Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin, osa 100

Kotimaisen ruoan hinta kolmelle hengelle viikoksi: 32 euroa.
Mitä tänään syötäisiin, osa 100

Ruokaa on ihmetelty jo sata kertaa! 🥳 Vieläkö muistat, miten neljännessä osassa murennettiin lihaa?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 73 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Siivekäs kotka 21.11.2023 0:14
      Tulos: +338 (344 ääntä)
      Oho, sehän heilahti nopeasti oliiviöljystä H-korttiin.

      Lainaa

    2. Tulos: +587 (607 ääntä)
      Ihanko oikeasti tuo kuvan ruokamäärä riittää jonkun kolmen hengen koko viikon ruokatarpeisiin? Kyllä noista voisi saada yhden aterian seitsemäksi päiväksi kolmelle, mutta harvalle se riittää koko päiväksi. (Vaikka itse ajatuksesta olenkin samaa mieltä, ja vaikka linsseistä ja juureksista saa paljon hyvää ruokaa tosi halvalla.)

      Lainaa

    3. Tulos: +380 (386 ääntä)
      Kolmelle hengelle viikoksi noin 100g kanaa ja 100g perunoita päivässä. Jos kaikki perheenjäsenet söisivät aamupalan ja lounaan työpaikalla tai päiväkodissa, sitten voisi riittääkin. Muuten jää kalorit aika heikoille

      Lainaa

    4. Suhteutettu pulu 21.11.2023 0:56
      Tulos: +460 (466 ääntä)
      Atelle näyttää tulevan yllätyksenä että kyllä siihen yhteenkin pähkinään voi kuolla jos se pähkinäallergia on paha. Se ettei itsellä ole allergioita ei tarkoita sitä etteikö jollakin muulla voisi olla ja vieläpä oikeasti vakavia. Miten yleissivistyksen taso on näin pahasti päässyt laskemaan?

      Lainaa

    5. Vuosikas nauta 21.11.2023 1:15
      Tulos: +380 (384 ääntä)
      Atte, kyllä voi. Kaverilla on niin paha pähkinäallergia, että suunnilleen pähkinöiden haistelusta turpoaa kaula umpeen. Juuri näitä ihmisiä varten se varoitus siellä on.

      Lainaa

    6. Vuosikas nauta 21.11.2023 1:16
      Tulos: +343 (349 ääntä)
      Kolmihenkinen perhe elää viikon tuolla ruokamäärällä..? Saattaa elossa pysyä jonkin aikaa, mutta terveenä ja jaksavana ei varmasti pysy.

      Lainaa

    7. Kivenkova mustikka 21.11.2023 1:17
      Tulos: +289 (297 ääntä)
      Emilia kun puhuit kolmihenkisestä perheestä, niin oliko kyse marsuista?

      Lainaa

    8. Järkevä kotieläin 21.11.2023 3:03
      Tulos: +199 (201 ääntä)
      No jopas. Tuo oliiviöljyfirma on perustettu 1950-luvulla Italiassa. Jenkkipoliitikko on syntynyt 1970-luvulla. Näillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Yleinen nimi niin kuin Smith, Rodriguez, Müller, Rossi, Jokinen, Leclerc tai Andersson.

      Lainaa

    9. Napiton maksamakkara 21.11.2023 4:01
      Tulos: -84 (178 ääntä)
      Järkevä kotieläin: No jopas. Tuo oliiviöljyfirma on perustettu 1950-luvulla Italiassa. Jenkkipoliitikko on syntynyt 1970-luvulla. Näillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Yleinen nimi niin kuin Smith, Rodriguez, Müller, Rossi, Jokinen, Leclerc tai Andersson.
      Ei voi tietää. Ostaisiko itse mitään tuotetta jonka nimi olisi Halla-aho. Niinpä, en minäkään.

      Lainaa

    10. Tulos: +211 (217 ääntä)
      Taidan olla kolme henkinen perhe.

      Lainaa

    11. Höyli sirkka 21.11.2023 7:02
      Tulos: -209 (225 ääntä)
      Makea aasi: Ihanko oikeasti tuo kuvan ruokamäärä riittää jonkun kolmen hengen koko viikon ruokatarpeisiin? Kyllä noista voisi saada yhden aterian seitsemäksi päiväksi kolmelle, mutta harvalle se riittää koko päiväksi. (Vaikka itse ajatuksesta olenkin samaa mieltä, ja vaikka linsseistä ja juureksista saa paljon hyvää ruokaa tosi halvalla.)
      Kotona on yleensä kaappi täynnä kuivaruokaa ja säilykkeitä. Vaikkei sulla oo

      Lainaa

    12. Kutsumaton pöllö 21.11.2023 7:11
      Tulos: +297 (299 ääntä)
      Höyli sirkka: Kotona on yleensä kaappi täynnä kuivaruokaa ja säilykkeitä. Vaikkei sulla oo
      Sinäkö se olet joka kehuit käyttäväsi ruokaan rahaa 20€ kuussa. Ja vasta kun kyseltiin että miten se onnistuu tunnustit käyväsi äidin luona syömässä ja isä tuo pakastimeen lihaa ja marjoja.

