Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Asiakas on aina oikeassa, osa 9

Jos kauppa menee kiinni klo 20, moneen asti sisällä saa pyöriä?
Asiakas on aina oikeassa, osa 9

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 86 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Muumioitunut hämähäkki 9.3.2023 0:53
      Tulos: +921 (951 ääntä)
      Aspana nää myöhäiset minäminä-ihmiset vituttaa aina erityisen paljon. Ihan kuin meillä ei muka olis siinä sulkemisen aikaan mitään erityistä tekemistä. 💀

      Lainaa

    2. Leppeä liitu 9.3.2023 0:55
      Tulos: +544 (552 ääntä)
      Valomerkin jälkeen on saatava vielä juomaa, kun äänestääkin saa jos ehtii jonoon ennen kahdeksaa.

      Lainaa

    3. Säädytön lehmä 9.3.2023 1:00
      Tulos: +395 (443 ääntä)
      Kaupoissa pitäis olla oikeasti semmonen 10min. aikaikkuna, et sisään ei pääse enää 19.50, mutta 20.00 siel saa asioida ne loppuun jotka kerennyt kymmentä vaille sisään.

      Lainaa

    4. Tulos: +365 (399 ääntä)
      Pitäis olla niin, että kassakoneet sulkeutuu tasan sillä minuutilla ku liike menee kiinni. Jotku kiertelee vielä 10 min sulkemisajan jälkeen ihan rauhassa ostoksilla.

      Lainaa

    5. Päähineetön koala 9.3.2023 1:17
      Tulos: +454 (464 ääntä)
      Nää kuvittelee kauppojen olevan jotain julkisia palveluita

      Lainaa

    6. Ytimekäs kobra 9.3.2023 1:43
      Tulos: +486 (492 ääntä)
      Ja se 10-15 min ei välttämättä edes riitä siihen sulkemiseen. Varsinkin jos on uusi työpaikka, on sotkua tai jos on näitä myöhästelijöitä. Ylimenevästä ajasta ei makseta palkkaa. Eikä moni myyjä ole ammattiaan valinnut, itse tein opiskelujen ohella, ja niin näyttää moni muukin tekevän. Opiskelijana nyt on vaikea saada osa-aikaista pankinjohtajan tai kirurgin työtä, vaikka kuinka "valitsisi".

      Lainaa

    7. Tääontää 9.3.2023 1:52
      Tulos: +336 (344 ääntä)
      Ihme vänkääjiä ja älyttömän epäkohteliaita. Kyllä minä kun minä olen minä ja minun täytyy saada koska minä.

      Lainaa

    8. Älä selitä 9.3.2023 2:24
      Tulos: -497 (527 ääntä)
      Vaihtakaapa myyjät alaa, jos ei palvelu onnistu. Kaupat ei ole mitään verotoimistoja.

      Lainaa

    9. Kuutamokka 9.3.2023 3:30
      Tulos: +206 (214 ääntä)
      Joo. Luinki tästä ku tää oli kirjotellu tuolla, ja melkee jokaseen eriä mieltä olevaan kommenttiin perusteli tuon äänestysjonoon ehtimisen. Ei oo kyllä kaupan AUKIoloajat ja äänestäminen mitenkään verrattavissa olevia. Ihmettelen vaan... löytäny vaa jonku asian jolla selittelee itellekki että ois muka oikeessa

      Lainaa

    10. Sorsapulla 9.3.2023 5:23
      Tulos: +374 (386 ääntä)
      Jos kaupan ovi menee kiinni, voit tulla uudestaan ostoksille seuraavana päivänä. Jos äänestyspaikan ovi menee kiinni, voit tulla uudestaan 4-6 vuoden päästä. Vähän eri asia. Ja molemmat sulkuajat on julkisesti ilmoitettu etukäteen.

      Lainaa

    11. Pikku pelikaani 9.3.2023 7:07
      Tulos: +308 (312 ääntä)
      Jos Suvin on pakko verrata äänestysjonoon, niin eikö se kaupassakin kuuluisi mennä niin, että se joka ehtii kassajonoon kaupan aukioloaikana, saa vielä maksaa ostoksensa, eikä se joka menee kauppaan sisään ja haahuilee vielä puoli tuntia.

      Lainaa

    12. Hylätty sitruuna 9.3.2023 7:19
      Tulos: +173 (183 ääntä)
      Ymmärrän, että aina ei omiin aikatauluihin voi vaikuttaa ja tulee äkillisiä tarpeita, mutta mikä pakko sinne kauppaan on tunkea 10 min ennen sulkemisaikaa? Ite näin tätä ravintolassa ja kaupassa niin usein, että ei voinut jokaisella asiakkaalla olla kyse siitä, että just loppui hiiva kesken leivonnan tms.

      Lainaa

    13. Toj Karin 9.3.2023 7:30
      Tulos: +202 (214 ääntä)
      Sain tuota juttua ja näitä kommentteja lukiessa ankaran empatiavitutuksen myyjien puolesta.

      Lainaa

    14. Räkäpää 9.3.2023 7:30
      Tulos: +174 (180 ääntä)
      Okei. Otetaan kauppa niinkuin äänestyspaikka. Kassajonossa OLTAVA sulkemishetkellä, tai ei pääse kassalle ja ostokset jää kauppaan. Onko nyt hyvä mieli?

      Lainaa

    15. Itseasiassa 9.3.2023 7:33
      Tulos: +170 (174 ääntä)
      Suvi kuulostaa ihmiseltä, joka menee äänestysjonoon sekuntia vaille ja miettii varoiksi kopissa ehdokastaan seuraavat kaksi tuntia.

      Lainaa

    16. Tulos: +108 (114 ääntä)
      Aika huvittavaa että tuosta haukutaan myyjiä. Ei varmasti vartija ole ovella myyjien tilaamana.

      Lainaa

    17. Tulos: +227 (231 ääntä)
      Hylätty sitruuna: Ymmärrän, että aina ei omiin aikatauluihin voi vaikuttaa ja tulee äkillisiä tarpeita, mutta mikä pakko sinne kauppaan on tunkea 10 min ennen sulkemisaikaa? Ite näin tätä ravintolassa ja kaupassa niin usein, että ei voinut jokaisella asiakkaalla olla kyse siitä, että just loppui hiiva kesken leivonnan tms.
      Olen ollut 10 vuotta kaupassa töissä ja ei minua ärsytä ihmiset jotka sinne kauppaan 10 vaille sulku tunkevat. Ärsyttää ne, jotka eivät pyynnöstä huolimatta ymmärrä, että 10 yli sulun pitäisi olla jo ulkona. He jotka tulevat viime minuuteilla yleensä ymmärtävät lähteä sieltä kaupasta juosten, toisin kuin nämä alehirmut tai muuten vain itseään pelkästään ajattelevat shoppailijat, jotka ovat tulleet kauppaan ajoissa mutta eivät ymmärrä lähteä. Vaikka palohälytys soisi, pitävät edelleen rystyset valkoisina kiinni kärrystä.

