Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Parisuhdeterapiaa, osa 15

Sopivan tasapainoinen tapa onnitella exää syntymäpäivänä.
Parisuhdeterapiaa, osa 15

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 49 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kahen kilon kalori 19.1.2023 0:15
      Tulos: +150 (216 ääntä)
      Toivottavasti ei tarvitse tuohon viimeiseen Helenan kommentoida kuinka mies - poika menetti toivonsa. Rakasti.

      Lainaa

    2. Uneton meduusa 19.1.2023 0:30
      Tulos: +153 (161 ääntä)
      Hyvä Ryhmän jäsen nro 1. Ei se oikeastaan ole sama asia, mutta molemmat ovat kyllä ihan OK. Eiköhän se riipu siitä, onko niiden exien/ex-hoitojen kanssa _yleensä_ yhteyksissä oikein viestitse, vai vaan somessa.

      Lainaa

    3. Koomimupio 19.1.2023 0:58
      Tulos: -253 (383 ääntä)
      Muslimi. Kyttäystä. Ikäero. Kyttäystä. Suomalainen nainen. Kyttäystä. Oleskelulupa. Kyttäystä. Avioliitto Kyttäystä. Lapsi. Kyttäystä. Lapsi Kyttäystä.. Lapsi. Kyttäystä. Kansalaisuus. Kyttäystä. Ennakoimaton avioero. Kyttäystä. Uusi muslimi. Kyttäystä. Ikäero.... Minä näen suomalaisen naisen rakkauden. Näkeekö joku jonkun muun kuvion? T: Pisa vieköön

      Lainaa

    4. Poistuva pupu 19.1.2023 1:17
      Tulos: +441 (453 ääntä)
      Kummasti tää muslimikumppani yhtäkkiä päättikin alkaa elää uskonsa mukaan. Sanoisin ettei tyypin usko ole ollut kovinkaan vakaalla pohjalla aiemmin. Ryhmän jäsen 2. mieti nyt tarkkaan. Itse sanoisin sille miehelle: "Kaikkea hyvää sulle. Minä tästä jatkan omaa elämääni."

      Lainaa

    5. Tulos: +689 (693 ääntä)
      Tuosta muslimipäivityksestä; myöhemmin AP teki uuden julkaisun, jossa kiitti Naistenhuoneen väkeä järjen puhumisesta ja kertoi jättäneensä miehen.

      Lainaa

    6. Tulos: +252 (288 ääntä)
      1. Olet kontrolloiva hölmö. 2. Olet kontrolloiva hölmö. 3. Miehesi on kontrolloiva hölmö. Muuta?

      Lainaa

    7. Sitkeä orava 19.1.2023 1:50
      Tulos: +271 (279 ääntä)
      Muistaakseni tuo viimeinen onneksi jätti miehen. Kyllähän tuossa vähän oleskeluluvan saaminen haiskahtaa

      Lainaa

    8. Moderni gerbiili 19.1.2023 2:29
      Tulos: +71 (133 ääntä)
      Miten ei havaitse nuuskan salakäyttöä? Hyi saatana. Joka kertako kurlaa käytön jälkeen ja pesee hampaat?

      Lainaa

    9. Aivoton delfiini 19.1.2023 2:31
      Tulos: +125 (137 ääntä)
      Venkoilevan muslimimiehen kanssa oleva jäsen: Juokse vielä kun voit. Olet uhri.

