Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Koiranomistajat, osa 53

Jos en kuuntele vartijoita, oikeuttaako laki koiran pääsyn ruokakauppaan?
Koiranomistajat, osa 53

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 47 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ytimekäs kobra 1.8.2023 0:15
      Tulos: +266 (272 ääntä)
      Haluan tietää lisää tästä tappaja-marsusta.

      Lainaa

    2. Pöllö delfiini 1.8.2023 0:15
      Tulos: +412 (420 ääntä)
      En ole mikään Petran serkku, mutta sen verran tunnen lakia, että voin Teijalle vastata. Jos Teija kieltäytyy poistumasta kaupasta kaupan vartijan niin kehottaessa, niin seuraavaksi Teijaa kehottamaan saattavat saapua valtion sinihaalariset virkamiehet. Jatko riippuu Teijan käytöksestä.

      Lainaa

    3. Kimeä persikka 1.8.2023 0:16
      Tulos: +226 (284 ääntä)
      Vaihtakaa Hulda itkevän koiran tilalle. Mopsit yms sairaat lyttykuonot ei kaipaa yhtään lisää mainosta.

      Lainaa

    4. Toimeton kettu 1.8.2023 0:16
      Tulos: +150 (154 ääntä)
      Onneksi järkkäreiden vastustaminenhan ei ole kriminalisoitua. Paitsi että on.

      Lainaa

    5. Mattiteppo 1.8.2023 0:33
      Tulos: +261 (263 ääntä)
      Jos laki sanoo, että kauppa päättää, niin kaupan päätös on laki. Lisäksi tappajamarsut on ihan hyvä pitää vaan siellä kasseissa, niin vältytään hätätilalta? Olen yhtä pihalla kuin kuvan koira.

      Lainaa

    6. Poksahtava papukaija 1.8.2023 0:36
      Tulos: +209 (215 ääntä)
      Jos laki antaa mahdollisuuden kaupalle itse päättää, niin silloin kauppa saa itse päättää. Syystä ne kieltää koirat, osa pelkää niitä, osa on allergisia jne. Ja on siinä vielä hygieniariskiäkin kun ei kaikkien koirat ole niin tottelevaisia etteivät näykkisi ruokia tai jättäisi jätöksiä.

      Lainaa

    7. Kuriton näyttelijä 1.8.2023 0:41
      Tulos: +82 (92 ääntä)
      Kyllä, Teija, olet ymmärtänyt lain aivan oikein. Saatat jopa rikkoa sitä, jos ET ota koiraasi kauppaan.

      Lainaa

    8. Kivulias matelija 1.8.2023 1:09
      Tulos: +34 (50 ääntä)
      Tappajamarsu taitaa olla hengenvaarallinen kassissakin - marsuallergia kun voi olla hyvinkin vaikea eikä se ole mitenkään superharvinainen. Siispä ei marsuja ruokakauppaan, vaikka vekkuleita pörröisiä kinkkurullia ovatkin. Yleinen hätätila on siltikin liioittelua. Yhden kaupan siivoamiseen ei tarvitse hälyttää puolustusvoimia ja pommiryhmää.

      Lainaa

    9. Vakuuttava muovipussi 1.8.2023 2:09
      Tulos: +38 (74 ääntä)
      Hulda näyttää ihan Akun Pulivarilta.

      Lainaa

    10. Tulos: +55 (63 ääntä)
      Teija vois miettiä asiaa siltä kantilta että miltä itse tuntuisi olla duunissa kun joku tulee sinne pätemään kuinka hän ei saa noudattaa lakia koirista mukana ja lässyn lässyn lää. Ei tartte olla hankala vaikka se olisi laillista. Ja jos ulkona sataa niin sen koiran tassut ovat joka tapauksessa kuraiset vaikka ottaisit sen mukaan kauppaan eikä säästä siis montaa sekuntia putsauksesta.

      Lainaa

    11. Kilokalori 1.8.2023 7:30
      Tulos: +92 (98 ääntä)
      Teija on hieno esimerkki ihmisestä, joka kääntää lain tarjoamasta mahdollisuudesta itselleen velvoittavan oikeuden. "Jos ihminen juoksee tielle suojatien vierestä niin kyllä sen päälle saa ajaa koska minulla on oikeus ajaa tiellä nönnönnöööö." Paikallisissa ostoskeskuksissa on laput ovessa että ei koiria sisätiloihin, paitsi Mustiin ja Mirriin saa koiran kanssa mennä (kun siellä on koirien trimmausta yms palveluita koirille). Olettaisin että sinne eläinkauppaan on mentävä suoraan kulkematta karkkikaupan kautta, ja jos sitä Mustiajamirriä ei olisi, ei koirilla olisi mitään asiaa ostarille.

