Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kuvakooste, osa 463

Rohkea oman tiensä kulkija, vai itsekäs sottapytty?
Kuvakooste, osa 463

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 67 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kahdestaan seppä 29.8.2024 0:16
      Tulos: +202 (208 ääntä)
      Kyltissä kielletty reikäisen laiturin läpi haille vittuilu?

      Lainaa

    2. Harteeton sakaali 29.8.2024 0:30
      Tulos: +131 (133 ääntä)
      Varo seiväsansoja!

      Lainaa

    3. Alistettu hamsteri 29.8.2024 0:35
      Tulos: +238 (250 ääntä)
      Lotta: I'm not like other girls

      Lainaa

    4. Vinkeä dinosaurus 29.8.2024 1:19
      Tulos: +193 (197 ääntä)
      Lotta perkele! Mun sohva. Pois sieltä. Röyhkeää toimintaa. En minäkään mene Lotan sohvalle pötköttelemään.

      Lainaa

    5. Uljas paprika 29.8.2024 2:55
      Tulos: +84 (86 ääntä)
      Kunnon Saw-meininki kyltissä. Varo ettet putoa piikkeihin!

      Lainaa

    6. Raudaton hedelmä 29.8.2024 3:18
      Tulos: +184 (222 ääntä)
      Voisko joku kertoa että minkä hemmetin takia laitatte tuon väliviivan paikkoihin, joissa sille ei ole MITÄÄN loogista syytä?! Esim. Tuo iänikuinen 6-vuotta. MIKSI? Miksi tuo viiva?? Rasittavaa!

      Lainaa

    7. Hurjistunut katkarapu 29.8.2024 5:10
      Tulos: +319 (321 ääntä)
      Pakko sanoa että itse olen kyllä aikalailla samoilla linjoilla Suvin kanssa. En jaksa ymmärtää miten aikuisista ihmisistä on coolia tehdä asioita ihan vain siksi että ne on kielletty

      Lainaa

    8. Rikkoutunut herne 29.8.2024 5:24
      Tulos: -76 (112 ääntä)
      Raudaton hedelmä: Voisko joku kertoa että minkä hemmetin takia laitatte tuon väliviivan paikkoihin, joissa sille ei ole MITÄÄN loogista syytä?! Esim. Tuo iänikuinen 6-vuotta. MIKSI? Miksi tuo viiva?? Rasittavaa!
      Jos viittaat tuohon aiempaan "Saw-meininki" niin siihen kyllä väliviiva kuuluu. https://kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/yhdysmerkki-yhdyssanassa-jossa-erisnimi-piritta-kahvila/

      Lainaa

    9. Tulos: +132 (134 ääntä)
      Rikkoutunut herne: Jos viittaat tuohon aiempaan "Saw-meininki" niin siihen kyllä väliviiva kuuluu. kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/yhdysmerkki-yhdyssanassa-jossa-erisnimi-piritta-kahvila
      Ei viitannut. Mokan eka (tai toka) sana 😉 Lotta kirjoitti "6-vuotta sitten"

      Lainaa

    10. Tulos: +90 (98 ääntä)
      Raudaton hedelmä: Voisko joku kertoa että minkä hemmetin takia laitatte tuon väliviivan paikkoihin, joissa sille ei ole MITÄÄN loogista syytä?! Esim. Tuo iänikuinen 6-vuotta. MIKSI? Miksi tuo viiva?? Rasittavaa!
      Veikkaan että tulee siitä että on oikein kirjoittaa 6-vuotias ja 6-vuotissynttärit. Vaikea minunkin käsittää ihmisten "6-vuotta", mutta tuosta se on varmaan jatkumoa. 🤔

      Lainaa

    11. Avaimeton paprika 29.8.2024 5:40
      Tulos: +90 (94 ääntä)
      Raudaton hedelmä: Voisko joku kertoa että minkä hemmetin takia laitatte tuon väliviivan paikkoihin, joissa sille ei ole MITÄÄN loogista syytä?! Esim. Tuo iänikuinen 6-vuotta. MIKSI? Miksi tuo viiva?? Rasittavaa!
      No tää. Jos nää on jollekin täällä vaikeita, niin tässä ilmainen neuvo: mieti, miten kirjoittaisit sanat, jos kirjoittaisit luvun kirjaimin. Ei kuusivuotta, ei neljäautoa, ei yhdeksänviljan leipää. Ei siis myöskään 6-vuotta, 4-autoa tai 9-viljan leipää. Vasta sitten kirjoitetaan yhteen, jos sanoista tehdään adjektiivi lisäämällä loppuun -as tai -inen: 6-vuotias, nelitahokas, 5-kerroksinen.

