Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kimppakyyti, osa 28

Internetin muisti on ikuinen.
Kimppakyyti, osa 28

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 75 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Samea näyttelijä 26.3.2024 0:47
      Tulos: +239 (253 ääntä)
      Vaikkei Ruka olekaan Lapissa, niin eipä sinne Espoosta ehdi tunnissa kuin Hornetilla 😆. Toki jos tämä tinder on Espoossa ja valmis lähteämään tunnissa, niin voisi olla ymmärrettävämpi. Toisaalta silloin Eija olisi Rukalla ja pitäisi kyllä tietää ettei se ole Lappia. Lappi on muuten pirun laaja alue. Ja on se Rukakin kaukana, itse asiassa pohjoisempana kuin Lapin eteläisimmät osat kuten Kemi.

      Lainaa

    2. Pikku huonekalu 26.3.2024 3:15
      Tulos: -101 (137 ääntä)
      Ystävällinen fretti: Pitäisköhän sun jo harkita terapiaa..?
      Voidaan kerätä tähän lista Toj Karinin perseilystä. Hän on ainakin nettikiusannut täällä vanhuksia, haukkunut vammaisia, ja nyt viimeksi sai kiukkukohtauksen kun luuli, että "entinen" on rasistinen sana. Mitäs Toj Karinin väläyksiä muille muistuu mieleen? Minun terapiani on pieni hinta siitä, jos Toj Karin voisi sen avulla muistaa käyttäytyä ihmisiksi. Oi niitä aikoja kun kommenttiosio oli vielä hauska paikka, jossa ei tarvinnut kenenkään pelätä joutuvansa yllätyskiusaamisen uhriksi.

      Lainaa

    3. Arkkienkeli 26.3.2024 5:18
      Tulos: +72 (78 ääntä)
      Samea näyttelijä: Vaikkei Ruka olekaan Lapissa, niin eipä sinne Espoosta ehdi tunnissa kuin Hornetilla 😆. Toki jos tämä tinder on Espoossa ja valmis lähteämään tunnissa, niin voisi olla ymmärrettävämpi. Toisaalta silloin Eija olisi Rukalla ja pitäisi kyllä tietää ettei se ole Lappia. Lappi on muuten pirun [...]
      Totta, ei Kuusamo kuulukaan Lapin-lääniin vaikka on pohjoisemmassa kuin siihen kuuluvat Tornio ja Kemi.

      Lainaa

    4. Itseasiassa 26.3.2024 5:57
      Tulos: +127 (141 ääntä)
      Jennalla on kyllä sellainen maine, että ei sen laatu ainakaan käy kateeksi. Meitä mahtuu moneen junaan ja jotkut jäävät Lahteen.

      Lainaa

    5. Kilokalori 26.3.2024 7:18
      Tulos: +274 (280 ääntä)
      5min käynti Häneenlinnassa kuulostaa jonkun asian myynniltä tai ostamiselta. Enkä haluaisi sitä asiaa autooni jos poliisi pysäyttää.

      Lainaa

    6. Sormilinna 26.3.2024 7:23
      Tulos: +80 (88 ääntä)
      Mikä on tuo raivostuttava pilkku Jennan viestin ja ensimmäisen kommentin välissä??? Peukalonkynteen alkaa jo raaputtaminen sattua.

      Lainaa

    7. Tulos: +117 (143 ääntä)
      Pikku huonekalu: Voidaan kerätä tähän lista Toj Karinin perseilystä. Hän on ainakin nettikiusannut täällä vanhuksia, haukkunut vammaisia, ja nyt viimeksi sai kiukkukohtauksen kun luuli, että "entinen" on rasistinen sana. Mitäs Toj Karinin väläyksiä muille muistuu mieleen? Minun terapiani on pieni hinta siitä, jos Toj Karin voisi sen [...]
      Höh, sä itsehän juuri nettikiusaat yhtä käyttäjää. Tottakai sopimattomiin kommentteihin saa reagoida kun niitä tulee vastaan, mutta se, että alkaa jo etukäteen kritisoimaan toista ei ole ihan hyvää käytöstä.

      Lainaa

    8. Kätsä seuraeläin 26.3.2024 7:34
      Tulos: +45 (91 ääntä)
      Pikku huonekalu: Voidaan kerätä tähän lista Toj Karinin perseilystä. Hän on ainakin nettikiusannut täällä vanhuksia, haukkunut vammaisia, ja nyt viimeksi sai kiukkukohtauksen kun luuli, että "entinen" on rasistinen sana. Mitäs Toj Karinin väläyksiä muille muistuu mieleen? Minun terapiani on pieni hinta siitä, jos Toj Karin voisi sen [...]
      En muista mitään vammaisten tai vanhusten kiusaamisia Toj Karinilta 🤔 Ite taas kiusaat Toj Karinia siitä että lukee yhden sanan väärin? Eikä muuten käynyt edes missään selväksi oliko se kirjoitusvirhe, mutta muistelen ettei entinen oikein sopinut lauseeseen.

      Lainaa

    9. Tulos: +49 (93 ääntä)
      Pikku huonekalu: Muistutus Toj Karinille, että yritetään selvitä tästä päivästä saamatta raivokohtauksia 😊 Ei ruveta rääkymään, kiljumaan eikä haukkumaan, ei ruveta itkemään siksi jos joku sanoo jotain mistä sinä et tykkää. Kaikille pitää antaa oikeus olla täällä rauhassa, eli älä Toj Karin ala taas kiusaamaan toisia niin kuin aina teet.
      Jaxuhalit sulle jos se helpottais sun oloa. <3

      Lainaa

    10. Rietas Arbuusi 26.3.2024 7:42
      Tulos: -42 (78 ääntä)
      Öm: Höh, sä itsehän juuri nettikiusaat yhtä käyttäjää. Tottakai sopimattomiin kommentteihin saa reagoida kun niitä tulee vastaan, mutta se, että alkaa jo etukäteen kritisoimaan toista ei ole ihan hyvää käytöstä.
      Joo. En yleensä koskaan lue kommentteja, koska nää on yleensä semmosia hiekkalaatikoita täynnä pimppiragettajia että ei vaan jaksa tuhlata aikaa. Tällä kertaa tein poikkeuksen ja huomasin joka mokassa saman kirjoituksen koskien yhtä nimimerkkiä.
      Kukakohan tässä kiusaa ja ketä, niin? Oletan että kyseinen nimimerkki on reagoinut happamasti johonkin tämän kommentoijan kommenttiin ja käyntiin lähti pienimuotoinen vaino tai jotain. 

      Lainaa

    11. Arvoton kurkku 26.3.2024 7:56
      Tulos: -26 (56 ääntä)
      Ystävällinen fretti: Pitäisköhän sun jo harkita terapiaa..?
      Miksi ihmeessä? En ole Toj Karinista kirjoittanut henkilö, mutta ymmärrän täysin. Feissarimokat voisi olla loistava rentoutumispaikka, mutta kun täällä on aikansa vittuillut mm. Traumcity, niin ei ole paikka rentouttava ollut silloin. Toj Karinista en nyt muista, mutta jos se on ollut kuin joku muu kestovittuilija, niin ei sen pois manaamisesta tarvitse terapiaa suositella. Terapian suosittelu jo vaikuttaa vittuilemiselta.

      Lainaa

    12. Rajoittunut piimä 26.3.2024 8:04
      Tulos: +80 (92 ääntä)
      Rietas Arbuusi: Joo. En yleensä koskaan lue kommentteja, koska nää on yleensä semmosia hiekkalaatikoita täynnä pimppiragettajia että ei vaan jaksa tuhlata aikaa. Tällä kertaa tein poikkeuksen ja huomasin joka mokassa saman kirjoituksen koskien yhtä nimimerkkiä. Kukakohan tässä kiusaa ja ketä, niin? Oletan että kyseinen nimimerkki on [...]
      "Pimppiragettajia"???

      Lainaa

    13. Tulos: +41 (43 ääntä)
      Arkkienkeli: Totta, ei Kuusamo kuulukaan Lapin-lääniin vaikka on pohjoisemmassa kuin siihen kuuluvat Tornio ja Kemi.
      Eihän siitä ole kuin reilut 250 vuotta, kun Kuusamo kuului vielä Kemin Lappiin.

      Lainaa

    14. Monilaenen jääkarhu 26.3.2024 8:15
      Tulos: +31 (45 ääntä)
      Arkkienkeli: Totta, ei Kuusamo kuulukaan Lapin-lääniin vaikka on pohjoisemmassa kuin siihen kuuluvat Tornio ja Kemi.
      "Lapin-lääni"? Ei tarvitse nyt ylikuluttaa niitä viivoja.

      Lainaa

    15. Suomea puhuva haltija 26.3.2024 8:49
      Tulos: +49 (57 ääntä)
      Kätsä seuraeläin: En muista mitään vammaisten tai vanhusten kiusaamisia Toj Karinilta 🤔 Ite taas kiusaat Toj Karinia siitä että lukee yhden sanan väärin? Eikä muuten käynyt edes missään selväksi oliko se kirjoitusvirhe, mutta muistelen ettei entinen oikein sopinut lauseeseen.
      Kyllä se siihen lauseeseen sopi.

