Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Työnhakijan tuska

Töitä kyllä löytyy, mutta millä ehdoilla?
Työnhakijan tuska

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 53 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Väritön lohikäärme 6.12.2022 0:40
      Tulos: +287 (297 ääntä)
      Jos Maria sanoo, että homman voi tehdä anonyymisti, eikä mene nettiin niin onhan sen oltava niin.

      Lainaa

    2. Tulos: -307 (391 ääntä)
      Väritön lohikäärme: Jos Maria sanoo, että homman voi tehdä anonyymisti, eikä mene nettiin niin onhan sen oltava niin.
      Mä oletan että Maria tarkoitti sitä, että videot eivät mene randomisti nettiin vaan jonkun yksityisen porukan(klubi) käyttöön onlyfans-tyylisesti. Nettiin siis totta kai kuitenkin.
      Mutta ei kai tässä Mariaa olla nauramassa vaan tuota kahelia Tiiaa. Jos ei kolmessa tunnissa tule vastauksia kyselyihin niin varma tapa saada duuni kuin duuni on haukkua toista osapuolta kusettajaksi ja syyttää ihmiskaupasta.

      Lainaa

    3. Häävi nauta 6.12.2022 1:33
      Tulos: +185 (195 ääntä)
      Mikko, totta kai löytyy vaikka mitä töitä, joita voi tehdä Meksikosta käsin. Olisi vain aika olennaista tietää edes suuntaa antavasti, mitä sinä osaat/haluat tehdä työksesi.

      Lainaa

    4. Lehtevä makkara 6.12.2022 2:01
      Tulos: +234 (246 ääntä)
      traumcity: Mä oletan että Maria tarkoitti sitä, että videot eivät mene randomisti nettiin vaan jonkun yksityisen porukan(klubi) käyttöön onlyfans-tyylisesti. Nettiin siis totta kai kuitenkin. Mutta ei kai tässä Mariaa olla nauramassa vaan tuota kahelia Tiiaa. Jos ei kolmessa tunnissa tule vastauksia [...]
      Totta, en näe MINKÄÄNLAISTA riskiä, että teet pornoa, ja lähetät videoita jollekin "yksityiselle viihdeklubille" vain ainoastaan niiden omaan käyttöön. Kyllä siinä ihan pienen pieni riski on, että nettiin ne päätyy. :D

      Lainaa

    5. heimosenkeimo 6.12.2022 3:16
      Tulos: -191 (265 ääntä)
      -Järkevä työsuhde -huora Vähänkö heikottaa nykyinen nuoriso, ei vitun vittu.

      Lainaa

    6. Kastunut mato 6.12.2022 3:18
      Tulos: +248 (268 ääntä)
      traumcity: Mä oletan että Maria tarkoitti sitä, että videot eivät mene randomisti nettiin vaan jonkun yksityisen porukan(klubi) käyttöön onlyfans-tyylisesti. Nettiin siis totta kai kuitenkin. Mutta ei kai tässä Mariaa olla nauramassa vaan tuota kahelia Tiiaa. Jos ei kolmessa tunnissa tule vastauksia [...]
      jännästi maria ei silti vastannut kysymykseen vaan blokkas ennemmin

      Lainaa

    7. Tulos: -167 (235 ääntä)
      Kastunut mato: jännästi maria ei silti vastannut kysymykseen vaan blokkas ennemmin
      Juu tosi jännää että ei vastaillut kysymyksiin sen jälkeen kun Tiia syytti kusetuksesta ilman mitään muuta pätevää syytä kuin se että Maria ei heti vastannut viestiin. Ja tosi jännää että blokkasi sen jälkeen kun Tiia syytti ihmiskaupasta.

      Lainaa

    8. Kastunut mato 6.12.2022 3:50
      Tulos: +208 (222 ääntä)
      traumcity: Juu tosi jännää että ei vastaillut kysymyksiin sen jälkeen kun Tiia syytti kusetuksesta ilman mitään muuta pätevää syytä kuin se että Maria ei heti vastannut viestiin. Ja tosi jännää että blokkasi sen jälkeen kun Tiia syytti ihmiskaupasta.
      ihan hyvä mahdollisuushan marialla oli selittää homman nimi tossa vikassa viestissään ennen ihmiskauppasyytöstä, mut eipä avannut sen enempää silti. luottamusta herättävää.

      Lainaa

    9. Nimikoneeni ei toimi 6.12.2022 4:38
      Tulos: +144 (202 ääntä)
      heimosenkeimo: -Järkevä työsuhde -huora Vähänkö heikottaa nykyinen nuoriso, ei vitun vittu.
      Työtä se on seksityökin.

