Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 661

Tatuoinneissa ei ole mitään muuta vikaa...
Sekalaisia, osa 661

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 58 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Mädäntynyt muovipussi 27.6.2024 0:09
      Tulos: +346 (386 ääntä)
      Aivan, Jonas. Koska ihohan tunnetusti on se osa ihmistä joka säilyy muuttumattomana vuosituhansien päähän.

      Lainaa

    2. Sipulinhajuinen aasi 27.6.2024 0:15
      Tulos: +99 (117 ääntä)
      Heli, ethän vaan juonut.... Ja nuunuu arestiin!

      Lainaa

    3. Vihanta kirahvi 27.6.2024 0:35
      Tulos: +87 (91 ääntä)
      Kyllä, Heli.

      Lainaa

    4. Vino unikeko 27.6.2024 0:38
      Tulos: +291 (295 ääntä)
      Tatuoinnit ovat tuhansia vuosia vanha keksintö, eikös jäämies Ötzilläkin ollut tatuointeja... Tuskin ne tulevaisuudenkaan tutkijat niistä umpisolmuun menevät.

      Lainaa

    5. Stabiili hampurilainen 27.6.2024 1:11
      Tulos: +199 (211 ääntä)
      Vino unikeko: Tatuoinnit ovat tuhansia vuosia vanha keksintö, eikös jäämies Ötzilläkin ollut tatuointeja... Tuskin ne tulevaisuudenkaan tutkijat niistä umpisolmuun menevät.
      Mutta olen kyllä joskus miettinyt, miten paljon kummallista löydettävää jälkipolville jätetäänkään. Ihan vaikka muovipussiin pakatuista koirankakoista lähtien

      Lainaa

    6. Tulos: +45 (87 ääntä)
      Mistä lähtien tatuoinnit on tatuoitu luuhun saakka?

      Lainaa

    7. Mäntylahti-Piiras 27.6.2024 3:43
      Tulos: -27 (53 ääntä)
      ai muillakin on robotti-imureita nimeltä Nuunuu kuin yhdellä tutulla.

      Lainaa

    8. Tulos: +83 (103 ääntä)
      Beely: Mistä lähtien tatuoinnit on tatuoitu luuhun saakka?
        Ei mistään. Ihokin voi säilyä jos on tippunut jonnekin suohon tai muuten sopivalla tavalla muumioitunut/ pakastunut Özin tyyliin tms. Ainakin Mnt. Everestiltä löytyy pakasteraatoja vaikka millä mitalla, kun ei niitä saa sieltä pois. 
        Mitä koirankakkoihin muovipussissa tulee, eikö niiden pussien pitäisi olla maatuvia? Siinä mielessä käy kyllä tulevaisuuden arkeologeja sääli, että kaikki on netissä, joten suurin osa infostamme ei tule säilymään. Ihan eri asia tonkia jonkun pari vuosisataa sitten kuolleen viestinvaihtoa, kun se löytyy paperilta. 
        Luultavasti -jos heitä yleensä on -ihmettelevät, miten oli mahdollista saada noin paljon roskaa aikaiseksi noin lyhyessä ajassa. 
        Mitä Heliin tulee, paljonko tuosta TikTokin sisällöstä luulette, että se on jonkun Ylilautalaisen tai senmielisen sinne laittamaa, ihan vain sen kokeilemiseksi miten tyhmiä juttuja ihmiset saa uskomaan? 

      Lainaa

    9. Lila herne 27.6.2024 7:14
      Tulos: +115 (119 ääntä)
      Eivät kyllä ole muinaiset egyptiläiset ym. yhtään ajatelleet tulevaisuuden eli tämän päivän arkeologeja, kun ovat kaikenlaisia kryptisiä merkkejä jättäneet heitä hämmentämään. Ihan sääliksi käy!

      Lainaa

    10. Tulos: +146 (152 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: ai muillakin on robotti-imureita nimeltä Nuunuu kuin yhdellä tutulla.
      Veikkaan, että noin 20% robotti-imurin omistajista on nimennyt omansa Nuunuuksi.

      Lainaa

    11. Tulos: -8 (54 ääntä)
      Jotenkin hämmentävää, että joku luulee, että tulevaisuuden ihmisille tulisi edeltäjiensä asiat yllätyksenä. Eiköhän kaikki tieto ole vähän paremmin tallessa kuin kymmeniä tuhansia vuosia sitten eläneistä.

