Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sanaista marinaa

Sanna Marin pilasi parisuhteeni.

Taustatietoja: Sanna Marinin verojärjestelyt ovat olleet viime aikoina otsikoissa.

Feissarimokat on poliittisesti sitoutumaton, eikä tämä julkaisu ole poliittinen kannanotto. Rauhoitu, hengitä ja lue rauhassa.

Sanaista marinaa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 101 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Järjestyksetön mehiläinen 19.9.2024 0:13
      Tulos: +387 (511 ääntä)
      Aah, ollapa Sanna Marin ja saada pelkällä olemassaololla miesten verenpaineet nousemaan vaarallisiin lukemiin. (Laillisista syistä tämä on vitsi.)

      Lainaa

    2. Per Cladenius 19.9.2024 0:15
      Tulos: +24 (152 ääntä)
      Lopettakaa se saatanan poliitikkojen fanitus, kaikki.

      Lainaa

    3. Maukas peura 19.9.2024 0:21
      Tulos: +334 (480 ääntä)
      On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi Sannana. No, ei se huono saavutus ole, että kaikki tietävät, kuka on Sanna. Mutta muistaako kukaan, kuka on Petteri?

      Lainaa

    4. Tulos: -110 (280 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      On muuten mielenkiintoisempaa ettet ole huomannut sellaisia tyyppejä kuin Sauli, Alex, Manu, Mara, Urkki, jne jne. Mikä vika sun mielestä on Sanna-nimessä jos se on vähättelyä kun nuo muut ei ole ? Ja hänhän on siis oikeasti Canna jota täällä on palvottu jo vuosia.

      Lainaa

    5. Valitettava herukka 19.9.2024 1:45
      Tulos: -129 (229 ääntä)
      No siis onhan Marinin ympärillä täysi persuja vastaava henkilökultti. Menkääpä lukemaan, kun sellainen misogynisti persu, kuin Iikka kivi, kritisoi marinia. Se Marinkultin hyökkäys on täysin persutasoa.

      Lainaa

    6. Kuivakas sakaali 19.9.2024 1:56
      Tulos: -34 (150 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      Nyt on pakko kysyä, miksi koet etunimen käyttämisen olevan vähättelevää? Itse näkisin, että jotkut poliitikot pyrkivät tarkoituksella nostamaan etunimeään brändiksi, koska se luo läheisemmän kuvan. Trump haluaa olla megahenkilö jota saa, ehkä jopa pitää vähän palvoa, Harris pyrkii olemaan rennompi ja lähestyttävämpi kohderyhmälleen.
      Ja toisaalta, jos puhuttaisiin poliitikko-Antista, kuinka moni heti arvaisi tarkoitetaanko Lindtmania, Kaikkosta, Rinnettä vai jotakuta muuta? Kun tiedetään jo etunimestä kenestä on puhe, eikö se ole lähinnä osoitus henkilön poikkeuksellisesta tunnettuudesta?
      Toki jonkin asian tai henkilön varsinainen vastustaja ajaa yleensä omaa agendaansa ja pyrkii kääntämään minkä tahansa löyhästikin liittyvän omaksi edukseen tai edes toisen vahingoksi. Moinen ei kuitenkaan muokkaa sellaisen ihmisen todellisuutta, joka ei jo valmiiksi suhtaudu tällaisen avuttoman panetteluyrityksen kohteeseen negatiivisesti.

      Lainaa

    7. Liittoutumaton pussieläin 19.9.2024 4:57
      Tulos: +94 (110 ääntä)
      Saaraa komppaan tässä, ketä enää kiinnostaa mitä Marin tekee? Iltapäivälehtiä lukuunottamatta.

      Lainaa

    8. Tulos: +115 (177 ääntä)
      Politiikka on aika vähän kiinnostava aihen elämässäni mutta kun puhutaan Marinin aikaisesta hallituksesta vs nykyinen hallitus niin kyllä mielummin soisin Marinin olevan edelleen PM. Nykyinen PM on sukkasillaan hiipivä eduskunnan kummitus jota ei liian usein ole mediassa näkynyt oikomassa hallituspuolue tovereiden mokia joita kyllä riittää ps " puolueen taholta". En ihaile Marinis mutta tietysti pidän hänestä enemmän kuin nykyisestä pää(ttömästä)ministeristä.

      Lainaa

    9. Mustankipeä riepu 19.9.2024 5:05
      Tulos: +22 (112 ääntä)
      Per Cladenius: Lopettakaa se saatanan poliitikkojen fanitus, kaikki.
      Ei ole nykyisissä mitään syytä fanitukseen. Ne sössi tämän maan paskaksi.

      Lainaa

    10. Sysimusta murmeli 19.9.2024 5:33
      Tulos: +51 (77 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      Mää olen huomannut, että aika usein mulkuista käytetään pelkkää sukunimeä.

      Lainaa

    11. Juro perhonen 19.9.2024 6:27
      Tulos: +20 (28 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Saaraa komppaan tässä, ketä enää kiinnostaa mitä Marin tekee? Iltapäivälehtiä lukuunottamatta.
      Esim. kyseisten lehtien lukijoita ja kuten näet, montaa muutakin.

      Lainaa

    12. Lila herne 19.9.2024 6:34
      Tulos: +156 (178 ääntä)
      Voisi kuvitella Suomen olevan diktatuuri, kun niin paljon valtaa ajatellaan yhdellä ihmisellä yksinään olleen Suomen talouteen.

      Lainaa

    13. Arka gerbiili 19.9.2024 6:50
      Tulos: +76 (98 ääntä)
      Lila herne: Voisi kuvitella Suomen olevan diktatuuri, kun niin paljon valtaa ajatellaan yhdellä ihmisellä yksinään olleen Suomen talouteen.
      Jotkut toki ymmärtävät, ettei se niin ole, vaan ainoastaan vassareilla on valtaa vaikuttaa Suomen talouteen. Sekään ei toki riipu siitä, ovatko hallituksessa vai oppositiossa.

      Lainaa

    14. Liittoutumaton taikuri 19.9.2024 6:50
      Tulos: +175 (209 ääntä)
      Kävisi nimetöntä sääliksi, mutta itse kai on miehensä valinnut. Itse en jaksaisi kuunnella mitään öyhötystä kotona yhtään.

      Lainaa

    15. Ymmärtämätön nauta 19.9.2024 7:20
      Tulos: +164 (224 ääntä)
      Jännää, että Marinia syytetään niin paljosta velasta eikä yhtään huomioida että nykyhallitus ottaa ennätysmäärät velkaa vaikkei olisi edes pakko 😄

      Lainaa

    16. Tulos: -37 (63 ääntä)
      Järjestyksetön mehiläinen: Aah, ollapa Sanna Marin ja saada pelkällä olemassaololla miesten verenpaineet nousemaan vaarallisiin lukemiin. (Laillisista syistä tämä on vitsi.)
      Ja vieläpä veronmaksajien rahoilla.

