Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Foliohattu kiristää, osa 31

Osaatko maadoittaa itsesi oikeaoppisesti?
Foliohattu kiristää, osa 31

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 90 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +234 (242 ääntä)
      Antti voisi toki itsekin viettää aikaa foliolla vuoratussa pahvilaatikossa. Tosin itse lapsena, kun tehtiin raketti isosta pahvilaatikosta, niin ei siihen tarvittu edes foliota.

      Lainaa

    2. Lyömätön albatrossi 18.4.2024 0:10
      Tulos: +332 (338 ääntä)
      Ei jeesus nää on ihan liian sakeata settiä. Sähköherkkiksille terveisiä että hommaavat Sievin ESD-kengät ja elektroniikkatehtaiden- ja laboratorioiden käyttämät ESD-takit (ja housut). Käyttää noita tietokoneasentajatkin. Ja nepparilla kiinni maadoitusremmi ESD-työskentelytasoon. Ainakaan staattisen sähkö ei sitten pääse yllättämään. Ja siihen tupakinsytkäriin en suosittele työntelemään johtoja, oli sähköauto tai ei. Voi tulla yliannostus pikemmin kuin maadoitus.

      Lainaa

    3. Tulos: +185 (189 ääntä)
      Ei toimi kaikilla, ei.

      Lainaa

    4. Puolimakea lammas 18.4.2024 0:19
      Tulos: +408 (424 ääntä)
      Ehkä pitäisi edes vähän kellojen soida kun itsekin kirjoittaa, ettei tiedä miksi joku hemmetin suolavesi auttaa. Eihän noissa jutuissa ole järjenhiventäkään. Ja nämä samat ihmiset kutsuu lampaiksi niitä jotka uskovat valtamediaan ja tieteeseen. Vaikka oikeasti itse seuraavat lampaina ties mitä hulluja ja huijareita.

      Lainaa

    5. Neuloutuva sohvaperuna 18.4.2024 0:24
      Tulos: +196 (208 ääntä)
      Siis miksi autossa pitäisi erikseen maadoittaa itsensä? Eikö auto oo jo aika sähköturvallinen paikka kun kumirenkaat ja ukkonen ja mitensenytmeni? Ja kyllä nyt pitäisi äkkiä saada joku direktiivi mikä määrää kaikkiin tämmöisiin vitsijuttuihin ja aprillipiloihin laitettavaksi isot varoitustekstit, ettei kaiken maailman Katrit ottaisi niitä tosissaan.

      Lainaa

    6. Pakkattu sotilas 18.4.2024 1:17
      Tulos: +80 (90 ääntä)
      tonique: Antti voisi toki itsekin viettää aikaa foliolla vuoratussa pahvilaatikossa. Tosin itse lapsena, kun tehtiin raketti isosta pahvilaatikosta, niin ei siihen tarvittu edes foliota.
      Ai että, iso telkkarilaatikko (ajalta putkitelkkarit) naapurin pojalla ja se teki siitä auton! Eikä "foliolaatikolla" sitä koko matkaa tehty. Eikä sekään folio ole sitä samaa mitä mihin pizzanjämät kääritään. Tyhjiössä muutenkin materiaalit käyttäytyy eri tavalla kuin ilmakehässä. Joillekin olisi ollut hyvä olla hereillä fysiikantunnilla. Tai käydä jossain tiedemuseossa. Eihän nuo toki usko vaikka ne vietäisiin sinne kuuhun asti että tässä ei ole voittoa 🤦🏻‍♂️.

      Lainaa

    7. Nätti muurahainen 18.4.2024 1:49
      Tulos: +167 (177 ääntä)
      On nuo "sähköyliherkät" kyllä täysin sekasin. Ja sitten ne vielä välittää tätä ei mihinkään oikeaan tietoon nojaava "faktaa" netissä kaikille herkkäuskoisille, jotka eivät viitsi itse tutkia asiaa... Nykyisen väärän tiedon määrä netissä on huolestuttavaa.

      Lainaa

    8. Raisu neuvonantaja 18.4.2024 1:57
      Tulos: +136 (152 ääntä)
      En kyllä lähtisi maadoittamaan itseäni metallilangalla suoraan tupakansytyttimeen. Siinä pääsee vain hengestään.

      Lainaa

    9. Raisu neuvonantaja 18.4.2024 1:59
      Tulos: +111 (119 ääntä)
      Lumelääke -ilmiö on vahvana näissä.

      Lainaa

    10. Uimataidoton vesinokkaeläin 18.4.2024 2:01
      Tulos: +242 (250 ääntä)
      5G-hevonen.... Nyt olen nähnyt kaiken. Jotkut ihmiset uskoo ilmeisesti ihan mitä vain. Etenkin, jos mukaan liittää photoshopatun kuvan.

      Lainaa

    11. Meikitön konna 18.4.2024 2:17
      Tulos: +66 (70 ääntä)
      Mitäs siellä mainostettiin? 5g heppaa eli pollea?

      Lainaa

    12. Jeesus Putlerilainen 18.4.2024 2:26
      Tulos: +76 (84 ääntä)
      Jos kietoo itsensä kuparilankaan ja maadoittaa auton tupakansytyttimeen, niin sitä saattaa vaikka saada rasvaa tirisevän ja rapean nahkan. Mutta siis sopiihan se kesään eikä ole edes pakko enää mennä rannalla. Tai voihan se vaikka sataa koko kesän.

      Lainaa

    13. Rehevä tohtori 18.4.2024 2:41
      Tulos: +113 (119 ääntä)
      Kuulopuheiden mukaan luulosairauteen auttaa parhaiten placebotabletit.

      Lainaa

    14. Tulos: +98 (102 ääntä)
      Markkinarako. Tupakansytkäriin kytkettävä yliherkkyyssuoja. GT-mallissa mukana kojelautaan kiinnitettävä teline merisuolapullolle.

      Lainaa

    15. Kopioitu Metsätonttu 18.4.2024 3:50
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      tonique: Antti voisi toki itsekin viettää aikaa foliolla vuoratussa pahvilaatikossa. Tosin itse lapsena, kun tehtiin raketti isosta pahvilaatikosta, niin ei siihen tarvittu edes foliota.
      Pääsettekö sillä edes Kuuhun asti?

      Lainaa

    16. Kopioitu Metsätonttu 18.4.2024 3:57
      Tulos: -203 (219 ääntä)
      Pakkattu sotilas: Ai että, iso telkkarilaatikko (ajalta putkitelkkarit) naapurin pojalla ja se teki siitä auton! Eikä "foliolaatikolla" sitä koko matkaa tehty. Eikä sekään folio ole sitä samaa mitä mihin pizzanjämät kääritään. Tyhjiössä muutenkin materiaalit käyttäytyy eri tavalla kuin ilmakehässä. Joillekin olisi ollut hyvä olla [...]
      Ja sinä tiedät kaiken avaruudesta ja sen olosuhteista sekä avaruuslentotekniikasta ihan vaan siksi, että olet ollut hereillä fysiikantunnilla? Minkä suuruuden NASA sinussa onkaan menettänyt? Menes nyt neuvomaan miten ne pääsis sinne Kuuhun takasin, kun tuntuu pahasti takkuilevan Kuulentohommat heillä nykyään. Vai onko kivempaa tyytyä pilkkaamaan kanssasi asioista eri mieltä olevia?

