Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puskaradio suhisee, osa 35

Lauantaiaamuna on koettu vääryyttä! Kertokaa kaikille.
Puskaradio suhisee, osa 35

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 38 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Äkeä sohvaperuna 18.4.2023 0:07
      Tulos: +278 (290 ääntä)
      Varmasti oli Annen kannalta ihan hyvä, että edes yksi juoma jäi juomatta loppuun.

      Lainaa

    2. Puolisuppea mustikka 18.4.2023 0:52
      Tulos: +179 (195 ääntä)
      Anne ei tainnu saada oksentaa taksiinkaan. Suositus 0. Ei ikinä enää taksiin.

      Lainaa

    3. Puhuva kavioeläin 18.4.2023 1:02
      Tulos: -253 (339 ääntä)
      Hei Feissarimokien tyypit! Voisiko tuota kommenttien peukutusta muuttaa sellaiseksi, että siinä näkyisi suoraan määrät kuinka monta peukkua on yhteensä ylös ja kuinka monta on alas. Nykyään näkyy esimerkiksi näin: "Tulos: -51 (119 ääntä)", mikä tarkoittaa 34 peukkua ylös ja 85 alas. Ärsyttävää (mutta hyödyllistäkin) aivojumppaa. 😅 Toki esim. tästä näkee heti että on vain 2 peukkua alas: "Tulos: +245 (247 ääntä)"

      Lainaa

    4. Kivulias matelija 18.4.2023 1:59
      Tulos: +271 (303 ääntä)
      Puhuva kavioeläin: Hei Feissarimokien tyypit! Voisiko tuota kommenttien peukutusta muuttaa sellaiseksi, että siinä näkyisi suoraan määrät kuinka monta peukkua on yhteensä ylös ja kuinka monta on alas. Nykyään näkyy esimerkiksi näin: "Tulos: -51 (119 ääntä)", mikä tarkoittaa 34 peukkua ylös ja 85 alas. Ärsyttävää (mutta [...]
      Tämä nykysysteemihän kertoo yleisen mielipiteen yhdellä vilkaisulla. Enemmistön mielestä hyvä kommentti on plussalla, huono miinuksella, mielipiteitä jakava nollan tuntumassa ja yksimielisempi kauempana. Ihan kätevää.

      Lainaa

    5. Pilkkopimeä orja 18.4.2023 8:01
      Tulos: +61 (93 ääntä)
      Puhuva kavioeläin:  [...] 
      Toki esim. tästä näkee heti että on vain 2 peukkua alas: "Tulos: +245 (247 ääntä)"
      Ei nyt mennyt ihan putkeen tuo sun "heti näkemisesi". Ymmärrän toiveesi, kun ihan perus plus/miinus -yhtälöt helpoilla luvuilla näyttävät olen liian vaikeita.

      Lainaa

    6. Tulos: +98 (128 ääntä)
      Puhuva kavioeläin: Toki esim. tästä näkee heti että on vain 2 peukkua alas: "Tulos: +245 (247 ääntä)"
      Tuo ei pidä paikkaansa. Suosittelen lisää aivojumppaa.

      Lainaa

    7. Miksi aina seuraeläin 18.4.2023 9:07
      Tulos: +42 (78 ääntä)
      Sarin jeesustelu sai aika ikävän kolauksen kun selvisi että on käytännössä yhtä huono ihminen kuin se joka kauhan pudotti. Nämä on kyllä jänniä tyyppejä. Onhan se tietysti helpompaa täyttää "kansalaisvelvollisuutensa" sillä että vain julkaisee postauksen jossain facebookissa kuin että tekisi asialle oikeasti jotain mistä olisi hyötyä. Samaan kastiin menee ne jotka puskaradioihin postaavat juttuja teineistä tai lapsista jotka pudottelevat roskia pitkin maita ja mantuja, ja sitten itse jätetään ne roskat siihen maahan kuitenkin kun "ei ole minun asia".

      Lainaa

    8. Keittiömestarin vihaama katkarapu 18.4.2023 9:20
      Tulos: -10 (18 ääntä)
      Puhuva kavioeläin: Hei Feissarimokien tyypit! Voisiko tuota kommenttien peukutusta muuttaa sellaiseksi, että siinä näkyisi suoraan määrät kuinka monta peukkua on yhteensä ylös ja kuinka monta on alas. Nykyään näkyy esimerkiksi näin: "Tulos: -51 (119 ääntä)", mikä tarkoittaa 34 peukkua ylös ja 85 alas. Ärsyttävää (mutta [...]
      Muistanko väärin, vai eikö tällainen systeemi ollut aikaisemmin käytössä aikaisemmin, josta se muutettiin tähän nykyiseen?

