Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Parisuhdeterapiaa, osa 16

Nainen tietää varmuudella, ettei hänen miehensä käy sivuilla.
Parisuhdeterapiaa, osa 16

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 66 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Korpulentti taikuri 2.2.2023 0:22
      Tulos: +406 (410 ääntä)
      Tämä alempi Ryhmän jäsen taitaa olla hieman hyväuskoinen hölmö.

      Lainaa

    2. Terästämätön unikeko 2.2.2023 0:26
      Tulos: +242 (246 ääntä)
      Torsti voi vaikuttaa torstilta mutta sisimmissään onkin diginatiivi.

      Lainaa

    3. Näppärä varis 2.2.2023 0:29
      Tulos: -21 (143 ääntä)
      Kyllähän ne kaveriporukoiden illanistujaiset voi olla melko sisäänlämpiäviä että puolisot voivat todellakin tuntea olonsa ulkopuolisiksi. Elleivät keskenään bondaa ja anna ukkojen jauhaa armeija/sisäpiiri/ammatti/peli/urheilu/nörttivitsit ja hekotella 27 vuotta tapahtuneille asioille. Oishan se tosin kiva edes kerran nähdä että semmoisia kavereita on ja että se meno on just tuota. Tai nerokkaampana joskus ois semmoista yhteistä tekemistä porukalla, muuta kuin sitä samaa rinki...

      Lainaa

    4. Tornipöllö 2.2.2023 0:32
      Tulos: +312 (318 ääntä)
      Niin, onhan se paljon todennäköisempää, että miehen kaverit ovat baari-illan ratoksi napanneet tämän kännykän ja ihan vaan läpällä hakeutuneet sillä aikuisviihdesivulle, kuin että ukko osaisi avata Googlen ja kirjoittaa hakusanaksi "nättejä vähäpukeisia naisia". Ei vaan ole mahdollista semmoinen, pakko olla jonkun muun tekosia tämä.

      Lainaa

    5. Äkkijyrkkä paprika 2.2.2023 0:39
      Tulos: -26 (126 ääntä)
      Näiden ryhmän jäsenten miehillä on jotkut yhteiset salakokoukset meneillään :D Kerran huoltoasemalla tuli nähtyä, kun miesporukka kokoontui juttelemaan noista maksullisista naisista. Iloisesti sieltä latelivat eri naisten hintoja, ominaisuuksia, nimiä, kotiosoitteita, arvauksia työpaikoista... Kävi kyllä sääliksi, kaikkia heidän tuntemiaan naisia siis, kun miesporukan hammasmätä ja kostea vakohiki haisivat viereiseen pöytään asti. Yhdelläkin oli suussa pelkät ruskeat tyngät jäljellä siinä, missä olisi pitänyt olla hampaat. Ja toisella sormus sormessa.

      Lainaa

    6. Tulos: +338 (350 ääntä)
      Näppärä varis: Kyllähän ne kaveriporukoiden illanistujaiset voi olla melko sisäänlämpiäviä että puolisot voivat todellakin tuntea olonsa ulkopuolisiksi. Elleivät keskenään bondaa ja anna ukkojen jauhaa armeija/sisäpiiri/ammatti/peli/urheilu/nörttivitsit ja hekotella 27 vuotta tapahtuneille asioille. Oishan [...]
      Jaa että muiden on ok tuoda puolisonsa mökille, mutta oma ei kelpaa? Hieman haiskahtaa.

      Lainaa

    7. Tulos: +102 (120 ääntä)
      "joku torsti" menee kyllä käyttöön.

      Lainaa

    8. Tulos: +176 (186 ääntä)
      Onhan niitä nyt sentään yhä ihmisiä, jotka eivät osaa (sujuvasti) käyttää nettiä. Tuppaavat olemaan aika iäkkäitä. Itse olen tavannut siinä about 80 vuoden (tai vähän alle) ikäluokassa ihmisiä, jotka nyt ehkä juuri ja juuri sen googlaamisen osaavat, mutta esim. karttasovelluksen tai reittioppaan käytöstä ei mitään havaintoa. Ehkä se nyt olisi mahdollisuuksien rajoissa, että kaverit ovat baarissa "neuvoneet" häntä, yhdessä on näille sivustoille hörötelty, ja syyllinen ilme tuli tuosta höröttelystä. Vähän outo skenaario, mutta hemmetin outona pidän myös sitä, jos joku viitsii pitkässä suhteessa valehdella kumppanille, ettei osaa käyttää Internetiä. Wtf?

      Lainaa

    9. Koomimupio 2.2.2023 1:17
      Tulos: +63 (83 ääntä)
      Ne teidän miehet telakoituu siellä illanistujaisissa.

      Lainaa

    10. Lehtevä makkara 2.2.2023 2:25
      Tulos: +39 (57 ääntä)
      Äkkijyrkkä paprika: Näiden ryhmän jäsenten miehillä on jotkut yhteiset salakokoukset meneillään 😁 Kerran huoltoasemalla tuli nähtyä, kun miesporukka kokoontui juttelemaan noista maksullisista naisista. Iloisesti sieltä latelivat eri naisten hintoja, ominaisuuksia, nimiä, kotiosoitteita, arvauksia [...]
      Aika vahvaa bullshittiä oli tämä.

      Lainaa

    11. Älä selitä 2.2.2023 6:12
      Tulos: -146 (168 ääntä)
      Melko turhaa akkkoja viedä tuollaisiin tapahtumiin, menee koko tunnelma pilalle ja keskustelut sellaiseksi on säitä pidelly hommaksi.

