien tuhanteen kertaan hekoteltu väistämissääntö toiminee 120 nopeudessa motarilla etenkin hämärissä. Valoisalla ja vähän hitaammassa vauhdissa voi kyllä katsoa peiliin (onko ketään ihan pyrstössä) ja ainakin vähän jarrutella ja taajamassa/taajamanopeudessa myös väistää. Kyllä se törmäyksen välttäminen silti olisi se ideaali ratkaisu.

      Lainaa

    41. Tulos: +36 (40 ääntä)
      Kaksipitkä muovipussi: Mitähän Ilonalle olisi pitänyt vastata? Savolaisella Tokmannilla tuo olisi juuri oikea vastaus, mitäs kyselee typeriä. Ei kai kassatyöntekijän tarvitse alkaa tuotteita kehumaan epävarman asiakkaan houkuttelemiseksi, ja tuskin he saavat sanoa, että meidän kissa ei suostunut tuota edes maistamaan. Olen [...]
      Ilona on melkoinen ilopilleri. Ymmärrän, et Megaeläimessä toivoo saavansa jotain vastausta jos kysyy kissanruoan laadusta, mutta Tokmannilla toi on ihan hyvä vastaus, vaikka en savolaisesta ”lupsakkuudesta” aina perustakaan.

      Lainaa

    42. Tulos: +47 (55 ääntä)
      Pehmeä jänis: Eli kun seuraavan kerran on postaus että se teidän 15 kesänen mukula on taad kerran karannu kotoa, niin ihan luvan kanssa saa painaa kaasun pohjaa ja käyttää konepellin kautta ja hylätä ruhon tiensyrjää? Ok
      Miksi oletat, että kissan yli on ajettu tahallaan? Kuka helvetti niin tekisi?

      Lainaa

    43. Tulos: +41 (41 ääntä)
      Häikäilemätön myyrä: Maahanmuuttovirasto tainnut kerätä brittikissan talteen, brexitin takia olisi tarvinnut työviisumin hiirien metsästystä varten.
      Onkohan houkuteltu brittiaksenttia matkimalla?

      Lainaa

    44. Tulos: +8 (22 ääntä)
      Sauna-ahon levähdysalueella? Eli lähistöllä on autotie/joku maantie tms? Ja olet ulkopaikkakuntalainen/läpikulkumatkalla, koska olet pysähtynyt levähdysalueelle. Eli kissalle täysin vieras ympäristö. Kannattaako päästää vapaaksi?

      Lainaa

    45. Symppis hämähäkki 6.10.2022 12:40
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Pehmeä jänis: Eli kun seuraavan kerran on postaus että se teidän 15 kesänen mukula on taad kerran karannu kotoa, niin ihan luvan kanssa saa painaa kaasun pohjaa ja käyttää konepellin kautta ja hylätä ruhon tiensyrjää? Ok
        Mistä sinä puhut? Olisin silkkaa myötätuntoa, jos Akin postaus olisi kuulunut "Voi h-tti, kissa karkasi, tässä tuntomerkit, tuokaa se tänne jos näette, palkkio -Edit. Voi tuhat kertaa helvetti, joku ajoi sen päälle". Sattuuhan sitä, että kissa lähtee menemään vailla varoitusta, ja toki pyrkisin sekä kissan että muksun jotka olisivat luvatta omilla teillään palauttamaan kotiin, ei ajamaan päälle. 
        Ei kissan päälle saisi ajaa. Mutta ei sitä myöskään saa heittää kotoaan ulos vaikka minkä armoille, sen enempää kuin lapsiakaan. Jos niin tekee, no, jos lyö päätään seinään, tulee pää kipeäksi. Ei syytä ja seurausta ole maailman Akeja  varten peruttu.

