Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kulkuneuvola, osa 10

Onko nopeusrajoituksia pakko noudattaa talvellakin?
Kulkuneuvola, osa 10

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 46 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +382 (392 ääntä)
      Tais olla Jaanan auto siellä tukkimassa liikennettä

      Lainaa

    2. Osallistava seppä 23.11.2023 0:31
      Tulos: +229 (241 ääntä)
      Sinne Twingon tankkiin olisi pitänyt laittaa Masinolia (etanoli, palaa bensaa puhtaammin), ei Lasolia (lasinpesuneste,)

      Lainaa

    3. Avaamaton orava 23.11.2023 0:46
      Tulos: +186 (192 ääntä)
      Osallistava seppä: Sinne Twingon tankkiin olisi pitänyt laittaa Masinolia (etanoli, palaa bensaa puhtaammin), ei Lasolia (lasinpesuneste,)
      Jos ryhmänä on päiväkänni niin ei sitä tiedä vaikka juonu itse Masinolit ja Lasolit. Ja totta, Masinol siellä bensatankissa olisi tuossa voinut auttaa. Nyt onkin sitten kiva homma puhdistaa tankki ja ehkä enemmänkin.

      Lainaa

    4. Tolkuton tiikeri 23.11.2023 1:04
      Tulos: +121 (129 ääntä)
      Eikös ne ole talvi- ja pimeän ajan nopeusrajoitukset? Toki hyvällä kelillä päivänvalon aikaan tuntuu turhauttavalta ajaa hitaammin, mutta koska ihmisten harkintakykyyn ei voi luottaa, niin se on sitten alempi nopeus koko ajan. Kuitenkaan ei ole vara laittaa muuttuvia nopeusrajoituksia kuin moottoriteille tai muuten vaan isommille väylille. Huonommalla kelillä ja pimeällä rajoitus on paikallaan.

      Lainaa

    5. Kastunut kotka 23.11.2023 1:10
      Tulos: +177 (185 ääntä)
      Tavallaanhan tuo Ronin saama neuvo toimi. Jos nyt kelkkoo twingonsa päästömittaukseen, päästöt ovat pyöreä nolla.

      Lainaa

    6. Intressitön orja 23.11.2023 1:29
      Tulos: +125 (129 ääntä)
      Kastunut kotka: Tavallaanhan tuo Ronin saama neuvo toimi. Jos nyt kelkkoo twingonsa päästömittaukseen, päästöt ovat pyöreä nolla.
      Kerrasta täysin päästötön ja vihreä auto.

      Lainaa

    7. Reseptivapaa satuhahmo 23.11.2023 2:19
      Tulos: +50 (54 ääntä)
      Osallistava seppä: Sinne Twingon tankkiin olisi pitänyt laittaa Masinolia (etanoli, palaa bensaa puhtaammin), ei Lasolia (lasinpesuneste,)
      Sitähän se e85 suurelta osin on joten muuta ei tarvita.

      Lainaa

    8. Villi undulaatti 23.11.2023 2:26
      Tulos: +113 (125 ääntä)
      Osallistava seppä: Sinne Twingon tankkiin olisi pitänyt laittaa Masinolia (etanoli, palaa bensaa puhtaammin), ei Lasolia (lasinpesuneste,)
      Tai sitten ihan vain laittaa se auto oikeasti kuntoon, että se menee katsastuksesta läpi ilman poppakonsteja.

      Lainaa

    9. Daiju unikeko 23.11.2023 5:10
      Tulos: +44 (52 ääntä)
      Pirkko ei oppinut niistä viime vuoden Savonlinnan kolmesta(?) autokolarista yhtikäs mitään?

      Lainaa

    10. Vehnätön ylioppilas 23.11.2023 7:27
      Tulos: +77 (83 ääntä)
      Daiju unikeko: Pirkko ei oppinut niistä viime vuoden Savonlinnan kolmesta(?) autokolarista yhtikäs mitään?
      Milloin ihmiset oppisivat mistään mitään? Ainahan se on, että "talvi yllätti autoilijat" ihan kuin tämäkin luonnonilmiö olisi ainutlaatuinen ja ensimmäistä kertaa ikinä esillä...

