Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Johan on asuntomarkkinat! Osa 35

Hometalo, vai kolmen miljoonan huvila ilman saunaa?
Johan on asuntomarkkinat! Osa 35

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ylittämätön karjalanpiirakka 27.4.2023 0:52
      Tulos: +391 (431 ääntä)
      Paskapuhetta että kaikki rintamamiestalot olis homepommeja. Useemman rintamamiestalon kaupoissa ollut mukana ja yhdessäkään ei hometta tai sisäilmaongelmia. Yleensä ne ongelmat aiheutuu siitä kun on itte ruvettu vähä "laittamaan" ja "lisäilemään" alkuperäisen päälle asiasta mitään ymmärtämättä.

      Lainaa

    2. Tunnettu vesimeloni 27.4.2023 1:05
      Tulos: -46 (154 ääntä)
      Ryhmän jäsen: ”Ja ihan terve ihminen olen, vaikka vähän kasvaimia löytyykin ja nenä vuotaa verta, rytmihäiriöitä tulee joka päivä, enkä haista mitään!” Toisaalta hyvä, jos juuri jäsenen kaltaiset niihin hometaloihin muuttaa, eivätkä jotkut asiasta tietämättömät ja siitä talosta sitten vakavasti sairastuvat.

      Lainaa

    3. Epänormaali mustikka 27.4.2023 1:12
      Tulos: +324 (330 ääntä)
      Kiinnostais tietää mitä Pekka kommentoi kun sauna ei puuttunutkaan? Kielsikö loppuun asti vai minkälaista änkyröintiä? Siihen malliin öyhöttää että hankala uskoa reiluun "käsi ylös virheen merkiksi"-reaktioon :D

      Lainaa

    4. Tulos: -82 (150 ääntä)
      Ylittämätön karjalanpiirakka: Paskapuhetta että kaikki rintamamiestalot olis homepommeja. Useemman rintamamiestalon kaupoissa ollut mukana ja yhdessäkään ei hometta tai sisäilmaongelmia. Yleensä ne ongelmat aiheutuu siitä kun on itte ruvettu vähä "laittamaan" ja "lisäilemään" alkuperäisen päälle asiasta mitään ymmärtämättä.
      Savikkoon rakennettu kellari on pomminvarma sisäilmaongelmien alku. Asuinkerrokset on lisäksi niin harvoja, ettei niissä kestä ihmisen asua ilman turkishaalaria. Ja jos veto tilkitään, alkaa homehtuminen.
      Kyllähän nuo on ihan kivoja, kunhan ei itse omista eikä tarvitse asua.

      Lainaa

    5. Tulos: +272 (276 ääntä)
      Nuo asuntoilmoitusten kommenttikentät Facessa ovat kyllä sellainen valitusvirsien kuoroseura että pistää väkisinkin ihmettelemään, miten voikin ottaa niin pahasti sieluun sellainen talo tai asunto, jota ei ole aikeissa edes ajatellakaan ostavansa, mutta jossa on henkilökohtaisella tasolla äärimmäisen pielessä asia x. Milloin on liian tummat seinät, milloin puuttuu sauna tai se on liian moderni, milloin kismittää pieni piha tai variseva omenapuu.

      Lainaa

    6. Säädytön lehmä 27.4.2023 4:21
      Tulos: +104 (110 ääntä)
      Ei siihen Pekka mitään vieraantumista tarvi, jos esim. terveydelliset syyt estää saunomisen.

      Lainaa

    7. Tulos: +130 (158 ääntä)
      Mä en sauno, koska en siedä kuumuutta yhtään. Sauna ei ole mulle paikka, jossa tulee hyvä ja rento olo, päinvastoin. Näin on ollut pienestä asti, joten pahasti oon päässy vieraantumaan jo synnyttyäni.

      Lainaa

    8. Itselataava peto 27.4.2023 6:03
      Tulos: -27 (45 ääntä)
      Akrasia: Mä en sauno, koska en siedä kuumuutta yhtään. Sauna ei ole mulle paikka, jossa tulee hyvä ja rento olo, päinvastoin. Näin on ollut pienestä asti, joten pahasti oon päässy vieraantumaan jo synnyttyäni.
      Olet vähän outo </sarkasmi>

      Lainaa

    9. Tehty pussieläin 27.4.2023 6:37
      Tulos: -55 (81 ääntä)
      Ylittämätön karjalanpiirakka: Paskapuhetta että kaikki rintamamiestalot olis homepommeja. Useemman rintamamiestalon kaupoissa ollut mukana ja yhdessäkään ei hometta tai sisäilmaongelmia. Yleensä ne ongelmat aiheutuu siitä kun on itte ruvettu vähä "laittamaan" ja "lisäilemään" alkuperäisen päälle asiasta mitään ymmärtämättä.
      Jos asuu vanhassa tönössä missä ei tule vettä sisään ja ikkunat ja ovet laskevat rakosistaan kaikki varpusta pienemmät sisään, ja seinät ovat pahvia ja sahanpurua, niin ei varmaan homeongelmaakaan ole. Tilanne muuttuu kun laittaa niihin tönöihin juoksevan veden ja tilkitsee vuotavat lautaovet ja kaksikerrosikkunat nykyaikaisilla ratkaisuilla. Toivottavasti et ole mikään kiinteistövälittäjä.

