Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 25

Paras Helsingin Sanomien julkaisu pitkään aikaan
Uutiskatsaus, osa 25

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 52 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +185 (205 ääntä)
      Kiirasta kantapäähän / Karkkimalassa ja Karkkilassa / korpeaa monia korpia käynyttä / kököhkö lyyrisyys.

      Lainaa

    2. Lannistava hyönteinen 4.4.2023 0:16
      Tulos: +547 (553 ääntä)
      Hesarin kaaosteluhan on syvällisempää ja kiinnostavampaa runoutta kuin Kiira Korven runous. yst. terv: "Huh huh HUH" ja "Nam" on siinä kirjassa olevat kokonaiset runot.

      Lainaa

    3. Kesytön karpalo 4.4.2023 0:17
      Tulos: +404 (408 ääntä)
      Omat kirjaukset hoitajana on samaa luokkaa ku Hesarin teksti ennen kuin kirjoitan puhtaaksi 😄

      Lainaa

    4. Epälikvidi ahven 4.4.2023 0:19
      Tulos: -123 (155 ääntä)
      Kuka näitä artikkeleita muka lukee nykypäivänä? Kuva ja otsikko tekee jutun. Muistiinpanosivu on täysin turha.

      Lainaa

    5. Tulos: +243 (249 ääntä)
      Korpi sais ottaa Hesarin toimittajasta mallia!

      Lainaa

    6. Luodinkestävä lihapiirakka 4.4.2023 0:25
      Tulos: +268 (270 ääntä)
      Hesarin runous kyllä voittaa!

      Lainaa

    7. Laihahko hampurilainen 4.4.2023 0:28
      Tulos: +145 (153 ääntä)
      Oispa kaljaa. -Ciira

      Lainaa

    8. Verevä fretti 4.4.2023 0:39
      Tulos: +159 (163 ääntä)
      Ei taida tossa krematoriovaiheessa enää harhaopit eksyttää ketään että huoli pois Veikko.

      Lainaa

    9. kakkiainen 4.4.2023 1:15
      Tulos: +100 (110 ääntä)
      Yksi kohta Hesarin runosta on selvästi "ei tarvitse olutta". Tarkoittaakohan kirjoittaja tällä itseään vai jutun bussikuskia?

      Lainaa

    10. Jeesus Putlerilainen 4.4.2023 3:40
      Tulos: +66 (68 ääntä)
      Verevä fretti: Ei taida tossa krematoriovaiheessa enää harhaopit eksyttää ketään että huoli pois Veikko.
      Mutta arkku saatta joutua harhaan.

      Lainaa

    11. Tulos: +160 (166 ääntä)
      Lannistava hyönteinen: Hesarin kaaosteluhan on syvällisempää ja kiinnostavampaa runoutta kuin Kiira Korven runous. yst. terv: "Huh huh HUH" ja "Nam" on siinä kirjassa olevat kokonaiset runot.
      Minäkin luin sen arvion ja olin, että eihän se nyt niin huono voi olla. No... Kyllä se voi. Se olisi kannattanut nimetä joksikin muuksi kuin runokirja.

      Lainaa

    12. Harmaa menninkäinen 4.4.2023 7:06
      Tulos: +120 (124 ääntä)
      heiu

      Lainaa

    13. Vaativa dinosaurus 4.4.2023 7:10
      Tulos: +91 (123 ääntä)
      En ole vielä Korven teosta lukenut, mutta toivon, että se kannustaa ihmisiä lukemaan muita runo,- aforismi ja sitaattikirjoja (vaikka sitten Matti Nykäsen sitaattikirjaa) Ja toivon myös, että murskakritiikki ei lannista Korpea, vaan tämä sisuuntuisi ja päättäisi, että panostaa kunnomla seuraavaan runokirjaan, lukee muitten runoja ja tutkii miten runous toimii. Ja harjoittelee, harjoittelee, harjoittelee. Niinkuin taitoluistelussakin teki.

