Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Viisukrapula

Viisufanit vaativat selityksiä: "Tässä on liikaa sattumia ja tulos tullaan perumaan".

Saimme Euroviisuista enemmän materiaalia, kuin mistään yksittäisestä tapahtumasta koskaan aiemmin. Aiheesta on tänään useampi julkaisu, ettei sitä tarvitse ruotia viikosta toiseen. Emme millään pysty julkaisemaan kaikkea, mutta kiitämme kaikkia valppaita lukijoitamme aktiivisuudesta. 🟢

Viisukrapula

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 73 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +175 (199 ääntä)
      Och samma på svenska.

      Lainaa

    2. Tulos: +404 (444 ääntä)
      Muakin ärsyttää, mutta eiköhän riitä että ollaan pettyneitä juryn paskaan makuun.

      Lainaa

    3. Opettava sika 16.5.2023 0:11
      Tulos: +311 (333 ääntä)
      Mutta oltiin eka natossa ☝️

      Lainaa

    4. Mukava maksamakkara 16.5.2023 0:11
      Tulos: +119 (125 ääntä)
      Mitä ne on, Marika? Jatka nyt lause loppuun.

      Lainaa

    5. Tornipöllö 16.5.2023 0:15
      Tulos: +385 (395 ääntä)
      Kyllähän tuo Loreenin viisuvoitto on poikinut kaikenlaista kritiikkiä ja korruptioepäilyä, mutta en kyllä osannut odottaa Markuksen illuminatikorttia.

      Lainaa

    6. Eka pussieläin 16.5.2023 0:23
      Tulos: +140 (194 ääntä)
      kyllähän tuo on ihan mahdollista että juryt otti huomioon ensi vuoden abban 50-vuotisjuhlavuotta. mikä on sinänsä aika.. moista. Mutta ihan ilman illuminatia oltais tästäkin selvitty :D en oo mikään viisufani niin en oikeen ymmärrä koko skeneä. mutta jotenkin tuntuu että koittais päättää nyt onko se suosio- vai laulukilpailu. tuntuu että tommonen suosiokilpailu olis menestyksekäs nyt kun oli kunnon käärijä-mania päällä. niin siksi tuntu että sen ois kuulunut voittaa kun sai ihmiset puolelleen. mutta onhan se nyt ihan päivänselvää että tuo ruotsalainen laulaa helvetin paljon paremmin (tai käärijä huonommin), vaikka itselläkin sympatiat käärijän puolella, jotenkin paljon mieleenpainuvampi on tuo esiintyminen ja meininki.

      Lainaa

    7. Tormakka unikeko 16.5.2023 0:32
      Tulos: +120 (134 ääntä)
      Joillakin menee tunteisiin niinkuin toiseen tai kolmanteen potenssiin. Voikait sitä olla pettynyt mutta ehkä nyt ei ihan noin sienissä tarvi olla tai ottaa H-korttia esiin.

      Lainaa

    8. Johdoitettu pähkinä 16.5.2023 0:42
      Tulos: -29 (177 ääntä)
      Mulla alkaa jo Käärijä jutut tuleen korvista.

      Lainaa

    9. Varpaaton hylje 16.5.2023 0:45
      Tulos: +127 (139 ääntä)
      Oisko kellään tarjota Markukselle vähän lisää folioo hattuun? Mä luulen et nenänpää näkyy vielä

      Lainaa

    10. Sujuva makkara 16.5.2023 1:06
      Tulos: +172 (178 ääntä)
      Saakohan sitä foliota vihreänä? Sopis teemaan.

      Lainaa

    11. Tulos: -64 (102 ääntä)
      Loreen voitti tätä it. Hän on ainoa kenen kappaleen olen kuullut ja se on ihan ok. Muista en voi sanoa mitään. Harmi ettei voitto tullut Suomeen. Kaikilla näytti kisoissa olevan kivaa js se kai siellä on tarkoituskin.

      Lainaa

    12. Saatanan vajaaälyinen lehmä 16.5.2023 1:50
      Tulos: +173 (179 ääntä)
      "Kuuli luotettavalta taholta" = houraili itsekseen pimeässä vessassa.

      Lainaa

    13. Kömpelö piikkisika 16.5.2023 3:16
      Tulos: +157 (167 ääntä)
      Nyt kiinnostaisi tietää minkälaiseen Illuminatin 4D-shakki- suunnitelmaan kuuluu Ruotsin Euroviisuvoitto.... "Lahjo poliitikot" "Edistä ilmastonmuutosta ja luontokatoa" "Ohjaa sotaa ukrainassa" "Järjestä Ruotsin Euroviisuvoitto"

      Lainaa

    14. Saastunut vuohi 16.5.2023 4:11
      Tulos: +125 (131 ääntä)
      Aivan parasta paskaa kerta toisensa jälkeen kun ehkä värikäskin keskustelu kääntyy henkilöön kun argumentit loppuu ja hihat palaa :D ´Ja kukahan sä sit oot?`

      Lainaa

    15. Kylän kaunein majava 16.5.2023 4:19
      Tulos: +49 (59 ääntä)
      Saastunut vuohi: Aivan parasta paskaa kerta toisensa jälkeen kun ehkä värikäskin keskustelu kääntyy henkilöön kun argumentit loppuu ja hihat palaa 😁 ´Ja kukahan sä sit oot?`
      "Italiassa" sitten olit ihan. Muka. 😁

      Lainaa

    16. Sanoiko joku henkilö 16.5.2023 6:08
      Tulos: +105 (121 ääntä)
      No tottahan se on että käärijän biisiä kuunnellaan maailmanlaajuisesti. Kyllä muakin harmitti sen päivän, että tylsä kappale voitti, vaikka Loreen osaakin laulaa. Ei sitä enää kannata murehtia kun sille ei enää mitään voi.