      Lainaa

    13. Sievä soturi 21.11.2023 7:30
      Tulos: -45 (107 ääntä)
      Napiton maksamakkara: Ei voi tietää. Ostaisiko itse mitään tuotetta jonka nimi olisi Halla-aho. Niinpä, en minäkään.
      Nyt tuli yllättävän kova argumentti. En tietenkään ostaisi yhtään mitään missä lukis Halla-aho, ja jos se olisi oma sukunimi, vaihtaisin. Ei voi mitään, oksetuskynnys on mikä on.

      Lainaa

    14. Kamelinruskea hanhi 21.11.2023 7:32
      Tulos: +287 (287 ääntä)
      Höyli sirkka: Kotona on yleensä kaappi täynnä kuivaruokaa ja säilykkeitä. Vaikkei sulla oo
      Kyllä kait nekin on pitänyt joskus maksaa?

      Lainaa

    15. Alistettu kärpänen 21.11.2023 7:39
      Tulos: -86 (178 ääntä)
      Napiton maksamakkara: Ei voi tietää. Ostaisiko itse mitään tuotetta jonka nimi olisi Halla-aho. Niinpä, en minäkään.
      Itse ostaisin heti, jos mestari olisi jollekin tuotteelle nimensä antanut.

      Lainaa

    16. Vastapuikea meduusa 21.11.2023 8:05
      Tulos: +205 (227 ääntä)
      Napiton maksamakkara: Ei voi tietää. Ostaisiko itse mitään tuotetta jonka nimi olisi Halla-aho. Niinpä, en minäkään.
      Mummo asuu Halla-ahon kylässä, päätettiin koko suku olla vierailematta sen natsin luona.

      Lainaa

    17. Narusta roikkuva avokado 21.11.2023 8:15
      Tulos: +189 (193 ääntä)
      Tuossa on pakko olla kyseessä joko 3 hkö perhe, jossa: - yksi syö vain tissiä ja vanhemmat on pienikokoisia Tai - lapsi syö koulussa/päiväkodissa ja vanhemmat syö ulkon + oletetaan, että kuivakaapin sisältö on saatu ilmaiseksi

      Lainaa

    18. Tulos: +180 (182 ääntä)
      Höyli sirkka: Kotona on yleensä kaappi täynnä kuivaruokaa ja säilykkeitä. Vaikkei sulla oo
      Kyllä minäkin saisin pidettyä perheeni hengissä ainakin kuukauden kaappien sisällöillä, jos nyt jostain syystä tulisi tilanne, että ruokaa ei saisi mistään lisää. En silti menisi väittämään, että ruoka on ilmaista, joskus ne säilykkeetkin on sinne ostettu.

      Lainaa

    19. Suonensisäinen lokki 21.11.2023 8:30
      Tulos: +65 (65 ääntä)
      Valtio/EU jo nyt puuttuu hintoihin, kun se on luonut tukijärjestelmän alkutuotantoon. Hintaa siis pidetään keinotekoisesti kontrollissa/alhaalla korvaamalla osaa erilaisilla tukimuodoilla. Ilman niitä ruoka olisi kalliimpaa ja hinnannousu hurjempaa sodan syttyessä. Siitähän se maatalouden absurdi tilanne tulee: tulot eivät ole puhdas vapaa markkina vaan säädelty, mutta menot ovat täysin vapaiden markkinoiden armoilla.

      Lainaa

    20. Vitsikäs hirmulisko 21.11.2023 8:32
      Tulos: +74 (94 ääntä)
      Alistettu kärpänen: Itse ostaisin heti, jos mestari olisi jollekin tuotteelle nimensä antanut.
      Username checks out

      Lainaa

    21. Tulos: +132 (136 ääntä)
      En voi käsittää miten tuolla määrällä voi elää kolme ihmistä viikon. Itse saisin tuosta ehkä yhden aterian päivään koko viikolle jos vaihtaisin säästöliekille, enkä muutenkaan edes syö hirveästi. Kokonaista päivää en eläisi niillä aterioilla sitten millään.

      Lainaa

    22. Sorea preeriasusi 21.11.2023 8:46
      Tulos: +109 (109 ääntä)
      Kamelinruskea hanhi: Kyllä kait nekin on pitänyt joskus maksaa?
      Ja ennen kaikkea ne pitää pikapuoliin korvata uusilla, muutenhan se kotivara hupenee käsiin. 
      Sitä kaappia täydennetään jatkuvasti. 

      Lainaa

    23. Tuore lohikäärme 21.11.2023 9:16
      Tulos: +105 (105 ääntä)
      Atelle tiedoksi, että pahasti allergiselle riittää se mikrogramma pähkinäpölyä turvottamaan ilmatiet umpeen. Siksi laki vaatii nuo "saattaa sisältää pähkinää" -merkinnät tuotteisiin, joita on käsitelty samassa tilassa pähkinää sisältävien tuotteiden kanssa.

