Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Tänään syödään lihaa

Jo ensimmäinen annos kasviksia voi tappaa.
Tänään syödään lihaa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kelpo kirjohylje 18.5.2023 0:19
      Tulos: +409 (461 ääntä)
      Lisäinfo viimeiseen mokaan: Teemu ei ole mikään random Teemu, vaan eräs jääkiekkoilija Selänne jonka joku ehkä saattaa tietää. Noista neronleimauksista tehtiin juttuja iltapäivälehtiinkin, joten en ymmärrä miksi Teemun identiteettiä ei suoraan tuotu ilmi täällä, kun se tekee mokasta pahemman / paremman. Kyseessä kuitenkin julkinen henkilö ja julkiset toilailut.

      Lainaa

    2. Loskasta märkä valas 18.5.2023 0:31
      Tulos: +157 (175 ääntä)
      Miksi Selänteen sukunimi on sensuroitu 🙈

      Lainaa

    3. Tulos: +55 (101 ääntä)
      Kerran sain tilastokeskuksen kyselyn jostain aiheesta postitse. Voin varmuudella sanoa, että kyseisessä tutkimuksessa on noin promillen virhe. >:)

      Lainaa

    4. Tulos: +336 (356 ääntä)
      Kelpo kirjohylje: Lisäinfo viimeiseen mokaan: Teemu ei ole mikään random Teemu, vaan eräs jääkiekkoilija Selänne jonka joku ehkä saattaa tietää. Noista neronleimauksista tehtiin juttuja iltapäivälehtiinkin, joten en ymmärrä miksi Teemun identiteettiä ei suoraan tuotu ilmi täällä, kun se tekee mokasta pahemman / paremman. Kyseessä kuitenkin julkinen henkilö ja julkiset toilailut.
      Jostain syystä ei käynyt edes mielessä, että kyseessä voisi olla The Teemu Selänne.

      Lainaa

    5. Käyttämätön marja 18.5.2023 1:20
      Tulos: -214 (332 ääntä)
      Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa lihansyönnin puolesta. Normaali ihminen osaa edes vähän hävetä ja tietää tekevänsä väärin. Mutta vähiten ymmärrän lopulta niitä jotka käyttävät lihaa harvoin luopumatta kuitenkaan siitä kokonaan. Luulisi sen muutoksen olevan helpompaa kun on tottunut syömään kasvispainotteisesti. Vähän kuin ylipaino. Ymmärrän että nosturilla liikuteltava obeesi ei noin vain laihduta normaalipainoon mutta miksi lievästi ylipainoinen ei viitsi hankkiutua eroon liikakiloistaan? Maailman mahtuu monia ja toisilta puuttuu itsekuri. Lapsesta asti kasvatettu lellimällä ehkä.

      Lainaa

    6. Alushousuton öykkäri 18.5.2023 2:10
      Tulos: +156 (182 ääntä)
      En ois kyllä uskonut että ihan Selänne tuommosta kakkaa suoltaa... No, kaikki tavallaan.

      Lainaa

    7. Letittämätön sitruuna 18.5.2023 2:34
      Tulos: +536 (546 ääntä)
      Jääkiekkoilijan logiikkaa parhaimmillaan! 1000 ihmisen satunnaisotos ei kerro mitään, eikä sen perusteella voi tehdä minkäänlaisia päätelmiä. 27 kaverin vastauksesta se totuus sen sijaan löytyy, ja tähän otantaan voi luottaa kuin vuoreen.

      Lainaa

    8. Oksaton tohtori 18.5.2023 2:48
      Tulos: +28 (52 ääntä)
      Jaanan saamien tykkäysten määrä huolettaa...

      Lainaa

    9. Uniikki sohvaperuna 18.5.2023 2:58
      Tulos: +217 (223 ääntä)
      Letittämätön sitruuna: Jääkiekkoilijan logiikkaa parhaimmillaan! 1000 ihmisen satunnaisotos ei kerro mitään, eikä sen perusteella voi tehdä minkäänlaisia päätelmiä. 27 kaverin vastauksesta se totuus sen sijaan löytyy, ja tähän otantaan voi luottaa kuin vuoreen.
      Varsinkin, kun ne 27 kaveria varmaan pääosin elää Jenkeissä...

      Lainaa

    10. Ananasakäärijä 18.5.2023 3:25
      Tulos: -42 (134 ääntä)
      Käyttämätön marja: Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa [...]
      Ei v*ttu että oot tyhmä.

      Lainaa

    11. Tulos: +119 (135 ääntä)
      Käyttämätön marja: Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa [...]
      Jos ajattelee että ruokavaliossa on kyse pelkästään siitä että onko ok tappaa eläimiä vai ei niin sit olis tietenkin aika hassua ajatella että "no jos ihan vähän vaan tappaa eläimiä niin se on vielä ihan ok". Vaan kas kun on olemassa aika paljon muitakin syitä syödä kasvispainotteisemmin.