      Lainaa

    12. Tulos: +89 (95 ääntä)
      Ihmiset komentaa jo lapsiakin niin heikosti alahyllyjen räpeltämisestä, että en haluaisi näiden ihmisten koiriakin kauppaan mukaan. Matkustaessa näkee usein, että koira menee omistajan mukana kyllä hyvin, mutta samalla nuuskaisee nopeasti puolet paikallaan seisovien ihmisten kengistä jättäen märän läntin niihin. Mikä estää sitä koiraa tekemästä samaa kaupassa kun itse on ottamassa toisesta hyllystä jotain? Aika harva seurakoira on niin hyvin koulutettu, että se kävelee nätisti omistajansa vieressä eikä edes mieti nuuskivansa kaikkea läpi. Avustajakoirien toki on hyvä olla tervetulleita, nehän ovat mukana turvaamassa omistajansa elämää ja aidosti hyvin koulutettuja liikkumaan kyseisissä tiloissa. Tämä taitaa olla linjaus myös useimmissa kaupoissa joissa käyn, ja mielestäni hyvä niin.

      Lainaa

    13. Tulos: +104 (106 ääntä)
      Teija, se laki menee niin, et kauppa saa päästää koirat sinne, JOS haluaa. Ei niin, et sinä saat viedä koiran sisään, jos haluat.

      Lainaa

    14. Tulos: -19 (91 ääntä)
      Kuka tollo sanoo koirasta "hän"? Ei se ole ihminen

      Lainaa

    15. Soinnikas neuvonantaja 1.8.2023 9:29
      Tulos: +66 (68 ääntä)
      Eli jos _kaupalla_ on lain mukaan oikeus päättää haluavatko he koiria sisälle niin jotenkin Teijan mielestä hänellä on oikeus tuoda koira sisälle vain koska hän itse niin haluaa? Tämä lakihan nimenomaan sallii sen että kaupat voivat itse päättää sallivatko koirat sisätiloihin vaiko ei, sen sijaan että se automaattisesti olisi kiellettyä kuten ennen vuotta 2021. Ei hirvittävän vaikea asia ymmärtää mutta selvästi liian vaikeaa Teijalle. Jotkut koirat on kyllä ihan pösilöjä. Oma koira ulisee raollaan olevan oven "takana" vaikka siinä olisi tarpeeksi tilaa mennä sisään, mutta koska ovi ei ole selkeästi selällään niin eihän siitä pääse :D Sama tollo pentuna (siis parivuotiaaksi asti) ei osannut kävellä sellaisen muovisen oviverhon läpi (sellainen missä roikkuu niitä läpinäkyviä muovisia liuskoja mitkä oletettavasti estävät ötököitä pääsemästä sisään), vaan jäi aina uikuttamaan siihen eteen kunnes joku tuli vetämään ne liuskat erilleen, vaikka ovi olisi muuten ollutkin auki. Rakastettava otus mutta ei ehkä se penaalin terävin kynä.

      Lainaa

    16. MerryXmas 1.8.2023 9:50
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Poksahtava papukaija: Jos laki antaa mahdollisuuden kaupalle itse päättää, niin silloin kauppa saa itse päättää. Syystä ne kieltää koirat, osa pelkää niitä, osa on allergisia jne. Ja on siinä vielä hygieniariskiäkin kun ei kaikkien koirat ole niin tottelevaisia etteivät näykkisi ruokia tai jättäisi jätöksiä.
      Tarkalleen ottaen Teijan tarkoittama laki ei ole mikään "koirien pääsy kauppaan" -laki, vaan elintarvikehygieniaa koskeva asetus. Paino sanalla elintarvikehygienia. Asetuksessa puhutaan rekisteröidyn elintarvikehuoneiston asiakastiloista, ja siitä, että toimijat eli kauppiaat voivat päättää itse päästävätkö koirat tiloihin. Jos koko kauppa on yhtä rekisteröityä elintarvikehuoneistoa, se koskee myös liikkeen sisätiloissa olevia muita kauppoja tai vaikkapa postin tms. automaatteja. Ja koska kyseessä on elintarvikehygienia-asetus, kaupan tiloista riippuu säilyykö elintarvikehygienia ja sesseä vedetään perässä kaupan läpi. Voihan olla, että kaikilla kaupoilla tavarat on sijoitettu niin, että elintarvikehygienia vaarantuu, jolloin kauppiaan on ehkä hyväkin kieltää elukat sisätiloissaan.

