Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 32

Opettajan ja oppilaan välinen suhde on toki kyseenalainen, mutta...
Uutiskatsaus, osa 32

Vieläkö muistat salaliittoteorian siitä, miksi Prismassa on halpaa?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 72 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Lokaali lintu 6.7.2023 0:19
      Tulos: +319 (333 ääntä)
      Ei kai Mikael tosissaan kirjoita ja sano meediia? Ok, Miikaael.

      Lainaa

    2. Näppäimistöllä hyppivä sika 6.7.2023 0:39
      Tulos: +198 (208 ääntä)
      Mites toi Danny? Se lienee Helmin isoisoisän rippikoulukaveri?

      Lainaa

    3. Päihtynyt hai 6.7.2023 1:46
      Tulos: +53 (125 ääntä)
      Juttua en ole lukenut, mutta mikäli sijaisope on ollut yli 20-vuotias ja töissä koululla yli viikon, niin sairasta! Tietty hienon klikkiotsikon saa aikaan myös sillä tavalla, että ylioppilaaksi päässyt seurustelukumppani on sattunut tyttö/poikaystävänsä opitunnille/samaan kouluun lyhyesti sijaistamaan ja ylläri ylläri, ei vanhempia ihmetytä eikä oikeusjuttu kiinnosta.

      Lainaa

    4. Uskoton piirroshahmo 6.7.2023 2:03
      Tulos: +78 (82 ääntä)
      Näppäimistöllä hyppivä sika: Mites toi Danny? Se lienee Helmin isoisoisän rippikoulukaveri?
      Laulunopettaja Iso-D. Helmihän esiintyi vasta jossain laulamassa ensimmäistä kertaa. Ei siitä taida ihan Armia tulla mutta kiva kun tsempataan. Voihan sen ura kestää vielä 60 vuotta. Danny on sitten 140-vuotias :D

      Lainaa

    5. Levyttämätön vihannes 6.7.2023 2:56
      Tulos: +247 (263 ääntä)
      Ei siihen Raamattua tarvita, että älyää olla harrastamatta insestiä, murhia, varkauksia tai muita moraalittomuuksia.

      Lainaa

    6. Tulos: +69 (83 ääntä)
      Lokaali lintu: Ei kai Mikael tosissaan kirjoita ja sano meediia? Ok, Miikaael.
      Älä höpötä, se kirjoitetaan Miikaeel

      Lainaa

    7. Itseasiassa 6.7.2023 4:07
      Tulos: +135 (141 ääntä)
      Lokaali lintu: Ei kai Mikael tosissaan kirjoita ja sano meediia? Ok, Miikaael.
      Ehkä se uskoo jostain syystä median olevan niitä sanoja, joita sensuroidaan. Onhan viime vuosina nähty aika paljon esim. k0r0naa ja k-piikkejä, kun mitään ei saa sanoa....

      Lainaa

    8. Itseasiassa 6.7.2023 4:11
      Tulos: +202 (212 ääntä)
      Mua niin vituttaa toi ihmisten yksinkertaisuus aina kun tulee kyseeseen joku ilmastonmuutoksen seuraus. Nyt on ollut ihan järjetöntä kuivuutta ja lämpöä Euroopassakin ja ensimmäisenä yritetään kieltää koko asiaa, kun halutaan keskittyä vain kotimaan asioihin. Mihin halutaan siirtää katse sitten Suomea koskevissa vastaavissa uutisissa? Sitten ei varmaan saa puhua kuin omasta lähikorttelista. Tai sitten jatketaan jauhamista meeediian pelottelulla.

      Lainaa

    9. Tornipöllö 6.7.2023 4:39
      Tulos: +168 (182 ääntä)
      Marjatalta on vissiin mennyt ohi se Vanhan testamentin tarina, jossa Lootin tyttäret juottavat isukkinsa känniin jotta voivat tehdä parit lapset tämän kanssa.

      Lainaa

    10. Tulos: +36 (60 ääntä)
      - Jenkeillä on sata patenttia joilla muokata säitä ja ne tarkoituksella kurjistaa koko maailman. - Ai mut täällä Suomessahan on ollut ihan kiva sää. - Ei kun sä et nyt ymmärrä. Siinä on koko maailma ameriikoille pylly pystyssä kun kuivuus ja tulvat tuhoaa sadon. - Kyllä Suomessa ruokaa riittää, täällä mikään hätä oo... - Sä et selvästikään nyt lue oikeita lähdematskuja. Tavan kansalaiselta piilotellaan vaikka mitä ja uskotellaan asioiden olevan ok. - No et säkään mikään penaalin terävin muumi oo jos uskot että joku Ruotsin kuivuus hetkauttaa Suomen safkatilannetta suuntaan tai toiseen. - Just joo, päivänjatkot. - Päivänjatkot.

      Lainaa

    11. Yliherkkä lihapulla 6.7.2023 6:50
      Tulos: +75 (81 ääntä)
      Tainnu jäädä raamattu lukematta 😄

      Lainaa

    12. Sormeton peruna 6.7.2023 7:02
      Tulos: +144 (158 ääntä)
      Tornipöllö: Marjatalta on vissiin mennyt ohi se Vanhan testamentin tarina, jossa Lootin tyttäret juottavat isukkinsa känniin jotta voivat tehdä parit lapset tämän kanssa.
      Puhumattakaan siitä, että jos Aatami ja Eeva todella olisivat olleet ensimmäiset ja ainoat ihmiset, niin koko ihmissuku olisi yhtä sukurutsaista porukkaa.