      Lainaa

    17. Tulos: -101 (177 ääntä)
      Ymmärtämätön nauta: Jännää, että Marinia syytetään niin paljosta velasta eikä yhtään huomioida että nykyhallitus ottaa ennätysmäärät velkaa vaikkei olisi edes pakko 😄
      Johtunee Marinin hallituksen ottamasta velasta joka otettiin ilman takaisinmaksusuunitelmaa kriisivelkojen lisäksi vaikka olisi pitänyt kuumeisesti miettiä miten saadaan kriisivelat nopeasti maksettua että meillä on puskuria seuraavaan kriisiin.

      Lainaa

    18. Tunnekylmä myyrä 19.9.2024 7:33
      Tulos: -91 (143 ääntä)
      Ymmärtämätön nauta: Jännää, että Marinia syytetään niin paljosta velasta eikä yhtään huomioida että nykyhallitus ottaa ennätysmäärät velkaa vaikkei olisi edes pakko 😄
      Enemmän ihmetyttää se, että marinin aikana oli ympäri länsimaita ja suomessa hirveä nousukausi ja suomenkin työllisyys huippuluokkaa, eikä velkaantumista pystytty silti taittamaan. Päin vastoin otettiin lisää velkaa ja luotiin paljon uusia kiinteitä kustannuksia. Miten se velkaantuminen pystyttäisiin enää tällaisena aikana lopettamaan jos ei silloin.

      Lainaa

    19. Altis kantojuhta 19.9.2024 7:37
      Tulos: +6 (34 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      Petteri, Petteri.... Ei äkkiä tule mieleen. Sen sijaan mieleeni tulee nyt kolmekin Anttia, Kaikkonen, Orpo ja Rinne.
      Eikös toisaalta vähintään puolella Suomen naisartisteista ole käytössä pelkkä etunimensä? 

      Lainaa

    20. Häikäilemätön myyrä 19.9.2024 7:54
      Tulos: -82 (106 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      Kun sukunimi on jostain etunimestä muodostettu taivutusmuoto esimerkiksi Marin tai Harris, niin sekaisinhan siinä menee, mikä oli etunimi ja mikä sukunimi. Ei sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.

      Lainaa

    21. Samea avokado 19.9.2024 7:58
      Tulos: -20 (38 ääntä)
      Onhan noita kylttejä, Suomessa aikoinaan Kekkosella kovastikin. Väyryselläkin on pakko olla, ei sitä muuten olisi niin pitkään valittu sinne sun tänne. Sannan kultti elää vielä vaikka ei ole enää politiikassa mukana. Mestari, millä nimellä kultti kutsuu Halla-ahoa vähän laimeni riikan takia.

      Lainaa

    22. Näkymätön mustikka 19.9.2024 7:59
      Tulos: -38 (110 ääntä)
      Mua myös hämmästyttää se kriitikon Marin-kultti, joka myy myös omat periaatteensa siinä missä esikuvansa. Kyse ei siis ole arvoista tai ideologiasta, vaan jostain tylsästä, kuten omasta vaurastumisesta. Miehen, vaikka kokoomuslaisen, toimiessa kuten Marin, paheksutaan. Marinia hurrataan. Kaksinaismoralismi on kehno aate.

      Lainaa

    23. Väkivahva etana 19.9.2024 8:26
      Tulos: -52 (136 ääntä)
      Noh viime hallituksen aikana, kun vallassa oli köyhistä huolestunut viisikko, niin ainoastaan "köyhyydestä" pääsi eroon pääministeri itse. Köyhistä tuli vain entistä köyhempiä, mutta näköjään näitä köyhiä se ei haitannut. Mutta huvittavinta tässä entisessä pääministerissä on, että hän käänsi takkinsa heti kun menetti vallan Suomessa. Kaikki ne asiat mistä huusi vallassa ollessa ja sanoi pahaksi onkin nyt hänen mielestä hyväksyttävää ja itse nauttii näistä kielletyistä hedelmistä kaksin käsin. Ei ole enää huoli ympäristöstä kun lentelee ympäri Eurooppaa, köyhistä vielä vähemmän huoli kun juhlii eliittien kanssa ja verokikkailukin maistuu, mikä oli hänestä kaikkein pahinta mitä tehdä.

      Lainaa

    24. Tulokseton joutsen 19.9.2024 8:36
      Tulos: +29 (39 ääntä)
      Liittoutumaton taikuri: Kävisi nimetöntä sääliksi, mutta itse kai on miehensä valinnut. Itse en jaksaisi kuunnella mitään öyhötystä kotona yhtään.
        Marin ei enää edes ole politiikassa, joten tekemisillään ei ole Suomen kannalta mitään väliä. Epäilemättä oli vähan kamalaa katsoa kun ulkomuodon takia riepottiin, mutta se juna meni jo, useampi vuosi sitten. Saako nimettômän jäsenen mies myös kalastamisesta kohtauksen, Kekkonen kun kalasti?

      Lainaa

    25. Tulos: +44 (54 ääntä)
      Kyllä se sittenkin taitaa pitää paikkansa, että Suomen hallitus vaikuttaa ihmisten lisääntymiseen :D Jos kerran pääministeri saa aikaa noin kovan ahdistuksen

      Lainaa

    26. Tulos: -73 (115 ääntä)
      Väkivahva etana: Noh viime hallituksen aikana, kun vallassa oli köyhistä huolestunut viisikko, niin ainoastaan "köyhyydestä" pääsi eroon pääministeri itse. Köyhistä tuli vain entistä köyhempiä, mutta näköjään näitä köyhiä se ei haitannut. Mutta huvittavinta tässä entisessä pääministerissä on, että hän käänsi [...]
      Ja marinaadin fanit hurraa edelleen. Ilmeisesti olisi kova paikka ymmärtää fanittaneensa täyttä narsistia, kuten varoitettiin jo aikanaan.

      Lainaa

    27. Rajoittunut ankka 19.9.2024 8:46
      Tulos: -70 (132 ääntä)
      Tottahan tuo on, että lähes aina vaikka nainen tekisi mitä, niin hänen kritisointi on tietenkin "lihavien pienimunaisten kaljujen miesten itkua!" Koska vähän pikkusieluiset ja tunteilla käyvät eivät vaan kykene ymmärtämään, että ihmisen tekoja voi arvostella oli hän sitten mies tahi nainen, hoikka tai lihava, ruma tai kaunis. Eli se että joku sattuu olemaan nainen, nuorehko, hoikka ja jonkun mielestä kaunis ei vaikuta kyllä mitenkään siihen että jos tämä tekee typeryyksiä, siitä kritisoidaan. 100 % varmuudella jos mies olisi törttöillyt kuten marin, olisi kenkää tai eroaminen tapahtunut. Mutta naisten on helppo piiloutua "mua vihataan koska olen nainen, ei siksi että olen vaikka massamurhaaja!"-kortin taakse. Marin oli objektiivisesti täysin epäpätevä, epäasiallinen ja huono pääministeri. Teki TODELLA huonoja päätöksiä, hassasi miljardeja ja aiheutti osaltaan ison osan tämän päivän ongelmia joita joudutaan korjaamaan rankalla kädellä. Huomaahan tuon millainen huomionhakuinen "Pissis" koko henkilö on, kun uran jälkeen jätetään mies, juostaan ties missä glamourbileissä ja esitys jonkin sortin asiallisesta vakavasti otettavasta henkilöstä kariutuu. Ja kyllä ihan sama mikä on sukupuoli niin jos pääministerinä ei kykene olemaan vetämästä jotain helvetin tyhmiä bileitä niin ei ole pätevä. Kyllä normaalit ihmisetkin kykenee olemaan vaikka 10 vuotta ilman bileitä, ellei ole sielultaan bilettävä kana/kukko. Mutta ei, tarttukaa vaan siihen naiseuteen kun ette uskalla ottaa mistään vastuuta

