Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissaihmiset, osa 57

Kuvittelitko omistavasi jotain? Hannele oikaisee.
Kissaihmiset, osa 57

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 57 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Internetitön mato 7.9.2023 0:17
      Tulos: +508 (512 ääntä)
      Saanko käyttää naapurin autoa ilman lupaa, kun ei se ole sen oma vaan pankin

      Lainaa

    2. Estävä mehiläinen 7.9.2023 0:22
      Tulos: +141 (179 ääntä)
      Onkohan Olavi Näkkäläjärven sukua?

      Lainaa

    3. Tulos: +261 (263 ääntä)
      Mahtavaa! Eli jos sua painaa työttömyys, velkataakka tai vaikkapa paska parisuhde, hanki kissa. Kissan avulla kaikki huolet ovat voitettavissa. Pitäisköhän eduskuntaan viedä muutama? Suomi nousuun, kisut hoitaa.

      Lainaa

    4. Apea mandariini 7.9.2023 1:02
      Tulos: +299 (323 ääntä)
      On se kyllä kiva, kun naapurin kissa(t) tulee ilahduttamaan ja paskoo kukkapenkkiin, kusee ovenpieleen, raapii terassikalusteiden pehmusteet ja tulee salamana aidasta yli talon omien lemmikkien kimppuun niiden ulkoillessa. Ja toisinaan myös ovesta sisään, jos yrittää tuulettaa. Kissoissa ei ole eläiminä mitään vikaa, mutta ei niillä kyllä tosiaan tarvitsisi muiden pihapiirejä "siunata."

      Lainaa

    5. Pesty hämähäkki 7.9.2023 1:40
      Tulos: +198 (200 ääntä)
      Hulluus todella näyttää vain lisääntyvän Hannele.

      Lainaa

    6. Tulos: +107 (127 ääntä)
      Hannelelle suositus Yle Areenasta: Pasila. Jos ei muuten muista ni siinä sarjassa muistutetaan ottaa LÄÄKKEET

      Lainaa

    7. Ansaittu muurahainen 7.9.2023 5:14
      Tulos: +142 (144 ääntä)
      Taisi löytyä oranssin kissan omistaja.

      Lainaa

    8. Tarjoiltu aasi 7.9.2023 5:55
      Tulos: +187 (189 ääntä)
      Mutta jos "mun" piha onkin luontoherran niin miksi hannelella olisi oikeus sinne mennä? Kun sehän olisi luontoherran eikä mikään yhteinen. Missä kohtaa laissa mainitaan tämä luontoherra joka omistaa kaikkien pihat?

      Lainaa

    9. Tulos: +133 (133 ääntä)
      Hannelen ajatuksenjuoksu on kyllä aika persoonallinen ja omituinen.

      Lainaa

    10. Tulos: +160 (172 ääntä)
      Kissahan ei kuulu Suomen luontoon ja voi aiheuttaa vakavaa vahinkoa lähiympäristölleen mm. saalistamalla pieneläimiä kuten jyrsijöitä ja pikkulintuja. Varmasti osa näistä pieneläimistäkin on sellaisia mitä osa toivoisi hävitettävänkin, siksihän niitä tallikissojakin on, mutta yleisesti ottaen näin ei saisi toimia. Ja taajamissa ei saisi päästää kissaa kulkemaan ihan joka pihapiirissä ilman valvontaa.

