Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 53

Kyllä ruotsalaiset ovat eteviä.
Uutiskatsaus, osa 53

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 77 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Vaalea sakaali 5.3.2024 0:30
      Tulos: +291 (309 ääntä)
      Oikeasti Päivi, jotain rajaa foliohattuilussakin. Ja omalla nimellä Iltalehden uutiseen kommentti? Kas kun ei jotain k-piikeistä? Myykö tuo jotain käärmeöljyä ja tällä tavalla kerää mainetta "vaihtoehtoajattelijana". Tuo "ajattelija" on kyllä oksymoroni tässä tapauksessa.

      Lainaa

    2. Jurpo greippi 5.3.2024 0:34
      Tulos: +218 (232 ääntä)
      Odotin viimeisessä piikkiharhaisen kommenttia. Yllätyin.

      Lainaa

    3. Kastunut mato 5.3.2024 0:45
      Tulos: +305 (307 ääntä)
      kuinka yleisiä nää tällaset salamurhat suomessa on, et niitä pitää ensimmäisenä epäillä, jos joku kuolee alle kaheksankymppisenä?

      Lainaa

    4. Tulos: +88 (90 ääntä)
      Kastunut mato: kuinka yleisiä nää tällaset salamurhat suomessa on, et niitä pitää ensimmäisenä epäillä, jos joku kuolee alle kaheksankymppisenä?
      Onhan niitä tapahtunut aikaisemminkin, Lipponen esim. tuli Kokoomuksen tappamaksi vuonna 2009.
      https://www.reddit.com/r/Suomi/comments/i1wbid/i_am_mrs_paavo_lipponen/
      (Tämä juttu oltiin postattu tännekin, mutta jostain syystä ei vaan löytyny vaikka kuinka hain)

      Lainaa

    5. Tulos: +154 (154 ääntä)
      Jurpo greippi: Odotin viimeisessä piikkiharhaisen kommenttia. Yllätyin.
      Johanna Tukiainen julistaa (kakkosprofiilillaan Esther Sarah, toim. huom.) että Jungner kuoli rokotteeseen. Siis esittää faktana ilman epäilyksen häivääkään. Ja ilman perusteluja, tietty.

      Lainaa

    6. Kivulias matelija 5.3.2024 1:30
      Tulos: +260 (260 ääntä)
      Olisikin jännä ruokakauppa, joka kieltäytyisi myymästä mm. leipää kun voithan sä tehdä ite kotona. Ja mitä sitä turhia vihanneksiakaan myymään, viljele ite. Vois Rikulle kuitenkin tulla ikävä nykysysteemiä.

      Lainaa

    7. Tallentumaton kivi 5.3.2024 2:53
      Tulos: +288 (288 ääntä)
      Jännä muuten, että keksien osto on oletettavasti täysin fine, mutta keksitaikinan osto nähdään laiskuutena.

      Lainaa

    8. Liittoutumaton pussieläin 5.3.2024 5:43
      Tulos: +176 (178 ääntä)
      Riku on syönyt ärripurri muroja aamupalaksi

      Lainaa

    9. Kunnon hilleri 5.3.2024 6:13
      Tulos: +71 (71 ääntä)
      En itse ole maistanut noita bakerikan keksejä, mutta kiinnostaisi kyllä kuulla ovatko hypen arvoisia 😁

      Lainaa

    10. Tukintolvana 5.3.2024 6:32
      Tulos: +73 (79 ääntä)
      Napael:
       reddit.com/r/Suomi/comments/i1wbid/i_am_mrs_paavo_lipponen 
      Kohta kaikki köyhät joutuu Kokoomuksen (ja muiden hallituspuolueiden) tappamiksi.

      Lainaa

    11. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Kunnon hilleri: En itse ole maistanut noita bakerikan keksejä, mutta kiinnostaisi kyllä kuulla ovatko hypen arvoisia 😁
      En ole maistanut, mutta olen tarkkaillut tilannetta. Suurin osa kehuu maasta taivaisiin, pari on ollut, joiden mielestä ei ollut niin hyviä, oli esim liian makeaa. Näiden puolesta voisin itse ainakin harkita ostamista. Bakerikan jäätelö-sandwich (ei nyt tule mieleen sitä suomenkielistä sanaa) on myös suosittu herkku, joten ehkä kahden keksin väliin kannattaa kokeilla laittaa jäätelöä!

      Lainaa

    12. Säpevä alligaattori 5.3.2024 7:21
      Tulos: -57 (73 ääntä)
      Päivi saattaa olla oikeassa, Sannahan käväisi juuri Suomessa......

      Lainaa

    13. Räkäpää 5.3.2024 7:52
      Tulos: +31 (75 ääntä)
      Nyt ihmiset oikeasti... Jos poliisi kaipaa silminnäkijähavaintoja niin totta kait niitä tuntomerkkejä jaetaan mahdollisimman vähän ettei tule vääriä havaintoja niin paljoa!

      Lainaa

    14. Nuori piimä 5.3.2024 8:09
      Tulos: -36 (46 ääntä)
      Siellä on Marini kuunnellut herkällä korvalla.

      Lainaa

    15. Tinkimätön unikeko 5.3.2024 8:19
      Tulos: +95 (99 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Riku on syönyt ärripurri muroja aamupalaksi
      Ärripurri-muroja sentään, niin pystyy niuhottajatkin peukuttamaan.

      Lainaa

    16. Armeijan käynyt pulu 5.3.2024 8:34
      Tulos: +85 (87 ääntä)
      Tilastojen mukaan Suomessa ei kuolla vanhuuteen vaan sydän- ja verisuonitauteihin ja syöpään. Kai tästäkin saa salaliiton aikaiseksi.

      Lainaa

    17. Toj Karin 5.3.2024 8:52
      Tulos: +54 (54 ääntä)
      Räkäpää: Nyt ihmiset oikeasti... Jos poliisi kaipaa silminnäkijähavaintoja niin totta kait niitä tuntomerkkejä jaetaan mahdollisimman vähän ettei tule vääriä havaintoja niin paljoa!
      Niitä ei jaeta mahdollisimman vähän, vaan mahdollisimman tunnistettavia. Ja tämäkin vain silloin kun tunnusmerkkejä tiedetään riittävän tarkasti. Useinmiten annetaan niitä merkkejä mitä sattuu olemaan saatavilla. Esimerkiksi silminnäkijöiden todistukset eivät yleensä ole erityisen luotettavia tarkkojen detaljien osalta.