      Lainaa

    12. Tahrittu taikuri 27.6.2024 9:15
      Tulos: +68 (72 ääntä)
      Mimmi: Jotenkin hämmentävää, että joku luulee, että tulevaisuuden ihmisille tulisi edeltäjiensä asiat yllätyksenä. Eiköhän kaikki tieto ole vähän paremmin tallessa kuin kymmeniä tuhansia vuosia sitten eläneistä.
      Niin, no. Tätä on vähän vaikea tietää. Jos mietitään vaikka 2000 vuotta eteenpäin niin miten paljon voi olettaa että tietoa 2000-luvun alusta on tallennettuna johonkin vuonna 4020. Saatika jos mennään vaikka 10 000 vuotta eteenpäin. Koko ajan korvataan "vanhaa tietoa" uudella, ja vaikka toki historiaan kirjoitetaan mitä milloinkin keksitään, niin esimerkiksi jostain internetinkin "valtaan noususta" tulee vain yksi rajapylväs ihmiskunnan keksintöjen kuten pyörän tai lentokoneen joukossa. Ja tietysti pitää ottaa huomioon että mitä enemmän kaikki tieto siirtyy verkkoon ja kaikenlaisiin pilvipalveluihin niin sitä isommaksi kasvaa riski siitä että se tieto menetetään.

      Lainaa

    13. Patamusta hanhi 27.6.2024 9:26
      Tulos: +88 (92 ääntä)
      Mimmi: Jotenkin hämmentävää, että joku luulee, että tulevaisuuden ihmisille tulisi edeltäjiensä asiat yllätyksenä. Eiköhän kaikki tieto ole vähän paremmin tallessa kuin kymmeniä tuhansia vuosia sitten eläneistä.
      Muinaiset egyptiläisetkin varmasti pitivät maailmaansa ikuisena, mutta aika vähän on sujuvasti hieroglyfejä lukevia ihmisiä. Luinkin muutama vuosi sitten sellaisesta "ongelmasta", että miten ydinjätteen sijoituspaikasta pitäisi varoittaa. Emme voi luottaa siihen, että yhteiskuntamme, tietomme yms. säilyy tuhansia vuosia. Kauhua esittävät kyltit sijoituspaikan äärellä voivat myös houkutella paikalle (vrt. faaraon kirous, josta tutkimusmatkailijat eivät välittäneet aarteenetsinnän lumoissa).

      Lainaa

    14. Itseasiassa 27.6.2024 9:32
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Suosittelen Jonakselle - ja muille kiinnostuneille - Yle Areenan podcasteista Kaisa Pulakan aikamatkoja, joissa on kaudella 2 kolme jaksoa tatuointien historiasta.

      Lainaa

    15. Hankala sirkka 27.6.2024 9:42
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Beely: Mistä lähtien tatuoinnit on tatuoitu luuhun saakka?
      Grim Fandango -peliä pelanneet tietävät :)

      Lainaa

    16. Yöpyvä alokas 27.6.2024 10:11
      Tulos: +52 (54 ääntä)
      On niistä tatuoinneista "hyötyäkin". Sanoiko Ozzy Osbourne kun meni mönkkärillä ympäri että lääkärit saa laitettua palaset paikoilleen tatuointikuvien perusteella 😁.

      Lainaa

    17. Viehättävä hyeena 27.6.2024 10:42
      Tulos: +48 (56 ääntä)
      Öm: Veikkaan, että noin 20% robotti-imurin omistajista on nimennyt omansa Nuunuuksi.
      21,8%. Tarkat luvut tuovat uskottavuutta. Myös hattuvakioihin.

      Lainaa

    18. Hapero metso 27.6.2024 11:19
      Tulos: -24 (50 ääntä)
      Yhen tatuoinnin osaan jo tulkita itekki, se on ruusu, kertoo ihmisen mielikuvitusen puutteesta.

      Lainaa

    19. Leikkisä sorsa 27.6.2024 11:19
      Tulos: -2 (22 ääntä)
      Beely: Mistä lähtien tatuoinnit on tatuoitu luuhun saakka?
      Missä tuollaista on väitetty?

