Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Koiranomistajat, osa 49

Kennelin omistajan epätavanomainen keino vaimentaa räksyttävä koira.
Koiranomistajat, osa 49

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 41 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Notkuileva kilpikonna 11.4.2023 0:23
      Tulos: +367 (411 ääntä)
      Kai tosta Minnan kennelistä on tehty jo ilmoitus?

      Lainaa

    2. Muodoton ylioppilas 11.4.2023 0:34
      Tulos: +289 (293 ääntä)
      Perhanan rusakot kun papanoivat raksuja pyöräteille! :D

      Lainaa

    3. Idioottivarma norsu 11.4.2023 1:22
      Tulos: +381 (399 ääntä)
      Millaisissa oloissa Minnan koirat mahtaa noin muuten elää, kun lajityypillisestä (mahdollisesti stressi- tai pelkoperäisestä) käyttäytymisestä johtuen saattaa yks kaks saada vesisuihkun, sähköshokin tai jopa kokonaisen ihmisen kimppuunsa puremaan? Koiraparat.

      Lainaa

    4. Kuukeri nelli 11.4.2023 6:05
      Tulos: -53 (105 ääntä)
      Idioottivarma norsu: Millaisissa oloissa Minnan koirat mahtaa noin muuten elää, kun lajityypillisestä (mahdollisesti stressi- tai pelkoperäisestä) käyttäytymisestä johtuen saattaa yks kaks saada vesisuihkun, sähköshokin tai jopa kokonaisen ihmisen kimppuunsa puremaan? Koiraparat.
      Ei mitenkää epänormaalia käytöstä pentutehtailijoiden puolelta, ei aihetta tutkia, jatkakaa.

      Lainaa

    5. Kilokalori 11.4.2023 7:00
      Tulos: -146 (192 ääntä)
      Ymmärtäisin jos Minna kasvattaisi jotain huskyjä tai susikoiria, että niiden kanssa saa olla tomera komentaessa ja on ongelmaa äänen kanssa. Mutta kääpiövillakoira.

      Lainaa

    6. Räkäpää 11.4.2023 7:17
      Tulos: +168 (182 ääntä)
      Pitänee käydä puremassa tuommosia Minnoja että oppivat.

      Lainaa

    7. Mukava Norppa 11.4.2023 8:38
      Tulos: +96 (102 ääntä)
      Minna kattellu Cesar Millanin oppeja ja vieny ne astetta pidemmälle?

      Lainaa

    8. Raivostuttava patsas 11.4.2023 8:39
      Tulos: +187 (199 ääntä)
      Kilokalori: Ymmärtäisin jos Minna kasvattaisi jotain huskyjä tai susikoiria, että niiden kanssa saa olla tomera komentaessa ja on ongelmaa äänen kanssa. Mutta kääpiövillakoira.
      Et sinä niidenkään kanssa tarvitse mitään hemmetin sähköpantoja tai tarvitse opettaa muita koiria puremaan niitä hiljaiseksi, jos sulla on pienintäkään aavistusta miten koiraa koulutetaan (kennelin pitäjällä pitäisi olla).
      Toivon totisesti että Minnasta on tehty ilmoitus sekä liittoon että eläinsuojeluun. Ei ansaitse lupaa kennelin tai edes omien koirien pitämiseen tuolla meiningillä.

