Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Nimisekaannus

Nimi: Timo Virtanen. Ongelma: Yleinen.
Nimisekaannus

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 104 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Maidonvalkea greippi 1.12.2022 0:06
      Tulos: +198 (210 ääntä)
      Mun täytyy varmaan vaihtaa nimekseni Llona, koska Ilona on selvästi myös liian eksoottinen monille.

      Lainaa

    2. Litteä jänis 1.12.2022 0:19
      Tulos: +341 (357 ääntä)
      Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?

      Lainaa

    3. Pinkki karhu 1.12.2022 0:28
      Tulos: +130 (140 ääntä)
      Ai että kun töissä wolt kuskit tulee pyytämään tilausta. "Lisa?" Ja sitten ei löydy muuta kuin "Iisa"... Ja sama kaikkien i:llä alkavien nimien kanssa...

      Lainaa

    4. Tulos: +115 (121 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Sama täällä. Kun sen kerran erehtyy niin se iskostuu mieleen, varsinkin kun kyseisestä herrasta harvemmin lukee tai kuulee. Aivot oikoo missä voi säästääkseen prosessi tehoa tärkeisiin juttuihin ja hyppää sen yli minkä luulee jo tietävänsä.

      Lainaa

    5. Tornipöllö 1.12.2022 1:15
      Tulos: +225 (249 ääntä)
      Myönnän avoimesti nauraneeni Tötterströmille.

      Lainaa

    6. Tulos: +223 (231 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      ...??? Nyt en valehtele, lähden heti googlettamaan nimeä. Oon koko ajan kuvitellut Ilkaksi.

      Lainaa

    7. Esteetön lisko 1.12.2022 1:42
      Tulos: +90 (116 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Tai sit se vois olla myös Kiven likka eli Likka Kivi.

      Lainaa

    8. Uniikki torppa 1.12.2022 1:50
      Tulos: +167 (179 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      No hitsit. Meitä saattaa olla useamman joukko, jotka ilman tätä kommenttia edelleen lukis Ilkka... Feissarimokat opettaa (tai, kommenttiosio siis)!

      Lainaa

    9. Tallennettu soturi 1.12.2022 2:14
      Tulos: +127 (141 ääntä)
      Luulin iät ja ajat etttä se koomikko on nimeltään ILkka, eikä Iikka. Järkytys oli syvä, kun totuus paljastui.

      Lainaa

    10. Ovaali meduusa 1.12.2022 2:14
      Tulos: +207 (215 ääntä)
      Eräs vänkäsi että Aku Ankan tyttöystävä on Lines. Koita nyt siinä sitten selittää että se on Iines. Miten vaikeata se on käsittää että erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella niin ei siinä voi olla pieni l.

      Lainaa

    11. Tulos: -194 (212 ääntä)
      Tuo Karikoski-juttu on kyllä ihan feikki, eihän talonmiehiä ole ollut missään enää vuosikymmeniin.

      Lainaa

    12. Laskelmoiva ilves 1.12.2022 4:00
      Tulos: +113 (121 ääntä)
      clover: ...??? Nyt en valehtele, lähden heti googlettamaan nimeä. Oon koko ajan kuvitellut Ilkaksi.
      Ei helvetin helvetti. Tämä. Tunnen itseni tyhmäksi, mutta selkeesti meitä on monta.

      Lainaa

    13. Karnevaali-kenguru 1.12.2022 4:05
      Tulos: +193 (199 ääntä)
      Joku väitti instassa, että se yks kipale on nimeltään Levan polkka.

      Lainaa

    14. Tukintolvana 1.12.2022 4:32
      Tulos: -32 (62 ääntä)
      Itselläni on toisena nimenä Inari, eli olenkin Lnari. Huonompi homma nimellä Iro, joka onkin Lro.

      Lainaa

    15. Kimo persikka 1.12.2022 5:47
      Tulos: +48 (68 ääntä)
      En tajua mokaa Gettomasasta. ☹️ Onko kyse siitä, että albumin nimi jäänyt tyhjäksi?

      Lainaa

    16. Pehmeä jänis 1.12.2022 5:59
      Tulos: +73 (79 ääntä)
      Tornipöllö: Myönnän avoimesti nauraneeni Tötterströmille.
      You monster

      Lainaa

    17. Lannaton koala 1.12.2022 6:16
      Tulos: +83 (99 ääntä)
      Karnevaali-kenguru: Joku väitti instassa, että se yks kipale on nimeltään Levan polkka.
      Varsinkin Aasiassa tästä on tehty paljon versioita ja se on jo näköjään ihan vakiosti Levan polkka

      Lainaa

    18. Puuton alpakka 1.12.2022 6:22
      Tulos: +93 (103 ääntä)
      Mä niin ymmärrän Liroa! Terveisin Lita

      Lainaa

    19. Tulos: +98 (104 ääntä)
      I feel you Liro. T. Lina

      Lainaa

    20. Todisteeton kotieläin 1.12.2022 7:44
      Tulos: +117 (127 ääntä)
      Ai että naurattaa tuo Gettomasa, hän on ”tämän hetken suosituin suomalainen artisti” ja lehtijutun tekijäkään ei osaa nimetä hänen uutta albumiaan.

      Lainaa

    21. Kokenut hanki 1.12.2022 7:45
      Tulos: -12 (56 ääntä)
      Tornipöllö: Myönnän avoimesti nauraneeni Tötterströmille.
      Yritin google-hakua ja sain selville, että sukunimen kantajia on n.70-80, olipa yksi kilpamoottoripyöräilijä ja useampi yrittäjä, mutta kaipaan valoitusta, mikä mielleyhtymä aiheuttaa tirskahduksia?

