Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 18

Uutiset voi skipata, mutta kommentit kannattaa lukea aina.
Uutiskatsaus, osa 18

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 53 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Hiilenmusta hämähäkki 25.1.2023 0:14
      Tulos: +689 (779 ääntä)
      Pehmoisäksi tai pehmoksi sanominen ei ole kyllä minustakaan mairitteleva termi

      Lainaa

    2. Tulos: +336 (366 ääntä)
      Kai taitaa liittyä vahvasti homoihin. Ainakin sellaiset vibat tulee käytöksestä.

      Lainaa

    3. Korpulentti taikuri 25.1.2023 0:17
      Tulos: +560 (578 ääntä)
      Raamattu ja aukottomasti todistettu on sellainen salapari, millä ei mitään tekemistä toistensa kanssa.

      Lainaa

    4. Huippuälykäs raparperi 25.1.2023 0:50
      Tulos: +188 (194 ääntä)
      Tuo uutinen tekstiili- ja muotiteollisuuden päästöistä avasi kyl silmiä.

      Lainaa

    5. Tulos: +221 (251 ääntä)
      Voin luvata, että myös tupakka huulessa pierevä nyrkki-isä jättää poikaansa pysyvän, hormonaalisen jäljen. Esimerkiksi joka kerta, kun näen miehen, joka muistuttaa minua isästäni, kehoni täyttyy VIHAHORMONEILLA. Vai ovatko ne sittenkään vihahormoneita? Kenties ne liittyvätkin jollain lailla homouteen, niin kuin näköjään kaikki muukin. En koskaan saa tietää, hormonien tunnistus kun ei kuulunut minun miehuusmallikoulutukseeni. Turhaa pehmoilua se semmoinen tunteista puhuminen ja selkäsaunoihin liittymätön yhdessäolo. Miehen hormoneilla on kaksi tarkoitusta: ohjata hänet antamaan nyrkkiä mulkuille, ja mulkkua nyrkille. Uskokaa pois, isi sano niin.

      Lainaa

    6. Nopsa kurkku 25.1.2023 1:45
      Tulos: +424 (442 ääntä)
      Pehmoisän sijaan olisi voinut käyttää vaikka ilmaisua huolehtiva isä.

      Lainaa

    7. Tulos: +211 (213 ääntä)
      Liittyy homoihin.

      Lainaa

    8. Prefabricated soturi 25.1.2023 2:30
      Tulos: +194 (196 ääntä)
      Homoja ne on homo sapiensitkin.

      Lainaa

    9. Etuoikeutettu näätä 25.1.2023 2:33
      Tulos: +134 (156 ääntä)
      Korpulentti taikuri: Raamattu ja aukottomasti todistettu on sellainen salapari, millä ei mitään tekemistä toistensa kanssa.
      Viimeisen päälle oksymoron. Suurin osa uskovaisistakin tunnistaa tieteen faktat mutta jäljelle jää pieni vähemmistö jolle joka sana raamatussa on totta sellaisenaan. Raskaita persoonia.

      Lainaa

    10. Tunkunen roska 25.1.2023 2:49
      Tulos: -55 (101 ääntä)
      Pehmoisi on kovan isin vastakohta. Eli ei väkivaltainen eikä tunteeton. Käytännössä varmaan 95% isistä. Vois siis mieluummin puhua vain että isi joka ei ole mulkku.

      Lainaa

    11. Loikoileva lepakko 25.1.2023 4:11
      Tulos: +107 (139 ääntä)
      Ja sit uskonnolliset miettii, miksei niitä oteta tosissaan. ❤️

      Lainaa

    12. Uupunut kani 25.1.2023 4:13
      Tulos: -19 (33 ääntä)
      Liittyy homoihin, koska jos miehet ovat pariutuessaan 5-10 vuotta naisia vanhempia, pitää m

      Lainaa

    13. Uupunut kani 25.1.2023 4:15
      Tulos: +125 (145 ääntä)
      Tämähän on aivan selvää. Koska pariutuessa miehet ovat 5-10 vuotta naisia vanhempia, täytyy ajankuluksi homostella kun odottaa naisten (tai no, tyttöjen joissain tilanteissa) tulevan naimaikään.

      Lainaa

    14. Tornipöllö 25.1.2023 4:51
      Tulos: +172 (176 ääntä)
      Liisa, Tomi ja Kai ovat kyllä malliesimerkkejä ihmisistä, joilla on pakonomainen tarve rakennella aasinsiltoja itseä pänniviin aiheisiin, oli siinä järkeä tai ei.