      Lainaa

    10. HepomiestenTietotoimisto 19.1.2023 7:44
      Tulos: +238 (242 ääntä)
      Oma ex nuuskasi salaa puolen vuoden ajan. Olin huomannut salailevan käytöksen, maalaillut päässäni jo skenaariot toisesta naisesta jolle ky eteisessä ja metsässä ja vessassa laittamassa viestejä ym. Kysyessäni sitten viimein suoraan, että miksi sä käyt tuolla eteisessä jatkuvasti sun taskuilla alkoi änkyttäen selitellä että hänellä on päässä vähän vikaa ja pakonomainen tarve tarkistella tavaroitaan. Huomautin että just nyt nuo luettelemasi tavarathan on tossa olkkarin pöydällä. Kysyin että minkäs takia ravaat kusella ihan koko ajan kotona ja ulkonaollessa menet aina kauas kauas metsään (olin myös mm. epäillyt hällä olevan joku sairaus kun niin paljon kusetti). No, lopulta tuo sai sanottua että nuuskaa. No ei tässä muuta, kuin että itse poltin ihan avoimesti tupakkaa niin sitä taustaa vasten oli aivan järjetöntä salata arkipäiväinen tapa. Oli mielestäni myös kohtuutonta että noin typerän asian salailun aiheuttaman oudon käytöksen takia minä olin joutunut stressaamaan pahemmista jutuista. Tosi asiassa se, että salaa jonkun noin älyttömän asian johtaa varsin isoon epäluottamukseen, jonka korjaaminen on hidasta. Väistämättä jäin tuosta eteenpäin ajattelemaan, että mitä muuta jättää kertomatta ja salailee, kun ei tuollaista pikkujuttuakaan uskaltanut kertoa. Ongelma ei siis minulle ainakaan ollut se nuuska, vaan salaaminen.

      Lainaa

    11. Painettu muurahainen 19.1.2023 8:51
      Tulos: +241 (245 ääntä)
      "Rynnätä riskillä avioliittoon" on ihan missä tahansa tapauksessa ja kenen tahansa kanssa huono idea.

      Lainaa

    12. Säikeetön lihapulla 19.1.2023 9:07
      Tulos: +144 (150 ääntä)
      Tuon muslimi-jutun kohdalla voin sanoa olevani tyytyväinen siihen että henkilö päätti suhteen. Jos mikään parisuhde kenenkään kanssa muuttuu painostavaksi avioliittoa kohtaan, varsinkaan jos ei olla tutustuttukaan kunnolla niin kannattaa kyllä lopettaa samantien. Ylipäänsä on kulttuuritausta mikä hyvänsä. Somekavereissa voi olla kaikenlaista porukkaa ihan 'oikeista' kavereista johonkin serkun kummin tyttären poikaystävään jonka on tavannut kerran 20 vuotta sitten, että siinä mielessä sen pitäisi olla ihan se ja sama saako sellaisilta puolitutuilta onnitteluja syntymäpäivinä vaiko ei. Tekstiviesti taas on aina henkilökohtainen.

      Lainaa

    13. Puoliväljä hirmulisko 19.1.2023 9:12
      Tulos: -16 (60 ääntä)
      Moderni gerbiili: Miten ei havaitse nuuskan salakäyttöä? Hyi saatana. Joka kertako kurlaa käytön jälkeen ja pesee hampaat?
      No ei pussinuuskasta edes tule mitään minkä takia pitäisi pestä hampaat. Ja jos se on jotain menthol- tai muuta makunuuskaa niin ei sitä makua osaa yhdistää nuuskaamiseen kuitenkaan. Ja voi siis hyvin olla että henkilö käyttää jotain nikotiinipusseja, joista ei tosiaan tule mitään makuja suuhun vaikkei sitä olisi maustettu mitenkään. Sitäkin tietämättömät nimittävät nuuskaksi vaikkei se ole nuuskaa.

      Lainaa

    14. Pohjattu sitruuna 19.1.2023 9:47
      Tulos: +127 (131 ääntä)
      Minun täytyy myöntää, etten itsekään haluisi puolison nuuskaavan (tai tupakoivan), koska en vain tykkää asiasta. Mutta jos tällaisen tavan omaisi, niin kyllä siitä pitää aikuismaisesti osata puhua eikä salailla yhdeltä puolelta ja yökkiä toiselta puolelta.