      Lainaa

    11. Altis kantojuhta 23.11.2023 7:29
      Tulos: +62 (64 ääntä)
      "Ammattikuskin" puolesta kyselen.

      Lainaa

    12. Kivulias matelija 23.11.2023 8:59
      Tulos: +56 (62 ääntä)
      Tolkuton tiikeri: Eikös ne ole talvi- ja pimeän ajan nopeusrajoitukset? Toki hyvällä kelillä päivänvalon aikaan tuntuu turhauttavalta ajaa hitaammin, mutta koska ihmisten harkintakykyyn ei voi luottaa, niin se on sitten alempi nopeus koko ajan. Kuitenkaan ei ole vara laittaa muuttuvia nopeusrajoituksia kuin [...]
      En ole eri mieltä, mutta muuttuvaan nopeusrajoitukseen on kalliita tauluja halvempiakin systeemeitä. Keski-Euroopan vuoristoissa ovat keksineet maalata tien reunaan pallukoita ja kyltissä kerrotaan, montako pallukkaa eteenpäin pitää nähdä, että saa ajaa korkeamman rajoituksen mukaan. Toimii pimeään, sumuun, lumeen, sateeseen jne.

      Lainaa

    13. Jäätynyt sakaali 23.11.2023 9:28
      Tulos: +58 (66 ääntä)
      Kastunut kotka: Tavallaanhan tuo Ronin saama neuvo toimi. Jos nyt kelkkoo twingonsa päästömittaukseen, päästöt ovat pyöreä nolla.
      Ja varmaankin ihan hyvä juttu ettei enää liiku. Epäilen että ihan täysin selvänä ei tällaisen ryhmän asukki autoaan ajele.

      Lainaa

    14. Kuiskaava kärpänen 23.11.2023 9:33
      Tulos: -30 (54 ääntä)
      Intressitön orja: Kerrasta täysin päästötön ja vihreä auto.
      Tosin auto ei oo koskaan päästötön. Se on valmistusvaiheessa ja elinkaaren aikana tuottanut suoraan tai välillisesti aina päästöjä. 
      Kyllä, myös ne sähköautot, joita markkinoidaan nollapäästöisinä. 
      Ei tämä mikään sähköautojen vastainen postauskaan ole, mutta tää on vaan realiteetti. 
      Oispa hevonen ja sille talli, eikä tarviis koskaan käydä kovin kaukana. Tai no pääsinhän sitä junalla… 

      Lainaa

    15. Itseasiassa 23.11.2023 9:33
      Tulos: +66 (76 ääntä)
      Vehnätön ylioppilas: Milloin ihmiset oppisivat mistään mitään? Ainahan se on, että "talvi yllätti autoilijat" ihan kuin tämäkin luonnonilmiö olisi ainutlaatuinen ja ensimmäistä kertaa ikinä esillä...
      Tänä vuonna meillä kyllä yllätti. Just oli joku 10 astetta plussalla ja siinä kun ajatteli hyvissä ajoin varata renkaidenvaihdon, niin se meni kahden viikon päähän. Ja seuraavana päivänä olikin lunta maassa ja tiet jäässä. Onneksi sillon parin viikon päästä oli sulaa ja pääsi vaihtamaan, auto seisoi pihassa tuon ajan.
      Ja jos joku haluaa saivarrella itse renkaiden vaihtamisesta, niin renkaat eivät mahdu mihinkään kotona. Ovat rengashotellissa myös paremmassa turvassa ja olosuhteissa, kun olisivat meidän kellarissa. Ja on ihan nykyaikaa maksaa palveluista, kun niitä on tarjollakin. 

      Lainaa

    16. Pimeä marsu 23.11.2023 9:37
      Tulos: +81 (81 ääntä)
      Toivottavasti Jaana tai kukaan Jaanan läheinen ei ole joskus hengenvaarassa ja ambulanssi ei pääse tuollaisen parkkeeraamisen takia paikalle ajoissa...

      Lainaa

    17. Jorma Ralli-Kukkula 23.11.2023 9:38
      Tulos: +56 (56 ääntä)
      Villi undulaatti: Tai sitten ihan vain laittaa se auto oikeasti kuntoon, että se menee katsastuksesta läpi ilman poppakonsteja.
      No mutta miten sitten riittää rahaa päiväkänneihin?

