Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 623

Asioihin perehtynyt Ilkka kertoo hengenvaarallisista lääkeyhdistelmistä.
Sekalaisia, osa 623

📢 A smart tip for our US readers: If you are seeking religious guidance, you can always consult a priest, or better yet, the Christian AI, Chat Right, that allows you to ask anything anonymously, without fear of judgment.

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 62 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ahdistava kotka 30.5.2023 0:09
      Tulos: -90 (134 ääntä)
      Nyt jäi epäselväksi ymmärsikö Daisy ja suorittiko tehtävän? Vai pääsikö pöksyt yllättämään nartun?

      Lainaa

    2. Sulkainen mehiläinen 30.5.2023 0:11
      Tulos: +358 (382 ääntä)
      Kalajaskan mielipidepalstalla sama öyhö kuin muuallakin. Nämäkö olivat ne verrattavissa olevat asiat? Väkivalta ja varastelu on oikeasti pois joltakin. Homovihkiminen ei millään tavalla.

      Lainaa

    3. Levyttämätön ananas 30.5.2023 0:35
      Tulos: +129 (141 ääntä)
      Itseä kiinnostaisia mitä Tompan työkaverit tuumasi? Saikohan lisänimen Daisy?

      Lainaa

    4. Hännätön hyeena 30.5.2023 1:04
      Tulos: -181 (283 ääntä)
      Euroviisujen mainitseminen ei ole riittävä syy sammakkokuvajutun julkaisemiseen täällä. Jos tahtoisin lukea hassuja tokaisuja toiselta puolelta maailmaa, menisin eri sivustoille.

      Lainaa

    5. Joidenkin mielestä varis 30.5.2023 1:15
      Tulos: +125 (149 ääntä)
      Toi voittajasammakko on upea!

      Lainaa

    6. Joidenkin mielestä varis 30.5.2023 1:17
      Tulos: +151 (171 ääntä)
      Sinä olet upea, Joidenkin mielestä varis!

      Lainaa

    7. Yötön gerbiili 30.5.2023 1:17
      Tulos: +105 (123 ääntä)
      Joidenkin mielestä varis: ?

      Lainaa

    8. Joidenkin mielestä varis 30.5.2023 1:20
      Tulos: +180 (194 ääntä)
      Yötön gerbiili: Edellisen kommentoijan upeutta kommentoin 🌞

      Lainaa

    9. Riihikuiva eläin 30.5.2023 1:42
      Tulos: +195 (195 ääntä)
      Alex asentaa näköjään nykyään ilmalämpöpumppuja.

      Lainaa

    10. Semmonen oliivi 30.5.2023 1:56
      Tulos: -14 (74 ääntä)
      Nää feikkikilpailuvoittajat oli hauska meemi sen ensimmäisen kerran, nyt tuo sama teksti näkyy tosin jo kaikkialla ja aina eri netistä otetuilla piirroskuvilla, niin alkaa jo haukotuttaa. Euroviisuihin en ota kantaa, sen huudatus loppui jo onneksi.

      Lainaa

    11. Sitkeä fretti 30.5.2023 3:38
      Tulos: +75 (77 ääntä)
      Riihikuiva eläin: Alex asentaa näköjään nykyään ilmalämpöpumppuja.
      Tarkoitat varmaan Nellaa :D Alex oli tämän Alter ego.

      Lainaa

    12. Tukintolvana 30.5.2023 4:47
      Tulos: +169 (183 ääntä)
      Osuva nimimerkki tuo "Rakkaus ja Rajat", kun halutaan rajoittaa toisten rakkautta.

      Lainaa

    13. Suonensisäinen lokki 30.5.2023 5:40
      Tulos: -88 (188 ääntä)
      Tukintolvana: Osuva nimimerkki tuo "Rakkaus ja Rajat", kun halutaan rajoittaa toisten rakkautta.
      Miten niin rajoittaa? Siviilivihkiminen on mahdollista samaa sukupuolta oleville ja on ihan yhtä oikea avioliitto kuin kirkossa vihityn parin avioliitto.
      Uskontokunnat määrittelevät itse kirkkokuntansa linjaukset ja se on heidän oikeus. Jos et jaa ajatusta niin poistut ko. kirkosta. Tai yrität muuttaa linjaa, luterilaisen kirkon kohdalla kirkolliskokuksessa.

