Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Alennukset boikottiin

Sini on lopen kyllästynyt köyhiin opiskelijoihin.
Alennukset boikottiin

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 102 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Lakattu vadelma 5.9.2023 0:03
      Tulos: +383 (809 ääntä)
      Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?

      Lainaa

    2. Internetitön mato 5.9.2023 0:08
      Tulos: +526 (546 ääntä)
      Sinille lähtee lasku ainakun opiskelija ostaa alennuslipun. Itse en ole opiskellut peruskoulun jälkeen vaan olen mennyt heti töihin, enkä ole koskaan saanut mistään alennuksia, mun mielestä on silti hienoa että opiskelijoille tarjotaan alennuksia, varmasti auttaa tiukalla olevan talouden kanssa eikä ole keltään muulta pois

      Lainaa

    3. Apea mandariini 5.9.2023 0:17
      Tulos: +431 (459 ääntä)
      Opiskelijat, nuo ikävät syöpäläiset jotka kehtaavat toisinaan pitää näkyvästi hauskaa ja joiden varassa on Suomen tulevan työvoiman osaamistaso. En tiedä kuinka kujalla pitää olla, jos luulee että opiskelijoiden elintaso on jotenkin niin kadehdittava, että pitää vetää herne nenään jopa halpabussiyhtiön tarjoamista muutamista lisäale-euroista. Jopa elämäntapatyöttömät huvikseen sohvalla makaavat saavat satoja euroja enemmän, opiskelijoiden yhteenlasketuilla tuilla maksaa ehkä juuri ja juuri pelkän vuokran eikä aina sitäkään. Opiskelijoiden tukien määrä on tällä hetkellä samalla tasolla kuin 90-luvun alussa, jolloin elämä oli moninkertaisesti halvempaa kuin nykyään. Joo, voihan opiskelijat mennä töihin, mutta se näkyy sitten valmistumisajassa kun joskus pitäisi nukkuakin. Nykyhallituksen päätös kuoria opiskelijoiden selkänahkaa lisää ja sitten vielä halu rokottaa lisämaksua opintojen lisäkestosta on tapa, jolla varmistetaan että vain rikkaat kouluttautuu ja yhteiskunnan eriarvoisuus kasvaa. En tiedä, onko Sinillä lapsia, mutta jos hän on noin köyhä, niin eipä hänen lapsillaan ole ainakaan varaa korkeakouluttautua jos opiskelijoita vielä lisää poljetaan pohjamutiin. Paitsi ottamalla ehkä 30-40 tonnia lainaa, jonka korko vain vuosi vuodelta kasvaa. Lyhytnäköistä jenkkitouhua ja aivan absurdia kateutta.

      Lainaa

    4. Aikailematon meduusa 5.9.2023 0:17
      Tulos: -217 (283 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      Käsi ylös jos oot yh-äiti.

      Lainaa

    5. Ryhditön krokotiili 5.9.2023 0:19
      Tulos: +266 (272 ääntä)
      Surullista että ihminen katkeroituu Sinin tavalla. Tuolla menolla Sinin ei tarvitse käydä kohta missään eikä hankkia yhtään mitään jos joka risahduksesta tökätään boikotti päällensä. Eihän siinä, jääpi muille sitten enemmän.

      Lainaa

    6. Rääkivä rätti 5.9.2023 0:37
      Tulos: +245 (249 ääntä)
      Spraymaali on kyllä pirun kallista. Kai siitä sentään saa opiskelija-alennusta?

      Lainaa

    7. Tulos: +166 (180 ääntä)
      Rääkivä rätti: Spraymaali on kyllä pirun kallista. Kai siitä sentään saa opiskelija-alennusta?
      Spary-maali onkin eri juttu.

      Lainaa

    8. Köytetty sankari 5.9.2023 0:55
      Tulos: +231 (249 ääntä)
      Eiköhän se joka opiskelija-alennuksen tässä tapauksessa kustantaa ole ihan yksityinen firma eli OnniBus. Yritykset itse päättää antaako ne alennuksia. Yleinen tapa on eläkeläisille, lapsille ja opiskelijoille antaa alennusta. Joissakin paikallisbusseissa saa lastenrattaiden kanssa matkustaa ilmaiseksi. Kyllä niitä aleja saa, se on yrittäjästä kiinni. Sini ei menetä senttiäkään. Jos Sini haluaa alennuksia niin kannattaa alkaa opiskelemaan 😁.

      Lainaa

    9. Keveä aasi 5.9.2023 1:11
      Tulos: +220 (230 ääntä)
      Vahva fiilis ettei Sini OnniBussilla ajaisi muutenkaan. Piti vaan päästä öyhöttämään boikotista.

      Lainaa

    10. Veneilevä tyyny 5.9.2023 1:25
      Tulos: +351 (361 ääntä)
      Pakko näin opiskelijana sanoa, että budjettini viime kuussa oli 800 euroa, josta noin 640 € meni spraymaaliin, niin kieltämättä vähän vaikea tulla toimeen 160 eurolla ilman alennuksia. 😥

      Lainaa

    11. Puluparka 5.9.2023 1:25
      Tulos: +165 (211 ääntä)
      Niitä yh-isiä nyt sattuu olemaan aikamoisesti vähemmän kuin yh-äitejä, niin liekö tuo nyt kummakaan, että yh-äitien avautumista näkee enemmän?

      Lainaa

    12. Ventti kuguaari 5.9.2023 1:26
      Tulos: +110 (184 ääntä)
      Pakko oli jonkun päästä kiehumaan naisvihaansa tähänkin. Yh-isiä on tunnetusti yhtä paljon kuin yh-mammoja? Vai voisko kuitenkin johtua jostain muusta ettei heitä näy samoin mitoin kerjäämässä.

      Lainaa

    13. Siistimätön simpanssi 5.9.2023 1:28
      Tulos: +123 (131 ääntä)
      Joo Sini on aivan varmasti se onnibussin alennusten maksumies.

      Lainaa

    14. Pidätetty pupu 5.9.2023 2:44
      Tulos: +97 (111 ääntä)
      Saattaapi sparymaalaajat olla ihan muuta porukkaa kuin opiskelijoita. Enempikin niitä joilla on paljon vapaata aikaa, niin ehtivät hakemaan juoksukilikalimaalit ja sitten töhrimään.

      Lainaa

    15. Kirkas etana 5.9.2023 3:58
      Tulos: -72 (176 ääntä)
      Ventti kuguaari: Pakko oli jonkun päästä kiehumaan naisvihaansa tähänkin. Yh-isiä on tunnetusti yhtä paljon kuin yh-mammoja? Vai voisko kuitenkin johtua jostain muusta ettei heitä näy samoin mitoin kerjäämässä.
      Koitappa löytää yh-isä jonka lasten äiti on elossa. Erittäin harvoin isä saa huoltajuuden. Käytännössä äidin huoltajuuden täytyy olla huostaanotto kelpoista.
      En toki sano etteikö yh-äitejä olisi varmasti silti enemmän vaikka lainsäädäntö (ja käytäntö) olisi tasa-arvoinen.
      Sääli vain monia hyviä isejä jotka on onnistuttu rajaamaan käytännössä ulos lastensa elämästä, ja lapsia jotka eivät ole saaneet nauttia hyvästä isäsätä.

      Lainaa

    16. Avaamaton alpakka 5.9.2023 4:52
      Tulos: +163 (191 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      Särähti kieltämättä omaankin korvaan. Lapsentekoon tarvitaan kaksi paneskelijaa - naiset eivät vain passiivisesti ravaa paneskelemassa van ne miehet vastaavasti ravaavat paneskelemassa naisia. Lapset vain tupataan yleensä jättämään äideilleen. Epäkohtia toki on useita lainsäädännöstä lähtien, kuten nimimerkki Kirkas etana ylempänä mainitsi, mutta lopputulos on sama, eli yh-äitejä on moninkertaisesti enemmän, joten heitä myös näkyy enemmän. Omituista syylistää vain naisia.

