Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 33

Näin Bidenin vierailu vaikutti suomalaisiin.
Uutiskatsaus, osa 33

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 58 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +168 (180 ääntä)
      Laura on idiootti.

      Lainaa

    2. AateliTaateli 25.7.2023 0:34
      Tulos: -26 (94 ääntä)
      Penni S.: Laura on idiootti.
      Kumpi?

      Lainaa

    3. Sairaslomasta nauttiva hedelmä 25.7.2023 1:17
      Tulos: -76 (156 ääntä)
      Mitä serkumpi, sitä herkumpi! "Serkukset voivat avioitua keskenään. Oikeusministeriö voi erittäin perustelluista syistä antaa luvan avioitua veljen tai sisaren lapsen kanssa." -suomi.fi Niin... Haluaisin avioitua veljeni kanssa. Jos se ei ole mahdollista, niin sitten sisareni lapsen kanssa?

      Lainaa

    4. Pinottava vaatekappale 25.7.2023 1:19
      Tulos: +267 (271 ääntä)
      Tässä maassa on todennäköisesti tälläkin hetkellä paljon ihmisiä, jotka ovat suhteessa pikkuserkkunsa kanssa ilman että edes tietävät asiasta. Varsinkin pienillä paikkakunnilla yleistä, ja ollut vielä paljon yleisempää aikoina kun väestön liikkuvuus on ollut pienempää. Että se siitäkin uudesta normaalista. Isoserkkujenkin väliset liitot ovat muuten Suomessa ihan laillisia, naimisiinkin saavat mennä. Ei sillä että itse rupeaisin, mutta satunnaisesta serkusten välisestä pariutumisesta aiheutuneet riskit jälkikasvulle ovat vain aavistuksen kohonneet verrattuna keskivertopariskuntaan, jos kyse on vain satunnaisesta serkusten liitosta eikä perheen sisäisestä sukupolvesta toiseen kestävästä perinteestä naida serkuksia ristiin. Pikkuserkut taas ei ole mitään, ei edes yhden desimaalin verran suurentunutta riskiä, käytännössä pelkästään henkinen kynnys esteenä.

      Lainaa

    5. Itsestäänselvä persikka 25.7.2023 1:29
      Tulos: +69 (111 ääntä)
      Kuvankaunis on vähän miten sen määrittää, Samulikin lienee jonkin mielestä mieskarkki. Mutta jos on noin paljon isänsä näköinen, niin olisi voinut kyllä toivoa enempi geenejä äidin puolelta :D

      Lainaa

    6. Tulos: -23 (71 ääntä)
      Mä en kovinkaan tykkää käyttää emojeja tekstissä koska, no Laura, mutta onhan ne välillä käteviä koska jos kirjoitan jollekin kuka ei tunne minua on hänen vaikea tietää heitänkö läppää vai olenko tosissani. Eli joku silmää iskevä emoji tms ehkä sopii vielä sekaan mutta koitappa kryptata koko teksti niin eri ikäiset ja eripuolilta Suomea, saatikka maailmaa, olevat ihmiset tulkitsee sen eritavalla. Mutta kai se on niin vuotta 2023 kirjoittaa kirjaimilla ja ihan junttia jos Sannat ei oo Cannoja. Mikä olisi kansainvälinen versio Laurasta? En keksi, mutta ehkä se vaatisi emojin tai kaksi.

      Lainaa

    7. Säkkipimeä siili 25.7.2023 3:23
      Tulos: +76 (102 ääntä)
      Höpö: Mä en kovinkaan tykkää käyttää emojeja tekstissä koska, no Laura, mutta onhan ne välillä käteviä koska jos kirjoitan jollekin kuka ei tunne minua on hänen vaikea tietää heitänkö läppää vai olenko tosissani. Eli joku silmää iskevä emoji tms ehkä sopii vielä sekaan mutta koitappa kryptata koko [...]
      Täh?

