Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 73

Älkää kieltäkö lapsilta suomalaista sokeria!
Mitä tänään syötäisiin? Osa 73

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +251 (377 ääntä)
      Herra antakoon voimia suojella lapsia että eivät voi olla omana itsenään Herran edessä. Jumala kun tunnetusti kerrottuna saattaa kaikki tuhoon koska Jeesus kuoli ristillä sotiakseen kaikkea erilaista vastaan. Kamala myös on tämä meidän koululaitos joka opettaa meidän kotimaan lakeja eikä pelkästään raamatun ilosanomaa jossa Jetron kaltainen syntinen olisi jo kivitetty.

      Lainaa

    2. Karmea oppilas 9.2.2023 0:33
      Tulos: +184 (354 ääntä)
      Nää uskovaiset on kyllä karmeinta paskaa. Eihän nyt kukaan fiksu ihminen voi uskoa tollaiseen ilmiselvään roskaan? :D

      Lainaa

    3. Peiton alla piileksivä sorsa 9.2.2023 0:38
      Tulos: +199 (211 ääntä)
      Suurimman osan ihmiskunnan historiasta, ihmisen on pitänyt suosia runsasenergistä ravintoa, sokeria, rasvaa ja proteiinia. Nykyään länsimaissa ruokaa on tarjolla yli tarpeen, mutta muutos on tapahtunut niin nopeasti, ettei evoluutio ole pysynyt perässä. Niinpä ihmiset himoitsevat vieläkin runsasenergistä ruokaa vaikka ei tarvitsisi. Siitä johtuvat ylipaino ja suolistosyövät. Eikä se salilla käyminen pelasta.

      Lainaa

    4. Triviaali pähkinä 9.2.2023 0:46
      Tulos: +107 (117 ääntä)
      Odotan sitä päivää, kun joku leijuu lähtevänsä Mäyrästysmaaseen ja pääsen kielinilkkinä napauttamaan "Jaa, että Mäyrästysmaahan..."

      Lainaa

    5. Tulos: +365 (459 ääntä)
      Ne ahdistelija miehethän voi mennä naisten pukukoppeihin jo ilman mitään translakeja? Ei kukaan sielä ovella oo pyytämäs näyttään mitään papereita että ootko nyt papereissa mies vai nainen. Ongelma ei ole translaissa vaan niissä miehissä.

      Lainaa

    6. Korkeahko minkki 9.2.2023 3:05
      Tulos: -39 (53 ääntä)
      Missä duunissa voi vaan lähettää tekstarin: "pidän vapaapäivän"

      Lainaa

    7. Koito siili 9.2.2023 4:18
      Tulos: -31 (57 ääntä)
      Afghanistan🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

      Lainaa

    8. Tukkajumala lammas 9.2.2023 4:18
      Tulos: +72 (78 ääntä)
      Näkee, että mainostustiede on kehittynyt, kun tuossa on jankutettu sanaa "huokea" kolme kertaa kahdessa ensimmäisessä virkkeessä.

      Lainaa

    9. Loikoileva lepakko 9.2.2023 5:44
      Tulos: +55 (61 ääntä)
      Lääkkeet toimii vain silloin, kun niitä käytetään.

      Lainaa

    10. Nimetön marja 9.2.2023 5:58
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Oon täällä varmaan ennenkin maininnut kuinka neilläpäin omi kerran myynnissä niin hieno talo, että siinä oli erillinen kakkahuone esitteen mukaan.

      Lainaa

    11. Pumaska apina 9.2.2023 6:28
      Tulos: -145 (163 ääntä)
      Peiton alla piileksivä sorsa: Suurimman osan ihmiskunnan historiasta, ihmisen on pitänyt suosia runsasenergistä ravintoa, sokeria, rasvaa ja proteiinia. Nykyään länsimaissa ruokaa on tarjolla yli tarpeen, mutta muutos on tapahtunut niin nopeasti, ettei evoluutio ole pysynyt perässä. Niinpä ihmiset himoitsevat vieläkin [...]
      Evoluution syyttäminen omasta lasikuudesta ja itsekurin puutteesta taitaakin olla ihan uusi juttu. Isot luut ja perintötekijäthän alkaa olla jo aika käytetyt tekosyyt.

      Lainaa

    12. Päivänpolttava kuguaari 9.2.2023 7:08
      Tulos: +84 (90 ääntä)
      Nimetön marja: Oon täällä varmaan ennenkin maininnut kuinka neilläpäin omi kerran myynnissä niin hieno talo, että siinä oli erillinen kakkahuone esitteen mukaan.
      😅😅😅 Meilläkin on erillinen kakkahuone. 🤔😅 Se on kyllä hyvä, ei tarvi kakkia esim olohuoneessa. 🤭

      Lainaa

    13. Räkäpää 9.2.2023 7:12
      Tulos: +72 (78 ääntä)
      Näin mainosta kommentoiden. Kyllä. Sokeri on halpaa ja tehokasta ravintoa. Liiankin tehokasta. Lisäksi erittäin lyhytkestoista ja nopeasti kertyväksi rasvaksi muuttuvaa.

      Lainaa

    14. Toj Karin 9.2.2023 8:44
      Tulos: -36 (68 ääntä)
      Peiton alla piileksivä sorsa: Suurimman osan ihmiskunnan historiasta, ihmisen on pitänyt suosia runsasenergistä ravintoa, sokeria, rasvaa ja proteiinia. Nykyään länsimaissa ruokaa on tarjolla yli tarpeen, mutta muutos on tapahtunut niin nopeasti, ettei evoluutio ole pysynyt perässä. Niinpä ihmiset himoitsevat vieläkin [...]
      On noita suolistosyöpiä ja muita ollut niin pitkään kuin ihmisiäkin. Hyvin harva sairaus on mikään nykyajan keksintö.

      Lainaa

    15. Häijy kobra 9.2.2023 8:54
      Tulos: +140 (142 ääntä)
      Voi niitä vanhouja hyviä aikoja, kun mainosteksteihin saattoi kirjoitella ihan minkälaista lööperiä hyvänsä. Kaksi punaista norttia aamulla vastaa yhtä omenaa. Ja mentholisavuke auttaa astmaan, puhdistaen mukavasti keuhkoja. ja jos nuori on alkanut lihoa liiallisen sokerinsyönnin seurauksena, niin ei hätää. Tohtori Tollosen uusi laihdutuslääke karistaa kilot hetkessä, ilman minkänlaista väsymyksen tunnetta. Vaikuttavana aineena amfetamiini. 😂

      Lainaa

    16. Tulos: +133 (207 ääntä)
      Miksi niin monilla cis-heteromiehillä (ja naisillakin) on kumma uskomus, että KAIKKI trans-ihmiset olisivat jotain pedofiilejä ja ahdistelijoita? Siis ihan aidosti ihmettelen, mistä tämä uskomus tulee? Enpä muista yhtään tapausta tai uutisointia, jossa trans-henkilö olisi ahdistellut jotakuta, mutta sitäkin enemmän sellaisia, joissa cis-henkilö näin on toiminut.

