Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puskaradio suhisee, osa 40

On aika kapinoida Tikkurilan ylivaltaa vastaan.
Puskaradio suhisee, osa 40

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Abstrakti delfiini 27.6.2023 0:10
      Tulos: +315 (327 ääntä)
      Vinkatkaa Janinalle Petran serkku, se on juristi.

      Lainaa

    2. Tornipöllö 27.6.2023 0:14
      Tulos: +715 (719 ääntä)
      Meneekö multa nyt jotain ohi? Jos on kova kiire johonkin, niin eikö silloin nimenomaan juosta katsomatta taakse? Ja jos taas juoksee jotakin pakoon, niin eikö silloin vilkuilla välillä taakse että näkee, onko se takaa-ajaja edelleen kannoilla? Miksi Petri jäi hokemaan tuota kohtaa?

      Lainaa

    3. Joukkoon kuulumaton päärynä 27.6.2023 0:16
      Tulos: +100 (126 ääntä)
      Lääkkeet!

      Lainaa

    4. Tyylikäs herukka 27.6.2023 0:31
      Tulos: +556 (612 ääntä)
      Kaikkia ei tarvitse pelätä, mutta kyllä tää miesten ”aina saa syytteet jostain ilman syytä” paljastaa juuri ne, joita tosiaan kannattaakin varoa…

      Lainaa

    5. Internetitön mato 27.6.2023 0:38
      Tulos: -38 (124 ääntä)
      Hienoa Jani, osasit kirjoittaa biisin sanat (melkein oikein) omana juttunasi

      Lainaa

    6. Pyylevä siili 27.6.2023 0:52
      Tulos: +450 (482 ääntä)
      Oma ehdotukseni Petrin bussimatkan kulusta: Petri olisi kovasti halunnut jutella nuoren naisen kanssa, mutta nainen ei keskustelusta kiinnostunut. Petri ei ymmärtänyt vihjeitä jättää nainen rauhaan, vaan jatkoi yrityksiään. Bussipysäkin kohdalla naisen olo oli jo hyvin ahdistunut, ja kun hän huomasi, että Petri tulee perässä bussista ulos ja jatkaa jutun iskemistä, nainen päättää ottaa muutaman juoksuaskelen karistaakseen tämän kannoiltaan. Tuskimpa tässä sen kummempaa kävi.

      Lainaa

    7. Leikkisä peruna 27.6.2023 0:57
      Tulos: +250 (250 ääntä)
      Tota Petrin juttua jauhettiin muuten vielä 400 kommenttia! Ja Petri niissä kaikissa vänkäämässä vastaan.

      Lainaa

    8. Ajettu matelija 27.6.2023 0:59
      Tulos: +176 (178 ääntä)
      Leikkisä peruna: Tota Petrin juttua jauhettiin muuten vielä 400 kommenttia! Ja Petri niissä kaikissa vänkäämässä vastaan.
      Ihana persoona.

      Lainaa

    9. Laajahko haltija 27.6.2023 1:02
      Tulos: +108 (114 ääntä)
      Voi Petri rukkaa. Toivottavasti terapia ja lääkkeet auttaa pääsemään tapauksesta yli.

      Lainaa

    10. Tulos: +139 (149 ääntä)
      Eikö se pitäisi olla asianajajajannenanne

      Lainaa

    11. Vaikea sitruuna 27.6.2023 1:40
      Tulos: -119 (235 ääntä)
      Sinällään ymmärrän myös Petriä. Olen joutunut selittelemään matka-aikeitani eräälle naiselle, joka melko pelokkaana pysähtyi ja käski lopettaa seuraamisen. Meillä oli sama suunta, mutta en halunnut pelkän sukupuoleni vuoksi pysähtyä odottelemaan etumatkaa naiselle.

      Lainaa

    12. Ahdistava etana 27.6.2023 1:46
      Tulos: +121 (131 ääntä)
      Janina, mikä on niin kiireinen asia, ettet mitenkään ehtinyt googlata ”asianajaja Jyväskylä”?

      Lainaa

    13. Osuva pomelo 27.6.2023 1:59
      Tulos: -58 (70 ääntä)
      Tuho: Eikö se pitäisi olla asianajajajannenanne
      Asianajajananne?

      Lainaa

    14. Äksy roska 27.6.2023 4:12
      Tulos: +35 (51 ääntä)
      Osuva pomelo: Asianajajananne?
      Tapani Kansalainen - Kyttäjuttu
      "Hei olen asianajaja Janne, asianajajajanne
      Ajan asiaanne asianajajaannenanne".

      Lainaa

    15. Kumea ylioppilas 27.6.2023 4:59
      Tulos: +296 (326 ääntä)
      Äh, jäi kyllä inha olo Petristä. Heppu tuntee olonsa ”käytetyksi” vaikkei omaa koskemattomuutta rikottukaan tai siitä ollut edes uhkaa. Luulisi olevan jonkinlaista sympatiaa naiselle jos mielessä kävi tämän oikeasti pelästyneen tilannetta- sen sijaan pahoitetaan oma mieli. Osapuolten ”mitä jos”- tilanteet poikkeavat toisistaan jos ajatellaan pahinta. Nainen joutuu pelkäämään Petrin käyvän häneen käsiksi. Petri joutuu pelkäämään että hänet kuvitellaan stalkkeriksi tai päällekarkaajaksi, joka toki on ikävää muttei aseta todelliseen uhkaan.

