Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 282

Koskaan ei voi tietää, mihin Naistenhuoneelle laitettu pikapiirroksesi päätyy.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 282

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 78 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kujeileva apina 26.10.2023 0:16
      Tulos: +411 (465 ääntä)
      Kerrankin todella hieno tatuointi! 🤩🥰

      Lainaa

    2. Internetitön mato 26.10.2023 0:33
      Tulos: +795 (803 ääntä)
      Menee jo vahvasti haitallisen puolelle jos lasta pitää raahata edestakaisin kun mentiin väärästä ovesta. Kannattaisi hakea apua, ennenkuin aiheuttaa lapselle turhaa ahdistusta

      Lainaa

    3. Tulos: +487 (493 ääntä)
      Vihreä anonyymi voisi harkita jotain terapiaa niin ei ahdistaisi niin paljon tuo neuroosi. Haittaahan tuo jo elämää tuollainen sielun jumittumisen pelkääminen. No, onneksi miehensä ymmärtää.

      Lainaa

    4. Moitteeton henkilö 26.10.2023 0:36
      Tulos: +49 (175 ääntä)
      Mietityttää ostaisko Jasmiina itse tuollaisen viidellä kympillä?

      Lainaa

    5. Paistettu alokas 26.10.2023 0:57
      Tulos: -145 (261 ääntä)
      Ristipistotyöstä tai ryijytekniikalla kranssista voisi 50 maksaakin, mut hama-helmet? Eihän ne maksa paljon mitään, kirpparit pullollaan.

      Lainaa

    6. Holtiton kolibri 26.10.2023 1:44
      Tulos: +375 (389 ääntä)
      Nimettömällä on kyllä ihanan ymmärtäväinen mies, mutta olisi silti syytä hankkia ammattiapua jos uskonto tai muu ideologia häiritsee elämää noin pahasti.

      Lainaa

    7. Trendikäs ihminen 26.10.2023 1:44
      Tulos: +12 (120 ääntä)
      Moitteeton henkilö: Mietityttää ostaisko Jasmiina itse tuollaisen viidellä kympillä?
      Hän kysyi, unohtuivatko nollat perästä, monikossa. Jasmiina ostaisi itse tuollaisen viidelläsadalla.

      Lainaa

    8. Itämainen orja 26.10.2023 2:08
      Tulos: +169 (199 ääntä)
      Paistettu alokas: Ristipistotyöstä tai ryijytekniikalla kranssista voisi 50 maksaakin, mut hama-helmet? Eihän ne maksa paljon mitään, kirpparit pullollaan.
      Näinpä näin. Hamat ei maksa juuri mitään, mutta onhan tossa hommaa rakennella niistä tuollainen ihan tyylikäs kuva. Eli jos yrittää tuntipalkoille päästä niin tiukassa on rahat, ei tosta kyllä irvistelemättä yli 20 euroa maksa.

      Lainaa

    9. Loistava nektariini 26.10.2023 2:40
      Tulos: +350 (362 ääntä)
      Kuulostaa hyvin perinteiselle ocd-neuroosille. Itsekin kärsin siitä, että jos kuljen kaverin tms. kanssa vaikka puun eri puolilta, minusta tuntuu että "sielumme" polut kulkevat eri paikkoihin. Pääni selittää sen juuri jollain yliluonnolisella ja haluaa luoda pelkokuvia, mutta järjellä tiedän, että se on ocd-neuroosi. Ne tuppaa luomaan ties mitä uhkakuvia. Perinteisiä lieneen hellan kyttääminen, talo palaa jne. Kuitenkin aina jokin merkittävä paha asia tapahtuu. Toivon, että han saa apua asiaansa sillä tämän kanssa on toisinaan raskasta elää.

      Lainaa

    10. Lyhyehkö jääkarhu 26.10.2023 2:45
      Tulos: -34 (204 ääntä)
      Olen varmaan ainoa, jota hieman ärsyttäisi se, että joku teokseni olisi luvatta menty tatuoimaan. Toki moni joka ei työkseen tee kuvituksia tms. ei varmaan ole moksiskaan mutta itsellä ensimmäinen ajatus kysymättä oman kuvan käytöstä ei olisi ollut positiivinen.

      Lainaa

    11. Tukkeutunut taistelija 26.10.2023 3:07
      Tulos: +35 (171 ääntä)
      Loistava nektariini: Kuulostaa hyvin perinteiselle ocd-neuroosille. Itsekin kärsin siitä, että jos kuljen kaverin tms. kanssa vaikka puun eri puolilta, minusta tuntuu että "sielumme" polut kulkevat eri paikkoihin. Pääni selittää sen juuri jollain yliluonnolisella ja haluaa luoda pelkokuvia, mutta järjellä tiedän, [...]
      Mulla on OCD muttei tuollaisia oireita. Lähinnä asioiden pitää olla järjestyksessä ja "oikein" ettei ala häiritsemään. Ehkä en vaan usko sieluun niin se ei ahdistu 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    12. Kuulas ananas 26.10.2023 4:08
      Tulos: +164 (180 ääntä)
      OCD on paljon muutakin kuin pakkomielteistä järjestelyä. Sinunkin oire jonkinsortin neuroosi vaikka ei ehkä pelko-painotteinen. Toisilla sama diagnoosi/vaiva oireilee myös eri tavalla eikä poissulje muiden oirehdintaa tai klassisia oireita.

      Lainaa

    13. Tulos: +100 (110 ääntä)
      Mulla oli aikanaan tollanen samanlainen pakkomielle, että samasta ovesta piti mennä ulos mistä oli sisään menty! Vuosien varrella siitä vaa oppi tahdonvoimalla yli, mutta luulin aina olevani ainoa.

