Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mielensäpahoittajat, osa 107

Tarkoitus oli saada tykkäyksiä, mutta tämä arvonta aiheuttikin vain mielipahaa.
Mielensäpahoittajat, osa 107

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 85 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +720 (726 ääntä)
      Mitä?

      Lainaa

    2. Koemaistettu gaselli 9.5.2023 0:19
      Tulos: +901 (907 ääntä)
      Mä varmaan poistaisin Timon suoraan mun Facebookista.

      Lainaa

    3. Apea mandariini 9.5.2023 0:26
      Tulos: +502 (576 ääntä)
      Taas rapisi usko ihmiskuntaan. Jos jokin on sairasta, niin se miten tällaiset Petrit ja Juhanit saavat juosta vapaana ja suoltaa nettiin jotain kolmannen valtakunnan arvoihin pohjaavia aivopieruja. Kyllä entis_maailma oli niin paljon parempi ja terveempi kun kehitysvammaisia ei ainakaan minään ihmisinä pidetty. Kulkutauteihinkin kuoltiin ylpeinä eikä mitään salaliittopiikkejä otettu!

      Lainaa

    4. Päällystetty sotilas 9.5.2023 0:28
      Tulos: +88 (208 ääntä)
      Taisipa vihreällä naisella mennä hieman tunteisiin nimipäiväarvonnat. Jos jotain kovasti haluaa niin sen kympin korun voinee käydä ihan vaan ostamassakin. HÖH ja kiitti.

      Lainaa

    5. Sievistelevä sakaali 9.5.2023 0:30
      Tulos: +206 (278 ääntä)
      Milloin tulee Ken jolla on ns. iskävatsa ja hihaton verkkopaita?

      Lainaa

    6. Tulos: -237 (327 ääntä)
      Juhani on vain katkera, koska hänen syndroomalleen (jonkin tasoinen autismi, kenties?) ei ole edustavaa Transformeria.

      Lainaa

    7. Maksuton vesinokkaeläin 9.5.2023 1:41
      Tulos: +483 (485 ääntä)
      Timo on se lukutaidoton... miten tuollaisestakin voi mielensä pahoittaa, jos kerran kumppani ei ole mikään salaisuus?

      Lainaa

    8. Tulos: +270 (272 ääntä)
      Varmaan se vika asia mikä Timon mieleen tuli oli shi...kukkia.

      Lainaa

    9. Tyyni tonttu 9.5.2023 3:00
      Tulos: +216 (224 ääntä)
      Sievistelevä sakaali: Milloin tulee Ken jolla on ns. iskävatsa ja hihaton verkkopaita?
      Ostaisin heti Ken Turhapuron!

      Lainaa

    10. Tulos: +419 (419 ääntä)
      Timo vaikuttaa todella ahdistavalta ihmiseltä. Juokse,Heli.

      Lainaa

    11. Hemmoteltu luumu 9.5.2023 5:18
      Tulos: +325 (325 ääntä)
      Koemaistettu gaselli: Mä varmaan poistaisin Timon suoraan mun Facebookista.
      Ja elämästä.

      Lainaa

    12. Kykenemätön lammas 9.5.2023 5:44
      Tulos: +202 (228 ääntä)
      Napael: Juhani on vain katkera, koska hänen syndroomalleen (jonkin tasoinen autismi, kenties?) ei ole edustavaa Transformeria.
      Tajuatko edes että käyttäydyt täsmälleen samalla tavalla kuin juhani?

      Lainaa

    13. Tornipöllö 9.5.2023 6:10
      Tulos: +350 (350 ääntä)
      Jos joku oma kaveri alkaisi tenttaamaan minulta, mistä hän pitää, niin haluaisin kyllä vastata jotain vähän henkilökohtaisempaa kuin "elämän pienistä iloista ja nautiskelusta". Nuo kuulostavat sellaisilta ympäripyöreiltä standardivastauksilta, joita voi käyttää kaikkien kanssa, koska ne ovat asioita joista kaikki ihmiset pitävät. Eli niihin voi turvautua, kun ei oikeasti tiedä yhtään, mistä kaveri tykkää. Mutta ei, Timo haluaa mieluummin ympäripyöreitä standardivastauksia kuin ystäviensä nimiä. Kyllä se minusta osoittaa jonkinlaista henkilön tuntemusta, että osaa sanoa, keistä ihmisistä hän pitää.

      Lainaa

    14. Sateenkaareva kirahvi 9.5.2023 6:23
      Tulos: +74 (96 ääntä)
      Apea mandariini: Taas rapisi usko ihmiskuntaan. Jos jokin on sairasta, niin se miten tällaiset Petrit ja Juhanit saavat juosta vapaana ja suoltaa nettiin jotain kolmannen valtakunnan arvoihin pohjaavia aivopieruja. Kyllä entis_maailma oli niin paljon parempi ja terveempi kun kehitysvammaisia ei ainakaan [...]
      Tämmösiä Petrejä ja Juhaneja on ollut aina. Väittäisin jopa, että prosentuaalisesti suunnilleen saman verran viime vuosisadan aikana koko ajan. Nyt ne vaan pääsee sieltä äitiensä kellareista ja peräkammareista tänne intterneettiin pauhaamaan näitä "niiden" mielipiteitä (joista sokeakin näkee, että ne mielipiteet ei ole itse omilla aivoilla ajateltu, vaan joku Toivo-pappavainaa, jota ne muistaa 5-vuotiaana fanittaneensa täysillä, sanoi downin

      Lainaa

    15. Sateenkaareva kirahvi 9.5.2023 6:24
      Tulos: -33 (93 ääntä)
      ->syndrooman omaavista ihmisistä noin vuonna 1968) ja sieltä ne sitten on oksennettu myös meidän suht normaalin älykkyysosamäärän omaavien ihmisten silmille.

