Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 529

Ja täten menetät Suomen kansalaisuutesi.
Kirpputorin löytöjä, osa 529

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 46 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Itsestäänselvä taistelija 23.7.2024 0:10
      Tulos: -33 (75 ääntä)
      Ensimmäinen päivitys 😱

      Lainaa

    2. Tiheä guava 23.7.2024 0:15
      Tulos: +221 (225 ääntä)
      Nipsu on kieltämättä jotenkin sopiva nimi Nasun näköiselle hahmolle.

      Lainaa

    3. Liittoutumaton taikuri 23.7.2024 0:27
      Tulos: +168 (170 ääntä)
      Voi hitto, mullahan on vaikka kuinka paljon vanhoja valokuvia pyörimässä. Nyt voinkin lyödä rahoiksi.

      Lainaa

    4. Ketterä pussieläin 23.7.2024 0:27
      Tulos: +105 (109 ääntä)
      Tuohon ensimmäiseen viitaten. Eräälää syrjäkylän kirppiksellä jossa poikettiin lomamatkalla vähän aikaa sitten, oli harrastelijataiteiljan maalaamia, kehystettyjä kuvia pyylevästä harmaapartaisesta setämiehestä. Mietittiin, kuka haluaisi ostaa sellaisia seinälleen. Pääteltiin, että jos joku on vaikka jossain todistajansuojeluohjelmassa, ja pitää sisustaa koti niin, että siellä näyttää asutulta, niin sinne vois laittaa seinille kuvia jostain random äijästä. Noita valokuvia voisi laittaa kehyksiin myös. Näyttäisi siltä, että asujalla on perhe ja sukulaisia. Meillä Suomessa ei vaan taida olla sellaisia todistajansuojeluohjelmassa, joten en usko, että random ihmisten kuvilla on kysyntää.

      Lainaa

    5. Naulitseva tohtori 23.7.2024 0:44
      Tulos: -41 (85 ääntä)
      Siis myykö Janna oikeasti jotain mummonsa kotialbumin kuvia, vai jäikö minulta jotain tajuamatta? Ja oikein hintalaputkin oli printannut?

      Lainaa

    6. Timmi makkara 23.7.2024 0:49
      Tulos: +132 (132 ääntä)
      Naulitseva tohtori: Siis myykö Janna oikeasti jotain mummonsa kotialbumin kuvia, vai jäikö minulta jotain tajuamatta? Ja oikein hintalaputkin oli printannut?
      Varmaan sarjassamme paskoja kirppislöytöjä. Itsekin joskus löytänyt kesämökkidiakuvia ehkä 1970-luvulta (ihmisten vaatteiden perusteella arvioitua).

      Lainaa

    7. Järjestyksetön mehiläinen 23.7.2024 1:29
      Tulos: +124 (126 ääntä)
      Nipsu, nasu, mitä näitä nyt on… Mikä siinä muuten on, että aina on pakko väittää niitä käytettyjä vaatteita parempikuntoisiksi myynti-ilmoissa, kuin mitä ne oikeasti ovat?

      Lainaa

    8. Tulos: +82 (90 ääntä)
      Jotenkin aattelin et vikan moka oli vaan kielioppivirheet, jotka saa tuon kuulostamaan siltä kuin hahmon nimi olisi Nalle Puh ja se on elokuvasta Nipsu, mutta jooh. Näin rankan viikon jälkeen kun kattosin Nalle Puhia, jossa seikkailee myös Muumilaakson väkeä, niin tuskin edes huomaisin mitään erikoista.

      Lainaa

    9. Tulos: +162 (166 ääntä)
      Miten otsikon alla oleva kuvaus "Ja täten menetät Suomen kansalaisuutesi." liittyy mihinkään? Nm. Epätietoinen

      Lainaa

    10. Kumara monni 23.7.2024 2:35
      Tulos: +34 (50 ääntä)
      Oiskohan Conversen myyjällä ajatuksena se, että hän on itse juuri ostanut jostain nettikirppikseltä nuo kengät ja kun olikin liian isot, hän myy juuri ostamansa kengät (hänelle uudet, vaikkei kenkinä olekaan) uusina? Tai sitten vaan yrittää juksuttaa.

      Lainaa

    11. Tulos: +54 (56 ääntä)
      Naulitseva tohtori: Siis myykö Janna oikeasti jotain mummonsa kotialbumin kuvia, vai jäikö minulta jotain tajuamatta? Ja oikein hintalaputkin oli printannut?
      Vai oliko Janna vaan kuvannut jonkun toisen kirppispöytää. Suostuisikohan tuo myyjä vaihtamaan pari tätinsä kuvaa mun mummon kuviin.