      Lainaa

    17. Kopioitu Metsätonttu 18.4.2024 4:04
      Tulos: -206 (218 ääntä)
      Nätti muurahainen: On nuo "sähköyliherkät" kyllä täysin sekasin. Ja sitten ne vielä välittää tätä ei mihinkään oikeaan tietoon nojaava "faktaa" netissä kaikille herkkäuskoisille, jotka eivät viitsi itse tutkia asiaa... Nykyisen väärän tiedon määrä netissä on huolestuttavaa.
      Nii'i.  Pitäisi olla joku systeemi, että  olisi vain yksi totuus asioista  eikä eri mieltä saisi olla tai vapaata tahtoa. Vähän niinkuin Venäjällä tai Pohjois-Koressa. Kaikenmaailman herkkäuskoiset voitaisiin laittaa vaikka jonnekin uudelleenoppimisleireille. 
      Kuulostaa kivalta tulevaisuudennäkymältä...
      Pitäisikö olla huolissaan?

      Lainaa

    18. Kopioitu Metsätonttu 18.4.2024 4:13
      Tulos: -218 (226 ääntä)
      Neuloutuva sohvaperuna: Siis miksi autossa pitäisi erikseen maadoittaa itsensä? Eikö auto oo jo aika sähköturvallinen paikka kun kumirenkaat ja ukkonen ja mitensenytmeni? Ja kyllä nyt pitäisi äkkiä saada joku direktiivi mikä määrää kaikkiin tämmöisiin vitsijuttuihin ja aprillipiloihin laitettavaksi isot [...]
      Et tiedä siis asiasta yhtään sen enempää, kuin Katri mutta silti mollaat muita tietämättömiä ja olet muka huolissasi heistä?
      Miksi sinun tietämättömyytesi on jotenkin parempaa ja oikeampaa, kuin kanssasi eri mieltä olevien? Jostain Venäjältäkö kirjoitat tänne vai onko serkkusi kaima joku autoalan sähköputkimies?

      Lainaa

    19. Kopioitu Metsätonttu 18.4.2024 4:18
      Tulos: -249 (255 ääntä)
      Uimataidoton vesinokkaeläin: 5G-hevonen.... Nyt olen nähnyt kaiken. Jotkut ihmiset uskoo ilmeisesti ihan mitä vain. Etenkin, jos mukaan liittää photoshopatun kuvan.
      Mistä päättelit, että jotkut uskovat tähän näkymättömään hevoseen? Oletko itse olevinaan jotenkin keskivertoa älykkäämpi ja pidät muita tyhmempinä tai jotain? Tästä sivustosta tullut näemmä joku itseään muita parempina pitävien kaappitietäjien ja koulukiusaajien kokoontumispaikka. Piti olla hauskaa ja leppoisaa ajanvietettä.

      Lainaa

    20. Siivoton varis 18.4.2024 4:20
      Tulos: +46 (58 ääntä)
      Jeesus Putlerilainen: Jos kietoo itsensä kuparilankaan ja maadoittaa auton tupakansytyttimeen, niin sitä saattaa vaikka saada rasvaa tirisevän ja rapean nahkan. Mutta siis sopiihan se kesään eikä ole edes pakko enää mennä rannalla. Tai voihan se vaikka sataa koko kesän.
      Taitaa vastus nousta niin suureksi metrejä pitkässä kuparilangassa, että ei riitä virta edes lämmittämään sitä. Jos yrittää saada virran tupakansytyttimestä.

      Lainaa

    21. Tulos: -3 (15 ääntä)
      Tylsimys: Markkinarako. Tupakansytkäriin kytkettävä yliherkkyyssuoja. GT-mallissa mukana kojelautaan kiinnitettävä teline merisuolapullolle.
      12V ei ihan helposti onnistu

      Lainaa

    22. Tulos: +24 (38 ääntä)
      Onkohan tuo sähköyliherkkyys ihan oikea sairaus vai mielensairaus miltä se ainakin vaikuttaa. Vai maadoittaa ja tupakansytyttimeen, ja seuraava sarvinin palkinnon saaja on.

      Lainaa

    23. Syötävä pesusieni 18.4.2024 6:39
      Tulos: +108 (118 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Mistä päättelit, että jotkut uskovat tähän näkymättömään hevoseen? Oletko itse olevinaan jotenkin keskivertoa älykkäämpi ja pidät muita tyhmempinä tai jotain? Tästä sivustosta tullut näemmä joku itseään muita parempina pitävien kaappitietäjien ja koulukiusaajien kokoontumispaikka. Piti olla hauskaa ja leppoisaa ajanvietettä.
      Lue se moka. 
      Ps. Idiooteille nauraminen on hauskaa ja leppoisaa ajanvietettä

      Lainaa

    24. Meikämaijamatti 18.4.2024 6:57
      Tulos: +126 (130 ääntä)
      Sähköherkissä hämmentää se et älypuhelin kourassa istutaan silti facea päivittämässä. Muutenkin eikö ois helpompi muuttaa johku mökkiin maalle eristyksiin kun viritellä kuparilankoja itseensä päivittäin. Mitä se kuparilanka tupakansytytin.essä edes mahtaa auttaa

      Lainaa

    25. Miksi aina preeriasusi 18.4.2024 7:53
      Tulos: +14 (34 ääntä)
      Näihin pätee vanha sanonta "people like you are the reason for people like me need medication".

      Lainaa

    26. Täpötäysi ankerias 18.4.2024 7:57
      Tulos: +96 (106 ääntä)
      Sanmperi: Onkohan tuo sähköyliherkkyys ihan oikea sairaus vai mielensairaus miltä se ainakin vaikuttaa. Vai maadoittaa ja tupakansytyttimeen, ja seuraava sarvinin palkinnon saaja on.
      Käypähoito-sivustolta lisätietoa ns. Ympäristöherkkyyksistä, joihin tämä kuuluu. Mielen ongelmasta on kyse.

      Lainaa

    27. Sysimusta murmeli 18.4.2024 8:01
      Tulos: +64 (88 ääntä)
      Sanmperi: Onkohan tuo sähköyliherkkyys ihan oikea sairaus vai mielensairaus miltä se ainakin vaikuttaa. Vai maadoittaa ja tupakansytyttimeen, ja seuraava sarvinin palkinnon saaja on.
      Mielisairaatko ei mielestäsi ole oikeasti sairaita?

      Lainaa

    28. Tervetullut omena 18.4.2024 8:34
      Tulos: +58 (64 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Mistä päättelit, että jotkut uskovat tähän näkymättömään hevoseen? Oletko itse olevinaan jotenkin keskivertoa älykkäämpi ja pidät muita tyhmempinä tai jotain? Tästä sivustosta tullut näemmä joku itseään muita parempina pitävien kaappitietäjien ja koulukiusaajien kokoontumispaikka. Piti olla hauskaa ja leppoisaa ajanvietettä.
      No eipä tarvitse olla lähelläkään edes keskivertoälykkyyttä jos pesee nuo potentiaaliset Darwin Award-ehdokkaat.

      Lainaa

    29. Itseasiassa 18.4.2024 9:17
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Raisu neuvonantaja: En kyllä lähtisi maadoittamaan itseäni metallilangalla suoraan tupakansytyttimeen. Siinä pääsee vain hengestään.
      Mieti sitä Iltalehden lööppiä tästä...