      Lainaa

    11. Alustettu menninkäinen 7.9.2023 7:10
      Tulos: +92 (92 ääntä)
      Onkohan Hannele sama joka aina useammassa kaupunginosaryhmässä puolustelemassa kissojen oikeutta kulkea ulkona vapaana, ei kyllä ole aiemmin ollut ihan näin sakeat setit

      Lainaa

    12. Peilityyni poro 7.9.2023 8:15
      Tulos: +80 (84 ääntä)
      Apea mandariini: On se kyllä kiva, kun naapurin kissa(t) tulee ilahduttamaan ja paskoo kukkapenkkiin, kusee ovenpieleen, raapii terassikalusteiden pehmusteet ja tulee salamana aidasta yli talon omien lemmikkien kimppuun niiden ulkoillessa. Ja toisinaan myös ovesta sisään, jos yrittää tuulettaa. Kissoissa ei [...]
      Kyllä muuten hävetti, kun kissani joskus karkasi ja oli sitä mieltä, että on ihan ok mennä naapurin avoimesta ovesta sisään. Onneksi naapuri tykkäsi kissoista, mutta eihän tuo nyt millään muotoa ole ok ja huonossa tapauksessa kissalle seuraa ikäviä yllätyksiä. Jos ei muuten niin voi jäädä vahingossa lukkojen taakse jonnekin. Nälkäkuolema ei kuulosta oikein mukavalta tavalta mennä. Ja silti vaikka itse omistan kissoja, niin en tykkää muista kissoisa meidän pihamaalla tekemässä tarpeitaan mansikkamaahan. Eräs naapuruston kissa kävi tarpeillaan siellä joskus aiemmin, nyt sitä ei onneksi ole pariin vuoteen enää näkynyt ollenkaan.

      Lainaa

    13. Saatanan vajaaälyinen lehmä 7.9.2023 8:26
      Tulos: +37 (47 ääntä)
      Ei saatana, ei helvetti

      Lainaa

    14. Tulos: +116 (120 ääntä)
      Tarjoiltu aasi: Mutta jos "mun" piha onkin luontoherran niin miksi hannelella olisi oikeus sinne mennä? Kun sehän olisi luontoherran eikä mikään yhteinen. Missä kohtaa laissa mainitaan tämä luontoherra joka omistaa kaikkien pihat?
      Ja miksi yleisesti luontoäitinä tunnettu taho on Hannelelle herra?

      Lainaa

    15. Hauras kesyaasi 7.9.2023 8:52
      Tulos: +100 (100 ääntä)
      "Hulluus ei näytä muuta kuin lisääntyvän" olen täysin samaa mieltä tästä asiasta Hannele.

      Lainaa

    16. Tulos: -11 (65 ääntä)
      Jumala kuitenkin oli olemassa ja sallimassa jo ennen kuin huklu ihminen keksi uskonnot.

      Lainaa

    17. Vinkeä ankka 7.9.2023 9:59
      Tulos: +74 (76 ääntä)
      Ansaittu muurahainen: Taisi löytyä oranssin kissan omistaja.
      Ja syy, miksi kissa sai tarpeekseen ja lähti kylille.

      Lainaa

    18. Retro kissa 7.9.2023 10:15
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Jaahas, paikallinen Bastetin palvoja bongattu.

      Lainaa

    19. Vakavarainen ankka 7.9.2023 10:19
      Tulos: +76 (92 ääntä)
      Kissat eivät kuulu Suomen luontoon. Aiheuttavat huomattavaa tuhoa. Kukaan luontoystävä ei pidä kissaa vapaana. Ei mulla muuta.

      Lainaa

    20. Perso matelija 7.9.2023 10:27
      Tulos: +61 (71 ääntä)
      Mimmi: Ja miksi yleisesti luontoäitinä tunnettu taho on Hannelelle herra?
      Sama kuin jotkut vastustaa naispappeja. Joillekin, jopa naisille itselleen, vain mies voi olla suurin auktoriteetti. Herra on herra, myös luontoherra.

      Lainaa

    21. Tulos: +73 (77 ääntä)
      Vakavarainen ankka: Kissat eivät kuulu Suomen luontoon. Aiheuttavat huomattavaa tuhoa. Kukaan luontoystävä ei pidä kissaa vapaana. Ei mulla muuta.
      Eikä kissanystävä. En voisi kuvitellakaan päästäväni rakasta karvakamua muiden armoille ulos, kun en tietäisi sen menemisistä. Eläinrääkkäysilmoituksen tekeminen jostain kahjosta tai vittuuntuneesta naapurista ei hirveästi lohduta enää siinä vaiheessa kun se lemmikki on joko pahasti vammautunut tai kuollut. Ei kissoja ulos valvomatta niin säästyy luonnon monimuotoisuus ja niiden kisujenkin henki.

