Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Jokainen tyylillään

Mitä rikoksia olet valmis katsomaan sormien läpi?
Kukin tavallaan

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 62 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Napiton maksamakkara 16.11.2023 0:16
      Tulos: +677 (683 ääntä)
      Ihan vaan vähäisen on katkeruutta ex-puolisoa/puolisoita havaittavissa tässä ensimmäisessä tapauksessa.

      Lainaa

    2. Armas patsas 16.11.2023 0:19
      Tulos: +612 (616 ääntä)
      Onpa mukava tuo violetti nimetön kun kysyy mielipiteitä ja menee sitten jokaiseen vittuilemaan.

      Lainaa

    3. Päivänselvä keiju 16.11.2023 0:28
      Tulos: +349 (355 ääntä)
      Todellakin mitä vittua nyt taas? 🤷🏻‍♀️

      Lainaa

    4. Siskoton pöllö 16.11.2023 0:57
      Tulos: +351 (355 ääntä)
      Armas patsas: Onpa mukava tuo violetti nimetön kun kysyy mielipiteitä ja menee sitten jokaiseen vittuilemaan.
      Hänen mielestään ne ovat "vääriä" mielipiteitä, pitää mennä "oikaisemaan" kun muut eivät tue omaa mielipidettä. Tosiaan jossain määrin oma katkeruus paistaa läpi.

      Lainaa

    5. Sinivihreä biisoni 16.11.2023 1:05
      Tulos: +438 (452 ääntä)
      Violetin nyksällä taitaa olla joku eksän kuva somessa ja tästä on nyt violetilla pahasti hiekat pöksyissä.

      Lainaa

    6. Tulos: +268 (276 ääntä)
      Violetti on katkera, kun omat exät ei halua pysyä kavereina. Ihmekös tuo.

      Lainaa

    7. Universaali nektariini 16.11.2023 1:46
      Tulos: +65 (81 ääntä)
      Nauroin ääneen nimettömän ensimmäiselle kommentille Hennalle. :D Ps. Tää nimikone on mahtava keksintö!

      Lainaa

    8. Intiimi peura 16.11.2023 2:27
      Tulos: -125 (149 ääntä)
      Henna ei taida ihan osata käyttää facebookia. "Saa nähdä kovasti vaivaa" kun klikkaa sitä "kuvat"-painiketta jonka jälkeen kaikki facebookiin lisätyt kuvat näkyvät siinä kivasti eri kansioihin jaoteltuina.

      Lainaa

    9. Tulos: +21 (61 ääntä)
      Mitä on satulanhaistelu? oO

      Lainaa

    10. WanhaHintti 16.11.2023 4:02
      Tulos: +27 (67 ääntä)
      Sen enempää kyselyyn vastaamatta täytyy sanoa etten tunne yhtäkään rikollista, jolla olis ollut ongelmia parisuhteen löytämisessä.

      Lainaa

    11. Lässy kameli 16.11.2023 5:17
      Tulos: +95 (99 ääntä)
      Sukka hai: Mitä on satulanhaistelu? oO
      Pervojen setien ja tätien touhua. Nuuhkitaan esimerkiksi pyörien satuloita. Jostain ne kiksit on revittävä. 🙃

      Lainaa

    12. Daiju unikeko 16.11.2023 5:41
      Tulos: -51 (113 ääntä)
      Tulkitsenko tota kyselyy oikein, että useempi hyväksyy alaikäisen r4i skauden ennemmän kuin aikuisen??? Mun mielest lapseen koskeminen on kyl paljon kauheampi asia...

      Lainaa

    13. Lihakas ampiainen 16.11.2023 5:46
      Tulos: +120 (126 ääntä)
      Intiimi peura: Henna ei taida ihan osata käyttää facebookia. "Saa nähdä kovasti vaivaa" kun klikkaa sitä "kuvat"-painiketta jonka jälkeen kaikki facebookiin lisätyt kuvat näkyvät siinä kivasti eri kansioihin jaoteltuina.
      Paitsi aikoinaan olleet kansiot "Seinäkuvat", "Aikajanakuvat", ja "Mobiilikuvat". Lisäksi jos kuvia on sellainen 457 ja niistä noin joka 21. kuva on eksästä ja kaikki kuvat on eri kansiossa ni niiden etsiminen käy tuskalliseksi

      Lainaa

    14. Kahen kilon kalori 16.11.2023 7:12
      Tulos: +93 (109 ääntä)
      Daiju unikeko: Tulkitsenko tota kyselyy oikein, että useempi hyväksyy alaikäisen r4i skauden ennemmän kuin aikuisen??? Mun mielest lapseen koskeminen on kyl paljon kauheampi asia...
      Et tulkitse.

