Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 111

Ratkiriemukas tapa käydä Subwayssa 🙄
Mitä tänään syötäisiin? Osa 111

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ylittämätön karjalanpiirakka 12.3.2024 0:28
      Tulos: +242 (338 ääntä)
      Kasperi selvästi yrittää olla hauska mutta isoimman palveluksen olisi yhteiskunnalle tehnyt jälkiehkäisypilleri.

      Lainaa

    2. Tulos: +274 (290 ääntä)
      Sushi tulee Japanista ja friteerattu kana Aasiasta. Japanilaisilla aika yksitoikkoinen ruokavalio. Aika länsimaalaista tämmönen "Japani ja muu Aasia" ajattelu, mutta nyt on vedetty kyllä mutkat suoriksi ja lujaa. Eteenkin jos tuolta kyseisestä ravintolasta saa myös sitä länsimaalaistyylistä kiinalaista ruokaa. Tuleekohan Suvin mielestä riisi Aasiasta? Ja jos tulee, mitenkäs se on päätynyt sushiin?

      Lainaa

    3. Mukava Norppa 12.3.2024 0:45
      Tulos: +158 (170 ääntä)
      Mäkkärikin on siis amerikkalaisaasialainen fuusioravintola? McNuggets!

      Lainaa

    4. Kukkiva Keltuainen 12.3.2024 0:58
      Tulos: +281 (285 ääntä)
      Hyvä ettei Suvin maantiedon tunnit ole menneet hukkaan.

      Lainaa

    5. Piukka ankerias 12.3.2024 1:00
      Tulos: +143 (157 ääntä)
      Vieläkö se köksä on pakollinen oppiaine? Olisihan se ihan yleissivistävää tuntea peruna ja milloin se on ok ja milloin mennyt pilalle. Jokseenkin yleinen ruoka täällä Suomessa. Toivottavasti NH ohjeisti rakentavasti kysyjää 🤭

      Lainaa

    6. Tulos: +120 (140 ääntä)
      Joo, ruuan haaskaus on tosi hauskaa, hahhahhaa 🙄 Suvi on hyvä ja painuu takaisin koulun penkille.

      Lainaa

    7. Peeaa vadelma 12.3.2024 1:25
      Tulos: +34 (52 ääntä)
      Piukka ankerias: Vieläkö se köksä on pakollinen oppiaine? Olisihan se ihan yleissivistävää tuntea peruna ja milloin se on ok ja milloin mennyt pilalle. Jokseenkin yleinen ruoka täällä Suomessa. Toivottavasti NH ohjeisti rakentavasti kysyjää 🤭
      Kouluruokalassa kun sai perunaa, tiesi milloin peruna voi olla pilaantunutta..

      Lainaa

    8. Tulos: +132 (134 ääntä)
      Miten tämä keskustelu päättyi ja ymmärsikö Suvi lopulta?

      Lainaa

    9. Kaikkivaltias alokas 12.3.2024 1:29
      Tulos: +157 (159 ääntä)
      Olisi todella mielenkiintoista kuulla, miten Suvi luokittelee esimerkiksi karaagen (japanilaistyylistä friteerattua kanaa). Onko se kuitenkin aasialaista muttei japanilaista?

      Lainaa

    10. Jeesus Putlerilainen 12.3.2024 2:25
      Tulos: +5 (27 ääntä)
      bleb: Sushi tulee Japanista ja friteerattu kana Aasiasta. Japanilaisilla aika yksitoikkoinen ruokavalio. Aika länsimaalaista tämmönen "Japani ja muu Aasia" ajattelu, mutta nyt on vedetty kyllä mutkat suoriksi ja lujaa. Eteenkin jos tuolta kyseisestä ravintolasta saa myös sitä länsimaalaistyylistä [...]
      Sitä paitsi, sushi taisi tulla Japaniin Kiinasta aikoinaan.

      Lainaa

    11. Hurjistunut katkarapu 12.3.2024 3:30
      Tulos: +320 (324 ääntä)
      Ylittämätön karjalanpiirakka: Kasperi selvästi yrittää olla hauska mutta isoimman palveluksen olisi yhteiskunnalle tehnyt jälkiehkäisypilleri.
      Aa mä luin tän niin että Kasperi on itse Subin työntekijä joka ironisesti kirjoitti kohtaamistaan "vitsikkäistä" asiakkaista. Oli kummin päin vaan, tuollainen toiminta asiakkaan puolelta on kyllä harvinaisen perseestä.

      Lainaa

    12. Sateeton hyeena 12.3.2024 4:30
      Tulos: +191 (199 ääntä)
      Ylittämätön karjalanpiirakka: Kasperi selvästi yrittää olla hauska mutta isoimman palveluksen olisi yhteiskunnalle tehnyt jälkiehkäisypilleri.
      Vaikutti kyllä enemmän siltä, että Kasperi on tässä ollut itse työntekijänä tilanteessa eikä hassuttelijana.

      Lainaa

    13. Tulos: +61 (69 ääntä)
      Mitä vittua Suvi?

      Lainaa

    14. Kokematon kettu 12.3.2024 8:01
      Tulos: +83 (99 ääntä)
      Hurjistunut katkarapu: Aa mä luin tän niin että Kasperi on itse Subin työntekijä joka ironisesti kirjoitti kohtaamistaan "vitsikkäistä" asiakkaista. Oli kummin päin vaan, tuollainen toiminta asiakkaan puolelta on kyllä harvinaisen perseestä.
      Usko tai älä, asiakasoalvelutyöntekijöiden kyykyttäminen on yleinen kansanhuvi. Onneksi ravintolat voivat kuitenkin päättää olla myymättä tuolle tyypille. Entisyys on ihan relevantti asiakkaan karsintakriteeri.

      Lainaa

    15. Päistärikkö avokado 12.3.2024 8:17
      Tulos: +66 (80 ääntä)
      Piukka ankerias: Vieläkö se köksä on pakollinen oppiaine? Olisihan se ihan yleissivistävää tuntea peruna ja milloin se on ok ja milloin mennyt pilalle. Jokseenkin yleinen ruoka täällä Suomessa. Toivottavasti NH ohjeisti rakentavasti kysyjää 🤭
      No, missä menee raja? 
      Kerro toki, jos tiedät. 
      Itse ainakin opin vasta äskettäin, että nykyisen Ruokaviraston ohjeen mukaisesti alle puolisenttinen itu ei vielä haittaa, sitä pidemmillä iduilla varustetut pitää heittää pois. 