      Lainaa

    18. Väsymätön lehmä 9.3.2023 8:06
      Tulos: +68 (74 ääntä)
      Minä löysin tuolta juuri sellaisen kirjoituksen jota tulen käyttämään joka paikassa ihan sama liittyykö se asiaa, mutta käytän silti.

      Lainaa

    19. Tulos: +81 (103 ääntä)
      Ytimekäs kobra: Ja se 10-15 min ei välttämättä edes riitä siihen sulkemiseen. Varsinkin jos on uusi työpaikka, on sotkua tai jos on näitä myöhästelijöitä. Ylimenevästä ajasta ei makseta palkkaa. Eikä moni myyjä ole ammattiaan valinnut, itse tein opiskelujen ohella, ja niin näyttää moni muukin tekevän. [...]
      Jos yli menevästä ajasta ei makseta palkkaa niin silloin ylimenevällä ajalla ei myöskään tarvitse mitään tehdä. :) 
      Mutta joo kannattaisin aikaikkunaa jonka aikana sisään ei pääse, vaan vain sisällä jo olevat enää palvellaan. 

      Lainaa

    20. Puli paarma 9.3.2023 8:37
      Tulos: -86 (98 ääntä)
      Leppeä liitu: Valomerkin jälkeen on saatava vielä juomaa, kun äänestääkin saa jos ehtii jonoon ennen kahdeksaa.
      Valomerkin jälkeen saa juomaa, jos sen on tilannut ennen valomerkkiä. Ei tässäkään kukaan ollut menossa kauppaan sulkemisajan jälkeen.

      Lainaa

    21. Tulos: +214 (226 ääntä)
      "Itse on ammattinsa valinnut" on kyllä niin ärsyttävä lausahdus. Jos muka itse saisin valita ammattini, olisin vähintään Googlen toimitusjohtaja tai vaikka astronautti.

      Lainaa

    22. Valtava kauris 9.3.2023 9:25
      Tulos: +45 (55 ääntä)
      Onneks Prisma on auki 24h, ei tarvi stressaa sulkemista.

      Lainaa

    23. Fiksu appelsiini 9.3.2023 9:26
      Tulos: +197 (205 ääntä)
      ”Itsepähän on ammattinsa valinnut” on kyllä älyllisesti laiskin ja tyhmin kommentti mihin vain keskusteluun. Useinkaan ei ole vaihtoehtoja. Lukekaa ihmiset enemmän kirjoja, niistä oppii empatiaa!

      Lainaa

    24. Iäkäs robotti 9.3.2023 9:29
      Tulos: +138 (138 ääntä)
      Täytyy sanoa että aina kun fm:ssa tulee näitä mokia niin olen aivan älyttömän iloinen siitä että vaihdoin alaa. Onhan se aspa-työ periaatteessa aika helppoa mutta henkinen kuorma on aika helvetillinen varsinkin jos monta kertaa viikossa tulee näitä idioottiasiakkaita jotka kuvittelevat että "asiakas on aina oikeassa, varsinkin silloin jos ollaan väärässä". Oma mielenterveyteni ei enää kestäisi sitä jatkuvaa haistattelua, alentuvaa käytöstä ikäänkuin olisin joku orja ja yleistä vittumaista kitinää milloin mistäkin ale- tai halpahintaisesta tuotteesta.

      Lainaa

    25. Sitoutumaton nauta 9.3.2023 10:08
      Tulos: +96 (100 ääntä)
      Montakohan kertaa Suvi on ollut kassalla inttämässä että kyllä hänelle pitäisi myydä vielä alkoholia, koska hän oli kaupassa sisällä ennen yhdeksää?

      Lainaa

    26. Poltettu aprikoosi 9.3.2023 10:11
      Tulos: +146 (148 ääntä)
      Olin kierrätyskeskuksessa myyjänä töissä, ja sinnekin tuli jengiä kymmenen minuuttia ennen sulkemisaikaa. Päivittäistavarakaupan ymmärrän, jos pitää äkkiä hakea maitoa aamukahvia varten, mutta kierrätyskeskus on second hand-liike, missä on satunnaista tavaraa lattiasta kattoon, ja sinne tullaan kiertelemään ja katsomaan. En ymmärtänyt silloin enkä ymmärrä nyt, että kuka helvetti sinne änkee kymmeneksi minuutiksi. "Mä katson vaan ihan nopee" ja sitten joudutaan hätistelemään kun kassa pitäisi laittaa kiinni, "ihan hetki vielä". No ei kun mekin haluttaisiin kotiin täältä.

      Lainaa

    27. Tulos: +114 (114 ääntä)
      Moduuli: Olen ollut 10 vuotta kaupassa töissä ja ei minua ärsytä ihmiset jotka sinne kauppaan 10 vaille sulku tunkevat. Ärsyttää ne, jotka eivät pyynnöstä huolimatta ymmärrä, että 10 yli sulun pitäisi olla jo ulkona. He jotka tulevat viime minuuteilla yleensä ymmärtävät lähteä sieltä kaupasta [...]
      Jep, minulla on toisinaan tapana olla tuo 10 vaille sisään asiakas, mutta jos käyt hakemassa tyyliin purkin maitoa seuraavan aamun kahviin, niin olet ulkona kaupasta suunnilleen 8 minuuttia vaille. Ja aina näen samalla niitä sunnuntaikävelijöitä siellä työntelemässä kärryjään ja miettimässä seuraavan viikon ruokalistaa. :D

      Lainaa

    28. Kiitettävä tohtori 9.3.2023 10:25
      Tulos: +174 (176 ääntä)
      Mielenkiintoista miten porukka ignoraa kaiken hyvän käytöksen perusteet muita ihmisiä kohtaan sanoilla: itsepähän on ammattinsa valinnut. Ikään kuin se oikeuttaisi kohtelemaan muita huonommin.

      Lainaa

    29. Pulska kameli 9.3.2023 10:27
      Tulos: +150 (152 ääntä)
      Olin aikanaan kaupassa töissä, kun vielä joka pyhäpäivä ei oltu auki. Oli juhannusaatto ja suljimme klo 12. KOSKAAN ei ole ollut niin paljon ihmisiä. Meidän piti 12.30 lukita ovi ja työkaveri päästi vain ulos ihmisiä, koska niitä lappasi jatkuvasti sisälle. Meillä oli pienessä kaupassa jono kassalta ulko-ovelle. Suurinosa osti yhden maidon tai kurkun, kyllä oli tärkeää... Yksi nainen itki klo 12.40, että hänen täytyy saada yksi maksalaatikko! Päästettiin sit hänet vielä jonon jatkoksi. Ei mitään pahoitteluja, ketään ei kiinnostanut, että tehtiin tunti töitä ilman palkkaa. Kyllä ärsytti.