      Lainaa

    17. Tulos: +104 (110 ääntä)
      Tolla asenteella Sini ei voi mennä kauppaankaan, ainakin mun lähikaupassa opiskelijat saa ruoasta alennusta :D.

      Lainaa

    18. Naulaton maksamato 5.9.2023 5:45
      Tulos: +124 (130 ääntä)
      Joo oon todella terve ja nuori opiskelija Sini... Voi sitä vanhana ja raihnasenakin opiskella pässi, mene vaikka ite opiskelemaam. T. 40v alan vaihtaja jolla fyysinen sairaus

      Lainaa

    19. Tervetullut undulaatti 5.9.2023 6:09
      Tulos: -26 (84 ääntä)
      Pidätetty pupu: Saattaapi sparymaalaajat olla ihan muuta porukkaa kuin opiskelijoita. Enempikin niitä joilla on paljon vapaata aikaa, niin ehtivät hakemaan juoksukilikalimaalit ja sitten töhrimään.
      Tai sitten Helsingin säälittävä apulaispormestari.

      Lainaa

    20. Murrettu kookos 5.9.2023 6:42
      Tulos: -52 (122 ääntä)
      Ventti kuguaari: Pakko oli jonkun päästä kiehumaan naisvihaansa tähänkin. Yh-isiä on tunnetusti yhtä paljon kuin yh-mammoja? Vai voisko kuitenkin johtua jostain muusta ettei heitä näy samoin mitoin kerjäämässä.
      "Tunnetusti yhtä paljon" "Yksinhuoltajista 82,1 % on naisia" https://www.pienperhe.fi/yhdistys/tietoa-yksinhuoltajuudesta/

      Lainaa

    21. Tuomittu biisoni 5.9.2023 6:52
      Tulos: +75 (101 ääntä)
      Pidätetty pupu: Saattaapi sparymaalaajat olla ihan muuta porukkaa kuin opiskelijoita. Enempikin niitä joilla on paljon vapaata aikaa, niin ehtivät hakemaan juoksukilikalimaalit ja sitten töhrimään.
      Täällä on yksi varsin tyypillinen sparymaalaaja: keski-ikäinen, töissä käyvä ja luvallisilla seinillä maalaava. Suurin osa meistä kuuluu kanssani samaan ryhmään. Nämä täälläkin heitellyt vanhat stereotypiat tuntuvat olevan ihmisissä tiukassa.

      Lainaa

    22. Valakka kyyhky 5.9.2023 6:54
      Tulos: +41 (67 ääntä)
      Murrettu kookos: "Tunnetusti yhtä paljon" "Yksinhuoltajista 82,1 % on naisia" pienperhe.fi/yhdistys/tietoa-yksinhuoltajuudesta
      /sarkasmi

      Lainaa

    23. Vahva piikkisika 5.9.2023 7:04
      Tulos: +87 (121 ääntä)
      Aikailematon meduusa: Käsi ylös jos oot yh-äiti.
      Käsi ylös jos olet incel.

      Lainaa

    24. Tulikuuma kuormaeläin 5.9.2023 7:06
      Tulos: -96 (150 ääntä)
      Yh-äitejä on enemmän, koska naisilla on parempi mahdollisuus lain edessä saada lapsi itselleen kuin miehillä. Niin sanotuissa vahinko lapsi tilanteissa ei myöskään ehkä mies lähde tappelemaan lapsesta vaan suosiolla luovuttaa huoltajuuden äidille heti lapsen synnyttyä ja jopa ennen. Paljon nähnyt, että näitä yh-äitejä tulee vastaan hyvin nuorissa tyyliin 16-20 iässä. Tuossa iässä kuitenkin enemmistö suhteista on heikolla pohjalla, eikä silleen yllättä, että lapsen kanssa jää yksin. Ihmettelen vaan, että onko naisilla niin vahvat halut äidiksi, että halutaan pitää lapsi, vaikka noin nuoressa iässä on vielä koulut sun muut kesken. Lapsikin pitäisi pystyä elättään.

      Lainaa

    25. Suonensisäinen lokki 5.9.2023 7:19
      Tulos: +35 (69 ääntä)
      Kirkas etana: Koitappa löytää yh-isä jonka lasten äiti on elossa. Erittäin harvoin isä saa huoltajuuden. Käytännössä äidin huoltajuuden täytyy olla huostaanotto kelpoista. En toki sano etteikö yh-äitejä olisi varmasti silti enemmän vaikka lainsäädäntö (ja käytäntö) olisi tasa-arvoinen. Sääli vain monia hyviä isejä jotka on [...]
      Yhteishuoltajuus on pääasiallinen tavoite. Isät, jotka sellaisen haluavat myös sellaisen saavat.
      Syy, miksi isillä ei ole huoltajuutta tai on vaan pari vkl kuussa on heidän oma aikaansaannos. Ei haluta muuta tai muutetaan sen verran kauas (uuden p***n perässä) ettei se ole mahdollista.
      Empiirinen tutkimis omasta lähipiiristä että 90% eronneista on yhteishuoltajuus (jopa sellaisilla, jossa mies oli uhkaava exää kohtaan ja se eron syynä)  YH-isä kun nuorena putkeet tekivät pari lasta ja exä totesi ettei hän tätä halunnut. Toinen yh-isä, kun exä muutti välimatkan päähän. Kaksi yh-äitiä, toisen exä (väkivaltainen) kostoksi erosta kieltäytyy lapsia ottamasta luokseen ja toinen ei-huoltajuutta mies hyppäsi kesken liiton uuteen suhteeseen ja perusti uuden perheen eikä edellisen liiiton lapsia edes tapaa (muutti ns p****n perässä)
      Yksi äiti on vkl äiti, koska muutti m**kun perässä reilun tunnin päähän eikä halunnut teinejään riistää kaveriporukasta/sukulaistaan.
      Toki, jos raskausaikana/vauva-aikana erotaan niin aika hyvä merkki että huonoon suhteeseen on päätetty lapsi tehdä. Tai yritetty korjata suhde vauvalla. Tai puolisona on mieslapsi ja kuvitellaan että vauvaa saa miehen "kasvamaan aikuiseksi" ja osallistumaan kotitöihin ja vauvanhoitoon. Tämä on naisten synti
      Oma kategoriansa on ne, jotka parisuhteessa ollessaan ovat dumpanneet jollain tekosyyllä kaiken lasteen liittyvän naiselle ja sit ihmetellä miten erossa lasten äiti saa pääasiallisen huoltajuuden ja epäillään ettei hän osaa.

      Lainaa

    26. Rockositio 5.9.2023 7:21
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Rääkivä rätti: Spraymaali on kyllä pirun kallista. Kai siitä sentään saa opiskelija-alennusta?
      Luulis saavan jos esittää opiiskelija kortin ja sit jos vielä mainitsee että on graffitti harrastaja niin luulis maalikauppiaan ymmärtävävän tukea nuorta taiteilijaa.

      Lainaa

    27. Arkkienkeli 5.9.2023 7:37
      Tulos: +40 (58 ääntä)
      Internetitön mato: Sinille lähtee lasku ainakun opiskelija ostaa alennuslipun. Itse en ole opiskellut peruskoulun jälkeen vaan olen mennyt heti töihin, enkä ole koskaan saanut mistään alennuksia, mun mielestä on silti hienoa että opiskelijoille tarjotaan alennuksia, varmasti auttaa tiukalla olevan talouden kanssa eikä ole keltään muulta pois
      Tuo ehkä toimi 70-luvulla, mutta nykyään et pääsisi edes kaupan hyllyjen täyttäjäksi peruskoulupohjalta. Ajokortiton (et ole opiskellut peruskoulun jälkeen) harvemmin pääsee pidemmän matkan päähän töihin.

