Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puskaradio suhisee, osa 71

Mikään ei ole enää pyhää – ja nyt tiedämme miksi.
Puskaradio suhisee, osa 71

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 63 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Pullea leopardi 6.8.2024 0:06
      Tulos: -228 (438 ääntä)
      Kyllä Vesa ihan oikeassa on. Jannicat yms. nimet ovat wt-nimiä. Näillä leideillä on moraali usein aikasen löysä.

      Lainaa

    2. Epäuskottava dingo 6.8.2024 0:10
      Tulos: -114 (418 ääntä)
      Silläkin uhalla, että tätä miinustetaan niin helvetisti. Niin oon aivan samaa mieltä siitä, että Janicoilla, Jenniinoilla, Jasmineilla ja kaikilla vastaavilla harvemmin on yhtään mitään järkevää sanottavaa.

      Lainaa

    3. Äveriäs haukka 6.8.2024 0:13
      Tulos: +233 (239 ääntä)
      Hyvä että löytyi lopulta ne syylliset maailman jamaan.

      Lainaa

    4. Joidenkin mielestä fretti 6.8.2024 0:15
      Tulos: +244 (254 ääntä)
      Onneksi Vesalla sentään on tosi tähdellistä sanottavaa.

      Lainaa

    5. Paras hanhi 6.8.2024 0:27
      Tulos: +81 (95 ääntä)
      Äveriäs haukka: Hyvä että löytyi lopulta ne syylliset maailman jamaan.
      Jepulis. J niin kuin jama.

      Lainaa

    6. Haikea hämähäkki 6.8.2024 0:28
      Tulos: +62 (82 ääntä)
      Ei ehkä inkkari, enempikin ninja. Mustikka-Ninja!

      Lainaa

    7. Taskuton vaatekappale 6.8.2024 0:30
      Tulos: -47 (71 ääntä)
      Vesa oli vissiin saanut tietää, että "Jaana" on Suomen "Karen". (Lähteenä kolumni Suomen Kuvalehti, Oskari Onninen: Kantelen tästä Hesariin!)

      Lainaa

    8. Kohtuuton fretti 6.8.2024 1:15
      Tulos: +104 (114 ääntä)
      Vesa ei tajuu

      Lainaa

    9. Tulos: +78 (104 ääntä)
      J:llä alkavia naisten nimiä on paljon muitaki ku nää wt nimet.

      Lainaa

    10. Sukka hai 6.8.2024 5:26
      Tulos: -27 (67 ääntä)
      Taskuton vaatekappale: Vesa oli vissiin saanut tietää, että "Jaana" on Suomen "Karen". (Lähteenä kolumni Suomen Kuvalehti, Oskari Onninen: Kantelen tästä Hesariin!)
      Mun mielestä Karenin vastine taas on Sari tai Tarja.

      Lainaa

    11. Tulos: -21 (55 ääntä)
      Sukka hai: Mun mielestä Karenin vastine taas on Sari tai Tarja.
      Mie oon kuullu version et Kaarina.

      Lainaa

    12. karvaturpa 6.8.2024 6:58
      Tulos: +148 (156 ääntä)
      "oisko ollu joku eläin" Joo, siellä on nyt tyytyväinen kettu taskut täynnä mustikoita.

      Lainaa

    13. hilipatipippaa 6.8.2024 7:00
      Tulos: -34 (50 ääntä)
      Pullea leopardi: Kyllä Vesa ihan oikeassa on. Jannicat yms. nimet ovat wt-nimiä. Näillä leideillä on moraali usein aikasen löysä.
      Pisteet löysästä moraalista.

      Lainaa

    14. Vaikeudeton tiikeri 6.8.2024 7:13
      Tulos: +128 (148 ääntä)
      Pullea leopardi: Kyllä Vesa ihan oikeassa on. Jannicat yms. nimet ovat wt-nimiä. Näillä leideillä on moraali usein aikasen löysä.
      Eivätkä siltikään antaneet sulle :D

      Lainaa

    15. Jumalaton öykkäri 6.8.2024 7:20
      Tulos: -111 (129 ääntä)
      Vaikeudeton tiikeri: Eivätkä siltikään antaneet sulle 😁
      Morjens, Jannica tmv.