      Lainaa

    12. Uljas metso 18.5.2023 4:06
      Tulos: +184 (190 ääntä)
      Alushousuton öykkäri: En ois kyllä uskonut että ihan Selänne tuommosta kakkaa suoltaa... No, kaikki tavallaan.
      Miksi et? Sen jututhan on just tuota tasoa.

      Lainaa

    13. Tornipöllö 18.5.2023 5:57
      Tulos: +189 (195 ääntä)
      Jos ihminen söisi yhdessä päivässä kokonaisen hedelmäosaston tyhjäksi, niin taitaisi kuolo korjata nopsaan ihan muista syistä kuin puutostilojen takia.

      Lainaa

    14. Tulos: -18 (72 ääntä)
      Kelpo kirjohylje: Lisäinfo viimeiseen mokaan:
      Noin pitkä teksti etkä saanut sopimaan, että Teemu myös myönsi olleensa väärässä.

      Lainaa

    15. Tukintolvana 18.5.2023 6:46
      Tulos: +193 (201 ääntä)
      Eihän niitä ravintosuosituksia ole pakko noudattaa. Silti yllättää aina miten paljon ne menee joillakin tunteisiin nollasta sataan. Ihan kuin omat perusoikeudet olisivat uhattuna.

      Lainaa

    16. Tulos: +3 (123 ääntä)
      Tuosta Selänne jutusta on jöönyt osa pois, lopussa hän myönsi virheensä mikä on tärkeä osa jutussa. Pisteet siitä hälle. Lätkä ei vaadi älyä eikä siinä mitään, media nostanut muutaman Selänteen kommentin esille ja sitten on Teemua vähän ravisteltu. Vähän on kyseenalaista uutisointia moinen.

      Lainaa

    17. Liittoutumaton pussieläin 18.5.2023 7:51
      Tulos: +12 (40 ääntä)
      Toiset syö kasviksia koska tahtovat pelastaa eläimet, toiset syövät kasviksia koska vihaavat kasviksia. Meitä on moneen junaan.

      Lainaa

    18. Itseasiassa 18.5.2023 8:03
      Tulos: +102 (120 ääntä)
      FMTeam: Jostain syystä ei käynyt edes mielessä, että kyseessä voisi olla The Teemu Selänne.
      Teemulla on sen nykyisten juttujen mukaan näemmä osunut kiekko liian monta kertaa päähän.
      Toi Yhteishyvän mainostama pasta-Muu-pyörykkä-laatikko oli hyvää. Kannattaa kokeilla, oli simppeli ohjekin. 

      Lainaa

    19. Passeli matelija 18.5.2023 8:31
      Tulos: +53 (79 ääntä)
      Käyttämätön marja: Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa [...]
      Samalla tavalla se pätee sinuun itseesikin. Aika väsynyttä saarnaamista mikä ei oikeasti kiinnosta yhtään ketään.

      Lainaa

    20. Satoisa hirmulisko 18.5.2023 8:45
      Tulos: -69 (123 ääntä)
      Käyttämätön marja: Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa [...]
      Soija-viljelijän sanomaa: "Jos vihaat eläimiä ja haluat että niitä tapetaan mahdollisimman paljon, syö soijaa".
      Ainakin jenkeissä tappavat kaikki tonteille eksyvät eläimet hiiristä pikkulintuihin. Kun mietitään kenelle on "kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista" niin ei se kasvissyönti/vegaanius aina takaa sitä että eläimillä olisi enemmän oikeuksia. Tuotantoeläimiä se tietysti säästää mutta jos vuodessa tapetaan pari sataa muuta elukkaa per pelto niin onko parempi? Yhtä lailla ne kädet on veressä, vaikka olevinaan onkin sädekehä pään päällä.
      Ja loppuun on tottakai pakko nykyään muistaa mainita että olen "sekasyöjä" joka syö vuoden aikana enemmän kasviksia kuin lihaa, koska muuten ylläoleva kommentti tulkitaan suoraksi paskapuheeksi, koska kuka "lihansyöjä" muka koskaan tietää mitään mistään.

      Lainaa

    21. Leivätön piirroshahmo 18.5.2023 8:50
      Tulos: +49 (55 ääntä)
      Jos ylitetään lihansyöntisuositus, ei se tarkoita, että syödään vähemmän lihaa.

      Lainaa

    22. Näkinkenkiä keräilevä alligaattori 18.5.2023 9:00
      Tulos: +64 (108 ääntä)
      Käyttämätön marja: Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa [...]
      Mitä sinä paasaat, ei kenenkään tarvitse luopua lihansyönnistä KOKONAAN. Ei se ole fiksu päämäärä. 
      Juur katsoin dokumentin, jossa todettiin, että 75-80% vegaaneista luopuu veganismista jossain vaiheessa, monet terveyssyistä. 
      Jo pieni lisä vaikkapa kalaa auttaa.
      Ei ole joko naudanpihvejä aamiaiseksi mättäviä keijoja tai hoikkia joogavegaaniälykköjä, vaan meitä on ihan terveellinen sateenkaari siinä välillä. Keskimääräinen elämäntapa on parempi kuin ääripäät. Lihaa voi vähentää, siitä ei tartte luopua.