      Lainaa

    15. Epäonnistunut poro 19.1.2023 9:53
      Tulos: +22 (30 ääntä)
      Faceen voiskin tulla tuommoiset red flag -emojit. ;) Vaikka no, niitäkin kyllä käytettäs väärin.

      Lainaa

    16. Tulos: -6 (22 ääntä)
      Moderni gerbiili: Miten ei havaitse nuuskan salakäyttöä? Hyi saatana. Joka kertako kurlaa käytön jälkeen ja pesee hampaat?
      Jääkö niistä pussukoistakin jotain jäämiä, ei luulis?

      Lainaa

    17. Jäätynyt sakaali 19.1.2023 11:42
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Kyöpeli: 1. Olet kontrolloiva hölmö. 2. Olet kontrolloiva hölmö. 3. Miehesi on kontrolloiva hölmö. Muuta?
      Oli myös uskonto mainittu, en tiedä mitä Jesse on nuuskasta mieltä, mutta molemmat tavat yhtä ällöttäviä.

      Lainaa

    18. It's a deal 19.1.2023 11:42
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Leeppo: Jääkö niistä pussukoistakin jotain jäämiä, ei luulis?
      Jos niissä on tupakkaa, niin tupakkamehua valuu suuhun ja sen kyllä maistaa ainakin itse. Mutteivat sellaiset, jotka eivät kieltään tunge suuhuni, huulissa se ei maistu. Ja se lähtee huuhtelemalla.

      Lainaa

    19. Epäpätevä tohtori 19.1.2023 12:00
      Tulos: +41 (53 ääntä)
      1: Eihän tuo ole yhtään sama asia. Jos toinen SAA onnitteluja syntymäpäivänään eksiltä ja toinen aikoo LÄHETTÄÄ jokaiselle eksälleen onnittelun, niin onhan siinä iso ero.

      Lainaa

    20. Tulos: +56 (58 ääntä)
      Puluparka: Tuosta muslimipäivityksestä; myöhemmin AP teki uuden julkaisun, jossa kiitti Naistenhuoneen väkeä järjen puhumisesta ja kertoi jättäneensä miehen.
      Jes, onnellinen loppu. ✨ Raivostuttaa tollaset manipuloijat, onneksi pääsi eroon tyypistä.

      Lainaa

    21. Tulos: +58 (82 ääntä)
      Nuuskaaminen on kyllä todella oksettavaa! Se löyhkä ja ne haisevat pussukat, hyi helvetti. 🤢

      Lainaa

    22. Kunhan naureskelen 19.1.2023 12:43
      Tulos: +16 (52 ääntä)
      Säikeetön lihapulla: Tuon muslimi-jutun kohdalla voin sanoa olevani tyytyväinen siihen että henkilö päätti suhteen. Jos mikään parisuhde kenenkään kanssa muuttuu painostavaksi avioliittoa kohtaan, varsinkaan jos ei olla tutustuttukaan kunnolla niin kannattaa kyllä lopettaa samantien. Ylipäänsä on kulttuuritausta [...]
      Se kulttuuriero kannattaa pitää mielessä, kun puolisoa valitsee. Eroja on jopa suomalaisten kesken saati sitten, jos puolisoehdokas on aivan eri kulttuurista. Vaikka Suomessa ei ole varsinaista luokkayhteiskuntaa, eroja on. Miettikää vaikka 1) sukua, jossa koulutusta ei arvosteta ja sukupolvesta toiseen ollaan pienipalkkaisissa töissä tai työttöminä, 2) suvussa, jossa käydään ammattikoulu, mutta työtä tehdään vain siksi, että siitä saadaan rahaa tai 3) sukua, jossa ollaan usean sukupolven oltu pappeja, opettajia, korkea-arvoisia virkamiehiä tai vaikka professoreja. Kulttuurishokki voi iskeä. Kun sitten mennään ulkomaille, kulttuurierot kasvavat. Mahdollisten luokkaerojen lisäksi tulevat kaikki muut kulttuurien erot (tapakulttuuri, miesten ja naisten asema). Oma lukunsa on sitten vielä se, onko kunnollista yhteistä kieltä ja jos on, onko se molemmille vieras kieli tai toisen äidinkieli. Jos yhteinen kieli vieras kieli, osataanko sitä oikeasti hyvin vai kuvitellaanko vain, että osataan. Englantikin on oikeasti aika vaikea kieli hyvin osattavaksi, vaikka moni tulee sillä toimeen.