      Lainaa

    28. Itseasiassa 5.9.2023 7:48
      Tulos: +84 (92 ääntä)
      Kirkas etana: Koitappa löytää yh-isä jonka lasten äiti on elossa. Erittäin harvoin isä saa huoltajuuden. Käytännössä äidin huoltajuuden täytyy olla huostaanotto kelpoista. En toki sano etteikö yh-äitejä olisi varmasti silti enemmän vaikka lainsäädäntö (ja käytäntö) olisi tasa-arvoinen. Sääli vain monia hyviä isejä jotka on [...]
      Mä tunnen yh-isän, jonka lapsen äiti on elossa. Se on varmaan järkevää, että se lapsen kanssa aikaa viettänyt ja lasta enemmän hoitanut on se lähivanhempi.
      Julkisuudesta tulee mieleen Jani Toivola, joka sai lapsen kumppanuusvanhemmuudella. He olivat päättäneet jo etukäteen, että isä on lapsen pääasiallinen huoltaja. 
      Onhan nämä harvassa, mutta itse avioerolapsena voin sanoa, ettei meidän isästä olisi ollut hoitamaan lapsiaan yksin. Ei sitä ennenkään ollut tehnyt ja mielenkiintoa riitti aivan muualle. Mutta uhrutua se osaa, selittänyt vuosikausia ympäriinsä, kuinka äiti aina saa lapset erossa ja hän ei. 

      Lainaa

    29. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 5.9.2023 7:57
      Tulos: +82 (88 ääntä)
      Kirkas etana: Koitappa löytää yh-isä jonka lasten äiti on elossa. Erittäin harvoin isä saa huoltajuuden. Käytännössä äidin huoltajuuden täytyy olla huostaanotto kelpoista. En toki sano etteikö yh-äitejä olisi varmasti silti enemmän vaikka lainsäädäntö (ja käytäntö) olisi tasa-arvoinen. Sääli vain monia hyviä isejä jotka on [...]
      Minun tuttavapiirissä on kolme isää, jotka on ihan voittaneet huoltajuuden oikeudessa eikä äideillä ole edes mitään päihdetaustaa tms raskauttavaa. Jokaisessa tapauksessa äidit olivat muuttamassa joko työn tai parisuhteen perässä satojen kilometrien päähän isistä ja muusta tukiverkosta. Tämä tietenkin vaatii isältä halua taistella lasten puolesta, mutta kyllä niitä huoltajuuksia annetaan myös isille.

      Lainaa

    30. Itseasiassa 5.9.2023 7:58
      Tulos: +93 (95 ääntä)
      Muistelee omia opiskeluaikoja, nil ei sitä rahaa liikaa ollut tuossa 14-18 vuotta sitten. Ja sitä oli ihan ruhtinaalisesti verrattuna tähän päivään. Töissä ei kannata käydä, sillä uuvuttaa itsensä, mullakin venyi opinnot, onneksi sain tehdä kuitenkin omaa alaa vastaavaa työtä. Mutta se rahan vähys aiheuttaa ihan järkyttävästi stressiä (minkä Sinikin varmaan tietää), joten mun puolesta opiskelijoille vois antaa heittämällä lisää rahaa. Vähentyisi varmasti opiskelijoiden mielenterveysongelmien määrät, kun olisi varaa ruokaan. Ja opiskelija-alennukset ovat ihan järkeviä, opiskelijat liikkuvat varmasti keskimääräistä enemmän ja itse ihan mielelläni jatkoin asiakkaana paikoissa joissa oli saanut hyvää palvelua jo opiskelijana, hyvä aika totuttaa ihmiset oman firman käyttäjiksi.

      Lainaa

    31. Halaistu mäyrä 5.9.2023 8:00
      Tulos: +64 (80 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      joo. kaikki miesten mokat on aina naisten syytä.
      T. INCEL-yhteisö, joka ilmoittautuu syyntakeettomaksi ja tahtoo holhoukseen.

      Lainaa

    32. Vinkeä ankka 5.9.2023 8:14
      Tulos: +149 (161 ääntä)
      On se jännä, että yh-äidiksi päätyy edelleen vain paneskelemalla ympäriinsä. Mieheni kuoli kun lapsemme oli pieni. Siitä lähtien kaikissa päivähoidon, koulun, terveydenhuollon yms papereissa mainittiin ensimmäisenä yksinhuoltajuuteni. Miehen mallin puutteestakin minua on syyllistetty. Että semmoista siitä seuraa kun paneskelee.

      Lainaa

    33. Vinkeä ankka 5.9.2023 8:19
      Tulos: +62 (72 ääntä)
      Ja puuttuisin vielä tuohon tukien vinkumiseen: itse en ole penniäkään mistään saanut, vaikka palkassani ei ole hurraamista. Kela maksaa lapselle perhe-eläkettä, joka on pienempi kuin tuki, jonka saisi jos karannut isä ei maksaisi ruokkoja.

      Lainaa

    34. Viekas hanhi 5.9.2023 8:32
      Tulos: +113 (131 ääntä)
      Vieläkin näköjään elää tuo "isiä sorretaan oikeudessa" juttu. Miehiä ei vain kiinnosta saada huoltajuutta lapsistaan yhtä usein kuin naisia. https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016051021539612 "64 tarkastellussa jutussa kävi ilmi, että äiti saa useammin yksinhuoltajuuden. Pääasiassa tämä johtui siitä, että isä ei vastannut oikeuden lausuntopyyntöön tai hän suostui äidille määrättäväksi yksinhuoltajuuden. Useissa yhteishuoltajuusasioissa oli asumisen kanssa samankaltainen suunta: isä ei halunnut lapsia asumaan kanssaan."

      Lainaa

    35. Sammutettu hevonen 5.9.2023 9:00
      Tulos: -77 (111 ääntä)
      Vahva piikkisika: Käsi ylös jos olet incel.
      Käsi ylös jos olet woke-ruikuttaja.

      Lainaa

    36. Saatanan vajaaälyinen lehmä 5.9.2023 9:06
      Tulos: +11 (31 ääntä)
      Nää Artot ja Sinit voivat haistaa pitkän paskan

      Lainaa

    37. Kokeen reputtanut viinirypäle 5.9.2023 9:15
      Tulos: +9 (27 ääntä)
      Saatanan vajaaälyinen lehmä: Nää Artot ja Sinit voivat haistaa pitkän paskan
      Mä käsitin, että Arto halusi vaan alleviivata Sinin älyttömyyttä

      Lainaa

    38. jukkapalmu 5.9.2023 9:18
      Tulos: -40 (74 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      Mä häippäsin aikoinani jurikin senäidin takia, eli se oli se ongelma.

      Lainaa

    39. Jorma Ralli-Kukkula 5.9.2023 9:20
      Tulos: +75 (85 ääntä)
      Jos Sini oikeasti on köyhä työssäkäyvä, niin minulla on hänelle ilouutinen: häneltä kerätään todennäköisesti niin vähän veroja, että niistä ei riitä pahoille loisiville opiskelijoille juuri mitään maksettavaa!

      Lainaa

    40. Tulos: +57 (65 ääntä)
      Mun mielestä Sinillä on tosi hieno logiikka tässä. Sini vastustaa puoli-ilmaista bussiyhtiötä ja matkustaa mielummin viisinkertaiseen hintaan.

      Lainaa

    41. Vesimeloni 5.9.2023 10:03
      Tulos: -49 (57 ääntä)
      Arkkienkeli: Tuo ehkä toimi 70-luvulla, mutta nykyään et pääsisi edes kaupan hyllyjen täyttäjäksi peruskoulupohjalta. Ajokortiton (et ole opiskellut peruskoulun jälkeen) harvemmin pääsee pidemmän matkan päähän töihin.
      Hyvin pääsee edelleenkin peruskoulu pohjalla töihin.