      Lainaa

    46. Kykenemätön peura 6.10.2022 13:00
      Tulos: +49 (49 ääntä)
      Lälly haisunäätä: Maarit saattaa pelätä kuopiolaista tapausta, jossa kissa oli houkuteltu loukkuun kotipihasta omistajan ollessa sisällä ilman että tälle oli sanottu yhtään mitään. Loukutettu kissa oli viety suoraan eläinlääkärille joka oli sen lopettanut heti. Ilman että oli tarkistanut onko sirua. Loukuttajat [...]
      Kuulostaapa kauhealta! Kaikenalisia hulluja kissanloukuttajia sitä liikkuukin vapaana. Aika pahasti on eläinlääkärikin mokannut, jos on noin vaan mennyt lopettamaan kissan tarkistamatta mitään. Kyllähän siru pitäisi ihan aina tarkistaa ja tuojan tarina ainakin sen verran vahvistaa, että sukupuoli on oikein. Luulisi myös eläinten kanssa ammatikseen työskentelevän osaavan ulkonäöstä ja käytöksestä vähän arvailla onko kyseessä oikeasti villiintynyt kissa.

      Lainaa

    47. It's a deal 6.10.2022 13:03
      Tulos: -7 (33 ääntä)
      Minulle on ikuinen paradoksi siinä, että eläimille pitäisi antaa ainoastaan niiden luonnollista ravintoa, muuten on saatana. Sitten joku samasta sakista sanoo että purkissa oleva tonnikala jossain kastikkeessa on kissalle hyväksi, näkeehän sen jo hinnasta ja lisätyistä vitamiineista ja hivenaineista. Ja silti erämaan liskoille pitää syöttää jäävuorisalaattia ja paprikaa. Tästä ei puutu kuin karhu sanomassa toiselle "Älä nyt sitä syö, siinä ei ole tarpeeksi tiamiinia, niasiinia ja riboflaviinia."

      Lainaa

    48. Kykenemätön peura 6.10.2022 13:39
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Kykenemätön peura: Kuulostaapa kauhealta! Kaikenalisia hulluja kissanloukuttajia sitä liikkuukin vapaana. Aika pahasti on eläinlääkärikin mokannut, jos on noin vaan mennyt lopettamaan kissan tarkistamatta mitään. Kyllähän siru pitäisi ihan aina tarkistaa ja tuojan tarina ainakin sen verran vahvistaa, että sukupuoli on [...]
      Jäi tämä sen verran vaivaamaan mieltä, että piti selvittää tarkemmin. Varmaan tästä tapauksesta kyse: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/02533e30-911a-4e96-a3ae-4fe8e6790e46
      Kammottavaa.

      Lainaa

    49. Tulos: +33 (35 ääntä)
      Kykenemätön peura: Kuulostaapa kauhealta! Kaikenalisia hulluja kissanloukuttajia sitä liikkuukin vapaana. Aika pahasti on eläinlääkärikin mokannut, jos on noin vaan mennyt lopettamaan kissan tarkistamatta mitään. Kyllähän siru pitäisi ihan aina tarkistaa ja tuojan tarina ainakin sen verran vahvistaa, että sukupuoli on [...]
      Niinpä! Oon aina luullut että eläinlääkärit on eläinten puolella ja eläimen lopettaminen on asia jota ei turhaan tehdä. Varsinkaan tutkimatta ensin ja yrittämättä ottaa yhteyttä omistajaan tms.

      Lainaa

    50. Riippuva nauta 6.10.2022 15:23
      Tulos: +24 (38 ääntä)
      Kissan paikka ei ole tuhoamassa luontoa. Pitäkää kissat kiinni tai sisällä.

      Lainaa

    51. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Kisun ilme kalasta: 🤨

      Lainaa

    52. Turkoosi pussieläin 6.10.2022 16:45
      Tulos: +68 (68 ääntä)
      Myönnän olevani keskiverto neurotyypillistä kirjaimellisempi, mutta minun mielestäni "en tiedä kun en ole maistanut" ei ole mikään vitsi vaan ihan oikea vastaus kysymykseen.

      Lainaa

    53. Symppis hämähäkki 6.10.2022 17:03
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Laura: Niinpä! Oon aina luullut että eläinlääkärit on eläinten puolella ja eläimen lopettaminen on asia jota ei turhaan tehdä. Varsinkaan tutkimatta ensin ja yrittämättä ottaa yhteyttä omistajaan tms.
        Luulen, että noin yleensä ovatkin. Mistä tahansa ryhmästä löytyy joku, joka ei osaa tai viitsi hoitaa ammattiaan kunnolla. Toivottavasti eläinlääkärinoikeudet voi menettää kuten lääkärinoikeudet, tai jos ei, niin sitten puskaradio toimii. En itse ainakaan veisi kissaani kilometrin säteelle tyypistä, joka lopettaa tyyliin "ups". Siksihän kissalla on siru, että jos se jotenkin karkaa, niin se saadaan palautetuksi. (Omakin kissani on kerran karannut, se halusi katukissojen kanssa hillumaan -asuimme paikassa, ei Suomessa, jossa sellaisia oli viljalti. Tuli tosin takaisin aika haipakkaa, kun kävi ilmi, etteivät katukissojen "leikit" sovi hemmotellulle sohvaeläimelle).