      Lainaa

    23. Kirpeä Ahven 19.1.2023 13:30
      Tulos: +20 (26 ääntä)
      Moderni gerbiili: Miten ei havaitse nuuskan salakäyttöä? Hyi saatana. Joka kertako kurlaa käytön jälkeen ja pesee hampaat?
      En tiedä, tarttuuko siitä jotain makua/hajua tms. mikä pitäisi huomata. Minä en ihan ymmärtänyt mikä oli tuon jutun "moka"? Jos on kerta toisella sanonut ettei siedä nuuskamista niin onhan se aika tökeröä käytöstä toiselta noin "salassa" ruveta käyttämään. Vaikka ei tarkoitukella olisi salaillutkaan.

      Lainaa

    24. Syövyttävä mansikka 19.1.2023 13:37
      Tulos: -49 (77 ääntä)
      Kunhan naureskelen: Se kulttuuriero kannattaa pitää mielessä, kun puolisoa valitsee. Eroja on jopa suomalaisten kesken saati sitten, jos puolisoehdokas on aivan eri kulttuurista. Vaikka Suomessa ei ole varsinaista luokkayhteiskuntaa, eroja on. Miettikää vaikka 1) sukua, jossa koulutusta ei arvosteta ja [...]
      Juu aivan, koska jokainen muslimi manipuloi kumppaniaan saadakseen oleskeluluvan.
      Ihan samaa mieltä, kannattaa vaan pysyä niissä kotimaisissa kirvesmurhaajissa, ei tule niin kovaa kulttuurishokkia kun ei kuolekkaan kirveeseen.

      Lainaa

    25. Toipuva ananas 19.1.2023 14:54
      Tulos: +12 (24 ääntä)
      Puoliväljä hirmulisko: No ei pussinuuskasta edes tule mitään minkä takia pitäisi pestä hampaat. Ja jos se on jotain menthol- tai muuta makunuuskaa niin ei sitä makua osaa yhdistää nuuskaamiseen kuitenkaan. Ja voi siis hyvin olla että henkilö käyttää jotain nikotiinipusseja, joista ei tosiaan tule mitään makuja [...]
      Sen löyhkänhän haistaa vaikka nuuskaaja vaan istuu toisella puolen pöytää, saati sitten jos on lähempänä kumppania. Ei ihan yhtä kauas haise kuin tupakoitsija, mutta melkein.

      Lainaa

    26. Itsetuhoinen harakka 19.1.2023 17:06
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Kahen kilon kalori: Toivottavasti ei tarvitse tuohon viimeiseen Helenan kommentoida kuinka mies - poika menetti toivonsa. Rakasti.
      Päät pois päät pois, what you gonna do when they behead you?

      Lainaa

    27. Päihteetön jänis 19.1.2023 17:23
      Tulos: -42 (44 ääntä)
      HepomiestenTietotoimisto: Oma ex nuuskasi salaa puolen vuoden ajan. Olin huomannut salailevan käytöksen, maalaillut päässäni jo skenaariot toisesta naisesta jolle ky eteisessä ja metsässä ja vessassa laittamassa viestejä ym. Kysyessäni sitten viimein suoraan, että miksi sä käyt tuolla eteisessä jatkuvasti sun [...]
      Nyt kannattaa miettiä vähän... Sytyttääkö, jos oikeasti mietit kirjoittamaasi kommenttia?