      Lainaa

    42. Tulos: -21 (37 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      Joo näinhän se menee aina ja mikään muu tilanne ei oo mahdollinen 😂

      Lainaa

    43. Onnekas robotti 5.9.2023 10:16
      Tulos: +78 (88 ääntä)
      Avaamaton alpakka: Särähti kieltämättä omaankin korvaan. Lapsentekoon tarvitaan kaksi paneskelijaa - naiset eivät vain passiivisesti ravaa paneskelemassa van ne miehet vastaavasti ravaavat paneskelemassa naisia. Lapset vain tupataan yleensä jättämään äideilleen. Epäkohtia toki on useita lainsäädännöstä lähtien, kuten nimimerkki Kirkas [...]
      Isä pystyy yleensä jokseenkin valitsemaan, jääkö elämään lapsiperhe-elämää, vai häipyykö kun testi näyttää kahta viivaa. Äidillä tätä valinnan mahdollisuutta ei ole.

      Lainaa

    44. Kostutettu kobra 5.9.2023 10:20
      Tulos: -50 (74 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      Huomataan nyt kuitenkin, että äidillä on lapsen suhteen Suomessa paljon enemmän oikeuksia kuin isällä. Jos lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella, ei isän tarvitse aina edes häippästä, vaan äiti voi päättää kasvattaa lapsen yksin, jolloin isälle ei jää lainkaan vaihtoehtoja.

      Lainaa

    45. Tulos: -51 (75 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      Käsketään häipyä ja/tai erotetaan lapsista. Harva vaan "häippäsee".

      Lainaa

    46. Tulos: +3 (37 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      Eiköhä sitä syytä löydy molemmista.

      Lainaa

    47. Tulos: -51 (81 ääntä)
      Avaamaton alpakka: Särähti kieltämättä omaankin korvaan. Lapsentekoon tarvitaan kaksi paneskelijaa - naiset eivät vain passiivisesti ravaa paneskelemassa van ne miehet vastaavasti ravaavat paneskelemassa naisia. Lapset vain tupataan yleensä jättämään äideilleen. Epäkohtia toki on useita lainsäädännöstä lähtien, kuten nimimerkki Kirkas [...]
      No voinyt vittu taas. Kyllä sitä naisetkin juoksee nussimassa ympäriinsä, ihan yhtälailla kuin ukotkin. Ei ehkä samassa mittakaavassa kuin ukot, mutta suotta sille myöskään silmiään ummistat. On jopa niitä, jotka tahalleen tulevat raskaaksi, jotta voidaan sitten olla käsi ojossa isukin suuntaan.

      Lainaa

    48. Toipuva haisunäätä 5.9.2023 11:11
      Tulos: +18 (28 ääntä)
      Onhan siinä periaatteessa pointti, että jos firma perii joltain ryhmältä pienempää hintaa samasta palvelusta, sen täytyy periä kaikilta muilta korkeampaa saadakseen saman tuloksen. Että juu, jos käytät ryhmäalennuksia myöntävän yrityksen palveluita, kustannat osaltasi näiden ryhmien palveluita. Toinen vaihtoehto olisi alentaa hintaa pienemmällä prosentilla mutta kaikille. Se, kumpi vaihtoehto on loppupeleissä oikeudenmukaisempi jääköön kunkin oman mielipiteen varaan. Varmaan se tuntuu epäreilulta jos itse kuuluu sellaiseen pienituloisten ryhmään, johon kuulumisesta ei jaella kortteja tai todistuksia eikä siksi ole helppo sisällyttää alennusryhmiin.

      Lainaa

    49. Tulos: +71 (85 ääntä)
      Tulkki: Käsketään häipyä ja/tai erotetaan lapsista. Harva vaan "häippäsee".
      Kyllä niitä häipyjiä ihan olemassa on.
      Saatetaan häipyä heti, tai jäädään ensin, mutta aikanaan eron tullen lapset "unohtuu" täysin.
      Oma lapseni ei ole biologista isäänsä nähnyt koskaan. 
      Onneksi kuitenkin on myös miehiä, jotka ovat halukkaita olemaan isiä toisenkin lapselle.

      Lainaa

    50. Paineeton hanhi 5.9.2023 11:13
      Tulos: +43 (77 ääntä)
      Tuomittu biisoni: Täällä on yksi varsin tyypillinen sparymaalaaja: keski-ikäinen, töissä käyvä ja luvallisilla seinillä maalaava. Suurin osa meistä kuuluu kanssani samaan ryhmään. Nämä täälläkin heitellyt vanhat stereotypiat tuntuvat olevan ihmisissä tiukassa.
      Eikös aiemmassa viestissä ollut kyse töhrijöistä? Luvalliset seinät on ihan eri asia ja hyvä että on tommoisia paikkoja. Fiksut graffitit on monesti hienoja. Tuskin pöllit maaleja? Se taas mitä raggarit ja "päihdekuntoutujat" (koska enää ei saa sanoa nark-ka-ri) pöllityillä sparymaaleilla tekee on sitten ihan eri asia. Nehän sottaa ne luvallakin maalatut pilalle.

      Lainaa

    51. Epämiehekäs mehiläinen 5.9.2023 11:29
      Tulos: +51 (61 ääntä)
      Juu, ehdottomasti yh-äidit ovat ongelma. Pitää laittaa kaikki naiset siveysvyöhön heti, kun tulevat lisääntymiskykyiseksi. Avain paikallisen seurakunnan papille, joka luovuttaa sen aviomiehelle, kun pari on vihitty kunnalliseen kristilliseen avioliittoon. Kielletään vielä avioerot, niin päästään eroon yh-äideistä 😉

      Lainaa

    52. Tulos: +26 (48 ääntä)
      Onnekas robotti: Isä pystyy yleensä jokseenkin valitsemaan, jääkö elämään lapsiperhe-elämää, vai häipyykö kun testi näyttää kahta viivaa. Äidillä tätä valinnan mahdollisuutta ei ole.
      Testin näyttäessä kahta viivaa on naisellakin vielä mahdollisuus päästä siitä eroon jos haluaa.

      Lainaa

    53. Lentävä koala 5.9.2023 12:03
      Tulos: +45 (47 ääntä)
      Voisi olla kadut vähän erinäköiset jos miljoona ihmistä harrastaisi "spary-maalailua"

      Lainaa

    54. Tulos: +56 (64 ääntä)
      Ai että. Sini on kyllä suomalaisen ruumiillistuma siitä, että ollaan valmiita maksamaan 100e, että naapuri ei saa 50e.

      Lainaa

    55. Esteetön maito 5.9.2023 12:16
      Tulos: +46 (48 ääntä)
      Yhdessä asiassa voin olla Sinin kanssa samaa mieltä: joukkoliikenteen hinnat alennukseen kaikille. Jäisi enemmän autoja kotiin.

      Lainaa

    56. Tekopirteä ananas 5.9.2023 13:00
      Tulos: -58 (74 ääntä)
      Opiskelijoista. Onhan tuo aika kohtuutonta että opiskelijat saavat alennuksia joka paikasta kun vähävarainen lapsiperhe ei saa alennusta juuri mistään. Opiskelijat saavat myös edullista lainaa. Opiskelija kun saa tuhdin lounaan joka koulupäivä kolmella eurolla mutta perheet maksavat ne ruokansakin kokonaan itse. Itsellä opiskelijana ei ollut rahaongelmia mutta nyt perheenäitinä niitä on jatkuvasti.

      Lainaa

    57. Typerä neuvonantaja 5.9.2023 13:30
      Tulos: +53 (57 ääntä)
      Itseasiassa: Muistelee omia opiskeluaikoja, nil ei sitä rahaa liikaa ollut tuossa 14-18 vuotta sitten. Ja sitä oli ihan ruhtinaalisesti verrattuna tähän päivään. Töissä ei kannata käydä, sillä uuvuttaa itsensä, mullakin venyi opinnot, onneksi sain tehdä kuitenkin omaa alaa vastaavaa työtä. Mutta se rahan [...]
      Joo mua lähinnä aina itkettää kun jossain puhutaan kaikista toimista mitä yhteiskunta, koulut ja järjestöt voisi tehdä opiskelijoiden uupumiselle; ei siinä paljon ryhmäyttäminen ja keskusteluapu auta, jos aikaa ei ihan oikeesti ole millekään muulle kuin luennoille, läksyille ja töille.

