Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 603

Vaadin saada kertoa mielipiteeni Elisasta kaikille.
Sekalaisia, osa 603

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Saatanan vajaaälyinen lehmä 29.12.2022 0:26
      Tulos: +173 (227 ääntä)
      No haistetaan sitten sitä Lindaa,tänne vaan tarjolle

      Lainaa

    2. Nerokas sorsa 29.12.2022 0:59
      Tulos: +398 (422 ääntä)
      Taksikuskilla palveluasenne kohdallaan. Saattaa niitä vielä nykyisinkin olla semmoisia. Tosin joku laki varmaan kieltää poistumisen yli 10 metrin päähän autosta saati tunkeutumisen koirankoppiin.

      Lainaa

    3. Tulos: +246 (258 ääntä)
      Maailman yksinkertaisin Linda.

      Lainaa

    4. Karkea ahven 29.12.2022 1:01
      Tulos: +374 (392 ääntä)
      Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.

      Lainaa

    5. Nukkuva sammakko 29.12.2022 1:59
      Tulos: +173 (179 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Todellakin on paloturvallisuusriski. Palavasta, pimeästä, savua täynnä olevasta talosta on muutenkin paniikissa hankalaa löytää ulos, saati että ovi on lukossa. 

      Lainaa

    6. Kuvaileva fretti 29.12.2022 2:18
      Tulos: +235 (241 ääntä)
      Hyvä Linda, taistele koko maailmaa vastaan vaikka olet väärässä. Näsäile vielä, se aina auttaa. PS. Pysy Kreikassa ja mieluusti myös poissa internetistä.

      Lainaa

    7. Tulos: +257 (261 ääntä)
      Vähän sama kuin vuosien takaa ESPANJASTA asti joku kommentoi.

      Lainaa

    8. Tulos: +66 (68 ääntä)
      Sanoisin, että sadan vuoden jälkeen Abloy-lukkoa voi kutsua standardiksi lukoksi, kun 98% ovista on Abloy:lla varustettuja.

      Lainaa

    9. Vento metso 29.12.2022 6:13
      Tulos: +137 (147 ääntä)
      Petkele: Sanoisin, että sadan vuoden jälkeen Abloy-lukkoa voi kutsua standardiksi lukoksi, kun 98% ovista on Abloy:lla varustettuja.
      Niin siis Suomessa. Muualla maailmassa ei.
      Ärsyttää muuten muualla ne sellaiset lukot missä sitä avainta voi pyörittää loputtomasti sinne yhteen suuntaan!! Lukitseminen ja avaaminen aina ihan mitä sattuu, kun niiden pyörityksien määrällä on väliä.

      Lainaa

    10. Ansiokas bataatti 29.12.2022 6:14
      Tulos: +76 (88 ääntä)
      Linda perkele. Siis jos ois mun ryhmä niin lentäis pihalle käsittämättömästä idiotismista. Just tekisin säännön, et tollaset lentää pihalle.

      Lainaa

    11. Huoleton raparperi 29.12.2022 6:55
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Mulla on ovi, joka pitäis sisältä päinkin avata avaimella, jos se olis lukossa. Onneksi ei oo kahvaa ulkopuolella, niin voi pitää auki-asennossa.

      Lainaa

    12. Pelkkä vaatekappale 29.12.2022 7:13
      Tulos: +44 (70 ääntä)
      Voi helvetin helvetti. On kyllä niin paska runo, että sen kirjoittaja täytyisi ampua. Joten miksi, näin aamuseitsemältä, se tuntui minusta niin kauniilta ja seesteiseltä lukea? Olen mennyt pilalle.

      Lainaa

    13. Kanneloitu alokas 29.12.2022 8:32
      Tulos: +138 (144 ääntä)
      Mitä mitä Feissarimokat-tiimi Mitä Feissarimokat-tiimi tämä on Kun ei linkkiä Ei linkkiä Lindan aiempaan mokaan

      Lainaa

    14. Tohlo hedelmä 29.12.2022 8:48
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Meidän 81- rivitalossa on abloy lukko jonka saa auki avaimella vain jommalta kummalta puolelta. Eli siis sisäpuolelta lähdettäessä tarvitsee aina avaimen, joskus sitä miettii jos tulee hätä päästä ulos ja avaimet hukassa että huhhuh... Ja noissa nykyisissä sähkölukoissa taitaa olla ihan lain puolesta että sisäpuolelta aukeaa aina kahvaa kääntämällä (yale doorman)

      Lainaa

    15. Täydennetty papaija 29.12.2022 8:54
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Ilmeisesti ainakin Espanjassa ovat vieläkin yleisiä.