      Lainaa

    18. Heikko mustikka 5.3.2024 8:56
      Tulos: +73 (75 ääntä)
      Räkäpää: Nyt ihmiset oikeasti... Jos poliisi kaipaa silminnäkijähavaintoja niin totta kait niitä tuntomerkkejä jaetaan mahdollisimman vähän ettei tule vääriä havaintoja niin paljoa!
      Voisi kai sitä silti uutiseen merkitä vähän tarkemmin kuin pelkän päivämäärän? Ei edes mainittu mistä kaupungista saati kaupunginosasta on kyse. Käsittääkseni Suomessa kuitenkin on enemmän kuin yksi kaupunki?

      Lainaa

    19. Tulos: +69 (73 ääntä)
      Räkäpää: Nyt ihmiset oikeasti... Jos poliisi kaipaa silminnäkijähavaintoja niin totta kait niitä tuntomerkkejä jaetaan mahdollisimman vähän ettei tule vääriä havaintoja niin paljoa!
      Veikkaisin, että tuon jutun pointti oli se, että siinä olisi kai pitänyt olla linkki uutiseen. Nythän siinä ei näy edes, että missä mitään on tapahtunut. 
      Toisekseen, tuntomerkkejä kyllä annetaan ihan tarkoituksella. Jos poliisi kyselisi vaan yleisesti epäilyttävistä henkilöistä kello 12 jossain Keravalla, sinnehän tulisi vihjeitä vaikka kuinka paljon. Mutta jos sanotaan, että etsitään vaikka keltatakkista, farkkuihin ja valkoisiin tennareihin pukeutunutta miestä, niin vääriä vihjeitä tulee vähemmän. 

      Lainaa

    20. Itseasiassa 5.3.2024 8:58
      Tulos: +81 (89 ääntä)
      Kyöpeli: Johanna Tukiainen julistaa (kakkosprofiilillaan Esther Sarah, toim. huom.) että Jungner kuoli rokotteeseen. Siis esittää faktana ilman epäilyksen häivääkään. Ja ilman perusteluja, tietty.
      Ehkä nää k-piikkiharhaiset ovat oikeassa ja me kaikki tullaan kuolemaan siihen seuraavan sadan vuoden sisällä. On tässä jännittämistä. Pitää varmaan lähdön hetkellä huutaa nyrkkipystyssä "Damn you k-piikki!".

      Lainaa

    21. Vahattu kantojuhta 5.3.2024 9:02
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Jurpo greippi: Odotin viimeisessä piikkiharhaisen kommenttia. Yllätyin. Rokotehörhöjen ryhmät viettää juhlia, suorastaan bakkanaaleja, Jugnerin haudalla. Ja oikeastaan kenen vaan alle 80-vuotiaan tunnetun henkilön, joka nyt sattuu syystä tai toisesta kuolemaan.

      Lainaa

    22. Lila herne 5.3.2024 9:05
      Tulos: +82 (84 ääntä)
      Rikuja tuli kyllä tavattua kun nuorempana olin kaupassa töissä. Yhden piti vielä kassalle tullessa naureskella hyllyssä bongaamalleen jauhoseokselle, kun kyllähän nyt jokaisen pitäisi itsekin osata jauhot sekoittaa. Toisaalta näistä tuotteista ei ole iloa pelkästään käyttäjilleen, vaan myös rikuille, jotka voivat hetken aikaa tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi.

      Lainaa

    23. Itseasiassa 5.3.2024 9:08
      Tulos: +79 (107 ääntä)
      Jyrki on todennäköisesti niitä, jotka ovat jokaisessa maahanmuuttajia koskevassa rikosuutissa öyhättämässä, kuinka kaikki pitää karkoittaa. Mutta sitten kun löytyy suomalaisten miesten pedofiilirinki, niin onkin aivan hiljaista. Kaikista kauheimmat keskustelut on niiden rausjaysuutusten perässä, jossa ollaan puolistelemassa tekijää, koska uhri varmaan oli pukeutunut väärin tai oikeasti rikosta ei ollut tapahdunut, typykkä vain haluaa huomiota ja korvauksia. Meillä edelleen joku 10 % seksuaalirikoksista ilmoitetaan viranomaisille, joten jos oikeasti on asiasta huolissaan, niin olisi huolissaan uhreista. Itse olen jättänyt rikosilmotuksen raiskauksesta tekemättä. Olin puolustuskyvytön ja tunsin tekijän. Se olo tapahtuneen jälkeen oli niin hirveä, että mielummin hain jälkiehkäisyn ja kävin myöhemmin testeissä, kun olisin lähtenyt ruotimaan asiaa uudelleen ja uudelleen poliisin kanssa ja mahdollisti oikeussaliin. Onneksi tekijä katosi maisemista, ymmärtääkseni meidän kaveriporukasta oli käyty häntä jututtamassa, kukaan ei kertonut mulle yksityiskohtia. En ole onneksi ollut tekemisissä sen jälkeen tekijän kanssa.

      Lainaa

    24. Tulos: -121 (141 ääntä)
      Jurpo greippi: Odotin viimeisessä piikkiharhaisen kommenttia. Yllätyin.
      No, nämä ''piikkiharhaiset'' ovat olleet yllättävän monessa asiassa oikeassa.
      Edelleen vaietaan ylikuolleisuudesta kuin muuri, vielä pari vuotta sitten oli kaikenlaisia ''asiantuntijoita'' mediat pullollaan, nyt vallitsee syvä hiljaisuus.

      Lainaa

    25. Tulos: -111 (129 ääntä)
      Vahattu kantojuhta: Rokotehörhöjen ryhmät viettää juhlia, suorastaan bakkanaaleja, Jugnerin haudalla. Ja oikeastaan kenen vaan alle 80-vuotiaan tunnetun henkilön, joka nyt sattuu syystä tai toisesta kuolemaan.
      Olipas nolo kommentti. Syy-yhteyksiä ylikuolleisuuksiin ja nuorten urheilijoiden omituisiin kohtauksiin pitkin länsimaita kukaan ei halua kommentoida julkisuudessa, kovin on THL:n ''asiantuntijaa'' ja valtamediaa myöten hiljaista ollut.

      Lainaa

    26. Tulos: +98 (110 ääntä)
      Niin: No, nämä ''piikkiharhaiset'' ovat olleet yllättävän monessa asiassa oikeassa.Edelleen vaietaan ylikuolleisuudesta kuin muuri, vielä pari vuotta sitten oli kaikenlaisia ''asiantuntijoita'' mediat pullollaan, nyt vallitsee syvä hiljaisuus.
      Mistähän ylikuolleisuudesta puhut? Kun rokote saatiin, kuolleisuus koronaan laski. Aika helppo yhtälö. Jos taas esität, että kuolleisuus on yleisesti noussut rokotteen jälkeen, voisit laittaa lähteeksi muutakin kuin jonkun avohoitopotilaan blogin.

