Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Luontoilta, osa 69

Menisikö tämä luontokuva sinulle aidosta?
Luontoilta, osa 69

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Korpulentti taikuri 23.2.2023 0:12
      Tulos: +534 (558 ääntä)
      Kieltämättä nuo auringonsäteet näyttää vähän kummalliselta. En käy kuitenkaan kiistämään niiden aitoutta.

      Lainaa

    2. Tulos: -117 (241 ääntä)
      Siis pitääkö joku vielä 2023 kaneja ja kanoja vapaana ulkona? Mä luulin että elämme suht kehittyneessä pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa, mutta näköjään joku oman elämäsä Kazakstan tää on osalle porukasta. Kani on vieraslaji joka tuhoaa kaiken uudessa eliympäristösään, en siis suosittele ulos niitä päästämään. Kaikki tietää Australian, tai citykanit. Australiassa kaikki eläimet on tosi vaarallisia, mutta ei niin vaarallisia kuin kani oo yksikään. Kanit sisälle ja häkkiin. Kanoistahan ei selkeetä konsensusta ole olemassa, on se "kanat kuuluu luontoon" porukka, ja sitten toiset 50% haluaa ne tehotuotettuna niin ettei käpälät pääse liikkumaan siellä pienessä karsinassa. Siitäkin huolimatta kallistun jälkimmäiseen vaihtoehtoon, koska jos ne nyt tuolla ulkona olisi niin se käyttäytyisi about kuin fasaani tuolla? Pullistelee ja saattaa hyökätä kun sekoilee, voi vittu ei kukaan nyt sellastakaan halua. Emmä vielä tiiä, joko mä käyttäydyn tässä kana-kysymyksessä niinkuin tolkun ihminen eli en ole asiasta mitään mieltä kun on niin tyhmä puheenaihekin, tai sitten saatan olla muutaman päivän päästä murtautumassa kanalaan, muutaman kannan sieltä mukanani ja päästän ne vapaaksi mettään. Ja kissa perään. Nimimerkillä sain vähän idiksiä.

      Lainaa

    3. Jäävi paprika 23.2.2023 0:26
      Tulos: -130 (242 ääntä)
      Samaa mieltä Helenan kanssa. Muutenkin kuvan värimaailmaa säädetty liikaa värikkäämpään suuntaan. Ei näytä tuolta luonnossa. Instassa näkee paljon vastaavia ylimuokattuja kuvia. Pahimpia ovat revontulikuvat ja tähtitaivaat. Ei todellakaan näytä siltä oikeasti. Miksi haluatte muokata kuvista epätodellisia!?

      Lainaa

    4. Tyly sarvikuono 23.2.2023 0:47
      Tulos: +35 (51 ääntä)
      Helena, internet-soturi.

      Lainaa

    5. Tulos: -58 (90 ääntä)
      Perkele kun menneet muokkaamaan tuollaisen pyylevän animenorsun muuten niin kauniiseen talvimaisemaan.

      Lainaa

    6. Hatara joutsen 23.2.2023 1:19
      Tulos: +181 (223 ääntä)
      Jukan kuva on tosi kaunis, mutta auringonsäteet ei kyllä näytä munkaan silmään kauhean aidolta/hyvältä. Oli sitten millä keinolla hyvänsä toteutettu. Pehmeä hehku olisi parempi.

      Lainaa

    7. Tulos: +235 (263 ääntä)
      Se hetki, kun porukka alkaa internetissä kertoa luonnolle, millainen sen kuuluu olla...

      Lainaa

    8. Kiiltävä korppikotka 23.2.2023 2:08
      Tulos: +228 (242 ääntä)
      Korpulentti taikuri: Kieltämättä nuo auringonsäteet näyttää vähän kummalliselta. En käy kuitenkaan kiistämään niiden aitoutta.
      Säteiden määrä riippuu kameran objektiivin himmenninlehtien määrästä. Himmenninlehdet muodostavat kulmikkaan, ympyrää approksimoivan aukon, jonka avulla objektiivista läpi päästetyn valon määrää voidaan hallita. Koska valo käyttäytyy aaltomaisesti, se hajautuu (diffraktoituu) osuessaan himmenninlehtien kulmiin, mistä nuo kuvaan muodostuvat säteet syntyvät.

