Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 113

Entinen koulukiusaaja: "Yleensä se ei ihan turhasta ala."
Vanhempainilta, osa 113

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 55 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +557 (567 ääntä)
      Viljoa ei sitten varmaan haittaa jos alan tässä haukkumaan häntä idiootiksi ja vähä-älyiseksi. Onhan hän antanut tälle haukkumiselle kato ihan syyn! Ja Tarja: mitä vttua?!

      Lainaa

    2. Vararenkaaton luumu 13.6.2023 0:37
      Tulos: +307 (317 ääntä)
      Tarja on varmaan juonut pari liraa kahvia, jos noin hermostunut on. Ei mitään lastensuojeluilmoitusta tehdä jos neuvolakortin hukkaa

      Lainaa

    3. Merkitsemätön dinosaurus 13.6.2023 2:10
      Tulos: -328 (408 ääntä)
      Viljo on siltä osin oikeassa, että yleensä jos henkilöä haukutaan joksikin, niin hän on sellainen (tai ainakin jotain samantapaista). Harvemmin laihaa ihmistä haukutaan sotanorsuksi. Tietenkään tuo ei anna minkäänlaista oikeutusta haukkumiselle.

      Lainaa

    4. Mieluisa panda 13.6.2023 2:58
      Tulos: +305 (341 ääntä)
      Merkitsemätön dinosaurus: Viljo on siltä osin oikeassa, että yleensä jos henkilöä haukutaan joksikin, niin hän on sellainen (tai ainakin jotain samantapaista). Harvemmin laihaa ihmistä haukutaan sotanorsuksi. Tietenkään tuo ei anna minkäänlaista oikeutusta haukkumiselle.
      Yhtään ketään ei kuulu nimittää sotanorsuksi, koosta riippumatta. Toisekseen, kenenkään kokoon ei tarvitse muutenkaan puuttua (lääketieteelliset tilanteet poislukien).

      Lainaa

    5. Tukintolvana 13.6.2023 4:29
      Tulos: +368 (380 ääntä)
      Merkitsemätön dinosaurus: Viljo on siltä osin oikeassa, että yleensä jos henkilöä haukutaan joksikin, niin hän on sellainen (tai ainakin jotain samantapaista). Harvemmin laihaa ihmistä haukutaan sotanorsuksi. Tietenkään tuo ei anna minkäänlaista oikeutusta haukkumiselle.
      Kyllä sopusuhtaisiakin kehoja haukutaan lihaviksi. Ei ke kiusaajat välitä, kunhan vaan pääsee kiusaamaan. Ja se on kiusaajille ihan sama mihin kehoon tai kehonosaan tartutaan, kunhan pääsee suorittamaan henkistä väkivaltaa.

      Lainaa

    6. Pilkkopimeä ämpäri 13.6.2023 4:38
      Tulos: +81 (121 ääntä)
      jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt

      Lainaa

    7. Käteisvapaa kissa 13.6.2023 4:49
      Tulos: -54 (90 ääntä)
      Mieluisa panda: Yhtään ketään ei kuulu nimittää sotanorsuksi, koosta riippumatta. Toisekseen, kenenkään kokoon ei tarvitse muutenkaan puuttua (lääketieteelliset tilanteet poislukien).
      No noinhan se sanoikin...

      Lainaa

    8. Painostettu sakaali 13.6.2023 5:05
      Tulos: -111 (133 ääntä)
      Merkitsemätön dinosaurus: Viljo on siltä osin oikeassa, että yleensä jos henkilöä haukutaan joksikin, niin hän on sellainen (tai ainakin jotain samantapaista). Harvemmin laihaa ihmistä haukutaan sotanorsuksi. Tietenkään tuo ei anna minkäänlaista oikeutusta haukkumiselle.
      No en kyllä allekirjoita. 
      Ylipaino on niitä harvoja asioita, joihin tuo pätee. 

