Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ihana kielemme, osa 20

Hyvät asiakkaat! Tämä asiakasvessa ei ole teitä varten.
Ihana kielemme, osa 20

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 72 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Joutuisa pelikaani 21.9.2023 0:34
      Tulos: +243 (253 ääntä)
      Hetki piti katsoa ennen kuin tajusi Pikasson :D

      Lainaa

    2. Epärö vesimeloni 21.9.2023 0:46
      Tulos: +152 (158 ääntä)
      Joutuisa pelikaani: Hetki piti katsoa ennen kuin tajusi Pikasson 😁
      Näyttäisi siltä että Pikassolla ei sitten ollutkaan kuittia kun jäi nalkkiin ja uloskäynti estyi 😁

      Lainaa

    3. Juotava sirkka 21.9.2023 1:00
      Tulos: +105 (107 ääntä)
      Doh! Oli näköjään mielikuvituksellisesti tehty tavutus 😆

      Lainaa

    4. Tyven pussieläin 21.9.2023 1:11
      Tulos: -28 (206 ääntä)
      Mikä tää fonteista ahdistumisilmiö oikein on. Enpä ole koskaan tajunnut ahdistua niistä.

      Lainaa

    5. Tulos: +173 (175 ääntä)
      mieli ku vitusta

      Lainaa

    6. Tottelematon taistelija 21.9.2023 6:19
      Tulos: -47 (189 ääntä)
      Luulin että comic sans -itku jäi jo 2010-luvulle narsistien ja muiden höpötrendien kanssa.

      Lainaa

    7. Juovikas metso 21.9.2023 6:24
      Tulos: -170 (214 ääntä)
      Tottelematon taistelija: Luulin että comic sans -itku jäi jo 2010-luvulle narsistien ja muiden höpötrendien kanssa.
      Tämän päivän trendihokema on INCEL!!! Kaikkien trendaavien rekkalepakkojen sängyn alla elelee nyt INSELI!!!

      Lainaa

    8. Tukintolvana 21.9.2023 7:14
      Tulos: +123 (203 ääntä)
      Juovikas metso: Tämän päivän trendihokema on INCEL!!! Kaikkien trendaavien rekkalepakkojen sängyn alla elelee nyt INSELI!!!
      Ja oikeiston lempihokema on woketus. Kukaan muu ei käytä sitä kuin he.

      Lainaa

    9. Lakattu vadelma 21.9.2023 8:55
      Tulos: +142 (162 ääntä)
      Tyven pussieläin: Mikä tää fonteista ahdistumisilmiö oikein on. Enpä ole koskaan tajunnut ahdistua niistä.
      Kirjasintyyppejä eli fontteja on erilaisia, ja ne luovat erilaisia mielikuvia ja tunnelmia. Comic sans on lähtökohtaisesti sarjakuvien ja muun keveähkön fontti, ja siksi sen käyttö esimerkiksi asiallisissa tiedotteissa pistää silmään. Toki kaikille fonttien luomien mielikuvien erot eivät ole yhtä selkeitä, joten kaikkia ei häiritse yhtä paljon. Vrt. värien sovittaminen yhteen tai vaikka liiketilaan valittu musiikki. Miltä näyttäisi comic sans hautakivessä?

      Lainaa

    10. Itseasiassa 21.9.2023 8:56
      Tulos: +69 (133 ääntä)
      Tukintolvana: Ja oikeiston lempihokema on woketus. Kukaan muu ei käytä sitä kuin he.
      Ja kukaan muu ei ymmärrä, mitä he sillä tarkoittavat. Eivät kyllä itsekään, kun on kysynyt.

      Lainaa

    11. Altis kantojuhta 21.9.2023 9:34
      Tulos: +86 (86 ääntä)
      Epärö vesimeloni: Näyttäisi siltä että Pikassolla ei sitten ollutkaan kuittia kun jäi nalkkiin ja uloskäynti estyi 😁
      Ainakin on viivakoodi paidassa.

      Lainaa

    12. Lataamaton piimä 21.9.2023 9:38
      Tulos: +81 (81 ääntä)
      Lakattu vadelma: Miltä näyttäisi comic sans hautakivessä?
      Äkkisiltään voisi "sopia" lähinnä internetissä pitkän uran trollanneen viimeiseksi läpäksi 😁. En sitten tiedä suostuuko kukaan itseään arvostava kivenkaivertaja tekemään, niillä on kaiketi omat hieman arvokkaampien fonttien mallit käytössä. Toki rahalla saa.

      Lainaa

    13. It's a deal 21.9.2023 12:13
      Tulos: +10 (24 ääntä)
      Lakattu vadelma:
      Miltä näyttäisi comic sans hautakivessä?
      Ihan paikallaan, jos seurakunta tai kaivertaja estävät tekstin "Päästiin sustakin!"

      Lainaa

    14. Tulos: +50 (90 ääntä)
      Tukintolvana: Ja oikeiston lempihokema on woketus. Kukaan muu ei käytä sitä kuin he.
      Mitä enemmän joku käyttää sanaa "woke", sitä todennäköisempää on että hän ei edes tiedä mitä se tarkoittaa.

      Lainaa

    15. Velaton perhonen 21.9.2023 13:56
      Tulos: -72 (140 ääntä)
      Tukintolvana: Ja oikeiston lempihokema on woketus. Kukaan muu ei käytä sitä kuin he.
      Wokettajat itse kutsuvat toimintaansa suvaitsevaisuudeksi ja hienotunteisuudeksi. Ei kun siis toleranssiksi ja sensitiivisyydeksi, kun ovat imeneet kaiken suodattamattomana usalaisesta somesta. Se on sama asia kuin woketus, kahdelta eri kannalta katsottuna. Suvaitsevainen ja hienotunteinen hyvä tyyppi (eli wokettaja): "Minä huolehdin siitä että tämä invavessa päätyy vain niiden henkilöiden käyttöön, joille se on tarkoitettu, ei ei älkää kutsuko minua hyväksi ihmiseksi, minähän olen vain tällainen kuin normaalin ihmisen kuuluukin olla." Rasisti (eli kuka tahansa wokettajan pahaksi ihmiseksi leimaama henkilö): "Anteeksi mutta voisitko lakata vaatimasta vammaisia ihmisiä todistamaan vammaisuutensa sinulle ennen kuin päästät heidät vessaan, eiväthän vammattomatkaan ihmiset joudu kertomaan yksityisiä terveysasioitaan julkisilla paikoilla vieraille ihmisille päästäkseen toteuttamaan perustarpeitaan ihmisoikeuksien turvaamalla tavalla. Ja inva-vessa muuten tulee sanasta invalidi, joka tarkoittaa epäkelpoa; minusta vammaisuus ei tee kenestäkään epäkelpoa ihmistä."

      Lainaa

    16. Arvoton ankerias 21.9.2023 14:56
      Tulos: +53 (83 ääntä)
      Itseasiassa: Ja kukaan muu ei ymmärrä, mitä he sillä tarkoittavat. Eivät kyllä itsekään, kun on kysynyt.
      "Sehän tarkoittaa sitä että esimerkiksi naisia on sotapeleissä pelattavina hahmoina. Kun eihän naisia nyt herranjestas armeijassa ole ja varsinkaan ammattisotilaina!
      Tai auta armias jos joku pelinkehittäjä sanoo että heidän AAA pelissään yksi pelattavista hahmoista on oletettavasti "intersukupuolinen", vaikkei sitä pelissä huomaa mitenkään, niin pelkkää aivopesuahan sellainen on! Woke-mädätystä!"
      Nämä kaksi on sellaisia esimerkkejä mitä oikeisto on minulle kertonut.

