Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Rahapelit eivät sovi kaikille

Kuka tahansa ei voi pelata lottoa – Huolenpitoa vai holhousta?
Rahapelit eivät sovi kaikille

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 63 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +300 (378 ääntä)
      Ihanko todella kysyvät poliittista kantaa? Mihin ihmeen tarkoitukseen?

      Lainaa

    2. Valoisa Tiikeri 22.6.2023 0:19
      Tulos: +651 (685 ääntä)
      Tuskinpa on lottotarina tosi.

      Lainaa

    3. Näkymätön näätä 22.6.2023 0:20
      Tulos: +440 (454 ääntä)
      Ja tämä todella tapahtui. Ihan totta varmasti tapahtui.

      Lainaa

    4. Asfaltoitu siili 22.6.2023 0:33
      Tulos: +600 (610 ääntä)
      Ei niissä poliittista kantaa kysytä. Jossain voidaan kysyä että onko poliittista vaikutusvaltaa mutta ei sen tarkemmin.

      Lainaa

    5. Tulos: -228 (270 ääntä)
      Wtf, jos on totta niin ihmettelen vaan miten veikkaukselle kuuluu sun poliittinen suuntautuminen?! Foliohattua hamuilen kun kuulostaa et veikkausmonopolin päättäjät alkaa karsimaan kaikkia ei omaan muottiin sopivia kun eihän muunlaiset saa rikastua! (vaikka tod näk ois kuinka pieni)

      Lainaa

    6. Urbaani fretti 22.6.2023 0:50
      Tulos: +359 (371 ääntä)
      Näkymätön näätä: Ja tämä todella tapahtui. Ihan totta varmasti tapahtui.
      Ja kaikki kassajonossa taputtivat.

      Lainaa

    7. Typerä neuvonantaja 22.6.2023 0:54
      Tulos: +221 (227 ääntä)
      Akin puolison/kaverin/siskopuolen/pikkuserkun iskän naapurille tapahtui, ihan varmasti.

      Lainaa

    8. Tulos: +343 (373 ääntä)
      Kun puhutaan rahaliikenteestä, niin peruskysymys on, että onko henkilöllä huomattavaa poliittista vaikutusvaltaa. Jos tämä siis on tapahtunut, niin pappa on kuullut väärin. Ja jos hän on siinä kohtaa ilmaissut olevansa vaikutusvaltainen äärikommunisti, niin ei ole ihan hirveä ihme, että hylky on tullut...

      Lainaa

    9. Tulos: +189 (195 ääntä)
      Nor: Kun puhutaan rahaliikenteestä, niin peruskysymys on, että onko henkilöllä huomattavaa poliittista vaikutusvaltaa. Jos tämä siis on tapahtunut, niin pappa on kuullut väärin. Ja jos hän on siinä kohtaa ilmaissut olevansa vaikutusvaltainen äärikommunisti, niin ei ole ihan hirveä ihme, että hylky on tullut...
      Jep. Joko näin tai sitten koko tarina on keksitty.

      Lainaa

    10. Lukutaidoton hiiri 22.6.2023 2:12
      Tulos: -5 (47 ääntä)
      Valoisa Tiikeri: Tuskinpa on lottotarina tosi.
      Tarina on tosi!

      Lainaa

    11. Voittoisa paprika 22.6.2023 3:17
      Tulos: +196 (204 ääntä)
      Wut: Ihanko todella kysyvät poliittista kantaa? Mihin ihmeen tarkoitukseen?
      Eivät kysyneet, vaan että ”oletko yhteiskunnallisesti merkittävä/vaikutusvaltainen henkilö, esim. poliitikko?” tjsp. Puoluekanta ei kiinnosta ketään.

      Lainaa

    12. Räkäpää 22.6.2023 6:49
      Tulos: +101 (105 ääntä)
      Valoisa Tiikeri: Tuskinpa on lottotarina tosi.
      On se. Niin tuossa sanotaan.

