Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Uutiskatsaus, osa 58

Spotify rikkoo ihmisoikeuksia ja Heikki Paasonen teki virheen.
Uutiskatsaus, osa 58

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Puolimakea lammas 18.4.2024 0:09
      Tulos: +371 (395 ääntä)
      Yasmin voisi hypätä vaikka ulkohuussin reiästä sisään ja haista siellä ihan rauhassa. Ja mikä hemmetti on ”pahvi natsi”?

      Lainaa

    2. Tulos: +154 (156 ääntä)
      Pahvi natseja…

      Lainaa

    3. Tiine tohtori 18.4.2024 0:31
      Tulos: +488 (498 ääntä)
      On se kumma miten yli 40-vuotias kalju mies voikin näyttää yli 40-vuotiaalta kaljulta miehelä. Ja vielä jännempi että 15 vuotta sitten näytti 15 vuotta nuoremmalta. Idolseista on kyllä aikaa. Minusta Heikki on vanhentunut hyvin, enempi karismaa ja uskottava juontaja. Sitä se ikä ja työkokemus tekee.

      Lainaa

    4. Urbaani fretti 18.4.2024 0:41
      Tulos: +139 (147 ääntä)
      Puolimakea lammas: Yasmin voisi hypätä vaikka ulkohuussin reiästä sisään ja haista siellä ihan rauhassa. Ja mikä hemmetti on ”pahvi natsi”?
      Ei ainakaan lasagne.

      Lainaa

    5. Maukas ihminen 18.4.2024 0:55
      Tulos: +58 (62 ääntä)
      Wiltsu: Pahvi natseja…
      Olihan niitä Pahvi-Saulejakin joskus. Arvaisin vaan että enempi tommoisista pahvinasseista tulisi sanomista jos semmoisia levittelee ympäri kyliä.

      Lainaa

    6. Levyttämätön karpalo 18.4.2024 0:58
      Tulos: +205 (215 ääntä)
      Spotify ei mun mielestä ole mikään ihmisoikeus. Ilmankin pärjää. Itsekin poistin kun en tarvitse. Siitä sen sijaan voisi keskustella saako keskikokoiset ja pienet artistit liian vähän tienestiä sieltä vai rohmuaako suurimmat starat ja levy-yhtiöt liian ison siivun?

      Lainaa

    7. Korkeahko maksamakkara 18.4.2024 1:03
      Tulos: +347 (351 ääntä)
      On kyllä pirun huono veto uran kannalta tuo ikääntyminen.

      Lainaa

    8. Verifioitava papaija 18.4.2024 2:09
      Tulos: +212 (214 ääntä)
      Korkeahko maksamakkara: On kyllä pirun huono veto uran kannalta tuo ikääntyminen.
      On. Ennemmin tai myöhemmin se päättää koko uran. Eläkkeelle tai hautaan 😧

      Lainaa

    9. Armoton kantojuhta 18.4.2024 2:28
      Tulos: -35 (137 ääntä)
      No itselläni oli työkaveri, joka paheksui hajusteiden käytöstä samaan aikaan kun itse haisi hieltä ja hengitys välillä suorastaan löyhkäsi. Jos Yasminilla on ollut vastaava kokemus, hänen ajatuksenjuoksunsa on prosenttiyksikön verran ymmärrettävämpää. Eli edelleen 99-prosenttisesti hämärän peitossa.

      Lainaa

    10. Kopioitu Metsätonttu 18.4.2024 2:35
      Tulos: +102 (106 ääntä)
      Korkeahko maksamakkara: On kyllä pirun huono veto uran kannalta tuo ikääntyminen.
      Kielletään julkkisten vanheneminen!

      Lainaa

    11. Kujeileva apina 18.4.2024 3:12
      Tulos: +200 (224 ääntä)
      Kerran opiskeluaikana sain astmakohtauksen, kun luokkakaveri oli lotrannut päälleen puoli pulloa partavettä. Kerroin opettajalle, etten voi olla samassa tilassa tuon kaverin kanssa ja opettaja ymmärsi tämän täysin ja pyysi kundia pesemään partaveden pois. Jatkossa hän kunnioitti astmaattisia keuhkojani ja käytti maltillisemmin hajustetta, ettei se enää laukaissut astmakohtausta. 🙏🏻

      Lainaa

    12. Siivoton varis 18.4.2024 4:10
      Tulos: +70 (74 ääntä)
      Wiltsu: Pahvi natseja…
      Saksa taisi käyttää toisessa maailmansodassa hämäämään Brittien pommituksia :D
      En ymmärrä miten tämä tosin liittyy hajusteisiin ja yliherkkyyksiin.

      Lainaa

    13. Liittoutumaton pussieläin 18.4.2024 4:43
      Tulos: +78 (96 ääntä)
      Noh, IMO kalju ei Paasoselle sovi mutta ei siinä toki paljoa kysellä jos tukka harvenee pään päältä olemattomiin. Itselläkin sama edessä aikanaan eikä sovi kalju minullekaan :D

      Lainaa

    14. Sujuva maksamakkara 18.4.2024 5:27
      Tulos: +124 (128 ääntä)
      Enpä usko että Paasosen pitää olla huolissaan urastaan, vaikka onkin julkisesti mennyt vanhenemaan. On kuitenkin nykyään juontajana lähes kaikissa nelosen ohjelmissa, eli työtehtävät ovat vain lisääntyneet vanhenemisen myötä.