      Lainaa

    17. Kumma paprika 21.9.2023 14:56
      Tulos: +8 (38 ääntä)
      Lakattu vadelma: Kirjasintyyppejä eli fontteja on erilaisia, ja ne luovat erilaisia mielikuvia ja tunnelmia. Comic sans on lähtökohtaisesti sarjakuvien ja muun keveähkön fontti, ja siksi sen käyttö esimerkiksi asiallisissa tiedotteissa pistää silmään. Toki kaikille fonttien luomien mielikuvien erot eivät ole yhtä selkeitä, joten [...]
      Dyslexiaa varten se on, eli sinänsä ihan hyvä fontti.

      Lainaa

    18. Kumma paprika 21.9.2023 14:58
      Tulos: +36 (66 ääntä)
      Itseasiassa: Ja kukaan muu ei ymmärrä, mitä he sillä tarkoittavat. Eivät kyllä itsekään, kun on kysynyt.
      Siirtyvät kehäkuvailuihin. Woketus = vihervasemmistolainen mädätys = marxismi = poliittinen korrektius = woketus. Missään vaiheessa ei kuvailla itse asiaa tai osata edes sanoa miksi se olisi huono.

      Lainaa

    19. Kumma paprika 21.9.2023 14:59
      Tulos: +50 (90 ääntä)
      Velaton perhonen: Wokettajat itse kutsuvat toimintaansa suvaitsevaisuudeksi ja hienotunteisuudeksi. Ei kun siis toleranssiksi ja sensitiivisyydeksi, kun ovat imeneet kaiken suodattamattomana usalaisesta somesta. Se on sama asia kuin woketus, kahdelta eri kannalta katsottuna. Suvaitsevainen ja hienotunteinen hyvä tyyppi (eli [...]
      Tää oli ihan hauska fantasia, palataanpa sitten oikeaan maailmaan.

      Lainaa

    20. Lakattu vadelma 21.9.2023 15:10
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Kumma paprika: Dyslexiaa varten se on, eli sinänsä ihan hyvä fontti.
      Se on varmaan dysleksia-haasteisiin oikein hyvä, mutta ei sitä sitä varten ole suunniteltu:
      https://www.theguardian.com/artanddesign/2017/mar/28/how-we-made-font-comic-sans-typography

      Lainaa

    21. Sitkas piirroshahmo 21.9.2023 15:17
      Tulos: -26 (48 ääntä)
      Tukintolvana: Ja oikeiston lempihokema on woketus. Kukaan muu ei käytä sitä kuin he.
      On aito woke, jonka tuomitsee jokainen ei hihhuli puolueesta viis. Esim nämä, jotka väittävät että X etnisyys ei voi kokea rasismia valkoisten kaukaasivaltarakenteiden vuoksi. Näitä inhotaan vasemmalla ja oikealla.
      Sitten on tämä oikeistoulina-woke, joka tarkoittaa "byhyy en tykkää mielipiteestäsi!"

      Lainaa

    22. Tulos: +43 (93 ääntä)
      Velaton perhonen: Wokettajat itse kutsuvat toimintaansa suvaitsevaisuudeksi ja hienotunteisuudeksi. Ei kun siis toleranssiksi ja sensitiivisyydeksi, kun ovat imeneet kaiken suodattamattomana usalaisesta somesta. Se on sama asia kuin woketus, kahdelta eri kannalta katsottuna. Suvaitsevainen ja hienotunteinen hyvä tyyppi (eli [...]
      Jumalauta. Ei helvetti. *kuvittele tähän se hiiren kuva* Siis kattokaa minkälaisia valheita nuo persut ja persua larppaavat keksivät saadakseen perusteltua itselleen öyhöttämisensä. Siis ihan käsittämätöntä tuubaa mitä näiden suusta pääsee. Vailla minkäänlaista kosketusta todellisuuteen.  Itteeni hävettäis sanoa mitään noin tyhmää.

      Lainaa

    23. Lakattu vadelma 21.9.2023 15:47
      Tulos: +31 (35 ääntä)
      Kumma paprika: Dyslexiaa varten se on, eli sinänsä ihan hyvä fontti.
      Varmaan se on oikein hyvä fontti dysleksikoille, mutta alun perin se on tarkoitettu muuhun. Guardianissa on tästä artikkeli, jonka linkin löytää Wikipediasta.

      Lainaa

    24. Velaton perhonen 21.9.2023 15:55
      Tulos: +82 (102 ääntä)
      Toj Karin: Jumalauta. Ei helvetti. *kuvittele tähän se hiiren kuva* Siis kattokaa minkälaisia valheita nuo persut ja persua larppaavat keksivät saadakseen perusteltua itselleen öyhöttämisensä. Siis ihan käsittämätöntä tuubaa mitä näiden suusta pääsee. Vailla minkäänlaista kosketusta todellisuuteen.  Itteeni hävettäis sanoa mitään noin tyhmää.
      Minua syrjivät kaikkein eniten ne, jotka yrittävät mukamas suojella minua maailman pahuudelta. Kun näkevät minut, rupeavat lässyttämään minulle kuin pikkulapselle, että "minä kyllä hyväksyn sinut juuri tuollaisena kuin olet, sano vain jos ikinä tarvitset apua". Sitten tunkevat koko ajan tekemään kaiken puolestani. Kun täysin ystävällisesti ja asiallisesti pyydän, että minua kohdeltaisiin kuin aikuista ihmistä, niin saan loukkaantuneita tuhahteluita, että ei sitten jos ei apu kerran kelpaa. Toisaalta, jos pyydän apua jonkun sellaisen asian kanssa, jonka wokettaja ei ole tajunnut olevan minulle ongelma, saan "avuksi" pelkkää rohkaisevaa lässytystä, että "kyllä sinä pystyt siihen, kun vain rohkaistut yrittämään! :)" Ja nämä vammaisuuden portinvartijat ovat ihan pimeää sakkia. Yksi nainen oli asettunut kauppakeskuksessa keskelle portaiden vieressä olevaa luiskaa. Olin jättänyt pyörätuolin autoon, eli jalkaisin liikkeellä. Kun yritin päästä liuskalle, koska portaat ovat liian vaikeita, hän esti kulkuni ja rupesi tivaamaan, että olenko minä inva, kun tämä liuska on vain invoille ja on syrjivää invaoikeuksien riistoa tunkea hyväksikäyttämään liuskaa, joka on joillekuille ainoa keino päästä kauppakeskukseen. Koska mitäs jos joku inva tarvitsisi sitä liuskaa juuri silloin kun minä olen siinä ja joutuu minun itsekkyyteni vuoksi pysäyttämään matkansa ja odottamaan vuoroaan.
      Joissain paikoissa normaalit vessat ovat auki, mutta ESTEETÖN vessa (eli se epäkelpojen ihmisten invavessa) on lukossa ja avain on haettava jostain helvetin tuutista. Sielläkin on pari kertaa yritetty vaatia selvittämään, miksi haluan juuri invavessaan. No saatana siksi koska en alas istuttuani pääse enää ylös ilman niitä kaiteita. Vihaan joutua selittämään näin intiimejä asioita ventovieraille ihmisille julkisilla paikoilla vain päästäkseni vessaan. Ja esteettömille parkkipaikoille (eli epäkelpojen ihmisten invapaikoille) en enää edes parkkeeraa jos ei ole ihan pakko, koska on yleisempää joutua jonkun oman elämänsä parkkipirkon puolustushyökkäyksen kohteeksi, kuin saada hoitaa asiointini rauhassa kenenkään kiusaamatta. En oikeasti jaksa niitä vihaisia, tai "ystävällisen opettavaisia" lähestymisiä parkkipaikoilla, saati sitten huutamista. Yksikään ei ole ikinä edes pyytänyt anteeksi sen jälkeen, kun ovat nähneet minun vetävän pyörätuolin takakontista. Elämä ei ole kivaa näin, ja sitten joudun vielä kuuntelemaan, miten jotkut mukamas hyvät ihmiset väittävät minun valehtelevan, koska "ei tuollaista oikeasti tapahdu, ei vammaisia kukaan syrji".