      Lainaa

    13. Suonensisäinen lokki 22.6.2023 7:06
      Tulos: +107 (111 ääntä)
      Kiiwi: Wtf, jos on totta niin ihmettelen vaan miten veikkaukselle kuuluu sun poliittinen suuntautuminen?! Foliohattua hamuilen kun kuulostaa et veikkausmonopolin päättäjät alkaa karsimaan kaikkia ei omaan muottiin sopivia kun eihän muunlaiset saa rikastua! (vaikka tod näk ois kuinka pieni)
      Mä aina ihmettelen miten jotku uskoo kiaken mitä somessa kirjotetaan, mutta tapahtuu sitä näemmä myös feissarimokissa...

      Lainaa

    14. Tornipöllö 22.6.2023 7:34
      Tulos: +130 (138 ääntä)
      Vai että "tälläkin tavoin saadaan ihmisiltä mahdollisuudet rikastua vietyä". Jokainen lototkoon jos huvittaa, ei siinä, mutta todennäköisesti siinä hommassa vain köyhtyy entisestään.

      Lainaa

    15. Neuvokas kotieläin 22.6.2023 7:38
      Tulos: +52 (56 ääntä)
      Kiiwi: Wtf, jos on totta niin ihmettelen vaan miten veikkaukselle kuuluu sun poliittinen suuntautuminen?! Foliohattua hamuilen kun kuulostaa et veikkausmonopolin päättäjät alkaa karsimaan kaikkia ei omaan muottiin sopivia kun eihän muunlaiset saa rikastua! (vaikka tod näk ois kuinka pieni)
      Siistiä hamuilla foliohattua feissarimokan pohjalta.

      Lainaa

    16. Tulos: +88 (108 ääntä)
      Nor: Kun puhutaan rahaliikenteestä, niin peruskysymys on, että onko henkilöllä huomattavaa poliittista vaikutusvaltaa. Jos tämä siis on tapahtunut, niin pappa on kuullut väärin. Ja jos hän on siinä kohtaa ilmaissut olevansa vaikutusvaltainen äärikommunisti, niin ei ole ihan hirveä ihme, että hylky on tullut...
      Veikkauskorttia hakiessa ei käsitellä rahaliikennettä, vaan ihan perus asiakastietoja. Siinä ei kysytä poliittisesta vaikutusvallasta. Suomessa pääministerikin saa lotota ja vastaanottaa tililleen vaikka päävoiton. Hylkyä ei siis tullut koska tätä ei koskaan tapahtunut.

      Lainaa

    17. Alustavasti kesyaasi 22.6.2023 7:59
      Tulos: +68 (86 ääntä)
      Tarina ei voi olla tosi senkään takia, että Veikkauksen korttiasiakkaaksi on suhteellisen vaikea liittyä ilman verkkopankkitunnuksia tai muuta vahvaa tunnistautumismenetelmää. Toki salaliittohörhöys haisee muutenkin jutusta kilometrin päähän, mutta kaiken lisäksi vanhuksilta tosiaan evätään nykyään veikkaaminen, koska monella ei ole mahdollisuutta hakeutua niihin harvoihin paikkoihin, joissa Veikkaus-kortin saa hankituksi ilman vahvaa sähköistä tunnistautumista.

      Lainaa

    18. Tulos: +14 (34 ääntä)
      Nor: Kun puhutaan rahaliikenteestä, niin peruskysymys on, että onko henkilöllä huomattavaa poliittista vaikutusvaltaa. Jos tämä siis on tapahtunut, niin pappa on kuullut väärin. Ja jos hän on siinä kohtaa ilmaissut olevansa vaikutusvaltainen äärikommunisti, niin ei ole ihan hirveä ihme, että hylky on tullut...
      Mikä sen hylyn perustelu olisi? Miksi poliittinen vaikutusvalta estää bingon pelaamisen? Eikö Veikkauksen pelit olekaan aidosti tuurista kiinni?