      Lainaa

    12. Raukea satuhahmo 29.8.2024 6:18
      Tulos: +186 (188 ääntä)
      Onko Suvi olevinaan ekassa mokaaja? Olen kyllä ihan samaa mieltä, itsekästä tuollainen "säännöt ei koske minua" -ajattelu. Ja sitten sillä vielä retostellaan.

      Lainaa

    13. Hämyisä pähkinä 29.8.2024 6:31
      Tulos: +125 (127 ääntä)
      Raudaton hedelmä: Voisko joku kertoa että minkä hemmetin takia laitatte tuon väliviivan paikkoihin, joissa sille ei ole MITÄÄN loogista syytä?! Esim. Tuo iänikuinen 6-vuotta. MIKSI? Miksi tuo viiva?? Rasittavaa!
      Lotta ei ole kuin muut tytöt, Lotta kirjoittaa omilla säännöillään.

      Lainaa

    14. Kalanhajuinen vaatekappale 29.8.2024 6:59
      Tulos: +240 (242 ääntä)
      Vituttaa nää Lotat joita normaalit käytöstavat ei koske.

      Lainaa

    15. Tunnekylmä myyrä 29.8.2024 7:08
      Tulos: -157 (177 ääntä)
      Siellä on punaisen tanpereen uliopiston korkeakoulutettua alipalkattua käsienheiluttelija-kirjastonhoitajaa harmittanut edelleen se, ettei Suomea saatu neukkulan osaksi.

      Lainaa

    16. Valkaiseva preeriasusi 29.8.2024 7:13
      Tulos: +63 (69 ääntä)
      Varoitusmerkki on mun silmään melko selkeä; älä mene katolle pudottamaan lumia.

      Lainaa

    17. Tulos: +98 (102 ääntä)
      Lotta, ota ne hikiset kinttusi pois toisten sohvalta! Kieltokyltissä ajattelin olevan kyse mattojen pesemistä laiturilla. Matolta valuu ympäristölle myrkyllistä kolmio-saippuaa itämereen. Kuvan mies pesee mattoja Peppi Pitkätossun tyyliin, harjat jalkoihin kiinnitettynä.

      Lainaa

    18. Jurpo lihapiirakka 29.8.2024 9:13
      Tulos: +77 (79 ääntä)
      muumi: Ei viitannut. Mokan eka (tai toka) sana 😉 Lotta kirjoitti "6-vuotta sitten"
      Lotta kulkee omia-teitään. Hän saa kirjoittaakin omalla-tyylillä.

      Lainaa

    19. Nuorekas jänis 29.8.2024 9:18
      Tulos: +72 (80 ääntä)
      Miksi kielipoliisit eivät ole järkyttyneet tuosta kyselyn "en" vaihtoehdosta? Onko suomalainen saunakulttuuri mielestäsi häveliöitynyt? En Jätin järkytykseltäni vastaamatta. 😱

      Lainaa

    20. Itseasiassa 29.8.2024 9:18
      Tulos: +230 (232 ääntä)
      Lotta, et sä ole mikään oman tiesi kulkija, vaan yhtä massaa kuin hyvä osa muistakin messukävijöistä. Olin sellaisilla joskus töissä ja messujen jälkeen kun taloa alettiin laittaa asukkaille luovutuskuntoon, niin tapeltiin juuri näiden lottien jäljistä. Talosta riippuu, paljonko kukakin omistaa, mutta tuolla suurinpiirtein puolet sisustuksesta oli talon tulevien asukkaiden (joiden oli tarkoitus käyttää niitä elämiseen) ja loput talokauppiaan sekä sisustussuunnittelijan. Talossa oli kaikki mahdollinen suojattu ja me esittelijät siirrettiin noita tolppia jatkuvasti takaisin paikalleen, silti parin metrin päässä rajatulta alueelta valkoiset matot ja sohvien reunat olivat täynnä mustia käden- ja kengänjälkiä. Nämä oman tiensä kulkijat eivät myöskään ymmärtäneet, mikseivät saaneet tulla syömään messutaloon, huusivat vain vihaisesti, etteivät sitten tule ollenkaan käymään (just tätä ääliötä tulikin ikävä niiden 160 000 kävijän joukosta). Ihan normaalia oli myös kokeilla, mikä kaikki lähtee irti. Sen vuoksi kaikkia teippauksia piti laittaa kokoajan uudelleen tai vahtia, ettei aikuiset ihmiset riko hirveän paljon tavaraa. Kun silmä vältti, niin talojen rekvisiittaa heiteltiin ympäriinsä, joskus on tullut ongittua kaikki pihan irti lähtevä rekvisiitta poreammeesta, kerkesin paikalle, kun joku mies heitteli sinne viimeisiä löytämiään tavaroita.