      Lainaa

    16. Tulos: +121 (121 ääntä)
      Tämmöiset Lindat on kyllä niin ärsyttäviä. Pitää aina päästä jotakin sanomaan vaikkei olisi mitään asiaa. Joku asunnon sijaintikin varmasti vaikuttaa tosi paljon tylsyyden määrään elämässä..

      Lainaa

    17. Tulos: -24 (26 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Niin tuohan tapahtui 90-luvulla.

      Lainaa

    18. Mieluisa flamingo 29.12.2022 10:53
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Meillä on tälläkin hetkellä etuovi sellainen, että jos se on lukossa niin tarvitsee avainta ulos päästäkseen, joskus 2000-luvun alkupuolella hankittiin tuo nykyinen ovi

      Lainaa

    19. Kauhea maahinen 29.12.2022 11:23
      Tulos: +74 (76 ääntä)
      Toivottavasti taksikuski sai hemmetisti tippiä

      Lainaa

    20. Jäätynyt sakaali 29.12.2022 11:40
      Tulos: +24 (54 ääntä)
      Tänä päivänä kun ihminen sanoo että netti ei toimi tarkoittaa yleensä että Facebook tms. ei toimi ja yhteydessä ei ole mitään vikaa. Sääliksi käy niitä asiakaspalvelijoita jotka näille joutuvat rautalangasta asiat vääntämään.

      Lainaa

    21. Jäätynyt sakaali 29.12.2022 11:42
      Tulos: +35 (41 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Meidän 81- rivitalossa on abloy lukko jonka saa auki avaimella vain jommalta kummalta puolelta. Eli siis sisäpuolelta lähdettäessä tarvitsee aina avaimen, joskus sitä miettii jos tulee hätä päästä ulos ja avaimet hukassa että huhhuh... Ja noissa nykyisissä sähkölukoissa taitaa olla ihan lain [...]
      Ovi pitää AINA olla avattavissa sisäpuolelta, mikäli on hätäpoistumisreitti. Poislukien vankilat ja hullujenhuoneet.

      Lainaa

    22. Tulos: +174 (176 ääntä)
      Kanneloitu alokas: Mitä mitä Feissarimokat-tiimi Mitä Feissarimokat-tiimi tämä on Kun ei linkkiä Ei linkkiä Lindan aiempaan mokaan
      Lukija rakkain,
      emme ole saaneet
      Saaneet Lindan aiempaa mokaa nähtäväksi, joten voisiko joku sen lähettää
      Lähettää meidän kaikkien iloksi

      Lainaa

    23. Tulos: +31 (31 ääntä)
      Ilkka Espanjassa: https://www.feissarimokat.com/2012/08/terveisia-espanjasta/

      Lainaa

    24. Arkkienkeli 29.12.2022 12:19
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Meidän 81- rivitalossa on abloy lukko jonka saa auki avaimella vain jommalta kummalta puolelta. Eli siis sisäpuolelta lähdettäessä tarvitsee aina avaimen, joskus sitä miettii jos tulee hätä päästä ulos ja avaimet hukassa että huhhuh... Ja noissa nykyisissä sähkölukoissa taitaa olla ihan lain [...]
      Sitä kutsutaan takalukoksi ja sen saa päälle tai pois oven lukon kielekkeen alla olevasta 3-valintaisesta kytkimestä.

      Lainaa

    25. Lupsakka rakki 29.12.2022 12:20
      Tulos: +54 (54 ääntä)
      Onko se Maltalla asuva tyyppi muuttanut Kreikkaan vai mistä näitä oikein sikiää?

