Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Asiakaspalautetta, osa 7

Tyytymätön asiakas avautuu Facebookissa. "Huijausta!"
Asiakaspalautetta, osa 7

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 49 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kutsumaton pöllö 1.8.2023 0:07
      Tulos: +408 (412 ääntä)
      Voi vittu, Kimmo. 🤦

      Lainaa

    2. Johdoitettu pähkinä 1.8.2023 0:16
      Tulos: +489 (493 ääntä)
      Ettei vaan oo Kimmolla itellään jäänyt ryyppy päälle?

      Lainaa

    3. Pöllö delfiini 1.8.2023 0:18
      Tulos: +326 (332 ääntä)
      Sananvapaus.

      Lainaa

    4. Toimeton kettu 1.8.2023 0:19
      Tulos: +320 (324 ääntä)
      Ei tainnut olla laatufiksaus kelle se helatorstain ryyppy jäi päälle tällä kertaa...

      Lainaa

    5. Mietteetön patsas 1.8.2023 0:26
      Tulos: +332 (338 ääntä)
      Sananvapaus mainittu :D Siitä alkaa tulemaan näille ihmisille melkoinen trendisana. Kohta varmaan saava varastaa kaljaakin kaupasta sananvapauden piikkiin.

      Lainaa

    6. Poksahtava papukaija 1.8.2023 0:31
      Tulos: +277 (283 ääntä)
      On se jännä miten P ei saanut Boschin cashbackia Siemensin koneista.

      Lainaa

    7. Painostettu sohvaperuna 1.8.2023 0:46
      Tulos: +221 (225 ääntä)
      Mutta joutuiko mummo nyt taittamaan viimeisen matkansa vahaamattomalla Saabilla?!?

      Lainaa

    8. Abstrakti fretti 1.8.2023 1:18
      Tulos: +99 (103 ääntä)
      Painostettu sohvaperuna: Mutta joutuiko mummo nyt taittamaan viimeisen matkansa vahaamattomalla Saabilla?!?
      Mummo kierii haudassaan.

      Lainaa

    9. Kylmä satuhahmo 1.8.2023 1:53
      Tulos: -184 (374 ääntä)
      En sano että Kimmon viestit ois asiallisia, mutta mielestäni on vähän outoa ja epäammattimaista, että firma kommentoi julkiseen postaukseen asiakkaan tietoja ja asiointihistoriaa.

      Lainaa

    10. Painoton patsas 1.8.2023 6:46
      Tulos: -144 (260 ääntä)
      Kylmä satuhahmo: En sano että Kimmon viestit ois asiallisia, mutta mielestäni on vähän outoa ja epäammattimaista, että firma kommentoi julkiseen postaukseen asiakkaan tietoja ja asiointihistoriaa.
      Samaa mietin. Tuollaiset keskustelut tulee käydä privaatisti. Ilmeisesti alanuolittajat eivät ole kuitenkaan kanssasi samaa mieltä; tulkitsen, että heitä itseään ei haittaisi vaikka heistä postattaisiin someen päivän tarkkuudella, milloin ovat asioineet vaikkapa Alkossa, lääkärissä peräpukamista, remonttiliikkeessä kosteusongelmista, jne. palveluntarjoajien toimesta.

      Lainaa

    11. Tahokas konna 1.8.2023 7:10
      Tulos: +292 (322 ääntä)
      Painoton patsas: Samaa mietin. Tuollaiset keskustelut tulee käydä privaatisti. Ilmeisesti alanuolittajat eivät ole kuitenkaan kanssasi samaa mieltä; tulkitsen, että heitä itseään ei haittaisi vaikka heistä postattaisiin someen päivän tarkkuudella, milloin ovat asioineet vaikkapa Alkossa, lääkärissä peräpukamista, remonttiliikkeessä kosteusongelmista, jne. palveluntarjoajien toimesta.
      Hyvä vaan että on vielä yrittäjiä jotka eivät täysin nöyristele näiden Kimmojen ja muiden kalavaleita sepittelevien edessä koska "asiakas on aina oikeassa" tai muuta hölynpölyä. Kimmo voi pitää leipäläpensä kiinni tai laittaa privaviestiä jos ei halua likapyykkiänsä julkiseksi.