      Lainaa

    12. Tulos: +85 (89 ääntä)
      Nyt ihmetyttää eniten tämä otsikko "Ja täten menetät Suomen kansalaisuutesi." En keksi millään miten tämä liittyy näihin mokiin?

      Lainaa

    13. Järjestyksetön luovuttaja 23.7.2024 6:22
      Tulos: +73 (89 ääntä)
      Sam: Nyt ihmetyttää eniten tämä otsikko "Ja täten menetät Suomen kansalaisuutesi." En keksi millään miten tämä liittyy näihin mokiin?
      Oisko ettei tunnista Nipsua?

      Lainaa

    14. Vehnätön lammas 23.7.2024 7:02
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Ketterä pussieläin: Tuohon ensimmäiseen viitaten. Eräälää syrjäkylän kirppiksellä jossa poikettiin lomamatkalla vähän aikaa sitten, oli harrastelijataiteiljan maalaamia, kehystettyjä kuvia pyylevästä harmaapartaisesta setämiehestä. Mietittiin, kuka haluaisi ostaa sellaisia seinälleen. Pääteltiin, että jos joku [...]
      Jos tarvii huijata jollekin jotenkin jossain skenaariossa, että on rakas Elsi-mummu jne 🤔

      Lainaa

    15. Vehnätön lammas 23.7.2024 7:04
      Tulos: -25 (31 ääntä)
      Kumara monni: Oiskohan Conversen myyjällä ajatuksena se, että hän on itse juuri ostanut jostain nettikirppikseltä nuo kengät ja kun olikin liian isot, hän myy juuri ostamansa kengät (hänelle uudet, vaikkei kenkinä olekaan) uusina? Tai sitten vaan yrittää juksuttaa.
      Onhan nuo niin ilmiselvän ryönäsessä kunnossa, että olisko vaan vitsillä heitetty.

      Lainaa

    16. Hemmoteltu viikuna 23.7.2024 9:36
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Vanhoista valokuvista saattaa joku maksaakin, vaikka olisivat vain perhealbumikuvia. Nää ei vaan taida olla ihan niin vanhoja 😅

      Lainaa

    17. Kaikuva orava 23.7.2024 10:14
      Tulos: +54 (58 ääntä)
      Näyttää ihan mun edesmenneeltä mummolta ja kahdelta tädiltä tuo alempi kuva... Hyllykin on sama kuin mummolassa. Pelottavaa. Mummon kuoleman jälkeen tädit pisti kaiken myyntiin enkä ihmettele etteikö kuvatkin olis mennyt kirppikselle. Missä tuo Torix on?

      Lainaa

    18. Tulos: -1 (19 ääntä)
      Hemmoteltu viikuna: Vanhoista valokuvista saattaa joku maksaakin, vaikka olisivat vain perhealbumikuvia. Nää ei vaan taida olla ihan niin vanhoja 😅
      Vanhoilla valokuvilla ei itsessään ole minkäänlaista arvoa, ellei kuvissa olevat henkilöt ole jollain tapaa tärkeitä kuvan ostajalle tai historiallisesti. Toki jotkut voi tykätä niistä visuaalisina kuriositeetteina ja sisustuksessa samaan tapaan kuin itsellänikin on joitain ikivanhoja nahka- ja kangaskantisia kirjoja yksi hylly täynnä, mutta sellaiseen käyttöön kukaan tuskin maksaa montaa penniä enempää.

      Lainaa

    19. Kaikuva orava 23.7.2024 10:16
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Huh, se taitaa olla Lahdessa. Ei sitten mitään. Tosin jos joku on ostanut nuo aiemmin ja myy nyt eteenpäin..

      Lainaa

    20. Itseasiassa 23.7.2024 10:35
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Järjestyksetön mehiläinen: Nipsu, nasu, mitä näitä nyt on… Mikä siinä muuten on, että aina on pakko väittää niitä käytettyjä vaatteita parempikuntoisiksi myynti-ilmoissa, kuin mitä ne oikeasti ovat?
      No, on niitä 8 €:n reikäisiä pitkiä kalsareita tullut vastaan. Joskus olin yhden vanhemman henkilön kotona, kun hän kävi kirpparipöytänsä tavaroita läpi, olivat hyvä osa juuri noiden conversejen kuntoisia ja hän vain taivasteli, kuinka ihmisille ei nykyään hyvä tavara kelpaa. Huvitti käskeä hänen käydä Specsaversillä.