      Lainaa

    22. Herkullinen Raato 1.12.2022 7:47
      Tulos: -103 (167 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Vieläkään en ole tajunnut miten se voi olla koomikko. Koomikoiden pitäisi olla hauskoja. Ilmeisesti myötähäpeä on ihmisistä hauskaa.

      Lainaa

    23. Vihanta soturi 1.12.2022 8:01
      Tulos: +66 (76 ääntä)
      Selkeästi tuplavokaali nimen alussa on hankala konsepti, varsinkin ulkomaalaisille. Kansainvälisessä työympäristössä suurin osa vääntää nimen vääräksi, vaikka sähköpostiosoitteesta näkee sen kaks vokaalia ja itse on kirjoittanut allekirjoitukseen oman nimen oikein.

      Lainaa

    24. Tulos: +70 (78 ääntä)
      Vihanta soturi: Selkeästi tuplavokaali nimen alussa on hankala konsepti, varsinkin ulkomaalaisille. Kansainvälisessä työympäristössä suurin osa vääntää nimen vääräksi, vaikka sähköpostiosoitteesta näkee sen kaks vokaalia ja itse on kirjoittanut allekirjoitukseen oman nimen oikein.
      Tuntuu olevan myös vaikeaa tuplavokaali keskellä nimeä, olen Miia, mutta silti, lähes poikkeuksetta kaikki meilit tulee Dear Mia/Mila tms. väännös.

      Lainaa

    25. Simpsakka flamingo 1.12.2022 8:23
      Tulos: +44 (78 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Tää on taas näitä mandela-efektejä, voin melkein VANNOA että se on ollut Ilkka Kivi... 😳

      Lainaa

    26. Mahtaileva mandariini 1.12.2022 8:25
      Tulos: +13 (27 ääntä)
      Tornipöllö: Myönnän avoimesti nauraneeni Tötterströmille.
      Samat.

      Lainaa

    27. Tulos: +59 (67 ääntä)
      Juomari: Tuo Karikoski-juttu on kyllä ihan feikki, eihän talonmiehiä ole ollut missään enää vuosikymmeniin.
      Meidän kerrostalossa Hgin Kalliossa oli kyllä ainakin vielä 10 v. sitten. En tiedä onko enää, kun muutin pois. Mutta se oli kyllä kivaa!

      Lainaa

    28. Kullattu patsas 1.12.2022 8:59
      Tulos: +181 (187 ääntä)
      Tein joskus asiakaspalvelutyötä puhelimessa, ja kun asiakas esitteli itsensä Marjaksi, en saanut ensin selvää, onko hän Maria vai Marja. Kysyin sitten "Onkos tuo Marja j:llä vai Maria i:llä?", johon asiakas huusi vihaisena "EIKUN MARJA ÄMMÄLLÄ, M-KIRJAIMELLA ALKAA!"

      Lainaa

    29. Kirjailtu alpakka 1.12.2022 9:01
      Tulos: +75 (85 ääntä)
      Juomari: Tuo Karikoski-juttu on kyllä ihan feikki, eihän talonmiehiä ole ollut missään enää vuosikymmeniin.
      Kiinteistönhuollossa työskennelleenä, talonmiehiä on yhä, mutta ovat todella harvinaisia. Meillä oli yksi kohde, jossa oli talkkari, avainhallinta ja muutama muu aspapuolen juttu sitten meiltä.
      Meillä oli kyllä tapana laittaa oveen tasan, mitä asukas pyysi, jos vaan suinkin mahtui. Hämmästyttävän paljon mahtuu. 

      Lainaa

    30. Rakastettu nuija 1.12.2022 9:07
      Tulos: +42 (48 ääntä)
      Ovaali meduusa: Eräs vänkäsi että Aku Ankan tyttöystävä on Lines. Koita nyt siinä sitten selittää että se on Iines. Miten vaikeata se on käsittää että erisnimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella niin ei siinä voi olla pieni l.
      Väännetty tuloksetta myös Black Sabbathin Tony Lommista...

      Lainaa

    31. Tulos: -89 (111 ääntä)
      Miten Tiijojen/ Tiiojen kanssa siis saa toimia, jos ei ole sopivaa kysyä kirjoitusasusta, eikä toisaalta olettaa että kirjoitetaan J:llä tai ilman? Omaan korvaan kuulostavat lausuttuna samalta nimeltä.

      Lainaa

    32. Syrjäytynyt etana 1.12.2022 9:26
      Tulos: +71 (81 ääntä)
      Juomari: Tuo Karikoski-juttu on kyllä ihan feikki, eihän talonmiehiä ole ollut missään enää vuosikymmeniin.
      Mieheni isä on tälläkin hetkellä talonmiehenä Kirkkonummellaisessa kerrostalossa. Ja selkeästi hänellä hommia riittää, iltaisin ja viikonloppuisinkin kun välillä käy kylässä aina on puhelin soimassa ja jollain asukkaalla hätä. Useimmiten tuntuu avaimet unohtuneen, mutta ratkoo myös pienet rempat ja valitukset.

      Lainaa

    33. Altis kantojuhta 1.12.2022 9:37
      Tulos: +80 (86 ääntä)
      Liro parka. Halveksii nimeään niin, että kirjoittaa sen Facebookkiinkin pienellä alkukirjaimella.