      Lainaa

    16. Tulos: +15 (37 ääntä)
      Suomalaiset uskoo keskustapuolueeseen ja maakuntahallintoon. Kaikkien muiden mittarien mukaan Kuusamo kuuluu Lappiin paitsi hallinnollisen aseman mukaan. Oli pitkään iso osa Lappia hallinnollisestikin mutta joutui vaihtamaan hiippakunnan Kemistä Ouluun kun tuli riitaa Länsi-Lapin väen kanssa. Länsilappilaiset on pitkävihaista väkeä kun eivät vieläkään hyväksy Kuusamoa takaisin Lappiin.

      Lainaa

    17. Tulos: +113 (119 ääntä)
      Koskakohan Feissarimokien kommentit päätyy Feissarimokiin? Alkaa olla sitä tavaraa...

      Lainaa

    18. Järjestyksetön mehiläinen 26.3.2024 10:36
      Tulos: +50 (64 ääntä)
      Mielenkiintoista, onko muiltakin poistunut täältä kommentteja, vai miksen näe joidenkin vastausten siteeraamia kommentteja ollenkaan? Jo on aikoja eletty, jos _feissarimokien_ kommenteissa alkaa sensuuri, kun eipä noita pahimpiakaan trollailuja traumilta yms. ikinä poistettu.

      Lainaa

    19. Kursailematon noita 26.3.2024 10:50
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Tylsimys: Suomalaiset uskoo keskustapuolueeseen ja maakuntahallintoon. Kaikkien muiden mittarien mukaan Kuusamo kuuluu Lappiin paitsi hallinnollisen aseman mukaan. Oli pitkään iso osa Lappia hallinnollisestikin mutta joutui vaihtamaan hiippakunnan Kemistä Ouluun kun tuli riitaa Länsi-Lapin väen [...]
      Nythän Merilappi (Kemi, Tornio jne.) miettii vaihtoa Lapista Pohjois-Pohjanmaalle sote-asioiden takia. Siellä kun Rovaniemi haluaa viedä Kemiltä sairaalan päivystyksen ja Kemistä suhauttaa Ouluun nopeammin kuin Rovaniemelle. Ja jos sote-alue vaihtuu niin samalla vaihtuu maakunta. Merilapista tulisi osa Pohdetta, mihin Kuusamokin (!) kuuluu. Jos nuo ei tule toimeen samassa pöydässä niin sittenhän se ehdotettu vaihtokauppa, että Kuusamo vaihtaisi Lapin maakuntaan, olisi todella hyvä. Lyhempi sieltä Kuusamosta on Rovaniemelle kuin Ouluun. Mutta toki voi olla, että Koillismaalla ollaan äkäisiä eikä haluta vaihtaa. On se kuitenkin järjettömän näköinen kartalla tuo. Ja ylipäätänsä nuo sote-alueet, jotka kepu väkisillä runnoi maakuntien mukaan, on niin erilaisia ja eri kokoisia että saapa nähdä milloin on vaan pakko yhdistyä kohti sitä asiantuntijoiden suosittelemaa määrää 5-12. Joskus niitä läänejä oli jotain 12 ja vähenikö ne sitten tuohon viiteen. Sitten läänit korvattiin elyillä, aveilla, maakunnilla ja kuntayhtymillä, että on siinä hallintojumppaa treenattu. Että ympäri tullaan ja yhteen mennään. Kepulaisten harmiksi kun organisaatiot vähenee, niin vähenee myös ne ikiaikaiset valtuustot ja hillotolpat.

      Lainaa

    20. Metsästetty varis 26.3.2024 10:52
      Tulos: +67 (73 ääntä)
      Kilokalori: 5min käynti Häneenlinnassa kuulostaa jonkun asian myynniltä tai ostamiselta. Enkä haluaisi sitä asiaa autooni jos poliisi pysäyttää.
      Hyvä pointti. Lisäksi se voi olla jokin "noutokeikkakin" semmoisille asioille mitä noutajat eivät omista. Tyyliin pidä auto käynnissä... 😃

      Lainaa

    21. Tulos: -11 (19 ääntä)
      Mitähän sinne Lahteen ollaan menossa puuhaamaan, taitaa olla ostohousut pariskunnalla jalassa 🤨

      Lainaa

    22. It's a deal 26.3.2024 11:15
      Tulos: +47 (49 ääntä)
      MerryXmas: Eihän siitä ole kuin reilut 250 vuotta, kun Kuusamo kuului vielä Kemin Lappiin.
      Nykynuoret ei muista, sekin asia oli paremmin ennen vuotta 1675.

      Lainaa

    23. Tulos: +104 (108 ääntä)
      Järjestyksetön mehiläinen: Mielenkiintoista, onko muiltakin poistunut täältä kommentteja, vai miksen näe joidenkin vastausten siteeraamia kommentteja ollenkaan? Jo on aikoja eletty, jos _feissarimokien_ kommenteissa alkaa sensuuri, kun eipä noita pahimpiakaan trollailuja traumilta yms. ikinä poistettu.
      Eräs käyttäjä spammasi saman aiheeseen liittymättömän kommentin jokaiseen uuteen julkaisuun, joten ne luonnollisesti poistettiin. 

      Lainaa

    24. Tulos: +87 (93 ääntä)
      AfgdAv: Mitähän sinne Lahteen ollaan menossa puuhaamaan, taitaa olla ostohousut pariskunnalla jalassa 🤨
      *Hämeenlinnaan
      ____
      Mut mikä juttu oli tuo Riihimäen mainitseminen?

      Lainaa

    25. Tulos: +47 (59 ääntä)
      Kätsä seuraeläin: En muista mitään vammaisten tai vanhusten kiusaamisia Toj Karinilta 🤔 Ite taas kiusaat Toj Karinia siitä että lukee yhden sanan väärin? Eikä muuten käynyt edes missään selväksi oliko se kirjoitusvirhe, mutta muistelen ettei entinen oikein sopinut lauseeseen.
      Kyllä se kävi erittäin selväksi, ettei ollut kirjoitusvirhe, vaan Toj Karin luuli sen olleen virhe ja entisyyden tarkoittavan etnisyyttä. 
      Entisyydellä tarkoitettiin aiemmin tutuksi tullutta henkilöä, jolla tapana perseillä jotain.

      Lainaa

    26. Otettu appelsiini 26.3.2024 11:53
      Tulos: +58 (64 ääntä)
      Akrasia: Kyllä se kävi erittäin selväksi, ettei ollut kirjoitusvirhe, vaan Toj Karin luuli sen olleen virhe ja entisyyden tarkoittavan etnisyyttä. Entisyydellä tarkoitettiin aiemmin tutuksi tullutta henkilöä, jolla tapana perseillä jotain.
      Juu ja yksi ei tunnu pääsevän siitä "keskustelusta" yli. Toj Karin sentään myönsi että oppi uuden sanan.

      Lainaa

    27. Pieni norsu 26.3.2024 11:53
      Tulos: +20 (32 ääntä)
      Arvoton kurkku: Miksi ihmeessä? En ole Toj Karinista kirjoittanut henkilö, mutta ymmärrän täysin. Feissarimokat voisi olla loistava rentoutumispaikka, mutta kun täällä on aikansa vittuillut mm. Traumcity, niin ei ole paikka rentouttava ollut silloin. Toj Karinista en nyt muista, mutta jos se on ollut kuin joku muu kestovittuilija, [...]
      Joo Traumcity oli se ärsyttävä tyyppi, hyvä kun lähti, tai ainakaan ei ole hetkeen näkynyt. Sekottikohan tuo kommentoija nää nimimerkit keskenään?

      Lainaa

    28. Pieni norsu 26.3.2024 11:57
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Tylsimys: Suomalaiset uskoo keskustapuolueeseen ja maakuntahallintoon. Kaikkien muiden mittarien mukaan Kuusamo kuuluu Lappiin paitsi hallinnollisen aseman mukaan. Oli pitkään iso osa Lappia hallinnollisestikin mutta joutui vaihtamaan hiippakunnan Kemistä Ouluun kun tuli riitaa Länsi-Lapin väen [...]
      Joo siis joo, paitsi lappilaisten ja kuusamolaisten mielestä 😅 Tai no, pikemmin kuusamolaisia ei tunnu kiinnostavan asia suuntaan tai toiseen, lappilaiset on jyrkempiä.

      Lainaa

    29. Suuri menninkäinen 26.3.2024 12:01
      Tulos: +25 (43 ääntä)
      Kyllä itse pidän Rukaa Lappina johtuen tunturista ja poroista.

      Lainaa

    30. Otettu puhveli 26.3.2024 12:24
      Tulos: +20 (38 ääntä)
      Tylsimys: Suomalaiset uskoo keskustapuolueeseen ja maakuntahallintoon.
      Paitsi että vain Kepu uskoo. Ja mikä niiden kannatus on?
      Saivat unelmien maakuntahallinto himmelin kun lähtivät mukaan edelliseen hallitukseen, muuten ei sitä hallitusta olisi syntynyt. Sitä hintaa me nyt maksetaan ja seuraavat hallitukset joutuu valuviat korjaamaan. Lopulta ne alueet yhdistyy sinne 12 ellei jopa 8 tai 6. Voi olla että Pohjois-Pohjanmaa ja Lappi on sitten samaa aluetta, ei tarvi enää väitellä 🙂.