      Lainaa

    26. Tulos: +27 (37 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Laitonta tehdä uusiin taloihin sellaisia. Ei ole paloturvallisuusmääräysten mukaisia, kuten sanoit. En tiedä enkä jaksa tarkistaa velvoittaako laki vaihtamaan tämän malliset lukot nykyisten sääntöjen mukaisiksi, kuten kommenteista huomaa, niitä näyttää olevan vielä jäljellä. 
      Vanhat talot saa paljon vapauksia eri rakennussäädoksissä mutta on semmoinen kutina pyllyssä että vanhan mallinen lukko ei kuulu noihin vapauksiin. Joku vähemmän laiska voinee tarkistaa pitääkö tuo paikkansa, vai onko ne pelkkiä satiaisia.

      Lainaa

    27. Tulos: +106 (108 ääntä)
      VR:n junat ei just nyt toimi, eikä paljon muulloinkaan. Mikään niistä. Asun maalla ilman junayhteyksiä, joten mulle ei toimi! Vai pitäisikö väittää että toimii? 268m2, peltomaisema.

      Lainaa

    28. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Tohlo hedelmä: Ja noissa nykyisissä sähkölukoissa taitaa olla ihan lain puolesta että sisäpuolelta aukeaa aina kahvaa kääntämällä (yale doorman)
      En tiedä kuinka uusi laki on kyseessä, mutta ei aukea kahvasta ainakaan tämän vuoden syyskuussa käyttöön otetussa talossa.

      Lainaa

    29. Itseasiassa 29.12.2022 15:54
      Tulos: +74 (74 ääntä)
      Puuttuuko tuosta Lindan asunnon koosta joku numero vai miksi 64 neliötä pitäisi olla jotenkin erikoinen? No, jos on asunut aiemmin jossain opiskelijasolussa, niin onhan tuo aika luksusta.

      Lainaa

    30. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Englannissa vissiin on paljon noita.

      Lainaa

    31. Tulos: +44 (44 ääntä)
      Litton: Englannissa vissiin on paljon noita.
      Jep! Olen asunut siellä. Tuntui olevan sääntö eikä poikkeus.
      Paitsi ettei ovesta tosiaan pääse ulos, jos ovi on erehdytty lukitsemaan, ja avain puuttuu, niin hommassa on myös se vaikeus, että ovea ei näin ollen voi lukita, jos sisään jää joku, jolla avainta ei ole. Eli jos ajattelit jättää kaverisi kämpillesi nukkumaan pois darraansa ja itse lähteä töihin, niin etpähän jätä. Hyvin rasittavaa.

      Lainaa

    32. Valitsematon vesinokkaeläin 29.12.2022 17:52
      Tulos: -7 (15 ääntä)
      Arkkienkeli: Sitä kutsutaan takalukoksi ja sen saa päälle tai pois oven lukon kielekkeen alla olevasta 3-valintaisesta kytkimestä.
      Älkää nyt hyvät ihmiset vaan uskoko näitä juttuja. Ovenne ei ole oikeasti lukossa jos laitatte tämän "takalukon" pois päältä "kytkimestä". Jo käytettävistä termeistä voitte päätellä millainen asiantuntija tuossa kommentoi. Ja tosiaan, voi kokeilla ihan itse, miten hienosti ovi aukeaa ulkopuolelta ohuella metallitikulla kun jättää tämän "takalukon" pois käytöstä.

      Lainaa

    33. Intolerantti menninkäinen 29.12.2022 18:20
      Tulos: +48 (48 ääntä)
      Joskus ulkomailla (Oon käynyt ulkomailla! Jee! Hyvä minä! Olkaa kateellisia!) asuin parin muun tyypin kanssa samassa hotellihuoneessa, jossa ovi aukesi molemmilta puolilta vain avaimella ja avaimia oli toki vain yksi käytettävissä. Minulla oli tapana mennä aiemmin nukkumaan kuin muilla, joten vaihtoehtoina oli nukkua ovi auki ja odottaa, että eksyykö joku muu humalaisesta opiskelijaporukasta huoneeseen tai tulla lukituksi sisälle. Onneksi ei tullut tulipaloa hotelliin.