      Lainaa

    17. Tuota pikaa kettu 16.5.2023 6:28
      Tulos: -60 (86 ääntä)
      Odotan tämänkin kommenttiosion täyttyvän ihme selityksillä ja valituksilla Ruotsin voittoon liittyen.

      Lainaa

    18. Vastarannan kiiski 16.5.2023 6:46
      Tulos: +89 (101 ääntä)
      Mikä on HITLER VITTU? Onko siinä esim. karvoitus ajeltu saman tapaan kuin sama nimeä kantaneella valtakunnanjohtajalla huulen yläpuolinen alue vai mitä?

      Lainaa

    19. Naulaton manaatti 16.5.2023 6:59
      Tulos: +86 (92 ääntä)
      "...johonkin saatanaan HITLER VITTU!" Nyt on ankaraa tilitystä :D

      Lainaa

    20. Rei'ikäs sateenvarjo 16.5.2023 7:19
      Tulos: +20 (94 ääntä)
      Sanoiko joku henkilö: No tottahan se on että käärijän biisiä kuunnellaan maailmanlaajuisesti. Kyllä muakin harmitti sen päivän, että tylsä kappale voitti, vaikka Loreen osaakin laulaa. Ei sitä enää kannata murehtia kun sille ei enää mitään voi.
      Miksi kaikki jauhavat tuota, että "osaahan se kyllä laulaa" ja "oli niin lauluteknisesti vaativa biisi"? Ei pidä paikkaansa.
      Se video, minkä minä katsoin Loreenin viisukappaleesta, niin eihän se pysynyt siinä edes nuotillaan! Ja sikstoisekseen, kaikkia "haastavampia" nuotteja pohjustetaan juuri sitä "haastavaa" paikkaa kohti, eli nekin on tehty mahdollisimman helpoksi laulaa. Joo, onhan hän varmasti ammattilaulaja ja on käynyt lauluopetuksessa, se on selvää. Mutta ei hän kyllä mikään ihmeellinen kyky ole muihin ammattilaulajiin verrattuna.
      Ja Markus, vaikka paskaa jauhaakin, nosti esiin hyvän huomion tuosta, miten järjestäjät tarttuivat nyt tilaisuuteen edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa antamalla Loreenille säälivoiton jo toista kertaa, jotta viisujen kahdesti voittaminen ei olisi enää ainoastaan miehen saavutus.

      Lainaa

    21. Suuri majava 16.5.2023 7:48
      Tulos: +56 (80 ääntä)
      Olen samaa mieltä että jokin on pielessä Euroviisuissa. Miksi Euroviisuissa mainostettiin Abban museota ja Abban jäsen oli mukana ohjelmassa?

      Lainaa

    22. Konstikas tomaatti 16.5.2023 8:08
      Tulos: +115 (141 ääntä)
      En tajua joidenkin raivoa Ruotsia kohtaan. Marika ei ole läheskään ainoa jonka olen nähnyt reagoivan noin. Ruotsi oli niitä harvoja maita, joiden raati antoi Käärijälle täydet 12 pistettä. Ruotsalaiset muutenkin tukivat Käärijää, sillä me saatiin ruotsalaisilta 12 pistettä myös puhelinäänistä. (Puhelinäänipisteitähän ei ohjelmassa eritelty miltä maalta tuli miten paljon, mutta jossain se julkaistiin, googlettamalla löytyy.) Joten Ruotsiltahan me saatiin ehdokkaallemme ihan täysi tuki, ei ole heidän vika miten eri maiden tuomaristot äänestivät. Jos jollekin haluaa olla ärsyyntynyt niin oikea osoite on raadit (mukaan lukien Suomen raati!) jotka äänestivät noin tylsälle kappaleelle noin huiman etumatkan ettei yleisön äänillä ollut enää merkitystä, tai systeemi joka antaa pikkuruisille raadeille yhtä suuren painotuksen kuin miljoonille maksaville äänestäjille.

      Lainaa

    23. Tohlo hedelmä 16.5.2023 8:35
      Tulos: +45 (57 ääntä)
      Nyt mä pelkäänkin jo tätä maailmaa-aa-aa-aaa

      Lainaa

    24. Salamannopea tyyny 16.5.2023 8:39
      Tulos: +118 (134 ääntä)
      Lähinnä aloin miettimään että mitä järkeä on edes pitää katsojien äänestystä jos eniten katsojilta ääniä saanut ehdokas ei voita. Jos kerran "raatien" äänet ovat painavampia niin eihän sillä ole mitään merkitystä kenelle itse äänensä antaa. Tuntuu todella hölmölle systeemille, kun vielä mainostetaan että katsojien ääni ratkaisee, vaikkei se mitään ratkaisekaan.

      Lainaa

    25. Rei'ikäs sateenvarjo 16.5.2023 8:54
      Tulos: +29 (49 ääntä)
      Salamannopea tyyny: Lähinnä aloin miettimään että mitä järkeä on edes pitää katsojien äänestystä jos eniten katsojilta ääniä saanut ehdokas ei voita. Jos kerran "raatien" äänet ovat painavampia niin eihän sillä ole mitään merkitystä kenelle itse äänensä antaa. Tuntuu todella hölmölle systeemille, kun vielä [...]
      Ja olenko väärässä, vai maksetaanko noille tuomareille siitä, että tulevat tuomaroimaan tapahtumaa? Katsojat sen sijaan maksavat siitä, että saavat äänestää.