      Lainaa

    14. Kilokalori 30.5.2023 6:58
      Tulos: +108 (122 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Miten niin rajoittaa? Siviilivihkiminen on mahdollista samaa sukupuolta oleville ja on ihan yhtä oikea avioliitto kuin kirkossa vihityn parin avioliitto. Uskontokunnat määrittelevät itse kirkkokuntansa linjaukset ja se on heidän oikeus. Jos et jaa ajatusta niin poistut ko. kirkosta. Tai yrität muuttaa linjaa, luterilaisen kirkon kohdalla kirkolliskokuksessa.
      No moni on poistunut ko. kirkosta. Siitäkin on tullut kovasti valitusta ja itkua kirkon puolelta.

      Lainaa

    15. Riskialtis kissa 30.5.2023 7:30
      Tulos: +56 (72 ääntä)
      Siis ok, mä menen tuolta kommentoijalta varastamaan muutaman jutun, kun se ei ole häneltä pois. En kyllä yleensä varastele, mutta hänhän antoi luvan.

      Lainaa

    16. Tulos: -14 (18 ääntä)
      Hännätön hyeena: Euroviisujen mainitseminen ei ole riittävä syy sammakkokuvajutun julkaisemiseen täällä. Jos tahtoisin lukea hassuja tokaisuja toiselta puolelta maailmaa, menisin eri sivustoille.
      Nimimerkillä euroviisut or Die.

      Lainaa

    17. Tulos: +108 (112 ääntä)
      Ilkka varmaan popsii kärpässieniä, jättää krovasienet ryöppäämättä ja koittaa silittää myrkkykäärmeitä. Kansalta varmaan koitettu taas pimittää asioita.

      Lainaa

    18. Pähkähullu metso 30.5.2023 7:47
      Tulos: -38 (82 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Miten niin rajoittaa? Siviilivihkiminen on mahdollista samaa sukupuolta oleville ja on ihan yhtä oikea avioliitto kuin kirkossa vihityn parin avioliitto. Uskontokunnat määrittelevät itse kirkkokuntansa linjaukset ja se on heidän oikeus. Jos et jaa ajatusta niin poistut ko. kirkosta. Tai yrität muuttaa linjaa, luterilaisen kirkon kohdalla kirkolliskokuksessa.
      Amen.

      Lainaa

    19. Altis kantojuhta 30.5.2023 7:55
      Tulos: -29 (47 ääntä)
      Asentaako firma siis ihmisille pumppuja? Vaativa leikkaus aika halvalla.

      Lainaa

    20. Räkäpää 30.5.2023 7:56
      Tulos: +1 (49 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Miten niin rajoittaa? Siviilivihkiminen on mahdollista samaa sukupuolta oleville ja on ihan yhtä oikea avioliitto kuin kirkossa vihityn parin avioliitto. Uskontokunnat määrittelevät itse kirkkokuntansa linjaukset ja se on heidän oikeus. Jos et jaa ajatusta niin poistut ko. kirkosta. Tai yrität muuttaa linjaa, luterilaisen kirkon kohdalla kirkolliskokuksessa.
      Kyllä. Antaa kirjakerhojen pitää kirjakerhonsa ja niissä ne säännöt mitkä he itse tahtovat.

      Lainaa

    21. Likaisehko hamsteri 30.5.2023 8:02
      Tulos: +48 (48 ääntä)
      Sulkainen mehiläinen: Kalajaskan mielipidepalstalla sama öyhö kuin muuallakin. Nämäkö olivat ne verrattavissa olevat asiat? Väkivalta ja varastelu on oikeasti pois joltakin. Homovihkiminen ei millään tavalla.
      Tarkalleen ottaen hänhän sanoi jatkavansa kyselyä. Kysymyksiähän nuokin ovat. Vastaukset vaan on ihan erilaisia.

      Lainaa

    22. Painoton lammas 30.5.2023 8:06
      Tulos: +103 (127 ääntä)
      Kirkko pitäisi niin pian kuin suinkin mahdollista erottaa täysin valtiosta. Uskomatonta että moista soopaa ”herran vuonna” 2023 edelleen kannetaan mukana ihmisten arjessa.