      Lainaa

    12. Kunniaton pulu 2.2.2023 6:32
      Tulos: +70 (92 ääntä)
      Lehtevä makkara: Aika vahvaa bullshittiä oli tämä.
      Joo, seksiä tuskin ostaa vaan 1600-luvun merirosvot. 
      2014 julkaistun tutkimuksen mukaan Suurin osa seksin ostajista on hyvin koulutettuja, parisuhteessa eläviä miehiä.
      Yleisesti sanotaan, että 250 000 suomalaista on ostanut seksiä. Sinne mahtuu varmasti monen näköistä ja oloista kaveri mukaan.

      Lainaa

    13. Kätsy gorilla 2.2.2023 6:41
      Tulos: -88 (120 ääntä)
      Äkkijyrkkä paprika: Näiden ryhmän jäsenten miehillä on jotkut yhteiset salakokoukset meneillään 😁 Kerran huoltoasemalla tuli nähtyä, kun miesporukka kokoontui juttelemaan noista maksullisista naisista. Iloisesti sieltä latelivat eri naisten hintoja, ominaisuuksia, nimiä, kotiosoitteita, arvauksia [...]
      Sitten heräsit ja päästit kissan ulos ja vaihdoit tamponin.

      Lainaa

    14. Lattiaton päärynä 2.2.2023 6:41
      Tulos: +41 (91 ääntä)
      "uskallat päästää sen baariin" Päästää. nuff said

      Lainaa

    15. Huippuälykäs raparperi 2.2.2023 7:15
      Tulos: +54 (70 ääntä)
      Olen kyllä jonkun kerran käynyt ihan huvikseni katsomassa tarjontaa ja hintoja sihteeriopistolla ilman aikomustakaan palveluiden ostamiseen.

      Lainaa

    16. Kaatuileva peura 2.2.2023 7:36
      Tulos: +149 (157 ääntä)
      Mua kiinnostaa kyllä tämä, että ei näe kavereita. Siis jos sä tuut sen ihmisen kanssa toimeen sen verta hyvin, että teillä on parisuhde niin ei kai ne kaverit voi olla ihan eri planeetalta? Vai onko teillä kavereina ihmisiä joista ette pidä? Vai partnerina ihminen josta ette pidä? Siis ymmärrän että johonki luokkakokoukseen tai vastaavaan ei kande tulla, koska siellä ei sitä yhteistä ole. Mutta siis illanistujaiset ihmisten kanssa joista sä pidät? Luulisi että se puoliso sopii sinne oikein hyvin. Voin sanoa et ne jotka ei ole sopinut kaveriporukkaan niin ei kyllä sitten ole sopinut kumppaniksikaan. Meillä kaveriporukassa on myös jengin exiä, KOSKA ne oikeesti oli hyviä tyyppejä ja sopi täydellisesti porukkaan. Se ettei nää perhettä nii ymmärrän. Omaa perhettään ei voi valita. Tässä voi oikeesti vaan suojella sitä kumppaniaan... valitettavasti.

      Lainaa

    17. Tulos: +99 (119 ääntä)
      Oonkohan mä jäänyt jostain paitsi, kun mun ja puolisoni ystävät on aika lailla samoja ihmisiä, ja vietetään enimmäkseen yhdessä aikaa. En tunne ketään, jonka mies viettäisi jotain äijä öhö öhö inttijuttu autot porno höhöhö iltoja kavereiden kanssa, ja nainen sitten kokoontuisi jotenkin vastakohtaiseen tyttöjen iltaan, ja nämä olisivat aina erillään.

      Lainaa

    18. Vatsakas jääkarhu 2.2.2023 8:20
      Tulos: +21 (49 ääntä)
      Kaatuileva peura: Mua kiinnostaa kyllä tämä, että ei näe kavereita. Siis jos sä tuut sen ihmisen kanssa toimeen sen verta hyvin, että teillä on parisuhde niin ei kai ne kaverit voi olla ihan eri planeetalta? Vai onko teillä kavereina ihmisiä joista ette pidä? Vai partnerina ihminen josta ette pidä? Siis [...]
      Kyllä minä kavereistani pidän ja partnerista vielä monin verroin enemmän, mutta se on ne partnerin kaverit, joita en viitsi kuunnella.

      Lainaa

    19. Haudattu hampurilainen 2.2.2023 8:30
      Tulos: +118 (122 ääntä)
      On se kyllä aika erikoinen parisuhde jos ei puolisoa halua ottaa mukaan kavereita tapaamaan. Ei anna kovin hyvää kuvaa, kun ihan varmasti ne kaveritkin joskus haluaisivat tavata kyseisen henkilön.

      Lainaa

    20. Tulos: +168 (174 ääntä)
      Yleisenä elämänohjeena kaikille; jos olet parisuhteessa, jossa et uskalla ottaa mieltäsi vaivaavia asioita puheeksi, et ole sinulle oikean tyypin kanssa.

      Lainaa

    21. Harjaton ahma 2.2.2023 8:42
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Veikkaisin että klikannut vaan pornosivun mainosta. Ei kait kukaan nyt sihteeriopistoa auki jätä, jos sieltä tapaamisesta on tullut

      Lainaa

    22. Vastarannan kiiski 2.2.2023 8:45
      Tulos: -17 (21 ääntä)
      Miten minulla on sellainen muistikuva, että tuo ensimmäinen on ollut täällä tänä talvena jo kerran?

      Lainaa

    23. Kesävihanta ahven 2.2.2023 9:04
      Tulos: +152 (154 ääntä)
      Sellaisesta olen kuullut, että jos mies ei halua syystä tai toisesta ottaa puolisoa mukaan illanviettoon, hän valehtelee, että kyseessä on poikien ilta, mutta jos ihan suoraan kertoo, että muiden puolisot on tulossa, mutta oma ei saa tulla, on jo aika selkeää, että jotain on vialla.