      Lainaa

    24. Labiili riesa 21.11.2023 9:19
      Tulos: -51 (59 ääntä)
      Vai desantis kieltänyt orjuudesta puhumisen. Selvä valeuutinen tai tahallinen kärjistys

      Lainaa

    25. Itseasiassa 21.11.2023 9:23
      Tulos: +59 (59 ääntä)
      Miten joku ei ole kuullut esim. maataloustuista? Ja vähän joka maalla on vientitukia, jotta oman maan tuotteet saadaan myytyä muissa maissa. Jos valtio lopettaisi puuttumasta ruuan hintaan, niin meistä olisi varmaan viidellä prosentilla kansasta varaa jatkuvasti syödä lihaa. Joka siis oli menneisyydessä Suomessakin vain juhlaruokaa, ei sitä huvikseen ollut porsas tuvan nurkassa jouluun asti.

      Lainaa

    26. Väärä appelsiini 21.11.2023 9:28
      Tulos: +93 (95 ääntä)
      Emilia ei hirveesti vissiin kasviksia syö. Ei siinä mitään, mutta sitä mahdollista lasta käy sääliksi. Kanalla, perunalla ja siivulla paprikaa per viikko ei erityisesti saa vitamiineja, saati kuituja.

      Lainaa

    27. Menestyksekäs huonekalu 21.11.2023 9:45
      Tulos: -91 (95 ääntä)
      Toj Karin: En voi käsittää miten tuolla määrällä voi elää kolme ihmistä viikon. Itse saisin tuosta ehkä yhden aterian päivään koko viikolle jos vaihtaisin säästöliekille, enkä muutenkaan edes syö hirveästi. Kokonaista päivää en eläisi niillä aterioilla sitten millään.
      Onks tässä joku ajatusvirhe vai syötkö yli 7 ateriaa päivässä?

      Lainaa

    28. Apua tarvitseva oppilas 21.11.2023 10:15
      Tulos: +51 (51 ääntä)
      Järkevä kotieläin: No jopas. Tuo oliiviöljyfirma on perustettu 1950-luvulla Italiassa. Jenkkipoliitikko on syntynyt 1970-luvulla. Näillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Yleinen nimi niin kuin Smith, Rodriguez, Müller, Rossi, Jokinen, Leclerc tai Andersson.
      Tuollaisia ihmisiä on pilvin pimein jotka eivät osaa ajatella nenäänsä pidemmälle.

      Lainaa

    29. heimosenkeimo 21.11.2023 10:16
      Tulos: +63 (67 ääntä)
      Söisin muutamassa päivässä yksin nuo kanat ja rehut mitä tossa nyt onkin.

      Lainaa

    30. Tulos: +59 (59 ääntä)
      Siivekäs kotka: Oho, sehän heilahti nopeasti oliiviöljystä H-korttiin.
      Miksi Taru on Taru? Kannattaisi vaihtaa nimeä, koska ei ole kuitenkaan sormusten herrasta.

      Lainaa

    31. Säteilevä unikeko 21.11.2023 10:51
      Tulos: +45 (45 ääntä)
      Noista n. Neljän päivän ruoat saisin kehiteltyä. Kanan jauhelihasta kastike, ja broileri uuniin ja sitä yksi päivä ja seuraavana päivänä siitä jääneistä paloista vaikka kanasalaatti, joskin vähän köyhä kun ei ole kuin paprikaa ja kurkkua ja salaatinlehtiä, mutta saa kumminkin. Perunat onkin sitten vähän, että keittääkö vai tekeekö muusia. Ja muusin jäämistä voi aina tehdä lepuskoita, mut ei niitä ruoaksi voi kutsua 😄 mutta joo, kyl tosta n. Neljän päivän ruoan saa, riippuen toki kuinka paljon kukakin syö ja kuinka monen hengen taloudessa syödään.

      Lainaa

    32. Tulos: +139 (139 ääntä)
      Nämä "kuvan satsi maksoi 2e, näistä saa viikoksi maittavat ateriat 10hlö.lle" unohtaa aina sujuvasti sen täyteen tupatun kuiva-ainekaapin ja kanttamyöten pursuavan pakastimen, puhumattakaan jo avatuista kahvista, leikkeleistä yms. ja niitähän ei sitten tietenkään lasketa siihen 2e tai mihinkään budjettiin.

      Lainaa

    33. Uskalias kenguru 21.11.2023 11:11
      Tulos: -34 (60 ääntä)
      2€/hlö on mahdollista syödä päivässä. Hk lihapullat, makaroonipussi ja hernemaissipaprikat sekaan. Ketsuppia päälle ja ääntä kohti. Ei mikään terveyspommi pitkässä juokssa, mutta nälkä lähtee. Joskus tuli tuota vedettyä viikkokin, kun oli tullut hassattua rahat johonkin turhaan (yleensä baariin). Hinnat voivat olla nousseet sitten nuoruuteni, mutta edullinen ja täyttävä ruoka tulee. Yhdellä setillä saa 2-3 annosta, eli päivän ruuat.