      Lainaa

    9. Varpaaton hylje 13.6.2023 5:20
      Tulos: +183 (189 ääntä)
      Tarja ja Viljo kiteytti aika hyvin sen mikä maailmassa mättää nykyään. Toinen on idiootti ja toinen idiootimpi.

      Lainaa

    10. Kuitti undulaatti 13.6.2023 5:43
      Tulos: +90 (94 ääntä)
      Lasulla siitä selviää.

      Lainaa

    11. Suonensisäinen lokki 13.6.2023 6:17
      Tulos: +38 (78 ääntä)
      Pilkkopimeä ämpäri: jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt
      Jehovan todistajat eivät kuulu kirkkoon.
      Kirkkoon kuuluminen yleensä tarkoittaa luterilaista kirkkoa.
      Eiköhön kieltäjänä ole johonkin herätysliikkeeseen kuuluvia, jokaisesta niistä löytyy näitä. Sopii ainakin SLEYn ja VLn "ääriainekseen"

      Lainaa

    12. Tulos: +22 (64 ääntä)
      En kyllä ihmettele et neuvolakortti on hukkunu, ko pikkulasten huoltajat on kuin zombeja pahimmillaan. Tsemppiä heille!

      Lainaa

    13. Pariton pöllö 13.6.2023 6:57
      Tulos: +171 (173 ääntä)
      Tarja on huolissaan, kun on ite tottunu pitää samassa taskussa neuvolakorttia ja lasta.

      Lainaa

    14. Peloton riesa 13.6.2023 7:07
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Vararenkaaton luumu: Tarja on varmaan juonut pari liraa kahvia, jos noin hermostunut on. Ei mitään lastensuojeluilmoitusta tehdä jos neuvolakortin hukkaa
      Lasuja tunnutaan tehtailtavan ihan vaikka mistä. Siitäkin kun naapurin kuusivuotiaalla on Nerf-pyssy eikä suojalaseja.

      Lainaa

    15. Kouluttamaton muurahainen 13.6.2023 7:15
      Tulos: +87 (89 ääntä)
      Pilkkopimeä ämpäri: jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt
      Jehovan todistajat eivät vietä syntymäpäiviä.

      Lainaa

    16. Poistettava ilonpilaaja 13.6.2023 7:15
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Pilkkopimeä ämpäri: jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt
      (Tulipa sattuva nimi) 😂
      Ei ole. JT:t eivät vietä syntymäpäiviä. 

      Lainaa

    17. Vahvistettu riikinkukko 13.6.2023 7:16
      Tulos: +50 (58 ääntä)
      Viljon aivopietua lukiessa, tuntuu siltä, että ihmiset miettii jonkun hienon/tärkeän/fiksun ajatuksen, mutta ei pysähdy miettimään/lukemaan sitä ajatusta itseksekseen ennen lähettämistä. Tosin näin kait on ollut aina.

      Lainaa

    18. Edeltävä raataja 13.6.2023 7:17
      Tulos: +143 (149 ääntä)
      Jokainen Tarja ja oman elämänsä Tarja voisi niistä lapsista hysterisoidessaan miettiä sitä, että jokainen turha lasu on pois työntekijöiden ja näin ollen aidosti apua tarvitsevien lasten ajasta. Ei meillä ole satoja toimettomia lastensuojelun työntekijöitä vain odottamassa, että saisi tutkia kadonneen neuvolakortin tapausta, pahimmassa tapauksessa joku lapsi menettää henkensä kun turhat lasut syövät ennestäänkin tiukkoja resursseja.