      Lainaa

    20. Tulos: -20 (46 ääntä)
      Kyllä on jämäkkää tekoa imuri jos ei voimat riitä vain työntämään sitä ovea auki.

      Lainaa

    21. Kahvia juova metso 27.6.2024 13:00
      Tulos: +32 (40 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: ai muillakin on robotti-imureita nimeltä Nuunuu kuin yhdellä tutulla.
      Varmaan yksi yleisimpiä nimiä robotti-imurille, ainakin Suomessa.

      Lainaa

    22. Särytön sakaali 27.6.2024 13:47
      Tulos: +39 (45 ääntä)
      onhan se silleen hassua jos ajattelee niitä Ötzin tatuointeja, jotka tutkijoiden mukaan olis ollu jotain parantavia tai voimia antavia, eli uskonnollisia. verrattuna sitten nykypäivän tatuointeihin, esim joku oman kissan tassunjälki, ajattelisko tulevaisuuden arkeologi sen tarkoittaneen mun palvoneen jotain kissajumalaa?

      Lainaa

    23. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Nauroin tuolle tuskasaippualle, olisikin elämä niin helppoa että vain pesemällä saadaan kaikki tuska pois.

      Lainaa

    24. Sankka kiivi 27.6.2024 14:25
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Se riippuu arkeologien tietämyksestä tästä ajasta ja kulttuurista, jossa elät. Mitkään tieteelliset tulkinnat eivät synny tyhjiössä.

      Lainaa

    25. Ajaton persoona 27.6.2024 14:52
      Tulos: +9 (27 ääntä)
      Mädäntynyt muovipussi: Aivan, Jonas. Koska ihohan tunnetusti on se osa ihmistä joka säilyy muuttumattomana vuosituhansien päähän.
      On näitä löydetty. Mm. Siperiasta joltain oletetulta prinsessalta. Ja muiltakin.
      Nyt kun ilmasto muuttuu, eikä enää ole ikiroutaa tai koskemattomia soita, joihin upotettais ihmisuhreja, niin meikäläisten jäljiltä ei varmaan säily tatuointeja. Eikä riitä maita haudata porukkaa kokonaisena, vaan kaikki pitää polttaa. 
      Tämän päivän tatuointeja tulevat tulkitsemaan ulkomaalaiset lähihoitajat. Vähän raotetaan ryppyjä ja katsotaan sanakirjasta. 

      Lainaa

    26. Tulos: +51 (55 ääntä)
      Sankka kiivi: Se riippuu arkeologien tietämyksestä tästä ajasta ja kulttuurista, jossa elät. Mitkään tieteelliset tulkinnat eivät synny tyhjiössä.
        NIinpä. Muistelen jostain soturin luurangosta lukeneeni, joka oli siis haudattu täysissä (ja kalliissa, mutta käyttökelpoisissa) aseissa, että kyseessä oli vuosikymmenet ajateltu olevan miehen luuranko, koska eiväthän naiset pukeudu sotisopaan. Joku sitten kävi lopulta vilkaisemassa niitä muutamaa luuta, mistä näkee (naiset kun synnyttävät niin lantiolla on eroja), ja täti-ihminenhän se. Käsitys "ei voi olla" oli vain niin vahva, ettei tunnettu tarvetta tarkistaa. 
        Joten, Särytön Sakaali, jos muumiosi löytyessä nousussa on juuri joku kissakultti, niin voi olla, että se luetaan juurikin noin: katsokaa miten muinainen totuutemme on, se tunnettiin jo 2020 -luvulla!

      Lainaa

    27. Tulos: +11 (17 ääntä)
      Patamusta hanhi: Muinaiset egyptiläisetkin varmasti pitivät maailmaansa ikuisena, mutta aika vähän on sujuvasti hieroglyfejä lukevia ihmisiä. Luinkin muutama vuosi sitten sellaisesta "ongelmasta", että miten ydinjätteen sijoituspaikasta pitäisi varoittaa. Emme voi luottaa siihen, että yhteiskuntamme, tietomme yms. säilyy tuhansia [...]
      Kun ottaa huomioon, mikä on ollut lukutaitoisen väestön osuus muinaisina aikoina, ei hieroglyfejä oltu tarkoitettu edes kaikkien aikalaisten luettavaksi. Kaiverretut hieroglyfit vielä on keskimäärin estetisoidumpaa ja formaalimpaa kieltä kuin esimerkiksi muinaiset kirjeet. Muinaisegyptin kieltä opetetaan ainakin Helsingin yliopistossa, että kaipa niitä joku kuitenkin riittävän sujuvasti lukee.