      Lainaa

    16. Lerppu maahinen 12.3.2024 8:18
      Tulos: +29 (41 ääntä)
      Suvi on vaan hel*etin tyhmä...

      Lainaa

    17. Avuton vesimeloni 12.3.2024 8:27
      Tulos: +55 (61 ääntä)
      Päistärikkö avokado: No, missä menee raja?  Kerro toki, jos tiedät.  Itse ainakin opin vasta äskettäin, että nykyisen Ruokaviraston ohjeen mukaisesti alle puolisenttinen itu ei vielä haittaa, sitä pidemmillä iduilla varustetut pitää heittää pois. 
      Voi ne myös istuttaa tarpeeksi tilavaan ruukkuun tai vastaavaan, niin saa uutta perunaa siitä kun jaksaa odottaa ja kastella joskus.

      Lainaa

    18. Tulos: -146 (158 ääntä)
      Kokematon kettu: Usko tai älä, asiakasoalvelutyöntekijöiden kyykyttäminen on yleinen kansanhuvi. Onneksi ravintolat voivat kuitenkin päättää olla myymättä tuolle tyypille. Entisyys on ihan relevantti asiakkaan karsintakriteeri.
      Elämäm_koulu on vahva sinussa. Et osaa edes omaa äidinkieltäsi niin hyvin että pystyisit ilmaisenaan rasistisia aatteitasi oikein.

      Lainaa

    19. Suomea puhuva haltija 12.3.2024 8:49
      Tulos: +86 (104 ääntä)
      Toj Karin: Elämäm_koulu on vahva sinussa. Et osaa edes omaa äidinkieltäsi niin hyvin että pystyisit ilmaisenaan rasistisia aatteitasi oikein.
      Mistä löysit rasismia tuosta kommentista?

      Lainaa

    20. Suonensisäinen raparperi 12.3.2024 8:52
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Suvi on tyhmä.

      Lainaa

    21. totuuden_torvi 12.3.2024 9:12
      Tulos: +58 (74 ääntä)
      Suomea puhuva haltija: Mistä löysit rasismia tuosta kommentista?
      Maailma on nykyään puolillaan ihmisiä, jotka näkee rasismia kaikkialla paitsi siellä, missä sitä on. Kai nimimerkki Kokematon kettu tarkoitti, että ravintolalle kyseessä on ennenkin käynyt "asiakas" ja silloisen käytöksen perusteella entinen asiakas.

      Lainaa

    22. Tulos: +9 (75 ääntä)
      Suomea puhuva haltija: Mistä löysit rasismia tuosta kommentista?
      Itse mietin kanssa mitä asiakkaan entisyys tarkoittaa vai onko ollut tarkoituksena kirjoittaa etnisyys, sieltä se rasismi ainakin löytyisi jos näin on tarkoitettu🤔

      Lainaa

    23. Tulos: +93 (105 ääntä)
      Toj Karin: Elämäm_koulu on vahva sinussa. Et osaa edes omaa äidinkieltäsi niin hyvin että pystyisit ilmaisenaan rasistisia aatteitasi oikein.
        Entisyys. Ei etnisyys. Eli käyttäydyit kerran kossupäissäsi huonosti, et saa Subwayta enää ikinä. Etnisyys ei liity asiaan. 
        Voisin lyödä vaikka kauneimman kissani vetoa, että Suvi ei tiedä japanilaistyyppisestä friteeratusta kanasta yhtikäs mitään. Japani kun on maa, jossa kaikki elävät sushilla ja lukevat mangaa joka on kawaii, muuta ei tapahdu, mutta koska sushia (ja mangaa) saa suomalaisesta supermarketistakin, Japani ei voi olla Aasiassa, koska Aasia on "etninen". Loogista. 
        Oikeasti, yleensä tällainen hevonkuona koskee Afrikkaa, joka, kuten kaikki tiedämme, on maa, ja lapsilla ei ole siellä rittävästi ruokaa. Laita kuva nairobilaisesta pilvenpiirtäjästä jossa on mainostoimisto, ja joku kyllä julistaa "fake! "Ne" asuvat savimajoissa eivätkä osaa lukea!". 

      Lainaa

    24. Itseasiassa 12.3.2024 10:09
      Tulos: +74 (78 ääntä)
      Kokematon kettu: Usko tai älä, asiakasoalvelutyöntekijöiden kyykyttäminen on yleinen kansanhuvi. Onneksi ravintolat voivat kuitenkin päättää olla myymättä tuolle tyypille. Entisyys on ihan relevantti asiakkaan karsintakriteeri.
      Liian usein kuulee, että näissä paikoissa käsketään aivan liian pitkään "kunnioittamaan asiakasta". Varsinkin just näissä ravintoloissa, joissa on paljon nuoria töissä. Varmaan ravintolapäällikkö itse ei jaksa ottaa kaikkien kusipäisten keski-ikäisten väritettyjä palautteita vastaan. Joskus nuorena kokemusta aspasta ja se oli just tietty ikäluokka, joka oli kaikkein aggressiivisin. Vielä kun näki kaikkien syntymäajat koneelta, niin osasi jo puhelun alkaessa varautua, että pian alkaa taas joku kiristys, uhkailu tai henkilökohtaisuuksiin menevä vittuilu.

      Lainaa

    25. Tulos: +49 (51 ääntä)
      ihmisten tietämättömyys ja suoranainen tyhmyys sattuu sieluun.

      Lainaa

    26. Suomea puhuva haltija 12.3.2024 10:38
      Tulos: +14 (72 ääntä)
      Hmmmm: Itse mietin kanssa mitä asiakkaan entisyys tarkoittaa vai onko ollut tarkoituksena kirjoittaa etnisyys, sieltä se rasismi ainakin löytyisi jos näin on tarkoitettu🤔
      Taisi vain kommentoija rasismi-öyhötyksessään lukea "etnisyys", koska pitäähän sitä rasismia nykyään etsiä joka paikasta.

      Lainaa

    27. Soinniton pohatta 12.3.2024 10:51
      Tulos: +67 (79 ääntä)
      Hmmmm: Itse mietin kanssa mitä asiakkaan entisyys tarkoittaa vai onko ollut tarkoituksena kirjoittaa etnisyys, sieltä se rasismi ainakin löytyisi jos näin on tarkoitettu🤔
      Entisyys on ihan tavallinen sana, "tuttuus, aiempi kanssakäyminen" tuumaa sivistyssanakirja.

      Lainaa

    28. Reseptivapaa Dinosaurus 12.3.2024 10:57
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Sieltä klassinen esimerkki sananparresta "Siitä puhe mistä puute!"