      Lainaa

    14. Tulos: -132 (174 ääntä)
      “Voisinko sanoa hammaslääkärilleni, että itku tuhosi hampaani” => naiset vetää karkkia/suklaata suruun. Alkoholi pilaa maksan mutta karkki hampaat. Lääkärille voi sanoa mitä vaan, mutta hammaslääkärille ei. ”Olispa karkkia” => sanonta ’olispa kaljaa’ mutta vain sanoitettuna sellaisen ihmisen silmin jolle karkki on kaljan korvike, vahingollista myöskin. Espanjalainen tennispelaaja ei aukea mulle, mutta tiedän, että nuori pelaaja on sensaatiomainen urallaan. Näin nämä runot aukeaa meille joilla on jotain ymmärrystä oman tontin ulkopuolelta. Mielenkiintoisia.

      Lainaa

    15. Tulos: +113 (125 ääntä)
      Noista Kiiran runoista tulee mieleen Modernin perheen Philin kirja Philsosophy, jossa oli myös huikeita mietelmiä. "Jos elämä antaa sinulle limodandia, tee sitruunoita. Elämä on aivan äimänä"

      Lainaa

    16. Raskas seuraeläin 4.4.2023 8:24
      Tulos: +80 (82 ääntä)
      Epälikvidi ahven: Kuka näitä artikkeleita muka lukee nykypäivänä? Kuva ja otsikko tekee jutun. Muistiinpanosivu on täysin turha.
      No tää ajatustapa selittääkin miksi aina "kansa järkyttyi" ihan olemattomista asioista.

      Lainaa

    17. Itseasiassa 4.4.2023 9:05
      Tulos: +71 (73 ääntä)
      Epälikvidi ahven: Kuka näitä artikkeleita muka lukee nykypäivänä? Kuva ja otsikko tekee jutun. Muistiinpanosivu on täysin turha.
      Tämän näkee kyllä liian usein FB:n kommenttiosioissa.

      Lainaa

    18. Itseasiassa 4.4.2023 9:08
      Tulos: +86 (90 ääntä)
      Nykyään kun ihmisten keskittymiskyky on huonontunut, niin voisiko uutiset olla tuollai ranskalaisilla viivoilla? Yleensä kun silmäilee suurimman osan uutisesta, niin tulisi pääpointit esille ilman vähäisintäkään vaivaa.

      Lainaa

    19. Toj Karin 4.4.2023 9:18
      Tulos: +39 (91 ääntä)
      No siis tuleehan noista runoista väkisinkin mieleen että Kiiran olis ehkä kannattanut pitää kypärää päässä jäällä.

      Lainaa

    20. Pandariini 4.4.2023 9:27
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Harmaa menninkäinen: heiu
      pokupytörällä

      Lainaa

    21. Mukava Norppa 4.4.2023 9:43
      Tulos: +139 (145 ääntä)
      Mä luulin myös, että Korpi olisi saanut turhan kovaa kritiikkiä teoksestaan, mutta jos noi todella on pätkiä siitä, niin enpä enää luule. Tätäkö nykyaikainen, lähinnä somea lukevan kansan sanataide sitten on? Jossain puolusteltiin (olikohan joku kustannusyhtiön edustaja), että kyseessä on moderni runous. Kieli köyhtyy ja tää Kiiran teos oli siitä varoitus, että nyt viimeistään tarttis tehdä jotain?

      Lainaa

    22. Innokas perhonen 4.4.2023 10:56
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Mukava Norppa: Mä luulin myös, että Korpi olisi saanut turhan kovaa kritiikkiä teoksestaan, mutta jos noi todella on pätkiä siitä, niin enpä enää luule. Tätäkö nykyaikainen, lähinnä somea lukevan kansan sanataide sitten on? Jossain puolusteltiin (olikohan joku kustannusyhtiön edustaja), että kyseessä on [...]
      Onhan meillä ChatGPT. Taitaa se hoitaa kohta noi hesarinkin hommat.

      Lainaa

    23. Varustettu hauki 4.4.2023 11:28
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      kakkiainen: Yksi kohta Hesarin runosta on selvästi "ei tarvitse olutta". Tarkoittaakohan kirjoittaja tällä itseään vai jutun bussikuskia?
      Ehkä se toimittaja mutisi että "oispa kaljaa" ja bussikuski ilmoitti ettei tarvitse.