      Lainaa

    27. totuuden_torvi 5.3.2024 9:34
      Tulos: +75 (77 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Riku on syönyt ärripurri muroja aamupalaksi
      Eikä mitä tahansa valmis-ärripurri-muroja vaan itte tehtyjä!

      Lainaa

    28. Tulos: +55 (57 ääntä)
      Riku, eikö se sitten ole hyvä että ihmiset ostavat sitä valmista keksitaikinaa ja pysyvät poissa keittiöstä?

      Lainaa

    29. Loikoileva fretti 5.3.2024 10:07
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Niin: Olipas nolo kommentti. Syy-yhteyksiä ylikuolleisuuksiin ja nuorten urheilijoiden omituisiin kohtauksiin pitkin länsimaita kukaan ei halua kommentoida julkisuudessa, kovin on THL:n ''asiantuntijaa'' ja valtamediaa myöten hiljaista ollut.
      Ehkä siksi, koska niitä syy-yhteyksiä ei ole ollut? 
      "Kausaliteetissa on syy-seuraussuhde (Causality = syy-yhteys tai syy ja seuraus). Korrelaatio kuvaa vain kahden muuttujan välistä riippuvuutta, jolla ei välttämättä ole syy-seuraus suhdetta. (esimerkki: jäätelönmyynti ja hukkumiskuolemat korreloivat."

      Lainaa

    30. Lapsivesipyssy 5.3.2024 10:11
      Tulos: -57 (61 ääntä)
      Vaalea sakaali: Oikeasti Päivi, jotain rajaa foliohattuilussakin. Ja omalla nimellä Iltalehden uutiseen kommentti? Kas kun ei jotain k-piikeistä? Myykö tuo jotain käärmeöljyä ja tällä tavalla kerää mainetta "vaihtoehtoajattelijana". Tuo "ajattelija" on kyllä oksymoroni tässä tapauksessa.
      En tiedä kummat ärsyttävät netissä enemmän. Foliohattuilijat vai sakaalin kaltaiset paremmat ihmiset jotka osaavat niin kauniisti kertoa jonkun olevan väärässä.

      Lainaa

    31. Tulos: +59 (73 ääntä)
      Itseasiassa: Jyrki on todennäköisesti niitä, jotka ovat jokaisessa maahanmuuttajia koskevassa rikosuutissa öyhättämässä, kuinka kaikki pitää karkoittaa. Mutta sitten kun löytyy suomalaisten miesten pedofiilirinki, niin onkin aivan hiljaista. Kaikista kauheimmat keskustelut on niiden rausjaysuutusten [...]
      Jyrki on todennäköisesti myös niitä, jotka aina kuullessaan jotain pahaa tapahtuneen alkavat heti ensimmäiseksi etsiä syytä maahanmuuttajista vaikka uutisessa ei tekijän etnisyydestä mitään mainittaisikaan. Itse asiassa juuri se ettei siitä mitään mainita on näille jyrkeille varma merkki siitä että tekijä on maahanmuuttaja. Ja vaikka kerrottaisiin että tekijä on kantasuomalainen niin nämä jyrkit väittäisivät "Niin joo, 'kantasuomalainen' muka, kuka tätä uskoo?"

      Lainaa

    32. Sankka kiivi 5.3.2024 10:33
      Tulos: +69 (87 ääntä)
      Itseasiassa: Jyrki on todennäköisesti niitä, jotka ovat jokaisessa maahanmuuttajia koskevassa rikosuutissa öyhättämässä, kuinka kaikki pitää karkoittaa. Mutta sitten kun löytyy suomalaisten miesten pedofiilirinki, niin onkin aivan hiljaista. Kaikista kauheimmat keskustelut on niiden rausjaysuutusten [...]
      "Ei kaikki miehet!" Ja "Uhrin syytä!", kun tekijä on kantasuomalainen. Kuitenkin kun tekijä on maahanmuuttaja, niin silloin vika on kaikissa maahanmuuttajissa. Ja niissä henkilöissä (erityisesti naisissa), jotka eivät ole maahanmuuttoa vastustaneet.

      Lainaa

    33. Sähköpostiton persoona 5.3.2024 11:21
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Se on jotenkin jännä tuo "Turhaan myyvät kun voisi itse tehdä" ja silti moni näistä ihmisistä ostaa esimerkiksi leipää kaupasta.

      Lainaa

    34. Epätavallinen tomaatti 5.3.2024 11:21
      Tulos: +43 (51 ääntä)
      Sankka kiivi: "Ei kaikki miehet!" Ja "Uhrin syytä!", kun tekijä on kantasuomalainen. Kuitenkin kun tekijä on maahanmuuttaja, niin silloin vika on kaikissa maahanmuuttajissa. Ja niissä henkilöissä (erityisesti naisissa), jotka eivät ole maahanmuuttoa vastustaneet.
      Niinpä. Jotenki sitä luulis, että ihmiskunta ois kehittynyt tuommoisesta käytöksestä, mutta ilmeisesti evoluutio ei ole tavoittanut Jyrkiä ja muita kaltaisiaan...

      Lainaa

    35. Avautuva salaatti 5.3.2024 11:30
      Tulos: +51 (57 ääntä)
      foo: Jyrki on todennäköisesti myös niitä, jotka aina kuullessaan jotain pahaa tapahtuneen alkavat heti ensimmäiseksi etsiä syytä maahanmuuttajista vaikka uutisessa ei tekijän etnisyydestä mitään mainittaisikaan. Itse asiassa juuri se ettei siitä mitään mainita on näille jyrkeille varma merkki siitä että tekijä on [...]
      Jep. Kauhea kuhina aiheen ympärillä alkuun, mutta sitten kun selviää että tämä kantasuomalainen tosiaan on valkohipiäinen Virtasen Pekka (nimi keksitty), niin asia unohtuu sen sileän tien. Kommentointi loppuu ja ei kiinnosta enää, kun ei saa öyhöttää mamuista.