      Lainaa

    9. Itseasiassa 18.4.2023 9:56
      Tulos: -36 (60 ääntä)
      Näin kerran paikallisessa Citymarketissa, kun työntekijä nosti maasta omenan, tarkasteli sitä vähän ja laittoi sen takaisin muiden sekaan. En mennyt imottamaan tuosta, olin sen verran nuori etten olisi uskaltanut mennä samaiselle miehelle antamaan palautetta hänen työsuorituksestaan.

      Lainaa

    10. Itseasiassa 18.4.2023 10:00
      Tulos: -20 (52 ääntä)
      Olin festareilla leirintäalueella ehkä joku 15 vuotta sitten ja joku suht nuori nainen, ehkä siis 17-vuotias, tuli myymään itseään meidän leiriin. Hinta oli joku ihan tasaraha tyyliin 27,60 €, koska rahat olivat loppu ja piti päästä julkisilla kotia. Ketään omista kavereistani ei lähtenyt hommaan mukaan, mutta jonkun ajan kuluttua näkyi kauempana, kun hän oli jonkun miehen kanssa menossa telttaan. Ehkä tuon rahan olisi voinut pummiakin, mutta keinonsa kullakin.

      Lainaa

    11. Kiiltävä puhveli 18.4.2023 10:01
      Tulos: +96 (110 ääntä)
      Noista irtokarkkilaareista jos ostaa niin samalla on vaan hyväksyttävä, että se ei ole kovin hygieenistä hommaa. Siellä on voinut käydä yhden jos toisenkin lapsen tai vanhemmankin pskaiset kädet, nostettu mitä vaan lattialta takaisin laareihin ym. Paljon yleisempää kuin moni edes tajuaa.

      Lainaa

    12. Tulos: -6 (18 ääntä)
      Keittiömestarin vihaama katkarapu: Muistanko väärin, vai eikö tällainen systeemi ollut aikaisemmin käytössä aikaisemmin, josta se muutettiin tähän nykyiseen?
      Kyllä

      Lainaa

    13. Tulos: -10 (40 ääntä)
      Mua ei haittais yhtään jos kauha olis käyny lattialla.

      Lainaa

    14. Tulos: +61 (69 ääntä)
      Karma: Tuo ei pidä paikkaansa. Suosittelen lisää aivojumppaa.
      Itse olen aivan surkea matemaattisissa tehtävissä, mutta oon useamman kerran yrittänyt sisäistää tätä miinustelusysteemiä ja eikö oikea vastaus ole 1 alapeukku ja 246 yläpeukkua? 😂

      Lainaa

    15. Tulos: +95 (101 ääntä)
      Mahtaa olla rankkaa toi baarissa työskentely sulkuvuorossa. 😑 Joutuu kinaamaan työvuoron päätteeksi kaiken maailman känniläisten kanssa siitä että paikka menee nyt kiinni ja ei, emme halua että menet sinne vessaan oksentamaan ja/tai sammumaan. Olis loppusiivous ja tilityskin vielä tehtävänä.

      Lainaa

    16. Tulos: +26 (30 ääntä)
      jukkapalmu: Mua ei haittais yhtään jos kauha olis käyny lattialla.
      Ei minuakaan henkilökohtaisesti, koska en syö irtokarkkeja.

      Lainaa

    17. Tulos: +76 (80 ääntä)
      Laura: Mahtaa olla rankkaa toi baarissa työskentely sulkuvuorossa. 😑 Joutuu kinaamaan työvuoron päätteeksi kaiken maailman känniläisten kanssa siitä että paikka menee nyt kiinni ja ei, emme halua että menet sinne vessaan oksentamaan ja/tai sammumaan. Olis loppusiivous ja tilityskin vielä tehtävänä.
      Kyllä se välillä onkin. Ihmiset eivät aina ymmärrä, että aukioloajat ravintoloissa perustuvat lakiin ja se laki sanoo simppelisti, että sulkemisaikaan ravintolan on oltava tyhjä. Eli sieltä ei vasta lähdetä valumaan ulos siihen aikaan, vaan siellä ei enää saa olla asiakkaita, eikä siellä myöskään saa juoda enää. Täytyy kyllä sanoa, että mun kokemukseni mukaan asiasta joutuu nykyisin vääntämään vähemmän kuin parikymmentä vuotta sitten. Se taas saattaa johtua joko asiakkaiden fiksuuntumisesta tai siitä, että mä olen vanhempi, eivätkä ihmiset kehtaa vääntää keski-ikäisen kanssa samalla tavalla kuin nuoren, juuri alalla aloittaneen.