      Lainaa

    22. Pöhlä ankerias 7.9.2023 11:19
      Tulos: +39 (121 ääntä)
      Niin ei kissa kaupungissa kuulu luontoon mutta maalla ne ovat käyttökelpoisia pihapiirissä, pitävät tuholaiset kuten hiiret loitolla. Ne saavat kulkea vapaasti sisällä ja ulkona eivätkä karkaa. Hyötyeläin. Kaupunkikissat erikseen. Osahan niistä ei edes suostu pihalle kun ovat niin sisäkissoja. Mikäs siinä, sisällä on kirjaimellisesti kissanpäivät kun saa olla lämpimässä ja ruoka tulee itsestään kuppiin 🙂.

      Lainaa

    23. jukkapalmu 7.9.2023 11:47
      Tulos: +13 (31 ääntä)
      Internetitön mato: Saanko käyttää naapurin autoa ilman lupaa, kun ei se ole sen oma vaan pankin
      Siksi kannattaa ottaa omasta pankista kulutuslaina, eli rahaa minkä voi käyttää mihin haluaa ja ostaa se auto sillä. Silloin se on heti maksettu ja sun oma. Liikennevahinkotapauksissa on paljon helpompi kun saat itte päättää mitä tehdään eikä tarvi rahoitusyhtiöltä kysellä mitään ja jos haluut vaihtaa autoa niin sekin on helpompaa kun ei ole maksuja jäljellä.

      Lainaa

    24. Esteetön maito 7.9.2023 11:58
      Tulos: -21 (31 ääntä)
      Mimmi: Ja miksi yleisesti luontoäitinä tunnettu taho on Hannelelle herra?
      Jos se on ajatellut että eihän kukaan yksinään äidiksi tule.

      Lainaa

    25. Seksikäs kumisaapas 7.9.2023 12:20
      Tulos: +39 (59 ääntä)
      Vakavarainen ankka: Kissat eivät kuulu Suomen luontoon. Aiheuttavat huomattavaa tuhoa. Kukaan luontoystävä ei pidä kissaa vapaana. Ei mulla muuta.
      Mä ajattelen samoin ihmisistä, ne ainakin pitäis kaikki lukita sisälle, koska nehän ne vasta tuhoa luonnolle aiheuttaako. Change my mind.

      Lainaa

    26. Tulos: +57 (59 ääntä)
      Hannele on hulluudessaan sekoittanut luontoäidin ja koivuniemen herran

      Lainaa

    27. Tulos: +72 (72 ääntä)
      Hannele: ” jos olisin samassa talossa asuva voisin tuoda aurinkotuolin pihallesi” …joo? Silloin se olisi sunkin piha. 🤦‍♀️

      Lainaa

    28. Tulos: +30 (30 ääntä)
      Ansaittu muurahainen: Taisi löytyä oranssin kissan omistaja.
      Tai siis palvoja. 🙇‍♀️🐈

      Lainaa

    29. Ruskea minkki 7.9.2023 13:25
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      Edelleen lämmöllä muistelen sitä naapurin kissaa, joka siunasi rotaviruksella kustuaan meidän (lue: luomakunnan) hiekkalaatikkoon. ❤️ Ei näin, ihan oikeesti.