      Lainaa

    17. Piintynyt seepra 1.8.2023 10:37
      Tulos: +49 (55 ääntä)
      Huldan omistajalle terveisiä: Huldalle voi opettaa sanan "kierrä" Niin minun koira on päässyt useasta pinteestä :D

      Lainaa

    18. Itseasiassa 1.8.2023 11:13
      Tulos: +55 (61 ääntä)
      Poksahtava papukaija: Jos laki antaa mahdollisuuden kaupalle itse päättää, niin silloin kauppa saa itse päättää. Syystä ne kieltää koirat, osa pelkää niitä, osa on allergisia jne. Ja on siinä vielä hygieniariskiäkin kun ei kaikkien koirat ole niin tottelevaisia etteivät näykkisi ruokia tai jättäisi jätöksiä.
      Allergisena en halua eläimiä turhaan julkisiin tiloihin. Ymmärrän jonkun pakottavan tilanteen, esim. pidempi reissu ja koiraa ei haluta jättää tauon ajaksi kuumaan autoon tai yksin ulos. Mutta itse en ilahdu ikinä näistä "tervehtivistä" koirista (jotka onneksi ovat vähentyneet, päälle hyppivä vieras koira oli ihan normaalia vielä 90-luvulla). Mutta hirveämpi yllätys on se allergiareaktio. Olen saanut sen mm. kirpparilla, kun sovitin vaatetta, jotka olivatkin eläinkodista. Tai kerran koulussa kokeessa, kun vieressä istuva luokkakaveri oli tullut suoraan tallilta. Kyläilyt menee allergialääkkeillä, mutta en viitsi varautua joka kauppareissuunkin. En voisi mennä esim. kahvilaan, jossa on eläimet tervetulleita, vaarana on että joku koira istahtaa viereen tai itse istun paikalle, jossa on ollut eläin ja en pysty havaitsemaan sitä. Eri asia on taas jotkut opaskoirat, jotka on koulutettu pysymään paikallaan, eivätkä hypi tuoleille ja tutki joka paikkaa. Yleensä tällaisesta avautumisesta seuraa kommentteja, että olen vain eläinvihaaja, mutta jokainen silmien ja hengitystien umpeen muurautumisen kokenut tietää, ettei kyseessä ole mikään leikin asia.

      Lainaa

    19. Tohlo hedelmä 1.8.2023 11:23
      Tulos: +32 (38 ääntä)
      Poksahtava papukaija: Jos laki antaa mahdollisuuden kaupalle itse päättää, niin silloin kauppa saa itse päättää. Syystä ne kieltää koirat, osa pelkää niitä, osa on allergisia jne. Ja on siinä vielä hygieniariskiäkin kun ei kaikkien koirat ole niin tottelevaisia etteivät näykkisi ruokia tai jättäisi jätöksiä.
      Muttakun muttakun muttakun MINUN koira kyllä osaa käyttätyä, on muotovalio ja hyvin koulutettu toisinkuin muiden koirat joten minua tämä ei tietenkään koske..

      Lainaa

    20. Arkkienkeli 1.8.2023 12:33
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Poksahtava papukaija: Jos laki antaa mahdollisuuden kaupalle itse päättää, niin silloin kauppa saa itse päättää. Syystä ne kieltää koirat, osa pelkää niitä, osa on allergisia jne. Ja on siinä vielä hygieniariskiäkin kun ei kaikkien koirat ole niin tottelevaisia etteivät näykkisi ruokia tai jättäisi jätöksiä.
      Yksi hyvä syy kieltää koirat kaupoissa on hygienia ja muiden asiakkaiden mahdollinen allergisuus. Kauppojen pitäisi olla paikkoja joissa kaikki kaksijalkaiset voivat käydä ilman että tarvitsee ulko-ovesta lähteä ambulanssilla.