      Lainaa

    15. Vehnätön ylioppilas 18.4.2024 5:49
      Tulos: +94 (108 ääntä)
      Työpaikalla ohjeistuksena on tuoksutta oleminen. Sehän on selvää, että jotkut ovat herkkiä, mutta sen lisäksi itse työn kuvaan kuuluu kyky haistaa esimerkiksi kaasuvuodot (ei taida enää olla metyylimerkaptaania/metaanitiolia käytössä, mutta vastaavat yhdisteet kylläkin). Omalla kohdalla on sellainen "hauska" ominaisuus, että jos jollakin on menny hajusteet liian voimakkaaksi, haistan sen kaiken homeen hajuisena. Hyvin epämiellyttävä hajuhan se on, mutta huvittaa aina kun joku on yrittänyt tuoksua voimakkasti hyvälle yms., mutta haiseekin kuin homeinfestaatio.

      Lainaa

    16. Seläkkeetön poro 18.4.2024 6:48
      Tulos: -35 (55 ääntä)
      Levyttämätön karpalo: Spotify ei mun mielestä ole mikään ihmisoikeus. Ilmankin pärjää. Itsekin poistin kun en tarvitse. Siitä sen sijaan voisi keskustella saako keskikokoiset ja pienet artistit liian vähän tienestiä sieltä vai rohmuaako suurimmat starat ja levy-yhtiöt liian ison siivun?
      Siitä varmaan käydään keskustelua jossain muualla.

      Lainaa

    17. Kutsumaton pöllö 18.4.2024 7:18
      Tulos: +155 (159 ääntä)
      Minkähän takia minusta tuntuu että "tämä on vain minun mielipide" tunnutaan lisäävän aina vain johonkin tyhmään kommenttiin?

      Lainaa

    18. Särötön hedelmä 18.4.2024 7:54
      Tulos: +166 (170 ääntä)
      Itse saan joistain tuoksuista migreenikohtauksen ja se on aika inhottavaa. Vielä siihen päälle se, että monet vähättelevät myös migreeniä, joka on neurologinen sairaus ei, pelkästään päänsärky, joka taas on ainoastaan yksi migreenikohtauksen oireista. Kuvittelevatko nuo ihmiset että hajusteyliherkät, astmaatikot, allergikot yms. ovat keksineet nämä asiat vain kiusatakseen muita? En oikein keksi mitään muuta syytä noin vahvoille reaktioille. Ilmeisesti on olemassa iso joukko ihmisiä joilla on vaikeuksia asettua toisten asemaan.

      Lainaa

    19. Itseasiassa 18.4.2024 8:08
      Tulos: +107 (111 ääntä)
      Armoton kantojuhta: No itselläni oli työkaveri, joka paheksui hajusteiden käytöstä samaan aikaan kun itse haisi hieltä ja hengitys välillä suorastaan löyhkäsi. Jos Yasminilla on ollut vastaava kokemus, hänen ajatuksenjuoksunsa on prosenttiyksikön verran ymmärrettävämpää. Eli edelleen 99-prosenttisesti hämärän peitossa.
      Entisenä asiakaspalvelijana on pakko sanoa, että moni ihminen ei haista niitä luontaisia hajujaan. Mulla työkaveri joutui puhutteluun heikon hygienia vuoksi, haisi hieltä eikä pessyt vaatteitaan riittävästi, joten muut työntekijät valittivat. Tämän jälkeen ei vielä oppinut vaihtamaan sukkia ja kengät hänellä haisivat ihan kuolemalta. Mutta mä saan kuitenkin sen pääkivun nopeammin hajuvesistä, kuin huonon hygienian vuoksi, en kuitenkaan kummastakaan liiemmin pidä.

      Lainaa

    20. Itseasiassa 18.4.2024 8:13
      Tulos: +82 (86 ääntä)
      Särötön hedelmä: Itse saan joistain tuoksuista migreenikohtauksen ja se on aika inhottavaa. Vielä siihen päälle se, että monet vähättelevät myös migreeniä, joka on neurologinen sairaus ei, pelkästään päänsärky, joka taas on ainoastaan yksi migreenikohtauksen oireista. Kuvittelevatko nuo ihmiset että [...]
      Kuvittelevat että heidän etuoikeuksiaan rajoitetaan. Mutta on myös näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat mm. mielenterveysongelmat, neurologiset sairaudet ja neurologiset poikkeavuudet keksityiksi. Ehkä heillä itsellä ei ole kokemusta niistä tai empatia ja mielikuvitusta niin paljoa, että osaisivat yhtään asettua toisen asemaan. Noita kahta jälkimmäistä kyllä rajoittavat tehokkaasti tietyt mielenterveysongelmat...