      Lainaa

    54. Tulos: +3 (29 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Mun kissat ulkofilee vapaasti. Ovat toki leikattuja ja maantielle parisataa metriä niin eivätkä sinne juurikaan mene. Pääosin tuvassa.Tiedostan riskin ja kyllähän tänäkin tien varressa jää kissoja autojen alle, kun leikkaamattomina lähtevät rimpsalle. PS. Muistakaa sitten että ärvestä pyydettyä [...]
      Itsekin tykkään metsästää erityisesti harvinaisia pikkulintuja. Katson mistä lintu lähtee nirri pois ja munat pesästä pannulle. Vapautan kettuja ja minkkejäkin luontoon sekä kissapoikueita kunhan ovat sen verran kasvaneet että pystyvät itse metsästää. Kiitos kun löytyy toinen kaltaisesi luonnon ystävä joka auttaa pitämään luonnon ekosysteemin tasapainossa.
      Ihan oikeasti teitä kissaihmisiä jotka eivät välitä luonnosta eikä omasta eläimestä niin ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi te otatte niitä kissoja? Olen kuullut parista kaverista jotka aika surutta eikä eläintä pätkääkään säälien ottaa näitä kulkureita päiviltä. Niitä löytyy yllättävän paljon. Miksi haluat että kissasi voi joutua kokemaan jopa sadistisen lopun? Jotkut pitävät täällä kaupungissakin kissojaan vapaana ja olen itsekin miettinyt kun kylmällä tulevat lämmittelemään auton konepellille (joka naarmuuntuu kynsistä) miten saada se loukutettua ja omistaja kiinni että saisi maalata auton omistajan piikkiin. Eli kannattaa miettiä myös sitä kuinka kalliiksi kissan tekemät vahingotkin voi tulla omalle kukkarolle. Olisin nimittäin pitänyt huolen että jos pienikään sävyero jää niin koko auto maalataan ja se ei ole ihan halpaa lystiä.

      Lainaa

    55. Tulos: -1 (5 ääntä)
      traumcity: Nykyään kissat on ihan pilalle hemmoteltuja, joten ihmekös tuo että hapanta naamaa näytetään ja mikään ruoka ei kelpaa. Hassu hattu päähän, viedään eläinlääkärille jokaisesta pikkuvaivasta ja on kunnossa huuhaarokotukset ja varmaan henkivakuutuskin. Varsinkin rotukissojen kohdalla asia on näin, [...]
      Itse kissanomistajana olen kanssasi samaa mieltä. Eihän tuokaan tauno sapuskastaan syö lihanpaloja, mutta se on itseopittua. En kai se minäkään ihan niin pässi ole, että ostan katille pussitolkulla sapuskaa ja sitte opetan sen siihen, että muista nyt sitte jättää sitä rahanarvosta sapuskaa kippoosi. Oma katti käy kerran vuodessa lääkärintarkastuksessa jo ikänsäkin puolesta. Leegot tarkistetaan ja yleiskunto noin muutenkin. Madotetaan jokatoinen vuosi kun kyseessä sisäkatti. Sen kyllä myönnän, että leluja on ostettu iso kasa. Onko käytössä? No ei tietenkään!

      Lainaa

    56. Nuutunut kivi 6.10.2022 21:50
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Kiitos Alex!

      Lainaa

    57. Nuutunut kivi 6.10.2022 21:55
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Jaettu kotka: Tuossa on haluttu olla huumorintajuinen, mutta itse olen oppinut (savolaisena) olemaan varsinkin täällä tosikkojen Pohjanmaalla hyvinkin varovainen vääräleukaisuuteni kanssa. Itse olisin vastannut vain, että "valitettavasti en osaa sanoa, kun minulla ei ole kokemusta kissoista". Jos olisi kissa, sitten varmaan osaisin vastata jotain muutakin.
      Eipä auta kertoa, että on niin maanmainiota sapuskaa kissalle tämä. Sitten asiakkaan kissa ei suostu syömään sitä ja tullaan kauppaan valittamaan, kun myyjä huijasi.