      Lainaa

    9. Silmitön maksamato 23.2.2023 2:16
      Tulos: +109 (115 ääntä)
      Kyöpeli: Se hetki, kun porukka alkaa internetissä kertoa luonnolle, millainen sen kuuluu olla...
      Perhanan luonto, lähtee ihan käsistä tommonen touhu.

      Lainaa

    10. Kiiltävä korppikotka 23.2.2023 2:16
      Tulos: +102 (114 ääntä)
      Hatara joutsen: Jukan kuva on tosi kaunis, mutta auringonsäteet ei kyllä näytä munkaan silmään kauhean aidolta/hyvältä. Oli sitten millä keinolla hyvänsä toteutettu. Pehmeä hehku olisi parempi.
      Säteet johtuvat pienellä himmenninaukolla kuvaamisesta. Suuremmalla aukolla saisi pehmeän hehkun niiden sijaan, mutta jos kamerasta ei löydy tarpeeksi nopeaa suljinaikaa siihen eikä ole himmentävää suodinta mukana, niin ei oikein voi mitään.

      Lainaa

    11. Kiiltävä korppikotka 23.2.2023 2:20
      Tulos: +88 (102 ääntä)
      Kyöpeli: Se hetki, kun porukka alkaa internetissä kertoa luonnolle, millainen sen kuuluu olla...
      Näiden auringonsäteiden tapauksessa lopputulos tosin ei riipu luonnosta eikä manipulaatiosta, vaan kuvan ottoon käytetyistä välineistä.

      Lainaa

    12. Tulos: +110 (116 ääntä)
      Sanoisin, että tuo on ennemminkin joku hemuli, pipo päässä. Hemulit pukeutuvat usein mekkomaisiin vaatteisiin.

      Lainaa

    13. Tulos: +84 (90 ääntä)
      Jäävi paprika: Samaa mieltä Helenan kanssa. Muutenkin kuvan värimaailmaa säädetty liikaa värikkäämpään suuntaan. Ei näytä tuolta luonnossa. Instassa näkee paljon vastaavia ylimuokattuja kuvia. Pahimpia ovat revontulikuvat ja tähtitaivaat. Ei todellakaan näytä siltä oikeasti. Miksi haluatte muokata kuvista epätodellisia!?
      Minun mielestäni luonto on kyllä oikeasti vielä väririkkaampi, kuin tuossa kuvassa. Kamera ei muutenkaan kykene tekemään täysin identtistä kopiota siitä, miten ihmisen silmä näkee luonnon. Eikä tuo kuva ole edes hyvä esimerkki niistä instan ylimuokatuista maisemakuvista

      Lainaa

    14. Pöytä osaa puhua 23.2.2023 5:30
      Tulos: +72 (76 ääntä)
      Mörkö tuo on eikä mikään Muumipeikko.

      Lainaa

    15. Tukintolvana 23.2.2023 6:20
      Tulos: +56 (62 ääntä)
      Ninnin kuvassa on ennemmin Mörkö kuin muumi. Samanmuotoinen!

      Lainaa

    16. Tulos: +32 (44 ääntä)
      traumcity: Siis pitääkö joku vielä 2023 kaneja ja kanoja vapaana ulkona? Mä luulin että elämme suht kehittyneessä pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa, mutta näköjään joku oman elämäsä Kazakstan tää on osalle porukasta. Kani on vieraslaji joka tuhoaa kaiken uudessa eliympäristösään, en siis suosittele [...]
      Mielenkiintoinen käänne Traumcityn todellisuudessa.
      Eli kissat vapaana luontoon, mutta kanit ja kanat häkkiin. Got it.

      Lainaa

    17. Laatuisa henkilö 23.2.2023 8:52
      Tulos: -33 (57 ääntä)
      traumcity: Siis pitääkö joku vielä 2023 kaneja ja kanoja vapaana ulkona? Mä luulin että elämme suht kehittyneessä pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa, mutta näköjään joku oman elämäsä Kazakstan tää on osalle porukasta. Kani on vieraslaji joka tuhoaa kaiken uudessa eliympäristösään, en siis suosittele [...]
      Meillä on kesällä kanat ja kissat vapaana ulkona ja ihan Vantaalla asutaan, missä helvetin huumeluukussa sitä oleilet?