      Lainaa

    10. rottanpää 6.12.2022 4:47
      Tulos: +280 (308 ääntä)
      heimosenkeimo: -Järkevä työsuhde -huora Vähänkö heikottaa nykyinen nuoriso, ei vitun vittu.
      Siis mikä tässä nyt heikottaa? Se, että seksityöläinen vaatii oikeudenmukaisen työsuhteen? Miksi ihmeessä? En kerta kaikkiaan keksi, mikä voisi olla se syy, miksi jonkun ammattiryhmän oikeudenmukaisten työolojen vaatiminen olisi huono asia.

      Lainaa

    11. Tulos: -140 (172 ääntä)
      Kastunut mato: ihan hyvä mahdollisuushan marialla oli selittää homman nimi tossa vikassa viestissään ennen ihmiskauppasyytöstä, mut eipä avannut sen enempää silti. luottamusta herättävää.
      Miksi ihmeessä työnantaja selittäisi yhtään mitään sen jälkeen kun tulee kusetussyytöksiä? Mä olisin pyytänyt suksimaan vittuun, joten pointsit Marialle että hoiti homman asiallisesti.

      Lainaa

    12. Tulos: +177 (231 ääntä)
      heimosenkeimo: -Järkevä työsuhde -huora Vähänkö heikottaa nykyinen nuoriso, ei vitun vittu.
      - Seksityö on työtä. Siitä maksetaan jopa veroja.
      - Huora on sovinistinen, homehtunut, junttimainen haukkumasana, jota sivistynyt ihminen ei käytä kenestäkään koskaan, pois lukien suostumukselliset seksileikit
      - Jos kuitenkin oltaisiin homeisia sovinistijuntteja ja ko. sanaa käytettäisiin, niin se tarkoittaa prostituoitua. Pornonäyttelijä ja prostituoitu ovat eri asioita.
      - Mene roskiin.

      Lainaa

    13. Kiinnostumaton norsu 6.12.2022 8:21
      Tulos: +193 (207 ääntä)
      traumcity: Miksi ihmeessä työnantaja selittäisi yhtään mitään sen jälkeen kun tulee kusetussyytöksiä? Mä olisin pyytänyt suksimaan vittuun, joten pointsit Marialle että hoiti homman asiallisesti.
      Ja sitten valitat iltalehdissä kuinka ei tähänkään työhön löydä työntekijöitä, kun kaikki vaan haluaa selvittää jotain typeriä epäolennaisuuksia kuten työoloja tai palkkausta eikä vaan tuu töihin! Laiskoja paskoja kaikki!

      Lainaa

    14. Maksuunpantu maahinen 6.12.2022 9:30
      Tulos: +57 (91 ääntä)
      traumcity: Juu tosi jännää että ei vastaillut kysymyksiin sen jälkeen kun Tiia syytti kusetuksesta ilman mitään muuta pätevää syytä kuin se että Maria ei heti vastannut viestiin. Ja tosi jännää että blokkasi sen jälkeen kun Tiia syytti ihmiskaupasta.
      Tais maria löytyä

      Lainaa

    15. Koherentti ankka 6.12.2022 10:05
      Tulos: +169 (181 ääntä)
      Niin siis turvapaikanhakija ei voi avata tiliä pankkiin, tai se on ainaki ihan hitokseen vaikeaa. En muista miten se nyt tarkalleen meni, mutta omassa lähipiirissäni olevan henkilön turvapaikkaprosessi kesti lähes kuusi vuotta (sai sen lopulta, mutta migri perseili ihan huolella joka välissä), tuona aikana hän työskenteli (ja maksoi veronsa, mikä mainittakoon ennen kuin kukaan rupeaa mölisemään) lähes jatkuvasti, mutta pankkitiliä hänelle ei saatu. Suomessa on tehty aivan äärettömän vaikeaksi turvapaikanhakijoiden työskentely ja osallistuminen yhteiskunnan toimintaan. Sitten ihmetellään ghettoutumista ja huonoa sopeutumista.

      Lainaa

    16. Hikinen Vonkale 6.12.2022 10:27
      Tulos: +34 (42 ääntä)
      Mikko saattaisi hyvässä lykyssä löytää kääntäjän hommia etänä, jos kielitaito on kohdillaan

      Lainaa

    17. Tulos: -52 (94 ääntä)
      Kiinnostumaton norsu: Ja sitten valitat iltalehdissä kuinka ei tähänkään työhön löydä työntekijöitä, kun kaikki vaan haluaa selvittää jotain typeriä epäolennaisuuksia kuten työoloja tai palkkausta eikä vaan tuu töihin! Laiskoja paskoja kaikki!
      Enhän valita. Mutta en mä myöskään ihmettele että Tiia jäi ilman työpaikkaa. 
      Musta vähän tuntuu että tämä kyseinen työnkuva jota tarjotaan on teidän mielestä jotka Tiian epäasiallista käytöstä puolustelette jotenkin vähäisempi, ja siksi ei oo ihan niin tarkkaa miten mahdollista tulevaa työnantajaa lähestyy. 
      Jos kyse olisi toimistotyöstä, ja työnantaja ei vastaa parin tunnin sisällä viesteihin joissa kysyt lisätietoa, niin ihan normipäivä spammata lisää viestejä agressiivisella sävyllä, ja vähän vittuilla firmasta siinä samalla?
      Ei se ole sun kaveri, se on menetetty duuni.