      Lainaa

    17. Tulos: +27 (101 ääntä)
      Huhhuh, Jetron lausuma on kuin suoraan J.K. Rowlingin twitteristä, toki uskonnollinen papatus loppuun lisättynä. Että olisikohan yksi hänen uusista faneistaan... Jossain vaiheessa toivoin että Rowlingilla heräisi hälytyskellot, kun huomaa millaiset tyypit hänen nykyisiä oppejaan ihailevat, mutta tässä vaiheessa näyttää että liittoutuu aivan mielellään kenen tahansa kanssa, joka vain on samaa mieltä transasiasta.

      Lainaa

    18. Räkäpää 9.2.2023 9:25
      Tulos: +67 (73 ääntä)
      Toj Karin: On noita suolistosyöpiä ja muita ollut niin pitkään kuin ihmisiäkin. Hyvin harva sairaus on mikään nykyajan keksintö.
      Höpöhöpö. Kyllä ihmiset ennen kuoli luonnollisesti vanhuuteen tai äkillisesti tuntemattomasta syystä oltuaan ensin vanhuuden takia kipeitä tai höperöitä ja se oli ihan normaalia. Nämä diagnosoidut taudit on ihan vaan lääkäreiden keksintöä ja tarkoituksena kyykyttää kansaa ja kääriä rahaa. /sarkasmimerkintä, koska joku voi olla oikeasti tuota mieltä.

      Lainaa

    19. Navakka sitruuna 9.2.2023 9:49
      Tulos: +60 (86 ääntä)
      Muhveli: Huhhuh, Jetron lausuma on kuin suoraan J.K. Rowlingin twitteristä, toki uskonnollinen papatus loppuun lisättynä. Että olisikohan yksi hänen uusista faneistaan... Jossain vaiheessa toivoin että Rowlingilla heräisi hälytyskellot, kun huomaa millaiset tyypit hänen nykyisiä oppejaan ihailevat, [...]
      rowling lähettelee twitterissä pusuhymiöitä aborttia vastustavalle ja teinipoikaa seksuaalisesti hyväksikäyttäneelle kaeley trillerille, joten tuntuu olevan vähän turha toivo

      Lainaa

    20. Itseasiassa 9.2.2023 10:06
      Tulos: +102 (128 ääntä)
      Litton: Ne ahdistelija miehethän voi mennä naisten pukukoppeihin jo ilman mitään translakeja? Ei kukaan sielä ovella oo pyytämäs näyttään mitään papereita että ootko nyt papereissa mies vai nainen. Ongelma ei ole translaissa vaan niissä miehissä.
      Niinpä, varsinkin kun laki ei ennenkään ole määritellyt missä kukin sukupuoli saa olla, ainoa poikkeus on ollut vankilat.
      Ja iljettää tuo "lapset saavat vaihtaa sukupuoltaan miten tykkää" viljely. Laki ei koske alaikäisiä, joten tuo on vale ja ainoastaan näitä varten liikkeellä, kun ei ole oikeita argumentteja. 

      Lainaa

    21. Labiili paimen 9.2.2023 10:09
      Tulos: -95 (113 ääntä)
      Litton: Ne ahdistelija miehethän voi mennä naisten pukukoppeihin jo ilman mitään translakeja? Ei kukaan sielä ovella oo pyytämäs näyttään mitään papereita että ootko nyt papereissa mies vai nainen. Ongelma ei ole translaissa vaan niissä miehissä.
      Oletitko juuri jonkun sukupuolen ?

      Lainaa

    22. Itseasiassa 9.2.2023 10:21
      Tulos: +57 (57 ääntä)
      Häijy kobra: Voi niitä vanhouja hyviä aikoja, kun mainosteksteihin saattoi kirjoitella ihan minkälaista lööperiä hyvänsä. Kaksi punaista norttia aamulla vastaa yhtä omenaa. Ja mentholisavuke auttaa astmaan, puhdistaen mukavasti keuhkoja. ja jos nuori on alkanut lihoa liiallisen sokerinsyönnin seurauksena, [...]
      Jos on mainonnan historiasta kiinnostunut, kannattaa lukea Heikki Hiilamon kirja Maailma tupakkayhtiöiden vallassa. Tupakkateollisuus on ollut mainonnan edelläkävijä ja esim. Suomessa väitettiin keuhkosyöpien johtuvan saunasta. Ihan järkyttävä määrä energiaa ja rahaa on käytetty vain, jotta saataisiin peiteltyä jo tutkimuksissa todettu tieto tupakan vaarallisuudesta terveydelle.

      Lainaa

    23. Tulos: +76 (98 ääntä)
      lax: Miksi niin monilla cis-heteromiehillä (ja naisillakin) on kumma uskomus, että KAIKKI trans-ihmiset olisivat jotain pedofiilejä ja ahdistelijoita? Siis ihan aidosti ihmettelen, mistä tämä uskomus tulee? Enpä muista yhtään tapausta tai uutisointia, jossa trans-henkilö olisi ahdistellut [...]
      Se "logiikka" taitaa mennä niin, että transihmiset saavat oikeuksia -> cis-mies, joka haluaa ahdistella naisia/tyttöjä voi mennä naisten pukuhuoneeseen tai vessaan väittäen olevansa transnainen --> naisten ahdistelu lisääntyy. (minusta tämä on siis täyttä hölynpölyä, mutta näin olen trans-vastaisten ihmisten kuullut argumentoivan).

      Lainaa

    24. Kofeiiniton appelsiini 9.2.2023 10:43
      Tulos: +69 (75 ääntä)
      Pumaska apina: Evoluution syyttäminen omasta lasikuudesta ja itsekurin puutteesta taitaakin olla ihan uusi juttu. Isot luut ja perintötekijäthän alkaa olla jo aika käytetyt tekosyyt.
      Kannattaisi tehdä muutakin kuin salilla käydä, lukea vaikka kirja tai jokin tieteellinen kuvalehti aina välillä niin ei tulisi näitä 'yllätyksiä' asioista jotka on olleet tiedossa suurinpiirtein siitä asti kun 'moderni' aika alkoi, eli reippaat 80v.

      Lainaa

    25. It's a deal 9.2.2023 11:25
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Tukkajumala lammas: Näkee, että mainostustiede on kehittynyt, kun tuossa on jankutettu sanaa "huokea" kolme kertaa kahdessa ensimmäisessä virkkeessä.
      Joo, on. Nykyään tuosta tehtäisiin radioon biisi "Huokea, huokea, huokea, huokea, h-u-o-k-e-a, huokea, huokea, huokea, huuuuooookeeaaa SOKERI!!!"
      Vrt. Prisman radiomainos, jossa se porukka pyörittelee palaverissa toistona ilmaisuja "halpa, halvempi kuin halvin, halvin".

