Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 639

Talviaika iskee yllättävään paikkaan.
Sekalaisia, osa 639

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Lukutaitoinen kirjallisuuden ystävä 7.11.2023 0:09
      Tulos: +301 (307 ääntä)
      Tuohan onkin näppärää että ne jotka eivät osaa lukea ohjeita eivät sitten osallistu varsinaiseen äänestykseen. Saavat kuitenkin fiiliksen että ovat mukana.

      Lainaa

    2. Tornipöllö 7.11.2023 0:18
      Tulos: +98 (138 ääntä)
      Tekisi kyllä kovasti mieli kuulla Sarin hypoteesi siitä, miksi kellojen siirtäminen vaikuttaisi hamstereihin.

      Lainaa

    3. Paistettu alokas 7.11.2023 0:25
      Tulos: +112 (124 ääntä)
      Tornipöllö: Tekisi kyllä kovasti mieli kuulla Sarin hypoteesi siitä, miksi kellojen siirtäminen vaikuttaisi hamstereihin.
      Jos on sellainen haamuhamsteri, joka liikkuu pesästään lähinnä ihmisten jo nukkuessa, muuttuu hänenkin yörytmi

      Lainaa

    4. Maaton lihapulla 7.11.2023 0:26
      Tulos: -25 (153 ääntä)
      Hennan kanssa olen vahvasti erimieltä. Erään kesäduunin opiskeluaikana tein naisvaltaisella alalla, ja se paskan määrä, mitä toisten seläntakana juoruiltiin ja ilkeiltiin, oli jotain aivan käsittämätöntä.

      Lainaa

    5. Internetitön mato 7.11.2023 0:27
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Engelin

      Lainaa

    6. Tulos: +174 (188 ääntä)
      Sillä hamsterilla ei ole rannekelloa, tassukelloa?, mutta on ehkä tottunut saamaan ruokaa ja leikitystä aina tiettyyn aikaan omistajan koulun jälkeen. Ja nyt koulusta vapautuminen ei enää tapahdukaan samaan aikaan. Koirat ainakin ovat olleet oman kokemukseni mukaan hetken väärässä rytmissä kellojen siirron jälkeen, joten miksei mursutkin.

      Lainaa

    7. Pehmeä jänis 7.11.2023 0:35
      Tulos: +30 (40 ääntä)
      Haluaisin tykätä Lauran kommentista

      Lainaa

    8. Kaasuttava pohatta 7.11.2023 0:41
      Tulos: +168 (178 ääntä)
      Höpö: Sillä hamsterilla ei ole rannekelloa, tassukelloa?, mutta on ehkä tottunut saamaan ruokaa ja leikitystä aina tiettyyn aikaan omistajan koulun jälkeen. Ja nyt koulusta vapautuminen ei enää tapahdukaan samaan aikaan. Koirat ainakin ovat olleet oman kokemukseni mukaan hetken väärässä rytmissä kellojen siirron jälkeen, joten miksei mursutkin.
      Niin, Haminan mursukin pisti mattotelineen päreiksi kun oli suht paha jet lag.

      Lainaa

    9. Tulos: +69 (79 ääntä)
      Jan, normaalin värinen.

      Lainaa

    10. Lattea omena 7.11.2023 1:13
      Tulos: +98 (104 ääntä)
      Jää

      Lainaa

    11. Lattiaton maahinen 7.11.2023 1:17
      Tulos: +154 (160 ääntä)
      Mitä on tapahtunut alkuperäisessä Kanarian saarten ystävissä että on tarvinut perustaa "ilman turhia sääntöjä" -versio siitä?

      Lainaa

    12. Hämy kantojuhta 7.11.2023 1:23
      Tulos: +11 (25 ääntä)
      Hamsterinkin pirää siirtää, ainakin metrin vasemmalle.