      Lainaa

    18. Surumielinen harakka 6.12.2022 11:21
      Tulos: -62 (90 ääntä)
      Kyllä pitää osata sujuvaa suomea ennen kuin voi mihinkään yhteiskunnan toimintoihin osallistu. Perusasiat eli C1-kielitaso ensin kuntoon ja sitten voi alkaa miettiä töiden hakemista, ruokakauppaan menoa, suomalaisten tapaamista yms.

      Lainaa

    19. Nenäkäs kivi 6.12.2022 11:23
      Tulos: -34 (84 ääntä)
      Kastunut mato: jännästi maria ei silti vastannut kysymykseen vaan blokkas ennemmin
      Jännästi täytyy kyllä itsekin sanoa etten olisi enää lähtenyt vastailemaan mihinkään kysymyksiin kun ensimmäisissä kahdessa viestissä jo syytetään huijariksi. Mikä työnantaja haluaa sinut töihin yritykseensä tuon jälkeen? Ja jos et halua henkilöä töihin yritykseesi niin miksi sinun pitäisi silti perustella itseäsi tai yritystäsi tälle henkilölle?
      Jos Tiia olisi asennoitunut puhumaan kuin työnhakija työnantajalle niin varmasti olisi saanut vastaukset kysymyksiinsä ja ehkä jopa olisi onnistunut paljastamaan onko kyseessä huijaus vaiko ei, sen sijaan että onnistui ärsyttämään kohdehenkilöä niin paljon että tämä ennemmin blokkasi hänet kuin vastasi kärjekkäisiin kysymyksiin. 
      Tuolla mentaliteetilla kun menet johonkin Tokmannin työhaastatteluun, alat siellä syyttelemään haastattelijaa alipalkkauksesta ja huijaamisesta niin meneekö huuli pyöreäksi kun sinua pyydetään poistumaan?

      Lainaa

    20. Tahmea viikinki 6.12.2022 12:49
      Tulos: +89 (99 ääntä)
      Huvittavaa, että on ihmisiä, jotka väittää Marian tietoa työstä hyväksi kun alla on huomattavasti selkeämpi työilmoitus, josta selviää missä työ tapahtuu, millaisia ihmisiä etsitään, minkä mukaan palkkaus tapahtuu (erittäin hyvä ei ole vastaus) ja työaika.

      Lainaa

    21. Tulos: -23 (49 ääntä)
      Tahmea viikinki: Huvittavaa, että on ihmisiä, jotka väittää Marian tietoa työstä hyväksi kun alla on huomattavasti selkeämpi työilmoitus, josta selviää missä työ tapahtuu, millaisia ihmisiä etsitään, minkä mukaan palkkaus tapahtuu (erittäin hyvä ei ole vastaus) ja työaika.
      Löytyykö yhtään esimerkkiä? Mä en löydä täältä kommenttikentästä ainakaan ainuttakaan viestiä jossa väitetään Marian välittämää tietoa työstä hyväksi.

      Lainaa

    22. Harjaton ahma 6.12.2022 13:23
      Tulos: -93 (105 ääntä)
      Ylityökorvaukset huoraamisesta? Nyt mä oon kaiken kuullut