      Lainaa

    30. It's a deal 9.3.2023 10:35
      Tulos: +89 (89 ääntä)
      Väsymätön lehmä: Minä löysin tuolta juuri sellaisen kirjoituksen jota tulen käyttämään joka paikassa ihan sama liittyykö se asiaa, mutta käytän silti.
      Ei onnistu, saat käyttää ainoastaan vaalivuosina. Ja onhan terveydenhuollossakin päivystys hätätapauksia varten, kyllä kaupoissakin pitäisi sellainen olla. Lisäksi linja-autojen takana pitäisi ajattaa vara-autoa niille, jotka eivät jostain hyvästä syystä ehtineet pysäkille ajoissa. Onhan näitä epäkohtia yhteiskunnassa paljonkin.

      Lainaa

    31. Poistuva kotieläin 9.3.2023 10:38
      Tulos: +102 (102 ääntä)
      Yks parhaista asiakkaista oli se, joka minuuttia ennen sulkemisaikaa pölähti myymälään sisään ja tokaisi: tulin vähä ennen sulkemista ettei ole muita asiakkaita..

      Lainaa

    32. Monenlaenen sotilas 9.3.2023 10:57
      Tulos: +45 (45 ääntä)
      Suvi on kyllä yks... 🤣 Kyseisen ryhmän jäsenenä olen enemmänkin lukenut näitä Suvin "älykkyyksiä".

      Lainaa

    33. Monenlaenen sotilas 9.3.2023 10:59
      Tulos: +12 (34 ääntä)
      Sellainen systeemi olisi näppärä, että kaupan ovet menisivät asiakkailta kiinni tietyllä kellonlyömällä. Eli myöskään kulku ulos ei onnistuisi. Voisi olla opettavaa viettää yö kaupassa, luonnollisesti täydellä korvausvelvoitteella kaikesta mitä aiheuttaa

      Lainaa

    34. Nirso persikka 9.3.2023 11:26
      Tulos: +60 (70 ääntä)
      Myönnä että meen usein kauppaan jotain 5 min ennen sulkemista. Mutta oon ulos sieltä 1-2 min myöhemmin.

      Lainaa

    35. Violetti delfiini 9.3.2023 11:38
      Tulos: +94 (96 ääntä)
      en enää ikinä palaisi kaupan kassalle, jos ei ole pakko. Joku täällä sanoi työn olevan suht helppoa mutta se on ollut mielestäni yksi haastavimmista juuri sen takia, että teknisten rahastukseen ja laskutukseen liittyvän tarkemman homman lisäksi täytyi kestää ihmisiä ja jaksaa kaikki vittuilu. Pahimmat häiriökäyttäytyjätkin kalpenevat kaikkitietävän minäminä-asiakkaan vierellä, joka nyrpistelee alipalkatulle opiskelijalle saaden siitä jotain sairasta paremmuudentunnetta. joku mamma joskus moitti sulkemisajan jälkeen kassalla että kyllä hänen nuoruudessaan mekkokaupassa palveltiin kaikki asiakkaat loppuun asti ilman "hoputusta". itsehän olimme luonnollisesti alepassa keskiyön lähestyessä emmekä jossakin 60-luvun pienyrityksessä jossa työntekijöiden palkkaan myyntitulokset saattoi vaikuttaakin

      Lainaa

    36. Tulos: +112 (116 ääntä)
      Pulska kameli: Olin aikanaan kaupassa töissä, kun vielä joka pyhäpäivä ei oltu auki. Oli juhannusaatto ja suljimme klo 12. KOSKAAN ei ole ollut niin paljon ihmisiä. Meidän piti 12.30 lukita ovi ja työkaveri päästi vain ulos ihmisiä, koska niitä lappasi jatkuvasti sisälle. Meillä oli pienessä kaupassa jono [...]
      Sama juttu, mutta olin töissä kalatiskillä. Koko päivänä todella hiljasta, ja viimeisen tunnin sai palvella koko saatanan kaupungin asiakkaita jotka odotti raivoissaan useammassa rivissä kun juhannuskalat pitäisi saada. Meillä loppui työaika tasan klo 12 ja olisi pitänyt vielä purkaa kalat pois kylmiöön ja siivota. Siinä sitten toinen työkaveri lennosta pakkasi tavaraa pois samalla, kun itse säpisin kiireessä jotta mahollisimman moni saisi ne kusiset kalansa juhannukseksi. Vaan ei, kun tässäkin oli sitten minäminäminä ihmisiä jotka ei pitäneet mitään kiirettä 11:57 ja juoksuttivat ja käskivät punnita joka ikisen saman kokoisen kalan puntarilla ja olin ikävä aspa koska olin liian nopea hälle. Ei ymmärtänyt, kun sanoin että olisi mukava jos muutkin saisivat ostoksensa tehtyä ja heidän pitäisi ehtiä vielä kassalle ennenkä kauppa menee kiinni. Ei kunnioiteta työntekijöitä, eikä myöskään muita asiakkaita.

      Lainaa

    37. Kippurahäntä 9.3.2023 13:14
      Tulos: +70 (72 ääntä)
      Muumioitunut hämähäkki: Aspana nää myöhäiset minäminä-ihmiset vituttaa aina erityisen paljon. Ihan kuin meillä ei muka olis siinä sulkemisen aikaan mitään erityistä tekemistä. 💀
      Mutta kun "itsehän olet ammattisi valinnut".. 🙄 on ääliömäinen asenne tuolla Suvilla. Eihän se, että on asiakaspalvelutyössä tarkoita sitä että pitäis sietää käytöstapojen puutetta ja yleisten normien ymmärtämättömyyttä aikuisilta (?) Ihmisiltä. 
      Soveltaisi tota mielipidettään muihinkin asiakaspalvelijoihin kuin vain kaupan aspoihin ja katsoisi miten käy. Asiakas ei tosiaan ole aina oikeassa. 😅

      Lainaa

    38. Hupaisa päärynä 9.3.2023 13:16
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Jos itse menisin kauppaan ennen sulkemista niin olisin ostamassa jotain jonka paikan tiedän tarkasti, vilkuilisin kelloa jatkuvasti ja kävelisin mahdollisimman ripeästi kassalla hyvissä ajoin. Tyyliin sisälle viimeistään 15 min ennen sulkemista ja kassalla viimeistään 10 min ennen sulkemista. Tuota myöhemmin ei ole järkeä, ellei olisi tosi pieni kauppa ja kassa ilman jonoa, missä tapauksessa saattaisi onnistua nopeammin esim 10 min ennen sulkemista, nappaa tuote ja saman tien kassalle. Muutenkin isoon kauppaan meneminen juuri ennen sulkemista on aika hullua, kun pelkästään sen läpi kassalle kävelemisessä voi kestää useampi minuutti.