      Lainaa

    21. Itseasiassa 29.8.2024 9:26
      Tulos: +59 (65 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Siellä on punaisen tanpereen uliopiston korkeakoulutettua alipalkattua käsienheiluttelija-kirjastonhoitajaa harmittanut edelleen se, ettei Suomea saatu neukkulan osaksi.
      Niin tai sitten tuo asemointi on yleensä yhdessä linjassa muiden materiaalieb kanssa. Yleensä suurin syy on lainaus-ja palautusautomaatit. Tuo ei ole edes suorassa, joten todennäköisesti joku harjoittelija koittanut noudattaa jotain suullisesti ja sinne päin annettuja ohjeita. Sun logiikalla olisi ennemmin kannattanut tuhota koko kirja lainauskelvottomaan kuntoon, ihan kaikkia ei pysty eikä voida tilata uusia kappaleita. Varsinkin kun kulttuurista leikataan kokoajan, niin kirjastoissa panostetaan määrärahat uusiin kirjoihin ja tarvittaessa klassikoihin.

      Lainaa

    22. Väljähkö peura 29.8.2024 9:59
      Tulos: +157 (159 ääntä)
      Itseasiassa: Lotta, et sä ole mikään oman tiesi kulkija, vaan yhtä massaa kuin hyvä osa muistakin messukävijöistä. Olin sellaisilla joskus töissä ja messujen jälkeen kun taloa alettiin laittaa asukkaille luovutuskuntoon, niin tapeltiin juuri näiden lottien jäljistä. Talosta riippuu, paljonko kukakin [...]
      Tähän voi kommentoida vaan että mitä helvettiä aikuiset ihmiset? 🤬

      Lainaa

    23. Peruuttamaton riikinkukko 29.8.2024 10:14
      Tulos: +177 (179 ääntä)
      Ne, jotka mainostaa olevansa oman tiensä kulkijoita, on yleensä niitä, jotka tuolla sanomisellaan yrittää vain oikeuttaa huonot käytöstapansa. Ärsyttäviä ihmisiä. Todellisuuden oman tiensä kulkijat ei koe tarvetta päteä asialla ja yleensä ei aiheuta kanssaihmisille tai niiden omaisuudelle haittaa.

      Lainaa

    24. Vaikuttava vuohi 29.8.2024 11:18
      Tulos: +145 (149 ääntä)
      Lotta on oikeassa siinä, ettei rikos ole suuri tai maata mullistava. Mutta en ymmärrä miten Lotat ja muut eivät ymmärrä, että jos joka ikinen ajattelisi noin, tossa istuis sitten koko messupoppoo ja jälki ois tosi erilaista. Jos on säännöt, miksi osalle on ok poiketa niistä. Ihmiset myös yleensä kokevat itsensä siistimmäksi kuin ovatkaan, eivätkä käsitä, että juuri heidän käsistään saattaa tulla harmaa likaläntti sohvaan. Se on aina joku muu tahmatassu. Jos tuon messuasunnon omistaja olisi tullut paikalle, olisiko Lotta silti silmät kirkkaana inttänyt että on vain oman tiensä kulkija ja taitaa pipo kiristää?