      Lainaa

    28. Tulos: +116 (138 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Enemmän ihmetyttää se, että marinin aikana oli ympäri länsimaita ja suomessa hirveä nousukausi ja suomenkin työllisyys huippuluokkaa, eikä velkaantumista pystytty silti taittamaan. Päin vastoin otettiin lisää velkaa ja luotiin paljon uusia kiinteitä kustannuksia. Miten se velkaantuminen pystyttäisiin enää tällaisena aikana lopettamaan jos ei silloin.
      Hirveä nousukausi ja työllisyys huippuluokkaa? Jotenkin missasit koronan ja Ukrainan sodan alun vaikutukset mm. inflaatioon? Äänestä ketä tykkäät, mutta älä jaksa valehdella Feissarimokien kommenttikentässä, kyllä me kaikki muistetaan muutaman vuoden taakse.

      Lainaa

    29. Tulos: +34 (56 ääntä)
      Häikäilemätön myyrä: Kun sukunimi on jostain etunimestä muodostettu taivutusmuoto esimerkiksi Marin tai Harris, niin sekaisinhan siinä menee, mikä oli etunimi ja mikä sukunimi. Ei sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
      Miten Harris taivutetaan englanniksi? Ihanko yhden heittomerkin takia etunimittelevät? Samaa ilmiötä on havaittavissa myös englanninkielisissä maissa.

      Lainaa

    30. Nukkuva järvisieni 19.9.2024 8:51
      Tulos: +43 (51 ääntä)
      Onkohan Kari nimettömän mies

      Lainaa

    31. Tulos: +30 (50 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      Usassa Kamala Harris in otse brändännyt itsensä Kamalaksi kampanjassaan. Suomessa vaihtelee mitä käytetään erinäisistä syistä, esimerkiksi Jäätteenmäestä, Purrasta, Saarikosta ja Kulmunista usein käytetään sukunimeä heistä puhuttaessa.
      Sanna Marin on enemmänkin special case, mitä öyhöt puhuttelee vähättelevästi riippumatta siitä käyttääkö ne sukunimeä vai etunimeä. Mitään kunnioitukseen liittyvää säännönmukaisuutta en ole huomannut.

      Lainaa

    32. Tukala varis 19.9.2024 8:55
      Tulos: +24 (36 ääntä)
      Per Cladenius: Lopettakaa se saatanan poliitikkojen fanitus, kaikki.
      Fanitus?

      Lainaa

    33. Määrätty henkilö 19.9.2024 8:56
      Tulos: +73 (99 ääntä)
      Nimettömän mies on näköjään löytänyt palstalle. Huvittavaa on aina lukea mutta Marin teki sitä ja tätä. Kun nykyhallitus ottaa turhan tunnin junan takia lisää velkaa. Nykyinen hallitus ei ota mitään vastuuta päätöksistään, eikä edes noudata ministeriön antamia suosituksia. Ja Petteri yllättyy aina.. lehdistö on myös täysin hampaaton.

      Lainaa

    34. Tukala varis 19.9.2024 8:56
      Tulos: +29 (55 ääntä)
      Valitettava herukka: No siis onhan Marinin ympärillä täysi persuja vastaava henkilökultti. Menkääpä lukemaan, kun sellainen misogynisti persu, kuin Iikka kivi, kritisoi marinia. Se Marinkultin hyökkäys on täysin persutasoa.
      Mitä että?

      Lainaa

    35. Tukala varis 19.9.2024 8:58
      Tulos: +67 (79 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Enemmän ihmetyttää se, että marinin aikana oli ympäri länsimaita ja suomessa hirveä nousukausi ja suomenkin työllisyys huippuluokkaa, eikä velkaantumista pystytty silti taittamaan. Päin vastoin otettiin lisää velkaa ja luotiin paljon uusia kiinteitä kustannuksia. Miten se velkaantuminen pystyttäisiin enää tällaisena aikana lopettamaan jos ei silloin.
      Olisko korona ja sen seuraukset?

      Lainaa

    36. Kahjo hyeena 19.9.2024 8:58
      Tulos: +39 (59 ääntä)
      Senni: Johtunee Marinin hallituksen ottamasta velasta joka otettiin ilman takaisinmaksusuunitelmaa kriisivelkojen lisäksi vaikka olisi pitänyt kuumeisesti miettiä miten saadaan kriisivelat nopeasti maksettua että meillä on puskuria seuraavaan kriisiin.
      Arvostan nykyhallituksen "maksetaan velkaa velalla"-linjaa. Tekevät ainakin äänestäjiensä näköistä politiikkaa.

      Lainaa

    37. Tulos: -23 (49 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      Poistu ole hyvä tai levy vaihtoon

      Lainaa

    38. Tulos: +37 (59 ääntä)
      Häikäilemätön myyrä: Kun sukunimi on jostain etunimestä muodostettu taivutusmuoto esimerkiksi Marin tai Harris, niin sekaisinhan siinä menee, mikä oli etunimi ja mikä sukunimi. Ei sillä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
      Niin meinaat siis, että jenkeissä puhutaan Kamalasta siksi, että siellä Harri on nimi ja Harris sen taivutusmuoto? Epäilenpä

      Lainaa

    39. Tulos: +88 (100 ääntä)
      Toi ensimmäinen juttu on just se syy miksi politiikastakin kannattaisi puhua jo treffailuvaiheessa. Ettei sitten huomaa joskus olevansa naimisissa tai esim lasten kautta jumissa täysin vastakkaisten arvojen kannattajan kanssa.

      Lainaa

    40. Mairea sateenvarjo 19.9.2024 9:04
      Tulos: -27 (39 ääntä)
      Käänteinen Trump mutta siinä mielessä että kaikki oli positiivista. Itsehän maineensa on ansainnut ei sille voi minkään, chillatkaa kyllä se kritiikin kestää jopa pahalta mieheltä

      Lainaa

    41. Koskematon karhu 19.9.2024 9:07
      Tulos: -18 (30 ääntä)
      >Poliittisesti sitoutumaton

      Lainaa

    42. Kirpeä Ahven 19.9.2024 9:25
      Tulos: -36 (54 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      En ole kyllä nähnyt missään käytettävän pelkkää etunimeä Harrisista? Ettei olisi valikoiva muisti?