      Lainaa

    14. Tulos: +160 (168 ääntä)
      Loistava nektariini: Kuulostaa hyvin perinteiselle ocd-neuroosille. Itsekin kärsin siitä, että jos kuljen kaverin tms. kanssa vaikka puun eri puolilta, minusta tuntuu että "sielumme" polut kulkevat eri paikkoihin. Pääni selittää sen juuri jollain yliluonnolisella ja haluaa luoda pelkokuvia, mutta järjellä tiedän, [...]
      Mieki mietin, et tuo kuulosti ihan ocd:n pakkoajatukselta. Multakin löytyy se.
      Feisssrin nippelitieto osa 6447: Ocd voi ilmetä ns rituaaleina, pakkoajatuksina ja pakkotekoina. Ei se ole aina sitä, että joku siivoaa kahelina ja järjestelee esineitä. Se riippuu ihmisestä miten se ilmenee. 

      Lainaa

    15. Tulos: -26 (120 ääntä)
      Ymmärtäväinen on mies, kun lähti tytön kanssa menemään neuvolaan väärästä ovesta sisään ja oikeasta ulos. Neuroottinen nainenhan ei sitä voinut tehdä, kun sittenhän hänen sielunsa olisi jäänyt jumiin sinne neuvolaan. Pelottavaa, että tuollaisella ihmisellä on lapsi.

      Lainaa

    16. Tunnoton paprika 26.10.2023 6:37
      Tulos: +123 (135 ääntä)
      On paikkoja joissa uloskäynti on takaovesta. Esim. elokuvateatterit jotkut tai auditoriot. Niissä varmaan tuhannet sielut kummittelee sitten. Entä parkkihallit joissa sisään- ja uloskäynti on eri puolilla?

      Lainaa

    17. Pystysuora maahinen 26.10.2023 6:47
      Tulos: +87 (103 ääntä)
      Pikku Myy: Ymmärtäväinen on mies, kun lähti tytön kanssa menemään neuvolaan väärästä ovesta sisään ja oikeasta ulos. Neuroottinen nainenhan ei sitä voinut tehdä, kun sittenhän hänen sielunsa olisi jäänyt jumiin sinne neuvolaan. Pelottavaa, että tuollaisella ihmisellä on lapsi.
      Jutussahan sanotaan, että "vein tytön takaisin sisälle ja toin toisesta ovesta ulos". Eli nyt sekä naisen että miehen sielut on jumissa neuvolassa. Lapsi sentään on vapaa.

      Lainaa

    18. Vallaton aprikoosi 26.10.2023 7:21
      Tulos: +13 (27 ääntä)
      Lentokentillä vaeltelee
      Pystysuora maahinen: Jutussahan sanotaan, että "vein tytön takaisin sisälle ja toin toisesta ovesta ulos". Eli nyt sekä naisen että miehen sielut on jumissa neuvolassa. Lapsi sentään on vapaa.
      Eikös ne oo nyt koko perhe jumissa siellä neuvolassa. Jokaisell käynnillä lienee samat säännöt ku ensimmäisellä.

      Lainaa

    19. Joidenkin mielestä tohtori 26.10.2023 7:24
      Tulos: +3 (23 ääntä)
      Pystysuora maahinen: Jutussahan sanotaan, että "vein tytön takaisin sisälle ja toin toisesta ovesta ulos". Eli nyt sekä naisen että miehen sielut on jumissa neuvolassa. Lapsi sentään on vapaa.
      Äidinrakkautta

      Lainaa

    20. Ääkkönen 26.10.2023 7:45
      Tulos: +67 (73 ääntä)
      Anonyymi neurootikko ei taida käydä Lidlissä.

      Lainaa

    21. Tulos: +127 (137 ääntä)
      Hyvät ihmiset, älkää siirtäkö omia arkea rajoittavia omituisuuksianne lapsillenne.

      Lainaa

    22. Seinään piirretty leopardi 26.10.2023 7:53
      Tulos: +71 (79 ääntä)
      Olen sieluton joten voin vapaasti kulkea vääristäkin ovista.

      Lainaa

    23. Mietteliäs ilonpilaaja 26.10.2023 8:24
      Tulos: +23 (47 ääntä)
      Joo, OCD tuli itsekin heti mieleen. Sinällään kohtuullisen harmiton oire, mutta hyvähän tota olisi vähän selvittää. Saisi keinoja hallita tilannetta ja tunnistaa jos tulee jostain muustakin sama ongelma. Varsinkin jos ne peilautuu tyttäreen Vähän kyllä taas alihinnoitellut käsityöt... Vaikkakin myös hankalan pienemmän porukan aihe. Itsekin pelaan videopelejä, mutta Mariot ei innosta

      Lainaa

    24. Kyllästynyt iskä 26.10.2023 8:45
      Tulos: +8 (48 ääntä)
      Huhheijaa, sääliks käy nimettömän postaajan miestä.

      Lainaa

    25. Itseasiassa 26.10.2023 8:49
      Tulos: +46 (54 ääntä)
      Internetitön mato: Menee jo vahvasti haitallisen puolelle jos lasta pitää raahata edestakaisin kun mentiin väärästä ovesta. Kannattaisi hakea apua, ennenkuin aiheuttaa lapselle turhaa ahdistusta
      Kuulostaa myös enemmän ahdistuneisuushäiriöltä. Selitys yliluonnollisista asioista voi olla taas vain sen todellisen ongelman peittelyä, kun on pitänyt itselle saada joku käypä selitys tuollaiseen häiriöön. Oikea selitys olisi hyvä saada mielenterveysammattilaiselta, mutta se vaatii kuitenkin tosiasioiden myöntämistä ja tuohon johtaneiden syiden käsittelyä, joka on todella raskas ja pitkä prosessi. Tietysti sitä ennen vielä pitää päästä hoidonpiiriin ja löytää itselle oikea terapeutti, mikä on helpommin sanottu kuin tehty.