      Lainaa

    25. Tulos: -7 (27 ääntä)
      muumi: Veikkaan että tulee siitä että on oikein kirjoittaa 6-vuotias ja 6-vuotissynttärit. Vaikea minunkin käsittää ihmisten "6-vuotta", mutta tuosta se on varmaan jatkumoa. 🤔
      Banaanit auttaa, ei pelkästään koon havainnoimisessa, vaan myös väliviivan tarpeen arvioinnissa. Kuvittele että sinulla on syli täynnä banaaneja. Sen jälkeen mieti onko sinulla sylissä 69-banaania vai 69 banaania.

      Lainaa

    26. Tulos: +100 (102 ääntä)
      Nuorekas jänis: Miksi kielipoliisit eivät ole järkyttyneet tuosta kyselyn "en" vaihtoehdosta? Onko suomalainen saunakulttuuri mielestäsi häveliöitynyt? En Jätin järkytykseltäni vastaamatta. 😱
      Pahoittelemme virhettä ja häpeämme tapahtunutta. Voit nyt äänestää.

      Lainaa

    27. Matala bataatti 29.8.2024 11:57
      Tulos: +77 (85 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Siellä on punaisen tanpereen uliopiston korkeakoulutettua alipalkattua käsienheiluttelija-kirjastonhoitajaa harmittanut edelleen se, ettei Suomea saatu neukkulan osaksi.
      Huomaa, että et kuulu kirjaston vakioasiakkaisiin. Lukeminen kannattaa, se sivistää sinuakin!

      Lainaa

    28. Tulos: +147 (149 ääntä)
      Se tunne kun kuulet että joku asuntomessuvieras kokee olevansa "omantiensäkulkija" kun istuu jonku hihnan toisella puolella ja lesoo sillä vielä 6 vuotta myöhemmin

      Lainaa

    29. Ravinteeton haisunäätä 29.8.2024 13:46
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      6-vuotta ja lentävämatto.

      Lainaa

    30. Mustankipeä riepu 29.8.2024 14:06
      Tulos: +24 (36 ääntä)
      Raudaton hedelmä: Voisko joku kertoa että minkä hemmetin takia laitatte tuon väliviivan paikkoihin, joissa sille ei ole MITÄÄN loogista syytä?! Esim. Tuo iänikuinen 6-vuotta. MIKSI? Miksi tuo viiva?? Rasittavaa!
      Lotta on wee tee, siksi.

      Lainaa

    31. Vetoisa karjalanpiirakka 29.8.2024 15:27
      Tulos: +132 (138 ääntä)
      Sananen kirjastonhoitajalta. Yleensä viivakooditarrat pyritään laittamaan niin, että ne eivät peitä mitään olennaista informaatiota. Kyseisen kirjan tapauksessa loogisempi paikka olisi ollut oikea alakulma, jossa ei ole mitään. Kuitenkin sille, että tarra on laitettu juuri tuohon, on olemassa joku syy (joka ei ole sensuuri). Se saattaa liittyä kirjan RFID-tagin asemointiin (siihen magneettitarraan, joka toimii myös hälyttimenä) tai lainaus/palautusautomaatin asetuksiin. Kirja ja viivakooditarra näyttävät molemmat olevan vanhahkoja, eli ihan viime vuosina tarraa ei ole tuohon lätkäisty. Oman kokemukseni mukaan monissa kirjastoissa kiinnitetään nykyään enemmän huomiota tarrojen sijoitteluun kuin ennen. Tunnekylmän myyrän kommenttiin viitaten, me kirjastolaiset ollaan tosiaan pitkälle koulutettuja ja huonosti palkattuja. Sille on varmasti hauska vittuilla, mutta muistuttaisin, että me ylläpidetään tasa-arvoa, sivistystä ja epäkaupallista laitosta erittäin pienellä budjetilla, joka ei kuntien kukkaroja paljoa kevennä. Tule sinäkin kirjastoon, saatat yllättyä mitä kaikkea meiltä löytyy!

      Lainaa

    32. Joidenkin mielestä fretti 29.8.2024 16:52
      Tulos: +70 (72 ääntä)
      Raukea satuhahmo: Onko Suvi olevinaan ekassa mokaaja? Olen kyllä ihan samaa mieltä, itsekästä tuollainen "säännöt ei koske minua" -ajattelu. Ja sitten sillä vielä retostellaan.
      Eiköhän se mokailija aika selkeästi ole Lotta. 
      Varmaan samalla älykkyydellä testailee mielellään myös museoiden huonekaluja, jos jonkun pakottamana sellaiseen eksyy.