      Lainaa

    16. Kenkku ampiainen 9.5.2023 7:51
      Tulos: +321 (321 ääntä)
      Nousee ihan jäätävä ahdistus tuosta Timon vastauksesta. Jos ei tykännyt nimistä, niin Timolle tiedoksi, että viestin olisi voinut vaikka poistaa ja laittaa yksärillå viestiä, että anteeksi, haluan pitää nimet pois fb:sta. Tällainen viesti on alentavaa, epäkohteliasta, mutta toki kaikille seuraajille hyvä info äkkiä poistaa tällaiset Timot listoiltaan. Ihmeellistä tosiaan, että niitä kavereita löytyi edes noin paljon kommentoimaan, että viimeiseltä loppui kuulemma ideat kesken. Huhuh.

      Lainaa

    17. Lila herne 9.5.2023 7:57
      Tulos: +259 (273 ääntä)
      Downin oireyhtymä -Barbie näyttää herättäneen yllättävän paljon mielipahaa varsinkin aikuisissa ihmisissä, jotka hyvin todennäköisesti eivät edes leiki barbeilla. Ja jos leikkivätkin, niin saavat kyllä itse valita, millä barbeilla leikkivät ja millä eivät. Tai ehkä heitä harmittaa, kun joutuvat nyt lisäämään "Nykyään ei saa enää olla mies tai nainen tai hetero!" -litaniaansa vielä ei-kehitysvammaisen.

      Lainaa

    18. Viaton perhonen 9.5.2023 8:16
      Tulos: +221 (229 ääntä)
      Sekoittiko Juhani Barbien johonkin pumpattavaan Barbaraan vai mistä se tuon perverssin tuonne sai tungettua

      Lainaa

    19. Onnekas norppa 9.5.2023 8:19
      Tulos: -55 (77 ääntä)
      Sievistelevä sakaali: Milloin tulee Ken jolla on ns. iskävatsa ja hihaton verkkopaita?
      HyiiixD

      Lainaa

    20. Tulos: +137 (137 ääntä)
      Tornipöllö: Jos joku oma kaveri alkaisi tenttaamaan minulta, mistä hän pitää, niin haluaisin kyllä vastata jotain vähän henkilökohtaisempaa kuin "elämän pienistä iloista ja nautiskelusta". Nuo kuulostavat sellaisilta ympäripyöreiltä standardivastauksilta, joita voi käyttää kaikkien kanssa, koska ne ovat [...]
      Onhan tuo vaan niin ainutlaatuisen uniikkia että on olemassa ihminen joka pitää elämän pienistä iloista ja nautiskelusta. Tuon viestin perusteella Timon lähipiiri ei tosin välttämättä koe niitä elämän pieniä iloja eikä nautiskeluja kun yks tyyppi vetää herneen nenään ihan tyhjästä. Yks oman elämänsä nautiskelija kun voi viedä ilon elämästä tosi isolta porukalta.

      Lainaa

    21. Pyörätön kurkku 9.5.2023 8:52
      Tulos: +222 (222 ääntä)
      Minä ajattelin ensin, että kappas, Barbista on vihdoin tehty enemmän oikean ihmisen näköinen versio.

      Lainaa

    22. Itseasiassa 9.5.2023 9:03
      Tulos: +184 (198 ääntä)
      Siis onko tuo Heli se Timon kihlattu? Rafael ehkä Helin lapsi tai lemmikki? Joka tapauksessa tökerö vastaus olisi jo ollut "sorry babe, kysyin asioita enkä ihmisiä :x". Mutta tässä on kyse jostain vakavasta henkisestä väkivallasta, erikoisia tietysti että tämä tuli julkisena esille. Yleensä esim. narsistit pitävät tällaiset kahden keskisinä tai pienissä piireissä, eivätkä jätä todisteita käytöksestä. Ehkä tarkoituskin oli päästä Helistä eroon tai näyttää hänelle "oikea paikkansa". Toivottavasti onnistui ja Heli on jo kokonaan ulkona tuosta ihmissuhteesta. Tuli oikein huono olo tuota Timon vuodatusta lukiessa. Jättää vielä epäilyksen varjon loppuun, onko kyse sitten parisuhteen päättämisestä vai oikeasti jostain Helille vaarallisesta asiasta.

      Lainaa

    23. Pöllö pöllö 9.5.2023 9:10
      Tulos: +175 (175 ääntä)
      Itseasiassa: Siis onko tuo Heli se Timon kihlattu? Rafael ehkä Helin lapsi tai lemmikki? Joka tapauksessa tökerö vastaus olisi jo ollut "sorry babe, kysyin asioita enkä ihmisiä :x". Mutta tässä on kyse jostain vakavasta henkisestä väkivallasta, erikoisia tietysti että tämä tuli julkisena esille. Yleensä esim. narsistit pitävät [...]
      Minä ajattelin Rafaelin olevan Timon kihlattu. Heli lienee vain ystävä.

      Lainaa

    24. Puli paarma 9.5.2023 9:13
      Tulos: +148 (150 ääntä)
      Itseasiassa: Siis onko tuo Heli se Timon kihlattu? Rafael ehkä Helin lapsi tai lemmikki? Joka tapauksessa tökerö vastaus olisi jo ollut "sorry babe, kysyin asioita enkä ihmisiä :x". Mutta tässä on kyse jostain vakavasta henkisestä väkivallasta, erikoisia tietysti että tämä tuli julkisena esille. Yleensä esim. narsistit pitävät [...]
      Rafael oli Timon puoliso, eikä Timppa tykännyt että sen homosuhde ilmaistiin netissä.

      Lainaa

    25. Kotoisa bataatti 9.5.2023 9:35
      Tulos: +174 (182 ääntä)
      Napael: Juhani on vain katkera, koska hänen syndroomalleen (jonkin tasoinen autismi, kenties?) ei ole edustavaa Transformeria.
      En tiedä miksi alennun edes kommentoimaan näin ala-arvoiseen juttuun, mutta autismi ei ole syndrooma eikä autistibarbia voisi tehdä siksikään, ettei autisti poikkea ulkonäöllisesti neurotyypillisistä ihmisistä. Eikä Juhanin kommenteista voi mitenkään päätellä, onko hän autisti vai ei, autismin ominaisuuksiin kun ei automaattisesti kuulu kapeakatseisuus. Typeriä ihmisiä on toki sekä autisteissa kuten on neurotyypillisissäkin.
      Juhani kommentoi idioottimaisesti, siitä toki olen samaa mieltä.