      Lainaa

    30. Ihmiskunta 7.9.2023 14:00
      Tulos: -21 (87 ääntä)
      bleb: Eikä kissanystävä. En voisi kuvitellakaan päästäväni rakasta karvakamua muiden armoille ulos, kun en tietäisi sen menemisistä. Eläinrääkkäysilmoituksen tekeminen jostain kahjosta tai vittuuntuneesta naapurista ei hirveästi lohduta enää siinä vaiheessa kun se lemmikki on joko pahasti vammautunut tai kuollut. Ei [...]
      Tää on kyllä vähän kaksipiippuinen juttu. Kissan luonnollinen reviiri on ihan käsittämättömän iso, ja kissan keho tarvitsee monipuolista liikuntaa jota ei usein missään kerrostaloyksiössä ole. Näin tuleekin maatiaiselle jo nuorena kaiken maailman nivelvaivoja ja hampaat putoilee suusta. 
      Meillä pienellä kylällä ihan jokainen kissa on ulkokissa ja näin saa ollakin. Ne syövät myyrät, rotat ja muut tuholaiset pois pihapiiristä ja pysyvät terveinä pitkään. 14-vuotias maatiainen kirmaa ja hyppii puusta puuhun ilman mitään vaivoja, kun ystävän samanikäinen kerrostalomaatiainen tekee kuolemaa.
      Kissanystävänä olen sitä mieltä, että ulkokissa on onnellisempi ja paremminvoiva kaikin tavoin.
      Mutta ennen massiivista kaupunkilaisten antamaa alapeukkuryöpytystä ja moralisointia; olen samaa mieltä, että taajamissa ja kaupunkiolosuhteissa ei missään nimessä pitäisi pitää kissoja vapaana.

      Lainaa

    31. Tulos: -2 (54 ääntä)
      Kulmillani on ikuisuuden kulkeneet kissat vapaana, mutta nyt yhtäkkiä niistä on kauhea haloo ja omistajat ovat ruvenneet pitämään niitä sisällä ja hihnassa. Itse en ole koskaan kissaa omistanut. Siten asian syvällisemmät nyanssit ovat minulle vieraita enkä ole jaksanut asiasta vänkäämiseen osallistua. Henkilökohtaisella tasolla kuitenkin kissojen häviäminen katukuvasta harmittaa. Rotat ovat selvästi lisääntyneet ja koska myrkkyäkään ei enää myydä, saa hävitysfirmoille maksaa satasia vuodessa. Lisäksi oli mukavaa, kun patiolle tuli viereen random kissa hengailemaan. Nyyh :(

      Lainaa

    32. Vastarannan kiiski 7.9.2023 15:54
      Tulos: -11 (35 ääntä)
      Kissat ravunsyöteiksi, jotta oppivat pitämään ravuista huolta…

      Lainaa

    33. Tulos: -5 (109 ääntä)
      Pöhlä ankerias: Niin ei kissa kaupungissa kuulu luontoon mutta maalla ne ovat käyttökelpoisia pihapiirissä, pitävät tuholaiset kuten hiiret loitolla. Ne saavat kulkea vapaasti sisällä ja ulkona eivätkä karkaa. Hyötyeläin. Kaupunkikissat erikseen. Osahan niistä ei edes suostu pihalle kun ovat niin [...]
      Niin, maalla ei tunnetusti ole uhanalaisia pieneläimiä, vaan kissa syö viisaudessaan ainoastaan niitä rottia. Eikä siellä ole autoja, kissan sisäloisia, petoeläimiä, traktoreita tai ihan vaan kissavihamielisiä ihmisiä.