      Lainaa

    31. Ujosteleva roska 26.3.2024 12:26
      Tulos: +4 (20 ääntä)
      Suuri menninkäinen: Kyllä itse pidän Rukaa Lappina johtuen tunturista ja poroista.
      Oulussakin on poroja. Yli-Ii ja Yli-Kiiminki ovat poronhoitoaluetta ja nuo yhdistyi Ouluun jo ajat sitten. Tunturikin on nimittäin Ruskotunturi 😆. Muuten on löytämään eikä missään nimessä Lappia. Minusta ei ole Kemi ja Torniokaan, ennen ne oli Peräpohjolaa.

      Lainaa

    32. Pikku huonekalu 26.3.2024 12:57
      Tulos: -54 (86 ääntä)
      Öm: Höh, sä itsehän juuri nettikiusaat yhtä käyttäjää. Tottakai sopimattomiin kommentteihin saa reagoida kun niitä tulee vastaan, mutta se, että alkaa jo etukäteen kritisoimaan toista ei ole ihan hyvää käytöstä.
      Ei oikeasti enää kiinnosta. Toj Karin on syyllistynyt täällä todella pitkäkestoiseen kiusaamiseen ja syrjintään, joka on kohdistunut niin yksittäisiin (myös omilla nimillään esiintyviin) henkilöihin kuin kokonaisiin vähemmistöryhmiinkin, ja hänelle on lukuisat ihmiset yrittäneet puhua nätisti järkeä ilman, että se olisi saanut hänet parantamaan tapojaan. On siis keksittävä jotain muuta. Ihan sama, vaikka häntä sitten pitäisi kiusata halutun lopputuloksen saavuttamiseksi. Tietysti se on ikävää, jos yksi ihminen kiusaa toista ihmistä, mutta kun se on viimeinen mahdollisuus saada tuo toinen henkilö lopettamaan lukuisten muiden ihmisten kiusaaminen, niin sitten niin on tehtävä. Yksi kiusaamisen uhri on parempi kuin 100 kiusaamisen uhria. Toj Karin: olet nyt vuosikaudet noudattanut periaatetta "ensin hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan". Yritäpä opetella tuosta se päinvastainen versio.

      Lainaa

    33. Kudottu papukaija 26.3.2024 13:02
      Tulos: 0 (40 ääntä)
      Otettu appelsiini: Juu ja yksi ei tunnu pääsevän siitä "keskustelusta" yli. Toj Karin sentään myönsi että oppi uuden sanan.
      Vasta sen jälkeen, kun oli ensin vetänyt raivokohtaukset "rasismista". Juuri niin kuin on aina aiemminkin vetänyt ensin täysin aiheettomat raivarit ja sitten vasta EHKÄ myöntänyt että "joo sori en tiennykkää mistä puhuin".

      Lainaa

    34. Esteetön maito 26.3.2024 13:35
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      Otettu puhveli: Paitsi että vain Kepu uskoo. Ja mikä niiden kannatus on? Saivat unelmien maakuntahallinto himmelin kun lähtivät mukaan edelliseen hallitukseen, muuten ei sitä hallitusta olisi syntynyt. Sitä hintaa me nyt maksetaan ja seuraavat hallitukset joutuu valuviat korjaamaan. Lopulta ne alueet yhdistyy sinne 12 ellei jopa 8 [...]
      Muistaakseni jo Sipilän kaudella asiantuntijat olivat laskeneet optimaalisen alueiden määrän olevan noin 5 ja että yli 10 aluetta tulisi jo vanhaa systeemiä huonommaksi ja kalliimmaksi. Ja niinhän se on tullutkin.

      Lainaa

    35. Tuhma katkarapu 26.3.2024 13:45
      Tulos: +27 (37 ääntä)
      Kudottu papukaija: Vasta sen jälkeen, kun oli ensin vetänyt raivokohtaukset "rasismista". Juuri niin kuin on aina aiemminkin vetänyt ensin täysin aiheettomat raivarit ja sitten vasta EHKÄ myöntänyt että "joo sori en tiennykkää mistä puhuin".
      Kunpa ennen kuin oletetaan jonkun tarkoittavan sanoa rumasti ja reagoidaan siihen välittömästi hyökkäämällä, tältä ensin kysyttäisiin, tarkoittiko sen niin. Toj’n olisi kannattanut tehdä niin, ja samoin monen muun monissa keskusteluissa, myös minun (pakotin hevoseni kumaraan, vaikka korkea onkin). Kasvokkainkin ymmärretään asioita väärin, ja täällä tulkitaan pelkkää tekstiä, johon jää helposti kirjoitusvirheitä.
      Alan tehdä niin vastedes aina, josko sillä ruokkisin omalta osaltani hedelmällisempää kommunikaatiota.

      Lainaa

    36. Tulos: +2 (44 ääntä)
      Pikku huonekalu: Ei oikeasti enää kiinnosta. Toj Karin on syyllistynyt täällä todella pitkäkestoiseen kiusaamiseen ja syrjintään, joka on kohdistunut niin yksittäisiin (myös omilla nimillään esiintyviin) henkilöihin kuin kokonaisiin vähemmistöryhmiinkin, ja hänelle on lukuisat ihmiset yrittäneet puhua nätisti järkeä ilman, että se [...]
      Sellaset valheet sitten keksit. Laitappa nyt linkki yhteenkin minun kommenttiin missä olen syrjinyt ketään jonkin fyysisen ominaisuuden perusteella. Et tule sellaista löytämään, koska sitä ei ole olemassa, joten sinun pitää keksiä noita säälittäviä valheita. Kirjaimellisesti ainoa tarkasti määriteltävä ihmisryhmä jota kohtaan olen täällä esittänyt minkäänlaisia negaatioita, on rasistit. Mitään muuta "syrjintää" en ole koskaan tehnyt. Eiköhän alkais olla jo aika sinunkin lopettaa tuo lässyttäminen.

      Lainaa

    37. Sisarukseton nektariini 26.3.2024 14:10
      Tulos: +37 (45 ääntä)
      Pikku huonekalu: Voidaan kerätä tähän lista Toj Karinin perseilystä. Hän on ainakin nettikiusannut täällä vanhuksia, haukkunut vammaisia, ja nyt viimeksi sai kiukkukohtauksen kun luuli, että "entinen" on rasistinen sana. Mitäs Toj Karinin väläyksiä muille muistuu mieleen? Minun terapiani on pieni hinta siitä, jos Toj Karin voisi sen [...]
      Oletettavasti olet aikuinen ihminen joten voisiko herran tai rouvan ego pikkuhiljaa alkaa vähän normalisoitua? Ei tarvitse joka helvetin mokaan alkaa itkemään miten joku toinen kommentoija on saanut sinun mielesi pahoitettua joskus. Toivottavasti tämä käytös ei reflektoi sinua ns. "irl" koska ei ole ihan normaalia.

      Lainaa

    38. Pomminvarma hanhi 26.3.2024 15:15
      Tulos: -21 (39 ääntä)
      Toj Karin: Sellaset valheet sitten keksit. Laitappa nyt linkki yhteenkin minun kommenttiin missä olen syrjinyt ketään jonkin fyysisen ominaisuuden perusteella. Et tule sellaista löytämään, koska sitä ei ole olemassa, joten sinun pitää keksiä noita säälittäviä valheita. Kirjaimellisesti ainoa tarkasti määriteltävä ihmisryhmä [...]
      https://www.feissarimokat.com/2023/09/ihana-kielemme-osa-20/ Tuolla syrjit vammaisia. Kun syrjityn ihmisryhmän edustaja kertoo oikeasti kohtaamastaan syrjinnästä, ja siihen vastataan että "noin ei ole tapahtunut, sinua ei kukaan ole syrjinyt", niin se on itsessään syrjintää. Samalla tavalla kuin koulukiusaamisen olemassaolon kieltäminen on itsessään koulukiusaamista, rasismin olemassaolon kieltäminen on rasismia, ja juutalaisvainon olemassaolon kieltäminen on antisemitismiä. Koska syrjinnän olemassaolon kieltäminen on syrjivän käytöksen puolustamista ja hyväksyntää. Ihminen voi syyllistyä syrjintään myös silloin, kun ei itse siinä hetkessä ymmärrä käytöksensä olevan syrjivää. Ja sinun mukaasi vammaiset ovat vieläpä perussuomalaisia. Kumpaa käytät tuossa haukkumasanana? Haukutko perussuomalaisia vammaisiksi, vai vammaisia perussuomalaisiksi? Kummassakin tapauksessa tosi asiatonta käytöstä. Sekä vammaiset että perussuomalaiset ovat perustavanlaatuisen kunnioituksen ansaitsevia ihmisiä. He eivät ole toisia huonompia, eivätkä heihin viittaavat sanat ole haukkumasanoja. Älä siis käytä heitä haukkumasanoina.