      Lainaa

    24. Lehdetön paarma 4.4.2023 12:35
      Tulos: +68 (94 ääntä)
      Runot: “Voisinko sanoa hammaslääkärilleni, että itku tuhosi hampaani” => naiset vetää karkkia/suklaata suruun. Alkoholi pilaa maksan mutta karkki hampaat. Lääkärille voi sanoa mitä vaan, mutta hammaslääkärille ei. ”Olispa karkkia” => sanonta ’olispa kaljaa’ mutta vain sanoitettuna sellaisen ihmisen silmin jolle karkki on [...]
      Ei, ei auennut sinulle ja se oma tonttikin on telkkarin kliseet. Naiset ei oikeasti syö itkien litraa jäätelöä kun saa pakit/on muuten vaan surku niin kuin Amerikkalaisissa romanttisissa komedioissa. Muistan kun lapsena naurettiin äidin kanssa jotain sarjaa/elokuvaa katsoessa, että miksi näissä aina se nainen mässyttää herkkuja ja vollottaa samalla kun eihän  kukaan tee niin oikeassa elämässä. Tunnesyöminen on ongelma juu, mutta sekin näyttäytyy sitten eri tavalla ja kyseessä on syömishäiriö, ei mikään yleistys mitä naiset tekee. Kuten surun hukuttaminen viinaan on alkoholin väärinkäyttöä/alkoholismia eikä mikään asia mitä kaikki miehet tekee kun on tiukkaa.

      Lainaa

    25. Tulos: +66 (68 ääntä)
      Joo ehkä tuota olis voinut mieluummin mainostaa aforismikokoelmana kuin runoteoksena..

      Lainaa

    26. Tulos: +40 (46 ääntä)
      En ole koskaan lukenut Kiira Korven runoutta, mutta näiden kommenttien perusteella en ole menettänyt mitään. Jos hänen runonsa ovat tuollaisia niin eipä ole kovin kummoista runoutta. Ala-asteikäinen lapsikin osaisi keksiä tuollaisia noin viidessä minuutissa per runo.

      Lainaa

    27. Varpaaton hylje 4.4.2023 13:10
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Veikko! Unohdit haukkua vielä körttiläisiksi

      Lainaa

    28. It's a deal 4.4.2023 14:00
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Kuraa. Kevättalvella. Lokaa. Heitetty Hesarissa. Aistin tässä kansainvälisen sukseen, koska nuo on niin helppo kääntää mille kielelle tahansa miettimättä jotain typeriä ruonomittoja tai riimejä. "Jos scrollaat tästä alaspäin, meneekö kommenttien taso ylöspäin?"

      Lainaa

    29. Tulos: +63 (67 ääntä)
      Mukava Norppa: Mä luulin myös, että Korpi olisi saanut turhan kovaa kritiikkiä teoksestaan, mutta jos noi todella on pätkiä siitä, niin enpä enää luule. Tätäkö nykyaikainen, lähinnä somea lukevan kansan sanataide sitten on? Jossain puolusteltiin (olikohan joku kustannusyhtiön edustaja), että kyseessä on [...]
        Enpä usko, että kielen köyhtymisessä ongelma olisi, vaan kustantajan ahneudessa. Varmasti kaikki ovat joskus 12-vuotiaina runotyttöilleet ja kirjoittaneet vastaavan tasoista, useimmilla se vaihe menee onnellisesti kenenkään huomaamatta ohi. Olen Hesarin arvostelijan kanssa täysin samaa mieltä siitä, että on tosi ilkeää antaa toisen nolata itsensä siksi, että saa muutaman läpyskän sillä myytyä. Jonkun olisi pitänyt kertoa Kiira Korvelle ettei runous mitenkään eroa luistelusta siinä, että se näyttää helpolta koska sitä on harjoiteltu tosi paljon, ei siksi, että se olisi helppoa. 
       "Kevätlumi kuin rakkaus
      vaikutti puhtaalta
      mutta sen sulaessa
      näen likaisen maan. 
      Silti uusia lumia tulee". 
      (Olkaa hyvä, kirjoitin "runon". Teininä minä ja kaverini vitsailimme keksimällä kuvitellun henkilön, joka kirjoitti "runoja" eräälle verkon keskustelupalstalle. Keskenämme kilpa oli se, kuka kirjoitti pahinta puutaheinää nopeimmin. Kun yritimme kertoa totuuden että runoilijanimimerkki oli vitsi, meitä ei täysin uskottu: runot olivat niin koskettaneet joidenkin sydäntä! Siihen oli vähän vaikea sanoa mitään, muuta kuin että "runous" näköjään menee ei-harrastuneilta aika helposti verbaalisen hölynpölyn kanssa sekaisin. Varmaan joku osaa tehdä vielä huonomman?). 