      Lainaa

    29. Koherenssi bataatti 12.3.2024 11:36
      Tulos: -34 (46 ääntä)
      Suomea puhuva haltija: Mistä löysit rasismia tuosta kommentista?
      Entisyys=etnisyys? Ehkä, en tiedä minäkään mitä alkuperäinen kommentoija yritti sanoa.

      Lainaa

    30. Koherenssi bataatti 12.3.2024 11:38
      Tulos: -54 (74 ääntä)
      Kivi:   Entisyys. Ei etnisyys. Eli käyttäydyit kerran kossupäissäsi huonosti, et saa Subwayta enää ikinä. Etnisyys ei liity asiaan.   Voisin lyödä vaikka kauneimman kissani vetoa, että Suvi ei tiedä japanilaistyyppisestä friteeratusta kanasta yhtikäs mitään. Japani kun on maa, jossa kaikki elävät sushilla ja lukevat mangaa [...]
      No mitä se asiakkaiden entisyys siinä sitten tarkoittaa? Mulle ei auennut.

      Lainaa

    31. It's a deal 12.3.2024 12:04
      Tulos: +33 (37 ääntä)
      bleb: Aika länsimaalaista tämmönen "Japani ja muu Aasia" ajattelu
      Itse asiassa se on enemmänkin japanilaista ajattelua, siellä on yleistä viitata "niihin aasialaisiin", joihin välit eivät ole olleet edes aikoinaan kovinkaan lämpimät ja heitä sai sodassa lahdata vapaasti alempina elämänmuotoina.
      Jossain tutkimuksessa 88% japanilaisista koki Kiinan negatiivisena asiana, ja tämä asenne on vanhempi kuin ydinaseet ja kommunistinen totalitarismi, jotka voisivat nykyaikana selittää asian.  

      Lainaa

    32. Tyven hyttynen 12.3.2024 12:12
      Tulos: +92 (94 ääntä)
      Koherenssi bataatti: No mitä se asiakkaiden entisyys siinä sitten tarkoittaa? Mulle ei auennut.
      Entistä historiaa paskasta käyttäytymisestä. Esim. baarista poistettu niin portsarit voi vedota entisyyteen kun eivät päästä sisälle seuraavalla kerralla. Myös subissa voivat katsoa että sama spede taas tulossa perseilemään, niin turha alkaa leipää vääntämään kun menee haaskuuseen. 1.    vanhat ajat; aiemmin tapahtunut, menneisyys, muinaisuus         entisyyden varjo 2.    tuttuus, aiempi kanssakäyminen         Osalla porukasta on kuitenkin "jonkinlaista entisyyttä poliisin kanssa". https://fi.wiktionary.org/wiki/entisyys

      Lainaa

    33. Tulos: +79 (85 ääntä)
      Toj Karin: Elämäm_koulu on vahva sinussa. Et osaa edes omaa äidinkieltäsi niin hyvin että pystyisit ilmaisenaan rasistisia aatteitasi oikein.
      Aina ilo havaita, että se, joka ei osaa edes lukea (vrt. entisyys - etnisyys), pilkkaa muiden kirjoitustaitoja.

      Lainaa

    34. Päiväämätön laama 12.3.2024 12:28
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Päistärikkö avokado: No, missä menee raja?  Kerro toki, jos tiedät.  Itse ainakin opin vasta äskettäin, että nykyisen Ruokaviraston ohjeen mukaisesti alle puolisenttinen itu ei vielä haittaa, sitä pidemmillä iduilla varustetut pitää heittää pois. 
      Tommoinen parin millin nysä mikä lähtee irti perunoita pestessä on ok. Jos oikeasti on alkanut itää niin sehän pitäisi istuttaa johonkin kuten tuossa joku jo mainitsikin. Siten saa uusia perunoita sitten aikanaan. Viileässä (kellarissa) noita ruukataan pitää ettei ne ala itämään. Nimimerkillä maalta missä on pottukellari ja perunoita istutettu vuosikymmeniä.
      Vaan kyllä se uusi peruna on parasta kun saa omalta maalta. Edellissyksyn sato ei enää lopputalvesta niin maistu.

      Lainaa

    35. Tulos: -54 (88 ääntä)
      Suomea puhuva haltija: Mistä löysit rasismia tuosta kommentista?
      Pitää vetää sanat takaisin. En ole ikinä ennen kuullut sanaa "entisyys". Luulin että se oli väärin kirjoitettu "etnisyys", viitaten tietenkin rasistiseen oletukseen asiakkaan alkuperästä.
      Rosart: Aina ilo havaita, että se, joka ei osaa edes lukea (vrt. entisyys - etnisyys), pilkkaa muiden kirjoitustaitoja.
      Paraskin puhuja, kun olet liian tyhmä ymmärtämään että tuollainen korjaus nimenomaan vaatii kykyä lukea sana siten kuten se on kirjoitettu ja ymmärtää että se on kirjoitettu väärin. Ei siis todellakaan ole minun lukutaidossa mitään vikaa. Miksi hitossa olisin sekä sanonut rasistiksi ja maininnut kirjoitustaidosta, kun siinä ei muita väärin kirjoitettuja sanoja olisi ollut?

      Lainaa

    36. Kiistelty aprikoosi 12.3.2024 16:41
      Tulos: +58 (68 ääntä)
      Toj Karin: Elämäm_koulu on vahva sinussa. Et osaa edes omaa äidinkieltäsi niin hyvin että pystyisit ilmaisenaan rasistisia aatteitasi oikein.
      Nää itseservaukset on kyllä parhaita . Ei osata lukea / ymmärretä suomea riittävästi, joten väitetään että toinen ei osaa kirjoittaa ja on vain kirjoittanut väärin. Hienosti meni :D

      Lainaa

    37. Tulos: -10 (64 ääntä)
      Kiistelty aprikoosi: Nää itseservaukset on kyllä parhaita . Ei osata lukea / ymmärretä suomea riittävästi, joten väitetään että toinen ei osaa kirjoittaa ja on vain kirjoittanut väärin. Hienosti meni 😁
      Meni oikein hienosti. Opin uuden sanan.
      Katsos kun väärässä oleminen ja siitä oppiminen on oikein hyvä tapa kehittää itseä. Toki se vaatii kanttia myöntää olleensa väärässä, mikä tuntuu olevan turhan harvinaista herkkua nykypäivänä.