      Lainaa

    24. Kepeä järvisieni 2.2.2023 9:28
      Tulos: +68 (74 ääntä)
      Kaatuileva peura: Mua kiinnostaa kyllä tämä, että ei näe kavereita. Siis jos sä tuut sen ihmisen kanssa toimeen sen verta hyvin, että teillä on parisuhde niin ei kai ne kaverit voi olla ihan eri planeetalta? Vai onko teillä kavereina ihmisiä joista ette pidä? Vai partnerina ihminen josta ette pidä? Siis [...]
      Onhan hyvin mahdollista, että mies häpeää naistaan? Ymmärrän, että kuulostaa erikoiselta, mutta näitäkin on.

      Lainaa

    25. Tulos: +77 (83 ääntä)
      Kaatuileva peura: Mua kiinnostaa kyllä tämä, että ei näe kavereita. Siis jos sä tuut sen ihmisen kanssa toimeen sen verta hyvin, että teillä on parisuhde niin ei kai ne kaverit voi olla ihan eri planeetalta? Vai onko teillä kavereina ihmisiä joista ette pidä? Vai partnerina ihminen josta ette pidä? Siis [...]
      Mulla on itsellä tilanne, jossa sekä mun ainoa pieni kaveriporukka sekä poikaystävä (jonka kanssa oltu yhdessä nyt yli kaksi vuotta) ovat kaikki SUPER introvertteja. Itsekin olen, mutta nämä ovat siihen pisteeseen asti että kaikki uusien ihmisten tapaamiset ja sosiaalisiin tilanteisiin menemiset nähdään ylimääräisenä rasitteena. Kumpienkin kanssa tulen vallan hyvin toimeen: Hyvin samanlaiset nörttiharrastukset, että pelataan videopelejä ja katsellaan sarjoja. Kuitenkin kun olen joskus pehmeästi ehdottanut jotain tilaisuutta, jossa voitaisiin kaikki hengailla, niin voin aistia pientä ahdistusta ilmassa. :D Niin että en ole nähnyt tarpeelliseksi pakottaa näitä tilanteita. Ohimennen ovat nähneet, kun kaverit ovat olleet mulla kylässä. On se habituskin oikeastaan aika erilainen näissä porukoissa: Molempien kanssa vähän erilaista huumoria, joten näkisin että vaikka joskus laittaisinkin nämä viettämään aikaa yhdessä, eivät kummallisen hyvin viihtyisi. Perheeni, jonka kanssa minulla on lämpimät välit, haluaa taas ilman muuta tehdä tuttavuutta poikaystävän kanssa, ja sinne saan hänet toki aina sopivin väliajoin raahattua ja nämä tapaamiset menee ihan mukavasti.
      Ylimmän ryhmän jäsenen tilannetta pidän kuitenkin minäkin kummallisena: Että kun on tuollaiset illanistujaiset, mihin tulee muidenkin kumppaneita, niin ei edes kysytä, haluaisiko oma tulla: Voihan sitä kertoa, että mitä näissä tapaamisissa yleensä tehdään, ja kumppani voi itse päättää kuulostaako se hänestä vaivaannuttavalta. Lisäksi tosiaan huono merkki, ettei edes uskalla ottaa asiaa puheeksi kun mies saattaa olla "äkäinen".

      Lainaa

    26. Tulos: +128 (134 ääntä)
      Lattiaton päärynä: "uskallat päästää sen baariin" Päästää. nuff said
      Tais tarkottaa sitä, et jos mies on niin tyhmä ja avuton, ettei osaa kirjoittaa googleen hakusanaa, miten se selviää baari-illasta hengissä.
      Ei niin, ettäkö miehen pitäisi kysyä naiselta lupa mennä.

      Lainaa

    27. Tulos: +82 (86 ääntä)
      Mammutti: Jaa että muiden on ok tuoda puolisonsa mökille, mutta oma ei kelpaa? Hieman haiskahtaa.
      Voihan se tietenkin olla, että se koko kööri on samaa opiskeluporukkaa tms., mutta osa on vain syönyt kuormasta. 
      Mun mielestä paljon oudompaa tossa oli se, että edes tämmöisistä asioista ei voida puhua parisuhteessa, koska pelätään, että toinen osapuoli suuttuu. Mistä siellä oikeen voidaan sitten puhua?

      Lainaa

    28. Shaisse noita 2.2.2023 10:10
      Tulos: +37 (43 ääntä)
      Taitaa miehel olla joku muu ketä vikitellä, mun exä kyl teki sen mun naaman edessä, kun hengattiin hänen kaveriporukallaan. Sanoi vaan, että "Maija on niin uus täs porukas ni yritän tehdä hänelle vaan tervetulleen olon" Maijalki oli miehensä mukana. Mutta eron jälkeen selvis, että Maija on se, jonka takii exäni erosi exästään ja sit minusta, kun ihastui uudelleen tähän. Minulle oli sanonut, ettei ole missään tekemisissä "Maijan" kanssa, eikä tiedä missä hän edes on, joten ei voisi käydä uudelleen tätä ihastumista. Maija oli hänen peruskouluihastus, kenestä ei ole varmaan vieläkään päässyt yli, ja Maija sanonut ettei hän näe heillä mitään yhteistä tulevaisuutta, mutta exä jaksaa silti odottaa jos Maijan mieli muuttuisikin.