      Lainaa

    26. Varastoitu herukka 16.5.2023 8:58
      Tulos: -107 (129 ääntä)
      Rei'ikäs sateenvarjo: Miksi kaikki jauhavat tuota, että "osaahan se kyllä laulaa" ja "oli niin lauluteknisesti vaativa biisi"? Ei pidä paikkaansa. Se video, minkä minä katsoin Loreenin viisukappaleesta, niin eihän se pysynyt siinä edes nuotillaan! Ja sikstoisekseen, kaikkia "haastavampia" nuotteja pohjustetaan juuri sitä "haastavaa" [...]
      No tämä käärijä ei osaa laulaa, ei räpätä eikä kielikään mahdu suuhun, muuta ei osaa puhua kuin hokea sitä naisen elimen nimeä, josta luultavasti on meidän kiusaksi maailmaan putkahtanut. Loren on huippuhieno tähän käärijään verrattuna.

      Lainaa

    27. Johtava kobra 16.5.2023 9:14
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      HITLER VITTU!

      Lainaa

    28. Itseasiassa 16.5.2023 9:17
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Mikä on HITLER VITTU? Onko siinä esim. karvoitus ajeltu saman tapaan kuin sama nimeä kantaneella valtakunnanjohtajalla huulen yläpuolinen alue vai mitä?
      Onkohan se brasilialainen vahaus hyvin pienellä kiitoradalla? Parempi varmaan kysyä illuminatilta, ne tietää.

      Lainaa

    29. Tulos: +15 (93 ääntä)
      Miksi ihmiset on Ruotsalaisille vihaisia? Mä en käsitä sitä millään tasolla. Ruotsi antoi Suomelle 12 sekä raadilta, että yleisöltä. Yhteensä siis 24 joka on absoluuttinen maksimi. Suomalainen yleisö antoi puolestaan ainoana maana Ruotsille 0 pistettä. Mehän tässä inhottavasti yritettiin taktikoida ja annettiin pahimmalle kilpailijalle 0 pistettä. Ruotsi ei tehnyt mitään väärin kun taas me tehtiin. Sitten vielä haukutaan Ruotsia ja Ruotsalaisia. Miten voi joku laulukilpailu sekoittaa ihmiset näin täysin.

      Lainaa

    30. Valittu mestari 16.5.2023 9:53
      Tulos: +39 (51 ääntä)
      En olisi uskonut että jonakin päivänä Euroviisuihin liitetään salaliittoteorioita.

      Lainaa

    31. Vauhdikas puhveli 16.5.2023 10:30
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Käärijästä on kuultu enemmän kuin susta, jopa ESPANJASSA!

      Lainaa

    32. Pilkuntarkka alokas 16.5.2023 10:42
      Tulos: +77 (79 ääntä)
      Valittu mestari: En olisi uskonut että jonakin päivänä Euroviisuihin liitetään salaliittoteorioita.
      Luin eilen Facebookissa jonkun katkeran britin kommentin, että Ruotsi ja Suomi pääsivät johtosijoille NATOn takia. 😆

      Lainaa

    33. Tulos: +70 (74 ääntä)
      Eka pussieläin: kyllähän tuo on ihan mahdollista että juryt otti huomioon ensi vuoden abban 50-vuotisjuhlavuotta. mikä on sinänsä aika.. moista. Mutta ihan ilman illuminatia oltais tästäkin selvitty :D en oo mikään viisufani niin en oikeen ymmärrä koko skeneä. mutta jotenkin tuntuu että koittais päättää nyt onko se suosio- vai [...]
      Song contest eikä singing contest. Eli se että joku laulaa paremmin, ei vielä tarkoita että pitäisi voittaa.

      Lainaa

    34. Tulos: +64 (70 ääntä)
      Oli kyllä huvittava se tilitys mitä Ruotsin jotkut asiantuntijat oli antaneet. Jotain tyyliin ”suomalaiset ovat junttikansaa koska eivät antaneet ✨yhtäkään✨ pistettä Ruotsille” 🙄😂 Mitä ihmettä, tehän voititte??

      Lainaa

    35. Tulos: +57 (69 ääntä)
      Konstikas tomaatti: En tajua joidenkin raivoa Ruotsia kohtaan. Marika ei ole läheskään ainoa jonka olen nähnyt reagoivan noin. Ruotsi oli niitä harvoja maita, joiden raati antoi Käärijälle täydet 12 pistettä. Ruotsalaiset muutenkin tukivat Käärijää, sillä me saatiin ruotsalaisilta 12 pistettä myös [...]
      Jos tässä nyt lähetään pienelle salaliittoteoriamatkalle, niin voihan asian kääntää niinkin, että kun Ruotsissa pelättiin tai "pelättiin" sitä, että Käärijä vie voiton, niin annetaankin hälle täydet pojot (ainakin raadin puolesta), niin ei sitten tartte suomalaisten itkeä samaan tyyliin, kuin mitä ruotsalaiset tekevät nyt: EMME SAANEET SUOMELTA PISTEEN PISTETTÄ! Osaahan Loreen laulaa, siittä ei ole kyse, biisi oli vaan ylitylsä, se lattialla pyöriminen on nähty jos Euphorian aikoihin. Liian siisti kappale, jos nyt niin voi sanoa. Kyllähän se päähän otti, että Käärijä jäi toiseksi, mutta näillä mennään. Eipä muuten taida Loreenin kappale soida NHL:ssä, kuten teki Käärijän veisu viimeyönä?

