Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kulkuneuvola, osa 13

Poliisi lähetti minulle hemaisevan kuvan.
Kulkuneuvola, osa 13

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 61 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Valittu mestari 5.3.2024 0:34
      Tulos: +86 (108 ääntä)
      Tänne sit kuva niistä tauluista seinällä, kiitos.

      Lainaa

    2. Palliton orava 5.3.2024 0:36
      Tulos: -376 (446 ääntä)
      Ilo taitaa olla kyllä miehen nimi mutta kai sitä nykyään saa olla nimeltään ja sukupuoleltaan vaikka peruna

      Lainaa

    3. Hento pelikaani 5.3.2024 0:40
      Tulos: +98 (126 ääntä)
      Tosi virkeän ja reippaan näköinen kuski. Jospa kameran välähdys vähän herätti? 😅

      Lainaa

    4. Sopimaton piimä 5.3.2024 0:42
      Tulos: +18 (120 ääntä)
      Eikös noista maksullisista palveluista saa rekkarilla auton omistajan/haltijan? Ihan tekstarilla. Samoja palveluita kuin numerotiedustelu. Ilmaiseksi ei taida saada kuin tiedon onko ajoneuvovero maksettu. Traficomin sivuiltakin rahaa vasten saa vaikka auton rekisteriotteen tiedot.

      Lainaa

    5. Tulos: +74 (98 ääntä)
      Katilla taitaa olla valkoinen farmari-Audi.

      Lainaa

    6. Uusavuton päärynä 5.3.2024 1:08
      Tulos: +137 (155 ääntä)
      "Rekkari jäi ylös" "Sinut on nähty" "Minulla on valvontakamerakuvaa" Jos tosiaan olis näin niin ei sitä missää Facessa huudeltais..

      Lainaa

    7. Jännä menninkäinen 5.3.2024 1:13
      Tulos: -240 (292 ääntä)
      Palliton orava: Ilo taitaa olla kyllä miehen nimi mutta kai sitä nykyään saa olla nimeltään ja sukupuoleltaan vaikka peruna
      Miksi alapeukut? Faktaa että Ilo on miehen nimi. Tokihan sitä saa antaa tytölle nimeksi Juha-Pekka jos niin lystää tänä päivänä, mutta ei se muuta sitä faktaa että sekin on miehen nimi

      Lainaa

    8. Monilaenen taikuri 5.3.2024 1:20
      Tulos: +266 (294 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Miksi alapeukut? Faktaa että Ilo on miehen nimi. Tokihan sitä saa antaa tytölle nimeksi Juha-Pekka jos niin lystää tänä päivänä, mutta ei se muuta sitä faktaa että sekin on miehen nimi
      Öö, ei saa. Suomessa on aika tarkkaan säädeltyä millaisen etunimen lapselle saa antaa. Ei sitten tullut öyhöttämiseltä mieleen, että Ilo saattais olla unisex-nimi, niinkuin vaikka Rauni tai Auli, tai jopa lyhennetty nimestä Ilona??

      Lainaa

    9. Tulos: +91 (91 ääntä)
      Sopimaton piimä: Eikös noista maksullisista palveluista saa rekkarilla auton omistajan/haltijan? Ihan tekstarilla. Samoja palveluita kuin numerotiedustelu. Ilmaiseksi ei taida saada kuin tiedon onko ajoneuvovero maksettu. Traficomin sivuiltakin rahaa vasten saa vaikka auton rekisteriotteen tiedot.
      Saa, ellei omistaja ole laittanut tietoja salaisiksi. Silloin saattaa just nimen saada, ei muuta. Ja jos muutkin tiedot on salattu, ei sillä nimelläkään saa mitään muuta tietoa.

      Lainaa

    10. Aktiivinen pulu 5.3.2024 1:31
      Tulos: +265 (275 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Miksi alapeukut? Faktaa että Ilo on miehen nimi. Tokihan sitä saa antaa tytölle nimeksi Juha-Pekka jos niin lystää tänä päivänä, mutta ei se muuta sitä faktaa että sekin on miehen nimi
      Olet väärässä. Ilo on sukupuolineutraali nimi, jota on 90-luvulta lähtien annettu toista sataa kertaa tytölle (ja sitä ennen koko nimitilastoinnin aikana satunnaisesti). Toki miehiä on kantajina palttiarallaa kolmin-nelinkertaisesti, mutta se ei silti vielä tee Ilosta Juha-Pekan tapaista selkeän sukupuolittunutta nimeä. Asia on helppo tarkistaa DVV:n sivuilta Nimipalvelun etunimihausta. Sinne on näemmä ilmestynyt oikein käppyrätkin, joista yhdellä vilkaisulla jo näkee ovatko alapeukut ansaittuja vai ei.
      Ja ei, Suomen nimilaki ei edelleenkään hyväksy lapsen nimeksi "toisen sukupuolen nimeksi vakiintunutta" nimeä. Tytöksi määriteltyä lastasi et siis voi ainakaan virallisesti nimetä Juha-Pekaksi etkä pojaksi määriteltyä Anna-Maijaksi. 

      Lainaa

    11. Aiempi hyttynen 5.3.2024 3:10
      Tulos: -61 (99 ääntä)
      Mikä tossa Ilo jutussa on hauskaa? Se et kärys ratista tai nukku ratissa? Onko se hauskaa?