      Lainaa

    13. Kutsumaton pöllö 7.11.2023 1:25
      Tulos: +65 (71 ääntä)
      Pehmeä jänis: Haluaisin tykätä Lauran kommentista
      Mukana

      Lainaa

    14. Viitteetön banaani 7.11.2023 1:35
      Tulos: +67 (73 ääntä)
      Kyllä, myös hamstereita pitää kääntää 30 astetta myötä- tai vastapäivään riippuen kumpaan suuntaan kelloja siirretään.

      Lainaa

    15. Säädytön lehmä 7.11.2023 2:01
      Tulos: +96 (98 ääntä)
      Tornipöllö: Tekisi kyllä kovasti mieli kuulla Sarin hypoteesi siitä, miksi kellojen siirtäminen vaikuttaisi hamstereihin.
      Meillä kissa alkoi ihan yhtäkkiä pummimaan ruokaa tunnin etuajassa, samoin herättämään ja komentamaan nukkumaan. Onkohan joku talon kummituksista riivannut kissan…

      Lainaa

    16. Heijastuva bataatti 7.11.2023 3:55
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Aika usein jotkut on mukana, vaikkei arvota mitään, vaan ysytään vain jotain.

      Lainaa

    17. Surkuhupaisa minkki 7.11.2023 4:47
      Tulos: -43 (77 ääntä)
      Nuo selkeästi tarkoituksella päin peetä kirjoitettuja sanoja "korjailevat" tyypit on niin rasittavia. Jos mä kirjotan vaikka "thänx", niin kyl mä ihan tarkotuksella kirjotan sen noin, enkä "thanks." Tai vaikka "jes söör" tai vastaavia juttuja. Sitten naureskellaan ja irvaillaan porukalla "tyhmälle tyypille", joka "ei osaa" kirjottaa "kiitti" ja "yes sir" englanniks. Saan ite nimittäin PALJON kaikkea p@skaa somessa ihan vaan siks, että kirjotan tarkotuksella just vaikka tyyliin jes söör, tai parodioin jotain ja saan siitä sit hirveen haukut, kuinka "sekopää" oon ja sitä rataa. Ihmiset on niin sairaan tyhmiä! Suprice on kyllä nolo keneltä tahansa, paitsi ehkä joltain alle kouluikäseltä. Niin ja sanon jo etukäteen, että tää kommentti tulee varmasti taas keräämään samanlaista shittiä kuin mun somejutut. En jaksa päivystää täällä, joten sanon etukäteen.

      Lainaa

    18. Inha mandariini 7.11.2023 5:08
      Tulos: +123 (125 ääntä)
      Lehmiä ainakin ärsytti kellojen siirto, ne kun tykkää rutiineista. Jos meni tunnin liian myöhään ne oli kiukkuisia ja jos tunnin liian aikaisin niin ne oli puolinukuksissa

      Lainaa

    19. Altis kantojuhta 7.11.2023 7:37
      Tulos: -23 (31 ääntä)
      Hamsterikysymys ei kuulu tänne. Ja tietenkin osa noista osallistumisilmoituksen alle kommentoivista saattaa kommentoida saadakseen julkaisulle näkyvyyttä, vaikka olisikin osallistunut. Ja kyllä, ne huvittavat silti nimen omaan siellä Facebookissa bongattuna, kun voi katsoa, onko tuttuja, jotka erehtyneet.

      Lainaa

    20. Kyseenalainen maksamato 7.11.2023 8:00
      Tulos: +109 (113 ääntä)
      Maaton lihapulla: Hennan kanssa olen vahvasti erimieltä. Erään kesäduunin opiskeluaikana tein naisvaltaisella alalla, ja se paskan määrä, mitä toisten seläntakana juoruiltiin ja ilkeiltiin, oli jotain aivan käsittämätöntä.
      Minäkin olin kesäduunissa naisvaltaisella alalla ja sen jälkeen monta vuotta miesvaltaisella alalla ja se paskan määrä mitä toisten selän takana juoruiltiin ja ilkeiltiin oli jotain aivan käsittämätöntä kummassakin.

