Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 37

Maaseudun tulevaisuus: Jopa heteronaisten annetaan nykyään ajaa sähkörekkaa.
Uutiskatsaus, osa 37

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 67 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Albiino valas 19.9.2023 0:38
      Tulos: +542 (562 ääntä)
      Vaikka olen keski-ikäinen setämies niin en lähtisi kyseenalaistamaan ammattikuskin pätevyyttä, sukupuolesta riippumatta. Kakkoseksi jäisin yhdistelmän peruutuskisassa. Ikäni, sukupuoleni ja suuntautumiseni ei rekkaa aja montaa metriä. Käyttövoimana sähkö on joka tapauksessa suuntaus mihin mennään. Diesel-Jormat kuolevat sukupuuttoon ennemmin tai myöhemmin. Ciia on tulevaisuutta!

      Lainaa

    2. Tahdikas herkkuruoka 19.9.2023 0:38
      Tulos: -88 (182 ääntä)
      On kyllä typerä ja kallis häkkyrä ja joku senkin onnistuu vielä ylittämään. Olisivat voineet siirtää samalla hinnalla tai jopa halvemmalla sen patsaan esim. Ateneumin aulaan ja valaa kopion tilalle, kuten on ehdotettu. Ei se minusta niin kamala ole että kaupunkilaiset juhlatuulella ottavat tilan haltuun, vaikka itse en ikinä siellä riekkuisikaan. Parempi että arvokas patsas suojataan ihmisiltä ja säältä.

      Lainaa

    3. Tahdikas herkkuruoka 19.9.2023 0:49
      Tulos: +157 (193 ääntä)
      Sitä kyllä ihmettelen, miten ihmiset luulevat suojahäkkiä kokoaikaiseksi "koristukseksi". Ei tullut minulle mieleenkään. Toki myös luin Ylen uutisen, toisin kuin he.

      Lainaa

    4. Lukutaidoton hiiri 19.9.2023 0:57
      Tulos: +181 (191 ääntä)
      Albiino valas: Vaikka olen keski-ikäinen setämies niin en lähtisi kyseenalaistamaan ammattikuskin pätevyyttä, sukupuolesta riippumatta. Kakkoseksi jäisin yhdistelmän peruutuskisassa. Ikäni, sukupuoleni ja suuntautumiseni ei rekkaa aja montaa metriä. Käyttövoimana sähkö on joka tapauksessa suuntaus mihin [...]
      Palaa ne

      Lainaa

    5. Neuloutuva sohvaperuna 19.9.2023 1:05
      Tulos: +205 (213 ääntä)
      Siis tuli ihan semmoinen olo kuin olisin saamassa aivoinfarktin tämän päivän mokia lukiessa, en ymmärtänyt varmaan puoliakaan mokailijoiden ajatuksenjuoksusta

      Lainaa

    6. Voijeesus ja margariinimaria 19.9.2023 1:17
      Tulos: +118 (120 ääntä)
      Maukan dialyysit.

      Lainaa

    7. jukkapalmu 19.9.2023 2:19
      Tulos: -269 (309 ääntä)
      Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.

      Lainaa

    8. Tulvaton orava 19.9.2023 2:22
      Tulos: +106 (112 ääntä)
      Asta ja Ville lienee sellaisia sähköallergisia? Oireena aiheuttaa pakottavaa tarvetta öyhöttää.

      Lainaa

    9. Sekoitettu kani 19.9.2023 6:47
      Tulos: +133 (145 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Yllättyneet nostavat käden ylös.

      Lainaa

    10. Säännötön herne 19.9.2023 7:47
      Tulos: +99 (101 ääntä)
      Voijeesus ja margariinimaria: Maukan dialyysit.
      Egsä daijuu??

      Lainaa

    11. Särmikäs joutsen 19.9.2023 7:49
      Tulos: +294 (318 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Mikäänhän ei ole totta mitä ei ole henkilökohtaisesti kokenut. Näinhän se toimii. Varsinkin jos edustaa sukupuolta joka ei näitä juttuja kohtaa. Kumma myös kun jokainen nainen on itse tai vähintään tietää jonkun joka on raiskattu/käytetty seksuaalisesti hyväksi/ ahdisteltu /vähätelty, mutta yksikään mies ei koskaan tiedä yhtään tekijää omista piireistään tai tutuistaan. Eihän niitä sitten voi olla olemassakaan. Kertoo paljon.

      Lainaa

    12. Tulos: +136 (150 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      No etkö just tuossa mokassa todistanut tämän? Siinähän nimenomaan onnistuttiin parjaamaan ilmeisesti seksuaalinen suuntautuminen, naisrekkakuski sekä sähköautot muutamassa kommentissa?