      Lainaa

    16. Huvipuistohullu 6.8.2024 7:23
      Tulos: -26 (40 ääntä)
      Tähän on aivan pakko sanoa jotain 😂 Vaikka sen perusohjeistuksen, että "Kaikki irtotavarat pois! Myös taskuista!" T. J.J.J. 😄

      Lainaa

    17. Lyijytön taikuri 6.8.2024 7:47
      Tulos: +104 (110 ääntä)
      Äveriäs haukka: Hyvä että löytyi lopulta ne syylliset maailman jamaan.
      Vastoin kaikkia odotuksia syypää ei ollutkaan poliitikot eikä edes illuminati, vaan Jannika Suomesta! Torilla tavataan!

      Lainaa

    18. Tulos: +95 (113 ääntä)
      Jos varastaa toisen mustikat, niin miksi ei viennyt noita ämpäreitä myös? Olisi ollut helpompaa, kun alkaa kaateleen mustikoita omiin ämpäreihin tai pusseihin?

      Lainaa

    19. Itseasiassa 6.8.2024 8:55
      Tulos: +89 (93 ääntä)
      Tuo varkaus on kyllä mielenkiintoinen. Jollakin on itsellä jäänyt saalis vajaaksi, kun mukana on isommat astiat johon mustikat kipata. Ajeleeko se pitkin metsänreunoja hyvin hiljaisella autolla, kun ei poimija ole huomannut vai kuinka kauas uhri ehti niitä poimimaan?

      Lainaa

    20. Vanhahko maahinen 6.8.2024 9:08
      Tulos: +62 (66 ääntä)
      Itseasiassa: Tuo varkaus on kyllä mielenkiintoinen. Jollakin on itsellä jäänyt saalis vajaaksi, kun mukana on isommat astiat johon mustikat kipata. Ajeleeko se pitkin metsänreunoja hyvin hiljaisella autolla, kun ei poimija ole huomannut vai kuinka kauas uhri ehti niitä poimimaan?
      Harva mustikkapaikka ihan autotien varressa on kuitenkaan, autot jätetään johonkin. Todennäköisesti ollut selässä joku kontti tai rinkka ja varkaita on enemmän kuin yksi, yksi seuraa missä poimija menee ja loput tyhjentää astiat. Olen itse ollut mustikassa että ihan lähellä on sienien poimija ja molemmat säikähdettiin kun satuttiin ihan lähelle, kumpikin luuli että lähellä on joku eläin. Oltiin kuitenkin oltu samalla alueella koko ajan eikä edes kovin kaukana toisistamme, ehkä sata metriä väliä. Juteltiin siinä jonkun aikaa sitten kyseisestä alueesta, kuinka sinne ei moni ei löydä, jos ei tiedä paikkaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +89 (99 ääntä)
      Hirveä ihminen tuo mustikkavaras. Ihmettelen että jätti ämpärit? Sekö olisi ollut liikaa moraalille?

      Lainaa

    22. Kopea etana 6.8.2024 10:28
      Tulos: +13 (59 ääntä)
      Olisko "Karenin" suomalainen vastine Toj Karin?

      Lainaa

    23. Kynätön kenguru 6.8.2024 10:33
      Tulos: -24 (68 ääntä)
      Jennicastiinat tietää kynsistä, ripsistä ja Tiktok-trendeistä kaiken.

      Lainaa

    24. Itselataava järvisieni 6.8.2024 11:16
      Tulos: +79 (95 ääntä)
      Jännä kuinka Jannicoita yms. haukutaan nimen perusteella, eihän ne itse ole sitä itselleen antaneet. Jos ovat wt-porukkaa niin olisivat sitä vaikka nimi olisi Maria.

      Lainaa

    25. Tulos: -15 (63 ääntä)
      Tuo mustikkavarkausjuttu kyl vähän haiskahtaa, en sano etteikö joku voisi varastaa toisen mustikoita, mutta teeppä se jo valmiiksi hiljaisessa metsässä niin ettei nuo pussit rapisis ja olisit ylipäätään ninjaillu paikalle astumatta yhdenkään risun päälle. Toki jos on ämpärisä jättäny kilometrin päähän niin siinä saa varas jo rapistellakin. Ja kun katsoo nuo kuvat isompana, yhdessä kuvassa on pinkki ja punainen ämpäri tyhjänä ja kestokassissa olevassa ämpärissä on marjoja mutta sitten yhtäkkiä on myös se kestokassiämpäri tyhjänä? Jättikö se vaimoke ne loput vartioimatta sinne metikköön, vaikka oli jo kaksi ämpäriä tyhjennetty? En nyt ihan osta tätä juttua.