      Lainaa

    25. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Siis miksei vaan tavutettu mieli-kuvitustasi

      Lainaa

    26. Esteetön maito 21.9.2023 18:53
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      just: Siis miksei vaan tavutettu mieli-kuvitustasi
      Koska sitten se ei olisi täällä.

      Lainaa

    27. Kastunut mato 21.9.2023 20:33
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      Juovikas metso: Tämän päivän trendihokema on INCEL!!! Kaikkien trendaavien rekkalepakkojen sängyn alla elelee nyt INSELI!!!
      onko sulla menny tää tunteisiin vai mistä ihmeestä tällanen avautuminen?

      Lainaa

    28. Eksakti gerbiili 21.9.2023 21:11
      Tulos: -16 (28 ääntä)
      Kastunut mato: onko sulla menny tää tunteisiin vai mistä ihmeestä tällanen avautuminen?
      Taisi osua! Senkin incel! Ja woke!

      Lainaa

    29. Työssä käyvä laama 21.9.2023 21:50
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      just: Siis miksei vaan tavutettu mieli-kuvitustasi
      Se olisi ollut niin mieliku-vituks-etonta 🙄

      Lainaa

    30. Tyytymätön nektariini 21.9.2023 21:51
      Tulos: +29 (37 ääntä)
      Ähh...tuo helvetin kuittilukija. Paikalliseen Prismaan on vasta tuommoinen tullut, ja kun on vuosikaudet tottuneesti pikakassalla tunkenut sen kuitin lompakkoon, aina saa huokaista portilla syvään kun pitää taas kaivaa se kuitti lompakosta, koska se portti yllättää aina ja joka kerta.

      Lainaa

    31. Suvereeni ahma 22.9.2023 2:26
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Tyytymätön nektariini: Ähh...tuo helvetin kuittilukija. Paikalliseen Prismaan on vasta tuommoinen tullut, ja kun on vuosikaudet tottuneesti pikakassalla tunkenut sen kuitin lompakkoon, aina saa huokaista portilla syvään kun pitää taas kaivaa se kuitti lompakosta, koska se portti yllättää aina ja joka kerta.
      Miten käy jos on kuititon palvelu? Eli kuittia ei tulostu pikakassalla eikä normaalikassalla. Ettei käy niinkuin Pikassolle 😆

      Lainaa

    32. Pennitön kolibri 22.9.2023 5:02
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      Woke kieltoon!

      Lainaa

    33. Kuoleva taistelija 22.9.2023 7:44
      Tulos: -14 (60 ääntä)
      Toj Karin: Jumalauta. Ei helvetti. *kuvittele tähän se hiiren kuva* Siis kattokaa minkälaisia valheita nuo persut ja persua larppaavat keksivät saadakseen perusteltua itselleen öyhöttämisensä. Siis ihan käsittämätöntä tuubaa mitä näiden suusta pääsee. Vailla minkäänlaista kosketusta todellisuuteen.  Itteeni hävettäis sanoa mitään noin tyhmää.
      Suvaitsevaisuus on eri asia kuin woke. Normaalit ihmiset ovat suvaitsevia, wokettajat vain teeskentelevät suvaitsevaisia pönkittääkseen omaa imagoaan, ja tekevät siinä ylilyöntejä.
      Normaaleiden ihmisten ei pitäisi loukkaantua siitä, että joku puhuu wokettajista, koska woketukseen kohdistuva kritiikki ei kohdistu normaaleihin ihmisiin tai heidän toimintaansa.
      Mutta sinä otit heti itseesi, leimasit toisen ihmisen vihaamasi poliittisen puolueen kannattajaksi, ja haukuit että vammaisella ei mukamas olisi mitään kosketusta siihen todellisuuteen, miten vammaisia kohdellaan. Aikamoinen ylireagointi, oliko tuo se kalikan kalahduksen ääni?

      Lainaa

    34. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 22.9.2023 8:36
      Tulos: -31 (53 ääntä)
      Velaton perhonen: Minua syrjivät kaikkein eniten ne, jotka yrittävät mukamas suojella minua maailman pahuudelta. Kun näkevät minut, rupeavat lässyttämään minulle kuin pikkulapselle, että "minä kyllä hyväksyn sinut juuri tuollaisena kuin olet, sano vain jos ikinä tarvitset apua". Sitten tunkevat koko ajan tekemään kaiken puolestani. [...]
      Mutta eihän se invapaikalle pysäköinti ole ongelma, kun sinulla on tietenkin se pysäköintilupa minkä näkee heti, kuten on tarkoitettu.

      Lainaa

    35. Velaton perhonen 22.9.2023 9:07
      Tulos: +56 (64 ääntä)
      Syyntakeeton mustikkamehukeitto: Mutta eihän se invapaikalle pysäköinti ole ongelma, kun sinulla on tietenkin se pysäköintilupa minkä näkee heti, kuten on tarkoitettu.
      Siinähän se on oikeaoppisesti näkyvillä, mutta eivät nuo parkkivartijat siitä välitä. Monesti lähestyvät minua vihaisesti jo siinä, kun vielä sovittelen autoa ruutuun, ennen kuin ovat edes voineet nähdä, onko minulla pysäköintilupaa vai ei, ja jotkut jatkavat minun "kouluttamistani" vielä senkin jälkeen, kun näytän pysäköintilupaa suoraan heidän silmiensä edessä. Kuulemma "noita voi printata kotona" ja "tuo ei voi kuulua minulle kun minähän olen silminnähden tervejalkainen nuori".  Tästä vittumaisesta ilmiöstä lisää: https://yle.fi/a/3-9373902 https://yle.fi/a/3-8874076 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8225d68-2069-4ee3-8aff-54a9cf8660a4 https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/64538c89-c7cb-4c29-9fb2-0345859f0829 https://www.paivanlehti.fi/kaikkien-vammat-eivat-nay-ulospain-invalupa-saadaan-laakarintodistuksen-eika-ulkonaon-perusteella/ Kiitos kuitenkin, että jaksoit tänään heti aamusta syrjiä vammaisia väittämällä, että heidän kohtaamiaan ongelmia ei ole olemassa vastauksena siihen, kun he kertovat sinulle kohtaamistaan ongelmista.

      Lainaa

    36. It's a deal 22.9.2023 11:11
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Velaton perhonen: En oikeasti jaksa niitä vihaisia, tai "ystävällisen opettavaisia" lähestymisiä parkkipaikoilla, saati sitten huutamista. Yksikään ei ole ikinä edes pyytänyt anteeksi sen jälkeen, kun ovat nähneet minun vetävän pyörätuolin takakontista.
      Toimiessani avustajana nämä hyvät ihmiset jäivät odottamaan kun näkivät alle kolmekymppisten kurvaavan parkkiin poppi soiden. Pompatessani ketterästi autosta tuli joko huutoa tai alentuvan sarkastinen "Te pojat ette sitten varmaan nähneet noita merkkejä seinässä ja parkkiruudussa..."
      Kun menin kontille tai kiskoin jakkaran takapenkiltä ja totesin "Odota edes sen aikaa, että kasaan tämän ja vien tuolle kuskille niin jatketaan juttua", niin muristiin ja marssittiin pois. Monta vuotta, anteeksipyyntöjä nolla. Tarkoitus oli kuitenkin niin jalo, ettei siinä enää aleta nöyristelemään. Ja niin kiireinen, ettei siinä kriisissä ehdi edes katsoa, onko sitä pysäköintitunnusta.
      En edes aloita niistä kerroista, kun kävin viemässä loton tai ostamassa maitoa kuljettajan nousematta autosta, hän kyllä itse antoi täysilaidallisen kun ikkunaan koputettiin.