      Lainaa

    13. Tulos: +188 (198 ääntä)
      Tero on niin lähellä osua naulan kantaan. Ne seksi_asiat nimenomaan ovat yksityisasia, ja siten ne saa itse ottaa esille mikäli niin tahtoo. Kuitenkin jo heti otsikossa lukee että Ciian seksuaalisuutta on kyseenalaistettu, mikä on todella tunkeilevaa ammatin perusteella. Lisäksi minusta on outoa "ihmetellä" jonkun sukupuolen edustajaa ammatissa, sillä harvemmin työtä tehdään sillä alapään varustuksella. Aika moni miesvaltainen ala on olemassa kun naisia ei joko ole päästetty sinne tai heidät ajetaan sieltä häirinnällä pois, ja naisvaltaiset alat ovat olemassa kun miehiä ei huvita tehdä niitä. Tälleen kärjistetysti ja mutkat suoriksi. Mutta onneksi löpö ei pala.

      Lainaa

    14. totuuden_torvi 19.9.2023 8:48
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Albiino valas: Vaikka olen keski-ikäinen setämies niin en lähtisi kyseenalaistamaan ammattikuskin pätevyyttä, sukupuolesta riippumatta. Kakkoseksi jäisin yhdistelmän peruutuskisassa. Ikäni, sukupuoleni ja suuntautumiseni ei rekkaa aja montaa metriä. Käyttövoimana sähkö on joka tapauksessa suuntaus mihin [...]
      Samaa mieltä ensimmäisestä osasta, mutta rekkaliikenteen sähköistymisessä on varmasti paljon haasteita. En ole lukenut pitkään aikaan, millaisia matkoja nykyiset sähkökuorma-autot pystyvät kerralla kulkemaan, mutta ainakin aiemmin se ei ollut montaa sataa kilometriä, mikä ei toimi lepoaikalain vuoksi. Jotta bisnes on kannattavaa, päivässä pitää pystyä ajamaan pitkiä matkoja.
      Todennäköisesti tuo matkahomma paranee tulevaisuudessa, mutta jos silloinkin akut painavat edelleen noin 8000 kiloa, se pitää huomioida auton kokonaispainossa ja on suoraan pois sallitusta rahdin painosta. Kun rahtia on liian vähän, homma on taas kannattamatonta. Painaa ne dieseltankitkin joku 1000 kiloa, mutta se on vähän verrattuna akkujen panoon.

      Lainaa

    15. Rockositio 19.9.2023 8:51
      Tulos: +32 (38 ääntä)
      Albiino valas: Vaikka olen keski-ikäinen setämies niin en lähtisi kyseenalaistamaan ammattikuskin pätevyyttä, sukupuolesta riippumatta. Kakkoseksi jäisin yhdistelmän peruutuskisassa. Ikäni, sukupuoleni ja suuntautumiseni ei rekkaa aja montaa metriä. Käyttövoimana sähkö on joka tapauksessa suuntaus mihin [...]
      Eka kommentti pisti hiukan hymyiyttämään
      än. Hiukan hyppien luettu hänen osalta tuo juttu rekka, nainen, sksuaalisuus. Selvä sänkyhommista ihan selvästi kyse, paheksun.
      Uskon kans lujasti siihen että se ajoneuvo menee sinne minne pitääkin olipa kuskilla jalkojenvälissä millaiset vehkeet hyvänsä niin ei juuri tule kiinnitetyä huomiotakaan kuka mitäkin autoa ajaa. Helsingissä saisi jatkuvasti miettiä moista tyhjänpäiväisyyttä. Pääasiahan on että se auto pysyy tiellä sääntöjä noudattaen.
      Olen ehtinyt istumaan yhtälailla huonon mies- kuin naiskuskinkin kyydissä ja silloinkin se on se ja sama kuka sitä autoa kuljettaa koska se pitäisi olla joku muu.

      Lainaa

    16. Tulos: -26 (38 ääntä)
      Särmikäs joutsen: Mikäänhän ei ole totta mitä ei ole henkilökohtaisesti kokenut. Näinhän se toimii. Varsinkin jos edustaa sukupuolta joka ei näitä juttuja kohtaa. Kumma myös kun jokainen nainen on itse tai vähintään tietää jonkun joka on raiskattu/käytetty seksuaalisesti hyväksi/ ahdisteltu /vähätelty, mutta yksikään mies ei koskaan [...]
      Onneksi tavara liikkuu ei tarvitse kykyä ymmärtää ja ajatella eksistentiaalisia ajatuksia, nimittäin näitä Ciian kaltaisia ummehtuneita normeja rikkovia on vielä niin vähän etteivät riittäisi korvaamaan näitä reisiläskien ja penkin välissä litistyvillä kuveksen kuvatuksilla ajattelevia käveleviä umpisuolia.