      Lainaa

    58. Vastuuton hämähäkki 5.9.2023 13:38
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Sini vaikuttaa idiootilta

      Lainaa

    59. Upouuni pöllö 5.9.2023 14:21
      Tulos: +23 (33 ääntä)
      Oi miten ihanaa onkaan olla keski-ikäinen opiskelija. Tulot ovat hyvät, hyvin pärjään, olen töissä, mutta minä saan myös nämä opiskelija-alennukset. 8) Ja niiden lisäksi mm. hammashoito on ilmaista. Sinin kannattaa tehdä asialle jotain, jos tulotaso ei ole mielestään tarpeeksi. Vaikkapa juuri opiskelemalla työn ohessa. Eikä marista Onnibussin seinällä.

      Lainaa

    60. Aiheeton manaatti 5.9.2023 14:38
      Tulos: +42 (52 ääntä)
      Tulkki: Käsketään häipyä ja/tai erotetaan lapsista. Harva vaan "häippäsee".
      Valtaosa isistä nimenomaan häippäisee lapsettoman elämän perään. Yleensä ne lapset tehdään parisuhteessa tai avioliitossa ja ero tapahtuu jälkeen päin.

      Lainaa

    61. Tulos: +48 (58 ääntä)
      Kirkas etana: Koitappa löytää yh-isä jonka lasten äiti on elossa. Erittäin harvoin isä saa huoltajuuden. Käytännössä äidin huoltajuuden täytyy olla huostaanotto kelpoista. En toki sano etteikö yh-äitejä olisi varmasti silti enemmän vaikka lainsäädäntö (ja käytäntö) olisi tasa-arvoinen. Sääli vain monia hyviä isejä jotka on [...]
        Vilja-Eerika oli isällään lukuisista lasuista huolimatta, ja sehän nähtiin, miten siinä kävi. Tänäänkin oli Hesarissa juttu äidistä, joka ei onnistu saamaan lapsiaan niiden isältä pois, vaikka isän puheluita on nauhoitettu vaikka millä mitalla -joissa uhkailee koko perheen tappamisella -ja nyt on vapaana vain, koska on valittanut vakavasta huumetuomiostaan. Tuomioita on ollut aikaisemminkin. Äidin tausta on nuhteeton. Kyllä näyttäisi enempi siltä, että isä saa lapset, jos äiti ei ole pullantuoksuinen täydellisyys, jos isä heidät haluaa, useimmiten vain ei halua. Oli isä sitten ihan mitä tahansa, vaikka tuomittu huumerikollinen. Pojat on poikia? (https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008528596.html)
        Vinkeä Ankka: Olen tosi pahoillani. Omallekin anopilleni kävi noin -lasten isä kuoli mieheni ja hänen veljensä ollessa aivan pieniä. Pikkukylässä oli sitten tosi raskasta elää -siitä huolimatta, että kaikki tiesivät, että lasten isä oli kuollut, ajattelu meni tyyliin "no selvästi ei viaton neitsyt kun kerran muksut on, mutta eipä ole miestäkään, eli vapaata riistaa". Naiset katsoivat "tuo varmaan vikittelee miestäni, grrr" ja miehet... No, anoppi joutui hankkimaan ison koiran ihan turvakseen. Asenteet yksinhuoltajia kohtaan olivat ainakin siihen aikaan aivan mielipuolisia. Enkä todellakaan kadehdi yh-äideiltä heidän pieniä tukiaan, mieluummin otan lapselleni läsnäolevan isän!
        

      Lainaa

    62. Vanha etana 5.9.2023 15:37
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      En tiennytkään et onnibussi on valtion rahoista rahoitettu.

      Lainaa

    63. Kauhia rätti 5.9.2023 16:15
      Tulos: -15 (23 ääntä)
      Lakattu vadelma: Ai yh-äiti on se ongelma, eikä isä, joka häippäsee?
      No sehän riippuu ihan tilanteesta

      Lainaa

    64. Unohtumaton bataatti 5.9.2023 16:30
      Tulos: +49 (53 ääntä)
      Vanha etana: En tiennytkään et onnibussi on valtion rahoista rahoitettu.
      Suoraan Sinin pussista 😁

      Lainaa

    65. Harjaton ahma 5.9.2023 16:35
      Tulos: -59 (63 ääntä)
      Ei opiskelijoille kuuluisi mitään aleja antaa. Jos on varaa vetää pää täyteen joka viikonloppu, ei tarvtse alea mistään.

      Lainaa

    66. Taskulämmin eläin 5.9.2023 16:40
      Tulos: -42 (46 ääntä)
      Valakka kyyhky: /sarkasmi
      Missä? Ei taida olla sanojan merkitys ihan hallussa siellä, jos tuossa näet sarkasmia.

      Lainaa

    67. Hento riepu 5.9.2023 16:41
      Tulos: -42 (54 ääntä)
      Vahva piikkisika: Käsi ylös jos olet incel.
      Awww.... Incel mainittu! Typeryys todistettu!

      Lainaa

    68. Tulos: +34 (38 ääntä)
      Kirkas etana: Koitappa löytää yh-isä jonka lasten äiti on elossa. Erittäin harvoin isä saa huoltajuuden. Käytännössä äidin huoltajuuden täytyy olla huostaanotto kelpoista. En toki sano etteikö yh-äitejä olisi varmasti silti enemmän vaikka lainsäädäntö (ja käytäntö) olisi tasa-arvoinen. Sääli vain monia hyviä isejä jotka on [...]
      Tilastollisesti naiset myös ihan vaan hakevat yksinhuoltajuutta isiä useammin.

      Lainaa

    69. Häikäilemätön myyrä 5.9.2023 16:54
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Toipuva haisunäätä: Onhan siinä periaatteessa pointti, että jos firma perii joltain ryhmältä pienempää hintaa samasta palvelusta, sen täytyy periä kaikilta muilta korkeampaa saadakseen saman tuloksen. Että juu, jos käytät ryhmäalennuksia myöntävän yrityksen palveluita, kustannat osaltasi näiden ryhmien [...]
      90-luvulla kuljin viikottain linja-autolla noin 200 kilometrin matkaa. Silloin kyseisellä reitillä oli arviolta yli 90% matkustajista jokin 50% alennukseen oikeuttava kortti (opiskelija, eläkeläinen, toimittaja, varusmies, jne...). 
      Jolloin oli ihan aiheellista miettiä, että saivatko oikeasti 50% alennuksen, vai perittiinkö pieneltä osalta matkustajista lähes tuplahintaa.

      Lainaa

    70. Nuutunut kivi 5.9.2023 17:31
      Tulos: +31 (35 ääntä)
      Avaamaton alpakka: Särähti kieltämättä omaankin korvaan. Lapsentekoon tarvitaan kaksi paneskelijaa - naiset eivät vain passiivisesti ravaa paneskelemassa van ne miehet vastaavasti ravaavat paneskelemassa naisia. Lapset vain tupataan yleensä jättämään äideilleen. Epäkohtia toki on useita lainsäädännöstä lähtien, kuten nimimerkki Kirkas [...]
      Naiset passivisesti ravaa paneskelemassa? Mielenkiintoinen kielikuva.

      Lainaa

    71. Nuutunut kivi 5.9.2023 17:35
      Tulos: +18 (30 ääntä)
      Esteetön maito: Yhdessä asiassa voin olla Sinin kanssa samaa mieltä: joukkoliikenteen hinnat alennukseen kaikille. Jäisi enemmän autoja kotiin.
      Vaikka olisi ilmaista niin omalla autolla on kuljettava, kun julkisia menee tyyliin kaksi vuoroa päivässä.

      Lainaa

    72. Pilkuton kavioeläin 5.9.2023 18:13
      Tulos: -7 (27 ääntä)
      Sini on aivan helmi: "Miksi vain terveet nuoret opiskelijat saavat aina alennusta? Bilettävät syöpäläiset!" "Kaikki nämä typerät alennukset joudun minä pienistä tuloistani kustantamaan ja nuoriso törvää rahat spray -maaliin" (tai spary, miten vain) Ei mitään turhaa nillitystä, vaan selvät perustelut miksi kyrsii. Sini on mun toteemieläin.