      Lainaa

    36. Tulos: +14 (26 ääntä)
      Hitler vittu... Otan tän käyttöön, kiitos.

      Lainaa

    37. Väsymätön banaani 16.5.2023 12:47
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Zekko: Miksi ihmiset on Ruotsalaisille vihaisia? Mä en käsitä sitä millään tasolla. Ruotsi antoi Suomelle 12 sekä raadilta, että yleisöltä. Yhteensä siis 24 joka on absoluuttinen maksimi. Suomalainen yleisö antoi puolestaan ainoana maana Ruotsille 0 pistettä. Mehän tässä inhottavasti yritettiin [...]
      Miten niin taktikoida? Olisiko meidän muka pitänyt Ruotsia äänestää vain koska naapurimaa? Loreenin biisi oli mielestäni ihan tavallista sarjatuotantopoppia. Olihan se ihan hyvä, joo, mutta ei mitään erityistä. Ja niin taisi suomalaisten enemmistökin ajatella. Oma suosikkini kun Käärijää ei lasketa, oli Portugali tai Norja.

      Lainaa

    38. Tulos: -28 (40 ääntä)
      Aika paljon on saanut lukea kommentteja että Ruotsin voitto oli salaliitto koska nyt on Abban viisuvoiton 50. juhlavuosi. No mitä sitten olisi pitänyt tehdä? Sulkea Ruotsi pois kilpailusta vai?

      Lainaa

    39. Eläinrakas krokotiili 16.5.2023 13:01
      Tulos: +41 (53 ääntä)
      Zekko: Miksi ihmiset on Ruotsalaisille vihaisia? Mä en käsitä sitä millään tasolla. Ruotsi antoi Suomelle 12 sekä raadilta, että yleisöltä. Yhteensä siis 24 joka on absoluuttinen maksimi. Suomalainen yleisö antoi puolestaan ainoana maana Ruotsille 0 pistettä. Mehän tässä inhottavasti yritettiin [...]
      Nyt on vähän vielä lisää foliohatuille tarvetta. Jokainen äänestää Euroviisuissa itse sitä, mistä kappaleesta pitää eniten ja minkä haluaisi voittavan. Aikamoista salaliittoilua, että suomalaiset olisi nyt jotenkin hirveitä ja yrittivät "taktikoida" olemalla äänestämättä Ruotsin kappaletta - koska kaikki äänestivät omasta mielestään parasta kappaletta, joka ei nyt millään mittapuulla ollut suurimman osan mielestä Tattoo, josta olen itsekin aivan samaa mieltä.
      Jos olisin jaksanut äänestää (lue, poistaa maksullisten viestien/puheluiden eston ajoissa), oma ääneni olisi mennyt Czechialle, koska yksinkertaisesti se nyt vaan oli oma henk.koht. lemppari tämän vuoden Euroviisuissa, niin musiikkivideonsa, live-esityksensä, merkityksensä, että ihan itse biisin takia.

      Lainaa

    40. Tulos: -3 (33 ääntä)
      Eläinrakas krokotiili: Nyt on vähän vielä lisää foliohatuille tarvetta. Jokainen äänestää Euroviisuissa itse sitä, mistä kappaleesta pitää eniten ja minkä haluaisi voittavan. Aikamoista salaliittoilua, että suomalaiset olisi nyt jotenkin hirveitä ja yrittivät "taktikoida" olemalla äänestämättä Ruotsin kappaletta - koska kaikki [...]
      No joo, ehkä siinä ei ollut Suomalaisten suunnasta taktikointia. Suomi vain sattui olemaan ainoa maa joka jätti Ruotsin nollille. Lähinnä halusin tuoda esiin, että kaikki katkeruus ja viha Ruotsia tai Ruotsalaisia kohtaan on täysin turhaa heidän annettuaan meille totaaliset maksimipisteet. Eihän ne olisi mitään enempää voineet meidän hyväksi tehdä- Turhahan se on toki Ruotsalaistenkaan mitään itkeskellä kun kerran voittivat, mutta heidän suunnaltaan epäilykset ovat edes jollain tasolla ymmärrettäviä. Kyllähän se vähän taktikoinnilta näyttää, kun ennakkoon oletettu pahin kilpakumppani on AINOA maa joka ei anna pisteitä.

      Lainaa

    41. Tulos: +47 (55 ääntä)
      Jos jotain on pakko kritisoida, niin järjestelmää, jossa tuomariston äänet painaa saman verran kuin yleisön äänet. Muuten ei ehkä tarvitse enää sanoa aiheesta mitään. Chachacha.

      Lainaa

    42. Tulos: -6 (38 ääntä)
      Ei Käärijästä mitään mielipidettä suuntaan tai toiseen, tai Ruotsin ehdokkaasta. Haluan sen sijaan kiittää Feissarimokia siitä, että julkaisivat koko hoidon kerralla eivätkä jatkaneet viikkotolkulla. Alkaa vähäsen riittää. Miksi kaikki ovat tästä seonneet? Hyvä ettei Suomi voittanut, sitten ne pippalot pitäisi järjestää itse, ja tuleva hallitus on juuri innostunut leikkaamaan Yleltä, eli milläköhän varoilla se onnistuisi?