      Lainaa

    26. Tulos: +37 (95 ääntä)
      Jos ihan tarkkoja ollaan, ei tuosta kranssista voi pyytää mitään. Et voi tienata toisten tunnettuvuudella eli käyttää jotain brändiä saadaksesi rahaa. Näitä kettukarkkisukkia ym. ei saisi kuin antaa ilmaiseksi.

      Lainaa

    27. Sarvekas maahinen 26.10.2023 9:09
      Tulos: -34 (98 ääntä)
      Paistettu alokas: Ristipistotyöstä tai ryijytekniikalla kranssista voisi 50 maksaakin, mut hama-helmet? Eihän ne maksa paljon mitään, kirpparit pullollaan.
      Olen samaa mieltä. Hamahelmet ovat muovikrääsää ja lapsikin osaa laittaa niitä paikoilleen. Kun taas langat ovat kalliita, ja mainitsemasi käsityötekniikat vaativat osaamista jota ei ole kaikilla.
      Eli miinuksista huolimatta, en minäkään rinnastaisi hamahelmityötä oikeaan käsityöhön. 

      Lainaa

    28. Tulos: +34 (46 ääntä)
      Kai se toimii hyvänä ohjenuorana omien töiden hinnoitteluun että laskee käytetyn materiaalin hinnan + siihen päälle jonkinlainen tuntikorvaus itselle. 🤔 Hamahelmet ei taida kauheasti maksaa, kympillä saa käsittääkseni pienen ämpärillisen(?)

      Lainaa

    29. Tulos: +35 (45 ääntä)
      Eiii miten söpö tatuointi! 😭🦒🤠

      Lainaa

    30. Tulos: +27 (35 ääntä)
      Itämainen orja: Näinpä näin. Hamat ei maksa juuri mitään, mutta onhan tossa hommaa rakennella niistä tuollainen ihan tyylikäs kuva. Eli jos yrittää tuntipalkoille päästä niin tiukassa on rahat, ei tosta kyllä irvistelemättä yli 20 euroa maksa.
      Tuo on kyllä sen verran hieno että haluaisin, tosin ehkä yrittäisin tehdä itse ennenkuin monta kymppiä maksaisin

      Lainaa

    31. Tulos: +19 (37 ääntä)
      Zippo: Mieki mietin, et tuo kuulosti ihan ocd:n pakkoajatukselta. Multakin löytyy se. Feisssrin nippelitieto osa 6447: Ocd voi ilmetä ns rituaaleina, pakkoajatuksina ja pakkotekoina. Ei se ole aina sitä, että joku siivoaa kahelina ja järjestelee esineitä. Se riippuu ihmisestä miten se ilmenee. 
        Toisaalta, kaikki pakkomielteisyys ei ole OCD -diagnoosia alkaa saada vasta sellaisesta, mikä rajoittaa elämää. Itselläni on suolainen/makearuoka"neuroosi": "jälkiruokatyyppisiä" ruokia _ei_saa_ yhdistää muihin ruokiin. Ei siis vain ananaskielto pitsassa, vaan vaikkapa ruokasalaatissa ei saa olla omenaa (hedelmäsalaatissa saa), tai jos reseptissä kehotetaan lisäämään siirappia leipätaikinaan tms, ei tule tehdyksi. 
        Jostain syystä tämä koskee vain eurooppalaista keittiötä, ei vaikkapa kiinalaista ruokaa, joka saa olla hapanimelää ihan rauhassa. On myös helpottanut iän myötä. Mutta koska, toisin kuin vaikka allergioissa, ei haittaa jos en tiedä, ja voin aina noukkia omenanpalaset salaatista pois, tämä ei rajoita elämääni ollenkaan, ja siten ei kelpaa OCD'ksi. 
        Tuo ovijuttu rajoittaisi -on yksi asia joutua ajamaan takaisin, mutta kuten muutkin ovat huomauttaneet, on lukuisia paikkoja joissa sisään- ja uloskäynti ovat erikseen. Terapian paikka.
        Tuon kranssin hinta -jos haluaisin sen, niin hinnassa saisi olla nolla enemmän. Materiaalit eivät paljoa maksa, mutta onhan tuo hyvin tehty, ja käsityön tekijän pitäisi päästä tuntipalkoille. Vika on siinä, että jos onnistuu tekemään jotain, mitä kukaan ei halua, siitä ei saa penniäkään. 

      Lainaa

    32. Itseasiassa 26.10.2023 10:35
      Tulos: +34 (46 ääntä)
      Mimmi: Jos ihan tarkkoja ollaan, ei tuosta kranssista voi pyytää mitään. Et voi tienata toisten tunnettuvuudella eli käyttää jotain brändiä saadaksesi rahaa. Näitä kettukarkkisukkia ym. ei saisi kuin antaa ilmaiseksi.
      Näistä on eri käsityöryhmissä tapeltu niin paljon, että oikein ihmetyttää miten se joiltakin unohtuu. Joillakin kyllä on se asenne "minähän tämän valmistin ja saava brändi tunnettavuutta" tai "ihan vähän mä näitä vaan valmistan, joten ketään ei voi kiinnostaa". Joillekin ihan laki on liian vaikea asia ymmärtää. Ja miksi joku Fazer tai Nintendo olisi kiinnostunut just jonkun kotona käsitöitä tekevän markkinointiavusta, niillä taitaa olla ihan omat henkilöt ja suunnitelmat sitä varten.