      Lainaa

    12. Tukintolvana 5.3.2024 6:17
      Tulos: +127 (225 ääntä)
      Palliton orava: Ilo taitaa olla kyllä miehen nimi mutta kai sitä nykyään saa olla nimeltään ja sukupuoleltaan vaikka peruna
      Semmoiset transfobiat sieltä tälle päivälle.
       Kannattaa ottaa sukupuolen moninaisuudesta selvää, niin ei tartte syötellä tuollaisia aikansa eläneitä ylilaudan "vitsejä".

      Lainaa

    13. Halukas etana 5.3.2024 6:49
      Tulos: +135 (137 ääntä)
      Aiempi hyttynen: Mikä tossa Ilo jutussa on hauskaa? Se et kärys ratista tai nukku ratissa? Onko se hauskaa?
      Ei taida peltipoliisit ottaa kuvia muusta kuin ylinopeudesta..
      Itse ainakin nauroin Piian Ei oo ilolla rajaan kun autolla ajaa -kommentille 😂

      Lainaa

    14. karvaturpa 5.3.2024 7:07
      Tulos: +27 (33 ääntä)
      Sopimaton piimä: Eikös noista maksullisista palveluista saa rekkarilla auton omistajan/haltijan? Ihan tekstarilla. Samoja palveluita kuin numerotiedustelu. Ilmaiseksi ei taida saada kuin tiedon onko ajoneuvovero maksettu. Traficomin sivuiltakin rahaa vasten saa vaikka auton rekisteriotteen tiedot.
      Trafilta esim saa mutta jos auton omistaa rahoitusyhtiö niin siellä lukee sen rahoitusyhtiön nimi vaan. Ainakin kun viimeks kun yhtä rekkaria hain.

      Lainaa

    15. Säpevä alligaattori 5.3.2024 7:16
      Tulos: +51 (53 ääntä)
      karvaturpa: Trafilta esim saa mutta jos auton omistaa rahoitusyhtiö niin siellä lukee sen rahoitusyhtiön nimi vaan. Ainakin kun viimeks kun yhtä rekkaria hain.
      Ei saa jos on laittanut trafille tiedonluovutuskiellon, joka on melko yleistä tänä päivänä.

      Lainaa

    16. Tinkimätön unikeko 5.3.2024 8:08
      Tulos: +87 (91 ääntä)
      Aiempi hyttynen: Mikä tossa Ilo jutussa on hauskaa? Se et kärys ratista tai nukku ratissa? Onko se hauskaa?
      Käryäminen ratissa viittaa käsittääkseni rattijuoppouteen, varmaan myös huumeiden vaikutuksen alaisena ajeluun. Ei myöskään tainnut nukkua kun osui noin hyvin kaistalle että peltipoliisi sai napattua kuvan. Todennäköisyyksiin peilaava empiirinen arvaukseni on perus ”nollat taulussa” kotiin ajelu pitkän työpäivän jälkeen, 68 km/h 60-alueella. Sellaista sattuu.

      Lainaa

    17. Maksuunpantu maahinen 5.3.2024 8:15
      Tulos: -42 (72 ääntä)
      Ei pitäis olla yllättynyt, että naisten huoneella on huonot meemit mutta aika pettynyt olin siihen, mitä "meemejä" noin mehevästä kuvasta tehtiin

      Lainaa

    18. Tulos: +101 (115 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Miksi alapeukut? Faktaa että Ilo on miehen nimi. Tokihan sitä saa antaa tytölle nimeksi Juha-Pekka jos niin lystää tänä päivänä, mutta ei se muuta sitä faktaa että sekin on miehen nimi
        Öyhöttämisestä. Ilo ei ole erityisemmin miehen nimi, se on neutraali, kuten muut ehtivätkin jo sanoa, ja sukupuolia on edelleen mies/ nainen, joskin sen voi tarvittaessa korjata (ei kovin helposti, mutta kuitenkin). Jopa "muu" puuttuu edelleen, vaikka se voisi ihan kätevyyden takia olla, ja "peruna"a ei tunnisteta nyt, tai tulla tunnistamaankaan. 
        Kannattaisi harrastaa edes alkeellista faktantarkistusta ennen kuin tulee riehumaan siitä, miten "tänä päivänä". Vai onko tämä jonkinlainen metahanke, saada transfoobikot näyttämään täysin, eikä vain melkein, lukutaidottomilta idiooteilta? Missä tapauksessa älkää vaivautuko, kyllä ne hoitavat sen itse. 

      Lainaa

    19. Toj Karin 5.3.2024 8:28
      Tulos: +89 (89 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Miksi alapeukut? Faktaa että Ilo on miehen nimi. Tokihan sitä saa antaa tytölle nimeksi Juha-Pekka jos niin lystää tänä päivänä, mutta ei se muuta sitä faktaa että sekin on miehen nimi
      Faktaa on että tuota nimeä ei ole varattu pelkästään miehille. Väestörekisterikeskuksen mukaan suomessa on nimiä jaettu sekä miehille, että naisille ainakin vuodesta 1899 lähtien. Yhteensä 410 miehille ja alle 133 naisille. Miehillä yleisempi, mutta ei todellakaan vain miesten nimi.