      Lainaa

    34. Tulos: +49 (55 ääntä)
      Ihmiskunta: Tää on kyllä vähän kaksipiippuinen juttu. Kissan luonnollinen reviiri on ihan käsittämättömän iso, ja kissan keho tarvitsee monipuolista liikuntaa jota ei usein missään kerrostaloyksiössä ole. Näin tuleekin maatiaiselle jo nuorena kaiken maailman nivelvaivoja ja hampaat putoilee suusta.  Meillä pienellä kylällä ihan [...]
      Hassusti sisäkissat kuitenkin elää tilastollisesti vuosia pidempään ja terveempinä kuin ulkokissat. Lemmikkikissojen yleisimmät sairaudet ja kuolinsyyt taitaa muutenkin liittyä munuaisvaivoihin, jotka ovat seurausta ennemmin epäsopivasta ruokavaliosta kuin liikunnan määrästä (toisaalta kissat myös ovat alttiita munuaisvaivoille yleisesti, joten hyvinkin ruokittu kissa voi vallan mainiosti sairastua vaikkapa munuaisten vajaatoimintaan). Sikäli olen samaa mieltä, että monikaan sisäkissanomistaja ei ymmärrä kissan aktiivisuuden ja liikunnan tarpeen tasoa. Hyvinhoidettu kissa ylipäätään ei ole mikään helppohoitoinen lemmikki, vaan virikkeellistämisen eteen pitää oikeasti nähdä vaivaakin. En tosin pidä sitäkään kummoisena vaivannäkönä, että avaa oven aamulla.

      Lainaa

    35. Tulos: +46 (46 ääntä)
      Hannele taitaa olla näitä jotka luulevat jokamiehenoikeuden ulottuvan myös piha-alueille. Kas kun ei ole olohuoneeseen tunkemassa aurinkotuoleineen.

      Lainaa

    36. Metallia niellyt haukka 7.9.2023 18:22
      Tulos: +48 (116 ääntä)
      just: Niin, maalla ei tunnetusti ole uhanalaisia pieneläimiä, vaan kissa syö viisaudessaan ainoastaan niitä rottia. Eikä siellä ole autoja, kissan sisäloisia, petoeläimiä, traktoreita tai ihan vaan kissavihamielisiä ihmisiä.
      Ei ainakaan siinä pihapiirissä 😁. Talo keskellä metsää/peltoa eikä se kissa kauas lähde. Autot ja traktorit on isännän/emännän/talonväen, eläimet osaa varoa ja kuskitkin pitää silmät auki. Irti ne on kanatkin pihalla. Isolle tielle on matkaa. Naapuriin näkee vain kiikareilla. Jos peto käy pihassa ja kissa ei ole sisällä niin se on elämän kiertokulkua. Saattaa silti ne kanat, lampaat jne. maistua ensiksi ketuille ja susille. Ja onhan noissa lähes aina koirat ulkona hälytysjärjestelmänä. Maalla on erilaista.

      Lainaa

    37. Hehkuva kissa 7.9.2023 18:49
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Rikoslain mukaan asukkaan yksityiskäytössä oleva piha on kotirauhan suojaama, siinä missä asuntokin. Joten ei naapuri sitä pihatuoliaan sinne voi ilman lupaa raahata.

      Lainaa

    38. Voimakas orava 7.9.2023 20:03
      Tulos: +45 (55 ääntä)
      Ihmiskunta: Tää on kyllä vähän kaksipiippuinen juttu. Kissan luonnollinen reviiri on ihan käsittämättömän iso, ja kissan keho tarvitsee monipuolista liikuntaa jota ei usein missään kerrostaloyksiössä ole. Näin tuleekin maatiaiselle jo nuorena kaiken maailman nivelvaivoja ja hampaat putoilee suusta.  Meillä pienellä kylällä ihan [...]
      Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, kun ei ymmärretä, että ei silloin ennen vanhaankaan ne kuolleet kissat olleet olemassaolostaan kertomassa (tai siis heidän ihmiset olleet, mutta tajuatte varmaan, mitä tarkoitan). Jotkut varmasti eli vanhaksi, kuten nykyisinkin elävät oli sitten kyseessä sisä- tai ulkokissa. Kuitenkin valitettavan suuri osa etenkin ulkoilevista kissoista kuolee ja kuoli silloinkin yksinään ulos ilman että ihmistä kiinnostaa paskan vertaa. Eikä ne mummot niistä kadonneista kissoista kerro, kun ei niitä kukaan muista. :/