      Lainaa

    73. Asfaltoitu seuraeläin 5.9.2023 18:38
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Ryhditön krokotiili: Surullista että ihminen katkeroituu Sinin tavalla. Tuolla menolla Sinin ei tarvitse käydä kohta missään eikä hankkia yhtään mitään jos joka risahduksesta tökätään boikotti päällensä. Eihän siinä, jääpi muille sitten enemmän.
      Voi Siniä, jonkun ajan päästä hän joutuu eläkkeelle ja saa alennusta, jos huolii.

      Lainaa

    74. Honottava kotka 5.9.2023 18:51
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Ryhditön krokotiili: Surullista että ihminen katkeroituu Sinin tavalla. Tuolla menolla Sinin ei tarvitse käydä kohta missään eikä hankkia yhtään mitään jos joka risahduksesta tökätään boikotti päällensä. Eihän siinä, jääpi muille sitten enemmän.
      Luulen, että Sini boikotoi vain tuotteita ja palveluita, joita ei käyttäisi muutenkaan. 🫠

      Lainaa

    75. Tulos: +24 (26 ääntä)
      Nuutunut kivi: Vaikka olisi ilmaista niin omalla autolla on kuljettava, kun julkisia menee tyyliin kaksi vuoroa päivässä.
       Hermostuttaa aina, kun ei tajuta, että autolla liikkuminen on niin tapauskysymys. Jotenkin linnoittaudutaan kahteen poteroon: "Oma auto on ihmisoikeuskysymys, jonka pahat vihreät haluavat kieltää!!!" tai "Auto on pyhä lehmä, joka tuhoaa ilmaston ja jota ei tarvitse kukaan!!!"
        Isommissa kaupungeissa julkiset kulkevat kellon ympäri, ja on kaameaa lyhytnäköisyyttä, että liput ovat niin kalliita. Ei todellakaan ole mitään itua siinä, ei ilmaston kannalta eikä minkään, että Helsingin keskusta on joka ainut iltapäivä niin nuijalla lyöty, ettei mikään liiku mihinkään -ei se ole kiva edes niille, jotka todella tarvitsevat autoa. 90% porukasta olisi voinut jättää peltilehmän kotiin, jos olet tervejalkainen niin nouse ylös ja kävele pysäkille. Yksikin vanhempi sukulaiseni on nyt niin heikkokuntoinen, että ajaa joka paikkaan, koska ei tosiaankaan jaksa kävellä. Ei sairauden takia, vaan siksi, ettei pariin vuosikymmeneen ole minnekään pidemmälle kävellyt, kyky katoaa jos sitä ei käytä.  Alankomaiden päivinäni näin kahdeksankymppisiä mummoja vetämässä nuttura viuhuen pyörällä -niin se käy, kun koko ikänsä pyöräilee. 
        Toisaalta ei ole mitään järkeä tukea lentoja ja busseja jonnekin hevonkuuseen, kun matkustajia on kaksi jos sitäkään. Siinä tilanteessa tarvitaan auto. Bensan veronkorotuksen  sijaan voisi siirtyä oikein rankkoihin tietulleihin ja ruuhkamaksuihin paikkoihin, joissa autoa ei tarvita (ja joista voisi saada invakyltillä, tai muulla vastaavalla "tässä tapauksessa tarvitaan kuitenkin" -lätkällä vapautuksen). 

      Lainaa

    76. Viimi seuraeläin 5.9.2023 19:28
      Tulos: +40 (44 ääntä)
      Opiskelijathan saavat juuri siksi alennuksia, että heidän aikansa kuluu opintoihin työnteon sijasta. Jotkut työskentelevät opintojen lomassa, mutta suurimmalla osalla ei riitä siihen aikaa. Eivät opiskelijat siksi näitä etuja saa, että he voisivat ostella lisää "spary-maaleja", vaan kyseessä on tämän elämänvaiheen helpottaminen. Samasta syystähän myös esim. eläkeläiset saavat alennuksia, heidän työntekonsa on ohi ja tulot ovat pieniä.

      Lainaa

    77. rottanpää 5.9.2023 21:51
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Kerropa, Sini, mistä saa opiskelija-alennusta 50% ja ilmasen sängyn kaupan päälle, niin meen heti ostoksille!

      Lainaa

    78. Tulos: -19 (27 ääntä)
      Arkkienkeli: Tuo ehkä toimi 70-luvulla, mutta nykyään et pääsisi edes kaupan hyllyjen täyttäjäksi peruskoulupohjalta. Ajokortiton (et ole opiskellut peruskoulun jälkeen) harvemmin pääsee pidemmän matkan päähän töihin.
      Minä jätin valmistumatta ammattikoulusta kun ei se koulunkäynti kiinnostanut n.2005. Siitä lähtien olen ollut töissä lukuunottamatta 2kk reppureissua jonka tein kun määräaikainen työsuhde päättyi. Olen hakenut vaativampiakin töitä ja niihin myös päässyt. Tällä hetkellä korjaan koneita ympäri Suomen. Eli peruskoulupohjalta painetaan menemään kohtuullisella palkalla. Opiskeluaikanakin tein töitä ja se oli varmasti osasyy että koulusta ei tullut mitään. Kärsin myös monensorttisista päänsisäisistä ongelmista mutta töitä olen aina tehnyt. Joskus hikisen kuumassa kasvihuoneessa ja joskus pölyisessä metallipajassa. Puualallakin olen ollut. Kyllä niitä töitä on tarjolla jos on suht normaali ja haluaa niitä tehdä. Ei niitä perushommia eikä kaikkia vaativampiakaan papereilla tehdä. Tietenkin pääkaupunkiseudulla on varmasti hankalampi saada töitä kuin vähän pienemmissä kaupungeissa mutta ei ne ajat ole niin paljon muuttuneet kuitenkaan.

      Lainaa

    79. Minä itte 5.9.2023 23:40
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      En ole terve enkä nuori, mutta yh ja opiskelija kyllä olen. Saanko jotain erikoisspeciaalialeja nyt? Aina niin lämmittää mieltä Artot jotka eivät osaa/halua sisäistää, että aika moni yh on sitä vastoin tahtoaan (itsekin olin naimisissa, ja lapselle oli annettu mahdollisuus tulla aika paljon ennen kuin raskaus alkoi. Ja kas niin vain olen ollut yh siitä kun lapsi syntyi (ja käräjäoikeuden päätöksellä kohta kymmenen vuotta)). Eikä ihmisten seksuaalimoraali kuulu Artsille riippumatta siitä seuraako siitä lapsia.

      Lainaa

    80. Tulos: +33 (37 ääntä)
      Tulikuuma kuormaeläin: Yh-äitejä on enemmän, koska naisilla on parempi mahdollisuus lain edessä saada lapsi itselleen kuin miehillä. Niin sanotuissa vahinko lapsi tilanteissa ei myöskään ehkä mies lähde tappelemaan lapsesta vaan suosiolla luovuttaa huoltajuuden äidille heti lapsen synnyttyä ja jopa ennen. Paljon [...]
      Jos miehet haluaisivat kantaa vastuunsa isinä, haluaisivat ja huolehtisivat yhteishuoltajuudesta. Ei se ole niin vaikeaa, jos huoltajuuden edellytykset on kunnossa. Oon kyllästynyt tähän diskurssiin, jossa dissataan huoltajia, jotka hoitaa kaiken yksin. T. Äiti kahden tasa-arvoisen vanhemman perheessä.