      Lainaa

    21. Tiheä guava 18.4.2024 8:31
      Tulos: -61 (77 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Noh, IMO kalju ei Paasoselle sovi mutta ei siinä toki paljoa kysellä jos tukka harvenee pään päältä olemattomiin. Itselläkin sama edessä aikanaan eikä sovi kalju minullekaan 😁
      Ei tarvitse olla kalju jos ei halua. :) Nyt ennen kuin tukka on lähtenyt voit alkaa käyttää kaljuuntumista ehkäiseviä tuotteita. Kaljuuntumisen jälkeen voit käyttää hiuslisäkettä - tai jos on rahhaa niin saada hiukset taas kasvamaan kirurgian avulla.

      Lainaa

    22. Riittävä näätä 18.4.2024 8:43
      Tulos: +99 (103 ääntä)
      Minulla on työkaveri, joka on hajusteille herkkä. Moneen kertaan olen ollut todistamassa, kuinka työkaverilta lähtee ääni kesken päivän, jos on joutunut olemaan voimakkaasti hajustetun ihmisen lähellä. Eli ei se herkkyys hajusteille pelkästään korvien välissä ole, vaan joillekin ihmisille ihan todellinen vaiva.

      Lainaa

    23. Juotava sammakko 18.4.2024 9:06
      Tulos: -52 (58 ääntä)
      Nimetön jäsen kuullostaa lakkoilijalta

      Lainaa

    24. Tulos: +96 (100 ääntä)
      Miten joillekin ihmisille on suunnaton ylpeyden aihe paljastaa millaisia epäkunnioittavia törkimyksiä ovatkaan?

      Lainaa

    25. Voittoisa noita 18.4.2024 10:11
      Tulos: +75 (85 ääntä)
      Itse olen tehnyt töitä paikassa (koulu..) jossa hajusteita käytetään PALJON. Ja sekaisin. Se, että jo pelkästä hajusta tulee huono olo ja migreeni, se haju alkaa myös pahimmassa tapauksessa maistua suussa. Maskien käyttö oli myös uskomattoman vaikeaa, kun se hajuvesi/dödö sekoitus tarttui maskiin kiinni. Kaveri myös joskus ajatteli, että suihkasen vähän tosta sinullekin hajuvettä samalla kun on niin kivan tuoksusta, tuuletin takkia ja kaulaliinaa kolme päivää ennen kuin pystyin edes pesemään ne. Kaikille hajusteet eivät sovi ja olisi ihan kiva jos varsinkin paikoissa joissa pyydetään tulemaan hajusteetta, tätä noudatettaisiin.

      Lainaa

    26. Subwooferilla höystetty peura 18.4.2024 10:43
      Tulos: -16 (40 ääntä)
      Eipä paljoa yllätä Yasminin ja Vemmin kommenttien taso, nimet on ainakin suoraan kuin jodelin @rahvaat-kanavalta.

      Lainaa

    27. Tulos: +41 (45 ääntä)
      Arvoisa nimetön jäsen ei ehkä tajua, miten etuoikeutetussa asemassa hän on suomalaisena uuden teknologian käyttöön saamisessa. Suomi on teknologisesti edistynyt maa, mutta markkinana niin pieni, että meillä ei ole mitään merkitystä globaalien yhtiöiden taloudelle. Siksi Suomea ja Suomen kaltaisia maita käytetään usein testialustana uusille ominaisuuksille, koska täällä voi mokailla rauhassa ja korjata mahdolliset lastentaudit softista ennen kuin ne menevät jakoon merkittäville markkinoille. Aivan samasta syystä Spotifykin julkaisee tuon ominaisuuden ensin Australiassa ja Briteissä eikä USAssa. Todennäköisesti tekoälyn opettamiseen haluttiin kuitenkin valita maita joissa englanti on valtakieli.

      Lainaa

    28. Monenlaenen sotilas 18.4.2024 11:36
      Tulos: -40 (50 ääntä)
      Kutsumaton pöllö: Minkähän takia minusta tuntuu että "tämä on vain minun mielipide" tunnutaan lisäävän aina vain johonkin tyhmään kommenttiin?
      Viittaatko tuohon, missä kommentoija kertoo mielipiteensä Paanasen kaljusta?
      Itse tulkitsisin kyseisen kommentin niin, että kommentoija tuo esille asian olevan juurikin hänen mielipiteensä, ei mikään fakta.
      Vertaa: "Paanaselle ei sovi kalju" vs. "Mielestäni Paanaselle ei sovi kalju". 
      Ensimmäinen tarkoittaa ettei kalju sovi ja se olisi fakta. Toinen taas ettei juuri sanojan mielestä kalju sovi.