      Lainaa

    33. Renkaaton pohatta 29.8.2024 17:34
      Tulos: -14 (20 ääntä)
      Mustankipeä riepu: Lotta on wee tee, siksi.
      Onneksi ei sentään ole BT

      Lainaa

    34. Puoliavoin etana 29.8.2024 19:56
      Tulos: +58 (74 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Siellä on punaisen tanpereen uliopiston korkeakoulutettua alipalkattua käsienheiluttelija-kirjastonhoitajaa harmittanut edelleen se, ettei Suomea saatu neukkulan osaksi.
      Ovatko nämä punaiset käsienheiluttelijat tällä hetkellä samassa huoneessa kanssasi? Voivatko muut nähdä heidät?

      Lainaa

    35. Oireeton lokki 29.8.2024 20:29
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Joidenkin mielestä fretti: Eiköhän se mokailija aika selkeästi ole Lotta.  Varmaan samalla älykkyydellä testailee mielellään myös museoiden huonekaluja, jos jonkun pakottamana sellaiseen eksyy.
      Joillekin se älä koske on punainen vaate ja pakko koskea.

      Lainaa

    36. Tulos: +46 (48 ääntä)
      Itseasiassa: Lotta, et sä ole mikään oman tiesi kulkija, vaan yhtä massaa kuin hyvä osa muistakin messukävijöistä. Olin sellaisilla joskus töissä ja messujen jälkeen kun taloa alettiin laittaa asukkaille luovutuskuntoon, niin tapeltiin juuri näiden lottien jäljistä. Talosta riippuu, paljonko kukakin [...]
      Ihmiset on perseestä.

      Lainaa

    37. Tulos: +95 (97 ääntä)
      Lotta; oot ihan sanonko mistä. Olin aikanaan asuntomessuilla töissä ja kun ne loppui, niin juuri näiden Lottien vuoksi oli ihan turhaa huutoo, kiukkua ja tappelua. Viikkoja jälkeenpäin. Löytyi mustia sormenjälkiä kaappien sisältä, kiukaalle heitettyä limsaa yms. Sä et Lotta ole mitenkään erityinen. Tiedä paikkas tässä maailmassa.

      Lainaa

    38. Järjestyksetön mehiläinen 29.8.2024 22:19
      Tulos: -6 (22 ääntä)
      On kyllä muuten rasittavaa välillä yrittää lukea niitä kirjojen takakansia, kun viivakoodit menee vähän miten sattuu. Itse en kumminkaan tykkää lähteä lukemaan mitään tietämättä edes takakannen selitystä ja mahd. arvosteluja muilta kirjailijoilta, ainakin tietää valita edes jotenkin kiinnostavan aiheen.

      Lainaa

    39. Tulos: +22 (30 ääntä)
      Tuo oli Itku-Iisakki, maammon marja syntymässä säikähtänyt, näki kauhut kaikkialla, haltiat pahat havaitsi, ei hyviä ensinkänä. Toisaalta epäilen, että jos Iisakki menisi kirjastoon ja lainaisi kirjan, hän lukisi ehkä takakannen ja väittäisi tietävänsä kaiken kirjan sisällöstä.

      Lainaa

    40. Tulos: -25 (33 ääntä)
      Itseasiassa: Lotta, et sä ole mikään oman tiesi kulkija, vaan yhtä massaa kuin hyvä osa muistakin messukävijöistä. Olin sellaisilla joskus töissä ja messujen jälkeen kun taloa alettiin laittaa asukkaille luovutuskuntoon, niin tapeltiin juuri näiden lottien jäljistä. Talosta riippuu, paljonko kukakin [...]
      Mutta miksi te tappelitte niistä jäljistä?

      Lainaa

    41. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Itseasiassa: Lotta, et sä ole mikään oman tiesi kulkija, vaan yhtä massaa kuin hyvä osa muistakin messukävijöistä. Olin sellaisilla joskus töissä ja messujen jälkeen kun taloa alettiin laittaa asukkaille luovutuskuntoon, niin tapeltiin juuri näiden lottien jäljistä. Talosta riippuu, paljonko kukakin [...]
      Ihmiset on kyl ihan elukoita.