      Lainaa

    30. Haudottu riesa 18.4.2024 9:18
      Tulos: +69 (73 ääntä)
      5G-hevonen on Alan Wagnerin hassutteluja. Nimimerkillä truewagner löytyy paljon vastaavia luomuksia.

      Lainaa

    31. Itseasiassa 18.4.2024 9:22
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Millä noita 5G-energiahevosia vastaan rokotetaan? Koronarokote tuskin kelpaa, joten meneekö joko suola- tai hopeavedellä?

      Lainaa

    32. Tulos: +97 (113 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Mistä päättelit, että jotkut uskovat tähän näkymättömään hevoseen? Oletko itse olevinaan jotenkin keskivertoa älykkäämpi ja pidät muita tyhmempinä tai jotain? Tästä sivustosta tullut näemmä joku itseään muita parempina pitävien kaappitietäjien ja koulukiusaajien kokoontumispaikka. Piti olla hauskaa ja leppoisaa ajanvietettä.
        Lopeta trollaaminen. Tämä on ollut aika kiva ja järkevä sosmed, nimettömäksi varsinkin, mutta Ylilauta on näköjään alkanut vuotaa pahasti. Täällä on tunnetut trollit jo (tule takaisin Traumcity), ei tätä höskäroskaa tarvita. 
        Tiedän, että 4chan et al huvikseen keksivät kaiken maailman hevonheinää (muistatteko sen jutun poikaystävästä, joka yritti ajaa kahta autoa samaan aikaan?) ja olettaa, että netti uskoo. Täällä on ollut varsin sivistynyttä keskustelua -emme me usko. Menkää vaikka Vauva.fi'in, ehkä joku uskookin.

      Lainaa

    33. Arkkienkeli 18.4.2024 9:35
      Tulos: +62 (80 ääntä)
      Perustin joskus naamakirjan alkuaikoina Sähköallergikkojen ryhmän. Siis ihan vitsinä. Parhaimmillaan jäseniä oli yli 7th. Sitten paljastin koko ryhmän olevan vitsi ja löin sen kiinni. Mukavia muistoja ja paljon sekavia juttuja.

      Lainaa

    34. Vastarannan kiiski 18.4.2024 9:36
      Tulos: +73 (79 ääntä)
      Antille sen verran salaliittoteorioiden pohdiskelun lomaan, että pidättäytyä ei ole oikea sana tarkoittamassasi yhteydessä. Oikea sana on ”pitäytyä”. Eli pitäydyn mielipiteessäni… Pidättäytyä tarkoittaa sitä, että jättää sanomatta mielipiteensä.

      Lainaa

    35. Jännittävä hauki 18.4.2024 9:42
      Tulos: +99 (105 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Nii'i.  Pitäisi olla joku systeemi, että  olisi vain yksi totuus asioista  eikä eri mieltä saisi olla tai vapaata tahtoa. Vähän niinkuin Venäjällä tai Pohjois-Koressa. Kaikenmaailman herkkäuskoiset voitaisiin laittaa vaikka jonnekin uudelleenoppimisleireille.  Kuulostaa kivalta tulevaisuudennäkymältä...Pitäisikö olla huolissaan?
      Raaka tosiasia nyt on, että tieteellä pystytään asioita todistamaan tapahtuvaksi. Se, että teidän porukka ei siihen usko, johtuu todennäköisesti jostain traumasta esim. lapsuudessa. 
      Ja se, miksi muut nyt nauravat teidän mututeorioille; ne kuulostavat samoilta, mitä lapset selittävät. Ihmiset ovat uskoneet taikauskoon ammoisina aikoina, kun ei ymmärretty, miten esimerkiksi ukkonen tapahtuu tai miten tuli syttyy. Nyt kun näihin on tieteelliset selitykset (voit aivan rauhassa väittää vastaan), niin kyllä se peruskoulun käyneelle, aikuiselle ihmiselle on hieman huvittavaa, jos toinen aikuinen tulee lapsentasoista uskomusta selittämään totena.
      Saatte uskoa aivan rauhassa mihin haluatte. Mutta jos haluatte muidenkin uskovan, kannattaa pystyä asiat perustelemaan - tai sitten hyväksyä, että ihmiset ei usko ”musta tuntuu” - viitteitä.

      Lainaa

    36. Laikukas lintu 18.4.2024 9:43
      Tulos: +80 (84 ääntä)
      Tylsimys: Markkinarako. Tupakansytkäriin kytkettävä yliherkkyyssuoja. GT-mallissa mukana kojelautaan kiinnitettävä teline merisuolapullolle.
      Tätähän monet tekeekin, mm. eräs Maria Nordin ja verotietojen mukaan kauppa käy kirjoille ja kursseille.

      Lainaa

    37. Tuoksuva mehiläinen 18.4.2024 10:39
      Tulos: +56 (60 ääntä)
      Nätti muurahainen: On nuo "sähköyliherkät" kyllä täysin sekasin. Ja sitten ne vielä välittää tätä ei mihinkään oikeaan tietoon nojaava "faktaa" netissä kaikille herkkäuskoisille, jotka eivät viitsi itse tutkia asiaa... Nykyisen väärän tiedon määrä netissä on huolestuttavaa.
      Näillähän meno vaan pahenee, kun alkavat tutkia asiaa... "Tietoa on kyllä saatavilla, lampaat!!!"

      Lainaa

    38. Hiirakko ankka 18.4.2024 10:54
      Tulos: +50 (56 ääntä)
      Maadottaako nää tyypit kotona itsensä patteriin? Mitenköhän kävis jos näkisivät spektrin mitä kaikkia sähkötaajuuksia ilmassa värähtelee? Radiot, kännykät, mikrot ja puhumattakaan valosta ja lämpösäteilystä.

      Lainaa

    39. Tulos: +44 (56 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Mistä päättelit, että jotkut uskovat tähän näkymättömään hevoseen? Oletko itse olevinaan jotenkin keskivertoa älykkäämpi ja pidät muita tyhmempinä tai jotain? Tästä sivustosta tullut näemmä joku itseään muita parempina pitävien kaappitietäjien ja koulukiusaajien kokoontumispaikka. Piti olla hauskaa ja leppoisaa ajanvietettä.
      Nyt mennee sen verran psykoottisen kuuloiseksi tuo meininki, että kannattais varmaan pitää taukoa netistä, vetää henkeä ja rauhottua.

      Lainaa

    40. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Miksi Neuvostoliitto ei nostanut koskaan äläkkää, jos kuulennot olisivat olleet kusetusta?

      Lainaa

    41. Jäätynyt sakaali 18.4.2024 12:05
      Tulos: +50 (54 ääntä)
      Nätti muurahainen: On nuo "sähköyliherkät" kyllä täysin sekasin. Ja sitten ne vielä välittää tätä ei mihinkään oikeaan tietoon nojaava "faktaa" netissä kaikille herkkäuskoisille, jotka eivät viitsi itse tutkia asiaa... Nykyisen väärän tiedon määrä netissä on huolestuttavaa.
      He eivät ymmärrä sitä että auringosta tuleva valokin on sähkömagneettista säteilyä. Joka on huomattavasti vaarallisempaa ja "tehokkaampaa" kuin kuluttajan laitteista lähtevä säteily. Toki heillehän ei järkipuhe ylipäähään tehoa, heitä pitää vain ymmärtää.