      Lainaa

    21. Tulos: +37 (39 ääntä)
      Säädytön lehmä: Meillä kissa alkoi ihan yhtäkkiä pummimaan ruokaa tunnin etuajassa, samoin herättämään ja komentamaan nukkumaan. Onkohan joku talon kummituksista riivannut kissan…
        Aivan, hamstereista en tiedä, mutta kissa on kyllä tarkka kellonajasta, jolloin se ruokitaan. Paitsi yksi, oli tapana ruokkia se "heti kun herään". Koska herään yleensä vähän ennen herätystä, enkä siis tiedä mitä kello on, ovelana eläimenä kissan mielestä kello oli seitsemän joka aamu aina hiukan aikaisemmin, kunnes se oli saanut ajan "kun herään" hilatuksi hyvinkin tunnin aikasemmaksi. Sittemmin olen ollut tarkka, että kissojen illallisaika on ihmisten illallisaika. Ei aamiaisaika.

      Lainaa

    22. Tulos: +59 (65 ääntä)
      Lattiaton maahinen: Mitä on tapahtunut alkuperäisessä Kanarian saarten ystävissä että on tarvinut perustaa "ilman turhia sääntöjä" -versio siitä?
      Vahva veikkaus että Janin tapa kommentoida liittyy vahvasti asiaan.

      Lainaa

    23. totuuden_torvi 7.11.2023 9:24
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      Lattea omena: Jää
      Mukana!

      Lainaa

    24. Tulos: -20 (30 ääntä)
      Höpö: Sillä hamsterilla ei ole rannekelloa, tassukelloa?, mutta on ehkä tottunut saamaan ruokaa ja leikitystä aina tiettyyn aikaan omistajan koulun jälkeen. Ja nyt koulusta vapautuminen ei enää tapahdukaan samaan aikaan. Koirat ainakin ovat olleet oman kokemukseni mukaan hetken väärässä rytmissä kellojen siirron jälkeen, joten miksei mursutkin.
      Mä en ymmärrä tätä viimeistä lausetta. Miten mursut tähän koko keskusteluun liittyy?

      Lainaa

    25. Vähennetty marsu 7.11.2023 10:11
      Tulos: +67 (73 ääntä)
      Paljon kuulee tietämättömiltä sitä että miten eläimet muka stressaantuvat kellojen siirrosta, eihän niillä ole kelloa eheheh, mutta esim. maitotiloilla se todella stressaa. Lehmät ovat tottuneet todella tarkkaan siihen monelta ne lypsetään, kellojen siirrolla se aina muuttuu tunnin aiemmaksi tai myöhemmäksi ja se vaikuttaa selvästi maidon määrään ja laatuun. Maanviljelijät tekevätkin niin että kellojen siirtopäivänä muuttavat rytmiä puoli tuntia minimoidakseen stressin. Hamstreihin tuo tuskin vaikuttaa.

      Lainaa

    26. Tulos: +18 (18 ääntä)
      totuuden_torvi: Mukana!
      Mukana, yyvee ja aavee!

      Lainaa

    27. Itseasiassa 7.11.2023 10:50
      Tulos: +81 (85 ääntä)
      Maaton lihapulla: Hennan kanssa olen vahvasti erimieltä. Erään kesäduunin opiskeluaikana tein naisvaltaisella alalla, ja se paskan määrä, mitä toisten seläntakana juoruiltiin ja ilkeiltiin, oli jotain aivan käsittämätöntä.
      Sekä nsis- että miesvaltaisille aloilla työskennelleensä, voin sanoa että se ei ole kiinni sukupuolesta vaan ihmisistä. Varsinkin jos työpaikalle on jo imeytynyt sellainen kulttuuri, niin siihen usein liittyvät osaksi myös uudet tulijat.

      Lainaa

    28. It's a deal 7.11.2023 11:03
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Onko tämä nyt se sama Jan, jota täällä on usein nähty?

      Lainaa

    29. Tulos: +25 (27 ääntä)
      It's a deal: Onko tämä nyt se sama Jan, jota täällä on usein nähty?
      Ei ole huumori-Jan.

      Lainaa

    30. Lässy kameli 7.11.2023 11:52
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      totuuden_torvi: Mukana!
      Av. Yv. Jono!