      Lainaa

    15. Kimakka paprika 25.1.2023 6:26
      Tulos: +105 (111 ääntä)
      Tämäkin kommentti liittyy homoihin.

      Lainaa

    16. Räkäpää 25.1.2023 7:20
      Tulos: +90 (98 ääntä)
      Korpulentti taikuri: Raamattu ja aukottomasti todistettu on sellainen salapari, millä ei mitään tekemistä toistensa kanssa.
      Valetta. Raamattu on aukoton, jos sitä osaa lukea sopivan valikoiden. Taidosta kiinni.

      Lainaa

    17. Painoton lammas 25.1.2023 8:26
      Tulos: +54 (56 ääntä)
      Räkäpää: Valetta. Raamattu on aukoton, jos sitä osaa lukea sopivan valikoiden. Taidosta kiinni.
      Tästä mahtava lainaus jos ikinä tarvitsee hyvää esimerkkiä itsensä kumoavasta argumentista.

      Lainaa

    18. Maksuunpantu maahinen 25.1.2023 9:28
      Tulos: +91 (93 ääntä)
      Jos kysyisi Kailta, miten on aukottomasti todistettu hänen väitteensä maapallon iästä, todennäköisesti lähde tälle olisi vain raamattu. Koska näille uskontohihhuleille tuhansia vuosia vanha kirja, jonka kirjoittajien pätevyyksistä ei ole tietoa, on jostain syystä edelleen validi lähde

      Lainaa

    19. Kirpeä Ahven 25.1.2023 9:50
      Tulos: +70 (74 ääntä)
      Tuo Tieteen Kuvalehden tyyli popularisoida artikkeleitaan hölmöyteen asti alkoi ärsyttää itseäkin niin pajon että olen lopettanut kyseisen lehden satunnaisen tilailun kokonaan. Toki yleensä itse artikkelin sisältö on kyllä ihan täysin asiaa. Ei tieteen hölmöäkään popularisointia voi toisaalta pitää huonona asiana, kun toisaalla öyhötään evoluutioteorian olevan homoagendaa.

      Lainaa

    20. Itseasiassa 25.1.2023 11:01
      Tulos: +49 (57 ääntä)
      Yleensä kun ajattelee jotain asiaa jatkuvasti, niin alkaa nähdä niitä joka paikassa. Kai, olisiko aika tulla kaapista?

      Lainaa

    21. It's a deal 25.1.2023 12:29
      Tulos: +57 (61 ääntä)
      Käykää nyt joku vastaamassa Kain viimeiseen kommenttiin:"Liity vain jos haluat, me emme sinua tuomitse."

      Lainaa

    22. Haudankaivaja 25.1.2023 13:35
      Tulos: +11 (27 ääntä)
      Jos isä on pehmo niin sen niskarangasta iskee salama pojan munuaiseen, näyttää tuo kuva! En muista biologiantunnilla lukeneeni moisesta, mutta toisaalta mun kouluaikoina 90-luvulla tiede ei ollut vielä kovin kehittynyttä. Silloin luultiin Plutoa planeetaksi enkä tiedä oliko maailmakaan vielä ihan pyöreä.

      Lainaa

    23. Tulos: +43 (45 ääntä)
      Prefabricated soturi: Homoja ne on homo sapiensitkin.
      Aluksi kans luulin että Kai on nähnyt sanan homo sapiens ja luullut siinä puhuttavan homoseksuaaleista. :D

      Lainaa

    24. Tulos: +59 (75 ääntä)
      It's a deal: Käykää nyt joku vastaamassa Kain viimeiseen kommenttiin:"Liity vain jos haluat, me emme sinua tuomitse."
      Homojen edustajana voin sanoa, että emme hyväksy häntä joukkoomme.

      Lainaa

    25. Lisensoitu harakka 25.1.2023 15:33
      Tulos: +58 (64 ääntä)
      Se joka kehtaa väittää että raamattu on "todistanut" yhdenkään väittämänsä millään tavalla ei kyllä ole kertaakaan edes avannut koko kirjaa. Ottamatta varsinaisesti kantaa sisältöön, eihän siinä ole todistettu ainoatakaan väittämää mitenkään. Siellä vain lukee että näin meidän uskomme mukaan on tapahtunut ja that's it, ei se ole mikään todistus siitä että näin olisi oikeasti tapahtunut. Ja nyt kun lähdin taas tälle tielle niin olen 100% varma että mikäli sattuisi joku Jesse tuolla pilvenreunalla istuskelemaan niin ihan varmasti hänkin toivoisi että koska nykyihmisellä on hieman parempi käsitys ympäröivästä maailmasta, hän myös ottaisi sen tiedon vastaan. Eikä vain eläisi 2000-vuotta vanhojen uskomusten varassa.