      Lainaa

    23. Tulos: +100 (148 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Miten niin rajoittaa? Siviilivihkiminen on mahdollista samaa sukupuolta oleville ja on ihan yhtä oikea avioliitto kuin kirkossa vihityn parin avioliitto. Uskontokunnat määrittelevät itse kirkkokuntansa linjaukset ja se on heidän oikeus. Jos et jaa ajatusta niin poistut ko. kirkosta. Tai yrität muuttaa linjaa, luterilaisen kirkon kohdalla kirkolliskokuksessa.
      Siten niin rajoittaa, että pyritään ihan kirjaimellisesti rajaamaan yksi ihmisryhmä pois kirkossa vihkimisestä. Itseäni ei niin kirkko kiinnosta, mutta joillekin samaa sukupuolta oleville pareille se on tärkeä ja heillä pitää olla samat oikeudet kuin heterouskovaisilla. Ei syrjiviä käytäntöjä voi perustella väitteellä "ei oo pakko mennä kirkossa naimisiin" sellaisille ihmisille, jotka on jo kasteessa hyväksytty kyseiseen uskontoon. Jos ei meinata hyväksyä kaikkia, niin sitten lakataan kastamasta vauvoja.

      Lainaa

    24. Räkäpää 30.5.2023 9:24
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      Kai se ilkka tosiaan testaa ja kertoo kuinka käy jos uhmaa eliitin kieltoa?

      Lainaa

    25. Surumielinen mäyrä 30.5.2023 9:45
      Tulos: +41 (57 ääntä)
      Olen sitä mieltä, että kirkoilla on oikeus itse päättää omat sääntönsä. Poikkeuksen tähän suomessa tekee evankelis-luterilainen kirkko, vaikka valtionkirkko on teoriassa poistettu käytöstä 1869, niin käytännössä liitokset ovat yhtä, ellei voimaakkaampi kuin valtionkirkoissa. Joko kirkko ja valtio pitää erottaa tai kirkon pitää tasapuolisesti kohdella kaikkia. Koska samansukupuolisia voidaan vihkiä, niin pitäisi se onnistua kirkossakin. Kirkkoa ja valtiotahan ei voi erottaa suomessa, ellei kirkkohallitus anna siihen lupaa. Mutta ei ole valtionkirkkoa meillä.

      Lainaa

    26. Valittu mestari 30.5.2023 10:10
      Tulos: +24 (36 ääntä)
      Osuva Käärijävertaus.

      Lainaa

    27. Niin sanottu sankari 30.5.2023 10:11
      Tulos: +50 (60 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Miten niin rajoittaa? Siviilivihkiminen on mahdollista samaa sukupuolta oleville ja on ihan yhtä oikea avioliitto kuin kirkossa vihityn parin avioliitto. Uskontokunnat määrittelevät itse kirkkokuntansa linjaukset ja se on heidän oikeus. Jos et jaa ajatusta niin poistut ko. kirkosta. Tai yrität muuttaa linjaa, luterilaisen kirkon kohdalla kirkolliskokuksessa.
      Keskiajalla kirkon oppineet muuttivat linjauksia ja keksivät avioliiton,petielämän kuuluvan kirkon asioihin ja aloittivat ihmisten elämän rajoittamisen. Alkukirkon aikaan seurakunta vihki miehiä ystävyysliittoon. Hyvänä esimerkkinä kirkon vaikutuksesta on mustan värin ja yön demonisointi. Ennen musta väri ei ollut kuoleman ja surun väri.

      Lainaa

    28. It's a deal 30.5.2023 10:45
      Tulos: +68 (70 ääntä)
      Räkäpää: Kai se ilkka tosiaan testaa ja kertoo kuinka käy jos uhmaa eliitin kieltoa?
      Ja turhaan, sillä valtamedia pimittää onnistuneet tulokset siitä, kuinka lääkkeiden satunnainen miksaaminen teki hänestä älykkäämmän ja kasvatti penistä vaaksan verran. Jos et ole ikinä nähnyt moisesta uutisoitavan, sehän todistaa asian varmaksi.

      Lainaa

    29. Tulos: +33 (33 ääntä)
      Riihikuiva eläin: Alex asentaa näköjään nykyään ilmalämpöpumppuja.
      Hörähdin

      Lainaa

    30. Tulos: +73 (85 ääntä)
      Räkäpää: Kyllä. Antaa kirjakerhojen pitää kirjakerhonsa ja niissä ne säännöt mitkä he itse tahtovat.
      Ei todellakaan. Niin pitkään kun kirkoilla ja uskonnoilla on verotusoikeus ja saavat muutenkin tukea valtiolta, niiden ei todellakaan tule sallia kohtelemaan ihmisiä eriarvoisesti.