      Lainaa

    12. Tarjoiltu aasi 1.8.2023 7:12
      Tulos: +229 (243 ääntä)
      Painoton patsas: Samaa mietin. Tuollaiset keskustelut tulee käydä privaatisti. Ilmeisesti alanuolittajat eivät ole kuitenkaan kanssasi samaa mieltä; tulkitsen, että heitä itseään ei haittaisi vaikka heistä postattaisiin someen päivän tarkkuudella, milloin ovat asioineet vaikkapa Alkossa, lääkärissä peräpukamista, remonttiliikkeessä kosteusongelmista, jne. palveluntarjoajien toimesta.
      Jos olisin pilaamassa yrityksen mainetta ilman syytä, niin siitä vaan korjaamaan julkisesti. Ei kärsisi egoni siitä.

      Lainaa

    13. Kilokalori 1.8.2023 7:41
      Tulos: +239 (253 ääntä)
      Painoton patsas: Samaa mietin. Tuollaiset keskustelut tulee käydä privaatisti. Ilmeisesti alanuolittajat eivät ole kuitenkaan kanssasi samaa mieltä; tulkitsen, että heitä itseään ei haittaisi vaikka heistä postattaisiin someen päivän tarkkuudella, milloin ovat asioineet vaikkapa Alkossa, lääkärissä peräpukamista, remonttiliikkeessä kosteusongelmista, jne. palveluntarjoajien toimesta.
      Sanavvapauden puollustajat vissiin löysi paikalle.
      Sananvapauteen liittyy myös ottaa suoraselkäisesti vastuu siitä mitä on tullut sanottua. Jos itse haluat ottaa esille selvästi virheellisen valheen yrityksestä, kyllä yrityksellä on oikeus oikaista se. Auton pesu ja vahaus ei myöskään ole sillä tavalla rikoslain 24 luvun 8 pykälän suojaamaa yksityiselämää koskeva tietoa, ettei sitä saisi tuoda ilmi keskustelussa - toisin kuin sinun peräpukamasi, joita tuo rikoslain kohta kyllä suojaa.

      Lainaa

    14. Toj Karin 1.8.2023 8:02
      Tulos: +206 (222 ääntä)
      Painoton patsas: Samaa mietin. Tuollaiset keskustelut tulee käydä privaatisti. Ilmeisesti alanuolittajat eivät ole kuitenkaan kanssasi samaa mieltä; tulkitsen, että heitä itseään ei haittaisi vaikka heistä postattaisiin someen päivän tarkkuudella, milloin ovat asioineet vaikkapa Alkossa, lääkärissä peräpukamista, remonttiliikkeessä kosteusongelmista, jne. palveluntarjoajien toimesta.
      Eli yritys ei saisi antaa vastinetta siitä esitettyyn paskapuheeseen? 
      Yritys ei paljastanut tuossa mitään sellaisia asiakastietoja joita Kimmo itse ei aloitteellisesti ottanut esille, vaan kertoi miten asia meni oikeasti. Se oli erittäin asiallinen vastaus, jossa ei hyökätty asiakkaan päälle, ja joka nätisti siivosi Kimmon roiskimat ulosteet pois.  Kun julkisesti kritisoi jotain ihmistä tai instanssia, silloin voi myös odottaa että vastaus tuohon kritiikkiin on julkinen. Meillä on kuitenkin sananvapaus, kuten Kimmo itsekin mainitsi.

      Lainaa

    15. Tulos: +138 (148 ääntä)
      Painoton patsas: Samaa mietin. Tuollaiset keskustelut tulee käydä privaatisti. Ilmeisesti alanuolittajat eivät ole kuitenkaan kanssasi samaa mieltä; tulkitsen, että heitä itseään ei haittaisi vaikka heistä postattaisiin someen päivän tarkkuudella, milloin ovat asioineet vaikkapa Alkossa, lääkärissä peräpukamista, remonttiliikkeessä kosteusongelmista, jne. palveluntarjoajien toimesta.
      No jos itse valittaisin julkisesti facebookissa peräpukamien vahauksen laiminlyönnistä, lääkäri voisi siihen julkisesti vastata. Mutta aika yleistä on tuo sun ajatus että yksityisyydensuojan piiriin kuuluvasta asiasta saa valehdella niin paljon kuin keksii koska siihen ei saisi muut kommentoida. Näinhän asia ei ole. Oikeus on näitä aina tulkinnut niin että yksityisyyden suoja on heikompi jos henkilö tuo itse julkisuuteen henk.koht. asioitaan.