      Lainaa

    58. Kissanpissa 6.10.2022 23:43
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      Nimi: Joo, ei minunkaan kissa ymmärrä liikennesääntöjä, eikä aina katso eteensä, mutta aika törkeää silti kutsua kuollutta kissaansa sadistiseksi mulkuksi. Olisi voinut vain sanoa "harmittaa, kun omaa tyhmyyttäni annoin kissan kulkea vapaana ja nyt se jäi auton alle".
      Oliks tää sarkasmia vai enkö vaan tajunnut? :D luulin et se kyllä tarkoitti sadistiseksi mulkuksi sitä ihmistä joka sen päältä ajoi...mutta mistäpä tiiän. 
        Tosta toisesta mokasta missä kala makaa nurmella niin toivon että vietiin äkkiä veteen jos ei ruoaksi kelvannut, raasu kärsii maalla.

      Lainaa

    59. Kelvoton ananas 7.10.2022 7:22
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Ainoa riikinkukko: Mitä hauskaa / mikä moka Akin jutussa on? Huono mieli tuosta vaan tuli.
      Moka on siinä, kun ensin painotetaan, kuinka kissa ei ole vaarassa, vaikka vapaana liikkuvan kissan SUURIN Vaara on liikenne. Ja kappas, sitten se "ei vaarassa oleva" kisuli olikin jäänyt auton alle. Tästähän ne muut ihmiset olivat olleet huolissaan nähdessään kissan vapaana, mutta Akin mielestä se oli turhaa huolehtia kun eihän kissa ole vaarassa.

      Lainaa

    60. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Kultivoitunut satuhahmo: Kala ei kuulu kissan luontaiseen ruokavalioon niin eihän se raakana siten maistu. Vai oletteko nähneet kissoja tuolla vesillä särkiä pyytämässä?
      Meidän kissa kalasti juurikin särkiä laiturilta

      Lainaa

    61. Haudankaivaja 7.10.2022 9:29
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Kuunnelkaas kun tässä mun elektrosähköisessä saundiäänessä on hieno frekvenssitaajuus tällä volyymivoimakkuudella!

      Lainaa

    62. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Ilona ansaitsis vuoden mielensäpahoittaja palkinnon

      Lainaa

    63. Mälsä marsu 7.10.2022 14:45
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Ei se kissakaan liikennesääntöjä osaa.

      Lainaa

    64. Palvelualtis mehiläinen 7.10.2022 17:03
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      tosiasiassa niitäkin ihmisiä on, jotka ajaisivat ihan tahallaan sen kissan päälle. niin kuin joku ilmoitti netissä vapaana liikkuvasta kissasta, oli se tapettu ja nostettu puuhun viestin kera. ja joissain päin suomen maaseutua muutenkin ihmiset uhkailee ampua pihapiiriinsä tulevia kissoja. en uskaltaisi antaa kissani ulkoilla päineen ihan vain naapureidenkaan takia. ihme hommaa.

      Lainaa

    65. Lymfoidi avokado 7.10.2022 17:17
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      Pehmeä jänis: Eli kun seuraavan kerran on postaus että se teidän 15 kesänen mukula on taad kerran karannu kotoa, niin ihan luvan kanssa saa painaa kaasun pohjaa ja käyttää konepellin kautta ja hylätä ruhon tiensyrjää? Ok
      15 kesäset mukulat saa kulkea vapaana luonnossa, kissat ei

      Lainaa

    66. Lymfoidi avokado 7.10.2022 17:18
      Tulos: -9 (13 ääntä)
      Leuto persikka: Ei sinullakaan tuo autokoulussa opetettu sääntö ilmeisesti aivan ole tullut sisäistetyksi.Mitään peuraa pienempää ei väistetä JOS väistäminen on vaarallisempaa kuin osuminen. Jos voit aivan turvallisesti väistää, niin totta kai väistät peuraa, koiraa, kissa tai vaikka marsua.
      Peuroja suurempiako sitten väistät vaikka rekan alle..? 🤔