      Lainaa

    10. Tulos: +127 (133 ääntä)
      Akrasia: Mä en sauno, koska en siedä kuumuutta yhtään. Sauna ei ole mulle paikka, jossa tulee hyvä ja rento olo, päinvastoin. Näin on ollut pienestä asti, joten pahasti oon päässy vieraantumaan jo synnyttyäni.
      Senkin maailmankansalainen!

      Lainaa

    11. Kouluttamaton muurahainen 27.4.2023 6:59
      Tulos: +101 (105 ääntä)
      Mitäköhän olisi tapahtunut, jos Pekalle olisi kerrottu, että tuon talon voi ostaa joku rikas epäsuomalainen?

      Lainaa

    12. Kilokalori 27.4.2023 7:05
      Tulos: -44 (120 ääntä)
      Ihania nuo jotka muistaa sanoa että lapsia ei pidä sitten hankkiman koska olet erilainen kuin minä. Rajataan nyt ainakin rintamamiestaloissa asuvat lapsettomiksi, ei kasva lapsi siellä. Koska Suomen suurin ongelma on liikalapsisuus ja suuret perhekoot...

      Lainaa

    13. Tulos: +100 (102 ääntä)
      Tehty pussieläin: Jos asuu vanhassa tönössä missä ei tule vettä sisään ja ikkunat ja ovet laskevat rakosistaan kaikki varpusta pienemmät sisään, ja seinät ovat pahvia ja sahanpurua, niin ei varmaan homeongelmaakaan ole. Tilanne muuttuu kun laittaa niihin tönöihin juoksevan veden ja tilkitsee vuotavat lautaovet ja kaksikerrosikkunat nykyaikaisilla ratkaisuilla. Toivottavasti et ole mikään kiinteistövälittäjä.
      Useimmiten tehdään juoksevan veden kanssa myös viemäri, se auttaa jo aika paljon. Lisäksi on hyvä tietysti huolehtia muutenkin kosteudesta, vaikka puhaltimella ja vesieristyksellä. Eikä korvausilma-aukkoja kannata mistään talosta tukkia jollei avaa uusia. Mutta tyyppitalojen oikeat haasteet on huonosti tuulettuva yläpohja ja kapillaarikatkoton alapohja, lisättynä vielä rakennusaikaisella niukkuudella materiaalien kanssa. Kaiken kanssa pärjää, vaikeampaa kuin tuhota rintsikka on pitää kunnossa -70-/-80-lukuinen. Uudetkaan ei ole ongelmattomia tekniikkansa kanssa.

      Lainaa

    14. Tulos: +119 (121 ääntä)
      Epänormaali mustikka: Kiinnostais tietää mitä Pekka kommentoi kun sauna ei puuttunutkaan? Kielsikö loppuun asti vai minkälaista änkyröintiä? Siihen malliin öyhöttää että hankala uskoa reiluun "käsi ylös virheen merkiksi"-reaktioon 😁
      Oli pakko mennä katsomaan kyseinen julkaisu. Pekka tappeli muutaman ihmisen kanssa pohtien jopa, onko eräs henkilö mahdollisesti psykopaatti. Mutta niihin vastauksiin, joissa näytettiin sauna pohjapiirroksesta, ei Pekka enää sanonut mitään.
      Kävin myös katsomassa talon kuvat ja pakko vähän ulista köyhänä. Kaikki seinät oli maalattu tasaisen valkoiseksi ja lattia oli jotain vaaleaa beigeä puuta. Sisustus myös hyvin yksinkertainen ja moderni, ei yhtään taloon sopiva :(

      Lainaa

    15. Näkinkenkiä keräilevä alligaattori 27.4.2023 7:16
      Tulos: +71 (75 ääntä)
      No jos VIINIkellari on tuplasti SAUNAN kokoinen...! O.o Nyyh, epäsuomalainen englantilaistyylinen talo on tämä.