      Lainaa

    26. Postitäti 9.2.2023 12:21
      Tulos: -30 (50 ääntä)
      S: Se "logiikka" taitaa mennä niin, että transihmiset saavat oikeuksia -> cis-mies, joka haluaa ahdistella naisia/tyttöjä voi mennä naisten pukuhuoneeseen tai vessaan väittäen olevansa transnainen --> naisten ahdistelu lisääntyy. (minusta tämä on siis täyttä hölynpölyä, mutta näin olen trans-vastaisten ihmisten kuullut argumentoivan).
      Jep, tämän lisäksi pystyn näkemään logiikkana sort of passiivisen ahdistelun pelon. Uimahallin suihkuosasto on toki kärjistetty esimerkki mutta pystyn ymmärtämään että jotkut voivat kokea ahdistavana jos vastaan tulee joku jolla on opposite varustelu. Vaikkei käytöksessä sinällään olisi mitään ahdistavaa.

      Lainaa

    27. Tulos: -67 (107 ääntä)
      Litton: Ne ahdistelija miehethän voi mennä naisten pukukoppeihin jo ilman mitään translakeja? Ei kukaan sielä ovella oo pyytämäs näyttään mitään papereita että ootko nyt papereissa mies vai nainen. Ongelma ei ole translaissa vaan niissä miehissä.
      Voi hyvänen aika. Juu ne voi mennä sinne mutta tällä hetkellä ne saadaan sieltä pois. Kun tämä kaheli on vaihtanut sukupuolensa niin silloin hänellä onkin lupa olla siellä

      Lainaa

    28. Tulos: +57 (79 ääntä)
      S: Se "logiikka" taitaa mennä niin, että transihmiset saavat oikeuksia -> cis-mies, joka haluaa ahdistella naisia/tyttöjä voi mennä naisten pukuhuoneeseen tai vessaan väittäen olevansa transnainen --> naisten ahdistelu lisääntyy. (minusta tämä on siis täyttä hölynpölyä, mutta näin olen trans-vastaisten ihmisten kuullut argumentoivan).
      Jolloin ongelma ei tietenkään ole näiden cis-miesten sovinismi ja naisviha, vaan täysin asiaan liittymättömien trans-ihmisten oikeus olla oma itsensä. Se toki täytyy estää! Ei saatana mitä idiotismia nuo viljelevät 🤦‍♀️

      Lainaa

    29. Tulos: +94 (104 ääntä)
      JJsnake: Voi hyvänen aika. Juu ne voi mennä sinne mutta tällä hetkellä ne saadaan sieltä pois. Kun tämä kaheli on vaihtanut sukupuolensa niin silloin hänellä onkin lupa olla siellä
      Mutta ei ole lupa ahdistella. Se on edelleen kiellettyä vaikka haarojen välissä olisi mitä ja papereissa lukisi mitä.

      Lainaa

    30. Tulos: +66 (76 ääntä)
      Noin, hyvä Jethro! Hieno aasinsilta jostain random Wanhan ajan sokerimainoksesta transfobiaan. 🙄👏👏👏

      Lainaa

    31. Tulos: +41 (51 ääntä)
      Herra antakoon naisille ja lapsille viisautta ja voimaa jaksaa kuunnella Jetron lässytystä.

      Lainaa

    32. Tulos: +84 (92 ääntä)
      JJsnake: Voi hyvänen aika. Juu ne voi mennä sinne mutta tällä hetkellä ne saadaan sieltä pois. Kun tämä kaheli on vaihtanut sukupuolensa niin silloin hänellä onkin lupa olla siellä
      Ei ole jos hän ahdistelee toisia naisia. Naisetkin ajetaan pois pukuhuoneista jos ne käyttäytyy siellä huonosti.

      Lainaa

    33. Tulos: +68 (88 ääntä)
      Laura: Jolloin ongelma ei tietenkään ole näiden cis-miesten sovinismi ja naisviha, vaan täysin asiaan liittymättömien trans-ihmisten oikeus olla oma itsensä. Se toki täytyy estää! Ei saatana mitä idiotismia nuo viljelevät 🤦‍♀️
        Onko koskaan, siis ikinä missään, kuultu, että joku oikeasti olisi ryhtynyt sukupuolenkorjausprosessiin päästäkseen naisten saunatiloihin? Se kun ei ole mikään keveä prosessi ollenkaan. Lisäksi on tosi vaikea kuvitella, että naisia vihaava mies haluaisi _olla_ nainen.
        Olen aika paljon kuullut sellaista, että transihminen ei pääse esim. vessaan ollenkaan, koska jos sukupuoli ei ole ihan ilmiselvä, naisten vessaan ei uskalla koska tulee syytetyksi häiriköksi, ja miesten vessaan ei varsinkaan uskalla, koska saisi turpiinsa. Ja uimahallin voi todellakin unohtaa, ellei ole ihan varma, että prosessi on niin pitkällä, ettei kukaan huomaa. Tai tietysti löydä sivistynyttä uimahallia, jossa on perhepukuhuoneet heille, jotka syystä tai toisesta eivät halua julkisesti riisuutua.
        Mutta voitaisiinko ensin odottaa, että saadaan edes yksi uutinen tapauksesta, jossa näin olisi todella käynyt, ja siihen asti kuitata näiden Jetrojen jutut horinana? 

      Lainaa

    34. heimosenkeimo 9.2.2023 14:52
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Elämme yhteiskunnassa.

      Lainaa

    35. Haudankaivaja 9.2.2023 14:55
      Tulos: -40 (92 ääntä)
      lax: Miksi niin monilla cis-heteromiehillä (ja naisillakin) on kumma uskomus, että KAIKKI trans-ihmiset olisivat jotain pedofiilejä ja ahdistelijoita? Siis ihan aidosti ihmettelen, mistä tämä uskomus tulee? Enpä muista yhtään tapausta tai uutisointia, jossa trans-henkilö olisi ahdistellut [...]
      Miksi niin monet käsittävät tämän huolen niin totaalisen väärin? Sinä mukaanlukien? Hyvin harva kritisoi transihmisten oikeuksia tai kuvittelee transihmisten olevan "pedofiilejä ja ahdistelijoita", vaan pointti on siinä että tällainen lyhytnäköinen lakimuutos sallii kenen tahansa touhuta mitä sattuu translakiin vedoten. Eli esim. juuri mainitsemasi cis-heteromies, jos on perverssi ja kusipää luonteeltaan, voi hyväksikäyttää tätä säädöstä ja aiheuttaa paljon harmia sekä biologisille naisille että transihmisille. En usko että tuollaisia on kovinkaan paljoa keskuudessamme mutta uskon että esim. urheilun puolella ongelma tulee olemaan todella suuri, kun miesten lajeissa keskinkertaisesti pärjäävä urheilija ilmoittaa itsensä naiseksi naisten lajeihin. Joku vois ajatella että kukaan ei tuollaista huvikseen tee, mutta urheilijalle se oma laji ja siinä menestyminen voi olla kaikki kaikessa, koko elämä keskittyy sen ympärille, jolloin tuo juridinen muutos voikin olla aika helppo asia tehtäväksi.