      Lainaa

    38. Narusta roikkuva seepra 12.3.2024 17:26
      Tulos: +44 (70 ääntä)
      Toj Karin: Pitää vetää sanat takaisin. En ole ikinä ennen kuullut sanaa "entisyys". Luulin että se oli väärin kirjoitettu "etnisyys", viitaten tietenkin rasistiseen oletukseen asiakkaan alkuperästä. Paraskin puhuja, kun olet liian tyhmä ymmärtämään että tuollainen korjaus nimenomaan vaatii kykyä lukea sana siten kuten se on [...]
      En sinuna kehtaisi nimitellä muita tyhmiksi, jos omasta yleissivistyksestäsi puuttuu täysin normaali suomenkielinen sana, ja reaktiona siihen ryhdyt suuna päänä syyttelemään muita rasisteiksi sen sijaan että ottaisit selvää.

      Lainaa

    39. Kumiton vihannes 12.3.2024 18:27
      Tulos: +42 (52 ääntä)
      Toj Karin: Meni oikein hienosti. Opin uuden sanan. Katsos kun väärässä oleminen ja siitä oppiminen on oikein hyvä tapa kehittää itseä. Toki se vaatii kanttia myöntää olleensa väärässä, mikä tuntuu olevan turhan harvinaista herkkua nykypäivänä.
      Opitko myös tutkimaan ennen hutkimista?

      Lainaa

    40. Tulos: -36 (54 ääntä)
      Narusta roikkuva seepra: En sinuna kehtaisi nimitellä muita tyhmiksi, jos omasta yleissivistyksestäsi puuttuu täysin normaali suomenkielinen sana, ja reaktiona siihen ryhdyt suuna päänä syyttelemään muita rasisteiksi sen sijaan että ottaisit selvää.
      Olen kutsunut tasan yhtä henkilöä tyhmäksi ja täysin hyvästä syystä. Ja se syy on täysin irrallinen siitä minun omasta mokasta.  Noilla sinun kriteereillä muiden tekemistä typeristä asioista ei voisi kukaan mainita, koska kaikki ovat joskus tehneet jotain hölmöä. Se ei ihan toimi niin. Minun tyhmyys ei myöskään poista muiden tyhmyyttä. 
      Puhumattakaan siitä että mulla ei ole mitään hävettävää omassa mokassani, tai siitä että suomen kielestä löytyy varmasti paljon muitakin "normaaleja suomenkielen sanoja" mitä kumpikaan meistä ole ennen kuullut.
      Todella idiootti ajattelutapa sinulla. 

      Lainaa

    41. Mietteliäs hauki 12.3.2024 18:54
      Tulos: +44 (60 ääntä)
      Toj Karin: Paraskin puhuja, kun olet liian tyhmä ymmärtämään että tuollainen korjaus nimenomaan vaatii kykyä lukea sana siten kuten se on kirjoitettu ja ymmärtää että se on kirjoitettu väärin. Ei siis todellakaan ole minun lukutaidossa mitään vikaa. Miksi hitossa olisin sekä sanonut rasistiksi ja maininnut kirjoitustaidosta, kun siinä ei muita väärin kirjoitettuja sanoja olisi ollut?
      Kyllä se vika nyt vaan oli sinun lukutaidossasi. Lukutaito ei tarkoita ainoastaan sitä, että osaa sanoa ääneen, miten peräkkäin yhdistetyt kirjaimet kuuluu ääntää, vaan lukutaitoon sisältyy myös sisälukutaito ja funktionaalinen lukutaito. Se, että osaa tunnistaa väärin kirjoitetut sanat, on kyllä osa lukutaitoa. Mutta se, jos luulee oikein kirjoitettujen sanojen olevan väärin kirjoitettuja, on merkki heikosta lukutaidosta. Samoin se, jos ei tunnista täysin normaaleita, arkipäiväisiä sanoja. Dunning-Kruger sinulla sen sijaan on todella vahva. "Hmm, sana jota en tunnista. Todennäköisin selitys on se, että tuo toinen on kirjoittanut sanan väärin! Ja mitäs se lause sitten tarkoittaisikaan, kun korjaan hänen tarkoittamansa sanan oikeaksi... HAA, RASISMI! Nyt potkaistaan saluunan ovet auki revolverit paukkuen!"

      Lainaa

    42. Tulos: -49 (71 ääntä)
      Mietteliäs hauki: Kyllä se vika nyt vaan oli sinun lukutaidossasi. Lukutaito ei tarkoita ainoastaan sitä, että osaa sanoa ääneen, miten peräkkäin yhdistetyt kirjaimet kuuluu ääntää, vaan lukutaitoon sisältyy myös sisälukutaito ja funktionaalinen lukutaito. Se, että osaa tunnistaa väärin kirjoitetut sanat, on kyllä osa lukutaitoa. [...]
      Ei ollut. Minun lukutaidossa ei ole mitään vikaa. Vika oli yksinomaa siinä että tuo yksi ainoa sana ei ollut minulle ennestään tuttu, joten luulin sitä kirotusvireeksi. Lukutaidolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Jopa sanan konteksti oli sellainen, että jos se olisi ollut "etnisyys", virke olisi silti ollut täysin järkeenkäypä ja kieliopin mukainen, joten senkään perusteella ei pystynyt päättelemään että sanaa ei ollutkaan kirjoitettu väärin. Sinä taas et tiedä pätkän vertaa mitä Dunning-Kruger -syndrooma tarkoittaa. Se ei millään tavalla tarkoita sellaista tilannetta jossa väärässä oleva henkilö huomaa olevansa väärässä ja sen jälkeen korjaa käsitystään. 
      Mutta turhaampa tässä selittelen. Vaikutat liian tyhmältä ymmärtämään tätä, ja liian ylimielinen myöntääksesi olevasi väärässä.

      Lainaa

    43. Mietteliäs hauki 12.3.2024 19:19
      Tulos: +36 (58 ääntä)
      Toj Karin: Puhumattakaan siitä että mulla ei ole mitään hävettävää omassa mokassani, tai siitä että suomen kielestä löytyy varmasti paljon muitakin "normaaleja suomenkielen sanoja" mitä kumpikaan meistä ole ennen kuullut.
      Onpa mukavan avomielinen asenne sinulla :) Minä voin kirjoittaa sinulle tähän oikein listan uusia, jännittäviä sanoja opeteltavaksi! Entinen - entisyys Suomalainen - suomalaisuus Mukava - mukavuus Syvä - syvyys Kaunis - kauneus Kirkas - kirkkaus Pieni - pienuus Hyvä - hyvyys Hieno - hienous Näissä parasta on se, että näitä sanoja ei ole koskaan tarvinnutkaan kuulla aikaisemmin ymmärtääkseen, mitä ne tarkoittavat, koska substantiivin merkityksen voi päätellä rinnakkaisesta adjektiivista! Eli kun sinä sanoit, että toisten olisi pitänyt osata yhdistää puheenaiheesi (rasismi) siihen, että tekstissä oli yksi "väärin" kirjoitettu sana (entisyys), niin sen sijaan olisi ollut helpompaa, että olisit itse ymmärtänyt yhdistää aiemman kommentin puheenaiheen (sen että joku on ENNENKIN tehnyt jotain) muistuttavan sanaa "entisyys", jonka ymmärtäminen tuotti sinulle vaikeuksia. Jos olisit tehnyt noin, niin et olisi päätynyt vahingossa öyhöttämään rasistisesti. Koska ensimmäinen kommenttisihan oli tosi rasistinen. Toinen puhui vain ihmisistä, joilla on aiempaa häiriökäyttäytymishistoriaa, ja sinä tulit siihen rääkyä pillittämään, että olipas rasistisesti sanottu. Ihan kuin ajattelisit, että ainoastaan ulkomaalaisilla ja ulkomaalaistaustaisilla voisi olla aiempaa häiriökäyttäytymishistoriaa :( Kiva että lopulta korjasit, mitä oikeasti tarkoitit, mutta ikävä niille, jotka lukivat vain ensimmäisen kommenttisi ja ajattelivat loppujen olevan lukematta sitä samaa, rasistista humpuukia.