      Lainaa

    26. Tulos: -17 (33 ääntä)
      Onko kukaan isä koko ajan ja jatkuvasti pehmo ... Pakko olla koko ajan joko kivassa nousuhumalassa tai ylitöissä jos ei ikinä pinna pala ja pehmoiluun tule pieni katkos. Kun ne lapset eivät ole syntyessään pehmoja vaan keksivät koiruuksia koko ajan. Mutta joo, ottaahan lapset mallia vanhemmistaan. Ei pelkästään siitä miten vanhemmat kohtelevat lapsiaan vaan myös siitä miten vanhemmat suhtautuvat muihin ihmisiin yleisesti ottaen. Siksi yritysjohtajien lapset ovat usein itsekkäitä mulkkuja ja duunarien lapsista tulee hyviä yritysjohtajia.

      Lainaa

    27. Lyijytön hilleri 25.1.2023 17:27
      Tulos: +15 (31 ääntä)
      Tieteen Kuvalehdeltä luulisi voivan odottaa hyvää suomen kielen taitoa, mutta ei näköjään. Se olis ihan "50 sanaa". Hesarikin tosin kirjoitti vähän aikaa sitten Facebook-päivityksessään "täysikäinen", eli kai koko homma on hävitty ja turha valittaa enääN mistään.

      Lainaa

    28. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Bacardi: Homojen edustajana voin sanoa, että emme hyväksy häntä joukkoomme.
      Juu ei, krapulaista naurua vaan koko hommalle t. kanssahomo

      Lainaa

    29. Kuiva herukka 25.1.2023 18:41
      Tulos: -27 (45 ääntä)
      Viher vasemmistolaisten mielestä ei saa pitää vaatteita tai syödä mitään koska muuten ilmasto tuhoutuu!

      Lainaa

    30. Korpulentti taikuri 25.1.2023 18:43
      Tulos: +27 (33 ääntä)
      Kuiva herukka: Viher vasemmistolaisten mielestä ei saa pitää vaatteita tai syödä mitään koska muuten ilmasto tuhoutuu!
      Olet täysin väärässä.

      Lainaa

    31. Pilkkopimeä joutsen 25.1.2023 20:16
      Tulos: +42 (42 ääntä)
      Korpulentti taikuri: Olet täysin väärässä.
      Ja homot liittyy.

      Lainaa

    32. Tilattava tuhatjalkainen 25.1.2023 21:19
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Kimakka paprika: Tämäkin kommentti liittyy homoihin.
      Tämä ei liity

      Lainaa

    33. Mieletön jänis 25.1.2023 21:54
      Tulos: +14 (22 ääntä)
      Kai lopettaa nyt niiden satujen lukemisen, ja tulee tälle vuosituhannelle.

      Lainaa

    34. Tulos: +24 (30 ääntä)
      Lyijytön hilleri: Tieteen Kuvalehdeltä luulisi voivan odottaa hyvää suomen kielen taitoa, mutta ei näköjään. Se olis ihan "50 sanaa". Hesarikin tosin kirjoitti vähän aikaa sitten Facebook-päivityksessään "täysikäinen", eli kai koko homma on hävitty ja turha valittaa enääN mistään.
      ”Viisikymmentä” kirjoitetaan numeroin ”50”, ”viittäkymmentä” taas ”50:tä”. Sijapääte kuuluu tässä merkitä näkyviin, koska se ei käy ilmi pääsanan muodosta: sekä ”viisikymmentä sanaa” että ”viittäkymmentä sanaa” ovat kieliopillisesti oikeaa suomea.

      Lainaa

    35. Onnekas norppa 25.1.2023 23:44
      Tulos: +29 (29 ääntä)
      Ai että raamatussa aukottomasti todistetaan? Kaikkee saatana sitä kuuleekin.