      Lainaa

    26. Tulos: +1 (49 ääntä)
      Apea mandariini: Taas rapisi usko ihmiskuntaan. Jos jokin on sairasta, niin se miten tällaiset Petrit ja Juhanit saavat juosta vapaana ja suoltaa nettiin jotain kolmannen valtakunnan arvoihin pohjaavia aivopieruja. Kyllä entis_maailma oli niin paljon parempi ja terveempi kun kehitysvammaisia ei ainakaan [...]
      Sairasta, että he saavat juosta vapaana? Liioittelitko vai olisitko oikeasti pistämässä heitä vankilaan mielipiteiden takia? Itse pidän merkittävästi parempana, että tällaiset sankarit saavat julkisesti suoltaa harhojaan. Siten näkee miten käsittämättömän typeriä heidän ajatuksensa ovat. Jos heitä jotenkin pakolla vaiennettaisiin, niin he saisivat vain lisää uskottavuutta tiettyjen ihmisten mielissä. Tulisi mielikuva, että "totuus" yritetään vaientaa.
      Ja muutenkin, ei typeryyksien latelemisesta mitään tuomoita tai pakkohoitoa vapaassa maassa saa tulla. 

      Lainaa

    27. Pyyntihinnasta tinkivä vuohi 9.5.2023 9:54
      Tulos: +75 (81 ääntä)
      Napael: Juhani on vain katkera, koska hänen syndroomalleen (jonkin tasoinen autismi, kenties?) ei ole edustavaa Transformeria.
      Autismi ei ole syndrooma eikä autistibarbia voisi tehdä, koska autismia ei voi ulkonäöstä päätellä. Lisäksi Juhanin ulosannista ei voi päätellä, onko hän autisti.
      Juhanin kommentit toki typerä, siitä olen samaa mieltä.

      Lainaa

    28. Itseasiassa 9.5.2023 9:56
      Tulos: +144 (144 ääntä)
      Puli paarma: Rafael oli Timon puoliso, eikä Timppa tykännyt että sen homosuhde ilmaistiin netissä.
      No, tuosta Helin kommentista ei voinut sitä päätellä, joten Timo olisi voinut asian hoitaa jollakin toisellakin tavalla. Ihan kammottava keskustelu silti.

      Lainaa

    29. Tarvittava lisko 9.5.2023 10:05
      Tulos: +81 (85 ääntä)
      Tässä oiva esimerkki iltapäivälehtien lukijakunnasta. Samanlaista aivotonta sontaa jokaisen artikkelin kommenteissa. Samoihin ihmisiin uppoaa populismikin kuin veitsi voihin.

      Lainaa

    30. Tulos: +83 (91 ääntä)
      Kotoisa bataatti: En tiedä miksi alennun edes kommentoimaan näin ala-arvoiseen juttuun, mutta autismi ei ole syndrooma eikä autistibarbia voisi tehdä siksikään, ettei autisti poikkea ulkonäöllisesti neurotyypillisistä ihmisistä. Eikä Juhanin kommenteista voi mitenkään päätellä, onko hän autisti vai ei, autismin ominaisuuksiin kun ei [...]
      Jos silti tehtäisiin autistibarbi joka olisi ihan tavallisen barbin näköinen mutta pakkauksessa sanottaisiin että barbilla on autismi, ihmiset vetäisivät herneet nenään siitäkin, koska siinä mainittiin sana "autismi".

      Lainaa

    31. It's a deal 9.5.2023 10:44
      Tulos: +108 (108 ääntä)
      1) Onko noilla dorkilla joku ajatus, että lapset oppivat ihannoimaan Downin syndroomaa ja hankkivat sellaisen heti kun pystyvät vai mikä heidän ongelmansa on? 2) Kuka noita haasteita kopioi seinälleen, jos kaikki vastaukset ovat joko supertylsiä tai sellaisia, joita et halua julkisesti nähtäville? 3) Mahakkaan verkkopaita-Kenin oikeudet omistaa nykyään MTV Oy, toivottavasti kansallisaarretta ei kaupallisteta.

      Lainaa

    32. Tulos: +92 (100 ääntä)
      Kyllä tuo arvonta on ihan joka tavalla syrjivä. Vaikka nimi natsaisikin, niin mitäs sitten jos ei voitakaan?! Miten tällaista pettymystä edes voi käsitellä?

      Lainaa

    33. Honottava jääkarhu 9.5.2023 11:28
      Tulos: +107 (109 ääntä)
      Minä en pidä Timosta.

      Lainaa

    34. Tulos: +92 (92 ääntä)
      Tornipöllö: Jos joku oma kaveri alkaisi tenttaamaan minulta, mistä hän pitää, niin haluaisin kyllä vastata jotain vähän henkilökohtaisempaa kuin "elämän pienistä iloista ja nautiskelusta". Nuo kuulostavat sellaisilta ympäripyöreiltä standardivastauksilta, joita voi käyttää kaikkien kanssa, koska ne ovat [...]
      Nimenomaan! Sama ku sanois "Hän pitää hyvästä ruoasta ja rentoutumisesta." Kuka ei pidä? 😅

      Lainaa

    35. Tulos: +51 (51 ääntä)
      Sievistelevä sakaali: Milloin tulee Ken jolla on ns. iskävatsa ja hihaton verkkopaita?
      Olis kyllä kiva jos Ken -nukkea saatais myös eri ruuminrakenteilla ja pituuksilla. Verkkopaidat ja muut vaatteet voi sitten itse vaihtaa nukelle kuten haluaa. (ja Kenille kans oikeat hiukset! Partaversio olis kans hieno)

      Lainaa

    36. Vakavarainen muovipussi 9.5.2023 12:10
      Tulos: +63 (63 ääntä)
      Timo vaikuttaa oikein kivalle kaverille. Lähtisi aika äkkiä minun kaveripiiristäni.