      Lainaa

    29. Donald Trumpin konkurssipesä 18.4.2024 12:32
      Tulos: -14 (24 ääntä)
      Puolimakea lammas: Yasmin voisi hypätä vaikka ulkohuussin reiästä sisään ja haista siellä ihan rauhassa. Ja mikä hemmetti on ”pahvi natsi”?
      Pahvi eli kartonki eli kartsa natseja. Kymmenen natsia

      Lainaa

    30. Käärinliinaton kuguaari 18.4.2024 12:57
      Tulos: +44 (70 ääntä)
      On eri asia tuoksua hyvältä, kuin ostaa seljankukan hajuista pyykinpesuainetta, lisätä koneeseen palstalta haisevaa huuhteluainetta, rasvata kroppansa appelsiinintuoksuisella voiteella, vetää hiukset täyteen kemikaalia, jotta ne pysyy mallissaan ja viimeistellä se hajujen kakofonia sillä 10 vuotta sitten laivalta ostetulla tinnerin hajuisella eau de toiletella. Sit kotona vielä poltetaan hajukynttilöitä, vessassa on raikastimia kolme erilaista ja vaatekaappiin ruiskitaan omaa huonetuoksua. En ole hajusteyliherkkä, mutta kyllä ottaa minunkin nenään ja alkaa päänsärky kun tällainen kolmella miljoonalla hajusteella sotkettu ihminen tulee vaikka bussiin istumaan, missä ei pääse sitä löyhkää karkuun mihinkään. Spurgun haju on paljon siedettävämpi, se on sentään rehellinen p*skan haju. Hajusteissa vähemmän on enemmän, varsinkin kun ihminen on etsinyt sen itselleen sopivan tuoksun, joka korostaa parinvalinnan ominaistuoksua peittämisen sijaan.

      Lainaa

    31. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Kopioitu Metsätonttu: Kielletään julkkisten vanheneminen!
        Se on jo kielletty. Jos haluat todella menestyä, on parasta kuolla 27-vuotiaana. 
        Itse en olisi kovin kiinnostunut sen kaltaisesta menestyksestä, mutta kukin tyylilläään kai..

      Lainaa

    32. Vesiselvä salaatti 18.4.2024 13:17
      Tulos: +91 (103 ääntä)
      Oletteko muuten huomanneet, että ne hajusteissa kylpijät usein perustelevat kemikaalipilveään sillä, että "onko parempi haista hielle ja paskalle?" Eivätkö he itse peseydy vai mikä on?

      Lainaa

    33. Eleetön albatrossi 18.4.2024 13:21
      Tulos: +52 (54 ääntä)
      Korkeahko maksamakkara: On kyllä pirun huono veto uran kannalta tuo ikääntyminen.
      Ja lisäksi vielä heikentää usein terveyttä ja suorituskykyäkin tuollainen vanheneminen. Ei kannattaisi.

      Lainaa

    34. Ihmeellinen albatrossi 18.4.2024 13:22
      Tulos: +53 (57 ääntä)
      Kertoo kyl paljon ihmisestä jos on valmis peittää itsensä kuseen tai paskaan ihan vaan muiden harmiks. Tai no, pelkkää puhetta ruudun takana tommoset ihmiset on. Eihän ne kasvotusten kehtais ees sanoo mitään.

      Lainaa

    35. Sukkahousuton karpalo 18.4.2024 13:28
      Tulos: +71 (79 ääntä)
      Ilmeisesti näille älyn jättiläisille on ihan outoa, että haju ja hajuste ovat kaksi eri asiaa. En tiedä ketään migreenikkoa, joka saisi kohtauksen esim. hien- tai paskanhajusta. Mutta montakin, jotka saavat kohtauksen esim. haju- ja partaveden hajusta, pesuaineiden hajusta, tuoksukynttilöistä, suitsukkeista yms.

      Lainaa

    36. Mädäntynyt alpakka 18.4.2024 13:38
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Korkeahko maksamakkara: On kyllä pirun huono veto uran kannalta tuo ikääntyminen.
      Miten niin harva tajuaa tuon? Aina valitetaan, kuinka esimerkiksi yli 55-vuotiaiden on vaikea saada uutta työpaikkaa. Silti lähes kaikki vanhenee yli 55-vuotiaiksi. Paitsi jos nuoremmat sukupolvet tajuaa olla vanhentumatta. 
      Tosin jos haluaa eläkkeelle, niin onko pakko käydä läpi tuo ikä vai voiko vaan hypätä sen  yli suoraan eläkeikään? Luulisi, että jos pysyy vaikka 25-vuotiaana helposti 15 vuotta, niin pystyy yhtä hyvin hutasemaan ikävuodet 55-70 yli. 

      Lainaa

    37. Säälimätön herukka 18.4.2024 14:19
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Kohta aletaan ehkä puhua enemmän siitä, että tekoälyn jauhaman infomassan analysoimaksi joutumisella suojautuminen on jonkinasteinen ihmisoikeus. Mutta onko se enää mahdollista?