      Lainaa

    18. Vehnätön ylioppilas 23.11.2023 9:59
      Tulos: +38 (52 ääntä)
      Itseasiassa: Ja on ihan nykyaikaa maksaa palveluista, kun niitä on tarjollakin. 
      Se on se vaihtokauppa ajan ja rahan välillä. Ja siinäpä on oma peti pedattuna jos jonoa on. Itse katselin säätiedotusta sen verran etukäteen, että vaihto tapahtui hyvissä ajoin. Tosin on tässä jo jokunen vuosikymmen kokemusta takana.
      Ja kyllä niillä kesärenkailla voi ajaa lumiolosuhteissa (aikoinaan autokoulussa harjoiteltiin liukkaalla radalla myös kesäkeleissä ja ihan erikseen lumikeleillä kesärenkailla). Mutta koko homman idea on, että silloin ajetaan varovasti, hallitusti ja tiedostaen olosuhteet. Ei ne talvirenkaatkaan mitään ihmetekijöitä ole: Lumi ja jää ovat aina vaarallisia tekijöitä tieolosuhteissa ja täten sitä ajamista muutetaan tarpeen mukaan. Tätä ei voi painottaa tarpeeksi.
      Sama idea on jos kengissä käyttää liukuesteitä: Kyllä niillä esteettömilläkin kengillä voi kävellä hyvinkin liukailla teillä. Mutta ei se kivaa ole ja se vaatii erilaisen lähestymistavan.

      Lainaa

    19. Joustava jääkarhu 23.11.2023 10:26
      Tulos: +42 (50 ääntä)
      Kuiskaava kärpänen: Tosin auto ei oo koskaan päästötön. Se on valmistusvaiheessa ja elinkaaren aikana tuottanut suoraan tai välillisesti aina päästöjä.  Kyllä, myös ne sähköautot, joita markkinoidaan nollapäästöisinä.  Ei tämä mikään sähköautojen vastainen postauskaan ole, mutta tää on vaan realiteetti.  Oispa hevonen ja sille talli, eikä tarviis koskaan käydä kovin kaukana. Tai no pääsinhän sitä junalla… 
      Pieree ja päästelee se hevonenkin.

      Lainaa

    20. Joustava jääkarhu 23.11.2023 10:30
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Kivulias matelija: En ole eri mieltä, mutta muuttuvaan nopeusrajoitukseen on kalliita tauluja halvempiakin systeemeitä. Keski-Euroopan vuoristoissa ovat keksineet maalata tien reunaan pallukoita ja kyltissä kerrotaan, montako pallukkaa eteenpäin pitää nähdä, että saa ajaa korkeamman rajoituksen mukaan. Toimii pimeään, sumuun, lumeen, sateeseen jne.
      Kuulostaa fiksulle. Mutta toimisiko Suomessa missä kaikki pitää ohjeistaa selkeästi ilman omien aivojen käyttöä? Muuten tuo kyllä olisi hyvä juurikin päivänvalon aikaan kuivalla asfalttitiellä kalenterin mukaan talven aikaan. Suomi on pitkä maa, pohjoisessa voi olla täysi lumikeli monta kuukautta ennen etelää. Turhauttaahan se helposti.

      Lainaa

    21. Jäämeren Mursu 23.11.2023 10:48
      Tulos: +82 (84 ääntä)
      Oonko ainoa, joka alkoi miettiä, että oliko Ronin saama neuvo yhtä kuin nuo googlehaussa näkyvät mainokset Lasolista? Siinä kuitenkin sanotaan "osta Lasol", ja näkyy kolme pulloa Lasolia joista ainakin yksi on litran pullo, ja muut pullot näytävät äkkiseltään saman kokoisilta. Jos Roni nappasi tuosta vinkin, että kolme litraa Lasolia pelastaa tilanteen, niin en tiiä kuinka sekaisin tai nettitaidoton voi ihminen olla. Mutta mun mielestä logiikka täsmäisi, koska Roni laittoi Lasolia nimenomaan kolme litraa, ja ennen kaikkea siksi että mikä muu tarkoitus tuon kuvan julkaisulla edes olisi?

      Lainaa

    22. Parantava gaselli 23.11.2023 11:49
      Tulos: +24 (24 ääntä)
      Jäämeren Mursu: Oonko ainoa, joka alkoi miettiä, että oliko Ronin saama neuvo yhtä kuin nuo googlehaussa näkyvät mainokset Lasolista? Siinä kuitenkin sanotaan "osta Lasol", ja näkyy kolme pulloa Lasolia joista ainakin yksi on litran pullo, ja muut pullot näytävät äkkiseltään saman kokoisilta. Jos Roni [...]
      Täsmälleen samat mietinnät täällä.