      Lainaa

    23. Tulos: +106 (114 ääntä)
      1000 ihmistä ei oo tarpeeks suuri otoskoko tieteelliseen tutkimukseen, mutta 27 kaveria chatissa kertoo totuuden? Selänteeltä internet katki nyt.

      Lainaa

    24. Jussi Pattitussi 18.5.2023 9:40
      Tulos: +103 (113 ääntä)
      FMTeam: Jostain syystä ei käynyt edes mielessä, että kyseessä voisi olla The Teemu Selänne.
      Teemuhan nykyään tunnetaan paremmin joka asiasta itkevänä väärinymmärtäjänä.

      Lainaa

    25. Avioton etana 18.5.2023 9:44
      Tulos: +23 (47 ääntä)
      En ymmärrä että miksi urheilijoita ja varsinkin jääkiekkoilijoita pidetään keskimäärin aika tyhminä.

      Lainaa

    26. Uneton meduusa 18.5.2023 9:47
      Tulos: +51 (61 ääntä)
      Voisikohan joku jo piilottaa tuon Selänteen sometunnukset.

      Lainaa

    27. Rei'ikäs sateenvarjo 18.5.2023 9:55
      Tulos: +48 (114 ääntä)
      Näin itse tuon tilastotiedekeskustelun Twitterissä, ja ei se mikään moka ollut. Teemu Selänne oli ensin ihmeissään, että mitä häh, missäs on tällainen kyselytutkimus tehty kun kukaan tuttu ei ole siitä kuullutkaan. Sitten hänelle selitettiin, miten tilastotiede ja otanta toimii. Hän vastasi, että "vau, siis tuolla lailla se menee, enpä ennen tiennytkään mutta nyt tiedän". Vaikka tämä onkin ihan tilastotieteen perusteita, niin ei voi olettaa, että kaikki ihmiset sen tietäisivät. Peruskoulun ja lukion oppimäärää voi pitää yleissivistyksenä, mutta jokaisella on sielläkin ne omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Erilaiset tiedot imeytyvät jokaiseen yksilöllisesti, ja siinä opiskelun taustalla pyörii jatkuvasti muu elämä, joka ajoittain varjostaa oppimista. Lisäksi niistä ihmisistä, jotka valitsevat käydä lukion, harva käy joka aineen kaikki kurssit. Meillä kaikilla on sivistyksessä aukkoja, niissä ei ole mitään pahaa. Pääasia on se, miten reagoi siihen, kun omasta sivistyksestä paljastuu aukko, ja minusta Selänne reagoi siihen tässä tosi hyvin.

      Lainaa

    28. Tulos: -17 (41 ääntä)
      Käytännössähän ihminen voisi elää hyvin pelkällä eläinperäisellä ravinnolla, mutta se edellyttäisi, että kaikki eläimen osat silmiä ja luuytimiä myöten menisi suuhun eli pelkkä maksamakkara ei riittäisi.

      Lainaa

    29. Seinään piirretty viikinki 18.5.2023 10:10
      Tulos: -23 (39 ääntä)
      Tukintolvana: Eihän niitä ravintosuosituksia ole pakko noudattaa. Silti yllättää aina miten paljon ne menee joillakin tunteisiin nollasta sataan. Ihan kuin omat perusoikeudet olisivat uhattuna.
      Ja toisilla sama kun joku kritisoi suosituksia millään tavalla. Semmoista se vaan on näin someaikana.

      Lainaa

    30. Tulos: -23 (39 ääntä)
      Satoisa hirmulisko: Soija-viljelijän sanomaa: "Jos vihaat eläimiä ja haluat että niitä tapetaan mahdollisimman paljon, syö soijaa".Ainakin jenkeissä tappavat kaikki tonteille eksyvät eläimet hiiristä pikkulintuihin. Kun mietitään kenelle on "kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista" niin ei se kasvissyönti/vegaanius aina [...]
      Täysin hyödytön tuo sinun lopussa oleva egon nostatus, koska jos ihminen syö vuoden aikana enemmän lihaa kuin kasvia, se tuskin selviää hengissä edes sen vuoden loppuun asti.

      Lainaa

    31. Tulos: +105 (121 ääntä)
      Satoisa hirmulisko: Soija-viljelijän sanomaa: "Jos vihaat eläimiä ja haluat että niitä tapetaan mahdollisimman paljon, syö soijaa".Ainakin jenkeissä tappavat kaikki tonteille eksyvät eläimet hiiristä pikkulintuihin. Kun mietitään kenelle on "kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista" niin ei se kasvissyönti/vegaanius aina [...]
      Tämä ei pidä paikkaansa. Suurin osa maailman soijasta tuotetaan tuotantoeläinten ruoaksi. Lopeta eläinten syöminen ja vaihda se soijaan - > soijaa tarvitsee viljellä vähemmän.