      Lainaa

    28. Tulos: +37 (43 ääntä)
      Mun koira pönkäs kerran äitini vessaan kumipallolla vähän samaan tyyliin kuin nuunuu.

      Lainaa

    29. Nuutunut pehmelö 27.6.2024 18:43
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      Tahrittu taikuri: Niin, no. Tätä on vähän vaikea tietää. Jos mietitään vaikka 2000 vuotta eteenpäin niin miten paljon voi olettaa että tietoa 2000-luvun alusta on tallennettuna johonkin vuonna 4020. Saatika jos mennään vaikka 10 000 vuotta eteenpäin. Koko ajan korvataan "vanhaa tietoa" uudella, ja vaikka toki historiaan kirjoitetaan [...]
      Puhumattakaan siitä onko tulevaisuudessa tarvittavaa ((iki)vanhaa) teknologiaa tulkitsemaan muinaista tietoa, esim. C-kasetti, lerppu, korppu. Nyt jo on vaikeuksia joidenkin vanhojen tallennusmuotojen kanssa.

      Lainaa

    30. Nuutunut pehmelö 27.6.2024 18:44
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Patamusta hanhi: Muinaiset egyptiläisetkin varmasti pitivät maailmaansa ikuisena, mutta aika vähän on sujuvasti hieroglyfejä lukevia ihmisiä. Luinkin muutama vuosi sitten sellaisesta "ongelmasta", että miten ydinjätteen sijoituspaikasta pitäisi varoittaa. Emme voi luottaa siihen, että yhteiskuntamme, tietomme yms. säilyy tuhansia [...]
      Lukenut saman jutun. Oli ajatuksia herättävä.

      Lainaa

    31. Uuras etana 27.6.2024 19:30
      Tulos: -15 (21 ääntä)
      Nuutunut pehmelö: Lukenut saman jutun.
      Kuka? Mikä?

      Lainaa

    32. Ränsistynyt ylioppilas 27.6.2024 20:27
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      10 000 vuoden päästä kulttuuristamme tuskin on muuta jäljellä kuin wc istuimet. On siinä arkelogeilla ihmettelemistä 'vessanpönttökulttturin' arjesta...

      Lainaa

    33. Esteetön maito 27.6.2024 21:25
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Toj Karin: Kyllä on jämäkkää tekoa imuri jos ei voimat riitä vain työntämään sitä ovea auki.
      Sama minullakin kävi mielessä, mutta tarkemmin ajatellen koska kyseessä ei ollut mikään hätä eiköhän se ollut parempi odottaa miehen tulevan siirtämään imuri kuin rikkoa kallis laite avaamalla ovi väkivalloin.

      Lainaa

    34. Nate Higgers 28.6.2024 0:30
      Tulos: -22 (34 ääntä)
      Miten ei voi saada työnnettyä 1kg painoista imuria pois edestä, vaikka siinä olisikin kumitassut yms

      Lainaa

    35. Madoton menninkäinen 28.6.2024 2:42
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Pöljä: Nauroin tuolle tuskasaippualle, olisikin elämä niin helppoa että vain pesemällä saadaan kaikki tuska pois.
      Ainakin Tuska-viikonlopun jälkeen puhdistaa kivasti 🤘🏻

      Lainaa

    36. Kilokalori 28.6.2024 6:43
      Tulos: +14 (22 ääntä)
      Tahrittu taikuri: Niin, no. Tätä on vähän vaikea tietää. Jos mietitään vaikka 2000 vuotta eteenpäin niin miten paljon voi olettaa että tietoa 2000-luvun alusta on tallennettuna johonkin vuonna 4020. Saatika jos mennään vaikka 10 000 vuotta eteenpäin. Koko ajan korvataan "vanhaa tietoa" uudella, ja vaikka toki historiaan kirjoitetaan [...]
      Tieto katoaa netistä saman tien, kun saitin omistaja toteaa että ei ole enää tarpeeksi kävijöitä, en jaksa enää ylläpitää.
      TJEU: käy katsomassa vaikkapa myspace. Ei löydy kuin pari klikkiotsikkoa julkkisten 10 vuotta vanhoihin juttuihin.