      Lainaa

    19. Kouluttamaton muurahainen 22.6.2023 8:22
      Tulos: +40 (56 ääntä)
      Alustavasti kesyaasi: Tarina ei voi olla tosi senkään takia, että Veikkauksen korttiasiakkaaksi on suhteellisen vaikea liittyä ilman verkkopankkitunnuksia tai muuta vahvaa tunnistautumismenetelmää. Toki salaliittohörhöys haisee muutenkin jutusta kilometrin päähän, mutta kaiken lisäksi vanhuksilta tosiaan evätään [...]
      Miksi vanhuksella ei voisi olla käytössä vahvaa, sähköistä tunnistautumismenetelmiä? Äidillänikin on, ja hän on 80-vuotias, eikä millään tavalla mikään nero tällaisissa asioissa. Tuskin hän ainut on.
      Toj Karin: Veikkauskorttia hakiessa ei käsitellä rahaliikennettä, vaan ihan perus asiakastietoja. Siinä ei kysytä poliittisesta vaikutusvallasta. Suomessa pääministerikin saa lotota ja vastaanottaa tililleen vaikka päävoiton. Hylkyä ei siis tullut koska tätä ei koskaan tapahtunut.
      Veikkauskortista en tiedä mitään, mutta ei poliittista vaikutusvaltaa pankissakaan kysytä siksi, ettei poliitikoille myönnettäisi esimerkiksi pankkitiliä. Se liittyy jotenkin pankkitapahtumiin ja julkisten varojen väärinkäytön ehkäisyyn tai jotain.

      Lainaa

    20. Tulos: -17 (27 ääntä)
      Ainoa miten tämä olisi mitenkään voinut tapahtua, on että papalla mennyt tarinaa kertoessa vähän asiat sekaisin. Tainnut lotonpeluuyrityksen lisäksi käydä S-pankissa asioimassa, siellä kysytään nuo perus pankkikysymykset, vaikka hakisit vaan magneettijuovallista eli "käteiskorttia". Ei kai Veikkaus-tiliä saa edes tehtyä missään kassalla, netissä vaan, korjatkaa toki jos olen väärässä.

      Lainaa

    21. Itseasiassa 22.6.2023 8:37
      Tulos: +87 (91 ääntä)
      "Veikkauksella on oikeus tarkistaa Etuasiakkaaksi rekisteröityvältä henkilöltä sekä myöhemmin Etuasiakkaalta, onko hän tai onko hän ollut rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä annetussa laissa tarkoitettu poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö tai muu laissa tarkoitettu taho, sekä tarvittaessa Etuasiakkaan pelaamiseen käyttämien varojen alkuperä." https://www.veikkaus.fi/fi/sopimusehdot Kannattaa ehkä olla tällaisessa tilanteessa loukkaantumatta, koska tällaiset kysymykset eivät ole mitenkään henkilökohtaisia. Jostain syystä juuri vanhukset näyttävät kassoilla olevan niitä, jotka vetävät herneen nenään, kun kysytään henkkareita. Näemmä heti epäillään varkaaksi tms. vaikka ohjeisiin kuuluu kysyä ne tietyssä tilanteessa kaikilta.

      Lainaa

    22. Moitteeton henkilö 22.6.2023 9:12
      Tulos: -34 (42 ääntä)
      Puoluekannan perusteella syrjintä on perustuslain vastaista. Se, onko poliittisesti aktiivinen, on eri asia.

      Lainaa

    23. Tulos: +50 (50 ääntä)
      Tulkki: Mikä sen hylyn perustelu olisi? Miksi poliittinen vaikutusvalta estää bingon pelaamisen? Eikö Veikkauksen pelit olekaan aidosti tuurista kiinni?
      Nää asiakkaan tuntemisvelvollisuudet liittyy lakiin "rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä" ja ideana nyt esim. veikkauksen osalta on että likaista rahaa voisi periaatteessa pestä ostamalla koko rahalla lottokuponkeja ja sitten voitot olisi "puhdasta rahaa"..  Nyt sitten kun tiedetään ketkä niitä kuponkeja ostaa ylenmäärin niin KRP voi saada tiedon asiasta ja ryhtyä parhaaksi katsomiinsa toimiin. Sinänsä toki varmasti tuntuu älyttömältä sellaisesta, joka rehellisesti vaan sen yhden lottokupongin haluaa ostaa.