      Lainaa

    36. Kirpeä Ahven 26.1.2023 9:09
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Onnekas norppa: Ai että raamatussa aukottomasti todistetaan? Kaikkee saatana sitä kuuleekin.
      Jos jotakin raamatussa aukottomasti todistetaan, niin se että sitä ei tule ottaa kirjaimellisesti. Jotenkin tämä on se kaikkein vaikein asia monelle ymmrtää.

      Lainaa

    37. Epäsuotuisa greippi 26.1.2023 9:30
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Meidän tulee ymmärtää, että kiihkeimpien kristittyjen käsitys todistaa-sanan merkityksestä eroaa yleisestä. Heille todistaminen on sitä, että ajatus välitetään eteenpäin jonkinasteisen jumalallisen hurmoksen vaikutuksen alaisena. Näin Raamattu todistaa itsensä.

      Lainaa

    38. Tulos: +26 (26 ääntä)
      Artikkelissa on kuitenkin selvästi aikomus puhua "pehmoisistä" positiiviseen sävyyn. Voisin ymmärtää sanavalinnan siten, että kun usein huolehtivista isistä saatetaan puhua pehmoina, niin artikkeli saapuu nyt osoittamaan että tämä niin kutsuttu "pehmous" on yksinomaan hyvä asia. Toki tällaiset ratkaisut voivat olla ongelmallisia asenneilmapiirin ja ihmisten lukutaidon ollessa mitä on. Taisi olla feissarimokissakin sellainen facebook-keskustelu, jossa oltiin pelottavan yksimielisiä siitä, että nykyajan nuorten ongelmat johtuu siitä että niitä ei kuriteta tarpeeksi kun ei saa lyödä.

      Lainaa

    39. Kiipeilevä kesyaasi 26.1.2023 10:53
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Se on jännä miten moni some-kommentoija olettaa muiden kommentoijien olevan heidän kanssaan eri mieltä. Sitten viestiä miettimättä, kuten Sirpa, aletaan väittelemään vaikka ollaan todellisuudessa samaa mieiltä. Sama koskee uutisia. Aina kun jostain uutisoidaan, oletetaan että siinä ollaan jotain omaa näkemystä vastaan. Usein nämä tyypit on jotain vainoharhaisia salaliittoteorioita joiden mielestä media ajaa jotain yhteistä "homoagendaa" ja jokainen uutinen edistää sitä tavalla tai toisella. Heidän pitäisi ehkä muuttaa Venäjälle. Siellä mediaa olisi hyvä lukea samalla epäluulolla kun he lukevat. Lisään vielä että epäluulo / mediakriittisyys on lähtökohtaisesti hyvästä. Mutta jos ennakkoasenne on se että kaikki mediassa ajaa jotain tiettyä agendaa, niin se on yhtä kaukana objektiivisuudesta kuin se että uskotaan kaikki mitä mediassa sanotaan.

      Lainaa

    40. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Mikähän mahtaa olla raamatun aukoton todistus maapallon iästä? Vai käviköhän niin, että kun perussuomalaisten kuolemanenkeli Laura totesi maapallon iän suurin piirtein tuohon mittakaavaan, kaikki Lauran perseennuolijat huusivat kuorossa, että plottis ja aamen.

      Lainaa

    41. Nuutunut kivi 26.1.2023 17:47
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Tilattava tuhatjalkainen: Tämä ei liity
      Liittyy kuitenki.

      Lainaa

    42. Ekvivalentti mäyrä 26.1.2023 21:11
      Tulos: -6 (20 ääntä)
      Jos "pehmo" on negatiivissävytteinen termi sinun maailmassasi niin se taitaa olla ihan oppimalla opittu asenneongelma... Mitään alentavaa etymologista merkitystä kyseisellä sanalla ei ole. Tietysti mitä tahansa sanaa voi käyttää myös haukkumistarkoituksessa, mutta jos et näe pehmoilussa mitään pahaa niin miksi siitä loukkaantuisit?

      Lainaa

    43. Läski orava 26.1.2023 22:29
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Nuutunut kivi: Liittyy kuitenki.
      Liittyy homoihin.

      Lainaa

    44. Säälittävä apina 27.1.2023 9:32
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Jos evoluutio on täynnä homoagendaa, miten on Kai päätynyt tänne? Enkä usko, että alkuihmiset istuivat Raamattu kädessä

      Lainaa

    45. Kerrattu appelsiini 27.1.2023 22:56
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Ärsyttää tommoiset ääripäiden heittelijät keskusteluissa. Jos et tykkää asiasta X, niin sitten varmasti tykkäät sen vastakohdasta ja vain siitä.