      Lainaa

    15. Parantava gaselli 16.11.2023 7:35
      Tulos: +98 (102 ääntä)
      Daiju unikeko: Tulkitsenko tota kyselyy oikein, että useempi hyväksyy alaikäisen r4i skauden ennemmän kuin aikuisen??? Mun mielest lapseen koskeminen on kyl paljon kauheampi asia...
      Mitä vittua nyt taas

      Lainaa

    16. Litimärkä konna 16.11.2023 7:57
      Tulos: +99 (107 ääntä)
      Daiju unikeko: Tulkitsenko tota kyselyy oikein, että useempi hyväksyy alaikäisen r4i skauden ennemmän kuin aikuisen??? Mun mielest lapseen koskeminen on kyl paljon kauheampi asia...
      Meinaatko että kyselyissä ne vastausvaihtoehdot ois jo valmiiksi vastausten määrän mukaisessa järjestyksessä vai miten muuten voi onnistua tulkitsemaan noin?

      Lainaa

    17. Tulos: +53 (53 ääntä)
      Daiju unikeko: Tulkitsenko tota kyselyy oikein, että useempi hyväksyy alaikäisen r4i skauden ennemmän kuin aikuisen??? Mun mielest lapseen koskeminen on kyl paljon kauheampi asia...
      Et tulkitse. Tällaisen kyselyn tuloksia ei koskaan voi ottaa tosissaan koska niin moni vastaa niihin protestina ja "kännissä ja läpällä" kaikkein pahimmat vastaukset, eikä minkäänlaista kontrollia ole kummankaan, vastausten tai vastaajien suuhteen. Mutta jos vastaan siihen mitä sinä oikeasti tarkoitit mutta et kysynyt, kyllä, facebook laittaa tuohon maksimissaan nelisen kuvaa vastaajista, ja jos vastaajia on vähemmän, kuvia on vähemmän.

      Lainaa

    18. Säpevä alligaattori 16.11.2023 8:25
      Tulos: +102 (104 ääntä)
      Sinivihreä biisoni: Violetin nyksällä taitaa olla joku eksän kuva somessa ja tästä on nyt violetilla pahasti hiekat pöksyissä.
      Juu, tai violetin nyksän eksällä on nyksästä kuva, ja violetti mustasukkaisuuspäissään käy stalkkailemassa nyksän kaikki eksät

      Lainaa

    19. Napiton maksamakkara 16.11.2023 8:42
      Tulos: +29 (41 ääntä)
      Yllättävän monelle seurustelukumppanin huumeiden myynti on ok. Olen siis nähnyt kyselyn lopullisen tuloksen.

      Lainaa

    20. Tulos: +35 (59 ääntä)
      Daiju unikeko: Tulkitsenko tota kyselyy oikein, että useempi hyväksyy alaikäisen r4i skauden ennemmän kuin aikuisen??? Mun mielest lapseen koskeminen on kyl paljon kauheampi asia...
      Tulkitset väärin. Kukaan vastaajista ei hyväksy kumpaakaan.

      Lainaa

    21. Virtaava sammakko 16.11.2023 9:48
      Tulos: +41 (41 ääntä)
      Litimärkä konna: Meinaatko että kyselyissä ne vastausvaihtoehdot ois jo valmiiksi vastausten määrän mukaisessa järjestyksessä vai miten muuten voi onnistua tulkitsemaan noin?
      Toisessa on vähemmän niitä sumennettuja naamankuvia ketkä mitäkin vaihtoehtoa on äänestänyt. Ihan kuin toisessa olisi kaksi ja toisessa kolme tai enemmän (FB pinoaa ne naamankuvat kun niitä on enempi). Muuten tosta ei käy ilmi ja itse äänestysosuuspalkkihan on molemmissa lähellä nollaa eli kaksi vähiten suosittua vaihtoehtoa joka tapauksessa. Henkilö joka on nähnyt lopullisen äänestystuloksen voisi toki tänne laittaa määrät.

      Lainaa

    22. Kunnioitettava sotilas 16.11.2023 10:21
      Tulos: +70 (70 ääntä)
      Armas patsas: Onpa mukava tuo violetti nimetön kun kysyy mielipiteitä ja menee sitten jokaiseen vittuilemaan.
      Yrittää hakea ylistystä omalle katkeruudelleen, eikä kestä totuutta, että kaikilla ei ole sama asenne.