      Lainaa

    36. Altis kantojuhta 9.2.2023 15:12
      Tulos: -37 (67 ääntä)
      Litton: Ne ahdistelija miehethän voi mennä naisten pukukoppeihin jo ilman mitään translakeja? Ei kukaan sielä ovella oo pyytämäs näyttään mitään papereita että ootko nyt papereissa mies vai nainen. Ongelma ei ole translaissa vaan niissä miehissä.
      Laki kertoo yhtäältä sen, mikä on sallittua, mutta toisaalta myös sen, mikä on kiellettyä. Oletko sitä mieltä, että aiemmin on ollut hyväksyttyä, että miehen sukupuolielimillä varustettu henkilö menee naisten pukuhuoneeseen riisuutumaan ja katselemaan muiden riisuutumista? Tässähän viitataan siihen, että pian ahdistelijat voivat piiloutua lain taakse, kunhan vaihtavat sukupuolensa.
      Jos nyt tarkkoja ollaan, niin Jetro ei edes maininnut pukukopoeja tai -huoneita, koska asia koskee myös mm. naisten vankiloita. 

      Lainaa

    37. Lajittelematon viinirypäle 9.2.2023 15:20
      Tulos: -74 (110 ääntä)
      Translain läpimeno on kyllä sairasta paskaa, seuraavaksi sitten aletaan leikkeleen lapsia. Sukupuolia on kaksi eikä yhtään enempää

      Lainaa

    38. Tulos: -25 (57 ääntä)
      Mä en äkkiseltään keksi muuta negatiivista tästä aiheesta kuin sen, että ei nyt saatana voi päästää miehenä kasvanutta ja miehen hormonitoiminnan kokenutta ihmistä kilpailemaan naisten sarjoihin. Aivan järjetön etulyöntiasema. Nämä pukukoppijutut on enemmänkin kurkistus tälläisen väitteen esittäjän pään sisään, ei tuollainen kulma asiaan ihan vahingossa tule mieleen. EVVVK anyway silti joku translaki ja jokainen saa olla mitä haluaa, mä saan nauraa parrakasta naista jos haluan, mutta ei mulla ole mitään oikeutta puuttua/hankaloittaa hänen elämäänsä muulla tavoin.

      Lainaa

    39. Vesitiivis kurkku 9.2.2023 16:10
      Tulos: +75 (91 ääntä)
      Lajittelematon viinirypäle: Translain läpimeno on kyllä sairasta paskaa, seuraavaksi sitten aletaan leikkeleen lapsia. Sukupuolia on kaksi eikä yhtään enempää
      Ettekös te sanonut tätä samaa silloin kun homot sai vihdoinkin mennä naimisiin? Että kohta sitten lapsetkin naitetaan sikin sokin ja eläinten kanssa? Sitä odotellessa.

      Lainaa

    40. Tulos: +50 (68 ääntä)
      Lajittelematon viinirypäle: Translain läpimeno on kyllä sairasta paskaa, seuraavaksi sitten aletaan leikkeleen lapsia. Sukupuolia on kaksi eikä yhtään enempää
      Lapsia ei leikellä eikä aiota leikellä yhtään missään, niissäkään maissa joissa vastaavat lait ovat olleet voimassa jo monta vuotta. Toisekseen sukupuolten moninaisuus (=enemmän kuin kaksi) ei sinällään liity transihmisiin suoraan mitenkään. Ihmiset, jotka eivät koe olevansa naisia eikä miehiä, eivät yleensä tahdo sukupuolen korjausta.

      Lainaa

    41. Vararenkaaton sarvikuono 9.2.2023 17:29
      Tulos: +15 (35 ääntä)
      Kukaan ei varmasti vaihda sukupuoltaan siksi, että pääsisi vastakkaisen sukupuolen saunatiloihin. Vaikka juridisen sukupuolen vaihtaminen on ilmoitusasia, niin ei se koko vaiva ole pelkästään ilmoituksellinen. Sukupuolen vaihtaneella on velvollisuus myös vaihtaa passit ja ajokortit ja muut asiakirjat, sosiaaliturvatunnukset ja kaikki vastaamaan uutta identiteettiään. Ja muutenkin, kyllä niitä vastakkaisen sukupuolen edustajia pääsee tuijottelemaan muutenkin kuin saunassa. Urheilijoiden kohdalla sukupuolenvaihdos siksi, että pääsee naisten sarjaan, saattaa kyllä tulla joillekin mieleen kaikista sen aiheuttamista lieveilmiöistä huolimatta. Toisaalta monissa lajeissa jo nyt tarkkaillaan mm. mieshormonitasoja, jotka eivät saa olla naisilla luonnottoman isot (doping) jne. Varmaan tällaiset käytänteet tulevat jatkossakin käyttöön vielä tarkemmin, jos tästä alkaa tulla ongelma. Toisaalta ehkä naisten lajeihin ei jatkossakaan hyväksytä perinteisesti miehillä tavatuilla sukuelimillä varustettuja ihmisiä, joten naisten sarjaan pääseminen tarkoittaisi vähintäänkin myös lääketieteellistä sukupuolen korjaamista. Tai sitten sukupuolen korjaajille ja muun sukupuolisille (Kilpailevatko he muuten miesten vai naisten sarjoissa nykyään?) järjestetään omat sarjat. Itse olen kyllä sitä mieltä, että heteronaisena tulisin uimahallin saunassa mieluummin miehen tuijottelemaksi kuin naisen. Naisen tuijottelun riski nyt kuitenkin on toistaiseksi ollut suurempi riski, joskaan ei siitäkään ole käytännössä mitään haittaa ollut. Kuten joku jo sanoi, ahdistelu on edelleen kiellettyä kaikille sukupuolille, joten siitä saa kyllä porttikiellon.

      Lainaa

    42. Nurja päärynä 9.2.2023 18:10
      Tulos: +40 (58 ääntä)
      JJsnake: Voi hyvänen aika. Juu ne voi mennä sinne mutta tällä hetkellä ne saadaan sieltä pois. Kun tämä kaheli on vaihtanut sukupuolensa niin silloin hänellä onkin lupa olla siellä
      Se että jonkun tietyn varustuksen omaava ihminen saa siellä olla, ei kuitenkaan anna hänelle oikeutta esimerkiksi ahdistella ketään. Jos ihminen käyttäytyy epäsopivasti, hänet poistetaan edelleen tiloista. Jos taas sinä ahdistut siitä, että toisella ihmisellä saattaa olla eri varustus, mutta käyttäytyy täysin normaalisti, ei sinulla enää ole oikeutta käskeä häntä häipymään koska sinua henkilökohtaisesti ahdistaa.

      Lainaa

    43. Hikoileva puuma 9.2.2023 18:12
      Tulos: -4 (28 ääntä)
      Karmea oppilas: Nää uskovaiset on kyllä karmeinta paskaa. Eihän nyt kukaan fiksu ihminen voi uskoa tollaiseen ilmiselvään roskaan? :D
      Naurettavinta on, että tätä paskaa opetetaan kouluissa :D

      Lainaa

    44. Nuutunut kivi 9.2.2023 18:17
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Pomelo parka jätettiin ihan yksin voikukkansa alle. :(

      Lainaa

    45. Nuutunut kivi 9.2.2023 18:21
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Postitäti: Jep, tämän lisäksi pystyn näkemään logiikkana sort of passiivisen ahdistelun pelon. Uimahallin suihkuosasto on toki kärjistetty esimerkki mutta pystyn ymmärtämään että jotkut voivat kokea ahdistavana jos vastaan tulee joku jolla on opposite varustelu. Vaikkei käytöksessä sinällään olisi mitään ahdistavaa.
      Meillä tuli kauhea haloo, kun uimahallissa oli MIESsiivooja. Tottakai hän siivosi myös naistenpuolella normaalisti. Ei sovi tuommoinen, siellä se tirkistelee alastomia naisia. Kassalla oli lappu, "Meillä on töissä miessiivooja, joka siivoaa myös naisten puolella" hänen työvuorollaan. En tiedä moniko jätti uimatta noilla kerroilla.