      Lainaa

    34. Tulos: +120 (122 ääntä)
      Miksi nämä 'Näin vähällä koko perhe syö viikon'-postaukset on aina tällasta käsittämätöntä soopaa, jossa tehdään yks ruoka per päivä ja ollaan vaan, et onpa halpaa ja kätevää. Kyllä mä itse, samoin kuin muu perhe, syödään noin neljä kertaa päivässä. Aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Tuon ns. viikon ruokasatsin lisäksi menee maustamatonta jugurttia, kahvia, täysjyväleipää, leikkelettä, vihanneksia ja hedelmiä. Lisäksi ruokalisukkeet: soijarouhe, tomaattimurska, ruokakerma, mausteet jne jne jne. Kyllä ne kaikki pitää ihan itse kaupasta hakea ja maksaa tietty myös. Ja vaikka söisi koululla/töissä, niin maksaa sekin ja on täten osa ruokakustannuksia. Näille 'halvalla viikon ruoat'-ihmisille kaikki kuivatarvikkeet ja lisukkeet vissiin vaan ilmiintyy ilmaiseksi kaappiin kun toivoo tarpeeksi. Aika kätevää, myönnän.

      Lainaa

    35. It's a deal 21.11.2023 11:59
      Tulos: +71 (73 ääntä)
      Vastapuikea meduusa: Mummo asuu Halla-ahon kylässä, päätettiin koko suku olla vierailematta sen natsin luona.
      Se mummo on valintansa tehnyt!

      Lainaa

    36. Tarmokas meduusa 21.11.2023 12:19
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      Labiili riesa: Vai desantis kieltänyt orjuudesta puhumisen. Selvä valeuutinen tai tahallinen kärjistys
      Olisikin 😬 https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009733712.html

      Lainaa

    37. Perheetön paimen 21.11.2023 12:25
      Tulos: +61 (61 ääntä)
      Ulkomailta katsottuna myös Korhonen on niin erikoinen sukunimi, että jos yksi tekee jotain väärin, kaikki Korhoset ovat syyllisiä.

      Lainaa

    38. Velaton maahinen 21.11.2023 12:49
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Vastapuikea meduusa: Mummo asuu Halla-ahon kylässä, päätettiin koko suku olla vierailematta sen natsin luona.
      Mestarin kätyreille pyhiinvaelluskohde. Joko patsashanke etenee?

      Lainaa

    39. It's a deal 21.11.2023 13:35
      Tulos: -14 (24 ääntä)
      Tarmokas meduusa: Olisikin 😬 hs.fi/ulkomaat/art-2000009733712.html
      Samalla lähes kaikki osapuolet haluavat bannata kirjan "Kuin tappaisi satakielen", koska se tosiaan droppaa fiiliksen kaikessa karuudessaan. Vaikea sanoa, miten rasismia kritisoiva teos puhuttelisi, jos siitä poistettaisiin kaikki se saatanallisuus. Se, miten lapset kasvatettiin ajattelemaan vallitsevien olojen olevan täysin normaaleja, on melko universaali ja ajaton konsepti.

      Lainaa

    40. Meluisa aprikoosi 21.11.2023 13:35
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Makea aasi: Ihanko oikeasti tuo kuvan ruokamäärä riittää jonkun kolmen hengen koko viikon ruokatarpeisiin? Kyllä noista voisi saada yhden aterian seitsemäksi päiväksi kolmelle, mutta harvalle se riittää koko päiväksi. (Vaikka itse ajatuksesta olenkin samaa mieltä, ja vaikka linsseistä ja juureksista saa paljon hyvää ruokaa tosi halvalla.)
      meillä 6 hengen perhe ja lapset vielä aika pieniä, mutta ovat aktiivisia ja syövät paljon. meillä menisi tuo ruokamäärä päivässä, jos ollaan koko päivä kotona. Okei, saattaisi tähteiksi jäädä vielä minulle lounas seuraavalle päivälle. Mutta puolta viikkoa ei pärjättäisi. paitsi jos olisi pakko, mutta miinuskaloreille jäisi aivan helvetisti.

      Lainaa

    41. Tulos: +51 (53 ääntä)
      Menestyksekäs huonekalu: Onks tässä joku ajatusvirhe vai syötkö yli 7 ateriaa päivässä?
      Ei ole ajatusvirhettä, enkä syö seitsemää ateriaa päivässä. Eikä siinä niin lue että söisin.

      Lainaa

    42. Raivo henkilö 21.11.2023 15:17
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Kyllä noilla varmaan itsekseen sen viikon söisi. Viisi tai kuusi päivää. Mutta jos lähdetään sitten sille linjalle että tuosssa on myös aamu- ja iltapalat niin kyllä se sitten kutistuu kahteen päivään. Kolmelle on ehkä kahden päivän lämpimät ruoat jos oletetaan että ei syödä lounasta tai päivällistä minään päivänä muualla kuin kotona.

      Lainaa

    43. Liukuportaissa riehuva nektariini 21.11.2023 15:31
      Tulos: +86 (86 ääntä)
      Voi hyvää päivää taas näitä "meidän viiden hengen perhe syö 20€ viikossa nönönönöö". No varmasti, kun siihen ei lasketa aamiaista, kouluruokaa ja työpaikkalounasta. Kuiva-ainekaapin sisältö tai mausteethan ei ole maksaneet mitään (ainakaan tällä viikolla) eikä jääkaapin munat tai voi. Ja eikös se ollut niin, että viikossa on vain viisi päivää? Sitten vielä pakastimesta isän kalastamaa kalaa, riistaa ja äidin keräämiä marjoja ja sieniä. Helppo kuin heinänteko! Köyhät ei vaan osaa budjetoida!