      Lainaa

    23. Ymmärtämätön riepu 23.11.2023 11:59
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Jäämeren Mursu: Oonko ainoa, joka alkoi miettiä, että oliko Ronin saama neuvo yhtä kuin nuo googlehaussa näkyvät mainokset Lasolista? Siinä kuitenkin sanotaan "osta Lasol", ja näkyy kolme pulloa Lasolia joista ainakin yksi on litran pullo, ja muut pullot näytävät äkkiseltään saman kokoisilta. Jos Roni [...]
      Nerokasta. Roni siis haksahti sponsoroituun mainokseen 😆.

      Lainaa

    24. Ymmärtämätön riepu 23.11.2023 12:02
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Villi undulaatti: Tai sitten ihan vain laittaa se auto oikeasti kuntoon, että se menee katsastuksesta läpi ilman poppakonsteja.
      Tai vaan suosiolla Twingo paaliin. Monta murhetta vähemmän.

      Lainaa

    25. Turmeltu krokotiili 23.11.2023 12:31
      Tulos: +17 (25 ääntä)
      Kuiskaava kärpänen: Tosin auto ei oo koskaan päästötön. Se on valmistusvaiheessa ja elinkaaren aikana tuottanut suoraan tai välillisesti aina päästöjä.  Kyllä, myös ne sähköautot, joita markkinoidaan nollapäästöisinä.  Ei tämä mikään sähköautojen vastainen postauskaan ole, mutta tää on vaan realiteetti.  Oispa hevonen ja sille talli, eikä tarviis koskaan käydä kovin kaukana. Tai no pääsinhän sitä junalla… 
      Tuosta eteenpäin se on. Lisäksi romuttamolta saa vielä hyötyosia kiertoonkin.

      Lainaa

    26. Hästäg whatabout 23.11.2023 12:48
      Tulos: +33 (33 ääntä)
      Jäätynyt sakaali: Ja varmaankin ihan hyvä juttu ettei enää liiku. Epäilen että ihan täysin selvänä ei tällaisen ryhmän asukki autoaan ajele.
      Kyllä tuolla ryhmässä on myös jotkut ihan vaan viihteen vuoksi. Nimimerkillä 10 vuotta absolutistina ja silti kuulun tohon ryhmään.

      Lainaa

    27. Tulos: +43 (43 ääntä)
      Kun ”Päiväkännit” -nimisessä ryhmässä on isolla kuvia Lasolista, pelkäsin ensin jotain ihan muunlaista postausta 😅 Näköjään on oikein sitruunaversiokin 🍋🍹

      Lainaa

    28. Itseasiassa 23.11.2023 14:48
      Tulos: +17 (31 ääntä)
      Vehnätön ylioppilas: Ja kyllä niillä kesärenkailla voi ajaa lumiolosuhteissa (aikoinaan autokoulussa harjoiteltiin liukkaalla radalla myös kesäkeleissä ja ihan erikseen lumikeleillä kesärenkailla). Mutta koko homman idea on, että silloin ajetaan varovasti, hallitusti ja tiedostaen olosuhteet. 
      Kokeilin ajoa kesärenkailla lumella, renkaat eivät edes ole vanhat ja uraa on enemmän kuin laki vaatii. Jäivät sinne rengashotelliin odottamaan ensi kesää. Kuitenkin ne jo meidän pihassa suti niin kovaa, että olisi ollut oikeasti itsekästä ja vaarallista lähteä liikenteeseen.