      Lainaa

    21. Järkyttävä lehmä 23.7.2024 11:51
      Tulos: +31 (39 ääntä)
      Kumara monni: Oiskohan Conversen myyjällä ajatuksena se, että hän on itse juuri ostanut jostain nettikirppikseltä nuo kengät ja kun olikin liian isot, hän myy juuri ostamansa kengät (hänelle uudet, vaikkei kenkinä olekaan) uusina? Tai sitten vaan yrittää juksuttaa.
      Ei sitä silti saa resua tai edes vähän käytettyä myydä uutena, vaikka kuinka olisikin itselle uudet. Tori-ilmoituksissa kuntoluokituksissa uusi on todellakin uusi, eli ei yhtään käytetty. Käytetyille tavaroille on omat luokituksensa, onko kunto hyvä vai kohtalainen jne. Nuo kengät näyttää todella huonokuntoisilta.

      Lainaa

    22. Kielevä mato 23.7.2024 12:27
      Tulos: +12 (22 ääntä)
      "Nipsu" on sentään näennäisesti kunnossa eikä puhkinussittu... jos vaikka koiratalous.

      Lainaa

    23. Säännötön öykkäri 23.7.2024 12:58
      Tulos: -12 (16 ääntä)
      Eipä tarvi hirveemmin veikata missä kaupungissa Sini asuu

      Lainaa

    24. blaseerattu grobiaani 23.7.2024 13:58
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Ennestään on ukin ja paapan kuvat. Vielä ne kolme mummoo = täyskäsi

      Lainaa

    25. Vaikeudeton tiikeri 23.7.2024 14:04
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Hajosin ihan täysin Nipsulle. Toka päivä loman jälkeen.

      Lainaa

    26. Tulos: +7 (13 ääntä)
      Pietarin trollit varmaan voisivat maksaa noista kuvista jotain. Trollitilien kuvat on usein seitsemänkkymmentäluvun lomakuvien näköisiä ja sitten pari moottoriajoneuvon kuvaa lisäksi.

      Lainaa

    27. Kellokortiton rakki 23.7.2024 16:12
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Järjestyksetön mehiläinen: Nipsu, nasu, mitä näitä nyt on…
      Ekkana tuli mielleen Napsu 😆

      Lainaa

    28. Nuutunut pehmelö 23.7.2024 18:26
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Kumara monni: Oiskohan Conversen myyjällä ajatuksena se, että hän on itse juuri ostanut jostain nettikirppikseltä nuo kengät ja kun olikin liian isot, hän myy juuri ostamansa kengät (hänelle uudet, vaikkei kenkinä olekaan) uusina? Tai sitten vaan yrittää juksuttaa.
      Muumilaaksossa, tai jossain sielläpäin, asuu myös Juksu.

      Lainaa

    29. Hemmoteltu viikuna 23.7.2024 19:41
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Toj Karin: Vanhoilla valokuvilla ei itsessään ole minkäänlaista arvoa, ellei kuvissa olevat henkilöt ole jollain tapaa tärkeitä kuvan ostajalle tai historiallisesti. Toki jotkut voi tykätä niistä visuaalisina kuriositeetteina ja sisustuksessa samaan tapaan kuin itsellänikin on joitain ikivanhoja nahka- ja kangaskantisia kirjoja [...]
      Miten se arvo sitten määräytyy jos ei sen mukaan, mitä niistä ollaan valmiita maksamaan? Kyllä niitä nimittäin myydään ja ostetaan. Enkä väittänyt, että niistä maltaita maksettaisiin. Itse olen ostanut muutamia tällaisia kuvia, joissa on mukana työhevonen. Jotakuta toista voi kiinnostaa vaikka vanhat rakennukset tai ihmisten vaatteet.
      Keräilyarvo on siitä jännä asia, että sitä voi olla melkein millä tahansa arkisellakin asialla, jos sen käsiinsä saamiseksi joutuu näkemään hieman vaivaa ja jos joku siitä on kiinnostunut. Filatelisia kokoelmiakin höystetään usein esimerkiksi teemaan sopivilla valokuvilla, ja se teemahan voi olla mitä vain maan ja taivaan väliltä.
      Ja vaikka niitä ostaisi ihan vain sisustukseen, niin kyllä niillä silloinkin jokin arvo on. 
      Enkä nyt puhu noista mokan valokuvista. 

      Lainaa

    30. Solakka unikeko 23.7.2024 21:24
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Hemmoteltu viikuna: Vanhoista valokuvista saattaa joku maksaakin, vaikka olisivat vain perhealbumikuvia. Nää ei vaan taida olla ihan niin vanhoja 😅
      Kansallisarkisto ottaa mielellään kuvat kunhan niissä on kuvauspaikka  aika ja henkilöiden ninet. Historiaa voi säilöä kuvina.