      Lainaa

    18. Tulos: +68 (76 ääntä)
      Itseasiassa: Näin kerran paikallisessa Citymarketissa, kun työntekijä nosti maasta omenan, tarkasteli sitä vähän ja laittoi sen takaisin muiden sekaan. En mennyt imottamaan tuosta, olin sen verran nuori etten olisi uskaltanut mennä samaiselle miehelle antamaan palautetta hänen työsuorituksestaan.
        Ihan sama? Kai sitä katsotaan, ettei ostettava hedelmä ole niin kolhuilla että homehtuu heti, ja muuten ne pestään. Vaikka työntekijät käsittelisivät niitä vain hansikkain, joku asiakas siellä on kuitenkin rääppinyt seassa.

      Lainaa

    19. Lemuava pupu 18.4.2023 13:18
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Toki esim. tästä näkee heti että on vain 2 peukkua alas: "Tulos: +245 (247 ääntä)" Tuossa esimerkissä on annettu vain 1 miinus/peukku alas -ääni.

      Lainaa

    20. Kiltti tyttö 18.4.2023 14:39
      Tulos: +20 (36 ääntä)
      Miksi aina seuraeläin: Sarin jeesustelu sai aika ikävän kolauksen kun selvisi että on käytännössä yhtä huono ihminen kuin se joka kauhan pudotti. Nämä on kyllä jänniä tyyppejä. Onhan se tietysti helpompaa täyttää "kansalaisvelvollisuutensa" sillä että vain julkaisee postauksen jossain facebookissa kuin että tekisi [...]
      Siis miksi ja miten Sarin olisi pitänyt täyttää joku kansalaisvelvollisuus tässä tapauksessa? On voinut nähdä vaikka toiselta puolelta kauppaa, jos hyllyt sattuvat sopivasti sijoittumaan, kyseisen tapauksen.
      On niitä kauhoja yleensä sen verran monta ja jos yhtään itsellä muuta asiaa johon koettaa keskittyä samalla, kuten omiin ostoksiinsa, että ei ihme, jos jää epäselväksi mihin se epähygieeninen ällötys lykkäsi lattiakauhan.

      Lainaa

    21. Käsittelemätön monni 18.4.2023 16:59
      Tulos: +13 (33 ääntä)
      Kiltti tyttö: Siis miksi ja miten Sarin olisi pitänyt täyttää joku kansalaisvelvollisuus tässä tapauksessa? On voinut nähdä vaikka toiselta puolelta kauppaa, jos hyllyt sattuvat sopivasti sijoittumaan, kyseisen tapauksen. On niitä kauhoja yleensä sen verran monta ja jos yhtään itsellä muuta asiaa johon koettaa keskittyä samalla, [...]
      Ilmoittamalla henkilökunnalle. Kyllä ne kauhat samalla vaivalla pesee kaikki ei tarvi ruveta miettimään mikä niistä oli lattialla.

      Lainaa

    22. Altis kantojuhta 18.4.2023 17:06
      Tulos: +49 (55 ääntä)
      Päivä/pari sitten huomasin, että luultavasti työntekijällä oli jäänyt mattoveitsi pakastealtaaseen. Meinasin jättää poimimatta, mutta pysähdyin ja mietin milloin minusta on sellainen tullut. Otin veitsen, kiersin läheisen hyllyn taakse, ja palautin veitsen henkilökunnalle.