      Lainaa

    39. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Puli paarma: Valomerkin jälkeen saa juomaa, jos sen on tilannut ennen valomerkkiä. Ei tässäkään kukaan ollut menossa kauppaan sulkemisajan jälkeen.
        Ei ole mahdollista tilata juomaa ennen valomerkkiä, toimitettavaksi klo. 04.45, jotta on mukavasti aikaa juoda edellinen juoma, ja sitten jäädä vielä paikalle notkumaan. Voi olla, että se tarjoillaan, jos on tilannut hyvissä ajoin mutta sekoittamisessa tai jossain menee. Samaan tapaan kaupassa pitäisi voida maksaa ostokset sulkemisajan jälkeen, jos on kassajonossa iät ja ajat ilman omaa syytään, edellisen asiakkaan maksaessa purkillisella senttejä tai jotain. Mutta kaupassa ei tule haahuilla sulkemisajan jälkeen.
         Ikävä että vartija joutuu estämään ihmisiä pääsemästä sisään, jos heillä tosiaan olisi ollut se yksi kahden minuutin ostos. Mutta se varmasti on helpompaa kuin heittää kaikkia klo kymmentä vaille sulkemista viikon ostoslistan purun aloittavia, kaupasta ulos, joten nämä haahuilijat ovat siitä vastuussa, ettei kukaan saa yhtä maitoaan. 

      Lainaa

    40. Mikrofoniton lehmä 9.3.2023 13:45
      Tulos: +92 (92 ääntä)
      Mammutti: Pitäis olla niin, että kassakoneet sulkeutuu tasan sillä minuutilla ku liike menee kiinni. Jotku kiertelee vielä 10 min sulkemisajan jälkeen ihan rauhassa ostoksilla.
      Itse huusin myymälään aina että kassakone suljetaan 5 min päästä ja jos et ole jonossa niin et myöskään saa ostetettua mitään! Oli toimiva tyyli.
      Ja suurin osa myyjistä ei nimenomaan ole valinnut ammattiaan vaan ovat joutuneet siihen olosuhteiden pakosta, omalle alalle aina ei ole vapaita paikkoja.

      Lainaa

    41. Älykäs peto 9.3.2023 14:16
      Tulos: -68 (84 ääntä)
      Itselleni kävi kerran että olin 2 vaille sulkemisen menossa kauppaan ostamaan yhtä asiaa nopeasti. Vartija oli sulkemassa ovia mutta pääsin vielä sisään vartijan huudellessa perään johon koitin selittää että tarvin vaan yhden asian ja kauppa ei ole kiinni. Vartija juoksi perään ja nappasi kädestä kiinni johon totesin että en jaksa jäädä vääntämään asiasta ja lähdin ulos. Jälkeenpäin pisitin säköpostia kauppaan kysellen miten asiat on niin vastauksessa ainakin vakuutettiin että aukiolo aikana pitää päästä vielä sisään ja että on toimittu väärin jos ovia on laitettu lukkoon ennen tasaa.

      Lainaa

    42. Hellyytävä vadelma 9.3.2023 15:02
      Tulos: +89 (91 ääntä)
      Ai että tuli muistoja mieleen! Edellisen ammatin ihanuus oli iltavuorot ja asiakkaat joka 10 sek ennen sulkemista tulivat sisälle, huutaen ”ehdinpä!”. Sen jälkeen ei kiire ollutkaan mihinkään. Työpaikka oli apteekki, siinä kaikessa rauhassa rupesivat miettimään mitä lääkkeitä tarvitsivat ja kertomaan kuulumisia. Pois ei lähteneet kulumallakaan.

      Lainaa

    43. Tulos: +70 (74 ääntä)
      Älä selitä: Vaihtakaapa myyjät alaa, jos ei palvelu onnistu. Kaupat ei ole mitään verotoimistoja.
      Sähän se varsinainen persereikä olet.

      Lainaa

    44. Pärepää 9.3.2023 16:45
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Säädytön lehmä: Kaupoissa pitäis olla oikeasti semmonen 10min. aikaikkuna, et sisään ei pääse enää 19.50, mutta 20.00 siel saa asioida ne loppuun jotka kerennyt kymmentä vaille sisään.
      Minulle tuo on ollut aina itsestäänselvyys. Jos kauppa menee kiinni 20:00, niin silloin se menee kiinni 20:00. Monesti lähikauppaan tungen 2min ennen sulkemisaikaa, mutta huolehdin myös siitä, että olen kassalla minuutin päästä ja 2min päästä ulos kaupasta.

      Lainaa

    45. Lavastettu kotka 9.3.2023 16:50
      Tulos: -14 (32 ääntä)
      aMmAtInVaLiNtAkYsYmYs 🙄

      Lainaa

    46. Työkyvytön kurkku 9.3.2023 16:51
      Tulos: +44 (58 ääntä)
      Säädytön lehmä: Kaupoissa pitäis olla oikeasti semmonen 10min. aikaikkuna, et sisään ei pääse enää 19.50, mutta 20.00 siel saa asioida ne loppuun jotka kerennyt kymmentä vaille sisään.
      No eikä. Kyllä ottaisi päähän jos tarvitsisi kriittisesti jotakin ja ei pääsisi sitä ostamaan vaikka kauppa olisi auki vielä 10 minuuttia :D. Asiakkaiden pitää osata käyttää järkeä, ja arvioida ostoslistansa perusteella, että kerkiääkö sulkemisaikaan mennessä pihalle. Ei enää mennä tekemään viikon ruokaostoksia siihen aikaan, mutta voi käydä pikaisesti ostamassa ne pari asiaa mitä tarvitsee.
      Ainakin itse olen ymmärtänyt sulkemisajat niin, että siihen kellonlyömään mennessä pitäisi olla poistunut myymälästä. Eli ei enää pyöritä hyllyjen välissä, ei jonoteta kassalla, vaan ollaan poistuttu tiloista. 

      Lainaa

    47. Mäntylahti-Piiras 9.3.2023 18:00
      Tulos: +46 (46 ääntä)
      ollessani kierrätyskeskuksessa töissä iltavuoropäivinä olin kellon kanssa ovella odottamassa että kello tulee tasan että saan sen heti lukkoon koska muuten sinne tulee viisi sekuntia yli yhdeksän joku kiertelemään ja katselemaan tai vaihtoehtoisesti joku tuomaan puhkinussittua sohvakalustoa valottomaan umpipakettiautoon lastattuna.

      Lainaa

    48. Nurja päärynä 9.3.2023 18:19
      Tulos: -22 (58 ääntä)
      Siis moni täällä kommenteissa on kommentoinut, että ylimenevästä ajasta ei makseta palkkaa. Missä ihmeen riistokaupoissa te ootte töissä?! Olen ollut 15 vuotta kaupan alalla ja AINA on ollut leimalaite, josta leimataan itsensä pihalle ja palkka tulee työajan mukaan. Kokemusta esim. S-kaupat, Ikea, Jysk, H&M.