      Lainaa

    37. Muoviin hukkuva viikuna 9.5.2023 12:18
      Tulos: +115 (115 ääntä)
      Ihana tuo Down-barbi, voin vain kuvitella kuinka monta pientä tyttöä se tekee onnelliseksi. En minä tosin ensivilkaisulla edes huomannut, että tuon nuken on tarkoitus esittää ihmistä jolla on Down-syndrooma. Mutta siloteltuja ja epärealistisiahan kaikki muutkin barbit ja kenit ovat, joten ihan hyvä noin. Timon p*skantärkee avautuminen otti tunteisiin vaikken edes tunne koko ihmistä. Niin hyvää tarkoittava ja lempeä vastaus Heliltä, ja tuo on Timon reaktio?? Näyttipähän ainakin koko kaveripiirinsä edessä millainen ihminen hän sisimmässään on.

      Lainaa

    38. Muoviin hukkuva viikuna 9.5.2023 12:23
      Tulos: +82 (88 ääntä)
      Napael: Juhani on vain katkera, koska hänen syndroomalleen (jonkin tasoinen autismi, kenties?) ei ole edustavaa Transformeria.
      Oli tarkoitus painaa alapeukkua ja skrollata ohi, mutta jonkun aivosumun hetkellä huitaisin vahingossa yläpeukkua eikä sitä saa vaihdettua, jäi harmittamaan niin että pakko ihan vastata. Se, että sinä käytät autismia jonkinlaisena haukkumanimenä ja lyömäaseena, pistää sinut ihan samaan sarjaan Juhanin kanssa. Autismi ei myöskään tee ihmisistä aivottomia, umpimielisiä ja ilkeitä, Juhani on sellainen ihan muista syistä, oli hän sitten spektrumilla tai ei.

      Lainaa

    39. Tulos: +54 (54 ääntä)
      Eipä kyllä Petrikään tässä loista verratessaan vammaisia ilmeisesti luolamiehiin. Mikä ihme saa aikuisen ihmisen käyttäytymään näin?

      Lainaa

    40. Kouluttamaton muurahainen 9.5.2023 12:41
      Tulos: +62 (62 ääntä)
      Kysymys kuului: Mainitse MINUSTA jotain sellaista, mistä tiedät että minä pidän. Eli oikea vastaus olisi kaiketi ollut, että sinä pidät hiuksistasi tai lihaksistasi tai kaljamahastasi tai huumorintajustasi tms. Joka tapauksessa Timo poistuisi saman tien kaveripiiristäni, jos siellä olisi. Jäin vain ihmettelemään, että mitä tuo "toivon, että voimme olla jatkossakin ystäviä" tarkoittaa. Hän toivoo, että voi antaa tämän anteeksi vai toivoo, että Heli ei suutu. Jos joku loukkaisi minua niin pahasti, että katsoisin tarpeelliseksi pitää tuollaisen Timon kaltaisen avautumisen (jota en toki silti sanoisi ääneen), niin silloin ystäväni on tehnyt jotain sellaista, ettei hän olisi enää ystävyyden arvoinen.

      Lainaa

    41. Sukkanauhaton kantojuhta 9.5.2023 12:59
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Sievistelevä sakaali: Milloin tulee Ken jolla on ns. iskävatsa ja hihaton verkkopaita?
      Tulispa!! Vois laittaa palautetta. Kaikkia kehoja enemmän näkyviin nytte kiitos

      Lainaa

    42. Tulos: +52 (54 ääntä)
      Jos ihan oikeasti pystyy pahoittaa mielen Downin syndrooma -barbiesta, niin sit on kyllä varmaan ite joku neandertalilainen.

      Lainaa

    43. Lihavahko meduusa 9.5.2023 13:39
      Tulos: -91 (103 ääntä)
      Nukessa ei ole mitään vikaa. En minä ainakaan tuota muista barbeista edes erottaisi. Mutta lelun mainostaminen sairaudella ratsastaen on mielestäni kyllä mautonta. Nukella ei ole oikeasti mitään oireyhtymää. Se on muovilelu jonka ulkonäkö on ihan tarkoituksella suunniteltu.

      Lainaa

    44. Painoton mustikka 9.5.2023 14:17
      Tulos: +58 (58 ääntä)
      Timo pitää pelottavana ja luotaantyöntävänä ihmisenä olemisesta.

      Lainaa

    45. Säpevä eläin 9.5.2023 14:24
      Tulos: +96 (96 ääntä)
      Lihavahko meduusa: Nukessa ei ole mitään vikaa. En minä ainakaan tuota muista barbeista edes erottaisi. Mutta lelun mainostaminen sairaudella ratsastaen on mielestäni kyllä mautonta. Nukella ei ole oikeasti mitään oireyhtymää. Se on muovilelu jonka ulkonäkö on ihan tarkoituksella suunniteltu.
      Et nyt taida olla ihan kohderyhmää. Barbiet on tarkoitettu lapsille ja lapset tykkäävät aina kun tulee uusi Barbie. Erityisesti lapsille joilla on itsellään Downin syndrooma, ja heidän perheelleen, kavereilleen jne. tämä on tärkeä asia, joka ei ole keltään pois. Ei niillä nukeilla "oikeasti" ole mitään muutakaan, niin kuin tunteita tai omaa elämää. Jos tämä seikka häiritsee aikuista jotenkin niin aikuisen ei tarvitse sitä nukkea itselleen hankkia.