      Lainaa

    29. Jauhopussista löytynyt taistelija 23.11.2023 16:41
      Tulos: -31 (39 ääntä)
      Turmeltu krokotiili: Tuosta eteenpäin se on. Lisäksi romuttamolta saa vielä hyötyosia kiertoonkin.
      Tuolla periaatteella kannattais romuttaa kaikki nykyiset autot, niin saataisiin kauhean paljon vähennettyä päästöjä. Harmi vaan, että niillä on vielä käyttöarvoa, ja moni tarvitsee kuitenkin kulkupelin. Se siis johtaisi vain siihen, että jouduttaisiin valmistamaan tosi paljon uusia autoja, ja siitä tulee päästöjä. 
      Mulla on tallissa bensiinikäyttöinen auto. Ajan tosi vähän, mutta joskus se on välttämätön, että pääsen ylläpitämään syrjäseudulla sijaitsevaa omaisuuttani. Ei mun kannata sähköautoa ostaa. Se ei olisi edes vähäpäästöisempää (edelleen ne valmistusaikaiset päästöt), ja parempi säästää maapallon rajalliset akkumineraalit tärkeämpään. 
      Joustava jääkarhu: Pieree ja päästelee se hevonenkin.
      Onko kommentoijilla kollektiivinen aivovamma? 
      Näytä hevonen, joka pieree keskivertohenkilöauton elinkaaren verran päästöjä elinaikanaan. 
      Eihän se realistista ole, en mä jaksais hevosen paskaa lapioida. 
      Tulispa kaasuautotankkausasema omalle paikkakunnalle! 

      Lainaa

    30. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Julkinen paska! Alan käyttää tätä ihmisten haukkumiseen

      Lainaa

    31. Kovalentti oravainen 23.11.2023 20:53
      Tulos: -8 (12 ääntä)
      Osallistava seppä: Sinne Twingon tankkiin olisi pitänyt laittaa Masinolia (etanoli, palaa bensaa puhtaammin), ei Lasolia (lasinpesuneste,)
      Taisi mennä kuvankaappaus ohi

      Lainaa

    32. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Hei Jaana, kyllä se nyt vaan on niin, että ne vähä_älyiset on niitä, jotka ei ymmärrä näkemäänsä/lukemaansa ja alkaa rähjäämään toisille, kun itse tekevät virheen. Eikä osaa yhdyssanoja.

      Lainaa

    33. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Jauhopussista löytynyt taistelija: Tuolla periaatteella kannattais romuttaa kaikki nykyiset autot, niin saataisiin kauhean paljon vähennettyä päästöjä. Harmi vaan, että niillä on vielä käyttöarvoa, ja moni tarvitsee kuitenkin kulkupelin. [...]
      Jos ei mene päästömittauksista läpi niin alkaa olla autolla vikoja enempi kuin arvoa, siis jos viat aikoo korjata. Eli auto päästelee ihan liikaa nykystandardeihin nähden ja korjauslasku voi olla tonneja enempi kuin auton arvo. Hyvä että pomppaa katsastuksessa ja saa ajokieltoa. Silloin paras paikka on paali kun siitä kuitenkin hyödylliset osat menee vielä kiertoonkin. Sillä korjauksiin uppoavalla rahalla todennäköisesti saisi taas muutamaksi vuodeksi jonkin leiman saaneen lintan alle.
      Ja hevoseen kommentti. Tuskin niitä nyt 1:1 on tarkoituskaan verrata. Hevonen ei vaan ole nollapäästöinen. Lehmien pieruistahan veget avautuu että tehotuotanto pilaa maailman. Ok, lehmät märehtii ja piereskelee varmasti enempi metaania kuin hepat, mutta edelleen - ei ole nollapäästöinen heppakaan kun tarkasti ruvetaan pilkkua jynssäämään.

      Lainaa

    34. Haudanvakava persoona 24.11.2023 14:38
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Laura: Kun ”Päiväkännit” -nimisessä ryhmässä on isolla kuvia Lasolista, pelkäsin ensin jotain ihan muunlaista postausta 😅 Näköjään on oikein sitruunaversiokin 🍋🍹
      Ko. ryhmään sopivia sponsoroituja mainoksia. Ranskalaistyylinen aurinkoinen alkoholijuomasekoitus La Sol nyt myös sitruunan pikantilla maulla 😆

      Lainaa

    35. Mäntylahti-Piiras 25.11.2023 13:21
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Osallistava seppä: Sinne Twingon tankkiin olisi pitänyt laittaa Masinolia (etanoli, palaa bensaa puhtaammin), ei Lasolia (lasinpesuneste,)
      Ja ajaa mieluusti ainakin muutama tankillinen masinolilla jatkettua bensaa ennen leimalle vientiä, Sahtivaarin aikasen rellun tankissa kumminkin varmaan on sitä sun tätä paskaa mikä lähtee liikkeelle kun tankkiin kaadetaan etanolia, kun nuo "viinabensat" aikanaan tuli niin oli hyvin usein huoltoasemien pumpuista puolet pois käytöstä kun etanoli irrotti aseman tankeista sitä paskaa joka sitten tukki pumput.