      Lainaa

    32. Torkahteleva liitu 18.5.2023 12:48
      Tulos: +89 (95 ääntä)
      Perar3ika: Tuosta Selänne jutusta on jöönyt osa pois, lopussa hän myönsi virheensä mikä on tärkeä osa jutussa. Pisteet siitä hälle. Lätkä ei vaadi älyä eikä siinä mitään, media nostanut muutaman Selänteen kommentin esille ja sitten on Teemua vähän ravisteltu. Vähän on kyseenalaista uutisointia moinen.
      Joo ja siitä sinänsä ihan arvostettavasta vastauksesta puolen tunnin päästä se aika lailla pyörsi taas puheensa, koska "ei nää nyt niin selkeitä juttuja aina oo" ja "valhe ,emävalhe ,tilasto"

      Lainaa

    33. Täysi peruna 18.5.2023 13:04
      Tulos: +69 (89 ääntä)
      Satoisa hirmulisko: Soija-viljelijän sanomaa: "Jos vihaat eläimiä ja haluat että niitä tapetaan mahdollisimman paljon, syö soijaa".Ainakin jenkeissä tappavat kaikki tonteille eksyvät eläimet hiiristä pikkulintuihin. Kun mietitään kenelle on "kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista" niin ei se kasvissyönti/vegaanius aina [...]
      Suurin osa soijasta kasvatetaan eläinten rehuksi, dorka. Jättämällä välieläimet pois soijaa kasvatettaisi vain murto-osa nykyisestä.

      Lainaa

    34. Kompakti metsämarja 18.5.2023 13:18
      Tulos: -74 (110 ääntä)
      En oikein jaksa uskoa, että lihansyönti olisi niin epäterveellistä kuin sanotaan. Monet alkuperäiskansat syövät käytännössä vain lihaa ja ovat terveitä kuin pukit. Lihansyönti ei ole suurin ongelma myöskään ilmaston takia. Kyllä ne ovat edelleen fossiiliset polttoaineet. Niihin verrattuna lihantuotanto tuottaa vain pienen osan kokonaispäästöistä. On turha kuvitella, että ihmiset kykenisivät elämään täysin vailla päästöjä. Villitkin naudat tuottavat yllättävän paljon metaania piereskellessään. Lisäksi laiduntamisesta on hyötyä ekosysteemeille nyt, kun suuri osa suurista kasvinsyöjistä on joko tapettu vähiin tai kokonaan.

      Lainaa

    35. Letittämätön sitruuna 18.5.2023 13:27
      Tulos: +84 (96 ääntä)
      Rei'ikäs sateenvarjo: Näin itse tuon tilastotiedekeskustelun Twitterissä, ja ei se mikään moka ollut. Teemu Selänne oli ensin ihmeissään, että mitä häh, missäs on tällainen kyselytutkimus tehty kun kukaan tuttu ei ole siitä kuullutkaan. Sitten hänelle selitettiin, miten tilastotiede ja otanta toimii. Hän [...]
      Seurasin keskustelua myös. Moneen, moneen kertaan sitä hänelle selitettiin ja hän vaan vänkäsi ja vänkäsi ja vänkäsi vastaan. Sitten lopulta yhtäkkiä yhteen viestiin vastasi, että "näin se näköjään on, taas opittiin uutta" ja "myönsi" virheensä, vain pyörtääkseen sanansa taas hetken kuluttua...

      Lainaa

    36. Tulos: +26 (32 ääntä)
      Voi Teemu :(

      Lainaa

    37. Peloton riesa 18.5.2023 14:33
      Tulos: +43 (47 ääntä)
      Alushousuton öykkäri: En ois kyllä uskonut että ihan Selänne tuommosta kakkaa suoltaa... No, kaikki tavallaan.
      No eihän se muuta nykyisin teekään.

      Lainaa

    38. Itseasiassa 18.5.2023 15:14
      Tulos: +81 (87 ääntä)
      Rei'ikäs sateenvarjo: Näin itse tuon tilastotiedekeskustelun Twitterissä, ja ei se mikään moka ollut. Teemu Selänne oli ensin ihmeissään, että mitä häh, missäs on tällainen kyselytutkimus tehty kun kukaan tuttu ei ole siitä kuullutkaan. Sitten hänelle selitettiin, miten tilastotiede ja otanta toimii. Hän [...]
      Taisi tulla Selänteen elämäkerrassa esille, että kaksoisveli teki Teemun läksyt, koska veli halusi pelata lätkää. Teemu myös kiusasi koulussa tätä Paavo-veljeään. Olisi ehkä kannattanut myös vähän yleissivistävää itseään.

      Lainaa

    39. Tulos: -25 (37 ääntä)
      Torkahteleva liitu: Joo ja siitä sinänsä ihan arvostettavasta vastauksesta puolen tunnin päästä se aika lailla pyörsi taas puheensa, koska "ei nää nyt niin selkeitä juttuja aina oo" ja "valhe ,emävalhe ,tilasto"
      Ja oli aivan oikeassa, sillä ainakin mun näkemän mukaan vastas kommenttiin jossa painotettiin (edustavaa) satunnaisotosta. Jos siitä "ihan pikkusen" luistaa on lopputulos puuta-heinää. Joo, en lukenut koko ketjua, enkä lue.