      Lainaa

    44. Blondi kookos 12.3.2024 19:30
      Tulos: +33 (45 ääntä)
      Toj Karin: Sinä taas et tiedä pätkän vertaa mitä Dunning-Kruger -syndrooma tarkoittaa. Se ei millään tavalla tarkoita sellaista tilannetta jossa väärässä oleva henkilö huomaa olevansa väärässä ja sen jälkeen korjaa käsitystään. 
      Dunning-Kruger ei ole oireyhtymä, vaan kognitiivinen vinouma, ja se tarkoittaa tismalleen sitä, mitä juuri sanoit, että se ei mukamas tarkoittaisi :) Dunning-Krugerin ilmiöön kuuluu olennaisesti se, että ihmisen käsitys omista kyvyistään muuttuu sitä mukaa, kun hän oppii uusia asioita. Sinä kuvittelit olevasi erehtymättömän hyvä lukija (siksi et pysähtynyt ajoissa miettimään sitä mahdollisuutta, että mitäs jos olisitkin itse väärässä). Sitten kun sinulle osoitettiin se fakta, että sanavarastosi ei olekaan kovin hyvä, niin käsityksesi omista kyvyistäsi muuttui ja aloit ymmärtää, että sinä voit itsekin olla joskus väärässä. Sinä siis laskeuduit Dunning-Krugerin käyrän huipulta hieman alaspäin. Dunning-Krugerin ilmiö on aina aihekohtainen. Se, että olet lukutaitosi suhteen nyt laskeutunut huipulta hieman alaspäin ei kerro mitään siitä, missä kohtaa Dunning-Krugerin käyrää olet muissa asioissa. Taipumus Dunning-Krugerin vinoumaan on kuitenkin henkilökohtainen ominaisuus. Joihinkin se ei vaikuta juuri ollenkaan, vaan he ovat useimmiten hyvin kartalla omien tietojensa ja taitojensa epätäydellisyydestä. Sinä sen sijaan, yleensä kirjoitustesi perusteella, vaikutat henkilöltä, jolla on usein voimakkaat ylivoimaisuusvinoumat aiheessa kuin aiheessa.

      Lainaa

    45. Tulos: -37 (39 ääntä)
      Blondi kookos: Dunning-Kruger ei ole oireyhtymä, vaan kognitiivinen vinouma, ja se tarkoittaa tismalleen sitä, mitä juuri sanoit, että se ei mukamas tarkoittaisi :) Dunning-Krugerin ilmiöön kuuluu olennaisesti se, että ihmisen käsitys omista kyvyistään muuttuu sitä mukaa, kun hän oppii uusia asioita. Sinä kuvittelit olevasi [...]
      Suosittelen lukemaan Dunning-Kruger -syndroomasta muutakin kuin Wikipediasivun. Kuten vaikkapa useita tutkimuksia aiheesta. Käsityksesi tuosta syndroomasta on hyvin sen mukaista mitä se syndrooma kansankielellä tarkoittaa, eli toisin sanoen et ymmärrä siitä yhtään mitään. Kuten vaikkapa sitä että se on nimenomaan kansankielen sanonta, millä ei ole vahvaa lääketieteellistä tukea taustalla. Tai sitä että sitä ei voi soveltaa tietämykseen jostain yksittäisestä äärimmäisen rajatusta asiasta, kuten yhden ainoan sanan tietämisestä.
      Tästä pääset alkuun: https://gwern.net/doc/iq/2020-gignac.pdf

      Lainaa

    46. Hellä undulaatti 12.3.2024 20:10
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      En oo käyny Subwayssa, mutta sielläkö ei siis makseta tilauksen yhteydessä vaan vasta kun ruoka on valmis? Aika suuri luotto ihmiskuntaan heillä jos näin on.

      Lainaa

    47. Monilaenen jääkarhu 12.3.2024 20:15
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Toj Karin: Ei ollut. Minun lukutaidossa ei ole mitään vikaa. Vika oli yksinomaa siinä että tuo yksi ainoa sana ei ollut minulle ennestään tuttu, joten luulin sitä kirotusvireeksi. Lukutaidolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Jopa sanan konteksti oli sellainen, että jos se olisi ollut "etnisyys", virke olisi silti [...]
      "Minun lukutaidossani".
      Sähän se täällä toikkaroit harva se päivä. 

      Lainaa

    48. Loistava taikuri 12.3.2024 20:29
      Tulos: +8 (34 ääntä)
      Monilaenen jääkarhu: "Minun lukutaidossani". Sähän se täällä toikkaroit harva se päivä. 
      Unohdit sen, että jatkuvaa toikkarointia seuraa aina "MÄ EN TEHNY MITÄÄN VÄÄRÄÄ, VIKA ON KAIKISSA MUISSA, KAIKKI TOISET ON VÄHÄ-ÄLYISIÄ IDIOOTTEJA, TE OOTTE KAIKKI TYHMIÄ, YHYY BYÄÄ HUUSIN NIIN KOVAA ETTÄ KAKKA TULI HOUSUUN".

      Lainaa

    49. Nuutunut kivi 12.3.2024 20:35
      Tulos: +33 (39 ääntä)
      TK on täällä vanha tuttu vänkääjä. Mitä tahansa sille sanoo, se kääntää sen sanojaansa vastaan.