      Lainaa

    44. Uneton meduusa 21.11.2023 17:10
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Atte... 🤦 Vakavasti pähkinäallergisen sukulaisena tulee usein manailtua ko. lausetta...ja sitten kun toisinaan löytyy uusi täysin pähkinätön tuotemerkki tai -sarja, niin jihuu! 🎉 "Ei äkkiseltään tule mieleen yhtään karkkia..." Veikkaanpa että Atelle tulisi mieleen suunnilleen se, jos hän itse sattuisi ostamaan päivittäin makeisia tai pullia, joissa on suunnilleen melonin kokoisia kokonaisia pähkinöitä ja tuotteen nimessä kissankokoisilla kirjaimilla "pähkinä". Kun Atte ei ole jotain huomannut, niin sitä ei ole. Eihän toki esimerkiksi joku nougatsuklaa tai konvehdit tai pullat voi sisältää mantelia tai pähkinää!!1

      Lainaa

    45. Moderni metso 21.11.2023 17:15
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Kivenkova mustikka: Emilia kun puhuit kolmihenkisestä perheestä, niin oliko kyse marsuista?
      Niin jos se onkin "minä ja mun aivastavat marsut" (ts. oluttölkit). Sittenhän tolla pärjää hyvinkin. Ainakin jos baarista palatessa aina ottaa pizzan tai lihiksen grilliltä yöpalaksi.

      Lainaa

    46. Tulos: +35 (35 ääntä)
      Makea aasi: Ihanko oikeasti tuo kuvan ruokamäärä riittää jonkun kolmen hengen koko viikon ruokatarpeisiin? Kyllä noista voisi saada yhden aterian seitsemäksi päiväksi kolmelle, mutta harvalle se riittää koko päiväksi. (Vaikka itse ajatuksesta olenkin samaa mieltä, ja vaikka linsseistä ja juureksista saa paljon hyvää ruokaa tosi halvalla.)
      Nää varmaa syö työpaikan lounaan ja lapsi koulussa. Lisäks wolttaavat jotaki jos nälkä yllättätä.

      Lainaa

    47. Viisas karhu 21.11.2023 17:25
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Kuvan ruokamäärä riittäisi ehkä kahdeksi päiväksi tälle 130kiloselle läskille yksinään.

      Lainaa

    48. Tulos: +44 (44 ääntä)
      Vaikka olisikin määrällisesti riittävä määrä ruokaa viikolle, niin kuka hitto haluaa elää aina jollain broilerin jauhelihalla, perunalla ja kolmella vihanneksella, joista kaksi on lähes pelkkää vettä? Terveellinen ruokavalio kun myös vaatii jonkinlaista monipuolisuutta. Itse ainakin soisin, että kaikilla olisi mahdollisuus sellaiseen ruokavalioon, joka olisi edes astetta pelkkää hengissä pysymistä parempi.

      Lainaa

    49. Arvoliberaali sateenvarjo 21.11.2023 18:24
      Tulos: +33 (33 ääntä)
      Kolmehenkinen perheemme sisältää kaksi teiniä, joten tuo ruokakassikuva pisti hieman naurattamaan. 14v poika syö yksin tuon verran ruokaa, eikä todellakaan viikossa, vaan ehkä kolmessa päivässä.

      Lainaa

    50. Kammottava hirmulisko 21.11.2023 19:03
      Tulos: +92 (92 ääntä)
      2 l maitoa 920 kcal 1 kg perunaa 760 kcal 2 pkt salaattia 30 kcal 1 kurkku 45 kcal 1 prk kevytkermaviiliä 170 kcal 2 pkt kanan jauhelihaa 900 kcal 1,3 kg pkt broileria 2150 kcal YHTEENSÄ lähes 5000 kcal Jaettuna 3 hengelle viikoksi ruhtinaalliset 235 kcal / hlö / pvä.

      Lainaa

    51. Palava marsu 21.11.2023 22:21
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Järkevä kotieläin: No jopas. Tuo oliiviöljyfirma on perustettu 1950-luvulla Italiassa. Jenkkipoliitikko on syntynyt 1970-luvulla. Näillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Yleinen nimi niin kuin Smith, Rodriguez, Müller, Rossi, Jokinen, Leclerc tai Andersson.
      Ei kun kyllä se on harvinainen, kun minä en ole sitä kuullut. Eli sukua ovat, turha yrittää

      Lainaa

    52. Tulos: +21 (21 ääntä)
      Kammottava hirmulisko: 2 l maitoa 920 kcal 1 kg perunaa 760 kcal 2 pkt salaattia 30 kcal 1 kurkku 45 kcal 1 prk kevytkermaviiliä 170 kcal 2 pkt kanan jauhelihaa 900 kcal 1,3 kg pkt broileria 2150 kcal YHTEENSÄ lähes 5000 kcal Jaettuna 3 hengelle viikoksi ruhtinaalliset 235 kcal / hlö / pvä.
      Äläs nyt, taitaa olla joku leipäpussi(?) vielä ton salaatin takana 🧐