      Lainaa

    34. Ponneton preeriasusi 1.12.2022 9:41
      Tulos: +81 (91 ääntä)
      Kullattu patsas: Tein joskus asiakaspalvelutyötä puhelimessa, ja kun asiakas esitteli itsensä Marjaksi, en saanut ensin selvää, onko hän Maria vai Marja. Kysyin sitten "Onkos tuo Marja j:llä vai Maria i:llä?", johon asiakas huusi vihaisena "EIKUN MARJA ÄMMÄLLÄ, M-KIRJAIMELLA ALKAA!"
      Minä ymmärrän, että ero on vaikea kuulla, koska se on vaikea sanoakin puhelimessa niin, että toinen varmasti ymmärtää oikein, joten sanon usein: "Marja jiillä niin kuin mustikka, eli se marja." Näin olen yleensä saanut itseni ymmärretyksi.
      t: Marja

      Lainaa

    35. Intiimi sorsa 1.12.2022 9:45
      Tulos: +49 (57 ääntä)
      Juomari: Tuo Karikoski-juttu on kyllä ihan feikki, eihän talonmiehiä ole ollut missään enää vuosikymmeniin.
      Muutin viime vapun tienoilla pois taloyhtiöstä jossa oli oma talonmies. Joten kyllä noita edelleen löytyy.

      Lainaa

    36. Pelottava ahma 1.12.2022 10:01
      Tulos: +71 (81 ääntä)
      Öm: Miten Tiijojen/ Tiiojen kanssa siis saa toimia, jos ei ole sopivaa kysyä kirjoitusasusta, eikä toisaalta olettaa että kirjoitetaan J:llä tai ilman? Omaan korvaan kuulostavat lausuttuna samalta nimeltä.
      Tiija-nimisiä on Suomessa kastettu yhteensä "alle 65" (todellisuudessa lienee huomattavasti vähemmän, nimipalvelu kun ei anna yksittäisistä nimistä tietoa vaan laskee ne "alle 5" -kategoriaan) joten turvallisinta lienee olettaa, että kyseiseen nimeen ei J:tä tule. Jos tulee, niin henkilö on varmasti oppinut sanomaan siitä erikseen tai lausumaan niin selvästi että erottaa. Luulisin, että "onko nimessä yksi vai kaksi i:tä" on sen sijaan täysin sovelias kysymys.
      Katsoin samat tilastot nimille Piija (alle 40) ja Miija (alle 86), joista kieltämättä yllätyin. Olisin arvellut näistä Piijan yleisimmäksi, mutta harvinaisia yhtä kaikki. 

      Lainaa

    37. Kyllästynyt pussieläin 1.12.2022 10:17
      Tulos: +39 (47 ääntä)
      Juomari: Tuo Karikoski-juttu on kyllä ihan feikki, eihän talonmiehiä ole ollut missään enää vuosikymmeniin.
      Meidän taloyhtiössä kyllä on ihan tälläkin hetkellä. Siitä en tiedä onko hänellä rouvaa. Myös edellisessä taloyhtiössä oli talonmies ja hänen rouvansa kanssa puhuin joskus puhelimessa.

      Lainaa

    38. Harvennettu perhonen 1.12.2022 10:22
      Tulos: +81 (87 ääntä)
      Täältä myös sympatiat Lirolle. T. Liris, joka vielä sattui muuttamaan ulkomaille ja kuulee nyt tuon lähes päivittäin..

      Lainaa

    39. Rouka mäyrä 1.12.2022 10:30
      Tulos: +30 (38 ääntä)
      Juomari: Tuo Karikoski-juttu on kyllä ihan feikki, eihän talonmiehiä ole ollut missään enää vuosikymmeniin.
      Meillä on 
      pääkaupunki seudulla sijaitsevassa taloyhtiössä oma talonmies

      Lainaa

    40. Sievistelevä mansikka 1.12.2022 10:53
      Tulos: +107 (115 ääntä)
      Pelottava ahma: Tiija-nimisiä on Suomessa kastettu yhteensä "alle 65" (todellisuudessa lienee huomattavasti vähemmän, nimipalvelu kun ei anna yksittäisistä nimistä tietoa vaan laskee ne "alle 5" -kategoriaan) joten turvallisinta lienee olettaa, että kyseiseen nimeen ei J:tä tule. Jos tulee, niin henkilö on [...]
      Minä en ole ikinä kuullutkaan että missään noista edes voisi olla j. Yhdellä vai kahdella i:llä sen sijaan on ihan vakiokysymys.

      Lainaa

    41. Arvonen vesinokkaeläin 1.12.2022 11:20
      Tulos: +47 (75 ääntä)
      Herkullinen Raato: Vieläkään en ole tajunnut miten se voi olla koomikko. Koomikoiden pitäisi olla hauskoja. Ilmeisesti myötähäpeä on ihmisistä hauskaa.
      Kerrotko kuinka monta live-keikkaa tai stand-up-esitystä olet katsonut?

      Lainaa

    42. Äänetön robotti 1.12.2022 11:30
      Tulos: +77 (83 ääntä)
      Harvennettu perhonen: Täältä myös sympatiat Lirolle. T. Liris, joka vielä sattui muuttamaan ulkomaille ja kuulee nyt tuon lähes päivittäin..
      Repesin tälle. 😅 Sä oot kirjaimellisesti lirissä nyt.

      Lainaa

    43. Herkullinen Raato 1.12.2022 11:35
      Tulos: -63 (93 ääntä)
      Arvonen vesinokkaeläin: Kerrotko kuinka monta live-keikkaa tai stand-up-esitystä olet katsonut?
      Aivan nyt ymmärrän paremmin. Eli asenne on oltava se, että kaikkihan häntä pitää hauskana. Jos olet toista mieltä olet väärässä ja naurettava on. Muuten kärsit ja naurat.