      Lainaa

    19. Tulos: +39 (55 ääntä)
      Joko Viljo käy harvinaisen hitaalla kun ei näe logiikassaan mitään vikaa tai sitten on oikeasti paha ihminen. Varmaan ruZZia myös ihan oikeutetusti hänen mielestään puolustaa itseään pahoilta natseilta ja muulta länsihapatukselta. Ei Viljo näin. Ja lasun et elsun tekemisellä aina kun meuhkataan niin pistää miettimään että puhuuko nuo ihmiset mitä sylki suuhun tuo vai eikö ne ymmärrä mitään noiden viranomaisten toiminnasta ja työnkuvasta. Toisaalta hyvä jos tulee mieleen puuttua johonkin jonka kokee olevan epäkohta eikä ummista silmiään, mutta toivottavasti ottavat jostain selvää milloin on hyvä ja milloin turhaa kuormittaa systeemiä. Esim naapurin kissan halvempi ruoka ei käsittääkseni vaadi mitään suurempia liikkeitä viranomaisten puolelta etc.

      Lainaa

    20. Kouluttamaton muurahainen 13.6.2023 7:29
      Tulos: +123 (127 ääntä)
      Merkitsemätön dinosaurus: Viljo on siltä osin oikeassa, että yleensä jos henkilöä haukutaan joksikin, niin hän on sellainen (tai ainakin jotain samantapaista). Harvemmin laihaa ihmistä haukutaan sotanorsuksi. Tietenkään tuo ei anna minkäänlaista oikeutusta haukkumiselle.
      Ainakin omana kouluaikanani tämä ei todellakaan pitänyt paikkaansa. Meillä oli parikin sellaista täysin normaalipainoista teiniä, joita jostain syystä kiusattiin ja haukuttiin lihavuudesta (ja monesta muustakin asiasta) jopa heitä itseään lihavampien toimesta. Teini-iässä ulkonäkö on yleensä hyvin herkkä alue, joten kun arka kohta löydetään, se hyödynnetään kiusaamisessa - oli syytä tai ei. Kiusaaminen ja haukkuminen ei tietenkään koskaan ole oikein, mutta lihavuudesta haukkuminen varsinkin lapsen ja teinin ollessa kyseessä on äärimmäisen epäreilua, sillä nuorella ei ole välttämättä itse kovin suuria mahdollisuuksia vaikuttaa omiin ruokailuihinsa tai siihen, mitä syö. Lapset ja nuoret syövät sitä, mitä on tarjolla ja sillä syömäkulttuurilla, mihin heidät on opetettu. Ainut tunnettu laihdutuskeino tässä vaiheessa on syömättä jättäminen, mikä on paitsi epäterveellistä, jopa vaarallista ja erittäin haastavaa pidemmän päälle. Lisäksi se voi olla jopa mahdotonta, jos vanhemmat eivät salli sen tapahtua.

      Lainaa

    21. Kiipeilevä kameli 13.6.2023 7:44
      Tulos: -4 (42 ääntä)
      Suonensisäinen lokki: Jehovan todistajat eivät kuulu kirkkoon. Kirkkoon kuuluminen yleensä tarkoittaa luterilaista kirkkoa.Eiköhön kieltäjänä ole johonkin herätysliikkeeseen kuuluvia, jokaisesta niistä löytyy näitä. Sopii ainakin SLEYn ja VLn "ääriainekseen"
      Itse vl:na en ole ikinä elämässäni todistanut vastaavaa. Toki joku yksittäinen perhe saattaa sekoilla tuommosta, mutta ei kyllä millään tavalla kuulu meikäläisten opetukseen tai kulttuuriin tämmönen.

      Lainaa

    22. Varastoitu viikuna 13.6.2023 7:55
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Pilkkopimeä ämpäri: jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt
      He eivät vietä lainkaan syntymäpäiviä, se selittäisi.

      Lainaa

    23. Karski alpakka 13.6.2023 7:59
      Tulos: +5 (27 ääntä)
      Pilkkopimeä ämpäri: jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt
      Ok, ylläty: Jehovan todistajat eivät kuulu kirkkoon.
      Tiedä enemmän, luulet vähemmän.