      Lainaa

    43. Mäntylahti-Piiras 16.5.2023 15:02
      Tulos: -47 (61 ääntä)
      Euroviisut pitäis kieltää, yhtä vitun sirkusta jolla ei ole musiikin kanssa mitään tekemistä, eikä sitä vitun hehkutusta edes pääse pakoon kun sitä pakkosyötetään joka vitun tuutista.

      Lainaa

    44. Letittämätön sitruuna 16.5.2023 15:18
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Eka pussieläin: kyllähän tuo on ihan mahdollista että juryt otti huomioon ensi vuoden abban 50-vuotisjuhlavuotta. mikä on sinänsä aika.. moista. Mutta ihan ilman illuminatia oltais tästäkin selvitty :D en oo mikään viisufani niin en oikeen ymmärrä koko skeneä. mutta jotenkin tuntuu että koittais päättää nyt onko se suosio- vai [...]
      Eurovision Song Contest. Eli nimensä mukaan se on laulukilpailu (song contest). Sana laulu viittaa tässä kappaleeseen, ei laulamiseen, koska muuten se nimi olisi singing contest (laulamiskilpailu).
      Kappaleen siis pitäisi olla tärkein, ei lauluteknisen suorituksen.

      Lainaa

    45. Kätsy kauris 16.5.2023 15:53
      Tulos: +45 (51 ääntä)
      Rei'ikäs sateenvarjo: Miksi kaikki jauhavat tuota, että "osaahan se kyllä laulaa" ja "oli niin lauluteknisesti vaativa biisi"? Ei pidä paikkaansa. Se video, minkä minä katsoin Loreenin viisukappaleesta, niin eihän se pysynyt siinä edes nuotillaan! Ja sikstoisekseen, kaikkia "haastavampia" nuotteja pohjustetaan juuri sitä "haastavaa" [...]
      No osaahan se laulaa ja edellinen voittobiisi oli ihan hyvä osoitus siitä. Tämänkertainen valitettavasti ei ollut. Euphorialle häviäminen ei harmittaisi yhtään mutta kun biisinä on "sama kuin viimeksi mutta laimeampi ja ilman sitä koukkua" niin kyllähän se väkisin herättää miettimään että millähän ihmeen järjellä se muka ansaitsi ennätyspisteet juryiltä.

      Lainaa

    46. Tulos: +57 (65 ääntä)
      Nimenomaan ruotsalaisten jälkipuinnit ovat saaneet minun ketutuskäyräni nousemaan Ruotsia ja ruotsalaisia kohtaan. Minäkään en äänestänyt Ruotsia, koska Euroviisuissa mielestäni oli kymmenen Ruotsia parempaa ehdokasta. Itse asiassa äänestin Norjaa ja Norjan jälkeen olisin äänestänyt ainakin Sveitsiä, Tsekkiä ja Saksaa. Mutta niin me ollaan nyt Ruotsin isoimpien lehdistöjen mielestä entisen Ruotsin valtakunnan itäosan kateellista ja tomppelia kansaa, jolla on huono musiikkimaku- ja tietämys ja joka ansaitsi raatien ohjaileman häviön luonteemme takia. Sanatarkkoja lainauksia Ruotsin uutisista.

      Lainaa

    47. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Harm: Song contest eikä singing contest. Eli se että joku laulaa paremmin, ei vielä tarkoita että pitäisi voittaa.
      Lisäksi virallisissa kriteereissä on äänen lisäksi (jonka perusteella voitto ei menisi Suomeen eikä Ruotsiin kumpaankaan) mm. lavashow ja esityksen omaperäisyys ja taiteelliset kriteerit. Pakko sanoa, että mielestäni Loreenin esitys ei näihin sopinut ja kisassa oli Suomen lisäksi monia muitakin esityksiä, jotka sai virallisiin kriteereihin nähden ihmeellisen huonot raatipisteet. Tosin ainahan ne suosii turvallisia ja helposti markkinoitavia popbiisejä, joita ruotsi on hyvä tehtailemaan.

      Lainaa

    48. Tulos: -46 (62 ääntä)
      Tottakai toivoin Suomen voittavan, mut onhan Käärijän biisi oikeesti ihan järjetöntä paskaa. Erottui joukosta joo, mut voitaisko ensi vuonna lähettää Suomea edustamaan joku artisti, josta voisi olla ylpeä sanoessaan olevansa samasta maasta? Oon ihan tyytyväinen jos Suomea ei jatkossa muisteta Cha cha chasta. Ennemmin Lordista.

      Lainaa

    49. Lattea maksamato 16.5.2023 22:17
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Sen verran meni maku viisuista, että jätän jatkossa suosiolla väliin. Kuitenkin kansa on se, joka noita biisejä rallattelee ja fanittaa, joten olisi reilua, että kansa saa päättää.

      Lainaa

    50. Nätti puhveli 16.5.2023 22:33
      Tulos: -7 (9 ääntä)
      Tornipöllö: Kyllähän tuo Loreenin viisuvoitto on poikinut kaikenlaista kritiikkiä ja korruptioepäilyä, mutta en kyllä osannut odottaa Markuksen illuminatikorttia.
      Markuksen kommentti oli hyvä salaliittoteoriaparodia.