      Lainaa

    36. Tulos: +6 (14 ääntä)
      Kuiskaava kärpänen: Tosin auto ei oo koskaan päästötön. Se on valmistusvaiheessa ja elinkaaren aikana tuottanut suoraan tai välillisesti aina päästöjä.  Kyllä, myös ne sähköautot, joita markkinoidaan nollapäästöisinä.  Ei tämä mikään sähköautojen vastainen postauskaan ole, mutta tää on vaan realiteetti.  Oispa hevonen ja sille talli, eikä tarviis koskaan käydä kovin kaukana. Tai no pääsinhän sitä junalla… 
      Tietysti jos lähtisi laskemaan että paljonko on tuottanut kasvihuonepäästöjä kun on kynnetty, kylvetty, niitetty, paalattu, varastoitu ja perille kuskattu ihan vaan pelkästään ne heposen heinäpaalit ja kaura - joita muuten siihen 500-1200kg kaakkiin uppoaa aivan uskomatonta tahtia - ja siihen vielä kaikki se metaani mitä heppa piereskelee 24/7 niin johan alkaa päästöt per kilometri olla jonkun HummVeen tasolla eikä vielä ole laskuissa tallia, valoja, kuivikkeita, vettä eikä heppatyttöjen autojen päästöjä kun kaksi kertaa päivässä ajellaan tallille ruokkimaan ja jynssäämään sitä konia. Eli ei taida olla oikotie onneen paluu hevosteluyhteiskuntaankaan. :-D

      Lainaa

    37. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Iso Hoo: Tietysti jos lähtisi laskemaan että paljonko on tuottanut kasvihuonepäästöjä kun on kynnetty, kylvetty, niitetty, paalattu, varastoitu ja perille kuskattu ihan vaan pelkästään ne heposen heinäpaalit ja kaura - joita muuten siihen 500-1200kg kaakkiin uppoaa aivan uskomatonta tahtia - ja siihen vielä kaikki se metaani [...]
      Eli ei taida olla oikotie onneen paluu hevosteluyhteiskuntaankaan. 
       Ei toki oikotie.
      .eitokio ikot iE

      Lainaa

    38. Uupunut piirroshahmo 25.11.2023 22:07
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Hästäg whatabout: Kyllä tuolla ryhmässä on myös jotkut ihan vaan viihteen vuoksi.
      FB-ryhmän viihdekäyttäjiä siis.

      Lainaa

    39. Uuno rätti 25.11.2023 23:10
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Iso Hoo: Tietysti jos lähtisi laskemaan että paljonko on tuottanut kasvihuonepäästöjä kun on kynnetty, kylvetty, niitetty, paalattu, varastoitu ja perille kuskattu ihan vaan pelkästään ne heposen heinäpaalit ja kaura - joita muuten siihen 500-1200kg kaakkiin uppoaa aivan uskomatonta tahtia - ja siihen vielä kaikki se metaani [...]
      Täydellinen paluu hevosyhteiskuntaan tarkoittaisi toki, että kynnöt hoitaisi kaakki itse (isäntä toki ohjaksissa), kylvön ehkä isäntä yksin käsin, ala kun ei olisi kohtuuttoman iso, ja isännällä tasaisen kylvämisen taito tallella. Niin ja mikä paalaus? Ehkä hevosniittokoneella korret nurin, ehkä viikatteella. Mutta sitten haravat heilumaan ja heinää seipäälle, josta se sitten irtonaisena kärryyn ja latoon. Ladossa sitten vähän heinälatoromantiikkaa, ehkä, jos lykästää. 
      Kylläpä se konitalousjuttu oli vain heitto, mutta vissiin pyhän lehmän kyseenalaistaminen sattuu liikaa. Pahoittelut siitä. Kyllähän se välttämätön kapine on. 
      Nykyaikaisella hevostenpidolla ei ole tuon haaveideni skenaarion kanssa mitään tekemistä. 
      Toivottavasti ihmiskunta keksii ratkaisut kaikkiin aiheuttamiinsa ongelmiin. Toki isoa osaa niistä ei ole enää mahdollista korjata (esim. mikromuovin kylväminen). 