      Lainaa

    31. Söpö tonttu 7.11.2023 11:55
      Tulos: -29 (51 ääntä)
      Paistettu alokas: Jos on sellainen haamuhamsteri, joka liikkuu pesästään lähinnä ihmisten jo nukkuessa, muuttuu hänenkin yörytmi
      Sen yörytmi. Ei hänen yörytmi.

      Lainaa

    32. Tulos: -5 (39 ääntä)
      Söpö tonttu: Sen yörytmi. Ei hänen yörytmi.
      Nykyäänhän suomen kielessä ihminen on se ja eläin on hän.

      Lainaa

    33. totuuden_torvi 7.11.2023 14:35
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Lässy kameli: Av. Yv. Jono!
      Menköön seuraavalle. Palkinto pitäisi noutaa itse joten kerroin vain mielipiteeni ja mainitsin asuvani ESPANJASSA.

      Lainaa

    34. Arkkienkeli 7.11.2023 15:06
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Jaa. Finlandia-palkinnon osalta tulee mieleen maanantainen veikkauksen arvonta, jossa kerrottiin osallistumisesta linkin kautta. 836 ilmoitti naamakirjassa olevansa "mukana"...

      Lainaa

    35. Lommoton liitu 7.11.2023 15:37
      Tulos: -6 (34 ääntä)
      Vähennetty marsu: Paljon kuulee tietämättömiltä sitä että miten eläimet muka stressaantuvat kellojen siirrosta, eihän niillä ole kelloa eheheh, mutta esim. maitotiloilla se todella stressaa. Lehmät ovat tottuneet todella tarkkaan siihen monelta ne lypsetään, kellojen siirrolla se aina muuttuu tunnin aiemmaksi [...]
      Eikö maitotilallinen osaa lypsää lehmää eri kellonaikaan, jos lypsyajan muutos stressaa lehmiä ja vaikuttaa maidon laatuunkin?

      Lainaa

    36. Meluisa aprikoosi 7.11.2023 15:40
      Tulos: +34 (52 ääntä)
      kellojen siirtely on kyllä kenties tyhmin asia mitä sivistynyt yhteiskunta tekee. vuosikausia sitten todettu että pelkkää haittaa, hyötyä ei käytännössä lainkaan, pelkkää itsensä huijaamista koko homma. ja silti ei oo päästy siitä eroon vaikka 95% ihmisistä on sitä mieltä että pitäis lopettaa. ärsyttävää.

      Lainaa

    37. Meluisa aprikoosi 7.11.2023 15:41
      Tulos: 0 (24 ääntä)
      Lommoton liitu: Eikö maitotilallinen osaa lypsää lehmää eri kellonaikaan, jos lypsyajan muutos stressaa lehmiä ja vaikuttaa maidon laatuunkin?
      ehdottomasti pitäisi osata. Mutta toisaalta miksi käännellä kelloja vain sen takia että ihmiset voisivat muuttaa rytmiään päinvastaiseen suuntaan? eläimiä mekin ollaan, stressaa myös meitä. Jos ei vaikkuta sun stressitasoihin, niin voi johtua esim siitä että sun rytmi ja elämäntavat on niin pielessä, että oot jatkuvassa stressissä muutenkin.

      Lainaa

    38. Tulos: +21 (31 ääntä)
      Maaton lihapulla: Hennan kanssa olen vahvasti erimieltä. Erään kesäduunin opiskeluaikana tein naisvaltaisella alalla, ja se paskan määrä, mitä toisten seläntakana juoruiltiin ja ilkeiltiin, oli jotain aivan käsittämätöntä.
      No tuo ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ukot ovat vähintään yhtä kovia juoruajia.