      Lainaa

    9. Tulos: -45 (147 ääntä)
      Raivostuttava patsas: Et sinä niidenkään kanssa tarvitse mitään hemmetin sähköpantoja tai tarvitse opettaa muita koiria puremaan niitä hiljaiseksi, jos sulla on pienintäkään aavistusta miten koiraa koulutetaan (kennelin pitäjällä pitäisi olla). Toivon totisesti että Minnasta on tehty ilmoitus sekä liittoon että eläinsuojeluun. Ei ansaitse lupaa kennelin tai edes omien koirien pitämiseen tuolla meiningillä.
      Ei se mitään sähköpantaa kysele. Haukunestopannat ei ole mitään kidutusvälineitä. Esim spray-panta vaan suihkaisee jotain ärsyttävää tuoksua kun koira alkaa haukkua. Vaikka sitruunamehua. Eikä ultraäänipantakaan vahingoita koiraa. Ihan yleisesti käytettyjä välineitä koiralle joka omaksuu tavan haukkua ilman mitään syytä. Ihan asiallisen omistajan hyvinvoiva koirakin voi jostain syystä käyttäytyä niin. Esim naapurin pikkuterrieri aina mökkiloman jälkeen vaatii sen haukkupannan muutamaksi päiväksi palattuaan kerrostaloon.  Ikäväänhän se haukkuu kun on ollut monta päivää 24/7 omistajansa kanssa ja sitten joutuu taas palaamaan arkeen kun omistaja käy töissä. Nopeesti se taas oppii että aika kuluu mukavasti haukkumattakin kun istuu eteisen matolla ja tuijottaa ovea että koska omistaja palaa kotiin.

      Lainaa

    10. Tulos: +34 (112 ääntä)
      Tylsimys: Ei se mitään sähköpantaa kysele. Haukunestopannat ei ole mitään kidutusvälineitä. Esim spray-panta vaan suihkaisee jotain ärsyttävää tuoksua kun koira alkaa haukkua. Vaikka sitruunamehua. Eikä ultraäänipantakaan vahingoita koiraa. Ihan yleisesti käytettyjä välineitä koiralle joka omaksuu tavan haukkua ilman mitään [...]
      Sä varmaan puhut ylistävästi myös katatonisen masennuksen alla olevista ihmisistä miten mukavia ja ihania kavereita ne on, kun tuijottavat  vain hiljaa seinää. Vaivattomia kavereita.

      Lainaa

    11. Valittu mestari 11.4.2023 9:31
      Tulos: +113 (119 ääntä)
      Kääpiövillakoirat on oppivaisia joten vika on ihmisessä, jos se käyttäytyy huonosti. Millan mokan tyyppiset on kaikista hauskimpia, kun itse hitaasti tajuaa mitä tuli mokattua.

      Lainaa

    12. Sisustettu appelsiini 11.4.2023 9:55
      Tulos: -77 (117 ääntä)
      Kilokalori: Ymmärtäisin jos Minna kasvattaisi jotain huskyjä tai susikoiria, että niiden kanssa saa olla tomera komentaessa ja on ongelmaa äänen kanssa. Mutta kääpiövillakoira.
      Yllättävän moni ei tämän kommentin miinuksista päätellen tunnu tietävän millasia luupäärotuja huskyt tai koirasudet on. Siihen lisättynä se hirveä massa, niin pelkkä positiivinen ehdollistaminen vaan ei oo vaihtoehto sekä ihmisten että myös koirien oman turvallisuuden takia. Siihan tarvitaan lujuutta ja jopa korotettua ääntä.
      Pureminen ja lyöminen on kuitenkin tosi sus, etenkin pienen villakoiran kohdalla.

      Lainaa

    13. Tulos: +78 (92 ääntä)
      Pelottavaa, että Minnan kaltaiset ihmiset ovat eläinten kanssa tekemisissä. Eläinparat.

      Lainaa

    14. Ventovieras kissa 11.4.2023 11:13
      Tulos: +140 (142 ääntä)
      Sisustettu appelsiini: Yllättävän moni ei tämän kommentin miinuksista päätellen tunnu tietävän millasia luupäärotuja huskyt tai koirasudet on. Siihen lisättynä se hirveä massa, niin pelkkä positiivinen ehdollistaminen vaan ei oo vaihtoehto sekä ihmisten että myös koirien oman turvallisuuden takia. Siihan tarvitaan lujuutta ja jopa [...]
      Kilokalori käytti sanaa susikoira, joka on vanhan kansan nimitys saksanpaimenkoiralle, eikä koirasudelle. Enpä ole yhtäkään huskya tai saksanpaimenkoiraa (enkä kyllä koirasuttakaan, itselläkin sellainen ollut) nähnyt, jota olisi tarvinnut purra, kun ei hellemmätkään keinot tepsi. Pureminen ja lyöminen ei ole vain sus, vaan laitonta ja voidaan sanoa vallitsevan moraalikäsityksen mukaan väärin, eikä mitenkään "etenkin" villakoiran kohdalla, vaan joka ikisen koiran kohdalla.