      Lainaa

    23. Parantava gaselli 16.11.2023 10:26
      Tulos: +35 (49 ääntä)
      Virtaava sammakko: Toisessa on vähemmän niitä sumennettuja naamankuvia ketkä mitäkin vaihtoehtoa on äänestänyt. Ihan kuin toisessa olisi kaksi ja toisessa kolme tai enemmän (FB pinoaa ne naamankuvat kun niitä on enempi). Muuten tosta ei käy ilmi ja itse äänestysosuuspalkkihan on molemmissa lähellä nollaa eli kaksi vähiten suosittua [...]
      Koska kaikkihan aivan varmasti vastaavat tuollaiseen kyselyyn tosissaan. Kukaan ikinä trollannut missään.

      Lainaa

    24. Soinnikas preeriasusi 16.11.2023 10:34
      Tulos: +68 (82 ääntä)
      Mielenkiintoista, että tapolla on noinkin paljon ääniä. Itse pitäisin sitä ehkä jopa harkittua murhaa karmeempana, kun sehän tarkoittaa, että ihminen kimmastuessaan voi koska tahansa hetken mielijohteesta käydä käsiksi ja tappaa. Eihän sellaisen ihmisen kanssa uskalla olla koskaan eri mieltä mistään.

      Lainaa

    25. Korvaamaton monni 16.11.2023 10:40
      Tulos: +111 (113 ääntä)
      Erosin exästä hyvissä väleissä 9 vuoden seurustelun jälkeen ja aika pian hän löysi uuden kumppanin. Olin poistanut somesta kaikki hempeilykuvat mutta jättänyt muistoksi pari kaverikuvana menevää ja yhden missä olin ex-anopin kanssa. Jo tuli hänen uudelta kumppanilta viestiä facessa että ne kuvat pitää poistaa. Koin jotenkin huvittavana tämän käskyn.

      Lainaa

    26. Itseasiassa 16.11.2023 11:03
      Tulos: +26 (34 ääntä)
      WanhaHintti: Sen enempää kyselyyn vastaamatta täytyy sanoa etten tunne yhtäkään rikollista, jolla olis ollut ongelmia parisuhteen löytämisessä.
      Vangithan saavat paljon kirjeitä ja joskus olen lukenut, että juuri ne pahimmat joukkomurhaajat Jenkeissä käytännössä hukkuvat ihailijoiden kirjeisiin. Tiedän itsekin tapauksen, kun ihan sellainen muuten kiltin oloinen nuorinainen lähetteli tuomitun puukottajan kanssa kirjeitä. Kai siinä joku kiehtoo.

      Lainaa

    27. Itseasiassa 16.11.2023 11:03
      Tulos: +13 (25 ääntä)
      Napiton maksamakkara: Yllättävän monelle seurustelukumppanin huumeiden myynti on ok. Olen siis nähnyt kyselyn lopullisen tuloksen.
      Voisiko olla joko potentiaalisia ostajia tai myyjiä, jotka kiinnostuvat?

      Lainaa

    28. Nurja päärynä 16.11.2023 11:08
      Tulos: +62 (82 ääntä)
      WanhaHintti: Sen enempää kyselyyn vastaamatta täytyy sanoa etten tunne yhtäkään rikollista, jolla olis ollut ongelmia parisuhteen löytämisessä.
      Itse taas en tunne yhtäkään rikollista. 
      Tässä hyvä esimerkki siitä miten omat kokemukset eivät ole universaaleja totuuksia.

      Lainaa

    29. Metsätön ahma 16.11.2023 11:14
      Tulos: -9 (31 ääntä)
      Soinnikas preeriasusi: Mielenkiintoista, että tapolla on noinkin paljon ääniä. Itse pitäisin sitä ehkä jopa harkittua murhaa karmeempana, kun sehän tarkoittaa, että ihminen kimmastuessaan voi koska tahansa hetken mielijohteesta käydä käsiksi ja tappaa. Eihän sellaisen ihmisen kanssa uskalla olla koskaan eri mieltä mistään.
      Eiköhän noi yleensä ole päihtyneenä tehtyjä että siinä mielessä "milloin tahansa kimpaantuessaan" on vähän liioittelua. Toki, kun miettii siltä kantilta että kukaan normaali ihminen ei edes humalassa koskaan tapa ketään niin onhan se aika huolestuttavaa että joillekin se humala on tekosyy. Tyyliin "ei ole niin paha kun olin niin kännissä" tai "olin kännissä, sitä sattuu". En usko että itse pystyisin ikinä luottamaan täysin sellaiseen ihmiseen joka olisi joskus tappanut jonkun muuten kuin ehkä jossain onnettomuudessa vahingossa.