      Lainaa

    53. Joustava taistelija 22.11.2023 0:33
      Tulos: -42 (48 ääntä)
      Blaablaa: Miksi nämä 'Näin vähällä koko perhe syö viikon'-postaukset on aina tällasta käsittämätöntä soopaa, jossa tehdään yks ruoka per päivä ja ollaan vaan, et onpa halpaa ja kätevää. Kyllä mä itse, samoin kuin muu perhe, syödään noin neljä kertaa päivässä. Aamupala, lounas, päivällinen, iltapala. Tuon ns. viikon ruokasatsin [...]
      No just. Ei tietenkään sulla toimi, kun olet tottunut syömään noin. Ihmisillä on erilaiset ruokailutottumukset. Mä olen sieltä toisesta ääripäästä. Itse syön kerran päivässä, jos edes muistan. Joskus mietin illalla, että jotain pitää syödä, vaikka ei edes ole nälkä (vaikka en ole koko päivänä syönyt mitään). Olen keski-ikäinen, ja mulla on aina ollut "valikoiva" ruokahalu. Nuorempana pystyin syömään työpaikalla ihan mitä vaan, ja isoja annoksia joka päivä, enkä lihonut. Tosin työkin oli fyysistä. Kun ei ole sitä säännöllistä ruokailua ja rytmiä, ei välttämättä kaipaa niin paljon ruokaa. Se on tottumuskysymys. Ja tietysti vaikuttaa myös, paljonko energiaa kuluttaa.

      Lainaa

    54. Joustava taistelija 22.11.2023 0:47
      Tulos: -71 (73 ääntä)
      Kammottava hirmulisko: 2 l maitoa 920 kcal 1 kg perunaa 760 kcal 2 pkt salaattia 30 kcal 1 kurkku 45 kcal 1 prk kevytkermaviiliä 170 kcal 2 pkt kanan jauhelihaa 900 kcal 1,3 kg pkt broileria 2150 kcal YHTEENSÄ lähes 5000 kcal Jaettuna 3 hengelle viikoksi ruhtinaalliset 235 kcal / hlö / pvä.
      Stressaako jotkut oikeasti tällaisista asioista? Ehkä mä olen sitten säästynyt paljolta stressiltä, kun en ole ikinä ajatellut mitään kaloreita. Olen normaalipainoinen. Muita stressin aiheuttajia ollut elämässä kyllä.

      Lainaa

    55. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Suhteutettu pulu: Atelle näyttää tulevan yllätyksenä että kyllä siihen yhteenkin pähkinään voi kuolla jos se pähkinäallergia on paha. Se ettei itsellä ole allergioita ei tarkoita sitä etteikö jollakin muulla voisi olla ja vieläpä oikeasti vakavia. Miten yleissivistyksen taso on näin pahasti päässyt laskemaan?
        Olen tuntenut jonkun, joka olisi sairastunut jos sipseissä on gluteenikontaminaatio. Siis sieto tasoa "joko vie omat ruoat, ei syö mitään, tai todella luottaa ruoan tarjoajaan". Meillä uskalsi syödä, kun luin ne sipsipussien sisällöt, laitoin gluteenittomat eri pöytään. ja keliaakikolle tarkoitettuihin hitonmoisen lapun "NÄIHIN EI SAA KOSKEA KUIN PUHTAIN OTTIMIN". Allergiat voivat lähettää jonkun sairaalaan, se yksi pähkinä myöskin. Itse kun olen VEGAANI!, tarkennan aina, että se ei ole allergia, ei tarvitse pestä koko keittiötä, en minä kuole jos sattuu vahinko, relatkaa vaan.

      Lainaa

    56. Sievistelevä vadelma 22.11.2023 1:41
      Tulos: +61 (61 ääntä)
      Joustava taistelija: Stressaako jotkut oikeasti tällaisista asioista? Ehkä mä olen sitten säästynyt paljolta stressiltä, kun en ole ikinä ajatellut mitään kaloreita. Olen normaalipainoinen. Muita stressin aiheuttajia ollut elämässä kyllä.
      Ei tässä ole stressaamisesta kyse, vaan laskettu, että ruokaa on 8–10 kertaa liian vähän. Eli ei siis millään viikoksi ruokaa kolmelle hengelle.

      Lainaa

    57. Neuloutuva sohvaperuna 22.11.2023 1:56
      Tulos: +47 (47 ääntä)
      Joustava taistelija: Stressaako jotkut oikeasti tällaisista asioista? Ehkä mä olen sitten säästynyt paljolta stressiltä, kun en ole ikinä ajatellut mitään kaloreita. Olen normaalipainoinen. Muita stressin aiheuttajia ollut elämässä kyllä.
      Normaalipainoisen aikuisen päivittäinen energiantarve on keskimäärin n. 2000 kcal naisilla ja 2500 kcal miehillä. Tietenkin vähän vähemmän jos esim. tekee istumatyötä eikä harrasta mitään urheilua, mutta väittäisin että alle tonnilla ei kukaan elä kovin terveesti pitkän päälle. Ei kaloreista tarvi erikseen stressata että voi ymmärtää tän matemaattisen mahdottomuuden ja tekopyhyyden mitä jotkut näistä "säästövinkeistä" esittää. Ihmettelen myös minkälainen ruoka tulee pelkästä kanan jauhelihasta, perunasta ja paprikasta, ilman mitään öljyjä, kastiketta tai mausteita. Jos tätä pitäisi vielä syödä monta päivää niin ei kumma jos stressaa ja masentaa.