      Lainaa

    46. Nuutunut kivi 9.2.2023 18:27
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      traumcity: Mä en äkkiseltään keksi muuta negatiivista tästä aiheesta kuin sen, että ei nyt saatana voi päästää miehenä kasvanutta ja miehen hormonitoiminnan kokenutta ihmistä kilpailemaan naisten sarjoihin. Aivan järjetön etulyöntiasema. Nämä pukukoppijutut on enemmänkin kurkistus tälläisen väitteen [...]
      Transnaiset urheilussa ovat tietynlainen, vielä pieni, ongelma. Oliko se uinti USAssa, missä joku transnainen takoi ennätykset uusiksi? Toisaalta tähänkin asti juridisesti naiset, joilla on syystä tai toisesta korkea testosteronipitoisuus, ovat olleet vahvoilla. 
      Sitä, kuinka tämä asia tulusi ratkaista en tiedä. Urheilijoina ja varsinkin yhden lajin edustajina heitä on varmaankin niin vähän, että omia kisoja ei kannattane järjestää. 

      Lainaa

    47. Nuutunut kivi 9.2.2023 18:31
      Tulos: +27 (33 ääntä)
      S: Lapsia ei leikellä eikä aiota leikellä yhtään missään, niissäkään maissa joissa vastaavat lait ovat olleet voimassa jo monta vuotta. Toisekseen sukupuolten moninaisuus (=enemmän kuin kaksi) ei sinällään liity transihmisiin suoraan mitenkään. Ihmiset, jotka eivät koe olevansa naisia eikä miehiä, eivät yleensä tahdo sukupuolen korjausta.
      Ympärileikkaus on edelleen todellisuutta joissain maissa. Tyttöjä pelotellaa, etteivät he saa miestä tai lapsia jos eivät suostu toimenpiteeseen.

      Lainaa

    48. Tulos: +23 (37 ääntä)
      Karmea oppilas: Nää uskovaiset on kyllä karmeinta paskaa. Eihän nyt kukaan fiksu ihminen voi uskoa tollaiseen ilmiselvään roskaan? :D
      Jos joku uskovainen ajattelee noin, niin se ei tarkoita että me muutkin uskovaiset ajatellaan noin. Itselleni kristinusko on mm. suvaitsevuutta, lähimmäisenrakkautta ja vapautta tehdä omat valintansa. Päiviräsäset on ihan toinen juttu.

      Lainaa

    49. Tulos: 0 (34 ääntä)
      Nuutunut kivi: Transnaiset urheilussa ovat tietynlainen, vielä pieni, ongelma. Oliko se uinti USAssa, missä joku transnainen takoi ennätykset uusiksi? Toisaalta tähänkin asti juridisesti naiset, joilla on syystä tai toisesta korkea testosteronipitoisuus, ovat olleet vahvoilla.  Sitä, kuinka tämä asia [...]
      Transnaiset urheilussa ovat myöskin ongelma siinä mielessä, että urheilussa liikkuu paljon rahaa, eli toisin kuin pukukoppihörhöilyssä niin se on glorian ohella riittävä kannuste keskinkertaiselle miesurheilijalle vaihtaa sukupuoltaan. On aaaivan eri asia syntyä mieheksi vs naiseksi korkeilla testopitoisuuksilla.
      Ja uinti on vielä aika turvallinen laji, mutta sitten tulee jo ruumiita kun heitetään joku 2-metrinen miehenä kasvanut mörkö nyrkkeily/vapaaottelukehään.

      Lainaa

    50. Tulos: +23 (37 ääntä)
      traumcity: Transnaiset urheilussa ovat myöskin ongelma siinä mielessä, että urheilussa liikkuu paljon rahaa, eli toisin kuin pukukoppihörhöilyssä niin se on glorian ohella riittävä kannuste keskinkertaiselle miesurheilijalle vaihtaa sukupuoltaan. On aaaivan eri asia syntyä mieheksi vs naiseksi [...]
        Nyrkkeilyssä on painorajat. Ei kärpäskehään parimetrinen pääse vaikka olisi syntynyt miksi. 
        Vaikka tahattomasti, ehdotat tällä nyrkkeilykommentillasi oikeastaan järkevintä ratkaisua. On tosiasia, että yhdenlaisina syntyneenä, tai sellaisiksi tulleena, ole mitään mahdollisuuksia heitä vastaan, jotka saivat eri kortit alun perin. Meillä on nyrkkeilyn raskas sarja, jossa ei oletetakaan höyhensarjalaisten pärjäävän. Meillä on paraolympialaiset, joissa vaatimukset ja lajitkin ovat eri. Toisaalta on esim. koripallo, jossa syntymälyhyillä ei ole mitään eväitä pärjätä, niin epäreilua kuin se onkin. 
        Miksi pitää erotella juuri sukupuolen perusteella, jos se ei oikein nykyaikana toimi, kun kerran syntymäominaisuuksia on niin monesta eri paketista? Miksei ole alle 165-senttisten korisliigaa? Tuskinpa siksi, että joku 166 sentin korislupaus kävisi tahallaan taittamassa jalkansa lyhentääkseen sen viimeisen sentin. 
        Ammattiurheilussa voitaisiin ihan hyvin vetää vaikka koko- tai testopitoisuusrajat, kun ne käytännössä on jo (joku täysin tietämättään intersukupuolinen diskattiin "miespuolisena", koska liian korkeat testot, siitä huolimatta, että ei vain kokenut itseään naiseksi, vaan oli synnytyssairaalassa tytöksi määritelty, ja sittemmin ihan itse, omalla kohdulla, synnyttänyt lapsen). 