      Lainaa

    16. Mäntylahti-Piiras 27.4.2023 7:25
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      Ylittämätön karjalanpiirakka: Paskapuhetta että kaikki rintamamiestalot olis homepommeja. Useemman rintamamiestalon kaupoissa ollut mukana ja yhdessäkään ei hometta tai sisäilmaongelmia. Yleensä ne ongelmat aiheutuu siitä kun on itte ruvettu vähä "laittamaan" ja "lisäilemään" alkuperäisen päälle asiasta mitään ymmärtämättä.
      tämän olen kuullut itsekin, lanko osti rintamamiestilan jossa kyllä riittää laittamista, mutta hometta rakennuksissa ei ole (meidän puolella sukua on useampikin "homekoira" jotka oireilee heti jos vähänkään hometta/muita sienikunnan jäseniä läsnä, kukaan ei ole oireillut), haaveissa olis kans ostaa rintamamiestalo joskus (maatilaa en välttämättä talon ympärille tarvitse-) mutta taitaa jäädä ostamatta.

      Lainaa

    17. Lila herne 27.4.2023 7:34
      Tulos: +78 (84 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Mitäköhän olisi tapahtunut, jos Pekalle olisi kerrottu, että tuon talon voi ostaa joku rikas epäsuomalainen?
      Pekka olisi varmaan tuolloin ollut taas hyvin huolissaan siitä, miten Suomeen tulee ulkomaalaisia ulkomaalaisine tapoineen tappamaan ikiaikaista, aina muuttumattomana pysynyttä suomalaista kulttuuria, josta osa suomalaisistakin alkaa jo surullisesti vieraantua, kun eivät välitä saunoa.

      Lainaa

    18. Mäntylahti-Piiras 27.4.2023 7:38
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      Tehty pussieläin: Jos asuu vanhassa tönössä missä ei tule vettä sisään ja ikkunat ja ovet laskevat rakosistaan kaikki varpusta pienemmät sisään, ja seinät ovat pahvia ja sahanpurua, niin ei varmaan homeongelmaakaan ole. Tilanne muuttuu kun laittaa niihin tönöihin juoksevan veden ja tilkitsee vuotavat lautaovet ja kaksikerrosikkunat nykyaikaisilla ratkaisuilla. Toivottavasti et ole mikään kiinteistövälittäjä.
      lanko osti rintamamiestilan vajaa 13 vuotta sitten, monena talvena siellä käynyt ja hyvin on aina tarjentunut kovillakin pakkasilla vaikka talossa on juokseva vesi ja tiiviit ovet ja ikkunat eikä homeesta tietoakaan.

      Lainaa

    19. Heilahteleva preeriasusi 27.4.2023 8:14
      Tulos: -63 (97 ääntä)
      Ne metroliput on "halpoja" koska niistä maksaa koko Suomi ei vain pk-seudun väki. Vai luuleeko henkilö, että metro on puhtaasti rakennut vain helsingin rahoilla ja pyörii vain myydyillä matkalipuilla.

      Lainaa

    20. Kilokalori 27.4.2023 8:33
      Tulos: +99 (123 ääntä)
      Heilahteleva preeriasusi: Ne metroliput on "halpoja" koska niistä maksaa koko Suomi ei vain pk-seudun väki. Vai luuleeko henkilö, että metro on puhtaasti rakennut vain helsingin rahoilla ja pyörii vain myydyillä matkalipuilla.
      Samaa voinee sanoa myös siitä teidän peräkylän 23km valtion varoin ylläpidetystä kylätiestä, jota ajaa 3 aikuista aamulla töihin ja illalla takaisin ja koulutaksi hakee yhden 9-vuotiaan kouluun. Ei maksa nuo ajajat pikitietään itse. Metrolla ajaa päivittäin liki 40,000 asiakasta.

      Lainaa

    21. Tulos: +65 (73 ääntä)
      Erikoinen kuvitelma, että sauna pitäisi olla asunnossa. Säästettiin noin 25% asunnon hinnassa, kun valittiin asunto ilman saunaa. Edellisessä kämpässä sauna muuttui vähitellen varastoksi. Jotenkin tuntuisi hölmöltä maksaa 50000€ saunasta, kun taloyhtiöstä löytyy puu- ja sähkölämmitteinen sauna. Noissa tuleekin sit käytyä lähes vuosittain.

      Lainaa

    22. Painoton lammas 27.4.2023 8:37
      Tulos: +36 (48 ääntä)
      Heilahteleva preeriasusi: Ne metroliput on "halpoja" koska niistä maksaa koko Suomi ei vain pk-seudun väki. Vai luuleeko henkilö, että metro on puhtaasti rakennut vain helsingin rahoilla ja pyörii vain myydyillä matkalipuilla.
      Puolet Suomen tuloveroista saadaan metron alueelta joten ei ole tarve Lahen tai Kouvvolan veroja käyttää siihen. Lisäksi metroliput ei ole järin edullisia, eikä toisaalta sen alkuperäinen kirjoittaja tarkoittanutkaan.