      Lainaa

    20. Itseasiassa 5.3.2024 8:45
      Tulos: +56 (56 ääntä)
      Mua häiritsee mikä tuo Ilon kuvassa oleva kelta-harmaa laatikko?

      Lainaa

    21. Moottoriton manaatti 5.3.2024 9:08
      Tulos: -10 (36 ääntä)
      No, jaa.. On mullakin käynyt niin että autoilija joko huolimattomuuttaan tai tahallaan kiihdyttänyt isoon loskaiseen vesilätäkköön josta roiskauttanut vedet jaloille. Enkä kävellyt edes vasemmassa reunassa jalkakäytävää. Kyllähän se vituttaa mutta en jaksaisi suuttua niin paljon että lähtisin nettiin huutelemaan. Tai alkaisin selvittämään rekisteritietoja.

      Lainaa

    22. Loikoileva fretti 5.3.2024 9:54
      Tulos: +58 (62 ääntä)
      Moottoriton manaatti: No, jaa.. On mullakin käynyt niin että autoilija joko huolimattomuuttaan tai tahallaan kiihdyttänyt isoon loskaiseen vesilätäkköön josta roiskauttanut vedet jaloille. Enkä kävellyt edes vasemmassa reunassa jalkakäytävää. Kyllähän se vituttaa mutta en jaksaisi suuttua niin paljon että [...]
      Jos tilanteesta tulee pesulalasku, tai esim juhlavaatteet menevät pilalle, on ihan ymmärrettävää, että haluaa korvauksen.
       https://yle.fi/a/74-20012780

      Lainaa

    23. Suomea puhuva haltija 5.3.2024 10:03
      Tulos: -96 (126 ääntä)
      Tukintolvana: Semmoiset transfobiat sieltä tälle päivälle.  Kannattaa ottaa sukupuolen moninaisuudesta selvää, niin ei tartte syötellä tuollaisia aikansa eläneitä ylilaudan "vitsejä".
      Semmoiset woke-oksennukset sieltä tälle päivälle. Kaikki on fobiaa, jos jotenkin saa väännettyä asian negatiiviseksi omassa ahtaassa mielessä.

      Lainaa

    24. Itseasiassa 5.3.2024 10:07
      Tulos: +39 (41 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: Käryäminen ratissa viittaa käsittääkseni rattijuoppouteen, varmaan myös huumeiden vaikutuksen alaisena ajeluun. Ei myöskään tainnut nukkua kun osui noin hyvin kaistalle että peltipoliisi sai napattua kuvan. Todennäköisyyksiin peilaava empiirinen arvaukseni on perus ”nollat taulussa” kotiin ajelu pitkän työpäivän jälkeen, 68 km/h 60-alueella. Sellaista sattuu.
      Itse asiassa käytännössä nukkuessa voi ajaa. Joskus tuli britti dokkari, jossa tutkittiin ihmisen suoriutumista unenpuuttessa. Valveilla oloa tarkkailtiin mm. silmän liikkeillä ja todella, joidenkin tajunnantaso oli poissa valvetilasta ja silti ajoivat autoa. Tätä voi sitten miettiä ensi kerralla moottoritiellä.

      Lainaa

    25. Kompura ilves 5.3.2024 12:21
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      karvaturpa: Trafilta esim saa mutta jos auton omistaa rahoitusyhtiö niin siellä lukee sen rahoitusyhtiön nimi vaan. Ainakin kun viimeks kun yhtä rekkaria hain.
      Silloinkin näkyy haltijan nimi ellei ole tuota tietojenluovutuskieltoa kuten tuossa jo kommentointiin.

      Lainaa

    26. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Loikoileva fretti: Jos tilanteesta tulee pesulalasku, tai esim juhlavaatteet menevät pilalle, on ihan ymmärrettävää, että haluaa korvauksen.  yle.fi/a/74-20012780
        Kiitos tästä, en tiennytkään! 
        Itse en lähtisi pesulalaskua karhuamaan -vaivaa -jos kyseessä oli ihan selkeä vahinko, vaikka lätäkkö sellaisessa paikassa ettei se helposti näy, tai koko tie pelkkää lätäkköä. Mutta on varmaan meille kaikille käynyt niin -itselleni ainakin, ei usein, mutta sen verran että ottaa päähän -että lätäkkö näkyy selvästi, kohteliaat autoilijat hidastavat vauhtia ja välttävät sen, ja sitten tulee joku hirveää haipakkaa ja oikein koukkaa, jotta varmasti saa aikaiseksi mahdollisimman kamalan loskasateen. Sellaisille voisikin laittaa laskun perään, ihan vain yleisenä palveluksena muiden ihmisten mukavuudelle. 

      Lainaa

    27. Kumma paprika 5.3.2024 13:27
      Tulos: +60 (72 ääntä)
      Suomea puhuva haltija: Semmoiset woke-oksennukset sieltä tälle päivälle. Kaikki on fobiaa, jos jotenkin saa väännettyä asian negatiiviseksi omassa ahtaassa mielessä.
      Netin voi hyvin sulkea, jos se ahdistaa näin pahasti.