      Lainaa

    37. Kilokalori 28.6.2024 6:53
      Tulos: 0 (16 ääntä)
      Nuutunut pehmelö: Puhumattakaan siitä onko tulevaisuudessa tarvittavaa ((iki)vanhaa) teknologiaa tulkitsemaan muinaista tietoa, esim. C-kasetti, lerppu, korppu. Nyt jo on vaikeuksia joidenkin vanhojen tallennusmuotojen kanssa.
      Ihan jo CDt alkaa olla lukukelvottomia korrruptoiduttuaan. Säilytetty liian kuumassa tai kylmässä. Varsinkin kaikki ne itse poltetut kesälomakuvat ja gradut ja muut, pilalla ovat. Onko CD lukijaa edes kellään enää? Tai lukulaitteita niihin 2010 tienoilla käytettyihin 500mb pieniin ja paksuihin tallennusformaatteihin, joku korppu sekin oli.

      Lainaa

    38. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Miks musta tuntuu et Heli on seurannut Maria Nordinia?🤔

      Lainaa

    39. Sukkanauhaton raataja 28.6.2024 10:13
      Tulos: +13 (29 ääntä)
      Heli sentään kyseenalaistaa. Niitäkin on, jotka seuraa vääriä tilejä eivätkä kyseenalaista.

      Lainaa

    40. Kuolematon hyeena 28.6.2024 12:46
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Stabiili hampurilainen: Mutta olen kyllä joskus miettinyt, miten paljon kummallista löydettävää jälkipolville jätetäänkään. Ihan vaikka muovipussiin pakatuista koirankakoista lähtien
      Koirankakka pusseineen päätyy jätteenpolttolaitokselle, mikäli hävität sen oikein. Siit ei taida jäädä jälkipolville ihmeteltävää.

      Lainaa

    41. Yöpyvä tohtori 28.6.2024 18:08
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Kuolematon hyeena: Koirankakka pusseineen päätyy jätteenpolttolaitokselle, mikäli hävität sen oikein. Siit ei taida jäädä jälkipolville ihmeteltävää.
      Pointti kohdass "mikäli hävität sen oikein."

      Lainaa

    42. Tulos: -2 (16 ääntä)
      Esteetön maito: Sama minullakin kävi mielessä, mutta tarkemmin ajatellen koska kyseessä ei ollut mikään hätä eiköhän se ollut parempi odottaa miehen tulevan siirtämään imuri kuin rikkoa kallis laite avaamalla ovi väkivalloin.
      Jos imuri hajoaa tuollaisesta, silloin se ei ole läheskään niin jämäkkää tekoa kuin mitä imurilta pitäisi voida olettaa. Renkaat on luultavasti jotain kumiseosta jolloin ne tarraa hieman lattiaan kiinni, mutta ei pitäisi hajota jos niitä liu-uttaa sivusuunnassa pelkän imurin oman painon alla. Jos taas imuri on kulkusuunnassa ovea vasten, renkaiden pitäisi pyöriä jonkun verran hajoittamatta koneistoa. Oletan siinä kuitenkin olevan jonkinlaisen kitkakytkimen tai vastaavan mikä irrottaa voimansiirron moottorista/vaihteistosta johtuen ihan siitä miten helposti tuollaiset törmää esineisiin.

      Lainaa

    43. Sanoiko joku menninkäinen 30.6.2024 8:22
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Kilokalori: Tieto katoaa netistä saman tien, kun saitin omistaja toteaa että ei ole enää tarpeeksi kävijöitä, en jaksa enää ylläpitää. TJEU: käy katsomassa vaikkapa myspace. Ei löydy kuin pari klikkiotsikkoa julkkisten 10 vuotta vanhoihin juttuihin.
      Kävin katsomassa tuon sanomasi ikivanhan myspacen. Löytyi yli 10k tulosta ja sivukaupalla profiileja ja päivityksiä. Ja edelleen iso osa on kateissa vaikka noinkin kattavasti löytyi sivuja. Internet arkistoi ja asiat ei todellakaan vain katoa poistamalla. Tää opetettiin jo 90 -luvulla. Tosin jos etsit vain jostain uutissivuilta niin tulos voi toki olla laiha.

      Lainaa

    44. Lannoitettu hauki 30.6.2024 18:54
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Ränsistynyt ylioppilas: 10 000 vuoden päästä kulttuuristamme tuskin on muuta jäljellä kuin wc istuimet. On siinä arkelogeilla ihmettelemistä 'vessanpönttökulttturin' arjesta...
      Lipputankoja ja lasikuituveneitä. Siinäpä ihmettelemistä. 
      Vaan olisipa aika hauskaa, jos löytyisi julmettu määrä muumimukeja, ja toteaisivat sitten että täällä muinaisen Suomennö alueella vallitsi muumimukikulttuuri, johon kuuluvat selvästi paljoivat valkoisia, pulleita hahmoja, ehkäpä jotain eläinjumalia.