      Lainaa

    23. Esiintyvä käärme 27.4.2023 8:42
      Tulos: +77 (83 ääntä)
      Tehty pussieläin: Jos asuu vanhassa tönössä missä ei tule vettä sisään ja ikkunat ja ovet laskevat rakosistaan kaikki varpusta pienemmät sisään, ja seinät ovat pahvia ja sahanpurua, niin ei varmaan homeongelmaakaan ole. Tilanne muuttuu kun laittaa niihin tönöihin juoksevan veden ja tilkitsee vuotavat lautaovet ja kaksikerrosikkunat nykyaikaisilla ratkaisuilla. Toivottavasti et ole mikään kiinteistövälittäjä.
      Miten musta tuntuu että sä et tiedä mikä on rintamamiestalo. 
      Mun lapsuuskodissani, 50-luvun alkuvuosina pappani rakentamassa rintsikassa oli kyllä ihan alkujaankin vesijohdot, kaksinkertaiset ikkunat, ulko-ovet joihin ei jäänyt rakosia (ja tuulikaapit jotka esti vedon) ja tukevammat seinät kuin mitä nykypäivän gyprocit sun muut. Purueristeet oli tottakai painuneet, mutta talvellakin tarkeni ihan hyvin, paitsi pesutiloissa. Kun velipoika sen osti rapia vuosikymmen sitten ja remontoi, kävi homekoirat eikä mitään löytynyt. Eikä ole homehtunut myöskään peruskorjauksen jälkeen.
      Sen sijaan kun asuttiin 70-luvun omakotitalossa, takapihan ovea vasten piti talveksi nostaa superlonpatja eristeeksi ja sivupihan ovesta kasvoi heinät sisälle. Jos oltiin kotoa poissa viikonlopun verran, palatessa eteisen lattialla kuhisi mustana mattona muurahaisia. Erityisen kylmänä en asuntoa muista, mutta umpihomeessahan se oli, ambulanssiakin tarvittiin toistuvasti yhden lapsen avuksi. Ja nykyisestä 80-luvun rotiskosta on yritetty päästä pakenemaan jo hyvän tovin, mutta erinäisistä syistä ei onnistu. Onneksi ei ole omia kumpikaan näistä. 
      Saahan sen rintsikan homehtumaan eristämällä väärin ja muutenkin mokailemalla. Mutta kun tutustuu perinnerakentamiseen, remontit sujuu ja sisäilma pysyy hyvänä.

      Lainaa

    24. Tulos: +71 (85 ääntä)
      Kilokalori: Ihania nuo jotka muistaa sanoa että lapsia ei pidä sitten hankkiman koska olet erilainen kuin minä. Rajataan nyt ainakin rintamamiestaloissa asuvat lapsettomiksi, ei kasva lapsi siellä. Koska Suomen suurin ongelma on liikalapsisuus ja suuret perhekoot...
      Vielä ihanampia ootte te jotka väännätte asian ihan muuksi kuin se on, ja pöyristytte sitten sen perusteella.
      Eli eihän Jonna tossa toivo ettei ryhmän jäsen tekisi lapsia koska on eri mieltä, tai ettei kukaan rintamamiestalossa asuva tekisi lapsia, vaan että ryhmän jäsen ei tekisi lapsia sinne homekämppään missä kertoi olevansa valmis asumaan, jotta mahdolliset lapset ei altistuisi homeelle. 
      Itsekin olen vahvasti sitä mieltä, että aikuinen ihminen saa altistuttaa itsensä homeelle ihan vapaasti jos siltä tuntuu, mutta lapsien altistuttaminen on ihan eri asia.

      Lainaa

    25. Rasvaseppo 27.4.2023 9:01
      Tulos: -13 (47 ääntä)
      Eikös se homeelle altistuminen kannata niin tulee vastustusta kaikille homeitiöille. Johan dokumentti "Last of Us" kertoo että olisi hyvä saada immuniteetti sienitaudeille.

      Lainaa

    26. Kirpeä Ahven 27.4.2023 9:16
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Ylittämätön karjalanpiirakka: Paskapuhetta että kaikki rintamamiestalot olis homepommeja. Useemman rintamamiestalon kaupoissa ollut mukana ja yhdessäkään ei hometta tai sisäilmaongelmia. Yleensä ne ongelmat aiheutuu siitä kun on itte ruvettu vähä "laittamaan" ja "lisäilemään" alkuperäisen päälle asiasta mitään ymmärtämättä.
      Näin juuri. Yleisimmät syyt lienee ymmärtämättömyydestä. Kasvatetaan ties mitä pensaita seinää vasten, säästetään pitämällä huoneita viileinä ja tiivistetään ilmaraot, niin varmasti saadaan talo pilalle.