      Lainaa

    33. Höyli sirkka 26.10.2023 11:03
      Tulos: -17 (45 ääntä)
      Internetitön mato: Menee jo vahvasti haitallisen puolelle jos lasta pitää raahata edestakaisin kun mentiin väärästä ovesta. Kannattaisi hakea apua, ennenkuin aiheuttaa lapselle turhaa ahdistusta
      Äiteellä on hoitamaton OCD. Lasu ja huoli-ilmoitus

      Lainaa

    34. Tulos: +52 (60 ääntä)
      Trendikäs ihminen: Hän kysyi, unohtuivatko nollat perästä, monikossa. Jasmiina ostaisi itse tuollaisen viidelläsadalla.
      Ei välttämättä. Saattoi myös tarkoittaa 40-50 euroa.

      Lainaa

    35. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Tunnoton paprika: On paikkoja joissa uloskäynti on takaovesta. Esim. elokuvateatterit jotkut tai auditoriot. Niissä varmaan tuhannet sielut kummittelee sitten. Entä parkkihallit joissa sisään- ja uloskäynti on eri puolilla?
      Niin, oonkin aina miettinyt miksi ihmiset käyttävät nimitystä elokuva. Sehän on kummitusteatteri, sielut siellä esittää milloin mitäkin näytelmää.

      Lainaa

    36. Hurja papaija 26.10.2023 12:50
      Tulos: +2 (40 ääntä)
      Tekijänoikeudet hakusessa vähän kellä sattuu taas. Suuremmista brändeistä jo mainittiinkin, mutta missäpäin muka ammattitatuoija suostuu tatuoimaan jonkun toisen piirtämän kuvan ilman sitä tekijänoikeuslupaa? Ei näytä ainakaan mun silmään tehneen myöskään niitä klassisia muokkauksia, joiden avulla myös joskus yritetään kiertää taiteilijoiden kopiointi ja välttää tekijänoikeusrikkomukset. Mutta vielä muistutuksena: tekijänoikeuslait kattavat nykyään _jokaisen_ tuotoksen (jos tekijänoikeustietoja ei ole erikseen merkitty) - myös niiltä yksityisiltä tekijöiltä, eikä edes omaan ihoonsa saa kopioida aivan mitä tahansa piirrosta minkä nyt haluaakaan. Jos et halua maksaa tatuoijalle tatuoinnin suunnittelusta, etsi a) ilmainen tatuointipiirros jostakin, vaikka sitten netistä, b) maksa toiselle piirtäjälle/suunnittelijalle tai vaikka tutulle, tai c) piirrä itse.

      Lainaa

    37. Turhauttava sonni 26.10.2023 12:54
      Tulos: -10 (40 ääntä)
      Hurja papaija: eikä edes omaan ihoonsa saa kopioida aivan mitä tahansa piirrosta minkä nyt haluaakaan
      Bitch please. Tässä menee nyt tekijänoikeusmafian edut terveen järjen edelle. Onneksi ketään muuta kuin sinua ei kiinnosta.

      Lainaa

    38. Valvomaton dinosaurus 26.10.2023 13:14
      Tulos: +13 (53 ääntä)
      Seuraan monia käsityöryhmiä Facebookissa ja niissä on usein kyselyitä: "Mitä maksaisit tästä." Sitten, kun ihmiset sanovat jonkun pikkusumman, niin ihmetellään, että eikö yhtään arvosteta käsitöitä. Öh. Maailmassa on paljon paskaa, josta en maksaisi mitään. Sitten ne paskaa myyvät firmat menevät konkurssiin, jos niiden tuotteita ei kukaan osta. Kannattaa tehdä käsityönä jotain sellaisia asioita, joita ihmiset haluavat ostaa. Silloin sille käsityöllekin saa arvon. Mutta ei se ainoa hinnoitteluperuste voi olla, että yhyy tää on käsityötä. Jos sillä perusteella pitää tuotteita saada kalliilla kaupaksi, niin alan myydä ala-astelaisten tekeleitä.

      Lainaa

    39. Kodikas hedelmä 26.10.2023 13:29
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Internetitön mato: Menee jo vahvasti haitallisen puolelle jos lasta pitää raahata edestakaisin kun mentiin väärästä ovesta. Kannattaisi hakea apua, ennenkuin aiheuttaa lapselle turhaa ahdistusta
      Todella.
      Tuli heti mieleen että vaikuttaisi jonkinlaiselta pakko-oireiselta häiriöltä (OCD). Voi toki olla muutakin.

      Lainaa

    40. Kodikas hedelmä 26.10.2023 13:40
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Eri lisko: Vihreä anonyymi voisi harkita jotain terapiaa niin ei ahdistaisi niin paljon tuo neuroosi. Haittaahan tuo jo elämää tuollainen sielun jumittumisen pelkääminen. No, onneksi miehensä ymmärtää.
      Valitettavasti tällaisissa tapauksissa tuollainen "ymmärtäminen" todennäköisesti vain ylläpitää, jopa pahentaa, tällaista OCD tms. ongelmaa. Itseäni ihmetytti että mies suostui siihen että palaavat takaisin ja lasta viedään uudelleen ovesta sisään ja ulos. Ei tuollainen pakko-oireinen ajattelu/toiminta ole tervettä eikä ole ollenkaan hyvä että lapsikin vedetään siihen mukaan.
      Parempi olisi pistää stoppi (ettei ainakaan anna lapseenkin sitä oireilua kohdistaa) ja ohjata hakemaan ammattiapua.