      Lainaa

    23. Epävarma järvisieni 6.12.2022 13:45
      Tulos: +65 (79 ääntä)
      Tuo Meksiko-keissi on hyvä esimerkki siitä, miten asiat eivät toimi ollenkaan niin kuin kuvitellaan, tai kuten pitäisi. Pelkästään EU:n sisällä, kaiken vapaan liikkumisen ja bla bla blan keskellä, on usein käytännössä mahdotonta tehdä etätöitä toisesta maasta. Eteen tulevat sekä yritysten vanhanaikaiset käytännöt että byrokratia. Esimerkki: Yritin muuttaa etätyöni kanssa Espanjaan, mikä oli työnantajalleni OK. Kunnes totuus tuli ilmi. Espanja vaatii, että työnantajani yritys rekisteröityy Espanjaan sosiaaliturvan maksajaksi, mikä käytännössä tarkoittaa, että yrityksen pitäisi palkata ylimääräinen henkilö Espanjaan ja avata tili espanjalaiseen pankkiin, jne, vain minua varten. Jos taas itse pystytän oman firman Espanjaan ja teen työni freelancerina (mikä olisi suomalaiselle työnantajalleni OK), joutuisin ongelmiin "valeyrittäjänä", koska laki ei salli, että yhden henkilön yrityksellä on vain yksi asiakas, koska sillä muka kierretään työnantajan velvollisuuksia. 🤯 Vastaavia ongelmia löytyy ympäri EU:ta, kun vähän pintaa syvemmälle tökkii. En siis yritä millään tavalla kiertää veroja tai maksuja, vaan maksaa kaiken sinne minne pitääkin, mutta kun ei. Lumetta vain koko vapaa liikkuminen tavalliselle pulliaiselle. Rikkailla on tietysti varaa järjestellä asiansa eri ratkaisuilla.

      Lainaa

    24. Tulos: -36 (86 ääntä)
      Näin seksityön ammattilaisena on kyllä pakko puolustaa yrittäjää ja todeta, että Tiia on tuossa se täydellinen kusipää. Vaikken itse tee videoita, vaan ihan perinteistä seuraa, tiedän että esiintyjät arvostavat paljon hienovaraisuutta ja anonymiteettiä. Siihen kuuluu myös se, että yrittäjä ei julkisesti kerro kaikille kyselijöille yksityiskohtia. Todellisuudessa kuvausyrittäjä olisi tehnyt yksi yksityiskohtaisen esiintymiskokemusta josta kaikki asiat olisivat selvinneet. Täysin samaa mitä kuvaajat tekevät mm. malli- tai lähimarketin mainoskuvauksissa. Kertakorvaus esiintyjille yhdeltä kuvauspäivältä ei luonnollisesti ota kantaa ylitöihin tai muuhun tarpeettomaan koska korvaus kattaa koko työpäivän. Noita yksityisvideoita kuvataan muuten kaitafilmille ja niitä projektoidaan strippiklubin sisällä. Nettiin ne eivät todellakaan päädy, koska se vaatisi paljon työtä, olisi iso rikos, ja nettiin löytyy esiintyjiä ja videoita ihan riittämiin ilman laittomuuksiakin.

      Lainaa

    25. Kirpeä Ahven 6.12.2022 16:02
      Tulos: +13 (43 ääntä)
      Tahmea viikinki: Huvittavaa, että on ihmisiä, jotka väittää Marian tietoa työstä hyväksi kun alla on huomattavasti selkeämpi työilmoitus, josta selviää missä työ tapahtuu, millaisia ihmisiä etsitään, minkä mukaan palkkaus tapahtuu (erittäin hyvä ei ole vastaus) ja työaika.
      Minäkin olin samaa mieltä, kunnes tarkemmin luin viestiketjun uudestaan. Siinähän kysytään oletko kiinnostunut työstä, johon ei vastaa muuten kuin haluaa tarkentavia tietoja. Hyvinkin tarkkoja. Ainahan on mahdollisuus että ei hakija työtä edes hae, vaan haluaa vain muuten lisätietoja. Toimittaja tms. Lienee ymmärrettävää ettei ko. Työntekijöitä hakeva taho halua tietojaan yleiseen jakeluun, eikä luota hakijaan. Mikä on ymmärretävä peruste blokkaukselle. Toki hakija omista lähtökohdistaan toimi aivan oikein.

      Lainaa

    26. Äänetön robotti 6.12.2022 16:14
      Tulos: +90 (96 ääntä)
      Kilokalori: Näin seksityön ammattilaisena on kyllä pakko puolustaa yrittäjää ja todeta, että Tiia on tuossa se täydellinen kusipää. Vaikken itse tee videoita, vaan ihan perinteistä seuraa, tiedän että esiintyjät arvostavat paljon hienovaraisuutta ja anonymiteettiä. Siihen kuuluu myös se, että yrittäjä [...]
      No eikö Maria olisi voinut kertoa heti alkuun esim. tämän sinun kommenttisi verran?