      Lainaa

    28. Tukintolvana 5.3.2024 13:39
      Tulos: +72 (84 ääntä)
      Suomea puhuva haltija: Semmoiset woke-oksennukset sieltä tälle päivälle. Kaikki on fobiaa, jos jotenkin saa väännettyä asian negatiiviseksi omassa ahtaassa mielessä.
      Mitä muuta muunsukupuolisten kutsuminen perunoiksi/taisteluhelikoptereiksi/muuksi eläimeksi kuin ihmiseksi/ muuksi elottomaksi asiaksi on kuin transfobiaa?

      Lainaa

    29. Itseasiassa 5.3.2024 13:59
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Suomea puhuva haltija: Semmoiset woke-oksennukset sieltä tälle päivälle. Kaikki on fobiaa, jos jotenkin saa väännettyä asian negatiiviseksi omassa ahtaassa mielessä.
      Miksi sä väänsit sen negatiiviseksi? Ihme wokeilua, cancelointia, kulttuurimarxismia ja mitä muita näitä todella väärin käytettyjä termejä nyt on.

      Lainaa

    30. Nurja jyrsijä 5.3.2024 14:11
      Tulos: +47 (57 ääntä)
      Suomea puhuva haltija: Semmoiset woke-oksennukset sieltä tälle päivälle. Kaikki on fobiaa, jos jotenkin saa väännettyä asian negatiiviseksi omassa ahtaassa mielessä.
      Niin on fobiaa, kun omassa ahtaassa mielessä vääntää negatiiviseksi esimerkiksi sukupuolten moninaisuuden tai alkaa valittaa "miehen" nimestä naisella.

      Lainaa

    31. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Häiritseekö ketään muuta kuvissa tuo köpö ei-meemimäinen fontti :(

      Lainaa

    32. Tulos: +48 (52 ääntä)
      Vaikka niitä puolinukuksissa ajelevia onkin liikenteessä niin tuollaisen kuvan saa ihan vain laukaisemalla kuvan kesken silmien räpäytyksen. Nauroin ilmeelle, toivottavasti saadaan se ifolorin meemitaulukin tänne myöhemmin. Aasinsillalle transphobiaan en kyllä nauranut. On se niin rankkaa antaa muiden ihmisten elää rauhassa.

      Lainaa

    33. Kypsä vesimeloni 5.3.2024 15:50
      Tulos: -29 (47 ääntä)
      Tukintolvana: Mitä muuta muunsukupuolisten kutsuminen perunoiksi/taisteluhelikoptereiksi/muuksi eläimeksi kuin ihmiseksi/ muuksi elottomaksi asiaksi on kuin transfobiaa?
      Fobia on jonkin asian pelkääminen. Minulla esimerksiki on varsin voimakas korkean paikan kammo, akrofobia.
      Transvihalla tai vastaisuudella ei ole mitään tekemistä pelon kanssa. Tai toisinaan voi olla, mutta hyvin harvoin.

      Lainaa

    34. Toipuva haisunäätä 5.3.2024 16:23
      Tulos: +27 (33 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Miksi alapeukut? Faktaa että Ilo on miehen nimi. Tokihan sitä saa antaa tytölle nimeksi Juha-Pekka jos niin lystää tänä päivänä, mutta ei se muuta sitä faktaa että sekin on miehen nimi
      Löytyikö sieltä miespuolinen Ilo, jolle oma nimi on ollu arka paikka, kun niin meni tunteisiin?

      Lainaa

    35. Lumisateessa kastunut hauki 5.3.2024 17:32
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Miksi alapeukut? Faktaa että Ilo on miehen nimi. Tokihan sitä saa antaa tytölle nimeksi Juha-Pekka jos niin lystää tänä päivänä, mutta ei se muuta sitä faktaa että sekin on miehen nimi
      Itse miellän ilon naisen nimeksi.

      Lainaa

    36. Tukintolvana 5.3.2024 18:50
      Tulos: +25 (37 ääntä)
      Kypsä vesimeloni: Fobia on jonkin asian pelkääminen. Minulla esimerksiki on varsin voimakas korkean paikan kammo, akrofobia.Transvihalla tai vastaisuudella ei ole mitään tekemistä pelon kanssa. Tai toisinaan voi olla, mutta hyvin harvoin.
      Fobia tarkoittaa myös yhteiskunnallisia asioita nykyään. Tuo sinun sanomasi määrittely on lääketieteellinen.
       Yhteiskunnallinen fobia voi olla pelkoa mutta myös vihaa ja inhoa sekä syrjintää johtuen henkilön sukupuolivähemmistöisyydestä. 

      Lainaa

    37. Tulos: +31 (37 ääntä)
      Tukintolvana: Fobia tarkoittaa myös yhteiskunnallisia asioita nykyään. Tuo sinun sanomasi määrittely on lääketieteellinen.  Yhteiskunnallinen fobia voi olla pelkoa mutta myös vihaa ja inhoa sekä syrjintää johtuen henkilön sukupuolivähemmistöisyydestä. 
      Lisäksi, uskoisin vähemmistöihin kohdistuvan "muukalaisvihan" olevan pohjimmiltaan pelkoa tuntemattomasta ja pelkoa muutoksesta, vaikkei tunnetta peloksi tunnistaisikaan. On helpompi vihata kuin muuttaa henkilökohtaista näkökulmaa maailmasta, jota on varjellut koko ikänsä. Ja kehtaan kyseessä olevan myös pelko kun transihmisiä savustetaan julkisista vessoista ulos kun kuvitellaan heidän olevan siellä urkkimassa muita ihmisiä.