      Lainaa

    39. Tulos: -8 (10 ääntä)
      Internetitön mato: Saanko käyttää naapurin autoa ilman lupaa, kun ei se ole sen oma vaan pankin
      Näen
      Internetitön mato: Saanko käyttää naapurin autoa ilman lupaa, kun ei se ole sen oma vaan pankin
      Muodollisesti näennäisesti pankin

      Lainaa

    40. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Internetitön mato: Saanko käyttää naapurin autoa ilman lupaa, kun ei se ole sen oma vaan pankin
      Häh? Ei se ole pankin vaan luontoherran auto. Ja luontoherralla voi olla vaikka kiire töihin, joten ei kannata käyttää lupaa kysymättä.

      Lainaa

    41. Vastarannan kiiski 9.9.2023 12:32
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Kissat ravunsyöteiksi, jotta oppivat pitämään ravuista huolta…
      Tajusitteko miinustajat edes koko pointtia? Vinkki: lauserakenne alluperäisessä viestissä, ei ne kissat…

      Lainaa

    42. Sutki biisoni 9.9.2023 14:52
      Tulos: +54 (80 ääntä)
      Voimakas orava: Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, kun ei ymmärretä, että ei silloin ennen vanhaankaan ne kuolleet kissat olleet olemassaolostaan kertomassa (tai siis heidän ihmiset olleet, mutta tajuatte varmaan, mitä tarkoitan). Jotkut varmasti eli vanhaksi, kuten nykyisinkin elävät oli sitten kyseessä sisä- tai ulkokissa. [...]
      Ja ne kissat maalla oli - ja on - vaan kissoja, maatiaisia, ei mitään kalliita rotukissoja joita suojellaan ja pidetään sisällä. Niitä tulee ja menee. Hyötylemmikki mikä vaan kuuluu maalaistaloon koirien, kanojen, kalkkunoiden, hevosten, lehmien, lampaiden, vuohien, alpakoiden jne. kanssa. Luonnon keskellä osana luontoa. Varmasti tappaa pikkulinnun ja hiiren, mutta niin tappaa pedotkin niitä samoja luonnossa. Kissojenkin pitää olla varuillaan kun ovat toisille saalis. Eikä maalla ole lasten leikkipuistoja sotkettavaksi.
      Kaupungissa sisällä pito onkin oikein ja ulkoilutus - jos ne suostuu edes ulos menemään, kaikki ei suostu - valjaissa. Kaupungissa irtokissat on vaarallisia kun siellä ei juuri muita petoja ole. Kissojen ei tarvi pelätä, ovat pyramidin huipulla. Pikkulinnut joille ei ole niin paljon vihollisia jää helposti saaliiksi. Plus kissat kusee hiekkalaatikoihin, tuhoaa istutuksia jne.

      Lainaa

    43. Rutiköyhä pingviini 9.9.2023 18:19
      Tulos: +32 (32 ääntä)
      Seksikäs kumisaapas: Mä ajattelen samoin ihmisistä, ne ainakin pitäis kaikki lukita sisälle, koska nehän ne vasta tuhoa luonnolle aiheuttaako. Change my mind.
      Samaa mieltä. Voitaisiin kokeeksi aloittaa venäläisistä. Jos ne kaikki menisivät kotiinsa lukkojen taakse niin saataisiin rauha Ukrainaan ja ihmiskunnasta tulisi pykälän verran parempi paikka.