      Lainaa

    44. Tulos: +64 (112 ääntä)
      Herkullinen Raato: Vieläkään en ole tajunnut miten se voi olla koomikko. Koomikoiden pitäisi olla hauskoja. Ilmeisesti myötähäpeä on ihmisistä hauskaa.
      Noniin, löytyyhän sieltä yksi! Aloin jo ihmetellä kun täällä on mainittu tuo koomikko eikä heti ollut miljoona kommenttia siitä miten paljon "minä inhoan tota koomikkoa ja ihan kakkapylly vihervassari homo!" 🙄

      Lainaa

    45. Itseasiassa 1.12.2022 11:50
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Katsoin aikoinaan Naurun tasapaino -ohjelman, josta Iikka Kivi nousi kuuluisaksi, ja siitä asti olen muistanut hänet Iikkana. Pakko sanoa, ettei täällä näy vain Ilkka/Iikka-kauhisteluja.

      Lainaa

    46. Itseasiassa 1.12.2022 12:27
      Tulos: 0 (20 ääntä)
      Harvennettu perhonen: Täältä myös sympatiat Lirolle. T. Liris, joka vielä sattui muuttamaan ulkomaille ja kuulee nyt tuon lähes päivittäin..
      Mitä jos olisit vain Iris? Lris olisi jo hauskempi, kun voisi nauraa sen lausumiselle.

      Lainaa

    47. Itseasiassa 1.12.2022 12:31
      Tulos: +51 (65 ääntä)
      Herkullinen Raato: Aivan nyt ymmärrän paremmin. Eli asenne on oltava se, että kaikkihan häntä pitää hauskana. Jos olet toista mieltä olet väärässä ja naurettava on. Muuten kärsit ja naurat.
      Jos koomikon pitää aina naurattamassa, niin kannattaa muistaa Robin Williams. Juttujen ei ole pakko olla hauskoja, jos ei ole töissä.

      Lainaa

    48. Tottelematon kauris 1.12.2022 12:33
      Tulos: +54 (60 ääntä)
      Itseasiassa: Mitä jos olisit vain Iris? Lris olisi jo hauskempi, kun voisi nauraa sen lausumiselle.
      Luulen, et se on just se tupla-i mikä hämää. Kuitenkin Iris, Isis yms. on tunnettuja nimiä ihan cancainvälizestih.

      Lainaa

    49. Tulos: +2 (26 ääntä)
      Ponneton preeriasusi: Minä ymmärrän, että ero on vaikea kuulla, koska se on vaikea sanoakin puhelimessa niin, että toinen varmasti ymmärtää oikein, joten sanon usein: "Marja jiillä niin kuin mustikka, eli se marja." Näin olen yleensä saanut itseni ymmärretyksi. t: Marja
      Helpointa lienee ta-vut-taa nimi niin ei tule sekaannuksia.

      Lainaa

    50. Tulos: +78 (90 ääntä)
      Herkullinen Raato: Aivan nyt ymmärrän paremmin. Eli asenne on oltava se, että kaikkihan häntä pitää hauskana. Jos olet toista mieltä olet väärässä ja naurettava on. Muuten kärsit ja naurat.
      Lähinnä on saamarin puisevaa lukea ventovierailta tällaisia "ällistelyjä", kun on maailmankaikkeuden tavallisin asia, että eri ihmisistä eri jutut ovat hauskoja, ja AIVAN KAIKEN täällä ei tarvitse olla suunnattu juuri sinulle.
      Tuntuuko hyvinkin kiinnostavalta, jos minä pidän tässä seuraavaksi puheen, että en yhtään ymmärrä, miksi maksalaatikkoa on olemassa, kun se on pahaa ruokaa, enkä yhtään ymmärrä, miksi telkusta näytetään urheilua, kun se on tylsää, ja miksi on olemassa S-kokoisia vaatteita, koska eiväthän ne mahdu päälle? Niin, miksihän ihmeessä? Mahdollisesti siksi, että joku muu tykkää maksalaatikosta, joku muu on kiinnostunut urheilusta, ja joku muu ei ole näin läski muija? Ja täällä on muitakin ja muunlaisia ihmisiä kuin minä minä minä minä.
      (Oikeasti tykkään maksalaatikosta. Se oli vain esimerkki.)

      Lainaa

    51. Povekas joutsen 1.12.2022 14:41
      Tulos: -9 (23 ääntä)
      Höpö: Sama täällä. Kun sen kerran erehtyy niin se iskostuu mieleen, varsinkin kun kyseisestä herrasta harvemmin lukee tai kuulee. Aivot oikoo missä voi säästääkseen prosessi tehoa tärkeisiin juttuihin ja hyppää sen yli minkä luulee jo tietävänsä.
      Mulle se on samasta syytä aina Likka Kivi.

      Lainaa

    52. Vanhurskas kesyhanhi 1.12.2022 14:51
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Räjäytit mieleni. Oon kans aina lukenut sen "ilkkana" enkä "iikkana" :D

      Lainaa

    53. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Mulla oli ala-asteella Tötterström nimeä kantava kaveri, joten en oo jotenkaan koskaan kokenut sitä erikoisena. 🤔 Ja lähisuvussa Iita, joten tulee jotenkin oletuksena luettua myös Iikat oikein. 😄 Mieltä avartava keskustelu kuitenkin.

      Lainaa

    54. Puuton alpakka 1.12.2022 15:15
      Tulos: +54 (66 ääntä)
      Juomari: Tuo Karikoski-juttu on kyllä ihan feikki, eihän talonmiehiä ole ollut missään enää vuosikymmeniin.
      Nyt vasta kuulen, ettei miestäni ole ollut olemassa enää kymmeneen vuoteen.

      Lainaa

    55. Typerä neuvonantaja 1.12.2022 16:10
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Maidonvalkea greippi: Mun täytyy varmaan vaihtaa nimekseni Llona, koska Ilona on selvästi myös liian eksoottinen monille.
      Mutta sitten sen lukee jostain syystä LIONA

      Lainaa

    56. Nuutunut kivi 1.12.2022 17:36
      Tulos: +37 (45 ääntä)
      Puuton alpakka: Nyt vasta kuulen, ettei miestäni ole ollut olemassa enää kymmeneen vuoteen.
      Otan osaa.