      Lainaa

    34. Jälkeenjäänyt peruna 29.12.2022 21:58
      Tulos: +33 (33 ääntä)
      Vento metso: Niin siis Suomessa. Muualla maailmassa ei. Ärsyttää muuten muualla ne sellaiset lukot missä sitä avainta voi pyörittää loputtomasti sinne yhteen suuntaan!! Lukitseminen ja avaaminen aina ihan mitä sattuu, kun niiden pyörityksien määrällä on väliä.
      Ranskassa Airbnb:ssä oli täysin rulettia menikö ovi lukkoon vai ei. Onneksi ei käynyt rosmoja. (Tai sitten vain olivat siististi poistuneet nauraen arvottomia kamppeitamme)

      Lainaa

    35. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Ainakin vielä ysärilläkin noita abloyn classic avaimellisia ulko-ovia asennettiin niin, että ovessa oli painikkeet molemmin puolin ja oveen tarvitsi avaimen sen sisältä tai ulkoa avaamiseksi. Vanha kotini oli tuollainen. Siihen oli teetetty yksi ylimääräinen avain, joka oli aina paikallaan siinä lukkopesässä. Nykyisin pitää lukossa olla se kiinteä väänninlipare, koska joku voisi ilkeyttään ottaa sen avaimen pois ja asukas jäisi jumiin.

      Lainaa

    36. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Jos Pinjan mielestä tuo on outoa käytöstä puu- ja pintakäsittelyalan yritykselle, hänen kannattaisi tutustua putkifirmaan nimeltä Suomalainen putkimies.

      Lainaa

    37. Lukutaidoton viikuna 30.12.2022 0:14
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Toj Karin: Laitonta tehdä uusiin taloihin sellaisia. Ei ole paloturvallisuusmääräysten mukaisia, kuten sanoit. En tiedä enkä jaksa tarkistaa velvoittaako laki vaihtamaan tämän malliset lukot nykyisten sääntöjen mukaisiksi, kuten kommenteista huomaa, niitä näyttää olevan vielä jäljellä.  Vanhat talot [...]
      Itse asiassa olet väärässä. Nykyinen säädös vain toteaa, että pitää olla helposti avattavissa. Sen alta vanhentunut rakennusmääräys E1 oli tasan samansisältöinen, mutta tarkentavalla ohjeella jota hyvin noudatetaan:
      "Uloskäytävien ja niihin johtavien tilojen ovissa ei tule yleensä käyttää lukkoja, jotka avaimetta voi takalukita siten, ettei niitä sisäpuolelta saa auki ilman avainta.
      Lukkoja, jotka voidaan sisäpuolelta aina avata ilman avainta, käytetään uloskäytävien ja niihin johtavien tilojen ovissa
      - - majoitustiloissa sekä hoitolaitoksissa, joiden toiminnan luonne ei edellytä eristämistä.
      Lukkoja, jotka voidaan huoneiston normaalin käytön aikana hätätilanteessa sisäpuolelta avata ilman avainta käytetään
      - - - kokoontumis- ja liiketiloissa, työpaikkatiloissa sekä tuotanto- ja varastotiloissa."
      Eli asuinrakennukseen on ok asentaa lukko, jonka lukitusta ei ilman avainta auki saa. Esimerkiksi turvalukoissa ei perinteisesti muuta vaihtoehtoa olekaan.

      Lainaa

    38. Timmi makkara 30.12.2022 2:04
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Kilokalori: Ainakin vielä ysärilläkin noita abloyn classic avaimellisia ulko-ovia asennettiin niin, että ovessa oli painikkeet molemmin puolin ja oveen tarvitsi avaimen sen sisältä tai ulkoa avaamiseksi. Vanha kotini oli tuollainen. Siihen oli teetetty yksi ylimääräinen avain, joka oli aina paikallaan [...]
      No enpä kyllä muista tällaista, kun meilläkin alkukodissa ulko-ovia ja lukituksia kasarilla vaihdettiin. Vääntönuppeja oli sisäpuolen aukaisut jo silloin. Ja siis ihan maaseudulla. 
      Monissa hätäpoistumisteille asennetuissa sähköisissä lukkorungoissa on sisäpuolella exit-painike, jolla ovi aukeaa aina. Ulkopuolelta aukeaa sitten vain avaimella tai kulunvalvonnan tunnisteella. 