      Lainaa

    15. Lämmin kuormaeläin 11.4.2023 11:31
      Tulos: +88 (98 ääntä)
      Voisiko joku Naistenhuoneella oleva vahvistaa, että Minnasta tehty kaikki mahdolliset ilmoitukset? En löytänyt postausta enää ja täten en löydä Minnan koko nimeä elsuja yms varten.

      Lainaa

    16. Tulos: +84 (84 ääntä)
      Muodoton ylioppilas: Perhanan rusakot kun papanoivat raksuja pyöräteille! 😁
      Onkohan se Nesquik -muroista tuttu jänis? Oon aina miettinyt onko ne murot ihan tarkoituksella pupun papanoiden näköisiä.

      Lainaa

    17. Tulos: +78 (86 ääntä)
      Minna sanoo että koira on "alkanut apinoimaan poikimisreissulta palattuaan". Eli siis koiralla teetetty pennut ja sen jälkeen räksyttänyt? Ehkä sterilointi vois olla paikallaan. Mutta kyllä tossa jotain muutakin traumaa koiralla on, eihän villakoira nyt ole mikään kovaluonteinen auktoriteetin haastaja - ainakaan ilman syytä. Mutta todella älykkäitä ne on ja tarvii paljon virikkeitä, ehkä syy on tässä? (ja/tai koira on stressaantunut eikä koe oloaan turvalliseksi, mikä myös voi olla hyvinkin mahdollista. Varsinki jos koiria on kennelissä paljon eikä huolenpito riittävää)

      Lainaa

    18. Tulos: +56 (66 ääntä)
      Tylsimys: Ei se mitään sähköpantaa kysele. Haukunestopannat ei ole mitään kidutusvälineitä. Esim spray-panta vaan suihkaisee jotain ärsyttävää tuoksua kun koira alkaa haukkua. Vaikka sitruunamehua. Eikä ultraäänipantakaan vahingoita koiraa. Ihan yleisesti käytettyjä välineitä koiralle joka omaksuu tavan haukkua ilman mitään [...]
      Tuo ei kuitenkaan poista sitä perseilyä, että tuo emakko puree koiraansa jos ei muu auta.

      Lainaa

    19. Tulos: +75 (83 ääntä)
      Laura: Minna sanoo että koira on "alkanut apinoimaan poikimisreissulta palattuaan". Eli siis koiralla teetetty pennut ja sen jälkeen räksyttänyt? Ehkä sterilointi vois olla paikallaan. Mutta kyllä tossa jotain muutakin traumaa koiralla on, eihän villakoira nyt ole mikään kovaluonteinen [...]
      Villakoiratkin on tosin yksilöitä ja jokin yksilö voi olla kovaluonteinen haastaja, vaikkei se olisikaan tyypillinen luonteenpiirre kyseiselle rodulle. 
      Itsekin veikkaan, että kyse on silti enemmän Minnan kasvatustaidoista ja siitä, millaisen ympäristön on onnistunut koiralle luomaan. Jos sillä on hormonit ja vietit sekaisin vielä pentujen jäljiltä, eikä Minna näyttäydy turvallisena "laumanjohtajana" vaan enemmänkin kaoottisena sumupullojen ja hampaiden kanssa kimppuun hyökkijänä, niin ihmekös jos tilanne pahenee. Virikkeiden puute myös ihan hyvä ehdotus. 