      Lainaa

    23. Punahilkka tohtori 18.4.2023 20:45
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Käsittelemätön monni: Ilmoittamalla henkilökunnalle. Kyllä ne kauhat samalla vaivalla pesee kaikki ei tarvi ruveta miettimään mikä niistä oli lattialla.
      Miksi aina seuraeläin: Sarin jeesustelu sai aika ikävän kolauksen kun selvisi että on käytännössä yhtä huono ihminen kuin se joka kauhan pudotti. Nämä on kyllä jänniä tyyppejä. Onhan se tietysti helpompaa täyttää "kansalaisvelvollisuutensa" sillä että vain julkaisee postauksen jossain facebookissa kuin että tekisi [...]
      On kansalaisvelvollisuus olla nostamatta kauhaa takaisin telineeseen, jos se on pudonnut lattialle.

      Lainaa

    24. Ikävystynyt jänis 19.4.2023 1:26
      Tulos: -18 (28 ääntä)
      Jännä juttu. En osaa pitää kovinkaan yököttävänä lattialla käyneen kauhan käyttämistä tai kuorittavan omena syömistä lattian kautta. En tietenkään laittaisi niitä myyntiin kaupassa, mutta peruste oli "pr", eikä pelko epähygieenisyydestä. Kotona syön ihan helposti lattialle pudonnutta ruokaa, toki mieluiten "viiden sekunnin sääntöä" noudattaen, mutta maalaisjärkikin sen sanoo, ettei se ole niin sekuntipeliä. En yritä väittää, etteikö siitä voisi pöpöjäkin saada, mutta pidän hyvin epätodennäköisenä. Vähän ihmettelen yleistä no hyi, ihmiset on niitä räplänneet -tyylisiä pelotteluja ylipäätään. Totta kai se on monelle varmaan tunnereaktio se yökötys, eikä niinkään faktapohjainen asia. Ja vastaavasti, olen aina kattanut tähteiden lämmittämistä ja ruoan pakastamista, olen jopa epäluuloinen viimeisen käyttöpäivän paikkeilla. Koska varsinkin tähteiden ja omien pakastamisten osalta olen lukenut liikaa pelotteluja näistä bakteereista, joita ruokaan saattaa kehittyä. Sen vuoksi saman ruoan syöminen monta päivää tai viikon päästä pakastemista sulatettuna yököttää moninkertaisesti tuollaisiin lattialla käyneisiin (joita ei edes laiteta suoraan suuhun, vaan pöpön pitäisi hypätä kauhasta kaikkiin ja siitä vielä suuhun) verrattuna.

      Lainaa

    25. Ikävystynyt jänis 19.4.2023 1:28
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Kamalasti typoja, antakaa niiden osalta armoa, jos herättää keskustelua.

      Lainaa

    26. Kouluttamaton muurahainen 19.4.2023 8:11
      Tulos: -2 (20 ääntä)
      Ikävystynyt jänis: Jännä juttu. En osaa pitää kovinkaan yököttävänä lattialla käyneen kauhan käyttämistä tai kuorittavan omena syömistä lattian kautta. En tietenkään laittaisi niitä myyntiin kaupassa, mutta peruste oli "pr", eikä pelko epähygieenisyydestä. Kotona syön ihan helposti lattialle pudonnutta ruokaa, [...]
      Ei minuakaan haittaisi yhtään lattialla käynyt kauha. Kai niitä ainakin iltapäivisin on jokaisella irtokarkkipisteellä suurin osa kauhoista. Enemmän irtokarkeissa ällöttää ajatus, että joku lapsi (tai aikuinen) on taatusti pärskinyt, kuolannut, lähminyt räkäisillä käsillään tai imeskellyt karkkeja. Omenoita en kuori, mutta pesen kyllä. Aika iljettävään paikkaan saisi omenani pudota, että en enää haluaisi syödä sitä edes pestynä. Yleensäkin ihmiset ovat aika epähygieenisiä. Jos tietäisi, millainen hygieniataso ravintoloiden keittiöissä on, ei kukaan uskaltaisi syödä niissä. Itse tiedän, kun työkseni joudun ravintoloiden keittiöissä paljon käymään, enkä koskaan ole nähnyt sellaista keittiötä, jossa oman ruokani laittaisin. (Voi sellainen olla jossain. Minä en vain ole tavannut, vaikka satoja keittiöitä olen kolunnut.) En syö ravintoloissa.