      Lainaa

    45. Intiimi peura 1.7.2024 11:45
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      TikTokissa ei muita olekaan kuin vääriä ihmisiä.

      Lainaa

    46. Tulos: 0 (6 ääntä)
      just: Kun ottaa huomioon, mikä on ollut lukutaitoisen väestön osuus muinaisina aikoina, ei hieroglyfejä oltu tarkoitettu edes kaikkien aikalaisten luettavaksi. Kaiverretut hieroglyfit vielä on keskimäärin estetisoidumpaa ja formaalimpaa kieltä kuin esimerkiksi muinaiset kirjeet. Muinaisegyptin kieltä opetetaan ainakin Helsingin yliopistossa, että kaipa niitä joku kuitenkin riittävän sujuvasti lukee.
      Ennen salaus-algotrimien keksimistä, voisi sanoa jopa  ennen pika-viestimiä.  ajettiin viestinvälittäjältä hiukset , päänahkaan tauoitiin viesti ja odotettiin että hiukset kasvaan ennen kuin viestinvälittäjä lähetetiin matkaan viemään viesti.

      Lainaa

    47. Jämäkkä pähkinä 4.7.2024 10:36
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Älä pliis Heli lisäänny.

      Lainaa

    48. Rasittava preeriasusi 5.7.2024 5:21
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Stabiili hampurilainen: Mutta olen kyllä joskus miettinyt, miten paljon kummallista löydettävää jälkipolville jätetäänkään. Ihan vaikka muovipussiin pakatuista koirankakoista lähtien
      Tuskin sitä tulevaisuudessa kummastellaan sen enempää kuin nytkään.

      Lainaa

    49. Neuvoton laama 8.7.2024 10:33
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Kivi:   Ei mistään. Ihokin voi säilyä jos on tippunut jonnekin suohon tai muuten sopivalla tavalla muumioitunut/ pakastunut Özin tyyliin tms. Ainakin Mnt. Everestiltä löytyy pakasteraatoja vaikka millä mitalla, kun ei niitä saa sieltä pois.   Mitä koirankakkoihin muovipussissa tulee, eikö niiden pussien pitäisi olla [...]
      Miksi koirankakkapussien pitäisi olla maatuvia? Ne laitetaan sekajätteeseen.

      Lainaa

    50. Oppinut kavioeläin 8.7.2024 16:04
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Neuvoton laama: Miksi koirankakkapussien pitäisi olla maatuvia? Ne laitetaan sekajätteeseen.
      Niinhän ne kuuluisi laittaa. Meillä päin kerätään kakat pieniin muovipusseihin ja viskataan ojiin ja pientareille. Joskus haluaisin nähdä jonkun itse teossa ja kysyä, mikä on se ajatuskulku tuon takana.

      Lainaa

    51. Neuvoton laama 9.7.2024 14:57
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      Oppinut kavioeläin: Niinhän ne kuuluisi laittaa. Meillä päin kerätään kakat pieniin muovipusseihin ja viskataan ojiin ja pientareille. Joskus haluaisin nähdä jonkun itse teossa ja kysyä, mikä on se ajatuskulku tuon takana.
      Mut ei tuo käyttäytyminen liity siihen mitenkään, että ihmeteltiin, eivätkö kaikki koirankakkapussit ole maatuvia. Edelleen, miksi niiden pitäisi olla?

      Lainaa

    52. Hermostumaton pingviini 9.7.2024 20:30
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Neuvoton laama: Mut ei tuo käyttäytyminen liity siihen mitenkään, että ihmeteltiin, eivätkö kaikki koirankakkapussit ole maatuvia. Edelleen, miksi niiden pitäisi olla?
      Jotta ne maatuisivat. Uskomaton pösilö.

      Lainaa

    53. Puolikuiva sika 10.7.2024 11:32
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      tutkija: Ennen salaus-algotrimien keksimistä, voisi sanoa jopa  ennen pika-viestimiä.  ajettiin viestinvälittäjältä hiukset , päänahkaan tauoitiin viesti ja odotettiin että hiukset kasvaan ennen kuin viestinvälittäjä lähetetiin matkaan viemään viesti.
      Nykyään on päästä-päähän-salaus, ennen oli pelkkä päähän-salaus.