      Lainaa

    13. Tulos: -33 (65 ääntä)
      Ikävää lukea mt potilaiden sekoiluja somessa

      Lainaa

    14. Terve haisunäätä 6.7.2023 8:15
      Tulos: +57 (63 ääntä)
      Sormeton peruna: Puhumattakaan siitä, että jos Aatami ja Eeva todella olisivat olleet ensimmäiset ja ainoat ihmiset, niin koko ihmissuku olisi yhtä sukurutsaista porukkaa.
      Tästä tuli mieleen se mielenkiintoinen seikka, että kaikilla nykyään elossa olevilla ihmisillä kuitenkin on yhteinen kantaäiti ja -isä, jotka tosin eivät ole eläneet samaan aikaan eivätkä tietenkään olleet ainoat ihmiset: Mitokondrio-Eeva ja Y-kromosomi-Aatami.

      Lainaa

    15. Kuurosokea ankka 6.7.2023 8:16
      Tulos: +140 (148 ääntä)
      Itseasiassa: Mua niin vituttaa toi ihmisten yksinkertaisuus aina kun tulee kyseeseen joku ilmastonmuutoksen seuraus. Nyt on ollut ihan järjetöntä kuivuutta ja lämpöä Euroopassakin ja ensimmäisenä yritetään kieltää koko asiaa, kun halutaan keskittyä vain kotimaan asioihin. Mihin halutaan siirtää katse [...]
      Olen huomannut että jotkut vetelee noihin esimerkiksi "Suomen keskilämpötila on noussut" juttuihin aina jonkun "silti lapissa joka talvi paljon pakkasta" tai "kyllä meillä oli täällä *paikkakunta* kylmä talvi, paljon pakkasta monta viikkoa".

      Lainaa

    16. Sairas vesimeloni 6.7.2023 8:36
      Tulos: +61 (69 ääntä)
      Siitake: - Jenkeillä on sata patenttia joilla muokata säitä ja ne tarkoituksella kurjistaa koko maailman. - Ai mut täällä Suomessahan on ollut ihan kiva sää. - Ei kun sä et nyt ymmärrä. Siinä on koko maailma ameriikoille pylly pystyssä kun kuivuus ja tulvat tuhoaa sadon. - Kyllä Suomessa ruokaa [...]
      Penaalin terävin muumi 😍

      Lainaa

    17. Tulos: +95 (101 ääntä)
      Terve haisunäätä: Tästä tuli mieleen se mielenkiintoinen seikka, että kaikilla nykyään elossa olevilla ihmisillä kuitenkin on yhteinen kantaäiti ja -isä, jotka tosin eivät ole eläneet samaan aikaan eivätkä tietenkään olleet ainoat ihmiset: Mitokondrio-Eeva ja Y-kromosomi-Aatami.
      Itseasiassa kaikilla elollisilla olennoilla. Minulla ja tuossa järvessä lilluvalla sinilevähiukkasella on olemassa konkreettinen yhteinen esi-isä, kun vaan mennään tarpeeksi kauas historiaan.

      Lainaa

    18. Tulos: +119 (123 ääntä)
      Kuurosokea ankka: Olen huomannut että jotkut vetelee noihin esimerkiksi "Suomen keskilämpötila on noussut" juttuihin aina jonkun "silti lapissa joka talvi paljon pakkasta" tai "kyllä meillä oli täällä *paikkakunta* kylmä talvi, paljon pakkasta monta viikkoa".
      Alkukesästä kaikki keskustelupalstat olivat täynnä viestejä siitä kuinka ilmastonmuutosta ei ole, koska kesäkuussa on niin kylmä. Kummasti nämä samat ihmiset eivät alkaneet panikoimaan ilmastonmuutoksen tuhoavan maailman, kun helteet alkoivat. Jotenkin hirveän valikoivaa se, että onko sää ja ilmasto sama asia.

      Lainaa

    19. Toj Karin 6.7.2023 9:06
      Tulos: +49 (57 ääntä)
      Siitake: - Jenkeillä on sata patenttia joilla muokata säitä ja ne tarkoituksella kurjistaa koko maailman. - Ai mut täällä Suomessahan on ollut ihan kiva sää. - Ei kun sä et nyt ymmärrä. Siinä on koko maailma ameriikoille pylly pystyssä kun kuivuus ja tulvat tuhoaa sadon. - Kyllä Suomessa ruokaa [...]
      Välillä kun yrittää ymmärtää noiden höyrypäiden epäjohdonmukaisuuksia, tuntuu päässä vain siltä kun joku olisi työntänyt molemmista korvista sisään sauvasekoittimet. Ei ole pitkä aika kun näin Fabossa artikkelin jonkun tietäjäasiantuntijan mielipiteistä ilmastointilaitteista. Sanoi ilmalämpöpumppuja turhaksi sähkösyöpöksi ja ristivedon ja puiden varjon pitäisi riittää. Yksi kommentoija haukkui hänet vihervassariksi ja heti seuraava taas kehui miten ennen osattiin tehdä ilmastointi ja nykyiset vihervassariarkkitehdit on tuhonnut sen kun kerrostaloasuntoihin ei voi tehdä ristivetoa eikä puut yletä ylös asti varjostamaan.

      Lainaa

    20. Toj Karin 6.7.2023 9:09
      Tulos: -12 (36 ääntä)
      -x-x-: Itseasiassa kaikilla elollisilla olennoilla. Minulla ja tuossa järvessä lilluvalla sinilevähiukkasella on olemassa konkreettinen yhteinen esi-isä, kun vaan mennään tarpeeksi kauas historiaan.
      Mikäli elämä on syntynyt abiogeneesillä tai jollain vastaavalla systeemillä, on vähän naiviia olettaa että se olisi tapahtunut tasan yhdessä paikassa. Tai että evoluutiohistorian aikana kaikki elämä olisi tuhoutunut jättäen vain yhden lisääntymiskykyisen yksilön tai parin elämään evoluution pullonkaulaksi.

      Lainaa

    21. Kenkku ampiainen 6.7.2023 9:14
      Tulos: +62 (70 ääntä)
      Tornipöllö: Marjatalta on vissiin mennyt ohi se Vanhan testamentin tarina, jossa Lootin tyttäret juottavat isukkinsa känniin jotta voivat tehdä parit lapset tämän kanssa.
      Ei se mikään suositus ollut kuitenkaan.