      Lainaa

    81. Lajiteltu sohvaperuna 6.9.2023 2:12
      Tulos: +30 (36 ääntä)
      Tulikuuma kuormaeläin: Yh-äitejä on enemmän, koska naisilla on parempi mahdollisuus lain edessä saada lapsi itselleen kuin miehillä. Niin sanotuissa vahinko lapsi tilanteissa ei myöskään ehkä mies lähde tappelemaan lapsesta vaan suosiolla luovuttaa huoltajuuden äidille heti lapsen synnyttyä ja jopa ennen. Paljon [...]
      Nuorella iällä tulee helposti raskaaksi, ja teinit eivät ole vielä ihan täypäisiä tekojen seurauksia miettimättä jättämisissään. Ja teinipojat luikkivat helposti karkuun. Se on kuule kova pala tehdä abortti, ei sitä kevyesti valita.
      Monet miehet edelleenkin heittäytyvät ylimääräiseksi lapseksi, jättäen kaikesta huolehtimisen vaimolle. Siinä kohtaa on ihan luonnollista, että lapset jäävät äidille edelleen. Ja sitten miehet koittavat parhaansa mukaan  luistaa vielä elatusvelvollisuudestakin kuvitellen, että rahat menevät eksälle eivätkä lasten elämänlaadun parantamiseen. Luultavasti vielä suhteessa ollessaankin miehen omat rahat on törsätty itseen, ja vaimon rahat menneet kokonaan perheen hyväksi.
      Tunnen kyllä eronneen pariskunnan, jossa hoitivat lapset vuoroviikoin kunnialla.
      Mutta meinaatko, että miehet on jotenkin altavastaajana tässä perinteisessä systeemissä? Ei se ole oikein kenellekään hyvä, mutta miehet pääsee halutessaan aika helpolla.

      Lainaa

    82. Huikea juntokahta 6.9.2023 10:13
      Tulos: +41 (43 ääntä)
      Oikeuteen menneissä huoltajuusriidoissa miehet ja naiset määrätään yhtä usein lähihuoltajaksi. Epäsuhta huoltajuuksissa johtuu siitä että miehet ei halua ottaa lapsia - tai siitä että jotkut asioista mitään tietämättömän miesten elämän kurjistamiseen pyrkivät meninistit vouhottaa netissä että ”mies ei kuitenkaan saa lapsia”, ja miehet luovuttaa edes yrittämättä. Esimerkiksi isänsä kädestä kuolleen Vilja Erikan tapauksessa nimenomaan oikeus oli määrännyt lapsen asumaan isälleen. Kyseessä oli väliaikainen päätös, mutta vakiintuneet olosuhteet painoivat enemmän kuin äidin kertomukset väkivallasta Vilja Erikaa kohtaan. Samasta syystä esimerkiksi turvakodin kautta väkivaltaista isää paennut äiti ei välttämättä saa lähihuoltajuutta jos isä vastustaa, koska isä saa lapset päättäessään jäädä asumaan yhteiseen kotiin. Toki edelleen täytyy korostaa, että nämä ovat poikkeustapauksia, ei siksi että miehiä syrjittäisiin vaan koska miehet eivät halua lapsiaan. Tähän toki auttaisi monenlaiset asennemuutokset, että mies nähtäisiin kykenevänä ja tasa-arvoisena vanhempana, heille sallittaisiin kulttuurisesti aktiivinen osallistuva vanhemmuus, ja että nainen ei tulisi sosiaalisesti rangaistuksi jos hän ei ota lapsia.

      Lainaa

    83. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Kelmiina: Spary-maali onkin eri juttu.
      Joo toinen on spray ja toinen on spary?

      Lainaa

    84. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Sini ei varmaankaan ole koskaan itse opiskellut mitään jos luulee että kaikki opiskelijat vain bilettävät koko ajan ja tuhlaavat kaiken rahansa spray-maaliin.

      Lainaa

    85. Itkevä poro 6.9.2023 15:52
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Apea mandariini: Opiskelijat, nuo ikävät syöpäläiset jotka kehtaavat toisinaan pitää näkyvästi hauskaa ja joiden varassa on Suomen tulevan työvoiman osaamistaso. En tiedä kuinka kujalla pitää olla, jos luulee että opiskelijoiden elintaso on jotenkin niin kadehdittava, että pitää vetää herne nenään jopa [...]
      Hehe halpa😂

      Lainaa

    86. Meluton viikuna 6.9.2023 17:08
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Toipuva haisunäätä: Onhan siinä periaatteessa pointti, että jos firma perii joltain ryhmältä pienempää hintaa samasta palvelusta, sen täytyy periä kaikilta muilta korkeampaa saadakseen saman tuloksen. Että juu, jos käytät ryhmäalennuksia myöntävän yrityksen palveluita, kustannat osaltasi näiden ryhmien [...]
      Totta. 
      Mutta sitten voi ajatella tosiaan vielä laajemmin. Opiskelijoiden olemassaolo turvaa yhteiskunnan jatkuvuutta. Heistä tulee niitä eri alojen ammattilaisia, jotka maksavat tulevaisuuden vanhusten eläkkeet ja tekevät työt ja maksavat verot ja saavat uusia lapsia taas vuorostaan tekemään oman osansa. 
      Jos kukaan ei opiskelisi, niin ihan jo vaikka poliisien, lääkärien, hoitajien ja opettajien puute tulisi äkkiä ongelmaksi. 
      Maksan mielelläni verojakin, koska koen niillä saavani paitsi asioita itselleni, ennen kaikkea tietynlaisen yhteiskunnan. Onhan sekin itse asian saamista, mutta siinä rahan välittömänä saajana on pääsääntöisesti joku muu henkilö, vaikkapa opiskelija. 

      Lainaa

    87. Puoliväljä harakka 6.9.2023 19:59
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Semmoinen korjaus, että ei opiskelijoille anneta etuuksia ihan pyytämättä ja hyvää hyvyyttään, vaan siksi koska opiskelijat ovat järjestäytyneet ja ajavat aktiivisesti omia asioitaan. Suomen ylioppilaskuntien liitolla on takanaan yli sadan tuhannen opiskelijan joukko. Lisäksi vielä amkilaisia edustava SAMOK ja liekö muitakin järjestöjä. Opiskelijat ovat suuri kansanosa, joiden ääni kuuluu näiden järjestöjen kautta myös päätöksenteossa.

      Lainaa

    88. Tulos: +21 (23 ääntä)
      Jos kaikilla on ale, niin kenelläkään ei ole alea.

      Lainaa

    89. Toipuva haisunäätä 7.9.2023 6:28
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Puoliväljä harakka: Semmoinen korjaus, että ei opiskelijoille anneta etuuksia ihan pyytämättä ja hyvää hyvyyttään, vaan siksi koska opiskelijat ovat järjestäytyneet ja ajavat aktiivisesti omia asioitaan. Suomen ylioppilaskuntien liitolla on takanaan yli sadan tuhannen opiskelijan joukko. Lisäksi vielä amkilaisia [...]
      Ammattikoulujen opiskelijoilla Sakki ja varmaan lukioillakin omansa

      Lainaa

    90. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Sinille voisi kertoa: (1) Onnibus on yksityinen, kaupallinen yhtiö jota ei tueta verovaroin, (2) Vaikka tuettaisiin, Sinille ei lähetetä henkilökohtaista laskua opiskelijoiden alennuksista eikä Sini pääse määräämään mihin hänen verovarojansa käytetään, (3) Opiskelijat tekevät muutakin kuin bilettävät, (4) Ilman opiskelijoita meillä ei kohta olisi enää mitään työvoimaa. Mutta ei kai anneta sen häiritä Sinin ennakkoluuloja opiskelijoita kohtaan.

      Lainaa

    91. Lakiton laama 7.9.2023 10:21
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Kostutettu kobra: Huomataan nyt kuitenkin, että äidillä on lapsen suhteen Suomessa paljon enemmän oikeuksia kuin isällä. Jos lapsi on syntynyt avioliiton ulkopuolella, ei isän tarvitse aina edes häippästä, vaan äiti voi päättää kasvattaa lapsen yksin, jolloin isälle ei jää lainkaan vaihtoehtoja.
      Lapseni isä lähti raskausaikana vaikka lapsi oli toivottu. Vauvan syntymän jälkeen lapsenvalvojalla ravattu, ja lapsen isälle oikeuksia ja tapaamisia suotu minun mielipiteestäni huolimatta. Ei äiti mitään päätä, enkä ole isää pystynyt lapseltani eväämään.