      Lainaa

    16. Keksejä naposteleva muovipussi 27.6.2023 5:14
      Tulos: +167 (169 ääntä)
      Jäi vaivaamaan kuinka "elehditään paniikkia" 🤔

      Lainaa

    17. Tukintolvana 27.6.2023 6:11
      Tulos: +241 (257 ääntä)
      Petri on sarjassamme ihmiset, jotka eivät osaa katsoa asiaa toisen kannalta ja siten eivät ymmärrä empatiaa tai osaa käyttää sitä itsestään poikkeavia kohtaan. Oma napa ja kaltaisensa navat on ne ainoat empatian kohteet. Uhriutumisen ja itsesäälin sijaan Petri olisi voinut harmistua siitä, miten paljon naisoletetut ihmiset kohtaavat häirintää, kun tulee tällainen reaktio ihmisestä, joka ei (oletettavasti omien sanojensa mukaan) häiritse.

      Lainaa

    18. Höhlä hirvi 27.6.2023 6:41
      Tulos: +323 (329 ääntä)
      "häntä kiinnosti kännykkä ja korvakuulokkeet enemmän" kuin mikä? Petrin jutut kenties..

      Lainaa

    19. Tulos: +333 (341 ääntä)
      Petrin uhriutuminen kännykän ja kuulokkeiden käytöstä hänen huomioimisensa sijaan, sekä "diivamaisesti ohittamisesta" (mitä ihmettä??) viestii vähän siitä, että Petri on a) hyypiö ja b)yrittänyt tältä naiselta jo saada huomiota. Aina kannattaa juosta, jos yhtään tuntuu että joku ahdistava tyyppi lähtee seuraamaan, oli siihen muuta syytä kuin oma fiilis tai ei.

      Lainaa

    20. jukkapalmu 27.6.2023 6:51
      Tulos: -23 (45 ääntä)
      Eikös Vantaa nyt ole jo muutenkin aikalailla jaettu, mutta kolmeen osaan. Idässä ja lännessä on se paskaseutu ja keskellä missä on Pakkala, Tammisto ja Kartanonkoski on se paras osa Vantaasta. Helsingin lentokenttäkin on sopivasti siinä samassa.

      Lainaa

    21. Kilokalori 27.6.2023 7:06
      Tulos: +232 (242 ääntä)
      Alitajunta kertoi Petrille, että hän toimi väärin lässyttäessään tytölle, mutta koska Petrille tuli omasta touhusta paha mieli, alitajunta otti käyttöön kognitiivisen dissonanssin ja määritteli tytön toimet hassuksi. Kuulokkeet ja kännykkä, diivamainenkin, ja hah hah paniikissa lähti juoksemaan. Nainen tässä oli hassu, en minä!

      Lainaa

    22. Vihervä paimen 27.6.2023 7:28
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Internetitön mato: Hienoa Jani, osasit kirjoittaa biisin sanat (melkein oikein) omana juttunasi
      Kuinka niin omana juttunaan? Harva fb:n kommenttiketjuissa osaa edes kirjoittaa lainausta tai viitettä oikein.

      Lainaa

    23. Intolerantti paprika 27.6.2023 7:42
      Tulos: +151 (155 ääntä)
      "paniikkia elehtien", mutta "katsomatta taakseen" Nyt ei mielikuvitus keksi muuta, kuin koomiset heiluvat kädet.

      Lainaa

    24. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Tuo Tikkurilasta valittaminen tuli itsellä vastaan ensimmäistä kertaa kun seurasin keskustelua Vantaalle suunnitellusta raitiovaunusta. Sekin oli kyllä yhtä eeppistä sekoilua kuin Jokerista tai Tampereen Ratikasta. Yllättäen Tikkurilasta valittanut oli myös raitiovaunua vastaan koska verorahojahan ei saisi käyttää mihinkään, etenkään kuntaa kehittävään. Ilmeisesti Vantaalla on siis jotain reviiritietoista kyräilyä siitä, että miten ne verorahat siellä pitäisi jakautua. En sitten tiedä että onko se vain jonkun muutaman äkäisen ja äänekkään boomerin kehittämä juttu vai joku yleisempikin ilmiö?

      Lainaa

    25. Tulos: -35 (47 ääntä)
      Keksejä naposteleva muovipussi: Jäi vaivaamaan kuinka "elehditään paniikkia" 🤔
      Panikoivalla ihmisellä hengitys ja sydämenlyöntitiehys nopenee, liikkeistä tulee nopeita ja väkinäisiä, hikoiluttaa, etc.

      Lainaa

    26. Hintava monni 27.6.2023 8:01
      Tulos: 0 (20 ääntä)
      Tähän olisi hyvä se meemi "why are you running".

      Lainaa

    27. Joidenkin mielestä hylje 27.6.2023 8:15
      Tulos: +90 (98 ääntä)
      Petrin mielestä siis kaikki hölkkääjätkin vilkuilevat koko ajan taaksepäin, kun vain jotain pakenevat eivät niin tee.