      Lainaa

    30. Tulos: -40 (92 ääntä)
      Ironista, että porukka haukkuu jonkun raapusteluja muttei itse ymmärrä oman kielensä käsitteitä. Se, oliko Kiira Korven kirja hyvä, on yksi asia, ja se, onko fiksua esiintyä kiusaajan tavoin kulttuurisivuilla, on toinen asia. Omasta mielestäni kiusaaminen ei kuulu kulttuurisivulle. Asiat voi sanoa asiallisesti. Tiedättehän. Jos te painatte 150 kg, on ok, että lääkäri sanoo teille, että ylipainonne on terveydelle haitallista. Onko ok, jos lääkäri alkaa nauraa räkättää ja huutaa: "Tuollainen läski lehmä kuuluu aitaukseen eikä ihmisten ilmoille"? Ymmärrättekö eron?

      Lainaa

    31. Mukava Norppa 4.4.2023 15:58
      Tulos: +64 (72 ääntä)
      Kyöpeli: Ironista, että porukka haukkuu jonkun raapusteluja muttei itse ymmärrä oman kielensä käsitteitä. Se, oliko Kiira Korven kirja hyvä, on yksi asia, ja se, onko fiksua esiintyä kiusaajan tavoin kulttuurisivuilla, on toinen asia. Omasta mielestäni kiusaaminen ei kuulu kulttuurisivulle. Asiat voi sanoa [...]
      Ymmärrän eron oikein hyvin. Sinunko mielestäsi Hesarin toimittaja toimi siis jälkimmäisellä tavalla? Oletko lukenut kyseisen arvostelun? Vaikeaahan se on hiveleviä sanoja keksiä sanottavaksi, jos teos vaan on huono. Minusta siitä on lupa myös sanoa niin, ihan niin kuin on lupa myös hehkuttaa upeita teoksia. Kiusaamista en havainnut.

      Lainaa

    32. Kippurahäntä 4.4.2023 16:35
      Tulos: +22 (34 ääntä)
      Luin miehelle ääneen noita "runoja". Mies totesi noista Kiiran aivopieruista että "sanotaanko noita runoiksi? Mä luulin, että noi on pätkiä jostain sen teini-iän päiväkirjasta..". En kyllä kehtaisi itse noita runoiksi väittää, en edes moderneiksi sellaisiksi. Huomaa tässäkin tapauksessa sen miten suomen kieli köyhtyy köyhtymistään. Halvatun snapchat-kieli.

      Lainaa

    33. Nuutunut kivi 4.4.2023 18:45
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Varpaaton hylje: Veikko! Unohdit haukkua vielä körttiläisiksi
      Kerettiläiseksi

      Lainaa

    34. Tukintolvana 4.4.2023 20:12
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Alkoholi pilaa maksan mutta karkki hampaat.
      Sokeri aiheuttaa myös rasvamaksaa. Yhtä lailla sokeripitoinen alkoholijuoma rasittaa hampaiden kiillettä. Alkoholi vaikuttaa myös sylkeen, joka edistää hampaiden korroosiota.

      Lainaa

    35. Viekas pohatta 4.4.2023 20:28
      Tulos: +54 (56 ääntä)
      Kyöpeli: Ironista, että porukka haukkuu jonkun raapusteluja muttei itse ymmärrä oman kielensä käsitteitä. Se, oliko Kiira Korven kirja hyvä, on yksi asia, ja se, onko fiksua esiintyä kiusaajan tavoin kulttuurisivuilla, on toinen asia. Omasta mielestäni kiusaaminen ei kuulu kulttuurisivulle. Asiat voi sanoa [...]
      Luitko arvostelua? Kriitikkohan oli erittäin asiallinen eikä suinkaan mennyt henkilökohtaisuuksiin, kuten annat ymmärtää. Mutta jos arvosteltava kirja on kertakaikkisen huono, sitä on turha kierrellä ja kaunistella.
      Kritiikin terävin kärkihän kohdistui oikeastaan kustantamoon joka rahankiilto silmissä julkaisee mitä tahansa huttua kunhan kirjan kanteen saadaan julkkiksen nimi. Kiiran itsensäkin kannalta olisi ollut armollisempaa, jos tuotokset olisivat jääneet vielä toistaiseksi pöytälaatikkoon. Toivon kuitenkin hyvää jatkoa Kiiran kirjallisille harrastuksille, itsessäänhän ne ovat oikein kannatettavia!