      Lainaa

    8. Armoton hanki 25.7.2023 3:59
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Samaa uutista mietin sen pölähtäessä selaimen etusivulle, Johanna. 🤭

      Lainaa

    9. Karmea riikinkukko 25.7.2023 5:18
      Tulos: +148 (174 ääntä)
      "Ehkä ei pitäisi korjata tyhmien ihmisten kommentteja", miksi ylipäätään pitää "korjata" toisten tekstejä, ellei sitten ole äidinkielen opettaja ja koulutehtävät kyseessä. Itse olen poistanut fb-kavereista kielioppinatsin jonka anti kaikkeen keskusteluun oli Lauran tasoa.

      Lainaa

    10. Pilkkopimeä ämpäri 25.7.2023 6:37
      Tulos: +52 (68 ääntä)
      Karmea riikinkukko: "Ehkä ei pitäisi korjata tyhmien ihmisten kommentteja", miksi ylipäätään pitää "korjata" toisten tekstejä, ellei sitten ole äidinkielen opettaja ja koulutehtävät kyseessä. Itse olen poistanut fb-kavereista kielioppinatsin jonka anti kaikkeen keskusteluun oli Lauran tasoa.
      kato ihmiset rakastaa päteä, siitä tulee ylemmyyden tunne. sen takia on aina pakko tulla tunkemaan mitä hyödyttömimpiä kommentteja

      Lainaa

    11. Tulos: +85 (87 ääntä)
      Höpö: Mä en kovinkaan tykkää käyttää emojeja tekstissä koska, no Laura, mutta onhan ne välillä käteviä koska jos kirjoitan jollekin kuka ei tunne minua on hänen vaikea tietää heitänkö läppää vai olenko tosissani. Eli joku silmää iskevä emoji tms ehkä sopii vielä sekaan mutta koitappa kryptata koko [...]
      Kansainvälinen versio Laurasta on Laura. 😉

      Lainaa

    12. Kykenevä kenguru 25.7.2023 7:30
      Tulos: +100 (104 ääntä)
      40 minuutin seisokki Bidenin takia? Nyt on kovaa juttua.

      Lainaa

    13. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Taitaa tää Laura olla tuttu parista aiemmasta mokasta, tunnistan mielestäni taas tyylistä. Tulee Facebookissa valitettavan usein vastaan juuri tuollaisella sisällöllä.

      Lainaa

    14. Loikoileva herukka 25.7.2023 8:41
      Tulos: +27 (49 ääntä)
      Tuossakin kun Laura1 oisi lukenut uutisenkin, niin olisi saanut selville, että käytännössä se aspartaamin karsinogeenisyys on niin pientä, että jos sitä vetää joka ikinen päivä reilusti yli suositusten niin silloin se voi huonolla tuurilla olla edesauttamassa syövän syntymistä. Eli ihan sama juttu kuin kaikessa muussakin, mitä tahansa kannattaa syödä vain kohtuudella.

      Lainaa

    15. Kuorimaton hanhi 25.7.2023 8:56
      Tulos: -38 (50 ääntä)
      Pitäisikö olla huolissaan, että kyselyyn vastanneista 83% mielestä (tällä hetkellä) sisarus on mieluisampi vaihtoehto seurustelukumppaniksi, kuin mikään muu listalla oleva.

      Lainaa

    16. Mukava maksamakkara 25.7.2023 8:57
      Tulos: +38 (66 ääntä)
      Median tapa korjoittaa tuosta aspartaamista on ollut hyvinkin kyseenalaista. Sehän on siis samassa luokassa kuin kahvi ja säilykkeet. Käytännössä kuluttaja ei tee mitään tällä tiedolla, mutta oman elämänsä Maria Nordinit ja alumiinia antiperspirantissa pelkäävät haisulit ei osaa ajatella niin pitkälle, vaan nyt pelätään jotain pepsi maxia. Jo yksi tappaa.