      Lainaa

    27. Suopea kameli 19.4.2023 8:44
      Tulos: -2 (24 ääntä)
      Altis kantojuhta: Päivä/pari sitten huomasin, että luultavasti työntekijällä oli jäänyt mattoveitsi pakastealtaaseen. Meinasin jättää poimimatta, mutta pysähdyin ja mietin milloin minusta on sellainen tullut. Otin veitsen, kiersin läheisen hyllyn taakse, ja palautin veitsen henkilökunnalle.
      Tämän ymmärrän ja arvostan. Mattopuukko vaikka lapsen käsissä voisi olla vaarallinen. Mutta näitä hygieniafriikkejä en ymmärrä. 
      Onko se nyt niin paha, jos kauha tai omena on käynyt lattialla? Jos on niin bakteerikammoinen niin ehkä ei kannata syödä mitään muuta kuin valmiiksi tehtaassa pakattuja, kotimaisia ruoka-aineita. Hedelmät ja vihanneksetkin on niin monien käsien kautta menneet, ettei puhtaudesta voi olla varma. Ihan kotimaistenkin tuotteiden kohdalla.
      Olen työskennellyt kasvihuoneilla ja kerännyt mansikkaa. Joskus salaattiruukku on tippunut lattialle ja nostettu suoraan pussiin. Aina joku mansikan poimija poltti tupakkaa tai kävi vessassa eikä välttämättä pessyt käsiään tämän jälkeen. Puhumattakaan tosiaan niistä asiakkaista, jotka kaupassa lääppivät tuoteita käsillään. 

      Lainaa

    28. heimosenkeimo 19.4.2023 11:24
      Tulos: -3 (5 ääntä)
      Moraalinvartija pauliina.

      Lainaa

    29. Tulos: +27 (31 ääntä)
      Ikävystynyt jänis: Jännä juttu. En osaa pitää kovinkaan yököttävänä lattialla käyneen kauhan käyttämistä tai kuorittavan omena syömistä lattian kautta. En tietenkään laittaisi niitä myyntiin kaupassa, mutta peruste oli "pr", eikä pelko epähygieenisyydestä. Kotona syön ihan helposti lattialle pudonnutta ruokaa, [...]
      Et näe mitään eroa omassa ja kaupan lattiassa? Ei minun kotini lattialla ainakaan kävele päivittäin sadat ihmiset kengät jalassa, mutta jos kävelisi, niin en varmasti söisi mitään lattialle pudonnutta. Nyt se ei ole niin tarkkaa, kun siellä kävellään vain omilla sukilla ja on aika hyvin tiedossa milloin ja miten hyvin lattia on pesty.
      Ja siis kyllä ne pöpöt siitä likaisesta kauhasta hyppää ruokaan ja siitä suuhun. Ihan niinkuin hyppää vaikka likaisista käsistäkin, joilla ruokaa käsitellään. Lisäksi likaiset välineet kuten kauha voivat edesauttaa ruoan pilaantumista jo kauan ennen, kuin kukaan päättää sitä syödä. 

      Lainaa

    30. Tulos: +25 (31 ääntä)
      Puolisuppea mustikka: Anne ei tainnu saada oksentaa taksiinkaan. Suositus 0. Ei ikinä enää taksiin.
      Toinen samantyyppinen on tää että asiakas haluaa käydä snägärin kautta kun kotiin olis menossa ja promillet huitelee reippaasti päälle puolentoista mutta kai sitä makkaraperunaa kaikilla mausteilla pitäisi saada syödä siellä taksin takapenkillä. Kun eihän hän sotke. Ja auta armias jos annat syödä jq sotkettuaan sen penkin jonka kuskin pitäisi siivota parhaaseen tienaus aikaan niin siitä maksuttaminen on ihan natsia ja pelkkää vittuilua. Sama tyyppi kuitenkin vaatii sen auton olevan siisti mutta ei käsitä ettei se sellaisena pysy jos joko sitä ei siivota tai olla napostelematta niitä makkispekkis tms tuotteita asiakkaina. 
      Ja jostain syystä yritysjohtaja jättää pienemmät tipit kuin perus duunari. Eikä siinä, se on mitä on eikä tippiä kuulu mitenkään automaatioina antaa mutta huomaa helposti kuinka toinen arvostaa sun duunia ja toinen ei.