      Lainaa

    38. Liittoutumaton pussieläin 18.4.2024 14:32
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      Tiheä guava: Ei tarvitse olla kalju jos ei halua. 😊 Nyt ennen kuin tukka on lähtenyt voit alkaa käyttää kaljuuntumista ehkäiseviä tuotteita. Kaljuuntumisen jälkeen voit käyttää hiuslisäkettä - tai jos on rahhaa niin saada hiukset taas kasvamaan kirurgian avulla.
      Taitaa nuo ehkäisevät tuotteet olla pelkkää lumelääkettä. En ainakaan minä ole kuullut mistään luotettavalta taholta että niistä olisi oikeasti mitään hyötyä 🤔

      Lainaa

    39. Tulos: +36 (42 ääntä)
      "Ei kovin hyvä veto", koska ihminen itsehän voi elintapojen ja kauneuskirurgian lisäksi niin kamalasti vaikuttaa siihen, millä tavalla vanhenee. 🙄 En Paasosesta tiedä oikein mitään, mutta ihan perushyvässä kunnossa olevalta nelikymppiseltähän tuo näyttää.

      Lainaa

    40. Tulos: +25 (39 ääntä)
      Vesiselvä salaatti: Oletteko muuten huomanneet, että ne hajusteissa kylpijät usein perustelevat kemikaalipilveään sillä, että "onko parempi haista hielle ja paskalle?" Eivätkö he itse peseydy vai mikä on?
      Joo, ja mikä siinä on, että arkena ei riitä vaikka yksi suihkaus jotain mietoa hajustetta, jos niitä haluaa käyttää, vaan ainoat vaihtoehdot tuntuu olevan ei mitään tai puoli pulloa kerralla? :D

      Lainaa

    41. Tulos: +30 (38 ääntä)
      Armoton kantojuhta: No itselläni oli työkaveri, joka paheksui hajusteiden käytöstä samaan aikaan kun itse haisi hieltä ja hengitys välillä suorastaan löyhkäsi. Jos Yasminilla on ollut vastaava kokemus, hänen ajatuksenjuoksunsa on prosenttiyksikön verran ymmärrettävämpää. Eli edelleen 99-prosenttisesti hämärän peitossa.
      Niin no, jotkut myös hikoilee voimakkaammin eikä sitä välttämättä saa millään kaupan dödöillä piiloon. Tarkoittaako se, että sitten koko työpaikan pitää kärsiä yhtä aikaa hien JA liikahajusteiden tuoksusta?

      Lainaa

    42. Hyökkäävä liitu 18.4.2024 14:55
      Tulos: +20 (32 ääntä)
      Oi kumpa voisikin ihan rauhassa käyttää ihania tuoksuja! Meidän piti sanoa tuttavalle ettei voida enää ottaa lastenvaatteita vastaan kun tuoksuvat niin voimakkaasti ja pitää nähdä tosi iso työ, jotta hajua saisi pois. Ei ole kiva kun puoliso saa pyykistä päänsärkyä ja omaakin nenää alkaa kutittaa.

      Lainaa

    43. Pehmyt leijona 18.4.2024 14:58
      Tulos: -5 (29 ääntä)
      Vaikka en ole yliherkkä millekkään, joudun usein töissä kärsimään öljy-ihmisten takia. Koittakaan nyt herran aika ymmärtää että se teatree-öljy haisee aivan kuselle, ja että käytätte sitä aivan liikaa.

      Lainaa

    44. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Taijalle tekis mieli vastata sillä suppo-meemillä missä mielipide työnnetään perseeseen.

      Lainaa

    45. Kujeileva apina 18.4.2024 15:41
      Tulos: -5 (25 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Taitaa nuo ehkäisevät tuotteet olla pelkkää lumelääkettä. En ainakaan minä ole kuullut mistään luotettavalta taholta että niistä olisi oikeasti mitään hyötyä 🤔
      Mulla psoriasiksen takia, päästä lähtenyt välillä tupottain hiuksia ja aloin kyllästymään siihen, että jouduin apteekin myrkkyseosta läträämään päänahkaa. 
      Sain erilaisia ehdotuksia miten hoitaa, mutta ne ei ollut sellaisia, että olisin voinut käyttää, koska ne haisivat järkyttävälle ja aiheuttivat astmakohtauksia. Lopulta joku ehdotti Argaliashampoota (taitaa saada cdon.fi:n kautta). 
      Tuotteesta kerrottiin seuraavaa: Argalia luontaistuote shampoo psoriasiksen, päänahan (hiuspohjan) kutinan, hilseilyn, hoitoon ja hiustenlähtöön. Ravitsee hiuksia ja häivyttää harmautta.
      Ajatus siitä, että tuotteella hoidetaan hiustenlähtöä oli hivenen epämieluisa, koska itselläni on aina ollut superpaksu tukka, jota  melkein jokainen kampaaja on kironnut.

      Positiivinen yllätys oli jo kun avasin purkin. Argaliashampoon tuoksu on varsin mieto ja uskaltauduin käyttämään sitä. Huomasin jo ensimmäisen vaiko toisen kerran kohdalla, että päänahassa oli taas paakkuja, mutta tuotteessa sanottiin, että menee n. pari viikkoa, että alkaa vaikutus näkyä. Joten päätin katsoa mitä tuleman pitää.

      (Tuossa kohtaa olisin jo yleensä laittanut apteekin lääkemyrkkyä päähän, mutta nyt en sitä tehnyt, koska tartti testata.)