      Lainaa

    42. Itseasiassa 30.8.2024 12:03
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Irvikisu: Mutta miksi te tappelitte niistä jäljistä?
      Joku siis omistaa kaikki ne tavarat siellä esittelytalossa ja jälkikäteen katsotaan kuka on vastuussa kaikesta tuhotusta omaisuudesta. Mä olin esittelijä, ei mun tarvinnut siihen osallistua, mutta olin purkamassa esittelyyn liittyviä asioita sieltä. Ne tappelijat olivat talon omistajat, joiden omaisuutta oli suurin piirtein puolet sisustuksesta. He halusivat myös esim. seinien ja lattian pintamateriaalien olevan kunnossa, mutta niissähän on paljon joko vahingossa tai tahallaan tehtyjä jälkiä. Osa huonekaluista ja rekvisiitasta oli sisustussuunnittelijan, jota myös kiinnosti kaikki kadonnut ja rikkoutunut. Ja viimeinen osallinen oli talon rakennuttaja, jolla on vastuu luovuttaa talo tietyssä kunnossa. Näistä korvausvastuun rajoista siellä väännettiin, ne kun eivät välttämättä ole niin selviä, varsinkin jos kaikki mahdollinen on ollut suojattu ja rajattu vierailijoiden ulottumattomiin, mutta jostain syystä messuvieraat ovat rikkoneet tahallaan esim. niitä suojauksia tai menneet Lotan tavoin kulkemaan, mihin itse huvittaa ja näin tuhonnut paikkoja.

      Lainaa

    43. Ajettu piirroshahmo 30.8.2024 14:33
      Tulos: +1 (11 ääntä)
      Ensisilmäyksellä luulin kyltin joko varoittavan lumia ja jääpuikkoja katolta tipittavasta huoltomiehestä, tai vaihtoehtoises

      Lainaa

    44. Tosikko sateenvarjo 30.8.2024 14:58
      Tulos: +61 (65 ääntä)
      Lottakin on tosi hauskaa seuraa, ihan alko naurattaa siis ihan sikana. Oman tiensä kulkija istuu sohvalle mihin ei saisi. Mitähän muuta hauskaa se tekee, varmaan pöllii servettejä mäkkäristä ja nauraa. Ei ostakaan ketsuppipurkkia kaupasta ja laittaa sen murojen viereen takaisin, hihihi. Aika rebel.

      Lainaa

    45. Talviasuttava nauta 30.8.2024 16:42
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Oman kunnan kirjaston kirjoissa on vielä isompi viivakooditarra peittämässä pari alinta riviä.

      Lainaa

    46. ToottasMäni 30.8.2024 17:57
      Tulos: +4 (14 ääntä)
      Haiseeko sohva perseeltä vai perse sohvalta?

      Lainaa

    47. Sokeriton alligaattori 30.8.2024 22:13
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      Vetoisa karjalanpiirakka: Sananen kirjastonhoitajalta. Yleensä viivakooditarrat pyritään laittamaan niin, että ne eivät peitä mitään olennaista informaatiota. Kyseisen kirjan tapauksessa loogisempi paikka olisi ollut oikea alakulma, jossa ei ole mitään. Kuitenkin sille, että tarra on laitettu juuri tuohon, on olemassa [...]
      Kuulostaa loogiselta. Sinänsä vähän haikeaksi vetää mielen kun miettii aikaa ennen, kun kirja oli vain paperia eikä kirjastossa(kaan) tarvinnut miettiä magneetteja, hälyttimiä eikä automaatteja. Viivakoodi oli yleensä tyhjässä sisäkannessa missä se ei haitannut mitään eikä ketään. Mutta ei se niin vakavaa ole. Takakansitekstin löytäminen netistä onnistuu vähemmällä vaivalla kuin tarran paikasta valittaminen. Kunhan en joudu lukemaan itse kirjaa ruudulta, kaikki on hyvin.

      Lainaa

    48. Säästeliäs paarma 30.8.2024 23:21
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Talviasuttava nauta: Oman kunnan kirjaston kirjoissa on vielä isompi viivakooditarra peittämässä pari alinta riviä.
      Meillä on vielä isompi tarra.