      Lainaa

    39. Muisteleva hyönteinen 26.3.2024 18:00
      Tulos: +27 (33 ääntä)
      Esteetön maito: Muistaakseni jo Sipilän kaudella asiantuntijat olivat laskeneet optimaalisen alueiden määrän olevan noin 5 ja että yli 10 aluetta tulisi jo vanhaa systeemiä huonommaksi ja kalliimmaksi. Ja niinhän se on tullutkin.
      Jep. Vaikka en pitkäikäinen olekaan, vituttaa ajatella miten paljon Suomessa kustaan rahaa asioihin, jotka on jo valmiiksi tiedetty huonoiksi (liian monta hva:ta, hallituksen investointiohjelma). Sitten leikataan siitä, mihin panostaminen on tutkimuksissa todettu kannattavaksi (esim. sosiaali- ja terveydenhuolto, koulut).

      Lainaa

    40. Tulos: +8 (42 ääntä)
      Pikku huonekalu: Voidaan kerätä tähän lista Toj Karinin perseilystä. Hän on ainakin nettikiusannut täällä vanhuksia, haukkunut vammaisia, ja nyt viimeksi sai kiukkukohtauksen kun luuli, että "entinen" on rasistinen sana. Mitäs Toj Karinin väläyksiä muille muistuu mieleen? Minun terapiani on pieni hinta siitä, jos Toj Karin voisi sen [...]
        Kuka täällä kiusaa? En aina Toj Karinin kanssa samaa mieltä, useimmiten en, mutta ei hän trollaa tahallaan eikä ainakaan alentuisi tällaiseen kettuilukampanjaan, en luule. Syö trollisi ja mene muualle. Toj Karin on ollut kärkkäästi eri mieltä, mutta asioista, ei suinkaan vittuillut ihmisille ihan vain koska täällä nimettömästi voi. Mene pois.  Voimia Karin, kyllä sinun mielipiteitäsi arvostetaan noin ylipäänsä :)

      Lainaa

    41. Tulos: +7 (27 ääntä)
      Pomminvarma hanhi: feissarimokat.com/2023/09/ihana-kielemme-osa-20 Tuolla syrjit vammaisia. Kun syrjityn ihmisryhmän edustaja kertoo oikeasti kohtaamastaan syrjinnästä, ja siihen vastataan että "noin ei ole tapahtunut, sinua ei kukaan ole syrjinyt", niin se on itsessään syrjintää. Samalla tavalla kuin koulukiusaamisen olemassaolon [...]
      Kuten jo siellä sanoin, en syrjinyt. Mutta en aijo käydä samaa keskustelua uudelleen. Ei mennyt silloin jakeluun, se tuskin menee nytkään. Keksi parempia valheita.

      Lainaa

    42. Tulos: +12 (26 ääntä)
      Pomminvarma hanhi: feissarimokat.com/2023/09/ihana-kielemme-osa-20 Tuolla syrjit vammaisia. Kun syrjityn ihmisryhmän edustaja kertoo oikeasti kohtaamastaan syrjinnästä, ja siihen vastataan että "noin ei ole tapahtunut, sinua ei kukaan ole syrjinyt", niin se on itsessään syrjintää. Samalla tavalla kuin koulukiusaamisen olemassaolon [...]
      Ei tsiisus, klikkasin tuota linkkiä huvikseni ja luin mokan kommentteineen. Sitten tuli keskeytys ja pari tuntia myöhemmin jatkoin mokien lukemista. Ehdin muutamat mokat lukea kunnes alkoi tuntua että samoja juttuja on ollut joskus aiemminkin. Luin edelleen niitä 6kk vanhoja mokia! 
      Mitä tästä opimme? Pysy erossa muiden väittelyistä, älä ainakaan klikkaa linkkejä.

      Lainaa

    43. Maidonvalkea hilleri 27.3.2024 1:57
      Tulos: +18 (28 ääntä)
      Esteetön maito: Muistaakseni jo Sipilän kaudella asiantuntijat olivat laskeneet optimaalisen alueiden määrän olevan noin 5 ja että yli 10 aluetta tulisi jo vanhaa systeemiä huonommaksi ja kalliimmaksi. Ja niinhän se on tullutkin.
      Mutta koska hallintohimmeli ja maakunnat, kepun yli 100 vuotta odottama unelma. Paljon valtuustopaikkoja ja kepulaistaustaisille virkahenkilöille hommia. Alunperin piti olla 5-6 aluetta yliopistosairaaloiden ympärille. Niille hallinto ja verotusoikeus, eikä rahoja valtion budjetista, mistä nyt sitten lypsetään lisää kun kaikki kallistuu. Nuo noin 5-6 aluetta kantaisivat omalla verotuksellaan kulut. Mutta koska lehmänkaupat (vihervasurit sai hallituksen, kepu maakunnat) niin alueita tuli yli 20. Ne on niin erilaisia maksupohjan ja kulujen suhteen ettei niille voinut antaa verotusoikeutta, joten kaikki ruinaa vaan valtiolta rahaa. Muuten osalla alueista maakuntavero olisi ollut huomattavasti isompi kuin toisilla, osalla matalampi. Mutta väkisillä piti saada tuo. Aina kiva toisten pussista ottaa rahat. Ei auta kuin odottaa että alkavat yhdistelemään noita alueita ja samalla puolittuu joka kerta virkahenkilöt ja valtuustot. Joku päivä saavat verotusoikeuden niin alkaa tuntua se rahankäyttö paikallisesti, eikä yhteiskassasta.

      Lainaa

    44. Tulos: +37 (39 ääntä)
      Öm: Höh, sä itsehän juuri nettikiusaat yhtä käyttäjää. Tottakai sopimattomiin kommentteihin saa reagoida kun niitä tulee vastaan, mutta se, että alkaa jo etukäteen kritisoimaan toista ei ole ihan hyvää käytöstä.
      No tämä näin. Jos nyt oman mielipiteeni sanon, niin Toj Karinin käytös on joskus ollut aika epäkohteliasta. MUTTA kommentoidaan sitä sitten, jos sellaista taas tulee vastaan. Se, että ruvetaan haastamaan riitaa ennen kuin koko tyyppi on mokaan mitään kommentoinutkaan, on juuri sitä: riidan haastamista. Sillä kerjäät sitä, mitä väität yrittäväsi kitkeä, eli että hän tuosta provosoituu ja sanoo jotain ilkeää.

      Lainaa

    45. Pomminvarma hanhi 27.3.2024 2:52
      Tulos: -23 (45 ääntä)
      Toj Karin: Kuten jo siellä sanoin, en syrjinyt. Mutta en aijo käydä samaa keskustelua uudelleen. Ei mennyt silloin jakeluun, se tuskin menee nytkään. Keksi parempia valheita.
      Kyllä syrjit. Älä valehtele. Jos tuo ei ollut syrjintää niin sitten minunkaan käytökseni ei nyt ole sinun kiusaamistasi ja henkilökohtaista maalittamistasi :) Koska juuri niin kuin sinäkään et identifioidu syrjijäksi, vaikka käyttäydyt syrjivästi, niin minäkään en identifioidu kiusaajaksi, vaikka käyttäydyn kiusaavasti. Koska identiteettihän menee aina tekojen edelle, niin kuin sinulla on aina mennyt, eikös niin? (Ja nyt et taas typeryyksissäsi oleta, että tällä olisi mitään tekemistä sukupuoli-identiteetin kanssa, koska toisin kuin kusipään identifioituminen hyväksi ihmiseksi, sukupuoli-identiteetti on oikea ja vakavissaan otettava asia. Piti ihan erikseen selventää, kun aikaisemmin osoittamasi älykkyydellä vetäisit kuitenkin taas raivarit jostain transfobiasta kuullessasi sanan "identifioitua", koska et ymmärrä, että on olemassa muutakin identifioitumista kuin sukupuoli-sellaista.)

      Lainaa

    46. Kirpeä ahven 27.3.2024 6:03
      Tulos: -8 (18 ääntä)
      Kursailematon noita: Nythän Merilappi (Kemi, Tornio jne.) miettii vaihtoa Lapista Pohjois-Pohjanmaalle sote-asioiden takia. Siellä kun Rovaniemi haluaa viedä Kemiltä sairaalan päivystyksen ja Kemistä suhauttaa Ouluun nopeammin kuin Rovaniemelle. Ja jos sote-alue vaihtuu niin samalla vaihtuu maakunta. Merilapista tulisi osa Pohdetta, [...]
      Keskustaa jaksetaan morkata, kun ei tajuta mistä paikallishallinnossa on kysymys. Nimenomaan siitä, että pienillä kunnilla ja maaseudulla säilyy sananvalta omiin asioihin. Maakuntamallissa oli kyse nimenomaan siitä, etteivät keskuskaupunkien virkamiehet pääsee päsmäröimään paikallishallinnosta välittämättä. Kuten juuri esimerkin ELY:issä ja AVI:ssa on käynyt. Se että Keskustalla on niin vahva ote paikallishallinnossa on ihan luonnollinen seuraus tästä. Kun/jos Keskusta on ainoa puolue, joka tosiasiallisesti pyrkii paikallishallinnon puolia pitämään koko Suomessa, eikä vain 10 isoimmassa kunnassa, niin tietysti se näkyy myös kannatuksessa niillä alueilla jotka ilman poliittista turvaa jäisivät keskukaupungin käsikassaraksi.