      Lainaa

    17. Valvomaton vesinokkaeläin 19.9.2023 9:02
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Asta on kyllä aina sellainen internetin ilopilleri, oli oikeassa ketjussa tai ei ❤️

      Lainaa

    18. Juotu kultakala 19.9.2023 9:14
      Tulos: -26 (60 ääntä)
      Ciia on hot 😳

      Lainaa

    19. Pöytäkoristeeksi liian ruma kotieläin 19.9.2023 9:15
      Tulos: +186 (190 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Itse en ole nähnyt ikinä karhua, murhaa, enkä yhtäkään kuninkaallista. Pystyn kuitenkin ymmärtämään, että nämä asiat on silti olemassa. Miesvaltaisella alalla työskentelevänä naisena voin antaa pari selitystä sille, miksi et ole tätä päässyt todistamaan. 
      Eka on se, että nämä idioottimaisuudet lauotaan yleensä kahden kesken. Silloin ei synny riskiä siitä, että joku tilanteen huomaa ja siihen puuttuu, tai ei ainakaan usko, jos nainen näin kertoo tapahtuneen. Kun näitä joskus livahtaa isommassa ryhmässä ulos jonkun suusta, on tavallaan vieläkin hankalammassa tilanteessa, kun itse on ainoa, joka ei naura "hauskalle vitsille", ja on viisi ukkoa todistamassa, että vitsihän se oli ja kaikilla oli kivaa. Se yksi mies, joka ei nauranut vaan oli lähes yhtä kiusaantunut kuin nainenkin, ei myöskään aio tehdä asialle mitään, vaan selittelee asian itselleen parhain päin, kun nuo kaverit nyt on tuollaisia ja hyviä tyyppejä ne on oikeasti. 
      Voin lyödä pääni vetoa, että olet itsekin ollut tällaisessa tilanteessa mukana tyhjännauramassa työurasi aikana, ja vaikka joku sen tilanteen sulle nyt purkaisi kohta kohdalta ja kertoisi mikä meni vihkoon, et varmaan näkisi siinä vieläkään yhtään epäkohtaa.

      Lainaa

    20. Räkäpää 19.9.2023 9:37
      Tulos: +127 (127 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      En minäkään, mutta voi johtua siitä etten ole rekkaa ajava nainen. Mistä minä tietäisin mitä heille kuuluu tai miten heille puhutaan tai heitä kohdellaan kun en ole heidän kanssaan edes samassa paikkaa ammattiasioista enkä puhu kenenkään työasioista vapaa-ajalla? Se ettei jotain tapahdu sinun läsnäollessasi ei tarkoita ettei sitä tapahdu ja se ettet huomaa jotain asiaa ei tarkoita ettei sitä tapahdu sinun läsnäollessasi.

      Lainaa

    21. Tulos: +38 (40 ääntä)
      Eivät nämä kommentoijat olisi vaivautuneet lukemaan jutusta että suoja on vain tilapäinen vaikka se olisi siellä mainittukin. Ja sitäpaitsi, eikös sen pitänytkään olla niin että patsaita tulee ja menee mutta mestaruus pysyy? Vai? =)

      Lainaa

    22. Jorma Ralli-Kukkula 19.9.2023 10:12
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      Ensimmäistä kertaa näen että joku käyttää sanaa "daiju" verbinä.

      Lainaa

    23. Työtätekevä norsu 19.9.2023 10:46
      Tulos: +114 (114 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Mä näen sen omassa työssäni. Kun pihaan ajaa naisrekkakuski niin kummasti on tehtaan ukot pihalla ihmettelemässä. Samaten itse trukkia ajavana naisena huomaan jopa joidenkin rekkakuskien ihmettelevän naispuolista trukkikuskia.

      Lainaa

    24. Ponne Jarkka 19.9.2023 10:52
      Tulos: +18 (34 ääntä)
      Juotu kultakala: Ciia on hot 😳
      Ciian sisco Canna on wielä hotimpi!

      Lainaa

    25. Maksuunpantu maahinen 19.9.2023 11:20
      Tulos: +101 (101 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Juurihan sä luit sitä ihmettelyä eli olet siihen törmännyt

      Lainaa

    26. It's a deal 19.9.2023 11:34
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Tulvaton orava: Asta ja Ville lienee sellaisia sähköallergisia? Oireena aiheuttaa pakottavaa tarvetta öyhöttää.
      Auton käyttövoimasta väittely on aloitettu 1800-luvulla, ja jatkuu edelleen. Katso mikä tahansa uutinen jonkun vaihtoehdon halpenemisesta tai kallistumisesta. Kommenteissa ilkutaan niitä, joita asia haittaa ja kehutaan sitä omaa valintaa.
      Olen erittäin tunteikas ihminen, mutta tunnekuohuja ei ikinä herätä naapurini auton moottori tai puhelinmerkin valinta. Siihen vaaditaan todellinen yliherkkyys.