      Lainaa

    16. Tinkimätön unikeko 1.8.2023 8:28
      Tulos: -37 (67 ääntä)
      P:n hyväksi pakko mainita että Bosch ja Siemens ovat samoja laitteita eri logoilla.

      Lainaa

    17. Pikimusta kultakala 1.8.2023 8:29
      Tulos: -29 (51 ääntä)
      Tylsimys: No jos itse valittaisin julkisesti facebookissa peräpukamien vahauksen laiminlyönnistä, lääkäri voisi siihen julkisesti vastata. Mutta aika yleistä on tuo sun ajatus että yksityisyydensuojan piiriin kuuluvasta asiasta saa valehdella niin paljon kuin keksii koska siihen ei saisi muut kommentoida. Näinhän asia ei ole. [...]
      Harvemmin lääkärit vahaavat peräpukamia, poistavat kylläkin niitä hirttämällä.
      Tässä skenaariossa lääkäri voisi vastata palautteeseen julkisesti vain sen verran, että kehoittaisi hoitoonsa tyytymätöntä olemaan yhteydessä esimerkiksi sähköpostilla tai puhelimitse asian selvittämiseksi. 
      Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä 1994/559 17 § kertoo seuraavasti:
      ”Salassapitovelvollisuus

      Terveydenhuollon ammattihenkilö ei saa sivulliselle luvatta ilmaista yksityisen tai perheen salaisuutta, josta hän asemansa tai tehtävänsä perusteella on saanut tiedon. Salassapitovelvollisuus säilyy ammatinharjoittamisen päättymisen jälkeen.”

      Lainaa

    18. Puli paarma 1.8.2023 9:08
      Tulos: +108 (112 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: P:n hyväksi pakko mainita että Bosch ja Siemens ovat samoja laitteita eri logoilla.
      Näin se on audi, volkkari ja skodakin, mutta en silti menisi vaatiman skodasta hyvitystä jos audilla on kampanja.

      Lainaa

    19. Proteiiniton gaselli 1.8.2023 9:41
      Tulos: +117 (125 ääntä)
      Kommenttiosiossakin on vissiin ainakin kaksi samanhenkistä tyyppiä (miinuksista päätellen) joiden mielestä sananvapaus koskee vain sitä joka esittää asian eikä niitä jotka vastaavat esitettyyn asiaan. Sanottakoon että sananvapauden piiriin ei kuulu valheellisten asioiden levittäminen. Esimerkiksi jos julkisesti väität ex-vaimosi myyvän itseään niin kyseessä on kunnianloukkaus, ja "sananvapaus" ei kyllä ole terminä mikään "vapaudu vankilasta (tai vastuusta)"-monopolikortti jonka voit heittää päin asiaa tutkivan rikoskomisarion naamaa.

      Lainaa

    20. Vuotava nuija 1.8.2023 9:42
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Poksahtava papukaija: On se jännä miten P ei saanut Boschin cashbackia Siemensin koneista.
      Sananvapauden pitäis kyllä taata se..

      Lainaa

    21. Häikäilemätön hyönteinen 1.8.2023 9:54
      Tulos: -107 (123 ääntä)
      Toj Karin: Eli yritys ei saisi antaa vastinetta siitä esitettyyn paskapuheeseen?  Yritys ei paljastanut tuossa mitään sellaisia asiakastietoja joita Kimmo itse ei aloitteellisesti ottanut esille, vaan kertoi miten asia meni oikeasti. Se oli erittäin asiallinen vastaus, jossa ei hyökätty asiakkaan päälle, ja joka nätisti siivosi [...]
      Älä puhu paskaa. Kimmo sanoi alkuun vain "teitte oharit", niin yritys päätti kertoa naljailevaan tyyliin, milloin on lähetetty sähköposteja, mitä palveluita on annettu ja mille autolle.

      Lainaa

    22. Itseasiassa 1.8.2023 11:16
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Pöllö delfiini: Sananvapaus.
      Sana joka riisuu kaikki aseista.