      Lainaa

    49. Mäntylahti-Piiras 9.3.2023 18:46
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Nurja päärynä: Siis moni täällä kommenteissa on kommentoinut, että ylimenevästä ajasta ei makseta palkkaa. Missä ihmeen riistokaupoissa te ootte töissä?! Olen ollut 15 vuotta kaupan alalla ja AINA on ollut leimalaite, josta leimataan itsensä pihalle ja palkka tulee työajan mukaan. Kokemusta esim. S-kaupat, Ikea, Jysk, H&M.
      poikkeustapaus mutta itse olin viimeksi kiinteällä kuukausipalkalla, ja nimenomaan myymälässä (kierrätyskeskus, varsinainen myymälätyö oli itselleni vähän niinkuin sivuhomma jota tein lähinnä iltavuorossa)

      Lainaa

    50. Hiilenmusta hämähäkki 9.3.2023 19:34
      Tulos: +48 (48 ääntä)
      Meidän pikkuässässä missä olin töissä kauppa meni arkisin 22.00 kiinni. Työaika/palkanmaksu loppui 22.05. Ikinä, ikinä ollut ulkona silloin, välillä vielä asiakkaat sisällä🥴

      Lainaa

    51. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 9.3.2023 20:35
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Monenlaenen sotilas: Sellainen systeemi olisi näppärä, että kaupan ovet menisivät asiakkailta kiinni tietyllä kellonlyömällä. Eli myöskään kulku ulos ei onnistuisi. Voisi olla opettavaa viettää yö kaupassa, luonnollisesti täydellä korvausvelvoitteella kaikesta mitä aiheuttaa
      Ääks, tulee lapsuuden traumat mieleen!! Pelkäsin kuollakseni, että joudumme jäämään yöksi kauppaan, kun jouduimme seisomaan pitkissä jonoissa ja kaiuttimesta kuuluu "suljemme 15 minuutin kuluttua".

      Lainaa

    52. Järkky oppilas 9.3.2023 22:47
      Tulos: -61 (69 ääntä)
      Hiilenmusta hämähäkki: Meidän pikkuässässä missä olin töissä kauppa meni arkisin 22.00 kiinni. Työaika/palkanmaksu loppui 22.05. Ikinä, ikinä ollut ulkona silloin, välillä vielä asiakkaat sisällä🥴
      Turha asiakkaita syyttää jos teillä on huonot TESsit. Valittakaa liittoon. Nythän on lakkokausi parhaimmillaan. En minä ainakaan tekisi töitä ilmaiseksi.

      Lainaa

    53. Tulos: -5 (23 ääntä)
      Työkyvytön kurkku: No eikä. Kyllä ottaisi päähän jos tarvitsisi kriittisesti jotakin ja ei pääsisi sitä ostamaan vaikka kauppa olisi auki vielä 10 minuuttia :D. Asiakkaiden pitää osata käyttää järkeä, ja arvioida ostoslistansa perusteella, että kerkiääkö sulkemisaikaan mennessä pihalle. Ei enää mennä tekemään [...]
      No eipä sillä nyt oo periaatteessa väliä, että olisko se aikaikkuna 19.50-20, vai 20-20.10. Sun ja muiden ihmisten pitää vaan ajatella et "niin joo se kauppa menee kiinni klo 19.50" ja tämä 19.50 lukisi myös kaupan ovessa.

      Lainaa

    54. Tulos: -58 (60 ääntä)
      Fiksu appelsiini: ”Itsepähän on ammattinsa valinnut” on kyllä älyllisesti laiskin ja tyhmin kommentti mihin vain keskusteluun. Useinkaan ei ole vaihtoehtoja. Lukekaa ihmiset enemmän kirjoja, niistä oppii empatiaa!
      No jaa... Olen kanssasi hieman eri mieltä kuinka tyhmä kommentti tuo on. Monessa paikassa se on hyvinkin toimiva ja käytän sitä toisinaan myös itsestäni kun manailen työni huonoja puolia. Aika moni ammattinsa kuitenkin valitsee tässä maailmassa. Lisäksi tässä maassa työttömyyskin on varteenotettava vaihtoehto osalle porukasta. Enkä puolustele mitenkään noita sulkemisaikaan tulevia idiootteja. Uskotko todella että empatiaa pystyy paljonkin kehittää? Ymmärtääkseni se on osittain sisäänrakennettu ja muutoin pitkälti lapsuudessa opittu tai pois opittu asia. Pystyy varmasti jonkin verran kehittääkin mutta paatuminen lienee helpompaa kuin positiivinen kehitys. Toisaalta kun miettii niin paatuminenkin voi olla positiivista jos kyseessä on yliempaattinen ihminen.

      Lainaa

    55. Riskaabeli raadonsyöjä 9.3.2023 23:08
      Tulos: +91 (91 ääntä)
      Hyvät asiakkaat. Kauppa sulkeutuu puolen tunnun kuluttua. Sulkemisajan jälkeen kassalla kirjattuihin ostoksiin lisätään viidenkymmenen prosentin korotus.

      Lainaa

    56. Kesy viikuna 10.3.2023 0:23
      Tulos: +63 (63 ääntä)
      Taidanpa mennä Suvin työpaikalle minuuttia ennen sulkemisaikaa hengailemaan yön yli ja lällättelemään että itsepä on ammattinsa valinnut.

      Lainaa

    57. Pöykäri ampiainen 10.3.2023 2:33
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Semmosta sano lungreenin leski kun miesvainaan arkku kärryltä putos

      Lainaa

    58. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Säädytön lehmä: Kaupoissa pitäis olla oikeasti semmonen 10min. aikaikkuna, et sisään ei pääse enää 19.50, mutta 20.00 siel saa asioida ne loppuun jotka kerennyt kymmentä vaille sisään.
      Kannattaisin tätä kunhan se vaan sit lukis myös jossain selkeästi.

      Lainaa

    59. Kouluttamaton muurahainen 10.3.2023 6:37
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Pluri: No jaa... Olen kanssasi hieman eri mieltä kuinka tyhmä kommentti tuo on. Monessa paikassa se on hyvinkin toimiva ja käytän sitä toisinaan myös itsestäni kun manailen työni huonoja puolia. Aika moni ammattinsa kuitenkin valitsee tässä maailmassa. Lisäksi tässä maassa työttömyyskin on [...]
      Minä en ainakaan, luulen ettei kovin moni muukaan, tiedä yhtään työpaikkaa tai alaa, missä ei olisi mitään epäkohtia. Ei siis ole mahdollista valita ammattia, jossa kaikki on aina hyvin. On aika kohtuutonta odottaa, ettei kukaan saisi koskaan valittaa mistään työhönsä liittyvästä asiasta vain siksi, että on sattunut valitsemaan sen työn huonot puolet, eikä jonkin muun. Itsellesi voit tietenkin perustella oman työsi huonot puolet ihan miten parhaaksi katsot. Uskon, että suurin osa ihmisistä ei ole oikeasti valinnut ammattiaan vaan lähinnä ajautunut siihen. Hyvin harva opiskelujaan aloittava oikeasti edes tietää, mitä huonoja puolia omaan alavalintaansa sisältyy, että voisi pohtia ammatinvalintaansa siltä kannalta. Toisaalta, vaikka tietäisikin, on yleensä aika mahdotonta tietää etukäteen, miten hyvin niitä huonoja puolia kestää. Työttömyydessäkin on huonoja puolia, joten sekään ei ole se keino, millä kaikki valituksenaiheet on ehkäisty.