      Lainaa

    31. Äänioikeudeton hauki 30.5.2023 11:02
      Tulos: +53 (79 ääntä)
      Öm: Siten niin rajoittaa, että pyritään ihan kirjaimellisesti rajaamaan yksi ihmisryhmä pois kirkossa vihkimisestä. Itseäni ei niin kirkko kiinnosta, mutta joillekin samaa sukupuolta oleville pareille se on tärkeä ja heillä pitää olla samat oikeudet kuin heterouskovaisilla. Ei syrjiviä käytäntöjä voi perustella [...]
      No siis vauvojen kastaminenhan on aika kyseenalaista hommaa muutenkin. Vanhempien uskonto määrää mihin lahkoon lapsi kuuluu, eikä sitä lasta edes hyväksytä omana itsenään jos ei satu olemaan hetero tai edustamaan perinteistä sukupuoliroolia vaan sitten oletetaan että joko "parannut" tai eroat kirkosta.
      Rauhan ja rakkauden uskonto.. En kuulu mihinkään vähemmistöön mutta luterilainen kirkko saa kiittää Päivi Räsästä siitä etten maksa kirkollisveroa. 

      Lainaa

    32. Moitittava hauki 30.5.2023 11:23
      Tulos: -12 (34 ääntä)
      Öm: Siten niin rajoittaa, että pyritään ihan kirjaimellisesti rajaamaan yksi ihmisryhmä pois kirkossa vihkimisestä. Itseäni ei niin kirkko kiinnosta, mutta joillekin samaa sukupuolta oleville pareille se on tärkeä ja heillä pitää olla samat oikeudet kuin heterouskovaisilla. Ei syrjiviä käytäntöjä voi perustella [...]
      Niin rajaa eikä se ole ainoa ihmisryhmä mitä uskonnoissa kohdellaan kaltoin. Mutta niinkuin täälläkin on todettu, uskonnot perustuvat omiin pyhiin kirjoihinsa ja niiden mukaan mennään, muuten se ei ole enää ko. uskonto. Ihan sama onko siinä oikeasti järkeä vai ei.

      Lainaa

    33. Räkäpää 30.5.2023 11:28
      Tulos: +22 (30 ääntä)
      Toj Karin: Ei todellakaan. Niin pitkään kun kirkoilla ja uskonnoilla on verotusoikeus ja saavat muutenkin tukea valtiolta, niiden ei todellakaan tule sallia kohtelemaan ihmisiä eriarvoisesti.
      Sanoin että antaa pitää kirjakerhonsa ja omat uskonnollset riittinsä. En puhunut valtion tuesta ja verotusoikeudesta mitään. Mielestäni kirkon ja valtion ei kuuluisi liittyä toisiinsa millään lailla.

      Lainaa

    34. Itseasiassa 30.5.2023 11:57
      Tulos: +60 (62 ääntä)
      Sitkeä fretti: Tarkoitat varmaan Nellaa 😁 Alex oli tämän Alter ego.
      Mä oon harkinnut tekeväni itselleni tällaisen Alter egon tekemistä. En siksi että (pelkästään) kehuisin omia kuviani ja tuotteitani, vaan haluaisin nähdä kuinka erilaista kohtelua saisin. Joku aika sitten kun oli haastattelu sukupuolenkorjanneen ihmisen haastattelu ja hän kertoi huomaneensa saavansa parempaa kohtelua miehenä kuin naisena. Myös on puhuttu kuinka kohtaamistilanteissa naiset väistävät ja miehet eivät (totta, olen myös kokeillut ja nähnyt monta pöyristynyttä miestä). Olen itse myös huomannut monissa tilaisuuksissa että miestäni esim. tervehditään, mutta minua ei, voi olla että katsotaankin vähän kummallisesti jos osallistun keskusteluun. 
      Yksi esimerkki oli kun kalustettiin kotitoimistoa, jossa siis pääasiassa työskentelen minä, niin myyjä ei katsonut minua päin, vastasi kysymyksiin yleensä miehelleni tai sitten vastasi aika alentavasti tyylillä "mitä kyselet typeriä". Kyllä on ihan hyvä kysyä, miten joku toimistotuoli toimii, siinä on kuitenkin 4 eri vipua. 