      Lainaa

    39. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Lukutaitoinen kirjallisuuden ystävä: Tuohan onkin näppärää että ne jotka eivät osaa lukea ohjeita eivät sitten osallistu varsinaiseen äänestykseen. Saavat kuitenkin fiiliksen että ovat mukana.
      Mukana

      Lainaa

    40. Maalaamaton kameli 8.11.2023 1:57
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Lommoton liitu: Eikö maitotilallinen osaa lypsää lehmää eri kellonaikaan, jos lypsyajan muutos stressaa lehmiä ja vaikuttaa maidon laatuunkin?
      Eikös siinä sanottu että puolen tunnin muutos? 
      Lypsytilallisella voi toki olla muitakin aikatauluja kuin navettahommat, kuten vaikkapa lasten kouluunlaitto tai muu toisten ihmisten aikatauluihin sovitettava asia.

      Lainaa

    41. Toipuva huonekalu 8.11.2023 5:01
      Tulos: +23 (27 ääntä)
      Säädytön lehmä: Meillä kissa alkoi ihan yhtäkkiä pummimaan ruokaa tunnin etuajassa, samoin herättämään ja komentamaan nukkumaan. Onkohan joku talon kummituksista riivannut kissan…
      Ai kamala mä oon ihmetellyt miksi mun katit ovat vaatineet viime aikoina ruokaa ihan väärään aikaan kun niillä kuitenkin tulee jostain selkärangasta ne ruokkimisajat! Kiitos kommenttisi tajusin enkä osannut ajatella tätä ollenkaan. Kerron kissoille, että kelloja on siirretty.

      Lainaa

    42. Tulos: 0 (2 ääntä)
      *pahimpia

      Lainaa

    43. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Arkkienkeli: Jaa. Finlandia-palkinnon osalta tulee mieleen maanantainen veikkauksen arvonta, jossa kerrottiin osallistumisesta linkin kautta. 836 ilmoitti naamakirjassa olevansa "mukana"...
      Minä olen nähnyt kymmenien ihmisten kommentoivan "Mukana!" postaukseen jossa vain mainostettiin uusia tuotteita.

      Lainaa

    44. Jäämeren Mursu 8.11.2023 11:22
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Hämy kantojuhta: Hamsterinkin pirää siirtää, ainakin metrin vasemmalle.
      Ei, vaan kesää kohti siirretään hamstereita!

      Lainaa

    45. Laatuisa henkilö 8.11.2023 14:19
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Mukana!

      Lainaa

    46. Lääkitetty hyönteinen 8.11.2023 18:16
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Av.

      Lainaa

    47. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Kellojen siirto on aika hullu idea mut antakaas kun heitän jotain vielä villimpää, hear me out: universaali aika. Kelatkaa kun koko maapallolla olisi vaan yksi kellonaika käytössä ja ihmiset voisi herätä jenkeissä klo 7 aamulla samalla kun Suomessa lounastetaan klo 07:00. Ja jos halutaan nauttia valoisasta ajasta tuntia pitempään, niin sit sovitaan kauppojen ym työpaikkojen aukeavan Suomessa talvisin vaikka klo 02:00 eikä 01:00 ja kenenkään ei tarvitse siirtää mitään kelloa. Mutta joo, tää on aikamoista utopiaa eikä kovin realistinen tavoite porukan kohdalla, joista iso osa ei ymmärrä edes miten osallistutaan netissä arvontoihin linkin kautta.

      Lainaa

    48. Sievistelevä vadelma 8.11.2023 21:25
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Nimi: Kellojen siirto on aika hullu idea mut antakaas kun heitän jotain vielä villimpää, hear me out: universaali aika. Kelatkaa kun koko maapallolla olisi vaan yksi kellonaika käytössä ja ihmiset voisi herätä jenkeissä klo 7 aamulla samalla kun Suomessa lounastetaan klo 07:00. Ja jos halutaan nauttia valoisasta ajasta [...]
      Yksi aika voi kuulostaa kätevältä, mutta lisäisi vaan kulttuurieroja ja vaikeuttaisi asioita. On paljon helpompi ymmärtää, että Jenkeissä on nyt klo 13, kuin että Jenkeissä on nyt klo 13, mikä vastaa meillä kelloa 20. 
      Ihan niinkin yksinkertainen asia, kuin kirjojen ja sarjojen kääntäminen (ja vitsit) menisivät sekaisin. Laitetaanko käännöksiin Suomen aika, jotta katsoja osaa samaistua, vai se jenkkien aika, ettei katsoja ihmettele, miksi amerikkalaiset puhuvat Suomen ajasta?
      Jotenkin tulee mieleen kun jossain ohjelmassa joku suomalaisille tuntematon hahmo oli käännetty Uuno Turhapuroksi 😅 Meni heti pasmat sekaisin, kun tyyliin George Clooney puhui muka Uuno Turhapurosta. 🤦‍♀️