      Lainaa

    18. Tulos: +42 (50 ääntä)
      Korpulentti taikuri: Kieltämättä nuo auringonsäteet näyttää vähän kummalliselta. En käy kuitenkaan kiistämään niiden aitoutta.
      Kyseessä on ilmiö joka johtuu auringonvalon osumisesta kameraan erityisesti käytettäessä pientä aukkoa. Eli tuolta ne eivät silmin varmasti näyttäneetkään.

      Lainaa

    19. Tulos: +15 (27 ääntä)
      Kiiltävä korppikotka: Säteet johtuvat pienellä himmenninaukolla kuvaamisesta. Suuremmalla aukolla saisi pehmeän hehkun niiden sijaan, mutta jos kamerasta ei löydy tarpeeksi nopeaa suljinaikaa siihen eikä ole himmentävää suodinta mukana, niin ei oikein voi mitään.
      Ja lisäksi suurempi aukko olisi tietenkin lyhentänyt tarkennuksen syvyyttä -> joko etu- tai taka-ala olisi ehkä blurrautunut. Erityisesti koska polttoväli vaikuttaa olevan pitkähkö suurta syväterävyyttä ajatellen.

      Lainaa

    20. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Miusta Ninnin kuvassa on Jenni-täti Muumilaakson tarinoista.

      Lainaa

    21. Tulos: +46 (64 ääntä)
      Jäävi paprika: Samaa mieltä Helenan kanssa. Muutenkin kuvan värimaailmaa säädetty liikaa värikkäämpään suuntaan. Ei näytä tuolta luonnossa. Instassa näkee paljon vastaavia ylimuokattuja kuvia. Pahimpia ovat revontulikuvat ja tähtitaivaat. Ei todellakaan näytä siltä oikeasti. Miksi haluatte muokata kuvista epätodellisia!?
      Valokuvaus on myös taidemuoto. Lopputuloksen ei tarvitse olla mikään inhorealistinen dokumentti. Minulla on tallessa mittava määrä vanhoja valokuvia ja negatiiveja joissa erilaiset luonnonilmiöt (aurinko, kuu, vesi, salamat, sade, jne) on korostettu käyttämällä juuri tietynlaista optiikkaa tietyllä tavalla. Harmillista jos valokuvan täytyy nykyään olla tarkka toisinto todellisuudesta. Mitä minä nyt teen vaarin perinnöksi jättämälle valokuva-arkistolle ? Kaikki mustavalkokuvia eikä yksikään vastaa todellisuutta. Täytyykö ne tuhota ?

      Lainaa

    22. Tulos: +15 (49 ääntä)
      Miten LUMIKKO tappaa kanan? Lumikko on ehkä 20cm pitkä, painaa just ja just 100g. Ymmärtäisin, jos sanottaisiin, että näätä vie kanat ja kanit, mutta…

      Lainaa

    23. Tulos: -1 (31 ääntä)
      Aurinkotarra oli kyllä ihan osuva ilmaus.

      Lainaa

    24. Tulos: +18 (26 ääntä)
      Kiiltävä korppikotka: Säteiden määrä riippuu kameran objektiivin himmenninlehtien määrästä. Himmenninlehdet muodostavat kulmikkaan, ympyrää approksimoivan aukon, jonka avulla objektiivista läpi päästetyn valon määrää voidaan hallita. Koska valo käyttäytyy aaltomaisesti, se hajautuu (diffraktoituu) osuessaan [...]
      Korjaus: Ei hajaudu kulmista, vaan suljinlehden reunasta. Hajautuminen tapahtuu 90 asteen kulmassa lehden reunaan nähden.

      Lainaa

    25. Luisteleva orava 23.2.2023 10:17
      Tulos: +54 (56 ääntä)
      En jaksa väitellä valokuvauksesta. Totean vaan, että tuli ihan kauhea kesän kaipuu tuosta ihanasta kuvasta!

      Lainaa

    26. Oikeustajuton mäyrä 23.2.2023 10:40
      Tulos: -2 (22 ääntä)
      Öky: Miten LUMIKKO tappaa kanan? Lumikko on ehkä 20cm pitkä, painaa just ja just 100g. Ymmärtäisin, jos sanottaisiin, että näätä vie kanat ja kanit, mutta…
      Helposti, lumikot on todistetusti tappanut metsoja ja jäniksiä.