      Lainaa

    28. Peritty sorsa 19.1.2023 17:33
      Tulos: +9 (33 ääntä)
      Kunhan naureskelen: Se kulttuuriero kannattaa pitää mielessä, kun puolisoa valitsee. Eroja on jopa suomalaisten kesken saati sitten, jos puolisoehdokas on aivan eri kulttuurista. Vaikka Suomessa ei ole varsinaista luokkayhteiskuntaa, eroja on. Miettikää vaikka 1) sukua, jossa koulutusta ei arvosteta ja [...]
      Usein kulttuurieroilla ei kuitenkaan ole loppupeleissä paljon merkitystä. Moni suomalainen on onnellisesti naimissa ulkomaalaisen kanssa. 

      Lainaa

    29. Tulos: +54 (68 ääntä)
      Peritty sorsa: Usein kulttuurieroilla ei kuitenkaan ole loppupeleissä paljon merkitystä. Moni suomalainen on onnellisesti naimissa ulkomaalaisen kanssa. 
        Kulttuurieroilla on kovasti merkitystä, mutta ne kulttuurierot eivät kulje valtioiden rajojen mukaan. Jos kaltaiseni ituhippi yrittäisi naimisiin Lapualaisen turkistarhaajasuvun vesan kanssa, niin molemminpuolinen katastrofihan siitä tulisi (ei sillä, en usko että kumpikaan saisi päähänsä mitään niin älytöntä). Menin naimisiin keski-eurooppalaisen kanssa jolla on suunnilleen samanlainen koulutus, suunnilleen samat kiinnostuksenkohteet, suunnilleen samat mielipiteet ja uskomukset jne. Ei ole ainakaan erasmus-vaihtarien keskuudessa yhtään tavatonta olla täysin kaksikielinen mitä englantiin, tuohon lingua francaan, tulee -syytä olla, jos joutuu kirjoittamaan jostain Tractatuksesta (filosofis-looginen, Wittgenstein) koepaperin joka jonkun pitäisi pystyä ymmärtämäänkin... (En fleksaa kielitaidolla, sain erikoisluvan kirjoittaa sen englanniksi, kun olin niin avuton ulkomaalainen. Olisi pitänyt olla saksaksi). 
        Samaan tapaan jos se turkistarhaaja ottaisi vaimon jostain maasta, jossa vaimon pitää ennen kaikkea hoitaa hyvin kotia, ja hänkin olisi sitä mieltä, että kunhan koti on kunnossa ja lapset puhtaita niin ei sillä niin väliä keskustellaanko illallisen jälkeen monimutkaisia -moni ihan kantasuomalainen on sitä mieltä -niin miksi siitäkään pitäisi konfliktia syntyä, vaikkei kielitaito olisikaan ihan comme il faut?
        Joudun kyllä olemaan samaa mieltä siitä, että tuolla "uskontoni vaatii että kahden kuukauden jälkeen naimisiin" -tyypillä ei ollut puhtaat jauhot pussissa. Ei ole tavatonta, että uskiksemmat kantasuomalaiset menevät naimisiin harrastamatta seksiä ensin, mutta yleensä ei niin, että ensin harrastetaan mutta sitten lisää ei tipu ilman maistraattia.

      Lainaa

    30. Peruuttamaton riikinkukko 19.1.2023 21:42
      Tulos: +27 (35 ääntä)
      Mä laitan exälleni whatsappilla synttärionnittelut. En tiennyt sen olevan ihan hirveetäkauheeta. Paitsi sillon en laittanut, kun osuin sen synttäripäivänä sille kylään. Sillon halattiin.