      Lainaa

    27. Epävarma järvisieni 6.12.2022 16:26
      Tulos: +31 (41 ääntä)
      Epävarma järvisieni: Tuo Meksiko-keissi on hyvä esimerkki siitä, miten asiat eivät toimi ollenkaan niin kuin kuvitellaan, tai kuten pitäisi. Pelkästään EU:n sisällä, kaiken vapaan liikkumisen ja bla bla blan keskellä, on usein käytännössä mahdotonta tehdä etätöitä toisesta maasta. Eteen tulevat sekä yritysten [...]
      Lisään tähän vielä, että itse asiassa homma onnistuu VAIN jos en järjestele asioita virallisesti niin kuin pitäisi. Eli voisin laittaa itseni kirjoille kaverini kämppään Suomessa ja asumaan muka siellä, ja vuokraamaan (vaikka joltain suomalaiselta) asunnon Espanjasta ja maksamaan vuokran käteisenä. Espanjalle ja Suomelle en ilmottaisi mistään mitään, ja jos jotain ikävää kävisi, esittäisin vain olevani viikko sitten maahan saapunut turisti. Eli entten tentten, luovunko kokonaan unelmistani ja etätyön suomista mahdollisuuksista, vai lähdenkö pimeälle polulle?

      Lainaa

    28. Turha kameli 6.12.2022 16:38
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Epävarma järvisieni: Tuo Meksiko-keissi on hyvä esimerkki siitä, miten asiat eivät toimi ollenkaan niin kuin kuvitellaan, tai kuten pitäisi. Pelkästään EU:n sisällä, kaiken vapaan liikkumisen ja bla bla blan keskellä, on usein käytännössä mahdotonta tehdä etätöitä toisesta maasta. Eteen tulevat sekä yritysten [...]
      Tottapa puhelet. Toki Espanjahan on tunnettu jopa Suomea hankalammasta ja hitaasta byrokratiastaan. Asiathan voi tietysti hoitaa vaikeasti virallista kautta, tai sitten vähän kevyemmin ja epävirallisemmin.
      Mutta erityisesti olen samaa mieltä tuosta viimeisestä kappaleesta. Jos yrittää asiat hoitaa kunnolla ja kaikkien lakien ja asetusten mukaan, niin helvetin vaikeaksi se on usein tehty. (Miksi ihmeessä?) Vapaa kauppa ja vapaa liikkuminen ovat toki hienoja korulauseita mutta eipä se sitten yksityiselle ihmiselle niin helppoa olekaan. Kielimuuri tulee usein vastaan, viranomaiset ovat nihkeitä, ja tietoa saa kaivaa kiven alta kissojen ja koirien kanssa.
      Jos vain mahdollista niin kannattaa kysellä neuvoa ja hankkia apua joltain kokeneemmalta matkaajalta, tai jopa maksaa hiukan asiaan erikoistuneista palveluista. Monet yritykset näitä vapauksia toki hyödyntävät ja kiertävät veroja ja maksuja minkä ehtivät. Ja rikkaille on aina omat sääntönsä.

      Lainaa

    29. Kenkku ampiainen 6.12.2022 18:38
      Tulos: +58 (64 ääntä)
      Olishan tuo Maria nyt jotain voinut tarkentaa, vaikka olisikin sellainen työ, että anonymiteettia kaipaa. Tolla informaatiopläjäyksellä arvelisin, että työnantaja on lähinnä joku Markku, joka etsii omaan käyttöönsä uutta katseltavaa nk. vedätyksen keinoin.

      Lainaa

    30. Peritty neuvonantaja 6.12.2022 20:47
      Tulos: +56 (66 ääntä)
      traumcity: Juu tosi jännää että ei vastaillut kysymyksiin sen jälkeen kun Tiia syytti kusetuksesta ilman mitään muuta pätevää syytä kuin se että Maria ei heti vastannut viestiin. Ja tosi jännää että blokkasi sen jälkeen kun Tiia syytti ihmiskaupasta.
      Jos luet keskustelun, huomaat kyllä, että Marialla oli mahdollisuus kertoa olennaiset asiat työstä, ennen kuin Tiialla tuli mitta täyteen vastausten välttelyä. En menisi mihinkään paikkaan töihin, jos työstä ilmoittaja ei osaisi paikasta kertoa mitään tuon tarkempaa. Sama tunne itsellä tuli Marian vastauksista, että jos ei suorastaan ihmiskauppaa, niin sen verran epämääräistä, ettei kannata sekaantua. Ihmiskauppariski on mm. tuolla alalla huomattava, pitää todella tietää mihin on ryhtymässä, varsinkin jos suuntana ovat ulkomaat.

      Lainaa

    31. Tulos: -30 (54 ääntä)
      Kenkku ampiainen: Olishan tuo Maria nyt jotain voinut tarkentaa, vaikka olisikin sellainen työ, että anonymiteettia kaipaa. Tolla informaatiopläjäyksellä arvelisin, että työnantaja on lähinnä joku Markku, joka etsii omaan käyttöönsä uutta katseltavaa nk. vedätyksen keinoin.
      Ai tuossa paljoa Marialle annettu mahdollisuutta kertoa enempää, ennenkuin alettiin syyttely. Ihan kohteliaasti todettiin että ei kiitos.
      Ei työnantajankaan jokaiselle hylätylle työnhakijalle tarvitse enempää vastata.
      Uskokaa pois, kaikessa seksityössä on aivan hiton iso ongelma kateelliset ulkopuoliset naiset, jotka onkivat tietoa jolla vahingoittaa seksityöläistä tai asiakasta.