      Lainaa

    37. Luetettava paimen 23.9.2023 14:06
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Altis kantojuhta: Ainakin on viivakoodi paidassa.
      Harmi ettei sillä päässyt portista ulos. Muuten näppärä.

      Lainaa

    38. Totuttu lepakko 23.9.2023 14:12
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Oletteko koskaan muuten miettineet mistä nimi Play-Doh tulee muovailuvahalle? Itse lähinnä mietin kun tuo "Play" on ilmiselvä, niin tuo "Doh" osa siitä olisi niinkuin se mitä Homer Simpson sanoo kun homma menee perseelleen. Eli ensin leikitään kaikenvärisillä muovailuvahoilla ja lopuksi ne on sotkettu yhteen harmaaksi palloksi. Doh!

      Lainaa

    39. Päättämätön vadelma 23.9.2023 20:54
      Tulos: +10 (32 ääntä)
      Totuttu lepakko: Oletteko koskaan muuten miettineet mistä nimi Play-Doh tulee muovailuvahalle? Itse lähinnä mietin kun tuo "Play" on ilmiselvä, niin tuo "Doh" osa siitä olisi niinkuin se mitä Homer Simpson sanoo kun homma menee perseelleen. Eli ensin leikitään kaikenvärisillä muovailuvahoilla ja lopuksi ne on sotkettu yhteen harmaaksi palloksi. Doh!
      Mitäpä tuota miettimään, se tulee aika selvästi sanasta dough eli taikina (= leikkitaikina). Lausutaan aika lailla samoin.

      Lainaa

    40. Suippo rotta 23.9.2023 21:02
      Tulos: -1 (25 ääntä)
      Totuttu lepakko: Oletteko koskaan muuten miettineet mistä nimi Play-Doh tulee muovailuvahalle? Itse lähinnä mietin kun tuo "Play" on ilmiselvä, niin tuo "Doh" osa siitä olisi niinkuin se mitä Homer Simpson sanoo kun homma menee perseelleen. Eli ensin leikitään kaikenvärisillä muovailuvahoilla ja lopuksi ne on sotkettu yhteen harmaaksi palloksi. Doh!
      Doh, lausutaan samoin kuin "dough". Siis leikki-taikina. Samalla lailla on väännetty: doughnut -> donut.
      Englanninkielisillä on tapana muunnella yleisten sanojen ja erisnimien kirjoitusasuja, varsinkin brändeissä. Google (googol), Reddit (read it), Tumblr (tumbler), Led Zeppelin (lead zeppelin), Linkin Park (Lincoln Park), Weetabix (wheat biscuits), Froot Loops (fruit loops), Krispy Kreme (crispy cream), Mortal Kombat (mortal combat).
      ... ja valitettavasti myös lasten nimissä.
      Luokassa voi olla Jackson, Jacksen, Jacksyn, Jaxson, Jaxsen, Jaxsyn, Jaxon, Jaxen, Jaxyn, Jaxxon, Jaxxen, Jaxxyn. Kaikilla sama nimi, kirjoitettuna eri tavalla.

      Lainaa

    41. Hajoamaton mango 24.9.2023 15:43
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Suippo rotta: Doh, lausutaan samoin kuin "dough". Siis leikki-taikina. Samalla lailla on väännetty: doughnut -> donut. Englanninkielisillä on tapana muunnella yleisten sanojen ja erisnimien kirjoitusasuja, varsinkin brändeissä. Google (googol), Reddit (read it), Tumblr (tumbler), Led Zeppelin (lead zeppelin), Linkin Park (Lincoln [...]
      Ei sanaleikit ole mikään englanninkielisten juttu.

      Lainaa

    42. Kuurosokea koira 24.9.2023 17:08
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      Hajoamaton mango: Ei sanaleikit ole mikään englanninkielisten juttu.
      Suomeksi on paljon vaikeampi, tai jopa mahdotonta, kirjoittaa sama sana usealla eri tavalla. Suomalaiset usein myös ajattelevat foneettisesti. Esim. sanoja genes ja jeans ei välttämättä ole koskaan ajatellut samaksi sanaksi. Siksi suomalaiset eivät välttämättä hahmota englanninkielisiä sanamuutoksia niin helposti.

      Lainaa

    43. Suippo rotta 24.9.2023 18:11
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Hajoamaton mango: Ei sanaleikit ole mikään englanninkielisten juttu.
      Miten niin muka eivät ole? Englannin kielessähän on mahdollisuuksia vaikka minkälaisiin sanaleikkeihin! Esimerkiksi mainitsemani kirjoitusasujen muuntelu, tai "knock knock" -vitsit, tai hauskan kuuloiset sanarimpsut, kuten "how much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood", vrt. suomalainen "vesihiisi sihisi hississä".
      Eri kielissä on toki erilaiset mahdollisuudet sanaleikkeihin. Suomeksi ei voi leikitellä erilaisilla kirjoitusasuilla, ja englannin kielessä sen sijaan ei voi sanoa "tiskaavansa pyykit ja pyykkäävänsä tiskit". Mutta kyllä kaikissa kielissä, myös siinä tylsäksi mielletyssä englannissa, on omat sanaleikkinsä ja verbaaliset vitsinsä.

      Lainaa

    44. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Three witches watch three swatch watches. Which witch watches which swatch watch? Three switched witches watch three Swatch watch switches. Which switched witch watches which Swatch watch switch? Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, watch three swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch', which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch switch?

      Lainaa

    45. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Hajoamaton mango: Ei sanaleikit ole mikään englanninkielisten juttu.
      Asia on pikemminkin täsmälleen päinvastoin. Koska englannin kieltä lausutaan niin omituisesti, on siellä monia erilaisia sanoja jotka tarkoittavat eri asioita ja kirjoitetaan eri tavalla mutta lausutaan enemmän tai vähemmän samalla tavalla. Tämä mahdollistaa useita eri sanaleikkejä joista puhuttuna ei huomaa mitään eroa mutta kirjoitettuna huomaa.

      Lainaa

    46. Tulos: -5 (19 ääntä)
      Kuoleva taistelija: Suvaitsevaisuus on eri asia kuin woke. Normaalit ihmiset ovat suvaitsevia, wokettajat vain teeskentelevät suvaitsevaisia pönkittääkseen omaa imagoaan, ja tekevät siinä ylilyöntejä. Normaaleiden ihmisten ei pitäisi loukkaantua siitä, että joku puhuu wokettajista, koska woketukseen kohdistuva kritiikki ei kohdistu [...]
      Juuri tällaisista valheista puhuin. Itsevarmasti väität minun loukkaantuneen vaikka tuosta yhdestä tekstin pätkästä ei millään voi tehdä sellaista tulkintaa itsevarmasti. Teillä on aina tämä sama homma. Kun ei tiedot ja taidot riitä vastaamaan itse asiaan, leimataan koko vastapuolen kommentti kokonaisuudessaan loukkaantuneeksi hourinnaksi, koska sellainen koska sellainen on niin paljon helpompi vain työntää sivuun ja olla vastaamatta siihen. Muita vaihtoehtoja on sitten nämä vihervassarit, feministit, woket, sun muut. Yrittäisit edes vähän pitää sinun älyllisen laiskuutesi piilossa.

      Lainaa

    47. Köydetön oppilas 25.9.2023 17:36
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Kyllä niitä sanaleikkejä on ihan kaikissa kielissä, eikä englanti ole mikään poikkeus mihinkään suuntaan. Se että kommentoijat eivät ymmärrä kuin savoa ja englantia ei tarkoita sitä etteikö muuta olisi kuin savo ja englanti.