      Lainaa

    17. Tulos: -20 (32 ääntä)
      Säkkipimeä siili: Täh?
      Niin siis kun nuoriso tarkoittaa sanoa että lähdetään möksälle saunomaan ja nubee Mikko tuo lonkerot ja kaljat niin se on vain kasa emojeja. Ja nytkin Laura korvasi sanan limu, sokeri tms noin kymmenellä emojilla eikä siis säästänyt yhtään aikaa tai mitään muutakaan. Ja Sanna/Canna nyt vain tuli nuorisosta mieleen.  Mitä tästä opimme? Voi se kryptaus olla liian vahvaa ihan luomunakin🥳

      Lainaa

    18. Tulos: +50 (52 ääntä)
      Kuorimaton hanhi: Pitäisikö olla huolissaan, että kyselyyn vastanneista 83% mielestä (tällä hetkellä) sisarus on mieluisampi vaihtoehto seurustelukumppaniksi, kuin mikään muu listalla oleva.
      Ei, vaan nyt 85% mielestä suomalaiset, serkut ja pikkuserkut eivät ole liian läheistä sukua parisuhteeseen vastaajan kanssa, vaan pelkästään sisarukset (ovat liian läheistä sukua vastaajan kanssa).

      Lainaa

    19. Naurettava ampiainen 25.7.2023 10:00
      Tulos: +19 (41 ääntä)
      Kykenevä kenguru: 40 minuutin seisokki Bidenin takia? Nyt on kovaa juttua.
      Vaimo oli vähän pettynyt siitä että seisokin kesto puolittuu Bidenin vuoksi...

      Lainaa

    20. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Säkkipimeä siili: Täh?
      Komppaan.

      Lainaa

    21. Tulos: +19 (21 ääntä)
      Höpö: Niin siis kun nuoriso tarkoittaa sanoa että lähdetään möksälle saunomaan ja nubee Mikko tuo lonkerot ja kaljat niin se on vain kasa emojeja. Ja nytkin Laura korvasi sanan limu, sokeri tms noin kymmenellä emojilla eikä siis säästänyt yhtään aikaa tai mitään muutakaan. Ja Sanna/Canna nyt vain tuli nuorisosta mieleen.  Mitä tästä opimme? Voi se kryptaus olla liian vahvaa ihan luomunakin🥳
      Tuota...niin.

      Lainaa

    22. Tokavika gerbiili 25.7.2023 10:26
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      En edes tiedä miten paljon mulla on pikkuserkkuja. Vanhemmilla on parikymmentä serkkua yhteensä, osa Suomessa ja osa eripuolilla eurooppaa enkä ole ikinä nähnyt pikkuserkuistani kuin kaksi. Veikkaan että ns. pariutuminen pikkuserkkujen kesken on aika yleistä Suomessa.

      Lainaa

    23. Virkeä koira 25.7.2023 10:43
      Tulos: +42 (44 ääntä)
      Kuorimaton hanhi: Pitäisikö olla huolissaan, että kyselyyn vastanneista 83% mielestä (tällä hetkellä) sisarus on mieluisampi vaihtoehto seurustelukumppaniksi, kuin mikään muu listalla oleva.
      Ei, vaan 5 % mielestä sisarukset ovat OK, ja tietysti kaikki sitä kaukaisemmat.
      95 % on vastannut, että sisarukset eivät käy.

      Lainaa

    24. Kivuton lihapiirakka 25.7.2023 10:50
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Kuorimaton hanhi: Pitäisikö olla huolissaan, että kyselyyn vastanneista 83% mielestä (tällä hetkellä) sisarus on mieluisampi vaihtoehto seurustelukumppaniksi, kuin mikään muu listalla oleva.
      Tuossa edetään ylhäältä alas ja valitaan missä oma raja tulee vastaan. 
      Jos vastaa "Pikkuserkut 🛑", niin silloin rajaa ulkopuolelle pikkuserkut ja kaikki sitä läheisemmät. Ei niin, että olisi mieluummin sisaruksen kuin pikkuserkun kanssa. 😅

      Lainaa

    25. Kuorimaton hanhi 25.7.2023 10:58
      Tulos: -47 (53 ääntä)
      Ei: Ei, vaan nyt 85% mielestä suomalaiset, serkut ja pikkuserkut eivät ole liian läheistä sukua parisuhteeseen vastaajan kanssa, vaan pelkästään sisarukset (ovat liian läheistä sukua vastaajan kanssa).
      Tämä selittää äänestystuloksen. Suurin osa äänestäjistä siis ymmärsi kysymyksen väärin. Siinä kysytään "Parisuhteeseen minulle liian läheistä sukua ovat" ja VAIN 15% on vastannut sisarukset. Sairasta.