      Lainaa

    27. Itseasiassa 19.9.2023 11:39
      Tulos: +102 (102 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Oon joskus täällä kertonut olleeni raksalla mestarina, mua ihmeteltiin usein kovaan ääneen koska olen nainen. Ja niin ihmeteltiin myös mun kuorma-autokuskia, myös koska on nainen. Näitä urpojs kyllä löytyi niin tavallisista ohikulkijoista kun raksatyöntekijöistä. Joten jos sä et ole kuullut, et välttämättä ole osunut paikalle tai et vain tunnista sitä ihmettelyä. Mutta jos joku tällaista kertoo, ei kannata vähätellä. Se on yksi alustamisen muoto ja olet sitä paitsi väärässä.

      Lainaa

    28. It's a deal 19.9.2023 11:39
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Voijeesus ja margariinimaria: Maukan dialyysit.
      Meni täysin ohi, kun jo ekan sanan jälkeen aivot siirtyivät autopilotille valmistautuen mouhoamiseen. "Joo joo siinä luki varmaan diagnoosi tai analyysi, voidaanko siirtyä eteenpäin?"

      Lainaa

    29. Itseasiassa 19.9.2023 11:49
      Tulos: +40 (40 ääntä)
      totuuden_torvi: Samaa mieltä ensimmäisestä osasta, mutta rekkaliikenteen sähköistymisessä on varmasti paljon haasteita. En ole lukenut pitkään aikaan, millaisia matkoja nykyiset sähkökuorma-autot pystyvät kerralla kulkemaan, mutta ainakin aiemmin se ei ollut montaa sataa kilometriä, mikä ei toimi lepoaikalain vuoksi. Jotta bisnes on [...]
      Ne sähkörekat ajaa usein lyhyempiä reittejä tai paikallisesti. Yleensä esim. kauppojen tuotteet kuskataan jostain pääkaupunkiseudulta ja puretaan välivarastoihin, sieltä sitten joku poimii niitä ja toimittaa montaa eri sorttia kauppoihin. Muistaakseni tällä hetkellä kantama on 200–300 kilometriä, joten ei sillä aja Vantaalta Inariin, mutta pidemmän lenkin ajaa kuitenkin. Akkuteknologiat kasvavat nyt vauhdilla, joten nuo kantamat venyvät kyllä, samoin kun latausajat pikkuhiljaa pienenevät.

      Lainaa

    30. Tulos: +62 (66 ääntä)
      Särmikäs joutsen: Mikäänhän ei ole totta mitä ei ole henkilökohtaisesti kokenut. Näinhän se toimii. Varsinkin jos edustaa sukupuolta joka ei näitä juttuja kohtaa. Kumma myös kun jokainen nainen on itse tai vähintään tietää jonkun joka on raiskattu/käytetty seksuaalisesti hyväksi/ ahdisteltu /vähätelty, mutta yksikään mies ei koskaan [...]
        Nojaa, voin sanoa että naisrekkakuskeja selvästi ihmetellään: joku on tehnyt Ciiasta jutunkin. Miesrekkakuskista ei tehtäisi. Lehdenkin mielestä jotain uutisarvoista on tekeillä.(Itse olisin ajatellut, ettei naisrekkakuski ole 2023 uutinen. Nuoria naisia epäilemättä häiritään kaiken aikaa, Hesari kirjoitti juuri jutun jossa muutama kirjoitti ylös päivän aikana kohtaamaansa häirintää, yksikin sai kuunnella kamalia törkeyksiä vaikka oli kioskin kassa. Niin että ei ammatinvalinnalla voi häirinnältä suojautua, paitsi jos onnistuu ryhtymään ammattierakoksi). 
        On totta, että jokainen nainen tuntee jonkun, jota on vähintäänkin häiritty ellei pahempaa. Ja on luultavasti ollut itsekin häirinnän kohde. En silti pitäisi outona, ettei tunne tekijää: en minäkään halua tuntea ihmisiä, jotka sellaista tekevät, siivoan heidät tuttavapiiristäni, ja välttelen työpaikkoja joissa on ikävä ilmapiiri.  Ainoa häiritsijä, jonka tunnen on sukulaiseni, sukulaisuudelle kun ei mitään voi, mutta yritän vältellä häntä. (Olen jo selittänyt, että ei ole sopivaa kommentoida nuorten naisten ulkomuotoa seksuaalissävyttteisesti, yksityiskohtaisesti, ja TODELLA KOVAAN ÄÄNEEN, mutta ei mennyt perille). 

      Lainaa

    31. Tulos: +86 (86 ääntä)
      Pöytäkoristeeksi liian ruma kotieläin: Itse en ole nähnyt ikinä karhua, murhaa, enkä yhtäkään kuninkaallista. Pystyn kuitenkin ymmärtämään, että nämä asiat on silti olemassa. Miesvaltaisella alalla työskentelevänä naisena voin antaa pari selitystä sille, miksi et ole tätä päässyt todistamaan.  Eka on se, että nämä idioottimaisuudet lauotaan yleensä kahden [...]
      Mä oon myös miesvaltaisella alalla ja allekirjoitan nää kokemukset. Ei sitä vähättelyä tai ahdistelua tehdä silloin kun muut miehet on näkemässä. Ei työpaikalla eikä myöskään ”siviilissä”.