      Lainaa

    67. Neiti Knatterton 8.10.2022 15:08
      Tulos: -8 (20 ääntä)
      Aki on sukua niille omasta mielestään nokkelille metsästäjille, jotka kirjoittelevat nettiin hassunhauskoja kommentteja: "Ei eläimiä saa ampua! Minä ainakin ostan jauhelihaa marketista. terveisin Eläinsuojelija. rehreh" Akilla ei ole mitään kissaa ollutkaan, tod.näk. rotweiler. Suomen järjestyslain mukaan kotikissaa saa pitää vapaana koko Suomessa, taajaman sisäpuolella se ei kyllä kannata. Raivoaminen varmasti helpottaa kontrollofriikkejä - mutta laki on laki.

      Lainaa

    68. Tulos: +24 (24 ääntä)
      Virtuaalinen high five Tokmannin myyjälle.

      Lainaa

    69. Aurinkolasiton Noita 8.10.2022 23:58
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      MT: Meidän kissa kalasti juurikin särkiä laiturilta
      Mun kissa nappaili ahvenen pieniä poikasia laiturin alta aina muutaman kesässä.
      Ja mökki on hyvin pienellä kivisellä saarella.
      Ei muuta metsästettävää, eikä liikennettä missään suunnassa. Miltei sama kuin ulkoiluhäkki pihassa, joskin isolla vallihaudalla.
      Mutta että kissa liikenteen lähistöllä vapaana kulkisi...

      Lainaa

    70. Tulos: -6 (24 ääntä)
      Palvelualtis mehiläinen: tosiasiassa niitäkin ihmisiä on, jotka ajaisivat ihan tahallaan sen kissan päälle. niin kuin joku ilmoitti netissä vapaana liikkuvasta kissasta, oli se tapettu ja nostettu puuhun viestin kera. ja joissain päin suomen maaseutua muutenkin ihmiset uhkailee ampua pihapiiriinsä tulevia kissoja. en [...]
      Tietenkin ampuminen on väärin, mutta uhkailijoita silti ymmärrän joissain tilanteissa. Kyllähän se ottaa päähän jos on lukuisia kertoja asiasta sanonut, mutta silti omistaja päästää kerrasta toiseen kissansa häiritsemään naapureita ja naapuruston luontoa, kuseksimaan kuistille, lasten hiekkalaatikkoon tai muuten turmelemaan omaisuutta.

      Lainaa

    71. Palvelualtis mehiläinen 9.10.2022 11:23
      Tulos: +4 (14 ääntä)
      Henna: Tietenkin ampuminen on väärin, mutta uhkailijoita silti ymmärrän joissain tilanteissa. Kyllähän se ottaa päähän jos on lukuisia kertoja asiasta sanonut, mutta silti omistaja päästää kerrasta toiseen kissansa häiritsemään naapureita ja naapuruston luontoa, kuseksimaan kuistille, lasten hiekkalaatikkoon tai muuten turmelemaan omaisuutta.
      Jostakin syystä harvemmalle tulisi vastaavassa tilanteessa mieleenkään ampua toisen koiraa, mikä osoittaa vain sen, kuinka arvottomana eläimenä kissaa yhä pidetään. Ymmärrän toki harmituksen. On silti mautonta uhkailla toisen perheenjäsenen tappamisella. Noh, josko tulevaisuus korjaa, kun ihmiset lakkavat pitämästä kissojaan irti.

      Lainaa

    72. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Melko typerää kysellä onko kissanruoka hyvää. Ihan on kissakohtaista mikä ruoka arvon karvakerälle kelpaa, ja sekin voi vaihtua hetkellä millä hyvänsä. Ainoa tapa selvittää kelpaako kissalle jokin tietty ruoka on ostaa ja kokeilla, on 100 % turhaa kysellä kenenkään ihmisen mielipiteitä.

      Lainaa

    73. Kaikkivaltias vesinokkaeläin 9.10.2022 16:45
      Tulos: -3 (17 ääntä)
      Palvelualtis mehiläinen: Jostakin syystä harvemmalle tulisi vastaavassa tilanteessa mieleenkään ampua toisen koiraa, mikä osoittaa vain sen, kuinka arvottomana eläimenä kissaa yhä pidetään.
      Ei osoita. Osoittaa sen, että kissoja ihan hemmetisti enemmän vapaana tuolla luonnossa. Mikäli koiria olisi yhtä paljon luontoa tuhoamassa, niin eiköhän reaktiot olisi ihan samanlaisia.