      Lainaa

    47. Tulos: +18 (38 ääntä)
      Pomminvarma hanhi: Kyllä syrjit. Älä valehtele. Jos tuo ei ollut syrjintää niin sitten minunkaan käytökseni ei nyt ole sinun kiusaamistasi ja henkilökohtaista maalittamistasi 😊 Koska juuri niin kuin sinäkään et identifioidu syrjijäksi, vaikka käyttäydyt syrjivästi, niin minäkään en identifioidu kiusaajaksi, vaikka käyttäydyn [...]
      Typerästä kommentista huomauttaminen ei ole syrjintää. Kyseinen henkilö ei edes kertonut olevansa vammainen vasta kun sen jälkeen kun alkoi öyhöttämään jostain helvetin syrjinnästä. Vaikea syrjiä jostain sellaisesta ominaisuudesta jonka olemassaolosta en edes tiedä. Oletan sinun olevan se henkilö kun näytät öyhäävän siitä vieläkin samanlaisella vimmalla, mutta jatka toki tuota uhriutumista kun et muuta osaa.

      Lainaa

    48. Ravinteeton haisunäätä 27.3.2024 9:58
      Tulos: +18 (26 ääntä)
      Akrasia: *Hämeenlinnaan ____ Mut mikä juttu oli tuo Riihimäen mainitseminen?
      Mä kanssa ihmettelen että mistä Riihimäki on repäisty. Onkohan aiemmin lukenut Riihimäki ja sitten muokattu, kommentti vain jäänyt..?

      Lainaa

    49. Mittava luovuttaja 27.3.2024 11:50
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      Kirpeä ahven: Keskustaa jaksetaan morkata, kun ei tajuta mistä paikallishallinnossa on kysymys. Nimenomaan siitä, että pienillä kunnilla ja maaseudulla säilyy sananvalta omiin asioihin. Maakuntamallissa oli kyse nimenomaan siitä, etteivät keskuskaupunkien virkamiehet pääsee päsmäröimään paikallishallinnosta välittämättä. Kuten [...]
      Kepu on joissakin kunnissa yli 50% osuudella valtuustossa. Siellä ei muilla edustajilla ole sanansijaa - tai saa sanoa muttei vaikuta mihinkään, Kepu päättää kaiken ylivoimallaan kun vaan keskenään sopivat miten äänestetään. Alueilla sitten vetävät kotiinpäin niin paljon kuin vain voivat, siksi joka maitolaiturin kylkeen koitetaan saada terveyskeskus ja pelastuslaitos. Maksaahan se mutta sen takia rahat pitäisikin ottaa paikallislta asukkailta eikä kompensoida järkevämmin asioita hoitavilta sinne kyläpolitikointialueille vain koska "kepu ❤ maakunnat". Jos maksavat itse joka kylän HVK:n niin ok.

      Lainaa

    50. Kirpeä ahven 27.3.2024 15:51
      Tulos: -2 (16 ääntä)
      Mittava luovuttaja: Kepu on joissakin kunnissa yli 50% osuudella valtuustossa. Siellä ei muilla edustajilla ole sanansijaa - tai saa sanoa muttei vaikuta mihinkään, Kepu päättää kaiken ylivoimallaan kun vaan keskenään sopivat miten äänestetään. Alueilla sitten vetävät kotiinpäin niin paljon kuin vain voivat, siksi joka maitolaiturin [...]
      Ei varmasti yhtään uutta terveyskeskusta olla Suomeen perustamassa seuraavaan vuosikymmeneen tai kahteen. Tavoite on ettei hyväkuntoisia, täysin toimivia ja tarpeellisia ajeta keskittämisvimmassa alas. Tuossa näkyy hyvin se kuinka vähän ymmärrät paikallispolitiikkaa. Ei siellä puolueella ole niin merkitystä että sen mukaan asioista päätettäisiin. Toki niitä pamppuja on jotka kuvittelevat näin, mutta kyllä siellä jokainen edustaja edustaa ensisijassa omalla nimellään eikä puoluekortilla. Yhtä hyvin hoitajat ja lääkärit voivat ajaa 40 km päähän töihin vaikka pari kertaa viikossa, kuin että sadat asiakkaat suhaavat Kela-taksilla kaupunkiin ja takaisin. Kumpi tulee halvemmaksi? Kuinka paljon säästetään pitkässä juoksussa, kun palveluita on saatavilla lähempää matalalla kynnyksellä, eivätkä terveysongelmat ehdi pahentua hoidon puutteessa?

      Lainaa

    51. Pomminvarma hanhi 27.3.2024 16:08
      Tulos: -16 (38 ääntä)
      Toj Karin: Typerästä kommentista huomauttaminen ei ole syrjintää. Kyseinen henkilö ei edes kertonut olevansa vammainen vasta kun sen jälkeen kun alkoi öyhöttämään jostain helvetin syrjinnästä. Vaikea syrjiä jostain sellaisesta ominaisuudesta jonka olemassaolosta en edes tiedä. Oletan sinun olevan se henkilö kun näytät öyhäävän [...]
      Aivan, eli vammaisilla on siis oikeus puhua itseensä kohdistuvasta syrjinnästä vain silloin, jos he tekevät sinulle selvityksen omasta vammaisuudestaan ja terveydentilastaan. Onko rasismin uhreillakin oikeus puhua kohtaamastaan rasismista vain silloin, jos tekevät yksityiskohtaisen selvityksen etnisestä alkuperästään? Entä onko henkilöllä oikeus puhua sellaisesta syrjinnästä, joka ei henkilökohtaisesti koske häntä itseään, mutta josta hän tietää paljon faktoja esim. ammattinsa vuoksi? Mikseivät ihmiset saisi mieluummin puhua syrjinnästä ilman tilivelvollisuutta siitä, miten kyseinen syrjintä heitä koskee? Miksei syrjintää koskevia puheenvuoroja voisi vain kuunnella ja pohtia sitä itse puheenvuoroa, eikä puhujan vähemmistöstatusta? Se, jos toinen kertoo kohtaamastaan syrjinnästä, ja hänelle vastataan "noin ei ole koskaan missään tapahtunut", niin se on syrjintää. Suvaitsevainen ihminen tiedostaisi aina sen faktan, että hän ei tiedä, millä tavalla kyseinen aihe puhujaa henkilökohtaisesti koskettaa, ja reagoi kuulemiinsa asioihin muistaen, että kyse voi olla puhujalle hyvinkin henkilökohtaisesta asiasta. Sinä et siis ole suvaitsevainen, vaikka sellaiseksi identifioidutkin. Sinä vain etsit tekosyitä toisten haukkumiseen, joten nyt saat aikuistua ja sietää sen, että toisetkin haluavat sen johdosta haukkua sinua.

      Lainaa

    52. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 27.3.2024 20:27
      Tulos: +13 (33 ääntä)
      Pomminvarma hanhi: Aivan, eli vammaisilla on siis oikeus puhua itseensä kohdistuvasta syrjinnästä vain silloin, jos he tekevät sinulle selvityksen omasta vammaisuudestaan ja terveydentilastaan. Onko rasismin uhreillakin oikeus puhua kohtaamastaan rasismista vain silloin, jos tekevät yksityiskohtaisen selvityksen etnisestä [...]
      Palatessani tuohon linkitettyyn mokaan, huomasin että minunkin kommentti oli saanut huomautuksen vammaisten kokemuksien vähättelystä ja moni oli sen ymmärtänyt samalla tavalla. Se ei ollut minun(kaan) tarkoitus, vaan ihmettelin aidosti, että eikö se auton lasissa oleva invalupa ole saanut valittajia hiljenemään. Minulla kun on kokemuksia esim. työkaverista, joka ajelee anopin autolla joka päivä töihin, että saa parkkeerata työpäivän ajaksi oven eteen invapaikalle, ilman mitään omaa vammaa. Se on sotinut tähän asti omaa oikeudenmukaisuusnäkemystäni vastaan, mutta tuosta vastakommentista opin, että pahempaa olisi vahingossa kysyä oikeasti vammautuneelta, että onhan lupa olemassa. 
      Yleensä koitan muistaa, että kaikki tännekin kirjoitettava teksti pitäisi oikolukea kuuteen kertaan ja muotoilla esseeksi, ettei vahingossakaan tule väärinymmärretyksi. Siksi moni kommentti jääkin kirjoittamatta, ettei vain tarvitsisi olla yhtäkkiä osapuolena tällaisessa järjettömässä väittelyssä, mihin vedetään kommentteja vuosilta 11/2019 ja 4/2021. Lukiessani jälkikäteen tuota äkkiä väsättyä kysymystäni voin nähdä miten se on voitu ymmärtää väärin, mutta siihen laitettu vastinekin oli kyllä enemmän ilkeilyä kuin hyvässä hengessä annettua ohjausta. Onneksi en sitä silloin nähnyt, kun vähän paha mieli tuli nytkin.
       Ihmiset nyt voi olla eri mieltä, väärässä ja välillä jopa äkkivääriä, mutta mielestäni koko tämä yhden/muutaman sota Toj Karinia vastaan kyllä sotii tämän palstan muuten suht hyvää henkeä ja hyviä tapoja vastaan. Nytkin saa jännittää millaisen vihan saan näistä "uskaliaista kommenteistani"...