      Lainaa

    26. Puoliavoin eläin 6.8.2024 12:22
      Tulos: +40 (48 ääntä)
      S: Hirveä ihminen tuo mustikkavaras. Ihmettelen että jätti ämpärit? Sekö olisi ollut liikaa moraalille?
      Ämpärit on Suomessa pyhiä. Sama marjoille kunhan ämpäreitä ei varasteta. Niitähän hulluna jonotetaankin kun ilmaisena saa 😆. En tiedä ketään kuka olisi ostanut ämpärin.

      Lainaa

    27. Puoliavoin eläin 6.8.2024 12:22
      Tulos: +44 (48 ääntä)
      karvaturpa: "oisko ollu joku eläin" Joo, siellä on nyt tyytyväinen kettu taskut täynnä mustikoita.
      Karhu hiippaillut selustaan ja vetäny ykkösellä ämpärillisen kurkkuunsa ja sitten vielä toisen. Hemmetin luonto kun varastaa luonnon antimet 😃

      Lainaa

    28. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Miten tuo feissarimokien saateteksti liittyy asiaan?

      Lainaa

    29. Kirpeä Ahven 6.8.2024 13:42
      Tulos: -17 (59 ääntä)
      Itselataava järvisieni: Jännä kuinka Jannicoita yms. haukutaan nimen perusteella, eihän ne itse ole sitä itselleen antaneet. Jos ovat wt-porukkaa niin olisivat sitä vaikka nimi olisi Maria.
      Mutta toisaalta kyllähän nimi vaikuttaa ihmisen persoonaan. Ja heijastaa myös vanhempien persoonaa, joka vaikuttaa kasvatukseen.

      Lainaa

    30. Merkittävä mato 6.8.2024 13:49
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Unis: Tuo mustikkavarkausjuttu kyl vähän haiskahtaa, en sano etteikö joku voisi varastaa toisen mustikoita, mutta teeppä se jo valmiiksi hiljaisessa metsässä niin ettei nuo pussit rapisis ja olisit ylipäätään ninjaillu paikalle astumatta yhdenkään risun päälle. Toki jos on ämpärisä jättäny [...]
      Tästä oli juttu mm Turun sanomissa, jossa on taas osassa täytettä. Asioitahan voi olla useita. Poimijat myös monesti liikkuvat vähän isommalla alueella sattuneesta syystä, ja harva roudaa mukana koko määrää. Metsässä on omat äänensä, eikä kaikki jokaista rasahdusta tarkkaile. Oletushan on, etteivät kaikista asioita mustikat metikössä ole niin tyypillinen varkauden kohde että niitä tarvitsisi jalkaan köyttää.

      Lainaa

    31. Tarkkaileva minkki 6.8.2024 14:27
      Tulos: +32 (44 ääntä)
      Olen kyllä aika varma, että kukaan ei varta vasten samoile metsissä siinä toivossa, että löytäisi vartioimattoman ämpärillisen mustikoita. Helpompia omaisuusrikoksen kohteita on noin miljoona. Luultavasti myös pienemmässä ajassa saisi ne mustikat poimittua itse ennen kuin sattuu löytämään toisen täyteen poimimat ämpärit keskeltä metsää.