      Lainaa

    24. Tulos: +54 (54 ääntä)
      Wut: Ihanko todella kysyvät poliittista kantaa? Mihin ihmeen tarkoitukseen?
      Ei kysytä. Kysytään onko sulla itsellä tai jollain läheisellä poliittista vaikutusvaltaa täällä/ulkomailla tms. Ei mtn poliittista kantaa😅

      Lainaa

    25. Maksuunpantu maahinen 22.6.2023 9:49
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Voittoisa paprika: Eivät kysyneet, vaan että ”oletko yhteiskunnallisesti merkittävä/vaikutusvaltainen henkilö, esim. poliitikko?” tjsp. Puoluekanta ei kiinnosta ketään.
      Puoluekantaa ei edes saa kysyä

      Lainaa

    26. Ajastettu pupu 22.6.2023 10:18
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Wut: Ihanko todella kysyvät poliittista kantaa? Mihin ihmeen tarkoitukseen?
      eivät kysy. Ja muutenkin nuo kysymykset ovat luottotietokysymyksiä, ei mitään sellaista mitä kysyttäisiin veikkaus-korttia haettaessa. Oikeasti on kysytty, että "oletko poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö"

      Lainaa

    27. Vaakasuora panda 22.6.2023 10:21
      Tulos: +51 (57 ääntä)
      No joo ei siellä todellakaan kysytä mitään poliittisia vakaumuksia. On kyllä niin paskapuhetta että huhheijaa. Aivan varmasti kieltäydytty tekemästä lottoa hänelle koska pappa on mennyt mainitsemaan tekevänsä sen vaimonsa puolesta. Muille loton "hakeminen" on kiellettyä nykyään samalla tavalla kuin alkoholin tai tupakan "hakeminen", niin loogista kuin se onkin.

      Lainaa

    28. It's a deal 22.6.2023 10:30
      Tulos: +44 (44 ääntä)
      Valoisa Tiikeri: Tuskinpa on lottotarina tosi.
      Se on netissä ja siinä on vielä kuvakin, silti epäilet Anun seinällä ollutta jonkun iskän naapurin tarinaa? Joskus ne tieteelliset todisteet on vain pakko hyväksyä.

      Lainaa

    29. Reseptivapaa Dinosaurus 22.6.2023 11:14
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Urbaani fretti: Ja kaikki kassajonossa taputtivat.
      Ja sen lottokupongin nimi? Albert Einstein.

      Lainaa

    30. Örisevä maa-artisokka 22.6.2023 11:29
      Tulos: -18 (24 ääntä)
      Wut: Ihanko todella kysyvät poliittista kantaa? Mihin ihmeen tarkoitukseen?
      Ainakin sijoitustiedoissa ja pankkiasioinnissa kysytään ulkomaan kytköksiä yms, joten poliittista suuntaa voidaan myös sivuta

      Lainaa

    31. Voitokas taikuri 22.6.2023 11:34
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Miksi vanhuksella ei voisi olla käytössä vahvaa, sähköistä tunnistautumismenetelmiä? Äidillänikin on, ja hän on 80-vuotias, eikä millään tavalla mikään nero tällaisissa asioissa. Tuskin hän ainut on. Veikkauskortista en tiedä mitään, mutta ei poliittista vaikutusvaltaa pankissakaan kysytä siksi, ettei poliitikoille [...]
      Ei siinä sanottukaan etteikö iäkkäällä voisi olla vahvaa sähköistä tunnistautumista. Monella ei kuitenkaan ole, eikä ole edes realistista hommata, jos ei ole minkäänlaista käyttötaitoa. 
      Eihän niitä voi toisen puolesta käyttää. 
      Veikkauksen verkosto ei ole kovin laaja. 