      Lainaa

    36. Liittoutumaton pussieläin 5.3.2024 11:39
      Tulos: +6 (20 ääntä)
      Tinkimätön unikeko: Ärripurri-muroja sentään, niin pystyy niuhottajatkin peukuttamaan.
      Ei kannata niuhottaa pikkuasioista, elämä on ihan liian lyhyt sellaiseen. 😇

      Lainaa

    37. Riitaisa sonni 5.3.2024 12:00
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Armeijan käynyt pulu: Tilastojen mukaan Suomessa ei kuolla vanhuuteen vaan sydän- ja verisuonitauteihin ja syöpään. Kai tästäkin saa salaliiton aikaiseksi.
      Maapallolla reilusti eniten ihmisiä kuolee sydän- ja verisuonitauteihin. Yleisimmät aiheuttajat näille taudeille on tupakka, alkoholi, huumeet ja ylipaino. On tutkittu että yli puolet näistäkin kuolemisista on ihmisten itse aiheuttamia eli epäterveelliset elämäntavat. Moni voi yllättyä kuinka paljon enemmän ihmiset "tappavat" itsensä ennen aikaisesti, vaikka on terveellistä ravintoa tarjolla kuin verrattuna köyhiin maihin missä kuollaan nälkään.

      Lainaa

    38. Lihaisa lepakko 5.3.2024 12:34
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Kyöpeli: Johanna Tukiainen julistaa (kakkosprofiilillaan Esther Sarah, toim. huom.) että Jungner kuoli rokotteeseen. Siis esittää faktana ilman epäilyksen häivääkään. Ja ilman perusteluja, tietty.
      Siinä kans yksi ajatusten tonava. Eikös tuo tullut uskoonkin jossain välissä? Ja jotain on perseillyt jos lapsikin on otettu huostaan. Se on vaan jännä homma että ne joilla elämä on mennyt ns. marginaalisemmin eli ei ole opiskeltu ja menty oikeisiin töihin, vaan eletty päihteiden kera ja kohujulkkiksena, niin niiltä tulee monesti näitä "lausuntoja". Tekisi mieli sanoa että yksinkertaisilla ihmisillä yksinkertaiset jutut.

      Lainaa

    39. It's a deal 5.3.2024 13:17
      Tulos: +26 (32 ääntä)
      Avautuva salaatti: Jep. Kauhea kuhina aiheen ympärillä alkuun, mutta sitten kun selviää että tämä kantasuomalainen tosiaan on valkohipiäinen Virtasen Pekka (nimi keksitty), niin asia unohtuu sen sileän tien. Kommentointi loppuu ja ei kiinnosta enää, kun ei saa öyhöttää mamuista.
      Tasapuolisuuden nimissä on paikkoja, kuten minfo, joissa öyhötys loppuu ja  kommentointi tosissaan alkaa vasta kun saadaan suomalainen nimi ja voidaan kaivaa kaikki kytkökset rikoksiin ja huumeisiin, sukulaiset, aiemmat huhut ja käyttäytyminen lapsena, koska jokuhan sen Pekan kanssa peruskoulunsa kävi. Siinä leimataan kaikki Virtaset viikossa ja uhrikin ruoditaan huolella.

      Lainaa

    40. Tulos: +54 (60 ääntä)
      Itseasiassa: Jyrki on todennäköisesti niitä, jotka ovat jokaisessa maahanmuuttajia koskevassa rikosuutissa öyhättämässä, kuinka kaikki pitää karkoittaa. Mutta sitten kun löytyy suomalaisten miesten pedofiilirinki, niin onkin aivan hiljaista. Kaikista kauheimmat keskustelut on niiden rausjaysuutusten [...]
      Ei öyhöttäjiä oikeasti kiinnosta itse rikos ollenkaan, pelkkä tekijän ulkonäkö tai tausta. Menee ehkä samaan kategoriaan sikiön elämän puolustajat, joita ei kiinnosta sikiön kantajan olot tai sen syntyneen vauvan olot

      Lainaa

    41. It's a deal 5.3.2024 14:37
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Vaakku: Ei öyhöttäjiä oikeasti kiinnosta itse rikos ollenkaan, pelkkä tekijän ulkonäkö tai tausta. Menee ehkä samaan kategoriaan sikiön elämän puolustajat, joita ei kiinnosta sikiön kantajan olot tai sen syntyneen vauvan olot
      Ja jos auto palaa mistä tahansa syystä, mahdolliset henkilövahingot ja syyt ovat niin yhdentekeviä, ettei edes lueta artikkelia.

      Lainaa

    42. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Ronde: Veikkaisin, että tuon jutun pointti oli se, että siinä olisi kai pitänyt olla linkki uutiseen. Nythän siinä ei näy edes, että missä mitään on tapahtunut.  Toisekseen, tuntomerkkejä kyllä annetaan ihan tarkoituksella. Jos poliisi kyselisi vaan yleisesti epäilyttävistä henkilöistä kello 12 jossain Keravalla, sinnehän [...]
      Veikkaisin, että tuossa lainaamassasi viestissä vitsailtiin 😊

      Lainaa

    43. Aliarvostettu alpakka 5.3.2024 15:21
      Tulos: +51 (53 ääntä)
      Joku Facebookissa osasi ihan tosissaan kertoa kuinka Maria Jungnerin henki tuli hänelle kertomaan katuvansa ottamiaan koronarokotteita kun niihin menehtyi. Jokseenkin kamalaa puhetta edesmenneiden kustannuksella.

      Lainaa

    44. Tulos: +27 (31 ääntä)
      foo: Jyrki on todennäköisesti myös niitä, jotka aina kuullessaan jotain pahaa tapahtuneen alkavat heti ensimmäiseksi etsiä syytä maahanmuuttajista vaikka uutisessa ei tekijän etnisyydestä mitään mainittaisikaan. Itse asiassa juuri se ettei siitä mitään mainita on näille jyrkeille varma merkki siitä että tekijä on [...]
      Jep, ja nämä samaiset henkilöt vetävät sen "no kyllä sä tiedät mitä mä tarkotan"-kortin esiin, jos joku mainitseekin esimerkiksi Ruotsista Suomeen muuttaneen henkilön olevan maahanmuuttaja.

      Lainaa

    45. Tulos: +32 (40 ääntä)
      Vaakku: Ei öyhöttäjiä oikeasti kiinnosta itse rikos ollenkaan, pelkkä tekijän ulkonäkö tai tausta. Menee ehkä samaan kategoriaan sikiön elämän puolustajat, joita ei kiinnosta sikiön kantajan olot tai sen syntyneen vauvan olot
      Onhan sekin jo nähty että näitä öyhöttäjiä kiinnostavat naisten ja lasten oikeudet vain silloin kun niitä voi käyttää keppihevosena maahanmuuttajien oikeuksia vastaan.

      Lainaa

    46. Sokea maksamakkara 5.3.2024 21:14
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Niin: No, nämä ''piikkiharhaiset'' ovat olleet yllättävän monessa asiassa oikeassa.Edelleen vaietaan ylikuolleisuudesta kuin muuri, vielä pari vuotta sitten oli kaikenlaisia ''asiantuntijoita'' mediat pullollaan, nyt vallitsee syvä hiljaisuus.
      Tuossahan oli tommonen pandemia, joka aiheutti ylikuolleisuutta.
      Et oo kuullutkaan?