      Lainaa

    28. Ympäripyöreä oppilas 27.6.2023 8:39
      Tulos: +42 (44 ääntä)
      Toj Karin: Panikoivalla ihmisellä hengitys ja sydämenlyöntitiehys nopenee, liikkeistä tulee nopeita ja väkinäisiä, hikoiluttaa, etc.
      Näinhän se on. 
      Tosin itselle tuota paniikkia auttaa krooninen myöhästely ja siitä johtuva kiire. 

      Lainaa

    29. Paperiton öykkäri 27.6.2023 8:51
      Tulos: +2 (14 ääntä)
      Internetitön mato: Hienoa Jani, osasit kirjoittaa biisin sanat (melkein oikein) omana juttunasi
      Feissarimokien arvoinen juttu tosiaan, hoh hoijaa.

      Lainaa

    30. Tulos: +123 (131 ääntä)
      Kumea ylioppilas: Äh, jäi kyllä inha olo Petristä. Heppu tuntee olonsa ”käytetyksi” vaikkei omaa koskemattomuutta rikottukaan tai siitä ollut edes uhkaa. Luulisi olevan jonkinlaista sympatiaa naiselle jos mielessä kävi tämän oikeasti pelästyneen tilannetta- sen sijaan pahoitetaan oma mieli. Osapuolten ”mitä [...]
        Aina kun joku kysyy "mitä saa enää tehdä", niin aika varmasti on tullut tehtyä jotain, mitä ei saisi tehdä. Miksi on ongelma, että toista kiinnostaa kuulokkeet, eikö se ole ihan tasan normaalia? Itse ainakin ilahdun, jos muut keskittyvät omiin asioihinsa ja sitten lehahtavat ohi, ei Suomessa julkisissa kulkuvälineissä mitään ystävyyssuhteita perusteta.
        Mutta olen havainnut, että elämäni miehillä -mieheni on mies, mutta niin ovat myös parhaat ystäväni -ei ole tällaisia ongelmia, he kun antavat muille anteliaasti omaa tilaa eivätkä ryttyile siitä. Kaikilla tuntemillani naisilla, minä mukaan lukien, on vähän ankeaa jos joku seuraa pimeällä liian lähellä -yhden takia olen joutunut soittamaan apua, kun "älä koske minuun" ei tehonnut. "Mutta en minä ole mikään raiskaaja, ihme meteli" selosti mies, kun täysin tuntemattomana oli kajonnut vaikka sanoin ettei. No, hyvä että meillä on puhelimet. (Soitin, huvittavasti, miespuoliselle ystävälleni ja laitoin kaiuttimeen "jos en sano olevani kotona, yksin ja kunnossa kymmenen minuutin sisään, soita poliisi". En edes hankkinut sille hiipparille mitään vaikeuksia, ja silti valitus kun ei saa tarttua tuntemattomiin).

      Lainaa

    31. Litteä roska 27.6.2023 9:28
      Tulos: -7 (15 ääntä)
      Mitä en ymmärrä? Jos Vantaa laitetaan Tuuskista poikki, lentoasemahan nimenomaan jää meille ei-tikkurilan puolella asuville.

      Lainaa

    32. Tupakaton maksamakkara 27.6.2023 9:30
      Tulos: +82 (86 ääntä)
      Hah, mulle kävi kerran oikeasti niinkuin Petri kuvitteli itselleen käyneen! Olin talvella kävelemässä töistä kotiin ja useamman metrin mua edellä käveli joku ehkä n. 15-vuotias. Käännyttiin samasta risteyksestä vähän hiljasemmalle kadulle, teini vilkaisi taakseen, näki että tulen samaa reittiä vieläkin, ja lähti juoksemaan. Itse pysähdyin vähäksi aikaa kännykkäni kanssa sinne risteykseen ja odotin että karkuun lähtenyt ehtii pois näköpiiristä. (En edes ole mitenkään pelottavan näköinen, 170 cm pitkä ja näytän kakaralta babyfaceni kanssa)

      Lainaa

    33. Itseasiassa 27.6.2023 9:54
      Tulos: +77 (77 ääntä)
      Leikkisä peruna: Tota Petrin juttua jauhettiin muuten vielä 400 kommenttia! Ja Petri niissä kaikissa vänkäämässä vastaan.
      Ehkä Petri ei muutenkaan ymmärrä jos joku on eri mieltä esim. bussissa tuntemattomien kanssa juttelusta.

      Lainaa

    34. Pahviton jyrsijä 27.6.2023 10:35
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Äksy roska: Tapani Kansalainen - Kyttäjuttu"Hei olen asianajaja Janne, asianajajajanneAjan asiaanne asianajajaannenanne".
      Pitäisikö tuo vika sana olla: asianajaja-Jannenanne

      Lainaa

    35. Vaikea sitruuna 27.6.2023 10:37
      Tulos: +28 (54 ääntä)
      Tupakaton maksamakkara: Hah, mulle kävi kerran oikeasti niinkuin Petri kuvitteli itselleen käyneen! Olin talvella kävelemässä töistä kotiin ja useamman metrin mua edellä käveli joku ehkä n. 15-vuotias. Käännyttiin samasta risteyksestä vähän hiljasemmalle kadulle, teini vilkaisi taakseen, näki että tulen samaa [...]
      Itelläkin ennen oli tapana pysähtyä ja antaa naisen mennä horisonttiin, mutta nykyään enää en vain viitsi, ja tulee yleensä harpottua ohi. Saapahan tuntea miltä tuntuu kävellä samaan suuntaan jonkun takana lähes samaa vauhtia.
      Itselle tulee stalkkeri olo siitä, jos tarkoituksella alan jättämään etäisyyttä, mutta aina kuitenkin uudelleen ilmestyn kävelemään jonkun taakse.