      Lainaa

    27. Sanaton päärynä 23.2.2023 10:47
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Jos Jukka kuvaa kuten näkee ja kokee, onkohan hänelläkin voimakasta hajataittoa? ei nimittäin pistänyt erityisemmin omaan silmään.

      Lainaa

    28. Sekava albatrossi 23.2.2023 11:20
      Tulos: -2 (16 ääntä)
      Korpulentti taikuri: Kieltämättä nuo auringonsäteet näyttää vähän kummalliselta. En käy kuitenkaan kiistämään niiden aitoutta.
      Kuvatessa on ilmeisesti käytetty tähtisuodinta, tuolla hieman tietoa englanniksi: https://hoyafilterusa.com/pages/how-star-filters-work

      Lainaa

    29. Järjestyksetön piikkisika 23.2.2023 12:04
      Tulos: +43 (47 ääntä)
      Sukka hai: Sanoisin, että tuo on ennemminkin joku hemuli, pipo päässä. Hemulit pukeutuvat usein mekkomaisiin vaatteisiin.
      Toisaalta hemuleilla on tyypillisesti pidempi kuono. Lisätutkimuksia tarvitaan tarkempaa lajinmääritystä varten.

      Lainaa

    30. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Koivujen kuvaajana on Jukka Risikko. Ihan ammattikuvaaja. Instasta löytää @jukkarisikko Itse harrastan kuvaamista enkä epäile kuva aitoutta. Pienellä aukolla (Suuri F- arvo) saa valonlähteisiin tähtiefektin jollei käytä sitä varten tehtyä suodinta.

      Lainaa

    31. Saatanan vajaaälyinen lehmä 23.2.2023 12:56
      Tulos: -18 (32 ääntä)
      Helena ja Marjatta: olette nimeni veroisia.

      Lainaa

    32. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Elikkäs naama kiinn ja luontoon itse kuvaamaan.

      Lainaa

    33. Muoviton hirmulisko 23.2.2023 17:08
      Tulos: +7 (29 ääntä)
      Miten se peukalonpaksuinen lumikko saa nelikiloisen kanan tai kanin hengiltä?

      Lainaa

    34. Siveetön opas 23.2.2023 21:21
      Tulos: -8 (18 ääntä)
      Auringonsäteet eivät näytä aidolta, mutta on tuo kuitenkin vielä ihan hyväksyttävä tapa "muokata" valokuvia. Eri asia sitten kun valokuvauskilpailuja voittavat sellaiset kuvat jotka on photoshopattu. Sitä en pysty ymmärtämään, ja tämä jakaa "kansaa" aika voimakkaasti. Eikä siis se että vähän muokataan valoisuutta tai muuta, mutta se leikkaa ja liimaa kymmenen kuvaa yhdeksi kokonaisuudeksi ja se voittaa jonkin valokuvauspalkinnon niin joopa joo.

      Lainaa

    35. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 24.2.2023 0:03
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Siveetön opas: Auringonsäteet eivät näytä aidolta, mutta on tuo kuitenkin vielä ihan hyväksyttävä tapa "muokata" valokuvia. Eri asia sitten kun valokuvauskilpailuja voittavat sellaiset kuvat jotka on photoshopattu. Sitä en pysty ymmärtämään, ja tämä jakaa "kansaa" aika voimakkaasti. Eikä siis se että vähän [...]
      Eikö niille ole ihan omat kategoriansa kilpailuissa? Taidekuvat on ihan eri asia, minusta pitää olla vanhanaikainen että kieltäytyy periaatteesta näkemästä niiden kuvien viehätyksen. Itsehän voi kuvata mitä haluaa. Taidemaalauksessakin on ties kuinka monta tyylisuuntaa ja nykyisin huonoimmin taitaa myydä ne fotorealistiset maisemat.

      Lainaa

    36. Tulos: +16 (18 ääntä)
      jukkapalmu: Koivujen kuvaajana on Jukka Risikko. Ihan ammattikuvaaja. Instasta löytää @jukkarisikko Itse harrastan kuvaamista enkä epäile kuva aitoutta. Pienellä aukolla (Suuri F- arvo) saa valonlähteisiin tähtiefektin jollei käytä sitä varten tehtyä suodinta.
      Juuri olin samaa tulossa kertomaan. Risikko on mielestäni yksi Suomen lahjakkaimmista luontovalokuvaajista. Totta kai hän muokkaa kuviaan kontrastin, valotuksen ja muun kohdalla, mutta että lisäisi jonkun keinotekoisen auringon kuvaan, sitä hän ei takuulla tee.