      Lainaa

    51. Tulikuuma hilleri 9.2.2023 20:53
      Tulos: +53 (67 ääntä)
      Transihmisenä voin luvata kaikille, että sitä transnaista jännittää siellä pukuhuoneessa paljon enemmän kuin niitä joita pelottaa sukupuolivärkkien näkeminen. Voisin keksiä sata eri tilannetta jossa naisten (tai lasten) ahdisteleminen olisi helpompaa kuin "soluttautua" elämään naisena. Sen verta rankkaa on työnhaun ja muiden juttujen kanssa, että ei ole sen arvoista pukuhuoneessa tirkistelyn arvoista. Varsinkin kun myös ne cis-sukupuoliset marssitetaan niistä ulos jos käyvät häiriköimään. Jos ahdistelu ja häiriköinti huolestuttaa, voi vaikka aloittaa itsestä ja olla toljottamatta muita vaihtamassa vaatteita. Mitä urheiluun taas tulee, naisten urheilu on muutenkin niin aliarvostettua miesten urheiluun verrattuna ettei kyllä tosiaan kannattaisi kärsiä kaikista muista transihmisiin kohdistuvista ongelmista vain jotta pärjäisi paremmin omassa lajissaan. Keskitasoinen miesurheilija ei todellakaan ole automaattisesti paras naisurheilussa. Muutenkin naurettavaa olla kieltämässä urheilua transnaisilta ihan vaan kun itse kuvittelee "kaksimetrisiä mörköjä" kaikkialla. Transnaisten sorsiminen satuttaa myös aina jotakuta cis-naista, oli kyseessä sitten pituus, karvaisuus, lisääntymiskyky tai jokin muu vastaava kriteeri, jolla yritetään rajata transnaiset pois määrittelyistä. Kuten vaikka näiden mainituiden urheilijanaisten joiden testosteronitasot ovat ilmeisesti johonkin muottiin kelpaamattomat vaikka ovat syntyneet naisiksi. Että se siitä suojelusta.

      Lainaa

    52. Tulos: -18 (34 ääntä)
      Kivi:   Nyrkkeilyssä on painorajat. Ei kärpäskehään parimetrinen pääse vaikka olisi syntynyt miksi.   Vaikka tahattomasti, ehdotat tällä nyrkkeilykommentillasi oikeastaan järkevintä ratkaisua. On tosiasia, että yhdenlaisina syntyneenä, tai sellaisiksi tulleena, ole mitään mahdollisuuksia heitä [...]
      Ootko sä siis ihan tosissasi?
      Se 2-metrinen mörkö ottelee tietysti raskaassa sarjassa eikä missään kärpässarjassa, ja repisi päitä irti puolet pienemmiltä naisilta.
      Alle 165 senttisten korisliigaa ei ole olemassa sen takia että ei kukaan jaksa katsella kun kääpiöt yrittää nostaa koripalloa ilmaan.
      Voidaan luopua sukupuolista kokonaan urheilussa, ihan sama se mulle on, mutta ei yksikään naisurheilija sellaiseen suostuisi tietenkään.

      Lainaa

    53. Tulos: -5 (15 ääntä)
      Räkäpää: Höpöhöpö. Kyllä ihmiset ennen kuoli luonnollisesti vanhuuteen tai äkillisesti tuntemattomasta syystä oltuaan ensin vanhuuden takia kipeitä tai höperöitä ja se oli ihan normaalia. Nämä diagnosoidut taudit on ihan vaan lääkäreiden keksintöä ja tarkoituksena kyykyttää kansaa ja kääriä [...]
      Hämäräksi jää mitä yrität sanoa minulle, kun kerrot täysin saman asian kuin minä hieman eri tavalla muotoiltuna. Hämäräksi jää myös ihmisten reaktiot näihin kun kyseessä on sisällöllisesti identtiset.  Onko itse asia sellainen mitä ihmiset ei halua kuulla ja siksi antaa miinusta, mutta väkisin väännetty sarkasmi on niin huumoripitoista että se kompensoi? Tai toisena vaihtoehtona ihmiset ymmärsivät sinut kirjaimellisesti siitä huolimatta että mainitsit asiasta. En keksi muuta mikä selittää näin vahvaa mielipide-eroa.

      Lainaa

    54. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Kivi:   Onko koskaan, siis ikinä missään, kuultu, että joku oikeasti olisi ryhtynyt sukupuolenkorjausprosessiin päästäkseen naisten saunatiloihin? Se kun ei ole mikään keveä prosessi ollenkaan. Lisäksi on tosi vaikea kuvitella, että naisia vihaava mies haluaisi _olla_ nainen.  Olen aika paljon [...]
      Niin siis, minähän ✨en✨ ole Jethro kanssa samaa mieltä?

      Lainaa

    55. Tulos: +18 (24 ääntä)
      Nuutunut kivi: Ympärileikkaus on edelleen todellisuutta joissain maissa. Tyttöjä pelotellaa, etteivät he saa miestä tai lapsia jos eivät suostu toimenpiteeseen.
      No tämä on toki totta ikävä kyllä. Ajattelin, että keskustelun kontekstista selviää, että tarkoitan että lapsia ei leikellä missään *sukupuolen korjaamisen takia*.

      Lainaa

    56. Tulos: +26 (32 ääntä)
      S: No tämä on toki totta ikävä kyllä. Ajattelin, että keskustelun kontekstista selviää, että tarkoitan että lapsia ei leikellä missään *sukupuolen korjaamisen takia*.
      Paitsi intersukupuolisia (joilla on sekä uroksen että naaraan lisääntymiselimet) 🙁 vanhemmat päättävät kumpi vauvasta tehdään ja sitten leikataan.

      Lainaa

    57. Lomaton albatrossi 10.2.2023 12:40
      Tulos: -14 (18 ääntä)
      Pluri: Herra antakoon voimia suojella lapsia että eivät voi olla omana itsenään Herran edessä. Jumala kun tunnetusti kerrottuna saattaa kaikki tuhoon koska Jeesus kuoli ristillä sotiakseen kaikkea erilaista vastaan. Kamala myös on tämä meidän koululaitos joka opettaa meidän kotimaan lakeja eikä [...]
      Miten häiriintyneiden vanhempien huomionkipeyden täyttäminen internetissä lasten mielenterveyden kustannuksella siis tarkalleen auttaa lapsia?

      Lainaa

    58. Tulos: 0 (18 ääntä)
      Kivi:   Nyrkkeilyssä on painorajat. Ei kärpäskehään parimetrinen pääse vaikka olisi syntynyt miksi.   Vaikka tahattomasti, ehdotat tällä nyrkkeilykommentillasi oikeastaan järkevintä ratkaisua. On tosiasia, että yhdenlaisina syntyneenä, tai sellaisiksi tulleena, ole mitään mahdollisuuksia heitä [...]
      Se ero miesten ja naisten pärjäävyydestä urheilussa ei tule pelkästään koko- ja testosteroinieroista, vaan myös esim. luiden tiheydessä ja ruumiin rakenteessa (lonkan asento, liikkuvuus) on sukupuolieroja. Suomen olympiajoukkue naisleijonat hävisivät pystyyn 14-15-vuotiaille pojille jääkiekon harjoitusottelun. Kun katsoo esim. UFC:tä, niin voin vain kuvitella miten tohjoksi naisottelijat siellä menisivät kun sarjat olisivat kaikille avoimet pelkän painon ja pituuden perusteella.
      Toki tämä ei tarkoita, että naiset AINA häviäisivät miehille kaikessa mikä vaatii fyysistä suorittamista, varmasti joku naispuolinen UFC -taistelijakin voittaisi siinä sarjassa esim. paremman tekniikan tai kovemmaksi treenatun kestävyyskunnon avulla tai jonkun naisille epätyypillisen fyysisen ominaisuuden takia, mutta yleisesti ottaen kuulostaisi vaan tosi epäreilulta ja vaaralliseltakin yhdistää sarjat. Sitten taas on joitain urheilulajeja, joissa minun ymmärrykseni mukaan ei ole mitään estettä yhteisille sarjoille ja välillähän niitä näkeekin esim. olympialaisissa. 
      Minun mielestäni ongelma ratkeaisi kuitenkin helpoiten sillä, että tehtäisiin avoin kolmas sarja kaikille, jotka eivät koe sopivansa perinteiseen miesten tai naisten sarjaan. Sinne voisi silloin mennä esim. ne lajissaan ylivoimaiset naiset jotka eivät koe löytävänsä enää tarpeeksi haastetta omasta sarjastaan, naiset joilla on epätyypillisen korkeat testotasot, kuin sukupuoltaan muuttaneetkin henkilöt.  