      Lainaa

    36. Syrjäytynyt peruna 27.6.2023 10:53
      Tulos: +83 (85 ääntä)
      Itseasiassa: Ehkä Petri ei muutenkaan ymmärrä jos joku on eri mieltä esim. bussissa tuntemattomien kanssa juttelusta.
      Eikös suomalaisten kirjoittamaton sääntö bussissa tuntemattomille jutteluun ole: pidä suusi kiinni. Kansainvälisesti voisikin sanoa bussietikettiin että "mind your own business".

      Lainaa

    37. Arkkienkeli 27.6.2023 11:10
      Tulos: -99 (101 ääntä)
      Maailmamme ja maamme ovat täynnä teinityttöjen kaltaisesti käyttäytyviä itkupillejä. Itkeminen netissä (jonka me vanhat IT-alan asiantuntijat loimme) tuntuu olevat elämää suurempi vaihtoehto.

      Lainaa

    38. It's a deal 27.6.2023 11:14
      Tulos: -11 (49 ääntä)
      Itseäni jyrsi aikoinaan, kun minulla oli sama matka nuoren naisen kanssa bussipysäkiltä kotitaloon, ja hän meni bussin ovelle seisomaan jo edellisen pysäkin kohdalla. Aina hän käveli kiiruhtaen ja vilkuili taakseen, jos en jäänyt pysäkille pariksi minuutiksi antamaan etumatkaa. Kerran sitten kaiveli kassiaan autosta noustuaan sen aikaa, että lähdin ekana ja olin normivauhdilla yli 100 metriä edellä pihaan saapuessani. Se on hankala, kun olet normaalisti nopeampi, mutta et niin paljon, että juoksematta ohittaisit jonkun, joka yrittää kävellä puolihölkkää.

      Lainaa

    39. Tulos: +106 (114 ääntä)
      Öm: Petrin uhriutuminen kännykän ja kuulokkeiden käytöstä hänen huomioimisensa sijaan, sekä "diivamaisesti ohittamisesta" (mitä ihmettä??) viestii vähän siitä, että Petri on a) hyypiö ja b)yrittänyt tältä naiselta jo saada huomiota. Aina kannattaa juosta, jos yhtään tuntuu että joku ahdistava [...]
      Tuli sama mieleen, että naisella ollut syytäkin karistaa Petri kannoiltaan.
      Kerran vilkuilin taakseni mahdollista seuraajaa, joka huomasi asian ja vaihtoi kadun toiselle puolelle osoittaakseen viattomuutensa. Arvostin.
      Olen todella monta kertaa saanut jonkun hyypiön seuraamaan perääni, niin että nykyään jos epäilen seuraamista niin pysähdyn itse ja odotan että tyyppi menee ohi. Jos ei mene, vaan tulee ahdistelemaan, niin käsken lopettaa seuraamisen, niin tylysti ja monta kertaa kuin tarvitsee, että vihdoin uskoo. Tai kännykkä valmiina uhkailen poliisilla. Tosin olen melko isokokoinen ja lihaksikas nainen (ja hidas juoksemaan), niin en (ehkä naiivisti) osaa pelätä suurinta osaa miehistä, ellei nyt sitten ole joku hervoton lihaskimppu, eikä ketään muuta lähietäisyydellä jolle voi hätätilanteessa huutaa apua. En kuitenkaan halua varauksetta suositella tätä strategiaa, sillä varsinkin pienikokoisemmalle ihmiselle saattaa olla turhan vaarallista, jos vastassa onkin tyyppi, joka käy päälle. 
      Nämä miehet jotka kovasti pahoittavat mielensä heihin kohdistuvista epäilyistä, eivät joko ymmärrä tai usko miten käsittämättömän yleistä naisten seuraaminen ja ahdistelu on. Ymmärrän että voi tuntua ikävältä kun tietää ettei aio tehdä mitään, mutta mistä se nainen voi tietää, että juuri sinä olet vaaraton? Ja miksi ei voisi nähdä vähän vaivaa turvallisuuden tunteen luomiseksi jos huomaa toisen olevan peloissaan, esimerkiksi pysähtyy hetkeksi ja antaa riittävästi etumatkaa, vaihtaa kadun toiselle puolelle, tai vaikka harppoo ohi niin että tilanne raukeaa nopeasti.