      Lainaa

    41. Kodikas hedelmä 26.10.2023 13:44
      Tulos: +7 (25 ääntä)
      Pikku Myy: Ymmärtäväinen on mies, kun lähti tytön kanssa menemään neuvolaan väärästä ovesta sisään ja oikeasta ulos. Neuroottinen nainenhan ei sitä voinut tehdä, kun sittenhän hänen sielunsa olisi jäänyt jumiin sinne neuvolaan. Pelottavaa, että tuollaisella ihmisellä on lapsi.
      Ei tuossa taida kumpikaan vanhempi ihan täysin terve olla (Miksi isä suostui moiseen pelleilyyn? Ei tee todellakaan hyvää lapsellekaan.)

      Lainaa

    42. Digitaalinen maksamato 26.10.2023 13:59
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Mun sielu jäi nyt kyllä jumiin tälle sivulle.

      Lainaa

    43. Digitaalinen maksamato 26.10.2023 14:01
      Tulos: +21 (31 ääntä)
      Turhauttava sonni: Bitch please. Tässä menee nyt tekijänoikeusmafian edut terveen järjen edelle. Onneksi ketään muuta kuin sinua ei kiinnosta.
      Varmaan arvostaisit tekijänoikeusmafiaa sen jälkeen kun joku varastais sun tuotoksen omiin nimiinsä. Tässä nyt ei tehty niin mutta sellaista tapahtuu paljonkin etenkin näin somen aikakaudella.

      Lainaa

    44. Turhauttava sonni 26.10.2023 14:20
      Tulos: -5 (25 ääntä)
      Digitaalinen maksamato: Varmaan arvostaisit tekijänoikeusmafiaa sen jälkeen kun joku varastais sun tuotoksen omiin nimiinsä. Tässä nyt ei tehty niin mutta sellaista tapahtuu paljonkin etenkin näin somen aikakaudella.
      Nyt hei puhutaan ihan oikeasti tatuoinneista. Ei kiinnostaisi. Ei kiinnosta myöskään Moomin Characters Ltd:tä tai Disneyä, joten ihan turhaan puolustat typerää lakia.

      Lainaa

    45. Tulos: -9 (21 ääntä)
      Kujeileva apina: Kerrankin todella hieno tatuointi! 🤩🥰
      Koko tatointi mennyt pilalle, koska kirahvi vetelee hanhea kahdesta narun pätkästä, eikä kunnon narulenkistä tai suitsista kuten alkuperäisistä.

      Lainaa

    46. Kylmänarka riepu 26.10.2023 14:55
      Tulos: +33 (49 ääntä)
      Moitteeton henkilö: Mietityttää ostaisko Jasmiina itse tuollaisen viidellä kympillä?
      Minä voisin ostaa. On tuo ainakin neljänkympin arvoinen. Se että et itse ole valmis maksamaan jostain jotain tiettyä summaa ei tarkoita ettei se olisi sen hinnan arvoinen. Itse en ikinä maksaisi matosta viittä tonnia mutta persialainen matto voi helposti maksaa sen verran ja ymmärrän mistä se hinta tulee.

      Lainaa

    47. Eriskummallinen hedelmä 26.10.2023 14:56
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Trendikäs ihminen: Hän kysyi, unohtuivatko nollat perästä, monikossa. Jasmiina ostaisi itse tuollaisen viidelläsadalla.
      "nollat perästä, monikossa". Siinä on kaksi lukua, neljä ja viisi joten "nollat perästä" tarkoittaa 40-50.

      Lainaa

    48. Kodikas hedelmä 26.10.2023 16:19
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Kyllästynyt iskä: Huhheijaa, sääliks käy nimettömän postaajan miestä.
      Ja lasta.

      Lainaa

    49. Lauhkea manaatti 26.10.2023 16:37
      Tulos: -3 (37 ääntä)
      En oikein ymmärrä mitä ovistaramppaajan juttu tekee Feissarimokissa. Tuohan on tyypillistä ocd-oireilua johon ilmeisesti tarvitsee apua eikä mitään kansan viihteeksi joutumista.

      Lainaa

    50. Korvamerkitty monni 26.10.2023 16:42
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Tunnoton paprika: On paikkoja joissa uloskäynti on takaovesta. Esim. elokuvateatterit jotkut tai auditoriot. Niissä varmaan tuhannet sielut kummittelee sitten. Entä parkkihallit joissa sisään- ja uloskäynti on eri puolilla?
      Entäs huvipuistolaitteet? Vuoristorataakaan ei takaperin pääse. Tai joku laiva missä auto pitää ajaa perästä sisään ja kohdesatamassa sitten keulasta ulos. Junassakin voi joutua eri puolelta poistumaan kun laituri toisella puolella kuin lähtiessä. Hissi on kans paha!

      Lainaa

    51. Saasteeton marsu 26.10.2023 17:17
      Tulos: -28 (38 ääntä)
      Kujeileva apina: Kerrankin todella hieno tatuointi! 🤩🥰
      Selvästi kirurgi kyseessä. Tai sitten asianajaja.

      Lainaa

    52. Tulos: +14 (22 ääntä)
      Voi että! Haluaisin niin kovasti painaa tykkää-nappulaa tuosta tatuoinnista ja piirustuksesta! Kerrankin joku ihana ja hauska juttu 😄

      Lainaa

    53. Tulos: +21 (37 ääntä)
      Hamahelmillä useita kuvia tehneenä voisin kyllä tuosta maksaa 40-50€. Vaikka tarvikkeet eivät paljoa kustanna, mutta pikkutarkkaan työhön uppoaa yllättävän monta työtuntia. Pyydetäänhän villasukistakin monta kymppiä, tuohon krassiin uponneilla tunneilla neuloisi useammatkin sukat. Ja kyllä, harrastan neulomista.

      Lainaa

    54. Vitsikäs hirmulisko 26.10.2023 20:02
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Digitaalinen maksamato: Mun sielu jäi nyt kyllä jumiin tälle sivulle.
      Peruuta edelliselle sivulle!