      Lainaa

    21. Tulos: -32 (38 ääntä)
      Kimeä persikka: Vaihtakaa Hulda itkevän koiran tilalle. Mopsit yms sairaat lyttykuonot ei kaipaa yhtään lisää mainosta.
      Kiva, että pääsit itse aiheen ytimeen. Ymmärrän tuskasi, mutta nyt oli väärä paikka.

      Lainaa

    22. Sieluton vaatekappale 1.8.2023 18:33
      Tulos: -20 (24 ääntä)
      Halosen vika, että monttuun ei saa laittaa henkilömiinaa.

      Lainaa

    23. Pilkkottu piimä 1.8.2023 19:01
      Tulos: -13 (25 ääntä)
      Lain mukaan avustaja- ja opaskoirien on päästävä ohjaajansa mukana paikkaan kun paikkaan, eli töissä ollessaan rinnastetaan apuvälineeseen kuten vaikka pyörätuoliin. Onneksi se ei ole kauppojen tms. itsensä päätettävissä, jossain olisi kuitenkin joku Teija soittamassa vartijoita ja poliiseja kun näkövammainen pyrkisi kauppaan ostamaan leipää.

      Lainaa

    24. Nuutunut kivi 1.8.2023 21:15
      Tulos: +22 (22 ääntä)
      Kivulias matelija: Tappajamarsu taitaa olla hengenvaarallinen kassissakin - marsuallergia kun voi olla hyvinkin vaikea eikä se ole mitenkään superharvinainen. Siispä ei marsuja ruokakauppaan, vaikka vekkuleita pörröisiä kinkkurullia ovatkin. Yleinen hätätila on siltikin liioittelua. Yhden kaupan siivoamiseen ei tarvitse hälyttää puolustusvoimia ja pommiryhmää.
      Yleinen hätätila on paikallaan jos se tappajamarsu pääsee sieltä kassista karkuun. Varsinkin jos se on jotain sukua Caerbannogin valkoiselle kanille. Siinä on karhuryhmälläkin tekemistä. 

      Lainaa

    25. Indifferentti kuormaeläin 1.8.2023 22:17
      Tulos: -9 (15 ääntä)
      Kimeä persikka: Vaihtakaa Hulda itkevän koiran tilalle. Mopsit yms sairaat lyttykuonot ei kaipaa yhtään lisää mainosta.
      Missä kuvassa pitäis näkyä lyttykuono?

      Lainaa

    26. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 2.8.2023 0:17
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      Kyllä meidän kaupungissa on ainakin markettien ulkopuolella/ keskustan ostareilla koirat erikseen tervetulleita. Ei sinne silti suurin osa tuo koiriaan, mutta olenpa itsekin käynyt näissä paikoissa kahvilla koiran kanssa esim. eläinlääkärireissulla ja totuttelemassa ihmisvilinään pentuna. Isoissa tiloissa on tehokas ilmanvaihto, ehkäpä siksi allergeenit ei sen kummemmin jää ilmaan pyörimään. Ainakaan minun allergiset kaverit ja äiti ei reagoi sen kummemmin näissä liikkeissä, vaikka kuka tietää kuinka monta koiraa siellä on sille tietylle päivää pyörinyt.

      Lainaa

    27. Mäntylahti-Piiras 2.8.2023 7:00
      Tulos: -16 (18 ääntä)
      Toimeton kettu: Onneksi järkkäreiden vastustaminenhan ei ole kriminalisoitua. Paitsi että on.
      niiltäkin pitäis kyllä voida vaatia perustellut syyt sille miksi jonkun pitäisi poistua, häiriökäyttäytyjät ja varkaat on oma lukunsa, mutta jos minä astun sisälle Hesburgeriin kädessäni tyhjä limsamuki niin ei minun mielestäni se että minä asiasta mainittaessa näytän kolmelle vartijalle että se on tyhjä oikeuta näitä kolmea seisovaa kyrpää komentamaan minua ulos.

      Lainaa

    28. Uusiutumaton pöllö 2.8.2023 9:58
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: niiltäkin pitäis kyllä voida vaatia perustellut syyt sille miksi jonkun pitäisi poistua, häiriökäyttäytyjät ja varkaat on oma lukunsa, mutta jos minä astun sisälle Hesburgeriin kädessäni tyhjä limsamuki niin ei minun mielestäni se että minä asiasta mainittaessa näytän kolmelle vartijalle että se on tyhjä oikeuta näitä kolmea seisovaa kyrpää komentamaan minua ulos.
      Kyllä niiden poistettavien kanssa joutuu varmasti länkyttämään ihan tarpeeksi muutenkin.