      Lainaa

    29. Dekadentti laama 2.2.2023 10:11
      Tulos: +7 (33 ääntä)
      Kaatuileva peura: Mua kiinnostaa kyllä tämä, että ei näe kavereita. Siis jos sä tuut sen ihmisen kanssa toimeen sen verta hyvin, että teillä on parisuhde niin ei kai ne kaverit voi olla ihan eri planeetalta? Vai onko teillä kavereina ihmisiä joista ette pidä? Vai partnerina ihminen josta ette pidä? Siis [...]
      Tiedän tapauksen jossa seurustelukumppani on niin rasittava ettei paikalla ollessaan anna kellekään suunvuoroa vaan kaakottaa tauotta kuuntelematta muita. Kavereiden tapaaminen ilman häntä on kaikille mukavampaa. Kuinka sitä sitten kotona kestää? En tiedä :)

      Lainaa

    30. Jonninjoutava hyeena 2.2.2023 10:34
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      Kepeä järvisieni: Onhan hyvin mahdollista, että mies häpeää naistaan? Ymmärrän, että kuulostaa erikoiselta, mutta näitäkin on.
      Tuli mieleen, että mies on valehdellut naisestaan jotain. Ammatista, ulkonäöstä… tai vaikka keksinyt joskus hätävalheen, että hän on Kanadassa työmatkalla. Nyt hän pelkää jäävänsä kiinni.

      Lainaa

    31. Tulos: -28 (44 ääntä)
      Kunniaton pulu: Joo, seksiä tuskin ostaa vaan 1600-luvun merirosvot.  2014 julkaistun tutkimuksen mukaan Suurin osa seksin ostajista on hyvin koulutettuja, parisuhteessa eläviä miehiä. Yleisesti sanotaan, että 250 000 suomalaista on ostanut seksiä. Sinne mahtuu varmasti monen näköistä ja oloista kaveri mukaan.
      Onkohan tuossa lukemassa mukana nekin jotka ovat ostaneet seksiä ulkomailla ? Vaikuttaa aika pieneltä määrältä. Aika nopeesti pystyisin luettelemaan omasta tuttavapiiristä joitakin kymmeniä tyyppejä jotka ovat harrastaneet elämyslomia Bangkokissa tai heimovierailuja Sortavalassa. Hyvissä hommissa olevat järkkäävät virkamatkoja Euroopan eri kaupunkeihin ja aina tilaisuuden tullen käyvät ainakin näyteikkunaostoksilla Keski-Euroopan sytyttävissä kaupunkimaisemissa. Siellä samoissa paikoissa missä EU-poliitikot ja virkamiehetkin asioi.
      Ihme homma kyllä että Suomessa prostituutio pakotetaan yksityisasuntoihin, mikä aiheuttaa häiriötä tavalliselle työssäkäyvälle kansalle. Asiakkaat joutuvat ostamaan sian säkissä eli ihmiskaupan tunnistaminen etukäteen on mahdotonta ja sen viranomaisvalvontakin on vaikeaa. Fiksumpaa olisi varata ko. liiketoiminnalle tilat rajatulta alueelta samaan tyyliin kuin Euroopan ytimessä. Luvanvaraista hommaa, ja naiset saavat tulla tarjoamaan palveluksiaan vuokratuoliin kunhan ikä riittää ja lääkärintodistus löytyy. Valvontakamerat valvoo aluetta ja poliisi päivystää 24/7. Sata kertaa turvallisempaa touhua kuin Suomessa, sekä asiakkaille että palveluntarjoajille.
      Vaikka onhan nekin alueet muuttumassa huonoon suuntaan kun on tullut niin paljon väkeä vielä pohjoismaitakin ahdasmielisemmästä kulttuurista.
      Itse olen tietenkin ollut aina uskollinen omalle armaalle. Mutta jos se lähtisi nuoren tumman gigolon mukaan, en varmasti tietäisi mistä löytäisin uuden kullanmurun kun ei ole käsitystä nykypäivän yöelämästä. Varmaankin joutuisi käymään Antwerpenissä. Sen ilmapiiri sopisi luonteelleni paremmin kuin Amsterdamin, jos saamani kuvaukset pitävät paikkansa.

      Lainaa

    32. Lyijytön hilleri 2.2.2023 11:04
      Tulos: +94 (102 ääntä)
      Älä selitä: Melko turhaa akkkoja viedä tuollaisiin tapahtumiin, menee koko tunnelma pilalle ja keskustelut sellaiseksi on säitä pidelly hommaksi.
      Ootko tullut ajatelleeksi, että parisuhteessa ei tarvi olla, jos ei tykkää sen oman kumppanin seurasta? On ihan ok olla sinkku, kunnes löytää sen kumppanin joka on myös sun paras kaveri. Ei tarvi hampaat irvessä valittaa vuodesta toiseen siitä miten perseestä vaimot/miehet on.

      Lainaa

    33. It's a deal 2.2.2023 11:04
      Tulos: +92 (94 ääntä)
      Puolisoni on aina tervetullut kaveriporukan illanistujaisiin, mutta hän ei sauno, katso urheilua eikä pelaa korttia rahasta. Tästä syystä hän poikkeaa moikkaamassa porukkaa jonkin aikaa ja keksii sen jälkeen jotain parempaa tekemistä itselleen. Suhteen alkuaikoina hän oli seurassa koko illan, koska luuli lähtemisen loukkaavan ihmisiä. Ei siinä olisi mitään järkeä, että hän "tulisi sinne seisomaan", mutta se ero on siinä, että aina on avoin kutsu.

      Lainaa

    34. Edeltävä raataja 2.2.2023 11:22
      Tulos: +24 (60 ääntä)
      Se hieman jäi ihmetyttämään, että ekassa mokassa määriteltiin suhde ei-suhteeksi, koska se ei täyttänyt perinteisiä normeja. En minäkään asunut kumppanini kanssa yhdessä eikä tavattu toistemme ystäviä tai läheisiä koko 7 vuoden aikana, mutta kyllä me mielestämme ihan vakisuhteessa olimme. Meillä ei ollut tarvetta tuollaisille perinteisille jutuille ja tyytyväisiä oltiin. Nykyään saa olla suhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa ja/tai monien kanssa, mutta ei ilmeisesti ihmisen kanssa, jonka sukua ja ystäviä ei tapaa puolin tai toisin, vaikka se molemmille sopisikin.