      Lainaa

    40. Mietitty tyyny 27.6.2023 12:06
      Tulos: +133 (137 ääntä)
      Kivi:   Aina kun joku kysyy "mitä saa enää tehdä", niin aika varmasti on tullut tehtyä jotain, mitä ei saisi tehdä. Miksi on ongelma, että toista kiinnostaa kuulokkeet, eikö se ole ihan tasan normaalia? Itse ainakin ilahdun, jos muut keskittyvät omiin asioihinsa ja sitten lehahtavat ohi, ei Suomessa julkisissa [...]
      Just. Näissä "en ole raiskaaja" -petreissä vituttaa myös se, että ikään kuin raiskaus tai päälle käyminen olisivat ainoita syitä vältellä ihmistä. Ikään kuin kaikkeen ei-toivottuun lähestymiseen olisi joku oikeus, kunhan ei käy päälle tai raiskaa.
      Kommenttien perusteella Petri vaikuttaa juuri siltä, että hän on luultavasti  yrittänyt lähestyä kanssamatkustajaansa omasta mielestään ystävällisesti mutta matkustajan mielestä häiritsevästi tai ärsyttävästi. Itse ainakin saattaisin juosta karkuun jo ihan vain siksi, että joku on ärsyttävä eikä tajua jättää rauhaan lievemmistä vihjeistä huolimatta. Ei siihen tarvita mitään fyysisen väkivallan uhkaa, jo pelkkä ärsyttävyys riittää. Toisten ihmisten aikaan ja psyykkiseen tilaan tunkeutuminen lässyttämällä on jo tarpeeksi häiritsevää.
      Tulee mieleen eräs tyyppi baarissa, joka tunkeutui seuraamme kun olin kaverin kanssa viettämässä iltaa. Keskeytti meidän keskustelun kesken lauseen ja alkoi selittää omaa juttuaan. Ei poistunut vaikka pyydettiin. Menin valittamaan baarimikolle että tuo asiakas häiritsee meitä, että voisiko sen poistaa. Tämä häiriköijä uhriutui siitä että ylireagoin koska "en edes ahdistellut teitä seksuaalisesti".... Ikäänkuin seksuaalinen ahdistelu olisi ollut ainoa validi syy reagoida, mutta toistuvat "painu nyt vittuun" -kehotusten kuuntelematta jättämiset ovat sitten ihan ok käytöstä.

      Lainaa

    41. Pistävä leijona 27.6.2023 12:59
      Tulos: +99 (105 ääntä)
      Arkkienkeli: Maailmamme ja maamme ovat täynnä teinityttöjen kaltaisesti käyttäytyviä itkupillejä. Itkeminen netissä (jonka me vanhat IT-alan asiantuntijat loimme) tuntuu olevat elämää suurempi vaihtoehto.
      Et kai juuri käyttänyt teinityttöjä vertauksena itkupilleihin? Taisitpa hyvinkin seksistisesti käyttää. Käyttäydyit siis varsin tyypillisen vanhan IT-alan asiantuntijamiehen tavoin?

      Lainaa

    42. Valittu mestari 27.6.2023 14:33
      Tulos: -103 (117 ääntä)
      Kyllä tuollaisia Petrin havaitsemia vauhkoja naisia on olemassa ja kaikenikäisissä ainakin pääkaupunkiseudulla. Lukeneet liikaa dekkareita tai katsoneet true crimea. Sitten jos joku kävelee samaan suuntaan, kyse ei voi olla muusta kuin vaanivasta raiskurista tai murhurista. Tosin Myyrmäessä on edelleen selvittämättä murhatapaus. Se antaakin aihetta pelkoon.

      Lainaa

    43. Kohotettu mäyrä 27.6.2023 15:27
      Tulos: -87 (99 ääntä)
      Piparjuuri: Tuli sama mieleen, että naisella ollut syytäkin karistaa Petri kannoiltaan. Kerran vilkuilin taakseni mahdollista seuraajaa, joka huomasi asian ja vaihtoi kadun toiselle puolelle osoittaakseen viattomuutensa. Arvostin.
      On tämä hieno yhteiskunta kun mies ei saa kadullakaan kävellä joutumatta todistamaan syyttömyyttään ohikulkijoiden mielikuvituksen tuotoksiin. Tiedän, ei sovi ideologiaan, mutta se mies luultavasti pelkäsi sinua enemmän kuin sinä häntä.

      Lainaa

    44. Lomaton albatrossi 27.6.2023 18:07
      Tulos: -54 (62 ääntä)
      Tyylikäs herukka: Kaikkia ei tarvitse pelätä, mutta kyllä tää miesten ”aina saa syytteet jostain ilman syytä” paljastaa juuri ne, joita tosiaan kannattaakin varoa…
      Tarkoitat varmaan että naisten "kaikki miehet tekee sitä ja tätä" paljastaa juuri ne, joita tosiaan kannattaakin varoa...

      Lainaa

    45. Valmisteleva ämpäri 27.6.2023 20:13
      Tulos: +71 (79 ääntä)
      Ihan tosielämän fakta on että noin 1/3 tytöistä ja naisista on jo kokenut seksuaaliväkivaltaa ja tekijänä on noin 99% tapauksista mies. Kannattaisi jättää ne Petri-tyyppiset surkuttelut vaikkapa oman päiväkirjan sivuille ja kehittää vähän suhteellisuudentajua. Jos ei mihinkään ole kiire niin ei ole iso vaiva antaa vähän etumatkaa toiselle, saa kumpikin kävellä rauhassa. Sen ylimääräisen ajan voi käyttää vaikka venyttelyyn.