      Lainaa

    55. Tulos: +17 (43 ääntä)
      Miks täällä kommenteissa ehdotellaan lasun tekemistä ocd-oireilun takia? Ei kuulosta siltä, et näillä tiedoilla lapsen turvallisuus vaarantuisi. Lukemattomilla vanhemmilla on mielenterveyden kanssa haasteita ja pystyvät niistä huolimatta kasvattamaan lapsiaan oikein onnistuneesti. Eihän fyysistäkään sairauksista olla suoraan lasua tekemässä.

      Lainaa

    56. WanhaHintti 27.10.2023 3:25
      Tulos: +14 (24 ääntä)
      Valvomaton dinosaurus: Seuraan monia käsityöryhmiä Facebookissa ja niissä on usein kyselyitä: "Mitä maksaisit tästä." Sitten, kun ihmiset sanovat jonkun pikkusumman, niin ihmetellään, että eikö yhtään arvosteta käsitöitä. Öh. Maailmassa on paljon paskaa, josta en maksaisi mitään. Sitten ne paskaa myyvät firmat menevät konkurssiin, jos [...]
      Ei se käsityö oikein riitäkään perusteeksi hinnalle. Mutta kyllä sun nyt pitäisi tajuta, että vaikka sua ei kiinnostaisikaan joku käsityö sen kuosin takia esim. villapaita, niin on aika turhaa tulla kommentoimaan "en mitään". Varsinkin jos tolleen ryhmältä tullaan kysymään eikä henkilökohtaisesti sulta. 
      Parempi puolisko harrastaa siis käsitöitä ja välillä osuu kohdalle näitä "miks käsintehty X maksaa noin paljon, kun Tokmannilta saa alle kympillä?"

      Lainaa

    57. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Tukkeutunut taistelija: Mulla on OCD muttei tuollaisia oireita. Lähinnä asioiden pitää olla järjestyksessä ja "oikein" ettei ala häiritsemään. Ehkä en vaan usko sieluun niin se ei ahdistu 🤷🏻‍♀️
      OCD on aika monimuotoinen, mutta kyllä tuo jo täyttää kriteerit jos pitää ajaa takaisin ja viedä vielä lapsikin pyörimään tk:lle että pääsee tietyistä ovista sisään tai ulos. Varmaan hankalaa covid aikaan ollut kun oli ne yksisuuntaiset kulut. 😅

      Lainaa

    58. Tulos: +2 (10 ääntä)
      Vallaton aprikoosi: Lentokentillä vaeltelee Eikös ne oo nyt koko perhe jumissa siellä neuvolassa. Jokaisell käynnillä lienee samat säännöt ku ensimmäisellä.
      Niin, voiko sitä edes korjata vaan kulkemalla uudestaan? Kun se sieluhan on siellä jumissa. Odottaako sielu siinä viimeksi kuljetulla ovella? Että onko se niin että menemällä uudestaan sisään just siitä ovesta, se sitten tarttuu mukaan? Onko sillä sielulla joku rakennusten aukkomuisti että se tuli sisään just tästä ovesta eikä lähde ulos kuin siitä ekasta aukosta?
      Mitenkähän paha sieluansa on moottoriteiden tunnelit? Tai synnytyslaitos, siellä varmaan on jumissa iso osa sieluista... jos synnäriltä ulos pääsee niin eiköhän se sielu huku jonnekin lapsuusaikana, jos vaikka on kylässä mummolassa ja juoksee hmpäri pihaa talossa jossa on takaovi. Tai leikkii semmoisessa leikkikentän talossa.

      Lainaa

    59. Tulos: +17 (25 ääntä)
      Kilokalori: Niin, voiko sitä edes korjata vaan kulkemalla uudestaan? Kun se sieluhan on siellä jumissa. Odottaako sielu siinä viimeksi kuljetulla ovella? Että onko se niin että menemällä uudestaan sisään just siitä ovesta, se sitten tarttuu mukaan? Onko sillä sielulla joku rakennusten aukkomuisti että se tuli sisään just tästä [...]
      Ja miksi se sielu ylipäätään preferoisi jäädä mielummin rakennukseen, kuin kulkea oman ihmisen mukana? "Äh tyhmä kuolevainen, onneksi kulki väärästä ovesta, minäpä jään tänne terveyskeskukseen mielummin. Kunnon tiiliseinät eikä mitään pehmytkudosta."

      Lainaa

    60. Kouluttamaton muurahainen 27.10.2023 7:54
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Sarvekas maahinen: Olen samaa mieltä. Hamahelmet ovat muovikrääsää ja lapsikin osaa laittaa niitä paikoilleen. Kun taas langat ovat kalliita, ja mainitsemasi käsityötekniikat vaativat osaamista jota ei ole kaikilla. Eli miinuksista huolimatta, en minäkään rinnastaisi hamahelmityötä oikeaan käsityöhön. 
      Jos haluaisin tuollaisen, olisin kyllä valmis maksamaan huomattavasti enemmän kuin muutaman euron ihan siitä ilosta, ettei minun tarvitse väkertää sellaista itse, vaikka ehkä osaisinkin (ainakin mallista, ihan suoriltaan en). Koska en halua sellaista, en maksaisi siitä mitään, mutta en silti ota kantaa siihen, paljonko muiden pitäisi maksaa siitä. En usko, että kovin moni lapsi osaisi tehdä tuollaista, vaikka saisikin hamahelmistä jonkinlaiset väkerryksen tehtyä. Osaisitko itse? Käsityö on käsin tehtyä työtä. Jos noita väsäisi koneellisesti läjäpäin, ei kyse olisi käsityöstä, mutta kun on tehnyt yhden, on se sitä riippumatta sinun rinnastuksistasi.