      Lainaa

    48. Timmi greippi 25.9.2023 17:50
      Tulos: -22 (24 ääntä)
      foo: Asia on pikemminkin täsmälleen päinvastoin. Koska englannin kieltä lausutaan niin omituisesti, on siellä monia erilaisia sanoja jotka tarkoittavat eri asioita ja kirjoitetaan eri tavalla mutta lausutaan enemmän tai vähemmän samalla tavalla. Tämä mahdollistaa useita eri sanaleikkejä joista puhuttuna ei huomaa mitään eroa mutta kirjoitettuna huomaa.
      No höpö höpö. Nyt on niin junttia tekstiä etten jaksa edes sen syvemmin selitellä. Mut joo, englantia ei lausuta mitenkään omituisemmin kuin mitään muutakaan kieltä, vaan erittäin loogisesti kun vertaa esimerkiksi suomen kieleen.

      Lainaa

    49. Velaton perhonen 26.9.2023 1:54
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      Toj Karin: Juuri tällaisista valheista puhuin. Itsevarmasti väität minun loukkaantuneen vaikka tuosta yhdestä tekstin pätkästä ei millään voi tehdä sellaista tulkintaa itsevarmasti. Teillä on aina tämä sama homma. Kun ei tiedot ja taidot riitä vastaamaan itse asiaan, leimataan koko vastapuolen kommentti kokonaisuudessaan [...]
      Minäkin kyllä sain sen käsityksen, että loukkaannuit, kun rupesit noin raivokkaasti kiroillen haukkumaan minua, vaikken sinulle mitään tehnyt. Ja miten niin sinut leimattiin ja sitten jätettiin vastaamatta? Sinullehan vastattiin kahden eri ihmisen toimesta. Minä vastasin, että minä kyllä tiedän, mistä puhun, vaikka sinä valehtelit etten tietäisi, ja lisäksi sinulle selitettiin, että woketus on eri asia kuin normaali suvaitsevaisuus. Mitä muuta sinulle olisi pitänyt vielä lisäksi vastata, että olisit kelpuuttanut nämä kommentit kunnollisiksi vastauksiksi? Vai onko ongelma siinä, ettet kelpuuta vastaukseksi mitään sellaista, mikä ei myötäile omia mielipiteitäsi?

      Lainaa

    50. Velaton perhonen 26.9.2023 2:00
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Toj Karin: Juuri tällaisista valheista puhuin. Itsevarmasti väität minun loukkaantuneen vaikka tuosta yhdestä tekstin pätkästä ei millään voi tehdä sellaista tulkintaa itsevarmasti. Teillä on aina tämä sama homma. Kun ei tiedot ja taidot riitä vastaamaan itse asiaan, leimataan koko vastapuolen kommentti kokonaisuudessaan [...]
      Ja hetkinen, eihän sinun edes väitetty luokkaantuneen tuossa lainaamassasi kommentssa. Siinä luki, että "normaaleiden ihmisten ei pitäisi loukkaantua siitä, että...", eikä, että "sinä loukkaannuit". Sen sijaan sinun väitettiin ylireagoineen, mikä on kyllä ihan totta.

      Lainaa

    51. Äkeä kantojuhta 26.9.2023 4:14
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Sanokaa mitä sanotte, mutta mua suoraan sanottuna v...ttaa, kun kaiken maailman lukihäiriöisten annetaan tehdä noita infolappuja ja esim. kirjoittaa työpaikkailmoituksia. Niin turhauttavaa, kun joka puolella nykyään vilisee kirjoitusvirheitä ja virheetön, sujuva teksti on jo POIKKEUSTAPAUS. 99 % (tätä en osaa taivuttaa, pahoitteluni) työpaikkailmoituksista vilisee seuraavia: 18-vuotta, 2-vuorossa, 3-vuorossa jne. sekä hirveä määrä yhdyssanavirheitä -_- Antaa niin idioottimaisen ja epäammattimaisen kuvan koko yrityksestä, kun ei edes kirjoittaminen suju normaalisti.

      Lainaa

    52. Neulottu ilonpilaaja 26.9.2023 6:26
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Velaton perhonen: Siinähän se on oikeaoppisesti näkyvillä, mutta eivät nuo parkkivartijat siitä välitä. Monesti lähestyvät minua vihaisesti jo siinä, kun vielä sovittelen autoa ruutuun, ennen kuin ovat edes voineet nähdä, onko minulla pysäköintilupaa vai ei, ja jotkut jatkavat minun "kouluttamistani" vielä senkin jälkeen, kun näytän [...]
      Musta olis huippua osua joskus paikalle todistamaan tämmöstä parkkikirkujaa. Itse olen sen verran hullu, et saatan tulla sitä kouluttamaan. Kai niillä menee itsellä jotenkin huonosti, kun pitää tulla itseään pönkittämään ventovieraille tuntematta tapausta. Oon lukenu paljon näitä juttuja just näistä ilman aikasista rähisijöistä, et olisi mukava saada edes yhdelle lyötyä luu kurkkuun.

      Lainaa

    53. Velaton perhonen 26.9.2023 7:27
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Neulottu ilonpilaaja: Musta olis huippua osua joskus paikalle todistamaan tämmöstä parkkikirkujaa. Itse olen sen verran hullu, et saatan tulla sitä kouluttamaan. Kai niillä menee itsellä jotenkin huonosti, kun pitää tulla itseään pönkittämään ventovieraille tuntematta tapausta. Oon lukenu paljon näitä juttuja just näistä ilman aikasista rähisijöistä, et olisi mukava saada edes yhdelle lyötyä luu kurkkuun.
      Tuossakin on puolensa ja puolensa. Onhan noilla parkkivartijoilla ehkä jalo tarkoitus huolehtia siitä, että esteettömät parkkipaikat pysyvät vapaina niille, joille ne kuuluvat. Ei ihmisiä saa huutamalla korjaamaan käytöstään, varsinkaan silloin kun kuvittelevat itse olevansa oikein toimivia hyviksiä, ja että heidän vastustajansa ovat siis automaattisesti niitä vammaisten oikeuksia hyväksikäyttäviä pahiksia. Mutta vapainahan nuo paikat toden totta pysyvätkin, kun edes me vammaiset emme sitten uskalla enää käyttää niitä parkkivihan pelossa. Tuosta tulee pikemminkin sellainen vaikutelma, että parkkivartija kyttäilee parkkipaikoilla odottamassa, milloin joku vammainen saapuu paikalle, vain tehdäkseen tälle ala-arvoiselle oliolle selväksi, että hän ei sitten muuten hyväksy, että mitkään vammaiset tunkevat normaaleiden ihmisten keskuuteen asioimaan, vaan vammaisten kuuluisi pysyä kodeissaan piilossa häiritsemästä muita läsnäolollaan. Minusta ihan kaikkea perseilyä ei pitäisi sallia, ymmärtää ja hyväksyä vain siksi, että kun "jalo tarkoitus".

      Lainaa

    54. Vilkas mansikka 26.9.2023 8:50
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      Siis apua näitä ohjelappuja, "uloskäynti onnistuu näyttämällä"... Miksei voi vain sanoa asiaa selkeästi esim. "näytä kuitti, niin pääset ulos". Se, että asian sanoo kankeasti, ei ole hienoa. Selkeäkielisyys ei haittaa ketään, mutta hyödyttää monia ihmisiä.

      Lainaa

    55. Tyven pussieläin 26.9.2023 10:29
      Tulos: -4 (16 ääntä)
      Lakattu vadelma: Kirjasintyyppejä eli fontteja on erilaisia, ja ne luovat erilaisia mielikuvia ja tunnelmia. Comic sans on lähtökohtaisesti sarjakuvien ja muun keveähkön fontti, ja siksi sen käyttö esimerkiksi asiallisissa tiedotteissa pistää silmään. Toki kaikille fonttien luomien mielikuvien erot eivät ole yhtä selkeitä, joten [...]
      No itse kun olen ollut hautakiviä kaivertamassa useamman vuoden niin kyllä on vastaan tullut kaikenlaista, toki ei ehkä juuri tuota. Joten "autsista" vaan itelles. Silti melko naurettavaa moinen fonttiahdistus, vanha vitsi etc.