      Lainaa

    38. Jännä menninkäinen 5.3.2024 22:22
      Tulos: -26 (36 ääntä)
      Aktiivinen pulu: Olet väärässä. Ilo on sukupuolineutraali nimi, jota on 90-luvulta lähtien annettu toista sataa kertaa tytölle (ja sitä ennen koko nimitilastoinnin aikana satunnaisesti). Toki miehiä on kantajina palttiarallaa kolmin-nelinkertaisesti, mutta se ei silti vielä tee Ilosta Juha-Pekan tapaista selkeän sukupuolittunutta [...]
      Mistä perseesä olet kaivanut tietosi? Väestörekisteri kertoo että naisia on Suomessa nimetty 1900-luvulta alkaen nimellä Ilo 130. Miehiä reilu 500.

      Lainaa

    39. Aiempi hyttynen 5.3.2024 22:36
      Tulos: -4 (20 ääntä)
      Halukas etana: Ei taida peltipoliisit ottaa kuvia muusta kuin ylinopeudesta..Itse ainakin nauroin Piian Ei oo ilolla rajaan kun autolla ajaa -kommentille 😂
      Eli jos ajaa ylinopeutta väsyneenä ja ei hirveän skarppina, niin se on sitten hauska asia? Naurattaahan se, kunnes joku läheinen menehtyy kolarissa.

      Lainaa

    40. Palliton orava 5.3.2024 22:40
      Tulos: -34 (48 ääntä)
      Tukintolvana: Semmoiset transfobiat sieltä tälle päivälle.  Kannattaa ottaa sukupuolen moninaisuudesta selvää, niin ei tartte syötellä tuollaisia aikansa eläneitä ylilaudan "vitsejä".
      Transfobia möömöö. Kuulemma transfobiaa on sekin, että baarissa iskemäsi nainen kertookin omaavansa peniksen ja torjut hänet. Ootte sekasin

      Lainaa

    41. Jännä menninkäinen 5.3.2024 22:43
      Tulos: -27 (31 ääntä)
      Toipuva haisunäätä: Löytyikö sieltä miespuolinen Ilo, jolle oma nimi on ollu arka paikka, kun niin meni tunteisiin?
      Ei sentään, minulla on ihan miehen nimi mitä ei piiperöt luulisi naisen nimeksi. 
      https://nimipalvelu.dvv.fi/etunimihaku  laitappa tonne Ilo niin saat faktaa

      Lainaa

    42. Jännä menninkäinen 5.3.2024 22:45
      Tulos: -34 (38 ääntä)
      Lumisateessa kastunut hauki: Itse miellän ilon naisen nimeksi.
      Eli menisit miespuoliselle Ilolle tämän kertomaan? Tässä sitä transfobiaa ihmiset.

      Lainaa

    43. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Mistä perseesä olet kaivanut tietosi? Väestörekisteri kertoo että naisia on Suomessa nimetty 1900-luvulta alkaen nimellä Ilo 130. Miehiä reilu 500.
      Toista sataa = yli sata mutta alle 200.

      Lainaa

    44. Kopioitu Metsätonttu 5.3.2024 22:54
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Aiempi hyttynen: Eli jos ajaa ylinopeutta väsyneenä ja ei hirveän skarppina, niin se on sitten hauska asia? Naurattaahan se, kunnes joku läheinen menehtyy kolarissa.
      Itse olen ainakin kerran nukahtanut ratissa ja heräsin tuolloin ajaessani muutaman sentin päässä edellä ajavasta rekasta. Ei naurattanut vaikka tilanteesta ilman onnettomuutta selvisinkin. Onneksi oli pitkä suora tapahtumakohdassa. Armeijassa viikon huonosti nukutun metsäleirin jälkeen alkoi tuolloin viikonloppuvapaa.

      Lainaa

    45. Nolostunut meduusa 5.3.2024 23:44
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Eli menisit miespuoliselle Ilolle tämän kertomaan? Tässä sitä transfobiaa ihmiset.
      Susta on ok sanoa naispuoleiselle Ilolle, että on miehen nimi, mutta ei miespuoleiselle Ilolle, että on mieltää naisen nimeksi? Kerrohan vielä miten tää on transfobiaa?

      Lainaa

    46. Patamusta harakka 6.3.2024 1:33
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Monilaenen taikuri: Öö, ei saa. Suomessa on aika tarkkaan säädeltyä millaisen etunimen lapselle saa antaa. Ei sitten tullut öyhöttämiseltä mieleen, että Ilo saattais olla unisex-nimi, niinkuin vaikka Rauni tai Auli, tai jopa lyhennetty nimestä Ilona??
      Eipä muuten ole enää kuin lapsille annettavissa nimissä. Aikuinen saa muuttaa nimensä ilman sukupuolirajoitteita muunsukupuolisuuden vuoksi. Ainakin yksi Britt-Åke löytyy jo.