      Lainaa

    29. Mäntylahti-Piiras 2.8.2023 10:04
      Tulos: -12 (14 ääntä)
      Uusiutumaton pöllö: Kyllä niiden poistettavien kanssa joutuu varmasti länkyttämään ihan tarpeeksi muutenkin.
      "meillä on ihan tarpeeksi rankka työ että ei meidän tarvitse perustella miksi sun pitää poistua tyhjän limsamukis kanssa vaikket mitään muuta ole tehnyt kuin korostanut mukisi tyhjyyttä meille, ja nyt painu vittuun täältä ennen kun me pannaan sut nippuun ja soitetaan poliisit, me halutaan jatkaa paskanjauhantaamme rauhassa!"

      Lainaa

    30. Sulaton stalkkeri 2.8.2023 10:12
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: "meillä on ihan tarpeeksi rankka työ että ei meidän tarvitse perustella miksi sun pitää poistua tyhjän limsamukis kanssa vaikket mitään muuta ole tehnyt kuin korostanut mukisi tyhjyyttä meille, ja nyt painu vittuun täältä ennen kun me pannaan sut nippuun ja soitetaan poliisit, me halutaan jatkaa paskanjauhantaamme rauhassa!"
      Ei, vaan: "Ole hyvä ja poistu." Ja sinä poistut ilman draamaa. Noin sen PITÄISI mennä.

      Lainaa

    31. Mäntylahti-Piiras 2.8.2023 10:42
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      Sulaton stalkkeri: Ei, vaan: "Ole hyvä ja poistu." Ja sinä poistut ilman draamaa. Noin sen PITÄISI mennä.
      jaa että nälkäinen asiakas kävelee sisään heseen ja heti kolme ihmiskyrpää komentaa ulos ilman syytä?

      Lainaa

    32. Tulos: -14 (22 ääntä)
      Uusiutumaton pöllö: Kyllä niiden poistettavien kanssa joutuu varmasti länkyttämään ihan tarpeeksi muutenkin.
      T. Ison Omenan hupsista-tappajat

      Lainaa

    33. Kaikkein paras ankerias 2.8.2023 11:16
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: jaa että nälkäinen asiakas kävelee sisään heseen ja heti kolme ihmiskyrpää komentaa ulos ilman syytä?
      Mihin se korostettu mukin heiluttelu nyt unohtui? Kaikesta päätellen sinut on poistettu ihan täysin syystä. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä että miten tämä sinun uhriutumisesi etenee. Muutaman viestin päästä: "Minä, nälkäinen ihmispolo vaateriekaleissani raahauduin viimeisillä voimillani kaatosateesta sisään Heseen ostamaan soijasalaattia viimeisellä alennuskupongillani, jonka viimeinen käyttöpäiväkin sattui olemaan sinä päivänä, kun kolme kaksi-ja-puolimetristä vartijaa täysin yllättäen hyökkäsi kimppuuni, laittoi rautoihin, antoi sähköä ja raahasi väkivalloin ulos, vaikka en tehnyt mitään. Meni kuponki vanhaksi ja jäi nälkä."

      Lainaa

    34. Suvuton opas 2.8.2023 11:20
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      muumi: T. Ison Omenan hupsista-tappajat
      Niin. Ulos kun käsketään, niin ei satu.

      Lainaa

    35. Mäntylahti-Piiras 2.8.2023 11:26
      Tulos: -4 (20 ääntä)
      muumi: T. Ison Omenan hupsista-tappajat
      tämä tuli itsellekin mieleen, vaikka moni tarina vartijoiden ylilyönneistä onkin liioiteltuja, seassa on myös niitä oikeita ylilyöntejä & siitä syystä tämä "vartija on aivan varmasti aina oikeassa eikä heidän tarvitse perustella toimintaansa" -ajattelu pitäisi saada kitkettyä koska se vain rohkaisee ylilyönteihin kun joku ei sitten olekaan niin nöyrä kuin iso ja maskuliininen vartija haluaisi, "kakskymppinen, humalainen opiskelija vittuili mulle näyttäen liioitelluin elein mukinsa olevan tyhjä, mun pitää heti panna se ruotuun ettei kaverit ala nauraa mulle!" ei ihan kuulosta aikuismaiselta käytökseltä (myönnän käyttäytyneeni lapsellisesti itsekin, mutta vartijan valtuuksien mukana pitäisi kyllä tulla sen verran vastuuntuntoa omasta toiminnasta ja käytöksestä ettei tuollaisen takia tarvitsisi heittää ihmisiä pihalle)