      Lainaa

    44. Pöpipää alpakka 10.9.2023 0:41
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      bleb: Eikä kissanystävä. En voisi kuvitellakaan päästäväni rakasta karvakamua muiden armoille ulos, kun en tietäisi sen menemisistä. Eläinrääkkäysilmoituksen tekeminen jostain kahjosta tai vittuuntuneesta naapurista ei hirveästi lohduta enää siinä vaiheessa kun se lemmikki on joko pahasti vammautunut tai kuollut. Ei [...]
      Ehdottomasti olen samaa mieltä, etten päästä minun kissaa yksin ulos ku täällä kaupungilla asuu ihmisiä, jotka tekee kissoille pahaa.
      Muutaman kerran kissani on karannut kantokopasta,mutta onneks ulko-ovi oli auki ni pääs sisälle josta hänet löysin eli se talo, jossa asun ni se ulko-ovi oli auki.
      Täälläpäin aina välillä lukee lehdestä kuinka jotain kissaa on kaltoinkohdettu, vaikka ei ole ollut ulkokissa vaan päässyt vahingossa omistajalta karkaamaan, kun on lähteny kotoa ulos 

      Lainaa

    45. Pöpipää alpakka 10.9.2023 0:50
      Tulos: -3 (15 ääntä)
      Pöhlä ankerias: Niin ei kissa kaupungissa kuulu luontoon mutta maalla ne ovat käyttökelpoisia pihapiirissä, pitävät tuholaiset kuten hiiret loitolla. Ne saavat kulkea vapaasti sisällä ja ulkona eivätkä karkaa. Hyötyeläin. Kaupunkikissat erikseen. Osahan niistä ei edes suostu pihalle kun ovat niin [...]
      Kaupungilla on joidenkin kissojen mielestä liikaa vieraita ihmisiä ja liikaa koiria.
      Ihmiset eivät ymmärrä, että kissa ei välttämättä tykkää vieraista ihmisistä tai koirista tai muista kissoista lainkaan. Kaupungilla on lasisirpaleita ja kaikkea muutakin mitkä on kissoille vaarallista. 
      Maalla ei kissan kodin läheltä löydy lasinsirpaleita ja siellä harvoin vieraita ihmisiä on ni paljon lähellä kissan kotia.

      Lainaa

    46. Pöpipää alpakka 10.9.2023 0:58
      Tulos: -3 (17 ääntä)
      Metallia niellyt haukka: Ei ainakaan siinä pihapiirissä 😁. Talo keskellä metsää/peltoa eikä se kissa kauas lähde. Autot ja traktorit on isännän/emännän/talonväen, eläimet osaa varoa ja kuskitkin pitää silmät auki. Irti ne on kanatkin pihalla. Isolle tielle on matkaa. Naapuriin näkee vain kiikareilla. Jos peto käy pihassa ja kissa ei ole [...]
      Maalla ei ole lasinsiruja lähellä kissan kotia. Maalla ei ole liikaa ihmisiä. Kaupungilla kissan on vaarallista liikkua vapaana, koska liikaa on ihmisiä, jotka haluaa tehdä pahaa

      Lainaa

    47. Pöpipää alpakka 10.9.2023 1:01
      Tulos: -2 (24 ääntä)
      just: Niin, maalla ei tunnetusti ole uhanalaisia pieneläimiä, vaan kissa syö viisaudessaan ainoastaan niitä rottia. Eikä siellä ole autoja, kissan sisäloisia, petoeläimiä, traktoreita tai ihan vaan kissavihamielisiä ihmisiä.
      Maalla kissan ei tarvi kulkea rappukäytävästä ulos. Maalla kissalle voi tehdä oman "oven" jolla pääsee liikkumaan ulos ja sisälle ku haluaa ku se luukku toimii vaan kissalle

      Lainaa

    48. Tiedoton sorsa 10.9.2023 9:05
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Rutiköyhä pingviini: Samaa mieltä. Voitaisiin kokeeksi aloittaa venäläisistä. Jos ne kaikki menisivät kotiinsa lukkojen taakse niin saataisiin rauha Ukrainaan ja ihmiskunnasta tulisi pykälän verran parempi paikka.
      Just näin. Venäläiset tappaa enemmän kuin kissat ikinä.