      Lainaa

    32. Tulos: +55 (55 ääntä)
      Saas nähdä kiipeileekö känniläiset sit tota teräshäkkiä ylös kun seuraavat kisat voitetaan 🤔

      Lainaa

    33. Intiimi peura 19.9.2023 13:44
      Tulos: +29 (41 ääntä)
      "Kiia" vai "Siia"?

      Lainaa

    34. Puolisuppea menninkäinen 19.9.2023 13:49
      Tulos: +20 (34 ääntä)
      Jorma Ralli-Kukkula: Ensimmäistä kertaa näen että joku käyttää sanaa "daiju" verbinä.
      Käytti väärää sanaa. Daijaa olisi ollut oikein. Daiju = tyhmä, daijata = tajuta.

      Lainaa

    35. totuuden_torvi 19.9.2023 14:32
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Itseasiassa: Ne sähkörekat ajaa usein lyhyempiä reittejä tai paikallisesti. Yleensä esim. kauppojen tuotteet kuskataan jostain pääkaupunkiseudulta ja puretaan välivarastoihin, sieltä sitten joku poimii niitä ja toimittaa montaa eri sorttia kauppoihin. Muistaakseni tällä hetkellä kantama on 200–300 kilometriä, joten ei sillä aja [...]
      Kyllä. Itsekin ajattelin, että paikallisajoissa varmaan toimii vaikka tuommoinen reilu parisataa kilometriä tulee yllättävän nopeasti täyteen taajamassakin. Ajaahan moni paikallisbussikin sähköllä. Latausaika ratkaisee paljon.

      Lainaa

    36. totuuden_torvi 19.9.2023 14:34
      Tulos: +31 (35 ääntä)
      Laura: Saas nähdä kiipeileekö känniläiset sit tota teräshäkkiä ylös kun seuraavat kisat voitetaan 🤔
      On turhan hyvät jalan- ja kädensijat, jos tuollaisena toteutetaan. Eikö kannattaisi ottaa pois aika montakin poikittaista rautaa niin vaikeuttaisi kiikkumista melko paljon.

      Lainaa

    37. Tulos: +55 (55 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Käännös: "En usko että mitään mitä en ole itse nähnyt on olemassa."

      Lainaa

    38. Tulos: +49 (51 ääntä)
      Puolisuppea menninkäinen: Käytti väärää sanaa. Daijaa olisi ollut oikein. Daiju = tyhmä, daijata = tajuta.
      Eikös sen pitäisi olla snaijata?

      Lainaa

    39. Retro stalkkeri 19.9.2023 14:43
      Tulos: +91 (95 ääntä)
      Laura: Mä oon myös miesvaltaisella alalla ja allekirjoitan nää kokemukset. Ei sitä vähättelyä tai ahdistelua tehdä silloin kun muut miehet on näkemässä. Ei työpaikalla eikä myöskään ”siviilissä”.
      Ei, eivätkä naiset uskalla kertoa. Kun olin miesvaltaisella alalla, ja sain pyytämättä ja yllättäen kikkelikuvan paljon korkeammassa asemassa olevalta perheelliseltä mieheltä, teeskentelin huvittunutta. Hihiteltiin kuvalle parin lähimmän työkaverin kanssa.
      Tämä mies olisi joutunut ongelmiin jos olisin ilmoittanut asiasta, mutta niin olisin varmasti minäkin. Olisin saanut joko kevytkenkäisen maineen, tai sitten tiukkapipoisen nipottajan. Juoruajasta riippuen. 
      Todellisuudessa koin oloni loukatuksi ja häpäistyksi. Aloin miettiä omaa käytöstäni, olinko jotenkin antanut ymmärtää, että haluaisin tällaisen kuvan. Koin asian myös vallankäytöksi: sinun on pakko katsoa tätä vaikka et haluaisi. Etkä uskalla tehdä mitään. 
      Olen varma että tyyppi on lähetellyt kuviaan monelle muullekin. Eikä kukaan ole uskaltanut ilmoittaa, sillä hiljakkoin kuulin, että kyseinen mies on nimitetty vielä korkeampaan asemaan. 

      Lainaa

    40. Avautuva salaatti 19.9.2023 15:28
      Tulos: +67 (71 ääntä)
      Tero: eikö tällaiset seksi asiat ole yksityis-asioita? Myös Terot: Akka rekan ratissa? Täytyy olla vähintään lespo!!