      Lainaa

    53. Tulos: +3 (23 ääntä)
      Pomminvarma hanhi: Aivan, eli vammaisilla on siis oikeus puhua itseensä kohdistuvasta syrjinnästä vain silloin, jos he tekevät sinulle selvityksen omasta vammaisuudestaan ja terveydentilastaan. Onko rasismin uhreillakin oikeus puhua kohtaamastaan rasismista vain silloin, jos tekevät yksityiskohtaisen selvityksen etnisestä [...]
      Äläpä siirtele maalitolppia. Syytit minua vammaisten syrjinnästä, ja kun näytin ettei se ollut edes mahdollista, rakennat olkiukon siitä että vaatisin muka todistamaan oman vammaisuuden. Etkö oikeasti kykene mitään muuta kuin valehtelemaan tuolla tavalla?

      Lainaa

    54. Pirteä hilleri 28.3.2024 9:11
      Tulos: -3 (25 ääntä)
      Toj Karin: Äläpä siirtele maalitolppia. Syytit minua vammaisten syrjinnästä, ja kun näytin ettei se ollut edes mahdollista, rakennat olkiukon siitä että vaatisin muka todistamaan oman vammaisuuden. Etkö oikeasti kykene mitään muuta kuin valehtelemaan tuolla tavalla?
      Sinä nyt et vain ymmärrä, että syrjimistä voi tapahtua vaikkei tietäisikään toisen henkilön edustavan jotain tiettyä ihmisryhmää. Sinä olet vammaisten syrjijä, koska sinä väitit, että vammaisia ei mukamas syrjittäisi kuvatulla tavalla, ja hyväksyit puheenvuoroni paikkansapitäväksi vasta sitten, kun sanoin olevani itse vammainen. Syrjimättömässä keskustelussa vammaisten ei pitäisi joutua olemaan tilivelvollisia omasta terveydestään ansaitakseen oikeuden puhua itseään koskevista asioista. Sinä et syrjinyt ainoastaan henkilökohtaisesti minua, vaan kaikkia niitä vammaisia, jotka ovat kohdanneet samaa syrjintää. Ja toimintasi on aivan yhtä syrjivää riippumatta siitä, mikä minun kykyisyyteni on. Syrjintä ei aina kohdistu juuri siihen yhteen henkilöön, jolle sinä sillä hetkellä puhut, vaan syrjintä kohdistuu kaikkiin niihin ihmisiin, joita puheesi koskettaa. Esimerkiksi jonkin ihonvärin haukkuminen rumaksi ja likaiseksi on syrjivää KAIKKIA maailman sen värisiä ihmisiä kohtaan, eikä ainoastaan sitä henkilöä, jonka ihoa haukkuu. Samaten vammaisten syrjinnän olemassaolon kiistäminen on syrjivää kaikkia maailman vammaisia kohtaan. Kiistämällä syrjinnän olemassaolon asetat syrjityt ihmiset epäreiluun asemaan, jossa heillä ei mukamas olisi oikeutta tuntea oloaan pahaksi tai yrittää lopettaa heihin kohdistuvaa syrjintää. Kun väität, että syrjintää ei ole olemassa, se on sama asia kuin sanoisit kaikille maailman vammaisille: "sinulla ei ole mitään oikeaa syytä tuntea oloasi pahaksi", tai "minä en kuuntele mitään korjausehdotuksiasi, koska mitään korjattavaa ei ole". Jos olisit oikeasti niin fiksu kuin kuvittelet olevasi, pyytäisit anteeksi ja parantaisit tapasi. Tai ainakin parantaisit tapasi. En edes tarvitse anteeksipyyntöä, haluan vain että et enää ikinä päästele suustasi mitään noin typerää.

      Lainaa

    55. Letittämätön banaani 28.3.2024 17:40
      Tulos: +4 (18 ääntä)
      Pomminvarma hanhi: feissarimokat.com/2023/09/ihana-kielemme-osa-20 Tuolla syrjit vammaisia. Kun syrjityn ihmisryhmän edustaja kertoo oikeasti kohtaamastaan syrjinnästä, ja siihen vastataan että "noin ei ole tapahtunut, sinua ei kukaan ole syrjinyt", niin se on itsessään syrjintää. Samalla tavalla kuin koulukiusaamisen olemassaolon [...]
      Kävin lukemassa keskustelun ja missään kohtaa Toj Karin ei kommentoinut kenenkään kokemuksia vammaisuudesta. Tässä on käynyt ihan lukijan päässä joku erehdys. Kannattaa oikeasti lukea ajatuksella. Se Toj Karinin persukommentti ei liittynyt millään tavalla yhden inva-WC kokemuksiin! 
      Näin suuri viha ja riita ihan vain luetunymmärtämisen puutteesta! Kasvakaa nyt ihmiset aikuisiksi!

      Lainaa

    56. Tulos: -8 (14 ääntä)
      Pirteä hilleri: Sinä nyt et vain ymmärrä, että syrjimistä voi tapahtua vaikkei tietäisikään toisen henkilön edustavan jotain tiettyä ihmisryhmää. Sinä olet vammaisten syrjijä, koska sinä väitit, että vammaisia ei mukamas syrjittäisi kuvatulla tavalla, ja hyväksyit puheenvuoroni paikkansapitäväksi vasta sitten, kun sanoin olevani [...]
      Lisää valheita. Missään en ole väittänyt etteikö vammaisia syrjittäisi tai että sinun kokemukset asiasta ei pitäisi paikkaansa. Patologinen valehtelu ei ole vamma, mutta se on yksi pahimpia asioita mikä sinua vaivaa. Hanki apua tuolle. Ihan oikeasti.

      Lainaa

    57. Keitetty huonekalu 29.3.2024 12:34
      Tulos: -2 (16 ääntä)
      Toj Karin: Lisää valheita. Missään en ole väittänyt etteikö vammaisia syrjittäisi tai että sinun kokemukset asiasta ei pitäisi paikkaansa. Patologinen valehtelu ei ole vamma, mutta se on yksi pahimpia asioita mikä sinua vaivaa. Hanki apua tuolle. Ihan oikeasti.
      Ahaa, eli et siis väittänyt sanomiani asioita paikkansapitämättömiksi. Miksi sitten sanoit, että kertomani asiat vammaisten syrjinnästä ovat valehtelua?

      Lainaa

    58. Keitetty huonekalu 29.3.2024 12:43
      Tulos: -5 (15 ääntä)
      Syyntakeeton mustikkamehukeitto: Palatessani tuohon linkitettyyn mokaan, huomasin että minunkin kommentti oli saanut huomautuksen vammaisten kokemuksien vähättelystä ja moni oli sen ymmärtänyt samalla tavalla. Se ei ollut minun(kaan) tarkoitus, vaan ihmettelin aidosti, että eikö se auton lasissa oleva invalupa ole saanut valittajia hiljenemään. [...]
      Jos olisit "ihmetellyt aidosti", niin sitten olisit esittänyt aiheesta jonkin kysymyksen. Mutta sinä et kysynyt. Sen sijaan sinä väitit, että kertomani ongelmat eivät voi olla totta, koska vammaisten "invalupa" estää syrjintää tapahtumasta. Vai onko tuollainen itsevarma vastaan väittäminen sinun käsityksesi vilpittömästä ihmettelystä?  Jos sinulle tuli paha mieli, niin se on hyvä asia. Se tarkoittaa, että olet normaali ihminen, joka tuntee mielipahaa ymmärtäessään toimineensa väärin, jotta se mielipaha ohjaisi häntä toimimaan tulevaisuudessa paremmin. Toivottavasti häpeät itseäsi.

      Lainaa

    59. Keitetty huonekalu 29.3.2024 12:47
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Syyntakeeton mustikkamehukeitto: Palatessani tuohon linkitettyyn mokaan, huomasin että minunkin kommentti oli saanut huomautuksen vammaisten kokemuksien vähättelystä ja moni oli sen ymmärtänyt samalla tavalla. Se ei ollut minun(kaan) tarkoitus, vaan ihmettelin aidosti, että eikö se auton lasissa oleva invalupa ole saanut valittajia hiljenemään. [...]
      Näköjään vain tietyillä ihmisillä on erityisoikeus vastata tähän, kun yksikään kolmesta vastauksestani ei ole saanut hyväksyntää.

      Lainaa

    60. Ystävien kesken appelsiini 30.3.2024 6:26
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Pirteä hilleri: Syrjintä ei aina kohdistu juuri siihen yhteen henkilöön, jolle sinä sillä hetkellä puhut, vaan syrjintä kohdistuu kaikkiin niihin ihmisiin, joita puheesi koskettaa. 
      Suuttukaa vain, mutta tuossa on kyllä pointtinsa.
      Karinilla ei oikein ole varaa valittaa siitä, että toiset reagoivat hänen asiattomaan käytökseensä. Et voi vain kuljeksia ympäriinsä haukkumassa toisia ja sitten itkeä, että miksi ne alkoivat haukkua takaisin.
      Kaikilla muilla sen sijaan on varaa valittaa siitä, että joutuvat keskelle riitaa, johon eivät itse ole osallisina.