      Lainaa

    39. Säädytön lehmä 30.12.2022 3:55
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Lukutaidoton viikuna: Itse asiassa olet väärässä. Nykyinen säädös vain toteaa, että pitää olla helposti avattavissa. Sen alta vanhentunut rakennusmääräys E1 oli tasan samansisältöinen, mutta tarkentavalla ohjeella jota hyvin noudatetaan: "Uloskäytävien ja niihin johtavien tilojen ovissa ei tule yleensä käyttää [...]
      Mihin näistä rikkomuksista voi/pitäis ilmoittaa? Työpaikalla on siis ovi, joka sijaitsee kerrostalon alakerroksessa ja ns. pääkäytävällä on tälläinen ovi mitä ei saa toisesta suunnasta auki kuin avaimella. 
      Mikäli lähin ulko-ovi ois tulipalon tms. takana, ei ois mitään mahdollisuutta päästä ilman avaimia rakennuksesta pihalle. 

      Lainaa

    40. Kuivattu lokki 30.12.2022 4:13
      Tulos: -7 (13 ääntä)
      Miten helvetissä se kämppä liittyy yhtään mihinkään😂😂 voi aikuset ihmiset

      Lainaa

    41. Väkivahva ankka 30.12.2022 12:10
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Säädytön lehmä: Mihin näistä rikkomuksista voi/pitäis ilmoittaa? Työpaikalla on siis ovi, joka sijaitsee kerrostalon alakerroksessa ja ns. pääkäytävällä on tälläinen ovi mitä ei saa toisesta suunnasta auki kuin avaimella.  Mikäli lähin ulko-ovi ois tulipalon tms. takana, ei ois mitään mahdollisuutta päästä ilman avaimia rakennuksesta pihalle. 
      Palotarkastaja voisi olla seuraava osoite jos työnantaja ei ole reagoinut.

      Lainaa

    42. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Kyöpeli: Jep! Olen asunut siellä. Tuntui olevan sääntö eikä poikkeus. Paitsi ettei ovesta tosiaan pääse ulos, jos ovi on erehdytty lukitsemaan, ja avain puuttuu, niin hommassa on myös se vaikeus, että ovea ei näin ollen voi lukita, jos sisään jää joku, jolla avainta ei ole. Eli jos ajattelit jättää [...]
      Uskomatonta, että tällainen järjestelmä voi olla - tosin onhan Englannissa myös ne kätevät vesihanat.

      Lainaa

    43. Verraton hilleri 30.12.2022 12:54
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      En tiedä onko sallittuja, mutta tiedän muutaman rintamamiestalossa asuvan joilla on juurikin samanlainen lukko. Itse myös miettinyt miten hätätilanteessa toimii.

      Lainaa

    44. Tulos: -1 (7 ääntä)
      Lukutaidoton viikuna: Itse asiassa olet väärässä. Nykyinen säädös vain toteaa, että pitää olla helposti avattavissa. Sen alta vanhentunut rakennusmääräys E1 oli tasan samansisältöinen, mutta tarkentavalla ohjeella jota hyvin noudatetaan: "Uloskäytävien ja niihin johtavien tilojen ovissa ei tule yleensä käyttää [...]
      Kiitos vain. Pitänee opetella pesemään perse paljon paremmin.

      Lainaa

    45. Kamala mansikka 30.12.2022 20:04
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Opiskeluaikana asuin solukämpässä (rivitalo kaksio), jossa ulko-ovi aukesi sisältäkin vain avaimella ja tietysti avain tarvittiin myös huoneiden oviin, koska oli soluasunto. Kerran sitten jätin vahingossa avaimen ja kännykän omaan huoneeseen ja laitoin oven kiinni kun menin yhteisiin tiloihin. Siellä sitten olin lukkojen takana siihen asti, kunnes kämppis tuli takaisin.

      Lainaa

    46. Nuutunut kivi 30.12.2022 22:52
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Itseasiassa: Puuttuuko tuosta Lindan asunnon koosta joku numero vai miksi 64 neliötä pitäisi olla jotenkin erikoinen? No, jos on asunut aiemmin jossain opiskelijasolussa, niin onhan tuo aika luksusta.
      Merinäköala!

      Lainaa

    47. Sikeä bataatti 31.12.2022 18:58
      Tulos: -10 (14 ääntä)
      S: Uskomatonta, että tällainen järjestelmä voi olla - tosin onhan Englannissa myös ne kätevät vesihanat.
      Kyllä siellä pääosin on ihan samanlaiset hanat kuin meilläkin.