      Lainaa

    32. Sievistelevä mansikka 7.12.2022 1:03
      Tulos: -1 (25 ääntä)
      Kilokalori: Ai tuossa paljoa Marialle annettu mahdollisuutta kertoa enempää, ennenkuin alettiin syyttely. Ihan kohteliaasti todettiin että ei kiitos. Ei työnantajankaan jokaiselle hylätylle työnhakijalle tarvitse enempää vastata. Uskokaa pois, kaikessa seksityössä on aivan hiton iso ongelma kateelliset [...]
      Seksityöstä en tiedä mitään mutta muuten työnantajille on oikeastaan aika yleistä ettei hylätyille hakijoille vastata yhtään mitään. Mikä on tietenkin vähän ikävää, mutta tänä pakollisten massahakemusten aikana ihan ymmärrettävää. Hakijoita on yksinkertaisesti liikaa jotta kaikkiin voitaisiin ottaa yhteyttä. Ja siis tämmöiset "emmää ny oikeen tiiä" -tasoiset hakemukset menee äkkiä hylkyyn, solvauksista nyt puhumattakaan.

      Lainaa

    33. Hapeton hilleri 7.12.2022 7:39
      Tulos: -10 (26 ääntä)
      Epävarma järvisieni: Lisään tähän vielä, että itse asiassa homma onnistuu VAIN jos en järjestele asioita virallisesti niin kuin pitäisi. Eli voisin laittaa itseni kirjoille kaverini kämppään Suomessa ja asumaan muka siellä, ja vuokraamaan (vaikka joltain suomalaiselta) asunnon Espanjasta ja maksamaan vuokran [...]
      No ehkä siinä, että viet työpaikan Suomesta ja maksat sit verosi Espanjaan on jotain sellaista, että en juuri tunne sympatiaa.

      Lainaa

    34. Itseasiassa 7.12.2022 8:26
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Kilokalori: Noita yksityisvideoita kuvataan muuten kaitafilmille ja niitä projektoidaan strippiklubin sisällä. Nettiin ne eivät todellakaan päädy, koska se vaatisi paljon työtä, olisi iso rikos, ja nettiin löytyy esiintyjiä ja videoita ihan riittämiin ilman laittomuuksiakin.
      Aikoinaan paljon ennen älypuhelimia waretettiin Torrentista leffoja, jonka joku oli kuvannut videokameralla leffateatterissa.

      Lainaa

    35. Itseasiassa 7.12.2022 8:38
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Turha kameli: Tottapa puhelet. Toki Espanjahan on tunnettu jopa Suomea hankalammasta ja hitaasta byrokratiastaan. Asiathan voi tietysti hoitaa vaikeasti virallista kautta, tai sitten vähän kevyemmin ja epävirallisemmin. Mutta erityisesti olen samaa mieltä tuosta viimeisestä kappaleesta. Jos yrittää asiat [...]
      Eka veikkaus tämän ihme byrokratian syyksi voi olla maahanmuuttajat, jotka eivät tiedä paikallisista työnantajan velvollisuuksista. Heillä on todella helppo harjoittaa esim. ihmiskauppaa, kuten juuri oli yksi esimerkki Tampereelta. Kun vedetään raja esim. että pitää olla enemmän kuin yksi asiakas, niin toisesta näkövinkkelistä se tarkoittaa, ettei asiakas voi rajoittaa palveluntarjoajan vapautta tarjota palveluitaan myös muille asiakkaille. Tietysti joku voi kiertää näitä sääntöjä asumalla toisessa maassa kaverin kämpässä tai perustamalla toisenkin yrityksen, johon tämä hyväksikäytetty työntekijä on velvollinen antamaan palveluitansa, mutta ainakin viranomainen on yrittänyt suitsia ongelmia.