      Lainaa

    56. Lakattu vadelma 26.9.2023 20:37
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Tyven pussieläin: No itse kun olen ollut hautakiviä kaivertamassa useamman vuoden niin kyllä on vastaan tullut kaikenlaista, toki ei ehkä juuri tuota. Joten "autsista" vaan itelles. Silti melko naurettavaa moinen fonttiahdistus, vanha vitsi etc.
      En tiedä miksi minä olen ansainnut "autsista", mutta toki ymmärrän että kaikki samat asiat eivät ole tärkeitä kaikille. Kaikilla ei myöskään ole samanlainen maku. Ei siinä mitään! Minulle vaan tulisi jokseenkin korni fiilis comic sansista hautakivessä. Tai papyruksesta. Tai siitä "rennosta" muka-kaunokäsialasta, jota nykyään käytetään hääkoristeissa ja sen sellaisissa.

      Lainaa

    57. Armelias kana 27.9.2023 2:12
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Köydetön oppilas: Kyllä niitä sanaleikkejä on ihan kaikissa kielissä, eikä englanti ole mikään poikkeus mihinkään suuntaan. Se että kommentoijat eivät ymmärrä kuin savoa ja englantia ei tarkoita sitä etteikö muuta olisi kuin savo ja englanti.
      Suomeksi toimii tietynlaiset sanaleikit niin kuin Fingerpori, mikä ei taas oikein häävisti käänny enkuksi. Osa jutuista ehkä mutta muuten menee helposti semmoisiksi väärin kerrotuiksi vitseiksi.

      Lainaa

    58. Avaimeton paprika 27.9.2023 6:25
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Velaton perhonen: Tuossakin on puolensa ja puolensa. Onhan noilla parkkivartijoilla ehkä jalo tarkoitus huolehtia siitä, että esteettömät parkkipaikat pysyvät vapaina niille, joille ne kuuluvat. Ei ihmisiä saa huutamalla korjaamaan käytöstään, varsinkaan silloin kun kuvittelevat itse olevansa oikein toimivia hyviksiä, ja että heidän [...]
      En edes usko jaloon tarkoitukseen. Kuvailemasi ihmiset kuulostavat lähinnä parvekekyttääjäsieluilta, jotka saavat vallantunnetta siitä, että pääsevät näpäyttämään jotakuta todellisten tai keksittyjen sääntöjen rikkomisesta. En tiedä, määrittelevätkö he itsensä wokeiksi vai eivät, mutta minä määrittelen heidät perinteiseen tapaan kyyliksi.

      Lainaa

    59. Tulos: -10 (14 ääntä)
      Velaton perhonen: Ja hetkinen, eihän sinun edes väitetty luokkaantuneen tuossa lainaamassasi kommentssa. Siinä luki, että "normaaleiden ihmisten ei pitäisi loukkaantua siitä, että...", eikä, että "sinä loukkaannuit". Sen sijaan sinun väitettiin ylireagoineen, mikä on kyllä ihan totta.
      Lisää valheita. Jos haluat tälle lässytyslinjalle lähteä, kyllä minkäin osaan. Minä en todellakaan haukkunut sinua. Minä puhuin persuista ja persua larppaavista sekä heidän valheista. En sanonut sinun olevan kumpikaan. Huomaatko miten typerää tuollainen "actually technically" -argumentointi on? Aivan turha vikistä että siinä ei väitetty nimenomaan minun loukkaantuneen. Vastaavasti aivan turha myös vikistä tuollaisista detaljeista minun suuntaan, mutta jättää täysin huomioimatta ne toiseen suuntaan. Tuo on todella tyypillistä tupla-standardoimista mitä persut ja persua larppaavat harrastaa. Ihan kuin olisit vartavasten yrittänyt puhua itseäsi pussiin.

      Lainaa

    60. Velaton perhonen 28.9.2023 17:00
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Toj Karin: Lisää valheita. Jos haluat tälle lässytyslinjalle lähteä, kyllä minkäin osaan. Minä en todellakaan haukkunut sinua. Minä puhuin persuista ja persua larppaavista sekä heidän valheista. En sanonut sinun olevan kumpikaan. Huomaatko miten typerää tuollainen "actually technically" -argumentointi on? Aivan turha vikistä [...]
      Sinä siteerasit koko kommenttini ja sanoit: "Siis kattokaa minkälaisia valheita nuo persut ja persua larppaavat keksivät saadakseen perusteltua itselleen öyhöttämisensä". Mihin viittasit sanomalla "persut ja persua larppaavat", jos et kommentin kirjoittajaan, eli minuun? Ja jos kerran sinä saat raivosta rääkyen kiroilla, että oletat minun olevan huono valehtelija ja että minun pitäisi ymmärtää hävetä koko olemassaoloani, niin mikseivät toiset sitten saa tästä ymmärtää, että olisit loukkaantunut? Sinä toki itse tiedät parhaiten, mitä tunnet. Mutta jos rupeat raivoamaan, rääkymään, ja kiroillen haukkumaan vammaista valehtelijaksi siksi koska hän kertoo vammaisena kohtaamastaan syrjinnästä (tai jos käyttäydyt tavalla jonka pohjalta toisten on helppo virheymmärtää sinun toimivan näin), niin et voi oikein syyttää toisia siitä, jos he eivät ymmärrä sinun tarkoittavan puhua täysin rauhallisesti ja ystävällisesti. Voit korjata virhekäsityksen sanomalla, että "en tarkoittanut sitä noin", mutta et voi olettaa, että ihmiset näkisivät sinut alun alkaenkin sellaisena, kuin haluat tulla nähdyksi, jos käyttäydyt täysin päin vastoin kuin se ihminen, joka haluat olla. Et voi vain identifioitua ihmiseksi, joka ei rääy ja kiroile ja hauku toisia, jos kuitenkin käytännössä valitset rääkyä, kiroilla ja haukkua toisia.

      Lainaa

    61. Tulos: -13 (15 ääntä)
      Velaton perhonen: Sinä siteerasit koko kommenttini ja sanoit[...]
      Kyllä. Aivan oikein. Ja ihan samalla tavalla sinä väitit minun loukkaantuneen ja haukuit minua epänormaaliksi ihmiseksi. Hyvä että nyt ollaan samalla kärryllä. Ihan turha vikistä ettet tarkoittanut siinä nimenomaan minua, kun kirjaimellisesti kerrot minun ottaneen itseeni, mikä on synonyymi loukkaantumiselle. Älä viitsi jatkaa tuota säälittävää lässytystä.

      Lainaa

    62. Velaton perhonen 29.9.2023 9:32
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Toj Karin: Kyllä. Aivan oikein. Ja ihan samalla tavalla sinä väitit minun loukkaantuneen ja haukuit minua epänormaaliksi ihmiseksi. Hyvä että nyt ollaan samalla kärryllä. Ihan turha vikistä ettet tarkoittanut siinä nimenomaan minua, kun kirjaimellisesti kerrot minun ottaneen itseeni, mikä on synonyymi loukkaantumiselle. Älä viitsi jatkaa tuota säälittävää lässytystä.
      En ole missään sanonut sinun olevan epänormaali! Sanoin, että vammaisuuden portinvartijat ovat ihan pimeitä, ja sillä tietysti viittasin seuraavassa virkkeessä mainitsemani, kulkuliuskoja tukkivan rouvan kaltaisiin ihmisiin, joita kohtaan oikeassa elämässä. Sitten käytin termiä "epäkelpo inva", jolla tietysti viittaan sarkastisesti itseeni ja muihin vammaisiin, koska invalidi kirjaimellisesti tarkoittaa "epäkelpoa", minkä vuoksi en tuosta sanasta tykkää. Mutta sen kyllä (väärin)käsitin, että olisit nyt jostain loukkaantunut, kun ryhdyit noin saatanan vihaisesti kirkumaan minulle, että valehtelen, ja että vammaisia ei ole ikinä missään syrjitty, ja että minä olen typerä persu tai persun larppaaja kun väitän vammaisena kohdanneeni syrjintää. Voitko ystävällisesti korjata, että minkä tunnetilan ilmaisu tuo sinulta oli, jos ei loukkaantumisen?