      Lainaa

    32. Ufo mansikka 6.8.2024 16:11
      Tulos: -7 (27 ääntä)
      Pullea leopardi: Kyllä Vesa ihan oikeassa on. Jannicat yms. nimet ovat wt-nimiä. Näillä leideillä on moraali usein aikasen löysä.
      Äitis oli löysä, kun sinua teki 🤦🏻‍♂️

      Lainaa

    33. Järjestyksetön mehiläinen 6.8.2024 17:05
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Unis: Tuo mustikkavarkausjuttu kyl vähän haiskahtaa, en sano etteikö joku voisi varastaa toisen mustikoita, mutta teeppä se jo valmiiksi hiljaisessa metsässä niin ettei nuo pussit rapisis ja olisit ylipäätään ninjaillu paikalle astumatta yhdenkään risun päälle. Toki jos on ämpärisä jättäny [...]
      Onhan niitä voinut olla useampiakin ämpäreitä, joista nyt vaan yhden sisältö ei mahtunut mukaan. Tai sitten vaikka ihan niin, että varas on käynyt uudelleen tyhjentämässä jäljelle jääneet/uudet ämpärit, eipä tuosta postauksesta voi päätellä juuri muuta kuin mustikoiden kadonneen jonnekin, jossakin vaiheessa, jonkun toimesta.

      Lainaa

    34. Vahattu järvisieni 6.8.2024 17:09
      Tulos: +37 (41 ääntä)
      Epäuskottava dingo: Silläkin uhalla, että tätä miinustetaan niin helvetisti. Niin oon aivan samaa mieltä siitä, että Janicoilla, Jenniinoilla, Jasmineilla ja kaikilla vastaavilla harvemmin on yhtään mitään järkevää sanottavaa.
      Ei tuo kyllä tunnu sinunkaan ulostulosi kovin järkevää olevan.

      Lainaa

    35. Ajastettu kiivi 6.8.2024 17:11
      Tulos: -1 (33 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Mutta toisaalta kyllähän nimi vaikuttaa ihmisen persoonaan. Ja heijastaa myös vanhempien persoonaa, joka vaikuttaa kasvatukseen.
      Seuraavaksi varmaan avaudut miten terveyskeskuksissa annetaan rokotteissa mikrosiruja ihmisten ihon alle. Ihan samanlaista huuhaa-teoriaa.

      Lainaa

    36. Tulos: +14 (24 ääntä)
      Ajastettu kiivi: Seuraavaksi varmaan avaudut miten terveyskeskuksissa annetaan rokotteissa mikrosiruja ihmisten ihon alle. Ihan samanlaista huuhaa-teoriaa.
      Ainakin ulkonäköön kuuluu nimi vaikuttavan.
      https://www.hs.fi/tiede/art-2000010601898.html

      Lainaa

    37. Julmettu taistelija 6.8.2024 19:13
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Olen ollut pois Kuopiosta 37 vuotta, mutta silti ymmärsin varoituksen Aseveljenkadun sakkorysästä täydellisesti. Kun savolaisen puhetyylin kerran on oppinut, sen ymmärtää ikuisesti.

      Lainaa

    38. Jyreä rätti 6.8.2024 19:25
      Tulos: +23 (31 ääntä)
      S: Hirveä ihminen tuo mustikkavaras. Ihmettelen että jätti ämpärit? Sekö olisi ollut liikaa moraalille?
      Joku teini pakotettu marjametsään, kaatanut sisällön omaan ämpäriin ja mennyt tiktokkiin. Niin minä olisin teininä tehnyt. Ja tekisin varmaan nytkin, jos pakotettaisiin marjaan, mutta minun nimi alkaakin J:llä.

      Lainaa

    39. Riihikuiva dinosaurus 6.8.2024 19:55
      Tulos: +29 (43 ääntä)
      Pullea leopardi: Kyllä Vesa ihan oikeassa on. Jannicat yms. nimet ovat wt-nimiä. Näillä leideillä on moraali usein aikasen löysä.
      Tämmöisiä kommentteja lausuu monesti sitten juurikin ne jotka itkee kun naiset ei anna. Niin tai näin, aina väärin.