      Lainaa

    46. Valmisteleva ämpäri 27.6.2023 20:20
      Tulos: +83 (85 ääntä)
      Kohotettu mäyrä: se mies luultavasti pelkäsi sinua enemmän kuin sinä häntä
      Nyt taisi ehkä mennä miehet sekaisin karhujen/ampiaisten/kyykäärmeiden kanssa. Mutta jos ihan oikeasti pelkäät naisia niin se on täysin okei, saat ihan luvan kanssa pitää heihin pitkää välimatkaa eikä tarvitse edes katsoa silmiin. Kun teeskentelet että et edes huomaa heitä niin luultavasti jättävät sinut rauhaan. Jos syyttävät raiskaajaksi niin aina voit leikkiä kuollutta.

      Lainaa

    47. Harras herne 27.6.2023 21:03
      Tulos: +52 (92 ääntä)
      It's a deal: Itseäni jyrsi aikoinaan, kun minulla oli sama matka nuoren naisen kanssa bussipysäkiltä kotitaloon, ja hän meni bussin ovelle seisomaan jo edellisen pysäkin kohdalla. Aina hän käveli kiiruhtaen ja vilkuili taakseen, jos en jäänyt pysäkille pariksi minuutiksi antamaan etumatkaa. Kerran sitten [...]
      Miten tuo nuori nainen ei kaikkien näiden vuosien aikana vieläkään oppinut että sama tyyppi se sieltä siihen naapurustoon menee? Eihän se toki sitä takaa että jos ei ole ikinä ollut uhkaava etteikö joskus sitten voisi ollakin mutta todennäköisyys on aika pieni kuitenkin. Ja ainakin syyllinen tiedetään eikä satunnainen hupparihemmo jota ei ole koskaan ennen nähnyt.

      Lainaa

    48. Valmisteleva ämpäri 27.6.2023 21:19
      Tulos: +36 (74 ääntä)
      Harras herne: Ja ainakin syyllinen tiedetään eikä satunnainen hupparihemmo jota ei ole koskaan ennen nähnyt.
      Voi hyvä hevonkuusi näitä heittoja, huomaa että jotkut teistä elää jossain aivan omassa hämärässä todellisuudessaan.
      "Joo mut raiskattiin kotimatkalla mutta sellainen lykky kävi, että tiedän kuka on syyllinen! Voiton puolella siis."

      Lainaa

    49. Kaukaa viisas norsu 27.6.2023 21:23
      Tulos: +65 (67 ääntä)
      Piparjuuri: Tuli sama mieleen, että naisella ollut syytäkin karistaa Petri kannoiltaan. Kerran vilkuilin taakseni mahdollista seuraajaa, joka huomasi asian ja vaihtoi kadun toiselle puolelle osoittaakseen viattomuutensa. Arvostin. Olen todella monta kertaa saanut jonkun hyypiön seuraamaan perääni, niin että nykyään jos epäilen [...]
      Kiitos. Avasi hiukan silmiäni, kun olen itse aika raamikkaan kokoinen mies ja käytän tummia vaatteita.
      Kerran sain kotimatkalla sumutteestakin, kun kuuntelin napeista kotiteollisuutta niin etten kuullut nuoren naisen varoittelua. Juoksin jäljellä olevat 100m kotiini pesemään sumutteen (ei ollut onneksi kovinkaan vahvaa). Törmäsin myöhemmin tähän neitoon (tai hän törmäsi minuun, koska en olisi tunnistanut häntä). Pyysi kovasti anteeksi, ja kysyi haluanko tehdä rikosilmoituksen. Olin seurannut lähestyen noin puoli kilometriä ja useamman käännöksen. Pimeä ilta ja outo liikehdintäni (jammailin ktn tahtiin) olivat saaneet hänet paniikkiin. Oli älynnyt virheen vasta kun näki minun avaavan kotitaloni oven avaimella.  En nähnyt tarpeelliseksi tehdä rikosilmoitusta. 

      Lainaa

    50. Tulos: -16 (20 ääntä)
      Abstrakti delfiini: Vinkatkaa Janinalle Petran serkku, se on juristi.
      En tajua?

      Lainaa

    51. Tulos: +57 (61 ääntä)
      Luulisi että on vaikea asettua "karkuun" juoksevan neitokaisen asemaan kun itse on iso ja paha äijänkoriläs joka näyttää siltä että syö nuorisojengiläisiä aamupalaksi eikä siksi itseä yhtään hirvitä olla liikkeellä yksin keskellä yötä ihan missä tahansa - mutta juuri siksi ihan hyvin ymmärtää että monelle voi lyödä pelkotiloja päälle siinä kohtaa kun yön pimeydessä kuka tahansa "urosoletettu" kävelee samaan suuntaan about samaa vauhtia, ei auta vaikka kuinka omasta mielestään olisi harmiton kukkakeppi niin psykologinen efekti tilanteessa on silti sama. Vaikka tavallaan ymmärtää että tätä Petriä närkästyttää tulla tulkituksi potentiaaliseksi puskaraiskaajaksi niin kyllä sällin kannattaisi koettaa asettua sen jalat alleen ottaneen "daamin" asemaan ja ymmärtää että ei ahdistelijoiden otsassa vilku varoitusvalo josta sellaisen tunnistaa - ja jos nyt Petri on vielä koettanut junassa jotakin lirkutella jollekin tyttöselle jota ei voinut vähempää äijän horinat kiinnostaa niin onko ihme jos se "daami" poistuu vauhdilla horisonttiin kun huomaa että se hyypiö jääkin samalla pysäkillä pois ja alkaa vielä käppäilemään perässä? Ei nyt ollut Petrillä perusteita vuodattaa itkuvirttä nettiin.