      Lainaa

    20. Tulos: +64 (64 ääntä)
      Munkin koira ilmeisesti luulee jäniksenpapanoita raksuiksi.

      Lainaa

    21. Tulos: +41 (57 ääntä)
      Ventovieras kissa: Kilokalori käytti sanaa susikoira, joka on vanhan kansan nimitys saksanpaimenkoiralle, eikä koirasudelle. Enpä ole yhtäkään huskya tai saksanpaimenkoiraa (enkä kyllä koirasuttakaan, itselläkin sellainen ollut) nähnyt, jota olisi tarvinnut purra, kun ei hellemmätkään keinot tepsi. Pureminen ja lyöminen ei ole vain [...]
        Muuten yläpeukuttaisin kahdesti, jos se olisi mahdollista -todellakin koiran pureminen tai muuten käyminen kimppuun ei ole sus, vaan ihan yksiselitteisesti laitonta ja moraalisesti väärin. Toki koiraan saa käyttää voimaa jos on pakko -esim. estää sitä puremasta toista koiraa tai juoksemasta auton alle -mutta ei koulutustarkoituksessa. Ja joku jäykistely ja murina ihmisellä vaikuttaa lähinnä mielenvikaiselta. 
        Mutta mistä ihmeestä otit koirasuden, kun ei niitä saa tuoda maahan eikä edes pitää hallussa? (Googlasin, ilmeisesti se kiellettiin vasta 2019. Ennen sitä? Ja miksi ihmeessä koirasusi, kun ne kuitenkin kiellettiin koska ovat, haitallisen vieraslajin statuksen lisäksi, kovin arvaamattomia?)

      Lainaa

    22. Varastoitu viikuna 11.4.2023 18:06
      Tulos: +88 (90 ääntä)
      Sisustettu appelsiini: Yllättävän moni ei tämän kommentin miinuksista päätellen tunnu tietävän millasia luupäärotuja huskyt tai koirasudet on. Siihen lisättynä se hirveä massa, niin pelkkä positiivinen ehdollistaminen vaan ei oo vaihtoehto sekä ihmisten että myös koirien oman turvallisuuden takia. Siihan tarvitaan lujuutta ja jopa [...]
      Kuuden huskyn kokemuksella en ymmärrä väkivallan käyttöä kasvatuksessa. Kivoja, ystävällisiä otuksia.

      Lainaa

    23. Tulos: +61 (63 ääntä)
      Kuinka järkijättöinen pitää olla, että puree eläintä, joka voi itseään puolustaakseen tappaa tai vakavasti vahingoittaa purijaa? (Nimimerkillä, en ole koiraihminen, mutta joskus kun on pitänyt pestä esim. jonkun taikinakulhon päälleen kaataneen kissan, on niinkin pienen eläimen kanssa ollut työ painia, ettei se nylje meikäläistä elävältä. Äärimmäisessä stressitilassa oleva mikä hyvänsä kissaa isompi koira saa varmana aikaan kohtuullisen kokoista tuhoa.)

      Lainaa

    24. Tulos: +51 (53 ääntä)
      Koirakeskustelu keräsi naistenhuoneella hyvin paljon kommentteja ja moni ainakin väitti tekevänsä kaikki mahdolliset ilmoitukset.

      Lainaa

    25. Lajiteltu sohvaperuna 11.4.2023 22:20
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Laura: Minna sanoo että koira on "alkanut apinoimaan poikimisreissulta palattuaan". Eli siis koiralla teetetty pennut ja sen jälkeen räksyttänyt? Ehkä sterilointi vois olla paikallaan. Mutta kyllä tossa jotain muutakin traumaa koiralla on, eihän villakoira nyt ole mikään kovaluonteinen [...]
      Jos se on vasta erotettu pennuistaan niin kait siinä on stressi päällä

      Lainaa

    26. Tulos: -33 (39 ääntä)
      Toj Karin: Sä varmaan puhut ylistävästi myös katatonisen masennuksen alla olevista ihmisistä miten mukavia ja ihania kavereita ne on, kun tuijottavat  vain hiljaa seinää. Vaivattomia kavereita.
      Kyllä, jos katatoninen masennus päättyy iloiseen hännänheilutukseen muutaman päivän haukkupantakuurilla.