      Lainaa

    40. Suulas papaija 26.11.2023 6:54
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Avaamaton orava: Jos ryhmänä on päiväkänni niin ei sitä tiedä vaikka juonu itse Masinolit ja Lasolit. Ja totta, Masinol siellä bensatankissa olisi tuossa voinut auttaa. Nyt onkin sitten kiva homma puhdistaa tankki ja ehkä enemmänkin.
      Jos ylipäätänsä juo lasoleja tai masinoleja, tuskinpa omistaa autoakaan.

      Lainaa

    41. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Osallistava seppä: Sinne Twingon tankkiin olisi pitänyt laittaa Masinolia (etanoli, palaa bensaa puhtaammin), ei Lasolia (lasinpesuneste,)
      Kyllä jokainen voi sen pullon kyljestä lukea että noin on, tosin pitää osata lukea.

      Lainaa

    42. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Pyhä kivi: Jos ei mene päästömittauksista läpi niin alkaa olla autolla vikoja enempi kuin arvoa, siis jos viat aikoo korjata. Eli auto päästelee ihan liikaa nykystandardeihin nähden ja korjauslasku voi olla tonneja enempi kuin auton arvo. Hyvä että pomppaa katsastuksessa ja saa ajokieltoa. Silloin paras paikka on paali kun [...]
      Yksi pieni reikä pakoputkessa ja ei mene päästömittauksista läpi. Eikä korjaus todellakaan maksa tonneja.

      Lainaa

    43. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Jauhopussista löytynyt taistelija: Tuolla periaatteella kannattais romuttaa kaikki nykyiset autot, niin saataisiin kauhean paljon vähennettyä päästöjä. Harmi vaan, että niillä on vielä käyttöarvoa, ja moni tarvitsee kuitenkin kulkupelin. Se siis johtaisi vain siihen, että jouduttaisiin valmistamaan tosi paljon uusia autoja, ja siitä tulee [...]
      Täytyy sanoa että ihailen sitä että joku on niin irtautunut todellisuudesta kuin sinä. Itsekin haluan sitä usein karkuun mutta en ole silti ihan varma haluanko noin etäälle. Taidan kuitenkin pysytellä päihteissä.

      Lainaa

    44. Epäkurantti sitruuna 3.12.2023 11:14
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Pluri: Täytyy sanoa että ihailen sitä että joku on niin irtautunut todellisuudesta kuin sinä. Itsekin haluan sitä usein karkuun mutta en ole silti ihan varma haluanko noin etäälle. Taidan kuitenkin pysytellä päihteissä.
      Todellisuus? Mitä se oikeastaan on? Sinulle ja minulle näyttää olevan eri asioita, vaikka olemme oletettavasti molemmat täysivaltaisia kansalaisia. 
      Mutta argumentointi, sen säännöt meillä pitäisi olla yhteiset. Vaan ei, luiskahdit henkilön ilkkuminen polulle. Haluan uskoa, että teit niin silkkaa väsymystäsi/hyväksynnän tarvettasi/mistä tahansa tunnesyystä, etkä siksi, että sinulla ei ole tarjota oikeaa argumenttia? 

      Lainaa

    45. Hartiakas haltija 14.1.2024 9:11
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Tolkuton tiikeri: Eikös ne ole talvi- ja pimeän ajan nopeusrajoitukset? Toki hyvällä kelillä päivänvalon aikaan tuntuu turhauttavalta ajaa hitaammin, mutta koska ihmisten harkintakykyyn ei voi luottaa, niin se on sitten alempi nopeus koko ajan. Kuitenkaan ei ole vara laittaa muuttuvia nopeusrajoituksia kuin [...]
      alemmat talvinopeusrajoitukset ovat myös vähentämässä nastarenkaiden kuluttavaa vaikutusta.

      Lainaa

    46. Hartiakas haltija 14.1.2024 9:12
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      ymppi: Yksi pieni reikä pakoputkessa ja ei mene päästömittauksista läpi. Eikä korjaus todellakaan maksa tonneja.
      Eikä korjaannu Lasolilla

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: katsastus, kuva, lasol, nopeusrajoitukset, parkkeerata, parkkipaikka, päästöt, talvi, twingo