      Lainaa

    31. Solakka unikeko 23.7.2024 21:24
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Hemmoteltu viikuna: Vanhoista valokuvista saattaa joku maksaakin, vaikka olisivat vain perhealbumikuvia. Nää ei vaan taida olla ihan niin vanhoja 😅
      Kansallisarkisto ottaa mielellään kuvat kunhan niissä on kuvauspaikka  aika ja henkilöiden ninet. Historiaa voi säilöä kuvina.

      Lainaa

    32. Yliherkkä neuvonantaja 24.7.2024 8:16
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      Järjestyksetön mehiläinen: Nipsu, nasu, mitä näitä nyt on… Mikä siinä muuten on, että aina on pakko väittää niitä käytettyjä vaatteita parempikuntoisiksi myynti-ilmoissa, kuin mitä ne oikeasti ovat?
      Uudet conssit maksaa 150-250 euroa, joten vaikka ei ole hintapyyntöä ilmoituksessa niin veikkaisin että yritetään jotain 80e ainakin saada noista. Koska "uudenveroiset". Oikeasti hyvällä tuurilla ehkä kympin saattaisi saada noista, vaikka itse yrittäisinkin max. vitosella myydä.

      Lainaa

    33. Tulos: -6 (12 ääntä)
      Hemmoteltu viikuna: Miten se arvo sitten määräytyy jos ei sen mukaan, mitä niistä ollaan valmiita maksamaan? Kyllä niitä nimittäin myydään ja ostetaan. Enkä väittänyt, että niistä maltaita maksettaisiin. Itse olen ostanut muutamia tällaisia kuvia, joissa on mukana työhevonen. Jotakuta toista voi kiinnostaa vaikka vanhat rakennukset tai [...]
      Tuossa toisessa kappaleessa kerrot ihan saman asian josta itsekin puhuin. Heti ensimmäisessä lauseessa puhun keräilyarvosta, vaikka en sitä explisiittisesti mainitsekaan. Silti jostain syystä puhut niinkuin väittäisit minua vastaan.

      Lainaa

    34. Hemmoteltu viikuna 24.7.2024 23:15
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Toj Karin: Tuossa toisessa kappaleessa kerrot ihan saman asian josta itsekin puhuin. Heti ensimmäisessä lauseessa puhun keräilyarvosta, vaikka en sitä explisiittisesti mainitsekaan. Silti jostain syystä puhut niinkuin väittäisit minua vastaan.
      Eli väität, ettei vanhoilla valokuvilla ole arvoa ja sitten kuitenkin olet samaa mieltä siitä, että on? Oliko sinulla siis joku pointtikin jossain, vai halusitko vain päteä? 
      Sanoin alkuperäisessä kommentissani, että joku saattaa maksaakin jotain riittävän vanhoista valokuvista - niitä siis voi olla ihan järkevää koittaa myydä, vaikka olisivatkin "ihan tavallisia kuvia" kotialbumista.
      Mikä tässä ei siis pidä mielestäsi paikkaansa? Tai jos kerran olet samaa mieltä, niin mitä yritit lisätä? Tulkitsin kommenttisi vastaväitteeksi, kun en muutakaan pointtia löytänyt.

      Lainaa

    35. Kunnioitettava kuguaari 25.7.2024 0:48
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Joku entisen muualle muuttaneen/kuolleen naapurimamman kuvia oli heitetty paperinkeräykseen. Löysin joukosta hienoja 50-luvun kuvia uuden vuoden ilotulituksista. Jätin ne itselleni ja loput silppusin ja hävitin. En haluaisi omia kuviani joutuvan roskikseen tai pahimmassa tapauksessa kirpputorille näytille, tällaisestakin olen kuullut.

      Lainaa

    36. Johdoton hirmulisko 25.7.2024 6:28
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Yliherkkä neuvonantaja: Uudet conssit maksaa 150-250 euroa, joten vaikka ei ole hintapyyntöä ilmoituksessa niin veikkaisin että yritetään jotain 80e ainakin saada noista. Koska "uudenveroiset". Oikeasti hyvällä tuurilla ehkä kympin saattaisi saada noista, vaikka itse yrittäisinkin max. vitosella myydä.
      Tuollaiset perusconverset näyttää pikaisen haun perusteella olevan nykyäänkin luokkaa 70-80e, en tiedä mistä timanttipäällysteisistä saisi pulittaa yli kahtasataa. Siitä samaa mieltä ettei noista mokan popoista montaa euroa kehtaisi pyytää, vaikka näyttäähän niissä sentään nauhat olevan juuri ja juuri "ihan uudet"...