      Lainaa

    31. Katkaistu kani 19.4.2023 13:50
      Tulos: -21 (29 ääntä)
      Kivulias matelija: Tämä nykysysteemihän kertoo yleisen mielipiteen yhdellä vilkaisulla. Enemmistön mielestä hyvä kommentti on plussalla, huono miinuksella, mielipiteitä jakava nollan tuntumassa ja yksimielisempi kauempana. Ihan kätevää.
      Kätevästi huomaa miten vihervasemmistopainotteinen paikka tämä on. Kuten huomaatte tämän kommentin tykkäyksistä. :)

      Lainaa

    32. Toiveikas menninkäinen 19.4.2023 21:42
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Kiiltävä puhveli: Noista irtokarkkilaareista jos ostaa niin samalla on vaan hyväksyttävä, että se ei ole kovin hygieenistä hommaa. Siellä on voinut käydä yhden jos toisenkin lapsen tai vanhemmankin pskaiset kädet, nostettu mitä vaan lattialta takaisin laareihin ym. Paljon yleisempää kuin moni edes tajuaa.
      Laareihin myös aivastellaan ja onpa nähty äidin ottavan karkit lapsen suusta ja pistävän takaisin laariin. Eipä oo tullut aikoihin irtokarkkeja ostettua näiden mielikuvien jälkeen.

      Lainaa

    33. Kahju flamingo 19.4.2023 22:19
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Lemuava pupu: Toki esim. tästä näkee heti että on vain 2 peukkua alas: "Tulos: +245 (247 ääntä)" Tuossa esimerkissä on annettu vain 1 miinus/peukku alas -ääni.
      Tää on muuten yllättävän vaikea, en tajunnut tuota ensin itsekään ja ajattelin samalla tavalla kuin ensimmäinen kirjoittaja. Eli jos kaksi antaa plussan, niin tarvitaan 2 miinusääntä, jotta ääni on takaisin 0-tilanteessa. Mikä on itsestään selvää, mutta... Tuossa kohtaa tuo menee monelle väärin, että se on käytävä myös nollassa. En tajua tuota asiaa kunnolla vieläkään.

      Lainaa

    34. Osallistava mäyrä 19.4.2023 22:26
      Tulos: -13 (15 ääntä)
      Lemuava pupu: Toki esim. tästä näkee heti että on vain 2 peukkua alas: "Tulos: +245 (247 ääntä)" Tuossa esimerkissä on annettu vain 1 miinus/peukku alas -ääni.
      Kuinka niin? Voitteko selittää? 245 ihmistä on laittanut plussan. Sitten…? Miten jatkatte laskutoimitusta?

      Lainaa

    35. Osallistava mäyrä 19.4.2023 22:30
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Eikun nyt tajusin. 256 on antanut plussan, sitten yksi antaa miinuksen, on tulos 255 ja ääniä 257! mitä helvetttiä :D

      Lainaa

    36. Käsittelemätön monni 19.4.2023 22:37
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Osallistava mäyrä: Kuinka niin? Voitteko selittää? 245 ihmistä on laittanut plussan. Sitten…? Miten jatkatte laskutoimitusta?
      Ei, vaan 246 ihmistä on laittanut plussan, yksi miinuksen. 246 - 1 = 245

      Lainaa

    37. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Kivulias matelija: Tämä nykysysteemihän kertoo yleisen mielipiteen yhdellä vilkaisulla. Enemmistön mielestä hyvä kommentti on plussalla, huono miinuksella, mielipiteitä jakava nollan tuntumassa ja yksimielisempi kauempana. Ihan kätevää.
      harmittaa ku tubes ei näe enää alapeukkui. Vaikee erottaa onko video katsomisen arvoinen

      Lainaa

    38. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Kahju flamingo: Tää on muuten yllättävän vaikea, en tajunnut tuota ensin itsekään ja ajattelin samalla tavalla kuin ensimmäinen kirjoittaja. Eli jos kaksi antaa plussan, niin tarvitaan 2 miinusääntä, jotta ääni on takaisin 0-tilanteessa. Mikä on itsestään selvää, mutta... Tuossa kohtaa tuo menee monelle väärin, että se on käytävä myös nollassa. En tajua tuota asiaa kunnolla vieläkään.
      Mun aivot pääsi sen asian ympärille kunnolla vasta kun tajusin ajatella, että tulos on plus- ja miinusäänten erotus kokonaismäärästä silloin kun on molempia. Sitä ennen menin myös välillä sekaisin samalla tavalla kuin ensimmäinen kirjoittaja.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: bussilippu, irtokarkit, kauha, kerjätä, lattialla, pummi, sulkemisaika, yökerho