      Lainaa

    30. It's a deal 16.11.2023 11:36
      Tulos: +79 (79 ääntä)
      -"Haluat exäsi takaisin!" -"No en taatusti halua." -"Alitajuisesti haluat!" Tuohon voi sitten lisätä perusteluksi kaiken, mikä mahdollisesti viittaa siihen, että ihmisellä on menneisyys. Suurimmalla osalla sellainen on, eikä kaikkia edes kiinnosta kuka ne keittiön verhot ja raastinraudan osti 2004. Jos puolisoni ottaisi yhteyttä hänelle ventovieraisiin ja vaatisi kuvieni poistamista, siinä ei kehityskeskustelu enää auttaisi.

      Lainaa

    31. Kumma paprika 16.11.2023 11:49
      Tulos: +40 (40 ääntä)
      Sukka hai: Mitä on satulanhaistelu? oO
      Sitä, että haistelee satulaa. Miten tuon nyt muutenkaan selittäisi.

      Lainaa

    32. Kumma paprika 16.11.2023 11:49
      Tulos: +52 (52 ääntä)
      WanhaHintti: Sen enempää kyselyyn vastaamatta täytyy sanoa etten tunne yhtäkään rikollista, jolla olis ollut ongelmia parisuhteen löytämisessä.
      Terve parisuhde taas lienee toinen asia.

      Lainaa

    33. Tulos: +16 (22 ääntä)
      Intiimi peura: Henna ei taida ihan osata käyttää facebookia. "Saa nähdä kovasti vaivaa" kun klikkaa sitä "kuvat"-painiketta jonka jälkeen kaikki facebookiin lisätyt kuvat näkyvät siinä kivasti eri kansioihin jaoteltuina.
        Taisi tarkoittaa, että itse niihin törmäisi. Joskus FB sylkee silmille jonkun "muiston", ja joskus ne ovat epätoivottuja. Mutta en minä lue omaa aikajanaani taaksepäin että näkisin mitä siellä oli joskus kivi ja viisi.(Sinänsä, ex-puolisoa ei ole, nykyinen vain, mutta ex-poikaystäviä kyllä. Yhtä lukuunottamatta -juttu kaatui siihen että hän on psyko, sellainen pinnallisesti hurmaava josta ei heti huomaa -välit muiden kanssa ovat välillä "neutraali, ei voisi vähempää kiinnostaa, olkoot siellä tai olkoot olematta, samaan tasoon kiinnostaa kuvassa oleva kivi" ja "tosi hyvää pataa, tulivat häihinikin ja minä heidän"). Jos en pystyisi sietämään ketään joka on tuntenut minut poikkeuksellisen hyvin, alkaisi olla ilmeistä, että ongelma olisi minä...
        Ja elämä joka tapauksessa tapahtui. Toivoisin, etten koskaan olisi tavannut herra Psykoa, olisi ollut parempi niin, mutta ei se hänen olemassaolonsa mihinkään katoaisi vaikka poistaisin Facen, matkustaisin mennneisyyteen ja tappaisin sen luojan synnytyslaitoksella. 

      Lainaa

    34. Vuosikas nauta 16.11.2023 12:47
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Onko sille muuten löytynyt jokin tieteellisen selitys, miksi esim. Useat naiset ovat aivan lääpällään esim. Jeffrey Dahmeriin? Aivan kuin kauan sitten ihan feissarimokissakin olisi ollut tapaus, jossa nainen suunnilleen palvoi kyseistä heppua johdesanoin "vaarallinen ehkä mutta niin kuumis" tai jotain vastaavaa. Tämä aihe nousi tapetille, kun Netflixiin tuli se kohu dokumenttisarja kyseisestä hepusta.

      Lainaa

    35. Vuosikas nauta 16.11.2023 12:48
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Sukka hai: Mitä on satulanhaistelu? oO
      Aika itseselitteinen nimi :D
      Sitä mitä siinä lukee 

      Lainaa

    36. Itseasiassa 16.11.2023 13:00
      Tulos: +4 (28 ääntä)
      Nurja päärynä: Itse taas en tunne yhtäkään rikollista.  Tässä hyvä esimerkki siitä miten omat kokemukset eivät ole universaaleja totuuksia.
      Ettet tietäisi tietämättäsi? Harvoin esim. lyhyistä vankilatuomioista huudellaan, moni pääsee vähemmilläkin tuomioilla. Eikä kaikki näytä miltään klassisilta linnakundeilta. Mikä lasketaan rikolliseksi, eikö siihen nyt mene kaikki jotka ovat saaneet jonkun tuomion?