      Lainaa

    26. Kuorimaton hanhi 25.7.2023 11:01
      Tulos: -41 (47 ääntä)
      Kivuton lihapiirakka: Tuossa edetään ylhäältä alas ja valitaan missä oma raja tulee vastaan.  Jos vastaa "Pikkuserkut 🛑", niin silloin rajaa ulkopuolelle pikkuserkut ja kaikki sitä läheisemmät. Ei niin, että olisi mieluummin sisaruksen kuin pikkuserkun kanssa. 😅
      No sitähän ei voi tietää miten kyselyn tekijä on ajatellut tuon menevän, kun sitä ei kerrota. Jos noista täytyy valita, niin kyllä minulla menee raja jo sisaruksista lähtien. Näköjään suurin osa ei ole ymmärtänyt kysymystä, tai olettaa sen noudattavan jotain kaavaa (kuten sinä), tai suurin osa suomalaisista on sairaita.

      Lainaa

    27. Kivuton lihapiirakka 25.7.2023 11:03
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      Kuorimaton hanhi: Tämä selittää äänestystuloksen. Suurin osa äänestäjistä siis ymmärsi kysymyksen väärin. Siinä kysytään "Parisuhteeseen minulle liian läheistä sukua ovat" ja VAIN 15% on vastannut sisarukset. Sairasta.
      Olet sekaisin kuin ampiainen. Itse ymmärsit kysymyksen väärin. 😂
      Ei: Ei, vaan nyt 85% mielestä suomalaiset, serkut ja pikkuserkut eivät ole liian läheistä sukua parisuhteeseen vastaajan kanssa, vaan pelkästään sisarukset (ovat liian läheistä sukua vastaajan kanssa).
      Eikö kuitenkin 15 % mielestä suomalaiset, serkut ja pikkuserkut eivät ole liian läheistä sukua parisuhteeseen vastaajan kanssa, vaan pelkästään sisarukset. Koska 15 % on vastannut sisarukset ja 5 % kaikki käy.

      Lainaa

    28. Peseytymätön mehiläinen 25.7.2023 11:04
      Tulos: -14 (20 ääntä)
      Virkeä koira: Ei, vaan 5 % mielestä sisarukset ovat OK, ja tietysti kaikki sitä kaukaisemmat. 95 % on vastannut, että sisarukset eivät käy.
      Ei, vaan vain 15% mielestä oma sisarus on liian läheinen parisuhteeseen.

      Lainaa

    29. Peilityyni rätti 25.7.2023 11:05
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Kylläpä täällä ja kyselyyn vastanneissa on paljon ihmisiä, joille luetunymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.

      Lainaa

    30. Kivuton lihapiirakka 25.7.2023 11:09
      Tulos: +81 (83 ääntä)
      Kuorimaton hanhi: No sitähän ei voi tietää miten kyselyn tekijä on ajatellut tuon menevän, kun sitä ei kerrota. Jos noista täytyy valita, niin kyllä minulla menee raja jo sisaruksista lähtien. Näköjään suurin osa ei ole ymmärtänyt kysymystä, tai olettaa sen noudattavan jotain kaavaa (kuten sinä), tai suurin osa suomalaisista on sairaita.
      Logiikka nyt hei. Jos sanot, että "liian läheisiä minulle ovat pikkuserkut" niin totta kai se rajaa ulos sisarukset, koska sisarukset ovat LÄHEISEMPÄÄ sukua kuin pikkuserkut. 😅 
      Jos taas vastaat "liian läheisiä minulle ovat sisarukset", niin onko silloin serkut OK? Mikset painanut jo serkun kohdalla stoppia?

      Lainaa

    31. Peilityyni rätti 25.7.2023 11:19
      Tulos: -33 (43 ääntä)
      Kivuton lihapiirakka: Logiikka nyt hei. Jos sanot, että "liian läheisiä minulle ovat pikkuserkut" niin totta kai se rajaa ulos sisarukset, koska sisarukset ovat LÄHEISEMPÄÄ sukua kuin pikkuserkut. 😅  Jos taas vastaat "liian läheisiä minulle ovat sisarukset", niin onko silloin serkut OK? Mikset painanut jo serkun kohdalla stoppia?
      Nimenomaan jos sisarukset ovat liian läheisiä, kuten kysymyksessä kysytään ja kuten normaali ihminen vastaisi noista annetuista vaihtoehdoista, niin se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että sisarukset ovat noista annetuista vaihtoehdoista kysymykseen vastaten liian läheisiä. Älä mieti mitä siinä voi olla, vaan lue kysymys ja vastaa kuten kysytään. Voit kyllä spekuloida ajatuksella, että pikkuserkut tai serkut ovat siinä tapauksessa ok, mutta sitä ei kysytty.