      Lainaa

    49. Tulos: -5 (11 ääntä)
      Sievistelevä vadelma: Yksi aika voi kuulostaa kätevältä, mutta lisäisi vaan kulttuurieroja ja vaikeuttaisi asioita. On paljon helpompi ymmärtää, että Jenkeissä on nyt klo 13, kuin että Jenkeissä on nyt klo 13, mikä vastaa meillä kelloa 20.  Ihan niinkin yksinkertainen asia, kuin kirjojen ja sarjojen kääntäminen (ja vitsit) menisivät [...]
      Ei se ole vaikeampi ymmärtää paitsi juuri noille ihmisille, joille Facebookin ulkopuoliset arvonnatkin tuottaa vaikeuksia 🥲 Kirjojen pilalle menevät vitsithän aiheuttaa toki enemmän ongelmia kuin aikavyöhykkeiden väliset kellojen siirtelyt ja laskutoimitukset. 
      Sulla vaan nyt on vaikea ymmärtää, että kello 20 ei tarkoita sen enempää kuin kello 13. Jos me oltais alunperin opeteltu käyttämään unversaalia aikaa niin todennäköisesti pitäisit helvetin monimutkaisena konseptia siitä, että voidaksesi katsoa livenä urheilutapahtumaa jenkeistä sun pitää miinustaa vaikka 7 tuntia Suomen ajasta tietääksesi milloin olla telkkarin edessä. 

      Lainaa

    50. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 11.11.2023 10:19
      Tulos: -3 (7 ääntä)
      Nimi: Ei se ole vaikeampi ymmärtää paitsi juuri noille ihmisille, joille Facebookin ulkopuoliset arvonnatkin tuottaa vaikeuksia 🥲 Kirjojen pilalle menevät vitsithän aiheuttaa toki enemmän ongelmia kuin aikavyöhykkeiden väliset kellojen siirtelyt ja laskutoimitukset.  Sulla vaan nyt on vaikea ymmärtää, että kello 20 ei [...]
      Mutta eihän universaali aika poistaisi maapallon ja auringon suhdetta? Klo 10 (am) osassa maailmaa olisi yö eli pimeää ja toisaalla aamu. Pitäisikö universaalisen ajan konseptilla vain osan maailmasta sopeutua nukkumaan valoisalla ja ulkoilemaan pimeällä? Kuulostaa aika isolta vaivalta vain siksi, että sen Super Bawl-finaalin voisi kivasti katsoa klo 20 alkaen kuten usassa tehdään? 🤔 
      Muistaakseni Kiinassa on käytössä yksi aikavyöhyke vaikka niitä pitäisi olla viisi, mutta siinä vaikuttaa varmasti moni asia (eikä yksikään ole yksilön kokemus), joka tapauksessa heitto vuorokauden kulkuun on edes jokseenkin ymmärrettävä eikä täysin päinvastainen. 
      Mutta myönnän auliisti, että en ole mitenkään erityisen perehtynyt universaalin ajan konseptiin enkä oikein jaksakaan tämän enempää asiaan paneutua. Kellojen siirtelyn lopettaminen tekovalon aikaan on kyllä aika unohtaa, muutenkin ihmisille ei se työaika rajoitu enää 06-18 väliselle ajalle, kuten agraariyhteiskunnassa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: englanti, finlandia, hamsterit, kanariansaaret, kellojen siirtäminen, kesäika, kirjat, korjaus, palkinnot, rasismi, talviaika, teneriffa, tummaihoiset, äänestys