      Lainaa

    49. Häiritsevä kilpikonna 10.9.2023 21:28
      Tulos: -32 (50 ääntä)
      Pöpipää alpakka: Maalla kissan ei tarvi kulkea rappukäytävästä ulos. Maalla kissalle voi tehdä oman "oven" jolla pääsee liikkumaan ulos ja sisälle ku haluaa ku se luukku toimii vaan kissalle
      Mitenkäs nuo lainaamassasi kommentissa mainitut uhanalaiset pikkueläimet? Vaikkapa hömötiainen?

      Lainaa

    50. Shokeeraava roska 11.9.2023 8:34
      Tulos: +29 (29 ääntä)
      Tiedoton sorsa: Just näin. Venäläiset tappaa enemmän kuin kissat ikinä.
      Pitäkää kissanne ja venäläisenne sisällä!

      Lainaa

    51. Päiväämätön pussieläin 11.9.2023 11:31
      Tulos: +49 (71 ääntä)
      Häiritsevä kilpikonna: Mitenkäs nuo lainaamassasi kommentissa mainitut uhanalaiset pikkueläimet? Vaikkapa hömötiainen?
      Jos ei edes maalla, keskellä luontoa, ole elinvoimainen niin sitten laji ei ole sovelias olemaan olemassa siellä. Jos ihmiskunta loppuisi niin jotkut eläimet pärjää ja jotkut ei. Niin se on aina ollut ja osaa lajeista ihminen ei ole nähnytkään. Se että ihminen toiminnallaan vaarantaa jotkut lajit on ongelma. Ei luonnossa ennen ihmistäkin eläneet lajit. Hömötiaisen,ja muidenkin eläinten, muroihin on pissitty ihmisen toimesta kaupungeissa mutta metsässä se on vapaa. Ihminen on tuhoamalla tuhonnut paljon lajeja ja niiden elinympäristöjä 😠

      Lainaa

    52. tiedehenkilö 12.9.2023 15:27
      Tulos: -3 (11 ääntä)
      Akrasia: Jumala kuitenkin oli olemassa ja sallimassa jo ennen kuin huklu ihminen keksi uskonnot.
      Voisitko konkreettisesti todistaa että Jumala on olemassa? Odotamme innolla todistustasi ja vastukseksi EI RIITÄ että Raamattu niin sanoo.

      Lainaa

    53. Suomalainen 12.9.2023 16:06
      Tulos: -6 (10 ääntä)
      Olisi kiva nähdä joskus punainen kissa. Tietääkseni sellaisia ei ole olemassa.

      Lainaa

    54. Työteliäs flamingo 12.9.2023 19:38
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Internetitön mato: Saanko käyttää naapurin autoa ilman lupaa, kun ei se ole sen oma vaan pankin
      Rahoitusyhtiön, rakas lapsi. Ei autoja juurikaan pankkilainalla ostella.

      Lainaa

    55. Vaatelias tonttu 15.9.2023 16:24
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Tuli eräs Psyk..anteeksi Näkkäläjärvi mieleen..minä kadun. Sellainen henkilö ei kadu,korkeintaan esittää katuvansa.

      Lainaa

    56. Särötön hedelmä 26.9.2023 12:32
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Huhhuh, näistä feissarimokista kyllä huomaa hienosti, miten paljon ja mitä erilaisempia älvänöitä se leipä elättääkin.

      Lainaa

    57. Kielevä alpakka 28.9.2023 8:24
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      just: Niin, maalla ei tunnetusti ole uhanalaisia pieneläimiä, vaan kissa syö viisaudessaan ainoastaan niitä rottia. Eikä siellä ole autoja, kissan sisäloisia, petoeläimiä, traktoreita tai ihan vaan kissavihamielisiä ihmisiä.
      Jos joku eläin on uhanalainen, niin miten just aina joku ulkoileva kissa löytää ja tappaa sen? Ite en löydä vaikka kuinka kuljen luonnossa ettimässä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: irtokissat, karannut, kissat, kuva, oma piha, omistusasunto, piha