      Lainaa

    51. Moitteeton henkilö 16.5.2023 23:27
      Tulos: +35 (43 ääntä)
      Varastoitu herukka: No tämä käärijä ei osaa laulaa, ei räpätä eikä kielikään mahdu suuhun, muuta ei osaa puhua kuin hokea sitä naisen elimen nimeä, josta luultavasti on meidän kiusaksi maailmaan putkahtanut. Loren on huippuhieno tähän käärijään verrattuna.
      Miten niin hokee? En ole kuullut kertaakaan hänen suustaan mitään tuollaista. Tai ehkä kerran siinä videossa, jossa raivostui järjestelyjen pettämisestä, mutta se onkin yksi kerta enkä ole varma, tuliko se tietty sana siinä edes mainittua.
      Toinen pointti vielä. Kuinkahan monta kertaa Ruotsi on jättänyt Suomen kokonaan pisteittä? Turha ulista.

      Lainaa

    52. Alempi pelikaani 17.5.2023 2:49
      Tulos: -6 (20 ääntä)
      Älkää ihmiset maksako näille musiikin suoratoistopalveluille niin kauan kun ne pitävät valikoimassa artisteja/bändejä veristä sotaa käyvästä itänaapuristamme. Vaikka ette itse kuuntelisi näitä artisteja, jotkut luopiot niin takuuvarmasti tekevät, jolloin osa teidänkin rahoistanne menee venäjälle. Suoratoistopalvelut boikottiin.

      Lainaa

    53. Jäykkä sotilas 17.5.2023 4:30
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: Euroviisut pitäis kieltää, yhtä vitun sirkusta jolla ei ole musiikin kanssa mitään tekemistä, eikä sitä vitun hehkutusta edes pääse pakoon kun sitä pakkosyötetään joka vitun tuutista.
      Mä olen säästynyt. Tosin olen tarkoituksella vältellyt. En ole kuullut yhtäkään biisiä koko kisasta.

      Lainaa

    54. Tasoitettu tuhatjalkainen 17.5.2023 5:40
      Tulos: +11 (27 ääntä)
      Minä kyllä uskon, että jossain määrin on suomalaiset jättäneet äänestämättä Ruotsia ihan siitä syystä että tiedettiin olevamme kärkipaikasta taistelemassa juuri Ruotsin kanssa ja Käärijä nousi niin isoksi ja tykätyksi ilmiöksi, että on haluttu olla antamatta pahimmalla kilpailijalle ääniä. Ei tietenkään kaikki näin tee, mutta kyllä se äänestyskäyttäytymiseen vaikuttaa. Tyypillisestihän sekä Suomi että Ruotsi ovat yleensä antaneet toisilleen edes sen pari hassua pointsia surkeimpinakin vuosina, ja nyt yhtäkkiä Suomi oli AINOA kaikista maista jolta ei tullut ainoatakaan yleisöpistettä Ruotsille. Siitä voi miettiä todennäköisyyksiä tuollaiselle sattumalle. Aika naiivia kuvitella, että yhtäkkiä juuri nyt kukaan täällä ei siitä biisistä oikeasti tykännyt, ainoana kaikista maista. Mutta parempi kysymys on, että mitä sitten? Taktinen äänestäminen ei ole kiellettyä, jokainen saa ihan itse päättää millä perusteella äänensä antaa. Itse haluaisin ajatella tuon ilmiön ennemmin niin, että on oltu niin täysin oman maan ehdokkaan tukena ettei ole omalla äänellä haluttu äänestää sitä vastaan - ja vastaan äänestämistähän se on jos äänestää just sitä pahinta kilpailijaa silloin kun on oikeasti mahdollisuus voittaa - kuin minään Ruotsi-vihamielisyytenä.

      Lainaa

    55. Kulmaton herukka 17.5.2023 6:18
      Tulos: -10 (16 ääntä)
      Tuota pikaa kettu: Odotan tämänkin kommenttiosion täyttyvän ihme selityksillä ja valituksilla Ruotsin voittoon liittyen.
      Enkä ihan turhaan.. :)

      Lainaa

    56. Tulos: -23 (39 ääntä)
      Aina naurattaa, että joku ottaa nämä jokavuotiset renkutusrahastukset niin vakavasti, että viitsii soitella maksullisiin numeroihin äänestääkseen ja sen jälkeen käy läpi valtavia tunnekuohuja kun joku suomalainen nobody ei voittanut. Menestyvät muusikothan tuonne eivät lähde.

      Lainaa

    57. Mäntylahti-Piiras 17.5.2023 10:29
      Tulos: -21 (27 ääntä)
      Jäykkä sotilas: Mä olen säästynyt. Tosin olen tarkoituksella vältellyt. En ole kuullut yhtäkään biisiä koko kisasta.
      sanoin "hehkutus", en "biisit", vitun "käärijä sitä", "käärijä tätä", "ooks jo kuullu sen biisin?" "mitä tykkäsit biisistä?" "käärijä on jumala!"...

      Lainaa

    58. Piiritetty gerbiili 17.5.2023 13:06
      Tulos: +20 (28 ääntä)
      Nimesi: Aina naurattaa, että joku ottaa nämä jokavuotiset renkutusrahastukset niin vakavasti, että viitsii soitella maksullisiin numeroihin äänestääkseen ja sen jälkeen käy läpi valtavia tunnekuohuja kun joku suomalainen nobody ei voittanut. Menestyvät muusikothan tuonne eivät lähde.
      Ah juu, The Rasmus on täysin nobody, jota kukaan ulkomailla ei tiedä eikä tunne niiltä yhtäkään biisiä… Eikun hetkonen.