      Lainaa

    32. Kivuton lihapiirakka 25.7.2023 11:25
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Peilityyni rätti: Nimenomaan jos sisarukset ovat liian läheisiä, kuten kysymyksessä kysytään ja kuten normaali ihminen vastaisi noista annetuista vaihtoehdoista, niin se tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että sisarukset ovat noista annetuista vaihtoehdoista kysymykseen vastaten liian läheisiä. Älä mieti mitä siinä voi olla, vaan lue [...]
      Ei se ole mitään spekulointia, että sisarukset ovat läheisempää sukua kuin serkut, vaan ihan mitattava fakta. Jos jo serkun kohdalla painaa stoppia, sisarukset eivät ole OK.
      Myönnä nyt vaan, ettet miettinyt loppuun asti ja hätäpäissäsi painot sisaruksia.

      Lainaa

    33. Tulos: -5 (13 ääntä)
      Ei: Ei, vaan nyt 85% mielestä suomalaiset, serkut ja pikkuserkut eivät ole liian läheistä sukua parisuhteeseen vastaajan kanssa, vaan pelkästään sisarukset (ovat liian läheistä sukua vastaajan kanssa).
      Tämä oli vähän huonosti muotoiltu kysymys, koska itsekin olin että noista vaihtoehdoista sisarukset on todellakin liian läheistä kun nopeasti luin kysymyksen ja vasta kun näin tulokset, tajusin että suurin osa ilmeisesti ajatteli niin että pikkuserkut ja sitä läheisemmät olisi ns kiellettyjen listalla. Ja sehän olisi ihan järkevä ajattelutapa noilla vaihtoehdoilla, mutta nyt ei vaan heti tullut mieleen :D

      Lainaa

    34. Vauhditon krokotiili 25.7.2023 12:58
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Peilityyni rätti: Kylläpä täällä ja kyselyyn vastanneissa on paljon ihmisiä, joille luetunymmärtäminen tuottaa vaikeuksia.
      Uskon, että siellä on paljon tuollaisia ihmisiä.

      Lainaa

    35. Hämärä mustikka 25.7.2023 13:15
      Tulos: +80 (82 ääntä)
      Ihme sekoilua täällä kommenteissa. Oikeasti jos joku teille sanoo, että ei voisi ikinä mennä pikkuserkun kanssa naimisiin, niin te tulkitsette sen niin, että henkilö voisi kuitenkin harkita omaa siskoa? Siis mitä ihmettä.

      Lainaa

    36. Uneton meduusa 25.7.2023 15:03
      Tulos: +11 (25 ääntä)
      Olen vähän yllättynyt, että tällä hetkellä yli puolen mielestä pikkuserkutkin ovat liian läheisiä sukulaisia kumppaneiksi, vaikka Suomen laki sallii kyllä ihan serkustenkin avioliitot. Ymmärtävätkö ihmiset tuon "minulle"-sanan "minun kanssani" vai "minun mielestäni", siinä on vissi ero. Ja ei, minulla ei ole mitään kiinnostusta suhteeseen omien serkkujeni tai pikkuserkkujeni kanssa. Sen sijaan olisi hemmetin tekopyhää minun sanoa, että jonkun toisen täysin laillinen suhde ei olisi ok, vain koska "no en MÄ noiden mun serkkujen/pikkuserkkujen kanssa haluis olla hyi yäks". Ja tosiaan kuten joku totesikin, ne aina keskusteluun mukaan vedetyt geneettiset sairaudet esiintyvät yleensä vasta monen, monen sukupolven serkusavioliittojen jälkeen. Samasta syystä niitä on esiintynyt pienissä yhteisöissä, jossa nyt kaikki ovat lopulta jotain kautta kaukaista sukua.