      Lainaa

    58. Tumaton tiikeri 22.11.2023 8:40
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Sievä soturi: Nyt tuli yllättävän kova argumentti. En tietenkään ostaisi yhtään mitään missä lukis Halla-aho, ja jos se olisi oma sukunimi, vaihtaisin. Ei voi mitään, oksetuskynnys on mikä on.
      Taidat kuulua niihin, jotka julistaa oksettavaksi henkilöitä mutta jos oman puolueesi edustajaa joku netissä haukkuu niin jo olisit uhkailemassa rikosilmoituksella

      Lainaa

    59. Vuoden perhonen 22.11.2023 9:09
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      Joustava taistelija: No just. Ei tietenkään sulla toimi, kun olet tottunut syömään noin. Ihmisillä on erilaiset ruokailutottumukset. Mä olen sieltä toisesta ääripäästä. Itse syön kerran päivässä, jos edes muistan. Joskus mietin illalla, että jotain pitää syödä, vaikka ei edes ole nälkä (vaikka en ole koko päivänä syönyt mitään). Olen [...]
      Ootko sellanen joka syö aamukahvin kanssa korvapuustin, juo päivän aikana pari Starbucksin tuhannen kalorin sokerijuomaa, ottaa työpaikan kahvihuoneessa kakkupalan tai kaksi, mutustelee illalla pari suklaapatukkaa ja sitten illalla ihmettelee kun ei ole nälkä vaikka ei syönyt kertaakaan koko päivänä?

      Lainaa

    60. Ravinteeton haisunäätä 22.11.2023 10:24
      Tulos: +34 (34 ääntä)
      "Ilman isompaa ruokahävikkiä". No niin kai, jos ruokaa on koko viikon ajalle noin vähän. :D

      Lainaa

    61. Perinnötön piikkisika 22.11.2023 10:52
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Kutsumaton pöllö: Sinäkö se olet joka kehuit käyttäväsi ruokaan rahaa 20€ kuussa. Ja vasta kun kyseltiin että miten se onnistuu tunnustit käyväsi äidin luona syömässä ja isä tuo pakastimeen lihaa ja marjoja.
      Oli kerran tuon tapainen tuttu. Selitti että opiskelijana pärjää oikein hyvin ja tuet on tosi hyvät. Kävi kotona syömässä, vanhemmat tuki vuokrassa ja auttoivat kaikissa isommissa hankinnoissa. Kun sanottiin että eihän tuet silloin riitä vaan vanhempien tuki mitä kaikilla ei ole samalla lailla saatavilla. Totesi vain että ei pitäis hommata lapsia jos ei ole varaa niitä tukea. Kysyin entä entä jos oli varaa kun ne hankki mutta elämäntilanne muuttui, totesi vain että pitää suunnitella siten ettei muutu. Oli se pidempi ja turhauttavamapi keskustelu mutten kokonaan jaksa sitä kirjoittaa. Perus köyhät kyykkyyn ja jos elämä potkii niin oma vika tai vanhemmat mokasi ja ei ansaitse mitään apuja.

      Lainaa

    62. Saatanan vajaaälyinen lehmä 22.11.2023 14:28
      Tulos: +23 (23 ääntä)
      Kyllä, Atte. Yhteen pähkinään todellakin voi kuolla jos on allerginen. Ja haista paska, Taru.

      Lainaa

    63. Vähennetty pelikaani 22.11.2023 17:16
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Narusta roikkuva avokado: Tuossa on pakko olla kyseessä joko 3 hkö perhe, jossa: - yksi syö vain tissiä ja vanhemmat on pienikokoisia Tai - lapsi syö koulussa/päiväkodissa ja vanhemmat syö ulkon + oletetaan, että kuivakaapin sisältö on saatu ilmaiseksi
      Tai perheessä on yksi vanhempi ja kaksi pikkulasta, jotka syövät useamman aterian päivässä päiväkodissa tai tissistä.

      Lainaa

    64. Tekevä ämpäri 22.11.2023 18:41
      Tulos: -14 (26 ääntä)
      Tumaton tiikeri: Taidat kuulua niihin, jotka julistaa oksettavaksi henkilöitä mutta jos oman puolueesi edustajaa joku netissä haukkuu niin jo olisit uhkailemassa rikosilmoituksella
      Juuri niin tyypillinen vihervassari ajattelee.