      Lainaa

    57. Loistelias lokki 1.12.2022 17:49
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      En muista oonko kertonut ennen mutta kerron taas, kun oma nimi on tyyliin Janice. Läksin kerran puhelinkaupoille ja myyjä kirjotti kuittia kaupoista. Kysyi nimeä. Monesta vahigosta viisastuneena vastasin "Janice, ceellä." Myyjä kirjotteli laput loppuun ja ojensi ne naureskellen. Oli laittanut nimekseni CANISE 😑

      Lainaa

    58. Väsynyt Pupu 1.12.2022 18:24
      Tulos: +38 (46 ääntä)
      Mulla oli lemmikkikani nimeltä Tötterö, Tötterström hymyilytti koska olisi niin sopinut nimenjatkeeksi kanilleni; Tötterö Tötterström ❤

      Lainaa

    59. Soikea kalkkuna 1.12.2022 19:45
      Tulos: +14 (30 ääntä)
      Kullattu patsas: Tein joskus asiakaspalvelutyötä puhelimessa, ja kun asiakas esitteli itsensä Marjaksi, en saanut ensin selvää, onko hän Maria vai Marja. Kysyin sitten "Onkos tuo Marja j:llä vai Maria i:llä?", johon asiakas huusi vihaisena "EIKUN MARJA ÄMMÄLLÄ, M-KIRJAIMELLA ALKAA!"
      Tuokin kun lausuttaisiin niinkuin tavataan, selkeästi Ma-ri-a vs. Mar-ja eli siinä on tietty rytmi. Mar-Ja painotus myös toisella tavulla. Maria enempi pötköön ja iin kohdalla voi jopa nostaa vähän intonaatiota korostaakseen sitä i:tä. Ei tarvi toki venyttää ruotsalaisittain Mariiiia.

      Lainaa

    60. Sanaton alokas 1.12.2022 19:49
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Rakastettu nuija: Väännetty tuloksetta myös Black Sabbathin Tony Lommista...
      Jotku sanoo Toni Jommi vähän samassa hengessä kuin ionista (se fyssasta ja kemiasta tuttu sähkövarauksellinen hiukkanen) jotku puhuu jonina.

      Lainaa

    61. Nurja päärynä 1.12.2022 20:19
      Tulos: -18 (28 ääntä)
      Karnevaali-kenguru: Joku väitti instassa, että se yks kipale on nimeltään Levan polkka.
      Apua, mikä se sitten on?😅

      Lainaa

    62. Tulos: -18 (38 ääntä)
      Nurja päärynä: Apua, mikä se sitten on?😅
      IEVAN polkka, Ieva iillä on kai joku venäläinen versio Eevasta

      Lainaa

    63. Varoittava siili 1.12.2022 22:41
      Tulos: +63 (73 ääntä)
      Nimi: IEVAN polkka, Ieva iillä on kai joku venäläinen versio Eevasta
      *savolainen versio Eevasta

      Lainaa

    64. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Ei jumulauta. Mind blown. Lohduttavaa kuitenkin huomata ettei ole yksin.

      Lainaa

    65. Kalvas orja 1.12.2022 23:31
      Tulos: +47 (53 ääntä)
      Ponneton preeriasusi: Minä ymmärrän, että ero on vaikea kuulla, koska se on vaikea sanoakin puhelimessa niin, että toinen varmasti ymmärtää oikein, joten sanon usein: "Marja jiillä niin kuin mustikka, eli se marja." Näin olen yleensä saanut itseni ymmärretyksi. t: Marja
      Hetken tuijottelin tätä, että miten jonkun mielestä selkeyttää, jos sanoo jii niinkuin mustikka.

      Lainaa

    66. Sievistelevä mansikka 2.12.2022 0:12
      Tulos: +12 (24 ääntä)
      Kyöpeli: Lähinnä on saamarin puisevaa lukea ventovierailta tällaisia "ällistelyjä", kun on maailmankaikkeuden tavallisin asia, että eri ihmisistä eri jutut ovat hauskoja, ja AIVAN KAIKEN täällä ei tarvitse olla suunnattu juuri sinulle. Tuntuuko hyvinkin kiinnostavalta, jos minä pidän tässä [...]
      No siis tää kyseinen koomikko nyt kuuluu Feissarimokien vakiokiistanaiheisiin. Siitä vaan pitää kinata, ihan niin kuin tatskoista ja kissoista.

      Lainaa

    67. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Vihanta soturi: Selkeästi tuplavokaali nimen alussa on hankala konsepti, varsinkin ulkomaalaisille. Kansainvälisessä työympäristössä suurin osa vääntää nimen vääräksi, vaikka sähköpostiosoitteesta näkee sen kaks vokaalia ja itse on kirjoittanut allekirjoitukseen oman nimen oikein.
      Myös a-loppuiset miesten nimet tuottaa vaikeuksia. Monissa maissa se on nimen feminiininen muoto, joten suomalainen Pekka saa italialaiselta sähköpostin, jonka vastaanottaja on ”dear Miss”.

      Lainaa

    68. Timmi makkara 2.12.2022 0:55
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Karnevaali-kenguru: Joku väitti instassa, että se yks kipale on nimeltään Levan polkka.
      Katsopas, montako Levan polkkaa löytyy Youtubesta :D Kääk!

      Lainaa

    69. Timmi makkara 2.12.2022 1:19
      Tulos: +26 (34 ääntä)
      Varoittava siili: *savolainen versio Eevasta
      EI EI EI (vai EL EL EL)! Eteläkarjalainen versio Eevasta.