      Lainaa

    61. Tulos: -2 (12 ääntä)
      Keitetty huonekalu: Ahaa, eli et siis väittänyt sanomiani asioita paikkansapitämättömiksi. Miksi sitten sanoit, että kertomani asiat vammaisten syrjinnästä ovat valehtelua?
      En sanonut. Se on sinun perseestä revitty virheellinen tulkinta, koska et tuossa raivokkaassa tunnepuuskassasi kykene ajattelemaan asioita järkevästi, vaan vedät tunteiden vietävänä sieltä missä aitaa ei edes ole ja olet täysin kyvytön edes miettimään sellaista mahdollisuutta että ehkäpä olet väärässä ja minä itse saattaisin tietää huomattavasti paremmin mitä olen sanonut ja sanomisillani tarkoittanut.

      Lainaa

    62. Keitetty huonekalu 30.3.2024 11:04
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Toj Karin: En sanonut. Se on sinun perseestä revitty virheellinen tulkinta, koska et tuossa raivokkaassa tunnepuuskassasi kykene ajattelemaan asioita järkevästi, vaan vedät tunteiden vietävänä sieltä missä aitaa ei edes ole ja olet täysin kyvytön edes miettimään sellaista mahdollisuutta että ehkäpä olet väärässä ja minä itse [...]
      Minähän kysyin sinulta, että mitä sitten oikeasti tarkoitit, jos et väittää puheitani valehteluksi. Et ole vielä tähänkään päivään mennessä kertonut, mitä tosiasiassa tarkoitit. Sen sijaan jaksat itkeä siitä, miten kehtaankin ymmärtää sinut edelleen väärin.

      Lainaa

    63. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Jennahan on jo legenda!

      Lainaa

    64. Aiempi kani 30.3.2024 14:18
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Päätin kääntää Jennan ilmoituksen Suomeksi. "Rahallista korvausta et tule saamaan. Emme tiedä kuinka kauan menee, kauan kuitenkin. Olemme kännissä ja luonteeltamme levottomia joten sanaharkkaa tulee varmasti. Kuuntelemme musiikkia täysillä kännykän kajareista".

      Lainaa

    65. Tulos: -4 (12 ääntä)
      Keitetty huonekalu: Minähän kysyin sinulta, että mitä sitten oikeasti tarkoitit, jos et väittää puheitani valehteluksi. Et ole vielä tähänkään päivään mennessä kertonut, mitä tosiasiassa tarkoitit. Sen sijaan jaksat itkeä siitä, miten kehtaankin ymmärtää sinut edelleen väärin.
      Paitsi että et ole vielä kertaakaan kysynyt mitä sillä tarkoitin. Esitit ainoastaan ladatun kysymyksen jonka tarkoitus ei ollut saada selvennystä asiaan, vaan pelkästään vittuilla. Ja siinä edellisessä keskustelussakaan et kysellyt mitään asiaan liittyvää, vaan kiljuen valehtelit että syrjin vammaisia. Jos haluat minulta rehellisen vastauksen mitä sillä alkuperäisellä kommentillani tarkoitin, lopeta tuo jatkuva vääristely ja valehtelu, ja kysy asiaa ihan rehellisesti. Ei pitäisi olla niin vaikeaa.

      Lainaa

    66. Takuuvarma unikeko 30.3.2024 21:26
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Toj Karin: Paitsi että et ole vielä kertaakaan kysynyt mitä sillä tarkoitin. Esitit ainoastaan ladatun kysymyksen jonka tarkoitus ei ollut saada selvennystä asiaan, vaan pelkästään vittuilla. Ja siinä edellisessä keskustelussakaan et kysellyt mitään asiaan liittyvää, vaan kiljuen valehtelit että syrjin vammaisia. Jos haluat [...]
      Rauhoitutaanpa nyt.
      Sinä tulkitsit hänen viestinsä väärin ja aloit syyttää häntä valehtelusta, vaikka hän ei valehdellut. Hän tulkitsi sinun syytöksesi väärin ja alkoi syyttää sinua siitä, että olisit syyttänyt kaikkea hänen sanomaansa valheeksi, vaikka oikeasti syytit hänen valehtelevan vain jostain yhdestä asiasta.
      Sinä aloitit tämän, ja teistä kumpi tahansa voisi halutessaan lopettaa sen.

      Lainaa

    67. Keitetty huonekalu 31.3.2024 5:33
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Toj Karin: Jos haluat minulta rehellisen vastauksen mitä sillä alkuperäisellä kommentillani tarkoitin, lopeta tuo jatkuva vääristely ja valehtelu, ja kysy asiaa ihan rehellisesti. Ei pitäisi olla niin vaikeaa.
      Mitä sinä tarkoitit?

      Lainaa

    68. Nulkun Pissijä 31.3.2024 10:52
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Tämähän oli jo melkein viihdyttävää lukea kommentteja xD

      Lainaa

    69. Tulos: -4 (14 ääntä)
      Keitetty huonekalu: Mitä sinä tarkoitit?
      Siinä mokassa Velaton Perhonen (sinä?) vastasi Tukintolvanalle joka oli tehnyt melko tarkan tulkinnan sanan "woke" käytöstä. Perhosen vastaus käsitteli tuota sanaa, keksien siitä hyvin persumaisia valheita, kuten sitä että henkilöt joita persut kutsuvat wokeiksi väittävät olevansa suvaitsevia ja hienotunteisia mutta vaativat siitä huolimatta vammaisia todistamaan olevansa vammaisia vessaan mennessä. 
      Koko kommentti ei edes käsitellyt vammaisuutta, vaan käytti sitä ainoastaan olkiukkojen rakentamiseen siitä mitä woke mukamas on.
      Täten minun vastaus tähän ei myöskään käsitellyt vammaisuutta millään tavalla, vaan koski ainoastaan niitä valheita suvaitsevaisista ja empaattisista ihmisistä. Minä en puhunut mitään sinun henkilökohtaisista kokemuksista vammaisena. En siinä ekassa kommentissa kun en edes tiennyt sinun olevan vammainen, mutta en myöskään myöhemmin.
      En epäile yhtään etteikö kertomasi (Perhosen kertomia) kaltaisia kusipäitä olisi olemassa, mutta edelleenkään sinun omat henkilökohtaiset kokemukset eivät olleet sen kommenttisi punaisena lankana, vaan valheet suvaitsevaisista ihmisistä.
      Minulla on itselläni 40% invaliditeetti (en ole vammainen) ja sen lisäksi kuulun myös jatkuvasti syrjittyyn vähemmistöön. Vieläpä sellaiseen vähemmistöön joka saa syrjintää osakseen puhtaasti ymmärtämättömyyden takia, ilman vihamielisiä tarkoitusperiä. Teen myöskin työtä vammaisten kanssa. Näiden takia en eläissäni syrjisi vammaisia, sillä todellakin tiedän mitä syrjittynä olo on enkä todellakaan halua aiheuttaa samaa muille.  Alkuperäisen kommenttini (eka vastaus Perhoselle), peukku-ration perusteella ylivoimainen enemmistö ymmärsi kommentin oikein. Sellaiseksi että se ei ollut vammaisia syrjivä. Ja luultavasti suurin osa niistä vähäisistä miinuksistakin tuli puhtaasti tämän riitelyn takia, ei siksi mitä sanoin siinä kommentissa. Jokohan alkaisit sinäkin ymmärtämään?

      Lainaa

    70. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Samea näyttelijä: Vaikkei Ruka olekaan Lapissa, niin eipä sinne Espoosta ehdi tunnissa kuin Hornetilla 😆. Toki jos tämä tinder on Espoossa ja valmis lähteämään tunnissa, niin voisi olla ymmärrettävämpi. Toisaalta silloin Eija olisi Rukalla ja pitäisi kyllä tietää ettei se ole Lappia. Lappi on muuten pirun [...]
      joo ei YLI  1000 kilsaa välissä ,eli 12 h autolla ,ja ruka on vähän eri suunasssa ,mutta oli miten vain hällä maantieto ei voinut olla 4 parempi ,jos luulee että sinne 1h pääsee millään ,asu sit missä vain espossa ,ei autolla kerkee mihinkään