      Lainaa

    59. Putketon Pihti 10.2.2023 19:22
      Tulos: +6 (20 ääntä)
      Lajittelematon viinirypäle: Translain läpimeno on kyllä sairasta paskaa, seuraavaksi sitten aletaan leikkeleen lapsia. Sukupuolia on kaksi eikä yhtään enempää
      Seuraava lakialoite voisi koskea konservatiivien ja konservatiivisuuden kieltämistä.

      Lainaa

    60. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Laura: Paitsi intersukupuolisia (joilla on sekä uroksen että naaraan lisääntymiselimet) 🙁 vanhemmat päättävät kumpi vauvasta tehdään ja sitten leikataan.
      Tätäkin nykyään kai pyritään välttämään, ja jättää aikaa lapsen itse päättää. Käsittääkseni on siis vähentynyt, ennen leikattiin enemmän. Nykyään kai enimmäkseen vain, jos on toiset sukuelimet jotenkin epämuodostuneet tai aiheuttavat selkeää haittaa.

      Lainaa

    61. Lyhyt hamsteri 11.2.2023 14:45
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Kivi:   Nyrkkeilyssä on painorajat. Ei kärpäskehään parimetrinen pääse vaikka olisi syntynyt miksi.   Vaikka tahattomasti, ehdotat tällä nyrkkeilykommentillasi oikeastaan järkevintä ratkaisua. On tosiasia, että yhdenlaisina syntyneenä, tai sellaisiksi tulleena, ole mitään mahdollisuuksia heitä [...]
      Jostain syystä ihmisiä nyt vain kiinnostaa erikseen juuri naisten urheilu, joten rajanveto on sukupuoli. Koska yhteissarja olisi kuitenkin käytännossä täynnä miehiä, ja sitä ei haluta. Ja se toimii kyllä nykyaikanakin ihan hyvin, kunhan pysytään todellisuudessa ideologian sijaan. Jos naistensarjat korvattaisiin jollain pienten ihmisten sarjoilla, ne a) olisivat enimmäkseen miesvoittoisia ja b) eivät kiinnostaisi ketään.

      Lainaa

    62. Lyhyt hamsteri 11.2.2023 14:51
      Tulos: -2 (10 ääntä)
      Nimi: Se ero miesten ja naisten pärjäävyydestä urheilussa ei tule pelkästään koko- ja testosteroinieroista, vaan myös esim. luiden tiheydessä ja ruumiin rakenteessa (lonkan asento, liikkuvuus) on sukupuolieroja. Suomen olympiajoukkue naisleijonat hävisivät pystyyn 14-15-vuotiaille pojille [...]
      Ainoat, jotka eivät "koe sopivansa" perinteisiin sarjoihin ovat miehet jotka haluavat naisten sarjaan helpomman vastuksen takia. Toisinpäin ei kukaan edes halua vaihtaa.

      Lainaa

    63. Aistikas manaatti 12.2.2023 8:14
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Litton: Ne ahdistelija miehethän voi mennä naisten pukukoppeihin jo ilman mitään translakeja? Ei kukaan sielä ovella oo pyytämäs näyttään mitään papereita että ootko nyt papereissa mies vai nainen. Ongelma ei ole translaissa vaan niissä miehissä.
      Ei ole koskaan edes kysytty sukupuolta uimahallissa

      Lainaa

    64. Aistikas manaatti 12.2.2023 8:16
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      https://www.facebook.com/368185346684080/posts/pfbid0epat8LGV6EYzW9sAsMiegcCf1qp1prtT5TwhqignQBM9ACCgjxynnmhWkfF1bf3Vl/

      Lainaa

    65. Luisteleva appelsiini 12.2.2023 13:37
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Lyhyt hamsteri: Ainoat, jotka eivät "koe sopivansa" perinteisiin sarjoihin ovat miehet jotka haluavat naisten sarjaan helpomman vastuksen takia. Toisinpäin ei kukaan edes halua vaihtaa.
      Enpä kyllä sanois. Shakissakin on naisten sarja erikseen. Ne jopa kokeili yhteistä sarjaa siinä, mutta häviäville miehille tuli paha mieli ja ne eroteltiin uudestaan. Taitaa olla miehissä enemmän niitä joita ottaa kunnon päälle hävitä naisille niin etteivät edes haluaisi kisata heitä vastaan. Ja sitten äijäpiireissä vaan nauretaan kun voittivat ainoastaan "jossain sekasarjassa".

      Lainaa

    66. Karvainen kenguru 12.2.2023 15:47
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Juliet: Tätäkin nykyään kai pyritään välttämään, ja jättää aikaa lapsen itse päättää. Käsittääkseni on siis vähentynyt, ennen leikattiin enemmän. Nykyään kai enimmäkseen vain, jos on toiset sukuelimet jotenkin epämuodostuneet tai aiheuttavat selkeää haittaa.
      Riippuu lääkäristä, sairaalasta ja vanhemmista, yleensä tässä järjestyksessä. Ainahan pyritään korjaamaan jos on jotain oikeasti merkityksellistä terveydellistä haittaa, mutta sellaisten osuus on pieni. Jotkut lääkärit eivät suostu tekemään kosmeettista kirurgiaa ollenkaan ja osa suosittelee sitä ensisijaisena tomenpiteenä aina. Vanhemmat ovat tottaki huolissaan jos lapsen terveydentilassa tai fyysisessä kehityksessä havaitaan poikkeavuutta ja hakevat vastausta "asiantuntijoilta". Lääkärillä on suuri valta asenteellaan vaikuttaa, mihin suuntaan vanhemmat päätöstä tekevät. Intersukupuolisten lasten kosmeettiset ja muut tarpeettomat "lääketieteelliset" toimenpiteet voivat aiheuttaa lapsille esimerkiksi pitkäaikaisia traumoja, vahingoittaa elimiä tai tuottaa arpikudosta mikä haittaa kehon normaalia toimintaa tai oikeasti tarpeellisia esim. sukupuolenkorjaukseen tai lasten saantiin liittyviä toimenpiteitä. Ne ovat lääketieteellistä seksististä väkivaltaa, eivätkä todellakaan kenenkään muun kuin lapsen itsensä päätettävissä. Lopputulokset ja seuraukset voivat olla ihan yhtä lohduttomia kuin tyttöjen ympärileikkauksessakin. Pukkarikeskustelussa odotan kauhulla, milloin päästään USAn tasolle perseilyssä ja ehdotetaan ihmisten lajittelua syntymätodistuksen mukaan. En todellakaan halua tuottaa kenellekään sitä turvattomuuden tunnetta,  mikä saattaa seurata kun tämmöinen karvainen transheppu paukkaa naisten pukkariin sisään. Saati sitä todellista väkivallan uhkaa, mikä seuraa transnaisten sullomisesta miesten puolelle. Yleensäkin mihin tahansa pukkariin vapaaehtoisesti menevät transihmiset ovat jossain määrin jo lääketieteellisessä prosessissaan sen verran pitkällä, että normaalisti pukuhuoneissa käyttäytyvät ihmiset eivät edes huomaa mitään. Ja ne, jotka tästä nostavat meteliä ovat itse niitä ahdistelijoita siinä tilanteessa.