      Lainaa

    24. Räkäpää 13.6.2023 8:15
      Tulos: +86 (96 ääntä)
      Merkitsemätön dinosaurus: Viljo on siltä osin oikeassa, että yleensä jos henkilöä haukutaan joksikin, niin hän on sellainen (tai ainakin jotain samantapaista). Harvemmin laihaa ihmistä haukutaan sotanorsuksi. Tietenkään tuo ei anna minkäänlaista oikeutusta haukkumiselle.
      Haukkuminen kertoo satavarmasti vain haukkujasta. Kyllä ihmisiä haukutaan miksi sattuu riippumatta siitä mitä on. Jos minä sanon sinua huoraksi, joka ottaa takapuoleen kokonaiselta jäkisjoukkueelta, niin oletko sinä sellainen? Ja tosiaan kunnia huorille, mutta ei sinulle.

      Lainaa

    25. Väistämätön sitruuna 13.6.2023 8:16
      Tulos: +52 (56 ääntä)
      Tarja ehkä yritti heittää vitsiä mutta toivottavasti kukaan ei ottanut sitä tosissaan. Aiheettomat lastensuojeluilmoitukset aiheuttavat turhaa pelkoa ja ahdistusta perheissä sekä kuormittavat jo valmiiksi ylikuormittunutta lastensuojelua.

      Lainaa

    26. Vastarannan kiiski 13.6.2023 8:29
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      Tällaisten Tarjan tapaisten idioottien vuoksi lastensuojelu kuormittuu ja oikeat avun tarvitsijat jäävät ilman apua tai joutuvat odottamaan sitä joskus ratkaisevan myöhään. Milloin halutaan valehtemalla hakea etua eroasiassa ja milloin vaan omaa tyhmyyttään kärjistetään asioita niin, että lastensuojelu ruuhkautuu. Yhtään ilmoitusta kun ei voida jättää perehtymättä edes alustavasti.

      Lainaa

    27. Tulos: +105 (109 ääntä)
      Merkitsemätön dinosaurus: Viljo on siltä osin oikeassa, että yleensä jos henkilöä haukutaan joksikin, niin hän on sellainen (tai ainakin jotain samantapaista). Harvemmin laihaa ihmistä haukutaan sotanorsuksi. Tietenkään tuo ei anna minkäänlaista oikeutusta haukkumiselle.
      Minä olin lapsuudessa/nuoruudessa vaarallisen alipainoinen sairauden vuoksi ja silti eräs tyttö haukkui mua läskiksi. Että ei se kyllä nyt ihan aina noin mene.

      Lainaa

    28. Vakava seuraeläin 13.6.2023 9:27
      Tulos: -85 (111 ääntä)
      Apina: Minä olin lapsuudessa/nuoruudessa vaarallisen alipainoinen sairauden vuoksi ja silti eräs tyttö haukkui mua läskiksi. Että ei se kyllä nyt ihan aina noin mene.
      Ihan mielenkiinnosta: Tiedätkö mitä tarkoittaa sana ”yleensä”?
      (Viiden pisteen vihje: Se ei ole synonyymi sanan ”aina” kanssa.)
      Yleensä jos henkilöä haukutaan sotanorsuksi tai läskiksi, kyseinen henkilö on ylipainoinen tai vähintäänkin normaalipainon vaihteluvälin tukevammassa päässä.
      Viulunkieleksi tai ruipeloksi haukutaan yleensä suhteellisen laihoja ihmisiä.
      Silmälasitonta ihmistä harvemmin haukutaan nelisilmäksi tai rillipääksi.
      Punatukkaisena minua on haukuttu vaikka millä punaiseen ja oranssiin viittaavilla nimillä (Hei Porkkana, tuu tänne!), joita en ole kuullut käytettävän ei-punatukkaisista ihmisistä.
      Haisuliksi tms. haukutaan yleensä henkilöä, joka on joskus pieraissut väärässä paikassa.
      Jos henkilöä haukutaan esimerkiksi homoksi, yleensä siihen on syynä jokin hänen käytöksestään tai olemuksestaan löytyvä stereotyyppisen homomainen piirre.
      Jos jotakuta haukutaan köyhäksi, kyseessä ei yleensä ole erityisen hyvätuloinen tyyppi.
      Mikään tuossa ei anna haukkumiselle minkäänlaista oikeutusta, mutta se on yksinkertaisesti totuus, että yleensä ne asiat, joista ihmistä haukutaan, liittyvät jotenkin kyseiseen ihmiseen.