      Lainaa

    22. Suurehko robotti 6.7.2023 9:34
      Tulos: +60 (68 ääntä)
      Ei uskalleta klikata mitään hesarin juttua, mutta pornosivuilta klikkaillaan kumminkin kaikki, ja sit on puhelin kauheassa kunnossa.

      Lainaa

    23. Vaikea sitruuna 6.7.2023 9:43
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Kuurosokea ankka: Olen huomannut että jotkut vetelee noihin esimerkiksi "Suomen keskilämpötila on noussut" juttuihin aina jonkun "silti lapissa joka talvi paljon pakkasta" tai "kyllä meillä oli täällä *paikkakunta* kylmä talvi, paljon pakkasta monta viikkoa".
      Kun porukka ei viiti selvittää sään ja ilmaston eroa. Ja valitettavasti iso osa ei edes halua ymmärtää, kun yrtität sen eron selittää.

      Lainaa

    24. Vaikea sitruuna 6.7.2023 9:45
      Tulos: +67 (71 ääntä)
      Toj Karin: Välillä kun yrittää ymmärtää noiden höyrypäiden epäjohdonmukaisuuksia, tuntuu päässä vain siltä kun joku olisi työntänyt molemmista korvista sisään sauvasekoittimet. Ei ole pitkä aika kun näin Fabossa artikkelin jonkun tietäjäasiantuntijan mielipiteistä ilmastointilaitteista. Sanoi ilmalämpöpumppuja turhaksi [...]
      Nämä ihmiset näkevät vihrtvassareita kurkkivan ikkunoiden takana ja vähän lattianrei'istäkin :D

      Lainaa

    25. Tulos: +36 (44 ääntä)
      Kiinnostaisi tietää mikä hyöty siitä ihmisten köyhdyttämisestä on, kun rikkaat sitä ilmeisesti ajaa vahvasti eteenpäin. Jotenkin luulisi, että vähän varakkaampi ihminen olisi toimeliaampi ja tuottaisi paremmin, jolloin se raha valuisi entistä enemmän sinne rikkaalle omistajaportaalle.

      Lainaa

    26. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Toj Karin: Mikäli elämä on syntynyt abiogeneesillä tai jollain vastaavalla systeemillä, on vähän naiviia olettaa että se olisi tapahtunut tasan yhdessä paikassa. Tai että evoluutiohistorian aikana kaikki elämä olisi tuhoutunut jättäen vain yhden lisääntymiskykyisen yksilön tai parin elämään evoluution pullonkaulaksi.
      Ei kukaan ole sellaista väittänytkään. Nykytiedon valossa on täysin mahdollista, että abiogeneesi olisi tapahtunut maapallolla useammin kuin kerran ja että täällä siis olisi ollut elämää, joka ei ole mitään sukua meille. Kaikki sellainen elämä on kuitenkin kuollut sukupuuttoon tai ainakin käynyt niin harvinaiseksi, ettei sitä ole löydetty mistään. Oma arvaukseni on, että viimeistään proteiinisynteesin kehittyminen antoi nykyeliöiden kaukaisille esivanhemmille ratkaisevan kilpailuedun, joka johti kaikkien muiden elämänmuotojen häviämiseen.

      Lainaa

    27. Tulos: +27 (33 ääntä)
      Sormeton peruna: Puhumattakaan siitä, että jos Aatami ja Eeva todella olisivat olleet ensimmäiset ja ainoat ihmiset, niin koko ihmissuku olisi yhtä sukurutsaista porukkaa.
      Älä myöskään unohda, että kun maailman ainoat ihmiset, Aatami ja Eeva, karkotettiin paratiisista, he vaelsivat lähimpään kaupunkiin.
      Kaikilla eliöillä on samat kantasolut, joista olemme kehittyneet, kun tarpeeksi kauas sukupuuta menee taaksepäin.

      Lainaa

    28. Tosikko sitruuna 6.7.2023 11:04
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Sormeton peruna: Puhumattakaan siitä, että jos Aatami ja Eeva todella olisivat olleet ensimmäiset ja ainoat ihmiset, niin koko ihmissuku olisi yhtä sukurutsaista porukkaa.
      Muistanko oikein, että kaikki Aatamin ja Eevan lapset olivat poikia? 🤔  En tosin ole ihan varma, parantaako vai huonontaako se tilannetta...

      Lainaa

    29. Koherentti tiikeri 6.7.2023 11:12
      Tulos: +55 (61 ääntä)
      Tosikko sitruuna: Muistanko oikein, että kaikki Aatamin ja Eevan lapset olivat poikia? 🤔  En tosin ole ihan varma, parantaako vai huonontaako se tilannetta...
      Eikös se toinen vielä tappanu sen toisen? Noh luomiskertomushan kertoo että nuokin eli jotain 1000 vuotiaiksi ja jostain sinne vaan tuli ihmisiä lisää ilman että kukaan olisi sukurutsannut (äitiä tai siskoa). Hyviä nuo raamatun tarinat niinkuin ylipäätänsä. Parhaimmillaan varsin Game Of Thrones.

      Lainaa

    30. Kurvikas greippi 6.7.2023 11:15
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Suurehko robotti: Ei uskalleta klikata mitään hesarin juttua, mutta pornosivuilta klikkaillaan kumminkin kaikki, ja sit on puhelin kauheassa kunnossa.
      Niinpä. Helpompi olisi ollut vaan sanoa että maksumuurin takana, ei voi lukea niinkuin monet HS jutut on. Sarjakuvasivun voi avata ilmaiseksi ja ehkä pari juttua mutta jos ne on jo katsottu niin jää kirjaston sakot salaisuudeksi.