      Lainaa

    49. Maidonvalkea gerbiili 30.8.2024 23:30
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Säästeliäs paarma: Meillä on vielä isompi tarra.
      Meidän äiti tekee teidän äitien viivakoodit

      Lainaa

    50. Piilotettu hanhi 31.8.2024 8:42
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Olen töissä museossa. Lotan kaltaisten omantiensäkulkijoiden täytyy aina koskea ja räpeltää kaikkea, vaikka selkeästi kielletään. Olen nähnyt jopa sitä, että kieltolappu on poistettu tieltä, jotta pääsee räpeltämään. Aina pitää voida koskea! Toisille yleiset käyttäytymissäännöt ovat henkilökohtainen loukkaus. Onneksi heitä on vain vähän. Sadasta museovieraasta ehkä pari. Valtaosa ihmisistä osaa käyttäytyä, ovat ystävällisiä ja ymmärtävät, miksi museoissa on säännöt.

      Lainaa

    51. ToottasMäni 31.8.2024 11:48
      Tulos: -1 (17 ääntä)
      Järjestyksetön mehiläinen: On kyllä muuten rasittavaa välillä yrittää lukea niitä kirjojen takakansia, kun viivakoodit menee vähän miten sattuu. Itse en kumminkaan tykkää lähteä lukemaan mitään tietämättä edes takakannen selitystä ja mahd. arvosteluja muilta kirjailijoilta, ainakin tietää valita edes jotenkin kiinnostavan aiheen.
      Kannattaa odottaa elokuvaversiota.

      Lainaa

    52. Näkyvä maksamakkara 31.8.2024 15:08
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Valkaiseva preeriasusi: Varoitusmerkki on mun silmään melko selkeä; älä mene katolle pudottamaan lumia.
      Älä osoittele sormella katolla olevia lumia ettet tipu panssariesteeseen (lohikäärmeenhampaat).

      Lainaa

    53. ToottasMäni 1.9.2024 9:30
      Tulos: -4 (8 ääntä)
      Rohkea oman tiensä kulkija.

      Lainaa

    54. Tulos: -9 (13 ääntä)
      Mitä, kuka tai missä on woke? Sanan kuullut kyllä useasti muttennole tajunnut. Anteeksi maalaoauutenu, ostan huomenna tarralenkkarit

      Lainaa

    55. Halpa ilves 1.9.2024 13:46
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Itseasiassa: Joku siis omistaa kaikki ne tavarat siellä esittelytalossa ja jälkikäteen katsotaan kuka on vastuussa kaikesta tuhotusta omaisuudesta. Mä olin esittelijä, ei mun tarvinnut siihen osallistua, mutta olin purkamassa esittelyyn liittyviä asioita sieltä. Ne tappelijat olivat talon omistajat, joiden omaisuutta oli suurin [...]
      Taloista katoaa myös esineitä. Yhdeltä naiselta löytyi laukusta aterimet. Eräs mies kusi uima-altaaseen. Yhden arvokkaan laina maljakon sisällä oli lähetin joten se saatiin takaisin hamstaajalta. Samalta naiselta löytyi muutakin varastettua tavaraa. Kaikki pitäisi kiinnittää lattiaan ja seinään. Kylppäristä joka oli aidattu pleksillä lähti virkattu matto. Purukumia löytyi pöytien alta ja jopa maton alta.  Nykyään taloissa on kameroita myös sisällä.

      Lainaa

    56. Palvelualtis päärynä 2.9.2024 9:21
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Mitähän niin upeaa Lotta on nähnyt tuossa tavallisessa sohvassa, että sinne on pitänyt loikata aidan yli istumaan ja laittaa vielä kuva someen todisteeksi? Jos kieltoja on pakko uhmata niin olisi nyt edes hiukan mielenkiintoisempi syy kuin sohvalle istahtaminen.

      Lainaa

    57. Tunnekylmä myyrä 3.9.2024 6:47
      Tulos: -12 (16 ääntä)
      Puoliavoin etana: Ovatko nämä punaiset käsienheiluttelijat tällä hetkellä samassa huoneessa kanssasi? Voivatko muut nähdä heidät?
      En ole kirjastossa joten eivät ole.