      Lainaa

    46. It's a deal 9.5.2023 14:26
      Tulos: +52 (52 ääntä)
      Oho: Kyllä tuo arvonta on ihan joka tavalla syrjivä. Vaikka nimi natsaisikin, niin mitäs sitten jos ei voitakaan?! Miten tällaista pettymystä edes voi käsitellä?
      Silloin pitää kommentoida: "No eipä tarvitse enää teidän tuotteitanne ostaa." 
      Ja jättää mainitsematta, ettei ole koskaan aiemminkaan ostanut, vaan huutaa "T&J MUKANA!" jokaiseen kommenttikenttään, jossa on yläpuolella kuva jostakin. 

      Lainaa

    47. Tulos: +24 (26 ääntä)
      Lila herne: Downin oireyhtymä -Barbie näyttää herättäneen yllättävän paljon mielipahaa varsinkin aikuisissa ihmisissä, jotka hyvin todennäköisesti eivät edes leiki barbeilla. Ja jos leikkivätkin, niin saavat kyllä itse valita, millä barbeilla leikkivät ja millä eivät. Tai ehkä heitä harmittaa, kun [...]
      No siis harmittaahan se varmasti koska "ei-kehitysvammainen" ei oikein solju kielen päältä niin helposti että siitä voisi tehdä moton mitä on helppo hokea aivot narikassa ja "terve ihminen" taas voi tarkoittaa ihan mitä tahansa joten siitä ei saa ollenkaan iskevää punch linea.

      Lainaa

    48. Räyhäkäs herkkuruoka 9.5.2023 14:57
      Tulos: +64 (72 ääntä)
      Lihavahko meduusa: Nukessa ei ole mitään vikaa. En minä ainakaan tuota muista barbeista edes erottaisi. Mutta lelun mainostaminen sairaudella ratsastaen on mielestäni kyllä mautonta. Nukella ei ole oikeasti mitään oireyhtymää. Se on muovilelu jonka ulkonäkö on ihan tarkoituksella suunniteltu.
      Ihanko totta?! Nukellako ei ole oikeasti oireyhtymää, voi kiitos tästä suuresta viisaudesta! Kuten tosi nokkelasti olet havainnut, nukella ei tosiaan "oikeasti" ole kromosomipoikkeavuutta, mutta ei sillä ole "oikeasti" yhtään sen enempää myöskään tyypillistä määrää kromosomipareja. Sillä ei ole myöskään geenejä jotka loisivat sille vaaleat hiukset tai siniset silmät tai pitkät sääret. Ihan joka ainoa nukke on suunniteltu ja luotu näyttämään joltain. Miten ihmeessä se fakta, että ne on suunniteltu näyttämään joltain, kääntyy jonkun päässä tarkoittamaan sitä, ettei niitä sopisi suunnitella näyttämään miltään muulta kuin terveiltä keskivertoihmisiltä? Ajatella miten kauheaa, että ne muutenkin marginalisoidut lapset joilla näitä oireyhtymiä oikeasti on, saavat jotain mihin samaistua!

      Lainaa

    49. Jäävi panda 9.5.2023 15:02
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Napael: Juhani on vain katkera, koska hänen syndroomalleen (jonkin tasoinen autismi, kenties?) ei ole edustavaa Transformeria.
      Se on narsisti joka haluaa kaiken edustavan itseään, ei autisti. -Jonkin tasoinen autisti

      Lainaa

    50. Kimakka paprika 9.5.2023 15:14
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Otan full of shi..kukkia ehdottomasti käyttöön! En oo ihan varma, minne kaikkialle se sopii, mutta varmaan juuri sen takia sen voi lisätä mihin vaan mistä on eri mieltä.

      Lainaa

    51. Jörö kani 9.5.2023 16:10
      Tulos: +77 (77 ääntä)
      Laura: Nimenomaan! Sama ku sanois "Hän pitää hyvästä ruoasta ja rentoutumisesta." Kuka ei pidä? 😅
      "pidän pahanmakuisista ruokaelämyksistä ja kireästä mielentilasta"

      Lainaa

    52. Tulos: -29 (45 ääntä)
      Niin, tuossa ongelma lienee se, että Timo on ainakin julkisesti vielä kaapissa ja kaverien pitäisi asia tiedostaa. Taustalla saattaa olla esim. äärimmäisen suvaitsemattomat sukulaiset, mukaan lukien omat vanhemmat ja sisarukset, konservatiivinen työporukka jne.. Sinänsä ymmärrän Timon reaktion, vaikka ensi lukemalla se hyvin oudolta kuulostaakin.

      Lainaa

    53. Tulos: +48 (50 ääntä)
      Arpajaiset ovat todella syrjivä idea. Vain yksi voittaa, ja muut ei sitten muka ole voiton/korun arvoisia vai!?

      Lainaa

    54. Pitkä riikinkukko 9.5.2023 16:54
      Tulos: -57 (61 ääntä)
      Säpevä eläin: Et nyt taida olla ihan kohderyhmää. Barbiet on tarkoitettu lapsille ja lapset tykkäävät aina kun tulee uusi Barbie. Erityisesti lapsille joilla on itsellään Downin syndrooma, ja heidän perheelleen, kavereilleen jne. tämä on tärkeä asia, joka ei ole keltään pois. Ei niillä nukeilla "oikeasti" ole mitään muutakaan, [...]
      Ne jotka barbeista tykkää niin varmaan tykkääkin. Kiva kun on välillä eri näköinen. Mutta "tärkeä asia" se on moraaliposeeraaville aikuisille,, joille mainos on tarkoitettukkin. Lapselle lelun mielekkyys ei ole ulkonäöstä kiinni.

      Lainaa

    55. Nuutunut kivi 9.5.2023 17:54
      Tulos: -8 (22 ääntä)
      Tornipöllö: Jos joku oma kaveri alkaisi tenttaamaan minulta, mistä hän pitää, niin haluaisin kyllä vastata jotain vähän henkilökohtaisempaa kuin "elämän pienistä iloista ja nautiskelusta". Nuo kuulostavat sellaisilta ympäripyöreiltä standardivastauksilta, joita voi käyttää kaikkien kanssa, koska ne ovat [...]
      Timo halusi vastauksen MISTÄ hän pitää, ei KENESTÄ hän pitää.