      Lainaa

    32. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Luki internetissä, niin on pakko olla totta.

      Lainaa

    33. Kauhea päärynä 22.6.2023 12:30
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Wut: Ihanko todella kysyvät poliittista kantaa? Mihin ihmeen tarkoitukseen?
      Sama kysely siellä tulee kuin pankeiltakin aika ajoin. Eikä siinä todellakaan kysytä poliittista kantaa, vaan onko poliittista vaikutusvaltaa tai onko sukulaisia tms. joilla on. Vastausvaihtoehdot on ruksi kohtaan kyllä tai ei. KlapiAki tässä satuilee nyt omiaan, niin kuin yleensäkin.

      Lainaa

    34. Kauhea päärynä 22.6.2023 12:34
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Kiiwi: Wtf, jos on totta niin ihmettelen vaan miten veikkaukselle kuuluu sun poliittinen suuntautuminen?! Foliohattua hamuilen kun kuulostaa et veikkausmonopolin päättäjät alkaa karsimaan kaikkia ei omaan muottiin sopivia kun eihän muunlaiset saa rikastua! (vaikka tod näk ois kuinka pieni)
      Sitä samaa foliohattua tämä Akikin survoo päähänsä kaiken suhteen. Joo, ei siellä kysellä poliittista suuntautumista, vaan onko poliittista vaikutusvaltaa. Sama kysymys mitä pankitkin joutuu kysymään, liittyen rahanpesulakiin. Vastausvaihtoehdot on tasan kyllä tai ei, ruksi ruutuun. Mutta ei kannata pilata hyvää hysteriaa tosiasioilla

      Lainaa

    35. Räkäpää 22.6.2023 12:42
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Ville: Nää asiakkaan tuntemisvelvollisuudet liittyy lakiin "rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä" ja ideana nyt esim. veikkauksen osalta on että likaista rahaa voisi periaatteessa pestä ostamalla koko rahalla lottokuponkeja ja sitten voitot olisi "puhdasta rahaa"..  Nyt sitten kun tiedetään ketkä niitä [...]
      Ei tainnut toimia pahoissa pojissa.

      Lainaa

    36. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Tornipöllö: Vai että "tälläkin tavoin saadaan ihmisiltä mahdollisuudet rikastua vietyä". Jokainen lototkoon jos huvittaa, ei siinä, mutta todennäköisesti siinä hommassa vain köyhtyy entisestään.
      Tätä samaa mietin itsekin. Mitenhän paljon tämäkin ihminen on tohon arpapeliin jos laittanut 🤔 jos nekin roposet olis vuosien ajan laittanut säästötilille, mikä mahtais olla saldo?

      Lainaa

    37. Ketterä peruna 22.6.2023 13:06
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Valoisa Tiikeri: Tuskinpa on lottotarina tosi.
      Ei ole, on vain hauska tarina. Ei Veikkaus kysy poliittista kantaa vaan vaikutusvallasta.

      Lainaa

    38. Jorma Ralli-Kukkula 22.6.2023 13:08
      Tulos: -1 (13 ääntä)
      Uskopuhetta, mutta paskon.

      Lainaa

    39. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Missä menee perusmuotoisen kommunismin ja äärikommunistin raja?

      Lainaa

    40. Saatanan vajaaälyinen lehmä 22.6.2023 14:32
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Reseptivapaa Dinosaurus: Ja sen lottokupongin nimi? Albert Einstein.
      Sit kaikki sai ilmaista jätskiä ja vanha mamma kyynel silmässä ääni väristen otti käsistä kiinni ja sanoi "hiano miäsh"

      Lainaa

    41. Kyltymätön pupu 22.6.2023 15:52
      Tulos: -19 (23 ääntä)
      Hienoa, yksi pappa vähemmän hidastamassa kassajonoja lottokupongeillaan. On tuo Veikkaus kyllä ihan tarpeeksi paska laitos ilman politiikasta utelujakin. Lakkauttaa voisivat koko puljun.