      Lainaa

    58. Tulos: +4 (10 ääntä)
      Palvelualtis päärynä: Mitähän niin upeaa Lotta on nähnyt tuossa tavallisessa sohvassa, että sinne on pitänyt loikata aidan yli istumaan ja laittaa vielä kuva someen todisteeksi? Jos kieltoja on pakko uhmata niin olisi nyt edes hiukan mielenkiintoisempi syy kuin sohvalle istahtaminen.
      Ehkä siinä on ollut joku hassunhauska ”olen itsekin täällä esillä ja osa sisustusta!” 🤔🤷‍♀️

      Lainaa

    59. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Hintalapuilla onnistutaan myös yllättävän onnistuneesti sekä peittämään oleellisia tekstejä että tärväämään lahjaksi ostettava tuote.

      Lainaa

    60. Tulos: +6 (12 ääntä)
      Oireeton lokki: Joillekin se älä koske on punainen vaate ja pakko koskea.
      *iso punainen nappi, jota on pakko painaa
      Punainen vaate meinaa, että suututtaa

      Lainaa

    61. Järjestyksetön mehiläinen 3.9.2024 18:08
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      ToottasMäni: Kannattaa odottaa elokuvaversiota.
      Suosittelen lukemaan enemmän kirjoja, voisi auttaa niissä sun kommentoinnin kanssa esiintyvissä ongelmissa.

      Lainaa

    62. Normaali jyrsijä 3.9.2024 22:25
      Tulos: -2 (10 ääntä)
      Järjestyksetön mehiläinen: Suosittelen lukemaan enemmän kirjoja, voisi auttaa niissä sun kommentoinnin kanssa esiintyvissä ongelmissa.
      Ei se ainakaan sinun oikeinkirjoitustasi näytä parantaneen.

      Lainaa

    63. jukkapalmu 4.9.2024 12:21
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Eri asia tehdä tyhmiä kun ottaa siitä vielä kuva. Red bull- logo vielä tuohon niin kaikki tietää että nyt tehdään jotain tyhmää.

      Lainaa

    64. Vuosikas delfiini 4.9.2024 12:48
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Itseasiassa: Niin tai sitten tuo asemointi on yleensä yhdessä linjassa muiden materiaalieb kanssa. Yleensä suurin syy on lainaus-ja palautusautomaatit. Tuo ei ole edes suorassa, joten todennäköisesti joku harjoittelija koittanut noudattaa jotain suullisesti ja sinne päin annettuja ohjeita. Sun logiikalla olisi ennemmin [...]
      Kirjastoalalla oleva tässä ja itsekin olen joskus urani aikana tarroittanut kirjoja. Itsellekin tuli tämän kohdalla mieleen, että siinä on joku kesätyöläinen, harjoittelija tai työllistetty lätkäissyt tarran "vähän sinne päin".
      Joskus noita vinoja tarroja näkee myös, jos tarra on päässyt käsistä vähän liian aikaisin ja sen uudelleen sijoittaminen on ollut mahdotonta. Tätä tosin yleensä sattuu vain paperikantisten lehtien ja kirjojen kanssa.

      Lainaa

    65. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Raudaton hedelmä: Voisko joku kertoa että minkä hemmetin takia laitatte tuon väliviivan paikkoihin, joissa sille ei ole MITÄÄN loogista syytä?! Esim. Tuo iänikuinen 6-vuotta. MIKSI? Miksi tuo viiva?? Rasittavaa!
      Ja sitten se puuttuu sieltä, minne oikeasti kuuluisi. Sama juttu yhdyssanojen kanssa! Kirjoitetaan kaikki erikseen, mutta Maijankaa (Maijan kaa/kanssa) kirjoitetaan yhteen.

      Lainaa

    66. Autokoulun käynyt kani 6.9.2024 6:08
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Tämä vielä jatkui niin että Lotan sankaritarinan suvia tuli muitakin lotan kavereita haukkumaan ja kehumaan lottaa urotyöstään (lähetetty heti perään mutta harmi feissarimokat ei niitä laittaneet jutun jatkoksi) tarinan henkilöt nelikymppisiä

      Lainaa

    67. Koherenssi leopardi 15.9.2024 17:49
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      On se hurja.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kielto, kirjasto, kuva, kyltti, porin asuntomessut, sohva, tulkinta, viivakoodi, woke, wokettaja