      Lainaa

    63. Tulos: -13 (15 ääntä)
      Velaton perhonen: En ole missään sanonut sinun olevan epänormaali! Sanoin, että vammaisuuden portinvartijat ovat ihan pimeitä, ja sillä tietysti viittasin seuraavassa virkkeessä mainitsemani, kulkuliuskoja tukkivan rouvan kaltaisiin ihmisiin, joita kohtaan oikeassa elämässä. Sitten käytin termiä "epäkelpo inva", jolla tietysti [...]
      Valheet vain jatkuu. Sattuuko sinua oikeasti niin helvetisti jos puhuisit totta, ettet pysty tekemään sitä? Senkö takia olet vammainen? 
      Sinä todellakin kutsuit minua epänormaaliksi. Ensin väitit että normaalit ihmiset eivät loukkaanu. Heti perään jälkeen väitit minun loukkaantuneen. Nuo kaksi asiaa eivät jätä paljoa tulkinnanvaraa. En tiedä miksi minulle puhut vammaisuudestasi, kun en ole sanonut siitä sanaakaan ennen tätä nimenomaista kommenttia.  Ja loppuun toki heität vielä lisää valheita ja kirsikaksi kakun päälle vähän uhriutumistakin. Kuten jo sanoin, en puhunut sinun vammaisuudesta sanaakaan ennen tätä kommenttia. Se tarkoittaa, etten ole myöskään väittänyt ettet olisi vammainen tai ettei sinua olisi syrjitty sen takia. Saa nähdä minkälaisella vikinällä jatkat tästä eteenpäin.

      Lainaa

    64. Velaton perhonen 30.9.2023 5:30
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Toj Karin: Valheet vain jatkuu. Sattuuko sinua oikeasti niin helvetisti jos puhuisit totta, ettet pysty tekemään sitä? Senkö takia olet vammainen?  Sinä todellakin kutsuit minua epänormaaliksi. Ensin väitit että normaalit ihmiset eivät loukkaanu. Heti perään jälkeen väitit minun loukkaantuneen. Nuo kaksi asiaa eivät jätä paljoa [...]
      Sekoitatko sinä tuon Kuolevan Taistelijan kommentit nyt minuksi? Minä tulin tänne kertomaan, mitä woketus on, omasta näkökulmastani vammaisena ihmisenä, joka kohtaa kaikkein eniten syrjintää juuri näiltä wokettajilta, jotka tekevät ison numeron siitä, että he ovat ainoita ihmisiä, jotka eivät ikinä syrji ketään. En tehnyt sinulle mitään. En kohdistanut mitään sanojani henkilökohtaisesti juuri sinuun. Ja sinä räjähdit rääkymään, kirkumaan, raivoamaan ja itkeä vollottamaan sellaisella hallitsemattomalla voimalla, että kukaan ei pysty sitä selittämään. Rääyit, että valehtelen siitä, että olisin mukamas oikeasti kohdannut tällaista käytöstä toisilta ihmisiltä ja haukuit, että en voin oikeasti olla vammainen, vaan keksin tällaisia valheita vain vahvistaakseni perussuomalaisten wokenvastaista agendaa. Nyt rauhoitu. Sinä tungit tänne täysin provosoimatta kiusaamaan, syrjimään ja häiriköimään toisia, eikä kukaan halua sinua tänne niin kauan, kun käyttäydyt noin typerästi. Sinä et nyt hallitsemattoman raivosi valtaamana pysty edes erottamaan, kuka on sanonut mitä, ja sikstoisekseen, sinulla ei ole edes varaa valittaa siitä, miten toiset reagoivat sinun täydellisen selittämättömään, provosoimattomaan ja ylimitoitettuun tunteenpurkaukseesi. Oikeassa elämässä sinun kaltaisesi täydellisen arvaamattoman raivopään voisi täysin oikeutetusti joutua itsepuolustuksen nimissä tappamaan, joten ole kiitollinen siitä, että täällä sinun tekemisiisi reagoidaan vain yrittämällä puhua sinulle järkeä, vaikka se loukkaakin tunteitasi kun järki ylittää omasi.

      Lainaa

    65. Tulos: -15 (17 ääntä)
      Velaton perhonen: Sekoitatko sinä tuon Kuolevan Taistelijan kommentit nyt minuksi? Minä tulin tänne kertomaan, mitä woketus on, omasta näkökulmastani vammaisena ihmisenä, joka kohtaa kaikkein eniten syrjintää juuri näiltä wokettajilta, jotka tekevät ison numeron siitä, että he ovat ainoita ihmisiä, jotka eivät ikinä syrji ketään. En [...]
      Sori, mun moka. On niin samanlaista sontaa molempien kommentit että ei meinaa erottaa ruskean sävyjä toisistaan. Mutta kaikki muu siellä piti paikkansa, en ole puhunut sinun vammasta yhtään mitään. Tai väittänyt sinun valehdelleen kohtaamastasi kohtelusta. Sulla pää niin täynnä sitä itseään että näytät olevan täysin kyvytön ymmärtämään valehtelevasi, vaikka sen ihan suoraan sanoo. Ihan turha vikistä muille, kun käyttäydyt itse noin luupäisesti.

      Lainaa

    66. Velaton perhonen 30.9.2023 12:46
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Toj Karin: Sinä todellakin kutsuit minua epänormaaliksi.
      Toj Karin: Sori, mun moka.
      No niin, kukas nyt valehteli? Tulitpa itsevarmasti taas kiljumaan, että minä olisin tehnyt jotain, mitä en tehnyt. Mutta kiva, että lopulta kuitenkin myönsit valehtelusi, se olikin nyt ainoa järkevä asia, mitä sinun suustasi on tähän asiaan tullut.
      Minun alkuperäinen kommenttini, jossa en sanonut mitään henkilökohtaisesti sinuun kohdistuvaa, perustui 100-prosenttisesti siihen, millaista kohtelua olen itse joutunut kohtaamaan niiltä ihmisiltä, joita kutsun nimellä 'wokettajat'. Sinä sanoit, että minun kommenttini on valehtelua. Selitä nyt vielä, että miten siis et väittänyt minun valehtelevan kohtaamastani syrjivästä käytöksestä silloin, kun sanoit minun valehtelevan kun puhuin kohtaamastani syrjivästä käytöksestä?

      Lainaa

    67. Tulos: -8 (16 ääntä)
      Velaton perhonen: No niin, kukas nyt valehteli? Tulitpa itsevarmasti taas kiljumaan, että minä olisin tehnyt jotain, mitä en tehnyt. Mutta kiva, että lopulta kuitenkin myönsit valehtelusi, se olikin nyt ainoa järkevä asia, mitä sinun suustasi on tähän asiaan tullut. Minun alkuperäinen kommenttini, jossa en sanonut mitään [...]
      Valehtelu on tietoista väärän tiedon välittämistä. Jo pelkästään että pahoittelin tuota virhettä, kertoo etten tehnyt sitä tarkoituksella, eikä se täten ole valehtelua. Sinä sen sijaan teet sitä koko ajan. Näytä sinä se kohta jossa nimenomaan kohdistan sinun valehtelijaksi kutsumisen siihen mitä kerrot omasta vammaisuudestasi? Et nimittäin löydä sellaista kohtaa. Ensimmäisessä kommentissani en tarkkaan määritellyt mihinkä asiaan viittaan, mutta sen jälkeen olen jo useamman kerran selventänyt että en viitannut sillä mihinkään sinun vammaisuuteen liittyvään asiaan, vaan sinun kommentin kahteen ensimmäiseen kappaleeseen. Mutta kuten jo edellisessä kommentissa kerroin, olet niin hemmetin umpiluinen idiootti että sulle ei tuo mene jakeluun. Tuskin menee vieläkään, sun pää on niin täynnä sitä itseään. Todennäköisesti tulet jatkamaan tuota valehtelua maailman tappiin, joten jätän tämän kommentin viimeiseksi. Oli hauskaa hetken aikaa, mutta tästä alkaa mennä jo uutuuden viehätys ja siirryn käyttämään aikaani johonkin tuottavampaan.