      Lainaa

    47. Aktiivinen pulu 6.3.2024 14:10
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Jännä menninkäinen: Mistä perseesä olet kaivanut tietosi? Väestörekisteri kertoo että naisia on Suomessa nimetty 1900-luvulta alkaen nimellä Ilo 130. Miehiä reilu 500.
      Ja taas olet väärässä. Täytynee sitten kuitenkin kaivaa pilkku aikuisten lelulaatikosta ja vääntää siinä ohessa ratakiskoa muun tekemisen puutteessa.
      Ensinnäkin DVV:n luvut Ilo-nimestä ovat 
      yhteensä tilastoinnin ajalta miehiä 410, naisia alle 133, kaikkineen alle 543. Käytännössä taisi olla viisi ajanjaksoa, jossa naisten kohdalla luki "alle 5", joka tarkoittaa 1-4 henkilöä. Näin ollen naisia on nimetty Iloksi vähintään 113, korkeintaan 128 kertaa. Ja koska aiempaa kommenttia kirjoittaessani en jaksanut palata DVV:n sivuille tarkistamaan tismallisia lukuja, käytin sanamuotoa "palttiarallaa", eli suhdeluku pyörii hyvin summittaisesti 3-4 miestä yhtä naista kohtaan. 113×3=339, 128×3=384. 113×4= 452, 128×4=512 (päässälaskien, joten jos joku luvuista heittää hieman, nostan käteni virheen merkiksi ja lupaan seistä nurkassa sen aikaa, mikä sulla kului lukujen tarkistamiseen). 339-384 ihmistä on vähemmän kuin 410, mutta 452-512 taas enemmän. Suhdeluku on siis jotain kolmen ja neljän väliltä. 
      Kun vielä ottaa huomioon, että valtaosa ennen 1940-lukua nimetyistä mies-Iloista on todennäköisesti jo kuollut, eivätkä he siis enää ole nimen kantajia, vaikka tilastoissa näkyvätkin, kun taas naisilla nimi yleistyi vasta ysärillä, uskoakseni suhdeluku on hyvinkin tarkasti siellä 3,5 paikkeilla. Sitä emme kuitenkaan pääse tarkistamaan mistään, tai ainakaan minulla ei ole tismallisiin tämän päivän lukuihin elossaolevista Iloista pääsyä. Näin ollen lukuni voivat ehkä olla perseestä, mutta ainakin se perse kykenee käsittelemään tietoja pikaisesti ja analyyttisesti niin, että vieraammassakin vessassa osuu silmät sidottuna reikään eikä sen viereen.
      Niin jännää kuin onkin opettaa menninkäiselle tilastojen tulkintaa ja matematiikkaa, mulla on nyt täällä yks mekko ommeltavana, joten luotan siihen että tämä riittää. Kovin paljon hurjempaan kyytiin ei mun kestävyys riitäkään, ja pilkkukin alkaa näyttää varsin tyytyväiseltä.

      Lainaa

    48. Värisevä lisko 6.3.2024 14:44
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Palliton orava: Transfobia möömöö. Kuulemma transfobiaa on sekin, että baarissa iskemäsi nainen kertookin omaavansa peniksen ja torjut hänet. Ootte sekasin
      Ketään, joka käyttää keskustelussa ilmaisuja "möömöö" tai "uliuli" ei pidä eikä tarvitse kohdella ihmisenä.

      Lainaa

    49. Vahvistettu mandariini 6.3.2024 16:20
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Moottoriton manaatti: No, jaa.. On mullakin käynyt niin että autoilija joko huolimattomuuttaan tai tahallaan kiihdyttänyt isoon loskaiseen vesilätäkköön josta roiskauttanut vedet jaloille. Enkä kävellyt edes vasemmassa reunassa jalkakäytävää. Kyllähän se vituttaa mutta en jaksaisi suuttua niin paljon että [...]
      No riippuu aika paljon tilanteesta. Vähän vettä roiskahtaa ulkoiluvaatteille, jotka kastuu muutenkin tai ainakaan eivät mene siitä miksikään, niin eipä siinä niin kauheita korvattavia ole. 
      Mutta jos paras vesipesua kestämätön pyhätakki ja mokkakengät menee, harmittaa jo tosissaan, ja syntyy oikeasti korvattavaa vahinkoa. 
      Muistakaahan autoillessa, että se on oikeasti autoilijan korvattava asia, jos roiskuttelee jalkakäytävällä kävelevän päälle kuravedet. Suomen oloissa on mahdotonta katuja ylläpitää niin, ettei rapakoita olisi koskaan. Autoilijan on sen sijaan sovitettava nopeutensa tilanteisiin. 

      Lainaa

    50. Aseeton kolibri 7.3.2024 7:47
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Patamusta harakka: Eipä muuten ole enää kuin lapsille annettavissa nimissä. Aikuinen saa muuttaa nimensä ilman sukupuolirajoitteita muunsukupuolisuuden vuoksi. Ainakin yksi Britt-Åke löytyy jo.
      Löytyy mistä? Ei ainakaan https://nimipalvelu.dvv.fi/etunimihaku