      N. 2viikon jälkeen, en muista tarkkaan olinko pessyt 6 kertaa vai 7 kertaa tuolla argaliashampoolla tukkani, mutta tein silloin 2 havaintoa:

      1. Havainto oli erittäin hyvä ja positiivinen. EI KUIVAA PÄÄNAHKAA EIKÄ PSORIASISPAAKKUJA PÄÄSSÄ! 🤩

      2. Havainto ei ollut niin hyvä.  (Niinkuin mainitsin, tukkani on muutenkin tosi paksu) Ja tuon 2.viikon kokeilun jälkeen siitä tuli tuuheampi JA paksumpi. 😬 Mutta ainakin tuli todistettua, että ei se ihan humpuukia ole mitä hiustenlähtöönkään tulee. 👍🏻

      Hyvin epämieluisasta kakkoshavainnosta huolimatta, en voi kuitenkaan muuta kuin suositella, se tosiaan on lupausten mukainen. Vaikka en olisi halunnut yhtään enempää tukkaa. 😂

      Ja tää ei ollut maksettu mainos. Vaan oma kohtainen kokemus. Nyt en niin usein ole joutunut tuota käyttämään, kun päänahka voinut paremmin.😅

      Lainaa

    46. Vastuuton kärpänen 18.4.2024 16:01
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Aikuisopiskelijana olen huomannut että (ainakaan meidän linjalla) aikuiset ei käytä hajuvesiä ollenkaan koulupäivinä. Ei siellä kyllä kaikki nuoretkaan käytä, mutta jotkut laittaa varmaan koko pullon Bossia joka aamu kun ne kyllä haistaa käytävän toisesta päästä asti. Bussissa on aika "ihanaa" jos sattuu joku sellainen kyytiin. Käytän hajusteellista dödöä ja jos ei ole koulua niin laitan vähän partavettä, mutta en käytä mitään hirveän voimakkaita hajuja kun saan itse niistä migreenin.

      Lainaa

    47. Uuvahtanut salaatti 18.4.2024 20:04
      Tulos: +34 (44 ääntä)
      Monenlaenen sotilas: Viittaatko tuohon, missä kommentoija kertoo mielipiteensä Paanasen kaljusta?Itse tulkitsisin kyseisen kommentin niin, että kommentoija tuo esille asian olevan juurikin hänen mielipiteensä, ei mikään fakta. Vertaa: "Paanaselle ei sovi kalju" vs. "Mielestäni Paanaselle ei sovi kalju". Ensimmäinen tarkoittaa ettei kalju sovi ja se olisi fakta. Toinen taas ettei juuri sanojan mielestä kalju sovi.
      Jätettäisiinkö vain ihmisten ulkonäkö arvostelematta?

      Lainaa

    48. Hulvaton hirvi 18.4.2024 20:18
      Tulos: +25 (33 ääntä)
      just: Joo, ja mikä siinä on, että arkena ei riitä vaikka yksi suihkaus jotain mietoa hajustetta, jos niitä haluaa käyttää, vaan ainoat vaihtoehdot tuntuu olevan ei mitään tai puoli pulloa kerralla? 😁
      Hajusteiden käyttäjän oma nenä on turtunut siihen tuoksuun ja suihkutetaan enemmän, jotta haistaisi sen itsekin. 
      Jokusen kerran on ollut hyvin vaikea ymmärtää hajusteiden käyttöä. Yksi kerta oli keuhkopoliklinikan potilaan hyvin vahva hajuveden tuoksu. Että tuleekin mieleen pieneen suihkuttaa puoli pulloa hajuvettä ennen keuhkolääkärikäyntiä. 

      Lainaa

    49. Kupera simpanssi 18.4.2024 23:37
      Tulos: -1 (15 ääntä)
      No tuo valkosipuliasiahan on ihan hyvä vain, pidän valkosipulista. Hajusteista tulen yleensä huonovointiseksi. Jotkut miedot eteerisistä öljyistä peräisin olevat tuoksut on kyllä ihania.

      Lainaa

    50. Mietteliäs konna 19.4.2024 0:25
      Tulos: +16 (32 ääntä)
      Armoton kantojuhta: No itselläni oli työkaveri, joka paheksui hajusteiden käytöstä samaan aikaan kun itse haisi hieltä ja hengitys välillä suorastaan löyhkäsi. Jos Yasminilla on ollut vastaava kokemus, hänen ajatuksenjuoksunsa on prosenttiyksikön verran ymmärrettävämpää. Eli edelleen 99-prosenttisesti hämärän peitossa.
      Se kriittinen erohan näissä on, että hienhaju tai haiseva hengitys ei aiheuta ympärillä oleville ihmisille terveyshaittaa, toisin kuin hajusteet. Eihän se siis toki mukavaa ole hengailla hieltä haisevan ihmisen läheisyydessä, mutta jos pitäisi valita hieltä haiseva tai kaupan halvimmalla hajusteellisella pyykinpesuaineella itsensä kyllästäneen väliltä, olisin mieluummin sen hikisen seurassa.