      Lainaa

    23. Itseasiassa 1.8.2023 11:33
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: P:n hyväksi pakko mainita että Bosch ja Siemens ovat samoja laitteita eri logoilla.
      Voivat hyvin olla osittain samoista osista kasattuja, osien valmistus kun on aika keskittynyttä (ei paljon opittu korona-ajan toimitusvaikeuksista). 
      Mutta välillä löytyy näitä tuntemattomampia merkkejä, jotka ovat täysiä kopioita. Eilen tuli Motonetissä vertailtua kahta kasvikuivuria (toisessa taidettiin nimessä mainita hedelmät ja toisessa sienet), joiden ainoat erot olivat pakettia pyörittelemällä merkki ja väri. Muuten samat tehot, ominaisuudet, ulkonäkö, hinta jne. Sinällään outoa, että näin pieni asia riittää siihen, että asiakas tuntee saavansa valita vaihtoehdoista, vaikka todellisuudessa valitsee vain värin. Laiskaa kaupalta, ettei hanki jotain oikeasti eri vaihtoehtoa. 

      Lainaa

    24. Pariton pöllö 1.8.2023 12:00
      Tulos: +64 (64 ääntä)
      Kirjaan testamenttiini, että perinnöttä jäävät kaikki, jotka kehtaavat vahaamattomalla autolla hautajaisiini saapua.

      Lainaa

    25. Meluisa aprikoosi 1.8.2023 12:15
      Tulos: +74 (76 ääntä)
      sananvapaus on perinteinen epätoivoinen viimeinen argumentti siinä vaiheessa kun on sanonut jotain ihan saatanan tyhmää ja sietäisi hävetä. kun tajuaa jo sanoneensa jotain aivan saatanan idioottimaista, eikä sille ole enää muuta perustetta kuin se, että myös idioottimaisia asioita saa sanoa, koska on sananvapaus.

      Lainaa

    26. Arkkienkeli 1.8.2023 13:04
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Kimmolla on tainnut olla putki päällä vuodesta 2016 ja aivot lorahtaneet viemäriin aamukusen kanssa.

      Lainaa

    27. Arkkienkeli 1.8.2023 13:09
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Vit*u. Ostin Kaivokselasta uuden Lexuksen pari vuotta sitten ja nyt Konalan Chryslereitä myyvä liike sanoo etteivät ota vuosihuoltoon. Nauroivat vielä päälle ja kuittailivat että vie romusi muualle.

      Lainaa

    28. Puuton alpakka 1.8.2023 14:51
      Tulos: +95 (95 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Älä puhu paskaa. Kimmo sanoi alkuun vain "teitte oharit", niin yritys päätti kertoa naljailevaan tyyliin, milloin on lähetetty sähköposteja, mitä palveluita on annettu ja mille autolle.
      Ai sen voi tulkita noinkin. Minusta yritys alkoi selvitellä, milloin oharit on tehty, muttei löytänyt muita työsopimuksia kuin mainitsemansa, joka kaiketi oli hoidettu kunnialla. Ei naljailua, vaan asian selvittämistä. Kimmo ottakoon asian puheeksi privaatisti, jos haluaa keskustella siitä privaatisti. Ja todellakin sen voisi ottaa esille pian tapahtuman jälkeen, eikä vasta vuosien päästä ainoana tarkoituksena pilata yrityksen mainetta.
      Aika harvalla yrityksellä on varaa ottaa perusteettomia haukkuja niskaan vastaamatta niihin mitään. Jos yritys olisi jättänyt vastaamatta tai laittanut privaviestiä ja keskustellut asian Kimmon kanssa kahden, olisi suuri yleisö jäänyt siihen kuvaan, että oharit oli tehty.

      Lainaa

    29. Tulos: +58 (66 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Älä puhu paskaa. Kimmo sanoi alkuun vain "teitte oharit", niin yritys päätti kertoa naljailevaan tyyliin, milloin on lähetetty sähköposteja, mitä palveluita on annettu ja mille autolle.
      Kimmo itse ilmaisi olleensa yrityksen asiakas. Totta helvetissä se on silloin itsestäänselvää että Kimmon ja puljun välillä on ollut kommunikaatiota. Sen kertominen että tämä kommunikaatio tapahtui sähköpostilla vajaa kymmenen vuotta sitten ei ole mitään salassapidettävää tai yksityisyydensuojan alaista tietoa.  Omien asiakkaiden nimiä ja keskusteluja ei tule kertoa, mutta Kimmo itse kertoi olleensa asiakas ja mitään keskusteluja tuossa ei kerrottu. Ainoastaan yleisellä tasolla viestin sisältöä siltä osin kuin se oli tarpeellista kritiikkiin vastaamiseen. Kommentistasi päätellen taidat olla samanlainen järkijättö kuin Kimmo, ja puhua sen mitä sylki suuhun tuo vuosia tapahtumien jälkeen välittämättä asioiden totuusarvosta. Tai vaihtoehtoisesti olet Kimmo itse. Muuta syytä sulla ei ole puolustaa tuollaista paskan jauhamista.