      Lainaa

    67. Kurkkusopuli 13.2.2023 14:03
      Tulos: -9 (17 ääntä)
      lax: Miksi niin monilla cis-heteromiehillä (ja naisillakin) on kumma uskomus, että KAIKKI trans-ihmiset olisivat jotain pedofiilejä ja ahdistelijoita? Siis ihan aidosti ihmettelen, mistä tämä uskomus tulee? Enpä muista yhtään tapausta tai uutisointia, jossa trans-henkilö olisi ahdistellut [...]
      Tässä menee jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin. Kyse ei ole siitä, ettäkö joku luulisi transihmisiä pedofiileiksi tai ahdistelijoiksi, vaan siitä, että jos jokainen voi ilmoittaa sukupuolekseen haluamansa ilman minkäänlaista taustatutkimusta, voi tätä teoriassa käyttää hyväksi cis-miehet jotka EIVÄT ole transseksuaaleja, ja haluavat ahdistella naisia tämän porsaanreijän varjolla. Ja tämä taas itsessään voi saada ihmiset uskomaan, että kyseessä oli transhenkilön tekemä teko, vaikka tosiasiassa on tilastollisesti harvinaisempaa, että oikea transhenkilö syyllistyy moiseen.

      Lainaa

    68. Tulos: +8 (16 ääntä)
      Kurkkusopuli: Tässä menee jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin. Kyse ei ole siitä, ettäkö joku luulisi transihmisiä pedofiileiksi tai ahdistelijoiksi, vaan siitä, että jos jokainen voi ilmoittaa sukupuolekseen haluamansa ilman minkäänlaista taustatutkimusta, voi tätä teoriassa käyttää hyväksi cis-miehet [...]
      Juu kyllähän se kannattaa, kun menee kaikki passit, henkilökortit, ajokortit ja kelakortit uusiksi. Pukkareiden ovilla kun tunnetusti on portsari aina kysymässä papereita. Ja vaikka papereissa olisi mikä tahansa merkintä, niin asiaton käytös on aina asiatonta käytöstä. Ei mieheksi identifioituvat miehetkään saa runkata vemputtaa miesten pukuhuoneissa. Tai kenenkään pukuhuoneissa.

      Lainaa

    69. Kajoava sankari 20.2.2023 16:18
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Lilli vielä hengissä vaikka on eronnut afganistanilaisesta miehestä. Niillä kun välillä on vähä päätöntä menoa.

      Lainaa

    70. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Nuutunut kivi: Transnaiset urheilussa ovat tietynlainen, vielä pieni, ongelma. Oliko se uinti USAssa, missä joku transnainen takoi ennätykset uusiksi? Toisaalta tähänkin asti juridisesti naiset, joilla on syystä tai toisesta korkea testosteronipitoisuus, ovat olleet vahvoilla.  Sitä, kuinka tämä asia [...]
      Toisaalta miesten sarjoissa sallitaan moninkertaisesti isompi vaihtelu testosteronitasoissa. Jos niitä tasoja tarkkaillaan, eikö sen sitten pitäisi päteä miehiinkin, vai eikö se enää olekaan epäreilu etulyöntiasema? On myös monia syitä, miksi ihan cisnaisilla voi hormonitasot vaihdella alkaen lääketieteellisistä syistä päättyen siihen, että keskiarvoissa on eroja jopa etnisten ryhmien välillä. Jenkeistä on uutisoitu myös sitä, että täysin terveitä cisnaisia on vaadittu hormonihoitoihin asetelman tasaamiseksi. Vähän tämä hormonitasojen tuijottelu alkaa tuntua älyttömältä, kun muitakaan fyysisiä etuja (vaikka James Phelpsin yliliikkuvuutta ja maitohappojen alituotantoa) ei oteta huomioon reiluuden nimissä.

      Lainaa

    71. Ketterä peruna 22.2.2023 12:52
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Ikää minulla on 50 ja pidän itseäni hyvin konservatiivisena mutta viimeisin eli alin jutuista oli pelkkää idiotismia. Koko kirjoitus oli täyttä potaskaa. Ihme, kun ei vetänyt rokotteita samaan läjään.

      Lainaa

    72. Varaton norppa 18.8.2023 2:43
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Litton: Ne ahdistelija miehethän voi mennä naisten pukukoppeihin jo ilman mitään translakeja? Ei kukaan sielä ovella oo pyytämäs näyttään mitään papereita että ootko nyt papereissa mies vai nainen. Ongelma ei ole translaissa vaan niissä miehissä.
      Eihän ainakaan Jetro mistään ahdistelijoista puhunut tuossa mokassa. Tirkistelijät voi tosin nyt "laillisesti" mennä katselemaan.

      Lainaa

    73. Liittoutumaton taikuri 4.5.2024 0:38
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Kurkkusopuli: Tässä menee jatkuvasti puurot ja vellit sekaisin. Kyse ei ole siitä, ettäkö joku luulisi transihmisiä pedofiileiksi tai ahdistelijoiksi, vaan siitä, että jos jokainen voi ilmoittaa sukupuolekseen haluamansa ilman minkäänlaista taustatutkimusta, voi tätä teoriassa käyttää hyväksi cis-miehet jotka EIVÄT ole [...]
      Sehän onkin varsin hienoa ja moraalista toimintaa, että yhden ryhmän ihmisoikeuksia halutaan  rajoittaa sillä perusteella, että joku toinen ihmisryhmä voi käyttää niitä väärin.

      Lainaa

    74. Sosiopaattinen Sosiologi 14.5.2024 17:35
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Nyt kun sukupuolineutraaleja vessoja on ollut Suomessakin siellä täällä ja transsukupuolisiakin olemassa jo tovin, niin onko jotain tilastoa siitä paljonko yleisissä vessoissa tapahtuneet raiskaukset ovat yleistyneet? Itse olen - luojan kiitos - selvinnyt toistaiseksi esimerkiksi kirjastossa pissalla käynnistä täysin raiskaamattomana. Vaikka käyn siellä miesten vessassa mikä siis on täynnä raiskaajia

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aasinsilta, hedelmä, kuori, kuva, käännösvirhe, mauste, mäyrästysmaa, sarviapila, sokeri, sukupuoli, sweetie, trans, translaki, turkki, vanha mainos

  • Uusimmat

  • Kategoriat