      Lainaa

    29. Ponne Jarkka 13.6.2023 9:28
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      En vain jaksa ymmärtää näitä jotka löytävät jotain jossa on nimi mutta panttaavat sitä muka jonkun yksityisyyden suojan vuoksi tms. Esim. lompakko tai bussikortti löytää yleensä vartissa omistajansa kunhan se nimi mainitaan.

      Lainaa

    30. Mieleenpainuva metsämarja 13.6.2023 9:37
      Tulos: +87 (91 ääntä)
      Olisi ihan mielenkiintoista joskus päästä testaamaan miltä Viljosta ja hänen tapaisistaan tuntuisi kun kulkevat jossain torilla tai kaupassa ja joku alkaa huutelemaan tyyliin "Viljo se on läski mieshuora ja rumempi kuin apinan perse". Kun kerran näissä on aina joku totuuden siemen, hänen mukaansa.

      Lainaa

    31. Ujo herukka 13.6.2023 9:50
      Tulos: +62 (66 ääntä)
      Apina: Minä olin lapsuudessa/nuoruudessa vaarallisen alipainoinen sairauden vuoksi ja silti eräs tyttö haukkui mua läskiksi. Että ei se kyllä nyt ihan aina noin mene.
      Jep. Joskus teini-ikäisenä muutamaa vuotta nuorempi pikkuveljeni haukkui mua suutuksissaan läskiksi. Olin pieni rimpula jonka BMI oli jotain 17. Lähinnä huvituin. Niin että ei ne lapset välttämättä aina hirveesti mieti onko haukkumasanoissa jotain perää, kunhan heittävät jotakin mitä arvelevat loukkaavaksi.

      Lainaa

    32. Painuva sonni 13.6.2023 11:52
      Tulos: +93 (99 ääntä)
      Vakava seuraeläin: Ihan mielenkiinnosta: Tiedätkö mitä tarkoittaa sana ”yleensä”? (Viiden pisteen vihje: Se ei ole synonyymi sanan ”aina” kanssa.) Yleensä jos henkilöä haukutaan sotanorsuksi tai läskiksi, kyseinen henkilö on ylipainoinen tai vähintäänkin normaalipainon vaihteluvälin tukevammassa päässä. Viulunkieleksi tai ruipeloksi [...]
      Saisko loogisen selityksen sille miksi "yLeEnSä" naista haukutaan huoraksi kun ei lähdekään treffeille?

      Lainaa

    33. Tulos: -4 (22 ääntä)
      Pilkkopimeä ämpäri: jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt
      Kaikenlaiset herätysliikkeiden äärihihhulit tekevät samaa, lestot mukaanlukien. Keskimäärin niitä taitaa onneksi olla suomessa aika vähän. Tai siis äärihihhuleita paljonkin, mutta täysin omiin piireihinsä sulkeutuneita aika vähän.

      Lainaa

    34. Oppinut pohatta 13.6.2023 15:25
      Tulos: -69 (79 ääntä)
      Painuva sonni: Saisko loogisen selityksen sille miksi "yLeEnSä" naista haukutaan huoraksi kun ei lähdekään treffeille?
      Ensinnäkin se, että naisia YLEENSÄ haukuttaisiin huoriksi, on melkoista liioittelua. Suurin osa ihmisistä ei hauku toisiaan vaikka toinen kieltäytyisi treffipyynnöstä.
      Toiseksi, vaikka naisia haukuttaisiin huoriksi järjestelmällisesti aina kun he mistään syystä kieltäytyvät treffeistä (mikä siis ei pidä paikkaansa), se olisi silti pieni murto-osa kaikesta haukkumisesta, mitä ihmiset toisiaan kohtaan harrastavat. Näinollen edelleenkin pitäisi täysin paikkansa, että YLEENSÄ ihmisiä haukutaan jollain tavalla, joka kuvaa heidän olemustaan tai käytöstään, tai heitä itseään.
      Lihavia haukutaan läskeiksi, laihoja ruipeloiksi, numismaatikkoja tylsimyksiksi, vanhuksia seniileiksi, venäläistaustaisia ryssiksi, suomenruotsalaisia rantahurreiksi, työttömiä sosiaalipummeiksi, teatterissa käyviä elitisteiksi, ja niin edelleen.