      Lainaa

    37. Kouluttamaton muurahainen 24.2.2023 7:32
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Oikeustajuton mäyrä: Helposti, lumikot on todistetusti tappanut metsoja ja jäniksiä.
      Mun kanalan ympäristöön muutti lumikko. Sen jälkeen ovat rotat ja myyrät pysyneet poissa, joten mieluummin pidän sen lumikon. Se ei ole aiheuttanut minkäänlaista vahinkoa kanalassa, ei edes tipuille. Eikä edes silloin kun kanat ulkoilevat. Ne ovat ulkotarhassa ympäri vuoden, pois lukien pahimmat pakkaset, joten lumikolla olisi kyllä hyvin tilaisuuksia.

      Lainaa

    38. jukkapalmu 24.2.2023 8:50
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Siveetön opas: Auringonsäteet eivät näytä aidolta, mutta on tuo kuitenkin vielä ihan hyväksyttävä tapa "muokata" valokuvia. Eri asia sitten kun valokuvauskilpailuja voittavat sellaiset kuvat jotka on photoshopattu. Sitä en pysty ymmärtämään, ja tämä jakaa "kansaa" aika voimakkaasti. Eikä siis se että vähän [...]
      Niin tai se kettu joka söi sientä. Kuva voitti jonkun isomman kilpailun ja sitten alettiin epäilemään kun ketut ei syö sieniä. Kuvaaja tunnusti että oli laittanut kissanruokaa sieneen. Onko se sitten huijaamista? En tiedä.

      Lainaa

    39. Sileä kesyaasi 24.2.2023 11:42
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      traumcity: Siis pitääkö joku vielä 2023 kaneja ja kanoja vapaana ulkona? Mä luulin että elämme suht kehittyneessä pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa, mutta näköjään joku oman elämäsä Kazakstan tää on osalle porukasta. Kani on vieraslaji joka tuhoaa kaiken uudessa eliympäristösään, en siis suosittele [...]
      Meiltä on kettu vienyt kanoja hyvin tehdystä kana-aitauksestakin!

      Lainaa

    40. Ikivihreä alokas 24.2.2023 12:01
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Lumikko kuuluu Suomen luontoon ja tappaa elääkseen. Sillä on tärkeä rooli jyrsijäkantojen kasvun rajoittamisessa. Ihmisen itsekkyys ei mene sen edelle. Jos lumikko tappaa kanin (ajatteleeko Marjatta nyt kärppiä?), se täytyy hyväksyä ja ehkä pitää tarkempaa huolta kotieläimistään. En missään tapauksessa hyväksy, että lumikkoa syytetään siitä, miten se käyttäytyy tai että se sen takia tapettaisiin.

      Lainaa

    41. Tulos: -2 (10 ääntä)
      jukkapalmu: Niin tai se kettu joka söi sientä. Kuva voitti jonkun isomman kilpailun ja sitten alettiin epäilemään kun ketut ei syö sieniä. Kuvaaja tunnusti että oli laittanut kissanruokaa sieneen. Onko se sitten huijaamista? En tiedä.
      Joka vtun haaskalle kuvattu on ihan sama kuin 80% photoshopattu. Toki Onni Wiljami on sitten ...

      Lainaa

    42. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Tylsimys: Valokuvaus on myös taidemuoto. Lopputuloksen ei tarvitse olla mikään inhorealistinen dokumentti. Minulla on tallessa mittava määrä vanhoja valokuvia ja negatiiveja joissa erilaiset luonnonilmiöt (aurinko, kuu, vesi, salamat, sade, jne) on korostettu käyttämällä juuri tietynlaista optiikkaa [...]
      Calvin (Lassi ja Leevi) otti kuvan sängystä joka oli "täydellinen", ja puolen metrin päässä oli roskaläjä. Onko tuo parempi/pahempi kuin siivouksen jälkeinen? Usein poliittinen näkemys tulee täysillä läpi arvosteluissa.