      Lainaa

    56. Nuutunut kivi 9.5.2023 17:57
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Maksuton vesinokkaeläin: Timo on se lukutaidoton... miten tuollaisestakin voi mielensä pahoittaa, jos kerran kumppani ei ole mikään salaisuus?
      Ei se ole salaisuus, mutta ei siitä saa puhua.

      Lainaa

    57. Nuutunut kivi 9.5.2023 18:02
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      "Nuken kasvot ovat pyöreät, silmät mantelinmuotoiset..." Minkä muotoiset barbien silmät ovat ennen olleet? Pyöreät?

      Lainaa

    58. Tulos: -75 (83 ääntä)
      Apea mandariini: Taas rapisi usko ihmiskuntaan. Jos jokin on sairasta, niin se miten tällaiset Petrit ja Juhanit saavat juosta vapaana ja suoltaa nettiin jotain kolmannen valtakunnan arvoihin pohjaavia aivopieruja. Kyllä entis_maailma oli niin paljon parempi ja terveempi kun kehitysvammaisia ei ainakaan [...]
      joo oikeessa oot kaikeessa muussa, mut kait kaikki on jo tietosia, että salaliittoteoreetikot oli ihan oikeessa niistä piikeistä. Aika yleistä tietoa jo nykyään, että ovat vaarallisia ja ne piikit ovat lisänneet merkittävästi kuolemia ja ylipäätään lähes kaikkia sairauksia. Tuossa THL omaa tilastointia https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/avo/perus17/fact_ahil_perus17?fbclid=IwAR3AR-2__xjE1Q8SMiSyaO8wMSplMCb4YoH0HM1nAGVS2TxUlm72WMziKRY <- jokainen voi päätellä milloin rokotukset alotettiin.. noin kymmenkertaisesti lisäänty kaikki nuo sairaudet. Joten minä ainakin voin myöntää ihan suoraan, että salaliittofoliohatut olivat kyllä ihan oikeassa. :/

      Lainaa

    59. Vedessäelävä alligaattori 9.5.2023 18:30
      Tulos: +45 (45 ääntä)
      Timo luki vastauksensa viisi kertaa, mutta ei silti korjannut typoaan.

      Lainaa

    60. Napapiirin suurin lammas 9.5.2023 20:22
      Tulos: +25 (39 ääntä)
      Aika asiatonta Pialta julkaista yritykselle lähetetty yksityisviesti, oli se miten typerä tahansa. Ah, Barbiesta mielensä pahoittavat suomalaiset lihaa syövät valkoiset heteromiehet ❤️ Erilaisuus voi olla raavaallekin miehelle niin kovin pelottavaa! Timo, ehkä olisi kannattanut lukea kuudennenkin kerran.

      Lainaa

    61. Tulos: -5 (13 ääntä)
      Napael: Juhani on vain katkera, koska hänen syndroomalleen (jonkin tasoinen autismi, kenties?) ei ole edustavaa Transformeria.
      Minkähänlaista autismia tarkoitat? Jotenkin toivon ettet pidä Juhania korkean älykkyysosamäärän autistina. Kenties välttelevästi käyttäytyvää autismia?

      Lainaa

    62. Tulos: +39 (41 ääntä)
      Lihavahko meduusa: Nukessa ei ole mitään vikaa. En minä ainakaan tuota muista barbeista edes erottaisi. Mutta lelun mainostaminen sairaudella ratsastaen on mielestäni kyllä mautonta. Nukella ei ole oikeasti mitään oireyhtymää. Se on muovilelu jonka ulkonäkö on ihan tarkoituksella suunniteltu.
      Downin syndroomaa voi kutsua vaikka poikkeavaksi ominaisuudeksi, mutta sairaus se ei ole. Ei ole mitenkään mautonta että nukella on joku ulkoinen ominaisuus. Ei downilaiset ole mitään sääliä kaipaavia ressukoita joiden esillä oleminen aiheuttaisi muissa surua.

      Lainaa

    63. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Niin: Niin, tuossa ongelma lienee se, että Timo on ainakin julkisesti vielä kaapissa ja kaverien pitäisi asia tiedostaa. Taustalla saattaa olla esim. äärimmäisen suvaitsemattomat sukulaiset, mukaan lukien omat vanhemmat ja sisarukset, konservatiivinen työporukka jne.. Sinänsä ymmärrän Timon reaktion, vaikka ensi lukemalla se hyvin oudolta kuulostaakin.
        Siinä sanottiin, että Timo tykkää -rakastaa, mutta toivottavasti myös tykkää -Rafaelista, Helistä, ja muista ystävistä. Eli joko Timolla on todella, todella avoin suhde, tai muuten tämä ei ollut minkäänlainen kaapistaulospakottaminen. Voisin minäkin sanoa aivan rehellisesti, että aviomieheni rakastaa veljeään, jonka kanssa hengailevat paljon ja ovat vetäneet yhtä köyttä pienestä asti, enkä sillä suinkaan tarkoittaisi, että insestiä on tekeillä. Rakastaa ei välttämättä = olla suhteessa, jos ei sitä itse halua niin tulkita tuollaisella älyttömällä ulostulolla. Olisi vain vastannut ihan leppoisasti että "joo, niin tykkäänkin, kaverit on kivoja". Itse loi ongelmansa.