      Lainaa

    30. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Tahokas konna: Hyvä vaan että on vielä yrittäjiä jotka eivät täysin nöyristele näiden Kimmojen ja muiden kalavaleita sepittelevien edessä koska "asiakas on aina oikeassa" tai muuta hölynpölyä. Kimmo voi pitää leipäläpensä kiinni tai laittaa privaviestiä jos ei halua likapyykkiänsä julkiseksi.
      Häikäilemätön hyönteinen: Älä puhu paskaa. Kimmo sanoi alkuun vain "teitte oharit", niin yritys päätti kertoa naljailevaan tyyliin, milloin on lähetetty sähköposteja, mitä palveluita on annettu ja mille autolle.
      Kimmoko se siellä kiukuttelee?

      Lainaa

    31. Saatanan vajaaälyinen lehmä 1.8.2023 15:53
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      MIMÄÄM EISAA ENÄÄN SANOA SANAVVAPAMUS UGH 💪

      Lainaa

    32. jukkapalmu 1.8.2023 19:28
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Ei sitten parempaa keksiny kun mummon hautajaisia varten piti vahauttaa auto :D

      Lainaa

    33. Tulos: +45 (49 ääntä)
      Painoton patsas: Samaa mietin. Tuollaiset keskustelut tulee käydä privaatisti. Ilmeisesti alanuolittajat eivät ole kuitenkaan kanssasi samaa mieltä; tulkitsen, että heitä itseään ei haittaisi vaikka heistä postattaisiin someen päivän tarkkuudella, milloin ovat asioineet vaikkapa Alkossa, lääkärissä peräpukamista, remonttiliikkeessä kosteusongelmista, jne. palveluntarjoajien toimesta.
      Onpas kyllä aika vitun kaukaahaettuja esimerkkejä, etenkin ottaen huomioon että tämä yksityishenkilö on aivan omatoimisesti tehnyt julkiseksi asioineensa (tai ainakin yrittäneensä asioida) kyseisessä putiikissa.

      Lainaa

    34. Nuutunut kivi 1.8.2023 21:51
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      Pikimusta kultakala: Harvemmin lääkärit vahaavat peräpukamia, poistavat kylläkin niitä hirttämällä.Tässä skenaariossa lääkäri voisi vastata palautteeseen julkisesti vain sen verran, että kehoittaisi hoitoonsa tyytymätöntä olemaan yhteydessä esimerkiksi sähköpostilla tai puhelimitse asian selvittämiseksi.  Laki terveydenhuollon [...]
      Eli jos asiakas valittaa, julkisesti, lääkärille peräpukamista, lääkäri ei saa vastata julkisesti?

      Lainaa

    35. Nuutunut kivi 1.8.2023 21:52
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Kilokalori: Sanavvapauden puollustajat vissiin löysi paikalle. Sananvapauteen liittyy myös ottaa suoraselkäisesti vastuu siitä mitä on tullut sanottua. Jos itse haluat ottaa esille selvästi virheellisen valheen yrityksestä, kyllä yrityksellä on oikeus oikaista se. Auton pesu ja vahaus ei myöskään ole sillä tavalla rikoslain 24 [...]
      Virheellinen valhe?

      Lainaa

    36. Nuutunut kivi 1.8.2023 21:53
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Meluisa aprikoosi: sananvapaus on perinteinen epätoivoinen viimeinen argumentti siinä vaiheessa kun on sanonut jotain ihan saatanan tyhmää ja sietäisi hävetä. kun tajuaa jo sanoneensa jotain aivan saatanan idioottimaista, eikä sille ole enää muuta perustetta kuin se, että myös idioottimaisia asioita saa sanoa, koska on sananvapaus.
      Koska sananvapaus koskee vain minua, muut ovat kateellisia niuhottajia.