      Lainaa

    37. Sotaisa vihannes 16.11.2023 13:30
      Tulos: -9 (19 ääntä)
      Armas patsas: Onpa mukava tuo violetti nimetön kun kysyy mielipiteitä ja menee sitten jokaiseen vittuilemaan.
      Mun mielestä ensimmäisen nimettömän henkilön vastauksen jälkeen omia syitään kirjoittaneet saa syyttää itseään trollin ruokkimisesta. Ei tuossa ole mitään muuta tarkoitusta kuin mielipahan aiheuttaminen ja levittäminen

      Lainaa

    38. Tulos: +15 (35 ääntä)
      EI hirveesti ole rikosnimikkeet hallussa jos kirjoittaa "Harkittu murha".

      Lainaa

    39. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Daiju unikeko: Tulkitsenko tota kyselyy oikein, että useempi hyväksyy alaikäisen r4i skauden ennemmän kuin aikuisen??? Mun mielest lapseen koskeminen on kyl paljon kauheampi asia...
      Hei ei mitään tiktok-sensurointeja tänne sanoihin, kiitos. Asioista puhuminen ilman numerosekasotkuja ei täällä sotke minkään maailman algoritmeja tai tule sensuroiduksi, ja jos jollekin keskustelu aiheesta aiheutta ahdistusta, ei se vähene sensuroinneista.

      Lainaa

    40. Viriili hyttynen 16.11.2023 15:10
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Itseasiassa: Ettet tietäisi tietämättäsi? Harvoin esim. lyhyistä vankilatuomioista huudellaan, moni pääsee vähemmilläkin tuomioilla. Eikä kaikki näytä miltään klassisilta linnakundeilta. Mikä lasketaan rikolliseksi, eikö siihen nyt mene kaikki jotka ovat saaneet jonkun tuomion?
      Jos vain tuomion saaneet lasketaan rikollisiksi, niin sitten voi olla, ettei tunne yhtään. Muuten kyllä lähes varmasti tuntee tietämättään.

      Lainaa

    41. Virraton ankka 16.11.2023 15:46
      Tulos: -8 (20 ääntä)
      Soinnikas preeriasusi: Mielenkiintoista, että tapolla on noinkin paljon ääniä. Itse pitäisin sitä ehkä jopa harkittua murhaa karmeempana, kun sehän tarkoittaa, että ihminen kimmastuessaan voi koska tahansa hetken mielijohteesta käydä käsiksi ja tappaa. Eihän sellaisen ihmisen kanssa uskalla olla koskaan eri mieltä mistään.
      Kummasti ne harkitun murhan tekijät saavat kosiokirjeitä vankilaan sekaisin olevilta naisilta. Jännämies on vaan niin kiva.

      Lainaa

    42. Tulos: +19 (21 ääntä)
      WanhaHintti: Sen enempää kyselyyn vastaamatta täytyy sanoa etten tunne yhtäkään rikollista, jolla olis ollut ongelmia parisuhteen löytämisessä.
      En tiedä moniako rikollisia tunnet tai minkälaisiin rikoksiin ovat syyllistyneet, mutta itse tiedän useita tuollaisia pikkurikollisia joilla näyttää olevan vaikeuksia parisuhteen saamisen kanssa. Ja sitten valtaosa niistä joilla ei ole, niin seurustelevat samanlaisten päihteidenkäyttäjien ja myymälävarkaiden kanssa. Vakavempiin rikollisiin syyllistyneistä ei sitten kokemusta.

      Lainaa

    43. Tulos: +31 (35 ääntä)
      Vuosikas nauta: Onko sille muuten löytynyt jokin tieteellisen selitys, miksi esim. Useat naiset ovat aivan lääpällään esim. Jeffrey Dahmeriin? Aivan kuin kauan sitten ihan feissarimokissakin olisi ollut tapaus, jossa nainen suunnilleen palvoi kyseistä heppua johdesanoin "vaarallinen ehkä mutta niin kuumis" [...]
      Se on eräs parafilioista, hybristofilia nimellä löydät tietoa. Käsittääkseni se kehittyy useimmiten ihmiselle, joka on kokenut kaltoinkohtelua elämässään ja siihen voi liittyä myös kostofantasioita, joissa murhaaja "jakaa oikeutta" pahoja ihmisiä kohtaan, vaikka ihainnoinnin kohde olisi oikeasti tappanut sokeasti ihan ketä tahansa.

      Lainaa

    44. Työteliäs kirjohylje 16.11.2023 18:15
      Tulos: -6 (14 ääntä)
      jukkapalmu: EI hirveesti ole rikosnimikkeet hallussa jos kirjoittaa "Harkittu murha".
      Haluatko lukita vastauksesi vai harkita vielä? Luulet taas tietäväsi, kun me muut tiedetään että sinä luulet.

      Lainaa

    45. Höyli sirkka 16.11.2023 21:22
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      WanhaHintti: Sen enempää kyselyyn vastaamatta täytyy sanoa etten tunne yhtäkään rikollista, jolla olis ollut ongelmia parisuhteen löytämisessä.
      Mä en tunne yhtään rikollista.