      Lainaa

    51. Tulos: +24 (26 ääntä)
      Kutsumaton pöllö: Minkähän takia minusta tuntuu että "tämä on vain minun mielipide" tunnutaan lisäävän aina vain johonkin tyhmään kommenttiin?
      Tyhmään tai perustelemaan asiattoman loukkaavaa puhetta. 
      Sama kuin ”mä vaan oon tällainen suorasanainen”. Kumpikaan ei kestä samaa ”mielipiteen esittämistä” tai ”rehtiä suorapuheisuutta” jos se kohdistuu itseen tai on eri mieltä puhujan kanssa.

      Lainaa

    52. Touhukas jänis 19.4.2024 13:06
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Noh, IMO kalju ei Paasoselle sovi mutta ei siinä toki paljoa kysellä jos tukka harvenee pään päältä olemattomiin. Itselläkin sama edessä aikanaan eikä sovi kalju minullekaan 😁
      En kyllä osaisi kuvitella Paasoselle Kurosenkaan liehulettiä 😁. Ihan hyvä noin.

      Lainaa

    53. Vedessäelävä vaatekappale 19.4.2024 14:24
      Tulos: -3 (15 ääntä)
      Kaljut miehet on niiiiin kuumia. Niin myös Heikki, kuumempi ilman tukkaa.

      Lainaa

    54. Pilkuton viikuna 19.4.2024 19:01
      Tulos: -18 (26 ääntä)
      Vedessäelävä vaatekappale: Kaljut miehet on niiiiin kuumia. Niin myös Heikki, kuumempi ilman tukkaa.
      Ette te ole kuumia. Laita vaikka peruukki.

      Lainaa

    55. Tanssittava tuhatjalkainen 19.4.2024 19:03
      Tulos: -20 (30 ääntä)
      Uuvahtanut salaatti: Jätettäisiinkö vain ihmisten ulkonäkö arvostelematta?
      Minkä takia?

      Lainaa

    56. Tiheä guava 19.4.2024 23:12
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Taitaa nuo ehkäisevät tuotteet olla pelkkää lumelääkettä. En ainakaan minä ole kuullut mistään luotettavalta taholta että niistä olisi oikeasti mitään hyötyä 🤔
      Et ole tainnut perehtyä aiheeseen kovin paljon? Googlaa minoksidiili 🙂

      Lainaa

    57. Tulos: +11 (19 ääntä)
      Kutsumaton pöllö: Minkähän takia minusta tuntuu että "tämä on vain minun mielipide" tunnutaan lisäävän aina vain johonkin tyhmään kommenttiin?
      Olet oikeassa. Tuo lisätään ainoastaan kommentteihin, jotka koskevat asioita, joista kenelläkään ei kuulu olla mielipidettä.

      Lainaa

    58. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Monenlaenen sotilas: Viittaatko tuohon, missä kommentoija kertoo mielipiteensä Paanasen kaljusta?Itse tulkitsisin kyseisen kommentin niin, että kommentoija tuo esille asian olevan juurikin hänen mielipiteensä, ei mikään fakta. Vertaa: "Paanaselle ei sovi kalju" vs. "Mielestäni Paanaselle ei sovi kalju". Ensimmäinen tarkoittaa ettei kalju sovi ja se olisi fakta. Toinen taas ettei juuri sanojan mielestä kalju sovi.
      Hän ei kerro mielipidettään Paanasen kaljusta, vaan hänen mielestään Paanasen ei olisi kannattanut vanhentua. Olisi kannattanut pysyä yhtä nuorena kuin Idolsissa.

      Lainaa

    59. Kiivas metso 21.4.2024 20:44
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Irvikisu: Hän ei kerro mielipidettään Paanasen kaljusta, vaan hänen mielestään Paanasen ei olisi kannattanut vanhentua. Olisi kannattanut pysyä yhtä nuorena kuin Idolsissa.
      Kenestä te nyt oikein puhutte?

      Lainaa

    60. Tulos: +11 (19 ääntä)
      Epäilen että aika monet hajustekielloista nurisevat oikeasti luulevat että hajusteyliherkkyys on keksitty vaiva. Maailmassahan on myös ihmisiä jotka tekevät suurta numeroa vaivoista joiden olemassaololle ei ole mitään tieteellistä todistetta (esim. sähköyliherkät) joten jos ei ole tutustunut aiheeseen voi olla helppo olettaa että nämäkin ovat samaa seurakuntaa.

      Lainaa

    61. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Kujeileva apina: Kerran opiskeluaikana sain astmakohtauksen, kun luokkakaveri oli lotrannut päälleen puoli pulloa partavettä. Kerroin opettajalle, etten voi olla samassa tilassa tuon kaverin kanssa ja opettaja ymmärsi tämän täysin ja pyysi kundia pesemään partaveden pois. Jatkossa hän kunnioitti astmaattisia [...]
      Olipas kiva! Monesti ei itse oikeesti edes tajua jos on liian vahvasti hajustetta! Olipa kerrankin kiva lukea, kun asiat ratkaistaan sivistyneesti eikä kukaan seonnut.