      Lainaa

    35. Tulos: +22 (22 ääntä)
      It's a deal: Ja turhaan, sillä valtamedia pimittää onnistuneet tulokset siitä, kuinka lääkkeiden satunnainen miksaaminen teki hänestä älykkäämmän ja kasvatti penistä vaaksan verran. Jos et ole ikinä nähnyt moisesta uutisoitavan, sehän todistaa asian varmaksi.
      Vaaksan verran 😂

      Lainaa

    36. Tulos: -11 (23 ääntä)
      Hännätön hyeena: Euroviisujen mainitseminen ei ole riittävä syy sammakkokuvajutun julkaisemiseen täällä. Jos tahtoisin lukea hassuja tokaisuja toiselta puolelta maailmaa, menisin eri sivustoille.
      Huokaisin syvään kun näin sammakkomokan. En siksi että se olisi ollut huono vaan siksi että valmistauduin henkisesti siihen että kommenteissa on väistämättä englanninkielestä nillittäjiä.

      Lainaa

    37. Tulos: +35 (39 ääntä)
      Eräsvaan: Ilkka varmaan popsii kärpässieniä, jättää krovasienet ryöppäämättä ja koittaa silittää myrkkykäärmeitä. Kansalta varmaan koitettu taas pimittää asioita.
      Ihan hyvin voi myös mennä heikoille jäille talvella, tai uimaan sinilevässä kesällä.

      Lainaa

    38. Säälittävä pussieläin 30.5.2023 13:49
      Tulos: +33 (43 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Miten niin rajoittaa? Siviilivihkiminen on mahdollista samaa sukupuolta oleville ja on ihan yhtä oikea avioliitto kuin kirkossa vihityn parin avioliitto. Uskontokunnat määrittelevät itse kirkkokuntansa linjaukset ja se on heidän oikeus. Jos et jaa ajatusta niin poistut ko. kirkosta. Tai yrität muuttaa linjaa, luterilaisen kirkon kohdalla kirkolliskokuksessa.
      Ja siinä vaiheessa kun kirkko luopuu lakisääteisestä erityisasemastaan, saavat olla ihan rauhassa oma yksityinen klubinsa ja valita jäsenensä ja käytäntönsä. Siihen asti kirkolta ei tarvitse hyväksyä syrjiviä käytäntöjä. Kuten itsekin hyvin tiedät, ei kirkko ahneuksissaan tätä halua, vaan mieluummin hyssyttelee ja myötäilee ja yrittää miellyttää vähän kaikkia.

      Lainaa

    39. Loistelias lokki 30.5.2023 15:09
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      Joidenkin mielestä varis: Sinä olet upea, Joidenkin mielestä varis!
      Sillä tavalla vähän huono nimimerkki, että tää toimii liian hyvin myös erillisenä kommenttina 😂 Huoneentaulumatskuu 👌

      Lainaa

    40. Halpa rätti 30.5.2023 15:49
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Eräsvaan: Ilkka varmaan popsii kärpässieniä, jättää krovasienet ryöppäämättä ja koittaa silittää myrkkykäärmeitä. Kansalta varmaan koitettu taas pimittää asioita.
      Vissiin nuollut sammakoita kun kuullut että sitä ei suositella. Ja sitten osallistunut sammakonpiirtokilpailuun:D

      Lainaa

    41. Tulos: +3 (17 ääntä)
      Räkäpää: Sanoin että antaa pitää kirjakerhonsa ja omat uskonnollset riittinsä. En puhunut valtion tuesta ja verotusoikeudesta mitään. Mielestäni kirkon ja valtion ei kuuluisi liittyä toisiinsa millään lailla.
      Vastauksessasi Lokille olit samaa mieltä että kirkkojen pitäisi antaa rauhassa syrjiä vähemmistöjä. Vastaukseni oli että ei todellakaan, niin pitkään kun kirkko ja valtio ovat naimisissa keskenään. En nyt meinaa oikein ymmärtää millä tavalla tulkitsit vastaukseni väärin, kun vihjaat minun väittäneen että puhuit valtion tuesta jotain.

      Lainaa

    42. Nuutunut kivi 30.5.2023 20:14
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Riihikuiva eläin: Alex asentaa näköjään nykyään ilmalämpöpumppuja.
      Ja muuttanut Kokkolasta Vaasaan. Ilmeisesti työn perässä.