      Lainaa

    41. Pöytäkoristeeksi liian ruma kotieläin 19.9.2023 15:34
      Tulos: +92 (94 ääntä)
      Retro stalkkeri: Ei, eivätkä naiset uskalla kertoa. Kun olin miesvaltaisella alalla, ja sain pyytämättä ja yllättäen kikkelikuvan paljon korkeammassa asemassa olevalta perheelliseltä mieheltä, teeskentelin huvittunutta. Hihiteltiin kuvalle parin lähimmän työkaverin kanssa. Tämä mies olisi joutunut ongelmiin jos olisin ilmoittanut [...]
      Mä uskalsin kerran sanoa. Tilaajan valtavalla työmaalla oli niin eläimellinen meno, että pariin otteeseen joku siellä väkijoukossa jopa tarttui musta kiinni. Ärtyneenä avauduin asiasta meidän HSE-henkilölle, joka hyvää tarkoittaen vei asian eteenpäin, mutta eihän hän hoksannut, että minä olen meidän firman ainoa naistyöntekijä - eli kaikki arvasivat heti, kuka asiasta on valittanut. 
      Samana päivänä lähti postia isolla jakelulla kaikille urakoitsijoille, missä minut oli NIMELTÄ MAINITTU, että minua on ahdisteltu, ei saa ahdistella, ja keskustelkaa asiasta työntekijöiden kanssa. Oma toimari sai asiasta kuulla sitten tämän sähköpostijakelun myötä, ja soitti minulle muistuttaakseen, ettei yritys oikein kaipaisi huonoa julkisuutta, vaikka julkisuus minusta varmasti mukavaa onkin. Meidän HSE-henkilö (myös mies) oli ainoa, joka asiaa pahoitteli, hän ihan tosissaan uskoi olevansa avuksi.
      Opinpahan ainakin kerrasta ettei kannata, ikinä ei ole hävettänyt yhtä paljon, ja ainoa kerta kun olen itkenyt töissä (salaa).

      Lainaa

    42. Tulos: +33 (35 ääntä)
      Sähkörekka lähtee, sähkörekka palaa.

      Lainaa

    43. Päähineetön seepra 19.9.2023 16:48
      Tulos: +27 (35 ääntä)
      Eri myyrä: Sähkörekka lähtee, sähkörekka palaa.
      Palaa latauspisteelle ajon päätteeksi.

      Lainaa

    44. Rahkeeton vesimeloni 19.9.2023 17:15
      Tulos: +42 (44 ääntä)
      totuuden_torvi: On turhan hyvät jalan- ja kädensijat, jos tuollaisena toteutetaan. Eikö kannattaisi ottaa pois aika montakin poikittaista rautaa niin vaikeuttaisi kiikkumista melko paljon.
      Kevyt sähköistys vielä häkkiin, niin saa Manta poseerata rauhassa.

      Lainaa

    45. Kuivuva fretti 19.9.2023 17:24
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Kivi:   Nojaa, voin sanoa että naisrekkakuskeja selvästi ihmetellään: joku on tehnyt Ciiasta jutunkin. Miesrekkakuskista ei tehtäisi. Lehdenkin mielestä jotain uutisarvoista on tekeillä.(Itse olisin ajatellut, ettei naisrekkakuski ole 2023 uutinen. Nuoria naisia epäilemättä häiritään kaiken aikaa, Hesari kirjoitti juuri [...]
      Mutta tässä kohtaa tuntisit sen entisen kaverin jonka kanssa et enää halua olla tekemisissä. Nyt et tiedä ketään. Kukaan mies ei koskaan tiedä. Tai jos jotain tapahtuukin se oli kännissä ja läpällä ja Tuukka on hyvä jätkä sille pitää antaa anteeksi! Nytkin paljastui taas Youtuben maailmasta tunnettu miesporukka joka oli ollut hiljaa vaikka tiesivät yhden seksuaalisesti hyväksikäyttäneen naispuoleista kolleegaa. Mutkun se on muuten hyvä tyyppi ja tää meiän Youtube-show menisi pilalle nii ollaan shh shh. Moni ei lemppaa näitä kavereita ja inttää miten hyviä tyyppejä ne on ja ei niien elämä saa mennä pilalle hassuttelusta.

      Lainaa

    46. Kenkku ampiainen 19.9.2023 17:50
      Tulos: +71 (73 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Tätä samaa puolustusta käytetään kommenteissa, joissa väitetään, ettei rasismia Suomessa ole olemassa; "en ole ikinä kuullutkaan rasistista huutelua!". No, et ehkä, Taukki, olekaan kuullut valkoihoisena suomalaisena. Kokeilepa vaihtaa väriä viikoksi tai kahdeksi.

      Lainaa

    47. Hemmoteltu viikuna 19.9.2023 19:41
      Tulos: +76 (78 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      "En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut", hän kommentoi tekstiä, jossa mollataan naispuolista kuskia. Mistäköhän voisi johtua, ettet ole sitä koskaan kuullut? Ei sellaista kuule, miltä sulkee korvansa.