      Lainaa

    35. Nuutunut kotka 13.6.2023 15:32
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Kiipeilevä kameli: Itse vl:na en ole ikinä elämässäni todistanut vastaavaa. Toki joku yksittäinen perhe saattaa sekoilla tuommosta, mutta ei kyllä millään tavalla kuulu meikäläisten opetukseen tai kulttuuriin tämmönen.
      Pohjoispohjanmaalaisessa pikkukunnassa varttuneena todistin useinkin vastaavaa. Jotkut lestakavereista ja -luokkalaisista sai tulla synttäreille ja toiset ei. Kavereita saatiin kyllä toki olla, mutta jostain syystä tuollaiset juhlat joissa oli paljon lapsia, oli joillekin lestavanhemmille huolestuttava asia. Ehkä ajattelivat että porukassa tyhmyys tiivistyy ja lähtee tenavat maailman teille helpommin. Perhekohtaisia sääntöjä tuntui tosiaan olevan, mutta ei nyt mitään yksittäistapauksia. Olin lapsi 90-luvulla, en tiedä onko tavat paljonkin muuttuneet.

      Lainaa

    36. Arkkienkeli 13.6.2023 16:24
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Toivottavasti tämä "Anna" Oulusta ei ole missään töissä. Kirjoittaa kuin esikouluikäinen.

      Lainaa

    37. Tulos: +22 (26 ääntä)
      Tekisin Tarjasta huoli-ilmoituksen.

      Lainaa

    38. Nuutunut kivi 13.6.2023 19:07
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Ponne Jarkka: En vain jaksa ymmärtää näitä jotka löytävät jotain jossa on nimi mutta panttaavat sitä muka jonkun yksityisyyden suojan vuoksi tms. Esim. lompakko tai bussikortti löytää yleensä vartissa omistajansa kunhan se nimi mainitaan.
      Samaa ihmettelen. 
      Suvi itsekin toteaa, ettei omistaja luultavasti (lapsi?) ole puskiksessa. Miksi siis siellä kysellä? Veisi neuvolaan tai jonnekin terveyskeskukseen. Sieltä löytäisi nopeammin takaisin oikeaan osoitteeseen. 

      Lainaa

    39. Nuutunut kivi 13.6.2023 19:09
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Pariton pöllö: Tarja on huolissaan, kun on ite tottunu pitää samassa taskussa neuvolakorttia ja lasta.
      Tarjalla kyllä mielenkiintoinen logiikka.

      Lainaa

    40. Näkökyvytön herukka 13.6.2023 19:14
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Nuutunut kotka: Pohjoispohjanmaalaisessa pikkukunnassa varttuneena todistin useinkin vastaavaa. Jotkut lestakavereista ja -luokkalaisista sai tulla synttäreille ja toiset ei. Kavereita saatiin kyllä toki olla, mutta jostain syystä tuollaiset juhlat joissa oli paljon lapsia, oli joillekin lestavanhemmille huolestuttava asia. Ehkä [...]
      Jos on tiedossa että synttäreillä katsotaan televisiota niin se voi olla syy kieltää kyläily. Pirun houkutuksia. Se on kyllä todettava että VL perheissäkin on huomattavia eroja suhtautumisessa ei-VL perheisiin. Toisilla ei ole mitään rajoituksia muiden ihmisten elämisen suhteen ja pitävät omat sääntönsä omassa kodissaaan eivätkä julista niitä muille. Sitä paitsi lapset on lapsia. Jotkut ovat ymmärtäneet että se eristäytyminen on huono homma kun ei sitä aikuisenakaan voi harrastaa. Kaikkien pitää tulla toimeen toisten kanssa.