      Lainaa

    52. Näkinkenkiä keräilevä alligaattori 28.6.2023 8:44
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Olisko tämän bussidaamin pitänyt hymyillä ja vilkutella tälle Petrille, niin olis vaikuttanut vähemmän "diivan elkeiltä"? Mutta tämmöinen Petrihän ottaa sen kutsuna seurata sua jatkoille, juosten.

      Lainaa

    53. Painuva sonni 28.6.2023 9:50
      Tulos: +70 (70 ääntä)
      En kyllä muutenkaan tajua miksi pitää olla loukkaantunut niitä naisia kohtaan, eikä niitä miehiä kohtaan jotka pilaa nää asiat kaikilta

      Lainaa

    54. It's a deal 28.6.2023 11:13
      Tulos: -10 (20 ääntä)
      Harras herne: Miten tuo nuori nainen ei kaikkien näiden vuosien aikana vieläkään oppinut että sama tyyppi se sieltä siihen naapurustoon menee? Eihän se toki sitä takaa että jos ei ole ikinä ollut uhkaava etteikö joskus sitten voisi ollakin mutta todennäköisyys on aika pieni kuitenkin. Ja ainakin syyllinen tiedetään eikä satunnainen hupparihemmo jota ei ole koskaan ennen nähnyt.
      En todellakaan tiedä. Kokeilin jopa kävellä kauppakasseineni tien toisella puolella olevalla nurmipientareella viestiäkseni, etten halua lähestyä, vaan päästä himaan ilman hidastettua lompsimista, mutta silloinkin piti pää kenossa pikakävellä. 
      Kyseessä vilkas taajama, koko tienvierusta asuintaloja, klo 16:30.
      Ehkä minua vain onnistuneesti trollattiin. Onneksi pandemia todisti, etten tarvitse linja-autoja enkä toimistoa työni tekemiseen.

      Lainaa

    55. Soinnikas ilonpilaaja 28.6.2023 14:53
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Tupakaton maksamakkara: Hah, mulle kävi kerran oikeasti niinkuin Petri kuvitteli itselleen käyneen! Olin talvella kävelemässä töistä kotiin ja useamman metrin mua edellä käveli joku ehkä n. 15-vuotias. Käännyttiin samasta risteyksestä vähän hiljasemmalle kadulle, teini vilkaisi taakseen, näki että tulen samaa [...]
      Tässä on hieno esimerkki siitä että ei ajattele alistuvansa johonkin sukupuolten väliseen mittailluun vaan antaa turvantuntua ja tilaa yksilölle yksilönä. Että ei kaikessa tarvitse ajatella että "minä en sukupuoleni vuoksi hidastele" tms mitä tuolla yllä joku kommentoi. Ettei ota sitä sukupuolta tässä nyt ongelmana vaan näkee että toista pelottaa ja antaa siksi tilaa ihan kunnioituksesta kanssaihmistä kohtaan. Kiitos sinulle siitä.

      Lainaa

    56. Onnekas robotti 28.6.2023 16:36
      Tulos: +53 (53 ääntä)
      Leikkisä peruna: Tota Petrin juttua jauhettiin muuten vielä 400 kommenttia! Ja Petri niissä kaikissa vänkäämässä vastaan.
      En siis yhtään ihmettelisi, jos olisi vängännyt myös kanssamatkustajanaiselle vastaan siitä, että kiinnostaako naista jutella vai ei.

      Lainaa

    57. Onnekas robotti 28.6.2023 16:44
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Arkkienkeli: Maailmamme ja maamme ovat täynnä teinityttöjen kaltaisesti käyttäytyviä itkupillejä. Itkeminen netissä (jonka me vanhat IT-alan asiantuntijat loimme) tuntuu olevat elämää suurempi vaihtoehto.
      Uskallan väittää, että sinä et ole nettiä ollut luomassa.

      Lainaa

    58. Pilkkopimeä joutsen 28.6.2023 19:38
      Tulos: +34 (34 ääntä)
      Keketsutsu: En tajua?
      "Petran serkku on juristi" on meemiksi muodostunut vanha feissarimoka.

      Lainaa

    59. Itara kookos 28.6.2023 20:59
      Tulos: +1 (9 ääntä)
      Janina: Oisitko asianajajani, Jani? Jani: Oon asianajaja Janina, Janina. Ja niin Janina päätyi Janiin.