      Lainaa

    36. Mäntylahti-Piiras 2.8.2023 11:29
      Tulos: -4 (12 ääntä)
      Kaikkein paras ankerias: Mihin se korostettu mukin heiluttelu nyt unohtui? Kaikesta päätellen sinut on poistettu ihan täysin syystä. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä että miten tämä sinun uhriutumisesi etenee. Muutaman viestin päästä: "Minä, nälkäinen ihmispolo vaateriekaleissani raahauduin viimeisillä voimillani kaatosateesta sisään [...]
      ei se mihinkään unohtunut, pelkkä korostettu mukin tyhjyyden näyttäminen ei ole mikään syy poistaa henkilö.

      Lainaa

    37. Mäntylahti-Piiras 2.8.2023 11:40
      Tulos: -4 (18 ääntä)
      Suvuton opas: Niin. Ulos kun käsketään, niin ei satu.
      voimakeinojen käyttäminen ihmiseen joka ei ole koskenut kehenkään saati edes käyttäytynyt uhkaavasti ei ole koskaan oikein, poliisikin saa potkut ja rikossyytteen jos jää moisesta kiinni, joten miksi vartija, joka ei ole edes viranomainen, saisi pahoinpidellä ihmisiä ihan vain sen takia kun tuli paha mieli jostakin mitä se pahoinpidelty sanoi/ei tehnyt?

      Lainaa

    38. Päistärikkö nauta 2.8.2023 11:47
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: ei se mihinkään unohtunut, pelkkä korostettu mukin tyhjyyden näyttäminen ei ole mikään syy poistaa henkilö.
      Tuskin se syy siinä olikaan. Eiköhän tuohon sinunkin tarinaasi liity vähän muutakin, kuten yleensä. Koeta nyt vaan päästä jo yli siitä. Ensi kerralla menet sisään ilman draamaa ja käyttäydyt kuin aikuinen, niin selviät kyllä. Turha provosoida ja ihmetellä ja uhriutua jos siitä seuraa jotain.

      Lainaa

    39. Mäntylahti-Piiras 2.8.2023 11:53
      Tulos: -11 (17 ääntä)
      Päistärikkö nauta: Tuskin se syy siinä olikaan. Eiköhän tuohon sinunkin tarinaasi liity vähän muutakin, kuten yleensä.
      kyllä se koko tarina oli tuossa; join mukin tyhjäksi ulkona, kävelin sisään, kolme vartijaa tulee iholle sanomaan "ei tänne saa tuoda omia juomia!", kallistan mukia näyttääkseni että se on tyhjä, mukista tippuu pisara (ja kyllä, SE OLI YKSI PISARA) lattialle, yksi vartijoista alkaa valittaa lattian sotkemisesta, totean että se oli yksi pisara lattialla joka on sitäpaitsi muutenkin märkä ja kurainen, kaikki kolme komentaa vihaisesti ulos /loppu.

      Lainaa

    40. Mäntylahti-Piiras 2.8.2023 12:05
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      Päistärikkö nauta: Ensi kerralla menet sisään ilman draamaa
      draamaa aiheuttaaksenihan mä sinne heseen tietty meninkin enkä syömään
      vai olisko kumminkin niin että kolme ihmiskyrpää provosoitui tyhjästä ja oikein keksimällä keksi aihetta draamaan kun se alkuperäinen asia (oletettu oma juoma-) jonka varjolla ne tuli oikein porukalla isottelemaan ei sitten ollutkaan yhtään mitään (eli olikin tyhjä muki jonka olin aikessa heittää roskiin siellä hesessä koska kadulla ei ollut yhtäkään roskista eikä kadulle pudottaminenkaan kiinnostanut.)