      Lainaa

    48. Yrjö_Komero 1.1.2023 13:57
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Ollut joskus jumissa mutsin kämpillä, kun se töihin lähtiessään otti myös mun avaimet mukaansa. Sillä tavalla kätevä asunto kuitenkin, että palon syttyessä parvekkeeltakin olis päässy alas, ainakin palokunnan avustuksella.

      Lainaa

    49. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Litton: Englannissa vissiin on paljon noita.
      Ja se ei oo kyllä hyvä juttu, siellä kun ne kodit ei muutenkaan oo mitään kovin paloturvallisia. 
      Ainakin meillä oli kahdessakin eri kämpässä kaasuhella, kokolattiamatto huoneesta toiseen sekä monen kymmenen asunnon rivareita. Siellä kun alkaa keskimmäisessä tulipalo, se leviää nopeasti kokolattiamaton ansiosta yläkerroksiin ja ohuiden seinien kautta naapurikoteihin. 

      Lainaa

    50. Palopapukaika 4.1.2023 22:29
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Karkea ahven: Liekkö nykyään enää sallittuja semmoiset ovet joita ei saa auki sisäpuolelta. Aika voimakkaasti paloturvallisuusriski. Jopa sähkölukko-ovet saa hätätilassa sisältä auki rikkomalla muovisuojan ja sinetin.
      Tuleva palotarkastaja täällä hei.
      Nykyisiin taloihin ei tällaisia (edes omiin) saa rakentaa, mutta vanhoissa taloissa on vielä sallittuja. Jos käydään tekee tarkastus, niin voidaan vaan neuvoa ja ohjeistaa, että vaihtakaa ihmeessä, ettei käy huppista suatana.

      Lainaa

    51. Säädytön lehmä 5.1.2023 1:05
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Väkivahva ankka: Palotarkastaja voisi olla seuraava osoite jos työnantaja ei ole reagoinut.
      Kiitos! Täytyypä kaivella yhteystietoja. Työnantaja ei ollut tätä asiaa tajunnut, ennen kuin asiasta mainitsin, mihin taas tuli itsellä kiinnitettyä huomio entisen ammatin vuoksi. 
      Ko. kerrostalon isännöitsijä muutenkin aika nihkeä, joten sille asiasta on turha asiasta mainita. 

      Lainaa

    52. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Palopapukaika: Tuleva palotarkastaja täällä hei.Nykyisiin taloihin ei tällaisia (edes omiin) saa rakentaa, mutta vanhoissa taloissa on vielä sallittuja. Jos käydään tekee tarkastus, niin voidaan vaan neuvoa ja ohjeistaa, että vaihtakaa ihmeessä, ettei käy huppista suatana.
      "vaihtakaa ihmeessä, ettei käy huppista suatana." näillä sanankäänteillä 🤭

      Lainaa

    53. Aistikas manaatti 18.1.2023 5:52
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Huoleton raparperi: Mulla on ovi, joka pitäis sisältä päinkin avata avaimella, jos se olis lukossa. Onneksi ei oo kahvaa ulkopuolella, niin voi pitää auki-asennossa.
      Ehkä kannattaisi vaihtaa väännin lukkopesän tilalle.

      Lainaa

    54. Pennitön mango 14.5.2023 12:01
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Säädytön lehmä: Mihin näistä rikkomuksista voi/pitäis ilmoittaa? Työpaikalla on siis ovi, joka sijaitsee kerrostalon alakerroksessa ja ns. pääkäytävällä on tälläinen ovi mitä ei saa toisesta suunnasta auki kuin avaimella.  Mikäli lähin ulko-ovi ois tulipalon tms. takana, ei ois mitään mahdollisuutta päästä ilman avaimia rakennuksesta pihalle. 
      Olisko paloturvatarkastajan tai työsuojelutarkastajan hommia. Ainakin työsuojelutarkastajan keikan pystyi muistaakseni itse tilaamaan, taisi olla jopa ihan nimettömänä, tarkoitan siis niin, ettei työnantaja saa tietää että sen on joku tilannut, kun muutenkin tekevät niitä pustokokeina.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aforismit, avaimet, elisa, internet, järvenpää, koirankoppi, kreikka, liittymä, lukko, merinäköala, netti, taksi, taksikuski