      Lainaa

    48. Yököttävä kultakala 19.9.2023 20:05
      Tulos: +51 (53 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Tästä kommentista tulee mieleen valkoinen kantasuomalainen pers-suomalaisten edustaja Savon Sanomissa väittämässä maahanmuuttajalle että Pohjois-Savossa ja Kuopiossa varsinkaan ei ole rasismia, kun hän ei ole siitä kuullut tai sitä nähnyt.
      En ehkä itse uskaltaisi mennä väittämään että se mitä joku ihminen on kokenut tai kokee ei ole totta vain siksi etten minä itse ole sitä kokenut tai siitä kuullut, varsinkaan jos sukupuoleni tai etnisyyteni on ns. valtavirtaa eikä siltä pohjalta kukaan voi kyseenalaistaa pätevyyttäni tai käyttäytyä rasistisesti minua kohtaan.

      Lainaa

    49. Työteliäs flamingo 19.9.2023 20:37
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Tahdikas herkkuruoka: On kyllä typerä ja kallis häkkyrä ja joku senkin onnistuu vielä ylittämään. Olisivat voineet siirtää samalla hinnalla tai jopa halvemmalla sen patsaan esim. Ateneumin aulaan ja valaa kopion tilalle, kuten on ehdotettu. Ei se minusta niin kamala ole että kaupunkilaiset juhlatuulella ottavat [...]
      Haluaisin nähdä sun laskelmat kustannuksista.

      Lainaa

    50. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Sähkörekka palaa latauspaikalle.

      Lainaa

    51. Tulos: +30 (34 ääntä)
      piupali: No etkö just tuossa mokassa todistanut tämän? Siinähän nimenomaan onnistuttiin parjaamaan ilmeisesti seksuaalinen suuntautuminen, naisrekkakuski sekä sähköautot muutamassa kommentissa?
      Jukallahan on tunnetusti taito sivuuttaa ikävät totuudet asioista aika usein ja luoda itselleen otollinen totuus. Ainakin niin olen huomannut näiden vuosien aikana mitä hänen kommentointiaan on seurannut. Välillä hyviä letkautuksia mutta usein myös näitä mitkä aiheuttaa mitävittua fiiliksen. Toivon aina että hän ottaisi näistä vastakommenteista koppia ja kehittyisi ihmisenä mutta pahalta näyttää tämänkin jutun perusteella.

      Lainaa

    52. Mäntylahti-Piiras 20.9.2023 1:45
      Tulos: +3 (21 ääntä)
      Ciian vanhemmat ja maistraatin viranhaltijat kieltoon jos nimi on vanhempien antama eikä itse aikuisena muutettu, jos tämä jälkimmäinen niin sitten Ciia ja Digi- ja väestötietoviraston viranhaltijat kieltoon.

      Lainaa

    53. Haavoittuva vadelma 20.9.2023 7:42
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Avautuva salaatti: Tero: eikö tällaiset seksi asiat ole yksityis-asioita? Myös Terot: Akka rekan ratissa? Täytyy olla vähintään lespo!!
      Eri Terot, tosin.

      Lainaa

    54. Horjahtava susi 20.9.2023 10:26
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Toj Karin: Onneksi tavara liikkuu ei tarvitse kykyä ymmärtää ja ajatella eksistentiaalisia ajatuksia, nimittäin näitä Ciian kaltaisia ummehtuneita normeja rikkovia on vielä niin vähän etteivät riittäisi korvaamaan näitä reisiläskien ja penkin välissä litistyvillä kuveksen kuvatuksilla ajattelevia käveleviä umpisuolia.
      Siis että mitä?

      Lainaa

    55. Norja kurkku 20.9.2023 10:41
      Tulos: +50 (50 ääntä)
      Pöytäkoristeeksi liian ruma kotieläin: Mä uskalsin kerran sanoa. Tilaajan valtavalla työmaalla oli niin eläimellinen meno, että pariin otteeseen joku siellä väkijoukossa jopa tarttui musta kiinni. Ärtyneenä avauduin asiasta meidän HSE-henkilölle, joka hyvää tarkoittaen vei asian eteenpäin, mutta eihän hän hoksannut, että minä olen meidän firman ainoa [...]
      Aivan kamalaa :'( Ehkä hirveintä vielä tuo "tykkäät kuitenkin tästä julkisuudesta", niinkuin se olis joku tavoite joka on saavutettu. Jes, koko firma vihaa mua, mut tietävätpähän kuka mä oon!  Hyi hitto. On muutenkin t o d e l l a vaikeeta uskaltaa mennä sanomaan asiasta tommosessa ympäristössä ja sit kohtelu on pahimman luokan vähättelyä vielä lisää.

      Lainaa

    56. Täysi peruna 20.9.2023 10:48
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Olet siis ollut itse sitä mollaavaa porukkaa. Hyvin vedetty taas.

      Lainaa

    57. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Horjahtava susi: Siis että mitä?
      Sitä että onneksi rekan kuljettaminen on kuitenkin sen verran helppoa että Villen, Teron ja Jonin kaltaiset naisista ahdistuvat järkijätötkin kykenee siihen hommaan. Muuten yhteiskunta pysähtyisi.