      Lainaa

    46. Kujeileva apina 17.11.2023 6:16
      Tulos: -1 (13 ääntä)
      Mulla ei oo exien kuvia tallella tosin he olivat sellaisia, etten kaipaa kuvi muistuttamaan heistä, sillä jokainen jäi mieleeni takuulla, joskaan ei positiivisessa mielessä. Yksi oli narsisti, valitettavasti pahimmasta päästä (kiitos niille jotka näkivät nämä merkit ja varoittivat minua💜). Toinen oli väkivaltainen alkoholisti ja kolmas teki katoamistemppuja ja sai oloni muuten sellaiseksi, että oli lopulta vain paha olla henkisesti, hän käytännössä asui kanssani, mutta ei osallistunut yhteisiin kuluihin mitenkään. Olen kuitenkin kiitollinen heille kaikille. He antoivat minulle arvokkaan opetuksen, luottamuksesta, rakkaudesta ja kunnioituksesta, enkä vaihtaisi päivääkään pois. 💗🙏🏻

      Lainaa

    47. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Nimi: Se on eräs parafilioista, hybristofilia nimellä löydät tietoa. Käsittääkseni se kehittyy useimmiten ihmiselle, joka on kokenut kaltoinkohtelua elämässään ja siihen voi liittyä myös kostofantasioita, joissa murhaaja "jakaa oikeutta" pahoja ihmisiä kohtaan, vaikka ihainnoinnin kohde olisi oikeasti tappanut sokeasti ihan ketä tahansa.
        Kiitos termistä. Luin Hesarista tästä jotain; ilmeisesti kyse on siitä että tuntee olonsa perustavanlaatuisesti turvattomaksi, joten jos "kaikki" ovat mahdollisia murhaajia, niin parastahan se on olla murhaajan rakas vaimo, eikä joku vihollinen, ja mielellään vielä mahdollisimman tehokkaan murhaajan, jotta on sitten paremmin suojassa niiltä muilta?
        Omassa kuplassani ihmisiä ei murhata, joten ei toimi. Voisihan se olla ihan mielenkiintoista jutella jollekin sarjamurhaajalle, ihan vain tietäkseen että mitä ne tikittävät, kun ei ole suotu ymmärtää. Toisaalta, voisihan sellaista netistäkin lukea, enkä viitsi, väkivalta on ikävää. Omassa kuplassani ihmisiin ei käydä käsiksi, sellainen on sopimatonta. 
        Voisin katsoa läpi sormien tapon, koska Suomen oikeuslaitos on elinaikanani jaellut aika outoja tuomioita, tyyliin joku nainen jonka kotiin murtauduttiin raiskausaikeissa löi raiskaajaa keittiöveitsellä, koska sattui olemaan keittiössä. Ja tämä oli sitten rikos, olisi pitänyt tyytyä vähempiin toimiin. Niin, miten 40-kiloinen nainen vähemmillä toimilla olisi voinut estää 80-kiloisen miehen? Tai jos olisikin, niin jos joku käy kimppuun ja leipäveitsi on ihan siinä, niin olisin itsekin tehnyt niin, ainakin jos kantti olisi pitänyt (luultavasti ei olisi. Mutta mielestäni tyttö teki oikein. Jos et halua saada veitsestä, älä murtaudu toisten asuntoihin ja yritä raiskata heitä). 
        Raiskaus, lasten tai muuten, saisi olla elinkautinen jos pitävästi todistettu. Ryöstö tai näpistelykin voisi olla seuraus vakavasta elämänhallintaongelmasta, joten soittaisin sosiaalipuolelle ensin, joskin pysyisin muuten erossa. Huumeet laillistaisin ja aikanaan viihdekäytin itsekin -kun en asunut Suomessa silloin, vaan maassa jossa pahin seuraus olisi "soosoo". Suomessa osoittaisi tiettyä arvostelukyvyn puutetta ottaa sellaisia riskejä seurausten suhteen -vaan onhan se hassua, kun seuraus, jonka tarkoitus olisi kai estää haittoja, on pahempi haitta kuin huume itse. 

      Lainaa

    48. Häiritsevä kilpikonna 17.11.2023 6:32
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Työteliäs kirjohylje: Haluatko lukita vastauksesi vai harkita vielä? Luulet taas tietäväsi, kun me muut tiedetään että sinä luulet.
      Murha on aina harkittu, se erottaa sen taposta. Englanniksi (luulen tietäväni, korjatkaa jos en) käytetään murder one ja murder two ja siksi ehkä käännösteksteissä voi esiintyä harkittu Murha.

      Lainaa

    49. Kuiduton raparperi 17.11.2023 6:37
      Tulos: -4 (22 ääntä)
      Kujeileva apina:   Yksi oli narsisti, valitettavasti pahimmasta päästä
      Oliko lausunto vai perustuuko omaan arvioon ja raivogoogletukseen?