      Lainaa

    54. Tauoton sonni 10.7.2024 11:51
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Patamusta hanhi: Muinaiset egyptiläisetkin varmasti pitivät maailmaansa ikuisena, mutta aika vähän on sujuvasti hieroglyfejä lukevia ihmisiä. Luinkin muutama vuosi sitten sellaisesta "ongelmasta", että miten ydinjätteen sijoituspaikasta pitäisi varoittaa. Emme voi luottaa siihen, että yhteiskuntamme, tietomme yms. säilyy tuhansia [...]
      Kyse on melko varmasti Hesarin Kuukausiliitteestä maaliskuu/2010. En löydä arkistoa, josta voisin tarkistaa, mutta löytyy keskustelua tuolta ajalta. Kansikuvassa oli neandertalin ihminen. Pointti oli, että heidän ajastaan on kulunut 250 000 vuotta, joka on sama kuin ydinjätteen muuttuminen vaarattomaksi. Eli jos neandertalilaisilla olisi ollut ydinvoimala ja he olisivat sijoittaneet ydinjätteen johonkin, niin kuinka tieto sen vaarallisuudesta olisi ollut meidän ymmärrettävissä edelleen? Eli kuinka luotamme, että meidän varoituskyltit ovat ymmärrettävissä vielä 250 000 vuoden päästä? (Vai emmekö vain välitä?)

      Lainaa

    55. Luiseva kuguaari 10.7.2024 11:54
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Kilokalori: Ihan jo CDt alkaa olla lukukelvottomia korrruptoiduttuaan. Säilytetty liian kuumassa tai kylmässä. Varsinkin kaikki ne itse poltetut kesälomakuvat ja gradut ja muut, pilalla ovat. Onko CD lukijaa edes kellään enää? Tai lukulaitteita niihin 2010 tienoilla käytettyihin 500mb pieniin ja paksuihin tallennusformaatteihin, joku korppu sekin oli.
      Dvd-aseman, jolla voi lukea myös CD-levyjä voi ostaa vaikkapa Prismasta (vuonna 2024): https://www.prisma.fi/tuotteet/100142237/asus-sdrw-08d2s-u-dvd-asema-ulkoinen-valkoinen-100142237 Jos ihan pelkän CD-aseman USBin päähän, niin alan kaupoista löytyy.

      Lainaa

    56. Koottava pännä 17.7.2024 18:45
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      Oppinut kavioeläin: Niinhän ne kuuluisi laittaa. Meillä päin kerätään kakat pieniin muovipusseihin ja viskataan ojiin ja pientareille. Joskus haluaisin nähdä jonkun itse teossa ja kysyä, mikä on se ajatuskulku tuon takana.
      Jos ihminen tuhlaa aikansa ja rahansa älyttömän luontokappaleen ruokkimiseen, ulkoiluttamiseen ja sen paskakikkaroiden keräämiseen, niin sekö pussitetun jätöksen heittäminen luontoon on nyt sitten jotenkin outoa käytöstä?

      Lainaa

    57. Viihtyisä taistelija 17.7.2024 21:18
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Koottava pännä: Jos ihminen tuhlaa aikansa ja rahansa älyttömän luontokappaleen ruokkimiseen, ulkoiluttamiseen ja sen paskakikkaroiden keräämiseen, niin sekö pussitetun jätöksen heittäminen luontoon on nyt sitten jotenkin outoa käytöstä?
      Niinpä, saman ajan ja rahan vois käyttää vielä paljon typerämminkin, vaikka pelaamalla, dokaamalla tai tuijottamalla telkkaria! Mitä ihmiset oikein kelaa.

      Lainaa

    58. Mietteetön hanhi 17.7.2024 21:49
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Neuvoton laama: Mut ei tuo käyttäytyminen liity siihen mitenkään, että ihmeteltiin, eivätkö kaikki koirankakkapussit ole maatuvia. Edelleen, miksi niiden pitäisi olla?
      Koska on idiootteja, jotka kerää jätökset pussiin ja viskaa pussin ojaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: arkeologit, festarit, raskaana, raskaus, robotti-imuri, saippua, tatuoinnit, tiktok, tuska