      Lainaa

    61. Tulos: +3 (15 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Jos haluaisin tuollaisen, olisin kyllä valmis maksamaan huomattavasti enemmän kuin muutaman euron ihan siitä ilosta, ettei minun tarvitse väkertää sellaista itse, vaikka ehkä osaisinkin (ainakin mallista, ihan suoriltaan en). Koska en halua sellaista, en maksaisi siitä mitään, mutta en silti ota kantaa siihen, [...]
      Noita asiakseen myyntiin tehdessä myös varmaan törmäisi hyvin nopsaa Nintendon asianajajiin. Olettaisin, että Pokemonit ja Super Mariot on suht vahdittu tuote sen suhteen, kuka niitä esittäviä tuotteita saa asiakseen myydä. Se, että joku väsää yhden itselleen ja myy sen sitten kirpparilla kun ei jaksa käyttää, ei liene kiinnosta ketään, mutta jos noita myydäkseen alkaa sarjatuotantona tehdä, syyllistyy rikokseen.

      Lainaa

    62. En ole gynekologi mutta voin valaista 27.10.2023 9:49
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Moitteeton henkilö: Mietityttää ostaisko Jasmiina itse tuollaisen viidellä kympillä?
      Itse tykästyin tohon ja mietin paljonko olisi maksimi mitä maksaisin, 50e olis just siinä rajalla. 20-30e menis helposti.

      Lainaa

    63. Maksuunpantu maahinen 27.10.2023 10:46
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Turhauttava sonni: Bitch please. Tässä menee nyt tekijänoikeusmafian edut terveen järjen edelle. Onneksi ketään muuta kuin sinua ei kiinnosta.
      Siinä on aika iso ero kopioiko joku tatskaansa vaikka super marion miljonäärifirma nintendolta versus yksityiseltä taiteilijalta, joka joutuu epätoivoisesti rääpimään palkkaa taiteestaan jo muutenkin. Jos arvostaa taidetta, sen käytöstä haluaa maksaa tekijälle korvauksen, jos kyseessä on yksityinen artisti

      Lainaa

    64. Ryhditön kana 27.10.2023 12:17
      Tulos: +6 (14 ääntä)
      Kerran törmäsin itekki tuollaseen ovipersoonaan, taisi vaan olla jääräpäisyyttä eikä sielun elämää kun kyseessä iäkkäämpi kärttynen äijä hieman viinoissa. Tuli siis baarista kauppakeskuksen puolelle kioskilla käymään ja sillä välin oli kauppakeskus menossa kiinni ja baariin johtava väliovi jo suljettuna, vieressä oli vielä ulko-ovi, mistä pääsee ulos ja heti viereisestä ovesta takas sinne baariin. Mutta tää ei meinannu äijälle käydä, vaan rupes inttämään että haluaa takas baariin siitä ovesta mistä oli tullutkin... Kaikkea se kossu elättääkin.

      Lainaa

    65. Tuntematon ankerias 27.10.2023 17:39
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Holtiton kolibri: Nimettömällä on kyllä ihanan ymmärtäväinen mies, mutta olisi silti syytä hankkia ammattiapua jos uskonto tai muu ideologia häiritsee elämää noin pahasti.
      Ei tuo liity tippaakaan mihinkään uskontoon, vaan on tuon henkilön ihan omakehittelemä ocd-pakkoajatus.

      Lainaa

    66. Sukkahousuton karpalo 28.10.2023 9:09
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Kodikas hedelmä: Valitettavasti tällaisissa tapauksissa tuollainen "ymmärtäminen" todennäköisesti vain ylläpitää, jopa pahentaa, tällaista OCD tms. ongelmaa. Itseäni ihmetytti että mies suostui siihen että palaavat takaisin ja lasta viedään uudelleen ovesta sisään ja ulos. Ei tuollainen pakko-oireinen ajattelu/toiminta ole tervettä [...]
      Ehkäpä siinä hetkessä oli parempi toimia OCD-oireen mukaan. Äiti olis vaan viettänyt illan, todennäköisesti pitempäänkin, ahdistuneena ja stressaantuneena. Jos ei tällaisia oireita pysty itse järkeilemällä helpottamaan, on aihetta kääntyä ammattiavun puoleen.
      Mutta takuuvarmasti oireiden vähättely, huomiotta jättäminen ja käytösmalleista pois pakottaminen eivät auta, todennäköisesti pahentavat tilannetta.

      Lainaa

    67. Sukkahousuton karpalo 28.10.2023 9:21
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Naistenhuoneen nimettömän sielun jumittumisesta. Tämän logiikan mukaan sieluja on vähän joka paikassa jumissa tuhottomat määrät. Odotteleeko ne siellä kiltisti sitä oikeaa kroppaa, vai onko riskinä että sielu tarttuu johonkin random sieluttomaan? Voiko sielun taltioida tällä tavalla jonnekin, ja sitten myöhemmin käydä sen sieltä noutamassa?

      Lainaa

    68. Lommoton liitu 28.10.2023 14:57
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Eri lisko: Vihreä anonyymi voisi harkita jotain terapiaa niin ei ahdistaisi niin paljon tuo neuroosi. Haittaahan tuo jo elämää tuollainen sielun jumittumisen pelkääminen. No, onneksi miehensä ymmärtää.
      Mulla oli joskus nuorempana vastaavaa ocd-tyyppistä oireilua, että jos pyörin ympäri yhteen suuntaan niin piti pyöriä takaisinpäin vastaava määrä kierroksia, tai muuten tuntui ahdistavalta. Ei liittynyt mihinkään yliluonnolliseen ja tuosta pääsi eroon kasvaessa, mutta muistan hyvin sen tunteen.
      Anonyymille tosiaan voisi suositella terapiaa jos ahdistavat ajatukset alkaa haitata arkea ja erityisesti jos ne alkaa haitata muiden ihmisten arkea.