      Lainaa

    60. Ihmeellinen kesyhanhi 28.6.2023 23:59
      Tulos: +45 (63 ääntä)
      Valmisteleva ämpäri: Voi hyvä hevonkuusi näitä heittoja, huomaa että jotkut teistä elää jossain aivan omassa hämärässä todellisuudessaan. "Joo mut raiskattiin kotimatkalla mutta sellainen lykky kävi, että tiedän kuka on syyllinen! Voiton puolella siis."
      Ehkä idea onkin että vuosia samaa reittiä käyttävä naamatuttu, jonka siis moni naapurikin tietää, ei raiskaisi tai pahoinpitelisi ketään koska jää varmasti kiinni. Tuntematon satunnainen hupparihemmo joka ei alueella edes asu on enempi arpapeliä mitä tekee.

      Lainaa

    61. Neulottu ilonpilaaja 29.6.2023 11:17
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Valittu mestari: Kyllä tuollaisia Petrin havaitsemia vauhkoja naisia on olemassa ja kaikenikäisissä ainakin pääkaupunkiseudulla. Lukeneet liikaa dekkareita tai katsoneet true crimea. Sitten jos joku kävelee samaan suuntaan, kyse ei voi olla muusta kuin vaanivasta raiskurista tai murhurista. Tosin Myyrmäessä [...]
      Koitappa pienillä aivoillasi miettiä, kuinka monta kertaa naiset joutuu kärsimään kaikenmaailman stalkkereista ja muista häiriköistä elämänsä aikana, kun sun kaltaiset idiootit ei ymmärrä että me ollaan ihmisiä meitä itsejämme varten, eikä sinun huviksi. Jännä jos havaitset edes tuon "vauhkon" käytöksen, mut katoppa ens kerralla peiliin ja mieti mistä se voi johtua.

      Lainaa

    62. Rajoittunut piimä 29.6.2023 12:58
      Tulos: +41 (41 ääntä)
      Ihmeellinen kesyhanhi: Ehkä idea onkin että vuosia samaa reittiä käyttävä naamatuttu, jonka siis moni naapurikin tietää, ei raiskaisi tai pahoinpitelisi ketään koska jää varmasti kiinni. Tuntematon satunnainen hupparihemmo joka ei alueella edes asu on enempi arpapeliä mitä tekee.
      Suurin osa raiskauksista on uhrin tunteman henkilön tekemiä.

      Lainaa

    63. Itkevä kana 30.6.2023 16:00
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Abstrakti delfiini: Vinkatkaa Janinalle Petran serkku, se on juristi.
      Onko Petran serkku asianajaja Janne?

      Lainaa

    64. Ei-vantaalainen 30.6.2023 21:12
      Tulos: -3 (11 ääntä)
      Vantaan voisi eristää kokonaan muusta Suomesta, ovat sen verran sisäsiittoista sakkia. Rajoille voisi tehdä kohtaamispaikkoja lastauslaitureineen, jossa Vantaalle tai Vantaalta liikkuvat tavarat vaihtavat kyytiä. Eihän kukaan ulkopaikkakuntalainen Vantaalle muuten mene, eikä yksikään vantaalainen halua sieltä pois, vai mitä? Helpoin olisi tietysti jos vantaalaiset sopivat keskenään ettei esim. leipomotuotteita lähetetä rajan yli, eivätkä halua mitään muualla valmistettua sinne, sitten ei tarvita kohtaamispaikkojakaan. Ja kaikki voittaisi siinä. Tehdäänkö kansalaisaloite asiasta?

      Lainaa

    65. Väljä jyrsijä 1.7.2023 11:03
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Vaikea sitruuna: Sinällään ymmärrän myös Petriä. Olen joutunut selittelemään matka-aikeitani eräälle naiselle, joka melko pelokkaana pysähtyi ja käski lopettaa seuraamisen. Meillä oli sama suunta, mutta en halunnut pelkän sukupuoleni vuoksi pysähtyä odottelemaan etumatkaa naiselle.
      Tuossa tilanteessa voi sanoa että olen menossa tuohon suuntaan ja anna kun menen edeltä, niin tiedät että en seuraa.

      Lainaa

    66. Tulos: +27 (27 ääntä)
      "Mitä enää saa tehdä?" No näemmä ei ainakaan juosta bussipysäkiltä kiireellä vaikkapa seuraavaan bussiin. Pitää myöhästyä jatkoyhteydestä, ettei kaikenmaailman Petreille tulisi paha mieli.

      Lainaa

    67. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Leikkisä peruna: Tota Petrin juttua jauhettiin muuten vielä 400 kommenttia! Ja Petri niissä kaikissa vänkäämässä vastaan.
      Linkki mistä voi käydä lukemassa?

      Lainaa

    68. Vantaan mies 13.7.2023 15:39
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Kehä kolmoselle vois laittaa lentokentän ja Voutilan ramppien väliin kaiteen, länteen päin, niin loppuis se kehälle sekaan tunkeminen ja ruuhkauttaminen. Menisivät Tikkurilantielle.

      Lainaa

    69. KissaKuustinen 4.10.2024 14:45
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Miten Myyrmäessä asuva ajattelee, että Tuusulanväylä rajaksi ja Itään jää lentoasema?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: asianajaja, bussi, bussissa, janne, juosta, kiire, paniikki, pelätä, tikkurila, vantaa, ylivalta

  • Uusimmat

  • Kategoriat