      Lainaa

    42. It's a deal 18.4.2024 12:38
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      Puolisoni kertoi juuri, että heillä oli tukityöllistettynä ihminen, jolle oireita aiheuttivat työtoverien puhelimet, joten ne piti sulkea päivän ajaksi. Kymmenien asiakkaiden puhelimet eivät aiheuttaneet ongelmia. Jos haluaa perehtyä vähän enemmän ja lukea yllättäviäkin tutkimustuloksia: https://www.duodecimlehti.fi/duo91494

      Lainaa

    43. Donald Trumpin konkurssipesä 18.4.2024 12:58
      Tulos: +16 (28 ääntä)
      Syötävä pesusieni: Lue se moka.  Ps. Idiooteille nauraminen on hauskaa ja leppoisaa ajanvietettä
      Niin paitsi idiooteille itselleen. Joita tämä eräs metsätonttu kommenteissa edustaa.

      Lainaa

    44. Mädäntynyt alpakka 18.4.2024 14:15
      Tulos: +59 (61 ääntä)
      Sanmperi: Onkohan tuo sähköyliherkkyys ihan oikea sairaus vai mielensairaus miltä se ainakin vaikuttaa. Vai maadoittaa ja tupakansytyttimeen, ja seuraava sarvinin palkinnon saaja on.
      Tuttavapiirissäni oli jossain vaiheessa neljä sähköyliherkkää. Kolme heistä parantui sitä mukaa, kun heille syntyi vauva ja mielenkiinto suuntautui äitiyteen. Yksi on jatkanut harrastustaan. Näin hänet muutama vuosi sitten messuilla Helsingissä. Silloin kertoi muuttaneensa sähköttömään mökkiin, jonka ympärille oli kehitetty jonkinlainen Faradayn häkki. Ihmettelin, miten hän pystyy olemaan messuilla, mutta kolme päivää menee kyllä ihan hyvin, kun pääsee sitten takaisin sinne kotiinsa.

      Lainaa

    45. Sorsaton kulkija 18.4.2024 14:48
      Tulos: +73 (75 ääntä)
      Puolimakea lammas: Ehkä pitäisi edes vähän kellojen soida kun itsekin kirjoittaa, ettei tiedä miksi joku hemmetin suolavesi auttaa. Eihän noissa jutuissa ole järjenhiventäkään. Ja nämä samat ihmiset kutsuu lampaiksi niitä jotka uskovat valtamediaan ja tieteeseen. Vaikka oikeasti itse seuraavat lampaina ties mitä hulluja ja huijareita.
      Tuota olen pohtinut monta kertaa. Maan pyöreyttä, 5g:tä, koronarokotteita (ja kaikkea muuta mitä eivät ymmärrä) "kritisoivat" todellakin haukkuvat kärkkäästi toisella tavalla ajattelevia laumasieluiksi ja lampaiksi. 
      Ja silti juuri heidän kommenttinsa ovat kuin kopiokoneesta eikä niissä näy jälkeäkään siitä että henkilö omaisi jonkinlaista kykyä ajatella omilla aivoillaan. Merkillistä sinänsä. 

      Lainaa

    46. Mukava Norppa 18.4.2024 14:55
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Raisu neuvonantaja: Lumelääke -ilmiö on vahvana näissä.
      Äläs nyt. Lumevaikutuksella on kuitenkin ihan tieteellinen perusta, että se joissain asioissa oikeasti toimii. Toisin kuin näillä tämän mokan yhdelläkään jutulla.

      Lainaa

    47. Siivoton varis 18.4.2024 15:01
      Tulos: +13 (29 ääntä)
      Syötävä pesusieni: Lue se moka.  Ps. Idiooteille nauraminen on hauskaa ja leppoisaa ajanvietettä
      itse yritän välttää nauramista, vaikka toisella olisikin hurjia luuloja ja mielipiteitä.
      Aina on hedelmäkkäämpää, yrittää selittää ja opettaa tietämätöntä faktoin ja totuuksin.
      Vasta tämän jälkeen, jos ihminen jatkaa vaihtoehtotieteen uskomista, niin nauramisen rajani alenee.
      Kuitenkin todella monen vaihtoehtotieteilijän usko,tulee puhtaasta tietämättömyydestä. Pelastettavissa olevat tapaukset kannattaa yrittää pelastaa, sen sijaan, että heidät nauraisi suohon.

      Lainaa

    48. Siivoton varis 18.4.2024 15:06
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Rasvaseppo: Miksi Neuvostoliitto ei nostanut koskaan äläkkää, jos kuulennot olisivat olleet kusetusta?
      Tämä. Mm. USA vihollisista Kiina on käynyt luotaamassa nämä Apollon laskeutumispaikat ja todennut siellä todentotta olleen ihmisjälkiä.
      Jos Kiina olisi saanut tietää, että lennot on huijausta, niin tottakai se olisi vuotanut tämän tiedon julki.

      Lainaa

    49. Ripeä seuraeläin 18.4.2024 15:30
      Tulos: +33 (39 ääntä)
      Voin luvata että loppuu se "sähköyliherkkyys" jokaiselta siitä kärsivältä kun työntää kuparijohdon auton tupakansytyttimeen. Kotioloissa toimii ihan vaikka niin että työntää voiveitsen leivänpaahtimeen jonka töpseli on seinässä. Maadoituksena siitä ei voi puhua mutta kaikki yliherkkyydet loppuu kuin seinään. Typeryyttä pelottavampaa on se kun ihminen ei itse tiedosta typeryyttään.

      Lainaa

    50. It's a deal 18.4.2024 15:31
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Mädäntynyt alpakka: Tuttavapiirissäni oli jossain vaiheessa neljä sähköyliherkkää. Kolme heistä parantui sitä mukaa, kun heille syntyi vauva ja mielenkiinto suuntautui äitiyteen. 
      Yksinkertainen parannuskeino, mutta hankala muotoilla lääkärin lähetteeseen. Se neljäs tyytyy aika ajoin "lataamaan akkujaan" rennoilla messureissuilla.

      Lainaa

    51. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Pakkattu sotilas: Ai että, iso telkkarilaatikko (ajalta putkitelkkarit) naapurin pojalla ja se teki siitä auton! Eikä "foliolaatikolla" sitä koko matkaa tehty. Eikä sekään folio ole sitä samaa mitä mihin pizzanjämät kääritään. Tyhjiössä muutenkin materiaalit käyttäytyy eri tavalla kuin ilmakehässä. Joillekin olisi ollut hyvä olla [...]
      Ihmiset eivät millään ymmärrä miten paine ja paineastiat oikein toimii. Usein kuulee vertauksia miten esim sukellusveneiden pitää olla vahvasti panssaroituja, mutta eivät käsitä miten muka kuumoduuliin riittää ohut alumiinilevy.  Koko homman juju on paine-erossa. Sukellusveneet joutuvat kestämään kasassa kymmenien ellei satojen barien paine-eroa. Veden alla paine on karkeasti 10bar per 100m syvyyttä. Avaruudessa sen sijaan paine-ero on vain yhden barin merenpinnan tasoon verrattuna. Limpparitölkitkin kestävät jopa kuuden barin painetta ja sen paksuus on vain millin kymmenyksen. Ei avaruudessa tarvita tuon kummempia suojia paine-eroa vastaan.