      Lainaa

    37. Reitevä kauris 1.8.2023 21:59
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Ennen kuin luin koko juttua, luulin että tuossa Bosch-jutussa moka olisi ollut että alkutekstissä mainostetaan "Tarvitsetko uuden jääkaapin tai lieden?" mutta kommenteissa sanotaankin, ettei liesitasoille ole kampanjaa. Ja voi asiakaspalvelija raukat, kun joutuu olemaan Kimmojen kanssa tekemisissä.

      Lainaa

    38. Indifferentti kuormaeläin 1.8.2023 22:20
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Miten helevetissä ihmiset ei tiedä nykyään edes, että mitä ovat ostaneet?

      Lainaa

    39. Tulos: +41 (43 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Älä puhu paskaa. Kimmo sanoi alkuun vain "teitte oharit", niin yritys päätti kertoa naljailevaan tyyliin, milloin on lähetetty sähköposteja, mitä palveluita on annettu ja mille autolle.
      Tuossa vastauksessa ei kyllä ollut tippaakaan naljailua, varsin asiallisesti tuotiin esille todistettavissa olevat faktat. Asiakas itse ensin julkisti asian, joten yrityksellä oli täysi oikeus korjata virheelliset tiedot julkisesti.
      Ei edes kiistetty ilmeisen perusteetonta väitettä että yritys olisi edes tehnyt ohareita ja näitä olisi ollut jotenkin tarvetta korvata. Jos oharit olisi todella tehty, olisi siitä varmasti ollut muutakin viestinvaihtoa tallessa kuin tuo kiitos hyvin tehdystä työstä. Kun itse tuon ryyppyputken otti esille, niin varsin todennäköinen tapahtumakulku on, että se putki on ollut asiakkaalla päällä siitä 2016 helatorstaista asti ja muistikuvat näin ollen värittyneitä. 

      Lainaa

    40. Harjaton ahma 2.8.2023 8:48
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: P:n hyväksi pakko mainita että Bosch ja Siemens ovat samoja laitteita eri logoilla.
      Olet aivan oikeassa. Niitä tekevän firman nimikin on jo pitkään ollut Bosch-Siemens, mitä kaikki eivät tunnu tietävän.

      Lainaa

    41. Epämukava fretti 2.8.2023 9:03
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Mitäköhän laatufiksaus on hyvittänyt. Feissarimokakommenttipätijät eivät ole siihen vielä ottaneet kantaa.

      Lainaa

    42. Eloton nainen 2.8.2023 10:29
      Tulos: +1 (21 ääntä)
      Mikä helkkarin ”cash-back”??

      Lainaa

    43. Tulos: -14 (20 ääntä)
      Proteiiniton gaselli: Kommenttiosiossakin on vissiin ainakin kaksi samanhenkistä tyyppiä (miinuksista päätellen) joiden mielestä sananvapaus koskee vain sitä joka esittää asian eikä niitä jotka vastaavat esitettyyn asiaan. Sanottakoon että sananvapauden piiriin ei kuulu valheellisten asioiden levittäminen. [...]
      Ei tässä nyt sananvapaudesta ollut kysymys. Täällä vielä kolmas, jolla tuo vastaus särähti korvaan, siksi että mielestäni on väärin kertoa asiakkaan ostohistoriaa palautteenannon yhteydessä. Yritys ja asiakas eivät ole samalla viivalla siinä, mitä toisistaan saavat sanoa. Eikä se ole mielipideasia vaan näin se vain on. 
      Nuutunut kivi: Eli jos asiakas valittaa, julkisesti, lääkärille peräpukamista, lääkäri ei saa vastata julkisesti?
      Vaikka asiakas kirjoittaisi esim. yrityksen Facebook-seinälle että huonosti hoiditte mun peräpukamat, niin lääkäri ei todellakaan saa kertoa mitään ko. henkilön hoitohistoriasta. Ihme, että ihmiset täällä ei tätä tiedä tai ymmärrä.

      Lainaa

    44. Räväkkä hamsteri 2.8.2023 16:14
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      jukkapalmu: Ei sitten parempaa keksiny kun mummon hautajaisia varten piti vahauttaa auto 😁
      Tää on niin perus näissä reklamaatioissa, kun halutaan sille omalle kokemukselle painoarvoa. Kyse ei ole koskaan vain Sundae-jäätelöstä, vaan syöpähoidot aloittavan tyttären Sundae-jäätelöstä.