      Lainaa

    62. Rapea viikuna 22.4.2024 15:57
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Siivoton varis: Saksa taisi käyttää toisessa maailmansodassa hämäämään Brittien pommituksia :DEn ymmärrä miten tämä tosin liittyy hajusteisiin ja yliherkkyyksiin.
      Pahvi-natsin Zyklon-B - partavesi! 😁

      Lainaa

    63. Kokematon kettu 23.4.2024 14:42
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Puolimakea lammas: Yasmin voisi hypätä vaikka ulkohuussin reiästä sisään ja haista siellä ihan rauhassa. Ja mikä hemmetti on ”pahvi natsi”?
      Ehkä selitys löytyy persujen sanakirjasta.

      Lainaa

    64. Julmettu taistelija 23.4.2024 21:33
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Minulla on ollut noita tekoälylistoja jo ainakin kuukauden ajan. Ihan Suomessa olen ja suomalaisen verkon kautta käytän.

      Lainaa

    65. Väärin lokeroitu ankka 24.4.2024 14:06
      Tulos: 0 (16 ääntä)
      Lopetan hajusteiden käytön heti kun tupakointi kielletään. Siitä hajusta saa kärsiä päivittäin, kiitos naapurit ja julkisilla paikoilla sauhuttelijat.

      Lainaa

    66. Rohkea sammakko 24.4.2024 20:22
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Väärin lokeroitu ankka: Lopetan hajusteiden käytön heti kun tupakointi kielletään. Siitä hajusta saa kärsiä päivittäin, kiitos naapurit ja julkisilla paikoilla sauhuttelijat.
      Kyllästyttää kaltaisesi ihmiset, joiden mielestä kaikkien muiden pitää muuttua ensin. Aina on valmiina odottamassa liuta tekosyitä, joilla oma itsekkyys perustellaan. Maailma pitäisi tarjoilla valmiina hopeatarjottimella teille. Itsekkyyden huipentuma. Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä!

      Lainaa

    67. Kiltti tyttö 26.4.2024 11:17
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Käytän omassa kylpyhuoneessani hajustettuja tuotteita: shampoota, hoitoainetta, suihkugeeliä tai -öljyä, vartalovoidetta, pyykinpesuainetta. Valitsen tuoksut itse ja nautin niistä silloin, kun niitä käytän. Omaan nenääni tällaiset eivät jää haisemaan pitkäksi aikaa (itsellä eikä muilla), ellei niitä käytä liikaa. Tuotteet, joista on tarkoitus jäädä tuoksua pitkäksi aikaa, ovat eri asia. Huuhteluainetta en suostu käyttämään ja hajuvettäkin vain tarkasti valittuihin tilaisuuksiin, maltillisesti, niin että minut haistaa vain jos tulee halaamaan. Toivon, että muutkin käyttäisivät hajusteita samalla ajatuksella.

      Lainaa

    68. Liinaharja koira 28.4.2024 22:05
      Tulos: +5 (13 ääntä)
      Väärin lokeroitu ankka: Lopetan hajusteiden käytön heti kun tupakointi kielletään. Siitä hajusta saa kärsiä päivittäin, kiitos naapurit ja julkisilla paikoilla sauhuttelijat.
      Eli... Jos muut pilaavat yhteistä ilmaa, niin sinä aiot liittyä kerhoon ja omalta osaltasi pahentaa tilannetta? Minä en tupakoi enkä käytä hajusteita; saan molemmista migreenin. Saatat kuvitella kostavasi niille tupakoiville, mutta käytännössä tuotat oireita minun kaltaisilleni ihmisille. Ei tunnu kovin reilulta.

      Lainaa

    69. Ompeleeton ankka 8.10.2024 21:20
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Itseasiassa: Kuvittelevat että heidän etuoikeuksiaan rajoitetaan. Mutta on myös näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat mm. mielenterveysongelmat, neurologiset sairaudet ja neurologiset poikkeavuudet keksityiksi. Ehkä heillä itsellä ei ole kokemusta niistä tai empatia ja mielikuvitusta niin paljoa, että osaisivat yhtään asettua toisen [...]
      Itse käytän hajusteita, koska itse pidän niistä. Kyllä minuakin ärsyttää tupakoivat haisevat ihmiset, mutta se on heidän valintansa aiheuttaa taas minulle siitä päänsärkyä. Minun ei ole pakko olla tupakoivan ihmisen seurassa, eikä sellaisen ole pakko olla Minun seurassa, kenen nenään käy. 
      Jos joku pyytää minua vähentämään tuoksujen käyttöä, niin voin kyllä vähentää. Kokonaan en silti lopeta. Ei maailma pyöri juuri sinun ympärillä, ja minun pitäisi lopettaa oma toimintani juuri sinun takia. Lopeta itse sitten tupankanpoltto, valkosipulin käyttö, hieltä haiseminen, bensalta haiseminen, ja kaikki muut hajut, koska ne häiritsee minua.
      Ai et meinannut lopettaa? Niimpä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: hajusteet, heikki paasonen, hygienia, ihmisoikeudet, ikääntyminen, kalju, soittolista, spotify, tekoäly, vanhuus