      Lainaa

    43. Korvaamaton papaija 19.9.2024 9:33
      Tulos: +67 (81 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Enemmän ihmetyttää se, että marinin aikana oli ympäri länsimaita ja suomessa hirveä nousukausi ja suomenkin työllisyys huippuluokkaa, eikä velkaantumista pystytty silti taittamaan. Päin vastoin otettiin lisää velkaa ja luotiin paljon uusia kiinteitä kustannuksia. Miten se velkaantuminen pystyttäisiin enää tällaisena aikana lopettamaan jos ei silloin.
      Ai koronavuodet oli ihan nousukautta?

      Lainaa

    44. Mukava ilonpilaaja 19.9.2024 9:52
      Tulos: -49 (83 ääntä)
      Ymmärtämätön nauta: Jännää, että Marinia syytetään niin paljosta velasta eikä yhtään huomioida että nykyhallitus ottaa ennätysmäärät velkaa vaikkei olisi edes pakko 😄
      Onpa osunut sulla nimimerkki hyvin kohdalleen tekstisi kanssa.

      Lainaa

    45. Sekaisin omena 19.9.2024 10:25
      Tulos: +14 (26 ääntä)
      Ymmärtämätön nauta: Jännää, että Marinia syytetään niin paljosta velasta eikä yhtään huomioida että nykyhallitus ottaa ennätysmäärät velkaa vaikkei olisi edes pakko 😄
      Edellisen hallituksen aikana tosin muutettiin kiinteäkorkoiset valtionlainat vaihtuvakorkoisiksi, mikä ei ollut voittava veto, kun laina oli tuolloin lähes ilmaista.
      En muista äkkiseltään oliko Marinilla näppinsä pelissä, mutta hänen aikana kuitenkin tämä tehtiin.

      Lainaa

    46. Tyydyttävä biisoni 19.9.2024 10:28
      Tulos: +18 (56 ääntä)
      teppola: Ja marinaadin fanit hurraa edelleen. Ilmeisesti olisi kova paikka ymmärtää fanittaneensa täyttä narsistia, kuten varoitettiin jo aikanaan.
      Mahtaa persuääliöitä viduddaa kun huomasivat fanittaneensa pikkusielusia lastentaposta haaveilevia valehtelijoita. Kaikki vaalilupaukset on ruikkuriikka ääliösakkeinern pettänyt. Soini petti persut, Riikka petti persut, kuka nuo tollukat pettää seuraavaksi?

      Lainaa

    47. Tulos: +33 (49 ääntä)
      Laura: Toi ensimmäinen juttu on just se syy miksi politiikastakin kannattaisi puhua jo treffailuvaiheessa. Ettei sitten huomaa joskus olevansa naimisissa tai esim lasten kautta jumissa täysin vastakkaisten arvojen kannattajan kanssa.
      Itsehän kysyin nykyiseltä poikaystävältäni, silloiselta kaverilta, että mitkä ovat poliittiset ja uskonnolliset näkemykset kaksi viikkoa ennen kuin ehdotin seurustelua. :D SDP oli riittävän vasemmalla, ja vaikka itse olen ateisti ja hän luterilainen jolle Jeesuksella on erityinen paikka sydämessä, niin ollaan se saatu toimimaan kun ei kuitenkaan mitään kiihkoilijoita olla. Ehkä olen enemmän suunnitelmallinen kuin romanttinen, mutta näin mentiin turvallisin mielin parisuhteeseen. Ja mukavasti on mennyt kohta neljä vuotta.

      Lainaa

    48. Räkäpää 19.9.2024 11:36
      Tulos: +12 (32 ääntä)
      Mustankipeä riepu: Ei ole nykyisissä mitään syytä fanitukseen. Ne sössi tämän maan paskaksi.
      Ihan yhtä hyviä kuin edeltäjänsä. Ja niitten edeltäjät ja sitä rataa. Kyllä tämä nykyjama on ihan yhteistyöllä ja jatkuvalla suhmuroinnilla luotua eikä siitä voi antaa yksin kunniaa kenellekkään.

      Lainaa

    49. Periytyvä luumu 19.9.2024 11:36
      Tulos: +48 (64 ääntä)
      Mustankipeä riepu: Ei ole nykyisissä mitään syytä fanitukseen. Ne sössi tämän maan paskaksi.
      Millä tavoin sössi? Ottamalla velkaa?
      Nykyinen hallitus on ottanut jo tähän mennessä enemmän velkaa kuin edellinen hallitus koko kautensa aikana. Velkarahalla rahoitetaan mm. täysin kannattamatonta, kuolevaa elinkeinoa joka työllistää vain kourallisen ihmisiä. Sekä tietenkin isoja osakeyhtiöitä. Joiden osakkeita nämä hallituksessa istuvat itse omistavat. Hienoa taloudenpitoa hallitukselta.

      Lainaa

    50. Kepeä patsas 19.9.2024 11:50
      Tulos: -36 (64 ääntä)
      Ymmärtämätön nauta: Jännää, että Marinia syytetään niin paljosta velasta eikä yhtään huomioida että nykyhallitus ottaa ennätysmäärät velkaa vaikkei olisi edes pakko 😄
      Tämähän on valheellinen väite.

      Lainaa

    51. Elinkelpoinen rotta 19.9.2024 12:16
      Tulos: -38 (56 ääntä)
      Senni: Johtunee Marinin hallituksen ottamasta velasta joka otettiin ilman takaisinmaksusuunitelmaa kriisivelkojen lisäksi vaikka olisi pitänyt kuumeisesti miettiä miten saadaan kriisivelat nopeasti maksettua että meillä on puskuria seuraavaan kriisiin.
      Se on juurikin näin.
      Korona aikaan piti ottaa kriisin takia velkaa, mutta kyllä sitä otettiin ihan muistakin syistä ja hassattiin rahaa ties mihin.
      Silloin valtionlainojen korot olivat matalalla, mutta nyt niistä pitää maksaa korkoja.
      Tämän takia nykyinen hallitus joutuu ottamaan lisää velkaa, koska edellisen hallituksen ottamista veloista juoksee järkyttävät määrät korkoja.

      Lainaa

    52. It's a deal 19.9.2024 12:21
      Tulos: -8 (28 ääntä)
      Kepeä patsas: Tämähän on valheellinen väite.
      Sinua tukeva tilasto: Velka 2019: 106 mrd. €, 2023: 156 mrd. €. Toki hallitus ei vaihdu vuoden alussa, mutta onhan tuossa välissä aika reippaasti lainailtu. Syitä on monia, mutta ei se numeroita paremmiksi muuta.