      Lainaa

    65. Kaveriton lokki 22.11.2023 19:43
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Suhteutettu pulu: Atelle näyttää tulevan yllätyksenä että kyllä siihen yhteenkin pähkinään voi kuolla jos se pähkinäallergia on paha. Se ettei itsellä ole allergioita ei tarkoita sitä etteikö jollakin muulla voisi olla ja vieläpä oikeasti vakavia. Miten yleissivistyksen taso on näin pahasti päässyt laskemaan?
      Ei nykyään kukaan älyä että jollain toisella voi olla vaikka joku sairaus vaikka sitä ei itsellä ole. Eikä ymmärretä yhtään miten joku sairaus vaikuttaa elämään ennen kuin se osuukin omalle kohdalle. Tai mikä tahansa asia, raskas elämäntilanne esim. pikkulapsiperheessä, lapsen sairastuminen. Ei kukaan tunnu älyävän että se on hemmetin rankkaa ennen kuin osuukin omalle kohdalle.
      Mikä lie ihmisiä vaivaa kun ei yhtään osata ajatella miten joku asia voi vaikuttaa toisen elämään vaikka sitä nyt ei itsellä haittona olisikaan.

      Lainaa

    66. Näkökyvytön delfiini 22.11.2023 23:36
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Tuo ruokamäärä hirvitti. Sen vähyys. Asun Espanjassa ja täällä saman satsin saisin noin 22 - 26 eurolla mitä äkkiä laskin. Ei vaan riittäisi edes meidän kahden aikuisen taloudessa kuin kaksi päivää. Mies entinen ammattiurheilija, nyt keski-ikäisenä siitä eläkkeellä, mutta aktiivinen edelleen. Syö jo yksin kaksi jauhelihapakettia päivässä. Mä sitten vähemmän. Tuosta puuttuu silti meille tärkeät eli aamukahville pitäisi laskea hinta, jos sitä ei just sillä kertaa tarvinnut ostaa, aamukahvilla mies syö leivoksen tai kaksi, espanjalainen tapa, kermaviilin sijaan ostettaisiin tomaattimurskaa, yksi maito riittäisi kyllä koko viikoksi. Mutta missä muut kasvikset? Entä sipuli, valkosipuli ja muut mausteet? Öljy? Ei tarvitse joka viikko ostaa, mutta budjettiin laskettava mukaan. Varmasti paljon unohdin, esim. suodatinpussit. Minä taas haluan pari kertaa viikossa jogurtin, muutoin kananmunaa, joskus leipää. Aamupala, lounas, päivällinen. Kahdelle normaalipainoiselle aikuiselle. Tuosta määrästä ei syötäisi kuin kaksi päivää ja olisi paha mieli.

      Lainaa

    67. Jokapaikan Raivomarsu ääriöyhö 23.11.2023 5:43
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Siivekäs kotka: Oho, sehän heilahti nopeasti oliiviöljystä H-korttiin.
      Jep. Nopea demonstraatio Godwinin laista. 😅

      Lainaa

    68. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Neuloutuva sohvaperuna: Normaalipainoisen aikuisen päivittäinen energiantarve on keskimäärin n. 2000 kcal naisilla ja 2500 kcal miehillä. Tietenkin vähän vähemmän jos esim. tekee istumatyötä eikä harrasta mitään urheilua, mutta väittäisin että alle tonnilla ei kukaan elä kovin terveesti pitkän päälle. Ei kaloreista tarvi erikseen stressata [...]
      Kermaviilipurkin perusteella oletan, että joku lihapulla. En kyllä välttämättä henkilökohtaisesti nauttisi maustamattomista broiler-kermaviilipullista, mutta kukin tyylillään.

      Lainaa

    69. Reitevä kauris 25.11.2023 18:00
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Afrikan Namibiassa on tummaihoinen poliitikko nimeltä Adolf Hitler Uunona. Hänellä ei ole mitään yhteyksiä siihen toiseen samannimiseen.

      Lainaa

    70. Suhdanneherkkä huonekalu 25.11.2023 23:17
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Suhteutettu pulu: Atelle näyttää tulevan yllätyksenä että kyllä siihen yhteenkin pähkinään voi kuolla jos se pähkinäallergia on paha. Se ettei itsellä ole allergioita ei tarkoita sitä etteikö jollakin muulla voisi olla ja vieläpä oikeasti vakavia. Miten yleissivistyksen taso on näin pahasti päässyt laskemaan?
      Leikkauspolitiikalla

      Lainaa

    71. Haudankaivaja 28.11.2023 19:29
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Kolmihenkinen perhe elää tuolla ravintomäärällä viikon, jos vähintään kaksi heistä on kirjaimellisesti henkiä, öyh öyh! :D

      Lainaa

    72. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Höyli sirkka: Kotona on yleensä kaappi täynnä kuivaruokaa ja säilykkeitä. Vaikkei sulla oo
      Minun kaappiin ei ilmaiseksi ole ilmestynyt mitään. Olen nyt kaksi vuotta odottanut mutta tyhjä on edelleen. Logiikallasi jos ostan euron karkkipatukan niin voin sanoa että euro riittää viikon ruokailuihin koska aina voi ostaa muuta ruokaa jota ei tarvitse laskea tuohon budjettiin. Vau.

      Lainaa

    73. Arka lihapiirakka 14.1.2024 9:39
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Zippo: Taidan olla kolme henkinen perhe.
      Pärjäisitkö viikon noilla? Minä olen yhdeksänhenkinen perhe.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: allergia, hinta, karkit, kotimainen, makeiset, pähkinäallergia, pähkinät, ruoan hinta, ruoka, saattaa sisältää pähkinää