      Lainaa

    31. Kiinteä hiiri 6.7.2023 11:41
      Tulos: +64 (82 ääntä)
      Päihtynyt hai: Juttua en ole lukenut, mutta mikäli sijaisope on ollut yli 20-vuotias ja töissä koululla yli viikon, niin sairasta! Tietty hienon klikkiotsikon saa aikaan myös sillä tavalla, että ylioppilaaksi päässyt seurustelukumppani on sattunut tyttö/poikaystävänsä opitunnille/samaan kouluun lyhyesti [...]
      Kävin katsomassa jutun - ei kannata. Opettaja oli 22-vuotias, työskentelee high schoolissa (eli ikävuodet 14-18) ja oli ihan lähestynyt oppilasta ja harrastaneet seksiä, siinä käytännössä koko juttu ja 8 kuvaa ko. opettajasta. Mielestäni on vaan sairasta, että tälläistä käytöstä ihaillaan naiselta. Käännetään sukupuolet toisinpäin, ja reaktio olisi täysin eri. Opettaja, oli se vaikka sijaisopettaja, on valta-asemassa oppilaaseen nähden. Vaikka poika olisikin 18-vuotias, se on se valta-asema, joka tekee tästä ällöttävää. Eikä tämä ole yhtään enempää OK, vaikka kyseessä on nätti nuori nainen. Fantasiat ovat erikseen ja niitä ei tulisi sotkea työelämään, missä voi olla kyseenalainen valta-asema toisella ihmisellä.

      Lainaa

    32. Tulos: -20 (36 ääntä)
      Meidän luokkalaista poikaa yritti kotitalouden opettaja saada leikkimään lasten tekoa. Ysiluokkalainen saattaa ehkä jo näyttää lähes aikuiselta mutta on täysi lapsi vielä ja päälle parikymppinen opettaja vaikka fantasioissa olisikin kiihottava niin todellisuudessa se oli aika traumaattinen tilanne kaverille. No toisaalta sai meidän koulussa moni ihan turpaan opettajilta ja yhtä opettajaa puukotettiin kun oli täysin väärässä ammatissa joten sai vähän palautetta kiilan muodossa. Pistää miettimään että oltiinko me niin turhia jotta meitä voitiin kohdella miten sattuu vai kävikö niin että meistä tuli sekopäitä kun koulussa meno oli mitä oli? Muna vai kana.

      Lainaa

    33. Riemukas leijona 6.7.2023 13:10
      Tulos: +70 (84 ääntä)
      Onneksi pikkuhiljaa alkanut asenteet muuttumaan. Mutta tämä inceleiden "Miksi minulla ei ollut pedaria opena höhhöh"-tyypit ovat alkaneet saamaan kuraa niskaan, sensijaan että porukka olisi ympärillä puolustelemassa. Itse jouduin 14-vuotiaana työaikana naisen ahdistelemaksi, mitään ei onneksi tapahtunut, mutta työnantajaa ja vanhempia myöten minua vai luultiin homoksi, kun yritin puhua asiasta. Vielä joitain vuosia sitten suhtautiminen naispedoihin oli aivan sairasta.

      Lainaa

    34. Teroitettu orava 6.7.2023 13:39
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Kieltämättä itekkin lukasin ton äitinsä/isänsä kanssa, vaikka outoa se on XD olin vaan, että selvästi se moka on nyt tämä. Vaan ei

      Lainaa

    35. Varoittava maito 6.7.2023 15:13
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Voihan Miikkaeel

      Lainaa

    36. Kaikkitietävä sakaali 6.7.2023 17:06
      Tulos: +20 (26 ääntä)
      Jepajee: Älä myöskään unohda, että kun maailman ainoat ihmiset, Aatami ja Eeva, karkotettiin paratiisista, he vaelsivat lähimpään kaupunkiin.Kaikilla eliöillä on samat kantasolut, joista olemme kehittyneet, kun tarpeeksi kauas sukupuuta menee taaksepäin.
      Raamattu ei kylläkään mainitse kaupunkia vielä paratiisista karkottamisen yhteydessä. Myös isoa kirjaa kritisoidessa kannattaa pysytellä faktoissa.

      Lainaa

    37. Tulos: -16 (24 ääntä)
      Tane: Ei kukaan ole sellaista väittänytkään. Nykytiedon valossa on täysin mahdollista, että abiogeneesi olisi tapahtunut maapallolla useammin kuin kerran ja että täällä siis olisi ollut elämää, joka ei ole mitään sukua meille. Kaikki sellainen elämä on kuitenkin kuollut sukupuuttoon tai ainakin käynyt niin harvinaiseksi, [...]
      Ai kukaan ei sellaista väittänyt? Selitätkö sitten mitä tämä tarkoittaa: "Minulla ja tuossa järvessä lilluvalla sinilevähiukkasella on olemassa konkreettinen yhteinen esi-isä"?

      Lainaa

    38. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Itseasiassa: Ehkä se uskoo jostain syystä median olevan niitä sanoja, joita sensuroidaan. Onhan viime vuosina nähty aika paljon esim. k0r0naa ja k-piikkejä, kun mitään ei saa sanoa....
      Joo mutta esim. Iltalehden kommenttiosiossa jäi jossain vaiheessa kommentteja julkaisematta jos kirjoitti toimittaja tai journalisti. Lisäksi samaan aikaan oli muitakin sanoja ja halusin saada kommentin julki joten se lopulta oli kuten putouksen ärrä ja ässä vikaisen uutistenlukijan juttu jossa piti kiertoilmaisuilla sanoa tietty asia. Asiani oli kuitenkin sisällöltään hyvinkin asiallinen mutta lopulta se julkaistiin vain siinä muodossa että kielletyt sanat oli hoidettu hassuilta kuulostavilta kiertoilmaisuilla. Toki heillä on siihen oikeus mutta outoa suitsia keskustelua sillä että laitetaan joku yksittäinen sana kieltoon samaan aikaan kun tietynlaiset törkykommentit tuli läpi ilman sensuuria. Saattoi olla että se oli asetettu algoritmein tietyille kommentoijille jotka olivat aikaisemmin antaneet palautetta jutun kirjoittaneille kirjoittajille jotka rahaa vastaan tekivät töitä kyseiselle juttujen esille laittajalle. Edellisessä lauseessa osviittaa miten tuli kirjoittaa että meni läpi.