      Lainaa

    40. Rekisteröity pohatta 6.8.2024 22:27
      Tulos: +28 (38 ääntä)
      Tuolla kun ihmeteltiin onko vaimo näkö- tai kuulovammainen, niin ei tarvitse olla ettei huomaa mitään outoa. Marjastaessa usein kuuntelee vaan sitä jos tulee liian hiljaista. Ja kun keskittyy
      Tarkkaileva minkki: Olen kyllä aika varma, että kukaan ei varta vasten samoile metsissä siinä toivossa, että löytäisi vartioimattoman ämpärillisen mustikoita. Helpompia omaisuusrikoksen kohteita on noin miljoona. Luultavasti myös pienemmässä ajassa saisi ne mustikat poimittua itse ennen kuin sattuu löytämään toisen täyteen poimimat ämpärit keskeltä metsää.
      Vaimo on luultavasti kerännyt paikassa, jossa käy muitakin ja siksi ei muut kulkijat ole ihmetyttänyt. Mustikkahan on varkaalle ideaali kohde. Se on helposti jälleenmyytävissä ilman, että herättää epäilyksiä tuotteen alkuperästä, 35l mustikkaa saa myytyä putsattuna 175e, putsaamattomanakin n. 100e hintaan. Omat ämpärit mukana voi pokkana vaan kävellä pois "oman saaliin" kanssa ja siksi alkuperäiset ämpärit jätetty paikalle. Ämpärilliseen menee hitaamalla poimijalla (lue: ei semi-ammattimaiselta kerääjältä kuten jutun vaimo on) helposti 3-4 tuntia. Ei niitä noin vaan kerää ämpärillistä. Siinä kun touhottaa nenä varvikossa kiinni, niin eksyy helposti vähän kauemmas ämpäreistään ja eihän kukaan ajattelekaan, että niitä joku tulisi tyhjäämään. Ei vaikkei niitä jatkuvasti seuraisi. Keräsin itse 150-250l mustikkaa kaudessa 8 vuoden ajan, tuttua hommaa siis. Aktiiviaikoina keräsin ämpärillisen n. 1,5 tunnissa, nykyään n. 2,5-3 tunnissa. Se on oikeasti kovaa hommaa ja tosi paskamaista toimintaa opportunistisilta varkailta viedä toisen kovan työn tulos.

      Lainaa

    41. Kilokalori 7.8.2024 6:10
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Rekisteröity pohatta: Tuolla kun ihmeteltiin onko vaimo näkö- tai kuulovammainen, niin ei tarvitse olla ettei huomaa mitään outoa. Marjastaessa usein kuuntelee vaan sitä jos tulee liian hiljaista. Ja kun keskittyy Vaimo on luultavasti kerännyt paikassa, jossa käy muitakin ja siksi ei muut kulkijat ole ihmetyttänyt. Mustikkahan on varkaalle [...]
      Veikkaan kumminkin että metsissä on ollut MYÖS ammattipoimijoita, joiden työtapa on kerätä ämpäreitä täyteen ja keräysauto keräilee mustikat sitten tien varresta pari kertaa päivässä vapauttaen ämpärit takaisin poimijan käyttöön. Ja nuo tien varressa olleet mustikat on vahingossa luultu työntekijän keräämiksi.
      Tai sitten karhu on ollut silleen NOM.

      Lainaa

    42. Pulmaton konna 7.8.2024 6:45
      Tulos: -13 (19 ääntä)
      Riihikuiva dinosaurus: Tämmöisiä kommentteja lausuu monesti sitten juurikin ne jotka itkee kun naiset ei anna.
      Onko sulla jotain lähdettä tälle arvauksellesi? Olisko sellainen inkelli?

      Lainaa

    43. Kirpeä Ahven 7.8.2024 9:25
      Tulos: +5 (19 ääntä)
      Ajastettu kiivi: Seuraavaksi varmaan avaudut miten terveyskeskuksissa annetaan rokotteissa mikrosiruja ihmisten ihon alle. Ihan samanlaista huuhaa-teoriaa.
      Tottakai se vaikuttaa. Nimesi vaikuttaa psykologisesti siihen miten näet itsesi, ja miten muut näkevät sinut. Joka vaikuttaa käytökseen, temperamenttiin, sosiaalisuuten jne... Nimenomaan lapsuudessa, jolloin persoonallisuus suurelta osin muodostuu.

      Lainaa

    44. Iso-Britannian paras kotiviemäri 7.8.2024 13:40
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Joo, erityisesti Jonniinat on kaikista pahimpia.

      Lainaa

    45. Iso-Britannian paras kotiviemäri 7.8.2024 13:43
      Tulos: +10 (30 ääntä)
      Eiköhän patriarkaatti (yksittäisiä miehiä ei välttämättä ole järkevää syyttää, koska he vain kasvavat omiin rooleihinsa) ole syyllinen "maailman nykyiseen jamaan". Ainakin Suomessa tällä hetkellä naisilla tuntuu olevan järkevämpiä, empaattisempia ja yhteistyöhaluisempia ehdotuksia kuin miehillä. He myös kannattavat ja soveltavat kestävämpää elämäntyyliä. Hyvä naiset!