      Lainaa

    27. Kaikkitietävä herkkuruoka 27.4.2023 9:19
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Tehty pussieläin: Jos asuu vanhassa tönössä missä ei tule vettä sisään ja ikkunat ja ovet laskevat rakosistaan kaikki varpusta pienemmät sisään, ja seinät ovat pahvia ja sahanpurua, niin ei varmaan homeongelmaakaan ole. Tilanne muuttuu kun laittaa niihin tönöihin juoksevan veden ja tilkitsee vuotavat lautaovet ja kaksikerrosikkunat nykyaikaisilla ratkaisuilla. Toivottavasti et ole mikään kiinteistövälittäjä.
      Selvästikään sinulla ei ole aavistustakaan miten "rintamamiestalo" on rakennettu, tai miten niitä remontoidaan.

      Lainaa

    28. Valittu mestari 27.4.2023 9:25
      Tulos: +56 (60 ääntä)
      Piti ihan tarkistaa etuovesta: "Sauna Asunnossa on sauna". Tietysti jos portaiden alle rakennettu pieni sauna ei riitä englantilaistyylisessä vanhassa huvilassa, melkein kolmen miljoonan euron talon ostajalla on varmaan varaa rakennuttaa uusi sauna tuonne varaston tilalle.

      Lainaa

    29. Kilokalori 27.4.2023 9:45
      Tulos: +47 (83 ääntä)
      Pekko: Vielä ihanampia ootte te jotka väännätte asian ihan muuksi kuin se on, ja pöyristytte sitten sen perusteella. Eli eihän Jonna tossa toivo ettei ryhmän jäsen tekisi lapsia koska on eri mieltä, tai ettei kukaan rintamamiestalossa asuva tekisi lapsia, vaan että ryhmän jäsen ei tekisi lapsia sinne homekämppään missä [...]
      Tuo on silti osa sitä puheenpartta, joka on hälyyttävästi yleistynyt. Lapsia ei pidä tehdä liian nuorena, eikä saa odottaa opiskelujen yli ettei ole liian vanha vanhempi. Opiskelijana ei saa tehdä lapsia ettei opinnot veny. Työtön ei saa tehdä lapsia ettei lapset jää yhteiskunnan elätettäviksi. Ei saa tehdä lapsia jos niille ei osta vähintään toiseksi uusinta pleikkaria koska sitten lapsia kiusataan. Ei saa tehdä lapsia jos ei ole molemmat vanhemmat läsnä. Ja nyt ei sitten vanhaan puutaloonkaan saa tehdä lapsia?
      Ja lapsettomaksikaan ei saa jäädä...

      Lainaa

    30. Itseasiassa 27.4.2023 9:52
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Epänormaali mustikka: Kiinnostais tietää mitä Pekka kommentoi kun sauna ei puuttunutkaan? Kielsikö loppuun asti vai minkälaista änkyröintiä? Siihen malliin öyhöttää että hankala uskoa reiluun "käsi ylös virheen merkiksi"-reaktioon 😁
      Ei Pekka mitään myöntänyt. Lisäksi siinä ketjussa riitti näitä samoja saunattomuudesta ulisijoita, todennäköisesti eivät edes avanneet ilmoitusta vaan osallistuivat vaan ensimmäisen öyhöttäjän kuoroon.

      Lainaa

    31. Itseasiassa 27.4.2023 10:00
      Tulos: +26 (38 ääntä)
      Pekko:
      Eli eihän Jonna tossa toivo ettei ryhmän jäsen tekisi lapsia koska on eri mieltä, tai ettei kukaan rintamamiestalossa asuva tekisi lapsia, vaan että ryhmän jäsen ei tekisi lapsia sinne homekämppään missä kertoi olevansa valmis asumaan, jotta mahdolliset lapset ei altistuisi homeelle. 
      Itsekin olen vahvasti sitä mieltä, että aikuinen ihminen saa altistuttaa itsensä homeelle ihan vapaasti jos siltä tuntuu, mutta lapsien altistuttaminen on ihan eri asia.
      Joo, näitä tapauksia todella löytyy. Yksi sukulaiseni asui sisäilmaongelmaisessa talossa vuokralla ja valitti kun lapsillakin alkoi olla hengitystieongelmia. Kun kerran kyläillessä kysyin, mikseivät muuta pois, niin sai vastaukseksi ihmeellistä mutinaa. Talo ei ollut mitenkään ihmeellinen, todella pieni kolmelle lapselle ja vanhemmille, paikkakunta sellainen, että joku antaisi varmaan kuluja vastaan asua, jos joku vain huolehtisi asunnosta, joten tarjontaa kyllä riitti. Muutivat sitten siinä vaiheessa, kun lapsista kahdella oli virallisesti astma. Että kyllä näitä tapauksia löytyy, jostain syystä vaikkei usein tavattu, niin nykyään en enää ikinä, koska en jaksa kuunnella näitä hänelle iskeneitä huonoja kohteluita. Lapsetkin ovat olleet huostassa, en tiedä mikä nykyää tilanne on, mutta olen välikäsien kautta kuullut että muualle sijoitettujen tilalle voi kätevästi tehdä uusia.