      Lainaa

    47. Sokea maksamakkara 5.3.2024 21:19
      Tulos: -15 (27 ääntä)
      Epätavallinen tomaatti: Niinpä. Jotenki sitä luulis, että ihmiskunta ois kehittynyt tuommoisesta käytöksestä, mutta ilmeisesti evoluutio ei ole tavoittanut Jyrkiä ja muita kaltaisiaan...
      2024 ja uskot vieläkin evoluutioon käyttäytymismekanisminä.

      Lainaa

    48. Valitettava haisunäätä 5.3.2024 22:18
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Niin: Olipas nolo kommentti. Syy-yhteyksiä ylikuolleisuuksiin ja nuorten urheilijoiden omituisiin kohtauksiin pitkin länsimaita kukaan ei halua kommentoida julkisuudessa, kovin on THL:n ''asiantuntijaa'' ja valtamediaa myöten hiljaista ollut.
      Vai oikein pitkin länsimaita. No jopas, vieläpä länsimaita vain rienaa tämä ongelma. Kiitos kuitenkin, että ilmoitat noin selkeästi, mistä botteilet.

      Lainaa

    49. Kopioitu Metsätonttu 5.3.2024 23:04
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Tukintolvana: Kohta kaikki köyhät joutuu Kokoomuksen (ja muiden hallituspuolueiden) tappamiksi.
      Mutta ei ole salamurha vaan ihan julkinen sellainen.

      Lainaa

    50. Kopioitu Metsätonttu 5.3.2024 23:08
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Säpevä alligaattori: Päivi saattaa olla oikeassa, Sannahan käväisi juuri Suomessa......
      Juu, kaikki ketkä olivat samassa maassa kuoleman aikaan ovat epäiltyjä murhasta. Siis rokotteiden lisäksi.

      Lainaa

    51. Kopioitu Metsätonttu 5.3.2024 23:18
      Tulos: -24 (32 ääntä)
      Sokea maksamakkara: 2024 ja uskot vieläkin evoluutioon käyttäytymismekanisminä.
      Evoluutio on yksi eniten uskotuimmista salaliittoteorioista. Mikroevoluutio toimii todistetusti, mutta makroevoluutiosta ei ole yhtään todistetta olemassa.

      Lainaa

    52. Taidoton kesyhanhi 5.3.2024 23:19
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Sähköpostiton persoona: Se on jotenkin jännä tuo "Turhaan myyvät kun voisi itse tehdä" ja silti moni näistä ihmisistä ostaa esimerkiksi leipää kaupasta.
      Noh hyvä leipä on kyllä melko lailla hankalampi valmistaa kuin hyvä keksitaikina. Keksitaikina taitaa yleensä syntyä ihan vaan sekoittamalla ainekset yhteen. Itse ajattelisin että tuollaisessa valmistaikinassa keskeisimmin vaivaa säästyy kaupassa käydessä kun monien eri ainesten keräilyn sijaan riittää pysähdys yhdellä hyllyllä. Tosin kun asiaa miettii niin varmaan eri syistä ihmisille voi olla ainesten mittailu ja sekoittaminenkin hankalaksi ja vaivalloista vaikkei ne kaikille olekaan.

      Lainaa

    53. Ruokahaluton haltija 5.3.2024 23:47
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Sokea maksamakkara: 2024 ja uskot vieläkin evoluutioon käyttäytymismekanisminä.
      Kulttuurievoluutio on ihan olemassa oleva käsite. Evoluutio ei myöskään varsinaisesti ole uskon asia...

      Lainaa

    54. Kopioitu Metsätonttu 6.3.2024 2:46
      Tulos: -44 (50 ääntä)
      Evoluutioteoria on TEORIA, koska sitä ei ole pystytty todistamaan. Se ei ole edes paras arvaus vaan selkeä huijaus, johon edes itse Darvin ei uskonut. Ottakaa selvää asioista ennen, kuin alatte pätemään tai kertokaa missä on todiste, että jokin laji olisi joskus muuttunut toiseksi lajiksi. Vaikka yksittäisiä mutaatioita, joita voitaisiin nimittää eri lajin aluksi syntyisikin, niin pitäisi olla vähintään kaksi samalla lailla mutaatunoitunutta yksilöä, joista toinen uros ja toinen naaras. Ja sama pitäisi toistua uudestaan ja uudestaan lukuisia kertoja, jotta laji olisi oikeasti eri, kuin lähtökohtana ollut. Mitään todisteita mistään ei ole koskaan löytynyt lajeista, jotka olisivat olleet kahden lajin ristisiitoksia. Jotain hevosen ja seepran tai leijonan ja tiikerin risteytyksiä ei lasketa, koska ne ovat hevos- ja kissalajeja jo ennestään. Edes ihmisen ja apinan välistä puuttuvaa lenkkiä ei ole löytynyt koskaan. Neadenthalin ihmistä mediakin sellaiseksi joskus väittää, mutta sekin oli yksi ihmislaji ihmislajien joukossa ja yhtä kehittynyt kuin nykyihminen eikä yhtään lähempänä apinaa. Tietämättömyys on valttia, muttei meille itsellemme.

      Lainaa

    55. Kopioitu Metsätonttu 6.3.2024 3:16
      Tulos: -35 (49 ääntä)
      Sokea maksamakkara: Tuossahan oli tommonen pandemia, joka aiheutti ylikuolleisuutta.Et oo kuullutkaan?
      Ei pidä paikkaansa. Normaalia suurempaa kuolleisuutta alkoi ilmenemään vasta rokotusten jälkeen ja joissakin maissa kuolleisuus jopa pieneni koronapandemian aikana, koska sulkutilat vähensivät mm. liikennekuolemia. En ota kantaa mikä ylikuolemia aiheutti, mutta yksi hyvä ehdokas ainskin osasyylle on yleinen tautien sietokyvyn heikkeneminen pitkäkestoisen eristäytymisen vuoksi ja siksi rajoitusten purkautumisen jälkeen saattoi sairastua kuolettavasti tauteihin, joista aiemmin olisi selvinnyt. Myös lykkäykset lääkärinkäynneissä ja terveystarkastuksiin menoissa edesauttoivat kuolleisuutta melko varmasti. Koska oikeaa tutkimustietoa on asiasta selvästi kasvaneiden kuolleisuustietojen lisäksi on yllättävän vähän pistää se miettimään myös rokotusten merkitystä asian suhteen.
      Jännä, kun joku kirjoittaa satunnaisesti nettipalstalle selkeään informaatioon perustuvaa tietoa, joka on yleisesti hyväksytyn eli ylhäälltäpäin meille ohjeistetun tiedon kanssa ristiriidassa, niin jokin aivopestyjen idioottien lauma alkaa levittämään propagandistista sontaa, joka ei perustu yhtään mihinkään faktaan. Valheet eivät muutu todeksi vaikka niitä kuinka jankkaisi. Suurin osa ihmisistä saadaan kyllä uskomaan niihin valheisiin. Jopa siihen pisteeseen asti, että heidän itsetietoisuutensa perustuu valheille ja ovat peloissaan valheellisen maailmankuvansa romahtamisesta ja siitä miten heille itselleen käy silloin ja siksi he puolustavat tuota valheellisuutta hyökkäämällä eri tavalla ajattelevien ja asioista selville ottavia ihmisiä vastaan haukkumalla heitä foliopäiksi tai salaliittoteoriitikoiksi tai milloin miksikin. Totuudenpelko ohjaa heidän ajatteluaan ja tekemisiään. Oikeaa tietoa ei uskalleta tutkia vaan tyydytään mollaamaan niitä jotka uskaltavat. 