      Lainaa

    46. Jalo robotti 7.8.2024 14:49
      Tulos: -2 (22 ääntä)
      Iso-Britannian paras kotiviemäri: Eiköhän patriarkaatti (yksittäisiä miehiä ei välttämättä ole järkevää syyttää, koska he vain kasvavat omiin rooleihinsa) ole syyllinen "maailman nykyiseen jamaan". Ainakin Suomessa tällä hetkellä naisilla tuntuu olevan järkevämpiä, empaattisempia ja yhteistyöhaluisempia ehdotuksia kuin [...]
      Höpsis. Laita nyt jokunen oikeasti nais(t)en tekemä ehdotus, joka oikeasti tukee väitettäsi. Tarkoitukseni ei ole väheksyä yhtäkään naista, mutta väitteesi on yksinkertaisesti täyttä puppua ja täynnä sukupuolten eroja korostavaa pointtia.

      Lainaa

    47. Täpärä liitu 7.8.2024 16:20
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Pullea leopardi: Kyllä Vesa ihan oikeassa on. Jannicat yms. nimet ovat wt-nimiä. Näillä leideillä on moraali usein aikasen löysä.
      Itelläs on jokin muu hiukkasen löysä.

      Lainaa

    48. Nenäliinaan itkevä minkki 7.8.2024 17:50
      Tulos: -17 (21 ääntä)
      Ufo mansikka: Äitis oli löysä, kun sinua teki 🤦🏻‍♂️
      Morjens, Jannica yms.
      Täpärä liitu: Itelläs on jokin muu hiukkasen löysä.
      Morjens, Jannica yms

      Lainaa

    49. Herkeämätön lohikäärme 7.8.2024 20:31
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      karvaturpa: "oisko ollu joku eläin" Joo, siellä on nyt tyytyväinen kettu taskut täynnä mustikoita.
      no siis, jos peleissäkin tappaa vaikka suden ja sillä on kasa kolikoita ja puolikas haarniska mukana, niin ihan mahdollistahan tuo on!

      Lainaa

    50. Tulos: +8 (14 ääntä)
      karvaturpa: "oisko ollu joku eläin" Joo, siellä on nyt tyytyväinen kettu taskut täynnä mustikoita.
      Vakavissaan jos mustikat ovat karhun herkkua ja metsän ruhtinas kiskoo jopa 200kg lihaa viikossa niin helppo kuvitella että otso imaisee 35l mustikkaa naamariin hetkessä ja ei takuulla ämpäreitä himoitse vaikka onkin suomalainen mesikämmen.
      Mikä kyllä selittäisi mysteerin.
      Siellä on nyt tyytyväinen karhu pakki sekaisin mustikoista XD

      Lainaa

    51. Toipuva haisunäätä 7.8.2024 22:59
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Kilokalori: Veikkaan kumminkin että metsissä on ollut MYÖS ammattipoimijoita, joiden työtapa on kerätä ämpäreitä täyteen ja keräysauto keräilee mustikat sitten tien varresta pari kertaa päivässä vapauttaen ämpärit takaisin poimijan käyttöön. Ja nuo tien varressa olleet mustikat on vahingossa luultu työntekijän keräämiksi. Tai sitten karhu on ollut silleen NOM.
      Tuota ammattipoimijoita ja heidän kerääjäänsä epäiltiin Naantalin ryhmässäkin, missä tästä tai ihan samanlaisesta tapauksesta oli postaus

      Lainaa

    52. Hapeton kavioeläin 8.8.2024 1:23
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      Haikea hämähäkki: Ei ehkä inkkari, enempikin ninja. Mustikka-Ninja!
      Inkkareita oli jossain Sodankylässä 90-luvun alussa. Sittemmin on ollut hiljaisempaa.