      Lainaa

    37. Alin näätä 25.7.2023 16:00
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Kivuton lihapiirakka: Mikset painanut jo serkun kohdalla stoppia?
      Kyllä serkun kohdalla voi painaa... ;-)

      Lainaa

    38. Välttämätön ahven 25.7.2023 16:21
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Uneton meduusa: Olen vähän yllättynyt, että tällä hetkellä yli puolen mielestä pikkuserkutkin ovat liian läheisiä sukulaisia kumppaneiksi, vaikka Suomen laki sallii kyllä ihan serkustenkin avioliitot. Ymmärtävätkö ihmiset tuon "minulle"-sanan "minun kanssani" vai "minun mielestäni", siinä on vissi ero. Ja [...]
      Itse ymmärsin nimenomaan niin, että vastaaja vastaa sen mukaan, miten läheisen sukulaisen kanssa itse voisi ajatella suhdetta. Ainakin haluaisin kuvitella, että toisten, varsinkin täysin tuntemattomien ihmisten laillisuuden rajoissa olevat suhteet ei suurinta osaa ihmisistä hirveesti hetkauta suuntaan eikä toiseen.

      Lainaa

    39. Tulos: +9 (21 ääntä)
      Kuorimaton hanhi: No sitähän ei voi tietää miten kyselyn tekijä on ajatellut tuon menevän, kun sitä ei kerrota. Jos noista täytyy valita, niin kyllä minulla menee raja jo sisaruksista lähtien. Näköjään suurin osa ei ole ymmärtänyt kysymystä, tai olettaa sen noudattavan jotain kaavaa (kuten sinä), tai suurin osa suomalaisista on sairaita.
        Siinä kerrotaan ihan selkeästi, että kysymys on mikä on liian läheistä, eli jos jokin on liian läheinen niin tietysti sitä läheisempi on vielä vähemmän ok. Pitääkö opetella lukemaan vai peruskoulun biologiaa, sisarus on läheisempää sukua kuin pikkuserkku? itse en todellakaan halua sukuun ketään, joka on sukulainen jo valmiiksi, mutta näin pienessä maassa voi olla, ettei sitä tiedä.
        Tietysti numeroiden kannalta ajateltuna, maailmassa on siinä kahdeksan biljoonaa ihmistä ja sisaruksia on itselläni vain yksi, tämän lukijoillakin tuskin tusinaa enempää, joten mahdollisuus, että niin läheinen olisi se paras, on varsin pieni. 
         En silti julistaisi jotakuta sairaaksi pervertiksi jos menisivätkin sisaruksen kanssa naimisiin jostain ihme syystä -omapahan on asiansa, kunhan on vain suostuvaisia aikuisia asialla. Oman sukulaiseni kanssa puuhailua en edes halua ajatella, mutta en halua ajatella valmismaksalaatikon syömistä myöskään (hyi saatana) eikä sekään laitonta ole. Jos jotain uutta pitää lisätä rikoslakiin, niin oma ehdotukseni olisi "muiden asioihin sotkeentuminen". 
        

      Lainaa

    40. Itseasiassa 25.7.2023 16:34
      Tulos: +7 (17 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Median tapa korjoittaa tuosta aspartaamista on ollut hyvinkin kyseenalaista. Sehän on siis samassa luokassa kuin kahvi ja säilykkeet. Käytännössä kuluttaja ei tee mitään tällä tiedolla, mutta oman elämänsä Maria Nordinit ja alumiinia antiperspirantissa pelkäävät haisulit ei osaa ajatella niin [...]
      Sisarukseni on pitkäaikaissairas ja saa aspartaamista ihan järkyttävät hermokivut. Ekoilla kerroilla ei tajunnut mistä johtui, mutta ei sitä tarvinnut kuin pari kertaa kokeilla yksinään, niin oli syy aika selvä. Jostain syystä tuon kohtauksen nähneenä en halua käytää koko makeutusainetta.

      Lainaa

    41. Nuutunut kivi 25.7.2023 16:42
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Toinen tykkää isästä toinen tyttärestä, eikun...