      Lainaa

    41. Ällö raparperi 13.6.2023 19:14
      Tulos: +73 (75 ääntä)
      Oppinut pohatta: Ensinnäkin se, että naisia YLEENSÄ haukuttaisiin huoriksi, on melkoista liioittelua. Suurin osa ihmisistä ei hauku toisiaan vaikka toinen kieltäytyisi treffipyynnöstä. Toiseksi, vaikka naisia haukuttaisiin huoriksi järjestelmällisesti aina kun he mistään syystä kieltäytyvät treffeistä (mikä siis ei pidä paikkaansa), [...]
      Mua on haukuttu huoraksi sen takia, kun en "pitänyt" jostakusta miehestä tarpeeksi tai jotain, vieläkään en ymmärrä syytä yhdellekään tapaukselle (joita on paljon).
      Lapsena mua on haukuttu sekä luuviuluksi että läskiksi, hyvinkin alipainoisena ja urheilullisena, jopa suht lihaksikkaana.
      Ja naisten huorittelu on oikeasti _todella_ yleistä, eiköhän jokainen meistä naisista ole sitä jossain vaiheessa kuullut, sekä päin naamaa että joka päivä internetissä - missä tynnyrissä sä oikein elät..?

      Lainaa

    42. Intravenoosi riepu 13.6.2023 19:16
      Tulos: +39 (43 ääntä)
      Miten toimisi sellainen että tuon terveyskortin vain veisi lähimpään neuvolaan? Se saattaisi sitä kautta kulkeutua omistajalleen aika mukavasti.

      Lainaa

    43. Kahen kilon kalori 13.6.2023 21:10
      Tulos: +5 (19 ääntä)
      Pilkkopimeä ämpäri: jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt
      Lestadiolaisia olisin itse veikannut.

      Lainaa

    44. Rajoittunut piimä 13.6.2023 21:52
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Painostettu sakaali: No en kyllä allekirjoita.  Ylipaino on niitä harvoja asioita, joihin tuo pätee. 
      Idiootti.
      Oikeesti, surullista että joku on noin tyhmä. Ja ennnen kuin joku loukkaantuu, mun mielestä typeryys on niitä harvoja asioita, joihin pätee se että saa haukkua suoraan. Ihan Painostetun sakaalin parasta ajattelen tässä.

      Lainaa

    45. Kenkku ampiainen 13.6.2023 22:18
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Joka toista haukkuu, sen napa paukkuu.

      Lainaa

    46. Rankaisija 14.6.2023 1:14
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Viljoa pitää lyödä puukolla.

      Lainaa

    47. Kouluttamaton muurahainen 14.6.2023 8:39
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Näkökyvytön herukka: Jos on tiedossa että synttäreillä katsotaan televisiota niin se voi olla syy kieltää kyläily. Pirun houkutuksia. Se on kyllä todettava että VL perheissäkin on huomattavia eroja suhtautumisessa ei-VL perheisiin. Toisilla ei ole mitään rajoituksia muiden ihmisten elämisen suhteen ja pitävät omat sääntönsä omassa [...]
      Eipä tämä paljoa eroa muidenkaan kun uskovaisten parissa. Osa ihmisistä suhtautuu kaikenlaisiin ihmisiin ihan suvaitsevaisesti, osa ei hyväksy ulkomaalaisia, homoja, sateenkaari-ihmisiä, uskovaisia, mielenterveysongelmaisia (niitäkään, jotka eivät ole vaarallisia ympäristölle) tai milloin mitäkin toisinajattelijaa. Perheissä on huomattavia eroja sen suhteen, kenen kanssa lapset saavat viettää aikaa ja mikä on hyvää seuraa, mikä ei.