      Lainaa

    31. Katkera kirsikka 20.1.2023 1:57
      Tulos: +2 (12 ääntä)
      Kivi:   Kulttuurieroilla on kovasti merkitystä, mutta ne kulttuurierot eivät kulje valtioiden rajojen mukaan. Jos kaltaiseni ituhippi yrittäisi naimisiin Lapualaisen turkistarhaajasuvun vesan kanssa, niin molemminpuolinen katastrofihan siitä tulisi (ei sillä, en usko että kumpikaan saisi päähänsä [...]
      Tekis mieli laittaa tähän se meemikuva, jossa Leonardo DiCaprion esittämä Jay Gatsby kohottaa martinilasia ärsyttävä ilme naamallaan

      Lainaa

    32. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Yleensä en näihin juuri kommentoi, mutta nyt vaan jotenkin en ymmärrä miten on sama asia, että ex-puolisot lähettävät onnitteluja toisen puolisolle ja se, että puoliso itse lähettää onnitteluja omilleen (ilmeisesti jonkinlaisena kostona?). Eihän se toinen ihminen voi vaikuttaa siihen, että kuka onnittelee häntä syntymäpäivänään. Mutta itse voi vaikuttaa siihen, että lähettääkö viestejä vaiko ei. Joka tapauksessa ei sillä ole kyllä yhtään väliä keitä onnittelee syntymäpäivänä ja keneltä saa onnitteluja omanaan.

      Lainaa

    33. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Säikeetön lihapulla: Tuon muslimi-jutun kohdalla voin sanoa olevani tyytyväinen siihen että henkilö päätti suhteen. Jos mikään parisuhde kenenkään kanssa muuttuu painostavaksi avioliittoa kohtaan, varsinkaan jos ei olla tutustuttukaan kunnolla niin kannattaa kyllä lopettaa samantien. Ylipäänsä on kulttuuritausta [...]
      Sinun mielestä syntymäpäiväonnittelut eivät ole henkilökohtaisia jos ne tehdään jollain sinun teennäisesti valitsemalla tavalla? Miten ihmeessä tuo logiikka oikein toimii? Sitä paitsi omat exät ei varmasti ole verrattavissa mihinkään kummin kaiman isäpuolen serkun lapsiin joiden nimiäkään ei enää muista. Ja ihan samalla tavalla niitä vanhoja tuttuja jää  osoitekirjaan kun facebookin kavereiksi, mikäli on semmoinen henkilö ettei niitä välitä siistiä.

      Lainaa

    34. Tulos: -5 (15 ääntä)
      JP: Yleensä en näihin juuri kommentoi, mutta nyt vaan jotenkin en ymmärrä miten on sama asia, että ex-puolisot lähettävät onnitteluja toisen puolisolle ja se, että puoliso itse lähettää onnitteluja omilleen (ilmeisesti jonkinlaisena kostona?). Eihän se toinen ihminen voi vaikuttaa siihen, että [...]
      Totta, mutta siihen voi vaikuttaa jos on entisiä panoja Facebook kavereina. Exät vielä jotenkin ymmärrän, jos on yhteisiä lapsia tms.

      Lainaa

    35. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Mä laitan exälleni whatsappilla synttärionnittelut. En tiennyt sen olevan ihan hirveetäkauheeta. Paitsi sillon en laittanut, kun osuin sen synttäripäivänä sille kylään. Sillon halattiin.
      Hiukka eri asia. Itekin eksälle jonka kanssa oltiin yhdessä 15 vuotta ja 10 niistä naimisissa, laitan synttärionnittelut. Mut en kyllä millekään yhden illan panoille laittaisi mistä julkaisussa ilmeisesti tarkoitettiin.

      Lainaa

    36. Tulos: +16 (16 ääntä)
      Ei liity mihinkään, mutta itse tykkään lähettää onnittelut lähimmille ystävilleni tekstarina/whatsappina, kun taas etäisemmät kaverit saavat tyytyä someonnitteluihin.

      Lainaa

    37. Uneton meduusa 20.1.2023 23:15
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Laura: Totta, mutta siihen voi vaikuttaa jos on entisiä panoja Facebook kavereina. Exät vielä jotenkin ymmärrän, jos on yhteisiä lapsia tms.
      Joskus nyt vaan käy niin, että ihmisestä tuleekin muutamien treffien jälkeen kaveri eikä kumppani.
      Sellaista se elämä on.