      Lainaa

    70. Lemuava pupu 2.12.2022 10:10
      Tulos: -12 (22 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Hänhän on siis Likka Kivi.

      Lainaa

    71. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Noi kahdella i-kirjaimella alkavat nimet on oikeasti vaikeita. Vaikka kyllähän sen nyt tietää miltä i ja l näyttävät, ja että nimet alkavat aina isolla kirjaimella, aivot menee silti solmuun asian kanssa kun nopeasti lukee.

      Lainaa

    72. Hiuspantoja myyvä mango 2.12.2022 11:08
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Mulle selvisi tämä vasta nyt :O Oon aina lukenut (ja myös kuullut) ILKKA

      Lainaa

    73. Hiuspantoja myyvä mango 2.12.2022 11:10
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Tornipöllö: Myönnän avoimesti nauraneeni Tötterströmille.
      Minä epäilevänä mangona menin heti vrk:n nimihakuun tarkistamaan onko se oikea nimi. On se.

      Lainaa

    74. Tulos: +8 (18 ääntä)
      …: Myös a-loppuiset miesten nimet tuottaa vaikeuksia. Monissa maissa se on nimen feminiininen muoto, joten suomalainen Pekka saa italialaiselta sähköpostin, jonka vastaanottaja on ”dear Miss”.
      Tapasin kerran erään vanhan Päivin, joka kertoi monen yllättyneen hänen nuoruudessaan siitä, että Päivi onkin naisen nimi. Siihen aikaan Päiviö oli ollut ihmisille tuttu miehen nimenä. (En tiedä, tiesikö Gösta Sundqvist tällaisesta.)

      Lainaa

    75. Tunnukseton banaani 2.12.2022 12:01
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Mimmi: Meidän kerrostalossa Hgin Kalliossa oli kyllä ainakin vielä 10 v. sitten. En tiedä onko enää, kun muutin pois. Mutta se oli kyllä kivaa!
      Talonmies kävi viime viikolla kämpässäni korjaamassa pistorasian. Marjatan talossa Vilhovuorenkadulla Helsingissä. On talonmiehiä vielä olemassa.

      Lainaa

    76. Katsastamaton hevonen 2.12.2022 12:20
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      …: Myös a-loppuiset miesten nimet tuottaa vaikeuksia. Monissa maissa se on nimen feminiininen muoto, joten suomalainen Pekka saa italialaiselta sähköpostin, jonka vastaanottaja on ”dear Miss”.
      Ja o-loppuiset nimet kuuluu miehille, siispä nainen nimeltä Aino on melkein käsittämätön juttu.

      Lainaa

    77. Tulos: +21 (25 ääntä)
      Katsastamaton hevonen: Ja o-loppuiset nimet kuuluu miehille, siispä nainen nimeltä Aino on melkein käsittämätön juttu.
      Puhumattakaan Pirkosta ja Pirkasta.

      Lainaa

    78. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Lina: I feel you Liro. T. Lina
      Ikuinen Lina. Miks mä kirjoittasin aina nimeni pienellä alkukirjaimella?? Mä en ymmärrä ihmisten päättelykykyä. Ymmärrän et Lina on kansainvälisempi ku Iina mut en minä kirjota nimeäni väärin. Välillä meinaa mennä hermo, kun Wolt kyselee et onko Lina? Eikun I I N A!

      Lainaa

    79. Siskoton lammas 2.12.2022 20:36
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Loistelias lokki: En muista oonko kertonut ennen mutta kerron taas, kun oma nimi on tyyliin Janice. Läksin kerran puhelinkaupoille ja myyjä kirjotti kuittia kaupoista. Kysyi nimeä. Monesta vahigosta viisastuneena vastasin "Janice, ceellä." Myyjä kirjotteli laput loppuun ja ojensi ne naureskellen. Oli laittanut nimekseni CANISE 😑
      Samaa kategoriia, mut mun silloinen ammattinimeke: "software designer", piti kertoa tämä pankin aspalle luurissa: lopputulos ammattini olikin "software disainer" :D

      Lainaa

    80. Sievistelevä mansikka 3.12.2022 1:39
      Tulos: -28 (36 ääntä)
      Kaima: Ikuinen Lina. Miks mä kirjoittasin aina nimeni pienellä alkukirjaimella?? Mä en ymmärrä ihmisten päättelykykyä. Ymmärrän et Lina on kansainvälisempi ku Iina mut en minä kirjota nimeäni väärin. Välillä meinaa mennä hermo, kun Wolt kyselee et onko Lina? Eikun I I N A!
      Ainakin itse tulee nimi kirjoitettua usein pienellä ihan vaan kun ei viitsi painaa ylimääräistä nappia että saisi ison. Oli miten oli, ei ihminen voi mistään tietää oletko kirjoittanut nimesi isolla vai pienellä, jos kirjaimet näyttävät täsmälleen samalta. Oikeastaan siis i-nimi juuri kannattaisi kirjoittaa pienellä, koska silloin se ei olisi epäselvä

      Lainaa

    81. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Siskoton lammas: Samaa kategoriia, mut mun silloinen ammattinimeke: "software designer", piti kertoa tämä pankin aspalle luurissa: lopputulos ammattini olikin "software disainer" :D
      Minä olen muutaman kerran kirjoittanut postipakettiin käsin tikkukirjaimilla firman nimen, jossa on sana DESIGN. Suunnilleen joka toinen kerta siitä tulee DESING.