      Lainaa

    39. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Toj Karin: Ai kukaan ei sellaista väittänyt? Selitätkö sitten mitä tämä tarkoittaa: "Minulla ja tuossa järvessä lilluvalla sinilevähiukkasella on olemassa konkreettinen yhteinen esi-isä"?
      Joskus hyvin kaukaisessa menneisyydessä on ollut eliö, jonka jälkeläisiä ovat kaikki tunnetut nykyisin elävät eliöt, myös ihmiset ja sinilevät. Tällaisia eliöitä on voinut olla samaan aikaan montakin, jos ne ovat kyenneet ainakin satunnaiseen suvulliseen lisääntymiseen. Hyvin todennäköisesti samaan aikaan on elänyt lukemattomia muitakin eliöitä, joiden jälkeläiset ovat kuitenkin jossakin vaiheessa kuolleet sukupuuttoon, mitkä milloinkin satojen miljoonien vuosien kuluessa - mikään ei edellytä samanaikaista sukupuuttoa.

      Lainaa

    40. Nuutunut kivi 6.7.2023 20:15
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Hauskaa uussuomea Mikaelilla, meediia ja viherristö. Itse luin meediian aluksi meedioksi ihmettelin kovasti.

      Lainaa

    41. Gluteeniton persoona 6.7.2023 20:15
      Tulos: +8 (30 ääntä)
      no sielläpä vanhassa testamentissa juotti tyttäret isänsä känniin ja sextasi sen kanssa että saisi lapsia. että tuota noin

      Lainaa

    42. Tulos: -17 (23 ääntä)
      Tane: Joskus hyvin kaukaisessa menneisyydessä on ollut eliö, jonka jälkeläisiä ovat kaikki tunnetut nykyisin elävät eliöt, myös ihmiset ja sinilevät. Tällaisia eliöitä on voinut olla samaan aikaan montakin, jos ne ovat kyenneet ainakin satunnaiseen suvulliseen lisääntymiseen. Hyvin todennäköisesti samaan aikaan on elänyt [...]
      Ignoraat tästä yhden hyvin oleellisen pointin. Kommentti johon vastasin ei sanonut että VOI olla yhteinen kantaisä. Se väitti että ON yhteinen kantaisä.  Vastaukseni oli kohdistettu nimenomaan tuohon ehdottomuuteen. "Tietoon" siitä että kaikki elukat on syntynyt yhdestä. Sanoin että se ei välttämättä pidä paikkaansa. Vänkäät siis aivan turhaan vastaan, kun ollaan molemmat samaa mieltä asiasta.

      Lainaa

    43. Pandariini 6.7.2023 21:53
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Toj Karin: Ignoraat tästä yhden hyvin oleellisen pointin. Kommentti johon vastasin ei sanonut että VOI olla yhteinen kantaisä. Se väitti että ON yhteinen kantaisä.  Vastaukseni oli kohdistettu nimenomaan tuohon ehdottomuuteen. "Tietoon" siitä että kaikki elukat on syntynyt yhdestä. Sanoin että se ei välttämättä pidä paikkaansa. Vänkäät siis aivan turhaan vastaan, kun ollaan molemmat samaa mieltä asiasta.
      Nimenomaan ON. Tunnetaan akronyymillä LUCA. Googlaa "viimeinen universaali esivanhempi".

      Lainaa

    44. Tulos: +18 (24 ääntä)
      Levyttämätön vihannes: Ei siihen Raamattua tarvita, että älyää olla harrastamatta insestiä, murhia, varkauksia tai muita moraalittomuuksia.
        Se taisi mennä toisin päin. Yhteisö, jossa kaikki varastavat kaikilta, kenet tahansa voi tappaa, ja insesti on a-ok, ei voi toimia. Huomaa, että vanhatestamentillisestikin voi kyllä tappaa, kunhan ei omiaan, ja insestikin käy jos se on ainut keino välttyä sukupuutolta kokonaan. Se, millainen yhteisen omaisuuden hamstraaminen katsotaan varkaudeksi vaihtelee yhteisöittäin, mutta ei missään voi mennä niin, että kaiken voi viedä mitä ei ole naulattu kiinni. (Keskustasta en ole ihan varma). 
        Yksi heimoyhteisö sitten sattui kirjoittamaan omat versionsa säännöistä ylös, ja jotenkin se teki kaikkiin suuren vaikutuksen. Tästä opimme vain, että kirjoitustaidon merkitystä ei voi aliarvioida.