      Lainaa

    36. Tulos: +19 (29 ääntä)
      Kivi:   Enpä usko, että kielen köyhtymisessä ongelma olisi, vaan kustantajan ahneudessa. Varmasti kaikki ovat joskus 12-vuotiaina runotyttöilleet ja kirjoittaneet vastaavan tasoista, useimmilla se vaihe menee onnellisesti kenenkään huomaamatta ohi. Olen Hesarin arvostelijan kanssa täysin samaa mieltä siitä, että on tosi [...]
      En tiedä muista mutta minun mielestäni tuo runo on erittäin hyvä.

      Lainaa

    37. Innokas perhonen 5.4.2023 1:34
      Tulos: +48 (48 ääntä)
      Viekas pohatta: Luitko arvostelua? Kriitikkohan oli erittäin asiallinen eikä suinkaan mennyt henkilökohtaisuuksiin, kuten annat ymmärtää. Mutta jos arvosteltava kirja on kertakaikkisen huono, sitä on turha kierrellä ja kaunistella. Kritiikin terävin kärkihän kohdistui oikeastaan kustantamoon joka rahankiilto silmissä julkaisee mitä [...]
      Niinpä. Jos joku nevahöörd Maija Meikäläinen olisi samaa yrittänyt julkaista, se olisi päätynyt suoraan mappi Ö:hön ihan ilman julkisuutta ja kirjoittaja olisi ehkä saanut sähköpostiinsa vastauksen "ei kiitos" jos sitäkään. Kustantaja on  tässä nähnyt tilaisuuden lyödä vähän mynttiä Kiira Korven nimellä ja sillä mentiin.

      Lainaa

    38. Litteä kirjohylje 5.4.2023 2:16
      Tulos: +1 (17 ääntä)
      Kiira Korven kirja oli surullinen. Toisaalta samastuin osaan teksteistä. Loppua kohti tuli valoisampaa, sitä ei kaikille tule. Hyvä jos Kiiralle. Kuvat oli hienoja. Minusta ne runot, tai mitä lie ovat, pitää lukea siinä järjestyksessä kuin ne on kirjassa. Kun ne erottaa yksinään irti siitä, ei niissä ole mitään järkeä. Se on se kokonaisuus, koko kirja ja ne kuvat. Rahojani en kirjaan laittaisi, ei se niin koskettanut minua. Bookbeatista luin kun se minulla on.

      Lainaa

    39. Läski banaani 5.4.2023 9:25
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Lannistava hyönteinen: Hesarin kaaosteluhan on syvällisempää ja kiinnostavampaa runoutta kuin Kiira Korven runous. yst. terv: "Huh huh HUH" ja "Nam" on siinä kirjassa olevat kokonaiset runot.
      On kyllä niin tekotaiteellista paskaa että voi elämä. Kukahan idiootti tuollekin on sanonut että kannattaa painattaa kirjaksi asti..

      Lainaa

    40. Kullattu ampiainen 5.4.2023 12:35
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Litteä kirjohylje: Kiira Korven kirja oli surullinen. Toisaalta samastuin osaan teksteistä. Loppua kohti tuli valoisampaa, sitä ei kaikille tule. Hyvä jos Kiiralle. Kuvat oli hienoja. Minusta ne runot, tai mitä lie ovat, pitää lukea siinä järjestyksessä kuin ne on kirjassa. Kun ne erottaa yksinään irti siitä, [...]
      No kun ne eivät olleet runoja!

      Lainaa

    41. It's a deal 5.4.2023 14:41
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Sitä pidän positiivisena juttuna, että lyödessäni vasaralla peukalooni voin nykyään banaalin kiroilun sijasta sanoa siteeranneeni Kiira Korven yllämainittua runoa, koska herkistyin.

      Lainaa

    42. Varpaaton hylje 5.4.2023 15:51
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Nuutunut kivi: Kerettiläiseksi
      Miksei niiksikin. Körttiläisyys on vähän eri asia.