      Lainaa

    56. Liittoutumaton tiikeri 6.3.2024 3:34
      Tulos: -14 (24 ääntä)
      Ronde: Mistähän ylikuolleisuudesta puhut? Kun rokote saatiin, kuolleisuus koronaan laski. Aika helppo yhtälö. Jos taas esität, että kuolleisuus on yleisesti noussut rokotteen jälkeen, voisit laittaa lähteeksi muutakin kuin jonkun avohoitopotilaan blogin.
      Ylikuolleisuus on globaalisti tällä hetkellä noin 15%, asian voi tarkistaa esim THLn ja muiden maiden virallisista tilastoista. En ota kantaa mistä johtuu, mutta onhan se kieltämättä merkillistä, että asiasta ei uutisoida juuri ollenkaan eikä ilmeisesti tutkita.

      Lainaa

    57. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Ronde: Mutta jos sanotaan, että etsitään vaikka keltatakkista, farkkuihin ja valkoisiin tennareihin pukeutunutta miestä, niin vääriä vihjeitä tulee vähemmän.
      Mutta jos etsittävä ei ollutkaan pukeutunut keltaiseen, jokaikinen silminnäkijä kertoo "joo, se oli keltatakkinen". Ellei poliisi ole varma keltatakkisuudesta, sitä ei kannata kertoa.

      Lainaa

    58. Säteilevä hirmulisko 6.3.2024 12:27
      Tulos: +24 (24 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Evoluutioteoria on TEORIA, koska sitä ei ole pystytty todistamaan. Se ei ole edes paras arvaus vaan selkeä huijaus, johon edes itse Darvin ei uskonut. Ottakaa selvää asioista ennen, kuin alatte pätemään tai kertokaa missä on todiste, että jokin laji olisi joskus muuttunut toiseksi lajiksi. [...]
      Jos sulla olis minkäänlaisia resursseja käydä tätä keskustelua, niin ymmärtäisit, että mitään teoriaa ei ole mahdollista todistaa oikeaksi. Kokeellisesti voi todistaa jonkin vain vääräksi. Se on ihan luonnontieteiden perusperiaatteita. Tiede myöntää ihan auliisti sen, että kaikkea ei tiedetä, ja että ihan kaikkea ei ole myöskään mahdollista tietää. Tiede myös korjaa itseään sitä mukaa, kun vanhoja teorioita todistetaan vääräksi. Evoluutiolle näin ei ole käynyt, ja se kirjaimellisesti näkyy kaikkialla ympärillämme, ihan kaikessa.   Kohta täällä on varmaan joku hihhuli suu vaahdossa selittämässä, että Newtonin lait on salaliittoteoria...

      Lainaa

    59. Mönjässä kierinyt opas 6.3.2024 14:08
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Mutta ei ole salamurha vaan ihan julkinen sellainen.
      Oikein somessa retostellaan saksilla että kohta leikataan. Aika härskiä hommaa mutta, no, persut on.

      Lainaa

    60. Tulos: +28 (28 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Evoluutioteoria on TEORIA, koska sitä ei ole pystytty todistamaan. Se ei ole edes paras arvaus vaan selkeä huijaus, johon edes itse Darvin ei uskonut. Ottakaa selvää asioista ennen, kuin alatte pätemään tai kertokaa missä on todiste, että jokin laji olisi joskus muuttunut toiseksi lajiksi. [...]
      Ui juma, aito evoluutiodenialisti! Olen aina halunnut kysyä teiltä, kuka tästä huijauksesta hyötyy, ja miksi? Miksi Darwin olisi kirjoittanut kirjoja ja käyttänyt ison osan elämästään tutkimaan huijausta, johon ei itsekään olisi uskonut? Eteenkin kun se tuotti Darwinille paljon mainehaittaa. Kehotat "ottamaan selvää" asioista, mutta mitä enemmän sitä teen, sitä todennäköisemmältä evoluutio näyttää. Geenitutkimus, yhä tarkempi fossiilien iän selvittäminen, silmillä nähtävä evoluutio käytännössä, ym, ovat paljon parempia todisteita kuin yksittäisten puuttuvien linkkien etsiminen. Niitä itseasiassa ei juurikaan enää etsitä, sillä semmoisia "puolikkaita" lajeja ei ole olemassa. Evoluutio lajista toiseen toimii vähän kuin väriliukuma punaisesta keltaiseen. On helppo osoittaa, että tuossa on punainen, tuossa oranssi ja tuossa keltainen, mutta on vaikea osoittaa tiettyä kohtaa jossa yksi piste on selkeästi punainen, ja viereinen piste on selkeästi oranssi. Lisäksi, mikään laji ei ole ns. kehittyneempi kuin muut. Kaikilla on ollut oma aikansa kehittyä, ja kaikki ovat toimivin versio sen eliön elämäntapaan. Ei edes paras, vaan toimivin. Ihmisilläkin on paljon perinnöllisiä sairauksia ja kroonisia ongelmia, jotka eivät kitkeydy pois, sillä ne eivät tapa ennen kuin ihminen kerkeää lisääntymään. Teoriaksi kutsutaan tieteessä parhainta mahdollista selitystä tietelliselle ilmiölle. Kaikki tieto on teoriatietoa. Uskotko esimerkiksi painovoimaan kun sekin on "vain teoria?" Mutta kerro nyt ihmeessä mulle kuka tässä huijaa ja mistä syystä! Ja mikä on sinusta oikea selitys elämän monimuotoisuudelle? "Evoluutio ei ole totta" ei todista mitään muuta selitystä, pitää olla omat todisteet eikä vain evoluution kieltäminen.