      Lainaa

    32. Mäntylahti-Piiras 27.4.2023 10:22
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Vaakku: Oli pakko mennä katsomaan kyseinen julkaisu. Pekka tappeli muutaman ihmisen kanssa pohtien jopa, onko eräs henkilö mahdollisesti psykopaatti. Mutta niihin vastauksiin, joissa näytettiin sauna pohjapiirroksesta, ei Pekka enää sanonut mitään. Kävin myös katsomassa talon kuvat ja pakko vähän ulista köyhänä. Kaikki [...]
      pohjapiirroksen saunassa on muuten lauteet ja kiuas piirretty toisiinsa nähden eripäin kuin mitä video näyttää; videolla lauteet on kiukaan edestä katsottuna vasemmalla ja pohjapiirroksessa taas oikealla.

      Lainaa

    33. It's a deal 27.4.2023 10:44
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Lila herne: Pekka olisi varmaan tuolloin ollut taas hyvin huolissaan siitä, miten Suomeen tulee ulkomaalaisia ulkomaalaisine tapoineen tappamaan ikiaikaista, aina muuttumattomana pysynyttä suomalaista kulttuuria, josta osa suomalaisistakin alkaa jo surullisesti vieraantua, kun eivät välitä saunoa.
      "Varmaan purkavat tuon saunan heti ja tekevät siitäkin viinikellarin!"

      Lainaa

    34. Kenkku ampiainen 27.4.2023 11:27
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      NipaMan: Erikoinen kuvitelma, että sauna pitäisi olla asunnossa. Säästettiin noin 25% asunnon hinnassa, kun valittiin asunto ilman saunaa. Edellisessä kämpässä sauna muuttui vähitellen varastoksi. Jotenkin tuntuisi hölmöltä maksaa 50000€ saunasta, kun taloyhtiöstä löytyy puu- ja sähkölämmitteinen sauna. Noissa tuleekin sit käytyä lähes vuosittain.
      Röllitkin joutui käymään saunassa jopa 2 kertaa vuodessa

      Lainaa

    35. Peruuttamaton riikinkukko 27.4.2023 11:34
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Kyllä terveitä rintamamiestaloja löytyy, itsellänikin on. Mutta jos talon hinta on 20 000 €, niin jossainhan siellä on jotain pahasti pielessä. Edes Kainuussa ei taideta terveitä taloja myydä tuohon hintaan, vaikka se taitaa olla Suomen edullisinta aluetta asuntojen hinnan suhteen.

      Lainaa

    36. Tulos: +28 (32 ääntä)
      On kyllä hulppea talo! Oikein oma suihkulähde ja kaikki. Sekä haarniska käytävällä, ihan ku jossain Tylypahkassa

      Lainaa

    37. Sutki karjalanpiirakka 27.4.2023 11:58
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      Puluparka: Nuo asuntoilmoitusten kommenttikentät Facessa ovat kyllä sellainen valitusvirsien kuoroseura että pistää väkisinkin ihmettelemään, miten voikin ottaa niin pahasti sieluun sellainen talo tai asunto, jota ei ole aikeissa edes ajatellakaan ostavansa, mutta jossa on henkilökohtaisella tasolla [...]
      Joskus miettinyt, että miten ne ihmiset kehtaa öyhöttää niissä ketjuissa, eikö niille kukaan sano, että mieti nyt hiukan mitä omalla nimelläsi ja naamallasi kirjoittelet.

      Lainaa

    38. Varpaaton hylje 27.4.2023 12:22
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Ylittämätön karjalanpiirakka: Paskapuhetta että kaikki rintamamiestalot olis homepommeja. Useemman rintamamiestalon kaupoissa ollut mukana ja yhdessäkään ei hometta tai sisäilmaongelmia. Yleensä ne ongelmat aiheutuu siitä kun on itte ruvettu vähä "laittamaan" ja "lisäilemään" alkuperäisen päälle asiasta mitään ymmärtämättä.
      Täysin samoilla linjoilla. Ongelmat alkaa yleensä just siitä et itse "parannellaan".