      Lainaa

    42. Kassatätä 22.6.2023 15:58
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Vaakasuora panda: No joo ei siellä todellakaan kysytä mitään poliittisia vakaumuksia. On kyllä niin paskapuhetta että huhheijaa. Aivan varmasti kieltäydytty tekemästä lottoa hänelle koska pappa on mennyt mainitsemaan tekevänsä sen vaimonsa puolesta. Muille loton "hakeminen" on kiellettyä nykyään samalla [...]
      Alkoholin ja tupakan ”hakeminen” täysi-ikäiselle ei ole kiellettyä tai laitonta. Alaikäiselle välittäminen sen sijaan tietenkin on.

      Lainaa

    43. Kumma paprika 22.6.2023 18:42
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Wut: Ihanko todella kysyvät poliittista kantaa? Mihin ihmeen tarkoitukseen?
      No eivät tietenkään kysy.

      Lainaa

    44. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Eilen tein itselleni veikkaustilin eikä siellä todellakaan kysellä poliittistasuuntautumista. Höpötarina siis! 😂

      Lainaa

    45. Tulos: -1 (7 ääntä)
      Lotto on paskaa.

      Lainaa

    46. Tulos: +1 (7 ääntä)
      And then everyone clapped.

      Lainaa

    47. Tulos: +20 (20 ääntä)
      Vittu mitä paskaa. Pelaamosta Veikkauskorttia tilatessa tarvitaan henkkarit, tilinumero ja puhelinnumero. Noiden lisäksi täytetään tuntemistietokysely, jossa kysellään pelitavoista ja -määristä. Siinä on myös viimeisenä kysymyksenä "Oletko sinä, perheenjäsenesi tai yhtiökumppanisi toiminut poliittisesti vaikutusvaltaisessa tehtävässä viimeisen vuoden aikana?" Jos vastaa kyllä, tulee lisäkysymyksiä tittelistä ja rahasummista.

      Lainaa

    48. Kujeileva apina 23.6.2023 0:24
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Ei multa, silloin kun oon hakenu veikkauskorttia, oo udeltu poliittista kantaa, eikä sitäkään onko ulkomaan rahaliikennettä. En siis ihan lähtis tuota tarinaa allekirjoittamaan. Nyt on pappa ehkä kuullut virkailijaa väärin, mutta uskon enemmän siihen vaihtoehtoon että Aki on keksinyt tarinan TAI Akilta on jostain syystä evätty itseltään veikkauskortti. 😅

      Lainaa

    49. Uutettu appelsiini 23.6.2023 1:37
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Kujeileva apina: Ei multa, silloin kun oon hakenu veikkauskorttia, oo udeltu poliittista kantaa, eikä sitäkään onko ulkomaan rahaliikennettä. En siis ihan lähtis tuota tarinaa allekirjoittamaan. Nyt on pappa ehkä kuullut virkailijaa väärin, mutta uskon enemmän siihen vaihtoehtoon että Aki on keksinyt tarinan [...]
      Asiat on varmaan muuttuneet, mutta kun oma Veikkaus-kortti on hankittu kauan ennen, niin silloin ei kyselty. 
      Mutta onhan tarinassa roimasti ns. Lapin lisääkin mukana, se nyt on selvä. 