      Lainaa

    60. Rakennettu roska 10.3.2023 7:54
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Jos Suvi nyt edes työelämässä on ja joskus työstään valittaa niin olisipa nautinnollista hänelle sanoa - itsepä olet ammattisi valinnut!

      Lainaa

    61. Tulos: +65 (67 ääntä)
      Banaani: Jos yli menevästä ajasta ei makseta palkkaa niin silloin ylimenevällä ajalla ei myöskään tarvitse mitään tehdä. :)  Mutta joo kannattaisin aikaikkunaa jonka aikana sisään ei pääse, vaan vain sisällä jo olevat enää palvellaan. 
      Paitsi että jos jätät lopputilityksen tekemättä ja ne rahat sinne kassaan ja ovet lukitsematta niin saat potkut.

      Lainaa

    62. Tulos: +37 (37 ääntä)
      Kesy viikuna: Taidanpa mennä Suvin työpaikalle minuuttia ennen sulkemisaikaa hengailemaan yön yli ja lällättelemään että itsepä on ammattinsa valinnut.
      Ja pyytää tekemään jonkun mahdollisimman aikaa vievän asian, koska "kyllä pitää palvella loppuun kun astuin ovesta sisään 19:59"

      Lainaa

    63. Tulos: +20 (20 ääntä)
      Mä olen ollut baarissa joka meni kiinni klo 5 ja jo varttia vaille alko järkkärit huudella et pitäis ruveta poistumaan. Ni jos saa tasaan asti maksaa ni sehän on luksusta. Idiootit. Jos mä meen kauppaan 20.55 ni oon ulkona viimeistään 20.58.

      Lainaa

    64. Mäntylahti-Piiras 10.3.2023 13:17
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Keepo: Kannattaisin tätä kunhan se vaan sit lukis myös jossain selkeästi.
      veikkauksen pelien ostaminen lähikaupan kassalla pitäisi lopettaa tuntia ennen peliajan päättymistä, ja kuponkien tarkistamiseen joku viis per asiakas per päivä -rajat.

      Lainaa

    65. Laatuisa henkilö 10.3.2023 14:30
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Älä selitä: Vaihtakaapa myyjät alaa, jos ei palvelu onnistu. Kaupat ei ole mitään verotoimistoja.
      Kyllä on säälittävä trolli.

      Lainaa

    66. Tulos: +51 (55 ääntä)
      Työskentelen myymälässä, joka menee klo 20 kiinni. Ai että on ihana saada noita "mä vaan kattelen"-tyyppejä klo 19.58 liikkeeseen pyörimään. Tiedoksi jokaiselle Ristolle, että klo 20:n jälkeen ei palkka juokse, mutta ottaa erityisesti päähän, jos en itse ehdi juoksemaan siihen klo 20.15 bussiin vaan pitää odottaa 20.45 bussia VAIN SIKSI, että sinä kenties haluat ehkä "katsella" jotain. Tule katselemaan, kun liike aukeaa kympiltä. Ollaan viikonloppunakin auki, varmasti löytyy käyntiaika, mikä ei huuda sinun ymmärtämättömyyttäsi muiden ihmisten elämiä kohtaan.

      Lainaa

    67. Aurinkolasiton Noita 10.3.2023 19:59
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Riskaabeli raadonsyöjä: Hyvät asiakkaat. Kauppa sulkeutuu puolen tunnun kuluttua. Sulkemisajan jälkeen kassalla kirjattuihin ostoksiin lisätään viidenkymmenen prosentin korotus.
      Tää on mahtava idea!
      Johan tulis suomalaisiin vauhtia! 😁

      Lainaa

    68. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 11.3.2023 12:13
      Tulos: +29 (29 ääntä)
      Pluri: No jaa... Olen kanssasi hieman eri mieltä kuinka tyhmä kommentti tuo on. Monessa paikassa se on hyvinkin toimiva ja käytän sitä toisinaan myös itsestäni kun manailen työni huonoja puolia. Aika moni ammattinsa kuitenkin valitsee tässä maailmassa. Lisäksi tässä maassa työttömyyskin on [...]
      Lapsi oppii empatiaa kun saa empatiaa. On myös tutkittu, että lukeminen lisää empatiaa, koska siinä asetutaan erilaisten ihmisten asemaan lukijana ja oppii ymmärtämään, että kaikki ihmiset ei toimi samalla tavalla kuin itse.
      Tuossa linkissä on miten empatiaa pystyy aikuisenakin tietoisesti kehittämään. Näkökulma on lääkäreiden ammattiin, mutta työkalut käy varmasti muillekin, jotka haluaa kehittää empatiakykyään. 
      https://www.duodecimlehti.fi/duo12031

      Lainaa

    69. Kirpeä Ahven 11.3.2023 19:11
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Hylätty sitruuna: Ymmärrän, että aina ei omiin aikatauluihin voi vaikuttaa ja tulee äkillisiä tarpeita, mutta mikä pakko sinne kauppaan on tunkea 10 min ennen sulkemisaikaa? Ite näin tätä ravintolassa ja kaupassa niin usein, että ei voinut jokaisella asiakkaalla olla kyse siitä, että just loppui hiiva kesken leivonnan tms.
      Itseä ärsyttää monessi kun erikoisliikkeet on auki vain viiteen. Itsekin kun tekisi sinne asti tai ylikin töitä ja kaupunkiin ajaa puoli tuntia, niin aina joutuu suunnittelemaan miten sinne ehtii. Joutuu iltapäivä tunteja tekemään sitten illalla takaisin ja silti ehtii vasta sen 5 -10 min. ennen sulkemisaikaa. Lauantaina olisi aikaa mutta liikkeet kiinni. Mielestäni tuo on yksi syy miksi niin paljon kivijalkakauppoja lopettaa. Netistä kun tilaa niin sen paketin ehtii hakemaan mukavasti vaikka iltakahdeksalta.

      Lainaa

    70. Luvattu makkara 12.3.2023 2:51
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: veikkauksen pelien ostaminen lähikaupan kassalla pitäisi lopettaa tuntia ennen peliajan päättymistä, ja kuponkien tarkistamiseen joku viis per asiakas per päivä -rajat.
      Veikkauksen pelit voisi jättää sieltä lähikaupan kassalta kokonaan pois. T: seuraava jonossa ainoalla kassalla kun joku plaraa ja vekslaa 20 kuponkia yksi kerrallaan

      Lainaa

    71. Sökö metso 14.3.2023 9:45
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Jossu: Työskentelen myymälässä, joka menee klo 20 kiinni. Ai että on ihana saada noita "mä vaan kattelen"-tyyppejä klo 19.58 liikkeeseen pyörimään. Tiedoksi jokaiselle Ristolle, että klo 20:n jälkeen ei palkka juokse, mutta ottaa erityisesti päähän, jos en itse ehdi juoksemaan siihen klo 20.15 [...]
      Hyvin sanottu! 
      Ihmettelen kyllä, et mikä voi olla niin tärkeää saada Tokmannista 19..50 aikaan, mitä ei muualta saa??