      Lainaa

    38. Eloton nainen 22.1.2023 12:59
      Tulos: -3 (11 ääntä)
      Tuo muslimikosija. Mulle tuli mieleen, että ekaksi kyllä voi panna, kun ei vielä olla tosissaan. Mutta sitten kun alkaa tuntua siltä, että tässä onkin vaimomatskua, niin paneminen (joka siis muslimille esiavioisena ei ole sallittu, riippuen uskonnollisuuden asteesta) ei enää käy päinsä, jottei vaimoa olisi ”pilattu”. Mene ja tiedä. Kukaan meistä ei oikeasti voi tietää, paitsi kyseinen mies itse. Kiinnostaisi kyllä tietää, miten hän otti suhteen loppumisen.

      Lainaa

    39. Itseasiassa 22.1.2023 16:28
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Ymmärrän jollain tavalla tuon someonnitteluepäilyn. Me oltiin jo jonkin aikaa tunnettu puolison kanssa ennen kun tuotiin meidän suhde virallisesti julki. Se. Jälkeen puolison exä alkoi kommentoida joka asiaa puolisolleni somessa. Itse en ole hänen kaverinsa, mutta yhteisten tuttujen postauksiin tai ryhmissä kommentoiteihin hän alkoi kommentoida minun kommentteiheni. Tämä exä ei ole tietääkseni mikään hirveän kultturelli tai käy keikoilla tms. mutta yhtäkkiä tuntui tietävän mm. teattereista ja taidenäyttelyistä. Oikeastaan mistä vain. Sanoin miehelle, että tuntuu jotenkin oudolta, niin alkoi selvitä exän lähetelleen miehelle viestejä ja mies oli jopa lopettanut yhden kännykällä pelattavan pelin, jossa käydään ulkona valloittamassa alueita, koska sattumumoisin exä oli niissäkin tullut vastaan. Nähtävästi en ollut sis vainoharhainen ja päästiin tuosta aikaan eroon. Joka asiaan somessa kommentoivaksi riesaksi jäi pidemmäksi aikaa minun exän, joka oli jo aika päiviä aiemmin löytänyt uuden kumppanin. Joten joo, kyllä niitä huomionkipeitä exiä löytyy.

      Lainaa

    40. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Uneton meduusa: Joskus nyt vaan käy niin, että ihmisestä tuleekin muutamien treffien jälkeen kaveri eikä kumppani. Sellaista se elämä on.
        Täysin samaa mieltä; juurikin "vähäpanoille" laitan satunnaiset onnittelut, jos satun olemaan Facessa. Kutsun myös ainakin kaljalle/ teelle ja läheisempien kanssa perheittäin syömäänkin jos satutaan olemaan samoilla kulmilla. Koska juttu olisi mennyt jotenkin: "kiva, mehän tulemme juttuun, seurusteltaisiinko?" Sitten kokeillaan kaksi viikkoa tai muutama kuukausi, ja yksimielinen tuomio on "ei seurustella, meillä on paljon yhteistä muttei niin paljoa". Olimme toki siihen aikaan kauhean nuoria, emmekä tienneet mitä halusimme, mutta koska molemmat ymmärtävät sen, kaveruussuhde jatkui kaveruutena. Yhden kanssa lapsemme -siis omani ja mieheni, ja hänen ja vaimonsa -leikkivät jopa yhdessä, kun sattuvat olemaan samanikäisiä. Juttu kesti viikon ja siitä on 20 vuotta, josta 19+ vuotta platonista kaveruutta. Toisen samanlaatuisen kanssa näen itse asiassa vaimoaan enemmän, kun hän matkustaa töiden takia täällä päin. 
        Todella vakavista joita vielä surisin pysyisin erossa, mutta ei sellaista enää näin pitkän avioliiton jälkeen ole, nuoruuden hassutuksia vain.