      Lainaa

    45. Arkistoitu monni 2.8.2023 22:51
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Eloton nainen: Mikä helkkarin ”cash-back”??
      Ostat tiettyjä kampanjatuotteita niin rekisteröitymällä tiettyyn paikkaan ja kirjoittamalla lyhyen arvostelun saat 50 tai enemmänkin, riippuen tuotteen hinnasta, takaisin tilillesi. Eli käytännössä hyvin pienellä vaivalla, käyt kirjoittamassa "tiskaa astiat hienosti!" ja jonku viikon kuluttua tilillä on lisää rahaa.

      Lainaa

    46. Arkistoitu monni 2.8.2023 22:56
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Itseasiassa: Voivat hyvin olla osittain samoista osista kasattuja, osien valmistus kun on aika keskittynyttä (ei paljon opittu korona-ajan toimitusvaikeuksista). [...]
      Juuri näin. Ovat perusosiltaan samanlaisia mutta ohjelmistoissa ja (muovi)kuorissa voi olla jotain pieniä eroja. Ovat siis eri brändejä ja voivat olla vähän eri hintaluokassa. Toisessa voi olla jotain pieniä lisäominaisuuksia perustelemassa pientä hintaeroa. Liikkeistä riippuen sitten edustavat jompaa kumpaa tai sitten niinkuin Gigantista saa molempia. Vertailu VAG-konsernin autoihin on aika hyvä. Perusosat ja jopa moottorit voivat olla samoja mutta ovat omia brändejä joissa on omia juttuja mitä lempibrändiin vuosikausia ihastuneet saavat uutta autoa ostaessaan. Eli on muutakin eroa kuin pelkkä tarra etupaneelissa, mutta myllyn sisällä on pääasiassa samoja osia.

      Lainaa

    47. Auktorisoitu jyrsijä 3.8.2023 19:32
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Harm: Ei tässä nyt sananvapaudesta ollut kysymys. Täällä vielä kolmas, jolla tuo vastaus särähti korvaan, siksi että mielestäni on väärin kertoa asiakkaan ostohistoriaa palautteenannon yhteydessä. Yritys ja asiakas eivät ole samalla viivalla siinä, mitä toisistaan saavat sanoa. Eikä se ole mielipideasia vaan näin se vain [...]
      Ja täällä neljäs: Se mitä yksityishenkilön lähettämä sähköposti sisältää on viestintäsalaisuuden alaista tietoa, eikä sitä saa selvittää muille osapuolille julkisesti, oli tämä asiakas kuinka daiju tahansa (kuten tässä). 
      Henkilön terveystiedot taas ovat arkaluontoisia henkilötietoja, jotka todellakin ovat salasapidettäviä. Eli vaikka joku ottaisi omat terveystiedot itse julkisesti esiin, niin lääkärillä ei ole oikeutta jatkaa sitä keskustelua näistä terveyteen liittyvistä asioista julkisesti.

      Lainaa

    48. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Pöllö delfiini: Sananvapaus.
      Mä en oo ikinä kuullu "sananvapaus" korttia muiden kuin urpojen sanomana :D ikinä en oo sattunu paikalle niin et joku, joka vetoaisi sananvapauteen, sanoisi mitään älykästä.

      Lainaa

    49. Kirpeä ahven 13.8.2023 9:25
      Tulos: -1 (1 ääni)
      etana: Tuossa vastauksessa ei kyllä ollut tippaakaan naljailua, varsin asiallisesti tuotiin esille todistettavissa olevat faktat. Asiakas itse ensin julkisti asian, joten yrityksellä oli täysi oikeus korjata virheelliset tiedot julkisesti. Ei edes kiistetty ilmeisen perusteetonta väitettä että yritys olisi edes tehnyt [...]
      Mistä tiedät että tuo Kimmon väite on perusteeton? Onhan hän voinut sopia asian vaikka puhelimitse? Sanoi halunneensa vahauksen helatorstaille ja nuo kuitit on kesältä, joten voi hyvin olla että ensimmäinen tilaus on hukkunut jonnekin ja hän on uudestaan yrittänyt myöhemmin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: astianpesukone, autot, bosch, cashback, gigantti, kestovahaus, laatufiksaus, sananvapaus, vahaus