      Lainaa

    42. Nuutunut kivi 25.7.2023 16:44
      Tulos: -6 (20 ääntä)
      Mitä Laura korjasi Lauran kommentissa? Aspartaami on halvempaa kuin vesipyssyt?

      Lainaa

    43. Itseasiassa 25.7.2023 16:46
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Meidän suvussa on pariskunta, jotka ovat syntyneet 1930-luvulla, ovat pikkuserkkuja ja menneet keskenään naimisiin ehkä 1950-luvulla tai 1960-luvun alussa. Että niin uutta normaalia tämäkin. Eikä ole muuten kauaa, kun sain tietää tapaileeni joskus nuorena pikkuserkkuni. Niin varmasti moni muukin on, koska niitä salaisia lehtolapsia on aina ollut.

      Lainaa

    44. Nuutunut kivi 25.7.2023 16:47
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Uneton meduusa: Olen vähän yllättynyt, että tällä hetkellä yli puolen mielestä pikkuserkutkin ovat liian läheisiä sukulaisia kumppaneiksi, vaikka Suomen laki sallii kyllä ihan serkustenkin avioliitot. Ymmärtävätkö ihmiset tuon "minulle"-sanan "minun kanssani" vai "minun mielestäni", siinä on vissi ero. Ja [...]
      Eikä kenenkään ole pakko lisääntyä vaikka menisi kenen kanssa yhteen. Ennen se (lisääntymättömyys) oli hankalampaa ja saattaa olla tuossa kiellossa taustalla.

      Lainaa

    45. Pasi Kuskala 25.7.2023 17:41
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Nuutunut kivi: Mitä Laura korjasi Lauran kommentissa? Aspartaami on halvempaa kuin vesipyssyt?
      Laura1 sanoi: edullisempia mitä
      Laura2 korjasi: edullisempia kuin
      Vähän tosiaan vaikea tulkita kun on noin paljon turhanpäiväisiä emojeja. Ja olisi Laura2 voinut vaan kysyttäessä kertoa mitä korjasi.

      Lainaa

    46. Tulos: -5 (17 ääntä)
      Öm: Kansainvälinen versio Laurasta on Laura. 😉
      Eipähän vaan Loora.

      Lainaa

    47. Abstrakti fretti 26.7.2023 0:23
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Kivuton lihapiirakka: Ei se ole mitään spekulointia, että sisarukset ovat läheisempää sukua kuin serkut, vaan ihan mitattava fakta. Jos jo serkun kohdalla painaa stoppia, sisarukset eivät ole OK. Myönnä nyt vaan, ettet miettinyt loppuun asti ja hätäpäissäsi painot sisaruksia.
      Hahhahhaa painoit sisaruksia

      Lainaa

    48. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Penni S.: Laura on idiootti.
      En ole! Poistakaa kaikki kommentit!

      Lainaa

    49. Höpsö seuraeläin 26.7.2023 2:07
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Itseasiassa: Sisarukseni on pitkäaikaissairas ja saa aspartaamista ihan järkyttävät hermokivut. Ekoilla kerroilla ei tajunnut mistä johtui, mutta ei sitä tarvinnut kuin pari kertaa kokeilla yksinään, niin oli syy aika selvä. Jostain syystä tuon kohtauksen nähneenä en halua käytää koko makeutusainetta.
      Se on niin yksilöllistä. Jotku saa light-juomista hedarin ja juovat vain sokerillisia. Suurimmalla osalla ei tule mitään haittoja. Ainakaan mitään vielä nähtävää. Katsotaan vuosikymmenten päästä sitten uusiksi. Ei se asbesti tai DDT:kään aluksi tuntuneet vaarallisilta. Voi myös olla ettei aspartaami olekaan niin vaarallista kuin kohu-uutisoidaan.

      Lainaa

    50. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Siiiis ei mä nyt kyllä vastasin (ilmeisesti) väärin tohon kysymykseen, kun vastasin et sisarukset. Tai no periaatteessa oikein, koska jos kysytään et "liian läheistä", niin kyllä ne sisarukset on liian läheisiä, mutta ei poista sitä että myös pikkuserkut on liian läheisiä :D Ärsyttävästi tehty kysely..