      Lainaa

    35. Piparjuuri 2.2.2023 12:01
      Tulos: +67 (69 ääntä)
      Ensimmäinen julkaisu kuulostaa huolestuttavalta. Ensinnäkin loukkaavaa ja outoa, että mies sulkee kumppaninsa ulos oletettavasti melko tärkeästä osasta elämäänsä. Ja tuo, että ryhmän jäsen ei uskalla ottaa asiaa puheeksi miehen raivoa peläten on hyvin huolestuttavaa, koskaan ei kumppaniaan pitäisi joutua pelkäämään. Suosittelisin vahvasti suhteen arvioimista kriittisesti, josko tosiaan haluaa/kannattaa olla yhdessä kyseisen ihmisen kanssa.

      Lainaa

    36. Subwooferilla höystetty riikinkukko 2.2.2023 12:04
      Tulos: -2 (28 ääntä)
      Tässähän ei alimmassa puhuttu lainkaan asianosaisten iästä, mutta ainakaan oma isäni ei osannut tosiaan puhelimellaan tehdä muuta kuin soittaa, tekstiviestin kirjoittamisen opetteluunkin meni tosi kauan aikaa. Oli siis n.60 v tuolloin mutta eipä häntä tosiaan edes kiinnostanut opetella käyttämään nettiä. Laskut opetin häntä itse maksamaan nettipankissa ja sitäkin kirosi että tällaista joutuu käyttämään. Ja tästä tosiaan vasta muutamia vuosia aikaa että ei se välttämättä paskaa puhu.

      Lainaa

    37. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Tornipöllö: Niin, onhan se paljon todennäköisempää, että miehen kaverit ovat baari-illan ratoksi napanneet tämän kännykän ja ihan vaan läpällä hakeutuneet sillä aikuisviihdesivulle, kuin että ukko osaisi avata Googlen ja kirjoittaa hakusanaksi "nättejä vähäpukeisia naisia". Ei vaan ole mahdollista semmoinen, pakko olla jonkun muun tekosia tämä.
      Miksi mies olisi häpeilevän näköisenä napannut puhelimen, jos kaverit olis tehneet tuollaisen källin? Ei oikein mene tuokaan selitys yhtään paremmin läpi.

      Lainaa

    38. Tulos: +35 (55 ääntä)
      It's a deal: Puolisoni on aina tervetullut kaveriporukan illanistujaisiin, mutta hän ei sauno, katso urheilua eikä pelaa korttia rahasta. Tästä syystä hän poikkeaa moikkaamassa porukkaa jonkin aikaa ja keksii sen jälkeen jotain parempaa tekemistä itselleen. Suhteen alkuaikoina hän oli seurassa koko illan, [...]
        Niinpä. Omalla poikaystävälläni on ystäviä kouluajoilta, joiden kanssa hän haluaa pitää 2--4 kertaa vuodessa LANpartyn. (Eli kokoontua samaan asuntoon pelaamaan tietokonepelejä koko viikonlopun). Itse en pelaa. Joten olen joskus käynyt katsomassa millaisia muumeja nämä oikein ovat, ja sanomassa hei. Poikaystävä kun on muuttunut aika paljon henkilönä teini-iän ja aikuisuuden välillä, ja kehittänyt lukuisia muitakin kiinnostuksen kohteita kuin pelit, joten kyllä meillä riittää yhteistä -ystävistään osa ei. Mitä minä siellä luuhaisin. 
        Mutta olisi kyllä todella, todella outoa jos he eivät ollenkaan tietäisi, että olen olemassa, enkä saisi mieleni mukaan pistäytyä paikalle jos haluan. Jos katoaisi useamminkin -varsinkin tilaisuuksiin kuten uusi vuosi, ja kaverien kumppanit mukana -niin olisihan ilmeisin selitys, että olen tietämättäni toinen nainen. 
        Enkä muuten usko tuosta "ei osaa käyttää nettiä" jutusta sanaakaan. Ihminen ei _voi_ kouluttautua "keskivertoa pidemmälle" ilman nettiä. Ensin pitää hakea/ ilmoittautua. Netissä. Sitten pitää katsoa Moodlesta (muilla opinahjoilla on varmaan erilaisia, mutta jostain kuitenkin), mitä, missä ja milloin -luentodiat ja muut. Sitten pitää hakea sopivat opiskelumateriaalit ja varata ne, eikä sitäkään tehdä muuten kuin netissä. 
        On tietysti mahdollista että valmistui joskus vuosikymmeniä sitten, mutta eikö silloin ole vähän vanha vetämään tuhannen perseitä baarissa?
        Ja jos kyseessä oli ihan viaton "olin kamalassa kännissä, ja halusin nähdä voiko Suomessa tosiaan ostaa seksiä, joku kertoi että joo voi ihan netistä tilata ja halusin nähdä onko näin, ohoh kaikenlaista" niin sen voisi vain suoraan sanoa, kyllä se kännisen uteliaisuudesta menisi.

      Lainaa

    39. Vaaraton majava 2.2.2023 13:13
      Tulos: -21 (41 ääntä)
      Jos mies ei tahdo esitellä puolisoaan perheelleen tai ystävilleen, hän ei ole vielä sitoutunut parisuhteeseen. Hän katsoo, että kyse ei ole vielä kunnon virallisesta seurustelusta (vaikka sanoisikin toisin, jos tilanne niin vaatii) vaan hän pitää mahdollisuuksia auki. Tämä ei tarkoita, että hän pettää. Nainen ei luultavasti ole tällaisessa tilanteessa ihanteellinen tai mies ei varsinaisesti edes halua parisuhdetta vaan vain mukavaa yhdessäoloa. Jos mies käy maksullisissa, hän ei saa kotoaan sitä kaikkea, mitä haluaisi.