      Lainaa

    51. Valtionhoitaja 7.3.2024 8:56
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      Vahvistettu mandariini: No riippuu aika paljon tilanteesta. Vähän vettä roiskahtaa ulkoiluvaatteille, jotka kastuu muutenkin tai ainakaan eivät mene siitä miksikään, niin eipä siinä niin kauheita korvattavia ole.  Mutta jos paras vesipesua kestämätön pyhätakki ja mokkakengät menee, harmittaa jo tosissaan, ja syntyy oikeasti korvattavaa [...]
      Oliskohan syytä katsoa kura-aikana ikkunasta ulos jalkakäytävälle ja autotielle ennen kuin pukeutuu pyhätakkiin ja mokkakenkiin, ottaa huonomman takin ja pakkaa ne mokkakengät laukkuun ja vaihtaa ne päälle vasta perillä! Ei kannata lähteä ulos sopimattomissa varusteissa ja sitten syytellä toisia. Voi myös katsoa, että autotiellä on lätäkkö, menenpä aivan toiseen reunaan. 
      Ei kesämekossa lähdetä pakkaseenkaan, ihan normaalia ennakointia. 
      Tuo kommentti nyt tuntui lähinnä siltä, että kävelijä voi tehdä mitä vain ja kaikki on aina autoilijan vika.
      Autoilijakin on ihminen. Hänkin voi olla usein varovainen mutta joskus olla huomaamatta lätäkköä. Kun ollaan kaikki varovaisia, ei satu vahinkoja niin paljon. Eihän siinäkään ole mitään järkeä, että pukee lapselle lenkkarit lätäkkökelillä ja sitten kieltää koko kävelyn ajan menemästä jokaiseen lätäkköön.

      Lainaa

    52. Traumacity 7.3.2024 11:30
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Nää mammojen meemit on kyllä aina yhtä surkuhupaisaa luettavaa.

      Lainaa

    53. Kokematon kettu 7.3.2024 12:44
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Sopimaton piimä: Eikös noista maksullisista palveluista saa rekkarilla auton omistajan/haltijan? Ihan tekstarilla. Samoja palveluita kuin numerotiedustelu. Ilmaiseksi ei taida saada kuin tiedon onko ajoneuvovero maksettu. Traficomin sivuiltakin rahaa vasten saa vaikka auton rekisteriotteen tiedot.
      Ei saa jos on henkilötiedot salattu.

      Lainaa

    54. Valitettava haisunäätä 7.3.2024 21:30
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Valtionhoitaja: Oliskohan syytä katsoa kura-aikana ikkunasta ulos jalkakäytävälle ja autotielle ennen kuin pukeutuu pyhätakkiin ja mokkakenkiin, ottaa huonomman takin ja pakkaa ne mokkakengät laukkuun ja vaihtaa ne päälle vasta perillä! Ei kannata lähteä ulos sopimattomissa varusteissa ja sitten syytellä toisia. Voi myös katsoa, [...]
      Näitä räiskytysjuttuja ei todellakaan tapahdu missään moottoritienopeuksissa, vaan taajamissa. Siellä liikutaan milloin missäkin vaateparressa. Ja todellakaan ei ole ok ajaa taajamassa lätäkköön niin lujaa, että siitä räiskähtää kunnolla toisen päälle. Ei, vaikka se jalankulkija olisi siinä kumisaappaissa ja sadeviitassa. Kuitenkin tätä aina joskus tapahtuu. Autoilijan on sovitettava aina nopeutensa olosuhteisiin, niin se vain menee. Monesti se räiskäytys tapahtuu esimerkiksi kadun ylitystä odottavan jalankulkijan päälle. Siinä jossain keskivälillä menee se totuus. Itse en ole koskaan räiskyttänyt autolla mitään kenenkään päälle, koska autollekaan ei tee nannaa ajaa rapakkoon täyttä laukkaa.

      Lainaa

    55. Tarkka varis 8.3.2024 11:12
      Tulos: -6 (10 ääntä)
      Valitettava haisunäätä: Näitä räiskytysjuttuja ei todellakaan tapahdu missään moottoritienopeuksissa, vaan taajamissa. Siellä liikutaan milloin missäkin vaateparressa. Ja todellakaan ei ole ok ajaa taajamassa lätäkköön niin lujaa, että siitä räiskähtää kunnolla toisen päälle. Ei, vaikka se jalankulkija olisi siinä kumisaappaissa ja [...]
      Autoilijan on sovitettava nopeutensa olosuhteiden mukaan, kyllä. Mutta tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus (TLL 4 §) koskee myös jalankulkijoita: "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi." Toimiiko lätäkön viereen seisoskelemaan menevä jalankulkija mielestäsi tämän pykälän mukaisesti? Muutenkin joillakin on kummallinen tapa odottaa liikennevalon vaihtumista varpaat melkein ajoradan puolella, luulisi tuon olevan epämiellyttävää kuivallakin kelillä.

      Lainaa

    56. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Aiempi hyttynen: Mikä tossa Ilo jutussa on hauskaa? Se et kärys ratista tai nukku ratissa? Onko se hauskaa?
      Huumori avautuu paremmin kun tietää asioista edes perusteet. Eli kyseessä on nopeusvalvontakameran kuva ihmisestä joka on väsyneen ja elämäänsä tympiintyneen näköinen. Poliisilla ei ole sellaista teknologiaa käytössä että se voisi saada päihtymyksen selville valokuvan perusteella ja nukkuva harvoin ajaa ylinopeutta kameratolppaan. Nukkuvilla autoilijoilla on kuitenkin tapana suhteellisen usein ajautua kaistalta sivuun.
      Nyt kun tiedät nämä perusteet niin pystyt ymmärtämään mille asialle nauretaan sekä luomaan oman mielipiteen siitä onko se hauskaa vai ei. Noin nuorille kuin sinä suosittelen muita huumorisivustoja koska täällä tulee vastaan välillä aika rankkaakin tavaraa. Lisäksi monessa asiassa vaaditaan edes alkeellinen yleistieto huumoriarvon ymmärtämiseen joka sinullekin tulee koulun sekä elämänopin myötä aikanaan.