      Lainaa

    36. Murrettu sorsa 7.12.2022 10:42
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Lähinnä mua hämmentää kanssa tapa kysyä sitä infoa. Koska se on aika epämääräinen kysymys, verrattuna sitten noiden syytösten kanssa tulleeseen tulvaan. Ymmärrän aiheen kanssa, että jossain määrin rajatusti sanotaan jos ei kyseinen henkilö ole tosiaan kiinnostunut aiheesta. Itsekin olen ollut muutamassa headhuntissa joissa asiakkaan tiedot olivat lähinnä alaan viittaavia ensin. Toki olen myös vähän skeptinen yksittäisten yrittäjien taidoista HR hommissa, jos ei ole enemmän tehnyt

      Lainaa

    37. Lumeton guava 7.12.2022 11:45
      Tulos: +7 (23 ääntä)
      Hapeton hilleri: No ehkä siinä, että viet työpaikan Suomesta ja maksat sit verosi Espanjaan on jotain sellaista, että en juuri tunne sympatiaa.
      Tää on just se vanhanaikainen näkemys, että valtio omistaa ihmisen, jonka pitää syntyä, elää, tehdä töitä ja kuolla samassa paikassa, koska verot.

      Lainaa

    38. Lumeton guava 7.12.2022 11:54
      Tulos: +21 (29 ääntä)
      Hapeton hilleri: No ehkä siinä, että viet työpaikan Suomesta ja maksat sit verosi Espanjaan on jotain sellaista, että en juuri tunne sympatiaa.
      Oletko käänteisesti myös sitä mieltä, että jos espanjalainen tulee etätyönsä kanssa Suomeen, hänen pitäisi maksaa veronsa edelleen kotimaahansa? Eli käyttää kaikkia Suomen palveluja, mutta maksaa verot Espanjaan?
      Ei se niin mene, edes lain mukaan, koska veroilla ihminen maksaa asuinmaansa palveluista.

      Lainaa

    39. Tulos: +15 (23 ääntä)
      Haiskahtaa kyllä vähän ihmiskaupalta kun ei ✨mitään✨ oikeaa infoa anneta.

      Lainaa

    40. Tulos: +8 (10 ääntä)
      traumcity: Mä oletan että Maria tarkoitti sitä, että videot eivät mene randomisti nettiin vaan jonkun yksityisen porukan(klubi) käyttöön onlyfans-tyylisesti. Nettiin siis totta kai kuitenkin. Mutta ei kai tässä Mariaa olla nauramassa vaan tuota kahelia Tiiaa. Jos ei kolmessa tunnissa tule vastauksia [...]
      Jep ja usein nää aikuisviihdettä tekevät todella ovat yrittjiä, ei siinä mitään ylityökorvauksia maksella ja työmatkakulut saa laittaa työmatkakuluiksi verotuksessa niinkuin muutkin.

      Lainaa

    41. Lumisateessa kastunut kyyhky 7.12.2022 14:11
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Epävarma järvisieni: Tuo Meksiko-keissi on hyvä esimerkki siitä, miten asiat eivät toimi ollenkaan niin kuin kuvitellaan, tai kuten pitäisi. Pelkästään EU:n sisällä, kaiken vapaan liikkumisen ja bla bla blan keskellä, on usein käytännössä mahdotonta tehdä etätöitä toisesta maasta. Eteen tulevat sekä yritysten [...]
      Sama ongelma täälläkin. Pitää irtisanoutua ja keksiä leipä pöytään jotenkin muuten, jotta pääsee muuttamaan.

      Lainaa

    42. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Itseasiassa: Aikoinaan paljon ennen älypuhelimia waretettiin Torrentista leffoja, jonka joku oli kuvannut videokameralla leffateatterissa.
      Niitä on edelleen netti pullollaan, mutta suurinta osaa varmaan striimataan warettamisen sijaan, koska siinä saa siirrettyä vastuun rikoksesta aina yhden tason kauemmas "en minä sitä nettiin jakanut, striimaan vain tätä sivua enkä ole vastuussa siitä mitä sinne on jaettu".

      Lainaa

    43. Tulos: +41 (49 ääntä)
      Kilokalori: Näin seksityön ammattilaisena on kyllä pakko puolustaa yrittäjää ja todeta, että Tiia on tuossa se täydellinen kusipää. Vaikken itse tee videoita, vaan ihan perinteistä seuraa, tiedän että esiintyjät arvostavat paljon hienovaraisuutta ja anonymiteettiä. Siihen kuuluu myös se, että yrittäjä [...]
      Kauheasti ei vakuuta tuo "et ole sopiva henkilö tähän, kun olet niin epävarma". Rivien välistä voi lukea sen tarkoittavan: "et luota sokeasti kaikkeen, mitä sanon vaan kyseenalaistat ja haluat tietää oikeuksistasi eli emme voi kusettaa sinua"

      Lainaa

    44. Tulos: -31 (35 ääntä)
      Nimikoneeni ei toimi: Työtä se on seksityökin.
      Työstä pitää maksaa verot :) Työ myös kerryttää eläkettä. Itsensä myyminen ei.