      Lainaa

    82. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Ponneton preeriasusi: Minä ymmärrän, että ero on vaikea kuulla, koska se on vaikea sanoakin puhelimessa niin, että toinen varmasti ymmärtää oikein, joten sanon usein: "Marja jiillä niin kuin mustikka, eli se marja." Näin olen yleensä saanut itseni ymmärretyksi. t: Marja
      Ei tarvita kuin yksi kerta että joku ei ymmärrä logiikkaasi tuossa nimihommassa ja sinusta tuleekin Mustikka

      Lainaa

    83. Hytitön kavioeläin 3.12.2022 12:05
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Sievistelevä mansikka: Ainakin itse tulee nimi kirjoitettua usein pienellä ihan vaan kun ei viitsi painaa ylimääräistä nappia että saisi ison. Oli miten oli, ei ihminen voi mistään tietää oletko kirjoittanut nimesi isolla vai pienellä, jos kirjaimet näyttävät täsmälleen samalta. Oikeastaan siis i-nimi juuri [...]
      Oletuksena ihminen kirjoittaa nimen isolla ja siihen täytyy voida luottaa. Jos ei osaa oikeinkirjoitussääntöjä niin sitten ei. Tyhmyydestä ja/tai laiskuudestahan se kertoo. Sinun kaltaistesi ehdoilla ei onneksi kuitenkaan aleta kirjoitussääntöjä soveltamaan.

      Lainaa

    84. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Mulle selvis tää asia juurikin nyt. Piti käydä vielä varmistamassa asia ennenkun uskoin 😁

      Lainaa

    85. Tulos: +23 (27 ääntä)
      Loistelias lokki: En muista oonko kertonut ennen mutta kerron taas, kun oma nimi on tyyliin Janice. Läksin kerran puhelinkaupoille ja myyjä kirjotti kuittia kaupoista. Kysyi nimeä. Monesta vahigosta viisastuneena vastasin "Janice, ceellä." Myyjä kirjotteli laput loppuun ja ojensi ne naureskellen. Oli laittanut nimekseni CANISE 😑
      Canna on siis saanut töitä myyjänä.

      Lainaa

    86. Turpea seuraeläin 4.12.2022 22:51
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Kimo persikka: En tajua mokaa Gettomasasta. ☹️ Onko kyse siitä, että albumin nimi jäänyt tyhjäksi?
      Olisi tosiaan kiva tietää mikä se moka oli

      Lainaa

    87. Tulos: -18 (30 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Mulla kesti kauan ennen kun huomasin että "Koomikko Iikka Kivi"  olikin olevinaan koomikko

      Lainaa

    88. Maistettu ankka 5.12.2022 0:28
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Mulla on nimi, jossa on C, joka lausutaan K:lla. Mietin aikaisemmin olenko liian pikkumainen, kun kerron nimeni "(Nimi) ceellä".. Muutin mieleni, kun näin sen ensimmäistä kertaa kirjoitettuna G:llä.

      Lainaa

    89. Puuton alpakka 5.12.2022 23:39
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Sievistelevä mansikka: Ainakin itse tulee nimi kirjoitettua usein pienellä ihan vaan kun ei viitsi painaa ylimääräistä nappia että saisi ison. Oli miten oli, ei ihminen voi mistään tietää oletko kirjoittanut nimesi isolla vai pienellä, jos kirjaimet näyttävät täsmälleen samalta. Oikeastaan siis i-nimi juuri [...]
      Totta, ei ihminen voi kirjaimen ulkonäöstä tietää, onko kyseessä iso i vai pieni L. Silloin olisi järkevintä olettaa, että se on iso i, koska niin kuuluu kirjoittaa. Ehkä näin vuosikymmenten kuluessa olen päässyt yli "pitääkö hän minua niin tyhmänä, etten osaa kirjoittaa edes nimeäni oikein" -ajatuksesta ja vaihtanut sen "onko hän niin tyhmä, ettei tajua, että nimet kirjoitetaan isolla" -ajatukseen.
      Jos kirjoitat kaverillesi viestin, hän tietää kaiketi nimesi riippumatta siitä, kirjoitatko sen oikein vai väärin vai jätätkö kirjoittamatta kokonaan. Ongelma on ne epätutut. Uudet kontaktit. Silloin yleensä kyse on virallisesta tekstistä ja siinä on muutenkin noudatettu kielioppisääntöjä sekä kirjoitettu sukunimi isolla alkukirjaimella (paitsi jos on Iivonen). Aika epäloogista olisi, että laiskuus olisi iskenyt vain sen etunimen kohdalla.
      Jos vieläkin epäilee, niin kannattaa tarkastaa sähköpostiosoite, siinä se on luultavasti pienellä alkukirjaimella.

      Lainaa

    90. Alushousuton öykkäri 6.12.2022 1:27
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Turpea seuraeläin: Olisi tosiaan kiva tietää mikä se moka oli
      Katoppa uudestaan, eli siis nyt se vähän niinkuin meinaa että Gettomasan levyn nimi ois Roni Lehti.

      Lainaa

    91. Itsetuhoinen seepra 6.12.2022 10:20
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Mun veljeni nimi on Oiva. Äiti vei häntä muinoin pienenä neuvolaan, ja tiedot oli kirjoitettu käsin sellaisella kunnon lääkärikäsialalla. Hoitaja oli ulkomaalaistaustainen, puhui suomea paksulla aksentilla, ja kutsui ihan koko ajan veljeäni nimellä Diva.

      Lainaa

    92. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Tiiojen kannattaa vaihtaa nimensä Tiaksi niin sitte kaikki kyllä kutsuu teitä tyytyväisinä Tiiaksi.