      Lainaa

    43. Tuleentunut alpakka 24.2.2023 21:00
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Öky: Miten LUMIKKO tappaa kanan? Lumikko on ehkä 20cm pitkä, painaa just ja just 100g. Ymmärtäisin, jos sanottaisiin, että näätä vie kanat ja kanit, mutta…
      Näinpä. Näätä vois tehdäkin jotain. Lumikko on toki sukua (näätäeläin) mutta todellakin pieni. Niin pieni että voi jahdata myyriä niiden koloista. Ei se huomattavasti itseään isommille voi mitään, mutta pikkujyrsijät se tappaa. Hyötyeläin. Voihan tuon tosiaan sotkea ajatuksissaan näätään joka on isompi peto. Tai minkkiin jos luontoon pääsee irti, se kyllä tappaa linnuista lähtien.

      Lainaa

    44. Raitis mandariini 27.2.2023 4:54
      Tulos: -12 (18 ääntä)
      Korpulentti taikuri: Kieltämättä nuo auringonsäteet näyttää vähän kummalliselta. En käy kuitenkaan kiistämään niiden aitoutta.
      Niinpä. Mutta kyllä tuota  kuvaa on manipuloitu niin, että silmiin sattuu. Milloinkaan auringonsäteet eivät näy noin tasaisina ja terävinä. Ennenkaikkea aurinko, joka paistaa taivaalla puiden takana, ei voi lähettää säteitään puiden etupuolelle. Että semmottinen luonnollinen luontokuva

      Lainaa

    45. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Jäävi paprika: Samaa mieltä Helenan kanssa. Muutenkin kuvan värimaailmaa säädetty liikaa värikkäämpään suuntaan. Ei näytä tuolta luonnossa. Instassa näkee paljon vastaavia ylimuokattuja kuvia. Pahimpia ovat revontulikuvat ja tähtitaivaat. Ei todellakaan näytä siltä oikeasti. Miksi haluatte muokata kuvista epätodellisia!?
      Valokuva ei koskaan ole sellainen miltä maisema silmin näyttää. Kamera on samanlainen työväline kuin pensseli ja kangas. Ei pidä kuvitella että yksikään valokuva näyttäisi siltä miltä luonnossa oikeasti näyttää, koska se tarkoittaisi siltä että kuva pitäisi ottaa sinun silmien läpi. Mahdotonta.

      Lainaa

    46. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Raitis mandariini: Niinpä. Mutta kyllä tuota  kuvaa on manipuloitu niin, että silmiin sattuu. Milloinkaan auringonsäteet eivät näy noin tasaisina ja terävinä. Ennenkaikkea aurinko, joka paistaa taivaalla puiden takana, ei voi lähettää säteitään puiden etupuolelle. Että semmottinen luonnollinen luontokuva
      Säteet syntyy kameran linssissä. Niitä kutsutaan diffraktiopiikeiksi. Jos kameran aukko on kulmikas, niin kuin se yleensä on, se voi aiheuttaa joihinkin kuviin tällaista.

      Lainaa

    47. Onnekas norppa 27.2.2023 12:45
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Tuohon kyselyyn liittyen olen hämmästynyt siitä, kuinka moni väittää nähneensä lumikon luonnossa. Luulin sen olevan aika harvinainen otus :o Söpökin vielä.

      Lainaa

    48. Tietty opas 27.2.2023 13:26
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Viime talvena lumikko tuli terassille ja kun kissa sen äkkäsi niin lähti salamana perään. Onneksi ei saanut kiinni, en tiedä millainen matsi olisi tullut.

      Lainaa

    49. Hikoileva paarma 22.8.2024 10:32
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Minun nuoruudessa ei ollut valokuvia. Sitä kuljettiin metässä paljain jaloin ja luettiin raamattua. Ei ollut kameroita. Valokuvat on huijausta. T: kyllikki

      Lainaa

    50. Tulos: 0 (2 ääntä)
      traumcity: Siis pitääkö joku vielä 2023 kaneja ja kanoja vapaana ulkona? Mä luulin että elämme suht kehittyneessä pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa, mutta näköjään joku oman elämäsä Kazakstan tää on osalle porukasta. Kani on vieraslaji joka tuhoaa kaiken uudessa eliympäristösään, en siis suosittele [...]
      Käpälät? Karsinassa?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aurinko, kesä, kuva, kuvanmuokkaus, lumikko, luonto, luontokuvat, metsä, muumit, suomen kesä