      Lainaa

    72. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Miten voi olla noin monelle aikuisikään ehtineelle ihmiselle noin vaikeaa ymmärtää mitä tarkoittaa "aukioloaika" tai "sulkemisaika"??

      Lainaa

    73. Tulos: +14 (14 ääntä)
      Itseasiassa jotkuthan kuvittelee myös ovien aukeavan ennen niihin merkittyä aikaa, jos vaan oot paskantärkeä ja mukamaskiireinen yksilö, ja vaivaudut vieläpä kolkuttelemaan ovia, koska kyllähän sä näit mut siellä sisällä.

      Lainaa

    74. Tulos: -7 (7 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Minä en ainakaan, luulen ettei kovin moni muukaan, tiedä yhtään työpaikkaa tai alaa, missä ei olisi mitään epäkohtia. Ei siis ole mahdollista valita ammattia, jossa kaikki on aina hyvin. On aika kohtuutonta odottaa, ettei kukaan saisi koskaan valittaa mistään työhönsä liittyvästä asiasta vain siksi, että on sattunut [...]
      Ymmärsit hieman väärin oikeastaan kaiken mitä tarkoitin ja sanoin. Tottakai saa ja jopa pitääkin avautua toisinaan työnsä huonoista puolista koska se on myös omalla tavallaan terapeuttista. Enkä usko että sellaista työtä onkaan missä ei joku asia hieman harmittaisi enkä ole sellaista väittänytkään. Tarkoitin että moni valitsee alansa jolla työskentelee. Itse käytän kuitenkin tuota fraasia itseeni toisinaan kun päätän avautumiseni työni varjopuolista ja väitettä siitä että se olisi älyllisesti laiskin ja tyhmin kommentti mihinkään keskusteluun en allekirjoita. Miten muuten päädyit työhösi jos et itse valinnut sitä? Ohjattiinko työvoimatoimistosta hakemaan kyseistä työtä? Kyllähän elämä on toisinaan ajelehtimista tilanteesta toiseen mutta matkalla tulee tehtyä päätöksiä ihan itse monissa tilanteissa ja ne määrittävät sitä miten se ajelehtiminen jatkuu. Sanottakoon esimerkkinä että siivousalalla on huutava työvoimapula. Voisit hakea työtä siivoojana ja luultavasti pääsisit töihin. Teet kuitenkin passiivisen valinnan olla hakematta joten käytännössä valitset nykyisen ammattisi joka kerta kun töihin lähdet. Se että joku väittää tämänkaltaisen päättelytyön jälkeen fraasin itsepä on työnsä valitun olevan älyllisesti laiskin mahdollinen kommentti niin hän ei tiedä todellakaan mistä puhuu ja hänen keskustelukumppaneiden on lähtökohtaisesti oltava hyvin filosofisia ihmisiä.

      Lainaa

    75. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Hellyytävä vadelma: Ai että tuli muistoja mieleen! Edellisen ammatin ihanuus oli iltavuorot ja asiakkaat joka 10 sek ennen sulkemista tulivat sisälle, huutaen ”ehdinpä!”. Sen jälkeen ei kiire ollutkaan mihinkään. Työpaikka oli apteekki, siinä kaikessa rauhassa rupesivat miettimään mitä lääkkeitä tarvitsivat ja kertomaan kuulumisia. Pois ei lähteneet kulumallakaan.
      Näin kerran kauppakeskuksessa kun erään apteekin eteen pölähti keski-ikäinen pariskunta puoli tuntia apteekin sulkemisen jälkeen (aukioloajat selkeästi ovessa) ja voi sitä järkytyksen ja päivittelyn määrää kun apteekki olikin jo kiinni, vaikka pariskunta siis TIESI tulleensa puoli tuntia myöhässä. Ravistelivat sitten teräsportteja ja koittivat huudella sisään pimeään apteekkiin, jatkuvasti mesoten, että miten on mahdollista että ovet on jo laitettu kiinni ja itsekkäät työntekijätkin ovat mokomat silkkaa piruuttaan jo lähteneet kotiin. Nauroin sisäisesti.

      Lainaa

    76. Ruuviton pohatta 14.3.2023 23:27
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Akrasia: Miten voi olla noin monelle aikuisikään ehtineelle ihmiselle noin vaikeaa ymmärtää mitä tarkoittaa "aukioloaika" tai "sulkemisaika"??
      No tämä. Etenkin hypermarkettien ja ketjuliikkeiden (ja työehtosopimusten) aikana. Koska vaikea uskoa että nämä kellonajoista piittaamattomat olisivat kaikki kotoisin jostakin sota-ajan tuppukylästä jossa naapurin Pena pyöritti pitäjän ainoaa kyläkauppaa (jonka takahuoneessa myös asui) ja jonne pääsi aina kun Penalle sopi, ja että tämän vuoksi modernin marketin toiminta-ajatus olisi jotenkin täysin vieras vielä tänäkin päivänä.

      Lainaa

    77. Anteeksiantava oppilas 14.3.2023 23:30
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Lasiovet ja häkkiovet ovat mainio keksintö. Kun liike suljetaan on viihdyttävää katsella ovien läpi myöhässä tulevien ilmeitä kun mikään määrä nykimistä ei avaakaan enää sitä ovea, ja kun asiakkaan katse siirtyy aukioloaikoihin, sitten ovenkahvaan, sitten kassaa tilittävään ja myymälää siivoavaan minuun, sitten taas aukioloaikoihin, sitten ovenkahvaan, ja sitten taas minuun, eikä se sähkösignaali aivoissa tunnu vain pääsevän perille johtopäätökseen että olemme varmaankin suljettu.

      Lainaa

    78. Osuva pomelo 14.3.2023 23:36
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Mikrofoniton lehmä: Itse huusin myymälään aina että kassakone suljetaan 5 min päästä ja jos et ole jonossa niin et myöskään saa ostetettua mitään! Oli toimiva tyyli. Ja suurin osa myyjistä ei nimenomaan ole valinnut ammattiaan vaan ovat joutuneet siihen olosuhteiden pakosta, omalle alalle aina ei ole vapaita paikkoja.
      Yhdessä erittäin suositussa kierrätyskeskuksessa, jossa käyn usein, on otettu tämä käyttöön. Kassat tosiaan sulkeutuu tasan klo 18.00 ja jos et ole viimeisen kuulutuksen aikaan tullut kassajonoon niin se on voi voi. Eivät oikeasti enää myy. Toimiva ratkaisu, sillä enää ei mene myyjillä ylitöiksi.