      Lainaa

    52. Arvoton pulu 18.4.2024 15:48
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Et tiedä siis asiasta yhtään sen enempää, kuin Katri mutta silti mollaat muita tietämättömiä ja olet muka huolissasi heistä? Miksi sinun tietämättömyytesi on jotenkin parempaa ja oikeampaa, kuin kanssasi eri mieltä olevien? Jostain Venäjältäkö kirjoitat tänne vai onko serkkusi kaima joku autoalan sähköputkimies?
      Ei, ei. Olet aivan oikeassa. Kannattaa jo tänään kokeilla työntää jokin metallinen esine sähkölaitteeseen. Lampaat ne vaan väittää että siitä ei ole mitään apua! Mutta sitä en ymmärrä miten se 5G aiheuttaa näitä ongelmia ihmisille, koska se on vain yksi taajuus sadoista jo olemassaolevista. Missä tahansa oletkin, jos siellä toimii radio tai puhelimen internet-yhteys olet vaikutusalueella. 5G on vielä kaikenlisäksi HEIKOMPI taajuus kuin esimerkiksi 4G. Se ei läpäise edes ihmiskehoa, toisin kuin kaikki aiemmat taajuudet. Jos nämä hihhulit valittaisivat että 4G verkko aiheuttaa näitä ongelmia niin siinä nyt olisi edes pieni logiikan siemen, siinä mielessä että se taajuus todellakin "läpäisee ihmisen" yhtä helposti kuin teräksen tai betonin. 5G verkko taas ei toimi kunnolla edes uusissa kerrostaloissa.

      Lainaa

    53. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Pääsettekö sillä edes Kuuhun asti?
      En muista! Joka tapauksessa se varmastikin kulki ajatuksen nopeudella.

      Lainaa

    54. Noheva koira 18.4.2024 17:17
      Tulos: -25 (29 ääntä)
      Sysimusta murmeli: Mielisairaatko ei mielestäsi ole oikeasti sairaita?
      Harvemmin nykyään.

      Lainaa

    55. Verkkaisa myyrä 18.4.2024 17:45
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Arvoton pulu: Ei, ei. Olet aivan oikeassa. Kannattaa jo tänään kokeilla työntää jokin metallinen esine sähkölaitteeseen. Lampaat ne vaan väittää että siitä ei ole mitään apua! Mutta sitä en ymmärrä miten se 5G aiheuttaa näitä ongelmia ihmisille, koska se on vain yksi taajuus sadoista jo olemassaolevista. Missä tahansa oletkin, [...]
      Tämäpä se. 5G voi vaatia ulkoantennin jotta toimii hyvin. Tavallinen seinä saattaa blokata, saati jos niitä on useampi läpäistäväksi.
      Toj Karin: Ihmiset eivät millään ymmärrä miten paine ja paineastiat oikein toimii. Usein kuulee vertauksia miten esim sukellusveneiden pitää olla vahvasti panssaroituja, mutta eivät käsitä miten muka kuumoduuliin riittää ohut alumiinilevy.  Koko homman juju on paine-erossa. Sukellusveneet joutuvat kestämään kasassa kymmenien [...]
      Juu. Sillä "foliopahvilaatikollahan" käytiin tyhjiössä ollessa kuun pinnalla ja palattiin komentomoduuliin, mikä sitten oli maahan palaamisen kestävä. Ilmakehähän se pahin on kun aiheuttaa kitkaa ja tulee lämpöä. Siksihän niissä avaruussukkuloissakin oli jykevästi keraamista tiiltä. Ja lähtiessä foliokoppi oli pakattu aluksen sisään huoltomoduuliin mistä se otettiin kuun kiertoradalla käyttöön.
      Tuossa kun jotku miettii miksi sinne ei mennä uudelleen samalla tekniikalla. No yksinkertaisesti siksi että sen ajan komponentteja ei ole enää saatavilla. Pitää suunnitella kokonaan uudet systeemit ja tehdä niistä jopa monta kertaa käytettäviä ja muutenkin parempia. Tuotahan se Muskikin tekee, yrityksen ja erehdyksen kautta. Joku päivä sillä on meno-paluu -raketti jota voi käyttää aina uudelleen eikä joka laukausun jälkeen aina mätkähdä miljardin verran valtamereen jätettä.

      Lainaa

    56. Paidaton monni 18.4.2024 20:23
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Ja sinä tiedät kaiken avaruudesta ja sen olosuhteista sekä avaruuslentotekniikasta ihan vaan siksi, että olet ollut hereillä fysiikantunnilla? Minkä suuruuden NASA sinussa onkaan menettänyt? Menes nyt neuvomaan miten ne pääsis sinne Kuuhun takasin, kun tuntuu pahasti takkuilevan Kuulentohommat heillä nykyään. Vai onko kivempaa tyytyä pilkkaamaan kanssasi asioista eri mieltä olevia?
      Ei eri mieltä olevia, vaan väärässä olevia. Nykyään monet ihmiset on helppo saada uskomaan ihan mitä vain puuta-heinää niin kuin nämätkin mokat todistavat 😊

      Lainaa

    57. Korrekti öykkäri 18.4.2024 21:06
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Ripeä seuraeläin: Voin luvata että loppuu se "sähköyliherkkyys" jokaiselta siitä kärsivältä kun työntää kuparijohdon auton tupakansytyttimeen. Kotioloissa toimii ihan vaikka niin että työntää voiveitsen leivänpaahtimeen jonka töpseli on seinässä. Maadoituksena siitä ei voi puhua mutta kaikki yliherkkyydet [...]
      Kuparijohdon työntäminen tupakansytyttimeen (din pistoke) aiheuttaa vain sulkkeen palamisen, mikäli onnistuu osumaan virta ja maadoitus pintoihin samanaikisesti. Helpompaa jos kuorii johdon. 
      Sinne voi työntää myös sormensa, eikä tapahdu mitään. Monesti ajaessa tulee putsattua pistoketta sinne valuneesta liasta sormella. Elokuvissa nähtävä käynnistyskaapelikidutus ei toimi 12v jännitteellä. Joskus sain pienen sähköiskun kun vaihdoin akkua autoon märissä vaatteissa, ja otin saman aikaisesti kiinni molemmista akun navoista. Tämäkin aiheutti hädintuskin havaittavaa kihelmöintiä käsissä.
      Verkkovirtalaitteiden kanssa kannattaa ollakkin jo varovainen. 230v voi olla jopa tappavaa.

      Lainaa

    58. Lukutaidoton seepra 18.4.2024 22:56
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Ehkä ois kannattanut ottaa rokotukset - vaikuttaa siltä, että rokottaminen suojaa myös 5g hevosilta yms. tieteen vastaisilta ilmiöiltä.

      Lainaa

    59. Upouusi poro 18.4.2024 23:18
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Itseasiassa: Millä noita 5G-energiahevosia vastaan rokotetaan? Koronarokote tuskin kelpaa, joten meneekö joko suola- tai hopeavedellä?
      Syanidilla - ei taatusti vaivaa enää 5G hepat -- ikinä.