      Lainaa

    40. Tulos: +28 (34 ääntä)
      Shaisse noita: Taitaa miehel olla joku muu ketä vikitellä, mun exä kyl teki sen mun naaman edessä, kun hengattiin hänen kaveriporukallaan. Sanoi vaan, että "Maija on niin uus täs porukas ni yritän tehdä hänelle vaan tervetulleen olon" Maijalki oli miehensä mukana. Mutta eron jälkeen selvis, että Maija on [...]
      Vau, aika surullista oikeestaan. Noin jumissa jossain lapsuuden ihastuksessaan. Peaked in elementary school? 🙄

      Lainaa

    41. Tulos: +67 (69 ääntä)
      Tuli kyllä paha mieli ton ekan puolesta. Ettei esitellä läheisille eikä ede kutsuta mukaan vaikka kaikkien muiden puolisot on siellä? ☹️ Eikä äijä suostu edes keskustelemaan asiasta? Ei jatkoon. 🙅‍♀️

      Lainaa

    42. Jäätynyt sakaali 2.2.2023 14:25
      Tulos: +2 (14 ääntä)
      Korpulentti taikuri: Tämä alempi Ryhmän jäsen taitaa olla hieman hyväuskoinen hölmö.
      Ei välttämättä hyvä uskoinen, vaan sinisilmäinen.

      Lainaa

    43. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Edeltävä raataja: Se hieman jäi ihmetyttämään, että ekassa mokassa määriteltiin suhde ei-suhteeksi, koska se ei täyttänyt perinteisiä normeja. En minäkään asunut kumppanini kanssa yhdessä eikä tavattu toistemme ystäviä tai läheisiä koko 7 vuoden aikana, mutta kyllä me mielestämme ihan vakisuhteessa olimme. [...]
      No enemmänkin varmaan määriteltiin ei-suhteeksi siksi, että suhteessa oleva itsekin miettii, että "ollaankohan me ees yhes" ja ei selkeästi ole tehnyt yhdessä päätöstä noista kavereiden tapaamattomuuksista ym.

      Lainaa

    44. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Vaaraton majava: Jos mies ei tahdo esitellä puolisoaan perheelleen tai ystävilleen, hän ei ole vielä sitoutunut parisuhteeseen. Hän katsoo, että kyse ei ole vielä kunnon virallisesta seurustelusta (vaikka sanoisikin toisin, jos tilanne niin vaatii) vaan hän pitää mahdollisuuksia auki. Tämä ei tarkoita, että [...]
      No ei tuollainen mieskään ole yhtään ihanteellinen, jos viitsii päin naamaa valehdella asioista, koska "tilanne sitä vaatii". Vituttaisi hukata aikaa moiseen.

      Lainaa

    45. Tulos: +13 (25 ääntä)
      Toj Karin: Miksi mies olisi häpeilevän näköisenä napannut puhelimen, jos kaverit olis tehneet tuollaisen källin? Ei oikein mene tuokaan selitys yhtään paremmin läpi.
      No "häpeilevän näkönen" voi olla iha vaa perus darra-ilme 😅 
      Tai häpeilyä siitä kun tuli konttauskunnossa kotiin.

      Lainaa

    46. Nuutunut kivi 2.2.2023 18:35
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Meidän naapurin sukunimi on Torsti.

      Lainaa

    47. Tulos: -10 (20 ääntä)
      Angst: No "häpeilevän näkönen" voi olla iha vaa perus darra-ilme 😅 Tai häpeilyä siitä kun tuli konttauskunnossa kotiin.
      Se "häpeilevän näköinen" tarkoitti itsestäänselvästi samaa mitä Ryhmän Jäsen tarkoitti, eli noloa ja/tai pelästyneen näköistä. Jutusta ei mitenkään voi saada kuvaa että olisi hävennyt darraansa, enkä rehellisesti sanottuna ole ikinä edes nähnyt sellaista ihmistä jota krapula hävettäisi, tai pistäisi korvat luimuun ja hännän koipien väliin pelkästään siksi että joi itsensä konttauskuntoon. Varmaan sellaisiakin ihmisiä on, mutta sellaista kuvaa ei jutusta saa millään.

      Lainaa

    48. Asuttu pöllö 2.2.2023 22:20
      Tulos: +18 (32 ääntä)
      Kivi:   Niinpä. Omalla poikaystävälläni on ystäviä kouluajoilta, joiden kanssa hän haluaa pitää 2--4 kertaa vuodessa LANpartyn. (Eli kokoontua samaan asuntoon pelaamaan tietokonepelejä koko viikonlopun). Itse en pelaa. Joten olen joskus käynyt katsomassa millaisia muumeja nämä oikein ovat, ja [...]
      40-50-vuotias liian vanha vetämään perseet olalle baarissa? Ok. Menepä lauantai-iltana baariin sanomaan se niille, jotka siellä ovat. Onnea matkaan. 
      2000-luvulla vielä haettiin paperilla ja paperilla otettiin paikat vastaan. Nettijutut on vasta 2010-luvun uusia hömpötyksiä tuollaisissa.