      Lainaa

    79. Osuva pomelo 14.3.2023 23:58
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Nurja päärynä: Siis moni täällä kommenteissa on kommentoinut, että ylimenevästä ajasta ei makseta palkkaa. Missä ihmeen riistokaupoissa te ootte töissä?! Olen ollut 15 vuotta kaupan alalla ja AINA on ollut leimalaite, josta leimataan itsensä pihalle ja palkka tulee työajan mukaan. Kokemusta esim. S-kaupat, Ikea, Jysk, H&M.
      Grillikioski. Parilta ensimmäiseltä päivältä sain. Ei ollut kokemusta paikkojen sulkemisesta enkä osannut aikatauluttaa loppusiivousta, tilitystä ym. niin, että työpäiväni päättyisi tasalta.
      Ja auta armias, jos kioskin luukut oli auki, vaikka kello olisi jo lyönyt yli tasan. "Aiikun kiva sä ootkin vielä auki, mä ottaisin hei...". Jotenkin ne avoimet luukut veti myöhäisiä asiakkaita kuin kärpäsiä.

      Lainaa

    80. Nuhaton herkkuruoka 15.3.2023 11:28
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Akrasia: Itseasiassa jotkuthan kuvittelee myös ovien aukeavan ennen niihin merkittyä aikaa, jos vaan oot paskantärkeä ja mukamaskiireinen yksilö, ja vaivaudut vieläpä kolkuttelemaan ovia, koska kyllähän sä näit mut siellä sisällä.
      Jossakin ne aukeaa. Arvauskeskuksen piti avautua klo 8.00 minkä jälkeen sieltä saa vuorolippuja. Saavuin paikalle 7.55 että ehtisin hyvin jonoon oven taakse tai jos ovi olisi auki, niin ajanvarauskone käynnistyisi tasalta. Mitä vielä, ovi oli auki, aula täynnä ihmisiä ja lippukone antoi numeron 17. Joku tiesi että kannattaa mennä todellakin ajoissa. Lipulla 17 muuten pääsi klo 13.00 jälkeen vastaanotolle. Tämä toki julkinen palvelu. Yrittäjillähän ei ole mitään pakkoa edes avata kellontarkasti. Omasta pussistahan se on pois jos ei asiakkaita päästä sisälle.

      Lainaa

    81. histrioitsija 16.3.2023 15:39
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Pulska kameli: Olin aikanaan kaupassa töissä, kun vielä joka pyhäpäivä ei oltu auki. Oli juhannusaatto ja suljimme klo 12. KOSKAAN ei ole ollut niin paljon ihmisiä. Meidän piti 12.30 lukita ovi ja työkaveri päästi vain ulos ihmisiä, koska niitä lappasi jatkuvasti sisälle. Meillä oli pienessä kaupassa jono [...]
      Olisit ovella sanonut että 5€ pääsymaksu ja maksu käteisellä

      Lainaa

    82. histrioitsija 16.3.2023 15:47
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Itseä ärsyttää monessi kun erikoisliikkeet on auki vain viiteen. Itsekin kun tekisi sinne asti tai ylikin töitä ja kaupunkiin ajaa puoli tuntia, niin aina joutuu suunnittelemaan miten sinne ehtii. Joutuu iltapäivä tunteja tekemään sitten illalla takaisin ja silti ehtii vasta sen 5 -10 min. ennen sulkemisaikaa. [...]
      Ei edes paha, pankkien palvelu on laskenut aivan älyttömän paljon. Kassa on auki ti ja to klo 10-12  muulloin kiinni. Kumma homma ettei pankeille kelpaa käteinen raha. Esim. osuuspankki voi syyttää vain itseään samaten nordea. S-pankki sen sijaan hoitaa homman OK koska s-kauppan aukioloajat on paljon pidemmät. K-kaupastakin taitaa saada rahaa mutta pankista ei kuin automaateilla JOS NIISSÄ on rahaa.

      Lainaa

    83. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Höh, tänne tuli todellakin lyhennetty versiio koko tarinasta :D Tätät Suvin jankkausta kesti useiden kommenttien verran ja monien selostus että miksi asiakkaiden tulee poistua klo 20 mennessä eikä päästä sisään. Ei menny jakeluun sen voin kertoa :) Tää olis paljon viihdyttävämpi feissarimoka jos olis laitettu enemmän tätät juttua :D

      Lainaa

    84. Kirpeä Ahven 20.3.2023 8:44
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      histrioitsija: Ei edes paha, pankkien palvelu on laskenut aivan älyttömän paljon. Kassa on auki ti ja to klo 10-12  muulloin kiinni. Kumma homma ettei pankeille kelpaa käteinen raha. Esim. osuuspankki voi syyttää vain itseään samaten nordea. S-pankki sen sijaan hoitaa homman OK koska s-kauppan aukioloajat on paljon pidemmät. [...]
      Totta. Toisaalta, täytyy myöntää etten itse ole tarvinnut pankin palveluita tiskillä yli 7 vuoteen... Silloinkin kyse oli kadonneesta pankkikortista, johon toivottavasti on nykyään keksitty fiksumpi tapa kuin selvittää asiaa pankin tiskillä. Mutta ehdottomasti pitäisi olla edes joku virkailija virka-aikaan paikalla pankissa, niitävarten jotka tiskillä palveluita tarvitsevat.

      Lainaa

    85. Pelottava ahma 31.3.2023 22:10
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Olen aina kuvitellut, että sulkemisaika = aika, jolloin kaupasta on oltava ulkona. Asioin eilen Sveitsissä ruokakaupassa, jonka sulkemisajaksi oli merkitty 19. Klo 18:58 tajusin katsoa kelloa ja ahdistuin, että heti juostava kassalle nyt. Kuitenkin, kun katsoin ympärilleni, kauppa oli täynnä ihmisiä, jotka kaikessa rauhassa katselivat sitä sun tätä tuotetta ilman aikomustakaan kiirehtiä kassalle. Ajattelin heti tätä mokaa ja että pitää tulla raportoimaan tämänkin asian olevan näköjään varsin voimakkaasti kulttuurisidonnainen. Siitä, että kaupat menevät kiinni jo 19 (paitsi torstaina klo 21) ja siitä, että sunnuntaisin ei saa pestä pyykkiä, en viitsi sen enempää edes kirjoittaa. Onpahan vain huomattavasti konservatiivisempi maa, kuin mitä olisin etukäteen osannut kuvitella.

      Lainaa

    86. Ikinuori haisunäätä 17.4.2023 16:42
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Älä selitä: Vaihtakaapa myyjät alaa, jos ei palvelu onnistu. Kaupat ei ole mitään verotoimistoja.
      Asiakaspalvelu onnistuu oikein hyvin myymälän aukioloaikoina. Minkä ihmeen takia meidän myyjien pitäisi tehdä palkatta töitä työajan ulkopuolella yhtään sen enempää kuin veroviraston henkilökunnan?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: asiakas, asiakaspalaute, asiakkaat, aukioloaika, aukiolojat, kassa, kaupassa, kauppa, myyjä, oulu, sisään, sulkemisaika, työaika, ulos