      Lainaa

    43. Rehevä vuohi 31.5.2023 5:45
      Tulos: +16 (32 ääntä)
      En ole ikinä kuulunut ev.lut. kirkkoon enkä mihinkään muuhunkaan uskontoon. Ja olen aina ajatellut että tottakai uskontojen pitää pitää säännöistään kiinni, ja että rippikoulut, kirkkohäät, ristiäiset sun muut ovat tekopyhyyttä, jos ei muuten noudata Raamatun sanaa ja tunnusta kristinuskontoa. Vasta täältä kommenteista hoksasin, että niin kauan kuin vauvoja liitetään seurakunnan jäseniksi, niin kauan seurakunnan on hyväksyttävä ne vauvat vielä aikuisinakin, sellaisina kuin he ovat.

      Lainaa

    44. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Tuosta sammakosta tulee eräs piirrustuskilpailu mieleen johon kerran osallistuin. Ei muuten mutta kilpailun ideana oli piirtää lempi pelihahmo ja voittaja oli piirtänyt pleikkarin logon... Olen kyllä melko varma että siinä tapauksessa vaikutti enemmänkin sen voiton lahjoitustarkoitus kun voittaja oli jo osallistuessaan kertonut halustaan lahjoittaa palkinto lastenosastolle. Mutta en tiedä halusiko tässä tapauksessa Anzelika kettuilla sillä tuolla sanamuodolla tuo kommentti kuulostaa enemmänkin karkeasti käännettynä "Kuten Euroviisujenkin olisi pitänyt mennä" eikä kuinka Euroviisut menivät tällä hetkellä.

      Lainaa

    45. Symboloiva unikeko 31.5.2023 12:11
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Rehevä vuohi: En ole ikinä kuulunut ev.lut. kirkkoon enkä mihinkään muuhunkaan uskontoon. Ja olen aina ajatellut että tottakai uskontojen pitää pitää säännöistään kiinni, ja että rippikoulut, kirkkohäät, ristiäiset sun muut ovat tekopyhyyttä, jos ei muuten noudata Raamatun sanaa ja tunnusta [...]
      Niinhän se kaiken järjen mukaan menisi mutta kun ei mene. Uskonnot eivät noudata mitään tunnettua logiikkaa tai syy-seuraus suhteita.

      Lainaa

    46. Viisto ilves 31.5.2023 19:29
      Tulos: +3 (23 ääntä)
      Rehevä vuohi: En ole ikinä kuulunut ev.lut. kirkkoon enkä mihinkään muuhunkaan uskontoon. Ja olen aina ajatellut että tottakai uskontojen pitää pitää säännöistään kiinni, ja että rippikoulut, kirkkohäät, ristiäiset sun muut ovat tekopyhyyttä, jos ei muuten noudata Raamatun sanaa ja tunnusta [...]
      No jaa, liitetään sitä vauvoja Osuuspankin asiakkaiksikin, mutta ei se tarkoita ettei voisi vaihtaa kun isommaksi kasvaa.

      Lainaa

    47. Timmi makkara 31.5.2023 21:45
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Toj Karin: Vastauksessasi Lokille olit samaa mieltä että kirkkojen pitäisi antaa rauhassa syrjiä vähemmistöjä. Vastaukseni oli että ei todellakaan, niin pitkään kun kirkko ja valtio ovat naimisissa keskenään. En nyt meinaa oikein ymmärtää millä tavalla tulkitsit vastaukseni väärin, kun vihjaat minun väittäneen että puhuit valtion tuesta jotain.
      Vaikka kirkko ja valtio eivät olisi naimisissa keskenään, niin ketään ei saa syrjiä. Sen kieltää laki.

      Lainaa

    48. Mietteliäs järvisieni 31.5.2023 22:46
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Joidenkin mielestä varis: Yötön gerbiili: Edellisen kommentoijan upeutta kommentoin 🌞
      Siis itsesi?

      Lainaa

    49. Kimurantti kirsikka 1.6.2023 22:40
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Rehevä vuohi: En ole ikinä kuulunut ev.lut. kirkkoon enkä mihinkään muuhunkaan uskontoon. Ja olen aina ajatellut että tottakai uskontojen pitää pitää säännöistään kiinni, ja että rippikoulut, kirkkohäät, ristiäiset sun muut ovat tekopyhyyttä, jos ei muuten noudata Raamatun sanaa ja tunnusta [...]
      Ennen oli tapana kastaa vauva kirkossa, ja antaa nimi siinä yhteydessä, vaikka ei uskonnollinen ollutkaan. Kastetilaisuuksia järjestettiin myös kotona, missä pappi kastoi lapsen, ja lapsi sai nimen.Silloin oli myös kummitädit ja -sedät. Miten nykyään? Rehevä vuohi, miten sun tapauksessa toimittiin?