      Lainaa

    71. Keitetty huonekalu 31.3.2024 14:09
      Tulos: -4 (12 ääntä)
      Toj Karin: Perhosen vastaus käsitteli tuota sanaa, keksien siitä hyvin persumaisia valheita, kuten sitä että henkilöt joita persut kutsuvat wokeiksi väittävät olevansa suvaitsevia ja hienotunteisia mutta vaativat siitä huolimatta vammaisia todistamaan olevansa vammaisia vessaan mennessä. 
      Minä en puhunut mitään mistään perussuomalaisista tai heidän mielipiteistään. Minä puhuin omista mielipiteistäni. Ne ihmiset, joita minä henkilökohtaisesti kutsun wokettajiksi, eivät yleensä kutsu itse itseään sillä sanalla, vaan he käyttävät itse mieluummin muita sanoja, kuten "suvaitsevainen" ja "hienotunteinen". Mutta minä en kutsu heitä suvaitsevaisiksi enkä hienotunteisiksi, koska vaikka heillä kenties onkin sellaiset tarkoitusperät, niin heidän yrityksensä toimia suvaitsevaisesti ja hienotunteisesti ovatkin ironisesti päätyneet olemaan hyvin suvaitsemattomia ja yksityisyyttä loukkaavia.  Mikä osa tuosta oli valhetta? Ja jos kerran on valhetta, että minun mielipiteeni ja elämänhistoriani on tuollainen, niin mikä minun mielipiteeni ja elämänhistoriani sitten oikeasti on? Vastauksessani oli kolme kappaletta. Ensimmäisessä kerroin, että miltä pohjalta minä itse, henkilökohtaisesti omana yksilönäni enkä minkään poliittisen suuntauksen edustajana, käytän sanaa "wokettaja". Toisessa kappaleessa kerroin, miten tällaiset henkilöt, joita minä kutsuin sanalla "wokettaja", ovat elämäni aikana oikeasti käyttäytyneet minua kohtaan. He ovat ihan oikeasti vaatineet minua tekemään selvityksen vammaisuudestani silloin, kun olen yrittänyt käyttää vammaisille tarkoitettuja palveluita, vaikka heillä ei olisi ollut mitään juridista tai moraalista oikeutta tehdä niin. Kolmannessa kappaleessa kerroin, että millainen käytös olisi minun mielestäni järkevämpää. Tähän sinä räjähdit kiroilemaan, että minä olen tyhmä öyhöttäjä, jolla ei ole mitään kosketusta todellisuuteen. Huomasin, että ymmärsit sanomani selvästi väärin, ja tulin täysin ystävällisesti korjaamaan virhekäsityksesi selittämällä tarkemmin, mitä oikeasti tarkoitin. Mutta sinä vain jatkoit haukkumista. Ja vaikka minä ystävällisesti selitin, mitä itse tarkoitin heti huomattuani väärinymmärryksesi, niin sinä pilalle hemmoteltu pikku prinsessa vain kiljut että sinua väärinymmärretään, muttet kuitenkaan suostu selittämään, mitä oikeasti tarkoitit, ennen kuin toiset tanssivat prikulleen sinun pillisi mukaan ja tarjoilevat sen kysymyksen sinun nirppanokkasi alle oikein hopealautasella juuri siinä sanamuodossa, missä sinä olet sen määrännyt kysyttäväksi. Sinä et halua tulla ymmärretyksi, haluat vain keksiä itsellesi tekosyitä päättömään raivoamiseesi. Ja oikeasti vielä ihmettelet, miksi kaikki vihaavat sinua? Sitten seuraava asia. Rupesit kesken kaiken syyttämään minua siitä, että olisin mukamas kutsunut sinua epänormaaliksi (hui kauheaa, miten joku kehtaakin kutsua sinua epänormaaliksi sen jälkeen kun itse avaat keskustelun haukkumalla toisia todellisuudesta irtautuneiksi öyhöttäjiksi, tietysti kirosanojen kera). Kun sanoin, että en ole tehnyt niin (niin kuin en tehnytkään, vaan se oli joku toinen kun sanoi niin), niin sinä vastasit: "Valheet vain jatkuu. Sattuuko sinua oikeasti niin h-tisti jos puhuisit totta, ettet pysty tekemään sitä? Senkö takia olet vammainen?" Minkälaista vammaisten suvaitsemista tuo on, että heti sillä sekunnilla kun saat tietää toisen henkilön olevan vammainen, niin rupeat käyttämään tuota tietoa hänen haukkumiseensa? Miten sinä oikein voit tehdä töitä vammaisten kanssa, jos heti pienimmästäkin väärinkäsityksestä rupeat haukkumaan, että "ai tämänkö vuoksi sinä tyhmä öyhöttäjä siis oletkin vammainen"?

      Lainaa

    72. Urhea herukka 31.3.2024 18:51
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      Toj Karin: Siinä mokassa Velaton Perhonen (sinä?) vastasi Tukintolvanalle joka oli tehnyt melko tarkan tulkinnan sanan "woke" käytöstä. Perhosen vastaus käsitteli tuota sanaa, keksien siitä hyvin persumaisia valheita, kuten sitä että henkilöt joita persut kutsuvat wokeiksi väittävät olevansa suvaitsevia ja hienotunteisia mutta [...]
      En jaksa lukea täältä kaikkea tätä vouhotusta, mutta aiemmin luin, ja sinähän se koko ajan niitä olkiukkoja rakentelet ja käyttäydyt muutenkin tosi rumasti, vaikka toiset jaksoivat pitkään vastailla törkyviesteihisi kiltisti. Nyt olisi sinulta kyllä ison anteeksipyynnön paikka.

      Lainaa

    73. Tulos: -5 (9 ääntä)
      Keitetty huonekalu: Minä en puhunut mitään mistään perussuomalaisista tai heidän mielipiteistään. Minä puhuin omista mielipiteistäni. Ne ihmiset, joita minä henkilökohtaisesti kutsun wokettajiksi, eivät yleensä kutsu itse itseään sillä sanalla, vaan he käyttävät itse mieluummin muita sanoja, kuten "suvaitsevainen" ja "hienotunteinen". [...]
      Ja paskan puhuminen vain jatkuu. Ilmeisesti et kykene sanomaan ainuttakaan kommenttia ilman että höystät sitä itsestäänselvillä valheilla.  En jaksa enää edes yrittää oikoa kaikkia sinun valheita. Kiitti mulle riitti.

      Lainaa

    74. Keitetty huonekalu 1.4.2024 6:16
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Toj Karin: Ja paskan puhuminen vain jatkuu. Ilmeisesti et kykene sanomaan ainuttakaan kommenttia ilman että höystät sitä itsestäänselvillä valheilla.  En jaksa enää edes yrittää oikoa kaikkia sinun valheita. Kiitti mulle riitti.
      Ei, vaan sinä luulit minun puhuvan jostain poliittisesta agendasta, joka ei ole sinulle mieleinen, ja siksi kiirehdit heti "vaientamaan" minut, koska sinun mielestäsi kaikki, jotka kannattavat eri politiikkaa kuin sinä, on vaiennettava. Koska sinä et kestä sitä, että maailmassa on erilaisia ihmisiä, jotka ovat eläneet erilaista elämää ja haluavat erilaisia asioita. Sitten kun nätisti selitin, mitä oikeasti tarkoitin, niin ymmärsit olleesi väärässä ja puhuneesi minua kohtaan vahingossa hyvin syrjivästi, vaikka syrjiminen ei ollutkaan tarkoituksesi. Anteeksipyynnön sijaan jatkoit haukkumista ja totuuden vääristelyä, jottet joutuisi myöntämään itsellesi, että sinä olit tässä nyt se syrjivä pahis, joka ennakkoluuloisesti kiirehti haukkumaan ihmistä, joka ei sitä ansainnut. Kuka tahansa kunnollinen ihminen olisi voinut vastata kiltisti, ilman kiroilua ja haukkumista. Olisit vaikka voinut kysyä minulta ilman mitään negatiivista latautuneisuutta, että mitä oikeasti tarkoitin (niin kuin juuri vaadit minua tekemään itsellesi, miksihän minun on pakko tehdä sinulle sellaisia palveluksia joita sinun ei kuitenkaan itsesi tarvitse tehdä minulle...) Olisit voinut ihan nätisti sanoa olevasi asiasta eri mieltä kanssani. Sitten kun minä olisin huomannut väärinkäsityksesi ja selittänyt, mitä oikeasti tarkoitin, olisit voinut sanoa: "ahaa, en ajatellutkaan sitä noin, no nyt opin uuden asian". Viimeisin rasismikohtauksesi paljasti, että kyllä sinäkin tuon taidon osaisit silloin, kun vain viitsit. Mutta vammaisten kohdalla sinä et viitsi käyttää tuota taitoa, koska sinusta vain on niin ylitsepääsemättömän kivaa kiusata vammaisia ja estää heitä kertomasta kohtaamastaan syrjinnästä. Olet oksettava, kapeakatseinen syrjijä, ja minulla on paha olo kaikkien töissäsi saalistamiesi uhriesi puolesta.

      Lainaa

    75. Sukukypsä seuraeläin 4.7.2024 13:59
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Arkkienkeli: Totta, ei Kuusamo kuulukaan Lapin-lääniin vaikka on pohjoisemmassa kuin siihen kuuluvat Tornio ja Kemi.
      Sanoisin, että Tornio ja Kuusamo ovat samalla tasolla, koska Tornio ulottuu myös pitkälle pohjoiseen, kuten Kuusamo. Historiallisesti palataan 1600-luvulle, jolloin Kuusamo erotettiin omaksi seurakunnakseen ja puhuttiin Tornion Lapista ja Kemin Lapista, mihin Kuusamo aikaisemmin siis kuului. Nimikkeet siis johtavat ajalta, kun oltiin osa Ruotsia ja Tornio on ollut merkittävä kauppakaupunki. Rovaniemi on perustettu vasta 1929, kun taas Tornio on perustettu 1621, joten Lappi on ollut hyvin erinäköinen niihin aikoihin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: hämeenlinna, kuski, kyyti, lahti, lappi, ruka, sovituskoppi, tinder