      Lainaa

    50. Mietitty tyyny 17.11.2023 14:32
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Nimetön jäsen saisi varmaan paljon riemua myös siitä, että itsellä eksän kanssa kuvia somessa ajalta kun oltiin jo eksiä, mutta edelleen kavereita.

      Lainaa

    51. Lomaton albatrossi 17.11.2023 15:48
      Tulos: -18 (20 ääntä)
      Päivänselvä keiju: Todellakin mitä vittua nyt taas? 🤷🏻‍♀️
      Taisi osua ja upota. Kyllä se mies vielä muuttuu ja lopettaa sun hakkaamisen kun käyt viidennen kerran uusimassa hampaat ja parsimassa poskipäät.
       Muista että sinulla on käsissäsi jokaisen raiskatun, pahoinpidellyn, ryöstetyn ja kaltoinkohdellun ihmisen veri. Onnea valitsemallenne tielle!

      Lainaa

    52. Pöpi pingviini 17.11.2023 16:46
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Lomaton albatrossi: Taisi osua ja upota. Kyllä se mies vielä muuttuu ja lopettaa sun hakkaamisen kun käyt viidennen kerran uusimassa hampaat ja parsimassa poskipäät. Muista että sinulla on käsissäsi jokaisen raiskatun, pahoinpidellyn, ryöstetyn ja kaltoinkohdellun ihmisen veri. Onnea valitsemallenne tielle!
      Lääkkeet.

      Lainaa

    53. Tulos: -4 (8 ääntä)
      WanhaHintti: Sen enempää kyselyyn vastaamatta täytyy sanoa etten tunne yhtäkään rikollista, jolla olis ollut ongelmia parisuhteen löytämisessä.
      Tunnetko sitten montakin rikollista?

      Lainaa

    54. Kujeileva apina 18.11.2023 3:36
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      Kuiduton raparperi: Oliko lausunto vai perustuuko omaan arvioon ja raivogoogletukseen?
      En harrasta raivogoogletusta, mutta kun eteeni tuotii  julkaisu, missä mainitaan yleisimmät narsistin piirteet, valitettavasti kaikki täsmäsivät häneen. 😔
      Mutta käytännössä en saanut tehdä mitään kodin ulkopuolella. Hän eristi minut kaikista, perheestäni. Kerran sain soittaa sukulaiselle, mutta silloinkin minun olisi pitänyt kerjätä rahaa. Hän korosti omaa erinomaisuuttaan. Kun sain paniikkikohtauksen, hän pakeni paikalta, kun sain haavan, hänen oli pakko avata viinapullo "koska hänellä teki niin pahaa". Kun ystäväni kävivät kylässä hän kehui, kuinka oli hankkinut kotiin sitä sun tätä (minun rahoillani) ja lopulta kysyi: "Huomasitko kuinka sun ystävä yritti iskeä mua." 
      Hän teki kaikkensa osoittaakseen, etten ollut hänen arvoisensa. Syytti minua asioista, joihin en ollut syyllinen.
      Hän kertoi lennokkaita tarinoita, kuinka taistellut yakuzaa vastaan, kutsui Snoop Doggin polttelemaan kanssaan pilveä ja ties mitä kaikkea. 
      Yksi huippu oli, kun hän yksi päivä katosi naapuriin ja oli varjoissa vain tuijotellut naapurin emännän touhuja, kuitenkin hän oli varma, että minä petin häntä tämän naapurin miehen kanssa.
      Kerran hän lähetti minut kauppaan hakemaan ruokaa, koska minun laittamani ruoka ei kelvannut. Kauppaan oli puolen tunnin 20 minuutin automatka yhteen suuntaan. Olin 10 minuuttia aiemmin lähtenyt ja sitten soi puhelin, että missä minä olen.
      Kerran lähdin naapurin emännän mukaan kaupungille, kun hän pyysi minua lapsensa kaveriksi, kun hänen on hoidettava asioita. Puhelin pärisi 5 minuutin välein, vaikka hän tiesi minne menen ja milloin tulen. Kun suljin puhelimen ja palasin kotiin, hän poistui kotoa "kostoksi". Olisitpa nähnyt kuinka hän kiehui raivosta kun en kysynyt kertaakaan missä jän kävi.
      Ja haluan huomauttaa, että minä en itse olisi tajunnut, mutta kun muutamat ihmiset oikeasti huomasivat jutun, he tulivat varoittamaan tästä minua ja kertoivat mikä tämä henkilö on tyyppiään, enkä kiistä sitä laisinkaan. Olen heille kiitollinen, että he avasivat silmäni. 🙏🏻💗

      Lainaa

    55. Kujeileva apina 18.11.2023 3:36
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Eristi siis perheestäni ja ystävistäni.