      Lainaa

    50. Kimurantti kirsikka 1.6.2023 22:46
      Tulos: +2 (16 ääntä)
      Yksi hölmö juttu tuli mieleen. Erotaan kirkosta, koska se on niin paska, mutta myöhemmin halutaan kuitenkin hienot kirkkohäät? Eikö se ole vähän ristiriidassa sen kanssa? :O Maistraatissa voi mennä naimisiin ilman kirkkoakin.

      Lainaa

    51. Kimurantti kirsikka 1.6.2023 22:52
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Ja lisäyksenä, ettei joku luule että olen uskovainen, niin olen käynyt kirkossa lähinnä häissä kastetilaisuuksissa ja hautajaisissa.

      Lainaa

    52. Kimurantti kirsikka 1.6.2023 23:01
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Kimurantti kirsikka: Ja lisäyksenä, ettei joku luule että olen uskovainen, niin olen käynyt kirkossa lähinnä häissä kastetilaisuuksissa ja hautajaisissa.
      Uskovaisen tilalla piti olla uskontuputtaja, mitä esim. Anssi Kela oli nuorena. Hyvä tyyppi, mutta tuputti liikaa sitä uskontoa. Ei ole siitä lehdet kirjoitelleet. Eikä myöskään aiemmasta bändistä, jonka kasettikin mulla on. Yhdeksäs Hetki oli bandin nimi.

      Lainaa

    53. Tulos: +8 (14 ääntä)
      No, ei se ole "keneltäkään pois", jos homopareja oikein kirkossa vihitään. Ei sitten mitenkään. Se on, jos jotain varastetaan. Sehän on varastamisen määritelmä, että anastetaan jotain toiselle kuuluvaa. On myös tapauksia, joissa väkivallan seurauksena on joiltain lähtenyt henki pois. Siis ihan kokonaan pois - eikä se tule enää koskaan takaisin. Ei tuo kirjoittaja sitten yhtään tuon järkevämpiä vertauksia keksinyt. Eipä tietenkään. Se kertoo aika paljon hänestä. Hän ei taida oikein olla kykeneväinen ymmärtämään sanojen merkityksiä. Uskoisin, että hänen ymmäryksensä taso ei muutenkaan ole kovinkaan hääppöinen. No, kaikille nyt ei vaan ole jaettu samalla kauhalla.

      Lainaa

    54. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Kimurantti kirsikka: Yksi hölmö juttu tuli mieleen. Erotaan kirkosta, koska se on niin paska, mutta myöhemmin halutaan kuitenkin hienot kirkkohäät? Eikö se ole vähän ristiriidassa sen kanssa? :O Maistraatissa voi mennä naimisiin ilman kirkkoakin.
      En tiedä kenestä mahdat puhua, mutta ainakin pääkaupungin maistraatissa on naimisiinmenijöitä jonoksi asti.

      Lainaa

    55. Vastuuton pupu 3.6.2023 16:03
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Räkäpää: Kyllä. Antaa kirjakerhojen pitää kirjakerhonsa ja niissä ne säännöt mitkä he itse tahtovat.
      Voin antaa heti, kun lakkaavat yrittämästä vaikuttaa Suomen lakeihin, ja kun valtio ja kirkko on erotettu toisistaan kokonaan.

      Lainaa

    56. Vastuuton pupu 3.6.2023 16:12
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      Viisto ilves: No jaa, liitetään sitä vauvoja Osuuspankin asiakkaiksikin, mutta ei se tarkoita ettei voisi vaihtaa kun isommaksi kasvaa.
      Osuuspankki ei tietääkseni pakota omaa maailmankuvaansa elämästä ja universumista helvetin kadotuksen uhalla asiakkailleen, vauvasta asti.