      Lainaa

    50. Sormeton liitu 12.3.2024 20:55
      Tulos: 0 (30 ääntä)
      Nuutunut kivi: TK on täällä vanha tuttu vänkääjä. Mitä tahansa sille sanoo, se kääntää sen sanojaansa vastaan.
      Samalla hokien, että hän ei itse tehnyt sitä mitä teki, vaan kaikki toiset tekivät niin. Mitenhän tuo ei ole vielä ymmärtänyt, että toiset eivät vihaisi ja halveksisi häntä näin paljon, eivätkä rynnisi ilkkumaan häntä virheistään, jos hän ei itse aina tunkisi tänne haukkumaan kaikkia toisia ilman mitään oikeaa syytä. Kyllähän tuon pikku paskan kuono vain täytyy painaa mutaan nyt, kun se möhli näin päivänselvästi ettei itsekään tällä kertaa pystynyt enää syyttämään toisia omasta virheestään. Kenelle tahansa normaalille ihmiselle voisi vastata, että "hahaa, olipas hassu väärinkäsitys, onneksi ei kuitenkaan ollut nyt rasismista kyse". Mutta ei toikkaroivalle toikkarille. Vähän odotin, että se olisi tästäkin jäänyt vänkäämään. Olisi niin Toj Karin settiä ruveta itkeä tihrustamaan, että "ei se entisyys ole mikään oikea sana, vaan tuo kirjoittaja tarkoitti etnisyys, nih! Se on rasisti, nih! Te ootte kaikki rasisteja ku puolustelette rasistia, nih!"

      Lainaa

    51. Kokenut lepakko 12.3.2024 20:57
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Toj Karin: Suosittelen lukemaan Dunning-Kruger -syndroomasta muutakin kuin Wikipediasivun. Kuten vaikkapa useita tutkimuksia aiheesta. Käsityksesi tuosta syndroomasta on hyvin sen mukaista mitä se syndrooma kansankielellä tarkoittaa, eli toisin sanoen et ymmärrä siitä yhtään mitään. Kuten vaikkapa sitä että se on nimenomaan [...]
      Väärin meni. Olet Dunning-Krugeri käyrän huipulla. Kuten näköjään aina.

      Lainaa

    52. Lomaileva fretti 12.3.2024 21:08
      Tulos: +28 (34 ääntä)
      Toj Karin: Suosittelen lukemaan Dunning-Kruger -syndroomasta muutakin kuin Wikipediasivun. Kuten vaikkapa useita tutkimuksia aiheesta. Käsityksesi tuosta syndroomasta on hyvin sen mukaista mitä se syndrooma kansankielellä tarkoittaa, eli toisin sanoen et ymmärrä siitä yhtään mitään. Kuten vaikkapa sitä että se on nimenomaan [...]
      Edelleen, Dunning-Kruger ei ole oireyhtymä.
      Ei kun ai niin, sinullahan ei ollut kunnollista lukutaitoa eikä aikuisen tasoista sanavarastoa. "Oireyhtymä" on siis suomenkielinen vastine lainasanalle "syndrooma". Eli se ei ole mikään syndrooma, eli oireyhtymä, vaan se on kognitiivinen vinouma. Ja se elää sinussa vahvana.

      Lainaa

    53. Tulos: -41 (43 ääntä)
      Lomaileva fretti: Edelleen, Dunning-Kruger ei ole oireyhtymä. Ei kun ai niin, sinullahan ei ollut kunnollista lukutaitoa eikä aikuisen tasoista sanavarastoa. "Oireyhtymä" on siis suomenkielinen vastine lainasanalle "syndrooma". Eli se ei ole mikään syndrooma, eli oireyhtymä, vaan se on kognitiivinen vinouma. Ja se elää sinussa vahvana.
      Lukutaito ei ole sinun vahvimpia puolia. Kerrotko mistä kohtaa tätä virkettä, "Kuten vaikkapa sitä että se on nimenomaan kansankielen sanonta, millä ei ole vahvaa lääketieteellistä tukea taustalla." saat sellaisen harhakäsityksen että käytin sanaa "syndrooma" lääketieteellisesti?

      Lainaa

    54. Tulos: -36 (48 ääntä)
      Sormeton liitu: Samalla hokien, että hän ei itse tehnyt sitä mitä teki, vaan kaikki toiset tekivät niin. Mitenhän tuo ei ole vielä ymmärtänyt, että toiset eivät vihaisi ja halveksisi häntä näin paljon, eivätkä rynnisi ilkkumaan häntä virheistään, jos hän ei itse aina tunkisi tänne haukkumaan kaikkia toisia ilman mitään oikeaa [...]
      Mulla ei ole tapana syyttää muita omista virheistä, kuten en tälläkään kertaa niin tehnyt. Myönsin sen heti ensimmäisen korjauksen jälkeen ilman mitään ongelmia.  Kusipäisyys on kuitenkin kokonaan toinen asia. Kun virhe on jo myönnetty ja korjattu, asia on silloin käsitelty, mutta kaltaisesi lässyttäjät eivät kykene hyväksymään sitä, vaan kusipäänä jatkat lässyttämistä maailman tappiin. Säälittää tuollaiset henkisesti kesken kasvuiset jotka aukovat päätään vain pään aukomisen ilosta ja harhoissaan vielä kuvittelevat olevansa hyvien puolella siinä. Ei vaikuta kovin terveeltä.

      Lainaa

    55. Monilaenen jääkarhu 12.3.2024 21:34
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Nuutunut kivi: TK on täällä vanha tuttu vänkääjä. Mitä tahansa sille sanoo, se kääntää sen sanojaansa vastaan.
      Tai siis yrittää.kääntää. :D

      Lainaa

    56. Normi monni 12.3.2024 21:42
      Tulos: +18 (28 ääntä)
      Toj Karin: Lukutaito ei ole sinun vahvimpia puolia. Kerrotko mistä kohtaa tätä virkettä, "Kuten vaikkapa sitä että se on nimenomaan kansankielen sanonta, millä ei ole vahvaa lääketieteellistä tukea taustalla." saat sellaisen harhakäsityksen että käytin sanaa "syndrooma" lääketieteellisesti?
      Tuossa taas syytät, että vika olisi toisten lukutaidossa, vaikka se on omassasi.
      Sitä ei kutsuta syndroomaksi. Se on ilmiö, efekti, vaikutus, tai vinouma. Ei syndrooma. Voithan sinä toki kutsua vaikka hampurilaisravintoloita puhekielisesti hotelleiksi, mutta älä sitten ruikuta siitä, että toiset pitävät sinua lukutaidottomana.
      Ja mietipä nyt uusiksi, mitä juuri sanoit. Sanoit näin: "Käsityksesi tuosta syndroomasta on hyvin sen mukaista mitä se syndrooma kansankielellä tarkoittaa, eli toisin sanoen et ymmärrä siitä yhtään mitään. Kuten vaikkapa sitä että se on nimenomaan kansankielen sanonta, millä ei ole vahvaa lääketieteellistä tukea taustalla." 
      Muotoillaanpa tämä sama asia toisin sanoin. "Sinä luulet että syndrooma on sitä, mitä sillä kansankielellä tarkoitetaan, ja niin luullessasi olet väärässä, koska oikeasti se on sitä, mitä sillä kansankielellä tarkoitetaan". Vai mitä sinä tällä käsittämättömällä mongerruksella oikein tarkoitit?
      Vaikeus tuottaa loogista, selkeää ja helppolukuista tekstiä on myös yksi merkki heikosta lukutaidosta.