      Lainaa

    53. Liittoutumaton pussieläin 19.9.2024 12:49
      Tulos: -6 (24 ääntä)
      Juro perhonen: Esim. kyseisten lehtien lukijoita ja kuten näet, montaa muutakin.
      Niin eli siis ketään ei oikeasti kiinnosta mutta valtamedia päättää nämä kiinnostuksen kohteet kaikille lampaille 🤔

      Lainaa

    54. Mairea mato 19.9.2024 12:53
      Tulos: +9 (23 ääntä)
      KO/KÖ?!

      Lainaa

    55. Varoittava simpanssi 19.9.2024 13:23
      Tulos: +54 (66 ääntä)
      Voi vittu Kari. "Miksi käydä huumetestissä jos ei ole käyttänyt huumeita??!?!?!!?!?". No ehkäpä just siksi että voi sanoa käyneensä testeissä ja nyt sulla on todistus siitä että et ole käyttänyt huumeita. Tiedäthän, koska koko oppositio ja heidän kannattajansa itkevät huumeita käyttävästä pääministeristä... Ja on aivan täyttä roskaa väittää että Marinin hallitus olisi syy siihen että Suomi on tässä tilanteessa. Meidän koko hyvinvointivaltio on pohjautunut viimeiset kaksikymmentä vuotta vääriin olettamuksiin. On otettu lisää lainaa että saadaan hoidettua kaikki kulut, ja nyt ensi vuonna otetaan taas miljardi tai pari lisää vaikka on tehty näitä "sopeutustoimia". Kysymys vain kuuluu että mitä me halutaan Suomen olevan tulevaisuudessa. Täysin velaton, täysin omillaan toimeentuleva? Sitten pistetään kaikki palvelut maksullisiksi koulutuksesta lähtien. Pistetään koko ns. "pohjoismainen hyvinvointivaltio" romukoppaan. Molempia ei voi saada. Hyvinvointialueet, tai siis kuten täällä pohjois-savossa sanotaan "pahoinvointialueet", on ihan täysi susi eikä niitä olisi pitänyt runnoa läpi. Että jos jostakin pitää Marinia syyttää niin tuosta. Se toimii varmasti tosi hyvin suurissa kaupungeissa mutta mitä pienempiin mennään niin sitä paskempi lopputulos.

      Lainaa

    56. Askarruttava herukka 19.9.2024 13:38
      Tulos: +2 (20 ääntä)
      Mairea mato: KO/KÖ?!
      En tiedä onko kuinka yleistä, mutta jotkut puhuvat näin. Edellinen lause ikään kuin käännetään pienellä viiveellä kysymykseksi lisäämällä loppuun ko-kö. "Vasta viime viikolla ostit uudet kuoret, ja nyt pitäisi saada jo kokonaan uusi puhelin. Ko, kö?"

      Lainaa

    57. Tulos: +7 (37 ääntä)
      Mutta Sanna Marin on sentään hyvännäköinen nainen.

      Lainaa

    58. Intiimi peura 19.9.2024 13:58
      Tulos: -18 (40 ääntä)
      Kuivakas sakaali: Nyt on pakko kysyä, miksi koet etunimen käyttämisen olevan vähättelevää? Itse näkisin, että jotkut poliitikot pyrkivät tarkoituksella nostamaan etunimeään brändiksi, koska se luo läheisemmän kuvan. Trump haluaa olla megahenkilö jota saa, ehkä jopa pitää vähän palvoa, Harris pyrkii olemaan rennompi ja lähestyttävämpi [...]
      Koska kyseessä on nainen, jolloin kaikki häneen kohdistuvat toimet ovat negatiivisia ja johtuvat sukupuolesta.

      Lainaa

    59. misinformaatio 19.9.2024 14:37
      Tulos: -38 (62 ääntä)
      Miksi kukaan äänestäisi Kommunisti SDP:tä?

      Lainaa

    60. Nuutunut pehmelö 19.9.2024 14:48
      Tulos: -6 (22 ääntä)
      Liittoutumaton pussieläin: Niin eli siis ketään ei oikeasti kiinnosta mutta valtamedia päättää nämä kiinnostuksen kohteet kaikille lampaille 🤔
      Mistälähtien Iltapulut on olleet valtamedia?

      Lainaa

    61. Lisäaineeton harakka 19.9.2024 15:44
      Tulos: +34 (52 ääntä)
      misinformaatio: Miksi kukaan äänestäisi Kommunisti SDP:tä?
      Voi sua. Kannattaisi hieman perehtyä asioihin, ennen kuin tietämättömyyttään möläyttelee tuommoisia. SKP on ihan eri puolue kuin SDP.

      Lainaa

    62. Valitettava herukka 19.9.2024 16:04
      Tulos: +7 (23 ääntä)
      Tukala varis: Mitä että?
      Iikka Kivi, Suomen yksi vihreimmistä liberaaleista, kritisoi Marinia usein somessa. Niin porukka hyökkää tämän kimppuun siitä, kuin persut konsanaan.

      Lainaa

    63. Itseasiassa 19.9.2024 16:06
      Tulos: +30 (44 ääntä)
      misinformaatio: Miksi kukaan äänestäisi Kommunisti SDP:tä?
      Suomessa on ihan oikea kommunistipuolue, hyvin pieni sellainen. Nämä nykyiset eduskunnassa olevat eivät kyllä ole mitenkään kommunistisia, jos lukee oikean kommunismin määritelmän.

      Lainaa

    64. Ahdistava tonttu 19.9.2024 16:24
      Tulos: -28 (52 ääntä)
      Kahjo hyeena: Arvostan nykyhallituksen "maksetaan velkaa velalla"-linjaa. Tekevät ainakin äänestäjiensä näköistä politiikkaa.
      Jos ei oteta velkaa, jotta selvitään edellisen hallituksen hullutusten aiheuttamista sotkuista, on leikattava. Mutta ei saa leikatakaan. Tässä kohtaa yrittäjän työllistämä sosialisti tulee kertomaan, että herroilla on vara maksaa.
       Ongelman mittakaavasta ei tunnu olevan realistista kuvaa. Ja mitähän tekee kotimaisen kysynnän tappaminen? Lisää tarvetta leikata, kun tämän kuihtuvan valtion varat ei riitä uusien työttömien tukemiseen ja toisaalla ei enää synny työpaikkoja, kun ei ole varaa palkata.
       Mutta jos on velanoton lopettava ratkaisu, joka kelpaa vasemmistolle, kertokaa toki. Siis oikea, aikuisten ratkaisu, ei höpöhöpöä. 
      Älkää ihmiset olko tyhmiä vaan ideologian vuoksi.

      Lainaa

    65. Kahjo hyeena 19.9.2024 17:05
      Tulos: +41 (61 ääntä)
      Ahdistava tonttu: Jos ei oteta velkaa, jotta selvitään edellisen hallituksen hullutusten aiheuttamista sotkuista, on leikattava. Mutta ei saa leikatakaan. Tässä kohtaa yrittäjän työllistämä sosialisti tulee kertomaan, että herroilla on vara maksaa.  Ongelman mittakaavasta ei tunnu olevan realistista kuvaa. Ja mitähän tekee kotimaisen [...]
      Oikeisto ratsasti vaalivoittoon valheellisella "velaksi eläminen loppuu"- mantralla. En muista vasemmiston moisia vaalilupauksia antaneen, joten miksi heidän pitäisi keksiä ratkaisu?