      Lainaa

    39. Tulos: +13 (23 ääntä)
      Rasvaseppo: Eikös se homeelle altistuminen kannata niin tulee vastustusta kaikille homeitiöille. Johan dokumentti "Last of Us" kertoo että olisi hyvä saada immuniteetti sienitaudeille.
        Tätä on varmaan alapeukutettu luettua vain ensimmäinen lause. "Dokumentti Last of Us" tosiaan kertoo kaiken tarvittavan siitä, miten homeitiöihin kannattaa suhtautua :D

      Lainaa

    40. Tulos: +26 (32 ääntä)
      Jos olis ihan hullun paljon rahulia, niin ostaisin ton Kulosaaren linnan ja muuttaisin saunan viinikellariksi. Ihan vaan Pekan kiusaksi.

      Lainaa

    41. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Nykyihmiset ovat vieraantuneet suomalaista juuristaan - 1910-luvulla.

      Lainaa

    42. Tarvittava lisko 27.4.2023 15:56
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      Puluparka: Nuo asuntoilmoitusten kommenttikentät Facessa ovat kyllä sellainen valitusvirsien kuoroseura että pistää väkisinkin ihmettelemään, miten voikin ottaa niin pahasti sieluun sellainen talo tai asunto, jota ei ole aikeissa edes ajatellakaan ostavansa, mutta jossa on henkilökohtaisella tasolla [...]
      Ja merkittävää osaa tuntuu kismittävän se, että Helsingissä on korkeammat hinnat kuin jossakin peräsohjolassa.

      Lainaa

    43. Ahnas patsas 27.4.2023 17:11
      Tulos: +32 (44 ääntä)
      Tarvittava lisko: Ja merkittävää osaa tuntuu kismittävän se, että Helsingissä on korkeammat hinnat kuin jossakin peräsohjolassa.
      Ja ilmeisesti asumisen mielekkyydessä painaa vaan ja ainoastaan se kuinka paljon neliöitä omakotitalossa ja lääniä pihassa on. Itse asun paljon mielummin kaksiossa Helsingissä niin että alle vartin metromatkan päässä on satapäin kauppoja, teattereita, museoita, tapahtumia sekä juna-asemia ja satamia, mutta en minä silti mene inisemään myynti-ilmoituksiin että en ikinä haluaisi asua maalla kun joku kauppaa omakotitaloa jostain peräpöpeliköstä.

      Lainaa

    44. Tulos: +23 (29 ääntä)
      Kyllä se vaan niin on että rintamamiestalot osattiin rakentaa. Nykytalot on alta 20 vuodessa homeessa ja purkutuomion saaneena.

      Lainaa

    45. Nuutunut kivi 27.4.2023 20:52
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Kilokalori: Samaa voinee sanoa myös siitä teidän peräkylän 23km valtion varoin ylläpidetystä kylätiestä, jota ajaa 3 aikuista aamulla töihin ja illalla takaisin ja koulutaksi hakee yhden 9-vuotiaan kouluun. Ei maksa nuo ajajat pikitietään itse. Metrolla ajaa päivittäin liki 40,000 asiakasta.
      Nyky kunnossapidolla tuntuu, että niiden kolmen autoilijan varoilla se peräkylän tie huolletaan.

      Lainaa

    46. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Itseasiassa: Ei Pekka mitään myöntänyt. Lisäksi siinä ketjussa riitti näitä samoja saunattomuudesta ulisijoita, todennäköisesti eivät edes avanneet ilmoitusta vaan osallistuivat vaan ensimmäisen öyhöttäjän kuoroon.
      Näin ketjun. Havaitsin, että en ole suomalainen tai kannata ainakaan suomalaista elämänmuotoa, koska en ole käynyt saunassa vuosiin, enkä kyllä sellaista välttämättä ensimmäisenä asunnosta etsisi. Ehkä viimeisenä, jos silloinkaan.

      Lainaa

    47. Lavastettu hirvi 28.4.2023 0:48
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Väärä ulina pekalla. Kaikkihan tietää että saunan pitää sijaita ulkorakennuksessa tai omana tönönään. Sallittu lämmitystapa on puu, ja vedenkin tulee lämmetä sillä. Luxustelijoille hana seinässä, mutta mieluiten kantovesi. Kaivosta paras. Suihkut eivät saunaan kuulu. Ihan vakavastikkin tässä on puolensa. Ahkera saunoja saa aikamoisen kosteusrasituksen asuntoonsa. Rintamamies taloihin kommentoin että talvella kannattaa lämmittää takkaa päivittäin. Lämmityksen lisäksi se vaihtaa ilmaa asunnossa. Jos rakennusmateriaalit on hengittäviä ei kannata murehtia homehtumisesta. Rintsikat kestää kunhan pääsevät kuivumaan.