      Lainaa

    61. Vahvistettu mandariini 6.3.2024 17:00
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Liittoutumaton tiikeri: Ylikuolleisuus on globaalisti tällä hetkellä noin 15%, asian voi tarkistaa esim THLn ja muiden maiden virallisista tilastoista. En ota kantaa mistä johtuu, mutta onhan se kieltämättä merkillistä, että asiasta ei uutisoida juuri ollenkaan eikä ilmeisesti tutkita.
      Joskus epäiltiin, että koronavirus itsessään voisi lisätä veritulppia. 
      Mutta yksi satavarma asia on, että oma arkiliikunta romahti koronan alussa, eikä se ole etätyön ja omaksuttujen uusien arkirutiineihin takia palautunut koronaa edeltävälle tasolle. 
      Ennen tuli aamulenkki automaattisesti matkalla bussipysäkille, töissä koko ajan kulkemista tulostimella, tauolle eri kerrokseen portaita, töiden jälkeen vähän kaupoille bussia odotellessa. Nyt kaikki nuo on kutistuneet yhteen toimistopäivään viikossa, ja kotitoimistopäivinä, vaikka asioikseen käy lenkillä, tuppaa tulemaan silti vähemmän askeleita. Karu huomio. 
      Muuttujia on paljon. 
      Alle linkkaamassani Tilastokeskuksen podcastissa asiasta tosi paljon keskustelua. Esim. Ruotsissa ylikuolleisuus pandemian (sairauden, koska rokotteita ei vielä edes ollut) aiheuttama korkein piikki kuolleisuudessa osui vuoteen 2020. Suomessa piikki tuli myöhemmin, koska tauti levisi myöhemmin. 
      Omaa maallikkopohdintaani on se, että minkä verran rajoitukset viivästyttivät normaalia kuolleisuutta, kun tavanomaisesti levinneet virukset eivät vieneetkään hauraita vanhuksia (eikä tietysti nuorempiakaan, ainahan nuoriakin kuolee esim. influenssaan ja vastaaviin)? 
      Itseasiassa luin nyt pidemmälle tuota Statin podcastin litterointia, ja siellähän sanotaankin seuraavaa: 
      ” Jos tarkastellaan vielä viime vuoden kuolleisuutta ikäryhmittäin ja verrataan sitä niin sanottuun pandemiaa edeltävään tasoon eli vuosien 2015 ja 2019 väliseen kuolleisuuteen, huomataan, että nuoremmissa ikäryhmissä kuolleisuus oli viime vuonna itse asiassa matalampaa kuin vertailutasolla. Kuolleisuus kasvoi systemaattisesti vasta 65-vuotiaissa, ja tätä vanhemmissa ikäryhmissä. Suurin kasvu nähdään kaikkein hauraimpien keskuudessa. Tällainen ikäryhmittäinen tarkastelu on aika paljastavaa. Nämä nyt havaitut muutokset lienevät aika tavallisia pandemian kaltaisissa oloissa.”

      Lainaa

    62. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Evoluutioteoria on TEORIA, koska sitä ei ole pystytty todistamaan. Se ei ole edes paras arvaus vaan selkeä huijaus, johon edes itse Darvin ei uskonut. Ottakaa selvää asioista ennen, kuin alatte pätemään tai kertokaa missä on todiste, että jokin laji olisi joskus muuttunut toiseksi lajiksi. [...]
      Tieteessä on se jännä juttu että se uskooko teoriaan ei vaikuta siihen onko se totta. Darwin (ei siis "Darvin") olisi voinut vaikka itse sanoa "Koko evoluutio on täyttä paskaa!" mutta ei se olisi sitä teoriaa yhtään vähemmän todeksi muuttanut. Sen sijaan uskonnossa näyttää kyllä olevan aika suuri merkitys sillä uskooko siihen vai ei.

      Lainaa

    63. Kokematon kettu 7.3.2024 12:51
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Jurpo greippi: Odotin viimeisessä piikkiharhaisen kommenttia. Yllätyin.
      Se oli tulollaan.

      Lainaa

    64. Attrahoiva hirvi 7.3.2024 13:17
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Evoluutioteoria on TEORIA, koska sitä ei ole pystytty todistamaan. Se ei ole edes paras arvaus vaan selkeä huijaus, johon edes itse Darvin ei uskonut. Ottakaa selvää asioista ennen, kuin alatte pätemään tai kertokaa missä on todiste, että jokin laji olisi joskus muuttunut toiseksi lajiksi. [...]
      Sinun kannattaisi tutustua, mitä tieteellinen teoria itse asiassa tarkoittaa.

      Lainaa

    65. Ilmatiivis hauki 9.3.2024 12:43
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Vahattu kantojuhta:
      "Hauskinta" on, että kuolleen ei tarvitse olla edes alle 80-vuotias. Hörhöt epäilevät 96-vuotiaana kuolleen Aira Samulinkin kuolinsyyksi k-rokotetta. Onhan se tietysti ennen kuulumatonta että lähes 100-vuotias voisi kuolla luonnollisesti.

      Lainaa

    66. Ilmatiivis hauki 9.3.2024 12:50
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Liittoutumaton tiikeri: Ylikuolleisuus on globaalisti tällä hetkellä noin 15%, asian voi tarkistaa esim THLn ja muiden maiden virallisista tilastoista. En ota kantaa mistä johtuu, mutta onhan se kieltämättä merkillistä, että asiasta ei uutisoida juuri ollenkaan eikä ilmeisesti tutkita.
      Se ylikuolleisuus alkoi nousemaan jo ennen piikkejä, koronan alussa ja se oli huomattavasti korkeampaa ennen piikkejä:
      https://ourworldindata.org/grapher/excess-mortality-p-scores-projected-baseline

      Lainaa

    67. Kopioitu Metsätonttu 10.3.2024 17:45
      Tulos: -11 (13 ääntä)
      Säteilevä hirmulisko: Jos sulla olis minkäänlaisia resursseja käydä tätä keskustelua, niin ymmärtäisit, että mitään teoriaa ei ole mahdollista todistaa oikeaksi. Kokeellisesti voi todistaa jonkin vain vääräksi. Se on ihan luonnontieteiden perusperiaatteita. Tiede myöntää ihan auliisti sen, että kaikkea ei tiedetä, ja että ihan kaikkea ei [...]
      Missä evoluutio muka näkyy kaikkialla? Ette osaa kertoa, koska ette tiedä, mutta vaahdota osaatte aiheesta silti.