      Lainaa

    43. Validi mansikka 5.4.2023 21:43
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Varpaaton hylje: Miksei niiksikin. Körttiläisyys on vähän eri asia.
      Näin körttiläisenä saattaisin olla aika otettu, jos Veikko haukkuisi kanssaan eri mieltä olevia körttiläiseksi.

      Lainaa

    44. Melko kesyaasi 6.4.2023 16:20
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Vaativa dinosaurus: En ole vielä Korven teosta lukenut, mutta toivon, että se kannustaa ihmisiä lukemaan muita runo,- aforismi ja sitaattikirjoja (vaikka sitten Matti Nykäsen sitaattikirjaa) Ja toivon myös, että murskakritiikki ei lannista Korpea, vaan tämä sisuuntuisi ja päättäisi, että panostaa kunnomla [...]
      Toisaalta välillä voi myös olla ihan tervettä todeta, että kaikki eivät ole hyviä kaikessa.

      Lainaa

    45. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Tässä lopullinen hesarin uutinen: https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009435237.html

      Lainaa

    46. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Voin toimittajana (joka on mm. tehnyt onnettomuusuutisointeja) kertoa, että kun sulla on se kahden minuutin puhelu helvetin kiireisen päivystävän palomestarin tai vastaavan kanssa, niin muistiinpanot on just tuommoisia epämääräisiä haikuja. Tässä nyt on vahingossa mennyt julki draft-versio jutusta, eikä puhtaaksikirjoitettu. Mutta tuolta ne muistiinpanot pitkälti näyttää.

      Lainaa

    47. Hailu kana 7.4.2023 9:45
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Epälikvidi ahven: Kuka näitä artikkeleita muka lukee nykypäivänä? Kuva ja otsikko tekee jutun. Muistiinpanosivu on täysin turha.
      Ni, sinulle juntille riittää otsikko. Me muut näkisimme mieluusti jutun eikä pelkkiä pikamuistiinpanoja.

      Lainaa

    48. Sokeriton kurkku 8.4.2023 1:15
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Laura: Joo ehkä tuota olis voinut mieluummin mainostaa aforismikokoelmana kuin runoteoksena..
      Tämähän se ois ollu.

      Lainaa

    49. Luha salaatti 10.4.2023 17:50
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Esimerkeistä päätellen Kiira Korvella ja minulla on sama taso runoudessa. Joko olen nero, tai sitten joku ratsastaa nimellä ja tekee sillä rahaa. Jokin saa minut epäilemään, että jos olisin vastaavan teoksen vienyt kustantajalle, niin se olisi lentänyt suoraan roskikseen.

      Lainaa

    50. Raitti satuhahmo 16.5.2023 18:00
      Tulos: +1 (1 ääni)
      kakkiainen: Yksi kohta Hesarin runosta on selvästi "ei tarvitse olutta". Tarkoittaakohan kirjoittaja tällä itseään vai jutun bussikuskia?
      Itse tulkitsin kyllä, että ei tarvitse taluttaa [pyörää?]

      Lainaa

    51. Tulos: +1 (1 ääni)
      Jööses, kirjoitan itsekin parempia runoja... meidän piti muistaakseni kirjoittaa runo avoimen yliopiston yleisen kirjallisuustieteen opinnoissa (valitsemani aihe oli salamurha Venetsian karnevaaleilla). Otin runomittaan sitten mallia Pentti Saarikoskesta.

      Lainaa

    52. Häiritsevä kilpikonna 1.5.2024 6:58
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Lehdetön paarma: Ei, ei auennut sinulle ja se oma tonttikin on telkkarin kliseet. Naiset ei oikeasti syö itkien litraa jäätelöä kun saa pakit/on muuten vaan surku niin kuin Amerikkalaisissa romanttisissa komedioissa. Muistan kun lapsena naurettiin äidin kanssa jotain sarjaa/elokuvaa katsoessa, että miksi näissä aina se nainen [...]
      Kyllä naisetkin lähtee stressissä oluelle tai lenkille ja miehet voi korvata lounaan suklaapatukalla tai sipseillä kun töissä on paineita.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: arkku, harhaoppiset, hautaus, helsingin sanomat, kiira korpi, krematorio, kuva, runokirja, runot, uskonto