      Lainaa

    64. Mustankipeä ampiainen 9.5.2023 21:46
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      jaahas: joo oikeessa oot kaikeessa muussa, mut kait kaikki on jo tietosia, että salaliittoteoreetikot oli ihan oikeessa niistä piikeistä. Aika yleistä tietoa jo nykyään, että ovat vaarallisia ja ne piikit ovat lisänneet merkittävästi kuolemia ja ylipäätään lähes kaikkia sairauksia. Tuossa THL omaa [...]
      Voi päätellä ja mennä metsään. Mitä piti päätellä? Rokotukset alkoivat 2021. Thl:n tilastossa diagnoosit esimerkiksi luokassa G, hermostosairaudet, kymmenkertaistuivat vuoden 2019 noin 6 000:sta vuoden 2020 noin 60 000:een.
      Mitä voi päätellä tuosta tilastosta on se, että tilastointitavat muuttuivat seurannan aikana tai, mikä mielestäni todennäköisempää, seurantaa laajennettiin. Tai jotain muuta. Koronarokotteet ei selitä lukujen muutoksia ajalta ennen koronarokotuksia.
      En löytänyt äkkietsinnällä vastausta tilaston outoudelle kännykällä selaten. Harmillista, että thl ei anna selitystä noin oudoille luvuille, kun niitä esillä pitää. Turhaan saavat ihmisten perusteettomat ajatukset lisäpontta.
      Jk. yleisempää tietoa on, että koronarokotteet olivat jepujuttu, joka pelasti paljon ihmishenkiä ja luultavasti esti terveydenhuoltoa romahtamasta.

      Lainaa

    65. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Voi Heli parkaa. Kauhea ryöpytys Timolta. Älä Heli välitä.

      Lainaa

    66. Tarkkaileva panda 9.5.2023 23:25
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Mustankipeä ampiainen: Voi päätellä ja mennä metsään. Mitä piti päätellä? Rokotukset alkoivat 2021. Thl:n tilastossa diagnoosit esimerkiksi luokassa G, hermostosairaudet, kymmenkertaistuivat vuoden 2019 noin 6 000:sta vuoden 2020 noin 60 000:een. Mitä voi päätellä tuosta tilastosta on se, että tilastointitavat muuttuivat seurannan aikana [...]
      Terveydenhuollon avohoidon diagnoosi- ja käyntisyiden tietokantaraportteja on täydennetty
      25.4.2023
      Terveydenhuollon avohoidon ICD-10-diagnooseista sekä terveydenhuollon avohoidon ICPC-2-käyntisyistä on tehty uusia, graafisesti havainnollisia tietokantaraportteja. Lisäksi tilastokuutioihin on palautettu työterveyshuollon tiedot 
      Kuutioihin on palautettu aikasarjojen vertailtavuuden vuoksi työterveyshuollon tiedot ja tästä syystä luvut kasvavat huomattavasti. Kun työterveyshuollon tiedot aiemmin eriytettiin omiksi raporteikseen, luvut vastaavasti pienenivät
      https://thl.fi/fi/-/terveydenhuollon-avohoidon-diagnoosi-ja-kayntisyiden-tietokantaraportteja-on-taydennetty

      Lainaa

    67. Vararenkaaton kotieläin 10.5.2023 3:26
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Apea mandariini: Taas rapisi usko ihmiskuntaan. Jos jokin on sairasta, niin se miten tällaiset Petrit ja Juhanit saavat juosta vapaana ja suoltaa nettiin jotain kolmannen valtakunnan arvoihin pohjaavia aivopieruja. Kyllä entis_maailma oli niin paljon parempi ja terveempi kun kehitysvammaisia ei ainakaan [...]
      Ja hulluinta on se, että Suomi on kärpäsen p*skan kokonen läntti maailman mittakaavassa ja jo pelkästään tänne mahtuu niin hiton monta sekopäätä…

      Lainaa

    68. Punaruskea norppa 10.5.2023 13:58
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Keväällä maasta työntyvät esiin taimet ja älykääpiöt.

      Lainaa

    69. Köppänen hirvi 10.5.2023 16:53
      Tulos: +30 (36 ääntä)
      Timo on raskaan kuuloinen ihminen. Outoa julkista rankaisemista ja syyllistämistä, vaikka on ilmeistä ettei kukaan ole tarkoittanut häntä satuttaa. Hyökkäys on paras puolustus, jopa silloin kun kukaan ei ole, tai halua olla, uhka. Toivottavasti Timo näkee, että tää on lähetetty feissarimokiin ja saa uutta näkökulmaa omaan käytökseensä.

      Lainaa

    70. Hurja kilpikonna 10.5.2023 19:10
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      Kivi:   Siinä sanottiin, että Timo tykkää -rakastaa, mutta toivottavasti myös tykkää -Rafaelista, Helistä, ja muista ystävistä. Eli joko Timolla on todella, todella avoin suhde, tai muuten tämä ei ollut minkäänlainen kaapistaulospakottaminen. Voisin minäkin sanoa aivan rehellisesti, että aviomieheni rakastaa veljeään, [...]
      Tunnen Timon, ja on ihan ylpeästi yhdessä Rafael- kihlattunsa kanssa, ei millään lailla kaapissa. Ja puhuu sivullaan myös Rafaelista ihan nimellä. 

      Lainaa

    71. Jämtlanti-henkilö 11.5.2023 0:37
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Napael: Juhani on vain katkera, koska hänen syndroomalleen (jonkin tasoinen autismi, kenties?) ei ole edustavaa Transformeria.
      Juhani on mulkku, löytyy jokaisesta aikuisten lelukaupasta 😇

      Lainaa

    72. Säälittävä apina 11.5.2023 0:46
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Juhani taitaa olla ammattimainen mielensäpahoittaja. Ei voi aikuisella mennä lasten lelu noin pahasti tunteisiin. Millä tavalla se perversio edes liittyy Barbie-nukkeen?

      Lainaa

    73. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Hurja kilpikonna: Tunnen Timon, ja on ihan ylpeästi yhdessä Rafael- kihlattunsa kanssa, ei millään lailla kaapissa. Ja puhuu sivullaan myös Rafaelista ihan nimellä. 
      Joten miksi hän hyökkäsi tuolla tavalla?