      Lainaa

    51. Seurattu kauris 26.7.2023 11:55
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      Karmea riikinkukko: "Ehkä ei pitäisi korjata tyhmien ihmisten kommentteja", miksi ylipäätään pitää "korjata" toisten tekstejä, ellei sitten ole äidinkielen opettaja ja koulutehtävät kyseessä. Itse olen poistanut fb-kavereista kielioppinatsin jonka anti kaikkeen keskusteluun oli Lauran tasoa.
      Kyllä minä välillä haluan puuttua ihmisten oikeinkirjoitukseen, jos nämä yrittävät puhua jostain asiasta, joka pitäisi ottaa vakavasti.
      Ihan puhtaasti heidän vuokseen. Kukaan ei ota tekstiä tosissaan, jossa jokainen yhdys sana on kirjoitettu väärin ja pilkut ja pisteet puuttuvat.

      Lainaa

    52. Saatanan vajaaälyinen lehmä 26.7.2023 13:16
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Jooh elikkäs

      Lainaa

    53. Ainoa dinosaurus 26.7.2023 16:20
      Tulos: -9 (15 ääntä)
      Sairaslomasta nauttiva hedelmä: Mitä serkumpi, sitä herkumpi! "Serkukset voivat avioitua keskenään. Oikeusministeriö voi erittäin perustelluista syistä antaa luvan avioitua veljen tai sisaren lapsen kanssa." -suomi.fi Niin... Haluaisin avioitua veljeni kanssa. Jos se ei ole mahdollista, niin sitten sisareni lapsen kanssa?
      Sukurutsa on sulle tärkeämpi avioitumisperuste kuin vaikka se, että olet rakastunut  lähisukulaiseen? Ihan kuka vainko kelpaa kunhan on omaa perhettä? Sairasta.

      Lainaa

    54. Timmi makkara 26.7.2023 23:06
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      Öm: Kansainvälinen versio Laurasta on Laura. 😉
      Joo, mutta se lausutaan ämeriikäks että Loora ;)

      Lainaa

    55. Tulos: +1 (11 ääntä)
      Jotenkin uskomatonta, kuinka vielä muutama vuosi sitten iltapäivälehtien kohuja sokeasti seuraavat tuuliviirit nousivat barrikadeille sokeria vastaan, ja nyt samat idiootit vaihtavat kilpaa aspartaamilla maustettuja juomia sokeria ja/tai alkoholia sisältäviin. Kun ei ymmärrystä ole sen vertaa, että laittaisi asiat kontekstiin, ja pohtisi, että *mihin verrattuna* aspartaami on epäterveellistä (tai sen vertaa pitemmän ajan näkökulmaa, että muistaisi, että samasta asiasta on kohistu jo vuonna 2002).

      Lainaa

    56. Hiuspantoja myyvä hanhi 27.7.2023 20:21
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      AateliTaateli: Kumpi?
      juu

      Lainaa

    57. Ilmiselvä sonni 30.7.2023 20:08
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Mukava maksamakkara: Median tapa korjoittaa tuosta aspartaamista on ollut hyvinkin kyseenalaista. Sehän on siis samassa luokassa kuin kahvi ja säilykkeet. Käytännössä kuluttaja ei tee mitään tällä tiedolla, mutta oman elämänsä Maria Nordinit ja alumiinia antiperspirantissa pelkäävät haisulit ei osaa ajatella niin [...]
      Yksikin aspartaami piikki voi tappaa, kantsii varoo

      Lainaa

    58. Härski rätti 3.8.2023 10:45
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      rude: Jotenkin uskomatonta, kuinka vielä muutama vuosi sitten iltapäivälehtien kohuja sokeasti seuraavat tuuliviirit nousivat barrikadeille sokeria vastaan, ja nyt samat idiootit vaihtavat kilpaa aspartaamilla maustettuja juomia sokeria ja/tai alkoholia sisältäviin. Kun ei ymmärrystä ole sen [...]
      Eikö olekin uskomatonta että ihmisen mielipide saattaa muuttua kun tieto lisääntyy? Se ei kaikilla toimi niin. Heitä kutsutaan mm. pölvästeiksi.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aspartaami, islanti, joe biden, kuva, pikkuserkku, presidentti, ruben stiller, samuli edelmann, serkku, tytär, usa, uutiset, vierailu