      Lainaa

    49. Kouluttamaton muurahainen 3.2.2023 7:34
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Asuttu pöllö: 40-50-vuotias liian vanha vetämään perseet olalle baarissa? Ok. Menepä lauantai-iltana baariin sanomaan se niille, jotka siellä ovat. Onnea matkaan. 2000-luvulla vielä haettiin paperilla ja paperilla otettiin paikat vastaan. Nettijutut on vasta 2010-luvun uusia hömpötyksiä tuollaisissa.
      Itse kuulun tuohon 40-50 ikäluokkaan ja olen kouluttautunut keskivertoa pidemmälle. Opiskeluista en mitenkään olisi voinut selvitä läpi ilman netinkäyttötaitoja. Sisään pääsi kyllä paperihauilla, mutta opiskelu edellytti tietokoneen käyttöä. Itsekin jouduin hankkimaan koneen juuri siksi, että opiskelut onnistuisivat. Samoin kouluaikaiset kaverini, jotka hankkiutuivat eri aloille, joutuivat poikkeuksetta käyttämään tietokoneita opiskeluissaan. (Toki ihan jokainen ala ei mahdu tähän otantaan.) Eipä silti, pidän itseäni kyllä liian vanhana vetämään perseet olalle baarissa, mutta työkavereiden puheista päätellen kaikki minun ikäiset eivät ole vielä kasvaneet yli siitä iästä. Oma isäni ei käytä lainkaan tietokoneita tai nettiä, koska hän "ei tarvitse sitä mihinkään". Isäni on kuitenkin jo hyvän matkaa yli 80-vuotias. Koska hän ei käytä nettiä, ei hänellä ole myöskään älypuhelinta. Miksi kenelläkään sellaisella olisi, joka ei sitä tarvitse? Vaikea uskoa, että joku haluaisi maksaa vähintään sata euroa enemmän puhelimesta sellaisten ominaisuuksien takia, joita ei tarvitse ja lisäksi maksaa enemmän puhelinliittymästä netin takia, jos ei sitä käytä.

      Lainaa

    50. Tulos: +3 (7 ääntä)
      En käytä sihteerin palveluja mutta jos käyttäisin niin en ehkä vierittäisi syytä kavereiden niskoille. Tai ehkä tekisin just niin koska olisin kusettava paskianen kuitenkin niin miksi lopettaa siihen pettämiseen. Ainakin ennenmuinoin sihteeriopisto oli sivusto joka välitti yönlintuja, onko nykyään vain pornosivu en tiedä.

      Lainaa

    51. Karhea vaatekappale 3.2.2023 14:38
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      En minäkään ole tavannut mieheni faijaa, so what??

      Lainaa

    52. Aurinkolasiton Noita 3.2.2023 18:09
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Ei oo epäilystä pettämisestä, syitä ei halua avata. Onkohan hommeli nyt se että "mies ei enää ole kiinnostunut seksistä ollenkaan"? Ainakaan ryhmän jäsenen itsensä kanssa. 💁‍♀️

      Lainaa

    53. Haudankaivaja 3.2.2023 19:35
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Tämän sihteeriopistonaisen "mies" on kyborgi tai androidi. Sen takia eukko tietää niin varmaksi ettei toinen voi käyttää nettiä, kun joka sivulla on nykyään se "en ole robotti" -testi... Öhhöhhöh :D

      Lainaa

    54. Lyhyt hamsteri 3.2.2023 22:51
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Ryhmän jäsentäen mieshuolista erottuu yhteisenä tekijänä kommunikaation puute. Ei voida puolin eikä toisin keskustella asioista vaan vedetään omia johtopäätöksiä arvailun perusteella. Tietäähän ei voi, mutta en yhtään yllättyisi jos ekan mies ei kutsu vaimoa mukaan kaverien illatsuihin, koska jostain syystä luulee ettei tämä halua "sinne tulla seisomaan." Toinen ei saa kysyttyä eikä toinen sanottua, soppa valmis. Myös numero kakkosen mies on saattanut sanoa ettei "netti kiinnosta" ihan vaan vaimon mieliksi. Kyllä se todennäköisesti on kuitenkin itse sitä aikuisviihdettä selaillut ja jurrissa unohtanut sulkea. Kiinni jäätyään ei taas kumpikaan saa sanaa suustaan ja lopputuloksen näemme. Samaa mieltä muiden kommentojien kanssa että ei vaikuta kyllä olevan kovin hyvällä pohjalla nämä suhteet jos ei itselle tärkeistä asioista voi puhua.

      Lainaa

    55. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Kivi:              On tietysti mahdollista että valmistui joskus vuosikymmeniä sitten, mutta eikö silloin ole vähän vanha vetämään tuhannen perseitä baarissa?                 
      Ei ole.

      Lainaa

    56. Sokeriton perhonen 4.2.2023 14:28
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Mimmi: Oonkohan mä jäänyt jostain paitsi, kun mun ja puolisoni ystävät on aika lailla samoja ihmisiä, ja vietetään enimmäkseen yhdessä aikaa. En tunne ketään, jonka mies viettäisi jotain äijä öhö öhö inttijuttu autot porno höhöhö iltoja kavereiden kanssa, ja nainen sitten kokoontuisi jotenkin [...]
      Sama täällä. Melkein voisi luulla että vaimoni on kirjoittanut tämän.

      Lainaa

    57. Tulos: -18 (22 ääntä)
      Kivi:   Niinpä. Omalla poikaystävälläni on ystäviä kouluajoilta, joiden kanssa hän haluaa pitää 2--4 kertaa vuodessa LANpartyn. (Eli kokoontua samaan asuntoon pelaamaan tietokonepelejä koko viikonlopun). Itse en pelaa. Joten olen joskus käynyt katsomassa millaisia muumeja nämä oikein ovat, ja [...]
      En tiedä muuta mutta en ymmärtänyt puoliakaan viestistäsi, johtuen välimerkkien väärinkäytöstä, sulkuja siellä täällä ja kauheasti jaarittelua

      Lainaa

    58. Nuutunut kivi 4.2.2023 22:48
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Itse kuulun tuohon 40-50 ikäluokkaan ja olen kouluttautunut keskivertoa pidemmälle. Opiskeluista en mitenkään olisi voinut selvitä läpi ilman netinkäyttötaitoja. Sisään pääsi kyllä paperihauilla, mutta opiskelu edellytti tietokoneen käyttöä. Itsekin jouduin hankkimaan koneen juuri siksi, [...]
      Tietääkseni puhelin(kännykkä)liittymiä ei enää saa ilman nettiä. Saa korjata, jos olen väärässä.