      Lainaa

    40. Tulos: +13 (19 ääntä)
      FMTeam: Jostain syystä ei käynyt edes mielessä, että kyseessä voisi olla The Teemu Selänne.
      Joo huomenta vaan sinnekin :D

      Lainaa

    41. Tulos: -23 (43 ääntä)
      Käyttämätön marja: Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa [...]
      Onhan se erikoinen luonteenpiirre jos voittaa moninkertaisen pääpalkinnon elämän lottoarvonnassa ja sen sijasta että olisi onnellinen tai edes tyytyväinen niin _häpeää_ hyväosaisuuttaan.
      Jaa mikä lottoarvonta? 
      - Synnyit vauraaseen länsimaahan aikakaudelle jolloin moderni lääketiede, puhdas tuore turvallinen halpa ravinto, puhdas vesi ja katto pään päällä ovat itsestäänselvyys. 
      - Synnyit lajiin joka on koko planeetan apex predator; ruokaketjun ylin kuningas eikä muiden lajien pääruokavalio ja oletko onnellinen asiasta? No EI kun häpeät että voitit evoluution lottoarvonnassa.
      Käsittämätöntä.

      Lainaa

    42. Tulos: +34 (54 ääntä)
      Satoisa hirmulisko: Soija-viljelijän sanomaa: "Jos vihaat eläimiä ja haluat että niitä tapetaan mahdollisimman paljon, syö soijaa".Ainakin jenkeissä tappavat kaikki tonteille eksyvät eläimet hiiristä pikkulintuihin. Kun mietitään kenelle on "kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista" niin ei se kasvissyönti/vegaanius aina [...]
      Minä olen kasvissyöjä ilmastonmuutoksen ja tuotantoeläinten olojen takia. Lihan ja kananmunien tehotuotannon olot kun vastaavat  ihan kidutuskammiota. Vapaana elävien hiirien ja pikkulintujen tappaminen on kurjaa, mutta ei todellakaan yhtä paha asia kuin esimerkiksi tehotuotantonautojen kohtelu.

      Lainaa

    43. Tulos: +17 (29 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Toiset syö kasviksia koska tahtovat pelastaa eläimet, toiset syövät kasviksia koska vihaavat kasviksia. Meitä on moneen junaan.
      Ja toiset syövät kasviksia ihan itsekkäistä näkökulmista eli edistääkseen omaa terveyttään. Samaa tosin väittävät myös lihansyöjät, mutta harva heistä tarvitsee oikeasti sitä lihaa pysyäkseen hengissä.

      Lainaa

    44. Tulos: +38 (48 ääntä)
      Täysi peruna: Suurin osa soijasta kasvatetaan eläinten rehuksi, dorka. Jättämällä välieläimet pois soijaa kasvatettaisi vain murto-osa nykyisestä.
      Niinpä. Ja tämän on myöntänyt lihateollisuus ihan itse. Seuraava lainaus on suoraan eri makkaratehtaiden yhteenliittymästä eli Lihatiedotus.fi -sivuilta: "Yli 95 % maahan tuotavasta soijasta käytetään rehuteollisuudessa, lähinnä sikojen ja siipikarjan rehuihin. "

      Lainaa

    45. Siivekäs ämpäri 18.5.2023 22:19
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Ananasakäärijä: Ei v*ttu että oot tyhmä.
      Älähän k*roile

      Lainaa

    46. Mikrofoniton lehmä 18.5.2023 23:15
      Tulos: +41 (49 ääntä)
      FMTeam: Jostain syystä ei käynyt edes mielessä, että kyseessä voisi olla The Teemu Selänne.
      Teemulla on kyllä ihan pyllystä olevia mielipiteitä. Sen kannattais vaan keskittyä olemaan hiljaa ja näyttää nätiltä, jättäisi miettimisen ihmisille joilla on aivot.

      Lainaa

    47. Oranssi valas 18.5.2023 23:18
      Tulos: -14 (36 ääntä)
      Siis mitä hittoa? Tuo ei voi olla oikea Teemu. Kuulostaa joltain pahimman luokan elämänkoululaiselta. Ja ihan pihalla tilastotieteestä? Olen järkyttynyt!

      Lainaa

    48. Alushousuton öykkäri 18.5.2023 23:20
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Uljas metso: Miksi et? Sen jututhan on just tuota tasoa.
      En ole niin häntä somessa seurannut, niin silleen tuli yllätyksenä

      Lainaa

    49. Vuosikas guava 18.5.2023 23:55
      Tulos: +5 (31 ääntä)
      Näkinkenkiä keräilevä alligaattori: Mitä sinä paasaat, ei kenenkään tarvitse luopua lihansyönnistä KOKONAAN. Ei se ole fiksu päämäärä. Juur katsoin dokumentin, jossa todettiin, että 75-80% vegaaneista luopuu veganismista jossain vaiheessa, monet terveyssyistä. Jo pieni lisä vaikkapa kalaa auttaa. Ei ole joko naudanpihvejä aamiaiseksi mättäviä keijoja [...]
      Ei ole ääripää olla tukematta eläinten tappamista.