      Lainaa

    92. Lakiton laama 7.9.2023 10:25
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Ja olen siis yh-äiti :)

      Lainaa

    93. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Onhan Sinillä ihan selkeä pointti tuon katkeran purkauksen takana: jos kerran bussiyhtiön pitää tahkoa X euroa kuljettamalla Y ihmistä jostakin jonnekin mutta vaikkapa neljännes matkustajista kulkee puoleen hintaan niin onhan se täysihintainen piljetti hinnoiteltu nimenomaan sisältämään myös se opiskelijan 50%. Siitä huolimatta todettakoon että jos on aikuisena ryssinyt asiansa niin tehokkaasti että pitää persaukisten opiskelijoiden bussilipuista olla kateellinen niin kannattaa mennä pitkäksi toviksi katsomaan peiliin ja miettiä mitä pitäisi tehdä toisin.

      Lainaa

    94. Säälittävä apina 7.9.2023 20:13
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Taas on opiskelijoilla liikaa rahaa, kun juuri ja juuri pysyvät hengissä, nih.

      Lainaa

    95. Häikäilemätön valas 7.9.2023 23:21
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      P: Mun mielestä Sinillä on tosi hieno logiikka tässä. Sini vastustaa puoli-ilmaista bussiyhtiötä ja matkustaa mielummin viisinkertaiseen hintaan.
      Varsinkin, kun nämä muutkin yhtiöt tarjoavat opiskelija-alennuksia. Taitaa jäädä vain taksi vaihtoehdoksi?

      Lainaa

    96. Edukas kantojuhta 8.9.2023 7:38
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Epämiehekäs mehiläinen: Juu, ehdottomasti yh-äidit ovat ongelma. Pitää laittaa kaikki naiset siveysvyöhön heti, kun tulevat lisääntymiskykyiseksi. Avain paikallisen seurakunnan papille, joka luovuttaa sen aviomiehelle, kun pari on vihitty kunnalliseen kristilliseen avioliittoon. Kielletään vielä avioerot, niin päästään eroon yh-äideistä 😉
      Ja pitää kieltää myös leskeksi jääminen.

      Lainaa

    97. Kunniaton kiivi 8.9.2023 9:16
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Iso Hoo: Onhan Sinillä ihan selkeä pointti tuon katkeran purkauksen takana: jos kerran bussiyhtiön pitää tahkoa X euroa kuljettamalla Y ihmistä jostakin jonnekin mutta vaikkapa neljännes matkustajista kulkee puoleen hintaan niin onhan se täysihintainen piljetti hinnoiteltu nimenomaan sisältämään myös se opiskelijan 50%. Siitä [...]
      No eihän ole. Luuletko, että firma hinnoittelee lippunsa niin, että jää juuri ja juuri nollille kulujen jälkeen? 😅

      Lainaa

    98. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Internetitön mato: Sinille lähtee lasku ainakun opiskelija ostaa alennuslipun. Itse en ole opiskellut peruskoulun jälkeen vaan olen mennyt heti töihin, enkä ole koskaan saanut mistään alennuksia, mun mielestä on silti hienoa että opiskelijoille tarjotaan alennuksia, varmasti auttaa tiukalla olevan talouden kanssa eikä ole keltään muulta pois
      Onhan tuo tavallaan ihan kiva.
      Mutta samalla jokseenkin huvittavaa että itselläni on työssäkäyviä kavereita jotka on koulujen kirjoilla, ja vähän pyörittelee ammattikouluissa papereita ja käynyt tenttejä tekemässä joten päässeet kursseja läpi nipin napin. Saavat istua koulussa kun opinnot etenevät, toki välillä opettajat valittavat ja osa on lentänyt ulos koulusta ja lähtenyt opiskelemaan uudelleen.
      Kyllähän tuota itsekkin miettinyt tätä kikkailua joka ei varsinaisesti riko mitään lakia, että olisihan tuo kiva säästää se 300-400€ kun reissaan paljon viikonloppuna ja lomilla.
      Ja osittain tämän takia koulupaikat on niukassa ja kaikki ei valmistu koskaan, kun se ei kuulu agendaan. 

      Lainaa

    99. Pöpipää vuohi 10.9.2023 10:16
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Voitasko joskus muistaa että kaikki opiskelijat eivät biletä joka vklp tai edes ollenkaan. Eikä noita opiskelija-alennuksia edes saa kovin monesta jutusta omasta mielestäni. Jos näkee iltalehdessä jonkun opiskelijan itkemässä niin laittakaa se kuuluisa maalaisjärki käteen ja miettikää hetki kuinka paljon opiskelijoita on Suomessa yhteensä ja edustaako tämä yksilö mukamas heitä kaikkia. Vittu oikeesti.

      Lainaa

    100. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Leeppo: No voinyt vittu taas. Kyllä sitä naisetkin juoksee nussimassa ympäriinsä, ihan yhtälailla kuin ukotkin. Ei ehkä samassa mittakaavassa kuin ukot, mutta suotta sille myöskään silmiään ummistat. On jopa niitä, jotka tahalleen tulevat raskaaksi, jotta voidaan sitten olla käsi ojossa isukin suuntaan.
      Että ihan tahalleen tulevat raskaaksi? Kai siihen nyt jotain sanomista on toisellakin osapuolella? Vai eikö? Sitä äkkiä kuvittelisi että etenkin se osapuoli, joka ei missään nimessä lasta halua, olisi oikein erityisen tarkka ehkäisystä. Sitä saa ihan vapaasti juosta nussimassa, jos siltä sattuu tuntumaan, niin miehet kuin naisetkin, mutta raskauden alkaessa siitä täytyy kantaa vastuu tavalla tai toisella. Nainen sen toki päättää jatkuuko se raskaus synnytykseen asti, mutta mies päättää laskeeko siemenensä itämään vai ottaako parempaan talteen. Sillä tavoin ei pääse kukaan kamala, kiero nainen "tahalleen tulemaan raskaaksi" :D

      Lainaa

    101. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Apea mandariini: Opiskelijat, nuo ikävät syöpäläiset jotka kehtaavat toisinaan pitää näkyvästi hauskaa ja joiden varassa on Suomen tulevan työvoiman osaamistaso. En tiedä kuinka kujalla pitää olla, jos luulee että opiskelijoiden elintaso on jotenkin niin kadehdittava, että pitää vetää herne nenään jopa [...]
      Olen samaa mieltä kanssasi. Työtön tienaa paremmin kuin opiskelija tai vaikka olisit vain kuntouttavassa työtoiminnassa, tienaat enemmän kuin opiskelija. Kannattaisi tuon joka murisee opiskelijoiden eduista ottaa selvää asioista. Juu ja olen -84 syntynyt ja menin 16 vuotiaana jo töihin, tein kahtakin työtä mutta silloin oli paljon helpompaa saada töitä eikä tullut joka tuutista tätä teknologiaa ja tarvinnut kouluttaa itseään jatkuvasti vielä kouluttautumisen jälkeen. Yhdellä tutkinnolla pääsit heti alan töihin, pääsit töihin vaikka vasta opiskelit alaa. Nykyään vaaditaan jo työkokemusta vaikka vasta opiskelee. Vaatimustaso on noussut aivan kauheasti ja sitten ihmetellään kun opiskelijat uupuvat.

      Lainaa

    102. Ehompi kavioeläin 22.9.2023 10:13
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      laitoin keski-ikäiset naiset juuri boikottiin,melkoisija rutisijoita,panen nykyään vaan nuoroa tai vanhuksia...

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ale, alennus, boikotti, köyhät opiskelijat, onnibus, opiskelija-alennus, opiskelijakortti, opiskelijat, tarjous, yh-äidit, yksinhuoltajat