      Lainaa

    60. Hämmentynyt suolavesipurkki 19.4.2024 1:13
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Meikämaijamatti: Sähköherkissä hämmentää se et älypuhelin kourassa istutaan silti facea päivittämässä. Muutenkin eikö ois helpompi muuttaa johku mökkiin maalle eristyksiin kun viritellä kuparilankoja itseensä päivittäin. Mitä se kuparilanka tupakansytytin.essä edes mahtaa auttaa
      "Se on erilaista sähköä" 😁. Juu ei kannata logiikkaa etsiä älykello ranteessa ja iPhone kädessä sähköherkkyydestä valittaville. Maalle sähköttömään mökkiin kauas voimalinjoista on ainoa ratkaisu. Kaasuvalot tai kynttilät valaisuun, ruoka tehdään perinteisellä puilla lämmitettävällä hellalla ja uunissa, millä myös lämmitetään se torppa.

      Lainaa

    61. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Uimataidoton vesinokkaeläin: 5G-hevonen.... Nyt olen nähnyt kaiken. Jotkut ihmiset uskoo ilmeisesti ihan mitä vain. Etenkin, jos mukaan liittää photoshopatun kuvan.
      Googlaamalla selviää, että kyse oli vitsistä, jonka takana oli taiteilija ja koomikko Alan Wagner. Nimi ei ole tuttu, mutta googlaamalla löytää kyllä miehen verkkosivuston.

      Lainaa

    62. Alentuva vihannes 19.4.2024 8:44
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Suolakurkku perseessä toimii mulla. Pitää vaan vaihtaa lounastauolla uuteen. Kaikilla ei toimi.

      Lainaa

    63. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Kuinkahan tuollaisella järjenjuoksulla varustetut ihmiset selviävät ihan normaali arjesta? Olisi kyllä korkea aika poistua sieltä internetin ihmemaasta, jos ottaa tosissaan jonkun vitsillä tekemän jutun 5G hevosesta?

      Lainaa

    64. It's a deal 19.4.2024 12:02
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Alentuva vihannes: Suolakurkku perseessä toimii mulla. Pitää vaan vaihtaa lounastauolla uuteen. Kaikilla ei toimi.
      Hienoa jos toimii, mutta Kaarina työpaikalta lähetti terveisiä, että voisit ostaa sinne jääkaappiin omat suolakurkkusi ja käyttää niitä.

      Lainaa

    65. Alentuva vihannes 19.4.2024 12:39
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      It's a deal: Hienoa jos toimii, mutta Kaarina työpaikalta lähetti terveisiä, että voisit ostaa sinne jääkaappiin omat suolakurkkusi ja käyttää niitä.
      Palautan aina samaan paikkaan.

      Lainaa

    66. Touhukas jänis 19.4.2024 13:25
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Hämmentynyt suolavesipurkki: "Se on erilaista sähköä" 😁. Juu ei kannata logiikkaa etsiä älykello ranteessa ja iPhone kädessä sähköherkkyydestä valittaville. Maalle sähköttömään mökkiin kauas voimalinjoista on ainoa ratkaisu. Kaasuvalot tai kynttilät valaisuun, ruoka tehdään perinteisellä puilla lämmitettävällä hellalla ja uunissa, millä myös lämmitetään se torppa.
      Nuo uskonee myös homeopatiaan eli pieni määrä sähköä parantaa. Eli nappiparisto teipillä ihoon 😀. Tai vielä parempi: voisi myydä jotain "erikoislaitetta" kalliilla, se olisi todellisuudessa vain pikkuledivalo jota pidetään taskussa aina.

      Lainaa

    67. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Raisu neuvonantaja: En kyllä lähtisi maadoittamaan itseäni metallilangalla suoraan tupakansytyttimeen. Siinä pääsee vain hengestään.
      12 voltin jännite ei ole itsessään erityisen vaarallinen ihmiselle, ja sulakkeet suojaavat varsin hyvin tulipalolta mahdollisen oikosulun sattuessa.

      Lainaa

    68. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Jeesus Putlerilainen: Jos kietoo itsensä kuparilankaan ja maadoittaa auton tupakansytyttimeen, niin sitä saattaa vaikka saada rasvaa tirisevän ja rapean nahkan. Mutta siis sopiihan se kesään eikä ole edes pakko enää mennä rannalla. Tai voihan se vaikka sataa koko kesän.
      Jos langan yhden pään työntää tupakansytyttimeen niin, että se koskettaa samaan aikaan ulkoholkkia ja keskikosketinta, sulake palaa.  Jos välttää tämän eikä yhdistä langan toista päätä ulkoholkkiin ja toista keskelle, ei tapahdu mitään. Jos niin tekee eikä lanka ole hyvin pitkä ja/tai hyvin ohut, sulake palaa. Jos langan poikkipinta-ala on useita neliömillimetrejä ja se on niin pitkä, ettei sulake pala (satoja metrejä), se lämpenee niin hitaasti, että sen ehtii hyvin nykäistä irti tupakansytyttimestä, ennen kuin epämukava kuumuus muuttuu polttavaksi. Sopivalla pätkällä hyvin ohutta kuparilankaa voisi periaatteessa saada aikaan kehoa muutaman kerran kiertävän kapean palaneen juovan, mutta se vaatisi joko käsittämättömän huonoa onnea tai ilkeänä pilana laadittujen täsmällisten ohjeiden noudattamista.

      Lainaa

    69. Ovela biisoni 19.4.2024 19:10
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Korrekti öykkäri: Verkkovirtalaitteiden kanssa kannattaa ollakkin jo varovainen. 230v voi olla jopa tappavaa.
      Voltit ei tapa.

      Lainaa

    70. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Toj Karin: Ihmiset eivät millään ymmärrä miten paine ja paineastiat oikein toimii. Usein kuulee vertauksia miten esim sukellusveneiden pitää olla vahvasti panssaroituja, mutta eivät käsitä miten muka kuumoduuliin riittää ohut alumiinilevy.  Koko homman juju on paine-erossa. Sukellusveneet joutuvat kestämään kasassa kymmenien [...]
      Totta. Lisäksi paine-eron suunta vaikuttaa. Ulkoinen paine lytistää ohutseinäisen astian paljon helpommin kuin sisäinen paine repii sen rikki.

      Lainaa

    71. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Siivoton varis: Taitaa vastus nousta niin suureksi metrejä pitkässä kuparilangassa, että ei riitä virta edes lämmittämään sitä. Jos yrittää saada virran tupakansytyttimestä.
      Lasketaanpa, niin saadaan mutuilua parempi vastaus. Tupakansytyttimestä saatava jännite on noin 12 volttia. Jos johdon pituus on vaikkapa 12 metriä, niin sähkökentän voimakkuus on 1 V/m. Kuparin sähkönjohtavuus on noin 60 MS/m, joten virtatiheydeksi saadaan 60 MA/m2. Tämä tuottaa lämpötehotiheyden 60 MW/m3. Toisaalta kuparin tiheys on noin 9000 kg/m3 ja ominaislämpökapasiteetti 385 J/(kg K), eli yhden kuparikuutiometrin lämmittämiseen yhdellä asteella tarvitaan noin 3,5 MJ. Siispä 12-metrinen johto lämpenisi noin 17 astetta sekunnissa auton tupakansytyttimeen yhdistettynä ja muuten täysin eristettynä. Tietysti johdon olisi oltava niin ohut, että sulake kestäisi. Virtatiheydellä 60 MA/m2 se tarkoittaa sitä, että esimerkiksi 20-ampeerisella sulakkeella johdon poikkipinta-ala saisi olla enintään noin kolmasosa neliömillimetriä.