      Lainaa

    46. Läpikäytävä sotilas 28.1.2023 10:57
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Hiilenmusta hämähäkki: Pehmoisäksi tai pehmoksi sanominen ei ole kyllä minustakaan mairitteleva termi
      Minusta on. Pehmeä on joustava, kivikova murenee ongelmissa kuin lasi.  Tuon helposti murenevan vastakohta on pehmeä.
      Minulla on pehmoisä ja pehmomies ja kumpikin on alfa ilman että siitä tarvitsee tehdä numeroa. Kumpikaan ei tappele eikä uhoa, mutta heitä kuunnellaan. Voima on korvien välissä ja sydämessä.

      Lainaa

    47. Tulos: +1 (1 ääni)
      Pluri: Kai taitaa liittyä vahvasti homoihin. Ainakin sellaiset vibat tulee käytöksestä.
      Sosiaalisessa mediassa Kai on todistanut vahvasti olevansa homo.

      Lainaa

    48. Kuiskaava sirkka 29.1.2023 10:39
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Läpikäytävä sotilas: Minusta on. Pehmeä on joustava, kivikova murenee ongelmissa kuin lasi.  Tuon helposti murenevan vastakohta on pehmeä. Minulla on pehmoisä ja pehmomies ja kumpikin on alfa ilman että siitä tarvitsee tehdä numeroa. Kumpikaan ei tappele eikä uhoa, mutta heitä kuunnellaan. Voima on korvien välissä ja sydämessä.
      Tämähän alkaa mennä tuon mokan kaltaiseksi väittelyksi jo :D menee sekaisin keskustelu itse asiasta ja käytetyistä termeistä. Lainaamasi Hämähäkin pointti on se, että sana "pehmo" on yleisesti terminä hiukan negatiivissävytteinen (vrt. nössö), ja siksi hieman outo valinta positiiviseen juttuun. Jutussa olisi voitu käyttää jotain muuta termiä. Silti tuskin kukaan täällä asiasta kommentoinut on kuitenkaan sitä mieltä että pehmeä, joustava, tunnetaitoinen mies olisi huonompi mies kuin joku kova äijä, päin vastoin. Sanan "pehmo" yleisen merkityksen kommentointi ei tarkoita, että olisi itse kovuuden kannalla. Itse olisin valinnut jonkun muun (vaikka huolehtiva, joustava tai osallistuva), mutta ehkäpä tuo tosiaan oli valittu juttuun tarkoituksella, jotta sanan negatiivinen merkitys häviäisi pikku hiljaa.

      Lainaa

    49. Mustankipeä apina 29.1.2023 15:02
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Loikoileva lepakko: Ja sit uskonnolliset miettii, miksei niitä oteta tosissaan. ❤️
      Uskonnollinen ei liene oikea termi tuollaiselle. Voisiko olla vaikkapa kreationisti? Suurin osa kristityistäkään ei usko tuohon humpuukiin, mitä nuo suoltavat.

      Lainaa

    50. Mikrofoniton piimä 2.2.2023 18:22
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Läski orava: Liittyy homoihin.
      Miten liittyy?

      Lainaa

    51. Aistikas manaatti 12.2.2023 11:09
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Prefabricated soturi: Homoja ne on homo sapiensitkin.
      Homo tarkoittaa ihmistä ja sillä voitaisiin sukupuolineutralisoida esimerkiksi ammattinimikkeitä.
      Esihomo, lakihomo, sähköhomo, putkihomo, lentohomo, homo-oletettu jne.

      Lainaa

    52. Silityskuiva pulu 17.3.2023 20:43
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Jos kääntää sen toiseen sukupuoleen, niin ei pehmoäitikään positiiviselta kuulosta. Pehmo tarkoittaa ainakin mulle liiankin pehmeää ja joustavaa, siis sellaista tossukkaa, jonka yli kävelee puoliso, lapset ja kultakalakin. Vai sanooko joku itsestään kehuvassa mielessä "mä olen niin pehmo"?

      Lainaa

    53. Sosiopaattinen Sosiologi 15.5.2024 12:00
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Himokristityillä tuntuu olevan homostelu mielessä alati

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: homoagenda, homot, nato, pehmoisä, puhua, päästöt, raamattu, sienet, tekstiiliteollisuus, tieteen kuvalehti, uskonnot, uutiset, vaatteet