      Lainaa

    93. Tulos: +1 (5 ääntä)
      clover: ...??? Nyt en valehtele, lähden heti googlettamaan nimeä. Oon koko ajan kuvitellut Ilkaksi.
      Minä myös. Siis sehän on Iikka! Mikä järkytys 😳

      Lainaa

    94. Valitsematon soturi 7.12.2022 8:01
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Voisiko joku ystävällinen kertoa, mitä hauskaa tuossa Josen tarinassa on? En tajua vaikka lukisin sen kuinka monta kertaa. Onko ideana/mokana siis se, että Jose selittää pitkän ja tylsän tarinan näistä random-tyypeistä *muka hauskana* juttuna, vai onko tässä jotain mitä en vaan hoksaa?

      Lainaa

    95. Sateeton hyttynen 7.12.2022 18:13
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Kukahan mahtoi olla se idiootti, joka päätti että Internetin oletusarvoinen fontti on Arial? Mä olen kiroillut sitä jo vuosia. Jos olisi valittu jokin päätteellinen fontti, iso i ja pieni l eivät menisi sekaisin. Grr!

      Lainaa

    96. Maho taikuri 7.12.2022 21:36
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Litteä jänis: Mulla kesti kauan ennen kuin huomasin, että "Koomikko Ilkka Kivi" olikin Iikka Kivi. Miten se lukeminen voi olla niin vaikeaa?
      Mietin mikä hitto tässä oli ongelma, ja tajusin lopulta lukeneeni hänen nimensä aina väärin.

      Lainaa

    97. Möhköfantti 8.12.2022 1:14
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Sateeton hyttynen: Kukahan mahtoi olla se idiootti, joka päätti että Internetin oletusarvoinen fontti on Arial? Mä olen kiroillut sitä jo vuosia. Jos olisi valittu jokin päätteellinen fontti, iso i ja pieni l eivät menisi sekaisin. Grr!
      Pääteetön fontti on vähemmän rasittavaa näytöltä luettuna leipätekstinä. Näin ainakin minulle tämä ollaan perusteltu. Oikeastaan, taitaa olla joku päätteellinen fontti se, joka tulee nettisivulle jos fonttia ei määrittele erikseen.

      Lainaa

    98. Pandariini 9.12.2022 0:06
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Valitsematon soturi: Voisiko joku ystävällinen kertoa, mitä hauskaa tuossa Josen tarinassa on? En tajua vaikka lukisin sen kuinka monta kertaa. Onko ideana/mokana siis se, että Jose selittää pitkän ja tylsän tarinan näistä random-tyypeistä *muka hauskana* juttuna, vai onko tässä jotain mitä en vaan hoksaa?
      Lassi Valtonen on pienoinen julkkis. Kun joku kysyi että oletko THE Lassi, hän varmaan oletti tulleensa tunnistetuksi. Mutta häntä luultiinkin kivestaiteilijaksi. Musta se oli hauska juttu ja naurattaa ajatella sitä tilannetta. Kivestaiteilija on niin random ja absurdi konsepti.

      Lainaa

    99. Murehduttava timantti 14.12.2022 9:40
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Mä joskus asioin jotain jossain tiskillä ja virkailija kysyi oliko se nimi Mari, johon minä että Mari, joo. Niinpä papereissa luki Marjo.

      Lainaa

    100. Tilattava tuhatjalkainen 2.1.2023 11:53
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Väsynyt Pupu: Mulla oli lemmikkikani nimeltä Tötterö, Tötterström hymyilytti koska olisi niin sopinut nimenjatkeeksi kanilleni; Tötterö Tötterström ❤
      Nyt minäkin haluan kanin, minkä nimi on tötterö tötterström ❤️

      Lainaa

    101. Badgehunter 13.2.2023 17:56
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Hei IL tapaamme jälleen. Niin monilla sivustoilla te 2 sopeudutte hyvin yhteen että kukaan ei edes huomaa jos kirjoitatkin Iauseen väärällä merkillä.

      Lainaa

    102. Silityskuiva pulu 7.4.2023 21:40
      Tulos: 0 (6 ääntä)
      Tane: Puhumattakaan Pirkosta ja Pirkasta.
      Ei sitä toisinpäinkään aina helppoa ole. Miehen töihin kerran odotettiin italialaista vierailijaa nimeltä Michele. Ei tiedetty tyypistä muuta, niin sieltä odotettiin jotain Michellen italialaisversiota. Tulija olikin mies. Michele vaan lausutaankin enemmänkin Miikkele, mikä kuulostakin miehen nimeltä.

      Lainaa

    103. Säikky pohatta 28.7.2023 12:10
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      En ymmärrä, miksi ihmiset eivät opettele nato-aakkosia. Kun niillä tavaa nimensä, niin ei mene vikaan. Käytän itse paljon noita niin radioamatööriharraatuksessa kuin töissäkin.

      Lainaa

    104. Vastuuton lammas 6.9.2024 23:06
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Maistettu ankka: Mulla on nimi, jossa on C, joka lausutaan K:lla. Mietin aikaisemmin olenko liian pikkumainen, kun kerron nimeni "(Nimi) ceellä".. Muutin mieleni, kun näin sen ensimmäistä kertaa kirjoitettuna G:llä.
      Oma sukunimeni alkaa G:llä ja sisältää suomalaiseen makuun liikaa konsonantteja. Olen nähnyt sen viime aikoina kirjoitettuna C:llä, B:llä ja O:lla, muista virheistä puhumattakaan. Kaikkein kummallisinta on se, että nuo kaikki on kirjoitettu mallista, eikä minkään puhelimessa tavaamisen perusteella. Tavallaan ihan hauska harrastus kerätä noita sukunimiä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: albumi, etunimet, etunimi, gettomasa, iiro, lassi sidoro, lassi valtonen, liro, nimet, nimi, nimikyltti, oikeinkirjoitus, ovi, sukunimet, sukunimi, tiia, tötterström, wittaniemi