      Lainaa

    74. Navakka sitruuna 11.5.2023 11:21
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Viaton perhonen: Sekoittiko Juhani Barbien johonkin pumpattavaan Barbaraan vai mistä se tuon perverssin tuonne sai tungettua
      Todennäköisesti Juhanilla sellainen mielleyhtymä, että kaikki inklusiivisuus liittyy jollain tavalla seksuaali- tai sukupuolivähemmistöihin, jotka Juhani mieltää automaattisesti perversseinä seksirikollisina. Tällä logiikatlla kiva nukke Down-lapsille = selkeä yritys pakottaa Normaalit Heterolapset™ harrastamaan biseksuaalisia orgioita ja popsimaan estrogeenitabletteja

      Lainaa

    75. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Laura: Olis kyllä kiva jos Ken -nukkea saatais myös eri ruuminrakenteilla ja pituuksilla. Verkkopaidat ja muut vaatteet voi sitten itse vaihtaa nukelle kuten haluaa. (ja Kenille kans oikeat hiukset! Partaversio olis kans hieno)
      Erilaisia Ken-nukkeja löytyy eri pituuksilla, "paksuudella" jne. Parilla hassulla on ns. oikeat hiukset. Partoja kyseisessä sarjassa ei ole tainnut vielä näkyä, mutta Looks Ken-nukkeja on pienillä parroilla ja ns. oikeilla hiuksilla. Googlaamalla Fashionista Ken löytyy erilaisia Ken-nukkeja. (Fashionista Barbiella löytyy runsaampi joukko erilaisia Barbie-nukkeja. Yhdellä on esim. kuulolaite.)

      Lainaa

    76. Soiva piirroshahmo 11.5.2023 19:31
      Tulos: -15 (19 ääntä)
      Timo lienee autisti.

      Lainaa

    77. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Petrille, Kallelle ja Juhanille täytyy kehittää Ken -nukke, jolla on pieni pää ja pikkuriikkinen pippeli.

      Lainaa

    78. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Päällystetty sotilas: Taisipa vihreällä naisella mennä hieman tunteisiin nimipäiväarvonnat. Jos jotain kovasti haluaa niin sen kympin korun voinee käydä ihan vaan ostamassakin. HÖH ja kiitti.
      Minusta tuo on kyllä persu, joka yrittää vatkata tasa-arvoasiaa tietämättä mistä on kysymys.

      Lainaa

    79. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Vedenneito: Erilaisia Ken-nukkeja löytyy eri pituuksilla, "paksuudella" jne. Parilla hassulla on ns. oikeat hiukset. Partoja kyseisessä sarjassa ei ole tainnut vielä näkyä, mutta Looks Ken-nukkeja on pienillä parroilla ja ns. oikeilla hiuksilla. Googlaamalla Fashionista Ken löytyy erilaisia Ken-nukkeja. (Fashionista Barbiella löytyy runsaampi joukko erilaisia Barbie-nukkeja. Yhdellä on esim. kuulolaite.)
      Ahaa cool, en ollu tienny 😮☺️ pitkätukkaista ja - partaista metalhead Keniä odotellessa 😅

      Lainaa

    80. Kimakka hylje 13.5.2023 17:20
      Tulos: -11 (11 ääntä)
      Oho: Minkähänlaista autismia tarkoitat? Jotenkin toivon ettet pidä Juhania korkean älykkyysosamäärän autistina. Kenties välttelevästi käyttäytyvää autismia?
      Mikä on tämä "korkean älykkyysosamäärän autisti" :)

      Lainaa

    81. Kilokalori 14.5.2023 9:00
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Kimakka hylje: Mikä on tämä "korkean älykkyysosamäärän autisti" 😊
      Autismi ei tarkoita sellaista elokuvissa esitettyä öööööö tyhmyyttä vaan aivojen _erilaista_ toimintatapaa. Osa autisteista on Mensan testillä mitaten huippuälykkäitä matemaattisesti tai tilallisesti suuntautuneen autisminsa kanssa. Osa autisteista on huippumusikaalisia. Autismin kirjo on suuri, ja varsinkin autistiset naiset voivat olla myös sosiaalisia ihan normaaliuden rajalla.

      Lainaa

    82. Kilokalori 14.5.2023 9:01
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Tässä oli tosi hyvin selitetty autismi lapsille, moni sikuinenkin oppii siitä uutta. https://m.facebook.com/DatoSriVijayEswaran/videos/this-world-seen-through-their-eyes/529008241384427/

      Lainaa

    83. Tipaton flamingo 14.5.2023 14:13
      Tulos: -8 (8 ääntä)
      Mitä mä en nyt ymmärrä tossa arvontamokassa? Siis voiko arvonnassa voittaa tosiaan vain he, joiden nimipäivä sattuu osumaan tolle viikolle? Vai miten toi nimipäivä liittyy asiaan? Jos tosiaan noin, niin aika erikoista rajata 98% potentiaalisista asiakkaista arvonnan ulkopuolelle.. 🤔

      Lainaa

    84. Lievä käärme 17.5.2023 10:12
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      En menisi suoriltaan tuomitsemaan Timoa kun en tiedä millainen suhde hänellä on tähän Heliin. Saattaahan olla että Timo ei todellakaan rakasta ko. henkilöä. Kyseessä saattaa olla ns. rajaton tyyppi jonka kanssa ystävyys tai ”ystävyys” rasittaa jo muutenkin ja jolle on pakko ilmaista selkeästi mikä on hyväksyttävää. Sellainen voi olla esim. työkaverina todella väsyttävä kun on pysyttävä väleissä mutta toinen tyrkyttää omaa seuraansa raivostuttavuuteen asti. Ei tiedetä myöskään oliko tuo ensimmäinen arveluttava kommentti Heliltä vai harrastaako muutenkin ärsyttävää asioiden ylijakamista esim. somessa.

      Lainaa

    85. Tietty hanhi 21.5.2023 11:21
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Päällystetty sotilas: Taisipa vihreällä naisella mennä hieman tunteisiin nimipäiväarvonnat. Jos jotain kovasti haluaa niin sen kympin korun voinee käydä ihan vaan ostamassakin. HÖH ja kiitti.
      Mistäs hänen puoluekantansa näet?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: arvonta, barbie, downin oireyhtymä, downin syndrooma, haaste, henkilökohtainen, kilpailu, kuva, nimipäivä, syrjintä