      Lainaa

    45. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Kiinteä hiiri: Kävin katsomassa jutun - ei kannata. Opettaja oli 22-vuotias, työskentelee high schoolissa (eli ikävuodet 14-18) ja oli ihan lähestynyt oppilasta ja harrastaneet seksiä, siinä käytännössä koko juttu ja 8 kuvaa ko. opettajasta. Mielestäni on vaan sairasta, että tälläistä käytöstä ihaillaan naiselta. Käännetään [...]
        Ihailtiin joskus ysärillä, en tiedä ketään, joka nyt ei sanoisi sairaaksi, olivat sukupuolet miten vain. Luin juuri -huvittavasti -Amia Srinivasanin kirjan Halun politiikka. Srinivasan on kirjan takakansilehden kuvan perusteella perinteisen kaunis, kolmekymppinen nainen, joka yhdessä esseistään selittää, miksi opiskelijoita ei saa panna. Ei sittenkään, vaikka opettaisi yliopiston professorina kuten Srinivasan, joten monet hänen oppilaistaan ovat ikätovereita tai tarpeeksi lähellä. Ongelma on ilmeinen, jos pääsee vaikuttamaan opiskelijan arvosanoihin tai tulevaan uraan -sitten ei voi puhua vapaasti annetusta suostumuksesta. 
        Mutta sittenkin, Srinivasanin mukaan, jos ei ymmärrä, että hyvän oppilaan ihailu on opettamaasi aihetta kohtaan, ja halua tulla siinä hyväksi, eikä suinkaan sinun henkilökohtaisen pantavuutesi ihailua, niin on kerta kaikkiaan huono opettaja. Hyvä opettaja ohjaa opiskelijan mahdollisen kiinnostuksen siihen, mitä opiskellaan, eikä suinkaan yritä hoitaa itselleen hoitoa, ottaen riskin, että opiskelijan kiinnostus menee ihan aiheen ohi. 
        En seuraa julkkisuutisia, joten en tiedä mitä Dannyn ja sen nuoremman suhteen taustalla oli. Mutta jos piti mentoroida ja tulikin tyttöystävä, niin sanoisin, että pahemman kerran pieleen meni. Laulajan on tarkoitus kouluttaa lisää laulajia, jos kouluttavat ollenkaan, ei laulajille leluja. Ja opettaja-oppilas suhde, jos opettajaan todella luottaa, on sitä lajia että opettaja voi kouluttaa mitä haluaa; sen täytyykin olla. Opiskelijan pitää voida luottaa, että opettaja pysyy asiassa -sittenkin vaikkei hän pysyisi, siksi opettaja on opettaja.
        Mieheni huomautti, että jotkut yliopistot menevät turhan pitkälle: hän opetti jo kun itse väsäsin vielä tutkintoa, ja joissain sekin kielletään. Mutta: ei samaa ainetta, ei samassa tiedekunnassa, eikä edes samassa kaupunginosassa. 

      Lainaa

    46. Tulos: -4 (14 ääntä)
      Pandariini: Nimenomaan ON. Tunnetaan akronyymillä LUCA. Googlaa "viimeinen universaali esivanhempi".
      Nimenomaan EI ole. LUCA on saman kaltainen hyvin epävarma teoria kuin abiogeneesi ja kaikki muukin elämän syntyä tutkivat teoriat. Siellä ei ole todistettavia faktoja, mutta helvetin isoja aukkoja tiedoissa senkin edestä.

      Lainaa

    47. Suomea puhuva riepu 7.7.2023 0:08
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Tornipöllö: Marjatalta on vissiin mennyt ohi se Vanhan testamentin tarina, jossa Lootin tyttäret juottavat isukkinsa känniin jotta voivat tehdä parit lapset tämän kanssa.
      Lienee vaihtoehdot oli vähissä kun Sodoma ja Gomorra pommitettiin tulella ja tulikivellä maan tasalle eikä ketään enää missään. Mutsikin kääntyi matkalla pakoon katsomaan taakseen ja muuttui suolapatsaaksi. Raju meininki. Siinäpä sitten vuorella luolassa faijan kanssa asuessa tuli tommoinenkin ajatus sitten siskoksilla päähän. Niin kuin tossa mainittu niin aika GoT-meno. Puuttuu vain että ne kaupungit olisi tuhonnut lohikäärme.

      Lainaa

    48. Subwooferilla höystetty ananas 7.7.2023 4:17
      Tulos: -1 (25 ääntä)
      Ahistaa et puhutaan oppilaasta ja lukiolaisesta. Oppilas on peruskoulussa (luokat 1-9) opiskeleva. Sen jälkeen ollaan opiskelija jos kouluun mennään (lukio, amis, amk, yliopisto jne)

      Lainaa

    49. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Jos olisi yli 18-vuotias niin ei vanhempien mielipidettä kysyttäisi

      Lainaa

    50. Ketterä peruna 7.7.2023 10:03
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Näppäimistöllä hyppivä sika: Mites toi Danny? Se lienee Helmin isoisoisän rippikoulukaveri?
      Helmin isä syntyi kun Danny sai ensimmäiset lukulasinsa.

      Lainaa

    51. Venttiilitön järvisieni 7.7.2023 12:42
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Lokaali lintu: Ei kai Mikael tosissaan kirjoita ja sano meediia? Ok, Miikaael.
      Mikael kirjoittelee ilmeisesti vauva.fihin, jossa tiettyjen sanojen spämmäily johtaa siihen, että algoritmi hylkää ne heti kättelyssä.

      Lainaa

    52. Arkkienkeli 7.7.2023 12:47
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Onko osa ihmisistä oikeasti noin tyhmiä? ATK-ajokortti pitäisi palauttaa takaisin ja sallia älylaite tai tietokone vain sen suorittaneille.

      Lainaa

    53. Pandariini 7.7.2023 13:42
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Toj Karin: Nimenomaan EI ole. LUCA on saman kaltainen hyvin epävarma teoria kuin abiogeneesi ja kaikki muukin elämän syntyä tutkivat teoriat. Siellä ei ole todistettavia faktoja, mutta helvetin isoja aukkoja tiedoissa senkin edestä.
      Miten se on sun mielestä hyvin epävarma teoria kun tutkijoiden mielestä se on suunnilleen niin varmaa kuin tieteessä voi olla? Viittaat myös abiogeneesiin kuin kyseessä olisi joku yksi teoria - oletko itse kenties kreationisti?

      Lainaa

    54. Häijy kobra 7.7.2023 15:18
      Tulos: +19 (29 ääntä)
      Näppäimistöllä hyppivä sika: Mites toi Danny? Se lienee Helmin isoisoisän rippikoulukaveri?
      Danny onkin legenda joka on kerennyt painaa bändäreitä jo neljässä sukupolvessa. 