      Lainaa

    57. Tulos: -37 (49 ääntä)
      Kaikille teille mulkuille: Tuossa on alla kaksi erinomaista kommenttia ja juurikin ne joiden kautta huomasin tehneeni virheen. Ei turhaa vinkumista, ei vittuilua ja nimittelyä, vaan asiallinen kysymys ja toinen jopa selitti sanan oikean tulkinnan. Arvostettavaa toimintaa mistä teidän mulkkujen pitäisi ottaa hieman mallia. Ja mitä tulee tuohon minun ensimmäisen kommentin nimittelyyn.. Väitän että rasistia saakin nimitellä. Siinä ei ole mitään vikaa. Tällä kertaa se vain osui väärään kohteeseen, ja pahoittelut siitä asian omaiselle.  Teille muille, vetäkää päänne pois sieltä mihin aurinko ei paista ja katsokaa peiliin. Olette harvinaisen vittumaisia ihmisiä. Tunnutte saavan jotain perverssiä nautintoa porukalla lynkkaamisesta. 
      Väärässä olemisessa ei ole mitään hävettävää, mutta jos itse olisin samanlaista ihmisroskaa kuin te, en kehtaisi näyttää naamaani missään. Näillä sanoilla jätän tämän vikaksi kommentiksi. Teidän kaltaisen saastan kanssa ei kykene saamaan mitään rakentavaa aikaiseksi.
      Suomea puhuva haltija: Mistä löysit rasismia tuosta kommentista?
      Kivi:   Entisyys. Ei etnisyys. Eli käyttäydyit kerran kossupäissäsi huonosti, et saa Subwayta enää ikinä. Etnisyys ei liity asiaan.   Voisin lyödä vaikka kauneimman kissani vetoa, että Suvi ei tiedä japanilaistyyppisestä friteeratusta kanasta yhtikäs mitään. Japani kun on maa, jossa kaikki elävät sushilla ja lukevat mangaa [...]

      Lainaa

    58. Normi monni 12.3.2024 21:54
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      Toj Karin: kesken kasvuiset
      Eihän tuo lukutaidoton osaa edes yhdyssanoja. Eikä välimerkkien käyttöä.

      Lainaa

    59. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 12.3.2024 23:33
      Tulos: +37 (41 ääntä)
      No, no! Rauhoitutaanpa kaikki täällä kommenttiosiossa. Hiukan lähti väittely laukalle ja sitä lukiessa tulee vain kaikille paha mieli.

      Lainaa

    60. Paljonpuhuva viikuna 13.3.2024 0:17
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Ylittämätön karjalanpiirakka: Kasperi selvästi yrittää olla hauska mutta isoimman palveluksen olisi yhteiskunnalle tehnyt jälkiehkäisypilleri.
      Onko sanottu että Kasperi tän teki, vaan ehkä seurasi sivusta?

      Lainaa

    61. Pelkäämätön kavioeläin 13.3.2024 1:56
      Tulos: +25 (37 ääntä)
      Toj Karin: Kaikille teille mulkuille: Tuossa on alla kaksi erinomaista kommenttia ja juurikin ne joiden kautta huomasin tehneeni virheen. Ei turhaa vinkumista, ei vittuilua ja nimittelyä, vaan asiallinen kysymys ja toinen jopa selitti sanan oikean tulkinnan. Arvostettavaa toimintaa mistä teidän mulkkujen pitäisi ottaa hieman [...]
      Eli kukaan muu ei saa olla kusipää mulkku. Sinä olet ainoa, jolla on siihen erityislupa.
      Lopeta toisten aiheeton haukkuminen, niin sinua lakataan vihaamasta. Olet kautta aikain ollut hirveän räjähdysherkkä. Heti jos kukaan on kanssasi eri mieltä, kyseenalaistaa minkään sanomasi asian, tai ihan vain kirjoittaa kommentin josta sinä et henkilökohtaisesti tykkää, niin räjähdät heti nollasta sataan huutamaan, miten kaikki toiset ovat tyhmiä idiootteja. Täällä ei toiset meinaa uskaltaa edes kommentoida mitään, kun sinä saatat koska tahansa hypätä nurkan takaa haukkumaan, koska tulkitset kaikkea lukemaasi aina mahdollisimman negatiivisesti oikein löytääksesi aihetta suuttumiseen. Niin kuin tässäkin nyt TAAS kävi.
      Käytöksesi on niin iljettävää, että sinut kuuluukin "lynkata" sen johdosta. Oma syysi.

      Lainaa

    62. Veneetön huonekalu 13.3.2024 5:32
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Dea: Miten tämä keskustelu päättyi ja ymmärsikö Suvi lopulta?
      Ei.

      Lainaa

    63. Monilaenen jääkarhu 13.3.2024 9:10
      Tulos: +6 (18 ääntä)
      Syyntakeeton mustikkamehukeitto: No, no! Rauhoitutaanpa kaikki täällä kommenttiosiossa. Hiukan lähti väittely laukalle ja sitä lukiessa tulee vain kaikille paha mieli.
      Sorry but no. Jos tuolle toikkarille tuli oikeasti paha mieli niin hyvä. Et ehkä ole seurannut hänen kommentointiaan. Muita lähinnä vain naurattaa.