      Lainaa

    50. Kujeileva apina 23.6.2023 6:52
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Uutettu appelsiini: Asiat on varmaan muuttuneet, mutta kun oma Veikkaus-kortti on hankittu kauan ennen, niin silloin ei kyselty.  Mutta onhan tarinassa roimasti ns. Lapin lisääkin mukana, se nyt on selvä. 
      No mulla ei oo itselläni ollut kauheen kauaa tuo kortti. Tuskin vuottakaan. 🤔 Mut kylhän ne muutokset aina jossain kohtii tapahtuu. Jos tarina on totta, niin olis papan kannattanut olla asiallinen, niin ehkä olis saanut jatkaa pelaamista. 
      Ei ikä anna erikoisoikeuksia epäasialliseen käytökseen, työtään ne siellä veikkauspisteissä ja kaupoissakin tekee. 🙏🏻

      Lainaa

    51. Arkkienkeli 23.6.2023 13:43
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Nyt on väärät lääkkeet.

      Lainaa

    52. Terve sakaali 23.6.2023 14:01
      Tulos: +1 (1 ääni)
      On sitä muillakin Veikkauksen kanssa ongelmia https://fb.watch/lldezYvVkq/

      Lainaa

    53. Ydinaseeton pulu 23.6.2023 15:45
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Kujeileva apina: No mulla ei oo itselläni ollut kauheen kauaa tuo kortti. Tuskin vuottakaan. 🤔 Mut kylhän ne muutokset aina jossain kohtii tapahtuu. Jos tarina on totta, niin olis papan kannattanut olla asiallinen, niin ehkä olis saanut jatkaa pelaamista.  Ei ikä anna erikoisoikeuksia epäasialliseen käytökseen, työtään ne siellä veikkauspisteissä ja kaupoissakin tekee. 🙏🏻
      Veikkaaminen muuttui pakolliseen tunnistautumisen juuri nyt kuluvan kuun alusta, että aika tuote muutos. Luultavasti samassa yhteydessä on lisätty sitten tunnistautumista kysyttävää tietoja. 
      Ei se tietenkään työntekijöiden vika ole. 

      Lainaa

    54. Tulos: +14 (14 ääntä)
      Mä olin melko varma että tää on paskapuhetta mut sit se kerto et tarina on tosi. Hyvä ettei tartte enää epäillä.

      Lainaa

    55. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Sarjassamme asioita, jotka eivät tapahtuneet.

      Lainaa

    56. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Veikkauskortista en tiedä mitään, mutta ei poliittista vaikutusvaltaa pankissakaan kysytä siksi, ettei poliitikoille myönnettäisi esimerkiksi pankkitiliä. Se liittyy jotenkin pankkitapahtumiin ja julkisten varojen väärinkäytön ehkäisyyn tai jotain.
      Kyllä, mutta siinä onkin kyse nimenomaan rahaliikenteestä. Lottovoitto tulee tilille valtion omistamasta puljusta. Ei siinä ole mitään epäilyttävää tai syytä kysellä politiikasta mitään. Sitten kun siirrät tuon summan eteenpäin, pankki saattaa alkaa kiinnostumaan siitä ja kyselemään tarkentavia kysymyksiä, mutta sekään ei millään tavalla liity henkilön  asiakkuuteen Veikkauksen kanssa.

      Lainaa

    57. Veikkauksen asiamies 26.6.2023 9:25
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Joo ei ole tosi. Myyjä ei voi asiakkaalle avata Veikkaus-tiliä, asiakas tekee sen itse pankkitunnuksilla. Toisekseen Veikkaus ei kysele poliittista suuntausta eikä estä pelaamista kannatti mitä tahansa. Tämmösen disinformaation leviämisen voi jokainen lopettaa ja ilmiantaa facebookille.