      Lainaa

    27. Keuhkoton salaatti 11.4.2023 23:38
      Tulos: +25 (39 ääntä)
      Kilokalori: Ymmärtäisin jos Minna kasvattaisi jotain huskyjä tai susikoiria, että niiden kanssa saa olla tomera komentaessa ja on ongelmaa äänen kanssa. Mutta kääpiövillakoira.
      No mitä tuohon haukkumiseen tulee, niin yleistäen on kyllä
      niin, että mitä pienempi koira, sitä enemmän se haukkuu. 
      Rodusta kuitenkin riippumatta aikuisen koiran jatkuva haukkuminen kertoo huonosta koulutuksesta (tai koulutuksen täydestä puuttumisesta.) Tomera koulutus on yksi asia, mutta eläimeen kohdistettu väkivalta on aina väärin. Ja haukunestopanta kertoo siitä, että omistaja on koulutuksen suhteen ollut täysin toistaitoinen. Siksi koko vekottimien olemassaolo on paskaa.
      Jos ihmiset yhtään perehtyisi siihen eläimeen jonka kanssa aikovat elää ja kouluttaisivat itsensä siihen eläimen koulutukseen ja kasvatukseen, ei haukunestopantoja tarvittaisi. 

      Lainaa

    28. Tulos: +25 (25 ääntä)
      Kivi:   Muuten yläpeukuttaisin kahdesti, jos se olisi mahdollista -todellakin koiran pureminen tai muuten käyminen kimppuun ei ole sus, vaan ihan yksiselitteisesti laitonta ja moraalisesti väärin. Toki koiraan saa käyttää voimaa jos on pakko -esim. estää sitä puremasta toista koiraa tai juoksemasta auton alle -mutta ei [...]
      Jos koirasusi on hommattu ennen vuotta 2019, ne saa pitää. Ei saa kuitenkaan esim. lisäännyttää.

      Lainaa

    29. Kurja riepu 12.4.2023 8:50
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Sisustettu appelsiini: Yllättävän moni ei tämän kommentin miinuksista päätellen tunnu tietävän millasia luupäärotuja huskyt tai koirasudet on. Siihen lisättynä se hirveä massa, niin pelkkä positiivinen ehdollistaminen vaan ei oo vaihtoehto sekä ihmisten että myös koirien oman turvallisuuden takia. Siihan tarvitaan lujuutta ja jopa [...]
      Koirasusi joo (niitä ei pitäisi ihmisellä edes olla), mutta husky??

      Lainaa

    30. Lorvaileva lehmä 12.4.2023 18:08
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Tää Minna kasvattaaa myös pyreneittenkoiria, joskus postas videon missä pimeässä kämpässä jahtas koiria muristen...

      Lainaa

    31. Häpeämätön keiju 12.4.2023 22:50
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Sisustettu appelsiini: Yllättävän moni ei tämän kommentin miinuksista päätellen tunnu tietävän millasia luupäärotuja huskyt tai koirasudet on. Siihen lisättynä se hirveä massa, niin pelkkä positiivinen ehdollistaminen vaan ei oo vaihtoehto sekä ihmisten että myös koirien oman turvallisuuden takia. Siihan tarvitaan lujuutta ja jopa [...]
      Mun hirveän 18kg massan omaava husky on sun kans eri mieltä. Jos kutsut koiraa luupääksi, et todennäköisesti vaan osaa kouluttaa sitä tai muutenkaan ymmärrä sen eläimen käyttäytymistä.