      Lainaa

    64. Säädytön lehmä 13.3.2024 10:12
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Toj Karin:  [...]  kun siinä ei muita väärin kirjoitettuja sanoja olisi ollut?
      Olihan. 
      Toj Karin: Meni oikein hienosti. Opin uuden sanan. Katsos kun väärässä oleminen ja siitä oppiminen on oikein hyvä tapa kehittää itseä. Toki se vaatii kanttia myöntää olleensa väärässä, mikä tuntuu olevan turhan harvinaista herkkua nykypäivänä.
      Nyt et selvästikään itsestäsi puhu… 
      Toj Karin:  [...] Mutta turhaampa tässä selittelen. Vaikutat liian tyhmältä ymmärtämään tätä, ja liian ylimielinen myöntääksesi olevasi väärässä
      Pata kattilaa soimaa! 
      Toj Karin: Mulla ei ole tapana syyttää muita omista virheistä, kuten en tälläkään kertaa niin tehnyt. Myönsin sen heti ensimmäisen korjauksen jälkeen ilman mitään ongelmia.  [...]
      Eipä. Ei ole ensimmäinen kerta, kun käännät täällä oman virheesi tai mutuilut muiden syyksi. 
      Toj Karin: […] Ei turhaa vinkumista, ei vittuilua ja nimittelyä, vaan asiallinen kysymys ja toinen jopa selitti sanan oikean tulkinnan. Arvostettavaa toimintaa mistä teidän mulkkujen pitäisi ottaa hieman [...]
      Ai että, mikä kaksinaismoralismin multihuipentuma!

      Lainaa

    65. Kouluttamaton muurahainen 13.3.2024 10:19
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      Hellä undulaatti: En oo käyny Subwayssa, mutta sielläkö ei siis makseta tilauksen yhteydessä vaan vasta kun ruoka on valmis? Aika suuri luotto ihmiskuntaan heillä jos näin on.
      Toi on aika yleinen käytäntö. Jos menen baariin ja tilaan drinkin, tehdään se drinkki ensin ja rahastetaan vasta sitten. Jos menen jäätelökioskille ja tilaan jäätelöannoksen, tehdään se ensin ja rahastetaan vasta sitten. Jos menen ravintolaan ja tilaan ruuan, tuodaan se pöytään ja syödään, tilataan ehkä vielä jälkiruoka ja lisää juomia. Maksetaan vasta sitten kun on syöty ja juotu ja lähdössä. Kävin ravintolassa jokin aika sitten ja maksun aikaan jouduin hetken etsimään lompakkoa laukustani. Tarjoilija sanoi heti, että jos ei tullut rahat mukaan, niin voin maksaa myöhemmin. Lompakko oli mukana, joten maksoin tietenkin heti, mutta kyllä meillä Suomessa on luottoa ihmiskuntaan ja yleensä ihan aiheesta.

      Lainaa

    66. Tulos: +29 (29 ääntä)
      Hyvä ettei kukaan ehdottanut nepalilaista, intialaista tai venäläistä ravintolaa. Olis Suvilla lopullisesti pää räjähtänyt 🤯

      Lainaa

    67. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Onko Suvi saanut koulutuksensa USA:ssa?

      Lainaa

    68. Tulos: -4 (4 ääntä)
      Mukava Norppa: Mäkkärikin on siis amerikkalaisaasialainen fuusioravintola? McNuggets!
      MOS burger on japanilainen (ja parempi kuin mäkkäri).

      Lainaa

    69. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Peeaa vadelma: Kouluruokalassa kun sai perunaa, tiesi milloin peruna voi olla pilaantunutta..
      Yliopistossa aikoinaan jos halus kolme perunaa, piti ottaa neljä. Yksi oli lähes varmuudella "kinder", eli musta sisältä. Toivottavasti asiat on nykyään paremmin.

      Lainaa

    70. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Kukkiva Keltuainen: Hyvä ettei Suvin maantiedon tunnit ole menneet hukkaan.
      Toivottavasti Suvi saa isona ammatin, jossa ei pääse vaikuttamaan maailmaan millään tavalla. Esimerkiksi tyhjien pullojen keräilijä voisi olla sopiva työ. Kierrätys kunniaan pennit miljooniksi.

      Lainaa

    71. Näpytön gaselli 13.3.2024 22:09
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Toj Karin: Elämäm_koulu on vahva sinussa. Et osaa edes omaa äidinkieltäsi niin hyvin että pystyisit ilmaisenaan rasistisia aatteitasi oikein.
      Jälleen kerran luetunymmärtäminen Toj Karin.

      Lainaa

    72. Tavaton rotta 14.3.2024 10:32
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      Toj Karin: Ja mitä tulee tuohon minun ensimmäisen kommentin nimittelyyn.. Väitän että rasistia saakin nimitellä. Siinä ei ole mitään vikaa. Tällä kertaa se vain osui väärään kohteeseen, ja pahoittelut siitä asian omaiselle. 
      Rasistia siis saa nimitellä 🤔 Miksi? Siksikö, kun hän käyttäytyy iljettävästi vain valikoituja ihmisryhmiä kohtaan?
      Ja sinua ei saa nimitellä, koska sinä kohdistat aivan yhtä iljettävän käytöksesi tasapuolisesti kaikkiin ihmisiin?
      Miksi on pahempi, rangaistavampi asia käyttäytyä asiattomasti pientä ihmisryhmää kohtaan, mutta hyväksyttävää käyttäytyä samalla asiattomuudella kaikkia maailman ihmisiä kohtaan? Sinähän satutat käytökselläsi useampia ihmisiä kuin joku rasisti, joten eikö sinua pitäisi kaiken järjen mukaan haukkua vielä enemmän kuin rasistia?
      Minä ainakin kannan oman korteni kekoon ja käsken sinua hyppäämään mereen, kun täällä kuivalla maalla sinun laillasi käyttäytyvää ihmistä ei kaivata.

      Lainaa

    73. Intravenoosi kenguru 16.3.2024 17:56
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Ite kyllä tunnistin sanan entisyys, mutta kyllä itekin mietin, että onko tää "hassun hauska" rasistinen väännös, koska asiakkaan entisyys on minusta terminä kauhean jännästi ilmaistu. Asiakkaan menneisyys tai menneet teot olisi olleet mulle selkeämpi. Tulin kyllä siihen tulokseen, että sitä tuolla varmasti tarkoitettiin, mutta tuo oli sen verran jännästi muotoiltu, etten yhtään ihmettele sitä, että siitä vedetään tulkintoja ja johtopäätöksiä. Tää vääntö tän ympärillä on sitten oma juttunsa. Joskus tuntuu, että feissarimokien kannattaisi avata sisarsivusto "feissarimokien kommenttien mokat".

      Lainaa

    74. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Toj Karin: Ei ollut. Minun lukutaidossa ei ole mitään vikaa. Vika oli yksinomaa siinä että tuo yksi ainoa sana ei ollut minulle ennestään tuttu, joten luulin sitä kirotusvireeksi. Lukutaidolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Jopa sanan konteksti oli sellainen, että jos se olisi ollut "etnisyys", virke olisi silti [...]
      *turhaanpa

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aasia, aasialainen, buffetti, itää, japani, japanilainen, kaupunki, kuva, maanosa, peruna, ravintolat, ruoka, subway, vaasa