      Lainaa

    59. Kaljapossu 5.2.2023 14:07
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Mammutti: Jaa että muiden on ok tuoda puolisonsa mökille, mutta oma ei kelpaa? Hieman haiskahtaa.
      Tämä!

      Lainaa

    60. Salskea pöllö 6.2.2023 19:44
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Asuttu pöllö: 40-50-vuotias liian vanha vetämään perseet olalle baarissa? Ok. Menepä lauantai-iltana baariin sanomaan se niille, jotka siellä ovat. Onnea matkaan. 2000-luvulla vielä haettiin paperilla ja paperilla otettiin paikat vastaan. Nettijutut on vasta 2010-luvun uusia hömpötyksiä tuollaisissa.
      Ei oikein ole Suomessa mahdollista olla 40-50v, keskivertoa pidemmälle koulutettu ja hyvin menestynyt, mutta ei osaa ollenkaan käyttää nettiä. Ei osaa googleen laittaa vaikka "naisia" hakusanaksi. 
      Aika lailla joka duunissa on edes jotain pientä tietotekniikan käyttöä. Aika lailla kaikki keskivertoa pidemmälle koulutetut osaisi käyttää edes jotain tietotekniikkaa. Jos sä osaat naputella sähköpostia tai käyttää wordia, sä luultavasti, enemmän kuin todennäköisesti, osaat klikata netin auki ja kirjoittaa jonkun hakusanan.
      Voihan moni hokea ettei "osaa jotain" tai "ei kiinnosta yhtään", mutta eiköhän se ole usein yleistystä ja pientä liioittelua. Mäkin sanon usein, etten osaa taskuparkkeerata. No osaan joo, jos on pakko tai kovasti haluan, mutta meinaan etten halua, ei ole mun juttu jne.
      Mutta jos se ukko on esim 80v niin joo, sit voin alkaa uskoa, ettei se oikeasti hahmota yhtään laisinkaan miten netti toimii. Joku 40-50v koulutettu... jos se olisi 40-50v niin ei menisi läpi hetkeäkään.

      Lainaa

    61. Topakka sorsa 7.2.2023 12:12
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Tämmöistä tällä kertaa...

      Lainaa

    62. Kunhan naureskelen 7.2.2023 14:53
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Kyöpeli: Onhan niitä nyt sentään yhä ihmisiä, jotka eivät osaa (sujuvasti) käyttää nettiä. Tuppaavat olemaan aika iäkkäitä. Itse olen tavannut siinä about 80 vuoden (tai vähän alle) ikäluokassa ihmisiä, jotka nyt ehkä juuri ja juuri sen googlaamisen osaavat, mutta esim. karttasovelluksen tai [...]
      Aika harvassa ovat 80-vuotiaat, jotka eivät osaisi nettiä käyttää, jos eivät ole laitoshoidossa. Omat vanhempani ovat toki keskimääräistä koulutetumpia, mutta molemmat ovat yli 80 v. ja ihan sujuvasti hoituvat pankkiasiat, matkavaraukset, sukututkimuspalveluiden käyttö, sähköposti, valokuvien editointi ja valokuvakirjojen teko ja vaikkapa tiedon hakeminen netistä. Eivät osaa selvitellä teknisiä ongelmia, mutta eipä se suju kaikilta työikäisiltäkään.

      Lainaa

    63. Kunhan naureskelen 7.2.2023 15:09
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Asuttu pöllö: 40-50-vuotias liian vanha vetämään perseet olalle baarissa? Ok. Menepä lauantai-iltana baariin sanomaan se niille, jotka siellä ovat. Onnea matkaan. 2000-luvulla vielä haettiin paperilla ja paperilla otettiin paikat vastaan. Nettijutut on vasta 2010-luvun uusia hömpötyksiä tuollaisissa.
      Minä olen yli 50 ja vaikka haku tehtiin ihan paperilla, jo 1990-luvulla opiskelu olisi ollut aika vaikeaa ilman jonkinlaisia tietokoneen käyttötaitoja. Gradu piti tehdä tietokoneella ja opinnoissa oli pakollisena jokin tietokonekurssi. Jokainen 1990-luvulla keskimääräistä pidemmälle opiskellut joutuu työssä käyttämään tietokoneita. Yliopistossa sähköposti oli käytössä käytännössä kaikilla viimeistään 1990-luvun puolivälissä. Jo silloin yliopiston ovat keskustelupalstat olivat suosittuja. Oli myös IRC, jota moni käyttää vieläkin. WWW on akateemisen maailman keksintö. Se levisi suurelle yleisölle paljon yliopistomaailmaa myöhemmin. 1990-luvun puolivälistä moni muistaa NCSA Mosaic -selaimen ja vaikkapa Altavista-hakukoneen. Eivät kaikki tietenkään tietokoneita koko ajan käyttäneet, mutta netti ja tietokoneet ovat aivan varmasti tuttuja jokaiselle opintonsa vuoden 1990 jälkeen aloittaneelle.

      Lainaa

    64. ReinoSirpa 8.2.2023 18:25
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Kukahan tossa vikan mokan kuviossa oikein vedättää, kun ei kai sihteeriopisto ole ollut toiminnassa vuosiin.

      Lainaa

    65. Vastuuton hämähäkki 9.2.2023 15:01
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Miksi ihmiset on mulkkujen kanssa. Miksi ne ei halua olla onnellisia?

      Lainaa

    66. Lattiaton orja 20.2.2023 6:22
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Elikkä paljasta koko maailmalle että ukkosi käy huorissa, mutta älä myönnä mitään? Challenge accepted.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: internet, kaverit, mies ei käytä nettiä, näytille, parisuhde, tavata, tekosyy, vanhemmat