      Lainaa

    32. Kasuaali appelsiini 13.4.2023 11:24
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Raivostuttava patsas: Et sinä niidenkään kanssa tarvitse mitään hemmetin sähköpantoja tai tarvitse opettaa muita koiria puremaan niitä hiljaiseksi, jos sulla on pienintäkään aavistusta miten koiraa koulutetaan (kennelin pitäjällä pitäisi olla). Toivon totisesti että Minnasta on tehty ilmoitus sekä liittoon että eläinsuojeluun. Ei ansaitse lupaa kennelin tai edes omien koirien pitämiseen tuolla meiningillä.
      Samaa mieltä. Vaan valitettavasti saa se yks suojelukoirakeissin ihminenkin edelleen pitää kenneliä vaikka sai syytteet (toki tuomiota ei tullut niin kuin ei melkein ikinä tuu eläinsuojelurikoksissa) ni ei taida olla kovinkaan helppoa saada noita ihmisiä vastuuseen.

      Lainaa

    33. Tunnettu vadelma 13.4.2023 14:29
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Litton: Munkin koira ilmeisesti luulee jäniksenpapanoita raksuiksi.
      sama täällä... ne on ilmeisesti ihan kivoja vitamiinipommeja, harmi vaan että niitä popsineen hauvan hengitys ei oo kovin fresh

      Lainaa

    34. Ventovieras kissa 13.4.2023 18:49
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Kivi:   Muuten yläpeukuttaisin kahdesti, jos se olisi mahdollista -todellakin koiran pureminen tai muuten käyminen kimppuun ei ole sus, vaan ihan yksiselitteisesti laitonta ja moraalisesti väärin. Toki koiraan saa käyttää voimaa jos on pakko -esim. estää sitä puremasta toista koiraa tai juoksemasta auton alle -mutta ei [...]
      Ei ne sen arvaamattomampia ole kuin muutkaan koirat, riippuu tietenkin susiprosentista ja omista resursseista ja taidoista. Suurin osa suomalaisista koirasusista on tosi matalaprosenttisia, eli ei puhuta mistään 50/50 hybrideistä mikä on monesti se ensimmäinen mielikuva. Oma hurtta syntyi 2013 ja ihan suomalainen koira oli, on tosin ollut mullassakin jo tovin. Se oli silloin se mitä koiralta halusin ja oli ihan hauska ja mielenkiintoinen persoona, mutta jäi kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi vastaavaksi koiraksi :D

      Lainaa

    35. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Ventovieras kissa: Ei ne sen arvaamattomampia ole kuin muutkaan koirat, riippuu tietenkin susiprosentista ja omista resursseista ja taidoista. Suurin osa suomalaisista koirasusista on tosi matalaprosenttisia, eli ei puhuta mistään 50/50 hybrideistä mikä on monesti se ensimmäinen mielikuva. Oma hurtta syntyi 2013 ja ihan suomalainen [...]
        En epäile koiraasi, joten kerro toki koko juttu? En aio hankkia koirasutta, susikoiraa, tai edes chihuahuaa, mutta mielenkiintoiset eläinjutut ovat aina mielenkiintoisia eläinjuttuja.

      Lainaa

    36. Ketterä tuhatjalkainen 14.4.2023 12:16
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Hävettää vieläkin myöntää, mutta olen kerran purrut koiranpentua. Puolustan itseäni sillä, että olin vielä alaikäinen, pentu oli yli 6kk ja suurikokoista rotua, ei uskonut minun kieltoja, eivätkä omat vanhempani välittäneet tuon taivaallista siitä, että heidän koiransa käyttää minua 24/7 purulelunansa roikkuen käsivarressa, nilkassa, hiuksissa, mistä ikinä saikaan kiinni. En myöskään purrut koiraa mitenkään lujaa. Toinen asia, mikä ehkä kiinnostaa niin tämä ei auttanut juuri mitään. Se auttoi enemmän, että koira puri kerran äitiäni ja vanhemmat rupesivat myös kieltämään pennulta tätä käytöstä. Jos nyt kuulisin samanlaisen jutun aikuisena, tekisin sekä lastensuojelu- että eläinsuojeluilmoituksen.