      Lainaa

    41. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Olisin kyllä todella pettynyt ja tuohtunutkin tuossa keskimmäisessä tapauksessa. Riippumatta siitä, mitä mieltä on nuuskan käytöstä, valehtelu ja salailu on joka tapauksessa väärin, enkä sellaista haluaisi omalta kumppanilta.

      Lainaa

    42. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Jos nyt alun toistasataa onnittelua tuli naamakirjaan synttärinä niin onhan siinä hyvän matkaa toistakymmentä neitokaista joiden kanssa joskus matkan varrella oltu navat vastakkain ja useimpien kanssa vuosikausia. Olishan se nyt hurja paikka jos nyksällä olisi niin huono itsetunto että ottaisi moisesta asiasta itseensä, siinä on kyllä yleensä joku hyvä syy miksi napa ja mikään muukaan elin ei sojota kyseisten henkilöiden suuntaan vaan nimenomaan hänen.

      Lainaa

    43. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Uneton meduusa: Joskus nyt vaan käy niin, että ihmisestä tuleekin muutamien treffien jälkeen kaveri eikä kumppani. Sellaista se elämä on.
      Mutta silloin se on pääasiallisesti kaveri eikä entinen pano.

      Lainaa

    44. Kompetentti metsämarja 24.1.2023 12:39
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Moderni gerbiili: Miten ei havaitse nuuskan salakäyttöä? Hyi saatana. Joka kertako kurlaa käytön jälkeen ja pesee hampaat?
      Nuuska ei samalla tavalla haise hengityksessä, entä tupakka. Ainakaan minusta. Olen siis tuon ryhmän jäsenen kanssa samaa mieltä siitä, että nuuskaaminen on kuvottavaa, mutta puolisoni nuuskasi ensimmäiset pari vuotta meän yhteisestä taipalesta. Aina se vähän vistotti ajatuksena ja nuuskan haju on karmea, mutta kyllä sen kanssa pysty elämään. En nimittäin haistanu sitä muutoin kuin silloin, kun hän avasi sen nuuskapurkkinsa.

      Lainaa

    45. Tuulenpitävä karhu 24.1.2023 13:15
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Jos joku mun eksä laittaisi mulle synttärionnittelut viestillä ja jotenkin saisin tietooni sen, että tämä olisi ollut vain joku passiivisaggressiivinen muuvi eksän nyksää kohtaan, niin kyllä mulle tulisi vähän hyväksikäytetty ja surullinen olo. Siis siitä, että tämä oma eksäni katsoisi asialliseksi sotkea mut tällaiseen kuvioon, eikä onnittelu ollutkaan vilpitön.

      Lainaa

    46. Vaikea jyrsijä 26.1.2023 13:57
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Kahen kilon kalori: Toivottavasti ei tarvitse tuohon viimeiseen Helenan kommentoida kuinka mies - poika menetti toivonsa. Rakasti.
      Älä muuta sano...

      Lainaa

    47. Vaikea jyrsijä 26.1.2023 14:00
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Syövyttävä mansikka: Juu aivan, koska jokainen muslimi manipuloi kumppaniaan saadakseen oleskeluluvan. Ihan samaa mieltä, kannattaa vaan pysyä niissä kotimaisissa kirvesmurhaajissa, ei tule niin kovaa kulttuurishokkia kun ei kuolekkaan kirveeseen.
      Oletpas sinä ennakkoluuloinen, jopa rasistinen sanoisin.

      Lainaa

    48. Läpikäytävä sotilas 28.1.2023 14:42
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Kahen kilon kalori: Toivottavasti ei tarvitse tuohon viimeiseen Helenan kommentoida kuinka mies - poika menetti toivonsa. Rakasti.
      HV, incel.

      Lainaa

    49. Etäämpi peura 26.2.2023 18:45
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Toivottavasti viimeinen ryhmän jäsen piti päänsä!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: avioliittoon, exä, facebook, naimisiin, nuuska, oleskelulupa, onnitella, painostaa, salaa, syntymäpäivä, tekstiviesti, ulkomaalainen