      Lainaa

    41. Alushousuton seepra 2.8.2023 12:28
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: draamaa aiheuttaaksenihan mä sinne heseen tietty meninkin enkä syömään vai olisko kumminkin niin että kolme ihmiskyrpää provosoitui tyhjästä ja oikein keksimällä keksi aihetta draamaan kun se alkuperäinen asia (oletettu oma juoma-) jonka varjolla ne tuli oikein porukalla isottelemaan ei sitten ollutkaan yhtään mitään [...]
      Edelleen: ole ihmisiksi.

      Lainaa

    42. Raskas viikuna 2.8.2023 13:02
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: kyllä se koko tarina oli tuossa; join mukin tyhjäksi ulkona, kävelin sisään, kolme vartijaa tulee iholle sanomaan "ei tänne saa tuoda omia juomia!", kallistan mukia näyttääkseni että se on tyhjä, mukista tippuu pisara (ja kyllä, SE OLI YKSI PISARA) lattialle, yksi vartijoista alkaa valittaa lattian sotkemisesta, [...]
      Vähän "kehittynyt" tämä sinun tarinasi :D Alun perin: "minä astun sisälle Hesburgeriin kädessäni tyhjä limsamuki [...] näytän kolmelle vartijalle että se on tyhjä" Ja nyt ollaan jo legendaarisen risu-ukon (RIP) "Ei ollu ku yksi pisara!!!"  -tyyppisessä tilanteessa.

      Lainaa

    43. Innostunut pähkinä 2.8.2023 13:33
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Haluaisin minäkin otta koirani mukaan kaikkialle mutta ei ole kovin vaikea ymmärtää miksi ne on kiellettyjä just esim ruokakaupoissa. Ainakaan itse en haluaisi ruokakaupassa miettiä että "kuinkahan moni eläin on näihinkin ruokiin tunkenu nokkansa". Puhumattakaan just allergikoista, ei siihen tarvitse omakohtaista allergiakokemusta että tajuaa että ihmiset kyllä mieluummin hengittää kuin on hengittämättä. Säännöt on usein olemassa ihan hyvästä syystä.

      Lainaa

    44. Pompöösi piikkisika 2.8.2023 16:32
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: kyllä se koko tarina oli tuossa; join mukin tyhjäksi ulkona, kävelin sisään, kolme vartijaa tulee iholle sanomaan "ei tänne saa tuoda omia juomia!", kallistan mukia näyttääkseni että se on tyhjä, mukista tippuu pisara (ja kyllä, SE OLI YKSI PISARA) lattialle, yksi vartijoista alkaa valittaa lattian sotkemisesta, [...]
      pro tip: heitä ensi kerralla se tyhjä limsamuki roskiin ennen kuin astut pikaruokalaan

      Lainaa

    45. Kannatettava lisko 2.8.2023 21:05
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Mattiteppo: Jos laki sanoo, että kauppa päättää, niin kaupan päätös on laki. Lisäksi tappajamarsut on ihan hyvä pitää vaan siellä kasseissa, niin vältytään hätätilalta? Olen yhtä pihalla kuin kuvan koira.
      Is that a tappajamarsu in your kassit or are you just happy to see me?

      Lainaa

    46. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Toimeton kettu: Onneksi järkkäreiden vastustaminenhan ei ole kriminalisoitua. Paitsi että on.
      Ja sitten yhtä ihmistä pysäyttämään saapuu viisi vartijaa / järkkäriä ja tappavat sen asiakkaan. Näin kävi Isossa Omenassa.
      Jotenkin tulee mieleen, että ostoskeskusten vartijoiksi palkataan vain mielenvikaisia (ainakin Avarnin tyypit tuntuvat kuuluvan valkoisten seinien sisälle). Olen tätä mieltä siitäkin huolimatta, että normaalisti käyttäytyvä serkku on Securitaksella vartijana.

      Lainaa

    47. Mäntylahti-Piiras 15.2.2024 11:30
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Pompöösi piikkisika: pro tip: heitä ensi kerralla se tyhjä limsamuki roskiin ennen kuin astut pikaruokalaan
      mikä osa tekstistä "kadulla ei näkynyt roskiksia" jäi sinulta huomaamatta/ymmärtämättä?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kaivaa, kaupassa, kauppa, koiran kanssa kauppaan, koirat, kuoppa, laki, lasiovi, marsu, ovi, parveke, tappajamarsu

  • Uusimmat

  • Kategoriat