      Lainaa

    55. Arvo A Lukuarvo 7.7.2023 16:30
      Tulos: -5 (21 ääntä)
      Niin kyllähän se Raamattu Nooan tyttärien laitto rutsailemaan isänsä ja toistensa kanssa. Että kaikenlaisia helevetin loogisia satukirjoja sitten luetaan perssilmä pinkeänä ja miten sattuu.

      Lainaa

    56. Toj Karin 8.7.2023 0:33
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      Pandariini: Miten se on sun mielestä hyvin epävarma teoria kun tutkijoiden mielestä se on suunnilleen niin varmaa kuin tieteessä voi olla? Viittaat myös abiogeneesiin kuin kyseessä olisi joku yksi teoria - oletko itse kenties kreationisti?
      Sun kysymykset ja syytöket ainakin todistaa ettet tiedä juuri mitään elämän syntyä tutkivista tieteen aloista ja teorioista. Mitäpä jos edes yrittäisit kysyä tai sanoa jotain sellaista mikä veisi keskustelua eteenpäin?

      Lainaa

    57. Tulos: +14 (20 ääntä)
      On se vain outo, että yhdestä maailman parhaimmasta koulutusjärjestelmästä putkahtelee tyyppejä, jotka saavat oppinsa lähinnä netin syvästä päästä ja joilla ei liiku päässä lehtikään, saati aivosolut.

      Lainaa

    58. Itselatautuva hilleri 8.7.2023 16:46
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Häijy kobra: Danny onkin legenda joka on kerennyt painaa bändäreitä jo neljässä sukupolvessa. 
      Samaa sarjaa Keith Richardsin ja Tom Jonesin kanssa. Aika hurjaa miettiä että ovat saattaneet painaa nuorimpien bändäreiden äitejä, mummoja ja isomummoja.

      Lainaa

    59. Pandariini 8.7.2023 21:59
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Toj Karin: Sun kysymykset ja syytöket ainakin todistaa ettet tiedä juuri mitään elämän syntyä tutkivista tieteen aloista ja teorioista. Mitäpä jos edes yrittäisit kysyä tai sanoa jotain sellaista mikä veisi keskustelua eteenpäin?
      No valista toki tyhmempää, jos itse tiedät paremmin, sen sijaan että väistät kysymykset. :) Haluatko kommentoida vaikka tätä lainausta?
      "on lähestulkoon varmaa, että kaikilla eliöillä on yksi yhteinen esivanhempi koska monet muut nukleotidit ovat mahdollisia DNA:ssa ja RNA:ssa nykyisin käytettyjen nukleotidien lisäksi. Olisi erittäin epätodennäköistä, että erilaisista alkusoluista poikineet eliöt kykenisivät suorittamaan horisontaalisia geeninsiirtoja ilman, että ne sekoittaisivat toistensa geenejä tuottaen tilke-DNA:ta."

      Lainaa

    60. Kirpeä ahven 9.7.2023 9:41
      Tulos: -19 (35 ääntä)
      Päihtynyt hai: Juttua en ole lukenut, mutta mikäli sijaisope on ollut yli 20-vuotias ja töissä koululla yli viikon, niin sairasta! Tietty hienon klikkiotsikon saa aikaan myös sillä tavalla, että ylioppilaaksi päässyt seurustelukumppani on sattunut tyttö/poikaystävänsä opitunnille/samaan kouluun lyhyesti [...]
      Poika on ilmeisesti ollut yli 18 vuotias niin kyllä se silloin on ihan hänen ja opettajansa välinen asia. Sanon näin koska eikö tuo ole melko monen lukiopojan unelma suorastaan :D

      Lainaa

    61. Tulos: -5 (21 ääntä)
      Pandariini: No valista toki tyhmempää, jos itse tiedät paremmin, sen sijaan että väistät kysymykset. 😊 Haluatko kommentoida vaikka tätä lainausta? "on lähestulkoon varmaa, että kaikilla eliöillä on yksi yhteinen esivanhempi koska monet muut nukleotidit ovat mahdollisia DNA:ssa ja RNA:ssa nykyisin käytettyjen nukleotidien [...]
      Haluatko lukita vastauksen? Haluatko ihan oikeasti käyttää kreationistien suosimaa argumenttia elämän synnystä ja jumalasta sen jälkeen kun syytit minua kreationistiksi? Epätodennäköisyyteen vetoaminen on niin kulunut argumentointivirhe, etten aijo käyttää aikaani siihen yhtään.

      Lainaa

    62. Kyltymätön pupu 9.7.2023 16:23
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      MerryXmas: On se vain outo, että yhdestä maailman parhaimmasta koulutusjärjestelmästä putkahtelee tyyppejä, jotka saavat oppinsa lähinnä netin syvästä päästä ja joilla ei liiku päässä lehtikään, saati aivosolut.
      Ei Suomi ole ollut lähelläkään maailman kärkeä enää pitkään aikaan, kiitos koulutusleikkausten.

      Lainaa

    63. Kompura hedelmä 10.7.2023 3:13
      Tulos: -6 (18 ääntä)
      Kirpeä ahven: Poika on ilmeisesti ollut yli 18 vuotias niin kyllä se silloin on ihan hänen ja opettajansa välinen asia. Sanon näin koska eikö tuo ole melko monen lukiopojan unelma suorastaan 😁
      Hassunhauskaa myös, jos lihava miespuolinen hissanope vikittelisi lukiotyttöjä.