      Lainaa

    66. Pahansuopa hämähäkki 19.9.2024 18:01
      Tulos: +36 (48 ääntä)
      Ahdistava tonttu: Jos ei oteta velkaa, jotta selvitään edellisen hallituksen hullutusten aiheuttamista sotkuista, on leikattava. Mutta ei saa leikatakaan. Tässä kohtaa yrittäjän työllistämä sosialisti tulee kertomaan, että herroilla on vara maksaa.  Ongelman mittakaavasta ei tunnu olevan realistista kuvaa. Ja mitähän tekee kotimaisen [...]
      Kokoomushallitus tekee typerää ja lyhytnäköistä talouspolitiikkaa kansantalousnäkökulmasta, mutta varmaan ihan hyvää pääasiallisen edustamansa ryhmän näkökulmasta. Harmi, ettei se ryhmä ole kansan iso kuva, vaikka moni heistäkin varmasti äänesti pääministeripuoluetta. Vain oikeasti todella rikkaat pääomapelurit hyötyvät. Ei pitkällä tähtäimellä kaikki. Harmi.

      Lainaa

    67. Auringonkukka 19.9.2024 18:15
      Tulos: +19 (45 ääntä)
      Laura: Toi ensimmäinen juttu on just se syy miksi politiikastakin kannattaisi puhua jo treffailuvaiheessa. Ettei sitten huomaa joskus olevansa naimisissa tai esim lasten kautta jumissa täysin vastakkaisten arvojen kannattajan kanssa.
      No itsehän laitoin jo tinder-profiiliin yhdeksi kuvaksi semmoisen, missä hengailen mielenosoituksessa ja punaisia lippuja liehuu taustalla. 😄
      Arvelin sen avautuvan kokkareille ja persuille, ettei kannata vaivautua. Hyvin toimi, löysin tosi fiksun, matkustelleen, sivistyneen ja kultturellin vasemmistolaismiehen. 😁👍

      Lainaa

    68. Kahjo hyeena 19.9.2024 19:45
      Tulos: +19 (33 ääntä)
      Näkymätön mustikka: Kaksinaismoralismi on kehno aate.
      Jep. Tulee mieleen kuinka eräs kokee tarpeelliseksi puuttua valkoiseen t-paitaan, muttei aateveljen metsurinpaitaan.

      Lainaa

    69. Liittoutumaton taikuri 19.9.2024 23:46
      Tulos: +22 (32 ääntä)
      Varoittava simpanssi: Voi vittu Kari. "Miksi käydä huumetestissä jos ei ole käyttänyt huumeita??!?!?!!?!?". No ehkäpä just siksi että voi sanoa käyneensä testeissä ja nyt sulla on todistus siitä että et ole käyttänyt huumeita. Tiedäthän, koska koko oppositio ja heidän kannattajansa itkevät huumeita käyttävästä [...]
      Hitsi kun en tätä aiemmin tajunnut. Työnantaja varmaan luulee, että käytän huumeita, kun suostuin menemään huumetestiin. Varmaan on potkut tiedossa 😱

      Lainaa

    70. Pysyvä nuija 20.9.2024 7:42
      Tulos: +13 (29 ääntä)
      Korvaamaton papaija: Ai koronavuodet oli ihan nousukautta?
      Persuillehan korona on osa suurta salaliittoa. Keksitty juttu koko korona. Samaa salaliittoa ladattavien vakoojavarpusten, lentokoneiden pakokaas... siis kemikaalivanojen ja 5g:n kanssa.

      Lainaa

    71. Kultivoitunut kyyhky 20.9.2024 7:45
      Tulos: +13 (23 ääntä)
      Tylsimys: On muuten mielenkiintoisempaa ettet ole huomannut sellaisia tyyppejä kuin Sauli, Alex, Manu, Mara, Urkki, jne jne. Mikä vika sun mielestä on Sanna-nimessä jos se on vähättelyä kun nuo muut ei ole ? Ja hänhän on siis oikeasti Canna jota täällä on palvottu jo vuosia.
      Sale eikä Sauli. Kaikki noi on lempinimiä, eli silloin asenne on positiivinen, kaverillinen. Vrt. jos Sannakin olisi Sande, Santsu, ym. Mariini taas on haukkumasana.
      Etunimellä vs sukunimellä kutsuminen ei ole kommentoijan mielipide, vaan ihan meillä tai länsimaissa yleistynyt kulttuurillinen ilmiö. Toki sekin on muuttumassa, kun ei enää auktoriteettejäkään kunnioiteta, nykyään olisi hassua puhutella opettajaa Herra Korhoseksi. En tiedä ollaanko siinä menty kovinkaan hyvään suuntaan.

      Lainaa

    72. Kirpeä Ahven 20.9.2024 10:09
      Tulos: +1 (15 ääntä)
      Kirpeä Ahven: En ole kyllä nähnyt missään käytettävän pelkkää etunimeä Harrisista? Ettei olisi valikoiva muisti?
      Höh. Miinusten sijaan voisi joku laittaa jonkun lähteen esimerkiksi jossa Harrisista puhutaan "vähättelevästi" pelkällä etunimellä? Yritin nimittäin etsiä kun kirjoitin tuon kommentin ja nyt uudestaan, enkä löytänyt yhtään artikkelia tai juttua jossa näin olisi. Ainoa löytämä i sivusto jossa Harrisiin viitattiin pelkällä etunumellä oli hänen oma X-tilinsä Kamala HQ.

      Lainaa

    73. Neulanterävä lammas 20.9.2024 11:03
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Kultivoitunut kyyhky: Sale eikä Sauli. Kaikki noi on lempinimiä, eli silloin asenne on positiivinen, kaverillinen. Vrt. jos Sannakin olisi Sande, Santsu, ym. Mariini taas on haukkumasana. Etunimellä vs sukunimellä kutsuminen ei ole kommentoijan mielipide, vaan ihan meillä tai länsimaissa yleistynyt kulttuurillinen ilmiö. Toki sekin on [...]
      Totta. Etunimilempparit plussaa ja sukunimiväännös negaa. Trumpseri, Stubukka, Putler, Erdoretard, Hallalaho ja sitä rataa.

      Lainaa

    74. Tulos: +15 (21 ääntä)
      EI YHTÄÄN KIINNOSTA MUTTA OSAAN ANTAA TARKAT PÄIVÄMÄÄRÄT!!!!!

      Lainaa

    75. Sitkas tomaatti 20.9.2024 16:13
      Tulos: -2 (22 ääntä)
      En ymmärrä sannan fanitusta, enkä liiemmin vihaakaan. Itselleni on hänestä jäänyt kovin jyrkkä ja itsekäs kuva. Vaikka edustan poliittisesti aivan toista laitaa, olisi yksi suosikki poliitikoista kaljatuopille li andersson. Ääneni meni binga tupamäelle, joka hyvillä blogi kirjoituksillaan sai minut vaihtamaan puoluetta persuista kokoomukseen. Toivon todella että hänen uransa lähtee nousuun, niin voimme saada tähän maahan edustavan ja viisaan päättäjän.

      Lainaa

    76. Viime laama 20.9.2024 17:06
      Tulos: -21 (33 ääntä)
      Kahjo hyeena: Oikeisto ratsasti vaalivoittoon valheellisella "velaksi eläminen loppuu"- mantralla. En muista vasemmiston moisia vaalilupauksia antaneen, joten miksi heidän pitäisi keksiä ratkaisu?
      Vassareillapa ei ollut MITÄÄN lupauksia! :DDDD Aina kun kysyttiin, niin vastaus oli vain "ööööö....öööö...eiku  r a s i s m i   r a s i s m i   r a s i s m i !!!!"