      Lainaa

    58. Jokapaikan Raivomarsu ääriöyhö 20.9.2023 13:30
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Toivottavasti Joni joutuu tällä viikolla koko ajan ennakkoluultavaksi joka vitun asiassa.

      Lainaa

    59. Miehittämätön haisunäätä 20.9.2023 13:50
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Norja kurkku: Aivan kamalaa 😢 Ehkä hirveintä vielä tuo "tykkäät kuitenkin tästä julkisuudesta", niinkuin se olis joku tavoite joka on saavutettu. Jes, koko firma vihaa mua, mut tietävätpähän kuka mä oon!  Hyi hitto. On muutenkin t o d e l l a vaikeeta uskaltaa mennä sanomaan asiasta tommosessa ympäristössä ja sit kohtelu on pahimman luokan vähättelyä vielä lisää.
      Siis kaikkien naisten ultimate goalhan on saada huomiota hinnalla millä hyvänsä 😍 #sarkasmi

      Lainaa

    60. Saatanan vajaaälyinen lehmä 20.9.2023 16:20
      Tulos: -6 (8 ääntä)
      Kiitos, Asta, Ville, Tero, ja Soili.

      Lainaa

    61. Hintelä kyyhky 20.9.2023 18:09
      Tulos: -21 (25 ääntä)
      Särmikäs joutsen: Mikäänhän ei ole totta mitä ei ole henkilökohtaisesti kokenut. Näinhän se toimii. Varsinkin jos edustaa sukupuolta joka ei näitä juttuja kohtaa. Kumma myös kun jokainen nainen on itse tai vähintään tietää jonkun joka on raiskattu/käytetty seksuaalisesti hyväksi/ ahdisteltu /vähätelty, mutta yksikään mies ei koskaan [...]
      Se että sinä kuvittelet tuollaisia, kertoo paljon.

      Lainaa

    62. Säännötön maksamato 20.9.2023 18:12
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Kuivuva fretti:   Nyt et tiedä ketään. Kukaan mies ei koskaan tiedä.
      Juu ei. Ei kukaan. Ei koskaan.

      Lainaa

    63. Esteetön maito 21.9.2023 1:54
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Ainoa asia mitä kyseenalaistaisin rekkakuskin jutussa on miten hänen nimensä lausutaan, koolla vai ässällä.

      Lainaa

    64. Ihan ookoo marsu 22.9.2023 2:47
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Esteetön maito: Ainoa asia mitä kyseenalaistaisin rekkakuskin jutussa on miten hänen nimensä lausutaan, koolla vai ässällä.
      Kaikkien yllätykseksi se onkin sitten joku "Tsiia". Muuten veikkaisin "Kiia". Menee muuten liian "Cannaczi".

      Lainaa

    65. Tulos: -7 (9 ääntä)
      bleb: Aika moni miesvaltainen ala on olemassa kun naisia ei joko ole päästetty sinne tai heidät ajetaan sieltä häirinnällä pois, ja naisvaltaiset alat ovat olemassa kun miehiä ei huvita tehdä niitä.
      Miesvaltaiset alat syntyvät vain koska naisia ei päästetä sinne ja naisvaltaiset alat syntyvät, koska miehiä ei huvita?
      Olisikohan kenties aika poistua sieltä 1800-luvulta tänne nykypäivään :D

      Lainaa

    66. Karu kirjohylje 28.9.2023 9:54
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      bleb: Tero on niin lähellä osua naulan kantaan. Ne seksi_asiat nimenomaan ovat yksityisasia, ja siten ne saa itse ottaa esille mikäli niin tahtoo. Kuitenkin jo heti otsikossa lukee että Ciian seksuaalisuutta on kyseenalaistettu, mikä on todella tunkeilevaa ammatin perusteella. Lisäksi minusta on [...]
      Tunnen henkilökohtaisesti kaksi miestä, jotka olivat töissä naisvaltaisella alalla, mutta naiskollegat savustivat ulos. Uudelleenkouluttautuivat uusiin ammatteihin (kätilö ja röntgenhoitaja).

      Lainaa

    67. Trendikäs vesimeloni 28.9.2023 10:06
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      jukkapalmu: Itte just rekan ratista kotiutuneena ja 18 sitä ajaneena en käsitä näitä naisia ketkä puhuu ennakkoluuloista ja ihmettelystä. En ole IKINÄ kuullut että joku olisi naispuolista kuskia mollannut tai ihmetellyt muutenkaan. Eli en usko ennenkun itse kuulen. En siis huutele että hän puhuu paskaa.
      Tätä tyyppiä kannattaa uskoa, on kuitenkin ajanut rekkaa kahdeksantoista.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: analyysi, chile, dialyysi, havis amanda, helsingin sanomat, nainen, patsas, rekat, rekka, rekkakuski, sähköautot, sähkörekat, sähkörekka, teräshäkki, yliopisto