      Lainaa

    37. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Mä tiedän useampia vastaavien pikkukoirien omistajia, jotka väittää, että heidän rotunsa on todella kova, puolustava, haastava, you name it. Yksi tällainen puri mun koiraa kun se oli pentu. Sai ensin multa kunnon huudit ja myöhemmin, koirani aikuistuessa, myös siltä. En siis päästä tietenkään koiraani edes samaan tilaan kyseisen ihmisen kanssa, mutta portin takaa se murisee ja tuijottaa aina niin murhaavasti, että tyyppi säikkyy. Ja pakko myöntää, saan siitä vahingoniloa. :) Ehkäpä tyypin haaveet saman rodun hankkimisesta karisi siinä, kun tajusi, että se koirahan saattaa vaikka purra takaisin. Ainakaan ei ole haaveistaan enää puhunut. Terveisin oikeasti kovan ja puolustavan koiran omistaja, jonka ei todellakaan ole tarvinnut purra koiraa tai tehdä mitään muutakaan mielipuolista.

      Lainaa

    38. Punahilkka tohtori 14.4.2023 19:04
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Tylsimys: Ei se mitään sähköpantaa kysele. Haukunestopannat ei ole mitään kidutusvälineitä. Esim spray-panta vaan suihkaisee jotain ärsyttävää tuoksua kun koira alkaa haukkua. Vaikka sitruunamehua. Eikä ultraäänipantakaan vahingoita koiraa. Ihan yleisesti käytettyjä välineitä koiralle joka omaksuu tavan haukkua ilman mitään [...]
      "...joka omaksuu tavan haukkua ilman mitään syytä". Tuo kertoo kaiken tietosi tasosta. Haukkumiseen on aina syy, ja se pitää selvittää, jotta haukkumisen saa loppumaan.

      Lainaa

    39. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Kuukeri nelli: Ei mitenkää epänormaalia käytöstä pentutehtailijoiden puolelta, ei aihetta tutkia, jatkakaa.
      Pentutehtaitako ei mielestäsi pidä tutkia?

      Lainaa

    40. Punahilkka flamingo 22.4.2023 12:42
      Tulos: -10 (12 ääntä)
      Lopettakaa nyt jo tuo koirien inhimillistäminen! Koira ei ole ihmislapsi, koira tarvitsee ärhäkämpiä kurinpitokeinoja kuin hyssyttelyt ja hipsuttelut. Ette ole varmaan koskaan nähneet miten emokoira kurmottaa pentujaan. Ei ihme kun niin monella piskillä on käytöshäiriöitä.

      Lainaa

    41. Vuoteenoma Rotta 22.4.2023 19:38
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Punahilkka flamingo: Lopettakaa nyt jo tuo koirien inhimillistäminen! Koira ei ole ihmislapsi, koira tarvitsee ärhäkämpiä kurinpitokeinoja kuin hyssyttelyt ja hipsuttelut. Ette ole varmaan koskaan nähneet miten emokoira kurmottaa pentujaan. Ei ihme kun niin monella piskillä on käytöshäiriöitä.
      Ihminen ei ole koiran emo. Vai nuolisitko koiran takapuolen puhtaaksi kun tämä on käynyt kakalla? Koiraemolla on rajallinen määrä keinoja käytössään joten hän saattaa joutua näykkäisemään huonosti käyttäytyvää pentua, me ihmiset olemme sen sijaan jo aikaa sitten saaneet selville että toivotun käytöksen vahvistaminen on huomattavasti tehokkaampi koulutuskeino. Ei tarvitse tekeytyä tietämättömäksi, kun koirankoulutusoppaita löytyy ilmaiseksi netistä ja kirjastosta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: hanki, haukkua, jänikset, kenneli, koirat, lumi, maali, myrkky, nappulat, papanat, ruoka, spray