      Lainaa

    57. toni määttänen 8.3.2024 17:14
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Mikä ihmeen vimma nuorilla naisilla on noihin ratinpäällisiin?

      Lainaa

    58. Valitettava haisunäätä 9.3.2024 19:10
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Tarkka varis: Autoilijan on sovitettava nopeutensa olosuhteiden mukaan, kyllä. Mutta tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus (TLL 4 §) koskee myös jalankulkijoita: "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen [...]
      Kohtuullisessa määrin on tietysti jalankulkijankin osallistuttava, se on ihan selkeää. Mutta minun on hyvin vaikea nähdä, että jalankulkijan olisi tarpeen kovin kauas siitä rapakon ääreltä mennä. Jos rapakko on, ja siihen ajaa kovempaa kuin ihan ryömittämällä, niin se kurahan lentää siitä metrien päähän. Pitääkö siis väijyä kadun ylitystä jostain nurkan takaa, ettei vaan tule räiskeitä päälle? Kohtuus kuitenkin siis tässä toisten virheisiin varautumisessakin, etenkin kun nyt ei kerrankin ole liikenteessä henki pelissä. Nämä räiskyttelythän pääsääntöisesti tapahtuu ihan keskustoissa, joissa joutuu vähän väliä eri syistä muutenkin autoilija ajamaan erittäin hitaasti tai kokonaan pysähtymään. Jos ei siihen kykene rapakoiden takia, niin ei pidä kuljettaa autoa.

      Lainaa

    59. Noudettu katkarapu 10.3.2024 15:58
      Tulos: -6 (10 ääntä)
      Tukintolvana: Mitä muuta muunsukupuolisten kutsuminen perunoiksi/taisteluhelikoptereiksi/muuksi eläimeksi kuin ihmiseksi/ muuksi elottomaksi asiaksi on kuin transfobiaa?
      Todellisuutta. Tuolla suuressa maailmassa aktivistit esittävät ihan oikeasti "sukupuoleksi" kelpaavan kaiken maan ja taivaan välillä. Se vasta "fobiaa" onkin kun kutsut ihmiseksi henkilöä, joka on päättänytkin olla kissa tai merenneito tai asteroidi. Siis, heidän mielestään. Itse ovat uskontonsa keksineet, turha syyttää muita jos se kuulostaa naurettavalta.

      Lainaa

    60. Neulottu ilonpilaaja 18.3.2024 6:13
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Valtionhoitaja: Oliskohan syytä katsoa kura-aikana ikkunasta ulos jalkakäytävälle ja autotielle ennen kuin pukeutuu pyhätakkiin ja mokkakenkiin, ottaa huonomman takin ja pakkaa ne mokkakengät laukkuun ja vaihtaa ne päälle vasta perillä! Ei kannata lähteä ulos sopimattomissa varusteissa ja sitten syytellä toisia. Voi myös katsoa, [...]
      Ja sää tunnut olevan se minäminä autoilija joka polkasee kaasua nähdessään suojatien. Kyllähän se kura lentää sinne jalkakäytävän toiselleki puolelle kun kaahaat lätäkköön. Pakkaa itte rojus kassiin ja vaihtele vaatteita. Jos ajat mun päälle kurat kun mulla on vilkakangastakki päällä, niin lupaan laittaa pesulalaskun. Eikä muuten ole edes uus juttu tämä korvattavuus. Ota se pääs pois perseestä ja huomioi muut liikenteessä. Sitä varten oot oletettavasti kuitenkin käynyt ajokoulun.

      Lainaa

    61. Ainoa kuormaeläin 18.3.2024 18:05
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Valitettava haisunäätä: Näitä räiskytysjuttuja ei todellakaan tapahdu missään moottoritienopeuksissa, vaan taajamissa. Siellä liikutaan milloin missäkin vaateparressa. Ja todellakaan ei ole ok ajaa taajamassa lätäkköön niin lujaa, että siitä räiskähtää kunnolla toisen päälle. Ei, vaikka se jalankulkija olisi siinä kumisaappaissa ja [...]
      Niinpä. Seisoin viime syksynä bussipysäkillä katoksen alla. Satoi kaatamalla. Pysäkin edessä oli iso lätäkkö. Joku sankari otti asiakseen kaahata bussipysäkin kautta (kurvasi bussipysäkille, ei pysähtynyt, kaahasi pois) ja roiskauttaa ravat minun ja parin muun katoksen alla seisoneen päälle. Bussikuski itse ajoi korostetun hitaasti pysäkille, ettei roiskinut. Jotkut tekevät idioottimaisia asioita v-tuillakseen.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: autot, ilo, kamera, kastella, korvaus, kuva, lätäkkö, meemit, poliisit, vesi, ylinopeus