      Lainaa

    72. Hyppelevä bataatti 19.4.2024 23:57
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Ovela biisoni: Voltit ei tapa.
      "Voltit ei tapa" on hieman harhaanjohtava tapa sanoa, vaikka sisänsä onkin totta. Jännite ei tapa, mutta jännite saa tappavan virran aikaiseksi. Eli 230V on tappava jännite, 12V ei. Verkkovirrassa lisämausteena kammiovärinän aiheuttava taajuus.

      Lainaa

    73. Tohlo aasi 20.4.2024 7:10
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      It's a deal: Puolisoni kertoi juuri, että heillä oli tukityöllistettynä ihminen, jolle oireita aiheuttivat työtoverien puhelimet, joten ne piti sulkea päivän ajaksi. Kymmenien asiakkaiden puhelimet eivät aiheuttaneet ongelmia. Jos haluaa perehtyä vähän enemmän ja lukea yllättäviäkin tutkimustuloksia: duodecimlehti.fi/duo91494
      Niin en tiedä, mitä yllättäviä tutkimustuloksia tuolta piti löytää. Siellä osoitettiin, ettei asiasta ole tieteellistä näyttöä ja yli 30 vuotta sitten tehdyt tutkimukset eivät kestä lähempää tarkastelua. Tehdyissä tutkimuksissa ei pystytty sulkemaan muita ympäristötekijöitä pois, monilla tutkituista oli oireileva ihosairaus ja psykososiaalista stressiä.

      Lainaa

    74. Peruuttamaton leopardi 20.4.2024 8:40
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Haluan ostaa satasella samaa mitä Pipsa ja Erja kavereineen on vetänyt.

      Lainaa

    75. Kaikuva orava 20.4.2024 10:54
      Tulos: -24 (26 ääntä)
      Kyllä minulta on usko hieman karissut siihen, että kuussa olisi muka käyty. Miksi se on nykyisellä teknologialla niin vaikeaa lentää sinne kuuhun, kun aikoinaan suit sait vaan mentiin?

      Lainaa

    76. Parantumaton preeriasusi 20.4.2024 11:36
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Hyppelevä bataatti: "Voltit ei tapa" on hieman harhaanjohtava tapa sanoa, vaikka sisänsä onkin totta. Jännite ei tapa, mutta jännite saa tappavan virran aikaiseksi. Eli 230V on tappava jännite, 12V ei. Verkkovirrassa lisämausteena kammiovärinän aiheuttava taajuus.
      "Voltit ei tapa" on täysin oikein. Voltteja voi olla kymmeniä tuhansia, kuten etälamauttimissa, mutta silti todennäköisyys hengissä selviämiseen on terveellä ihmisellä on likimain sadan prosentin luokkaa. Vaikka kohde saakin "vain" tuhansia voltteja, niin argumentti on silti validi.

      Lainaa

    77. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Kaikuva orava: Kyllä minulta on usko hieman karissut siihen, että kuussa olisi muka käyty. Miksi se on nykyisellä teknologialla niin vaikeaa lentää sinne kuuhun, kun aikoinaan suit sait vaan mentiin?

      Kuulennot ovat kalliita ja tällä hetkellä tarpeettomia. Kuussa on instrumentteja, joita Yhdysvaltojen ulkopuolisetkin tutkijat käyttävät joka päivä, että kyllä siellä joku on käynyt.

      Mieti asiaa siltä kannalta että jos Amerikka olisi feikannut kuulennot, niin muut valtiot ja heidän tutkijansa olisivat paljastaneet tämän aikoja sitten. Miksei edes Putin kiellä kuulentoja? Koska hän tietää, että Venäjä oli lähellä onnistua siinä, mutta Yhdysvallat ehti sinne ensimmäisenä. Tämä oli Venäjälle erittäin nöyryyttävä tappio.

      Lainaa

    78. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Kaikuva orava: Kyllä minulta on usko hieman karissut siihen, että kuussa olisi muka käyty. Miksi se on nykyisellä teknologialla niin vaikeaa lentää sinne kuuhun, kun aikoinaan suit sait vaan mentiin?
      Nasan budjetti oli kovimman kuukilpajuoksun aikaan yli 4 % koko liittovaltion budjetista. Nykyään se on n. 0,5 %:n luokkaa, noin 25 miljardin dollarin paikkeilla. Kun rahaa ei ole ole ollut käytettävissä rajattomasti, astronauttien turvallisuudesta on välitetty enemmän, eikä ole ollut poliittista pakkoa, tai merkittävää taloudellista tai tieteellistä hyötyä mennä kuuhun, sinne ei ole menty. Nasalla on tosin taas suunnitelmissa miehitetty kuulento vuonna 2026. Odotan jo innolla, mitä kaikkea salaliittoteoreetikot silloin keksivätkään.

      Lainaa

    79. Epähieno avokado 20.4.2024 16:43
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Mädäntynyt alpakka: Tuttavapiirissäni oli jossain vaiheessa neljä sähköyliherkkää. Kolme heistä parantui sitä mukaa, kun heille syntyi vauva ja mielenkiinto suuntautui äitiyteen. Yksi on jatkanut harrastustaan. Näin hänet muutama vuosi sitten messuilla Helsingissä. Silloin kertoi muuttaneensa sähköttömään mökkiin, jonka ympärille oli [...]
      Liikaa vapaata aikaa, niin on aikaa syöksyä kaninkoloon. Kun tulee oikeata tärkeätä tekemistä niin hörhöilyt jää.

      Lainaa

    80. Esteetön maito 21.4.2024 11:28
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Kaikuva orava: Kyllä minulta on usko hieman karissut siihen, että kuussa olisi muka käyty. Miksi se on nykyisellä teknologialla niin vaikeaa lentää sinne kuuhun, kun aikoinaan suit sait vaan mentiin?
      Mitä varten sinne pitäisi jatkuvasti lennellä? Kai ne siellä jo kaiken kiinnostavan ehti aikoinaan nähdä ja tehdä. Ei se mikään Linnanmäki ole, ei sinne ole mitään uutta ilmestynyt mitä ei 60-luvulla olisi jo ollut.

      Lainaa

    81. Hyppelevä bataatti 21.4.2024 19:39
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Parantumaton preeriasusi: "Voltit ei tapa" on täysin oikein. Voltteja voi olla kymmeniä tuhansia, kuten etälamauttimissa, mutta silti todennäköisyys hengissä selviämiseen on terveellä ihmisellä on likimain sadan prosentin luokkaa. Vaikka kohde saakin "vain" tuhansia voltteja, niin argumentti on silti validi.
      En sanonutkaan että se varsinaisesti väärin olisi sanottu, mutta harhaanjohtavasti.
      Tällöinhän satoja ampeereja virtaa antava auton starttiakku olisi paljon vaarallisempi kuin 16A sulakkeella suojattu 230V pistorasia. Silti akku on sähköiskun suhteen turvallinen.
      Jännite ilman virtaa ei tapa, mutta virtaakaan ei ole ilman jännitettä.

      Lainaa

    82. Yläosaton mansikka 21.4.2024 20:08
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Hauskaa miten sähköyliherkät keskustelevat yliherkkyydestään..Facebookissa :D Jota käytetään poikkeuksetta sähkölaitteilla.