      Lainaa

    77. Palava talo sammuu bensalla 21.9.2024 2:35
      Tulos: +21 (29 ääntä)
      Elinkelpoinen rotta: Se on juurikin näin.Korona aikaan piti ottaa kriisin takia velkaa, mutta kyllä sitä otettiin ihan muistakin syistä ja hassattiin rahaa ties mihin.Silloin valtionlainojen korot olivat matalalla, mutta nyt niistä pitää maksaa korkoja.Tämän takia nykyinen hallitus joutuu ottamaan lisää velkaa, koska edellisen hallituksen ottamista veloista juoksee järkyttävät määrät korkoja.
      Melko osaamaton tämä nykyhallitus, jossei talousosaaminen riitä velkojen kuittaamiseen millään muilla keinoin kuin lisävelalla.

      Lainaa

    78. Kahjo hyeena 21.9.2024 7:20
      Tulos: +23 (33 ääntä)
      Viime laama: Vassareillapa ei ollut MITÄÄN lupauksia! :DDDD Aina kun kysyttiin, niin vastaus oli vain "ööööö....öööö...eiku  r a s i s m i   r a s i s m i   r a s i s m i !!!!"
      On aina hauskaa nähdä nurkkaan ajettu oikeistolainen, viestisi taso on samaa luokkaa kuin persuministerien vastaukset toimittajien esittäessä vaikeita kysymyksiä.

      Lainaa

    79. Nuuka gaselli 21.9.2024 8:39
      Tulos: -12 (18 ääntä)
      Neulanterävä lammas: Totta. Etunimilempparit plussaa ja sukunimiväännös negaa. Trumpseri, Stubukka, Putler, Erdoretard, Hallalaho ja sitä rataa.
      Ihan ite keksit? Vautsi. Argumentit kohdallaan.

      Lainaa

    80. Köydetön leopardi 21.9.2024 10:33
      Tulos: +14 (26 ääntä)
      Viime laama: Vassareillapa ei ollut MITÄÄN lupauksia! :DDDD Aina kun kysyttiin, niin vastaus oli vain "ööööö....öööö...eiku  r a s i s m i   r a s i s m i   r a s i s m i !!!!"
      Lainatussa viestissä malliesimerkki siitä, kuinka myönnät että vassarit eivät rikkoneet lupauksia, mutta nykyhallitus rikkoo, myöntämättä että vassarit eivät rikkoneet lupauksia, mutta nykyhallitus rikkoo.

      Lainaa

    81. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Ihanaa, että Karilla selvästi itsellään on täysivaltaisen rotan naama, valtavat tissit, jumalaiset hampaat ja vaatimaton hymy, kun on oikeus (jopa velvollisuus) tuolla lailla arvostella muita.

      Lainaa

    82. Tulos: -14 (30 ääntä)
      Mikä vamma aiheuttaa sdp:n äänestämisen?

      Lainaa

    83. Korni robotti 21.9.2024 14:44
      Tulos: +14 (32 ääntä)
      88: Mikä vamma aiheuttaa sdp:n äänestämisen?
      Vamma, jota persut eivät tunne, eivätkä ole koskaan tavanneet ja siksi pelkäävät sitä. Se on nimeltään älykkyys.

      Lainaa

    84. Herkkä kulkunen 22.9.2024 12:44
      Tulos: -4 (22 ääntä)
      Väkivahva etana: Noh viime hallituksen aikana, kun vallassa oli köyhistä huolestunut viisikko, niin ainoastaan "köyhyydestä" pääsi eroon pääministeri itse. Köyhistä tuli vain entistä köyhempiä, mutta näköjään näitä köyhiä se ei haitannut. Mutta huvittavinta tässä entisessä pääministerissä on, että hän käänsi [...]
      Sannakultin vahvuudesta kertoo, että tästä kommentista ei suurin osa tykännyt.

      Lainaa

    85. Nukkavieru mandariini 22.9.2024 13:08
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Neulanterävä lammas: Totta. Etunimilempparit plussaa ja sukunimiväännös negaa. Trumpseri, Stubukka, Putler, Erdoretard, Hallalaho ja sitä rataa.
      Itse äänestin Stubidoa, nimiväännöksestä huolimatta 😂. Jutat, Jussit ja Pekat ei napannut.

      Lainaa

    86. Sairastava kameli 22.9.2024 13:16
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      Pahansuopa hämähäkki: Kokoomushallitus tekee typerää ja lyhytnäköistä talouspolitiikkaa kansantalousnäkökulmasta, mutta varmaan ihan hyvää pääasiallisen edustamansa ryhmän näkökulmasta. Harmi, ettei se ryhmä ole kansan iso kuva, vaikka moni heistäkin varmasti äänesti pääministeripuoluetta. Vain oikeasti todella rikkaat pääomapelurit hyötyvät. Ei pitkällä tähtäimellä kaikki. Harmi.
      Mutta se on vassareiden vika. Terveisin persus.

      Lainaa

    87. Maskilla vai ilman? 22.9.2024 13:29
      Tulos: -14 (20 ääntä)
      Tukala varis: Olisko korona ja sen seuraukset?
      Ai mikä? Sekö mihin Sanna ei aluksi uskonut lainkaan?
      Kiinassa kuoli porukkaa pystyyn ja tää yksi vaan meinaa, että me ollaan totuttu flunssia sairastamaan.

      Lainaa

    88. Sanallinen etana 22.9.2024 14:58
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Maskilla vai ilman?: Ai mikä? Sekö mihin Sanna ei aluksi uskonut lainkaan?Kiinassa kuoli porukkaa pystyyn ja tää yksi vaan meinaa, että me ollaan totuttu flunssia sairastamaan.
      Jollain on nyt puurot ja vellit tosi pahasti sekaisin.

      Lainaa

    89. Tarkkaileva minkki 22.9.2024 16:41
      Tulos: -1 (15 ääntä)
      En minäkään kyllä usko, että Marinissa ihmisiä häiritsee hänen sukupuolensa. Ainahan poliitikkoja on vihattu, myös miehiä. Ihan samalla tavalla nykyinenkin pääministeri ärsyttää monia. Ja Sipilää vasta vihattiinkin.

      Lainaa

    90. Tulos: +11 (19 ääntä)
      Eniten vitutti Marinin kaudella se, että juntit öyhöttivät Marinin ja muiden naisministerien henkilöitä vastaan. Itse olisin mielelläni kritisoinut Marinin hallituksen työllisyystoimia mm. huomauttamalla, että julkisen sektorin paisuttamisella luodut työpaikat eivät voi pelastaa tai edes hyödyttää kansantaloutta, koska niiden palkat maksetaan verovaroista (yksinkertaistaen: Jos julkisen sektorin työntekijä saa 2000 € palkkaa ja maksaa siitä 300 € veroa, yhteiskunta ei "saa" 300 € verotuloa, vaan menettää 1700 €). Kiitos junttien, tämän kaltaiset asialliset kriittiset avaukset hukkuivat bilekohujen ja muun typeryyden alle.