      Lainaa

    48. Lajiteltu sohvaperuna 29.4.2023 0:07
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Kilokalori: Samaa voinee sanoa myös siitä teidän peräkylän 23km valtion varoin ylläpidetystä kylätiestä, jota ajaa 3 aikuista aamulla töihin ja illalla takaisin ja koulutaksi hakee yhden 9-vuotiaan kouluun. Ei maksa nuo ajajat pikitietään itse. Metrolla ajaa päivittäin liki 40,000 asiakasta.
      Ne mitään pikiteitä ole

      Lainaa

    49. Puhelimeton viikuna 29.4.2023 12:24
      Tulos: -10 (12 ääntä)
      Esiintyvä käärme: Miten musta tuntuu että sä et tiedä mikä on rintamamiestalo.  Mun lapsuuskodissani, 50-luvun alkuvuosina pappani rakentamassa rintsikassa oli kyllä ihan alkujaankin vesijohdot, kaksinkertaiset ikkunat, ulko-ovet joihin ei jäänyt rakosia (ja tuulikaapit jotka esti vedon) ja tukevammat seinät kuin mitä nykypäivän [...]
      Sulla on siis kokemus yhdestä rintamamiestalosta ja yhdestä tuoreemmasta tönöstä ja tulet esittämään asiantuntijaa. Kuitenkin mainitset itsekin kaksikerrosikkunat, sahanpurueristeet... Hyvin vedetty.

      Lainaa

    50. Puhelimeton viikuna 29.4.2023 12:25
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      IsoT: Kyllä se vaan niin on että rintamamiestalot osattiin rakentaa. Nykytalot on alta 20 vuodessa homeessa ja purkutuomion saaneena.
      Höpö höpö.

      Lainaa

    51. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Tarvittava lisko: Ja merkittävää osaa tuntuu kismittävän se, että Helsingissä on korkeammat hinnat kuin jossakin peräsohjolassa.
      Osittain kyllä sitä kompensoi halvemmat liput metrossa. Tai näin mä ymmärsin, vaikka en löytänyt muiden kaupunkien hinnoista mitään tietoa🤔

      Lainaa

    52. Ihkauusi perseena 30.4.2023 21:29
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      MerryXmas: Näin ketjun. Havaitsin, että en ole suomalainen tai kannata ainakaan suomalaista elämänmuotoa, koska en ole käynyt saunassa vuosiin, enkä kyllä sellaista välttämättä ensimmäisenä asunnosta etsisi. Ehkä viimeisenä, jos silloinkaan.
      Jos Pekasta tulee presidentti, Suomeen perustetaan saunapoliisi, joka tarkistaa, että saunassa käydään vähintään kaksi kertaa viikossa. Kaikki jotka eivät käy, tuomitaan maailmankansalaisiksi ja karkoitetaan maasta.

      Lainaa

    53. Lapseton metso 3.5.2023 9:30
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Puhelimeton viikuna: Sulla on siis kokemus yhdestä rintamamiestalosta ja yhdestä tuoreemmasta tönöstä ja tulet esittämään asiantuntijaa. Kuitenkin mainitset itsekin kaksikerrosikkunat, sahanpurueristeet... Hyvin vedetty.
      Sä et osannut mainita edes niitä.

      Lainaa

    54. Tulos: +1 (1 ääni)
      Lila herne: Pekka olisi varmaan tuolloin ollut taas hyvin huolissaan siitä, miten Suomeen tulee ulkomaalaisia ulkomaalaisine tapoineen tappamaan ikiaikaista, aina muuttumattomana pysynyttä suomalaista kulttuuria, josta osa suomalaisistakin alkaa jo surullisesti vieraantua, kun eivät välitä saunoa.
      Minä taidan kuulua tuohon vieraantuneeseen porukkaan, sillä inhoan saunomista. Kuumuus ylipäätään on epämiellyttävää (siksi inhoan kesääkin... ihme juttu, kesällä ei ikinä tule viileää vaikka ottaisi kaikki vaatteet pois, mutta talvella tulee heti lämmin kun pistää tarpeeksi vaatteita päälle).
      Ainoa syy miksi suostun menemään saunaan on jos saan flunssan tai siitepölyallergia pukkaa päälle... se höyry auttaa avaamaan hengitysteitä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: home, homeeton, hometalo, huvila, kuva, kyltti, rintamamiestalo, romanit, sauna, talo, tontti, vähemmistöt