      Lainaa

    83. Rasittava eläin 22.4.2024 12:52
      Tulos: -11 (19 ääntä)
      Joo kivet suojaa hyvin, itsellä ei ole ollut mitään sähköherkkyyttä, kun kiveksellinen ihminen. Näyttäis olevankin sattumalta cis-naisia nuo sähköyliherkät. Kannattaa hankkia mies ja pitää miehen kivistä kiinni aina kun paha paikka tulee.

      Lainaa

    84. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Näkymätön 5G-hevonen oli kyllä viikon paras 😂 ❤️

      Lainaa

    85. Piittaamaton hai 22.4.2024 22:11
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      It's a deal: Puolisoni kertoi juuri, että heillä oli tukityöllistettynä ihminen, jolle oireita aiheuttivat työtoverien puhelimet, joten ne piti sulkea päivän ajaksi. Kymmenien asiakkaiden puhelimet eivät aiheuttaneet ongelmia. Jos haluaa perehtyä vähän enemmän ja lukea yllättäviäkin tutkimustuloksia: duodecimlehti.fi/duo91494
      Tämä oli tosi mielenkiintoinen artikkeli, kiitos jakamisesta

      Lainaa

    86. sähöinssi 23.4.2024 12:19
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Neuloutuva sohvaperuna: Siis miksi autossa pitäisi erikseen maadoittaa itsensä? Eikö auto oo jo aika sähköturvallinen paikka kun kumirenkaat ja ukkonen ja mitensenytmeni? Ja kyllä nyt pitäisi äkkiä saada joku direktiivi mikä määrää kaikkiin tämmöisiin vitsijuttuihin ja aprillipiloihin laitettavaksi isot [...]
      eihän nuo tiedä mikä ero on vaihtosähköllä ja tasasähköllä. 
      Hyppelevä bataatti: "Voltit ei tapa" on hieman harhaanjohtava tapa sanoa, vaikka sisänsä onkin totta. Jännite ei tapa, mutta jännite saa tappavan virran aikaiseksi. Eli 230V on tappava jännite, 12V ei. Verkkovirrassa lisämausteena kammiovärinän aiheuttava taajuus.
      230Voltin jännite AC eli vaihtovirtaa tappaa jos luokka 30-50 milliAmpeeria virtaa  (siis PIENI virtamäärä) kulkee sydämen kautta esim. kädestä -jalkaan mutta EI jos kulkee nilkasta-polveen. Toisinsanoen mistä jännite maadoittuu on ratkaisevaa. Sitten on tasavirta eli DC  eri juttu, se ei aiheuta rytmihäiriöitä sydämmelle.

      Lainaa

    87. sähöinssi 23.4.2024 12:25
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Hyppelevä bataatti: En sanonutkaan että se varsinaisesti väärin olisi sanottu, mutta harhaanjohtavasti.Tällöinhän satoja ampeereja virtaa antava auton starttiakku olisi paljon vaarallisempi kuin 16A sulakkeella suojattu 230V pistorasia. Silti akku on sähköiskun suhteen turvallinen. Jännite ilman virtaa ei tapa, mutta virtaakaan ei ole ilman jännitettä.
      AC eli vaihtovirta eli verkkovirta  on ERI ASIA kuin akun DC eli tasavirta. Akun kanssa oikosulussa ongelma on tosiaan virranmäärä mitä se kykenee antamaan (johtuen akun pienestä sisäisestä vastuksesta eli resistanssista)  jolloin oikosulkun aiheuttama johtava aine lämpenee nopeasti ja voi jopa ns. räjähtää silmille.

      Lainaa

    88. sähöinssi 23.4.2024 12:30
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Kaikuva orava: Kyllä minulta on usko hieman karissut siihen, että kuussa olisi muka käyty. Miksi se on nykyisellä teknologialla niin vaikeaa lentää sinne kuuhun, kun aikoinaan suit sait vaan mentiin?
      Siitä yksinkertaisesta syystä että kylmänsodan propaganan kulta-aikana otettiin älyttömiä riskejä joita nykyään ei oteta. Toiseksi osta vain tarpeeksi hyvät kiikarit/kaukoputket  tai vuokraa teleskooppi aikaa ja katso itse kuuta , sieltä löytyy ihmisten sinne viemään romua mm kuuauto Internet varmana kertoo tarkemmin missä päin kuun osassa ne ovat. Kolmanneksi kuun etäisyyttä maapallosta mitataan aika-ajoin laserilla koska kuun pinnalla on prisma/peili joka heijastaa laser-säteen takaisin.  Kuu etään maapallosta n. 3.x senttiä vuodessa.

      Lainaa

    89. Valtionhoitaja 26.4.2024 21:04
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Kaikuva orava: Kyllä minulta on usko hieman karissut siihen, että kuussa olisi muka käyty. Miksi se on nykyisellä teknologialla niin vaikeaa lentää sinne kuuhun, kun aikoinaan suit sait vaan mentiin?
      Voisiko johtua siitä, että saatetaan välittää siitä, tullaanko sieltä hengissä takaisin ja ei ole enää kylmän sodan kilpailuasetelmaa, joka oikeuttaisi ja innostaisi veromiljardien syytämisen kertakäyttöisiin raketinosiin, jotka vain viskataan avaruuteen? 
      Ja siitä, että nyt tiedämme, ettei kuussa käymisestä oikein ole mitään hyötyä, joten rahat ja mahdollisesti lähtijöiden henki menevät hukkaan? 
      Maan pinnalta pystyi kävijät kuussa näkemään pienenä pisteenä, joten eiköhän siellä ole käyty. 
      Ja aikoinaan suit sait mentiin, muuten vaan tarvittiin aika monta yritystä, myös epäonnistuneita? Mutta veromiljardeja haluttiin syytää siihen, kunnes onnistutaan ensimmäisenä. 
      Kaksi kohtalokasta onnettomuutta ja ongelmia oli myös Apollo 11:n kanssa. Mitä luulet käyvän, jos nyt tehdään rakennusvirhe ja ensimmäinen alus syttyy tuleen kuten Apollo 1? Varmaan sen verran iso oikeusjuttu, ettei seuraavaa tule, kun lentäjän omaiset kynivät rakentajaosapuolen.

      Lainaa

    90. Henkkavaan 7.5.2024 18:18
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Ja sinä tiedät kaiken avaruudesta ja sen olosuhteista sekä avaruuslentotekniikasta ihan vaan siksi, että olet ollut hereillä fysiikantunnilla? Minkä suuruuden NASA sinussa onkaan menettänyt? Menes nyt neuvomaan miten ne pääsis sinne Kuuhun takasin, kun tuntuu pahasti takkuilevan Kuulentohommat heillä nykyään. Vai onko kivempaa tyytyä pilkkaamaan kanssasi asioista eri mieltä olevia?
      Jonkun verran auttaa kun tajuaa fysiikasta jotain. Kyse ei oo että pilkataan "eri mieltä" olevia kun ei varsinaisesti oo sillai mielipideasia. Kyllä tässä ihan pilkataan vaan idiootteja ja vapaaehtoisesti tietämättömiä

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: 5g, hevonen, kuu, kuulento, litteä maa, maadoitus, maapallo, merisuola, pyöreä, salaliittoteoria, suola, sähköyliherkkyys, tiede