      Lainaa

    50. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Teemu, lutunen pieni apukoululainen.

      Lainaa

    51. Tulos: +18 (24 ääntä)
      Käyttämätön marja: Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa [...]
      Siis meuhkaavat paljon lihaa syövät eivät ole ok mutta vähän lihaa syövät jotka ei meuhkaa eivät kuitenkaan ole ok. Eikö olisi helpompi vain sanoa ettet hyväksy lihansyöntiä kuin kirjoittaa kirja kaikista tavoista syödä lihaa?

      Lainaa

    52. Rahakas lisko 19.5.2023 8:06
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Kaikki pitää syödä, koska afrikassa nähdään nälkää.

      Lainaa

    53. Pähkähullu metso 19.5.2023 8:21
      Tulos: +15 (29 ääntä)
      Satoisa hirmulisko: Soija-viljelijän sanomaa: "Jos vihaat eläimiä ja haluat että niitä tapetaan mahdollisimman paljon, syö soijaa".Ainakin jenkeissä tappavat kaikki tonteille eksyvät eläimet hiiristä pikkulintuihin. Kun mietitään kenelle on "kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista" niin ei se kasvissyönti/vegaanius aina [...]
      Hirmuliskon kokoinen whataboutismeilijä. Nyt oli jo niin kaukaa haettu että taustalla on syvä pelko pihvin puolittamisesta.

      Lainaa

    54. Tynkä sorsa 19.5.2023 8:33
      Tulos: +66 (74 ääntä)
      Oranssi valas: Siis mitä hittoa? Tuo ei voi olla oikea Teemu. Kuulostaa joltain pahimman luokan elämänkoululaiselta. Ja ihan pihalla tilastotieteestä? Olen järkyttynyt!
      Teemu on ihan *kirjaimellisesti* elämänkoululainen, vaikka se elämä on ollutkin vähän monipuolisempi ja kansainvälisempi kuin nobody-elämänkoululaisilla. Korkein suoritettu koulutustaso peruskoulu. Kauppaopistossa oli kirjoilla muttei päässyt kovinkaan pitkälle saati valmistunut. Onnekseen Teemu oli äärimmäisen lahjakas ja menestynyt yhdessä asiassa ja panosti siihen täysillä, eikä jääkiekossa tarvinnut kirjaviisautta. Hieno ura omalla alallaan, siitä ei pääse mihinkään. Mutta kyllä se yleissivistyksen puute silti näkyy jutuissa. Ihan tuota samaa tasoa hänen kirjoituksensa usein ovat.

      Lainaa

    55. Digitaalinen majava 19.5.2023 8:46
      Tulos: +43 (55 ääntä)
      Oon sanonut täällä joskus ennenkin ja sanon nytkin, että en koskaan tule näin turhan paatuneen lihansyöjän näkökulmastakaan käsittämään tuota joidenkin vannoutuneiden lihansyöjien henkilökohtaista loukkaantumista kasvivaihtoehdoista. Ei vaan kerta kaikkiaan mene jakeluun, miten se voi ketään haitata, että on erilaisia vaihtoehtoja. Kyllä minä ainakin olen osannut valita niistä kaiken maailman resepteistä ja lähteistä ne, mitkä minua miellyttää. Itsekin kyllä syön ihan liikaa lihaa ja yritän tässä vähitellen vähentää, en kylläkään eettisistä syistä vaan ihan vaan terveydellisistä sekä myöskin ihan siitä tylsästä syystä, että kyllästyn helposti ruokiin, joten olisi kiva kun olisi enemmän vaihtelua siihen lihan mussuttamiseen. Tietenkin positiivinen lisä myös se eettisempi ruokavalio.

      Lainaa

    56. Tulos: -16 (40 ääntä)
      Enpä usko että prosessoidun lihan korvaaminen prosessoiduilla kasviksilla on ihmiskunnan pelastus. Siis kemiallisesti prosessoidusta puhuttaessa. Katselkaapa kaupan vegaanihyllyssä tuoteselosteita. On joutunut jotkut kokit kaatamaan kattilaan kaikki siivouskomerosta löytyvät purnukat saadakseen papusopasta myyntiartikkelin. Kaupungeissa ei ehkä ole mitään mahdollisuutta syödä terveellisesti. Maalla voi kasvattaa omat biodynaamiset herneet ja savustaa pihaan eksyneen metsäkauriin pohkeet ja niistä tarpeista syntyy takuulla maistuva hernekeitto jossa ainoana lisäaineena tarvitaan Auran sinappia. Eikä tarvitse miettiä ollako vegaani vai eikö olla, vaan nauttia kohtuudella kaikista luonnon tarjoamista menuvaihtoehdoista.