      Lainaa

    37. Rahaton kirahvi 25.7.2024 9:28
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Yliherkkä neuvonantaja: Uudet conssit maksaa 150-250 euroa, joten vaikka ei ole hintapyyntöä ilmoituksessa niin veikkaisin että yritetään jotain 80e ainakin saada noista. Koska "uudenveroiset". Oikeasti hyvällä tuurilla ehkä kympin saattaisi saada noista, vaikka itse yrittäisinkin max. vitosella myydä.
      Tuollaiset perus converset maksaa kaupassa n.70€. Ilmoituksessa lukee että ”uusi”, ei edes uudenveroinen. Eipä sillä että ei nuo lähellä uudenveroistakaan ole.

      Lainaa

    38. Säyseä katkarapu 25.7.2024 10:48
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Hemmoteltu viikuna: Eli väität, ettei vanhoilla valokuvilla ole arvoa ja sitten kuitenkin olet samaa mieltä siitä, että on? Oliko sinulla siis joku pointtikin jossain, vai halusitko vain päteä?  Sanoin alkuperäisessä kommentissani, että joku saattaa maksaakin jotain riittävän vanhoista valokuvista - niitä siis voi olla ihan järkevää [...]
      Ei kannata ruokkia trollia.

      Lainaa

    39. Isätön peura 25.7.2024 11:41
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Yliherkkä neuvonantaja: Uudet conssit maksaa 150-250 euroa...
      Voin myydä sulle käyttämättömiä Converseja satasella/pari. Paljonko laitetaan?

      Lainaa

    40. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Tylsimys: Vai oliko Janna vaan kuvannut jonkun toisen kirppispöytää. Suostuisikohan tuo myyjä vaihtamaan pari tätinsä kuvaa mun mummon kuviin.
      Kuulostaa Pokemon-korteilta 😄 tädillä ja mummolla on varmaan eri hyökkäykset käytössä. Höperöitynyt Mummo used confusion! 👵💥 It’s super effective!

      Lainaa

    41. Korea kirahvi 26.7.2024 14:44
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Converseja saa useimmiten niin edullisesti, että ei järkeä ostaa käytettyinä
      Johdoton hirmulisko: Tuollaiset perusconverset näyttää pikaisen haun perusteella olevan nykyäänkin luokkaa 70-80e, en tiedä mistä timanttipäällysteisistä saisi pulittaa yli kahtasataa. Siitä samaa mieltä ettei noista mokan popoista montaa euroa kehtaisi pyytää, vaikka näyttäähän niissä sentään nauhat olevan juuri ja juuri "ihan uudet"...
      Lähinnä ne erikoismallit ovat kalliita, mutta eivät nuo. Wedgeistä sain pulittaa sen 170€.

      Lainaa

    42. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Ohan Nipsu ja Nasu aika samanlaisia hahmoja niin helpostihan ne vahingos voi sekottaa :D

      Lainaa

    43. Kuumennettu luumu 27.7.2024 9:55
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Nyt meni Nasun nimi napsun verran vihkoon

      Lainaa

    44. Ajaton perhonen 28.7.2024 2:17
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Naulitseva tohtori: Siis myykö Janna oikeasti jotain mummonsa kotialbumin kuvia, vai jäikö minulta jotain tajuamatta? Ja oikein hintalaputkin oli printannut?
      Kuvittelin, että Janna on kuvannut kirppiksellä löytöään.

      Lainaa

    45. Täsmällinen jääkarhu 30.7.2024 14:39
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Löysin paperinkeräyksestä valokuva-albumin, jossa oli menneiltä vuosikymmeniltä kuvia, mm. mummoja alasti saunassa, ei olisi mennyt läpi missään Yhdysvaltalaisessa somessa, sen verran oli rintoja nänneineen näkyvissä. Hetken siinä punastelin, että mitäs sitten ja jätin sinne. Olisi ehkä ollut oikein viedä silppuriin. Suurella todennäköisyydellä (mutta ei varmasti) kuvatut ovat jo edesmenneitä.

      Lainaa

    46. Kunnioitettava sotilas 30.7.2024 15:40
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Liittoutumaton taikuri: Voi hitto, mullahan on vaikka kuinka paljon vanhoja valokuvia pyörimässä. Nyt voinkin lyödä rahoiksi.
      Shutterstock tyyliin kyllä

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: converse, espanja, kengät, kirppari, kirppis, kirpputori, kuva, käytetty, muumit, nalle puh, nasu, nipsu, perhealbumi, perhekuvat, sukulaiset, uudet, valkokuvat