      Lainaa

    59. Tulos: -16 (24 ääntä)
      Salamannopea tyyny: Lähinnä aloin miettimään että mitä järkeä on edes pitää katsojien äänestystä jos eniten katsojilta ääniä saanut ehdokas ei voita. Jos kerran "raatien" äänet ovat painavampia niin eihän sillä ole mitään merkitystä kenelle itse äänensä antaa. Tuntuu todella hölmölle systeemille, kun vielä [...]
      Sitä järkeä, että jos raadit eivät olisi antaneet Ruotsille aivan niin huikeaa piste-eroa Suomeen, Suomi olisi voittanut yleisöäänten perusteella.
      Ruotsi sai raadeilta yhteensä 340 pistettä, Suomi 150, joten raatien Ruotsille antama piste-etu oli 190 pistettä. Katsojaäänestyksessä Suomi sai 376 pistettä, Ruotsi puolestaan 243. Katsojien Suomelle antama piste-etu oli siis vain 133 pistettä, mikä ei riittänyt kumoamaan raatien tulosta. Toisin sanoen lopputulos oli raatien kannan mukainen, koska raadit olivat yksimielisempiä Ruotsin paremmuudesta kuin katsojat Suomen paremmuudesta. Raatien äänet eivät ole yhtään sen painavampia kuin katsojienkaan.

      Lainaa

    60. Laajahko sakaali 17.5.2023 19:44
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Laura: Oli kyllä huvittava se tilitys mitä Ruotsin jotkut asiantuntijat oli antaneet. Jotain tyyliin ”suomalaiset ovat junttikansaa koska eivät antaneet ✨yhtäkään✨ pistettä Ruotsille” 🙄😂 Mitä ihmettä, tehän voititte??
      No tämä! Lisäksi vielä ruotsalaiset, jotka tulevat somessa kommentoimaan suomalaisiin euroviisuaiheisiin julkaisuihin tyyliin "We won. Get over it!", tai jotakin pilkallista. Miksi ihmeessä eivät vain pysy omissa piireissään ja iloitse voitostaan? Ovatko nämä ihmiset itsekin sitä mieltä, että eivät täysin ansainneet voittoaan, eivätkä siksi ole siitä niin ylpeitä, kuin muuten voisivat olla? Suomalaiset ovat ymmärrettävästä syystä katkeria (siis ne, jotka ovat), mutta ruotsalaisten puolesta moinen katkeruus on jo aika erikoista.
      Mikä on surullisempaa, kuin huono häviäjä? Huono voittaja.

      Lainaa

    61. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Laajahko sakaali: No tämä! Lisäksi vielä ruotsalaiset, jotka tulevat somessa kommentoimaan suomalaisiin euroviisuaiheisiin julkaisuihin tyyliin "We won. Get over it!", tai jotakin pilkallista. Miksi ihmeessä eivät vain pysy omissa piireissään ja iloitse voitostaan? Ovatko nämä ihmiset itsekin sitä mieltä, että eivät täysin ansainneet [...]
      Samaa meinasin aiemmin sanoa, mutten sitten viitsinyt. Ihmetyttää muutenkin tuo ruotsalaisten yleinen suhtautuminen Suomeen, maiden välisen historian huomioonottaen vähintäänkin kohteliaan ystävällinen suhtautuminen Ruotsin puolelta olisi aiheen. Sen sijaan tuntuu, että siellä tartutaan jokaiseen mahdollisuuteen väheksyä tai syytellä Suomea, milloin aihe on "Suomi ei edes olisi mitään ilman Ruotsia, sivistymättömät juntit" (tää kolonialismin oikeutus on harvinaisen paksua globaalissa mittakaavassa ja silti törmään siihen internetissä vähän väliä) "Suomen vika ettei Ruotsissa ehditty käydä kunnon keskustelua NATOsta" tai nyt "katkerat häviäjät surkealla musiikkimaulla kun ette hyväksy Loreenin voittoa".
      Itsekin olisivat varmasti nostaneet metelin, jos Loreen olisi hävinnyt Käärijälle vastaavalla suosiolla ja pisteytyksellä. 

      Lainaa

    62. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Kyllä ite ainakin oon sitä mieltä että käärijällä oli ihan paras lava show ja kaikki ihmiset ympäri eurooppaa tykkäs siitä! En kiellä etteikö Loreen ois ollut hyvä mutta mun mielestä suomi ois ansainnut tän voiton.

      Lainaa

    63. Äänioikeutettu muurahainen 18.5.2023 19:34
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      🇸🇪😡 🇫🇮😃

      Lainaa

    64. JokuTyperys 18.5.2023 19:38
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Suomi

      Lainaa

    65. Järvi Jyrkilehto 19.5.2023 4:11
      Tulos: -25 (27 ääntä)
      Saakatti: Muakin ärsyttää, mutta eiköhän riitä että ollaan pettyneitä juryn paskaan makuun.
      Joku sateenkaarijonne möykkää vihreässä bolerossaan, mutta revitään pelikalsarit kun ei tullut ensimmäiseksi? Euroviisut nyt on vähintään 99% rasvaripulia, mutta rajansa kaikella.