      Lainaa

    64. Kolmas Peruna 10.7.2023 8:50
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      NipaMan: Kiinnostaisi tietää mikä hyöty siitä ihmisten köyhdyttämisestä on, kun rikkaat sitä ilmeisesti ajaa vahvasti eteenpäin. Jotenkin luulisi, että vähän varakkaampi ihminen olisi toimeliaampi ja tuottaisi paremmin, jolloin se raha valuisi entistä enemmän sinne rikkaalle omistajaportaalle.
      Köyhät on helpompi pitää ruodussa. Ei uskalla lähteä paskaduunista kun muuten menee koti alta, ei uskalla vaatia oikeusia paskaduunissa kun muuten tulee fudut ja menee koti alta, aivokapasiteetti keskittyy seuraavasta päivästä/viikosta/kuukaudesta selviämiseen eikä ehdi ajatella isompaa kuvaa ja on helpommin manipuloitavissa. On ihan tunnettua että taloudellinen epävarmuus tekee abstraktin ajattelun vaikeaksi - kun samalla väestöllä tehtiin ÄO-kokeet ennen ja jälkeen sadonkorjuun, tuloksissa oli ihan merkittävä ero. Köyhällä joka joutuu tekemään kahta työtä ei myöskään oo aikaa tehdä mitään yhteiskunnallista vaikuttamista, kun kaikki aika menee selviämiseen.

      Lainaa

    65. Kuuro sitruuna 10.7.2023 14:52
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Kirpeä ahven: Poika on ilmeisesti ollut yli 18 vuotias niin kyllä se silloin on ihan hänen ja opettajansa välinen asia. Sanon näin koska eikö tuo ole melko monen lukiopojan unelma suorastaan 😁
      Varmaan voi olla unelma. Yhtälailla kuin kolmen viikon baariränni täysikäiseksi tultua.
      Aikuisempana asiat eivät välttämättä tunnu yhtä unelmalta, ja osa olisi voinut kokea nuorena vähän vähemmän. Seurauksia sitten ovat esim. joukosta ahdistus, masennus, päihteet, väkivalta, itsetuhoisuus jne.

      Lainaa

    66. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Subwooferilla höystetty ananas: Ahistaa et puhutaan oppilaasta ja lukiolaisesta. Oppilas on peruskoulussa (luokat 1-9) opiskeleva. Sen jälkeen ollaan opiskelija jos kouluun mennään (lukio, amis, amk, yliopisto jne)
      Peruskoulussa ollaan koululaisia.
      Sen jälkeen opiskelijoita.
      Oppilas on ihan käypä sana kuvaamaan minkä tahansa ikäistä henkilöä, joka on opettelemassa opetettavia asioita.

      Lainaa

    67. Lässy kameli 10.7.2023 23:21
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Itseasiassa: Mua niin vituttaa toi ihmisten yksinkertaisuus aina kun tulee kyseeseen joku ilmastonmuutoksen seuraus. Nyt on ollut ihan järjetöntä kuivuutta ja lämpöä Euroopassakin ja ensimmäisenä yritetään kieltää koko asiaa, kun halutaan keskittyä vain kotimaan asioihin. Mihin halutaan siirtää katse [...]
      Joillekin on vaikeeta ymmärtää paikallisen sään ja ilmaston erotus. Itseäni lähes raivostuttaa sama mikä sinua vituttaa.

      Lainaa

    68. Verkoton haisunäätä 11.7.2023 12:03
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Subwooferilla höystetty ananas: Ahistaa et puhutaan oppilaasta ja lukiolaisesta. Oppilas on peruskoulussa (luokat 1-9) opiskeleva. Sen jälkeen ollaan opiskelija jos kouluun mennään (lukio, amis, amk, yliopisto jne)
      Oppilas opiskelee. Ei liity oppilaitokseen tai ikään mitenkään.

      Lainaa

    69. Pöpi sankari 11.7.2023 12:05
      Tulos: -13 (17 ääntä)
      Riemukas leijona: Onneksi pikkuhiljaa alkanut asenteet muuttumaan. Mutta tämä inceleiden "Miksi minulla ei ollut pedaria opena höhhöh"-tyypit ovat alkaneet saamaan kuraa niskaan, sensijaan että porukka olisi ympärillä puolustelemassa. Itse jouduin 14-vuotiaana työaikana naisen ahdistelemaksi, mitään ei [...]
      Awww.... Incel.... Tuo 2022-vuoden autisti ja narsisti samassa paketissa. Sana, jota väärin käyttämällä saa kivasti vesitettyä koko asiansa ja joka meni vanhaksi jo viime vuonna.

      Lainaa

    70. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Suomea puhuva riepu: Lienee vaihtoehdot oli vähissä kun Sodoma ja Gomorra pommitettiin tulella ja tulikivellä maan tasalle eikä ketään enää missään. Mutsikin kääntyi matkalla pakoon katsomaan taakseen ja muuttui suolapatsaaksi. Raju meininki. Siinäpä sitten vuorella luolassa faijan kanssa asuessa tuli tommoinenkin ajatus sitten [...]
      On muuten aika jännä paikka se Sodoman alue nykyään, kun siellä on niitä rikkipalloja edelleen löydettävissä maastosta. Veteen osuttuaan eivät ole palaneet loppuun, joten niitä voi sen takia löytää. https://youtu.be/jQl4KaRtef8

      Lainaa

    71. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Tosikko sitruuna: Muistanko oikein, että kaikki Aatamin ja Eevan lapset olivat poikia? 🤔  En tosin ole ihan varma, parantaako vai huonontaako se tilannetta...
      Eeva ja Aatami kuulemma saivat aina kaksoset, tytön ja pojan. Nämä menivät keskenään naimisiin ja hankkivat jälkikasvua. Tosin, jossain oli, että Kain ja Abel olisivat menneet naimisiin toistensa kaksossiskojen kanssa. Oli miten oli, insestiä kaikki tyynni.

      Lainaa

    72. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Sami on oikeassa siinä, että Hesarin juttujen klikkailusta ei ole mitään hyötyä sen maksumuurin takia. Suurin piirtein jokaisesta Hesarin uutislinkistä kun näkee suurin piirtein vain otsikon, jos sitä tilausta ei ole.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: helsingin sanomat, hesari, kirjasto, kuva, opettaja, oppilas, sade, salaliittoteoria, sateet, suhde, sää