      Lainaa

    74. Palvelualtis mehiläinen 9.10.2022 18:13
      Tulos: -1 (21 ääntä)
      Kaikkivaltias vesinokkaeläin: Ei osoita. Osoittaa sen, että kissoja ihan hemmetisti enemmän vapaana tuolla luonnossa. Mikäli koiria olisi yhtä paljon luontoa tuhoamassa, niin eiköhän reaktiot olisi ihan samanlaisia.
      et sitten ole koskaan huomannut, kuinka paljon koiria pidetään irti taajamassa siitä huolimatta, että se on laitonta? joka päivä tulee täällä päin vastaan, että niin...

      Lainaa

    75. Synkkä roska 9.10.2022 20:18
      Tulos: +2 (18 ääntä)
      Palvelualtis mehiläinen: et sitten ole koskaan huomannut, kuinka paljon koiria pidetään irti taajamassa siitä huolimatta, että se on laitonta? joka päivä tulee täällä päin vastaan, että niin...
      Koiria juoksentelee yksinään pitkin pihoja kuten kissoja? Juu en ole huomannut. Vähän eri asia joku omistajan kanssa irrallaan ulkoileva koira kuin itsekseen pitkin pihoja "ulkoilevat" kissat.

      Lainaa

    76. Palvelualtis mehiläinen 10.10.2022 7:37
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Synkkä roska: Koiria juoksentelee yksinään pitkin pihoja kuten kissoja? Juu en ole huomannut. Vähän eri asia joku omistajan kanssa irrallaan ulkoileva koira kuin itsekseen pitkin pihoja "ulkoilevat" kissat.
      On eri asia juu. Irtokoirasta voi olla jonkun terveydelle välitöntä vaaraa. Kissojenkaan ei pitäisi kulkea vapaana, mutta eivät ne sentään ketään satuta/pelota, vaikka muuta harmia aiheuttavatkin.

      Lainaa

    77. Lerppu viinirypäle 11.10.2022 6:58
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Palvelualtis mehiläinen: On eri asia juu. Irtokoirasta voi olla jonkun terveydelle välitöntä vaaraa. Kissojenkaan ei pitäisi kulkea vapaana, mutta eivät ne sentään ketään satuta/pelota, vaikka muuta harmia aiheuttavatkin.
      Heh heh. Hyvä trolli. Ei satuta eikä pelota...

      Lainaa

    78. Luonnonkihara myyrä 11.10.2022 12:42
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Koherentti ankka: Ei ole kun tuo surutta yliajaminen on paskapuhetta. Varmaan viitataan Oulun seutuvilla sattuneeseen tapaukseen, josta viranomaisetkin on sanoneet että ei olisi ollut mitenkään estettävissä. Lapset on käsittämättömän nopeita liikkeissään ja yhden ainoan lapsenkin kanssa voi käydä niin, että [...]
      Lestadiolaisperheen pieni lapsi oli jäänyt auton alle oltuaan ilman valvontaa ulkona. Vanhempien kommentti: "Jumala antaa ja Jumala ottaa". Tämä tapahtui vastikään Oulun seudulla.

      Lainaa

    79. Madoton seepra 12.10.2022 1:16
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      traumcity: Nykyään kissat on ihan pilalle hemmoteltuja, joten ihmekös tuo että hapanta naamaa näytetään ja mikään ruoka ei kelpaa. Hassu hattu päähän, viedään eläinlääkärille jokaisesta pikkuvaivasta ja on kunnossa huuhaarokotukset ja varmaan henkivakuutuskin. Varsinkin rotukissojen kohdalla asia on [...]
      Toivottavasti sinut on ymmärretty kastroida.

      Lainaa

    80. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Syy, miksi mulla ei 37:n vuodenkaan iässä ole ajokorttia: en halua ajaa eläin päälle. Onneksi kävellen ja pyörällä pääsee, tosin katsoessa ruuhkaliikennettä tulee pakosti mieleen, että osalla kansasta taitaa olla jalat poikki, kun pitää joka paikkaan mennä autolla.