      Lainaa

    66. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Konstikas tomaatti: En tajua joidenkin raivoa Ruotsia kohtaan. Marika ei ole läheskään ainoa jonka olen nähnyt reagoivan noin. Ruotsi oli niitä harvoja maita, joiden raati antoi Käärijälle täydet 12 pistettä. Ruotsalaiset muutenkin tukivat Käärijää, sillä me saatiin ruotsalaisilta 12 pistettä myös [...]
      Suurin syy taitaa olla siinä miten ruotsalaismediassa on uutisoitu Suomesta aika ilkeään tapaan.

      Lainaa

    67. Tuijottava omena 21.5.2023 10:25
      Tulos: -5 (9 ääntä)
      Kulmaton herukka: Enkä ihan turhaan.. 😊
      Ja parku jatkuu... :)

      Lainaa

    68. Jaettu hyönteinen 24.5.2023 7:56
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Tane: Sitä järkeä, että jos raadit eivät olisi antaneet Ruotsille aivan niin huikeaa piste-eroa Suomeen, Suomi olisi voittanut yleisöäänten perusteella.Ruotsi sai raadeilta yhteensä 340 pistettä, Suomi 150, joten raatien Ruotsille antama piste-etu oli 190 pistettä. Katsojaäänestyksessä Suomi sai 376 pistettä, Ruotsi [...]
      Raadissa on viisi ihmistä, äänestäjiä on ööh monta ja painoarvo on sama.

      Lainaa

    69. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Opettava sika: Mutta oltiin eka natossa ☝️
      Nääh, 30 muuta maata ehti aiemmin.

      Lainaa

    70. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Tane: Sitä järkeä, että jos raadit eivät olisi antaneet Ruotsille aivan niin huikeaa piste-eroa Suomeen, Suomi olisi voittanut yleisöäänten perusteella.Ruotsi sai raadeilta yhteensä 340 pistettä, Suomi 150, joten raatien Ruotsille antama piste-etu oli 190 pistettä. Katsojaäänestyksessä Suomi sai 376 pistettä, Ruotsi [...]
      Vähän erikoinen viesti. En osaa sanoa kuinka moni katsoja yleensäkin äänesti viisuissa. Tämä varmaan vaihtelee maittain, mutta jos vaikka maan X raadissa oli 5 ihmistä, jotka antoivat Ruotsille 12 pistettä ja Suomelle ei yhtään. Samassa maassa X yleisö antoi 5 miljoonaa ääntä Suomelle, mutta ei Ruotsille yhtään, mikä johti siihen, että Suomi sai 12 pistettä, niin käytännössä 5 ihmisen raadin mielipide oli yhtä arvokas kuin 5 miljoonaa maan katsojan mielipide. Yhden raatilaisen merkitys siis oli yhtä kuin miljoonan katsojan. Eikö tämä tunnu sinusta epäoikeudenmukaiselta? Kyllä tätä on syytä kritisoida. Tehdäänkö viisuja kouralliselle raatilaisia per maa vai kymmenille miljoonille katsojille, joiden mielide voittajasta oli täysin selvä.

      Lainaa

    71. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Raadit ratkas voittajan (ehkä 200 ihmistä siis valitsi). Yleisön kymmenet miljoonat äänet vedettiin viemäristä alas.

      Lainaa

    72. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 30.5.2023 12:59
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      maklu: Raadit ratkas voittajan (ehkä 200 ihmistä siis valitsi). Yleisön kymmenet miljoonat äänet vedettiin viemäristä alas.
      No, pitää muistaa että yleisöäänissä Loreen oli kuitenkin kakkosena, ei kuudes, ei kolmastoista. Eli mun mielestä on liioittelua kuitenkaan sanoa, että äänet vedettiin alas viemäristä. Tämä tiivistää enemmän nykyaikaisen polarisoitumisen, että minun/meidän mielipide on se oikea, kun tällaisissa kisoissa joskus käy näin ja tulee tiukkoja tappioita. Kuitenkin keskustelu raatien tarpeellisuudesta tai ainakin raadin äänien painotuksen muuttamisesta on aiheellista, semminkin kun raadit näyttää suosivan naapureita tai ennakkosuosikkeja. Ja Suomen raati ei ole ollut tässä yhtään poikkeus aiempina vuosinakaan, ja kyllä meiltä olisi pitänyt muutama piste raadilta tulla myös Ruotsille tänä vuonna.

      Lainaa

    73. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Risa tyyny: Nimenomaan ruotsalaisten jälkipuinnit ovat saaneet minun ketutuskäyräni nousemaan Ruotsia ja ruotsalaisia kohtaan. Minäkään en äänestänyt Ruotsia, koska Euroviisuissa mielestäni oli kymmenen Ruotsia parempaa ehdokasta. Itse asiassa äänestin Norjaa ja Norjan jälkeen olisin äänestänyt ainakin [...]
      Ruotsin uutiset ovat aina samanlaisia kun puhutaan Suomesta... mikähän ihme siinä on että ruotsalaislehtien ensimmäinen reaktio mihinkään suomalaiseen on vittuilla?
      Esim. aina kun Suomi häviää esim. jääkiekossa Ruotsille ja "kehtaakin" näyttää tunteensa asiasta, ruotsalaislehdet repivät siitä otsikoita ja naureskelevat suomalaisten kustannuksella. Mutta heti kun he häviävät, he vetävät herneen nenään ja väittävät Suomen voittaneen vilpillä. On olemassa huonoja häviäjiä, mutta ruotsalaiset ovat myös huonoja voittajia...

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: abba, cha cha cha, euroviisut, käärijä, lahjonta, loreen, raati, ruotsalaiset, ruotsi, salaliittoteoria, äänestys, äänet