      Lainaa

    57. heimosenkeimo 19.5.2023 13:35
      Tulos: -22 (34 ääntä)
      Tässähän ei oikeesti ole kyse ihmisen terveydestä vaan eläinten oikeuksista ja ilmastonmuutoksesta. Viherhippien lonkerot yltää syvälle. Ei ketään oikeasti kiinnosta teidän terveytenne, minua ei kiinnnosta edes oma terveyteni ja aion jatkossakin syödä lihaa jokaisessa ruuassa.

      Lainaa

    58. Säväyttävä puuma 19.5.2023 20:27
      Tulos: +20 (26 ääntä)
      Legendaarinen "kasi" oli hyvä, todella hyvä, yhdessä asiassa. Mutta somessa on päässyt lähinnä laukomaan enempi huteja. Kukaan ei ole maailman kärkeä kaikessa. Temellä osaamispisteet meni ihan maksimilla jäkikseen. Ja se on ihan oikein ja hyvä hänelle.

      Lainaa

    59. Perkeet turskan 20.5.2023 12:45
      Tulos: +2 (18 ääntä)
      Kivasti siinä Jaana kertoi koko kansalle, että HÄNpä ei osaa maustaa EIKÄ valmistaa ruokaa. :)

      Lainaa

    60. Viisto ilves 20.5.2023 15:10
      Tulos: -18 (28 ääntä)
      Digitaalinen majava: Oon sanonut täällä joskus ennenkin ja sanon nytkin, että en koskaan tule näin turhan paatuneen lihansyöjän näkökulmastakaan käsittämään tuota joidenkin vannoutuneiden lihansyöjien henkilökohtaista loukkaantumista kasvivaihtoehdoista. Ei vaan kerta kaikkiaan mene jakeluun, miten se voi ketään [...]
      Vegaanien olen (uutisissa) nähnyt jopa protestoivan ravintolan avajaisia koska hui liharuokaa, joten toisten ruokavalioista loukkaantumisen ihmettelyä en aloittaisi lihansyöjistä. Pelkkä facessa paskan puhuminen ei paljoa vaadi.

      Lainaa

    61. Armeijan käynyt näätä 21.5.2023 10:08
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Perkeet turskan: Kivasti siinä Jaana kertoi koko kansalle, että HÄNpä ei osaa maustaa EIKÄ valmistaa ruokaa. 😊
      Ei kertonut. Sen sijaan sinä kerroit koko kansalle että et ymmärtänyt lukemaasi.

      Lainaa

    62. Kuukeri nelli 22.5.2023 5:15
      Tulos: -24 (26 ääntä)
      Letittämätön sitruuna: Jääkiekkoilijan logiikkaa parhaimmillaan! 1000 ihmisen satunnaisotos ei kerro mitään, eikä sen perusteella voi tehdä minkäänlaisia päätelmiä. 27 kaverin vastauksesta se totuus sen sijaan löytyy, ja tähän otantaan voi luottaa kuin vuoreen.
      No ei kyllä 1000 eikä 27 henkilön kyselyistä voi mitään päätellä

      Lainaa

    63. Rei'ikäs sateenvarjo 22.5.2023 12:22
      Tulos: +6 (18 ääntä)
      Letittämätön sitruuna: Seurasin keskustelua myös. Moneen, moneen kertaan sitä hänelle selitettiin ja hän vaan vänkäsi ja vänkäsi ja vänkäsi vastaan. Sitten lopulta yhtäkkiä yhteen viestiin vastasi, että "näin se näköjään on, taas opittiin uutta" ja "myönsi" virheensä, vain pyörtääkseen sanansa taas hetken kuluttua...
      No onpa kurjaa jos se sitten myöhemmin jatkui vielä noin, itse en nähnyt tuonne asti että olisi vetänyt sanansa takaisin.
      Mutta mikä tulee tuohon "vastaan vänkäämiseen", niin sen ei kyllä pitäisi olla yhtään paheksuttua, vaikka jostain syystä sitä pidetään huonona käytöksenä.
      Mietipä, että joku tulee sinulle selittämään jotain ihan örkin kuuloista juttua, tyyliin "päivä voi olla pitempi kuin vuosi". Tähän normaali ihminen reagoi ajattelemalla, että "ei pidä paikkaansa" tai "mikähän jekku tässä on".
      Mutta sitten kun tarpeeksi keskustelette asiasta (eli "vänkäät vastaan"), opit lisää. Päivä on se aika, joka planeetalta kuluu itsensä ympäri pyörähtämiseen, ja vuosi on se aika, joka planeetalta kuluu auringon kiertämiseen. Ja Venus-planeetta kiertää auringon ympäri nopeammin, kuin pyörähtää itsensä ympäri. Eli Venuksella päivä todellakin on pitempi kuin vuosi. Väite pitää paikkansa, vaikka se kuulostikin ensi alkuun järjettömältä.
      Jos sinun elämäntehtäväsi on kertoa ihmisille, että Venuksen päivä on pitempi kuin vuosi, niin tietysti turhaudut kaikkiin näihin "vastaan vänkääviin" ihmisiin, jotka eivät heti kättelyssä usko sinua. Mutta se "vastaan vänkääminen" on hyvä asia, koska se myös suojelee heitä väärältä tiedolta. Haluaisitko itse elää maailmassa, jossa ihmiset vastaavat "okei kiitos tiedosta, uskon sinua heti", kun heille kertoo maapallon olevan litteä? 