      Lainaa

    81. Ulkoneva kesyaasi 15.10.2022 2:01
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Honottava huuhkaja: Maaritin kommenttia "toivottavasti sitä ei ole loukutettu" ihmettelen. Sehän olisi hieno juttu, jos kissa olisi saatu loukutettua ja vietyä eläinsuojelutaholle, koska sieltä Maarit saa maksua vastaan kissansa terveystarkastettuna ja ennen kaikkea hengissä.
      Paitsi jos sattuu semmoinen eläinlääkäri ja loukuttajat kuin sille maine coon paralle. Olivat sen loukuttaneet oman mökkinsä pihasta ja villiksi väittivät niin eläinlääkäri mokoma meni ja lopetti. Sirutettu ja kaikkee

      Lainaa

    82. Yönmusta kettu 17.10.2022 8:33
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Ulkoneva kesyaasi: Paitsi jos sattuu semmoinen eläinlääkäri ja loukuttajat kuin sille maine coon paralle. Olivat sen loukuttaneet oman mökkinsä pihasta ja villiksi väittivät niin eläinlääkäri mokoma meni ja lopetti. Sirutettu ja kaikkee
      Kissan omistajile täysin tyypillistä välinpitämättömyyttä jättää kissansa ulos.

      Lainaa

    83. Upouuni pöllö 20.10.2022 8:20
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Toivottavasti Aki on myös tietoinen että on korvausvelvollinen jos kissaan törmänneeseen autoon tuli vaurioita. Vakuutus joo ois jees, jos kissa olisi karannut vahingossa, mutta tekstistä voi päätellä, että tuo vahinko on omalla välinpitämättömyydellä aiheutettu, joten sen vakuutuksenkin voi unohtaa.

      Lainaa

    84. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Aki varmaan yllättyisi saadessaan sadistiselta autoilijalta korvausvaatimuksia, jotka on vielä perusteltujakin

      Lainaa

    85. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Yönmusta kettu: Kissan omistajile täysin tyypillistä välinpitämättömyyttä jättää kissansa ulos.
       Kissat voivat karata. Omillenikin on joskus käynyt niin, vaikka niitä pidetään niin hermeettisesti suljettuna kuin ikinä mahdollista, ja ne, jotka suostuvat valjaisiin, kävelevät valvotusti hihnassa. Mistä sinä tiedät onko kissa luvattomalla matkalla, ja puoli naapurustoa voi olla ilmoitusten peitossa ja palkkiokin luvattu? (Viimeisin karkumatka omasta kodistani päättyi kissan spontaaniin palautumiseen -ei ulkona ollutkaan kivaa -kun olin jo printtaamassa "KATEISSA! PALKKIO!" -julisteita -ja se ei ehtinyt olla ulkona kuin vajaan tunnin). 
        Ja tosiaan koirat ovat pahempia. Koska osa kissoistani suostuu hihnaan, ei ole niin epätavallista kuin toivoisin, että vapaana oleva koira yrittää syödä ne. Onneksi olen hihnan toisessa päässä ja estän sen, mutta omistaja poikkeuksetta naureskelee että "haha, hassu koira, se leikkii". En haluaisi olla koirat vs kissat-ihminen, mutta mikä helvetti siinä on, että se, että lemmikkisi yrittää raadella minun lemmikkini on joku vitsi. Enkä ole kissan raatelemista ihmisistäkään kuullut, koirat sen sijaan...
        Autoni alle juoksi kerran kissa -se oli hauska tapaus (kissalle ei siis käynyt kuinkaan). Tiedän opinnoistani, että ihmisen kognitio ei toimi niin lineaarisesti kuin itsestä tuntuu, sitä havaitsee useita asioita samaan aikaan, mutta yleensä "minä" tulee niistä tietoiseksi vain yksi kerrallaan. Ainut kerta kun olen huomannut, että tasan samaan aikaan havaitsin kissan, tein huomiot muusta liikenteestä, ja löin jarrut pohjaan koska se oli turvallista. Oli tosi outoa ajatella monta asiaa samalla hetkellä ja havaita se. 

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: foliohattu, kadonnut, kala, karannut, kaupassa, kauppa, kissanruoka, kissat, kuollut, maistaa, ruoka, salaliittoteoria, taajuus, äänenpaino, ääni

  • Uusimmat

  • Kategoriat