      Lainaa

    45. Tulos: +9 (19 ääntä)
      Itseasiassa: Aikoinaan paljon ennen älypuhelimia waretettiin Torrentista leffoja, jonka joku oli kuvannut videokameralla leffateatterissa.
      Voit kuule uskoa, että swingerklubilla jossa puhelimet ja laukut jätetään narikkaan ja sisälle mennään pelkästään alusvaatteissa ja maksurannekkeen kanssa, on riski kuvaamiseen nolla.
      Miksi ylipäätään kukaan näkisi vaivaa kun netti on täynnä ilmaista pornoa?

      Lainaa

    46. Tulos: -4 (6 ääntä)
      Tämmöistä tällä kertaa...

      Lainaa

    47. Kesy viikuna 7.12.2022 23:07
      Tulos: +2 (12 ääntä)
      heimosenkeimo: -Järkevä työsuhde -huora Vähänkö heikottaa nykyinen nuoriso, ei vitun vittu.
      >Nykyinen nuoriso
      >Maailman vanhin ammatti
      Ei helvetti

      Lainaa

    48. Kalvas orja 7.12.2022 23:18
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Hikinen Vonkale: Mikko saattaisi hyvässä lykyssä löytää kääntäjän hommia etänä, jos kielitaito on kohdillaan
      Nykyään ne ammattitaidottomat kääntäjät on korvattu konekääntimillä. Ammattimaiseen kääntämiseen taas tarvitaan paljon muutakin kuin keskinkertainen kielitaito kahdella kielellä, esimerkiksi todella hyvät tiedonhakutaidot ja hyvä kirjoitustaito.

      Lainaa

    49. Päivänpolttava kuguaari 8.12.2022 7:08
      Tulos: +9 (19 ääntä)
      kekkers: Työstä pitää maksaa verot 😊 Työ myös kerryttää eläkettä. Itsensä myyminen ei.
      Kaikki seksityö ei ole itsensä (eli seksin) myymistä. 🙄 Kannattaa ottaa asioista selvää ennenkuin tulee pätemään.

      Lainaa

    50. Tulos: +1 (21 ääntä)
      Historiallista kyllä, olen vähän traumcityn kannalla. Jos kyse olisi mistä tahansa muusta alasta, kukaan ei pitäisi hyväksyttävänä haukkua yrittäjää kusettajaksi, jos hän ei ehdi vastaamaan Facebook viestiin muutamassa tunnissa. Millään muulla alalla ei myöskään ihmeteltäisi, miksi rekrytoija lopettaa yhteydenpidon kusettajaksi haukkumisen jälkeen. Ihan ”normialoillakaan” kaikissa tehtävissä kaikkia työsuhteen yksityiskohtia ei paljasteta etukäteen ja esimerkiksi palkka voi olla täysin neuvoteltavissa oleva asia. Monissa töissä palkkahaitari voi olla todella laaja riippuen tekijän osaamisesta, eikä palkkaa oteta suoraan TESsin minimistä. Nämä käydään sitten läpi rekryprosessin aikana, jos vaikuttaa, että henkilö on mahdollisesti sopiva. Ei nyt ole mitään tarkempaa tietoa seksialasta, mutta veikkaisin, että tämä pitää paikkansa sielläkin.

      Lainaa

    51. Kädetön mäyrä 8.12.2022 10:10
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Tekisin kyllä töitä, mutta aika vaikea kun olen MEKSIKOSSA.

      Lainaa

    52. Validi mansikka 8.12.2022 14:40
      Tulos: +6 (20 ääntä)
      Kyllä mä pidän Tiiaa mokaajana tässä. Jos hän olisi oikeasti kiinnostunut, hän kysyisi heti kunnollisia tarkentavia kysymyksiä työtehtävien luonteesta ja palkkauksesta eikä laittaisi työnantajaa arvailemaan, onko hän kiinnostunut ja mistä asiasta hän kaipaa lisätietoa.

      Lainaa

    53. Tulos: -3 (9 ääntä)
      Validi mansikka: Kyllä mä pidän Tiiaa mokaajana tässä. Jos hän olisi oikeasti kiinnostunut, hän kysyisi heti kunnollisia tarkentavia kysymyksiä työtehtävien luonteesta ja palkkauksesta eikä laittaisi työnantajaa arvailemaan, onko hän kiinnostunut ja mistä asiasta hän kaipaa lisätietoa.
      Samaa mieltä. Olisi vain sanonut: "Olen kiinnostunut, kerrotko lisää", mutta nyt jäi fiilis että halusi vaan päästä tenttaamaan ja paheksumaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: etätyöt, eu, kielitaito, meksiko, messenger, pankki, pankkitili, tili, työnhaku, työpaikat, töitä, ulkomailla, ulkomailta, viljelysmaat, yksityisviesti