      Lainaa

    68. Kopioitu Metsätonttu 10.3.2024 17:46
      Tulos: -10 (12 ääntä)
      Attrahoiva hirvi: Sinun kannattaisi tutustua, mitä tieteellinen teoria itse asiassa tarkoittaa.
      Teoria on teoria, ei tieteellinen totuus. Miksi vääntää selvää asiaa joksikin muuksi?

      Lainaa

    69. Kopioitu Metsätonttu 10.3.2024 17:52
      Tulos: -12 (12 ääntä)
      foo: Tieteessä on se jännä juttu että se uskooko teoriaan ei vaikuta siihen onko se totta. Darwin (ei siis "Darvin") olisi voinut vaikka itse sanoa "Koko evoluutio on täyttä paskaa!" mutta ei se olisi sitä teoriaa yhtään vähemmän todeksi muuttanut. Sen sijaan uskonnossa näyttää kyllä olevan aika suuri merkitys sillä uskooko siihen vai ei.
      Darwin itse totesi, että hänen teoriansa todennäköisesti osoittautuu vääräksi, koska todisteita siitä ei löydetä. Eikä ole tähän päivään mennessä löydetty. Ota selvää Darwinin taustajoukoista, jotka tuon teorian alunperin keksivät, niin näet miten heikoilla pohjilla koko juttu on. Darwin haluttiin tuon hankkeen keulakuvaksi, koska oli kiinnostunut luonnon kehityksestä. Darwinin aikaansaannosta on esim. mikroevoluution  joka perustuu mm. luonnnonvalintoihin,  selvittäminen. Tuo mikroevoluutio toimii ja on havaittavissa ympäristössämme, mutta makroevoluutiotasta, jossa lajit muuttuisivat toisiksi lajeiksi ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita missään. Kertokaa missä on, jos muka tiedätte.

      Lainaa

    70. Kopioitu Metsätonttu 10.3.2024 17:56
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      Säteilevä hirmulisko: Jos sulla olis minkäänlaisia resursseja käydä tätä keskustelua, niin ymmärtäisit, että mitään teoriaa ei ole mahdollista todistaa oikeaksi. Kokeellisesti voi todistaa jonkin vain vääräksi. Se on ihan luonnontieteiden perusperiaatteita. Tiede myöntää ihan auliisti sen, että kaikkea ei tiedetä, ja että ihan kaikkea ei [...]
      Usko sinä vain mitä koulukirjat sulle opettaa, jos se tekee olosi onnelliseksi. Autuaita ovat tietämättömät.

      Lainaa

    71. Kopioitu Metsätonttu 10.3.2024 18:05
      Tulos: -12 (16 ääntä)
      bleb: Ui juma, aito evoluutiodenialisti! Olen aina halunnut kysyä teiltä, kuka tästä huijauksesta hyötyy, ja miksi? Miksi Darwin olisi kirjoittanut kirjoja ja käyttänyt ison osan elämästään tutkimaan huijausta, johon ei itsekään olisi uskonut? Eteenkin kun se tuotti Darwinille paljon mainehaittaa. Kehotat "ottamaan [...]
      Satua koko kommenttisi. Mitään väriliukumäeläimiä ole olemassa sen enempää, kuin puolittaisiakaan lajeja. Se mitä näemme on MIKROevoluutiota! MAKROevoluutiota ei voi nähdä, eikä siitä ole koskaan löydetty todisteita. MAKROevoluutio on se kuuluisa teoria eri lajien muuttumisesta toisiksi lajeiksi. Sellaista ei yksinkertaisesti tapahdu, eikä ole tapahtunut. Piste. Miksi minä löydän helposti syyt Darwinin taustajoukkojen keksimälle salaliittoteoriaale, jos sinä et muka löydä? Mistään tiede- tai koulukirjoista kyseistä tietoa on turha etsiä. Pelkäätkö koko maailmankuvasi romahtamista, vai miksi pidät kiinni lapsellisista saduista?

      Lainaa

    72. Muikea jyrsijä 11.3.2024 2:53
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Nyt on kyllä metsätontulla foliohattu niin kireellä, että uhkaa selkeesti verenkierto hyytyä 🤣🤣 Pitäiskö sun laittaa ihan vaan laitteet syrjään ettei käy mitään?

      Lainaa

    73. Kumiton vihannes 11.3.2024 16:46
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Teoria on teoria, ei tieteellinen totuus. Miksi vääntää selvää asiaa joksikin muuksi?
      Hassua - juuri ”miksi vääntää selvää asiaa joksikin muuksi” mietin kommenttejasi lukiessani.

      Lainaa

    74. Kumiton vihannes 11.3.2024 16:58
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Satua koko kommenttisi. Mitään väriliukumäeläimiä ole olemassa sen enempää, kuin puolittaisiakaan lajeja. Se mitä näemme on MIKROevoluutiota! MAKROevoluutiota ei voi nähdä, eikä siitä ole koskaan löydetty todisteita. MAKROevoluutio on se kuuluisa teoria eri lajien muuttumisesta toisiksi lajeiksi. Sellaista ei [...]
      ”Mistään tiede- tai koulukirjoista kyseistä tietoa on turha etsiä” ei taida olla ihan niin hyvä argumentti kuin kuvittelet sen olevan 😁

      Lainaa

    75. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Darwin itse totesi, että hänen teoriansa todennäköisesti osoittautuu vääräksi, koska todisteita siitä ei löydetä. Eikä ole tähän päivään mennessä löydetty. Ota selvää Darwinin taustajoukoista, jotka tuon teorian alunperin keksivät, niin näet miten heikoilla pohjilla koko juttu on. Darwin haluttiin tuon hankkeen [...]
      Luuletko edelleen että evoluutio on jotenkin riippuvainen Darwinista? Evoluutio toimisi ihan samalla tavalla vaikka Darwin ei olisi koskaan syntynyt.

      Lainaa

    76. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Mikseivät nämä salaliittoteoreetikot sitten koskaan itse kerro mikä se oikea totuus heidän mielestään on?

      Lainaa

    77. Tulos: +1 (1 ääni)
      Kopioitu Metsätonttu: Darwin itse totesi, että hänen teoriansa todennäköisesti osoittautuu vääräksi, koska todisteita siitä ei löydetä. Eikä ole tähän päivään mennessä löydetty. Ota selvää Darwinin taustajoukoista, jotka tuon teorian alunperin keksivät, niin näet miten heikoilla pohjilla koko juttu on. Darwin haluttiin tuon hankkeen [...]
      Susi -> koira

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: keksitaikina, kuolema, maria junger, ryöstö, salaliittoteoria, sanna marin, silminnäkijät, taikina, tulipalo, uutiset, vesipuisto