      Lainaa

    69. Lommoton liitu 28.10.2023 15:00
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Hurja papaija: Tekijänoikeudet hakusessa vähän kellä sattuu taas. Suuremmista brändeistä jo mainittiinkin, mutta missäpäin muka ammattitatuoija suostuu tatuoimaan jonkun toisen piirtämän kuvan ilman sitä tekijänoikeuslupaa? Ei näytä ainakaan mun silmään tehneen myöskään niitä klassisia muokkauksia, joiden avulla myös joskus [...]
      Todellakin omaan käyttöön saan kopioida vaikka mona lisan. Kaupallinen käyttö on sitten asia erikseen.

      Lainaa

    70. Harhaton dinosaurus 28.10.2023 21:59
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Sukkahousuton karpalo: Naistenhuoneen nimettömän sielun jumittumisesta. Tämän logiikan mukaan sieluja on vähän joka paikassa jumissa tuhottomat määrät. Odotteleeko ne siellä kiltisti sitä oikeaa kroppaa, vai onko riskinä että sielu tarttuu johonkin random sieluttomaan? Voiko sielun taltioida tällä tavalla jonnekin, ja sitten myöhemmin käydä sen sieltä noutamassa?
      Ja jos sielu on jo jäänyt jonnekin jumiin, syntyykö aina uusi sielu, jonka voi jättää seuraavaan paikkaan?
      Itse pidän siitä, että en palaa samaa reittiä, vaan pyrin kiertämään rinkejä. En mitenkään pakkomielteisesti, mutta on vaan mukavaa, kun maisema vaihtuu.

      Lainaa

    71. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Lommoton liitu: Todellakin omaan käyttöön saan kopioida vaikka mona lisan. Kaupallinen käyttö on sitten asia erikseen.
      Se tatuointitaiteilija joka sitä kuvaa tikkaa asiakkaalle maksua vastaan on just tekijänoikeuslain mukaista "kaupallista käyttöä" josta pitäisi maksaa lisenssimaksut kuvan copyrightin omistajalle. Jos itse ostat tatuointikoneen ja itsellesi teet, se on omaa käyttöä.

      Lainaa

    72. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Kylmänarka riepu: Minä voisin ostaa. On tuo ainakin neljänkympin arvoinen. Se että et itse ole valmis maksamaan jostain jotain tiettyä summaa ei tarkoita ettei se olisi sen hinnan arvoinen. Itse en ikinä maksaisi matosta viittä tonnia mutta persialainen matto voi helposti maksaa sen verran ja ymmärrän mistä se hinta tulee.
      Se että joku on valmis maksamaan isoja summia roskasta ei tarkoita, että se roska olisi sen arvoinen. Se tarkoittaa vain sitä, että joku tykkää ostaa roskaa.

      Lainaa

    73. Tulos: +1 (1 ääni)
      Lommoton liitu: Todellakin omaan käyttöön saan kopioida vaikka mona lisan. Kaupallinen käyttö on sitten asia erikseen.
      En tiedä paljoa taidehistoriasta enkä tekijänoikeuslaista, mutta käsittääkseni tekijänoikeudet rajoittavat vain huomattavasti Mona Lisaa uudempien teosten kopiointia.

      Lainaa

    74. paska kulkee 31.10.2023 16:22
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Internetitön mato: Menee jo vahvasti haitallisen puolelle jos lasta pitää raahata edestakaisin kun mentiin väärästä ovesta. Kannattaisi hakea apua, ennenkuin aiheuttaa lapselle turhaa ahdistusta
      puhumattakaan jos hän hoksaa että ruoka menee toisesta reiästä sisään ja ihan toisesta ulos eikä sitä saa millään takaisin päin

      Lainaa

    75. paska kulkee 31.10.2023 16:27
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Tane: En tiedä paljoa taidehistoriasta enkä tekijänoikeuslaista, mutta käsittääkseni tekijänoikeudet rajoittavat vain huomattavasti Mona Lisaa uudempien teosten kopiointia.
      No kenellähän Mona Lisa taulun tekijänoikeudet ovat? Tekijänoikeuksia ei ollut 1500-luvulla  eikä tekijänoikeudet ole voimassa kuin 70 vuotta

      Lainaa

    76. Aiempi huonekalu 1.11.2023 9:08
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      En yleensä toivo kenellekään sairauksia, mutta nyt vähän toivon, että vihreällä on OCD tms. Muuten on aika vauhdikasta menoa päässä.

      Lainaa

    77. Tylsä perhonen 1.11.2023 18:19
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Jos haluaisin tuollaisen, olisin kyllä valmis maksamaan huomattavasti enemmän kuin muutaman euron ihan siitä ilosta, ettei minun tarvitse väkertää sellaista itse, vaikka ehkä osaisinkin (ainakin mallista, ihan suoriltaan en). Koska en halua sellaista, en maksaisi siitä mitään, mutta en silti ota kantaa siihen, [...]
      En ymmärrä miten joku kädellinen voisi olla osaamatta tehdä tuommoista.

      Lainaa

    78. jukkapalmu 7.8.2024 14:07
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Jos et tee jollekin tilauksesta tollasta muovilevyä niin ei siitä oikeen voi pyytää mitään. Vapaa- aika ei maksa mitään eikä noi nappulatkaan ole minkään hintaisia.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: hama-helmet, hinta, joulukranssi, kirahvi, kuva, piirros, piirustus, sielu, tatuoinnit, tatuointi, terveyskeskus, väärä ovi, yliluonnollista