      Lainaa

    64. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Täysi peruna: Suurin osa soijasta kasvatetaan eläinten rehuksi, dorka. Jättämällä välieläimet pois soijaa kasvatettaisi vain murto-osa nykyisestä.
      Soijan kasvatuksessa vahingossa kuolevat hiiret ym pellon eläimet eivät myöskään poista sitä tosiasiaa, että samaan aikaan niitä tuotantoeläimiä kuolee miljoonittain ympäri maailmaa ja erittäin järjestelmällisesti.
       Niillä teetetään poikasia, jotka viedään heti pois jotta emältä saadaan mahd. kauan maitoa. Sikaloissa emäpossut seisovat kahlittuna kaltereihin joissa eivät mahdu edes kääntymään (tämä siksi etteivät vahingossa tallo possuja jotka käyvät nisällä) yms yms…
      Eli enemmän eläinten kärsimystä lihatuontanto silti aiheuttaa 😑

      Lainaa

    65. Tulos: -23 (25 ääntä)
      Teemu on täysin oikeassa siinä, että näitä ''kyselytuloksia'' ei ole millään tavalla uskominen. Kun valitaan etukäteen sopivasti suodatettu kohderyhmä, niin kyselyn tulokset voivat olla mitä vain, harvoin kuitenkaan se totuus. Siitä syystä isoimmissa asioissa ei haluta järjestää kansanäänestyksiä, on helpompi muokata mielipiteitä 'gallup-tuloksilla'' ja saada kansa uskomaan, että ''kyllä, tämä on se virallinen enemmistön mielipide''.

      Lainaa

    66. Tulos: -28 (30 ääntä)
      Kelpo kirjohylje: Lisäinfo viimeiseen mokaan: Teemu ei ole mikään random Teemu, vaan eräs jääkiekkoilija Selänne jonka joku ehkä saattaa tietää. Noista neronleimauksista tehtiin juttuja iltapäivälehtiinkin, joten en ymmärrä miksi Teemun identiteettiä ei suoraan tuotu ilmi täällä, kun se tekee mokasta pahemman / paremman. Kyseessä kuitenkin julkinen henkilö ja julkiset toilailut.
      Teemu on monessa asiassa täysin oikeassa ja hänen ulostulojaan on ollut ilo seurata, hänessä olisi ainesta politiikkaan.

      Lainaa

    67. Mietitty kobra 25.5.2023 0:27
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Käyttämätön marja: Se mitä fiksu häpeää typerys on samasta asiasta ylpeä. Pätee hyvin näihin fanaattisiin lihansyöjiin joille on kunnia-asia tukea eläinten kiduttamista ja tappamista sekä kiihdyttää ilmastonmuutosta. Puhun nyt nimenomaan näistä meuhkaajista jotka käyvät nettipalstoilla jotain pyhää sotaa [...]
      Eka kappale on ihan pätevä kyllä mutta miksi hitossa puutut toisten ruumiinrakenteeseen?

      Lainaa

    68. Ketterä peruna 26.5.2023 19:25
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Ihan tosissaan, Teemun ei kannata tuoda enempää julki kapasiteettiaan. Säilyisi edes jonkinkainen illuusio lapsuuden sankarista.

      Lainaa

    69. Vähemmän lihaa 30.5.2023 19:28
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Näkinkenkiä keräilevä alligaattori: Mitä sinä paasaat, ei kenenkään tarvitse luopua lihansyönnistä KOKONAAN. Ei se ole fiksu päämäärä. Juur katsoin dokumentin, jossa todettiin, että 75-80% vegaaneista luopuu veganismista jossain vaiheessa, monet terveyssyistä. Jo pieni lisä vaikkapa kalaa auttaa. Ei ole joko naudanpihvejä aamiaiseksi mättäviä keijoja [...]
      Täsmälleen noin. Fanatismi on aina pahasta. On aivan selvää, että lihaa syödään keskimäärin aivan liikaa. Se ei silti tarkoita sitä, että ihmisten pitäisi siirtyä syömään pelkkää kasvisruokaa. Riittää, että vaihtaa osalla aterioista kokonaan kasvisruuaksi ja lopuissa vähentää lihan määrää. Esim. jauhelihakastikkeen voi korvata jauheliha-linssikastikkeella. Juhlaruokana lihaa voi hyvin tarjota, jos haluaa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: gallup, kasvikset, kasvisruoka, kysely, liha, mielipidemittaus, otanta, otos, ruoka, ruokavaliot, teemu selänne, tilastot, tilastotiede, tutkimus, vegaanit