      Lainaa

    68. Velaton perhonen 30.9.2023 14:17
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      Toj Karin: Valehtelu on tietoista väärän tiedon välittämistä. Jo pelkästään että pahoittelin tuota virhettä, kertoo etten tehnyt sitä tarkoituksella, eikä se täten ole valehtelua. Sinä sen sijaan teet sitä koko ajan. Näytä sinä se kohta jossa nimenomaan kohdistan sinun valehtelijaksi kutsumisen siihen mitä kerrot omasta [...]
      Et osaa edes itse selittää, mistä mukamas olisin valehdellut. Olet nyt vuorokausien ajan vain rääkynyt, että valehtelen, mutta et itsekään tiedä, että mistä mukamas. Ja samaten rääyt, että et ole loukkaantunut yhtään mistään, mutta et osaa kuitenkaan vastata kysymykseen, että miksi sitten ylireagoit tuolla lailla, jos et kerran loukkaantumisen vuoksi.  Minä alun alkaenkin puhuin itse henkilökohtaisesti kohtaamastani syrjinnästä. Siitä, miten nämä itseään "toleranteiksi ja sensitiivisiksi" kutsuvat ihmiset, jotka väittävät mukamas ajavansa vammaisten oikeuksia, ovat oikeasti kaikkein pahimpia syrjijöitäni. Ensimmäinen kappale oli tietysti selvennys siitä, että tietenkään nämä wokettajat itse eivät kutsu itseään nimellä 'wokettajat', vaan he käyttävät itsestään muita nimityksiä. Mutta nimityksestä riippumatta kyse on niistä ihmisistä, jotka taputtelevat itseään olkapäälle omasta hyväihmisyydestään sen jälkeen, kun ovat palanneet kotiin pitkän, vammaisten syrjinnän täyteisen päivän päätteeksi. Ja sinäkin vain tulit tänne raivoamaan, koska vihaat vammaisia niin syvästi, että haluat epärationaalisella raivorääkymiselläsi huolehtia siitä, että yksikään vammainen ei enää ikinä uskaltaisi ottaa kohtaamaansa syrjintää puheeksi. Jotta sinä voisit sitten rauhassa jatkaa vammaisten syrjintää niin kuin tähänkin asti. Tuo on toki vain minun johtopäätökseni, joka vaikuttaa kaikkein järkevimmältä selitykseltä tähän käymäämme keskusteluun. Jos vedin väärän johtopäätöksen, voit toki korjata, että miten asia oikeasti oli. Mutta kokeilepa vaihteeksi käyttää siihen korjaamiseen oikeita sanoja, tuon järjettömän rääkymisen sijaan.

      Lainaa

    69. Velaton perhonen 30.9.2023 14:29
      Tulos: +1 (11 ääntä)
      Toj Karin: Valehtelu on tietoista väärän tiedon välittämistä. Jo pelkästään että pahoittelin tuota virhettä, kertoo etten tehnyt sitä tarkoituksella, eikä se täten ole valehtelua.
      Ai niin, tässä siis pieni kokoelma siitä, mitä olet sanonut:
      - Paikkansa pitämättömien asioiden sanominen ei ole valehtelua silloin, kun sen tekee tahattomasti, silkkaa tyhmyyttään.
      - Minä olen liian tyhmä ymmärtämään, että valehtelen.
      - Minä valehtelen, koska olen jostain eri mieltä kanssasi.
      Kun sinä vahingossa sanot jotain, minkä voidaan aukottomasti todistaa olevan väärin, niin se ei tietenkään ollut mitään valehtelua, vaan "hihi hupsis pikku moka vain :) Ei se ollut valehtelua koska olin liian tyhmä tarkastaakseni faktoja!"
      Mutta sitten kun joku toinen sanoo jonkin mielipiteen, josta sinä olet eri mieltä, ja tämä toinen henkilö on sinun sanojesi mukaan niin tyhmä ettei pysty edes ymmärtämään puhuvansa "väärää tietoa" (eli sinun mielipiteestäsi eriäviä mielipiteitä), niin se on ÄÄÄ VALEHTELUA BYÄÄÄ ÄÄÄ.
      Miksei minun kohdallani tyhmyys, eli siis tahattomuus, lievennä "valehteluanI" pelkäksi mokaksi, niin kuin sinun kohdallasi? Miksi sinulle on eri säännöt kuin muille? Johtuuko se siitä, että olet tuollainen vammaisia vihaava syrjinnän rakastaja, joka ei osaa muuta kuin syrjiä toisia, ja siksi sinulle on omat spesiaalisäännöt?

      Lainaa

    70. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Tottelematon taistelija: Luulin että comic sans -itku jäi jo 2010-luvulle narsistien ja muiden höpötrendien kanssa.
      Moi. Meitsi trendaa. Eiku hups, se olikin 2010 ja nyt mua ei enää kukaan muista. Nyyh.
      Eksakti gerbiili: Taisi osua! Senkin incel! Ja woke!
      Ei. Vaan vituttaa kun sitä heitellään liian kevein perustein ja silloin se ei kohta tarkoita vittu mitään. Kuten vittu. Jengi jossain kohti käytti sitä niin paljon että se oli joka toinen sana. Ja antaa aika terävän kuvan jos ei osaa kuvailla mitään muuten kuin vitun hieno tai vitun sitä. Vitun homo joskus aikoinaan haukuttiin nörttejä ja muita vähemmän suosittuja mutta tätä päivää taitaa olla sanoa toista vitun inceliksi ilman että edes tietää mitä juuri sanoi? Vittu. Huomaatko? Juu kieli muuttuu mutta vielä kai incel tarkoittaa jotain eikä vittu ole yleinen pilkun tms korvaaja. Mä en yleensä nillitä kielenkäytöstä tai oikeinkirjoituksesta, eipä olisi varaakaan, mutta ylenmääräinen kiroilu ja sanojen käyttö täysin väärin tarkoituksellisesti jostain syystä ottaa aivoon. Ei haittaa murre tekstissä ym mutta toistan miljoonannen kerran että nää syö. Enkä edes tiedä miksi. Jotenkin se linkittyy samaan kategoriaan kuin mainos jargon, mega sitä ja super tätä, pelkkää täytettä ei mitään sanomaa. No onpahan taas jotain uutta mitä kehittää itsessään kun opettelee sivuuttamaan kyseisiä asioita. Ja itsekin vähentää kiroilua. Ja lakata köyhtymästä. Ai niin Ukrainalaisia pitää auttaa ja sitten mä oonkin jo täydellinen. Vittu🤡

      Lainaa

    71. Avereeni suhma 27.3.2024 1:45
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Suvereeni ahma: Miten käy jos on kuititon palvelu? Eli kuittia ei tulostu pikakassalla eikä normaalikassalla. Ettei käy niinkuin Pikassolle 😆
      Selvisi tämäkin. Se printtaa semmoisen nysäkuitin missä on vain se viivakoodi. Sillä pääsee sitten porteista ulos.

      Lainaa

    72. KissaKuustinen 6.10.2024 12:42
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Niko: Miksi se teksti on pitänyt änkeä tuon viivan sisälle? Olis voinut olla yhdellä rivillä jossain muualla.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, kyltti, picasso, pikakassat, play-doh, pyörätuoli, tavutus, vessa, wc