      Lainaa

    58. Keljuilematon majava 26.6.2023 16:27
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Viime viikolla kävin miehen kanssa pienen paikkakunnan marketissa lottoamassa. Annettiin sitten molemmat Veikkauskortit, että mahdolliset voitot jaettaisiin automaattisesti, eikä tarvitsisi maksaa lahjaveroa. No, myyjä pyysi toisen paikalle ja he jäivät pähkäilemään, että miten se onnistuu. Kun kesti niin kauan, lähdin käymään toisessa kaupassa ja mies jäi odottamaan. No eivät olleet osanneet sitten lopultakaan sitä laittaa kahteen osaan ja yhdelle kortille tuli pelit. Olivat sanoneet, että Veikkaukselta oltiin kyllä käyty opettamassa koneen käyttöä, muttei useammalle kortille jakamista. Toinen juttu, kun Veikkauskortti on henkilökohtainen, niin vaikka mieheni ei omaansa tarvitse, kun voi tunnistautua ajokortillakin, niin minä en silti voi käydä hänen puolestaan tekemässä peliä, vaikka joka tapauksessa täytyisi käydä uudelleen tunnistautumassa Veikkaustilillä jos voittaisi. Mies sai kyllä jaettua kahteen osaan, kun hänellä oli kelakorttini mukanaan, mutta käsittääkseni pitäisi olla henkilökohtaisesti paikalla, joten olisiko Veikkaus laittanut kapuloita rattaisiin voitonmaksun kanssa, jos se olisi selvinnyt (tai no, voitettu jotain), en tiedä. Täytyy varmaan jatkossa tehdä vaan suosiolla netissä. Siinäkin on oma säätäminen, kun teen yksityisen porukan, maksan ensin itse kokonaan ja sitten saan takaisin sen osan, minkä muut lunastavat. Ideahan ehkä onkin, ettei kaikilla ole mahdollisuutta tai energiaa jakamiseen etukäteen, niin valtio saa enemmän lahjaveroja, kun kerran etukäteen tehty kirjallinen sopimuskaan ei enää käy ja alaikäinen ei edes saa Veikkaustiliä.

      Lainaa

    59. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Miksi äärikommunisti lottoaa muutenkaan? Eikös tuommoinen lottovoitto johda ihmisen eriarvoistumiseen ja omaisuuden ja aseman parantumiseen muihin verrattuna, kun taas kommunismin kantavana ajatuksena on omistuksen jakaminen mahdollisimman tasapuolisesti?

      Lainaa

    60. sano ei kok:lle 27.6.2023 17:55
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Jos olisi sanonut että ääri-kokoomuslainen niin heti viety saunan taakse ammuttavaksi tai hullujenhuoneelle, rajat ne typeryydellekin täytyy olla.

      Lainaa

    61. Tulos: +1 (1 ääni)
      Asfaltoitu siili: Ei niissä poliittista kantaa kysytä. Jossain voidaan kysyä että onko poliittista vaikutusvaltaa mutta ei sen tarkemmin.
      Ehkä kysyivät just sitä ja pappa kuuli väärin.

      Lainaa

    62. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Toj Karin: Veikkauskorttia hakiessa ei käsitellä rahaliikennettä, vaan ihan perus asiakastietoja. Siinä ei kysytä poliittisesta vaikutusvallasta. Suomessa pääministerikin saa lotota ja vastaanottaa tililleen vaikka päävoiton. Hylkyä ei siis tullut koska tätä ei koskaan tapahtunut.
      Kyllä kysytään. Just loin tunnukset ekaa kertaa elämässäni Veikkaus-sovellukseen (korttia ei ollut ennestään),  ja siellä kysyttiin juurikin tuota vaikutusvaltaisuutta. Yleensä oon kyllä sun kanssa samaa mieltä asioista.

      Lainaa

    63. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Toj Karin: Veikkauskorttia hakiessa ei käsitellä rahaliikennettä, vaan ihan perus asiakastietoja. Siinä ei kysytä poliittisesta vaikutusvallasta. Suomessa pääministerikin saa lotota ja vastaanottaa tililleen vaikka päävoiton. Hylkyä ei siis tullut koska tätä ei koskaan tapahtunut.
      Kyllä kysytään. Just loin tunnukset ekaa kertaa elämässäni Veikkaus-sovellukseen (korttia ei ollut ennestään),  ja siellä kysyttiin juurikin tuota vaikutusvaltaisuutta. Yleensä oon kyllä sun kanssa samaa mieltä asioista.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kommunismi, lotto, veikkaus, veikkaus-kortti, äärikommunisti