      Lainaa

    48. Pressuton ananas 14.6.2023 8:44
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Vakava seuraeläin: Ihan mielenkiinnosta: Tiedätkö mitä tarkoittaa sana ”yleensä”? (Viiden pisteen vihje: Se ei ole synonyymi sanan ”aina” kanssa.) Yleensä jos henkilöä haukutaan sotanorsuksi tai läskiksi, kyseinen henkilö on ylipainoinen tai vähintäänkin normaalipainon vaihteluvälin tukevammassa päässä. Viulunkieleksi tai ruipeloksi [...]
      Miten sä noi noin hyvin tiedät :o

      Lainaa

    49. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Merkitsemätön dinosaurus: Viljo on siltä osin oikeassa, että yleensä jos henkilöä haukutaan joksikin, niin hän on sellainen (tai ainakin jotain samantapaista). Harvemmin laihaa ihmistä haukutaan sotanorsuksi. Tietenkään tuo ei anna minkäänlaista oikeutusta haukkumiselle.
      Itseasiassa mun pikkusisarusta hakkuttii ala-asteella läskiks yms. ja hän on ollu sina todella laiha. Haukkuja taas oli "hieman" isompi lapsi.
      Mut kenenkää ulkonäköö joo ei pitäs kommentoida muutenkaa... 

      Lainaa

    50. Pahansuopa gerbiili 14.6.2023 18:32
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Senkun vaan katsomaan yläasteelle! Jos ei ole vaarallisen alipainoinen ja jopa joskus silloinkin, toiset haukkuvat läskiksi. Yleensä teinimaailmassa nimenomaan haukutaan homoksi ja läskiksi ilmeisen laihoja tai normaalipainoisia ja umpiheteroita nuoria. Homojen prosenttiosuus on varsin pieni, mutta ainakin 60 % yläasteikäisistä pojista haukutaan sillä sanalla.

      Lainaa

    51. Saatanan vajaaälyinen lehmä 15.6.2023 6:51
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mitä vittua, Tarja?

      Lainaa

    52. Rappeuttava lokki 15.6.2023 9:24
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Pilkkopimeä ämpäri: jos Siljan mainitsema perhe ei ole jehovan todistajia olen yllättynyt
      Todistajat eivät kuulu kirkkoon.

      Lainaa

    53. Minä täältä 18.6.2023 22:34
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Kiipeilevä kameli: Itse vl:na en ole ikinä elämässäni todistanut vastaavaa. Toki joku yksittäinen perhe saattaa sekoilla tuommosta, mutta ei kyllä millään tavalla kuulu meikäläisten opetukseen tai kulttuuriin tämmönen.
      Samaa tulin sanomaan, kun arvasin että joku ehdottaa tuota. Minä kävin lapsena kaikenlaisten kaverien synttäreillä.

      Lainaa

    54. Paljonpuhuva sika 21.6.2023 12:25
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Vakava seuraeläin: Ihan mielenkiinnosta: Tiedätkö mitä tarkoittaa sana ”yleensä”? (Viiden pisteen vihje: Se ei ole synonyymi sanan ”aina” kanssa.) Yleensä jos henkilöä haukutaan sotanorsuksi tai läskiksi, kyseinen henkilö on ylipainoinen tai vähintäänkin normaalipainon vaihteluvälin tukevammassa päässä. Viulunkieleksi tai ruipeloksi [...]
      Minä haukun sinua idiootiksi. Voit miettiä, miten se kuvaa sinua.

      Lainaa

    55. Nuutunut kivi 23.6.2023 18:42
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Paljonpuhuva sika: Minä haukun sinua idiootiksi. Voit miettiä, miten se kuvaa sinua.
      Tuo ei ollut haukkumista. Se oli toteamus tosiasioihin viitaten.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kirkko, kutsu, kuulua kirkkoon, kuva, lastensuojelu, lastensuojeluilmoitus, lasu, löydetty, neuvola, neuvolakortti, syntymäpäivät