      Lainaa

    56. Tulos: -2 (12 ääntä)
      Napiton maksamakkara: Yllättävän monelle seurustelukumppanin huumeiden myynti on ok. Olen siis nähnyt kyselyn lopullisen tuloksen.
      Myis edes omia huumeitaan. Vai meneekö se taas niin että mun kamat on yhteisiä ja tyttöystäväni on hänen omansa? Nimimerkillä kokemusta on.

      Lainaa

    57. Tulos: +6 (18 ääntä)
      Itseasiassa: Ettet tietäisi tietämättäsi? Harvoin esim. lyhyistä vankilatuomioista huudellaan, moni pääsee vähemmilläkin tuomioilla. Eikä kaikki näytä miltään klassisilta linnakundeilta. Mikä lasketaan rikolliseksi, eikö siihen nyt mene kaikki jotka ovat saaneet jonkun tuomion?
      Rikollinen tässä moi. Sä et arvaisi jos kadulla kohdattaisiin et mitä kaikkea olen tehnyt joista jos kiinni olisin jäänyt olisin vankilassa viettänyt pitkiäkin aikoja. Nykyään olen kiltti, tai aina kai oon ollut, mutta enää en tee sellaista josta kivitalo kutsuisi. Se rapakniibeli sun naapurissa saattaa olla paree ihminen kuin sun psykologi joka kärrää vaimonsa kroppaa hienon katumaasturin takakonttiin. Mut ketään kiinnosta kunhan kulissit kunnossa. Eiks je.

      Lainaa

    58. Maksuunpantava peruna 20.11.2023 8:05
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Höpö: Rikollinen tässä moi. Sä et arvaisi jos kadulla kohdattaisiin et mitä kaikkea olen tehnyt joista jos kiinni olisin jäänyt olisin vankilassa viettänyt pitkiäkin aikoja. Nykyään olen kiltti, tai aina kai oon ollut, mutta enää en tee sellaista josta kivitalo kutsuisi. Se rapakniibeli sun naapurissa saattaa olla paree [...]
      Kova gangsta.

      Lainaa

    59. Höyli sirkka 21.11.2023 7:09
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Napiton maksamakkara: Yllättävän monelle seurustelukumppanin huumeiden myynti on ok. Olen siis nähnyt kyselyn lopullisen tuloksen.
      Ne käyttää itsekin. Jollain se on rahoitettava kun ei kukaan enää vippaa rahaa ja korttelin kaikki Jopot on pöllitty.
      Tunnen narkkeja työni vuoksi. Niillä on kisa, kellä on komein puukotusarpi vatsassa. Yhden vaimo istuu linnassa puukotuksesta.

      Lainaa

    60. Jyrkkä peura 21.11.2023 10:29
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Virraton ankka: Kummasti ne harkitun murhan tekijät saavat kosiokirjeitä vankilaan sekaisin olevilta naisilta. Jännämies on vaan niin kiva.
      Mutta onko ne naiset ihan terveitä on sitten toinen asia.

      Lainaa

    61. Joustava taistelija 22.11.2023 1:33
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Kivi:   Taisi tarkoittaa, että itse niihin törmäisi. Joskus FB sylkee silmille jonkun "muiston", ja joskus ne ovat epätoivottuja. Mutta en minä lue omaa aikajanaani taaksepäin että näkisin mitä siellä oli joskus kivi ja viisi.(Sinänsä, ex-puolisoa ei ole, nykyinen vain, mutta ex-poikaystäviä kyllä. Yhtä lukuunottamatta [...]
      Eikö tossa vaiheessa tulisi mieleen poistaa?

      Lainaa

    62. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Joustava taistelija: Eikö tossa vaiheessa tulisi mieleen poistaa?
       No vähän nekroposti, mutta kun en viitsi. Tunteeni tätä hiipparia kohtaan ovat "äh, notoi, poista tämä kuva, eteenpäin". Ei vaan kiinnosta niin paljoa, että jaksaisin lähteä koko kuvapankkiani lajittelemaan, siinä menisi aikaa jonka voin käyttää vaikkapa hulinoimalla feissarimokissa, sekin kun on parempaa ajankäyttöä. Olkoot menkööt hepankantta, kuten kolmivuotiaalla oli tapana sanoa. (Hyypiö itse on toki poistettu ja blokattu, mutta sehän ei Facen "muistoja" estä).

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: entinen, ero, ex, facebook, kaveri, kuvat, kysely, murha, poistaa, puoliso, rikokset, some, sosiaalinen media, ystävä