      Lainaa

    57. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Vastuuton pupu: Osuuspankki ei tietääkseni pakota omaa maailmankuvaansa elämästä ja universumista helvetin kadotuksen uhalla asiakkailleen, vauvasta asti.
        No, ei kyllä kirkkokaan, ei ainakaan kovin kovaan ääneen omalla seudullani. 
        Kirkko (ja kyllä, on se valtion, sanoipa mitä tahansa) on vähän samanlainen skitsofreeninen systeemi kuin Alko tai Veikkaus -Alkon pitäisi samaan aikaan myydä lisää viinaa ja vähentää viinan haittoja, Veikkauksen piti ei-kauan sitten tukea kaikkea hyvää ja kilttiä peliongelmaisten köyhien mummojen pennosin. Olen lukenut argumentin, jonka mukaan yleisen kirkon on syytä kattaa niin paljon uskontoa kuin suinkin -muuten meillä on erilaisia lahkoja, amerikan tyyliin, irti. Kaikki varmaankin mieluummin haluavat Suomen tylsän kansankirkon, ei skientologiaa tai jotain, niille, joiden nyt on jostain syystä pakko uskoa uskomattomiin. 
        Kun itse erosin kirkosta, sain ystävällisen kirjeen jossa toivotettiin takaisin koska tahansa, en helvetintulella uhkailuja. Erosin silti, koska touhusta kuitenkin puuttuu kaikki logiikka. Olen myös ollut useammissa häissä joissa pari on ollut suunnilleen yhtä uskonnollinen kuin minäkin, mutta silti on vannottu jumalan silmien edessä vihkiraamattu kädessä. Olin hiljaa ja toivotin onnea (itse menin naimisiin sekuläärein menoin. Yksi asia on olla kohteliaasti muiden pidoissa; toinen vannoa sellaista omissa häissäni, mitä en usko). 
        Koko tilanne on täysin älytön -osa kirkon papeistakaan ei usko kirkon opetusta, mutta katsoo kirkon itseisarvoksi. Toinen osa on herätysliikkeineen jossain keskiajalla. Kaikki yrittävät saada tuhansien vuosien takaisesta heimouskosta irti jotain, missä olisi modernein standardein järkeä -monet yliopistotason selityksin. Jos lukee jotain Kirkkoa ja Kaupunkia, siellä on ihan älykkäitä kommentteja aiheesta kulutus ja vieraantuminen on mennyt liian pitkälle, ja pitäisi palata inhimillisempään olemiseen. 
        Suoraan sanoen en tiedä, mitä pitäisi ajatella. Kirkon se osa, joka selostaa yleisinhimillisestä henkisyydestä, täytyy tietysti hyväksyä homoliitot, miten muuten. Mutta tuli ja tulikivi-osasto ei tietenkään voi. Niin kauan kuin ne haluavat olla samaa kirkkoa, niin ei voi kuin ihmetellä miksi haluavat.

      Lainaa

    58. Kaakeloitu kotieläin 10.7.2023 15:25
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Ihan näin kristittynä olen hämmentynyt tuosta järjenjuoksusta... Mitenhän käy näin tekoälyn aikana, onhan niiden chattien päättelykyky paremmalla tasolla, onhan? Muuten käy huonosti, kun uunot kyselee koneelta mielipiteitä johdateltuaan niitä ensin tuolla logiikalla. 🤦‍♂️

      Lainaa

    59. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Rakkaus ja rajat: vanhempasi tekivät vääryyttä kun hankkivat sinut. Painu sinne suohon Joukahaisen seuraksi.

      Lainaa

    60. Puoliavoin hylje 13.10.2023 7:14
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Valittu mestari: Osuva Käärijävertaus.
      No ei kyllä ollut mitenkään osuva. Käärijän biisi oli oikeasti erottuva, hyvä ja monipuolinen. Loreenin biisi oli tylsä, kaavamainen, plagioiva ja suoraan sanottuna hirveä. Pystyykö joku ihan oikeasti kuuntelemaan sitä korviin sattuvaa "Uhhuhhuu, juhhuhhuu" -biisiä?

      Lainaa

    61. Löyhä bataatti 3.4.2024 12:49
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Vastuuton pupu: Osuuspankki ei tietääkseni pakota omaa maailmankuvaansa elämästä ja universumista helvetin kadotuksen uhalla asiakkailleen, vauvasta asti.
      Vauvana jo asuntolainalla sitouttaminen ja mahdottomat ehdot että pääsisi eroon 😆

      Lainaa

    62. Tyyppivika perhonen 7.4.2024 10:11
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Viisto ilves: No jaa, liitetään sitä vauvoja Osuuspankin asiakkaiksikin, mutta ei se tarkoita ettei voisi vaihtaa kun isommaksi kasvaa.
      Osuuspankki ei kuitenkaan voi tarjota tai kieltäytyä tarjoamasta palvelujaan syrjivin perustein.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: etätyöt, euroviisut, homot, juoksu, kilpailu, koirat, käärijä, lääkkeet, piirros, salaliittoteoria, sammakko, teams, zoom