      Lainaa

    53. Nesteytetty katkarapu 8.8.2024 1:24
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Vaikeudeton tiikeri: Eivätkä siltikään antaneet sulle 😁
      Ei sentään NIIN löysä moraali :D

      Lainaa

    54. Äänekäs mansikka 8.8.2024 1:29
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Iso-Britannian paras kotiviemäri: Eiköhän patriarkaatti (yksittäisiä miehiä ei välttämättä ole järkevää syyttää, koska he vain kasvavat omiin rooleihinsa) ole syyllinen "maailman nykyiseen jamaan". Ainakin Suomessa tällä hetkellä naisilla tuntuu olevan järkevämpiä, empaattisempia ja yhteistyöhaluisempia ehdotuksia kuin [...]
      No en sanoisi naisia empaattisemmaksi jos vaikka katsoo Purran hallitusta. Kylmät väreet tulee aina kun PS-ministerinaiset avaa suunsa.

      Lainaa

    55. Kunnioitettava kuguaari 8.8.2024 1:30
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      26.7. Turun Sanomissa on juttua tästä mustikkavarkaudesta, linkkiä uutiseen en osannut laittaa. Mustikoiden arvo n. 200e ja varkaudesta tehtiin rikosilmoitus.

      Lainaa

    56. Ämpäritön 8.8.2024 11:16
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Puoliavoin eläin: Ämpärit on Suomessa pyhiä. Sama marjoille kunhan ämpäreitä ei varasteta. Niitähän hulluna jonotetaankin kun ilmaisena saa 😆. En tiedä ketään kuka olisi ostanut ämpärin.
      Hei, täällä tyyppi joka juuris osti ämpärin kansineen 👋🙈 Nyt tiedät 🥰

      Lainaa

    57. Vaikeudeton tiikeri 9.8.2024 8:38
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Kirpeä Ahven: Mutta toisaalta kyllähän nimi vaikuttaa ihmisen persoonaan. Ja heijastaa myös vanhempien persoonaa, joka vaikuttaa kasvatukseen.
      Aa sen takia Pertit ja Sepot on limaisia setämiehiä?

      Lainaa

    58. Ajaton perhonen 10.8.2024 1:15
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Sam: Jos varastaa toisen mustikat, niin miksi ei viennyt noita ämpäreitä myös? Olisi ollut helpompaa, kun alkaa kaateleen mustikoita omiin ämpäreihin tai pusseihin?
      Oli kai vienyt mustikat ämpäreineen ja jättänyt nuo muovipussiämpärit.

      Lainaa

    59. Ajaton perhonen 10.8.2024 1:19
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Sam: Jos varastaa toisen mustikat, niin miksi ei viennyt noita ämpäreitä myös? Olisi ollut helpompaa, kun alkaa kaateleen mustikoita omiin ämpäreihin tai pusseihin?
      Korjaan. Saattaa olla, että siinä on tyhjänä samoja ämpäreitä. Ehkä varkailla oli omat ämpärit. Tai rouva on puuhaillut jotain muuta.

      Lainaa

    60. Jalostettu taistelija 10.8.2024 23:32
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Pullea leopardi: Kyllä Vesa ihan oikeassa on. Jannicat yms. nimet ovat wt-nimiä. Näillä leideillä on moraali usein aikasen löysä.
      Miltä sinusta tuntuisi, jso joku sanoisi noin omasta nimestäsi? Eiköhän ihmiset kannattaisi kuitenkin kohdata yksilöinä, eikä eliittinä/wt:nä.

      Lainaa

    61. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Joidenkin mielestä fretti: Onneksi Vesalla sentään on tosi tähdellistä sanottavaa.
      Vesa tosiaan osui naulan kantaan.

      Lainaa

    62. ToottasMäni 24.8.2024 21:01
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Gabriel DJ: Vesa tosiaan osui naulan kantaan.
      Juuei.

      Lainaa

    63. Höpsö sarvikuono 12.9.2024 18:57
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Zippo: Mie oon kuullu version et Kaarina.
      Mun mutsi on kyllä niin kaukana Karenista, ko voi vaan olla. Yks lepposimmista ja avarakatseisimmista vanhuksista mitä tiedän.😄

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: j-alkuiset nimet, jannica, jennica, marjat, marjavaras, mustikat, mustikka, nimet, poimija, poiminta, pysäköinti, varas, varastaa

  • Uusimmat

  • Kategoriat