      Lainaa

    91. Surkuhupaisa monni 23.9.2024 11:40
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Tarkkaileva minkki: En minäkään kyllä usko, että Marinissa ihmisiä häiritsee hänen sukupuolensa. Ainahan poliitikkoja on vihattu, myös miehiä. Ihan samalla tavalla nykyinenkin pääministeri ärsyttää monia. Ja Sipilää vasta vihattiinkin.
      Ärsytti sukupuolikin. Muistelkaapa Jäätteenmäkeä kun omatkin (miehet) nakkasi sen bussin alle. Sama Kulmunilla, syytön kokeneen miesavustajansa tekemään virheeseen, kohu ja erosi aika kevyin perustein. Saati että eri puolueesta suolataan. Mitä teet vihollisella kun omat on tämmöisiä ihan vaan siksi ettei oo munia.
      On toki vihattu Väyrysiä, Viinasia Ahoa ja muita myös mutta ei sukupuolen takia vaan mulkkuuden ja politiikan.

      Lainaa

    92. Hallitsematon minkki 24.9.2024 6:39
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      rude: Eniten vitutti Marinin kaudella se, että juntit öyhöttivät Marinin ja muiden naisministerien henkilöitä vastaan. Itse olisin mielelläni kritisoinut Marinin hallituksen työllisyystoimia mm. huomauttamalla, että julkisen sektorin paisuttamisella luodut työpaikat eivät voi pelastaa tai edes hyödyttää kansantaloutta, [...]
      Ja ei päästy höykyttämään teitä persuja ja nauramaan teille kertomalla ettei asia suinkaan ole noin yksinkertainen, vaan että esim. se julkisen palvelun työntekijä voi toimillaan mahdollistaa sen, että jotkut hyvätuloiset pystyvät olemaan työssä ja tuottamaan veroeuroja, jotta persupummikin voi juoda kaljaa. Persu kun ei yleensä tajua, että se asia ei välttämättä ole ihan niin yksinkertainen miltä se näyttää.

      Lainaa

    93. Tulos: -1 (7 ääntä)
      Hallitsematon minkki: Ja ei päästy höykyttämään teitä persuja ja nauramaan teille kertomalla ettei asia suinkaan ole noin yksinkertainen, vaan että esim. se julkisen palvelun työntekijä voi toimillaan mahdollistaa sen, että jotkut hyvätuloiset pystyvät olemaan työssä ja tuottamaan veroeuroja, jotta persupummikin voi juoda kaljaa. Persu [...]
      Taitaa persu löytyä nyt kyllä peilin takaa, sisälukutaidosta ja tekstin tasosta päätellen. En sanonut, ettei julkista sektoria tarvita, vaan että työllisyyslukujen kaunisteleminen ylimääräisiä julkisen sektorin työpaikkoja luomalla ei auta kansantaloutta.

      Lainaa

    94. Tulos: -2 (8 ääntä)
      Järjestyksetön mehiläinen: Aah, ollapa Sanna Marin ja saada pelkällä olemassaololla miesten verenpaineet nousemaan vaarallisiin lukemiin. (Laillisista syistä tämä on vitsi.)
      Äläs yleistä vaan vain kokoomuslaisten miesten

      Lainaa

    95. Auttava kurkku 24.9.2024 18:10
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      rude: Taitaa persu löytyä nyt kyllä peilin takaa, sisälukutaidosta ja tekstin tasosta päätellen. En sanonut, ettei julkista sektoria tarvita,
      Eikä kukaan ole väittänyt sinun niin sanoneenkaan, persu.

      Lainaa

    96. Tulos: -4 (12 ääntä)
      Ymmärtämätön nauta: Jännää, että Marinia syytetään niin paljosta velasta eikä yhtään huomioida että nykyhallitus ottaa ennätysmäärät velkaa vaikkei olisi edes pakko 😄
      Täällä selkeästi talouden nobelistit kokoontuu. Ainakin nimimerkkisi meni oikein

      Lainaa

    97. Metsästetty monni 25.9.2024 18:27
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Enemmän ihmetyttää se, että marinin aikana oli ympäri länsimaita ja suomessa hirveä nousukausi ja suomenkin työllisyys huippuluokkaa, eikä velkaantumista pystytty silti taittamaan. Päin vastoin otettiin lisää velkaa ja luotiin paljon uusia kiinteitä kustannuksia. Miten se velkaantuminen pystyttäisiin enää tällaisena aikana lopettamaan jos ei silloin.
      Ihmetystä vähän hillitsee se, jos pohtii ja muistelee, tapahtuiko Marinin hallituksen aikana joitain isoja harvinaisia asioita. Hmm.

      Lainaa

    98. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Muakin ihmetyttää, miksi monet heteromiehet noin suuttuu Sanna Marinista. Muutenkin ihmetyttää tuo tiettyjen ukkojen elämä. Ottaa henkilökohtaisesti myös sen, jos jollain naisella huonoja kokemuksia miehistä. Ottaa henkilökohtaisesti menestyvät naiset. Sitten on naisia joilla tuntuu kaikki lähipiirin miehet olevan tällaisia miehiä. Outo, mulle vieras maailma. Olen vissiin paremmista piireistä kun mun lähipiirissä ei verenpaineet nouse tällaisista asioista.

      Lainaa

    99. Väsymätön mustikka 2.10.2024 23:54
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Tunnekylmä myyrä: Enemmän ihmetyttää se, että marinin aikana oli ympäri länsimaita ja suomessa hirveä nousukausi ja suomenkin työllisyys huippuluokkaa, eikä velkaantumista pystytty silti taittamaan. Päin vastoin otettiin lisää velkaa ja luotiin paljon uusia kiinteitä kustannuksia. Miten se velkaantuminen pystyttäisiin enää tällaisena aikana lopettamaan jos ei silloin.
      Unohtuiko sulta kenties korona ja ukrainan sodan alkaminen edellisen hallituksen aikana?

      Lainaa

    100. Sukukypsä maksamakkara 28.10.2024 0:24
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Maukas peura: On muuten mielenkiintoista, miten naispoliitikoihin viitataan vähättelevästi etunimellä, kun taas miespoliitikoihin sukunimellä. Esim. USA:n pressanvaaleissa puhutaan Trumpista ja Kamalasta, ei Donaldista ja Kamalasta tai Trumpista ja Harrisista. Ja kansainvälisesti menestyneeseen Mariniin viitataan vähättelevästi [...]
      Usein vähättelyä korostetaan myös  "lempinemellä", kuten "Sannuli" tms.

      Lainaa

    101. Sukukypsä maksamakkara 28.10.2024 0:30
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Marinista traumatisoituneelle öyhöoikeistolaisille tulisi järjestää terapiaa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aamupala, jauhot, kateellinen, kateus, kohu, nahkatakki, politiikka, pääministeri, sanna marin, skandaali, verojärjestely, verot, verotus